Dit vind ik zelf ook irritant. Al eens naar gezocht en er is een Reddit-feed over met medestanders. Geen oplossing though. Volgen mij is de video die je deelt ook geen oplossing. Dat zet denk ik alleen in zijn geheel de meldingen uit. Maar probeer het eens en vergeet vooral niet te melden of het werkt
De hype is hier al lang en breed voorbij, maar jeetje wat een goed spel. Er is maar weinig dat ik niet tot vind. Betrap mij erop dat ik geregeld afwijk van de main storyline, terwijl dat anders vaak wel het geval is. Voor mijn doen al veel uitdagingen voltooid. Briljant gedaan.
Haha ja vind ik niet zo gek, het spel kwam vorig jaar februari uit voor de huidige generatie consoles(En pc volgens mij).bazzemans schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 00:15:
De hype is hier al lang en breed voorbij, maar jeetje wat een goed spel. Er is maar weinig dat ik niet tot vind. Betrap mij erop dat ik geregeld afwijk van de main storyline, terwijl dat anders vaak wel het geval is. Voor mijn doen al veel uitdagingen voltooid. Briljant gedaan.
Ik heb er toen ook best veel plezier aan gehad, en zeker 3 maanden over gedaan om hem uit te spelen.
Ik heb zover ik weet wel z'n beetje alles gedaan in het spel, misschien niet alle trophys gehaald. Maar goed daar speel ik niet per se een spel voor.
Dat het spel dan 1,5 jaar later nog eens uit kwam voor de vorige generatie console en switch, is leuk maar een grote hype is dan al over.
Maar het blijft een leuk altijd om in te stappen, ben benieuwd naar de DLC geruchten van laatst.
Euh dat was niet de bedoeling van mijn post. Dat de hype voorbij is, vind ik niets meer dan logisch. Laat onverlet dat ik het nu (pas) speel en er dusdanig veel plezier mee heb dat ik het niet kan laten om het hier te delen. Heeft geen enkel zin en doe ik normaal ook zelden maar dat zegt precies veel over hoeveel ik geniet van de game
Het spel is overigens slechts 3 maanden later uitgekomen voor Xbox One (mei 2023). De release voor Switch was in november 2023. Dat ik het nu pas speel komt omdat ik het nu pas kocht.
Het spel is overigens slechts 3 maanden later uitgekomen voor Xbox One (mei 2023). De release voor Switch was in november 2023. Dat ik het nu pas speel komt omdat ik het nu pas kocht.
[ Voor 5% gewijzigd door bazzemans op 20-10-2024 09:37 ]
En lekker van genietenbazzemans schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:37:
Euh dat was niet de bedoeling van mijn post. Dat de hype voorbij is, vind ik niets meer dan logisch. Laat onverlet dat ik het nu (pas) speel en er dusdanig veel plezier mee heb dat ik het niet kan laten om het hier te delen. Heeft geen enkel zin en doe ik normaal ook zelden maar dat zegt precies veel over hoeveel ik geniet van de game![]()
@Ricmaniac haha dat snap ik! Ik wilde eigenlijk wachten totdat het beschikbaar komt in de cloud op Game Pass (vanwege de hogere kwaliteit). Alleen geen enkele garantie dat het zover komt. De aankondiging dat het binnenkort mogelijk wordt om eigen gekochte games te streamen biedt wel perspectief. Maar goed, je leeft nu!
Hoezo wachten op game pas vanwege de hogere kwaliteit?, het is gewoon het zelfde spel. De kwaliteit gaat op game pas niet anders zijn dan het eigen gekochte spel ?.bazzemans schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:13:
@Ricmaniac haha dat snap ik! Ik wilde eigenlijk wachten totdat het beschikbaar komt in de cloud op Game Pass (vanwege de hogere kwaliteit). Alleen geen enkele garantie dat het zover komt. De aankondiging dat het binnenkort mogelijk wordt om eigen gekochte games te streamen biedt wel perspectief. Maar goed, je leeft nu!
Als hij op PC gamet... Hij kan ook een PC hebben die de game niet op hoge settings kan draaienCarlos0_0 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:04:
[...]
Hoezo wachten op game pas vanwege de hogere kwaliteit?, het is gewoon het zelfde spel. De kwaliteit gaat op game pas niet anders zijn dan het eigen gekochte spel ?.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Niet helemaal. De infrastructuur van van Xbox cloud gaming maakt gebruik van betere specs dan de Xbox One, waardoor de beeldkwaliteit en laadsnelheden beter zijn dan in mijn geval lokaal spelen op de Xbox One S. Als ik dus eigen gekochte games (zoals Hogwarts Legacy) kan streamen, ga ik er op vooruit zonder nieuwe (dure) hardware te kopen. Voor de (kleine) hoeveelheid die ik game is dat top.Carlos0_0 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:04:
[...]
Hoezo wachten op game pas vanwege de hogere kwaliteit?, het is gewoon het zelfde spel. De kwaliteit gaat op game pas niet anders zijn dan het eigen gekochte spel ?.
Ja maar goed dat kan logisch zijn, je spreekt nu van een console die al 10 jaar oud isbazzemans schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:13:
[...]
Niet helemaal. De infrastructuur van van Xbox cloud gaming maakt gebruik van betere specs dan de Xbox One, waardoor de beeldkwaliteit en laadsnelheden beter zijn dan in mijn geval lokaal spelen op de Xbox One S. Als ik dus eigen gekochte games (zoals Hogwarts Legacy) kan streamen, ga ik er op vooruit zonder nieuwe (dure) hardware te kopen. Voor de (kleine) hoeveelheid die ik game is dat top.
Beweer ook nergens dat dit niet logisch is. Voor users zoals ik is Cloud Gaming een hele mooie oplossing.Carlos0_0 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:06:
[...]
Ja maar goed dat kan logisch zijn, je spreekt nu van een console die al 10 jaar oud is.
Ahh goede gamestreaming…
*denkt met weemoed terug aan Stadia*
Hogwarts had een perfect spel voor Stadia geweest, alleen SP.
*denkt met weemoed terug aan Stadia*
Hogwarts had een perfect spel voor Stadia geweest, alleen SP.
Ben gisteren ook begonnen met Hogwarts Legacy, nu met de winter in aantocht een mooi spel om op te pakken. Eerste uurtje was gelijk genieten, moet alleen nog wennen aan alle opties.
Speel nu op de XBOX X in Balanced mode zonder frame cap, en loopt prima maar wellicht dat ik nog switch naar Performance zonder frame cap. Zijn er nog mensen met tips & tricks qua instellingen (controls, graphics, etc)?
Speel nu op de XBOX X in Balanced mode zonder frame cap, en loopt prima maar wellicht dat ik nog switch naar Performance zonder frame cap. Zijn er nog mensen met tips & tricks qua instellingen (controls, graphics, etc)?
goeie dag
een vraagje kan je je save op de pc ook spelen op je switch ?
als je allebij de spelen hebt voor en pc en switch kan je op een account door spelen op bijde of is het op iedere platform 1 aapart acount ?
durf te vragen
als je allebij de spelen hebt voor en pc en switch kan je op een account door spelen op bijde of is het op iedere platform 1 aapart acount ?
durf te vragen
Nee, dit is niet mogelijk. Hogwarts Legacy ondersteunt geen cross-platform saves.Stiennos schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:52:
goeie dag
durf te vragen
offtopic:
Check je post op grammatica. Het leest net wat fijner lezen als het een beetje klopt
Check je post op grammatica. Het leest net wat fijner lezen als het een beetje klopt
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Oki duidelijk dank hier voor
[ Voor 3% gewijzigd door Stiennos op 23-11-2024 14:28 ]
In de afgelopen week ben ik vooral bezig om alle side missions, Merlin Trials, Field Guide Pages etc te verzamelen. De Merlin Trials heb ik eindelijk afgerond, side missions ook. Verder moet ik vooral nog het een en ander zoeken in Hogwarts zelf.
Gisteren begonnen met de Battle Arenas en de eerste voltooid in het Forbidden Forrest. Vanmiddag wilde ik de tweede doen, maar net voordat ik doodging drukte ik op start en na een tijdje wilde ik weer terug de game in. Op dat moment werd m'n karakter de lucht in gelanceerd tot ver boven de wolken. Ik kon niks doen en moest aanzien hoe m'n karakter hard op de grond terecht kwam en doodging
Dus ik dacht... Ik ga de Battle Arena opnieuw proberen. Ik pakte m'n bezem en begon te vliegen. Opeens dacht de game dat ik nog in de Battle Arena zat, terwijl dat niet zo was. M'n karakter leek dood op de bezem te zitten, terwijl ik niks meer kon doen.
Dit is de eerste grote bug die ik ben tegen gekomen sinds de release van het spel. Vanavond kijken of het wel gaat lukken.
Gisteren begonnen met de Battle Arenas en de eerste voltooid in het Forbidden Forrest. Vanmiddag wilde ik de tweede doen, maar net voordat ik doodging drukte ik op start en na een tijdje wilde ik weer terug de game in. Op dat moment werd m'n karakter de lucht in gelanceerd tot ver boven de wolken. Ik kon niks doen en moest aanzien hoe m'n karakter hard op de grond terecht kwam en doodging

Dus ik dacht... Ik ga de Battle Arena opnieuw proberen. Ik pakte m'n bezem en begon te vliegen. Opeens dacht de game dat ik nog in de Battle Arena zat, terwijl dat niet zo was. M'n karakter leek dood op de bezem te zitten, terwijl ik niks meer kon doen.
Dit is de eerste grote bug die ik ben tegen gekomen sinds de release van het spel. Vanavond kijken of het wel gaat lukken.
Ik heb onlangs de game mogen uitspelen. Heb hem eigenlijk al heel lang in huis, gespeeld - weggelegd en heel lang niet meer aangeraakt. Tot voor kort. Opnieuw begonnen en alles gedaan om er voor te zorgen Platinum Trophy te behalen. Dat is uiteindelijk gelukt! Maar was nog even "spannend" - want één van de trophies leek gebugged te zijn, maar deze kon ik gelukkig uiteindelijk toch nog afronden - door hem op mijn "eerste" character te doen...
Pfew!
Heb mij uitstekend vermaakt met het spel! Heeft haar geld zeker opgeleverd.
Pfew!
Heb mij uitstekend vermaakt met het spel! Heeft haar geld zeker opgeleverd.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Heb hem nu sinds weekje ook uit. Wel wat repetitief maar prima mee vermaakt. Mooi sfeervol spel.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik las net op Reddit dat er op pc met mods gespeeld wordt zodat je companions mee kan nemen (bv Sebastian). Zij reageren regelmatig op gebeurtenissen in quests en andere ingame gebeurtenissen. Alle schijn dus dat een companions feature vlak voor release uit de game is geknipt, zonde! Iemand op pc dit wel eens geprobeerd?
[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 12-01-2025 17:31 ]
ik bedoelde , de wereld is dood. .Je kunt niet jezelf aan een tafel zitten , een willekeurig klas volgen. In de keuken wat eten. Naar de WC gaan. Slapen. Interactie met de wereld is alleen gebasseerd op de quests die je kunt volgen.bazzemans schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:46:
@Stronkie Wat mis je aan het ergens op kunnen zitten? Zal wel komen omdat ik een kluns ben, maar ik vind het rete irritant dat ik op willekeurige plekken ineens ga zitten omdat ik net ff verkeerd sta en de interactie die ik wilde doen zich verplaatst heeft naar de stoel/bank/het bed etc.
Wat bedoel je met willekeurig dingen kunnen doen?
Ja je hebt tig NPC's die rondhobbelen door de wereld. die doen hun dingetje , maar jij kan er niets mee en ze reagaeren nergens op wat je doet..
Dus voor mij is de wereld dood.
Wat ik me eigenlijkk afvraag , wat gaat er eerder komen en hoop ik dit jaar , HL2 of de DLC van dit deel.
DLC , geen idee hoe ze dat willen doen..
Als je het spel Evil Eindigd heeft het totaal geen invloed .. Je kunt er niets mee
Heel nexus mods , staan vol met mods voor dit spel..Ht87 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:30:
Ik las net op Reddit dat er op pc met mods gespeeld wordt zodat je companions mee kan nemen (bv Sebastian). Zij reageren regelmatig op gebeurtenissen in quests en andere ingame gebeurtenissen. Alle schijn dus dat een companions feature vlak voor release uit de game is geknipt, zonde! Iemand op pc dit wel eens geprobeerd?
[ Voor 34% gewijzigd door Stronkie op 14-01-2025 13:35 ]
Stronkie schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:29:
[...]
ik bedoelde , de wereld is dood. .Je kunt niet jezelf aan een tafel zitten , een willekeurig klas volgen. In de keuken wat eten. Naar de WC gaan. Slapen. Interactie met de wereld is alleen gebasseerd op de quests die je kunt volgen.
Ja je hebt tig NPC's die rondhobbelen door de wereld. die doen hun dingetje , maar jij kan er niets mee en ze reagaeren nergens op wat je doet..
Wat ik me eigenlijkk afvraag , wat gaat er eerder komen en hoop ik dit jaar , HL2 of de DLC van dit deel.
Als je het spel Evil Eindigd heeft het totaal geen invloed .. Je kunt er niets mee
[...]
Heel nexus mods , staan vol met mods voor dit spel..
Sorry, maar in welk spel kan dit wel?ik bedoelde , de wereld is dood. .Je kunt niet jezelf aan een tafel zitten , een willekeurig klas volgen. In de keuken wat eten. Naar de WC gaan. Slapen. Interactie met de wereld is alleen gebasseerd op de quests die je kunt volgen.
Oja, geen.
Ja klopt, maar wat hier anders was dan anders is dat de companions ineens reageerden op de gebeurtenissen met door de voice-actors ingesproken teksten. Die bleken, los van de mod, dus opgenomen te zijn in het spel. Dat had best cool geweest en misschien ook wat meer immersive.Stronkie schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:29:
[...]
Heel nexus mods , staan vol met mods voor dit spel..
Overigens best deels eens met ‘dode wereld’ en dat goed/kwaad weinig invloed heeft. Maar genoeg basis om een tof vervolg te krijgen denk ik.
Al lijkt t me ook best tof om in de wizarding world een andere toverschool te verkennen (een eerdere editie van de triwizard tournament spelen?).
Jawel.. Kan wel..James Pond schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:24:
[...]
[...]
Sorry, maar in welk spel kan dit wel?
Oja, geen.
Baldurs Gate 3
Witcher series heeft veel interactie.
Alle Elderscrolls games
Starfield
Fallout
Etc etc
Dat zijn heel ander soort games tho? Dit is een action adventure min of meer. De andere games zijn full blown rpg's.Stronkie schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:59:
[...]
Jawel.. Kan wel..
Baldurs Gate 3
Witcher series heeft veel interactie.
Alle Elderscrolls games
Starfield
Fallout
Etc etc
Maar hoeveel mensen zouden dat willen in Hogwarts Legacy, naar de wc gaan, eten in een keuken etc? Wat mij betreft stoppen ze die tijd in een beter/langer verhaal, een grotere wereld of zoals je als laatste zegt... Als je de unforgivable curses gebruikt heeft dat geen invloed. Daar mochten ze van mij ook wel meer tijd in steken.Stronkie schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:29:
[...]
ik bedoelde , de wereld is dood. .Je kunt niet jezelf aan een tafel zitten , een willekeurig klas volgen. In de keuken wat eten. Naar de WC gaan. Slapen. Interactie met de wereld is alleen gebasseerd op de quests die je kunt volgen.
Precies eten maken, naar de wc gaan leuk hoor, maar ik speel geen The Sims.RobinNL schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:15:
[...]
Maar hoeveel mensen zouden dat willen in Hogwarts Legacy, naar de wc gaan, eten in een keuken etc? Wat mij betreft stoppen ze die tijd in een beter/langer verhaal, een grotere wereld of zoals je als laatste zegt... Als je de unforgivable curses gebruikt heeft dat geen invloed. Daar mochten ze van mij ook wel meer tijd in steken.
Nee sommige dingen moet je gewoon niet in elk spel willen.
Het zijn voorbeelden heCarlos0_0 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:40:
[...]
Precies eten maken, naar de wc gaan leuk hoor, maar ik speel geen The Sims.
Nee sommige dingen moet je gewoon niet in elk spel willen.
Zelfs zo simpel als op stoelen gaan zitten in de great hall.. over classes bij wonen van adere jaar gangen.
Met NPC kunnen praten..
Waarom juist slapen en eten er uit pakken. Lol .. Het gaat toch ook hoe het spel je in de wereld trekt..
Dat ik gewoon wil kunnen zitten in de Grand Hall , is toch voor mij inderdaad.. het is een gemis
Kan mij herinneren dat je in vorige HP games wel de mogelijkheid had tot "zitten en niks doen". En die zijn allemaal minstens 10 jaar oud.
Maargoed, ik heb het niet gemist.
Iets van een goed-kwaad systeem zie ik liever dan de optie om te zitten of een zinloos gesprek te voeren.
Hoe je dit implementeert zonder het verhaal kapot te maken? Geen idee, ik ben geen game developer.
Maar er was nu maar 1 missie house afhankelijk. En toch moet je alle 4 de houses spelen voor platinum. Dat is behoorlijk repetitief.
Iets van een goed-kwaad systeem zie ik liever dan de optie om te zitten of een zinloos gesprek te voeren.
Hoe je dit implementeert zonder het verhaal kapot te maken? Geen idee, ik ben geen game developer.
Maar er was nu maar 1 missie house afhankelijk. En toch moet je alle 4 de houses spelen voor platinum. Dat is behoorlijk repetitief.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik vind dat soort dingen altijd wel tof voor de immersion.RobinNL schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:15:
[...]
Maar hoeveel mensen zouden dat willen in Hogwarts Legacy, eten in een keuken etc?
Hmmm, ik denk dat je wellicht wat rooskleurig terug denkt. Ik speel ze met enige regelmaat nog maar ik kan me zo niet herinneren dat je kan "zitten en niks doen", tenzij tegen alles aan flipendo'en voor smekkies telt. Wel speel ik vooral de eerste 3 op elk platform (blijven heerlijke games). Buiten verhaallijn zijn NPCs vooral mechanics. Smekkies ruilen voor tovernaarskaarten, Klassenoudsten die je wegsturen en Fred & George hun winkel enzo. Zaten paar zei-quests in waarin je spullen van studenten zorgt en terug bracht, en mini-games deed. Maar dat was het wel. De 4e en 5e is al een tijd terug. Maar in de 4e kan het sowieso niet, daar kom je nauwelijks mensen tegen (buiten enemies). Dat was die met die losse levels die je via menu selecteerde, zat geen exploration in. Deel 5 had wel meer exploration, en probeerde daarop te focussen (was een leuke poging, maar vind HL dan wel echt veel beter gelukt). Maar deel 6 was een paar minigames die steeds herhaald werden met lange cutscenes ertussen, dus daar viel het ook wel tegen. Dat was zo'n kutspel dat ik de 2 van 7 nooit heb gekocht dus daar weet ik weinig van.Dennis1812 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:01:
Kan mij herinneren dat je in vorige HP games wel de mogelijkheid had tot "zitten en niks doen". En die zijn allemaal minstens 10 jaar oud.
Hogwarts Legacy heeft iig veel meer vrijheid en interactie dan de oude games en ook meer wereldinteractie, de oude games hadden wel meer unieke exploration in de zin dat er vooral veel rare geheime kamers en gangen waren te vinden met de meest belachelijke dingen. Dat is in HL toch wel een stuk eentoniger en "normaler". Maar ook in die oude games niemand die daarop reageerde of wat dan ook.
Tja die onzin was leuk, en was ook leuk geweest in HL. Maar moet zeggen dat ik het spel er niet minder om vind, blijf HL een heerlijk spel vinden met nog wel wat knipogen terug naar de oude games.
Iig zijn de stealth missies in HL veel minder frusterend dan in de oude games. Stealth op de PS1 en PS2 games vind ik nog steeds enorm moeilijk en frustrerend. Eindigt meestal in keihard wegrennen en hopen dat ik de deur door ben voordat hun spreuk mij raakt, wat 9 van de 10 keer mislukt
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Overigens kun je in HL eten in de keuken. Niet van elk bord, maar er zijn meerdere borden waar je appeltje of snoep van kan pakken. Op andere plekken overigens ookRobinNL schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:15:
Maar hoeveel mensen zouden dat willen in Hogwarts Legacy, naar de wc gaan, eten in een keuken etc?
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Ik denk dat je mijn "niks doen" anders interpreteert.Cambionn schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:47:
[...]
Hmmm, ik denk dat je wellicht wat rooskleurig terug denkt. Ik speel ze met enige regelmaat nog maar ik kan me zo niet herinneren dat je kan "zitten en niks doen", tenzij tegen alles aan flipendo'en voor smekkies telt. Wel speel ik vooral de eerste 3 op elk platform (blijven heerlijke games). Buiten verhaallijn zijn NPCs vooral mechanics. Smekkies ruilen voor tovernaarskaarten, Klassenoudsten die je wegsturen en Fred & George hun winkel enzo. Zaten paar zei-quests in waarin je spullen van studenten zorgt en terug bracht, en mini-games deed. Maar dat was het wel. De 4e en 5e is al een tijd terug. Maar in de 4e kan het sowieso niet, daar kom je nauwelijks mensen tegen (buiten enemies). Dat was die met die losse levels die je via menu selecteerde, zat geen exploration in. Deel 5 had wel meer exploration, en probeerde daarop te focussen (was een leuke poging, maar vind HL dan wel echt veel beter gelukt). Maar deel 6 was een paar minigames die steeds herhaald werden met lange cutscenes ertussen, dus daar viel het ook wel tegen. Dat was zo'n kutspel dat ik de 2 van 7 nooit heb gekocht dus daar weet ik weinig van.
Hogwarts Legacy heeft iig veel meer vrijheid en interactie dan de oude games en ook meer wereldinteractie, de oude games hadden wel meer unieke exploration in de zin dat er vooral veel rare geheime kamers en gangen waren te vinden met de meest belachelijke dingen. Dat is in HL toch wel een stuk eentoniger en "normaler". Maar ook in die oude games niemand die daarop reageerde of wat dan ook.
Tja die onzin was leuk, en was ook leuk geweest in HL. Maar moet zeggen dat ik het spel er niet minder om vind, blijf HL een heerlijk spel vinden met nog wel wat knipogen terug naar de oude games.
Iig zijn de stealth missies in HL veel minder frusterend dan in de oude games. Stealth op de PS1 en PS2 games vind ik nog steeds enorm moeilijk en frustrerend. Eindigt meestal in keihard wegrennen en hopen dat ik de deur door ben voordat hun spreuk mij raakt, wat 9 van de 10 keer mislukt.
In deel 5 (mijn inziens 1 van de betere delen) op pc was het mogelijk om te zitten op een bank. Er gebeurde helemaal niets als je dat deed. Maar je kon zitten en vervolgens gewoon niets doen. Dus zitten en rondkijken.
Daarmee doel ik niet op smekkies verzamelen en geheime poorten openen met spreuken en dat soort zaken.
Al waren de minigames in deel 1 en 2 ook best vermakelijk. Dat is niet wat ik bedoelde
HL is 100x beter weggezet dan alle andere HP games. Dat sowieso.
Deathly hallows part 2 heb ik wel gekocht. Maar tot op de dag vandaag niet uitgespeeld. Dat is meer een shooter met een toverstok. Met erg slechte controls. Absoluut niet mijn deel.
Deel 3 was wel goed weggezet. Maar 5 was echt het beste van de 7 games.
Voor een start van een game-serie (of naja, dat hoop ik dan tenminste) is HL niet slecht. De wereld is ontzettend mooi nagemaakt en in alles ademt het de Wizarding World met onwijs veel aandacht voor de lore via kleine details die overal verstopt zitten. Als ik de eerste Assassins Creed nog eens speel is t ook maar een dorre boel en behoorlijk repetitief en kijk waar ze nu staan.
Ja deel 5 was de enige waarvan ik dacht dat het er mogelijk wel in zat, die was zoals ik al zei meer op exploration gefocussed. Vond hem erg goed, maar toch pak ik hem er niet heel vaak meer bij. Vandaar ook dat ik zei dat dat al een tijd terug was. De eerste 3 zijn hier toch wel favouriet. Zowel op PS1, PS2 als PC. Soms ook nog even op GBC en GBA.Dennis1812 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:19:
[...]
Ik denk dat je mijn "niks doen" anders interpreteert.
In deel 5 (mijn inziens 1 van de betere delen) op pc was het mogelijk om te zitten op een bank. Er gebeurde helemaal niets als je dat deed. Maar je kon zitten en vervolgens gewoon niets doen. Dus zitten en rondkijken.
Daarmee doel ik niet op smekkies verzamelen en geheime poorten openen met spreuken en dat soort zaken.
Al waren de minigames in deel 1 en 2 ook best vermakelijk. Dat is niet wat ik bedoelde
HL is 100x beter weggezet dan alle andere HP games. Dat sowieso.
Deathly hallows part 2 heb ik wel gekocht. Maar tot op de dag vandaag niet uitgespeeld. Dat is meer een shooter met een toverstok. Met erg slechte controls. Absoluut niet mijn deel.
Deel 3 was wel goed weggezet. Maar 5 was echt het beste van de 7 games.
Hoe dan ook. Denk eerder dat ik over de bewoording viel.
"in vorige" las ik wat breeder dan enkel deel 5. 1-4 kan het sowieso niet. 6 meende ik ook niet, maar wellicht ergens tussen de cutscenes door dat het kan. de twee 7'ens heb ik nooit gespeeld dus kan ik weinig over zeggen.Kan mij herinneren dat je in vorige HP games wel de mogelijkheid had tot "zitten en niks doen".
De rest was meer in reactie op Stronkie die zei:
Dat was nou niet echt beter in de oude games. Maarja, hij gaf die ook niet als voorbeeld, dus toegegeven daar haal ik wellicht wat door elkaar (het voorbeeld "oude HP games" en de dode wereld).de wereld is dood. .Je kunt niet jezelf aan een tafel zitten , een willekeurig klas volgen. In de keuken wat eten. Naar de WC gaan. Slapen. Interactie met de wereld is alleen gebasseerd op de quests die je kunt volgen.
Wel noemt hij "Alle Elderscrolls games" wat ik grappig vind. Daar kun je ook niet naar de toilet (zoals in veel RPGs lijken die niet eens te bestaan. Dat is rare pas immersion, en heb ik sinds kinds af aan altijd al zo vreemd gevonden
Interactie bestaat verder uit NPCs die een scriptje volgen tot een quest hun onderbreekt (en dat is enkel in de laatste 2, daarvoor doen ze vrijwel niks en blijven ze op 1 plek). Behalve dat de winkels 24/7 open zijn, vind ik HL nou niet heel veel slechter doen. Dus ja, ze doen iets waar je op in kan lopen (echte klassen weinig, maar wel andere dingen. Maar deze herhalen zichzelf continue, vaak dagelijks.
En begrijp me niet verkeerd, ik ben groot Elder Scrolls fan. Dat is juist echt mijn franchise, en ik zou uren over de lore kunnen lullen hier en heb er duizenden uren in zitten. Maar het epitome van een wereld die echt "leeft" en waar je casual interactie mee hebt? Het valt wellicht minder op door de leuke aankleding en betere (re)acties voor random NPCs (die iets minder duidelijk "enkel" over de bijbehorende side-quest reageren) en de manier van side-quests (die voelen meer als een "levende wereld" en minder als opdrachten in een leuk verhaaltje, hoewel ook Skyrim erg veel fetch-quests heeft en daar niet super sterk in is), maar het valt puur technisch gezien wel hoe veel meer die werelden leven in vergelijking met HL.
Heck, de "super immersive AI waar de NPCs echt een leven hebben" was juist een punt van ridicuul bij Oblivion.
Maargoed, ik laat HL nog Elder Scrolls spellen er om liggen. Allemaal top games imho, waar ik me prima mee vermaakt.
[ Voor 10% gewijzigd door Cambionn op 15-01-2025 00:44 ]
Assassins Creed niet gespeeld na de eerste 3, dus dat weet ik verder niet. Maar verder mee eens, ik vind het een top eerste game. Ben benieuwd naar de volgenden!Ht87 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 00:15:
Voor een start van een game-serie (of naja, dat hoop ik dan tenminste) is HL niet slecht. De wereld is ontzettend mooi nagemaakt en in alles ademt het de Wizarding World met onwijs veel aandacht voor de lore via kleine details die overal verstopt zitten. Als ik de eerste Assassins Creed nog eens speel is t ook maar een dorre boel en behoorlijk repetitief en kijk waar ze nu staan.
Ja dat was wel leuk alle Toverkaarten vinden, en veel smekkies verzamelen inderdaad.Cambionn schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:47:
[...]
Hmmm, ik denk dat je wellicht wat rooskleurig terug denkt. Ik speel ze met enige regelmaat nog maar ik kan me zo niet herinneren dat je kan "zitten en niks doen", tenzij tegen alles aan flipendo'en voor smekkies telt. Wel speel ik vooral de eerste 3 op elk platform (blijven heerlijke games). Buiten verhaallijn zijn NPCs vooral mechanics. Smekkies ruilen voor tovernaarskaarten, Klassenoudsten die je wegsturen en Fred & George hun winkel enzo. Zaten paar zei-quests in waarin je spullen van studenten zorgt en terug bracht, en mini-games deed. Maar dat was het wel. De 4e en 5e is al een tijd terug. Maar in de 4e kan het sowieso niet, daar kom je nauwelijks mensen tegen (buiten enemies). Dat was die met die losse levels die je via menu selecteerde, zat geen exploration in. Deel 5 had wel meer exploration, en probeerde daarop te focussen (was een leuke poging, maar vind HL dan wel echt veel beter gelukt). Maar deel 6 was een paar minigames die steeds herhaald werden met lange cutscenes ertussen, dus daar viel het ook wel tegen. Dat was zo'n kutspel dat ik de 2 van 7 nooit heb gekocht dus daar weet ik weinig van.
Ik heb ze met de Corona nog eens opgepakt, wat een beetje uitdaging met zich mee had op een moderne pc haha(Maar het is gelukt).
Hele enkele keer moest ik een Ghost mode doen om door een stukje verder te komen, omdat poppetje vast zat of er iets niet gebeurde wat nodig was.
Deel 4 kon je inderdaad niks alles het menu, heb ik ook nooit uitgespeeld volgens mij.
Deel 5 was wel wat leuker en 6 ook gespeeld volgens mij. deel 7 nooit gespeeld volgens mij.
En zeker goed als je kijkt wat de studio in de afgelopen jaren heeft ontwikkeld. Hun laatste game is in 2017 verschenen en ze hebben vooral games voor Disney ontwikkeld. Ik denk dat dit hun eerste grote game is.Ht87 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 00:15:
Wat is het spel toch groot… 22 uur in een bepaalde save gestoken, maar ik heb geen flauw idee meer hoe de spreuken werken of wat je waarvoor verzamelt. Laadde een save en sta dan ergens in het bos bij een gebouw en heb geen flauw idee wat ik daar moet doen. Maar ja, overnieuw beginnen en weer steeds al die klote kleren moeten blijven wisselen is ook weer zo wat… “What do we have here, a demiguise” Ja, crap, wat was dat ook alweer en welke heb ik al gehad? Troep zoeken om een keteltje te mogen kopen. En waar gingen al die non-HP-stijl verhalen ook alweer over?
Echt een van de mooiste spellen die ik ooit heb gespeeld. Wat een ervaring om door Hogwarts rond te lopen. Maar tot mijn pensioen is begonnen zal ik nog niet de helft kunnen zien
Hoe zal ik opnieuw beginnen? Ik dacht aan wat mods om alle grindfuncties eruit te halen, want ik heb maar een paar uur over deze maand.
Zijn er nog bepaalde resources die ik niet onbeperkt moet hebben omdat ze leuker zijn om met een bepaalde quest op te pikken?
Qua gear, heb je op later level verschillende load outs nodig of kan ik gewoon iets uit end game zoeken en die de hele playthrough dragen?
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen weg te modden om de grind-elementen te verminderen?
- inventory size
- resources
- combat resources
- fast travel points
- gear
- gear traits
- transfiguration recipes
En dan laat ik experience en talents lopen zoals normaal. Of mis ik nog iets?
Echt een van de mooiste spellen die ik ooit heb gespeeld. Wat een ervaring om door Hogwarts rond te lopen. Maar tot mijn pensioen is begonnen zal ik nog niet de helft kunnen zien
Hoe zal ik opnieuw beginnen? Ik dacht aan wat mods om alle grindfuncties eruit te halen, want ik heb maar een paar uur over deze maand.
Zijn er nog bepaalde resources die ik niet onbeperkt moet hebben omdat ze leuker zijn om met een bepaalde quest op te pikken?
Qua gear, heb je op later level verschillende load outs nodig of kan ik gewoon iets uit end game zoeken en die de hele playthrough dragen?
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen weg te modden om de grind-elementen te verminderen?
- inventory size
- resources
- combat resources
- fast travel points
- gear
- gear traits
- transfiguration recipes
En dan laat ik experience en talents lopen zoals normaal. Of mis ik nog iets?
[ Voor 7% gewijzigd door Ample Energy op 15-01-2025 17:59 ]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik ga net starten met HL, heb recent een PS5 gehaald. Tips en tricks verder voor een newbie? Heb de prologue net gespeeld, nu komt het moment om een huis te kiezen.
Las al dat een bepaalde bekende plek missie alleen bij een bepaalde huis kan, dus twijfel om dat te kiezen.
Las al dat een bepaalde bekende plek missie alleen bij een bepaalde huis kan, dus twijfel om dat te kiezen.
NS FC: SW 2742 0448 8213
TofMusta schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:55:
Ik ga net starten met HL, heb recent een PS5 gehaald. Tips en tricks verder voor een newbie? Heb de prologue net gespeeld, nu komt het moment om een huis te kiezen.
Er zijn tal van guides online om je te begeleiden maar persoonlijk kan ik zeggen:
- het maakt niet echt uit welk huis je kiest; er is effectief een aparte missie maar doe dan 4 saves als je die echt speciaal wil spelen.
- de spells komen geleidelijk erbij ifv hoe je verder gaat in het verhaal. Probeer in het begin niet direct alles te verkennen want je kan het gewoon niet aan kwa niveau.
- Je kan op de kaart zien welk niveau je moet best hebt -> volg dat ook
- in het begin heb je niet veel geld; dat komt wel als je even geduld hebt -> een bepaalde spreuk zal je hierbij helpen
- hier heb ik enorm veel aan gehad https://www.ign.com/wikis/hogwarts-legacy/ maar voor specifieke dingen zijn er genoeg video's te vinden
Ga er gewoon in zonder alles direct te willen vinden; ik heb zelf bv gewoon 5 minuten naar 2 harnassen staan kijken die aan het keuvelen waren. Heerlijk
Kies gewoon de afdeling die je wil. Ik zou gewoon niks erbij pakken en genieten van de game. Soms is het even uitzoeken, maar dat maakt het ook weer leuk. Zelf zou ik dan weer geen wiki erbij halen (zelf ook niet gedaan). Bepaalde info kom je vanzelf achter.Musta schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:55:
En het belangrijkste: ga niet haasten, maar geniet gewoon van de game en de omgeving.
Er is per huis 1 enkele missie die exclusief is, wil je die echt spelen. Ja dan moet je wat meer gaan spelenMusta schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:55:
Verder is het spel gewoon het zelfde, misschien een enkele diaoloog anders in een gesprek als je een bepaald huis kiest. maar niet iets wat je zal merken.
Ik zelf heb die missies gewoon even bekeken op Youtube, die van Huffelpuf ging je volgens mij naar Azkaban dus wel vet.
Maar goed geen puf hiervoor om het spel helemaal opnieuw te doen(3 keer), tot je eens bij die missie ben. Want ik doe ook wel side missies etc tussendoor(Dus het duurt dan wel effe voor je daar ben).
Dus kies gewoon een huis waar je wat meer mee had, toen je misschien de films keek(Misschien bepaalde personages ofzo)
Hoeveel uur ik erin heb zitten geen idee, kan dit niet zien via de playstation app volgens mij. Maar best wel wat.
Belangrijkste geniet er lekker van, er is genoeg te doen. ga niet te haastig overal doorheen vliegen
[ Voor 9% gewijzigd door Carlos0_0 op 17-01-2025 13:09 ]
Ik zou bij dit punt een extra save maken, zodat je altijd vanaf dit punt weer verder kan. Dan kies je nu het huis die je het liefst wil en wanneer je het spel hebt uitgespeeld, kies je door middel van dat opgeslagen spel een ander huis.Musta schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:55:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat is op zich nog wel slim ja inderdaadG_Dragon schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:09:
[...]
Ik zou bij dit punt een extra save maken, zodat je altijd vanaf dit punt weer verder kan. Dan kies je nu het huis die je het liefst wil en wanneer je het spel hebt uitgespeeld, kies je door middel van dat opgeslagen spel een ander huis.
Als je dan toch eens een ander huis wil kiezen, scheelt je dit stuk wel weer even spelen.
Ja precies om die reden heb ik dat toen ook gedaan, scheelt je gewoon die hele lange intro!Carlos0_0 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:10:
[...]
Dat is op zich nog wel slim ja inderdaad, want de intro is nogal best langdradig.
Als je dan toch eens een ander huis wil kiezen, scheelt je dit stuk wel weer even spelen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Grote joints draaien, klein beetje LSD nemen en vervolgens 10 uur lang niks anders doen dan langzaam door het kasteel dwalen en lekker veel ontdekken! Wát een game dan.Musta schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:55:
Ik ga net starten met HL, heb recent een PS5 gehaald. Tips en tricks verder voor een newbie?
Oké, misschien is dat niet voor iedereen
Meer serieuze tip is zo min mogelijk de (mini)map gebruiken. Als je door Hogwarts kunt navigeren op je ogen en geheugen is dat een compleet andere ervaring dan wanneer je alleen van A naar B sprint. Vind ik, maar ik speel dan ook voornamelijk voor de ervaring van het kasteel, want het verhaal en de gevechten doen mij niks. Mijn vriendin gebruikt de navigatie veel en mist naar mijn inzicht daarom 95% van de details en magie die het kasteel herbergt en snapt nog steeds niks van de lay-out.
Met rondlopen en ontdekken verdien je ook de meeste ervaringspunten, dus met een lekker langzaam begin hoef je ook nooit meer om je niveau te denken in de rest van het spel.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik ben ooit met Griffoender begonnen en destijds na een tijdje niet spelen met Hufflepuf. Ben toen eerst veel gaan verzamelenAmple Energy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:36:
[...]
Grote joints draaien, klein beetje LSD nemen en vervolgens 10 uur lang niks anders doen dan langzaam door het kasteel dwalen en lekker veel ontdekken! Wát een game dan.
Meer serieuze tip is zo min mogelijk de (mini)map gebruiken. Als je door Hogwarts kunt navigeren op je ogen en geheugen is dat een compleet andere ervaring dan wanneer je alleen van A naar B sprint. Vind ik, maar ik speel dan ook voornamelijk voor de ervaring van het kasteel, want het verhaal en de gevechten doen mij niks. Mijn vriendin gebruikt de navigatie veel en mist naar mijn inzicht daarom 95% van de details en magie die het kasteel herbergt en snapt nog steeds niks van de lay-out.
Met rondlopen en ontdekken verdien je ook de meeste ervaringspunten, dus met een lekker langzaam begin hoef je ook nooit meer om je niveau te denken in de rest van het spel.
spoiler:
bijvoorbeeld om alle sloten te kunnen openen enzo. Daarna wat van die Field guides opgeraapt. Ik denk dat ik bijna op het punt ben waar ik toen was met griffoendor, alleen ben ik nu inderdaad in Level veel hoger.de Demiguises
Vind het overigens wel vervelend dat je niet kan zien welke Flying pages je wel of niet gevonden hebt....
Ample Energy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:36:
[...]
Grote joints draaien, klein beetje LSD nemen en vervolgens 10 uur lang niks anders doen dan langzaam door het kasteel dwalen en lekker veel ontdekken! Wát een game dan.

Dat wordt dan Griffoendor voor mij en eerst ff nog een extra safe maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Musta op 17-01-2025 14:52 ]
Na 100 uur verdwaal ik nog steeds in het kasteel hoor hahaAmple Energy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:36:
[...]

Gewoon lekker gaan spelen. Dit is nou echt zo'n spel die je prima zonder guides kan doen, omdat permanente keuzes duidelijk zijn in het spel en er weinig is wat je kan missen dat je niet later alsnog kan halen. Verder ben je best vrij. Je hebt je quests en je kan gewoon die volgen, maar als je vanaf het begin de wereld wil verkennen werkt dat ook prima. Je komt er vanzelf wel achter wat jij handig, fijn en leuk vind. Maar er kan eigenlijk vrij weinig mis gaan.Musta schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:55:
Zelf ga ik wel altijd achter de demiguises aan om idd alohomora zo snel mogelijk te maxen, maar dat is ook omdat ik een completionist ben die alles wil verzamelen. Mijn Slytherin is halverwege ofzo en heeft over de 90% completion. Maar nu bezig met een Griffoendor dus die staat stil. Maar ook daar kun je kiezen het rustig aan te doen en later loot op te halen (of het überhaupt gewoon te laten). Meeste is cosmetic of (sier)meubeltjes, dus geen enorm gemis.
Wow........
Nee niet World of Warcraft maar wow van wauw. Ik voel mij als een kind aan de televisie gekluisterd door dit spel. Wat heb ik veel aandacht voor muziek, sfeer en details gezien in de eerste 1.5 uur. Ik had wel verwacht dat ik het mooi/ leuk zou vinden maar het is lang geleden dat een game mij meteen zo pakte op een positieve manier. Ik moest net tegen mijzelf zeggen dat ik nog verplichtingen heb en niet door kan blijven spelen.
Even snel delen dat dit spel super begonnen is kan natuurlijk wel
Nee niet World of Warcraft maar wow van wauw. Ik voel mij als een kind aan de televisie gekluisterd door dit spel. Wat heb ik veel aandacht voor muziek, sfeer en details gezien in de eerste 1.5 uur. Ik had wel verwacht dat ik het mooi/ leuk zou vinden maar het is lang geleden dat een game mij meteen zo pakte op een positieve manier. Ik moest net tegen mijzelf zeggen dat ik nog verplichtingen heb en niet door kan blijven spelen.
Ik kan ergens wel jaloers worden dat je het allemaal voor de eerste keer mag beleven, die beleving heb ik al gehad en ik voelde mij precies zoals je hierboven beschrijft. Heel veel speelplezier met dit spel, het is van begin tot eind gewoon een leuk avontuur. Ga je hem ook 100% spelen?MetalSonic schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:17:
Wow........
Dankjewel! Gaat vast goed komen met het speelplezier. Ik denk zelf niet dat ik 100% ga spelen. Zoveel tijd heb ik niet, gedeeltelijk een keuze maar in verband met andere verplichtingen wordt dat lastig plus dat er ook andere games zijn die mijn aandacht willen. Ik weet wel dat ik voorlopig even geen nieuwe videogames hoef te kopen.G_Dragon schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:17:
[...]
Ik kan ergens wel jaloers worden dat je het allemaal voor de eerste keer mag beleven, die beleving heb ik al gehad en ik voelde mij precies zoals je hierboven beschrijft. Heel veel speelplezier met dit spel, het is van begin tot eind gewoon een leuk avontuur. Ga je hem ook 100% spelen?

Ja dan word het wel lastig als je daar niet alle tijd voor hebt, maar gelukkig geniet je wel volop van het spelMetalSonic schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:39:
[...]
Dankjewel! Gaat vast goed komen met het speelplezier. Ik denk zelf niet dat ik 100% ga spelen. Zoveel tijd heb ik niet, gedeeltelijk een keuze maar in verband met andere verplichtingen wordt dat lastig plus dat er ook andere games zijn die mijn aandacht willen. Ik weet wel dat ik voorlopig even geen nieuwe videogames hoef te kopen.
Sinds vandaag begonnen met het spel! Wat is dit verslavend zeg
En wat hebben ze hun best gedaan op de muziek, grafisch gebied, interacties, hoeveelheid dat er te doen is, verschillende common rooms, echt perfect! Had veel eerder moeten beginnen met dit spel.
Update is inmiddels live!
Nice die ingame mod loader
Gisterenavond de mainquest voltooid als level 32, voor de volgende quest is er nu level 34 nodig, is het dan gedaan? Beetje raar ze een level cap zetten om verder te kunnen gaan met de mainquest/story? 
Ik vond het een heel aangename game maar soms wat "te kinds", ik hou meer van de volwassenere magic world zoals The Witcher, God of War,... Ik vond Hogwarts soms wat te kinderachtig voor een bijna 40-jarige gamer die al heel wat virtuele werelden heeft gezien en ervaren
Ik vond het een heel aangename game maar soms wat "te kinds", ik hou meer van de volwassenere magic world zoals The Witcher, God of War,... Ik vond Hogwarts soms wat te kinderachtig voor een bijna 40-jarige gamer die al heel wat virtuele werelden heeft gezien en ervaren
:strip_exif()/f/image/GHjhoFHjdEF8VaWIiB39JJwV.jpg?f=fotoalbum_large)
Thank you to the Witches & Wizards who have graced our halls and grounds, uncovered hidden secrets, flown on the backs of Hippogriffs, and so much more for another year! Happy Anniversary! #HogwartsLegacy pic.twitter.com/iMNoRcy89H
— Hogwarts Legacy (@HogwartsLegacy) 10 februari 2025
Toch jammer dat de mods update niet naar PS5 is gekomen.
Verder vermaak ik mij er weer prima mee.
Tijdje pauze gehad van gamen..vanavond weer opgepakt.
Eerst wat side quests en gewoon freestylen voor in verder ga met de main quest. (Ben bij de 1 na laatste trial als ik het goed. Moet nu in de bergen op zoek naar een beest om te temmen)
Eerst wat side quests en gewoon freestylen voor in verder ga met de main quest. (Ben bij de 1 na laatste trial als ik het goed. Moet nu in de bergen op zoek naar een beest om te temmen)
mods leuk , maar ik krijg het niet voor elkaar om mods van bv nexus mods , gecombineerd werkend te krijgen met de mod's van de game zelf..Dennis1812 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 00:02:
Toch jammer dat de mods update niet naar PS5 is gekomen.
zucht , elke keer als ik de game opstart met eigen mods , die mods worden weggegooid en ben weer gebonden aan de mods die ik daar geselecteerd had
Wat statistieken na 2 jaar
The Community has spent almost 110,000 years in the halls of Hogwarts!
The Community has spent almost 110,000 years in the halls of Hogwarts!
:strip_exif()/f/image/Xu9wC6bjLGsvGgg6ZUSVZugs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door RobinNL op 14-02-2025 20:21 ]
Toch zonde dat nieuwe content niet wordt gemaakt. Met zoveel uren die erin gestopt worden door de community zou je zeggen dat er best wat klandizie voor zou zijn.
Nog geen dingen bekend over een mogelijke opvolger toch?
Nog geen dingen bekend over een mogelijke opvolger toch?
Nou ja zit er nog niet genoeg content in het spel dan ?, het is toch ook een keer goed.
Als je alles wil doen ben je al best lang bezig, het is ook wel een keer prima.
Ik heb er nu iets van 28 uur inzitten, mijn 1e PS5 game (als je FC25 niet meetelt
) en geniet er enorm van. Speelde tot nu toe eigenlijk vooral op de Switch, maar sinds ik de PS5 heb met HL, pak ik die er toch vaker bij i.p.v. de Switch.
Speelt heerlijk weg in de wizarding world, soms wat kinderlijk maar al met al geniet ik er van. Ben nu level 27 en nog heel wat side missies te doen, maar nu eerst de 2e trial. Zit wel met gear ruimte, iedere keer te weinig, dus gear verkopen of de merlin trials doen.
Hoop dat ze deel 2 ook uitbrengen als de geruchten waar zijn
Speelt heerlijk weg in de wizarding world, soms wat kinderlijk maar al met al geniet ik er van. Ben nu level 27 en nog heel wat side missies te doen, maar nu eerst de 2e trial. Zit wel met gear ruimte, iedere keer te weinig, dus gear verkopen of de merlin trials doen.
Hoop dat ze deel 2 ook uitbrengen als de geruchten waar zijn
Nou er zit genoeg in het spel qua collectibles etc (zelfs teveel imo) maar de wereld is zo groot, gedetailleerd en uitgebreid dat er echt wel meer verhaallijnen in gedaan zouden kunnen worden. Maar goed, dat is misschien ook beetje de wens van een fan van de wizarding worldCarlos0_0 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 08:58:
Nou ja zit er nog niet genoeg content in het spel dan ?, het is toch ook een keer goed.
Ik kom er oprecht vandaag pas achter dat je de katten kan vermoorden. Ik was in een bui en had net crucio vrijgespeeld op de huidige save dus daar gingen we
.
Crucio kon niet op een kat, maar toen bleek confringo wel te werken. Worden ze mee door de lucht gegooid maar verder gebeurd er nog weinig. Als je ze zo in het water gooit zwemmen ze naar het droge. Maar als je ze dus middenin een vijfer met glacious raakt worden ze een ijsblokje en gaan ze (vrij letterlijk) ten onder. Wel grappig dat zowel het zwemmen als het onderwater duiken geanimeerd is. Men heeft dus van te voren aandacht besteed aan dit. Leuk en enigsinds onverwacht detail.
Er spawnt wel een nieuwe kat na een tijdje, maar gezien die een andere vacht had kan ik vrij zeker zeggen dat die arme poes er niet meer is.
Crucio kon niet op een kat, maar toen bleek confringo wel te werken. Worden ze mee door de lucht gegooid maar verder gebeurd er nog weinig. Als je ze zo in het water gooit zwemmen ze naar het droge. Maar als je ze dus middenin een vijfer met glacious raakt worden ze een ijsblokje en gaan ze (vrij letterlijk) ten onder. Wel grappig dat zowel het zwemmen als het onderwater duiken geanimeerd is. Men heeft dus van te voren aandacht besteed aan dit. Leuk en enigsinds onverwacht detail.
Er spawnt wel een nieuwe kat na een tijdje, maar gezien die een andere vacht had kan ik vrij zeker zeggen dat die arme poes er niet meer is.
[ Voor 11% gewijzigd door Cambionn op 02-03-2025 20:29 ]
Zo na 2 jaar alle trophies voor een single playthrough behaald, nu nog map chamber behalen voor de overige 3 huizen.
Liep ook tegen de butterfly bug aan waarbij een kistje leeg was, gelukkig stonden er nog voldoende kistjes in het vivarium.
Liep ook tegen de butterfly bug aan waarbij een kistje leeg was, gelukkig stonden er nog voldoende kistjes in het vivarium.
[ Voor 39% gewijzigd door Gynnad op 20-03-2025 12:14 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
https://www.bloomberg.com...rts-legacy-game-expansion
An unannounced Hogwarts Legacy expansion and 'definitive edition' have reportedly been cancelled
An unannounced Hogwarts Legacy expansion and 'definitive edition' have reportedly been cancelled
Echt heel jammer!Ricmaniac schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:01:
https://www.bloomberg.com...rts-legacy-game-expansion
Echt heel jammer en zeer slechte keuze, deze dlc had als warme broodjes over de toonbank gegaan denk ik wel.
Denk er ook bij na dat Warner Bros vorig jaar 384 miljoen dollar verlies heeft gemaakt. Dit is enkel binnen de game divisie. Daarnaast was het volgens mij ook niet zeker of de prijs van de DLC het waard was. Of de prijs kan worden verlaagd... geen idee. Je steekt natuurlijk aardig wat tijd in een DLC. De medewerkers moeten worden betaald, maar het bedrijf moet er zelf ook nog aan verdienen. Als ze hebben getwijfeld dat ze er aardig wat mee konden verdienen, kan ik de keuze wel begrijpen.Carlos0_0 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:41:
Echt heel jammer en zeer slechte keuze, deze dlc had als warme broodjes over de toonbank gegaan denk ik wel.
Daarnaast... De DLC is nooit officieel aangekondigd.
Dat laatste is ook nog eens zo inderdaad uiteindelijk, ik had het wel eens gelezen. maar officieel aangekondigd was het niet.RobinNL schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:00:
[...]
Denk er ook bij na dat Warner Bros vorig jaar 384 miljoen dollar verlies heeft gemaakt. Dit is enkel binnen de game divisie. Daarnaast was het volgens mij ook niet zeker of de prijs van de DLC het waard was. Of de prijs kan worden verlaagd... geen idee. Je steekt natuurlijk aardig wat tijd in een DLC. De medewerkers moeten worden betaald, maar het bedrijf moet er zelf ook nog aan verdienen. Als ze hebben getwijfeld dat ze er aardig wat mee konden verdienen, kan ik de keuze wel begrijpen.
Daarnaast... De DLC is nooit officieel aangekondigd.
hoe is de ps5 pro enhanced patch? veel verschil opgemerkt? is nu erg aantrekkelijk geprijsd in de store.
ik weet dat er reviews zijn. maar ben benieuwd naar de persoonlijke ervaringen.
Zonder ps5 pro patch zag het spel er toch ook al prima uit, of heb je het al een keer gespeeld(En wil je het nu voor de ps5 pro nog een keer kopen )?.Farabi schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:55:
hoe is de ps5 pro enhanced patch? veel verschil opgemerkt? is nu erg aantrekkelijk geprijsd in de store.
ik wil alleen de main-quests spelen. zit er een makkelijke verhaalmodi in? moet ik constant looten voor de volgende quest?
Nee als je alleen de Main Story quest volgt kan je er gewoon makkelijk doorheen. Ook is de difficulty heel makkelijk te zetten jaFarabi schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:37:
ik wil alleen de main-quests spelen. zit er een makkelijke verhaalmodi in? moet ik constant looten voor de volgende quest?
top, het spel spreekt me niet veel aan. wil gewoon een leuke gameplay met wat mooie cutscenes. voor €18 kan er niet veel mis gaan lijkt me.Ricmaniac schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:05:
[...]
Nee als je alleen de Main Story quest volgt kan je er gewoon makkelijk doorheen. Ook is de difficulty heel makkelijk te zetten ja
Het is een toffe game ja. Maar denk als je niet zo van de harry potter wereld bent je deze story ook niet zo bijzonder vind.
Als ik even een stapje terug zet was het niet zo'n geweldig verhaal. Maar als fan van de HP films en die magische wereld maakt het het totaal plaatje heel leuk
Als ik even een stapje terug zet was het niet zo'n geweldig verhaal. Maar als fan van de HP films en die magische wereld maakt het het totaal plaatje heel leuk
ik heb alle films gezien. maar noem mezelf geen fan. zal nog even nadenken. heb nog een dag tot de deal is afgelopen.Ricmaniac schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:41:
Het is een toffe game ja. Maar denk als je niet zo van de harry potter wereld bent je deze story ook niet zo bijzonder vind.
[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 08-04-2025 16:35 ]
Eigenlijk waren de side-quests veel sterker dan de main storyline. Ik merk dat ik vooral daarnaar uitkijk en de main story vooral speel om verder in die side-quests van de companions te komenRicmaniac schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:41:
Grinden, overal looten, etc is nergens voor nodig tenzij je graag alle cosmetische dingetjes wil collecten.
Als je de oude HP spellen leuk vond ga je daar wel aansluiting mee vinden (daar hoef je geen fan van de films of boeken voor te zijn, ik heb het nu meer over gameplay en manier van verhaal vertellen in algemene zin). Tenminste, ik wel en ik heb letterlijk elke variant van de eerste 5 spellen liggen. Grootste reden waar de PS2 voor aangaat, en de PS1 functie op de PS3 gebruikt wordt. Het voelt op z'n beste momenten echt als een moderne variant van de eerste 3 games.
Voor 18 euro is t een nobrainer. De gameplay is meer dan prima, mooie wereld om je te verwonderen en genoeg vijanden en puzzels om actie/adventure te hebben.Farabi schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:34:
[...]
ik heb alle films gezien. maar noem mezelf geen fan. zal nog even nadenken. heb nog een dag tot de deal is afgelopen.
het eerste uurtje was geweldig. hele mooie graphics, een volwassen duister sfeertje. gameplay die afwisselt met vette cutscenes.
dit is tot nu toe precies wat ik zocht. hopen dat het zo blijft.
dit is tot nu toe precies wat ik zocht. hopen dat het zo blijft.
Wat fijn om te horen dat dit is wat je zocht @Farabi, voor het bedrag wat je ervoor betaald heb is het helemaal een koopje! Ik wil ook dit spel graag nog een keer weer opnieuw gaan spelen, heb toen zo onwijs genoten van mijn 100% run. Maar inmiddels zijn er zoveel updates voor uitgekomen, waardoor er vast en zeker flink wat dingen gefixed zijn.
Het verhaal is inderdaad gewoon te spelen zonder zijmissies of veel te moeten looten, die keus hebben ze bij de speler gelaten. Ben heel benieuwd naar foto's en verhalen van je avontuur
Veel speelplezier!
Het verhaal is inderdaad gewoon te spelen zonder zijmissies of veel te moeten looten, die keus hebben ze bij de speler gelaten. Ben heel benieuwd naar foto's en verhalen van je avontuur
Veel speelplezier!
Ik heb dit spel recent gekocht.
Was in de aanbieding op Steam voor een leuke prijs.
Ik heb hem draaien in 4K op Ultra settings met RT op een 4080S.
Framerates rond de 40-55 fps.
Frame times tussen 15-20 ms
VRAM gebruik tussen 12-14GB
Systeem RAM gebruik tussen 23-27GB
De kwaliteit van het beeld is echt verbluffend mooi.
Wat mij betreft laat dit spel goed zien waarom het de moeite waard is om een EUR 1000+ videokaart te kopen
Was in de aanbieding op Steam voor een leuke prijs.
Ik heb hem draaien in 4K op Ultra settings met RT op een 4080S.
Framerates rond de 40-55 fps.
Frame times tussen 15-20 ms
VRAM gebruik tussen 12-14GB
Systeem RAM gebruik tussen 23-27GB
De kwaliteit van het beeld is echt verbluffend mooi.
Wat mij betreft laat dit spel goed zien waarom het de moeite waard is om een EUR 1000+ videokaart te kopen
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Absoluut. Ik heb vorige maand mijn systeem vernieuwd, en ben van 1080p naar 1440 gegaan. Ik heb nu een AMD RX 9070 XT. Het is visueel gewoon genieten, door Hogwarts dwalen, en alle details bekijken.
Heel veel speelplezier! Ik wil het ooit nog weer opnieuw gaan spelen, maar als de spellen zo blijven komen dan krijg ik er nooit de tijd voorRacer89 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 23:07:
Hier ook het spel gekocht met een deal, verslavend spel is het 😊
Ja ik wou het spel ook nog eens opnieuw spelen, en dan een ander huis kiezen.G_Dragon schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:54:
[...]
Heel veel speelplezier! Ik wil het ooit nog weer opnieuw gaan spelen, maar als de spellen zo blijven komen dan krijg ik er nooit de tijd voor
Maar ik ken mij zelf dan wil ik ook alles doen, dus ook alle side missies enzo. en dit spel is zo groot dan(Zeker als je maar 1 of 2 keer in de week eens gamed).
Dat ik het toch maar niet voorlopig
Ben nu gestart met Ravenklauw, zit er dan zoveel verschil in verloop van het spel als je een ander huis kiest? Ik wou eigenlijk Griffoendor pakken, ik dacht echter doe gewoon eens wat anders haha.
Volgens het menu zit ik nu op zo'n 48%.
[ Voor 4% gewijzigd door Racer89 op 24-04-2025 20:28 ]
Nee het hele spel is zowat het zelfde, je heb wel een andere side missie.Racer89 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:09:
Ben nu gestart met Ravenklauw, zit er dan zoveel verloop in spel als je een ander huis kiest? Ik wou eigenlijk Griffoendor pakken, dacht echter doe gewoon een wat anders haha.
Bij Huffelpuf dacht ik ga je bijv naar Azkaban, en bij de andere huizen doe je weer iets anders.
En heel misschien een enkel dialoog eens anders kan zijn(Van een gesprek), omdat je net met een ander huis speelt.
Maar het meeste is allemaal het zelfde.
[ Voor 13% gewijzigd door Carlos0_0 op 24-04-2025 18:12 ]
Inmiddels al meer dan 50 uur gespeeld, en schijnbaar ben ik nog niet overal in het kasteel geweest. Ik kom nog telkens nieuwe ruimtes tegen haha. De main quest / story wel inmiddels klaar. Ik moet alleen nog 2 side quests volgens het menu, alleen kan ik er op dit moment geen meer vinden op de map. Iemand enige idee of zijn er nog ergens verborgen side quests ?
Misschien een heel stom iets, maar ik heb de game op de series X en PS5 en de game pakte me nooit zo.
Totdat ik hem op de Switch speelde, het ziet er veel minder mooi uit, maar ineens klikt het en woon ik de game heu-le-maal uit op de Switch.
Idem met The Witcher 3, ik neem de game mee in bed s'avonds.
Totdat ik hem op de Switch speelde, het ziet er veel minder mooi uit, maar ineens klikt het en woon ik de game heu-le-maal uit op de Switch.
Idem met The Witcher 3, ik neem de game mee in bed s'avonds.
Mooi om te horen @flugelisoke . Ik heb hem op PC en Switch en heb idd ook een voorkeur voor de Switch. Het gemak van in de trein (en op andere plaatsen waar een vaste console niet zo handig is) kunnen spelen en thuis op de TV door doet het hem voor mij. Best verassend, want een paar jaar geleden was ik degene die alles op PC kocht om eens flink te gaan modden.
De stabiliteit van de game op PC platform lijkt wat dubieus.
Ik speel op 4K Ultra met RT Ultra op een 4K 60Hz scherm op een 4080S (Nvidia laatste drivers)
DLSS "balanced" en frame gen x2.
Dit gaat prima met een VRAM gebruik tussen 12-14GB
Nu ben ik gewisseld naar een ander beeldscherm: een LG 5K2K.
Dat bekent:
Resolutie naar 5120x2160, refreshrate naar 165Hz en DSC erbij.
Nu wil de game wel laden (in het menu), maar laad ik een savegame en gaat naar naar "in-game" dan reboot mijn PC.
Het lijkt alsof de iets hogere settings ergens over een grens heen gaat en daarbij iets triggert.
Ik vermoed mogelijk in combinatie met een grafisch driver bug, omdat Windows de crashende game niet afvangt, wat voor mij een hint is dat het probleem optreedt in ring 0: driver level.
Schakel ik de monitor in dual-mode (1080p) dan werkt de game weer prima met een VRAM gebruik tussen de 7-8GB.
Dat is dan op 330Hz refreshrate, maar ik denk dat DSC dan weer niet aanstaat.
ff uitproberen welke features nu precies de reset veroorzaken.
In worst case, kan ik mijn nieuwe 5K2K monitor ook in 4K-mode met 60Hz zetten (zonder DSC), waarmee deze in feite exact hetzelfde gedraagd als mijn oude monitor.
Ik ben wel teleurgesteld dat de game zo heftig reageert en dat er niets is terug te vinden.
De Event Viewer van Windows heeft alleen in de gaten dat er een unexpected shutdown was... *duh*...
Ik speel op 4K Ultra met RT Ultra op een 4K 60Hz scherm op een 4080S (Nvidia laatste drivers)
DLSS "balanced" en frame gen x2.
Dit gaat prima met een VRAM gebruik tussen 12-14GB
Nu ben ik gewisseld naar een ander beeldscherm: een LG 5K2K.
Dat bekent:
Resolutie naar 5120x2160, refreshrate naar 165Hz en DSC erbij.
Nu wil de game wel laden (in het menu), maar laad ik een savegame en gaat naar naar "in-game" dan reboot mijn PC.
Het lijkt alsof de iets hogere settings ergens over een grens heen gaat en daarbij iets triggert.
Ik vermoed mogelijk in combinatie met een grafisch driver bug, omdat Windows de crashende game niet afvangt, wat voor mij een hint is dat het probleem optreedt in ring 0: driver level.
Schakel ik de monitor in dual-mode (1080p) dan werkt de game weer prima met een VRAM gebruik tussen de 7-8GB.
Dat is dan op 330Hz refreshrate, maar ik denk dat DSC dan weer niet aanstaat.
ff uitproberen welke features nu precies de reset veroorzaken.
In worst case, kan ik mijn nieuwe 5K2K monitor ook in 4K-mode met 60Hz zetten (zonder DSC), waarmee deze in feite exact hetzelfde gedraagd als mijn oude monitor.
Ik ben wel teleurgesteld dat de game zo heftig reageert en dat er niets is terug te vinden.
De Event Viewer van Windows heeft alleen in de gaten dat er een unexpected shutdown was... *duh*...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Let op:
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions