Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:26
Heb vanmiddag het hoofdtopic nog wat kleine updates geven :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ZesBarkiePK schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:27:
Geen idee welke afdeling/school ik straks moet kiezen. Ik heb de Harry Potter boeken niet gelezen en de films ook niet gezien. Toch wil ik me vanwege de game wel een beetje verdiepen in alles omtrent Hogwarts. Heeft iemand tips?
Als je echt de ervaring wil kan je het beste de films kijken, de Harry Potter films voor het verhaal. Eventueel kan je daarbij ook Fantastic Beasts kijken, wat meer gaat over de dieren.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobinNL schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:40:
[...]

Als je echt de ervaring wil kan je het beste de films kijken, de Harry Potter films voor het verhaal. Eventueel kan je daarbij ook Fantastic Beasts kijken, wat meer gaat over de dieren.
Fantastic beasts is met name interessant omdat het meer vertelt over de tovenaarswereld buiten Harry Potter om, voor de lore in Hogwarts Legacy kan dat wel boeiend zijn.

@ZesBarkiePK: de eerste 2 films/boeken zijn nog wat familie/kinderlijk, daarna komt de duistere of obscure kant van de tovenaarswereld steeds nadrukkelijk naar voren. Ik denk dat die kant voor de game belangrijk wordt aangezien het gaat om een soort mystieke kracht (ancient magic) en de in-game beelden en pre-order bonussen zich focussen op de dark arts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Geen idee welke afdeling/school ik straks moet kiezen. Ik heb de Harry Potter boeken niet gelezen en de films ook niet gezien. Toch wil ik me vanwege de game wel een beetje verdiepen in alles omtrent Hogwarts. Heeft iemand tips?
Ik zou als je van films houdt op HBO Max gewoon even alle films gaan kijken, elke avond of om de avond een film en je bent makkelijk voor de release van Hogwarts door alle 8 films heen. Als je van boeken houdt zou ik aanraden om die te gaan lezen maar dan ben je denk ik wel een stuk langer bezig :p.

Ik heb zelf geen enkel boek gelezen maar de films veel te vaak gezien, kijk ze elk jaar minimaal 1 keer opnieuw want ben geen fan van lezen en de films blijven gewoon geweldig! :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 2 januari 2023 @ 23:19:
[...]

Ik heb zelf geen enkel boek gelezen maar de films veel te vaak gezien, kijk ze elk jaar minimaal 1 keer opnieuw want ben geen fan van lezen en de films blijven gewoon geweldig! :D
Geen idee of je er van houdt, maar anders zijn de luisterboeken super, vooral de Engelstalige luistert heerlijk. Ideaal in de de auto en veel verhaallijnen en achtergronden die niet (of heel erg versimpeld) in de films zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door Ht87 op 02-01-2023 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Ht87 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 23:31:
[...]

Geen idee of je er van houdt, maar anders zijn de luisterboeken super, vooral de Engelstalige luistert heerlijk. Ideaal in de de auto en veel verhaallijnen en achtergronden die niet (of heel erg versimpeld) in de films zitten.
Thanks dat is een goede tip, maar ook daar ben ik ook geen fan van :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:56
Ht87 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 23:31:
[...]

Hoe lang duurt zo'n luisterboek ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:16:
[...]

Lang… volgens mij duurt t eerste boek al zo’n 9 uur. Zelf lezen is meestal sneller ;)
Ik kan me voorstellen dat t helpt voor de games om t verhaal wat te kennen, maar kan me niet voorstellen dat t onspeelbaar is als je t niet kent.

[ Voor 22% gewijzigd door Ht87 op 03-01-2023 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ht87 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:22:
[...]

Lang… volgens mij duurt t eerste boek al zo’n 9 uur. Zelf lezen is meestal sneller ;)
Ik kan me voorstellen dat t helpt voor de games om t verhaal wat te kennen, maar kan me niet voorstellen dat t onspeelbaar is als je t niet kent.
Gewoon de afspeelsnelheid wat hoger zetten, kan makkelijk met de engelse versie.
Als je echt alles wil meekrijgen van het verhaal en dan is het audioboek inderdaad echt een aanrader. Als ik voor de beleving van het verhaal zou moeten kiezen tussen de film kijken, boek lezen of luisteren, zou ik het laatste kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 09:05
[...]

Deel 1 duurt nog geen 8,5 uur. Een van de dikkere boeken, the halfblood prince, duurt bijna 20 uur op één keer snelheid. Zelf luister ik liever rond de 1,5/2 en kan dit prima doen tijdens het douchen/koken/rijden/en met een timer, in slaap vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:11
Als je een huis wilt kiezen, waarom doe je dan niet de test hier: https://my.wizardingworld.com/sorting-hat?

Met een account, kun je die ook verbinden met de Hogwarts Legacy game, en dan importeer je ook de toverstaf en misschien ook patronus (niet zeker!).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
[...]

Philosopher's Stone: 9h33m
Chambers of Secrets: 11h5m
Prisoner of Azkaban:13h11m
Goblet of Fire: 22h17m
Order of the Phoenix: 30h18m
Half-Blood Prince: 21h27m
Deathly Hallows: 24h0m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Sir_Lion schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:54:
[...]

Philosopher's Stone: 9h33m
Chambers of Secrets: 11h5m
Prisoner of Azkaban:13h11m
Goblet of Fire: 22h17m
Order of the Phoenix: 30h18m
Half-Blood Prince: 21h27m
Deathly Hallows: 24h0m
Zo dan! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Ben je wel even zoet mee, ja.
Wel de Stephen Fry versie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Sir_Lion schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:02:
[...]

Ben je wel even zoet mee, ja.
Wel de Stephen Fry versie ;)
Ik zag vanmorgen dat Spotify ook de luisterboeken van Harry Potter heeft, maar niet gekeken naar door wie ze worden verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:44
G_Dragon schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:03:
[...]

Ik zag vanmorgen dat Spotify ook de luisterboeken van Harry Potter heeft, maar niet gekeken naar door wie ze worden verteld.
Ik kan alleen de eerste 4 hoofdstukken van de Steen der Wijzen vinden in het Nederlands op Spotify.
Waar heb jij op gezocht? Want het luisteren bevalt me wel, het zelf lezen dan verlies ik snel m'n aandacht.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:33:
[...]

Ik kan alleen de eerste 4 hoofdstukken van de Steen der Wijzen vinden in het Nederlands op Spotify.
Waar heb jij op gezocht? Want het luisteren bevalt me wel, het zelf lezen dan verlies ik snel m'n aandacht.
Uh ik zocht op Harry Potter en kreeg een Engelse hit, heb niet gezocht naar een Nederlandse versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GERMEY
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:46
Engelse versie op spotify is inderdaad van Stephen Fry.
Maar zelf lezen is echt fantastisch! Heb ik enkele jaren geleden echt heel veel geniet van gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:33:
[...]

https://open.spotify.com/...si=8w1VtboAQjmXWxq_5-T0Xw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
LET OP: NIET SCHRIKKEN
maar ik krijg net deze melding op Xbox, had de game via Brazilië goedkoop gekocht. Gelukkig is er niks aan de hand want kon hem gewoon opnieuw pre-orderen, alleen krijg ik ergens toch vraagtekens waarom dit gebeurd. Er zit toch hopelijk geen uitstel aan te komen voor current-gen, wat zegt jullie gevoel hierbij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Am7fVsVQgOttk5JqDkA0k6hLAYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6XJwBU8KAuqckhNdP2oCs3Ty.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:27
G_Dragon schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:52:
LET OP: NIET SCHRIKKEN
maar ik krijg net deze melding op Xbox, had de game via Brazilië goedkoop gekocht. Gelukkig is er niks aan de hand want kon hem gewoon opnieuw pre-orderen, alleen krijg ik ergens toch vraagtekens waarom dit gebeurd. Er zit toch hopelijk geen uitstel aan te komen voor current-gen, wat zegt jullie gevoel hierbij?

[Afbeelding]
Komt door delay van PS4/Xbox versies. Zijn al meldingen van gemaakt en WB had daar al op gereageerd. Foutje dus, geen extra delay.
https://gamerant.com/hogwarts-legacy-pre-order-canceled-why/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GERMEY
Is er eigenlijk geweten of mods mogelijk worden gemaakt?
Dat zou heel veel extra content kunnen toevoegen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Daan0s schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:57:
[...]

Komt door delay van PS4/Xbox versies. Zijn al meldingen van gemaakt en WB had daar al op gereageerd. Foutje dus, geen extra delay.
https://gamerant.com/hogwarts-legacy-pre-order-canceled-why/
Oke top! Dank je wel voor je behulpzame reactie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb deze mail voor playstation ook gehad in december. Is omdat het dubbel is. Deluxe versie voor de ps4 en de ps5. Gewoon standaard mail voor de delay van de ps4 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:03

thijsco19

KTM 990 SMT

GERMEY schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:01:
Oeh, dat is eigenlijk wel een interessant vraagstuk. Zou inderdaad erg gaaf zijn als dat mogelijk is.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:14
GERMEY schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:01:
Dit hooop ik zo erg. En dat er dan van die zieke devs zijn die Harry Potter RP mod zoals GTA V maken :P Of multiplayer mod zoals elden ring spelers deden.

Maar eerst uiteraard genieten van de singleplayer :P

Dat was wel echt de grootste tegenslag bij het leren over deze game. Toen de aankondiging er was met die eerste trailer was het eerste wat ik dacht: Dit MOET coop of mmo zijn. Vooral door die customization opties in de trailer. Toen bleek het singleplayer. ook prima maar niet wat ik verwachte.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:19:
[...]

Dit hooop ik zo erg. En dat er dan van die zieke devs zijn die Harry Potter RP mod zoals GTA V maken :P Of multiplayer mod zoals elden ring spelers deden.

Maar eerst uiteraard genieten van de singleplayer :P

Dat was wel echt de grootste tegenslag bij het leren over deze game. Toen de aankondiging er was met die eerste trailer was het eerste wat ik dacht: Dit MOET coop of mmo zijn. Vooral door die customization opties in de trailer. Toen bleek het singleplayer. ook prima maar niet wat ik verwachte.
Ik snap je gedachte wel, maar ik ben zelf zo blij dat t gewoon een (hopelijk) dikke single player is waarbij ik juist niet afhankelijk ben van andere spelers en ik er in m’n eigen tempo doorheen kan :9
Dat vond ik ook zo jammer aan Fallout 76, heel de magie van de game weg (pun intended ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ineens zin in kip nu…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GERMEY
Ht87 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:21:
[...]

Ik snap je gedachte wel, maar ik ben zelf zo blij dat t gewoon een (hopelijk) dikke single player is waarbij ik juist niet afhankelijk ben van andere spelers en ik er in m’n eigen tempo doorheen kan :9
Dat vond ik ook zo jammer aan Fallout 76, heel de magie van de game weg (pun intended ;) )
Goede single player is inderdaad het belangrijkste, maar met toegang tot mods kan de levensduur van de game enorm verlengd worden, zie bijvoorbeeld Skyrim...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Oh wauw zie nu pas dat de release date aangepast was voor oudere generatie consoles.

Waarchijnlijk hier al rond gegaan maar dit was in december
Hogwarts Legacy will launch on PlayStation 5, Xbox Series X|S, and PC on February 10, 2023, with the 72 hour early access beginning on February 7, 2023.
Hogwarts Legacy will launch on April 4, 2023 for PlayStation 4 and Xbox One and on July 25, 2023 for Nintendo Switch. The team is looking forward to bringing you the game and we want to deliver the best possible game experience across all platforms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 17:10

Dennis1812

Amateur prutser

Dat is gewoon overal netjes gepubliceerd, gecommuniceerd en over gediscussieerd.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Nou volg ik niet constant het nieuws. Maar hebben ze het al is over Zwerkbal gehad in Hogwarts Legacy?

Ik denk dat als er Zwerkbal gespeeld kan worden dat het echt super gaaf wordt als je bijvoorbeeld de Firebolt bezem kan vrijspelen. Of ze moeten het verpesten met motion controls maar dat hoop ik niet.

Er zullen waarschijnlijk ook nog wel andere type toernooien zijn. Ik hoop dat je daar unieke gear mee kan winnen. Zoals in Harry Potter en de Vuurbeker bijvoorbeeld. Dat vraagt eigenlijk ook om multiplayer of in ieder geval highscores.

Verder ben ik erg benieuwd naar wat voor docenten er allemaal rondlopen en wat voor lessen je kan volgen. Want Hogwarts blijft toch de school of witchcraft and wizardry.

Ik heb best wel hoge verwachtingen van deze game gekregen en hoop echt dat het niet gaat tegenvallen.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GERMEY
ZesBarkiePK schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:53:
Nou volg ik niet constant het nieuws. Maar hebben ze het al is over Zwerkbal gehad in Hogwarts Legacy?
Zwerkbal zit niet in de game :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
GERMEY schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:11:
[...]

Zwerkbal zit niet in de game :'(
Ah shit man meen je niet, echt een gemiste kans als je het mij vraagt.

Dan gaan ze waarschijnlijk hard inzetten op dark arts want dat verkoopt natuurlijk games. Er zit zelfs een dark arts pack in de pre order.

Dat het er grafisch mooi uitziet geloof ik wel, wat voor verhaal ze er precies van gaan maken wordt denk ik nog spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZesBarkiePK schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:24:
[...]

Dan gaan ze waarschijnlijk hard inzetten op dark arts want dat verkoopt natuurlijk games. Er zit zelfs een dark arts pack in de pre order.

Dat het er grafisch mooi uitziet geloof ik wel, wat voor verhaal ze er precies van gaan maken wordt denk ik nog spannend.
Misschien ooit de spin-off of dlc ‘Hogwarts Legacy: quidditch’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ht87 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:52:
[...]

Misschien ooit de spin-off of dlc ‘Hogwarts Legacy: quidditch’.
Geef mij maar meteen een aparte mini game voor 30 euro. Quidditch Legacy Firebolt deluxe.

Maar DLC doe ik het ook voor als ze het ooit maken.

Nou ik ben benieuwd hoor, de laatste game waar ik zo nieuwsgierig naar was, was Cyberpunk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:40

lord_fh

PS5

Gisteren de game gepre-ordered op PS5 (standard edition) 8)

Boeken vroeger gelezen en de films vroeger gezien, dus voor de herkenbaarheid heel fijn, en vind het soort wereld heel mooi/leuk om jezelf in te verliezen.

Aftellen maar!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Nog 35 dagen tot release! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

ZesBarkiePK schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:59:
[...]

Geef mij maar meteen een aparte mini game voor 30 euro. Quidditch Legacy Firebolt deluxe.

Maar DLC doe ik het ook voor als ze het ooit maken.

Nou ik ben benieuwd hoor, de laatste game waar ik zo nieuwsgierig naar was, was Cyberpunk.
De firebolt is alleen nog een 100 jaar in ontwikkeling ongeveer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
ZesBarkiePK schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:24:
[...]

Hier sluit ik me wel bij aan, want ik had die hoop ook voor een lange tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Oeeh dat klinkt ineens een heel stuk sneller dan als ik 10 februari zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Ricmaniac schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:24:
[...]

Oeeh dat klinkt ineens een heel stuk sneller dan als ik 10 februari zeg :P
Aankomende Dinsdag is het zelfs nog precies een maand O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Best erg. 10-02 heb ik namelijk eindassessment van mijn opleiding en ik loop nog veel te ver achter.

Maar ik wil niet zakken. Want ik wil legacy spelen ipv leren voor een her 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:25:
[...]

Aankomende Dinsdag is het zelfs nog precies een maand O-)
Ik tel af naar de 7e :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Oh ja nu je het zegt, ik heb ook de Deluxe Edition gehaald dus ik moet daar ook naar aftellen!
Het word met de reactie positiever hier O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Correctie, 32 dagen. Dan kunnen de eersten hem al spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Dennis1812 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:16:
[...]

De firebolt is alleen nog een 100 jaar in ontwikkeling ongeveer
Hoeft natuurlijk ook niet persé de Firebolt bezem te zijn, en aangezien ik een fan ben van upgrades is alles wat je vrij kan spelen al snel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:19
Ik wil de (PS5) deluxe editie pre-orderen bij bol.com i.v.m cadeau tegoed wat ik nog heb. Het verbaasd mij dat deze al niet meer op voorraad is. Zal mij benieuwen of ze weer een nieuwe batch krijgen voor release, maar even in de gaten houden.

Ben momenteel alle films aan het bekijken, best vermakelijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ambition88 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:13:
Ik wil de (PS5) deluxe editie pre-orderen bij bol.com i.v.m cadeau tegoed wat ik nog heb. Het verbaasd mij dat deze al niet meer op voorraad is. Zal mij benieuwen of ze weer een nieuwe batch krijgen voor release, maar even in de gaten houden.

Was een paar dagen terug €10 goedkoper dus misschien daarom (even) uitverkocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-DeIoKAC8f38dJG7sbDxF7qwxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilAj4db4wuu8XZjOIjVHbl6H.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.amazon.com/Ho.../dp/1338767658/ref=sr_1_1

Nette prijs, verzendkosten buiten beschouwing gelaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Pilome243 op 06-01-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ambition88 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:13:
Ik ben daar ook mee bezig, maar ik weet niet of ik dat wel had moeten doen.

Hogwarts Legacy gaat waarschijnlijk helemaal niet op de films lijken, maar het kijken van de films schept in ieder geval bij mij wel de nodige verwachtingen.

Je moet eigenlijk blanco in de game stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Sorry maar waarom koopt iemand zo’n boekje nu nog?

Als ik ergens niet uitkom dan heb ik Google.

Of is dit gewoon een collectors item?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de Nederlandse Amazon zijn de verzendkosten beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Daar is wel de making off fors duurder. Zelfs incl verzending

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-5xRsCmzmz1v_8wTtFX7jQsTP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGvA6NQnfboN14iLlm0BMp29.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:32:
[...]

Sorry maar waarom koopt iemand zo’n boekje nu nog?

Als ik ergens niet uitkom dan heb ik Google.

Of is dit gewoon een collectors item?
Ik heb hier bijvoorbeeld nog uitgebreider guide van Fallout 4. Die is toch een stuk uitgebreider dan wat je online vindt. En iets opzoeken is vaak ook nog sneller dan wanneer ik het op m'n telefoon zou googelen. Daarnaast is het ook gewoon leuk om er doorheen te bladeren.

Maar ja, voor alleen de hulp bij lastige stukken in de game hoef je het niet te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Pilome243 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:53:
[...]

Ik heb hier bijvoorbeeld nog uitgebreider guide van Fallout 4. Die is toch een stuk uitgebreider dan wat je online vindt. En iets opzoeken is vaak ook nog sneller dan wanneer ik het op m'n telefoon zou googelen. Daarnaast is het ook gewoon leuk om er doorheen te bladeren.

Maar ja, voor alleen de hulp bij lastige stukken in de game hoef je het niet te kopen.
Klinkt goed, ik heb er een gekocht. Ik wil het nu wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi lk kan niet wachten nog 30 dagen pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ht87 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:32:
[...]

Maar 176 pagina's…
Klein/ kort spel? 😅😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ike. schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:37:
[...]

Maar 176 pagina's…
Klein/ kort spel? 😅😬
Dat zou zomaar kunnen. Ter vergelijking, The Witcher 3 Wild Hunt - Game Guide telt 830 pagina’s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:01
Deze week mijn nieuwe LG Oled C2 65 inch tv gehad, kan nu niet wachten om heerlijk door Zweinstein te wandelen op dit mooie scherm :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ike. schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:37:
[...]

Maar 176 pagina's…
Klein/ kort spel? 😅😬
Vast een ongelofelijk klein lettertype :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ht87 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:30:
[...]

Of alles staat er niet in lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:01
Ht87 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:30:
[...]

Of alleen maar tekst en zo goed als geen plaatjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Ht87 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:32:
[...]

Ik heb hem voor €9,90 besteld op Amazon toen die voor het eerst verscheen op de website :9

Overigens zijn er blijkbaar 2 varianten van de "The Art and Making of Hogwarts Legacy: Exploring the Unwritten Wizarding World" boeken.

Hardcover editie uitgegeven door Warner Bros.

Hardcover editie uitgegeven door Insight Editions.

Ik heb ze beiden ook besteld via Amazon. En eveneens stuk goedkoper :P Voor maar €29,50 en €39,81 respectievelijk. Als ze beiden exact hetzelfde zijn, dan ga ik die duurdere terugsturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Spoiler: Een aantal lessen die je kan volgen op Zweinstein.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdUotrVb--kYaYkdHnptHCynlSE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/86mzKrce9v1LrIE4Lqzkc8RD.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobinNL schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 12:57:

spoiler:
Maar je kon niet echt een schooldag spelen toch? Als ik t me goed herinner uit die filmpjes is het soort story based dat je af en toe een les volgt. Wel erg benieuwd hoe/wat dat gaat. Ze deden er (bewust natuurlijk) nogal vaag over :9

[ Voor 4% gewijzigd door Ht87 op 07-01-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

spoiler:
Ondanks de spoiler tag klik ik er toch op :P maar qua alle info die we steeds meer en meer weten heeft dit spel zometeen nog amper verassingen. dat is wel een beetje jammer voor een Singleplayer vind ik haha.

Voor mezelf besloten iig niet meer naar gameplay te kijken tot de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK

spoiler:
Dit is heel erg goed nieuws. Geeft me weer een beetje vertrouwen in een goede game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Ricmaniac schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:15:
[...]

Ondanks de spoiler tag klik ik er toch op :P maar qua alle info die we steeds meer en meer weten heeft dit spel zometeen nog amper verassingen. dat is wel een beetje jammer voor een Singleplayer vind ik haha.

Voor mezelf besloten iig niet meer naar gameplay te kijken tot de release.
Ik lees af en toe een beetje mee hier, maar ik vermijd de spoilers, trailers en filmpjes al een tijdje :)
Heb de common rooms nog gezien daarna besloten geen spoilers meer te willen zien.
Ben erg benieuwd en mijn verwachtingen zijn redelijk hoog, en hoop ook echt op een hele goede game ook al hebben de devs niet echt indrukwekkende andere games gemaakt. Van wat ik gezien heb ziet het er grafisch in ieder geval prima uit. Hoop dat de gameplay goed is want ik neem aan dat het verhaal sowieso wel goed zal zijn, aangezien het over Hogwarts en magie gaat en dat altijd wel interessant is.
Kom maar op! Ben er bijna klaar voor, heb GOW Ragnarok bijna uitgespeeld, ben nu alle side missies en collectibles aan het halen die ik tijdens het verhaal gemist had, daarna de laatste missie doen en dan nog de laatste beserkers en andere overgebleven gevechten verslaan waar ik nog niet sterk genoeg voor was voorheen. Wat een dijk van een game is het toch ben erg benieuwd hoe het verhaal afloopt.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als wie gaan jullie eigenlijk spelen? Ik zat te denken aan mezelf voor de eerste keer en misschien Bellatrix voor de tweede keer.

Harry Potter characters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
Ik hoop dat ik snel Avada Kedavra kan leren :+ Iedereen dood, Voldemort zal er niets bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheBrut3 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:36:
Ik hoop dat ik snel Avada Kedavra kan leren :+ Iedereen dood, Voldemort zal er niets bij zijn.
Nu vraag ik me af... Kan je het ook doen op studenten of eventueel docenten op Zweinstein? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alco123
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-08 20:57
Lijkt me echt heel erg gaaf !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
RobinNL schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:37:
Nu vraag ik me af... Kan je het ook doen op studenten of eventueel docenten op Zweinstein? })
Kan mij indenken dat het dan gelijk game over is. You have hereby been expelled from Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
RobinNL schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:27:
Als wie gaan jullie eigenlijk spelen? Ik zat te denken aan mezelf voor de eerste keer en misschien Bellatrix voor de tweede keer.

Harry Potter characters
Je weet dat je een eigen character creëert he? En dat dit spel zich in de 19e eeuw afspeelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 23:09:
[...]

Je weet dat je een eigen character creëert he? En dat dit spel zich in de 19e eeuw afspeelt?
Dat weet ik ;) Ik was van plan om een karakter te maken die op haar lijkt en dan het slechte pad te bewandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK

Harry Potter characters
Marten Vilijn Huis Zwadderich.

Geen idee of ik daarna nog aan een replay begin, hangt er ook vanaf hoe lang de game is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:45

Harry Potter characters
Ik ben best wel een HP nerd en heb al besloten om te spelen als een tienerversie van mijn dochter van 2 en daarna de tienerversie van mijn zoontje van 2 maanden. Ik richt ze wel in zoals ik denk of hoop dat ze zullen zijn als ze groot zijn. Ik heb de meeste affiniteit met Ravenclaw, dus dat zal mijn dochter worden, gevolgd door Hufflepuff voor mijn zoontje. Slytherin blijft ook wel interessant, maar dat zien we later wel. Gryffindor meh. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga eerst als ravenclaw, dan als slytherin. Dan als huffelpuff en als laatste Gryffindor....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Slytherin all the way 😈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:00
Same same :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slytherin is de tweede playthrough bij mij 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006

lord_fh

PS5

Ik ga de filmbox maar weer eens tevoorschijn halen 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 17:03

thijsco19

KTM 990 SMT

Gisteren fantastic beasts secrets of Dumbledore weer gekeken.
Alledrie gezien en alle HP's. Moet zeggen dat die films een mooie extra kijk geven en de wizarding wereld.
Zeker omdat ze natuurlijk een geruime tijd voor HP afspeelt en HP voornamelijk op school afspeelde.

Benieuwd wat Hogwarts legacy kan toevoegen aan de algehele wizarding world ervaring.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 13:00
De gehele filmreeks hier vele malen gezien. De boeken in meerdere talen hier in huis. Ook de audiobooks in meerdere talen beschikbaar. Vind het een blijvend leuk universum om bij herhaling te zien, lezen en luisteren. Met name ook tijdens het aanleren van nieuwe talen.

Van de voor mij drie grootste fantasy franchises, d.w.z. Harry Potter, Lord of the Rings en Star Wars vind ik Harry Potter het meest vermakelijk om bij herhaling te ervaren.

Kijk dan ook erg uit naar de game. Hoop dat het voor de PC gameplay ervaring een goed spel gaat neerzetten. En geen semi-letdown zoals Cyberpunk 2077 of absolute teleurstelling als Elden Ring. Maar gewoonweg een goede optimalisatie kent, een breed assortiment aan resoluties ondersteunt, geen framerate cap kent en met high-end hardware gewoon goed stabiel speelbaar is.

Nog een krap maandje en we gaan het zien. Met enige hoop zullen we wat officiële previews voorafgaand krijgen die alvast een tipje van de sluier kunnen lichten hierin.

De rest van een spel kan op papier nog zo mooi zijn, maar zonder solide basis in performance en PC ondersteuning wordt de rest van de gameplay ervaring al snel verpest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb een pre-order gedaan, vooral omdat de game er mooi en veelbelovend uit ziet. Alleen ik heb nog nooit een boek of film gezien van Harry Potter. Nu zijn die films allemaal lang van duur. Zou het voldoende zijn om enigszins bekend te raken met de wereld/karakters als ik enkel het eerste deel (uit 2001) ga bekijken? Of kan ik beter een ander deel pakken? Mocht het aanspreken kan ik alsnog meerdere delen bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tom schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:38:
Ik heb een pre-order gedaan, vooral omdat de game er mooi en veelbelovend uit ziet. Alleen ik heb nog nooit een boek of film gezien van Harry Potter. Nu zijn die films allemaal lang van duur. Zou het voldoende zijn om enigszins bekend te raken met de wereld/karakters als ik enkel het eerste deel (uit 2001) ga bekijken? Of kan ik beter een ander deel pakken? Mocht het aanspreken kan ik alsnog meerdere delen bekijken.
Met alleen een deel 1 heb je wel al enig begrip van de wereld denk ik. Alleen is die in deel 1 nog niet heel erg gericht op de duistere kant en nog wat voorzichtig met volgelingen van Voldemort etc. Die duistere kant komt per deel meer naar voren en zo ook een verdieping in de lore.
Ik zou zeggen deel 1 kijken en daarna als je zin hebt nog De Vuurbeker, die laat ook wat zien van de wereld er omheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Luister evt de luisterboeken.

Deel 4, 5, 6, 7/7.2 gaan ook meer op randzaken en de buitenwereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:30
psychodude schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:03:
De gehele filmreeks hier vele malen gezien. De boeken in meerdere talen hier in huis. Ook de audiobooks in meerdere talen beschikbaar. Vind het een blijvend leuk universum om bij herhaling te zien, lezen en luisteren. Met name ook tijdens het aanleren van nieuwe talen.

Van de voor mij drie grootste fantasy franchises, d.w.z. Harry Potter, Lord of the Rings en Star Wars vind ik Harry Potter het meest vermakelijk om bij herhaling te ervaren.

Kijk dan ook erg uit naar de game. Hoop dat het voor de PC gameplay ervaring een goed spel gaat neerzetten. En geen semi-letdown zoals Cyberpunk 2077 of absolute teleurstelling als Elden Ring. Maar gewoonweg een goede optimalisatie kent, een breed assortiment aan resoluties ondersteunt, geen framerate cap kent en met high-end hardware gewoon goed stabiel speelbaar is.

Nog een krap maandje en we gaan het zien. Met enige hoop zullen we wat officiële previews voorafgaand krijgen die alvast een tipje van de sluier kunnen lichten hierin.

De rest van een spel kan op papier nog zo mooi zijn, maar zonder solide basis in performance en PC ondersteuning wordt de rest van de gameplay ervaring al snel verpest.
Absolute teleurstelling als Elden Ring?! Hoe dat? Dat was echt 1 van de tofste games van vorig jaar imo! Ook geen performance issues oid meegemaakt. Draaide als een zonnetje op console.

Over Hogwarts Legacy: Ik heb de game op pre-order (mooie korting bij Amazon destijds) maar wacht de user reviews even af tot ik hem uit de seal haal. Vooralsnog nog niet al te hoge verwachtingen. Hoop dat het spel fantastisch wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Timothy3000 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:13:
[...]

Absolute teleurstelling als Elden Ring?! Hoe dat? Dat was echt 1 van de tofste games van vorig jaar imo! Ook geen performance issues oid meegemaakt. Draaide als een zonnetje op console.
off topic maar moet er toch op aanhaken. elden ring grootste telleurstelling? haha wtf idd. tofste game sinds een lange tijd.. Heeft ook meerdere keren GOTY awards gewonnen nu. vorige week steam awards nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 13:00
Timothy3000 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:13:
[...]

Over Hogwarts Legacy: Ik heb de game op pre-order (mooie korting bij Amazon destijds) maar wacht de user reviews even af tot ik hem uit de seal haal. Vooralsnog nog niet al te hoge verwachtingen. Hoop dat het spel fantastisch wordt.
Forced 16:9, 60 fps cap out of the box. Niet GOTY waardig en daarmee een beroerde PC gaming experience.

Ik heb geen highend hardware om een game conform 1999 verwachtingen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ah, zo. Zolang de gameplay zelf maar boeiend is en de game op 60fps wel stabiel loopt (zonder framedrops e.d.) ben ik tevreden en dit was op console wel het geval.

Maar goed, inderdaad offtopic haha. Sorry daarvoor. Je leest gewoon niet vaak dat Elden Ring enorm teleurstelde. Ik hoop dat je Hogwarts Legacy experience beter gaat zijn. :)

Meer on topic: Wanneer worden de reviews eigenlijk verwacht? Of is dat nog onbekend?

[ Voor 92% gewijzigd door Timothy3000 op 08-01-2023 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dat zal 8-10 februari zijn? Ongeveer. Of mogen zei nog eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Tom schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:38:
De eerste twee delen vond ik niks aan. Vanaf deel 3 begint het pas interessant te worden.
Als je maar een deel wilt kijken zou ik Harry Potter en de Vuurbeker kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Deel 1 en de Vuurbeker, wellicht nog Orde van de Feniks, dan heb je wel een aardig beeld.

Al zou ik ze gewoon lekker allemaal kijken. Het blijven stuk voor stuk leuke films. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9r4kCIcmUIHd_waZKb9bxZymCfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uajg7ZMsINdjFNxATNKbg6he.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 9 ... 58 Laatste

Let op:
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions