Zonet de trophy list eens bekeken en als je voor platinum wilt gaan moet je al de vier huizen kiezen. Dus alle vier. Moet je dan alles opnieuw doen of niet. Vraag mij dat gewoon af. Was toch al van plan om er twee te doen. Alvast ook ene met slitthering. Mijn excuses voor de eventuele schrijffout hier 😉
Zo dat is een flinke investering voor platinum, ik gok dan idd 4x de main story line en wat side missions die alleen per huis te spelen zijn? (Pure speculatie hier natuurlijk)Wolverine9000 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:48:
Zonet de trophy list eens bekeken en als je voor platinum wilt gaan moet je al de vier huizen kiezen. Dus alle vier. Moet je dan alles opnieuw doen of niet. Vraag mij dat gewoon af. Was toch al van plan om er twee te doen. Alvast ook ene met slitthering. Mijn excuses voor de eventuele schrijffout hier 😉
Kan mij niet voorstellen dat je in de game kan veranderen van huis. Slitthering en ravenclaw of griffindor ging ik sowieso doen 😉Ht87 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:50:
[...]
Zo dat is een flinke investering voor platinum, ik gok dan idd 4x de main story line en wat side missions die alleen per huis te spelen zijn? (Pure speculatie hier natuurlijk)
Ja ik neem me in zulke games altijd voor om evil te spelen maar dan komt m’n eigen geweten om de hoek en word ik dan toch weer een braverik… dus ik zal dan ooit wel een slytherin-personage krijgen die goed word vrees ik haha!Wolverine9000 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:52:
[...]
Kan mij niet voorstellen dat je in de game kan veranderen van huis. Slitthering en ravenclaw of griffindor ging ik sowieso doen 😉
Vermoed dan dat je inderdaad OF kan veranderen OF dat het puur het kiezen van een huis is. Dan zou je nog 4 playtroughs kunnen starten en alleen een huis kiezen
Maar lijkt me niet dat je daadwerkelijk de game 4x hoeft door te spelen nee
Tenzij je echt andere missies krijgt per huis, dan kan ik t me wel voorstellen dat je die moet doen. Bij Fallout kan ik me herinneren dat kiezen voor een bepaalde factie betekende dat je bij andere facties bepaalde missies niet meer kon doen en dus achievements niet kon halen.Ricmaniac schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:58:
Vermoed dan dat je inderdaad OF kan veranderen OF dat het puur het kiezen van een huis is. Dan zou je nog 4 playtroughs kunnen starten en alleen een huis kiezen![]()
Dit vind ik ook een hele bijzondere
Dat betekend dus dat je wel voor sommige dingen gebonden bent aan een house.
Oh nvm dat zijn exact de trophies waar @Wolverine9000 het over had
spoiler:
Find the Map Chamber as a Hufflepuff
Dat betekend dus dat je wel voor sommige dingen gebonden bent aan een house.
Oh nvm dat zijn exact de trophies waar @Wolverine9000 het over had
[ Voor 17% gewijzigd door Ricmaniac op 15-11-2022 11:18 ]
Die van mij wil de game graag spelen,DVX73 schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:02:
Mijn vrouw wil deze game graag gaan spelen, gezien de systeemvereisten een goede reden om mijn bijna 7 jaar oude systeem te upgraden, want betwijfel of het speelbaar is op i5 6500 + GTX 970.
en heeft het er dus al maanden over dat ze speciaal hiervoor een PS5 wil gaan aanschaffen...
Verder zijn we niet echt gamers. Bij Playstation ben ik afgehaakt na PS2. (XBOX na de eerste)
Het enige dat we nog regelmatig doen is Switchen (dan voornamelijk ik Mario Maker 2, zij Animal Crossing).
Zeker leuk nu dat ze zo'n interesse heeft in HL, maar om nou speciaal daarvoor een PS5 aan te gaan schaffen...? Gaat dat het waard zijn?
Of moeten we maar wachten tot de Switch versie er is...? Maar gaat dat het dan wel waard zijn (of juist tegenvallen in kwaliteit)?
Leeg - Sinds 20180907
Is het niet mogelijk om een tweedehands PS4 te nemen? Dan ben je voor ongeveer 300 euro al klaar (nog steeds duur voor 1 game). Met een PS5 ben je minimaal het dubbele kwijt. Als je 1 game gaat spelen is dat gewoon zonde.Chillz schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:01:
[...]
Die van mij wil de game graag spelen,
en heeft het er dus al maanden over dat ze speciaal hiervoor een PS5 wil gaan aanschaffen...
Verder zijn we niet echt gamers. Bij Playstation ben ik afgehaakt na PS2. (XBOX na de eerste)
Het enige dat we nog regelmatig doen is Switchen (dan voornamelijk ik Mario Maker 2, zij Animal Crossing).
Zeker leuk nu dat ze zo'n interesse heeft in HL, maar om nou speciaal daarvoor een PS5 aan te gaan schaffen...? Gaat dat het waard zijn?
Of moeten we maar wachten tot de Switch versie er is...? Maar gaat dat het dan wel waard zijn (of juist tegenvallen in kwaliteit)?
Je kan ook wachten op de aankondiging van de Switch versie en eventueel op basis van kwaliteit bepalen of het het waard is. Ik verwacht zelf wel dat het grafisch wel een flinke stap achteruit gaat vergeleken met PC of de PS5 / Xbox Series X|S. Maar dan de vraag aan jullie... Vinden jullie dat erg of vinden jullie de grafische kwaliteit minder belangrijk?
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
PS4 is ook nog een optie natuurlijk, nog niet over nagedachtRobinNL schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:08:
[...]
Is het niet mogelijk om een tweedehands PS4 te nemen? Dan ben je voor ongeveer 300 euro al klaar (nog steeds duur voor 1 game). Met een PS5 ben je minimaal het dubbele kwijt. Als je 1 game gaat spelen is dat gewoon zonde.
Je kan ook wachten op de aankondiging van de Switch versie en eventueel op basis van kwaliteit bepalen of het het waard is. Ik verwacht zelf wel dat het grafisch wel een flinke stap achteruit gaat vergeleken met PC of de PS5 / Xbox Series X|S. Maar dan de vraag aan jullie... Vinden jullie dat erg of vinden jullie de grafische kwaliteit minder belangrijk?
Grafische kwaliteit is denk ik minder van belang. Het zal voornamelijk gaan om de beleving van de game.
Maar ze is nu meer gefocussed op PS5 omdat de release van de Switch zo (onbekend) lang op zich laat wachten.
Iemand een idee hoe de kwaliteitsverhouding zal zijn voor PS4? (tov Switch)
Leeg - Sinds 20180907
een ps4 spel kan er veel beter uitzien dan de switch versie.Chillz schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:25:
[...]
PS4 is ook nog een optie natuurlijk, nog niet over nagedacht
Grafische kwaliteit is denk ik minder van belang. Het zal voornamelijk gaan om de beleving van de game.
Maar ze is nu meer gefocussed op PS5 omdat de release van de Switch zo (onbekend) lang op zich laat wachten.
Iemand een idee hoe de kwaliteitsverhouding zal zijn voor PS4? (tov Switch)
Als je geen luxe (dure) 4K TV hebt dan zou ik een PS4 (pro) tweedehands aanschaffen en daar dan dit spel op spelen. een tweedehands PS4 is redelijk in prijs gedaald sinds de PS5 er is.
Het is nog niet bekend wat ze met de Switch versie gaan doen.
Er komen tegenwoordig ook ‘cloud versies’ van spellen uit op de Switch zoals bijv. de Kingdom Hearts spellen. Deze speel je dan via een online server waardoor de spellen er beter uitkunnen zien. Helaas werkt dit (nog) niet helemaal goed op de Switch (de Kingdom Hearts spellen hebben flink wat issues)
[ Voor 11% gewijzigd door Ike. op 17-11-2022 14:37 ]
*verkeerde topic*
[ Voor 85% gewijzigd door Smit260 op 19-11-2022 02:22 ]
Kleine discussie is ontstaan of de ravenclaw companion die laatste vrijdag was gedeelt op twitter en Instagram wel echt een companion wordt.
Bekende HL youtuber heeft hier een video van gemaakt
Bekende HL youtuber heeft hier een video van gemaakt
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Hopelijk geen delay en ligt de release data vast. Zie juist dat dead island 2 ook terug uitgesteld is
Een ps4? Pak dan de series s. Ben je tweedehands ook voor 180 voorzien, plus game uiteraard.Ike. schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:32:
[...]
een ps4 spel kan er veel beter uitzien dan de switch versie.
Als je geen luxe (dure) 4K TV hebt dan zou ik een PS4 (pro) tweedehands aanschaffen en daar dan dit spel op spelen. een tweedehands PS4 is redelijk in prijs gedaald sinds de PS5 er is.
Het is nog niet bekend wat ze met de Switch versie gaan doen.
Er komen tegenwoordig ook ‘cloud versies’ van spellen uit op de Switch zoals bijv. de Kingdom Hearts spellen. Deze speel je dan via een online server waardoor de spellen er beter uitkunnen zien. Helaas werkt dit (nog) niet helemaal goed op de Switch (de Kingdom Hearts spellen hebben flink wat issues)
Is het al februari? 🙈
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Xtr3me4me schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:23:
Is het al februari? 🙈

Een nieuwe upload op youtube. Om bij weg te dromen:
YouTube: Hogwarts Legacy - A Calm Autumn Morning [ASMR] [4K]
Echt zo lekker, ook tof gemaakt weer!fitznl schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:08:
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Ziet er schitterend uit. Super ook die paddestoelen rond 4:40, hopelijk zit de hele game vol met dit soort kleine touches die mij helemaal die wereld inttrekken. Erg tof!fitznl schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:08:
Verwijderd
Ik hoop zo dat dit geen grote teleurstelling gaat worden want wat ziet het er ontzettend goed uit en de HP wereld is sowieso geweldig. Laat dit maar een top game worden waar je heel lang mee bezig kan zijn.
Fingers corssed.
Fingers corssed.
De PS5 en nieuwe OLED staan er al op te wachten in elk geval.
(Niet speciaal hiervoor hoor. Maar t helpt mee)
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik wil het ook heel vet vinden maar de ontwikkelaar heeft nou niet echt toppers op zijn naam staan.Laat ik toch positief blijven en hopen dat dit dan wel hun 1ste topper gaat worden.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:39:
Ik hoop zo dat dit geen grote teleurstelling gaat worden want wat ziet het er ontzettend goed uit en de HP wereld is sowieso geweldig. Laat dit maar een top game worden waar je heel lang mee bezig kan zijn.
Fingers corssed.
Gaat dit spel waarschijnlijk beter en mooier uitzien op een pc met i7 13k en 3080? Of verwachten jullie dat die helemaal op console afgesteld gaat wordenDennis1812 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:44:
De PS5 en nieuwe OLED staan er al op te wachten in elk geval.
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Dat zou je wel verwachten, ik verwacht zelfs op de consoles een downgraded versie van wat we in de videos zien, maar ben wel benieuwd.Frez schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:07:
[...]
Gaat dit spel waarschijnlijk beter en mooier uitzien op een pc met i7 13k en 3080? Of verwachten jullie dat die helemaal op console afgesteld gaat worden
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik vrees dat ik hier meer dan honderd, of misschien wel 200 uur in ga verliezenfitznl schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:08:
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De vraag is of je met een 3080 goed op max kunt gaan spelen, maar buiten dat om, verwacht ik dat op PC het er beter uit zal zien dan op een PS5. Het verschil tussen PC's en consoles is hedendaags gewoon kleiner. Dus de grafische kwaliteit op een console is al sneller vergelijkbaar met een PC van soortgelijke hardware.Frez schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:07:
[...]
Gaat dit spel waarschijnlijk beter en mooier uitzien op een pc met i7 13k en 3080? Of verwachten jullie dat die helemaal op console afgesteld gaat worden
Een verschil van consoles is vaak wel dat zij natuurlijk bepaalde quality settings behalen door frame rate te cappen of met dynamische resolutie te werken. Op een PC zijn spelers dit minder snel geneigd om te doen.
Haha ja ik wil ook wel goed/fout proberen, maar ben ook wel erg benieuwd waar t onderscheid zit tussen racenclaw en hufflepuff bijvoorbeeld.Wolverine9000 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:07:
[Afbeelding]
Pre order is ook in orde. Nog 72 dagen te gaan. Hopelijk gee´ delay gelijk death island 2... vrees dat ik meer als 100 uur ga inzetten hebben. Zeker als ik alle vier de huizen ga kiezen om mee te spelen. We beginnen met een brave en dan kies ik coor slitthering lol
Alle 4 proberen eHt87 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:10:
[...]
Haha ja ik wil ook wel goed/fout proberen, maar ben ook wel erg benieuwd waar t onderscheid zit tussen racenclaw en hufflepuff bijvoorbeeld.
Ja precies, maar ik hoop en verwacht eigenlijk dat goed en fout een beetje grijs is in de game. Dat elk voordeel een nadeel heeft zeg maar.
Ach t blijft speculatie vooralsnog, maar heb goed lol in die voorpret al haha
Hopelijk geen delay, want kan nog altijd eHt87 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:49:
Ja precies, maar ik hoop en verwacht eigenlijk dat goed en fout een beetje grijs is in de game. Dat elk voordeel een nadeel heeft zeg maar.
Denk van niet, ale hoop van niet
Wanneer komt er nog eens wat nieuws....
Blijkbaar zou er zaterdag 3 nieuwe exclusieve content te zien zijn op één of andere beurs. Ben benieuwd
Nu we langzaam richting februari gaan gaat het bij mij toch ook wel kriebelen.
Ben alleen bang dat m'n oude Asus ROG Strix deze game niet gaat trekken.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Heb ik geen last van. Speel op ps5Mad-Matt schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:56:
Nu we langzaam richting februari gaan gaat het bij mij toch ook wel kriebelen.
Benieuwd ook naar de performance op de series s straks. Ik heb niet zo'n last van 30fps, dus hoop dat hij daarop in goede kwaliteit te draaien is via een graphics mode.
Zal bij mij op 60 fps zijn. Februari komt dichter en dichter . EindelijkHt87 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:46:
Benieuwd ook naar de performance op de series s straks. Ik heb niet zo'n last van 30fps, dus hoop dat hij daarop in goede kwaliteit te draaien is via een graphics mode.
Snap ik, maar heb geen PS5 en vind PC fijner spelen.Wolverine9000 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:16:
[...]
Heb ik geen last van. Speel op ps5
[ Voor 12% gewijzigd door Mad-Matt op 01-12-2022 08:31 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ieder zijn keuze qua platform. Ben benieuwd wat we nu zaterdag te zien gaan krijgen qua exclusieve content....Mad-Matt schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:24:
[...]
Snap ik, maar heb geen PS5 en vind PC fijner spelen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hier zijn ook nog wat extra beelden te zien.
Vertaald door YouTuber:
Originele beelden:
[ Voor 19% gewijzigd door RobinNL op 04-12-2022 12:37 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Hier een goeie recap voor alle professoren die zijn gedropped
Gaaf hoor! Neem aan dat dit van een trailer is die nog op internet moet verschijnen (binnenkort???)?
Kijk, dit kan ik nu waarderen, ook aan de muziek wordt aandacht besteed:
YouTube: Hogwarts Legacy - Overture to the Unwritten (Music Video)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Spotify: https://open.spotify.com/...KKzqM?si=595f222624644e2dfitznl schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:21:
Apple Music: https://music.apple.com/u...-legacy-single/1655028181
De muziekvideo van 5 min is de max. Wat een game
Heel tof. Vreemd genoeg kreeg ik bij het horen hiervan enorm veel Final Fantasy 12 vibes. En dat is iets goedsfitznl schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:21:
Ik heb nu " Topic volgen" aan staan. Ik denk dat ik deze uit ga zetten vanaf Februari. Laat mij maar in mijn bubbel spelen zonder dat alles hier gespoiled gaat worden
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Weer een nieuwe behind the scenes (instagram link)
https://www.instagram.com...JTxt/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
gamerboy schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:05:
Weer een nieuwe behind the scenes muziek stuk (instagram link)
LET OP SPOILER! (helaas kunnen video's niet in een spoilertag)

[ Voor 43% gewijzigd door G_Dragon op 06-12-2022 17:21 ]
Noem ik nou niet echt een spoilerG_Dragon schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:18:
LET OP SPOILER! (helaas kunnen video's niet in een spoilertag)![]()
[Streamable]
G_Dragon schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:18:
LET OP SPOILER! (helaas kunnen video's niet in een spoilertag)![]()
[Streamable]
Sommige mensen vinden t dan weer fijn als ze geen omgevingen zien, voor mij ook geen spoiler hoor overigens.Kalder schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:51:
[...]
Noem ik nou niet echt een spoilertenminste, ik had het in de trailers al gezien dat je kon vliegen op de bezem.
Wel vet, maar dat de bezem (en in ander filmpje een fabeldier) ‘ineens’ verschijnt vind ik iets afdoen van t realisme, maar ach, dat went vast wel
[ Voor 45% gewijzigd door Ht87 op 06-12-2022 18:08 ]
Er is niets realistisch aan magieHt87 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:07:
[...]
[...]
Sommige mensen vinden t dan weer fijn als ze geen omgevingen zien, voor mij ook geen spoiler hoor overigens.
Wel vet, maar dat de bezem (en in ander filmpje een fabeldier) ‘ineens’ verschijnt vind ik iets afdoen van t realisme, maar ach, dat went vast welziet er wel mooi uit weer!
Haha binnen de kaders van de fantasy kan t wel realistisch lijken dan
Ik blijf toch nieuwsgierig hoe ze dit gaan doen op de switch? Volgens mij gaat dat toch een cloud versie worden denkek.
*jump, jump, jump*gamerboy schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:29:
De jump has been confirmed
https://twitter.com/Hogwa...tatus/1600581065290416128
Ik spring nu van blijdschapgamerboy schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:29:
De jump has been confirmed
https://twitter.com/Hogwa...tatus/1600581065290416128
Oh het feit dat je kunt springen maakt de hype helemaal af!
Nu kan ik echt niet meer wachten
Nu kan ik echt niet meer wachten
Tweede showcase komt eraan, op 14 december om 19:00u. In de eerste tweet zit een korte teaser.
Livestream via:
https://www.youtube.com/hogwartslegacy
https://www.twitch.tv/avalanchesoftware
Another journey into the wizarding world awaits. On December 14th, join @AvalancheWB and Community Guest Host @imbensnow for a second #HogwartsLegacy gameplay showcase. pic.twitter.com/WMwCShMXAa
— Hogwarts Legacy (@HogwartsLegacy) 12 december 2022
Tune in for a new look at broom flight and traversal, advanced combat, and an introduction to the Room of Requirement. The showcase will be hosted on https://t.co/t4mVCOZktQ and https://t.co/LDoBiUXZLx, with multilingual subtitle offerings on YouTube.
— Hogwarts Legacy (@HogwartsLegacy) 12 december 2022
Livestream via:
[ Voor 38% gewijzigd door RobinNL op 12-12-2022 20:09 ]
Nice! Zin in, benieuwd wat ze nu gaan showen.RobinNL schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:07:
Tweede showcase komt eraan, op 14 december om 19:00u. In de eerste tweet zit een korte teaser.
[Twitter]
[Twitter]
Livestream via:
Benieuwd naar meer info over dat vliegen op de bezem, in de filmpjes tot nu toe vliegt de character spontaan door de lucht op een bezem, alsof het ineens uit je inventory verschijnt. Ik hoop zo dat je ook een bezem kunt pakken die ergens staat (of accio bezem ofzo), maar vrees van niet. (Straks in februari moet maar blijken of m’n vrees gegrond is of dat t geen zier uitmaakt haha)RobinNL schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:07:
[Twitter]
[Twitter]
Livestream via:
Uitgesteld naar april voor PS4 en Xbox One 
Hogwarts Legacy will launch on April 4, 2023 for PlayStation 4 and Xbox One and on July 25, 2023 for Nintendo Switch. The team is looking forward to bringing you the game and we want to deliver the best possible game experience across all platforms.
— Hogwarts Legacy (@HogwartsLegacy) 13 december 2022
Hogwarts Legacy will launch on PlayStation 5, Xbox Series X|S, and PC on February 10, 2023, with the 72 hour early access beginning on February 7, 2023.
— Hogwarts Legacy (@HogwartsLegacy) 13 december 2022
[ Voor 24% gewijzigd door Knopsje op 13-12-2022 18:09 ]
Gelukkig ps5 niet uitgesteld.
Alleen maar goed, betekent dat ze de game goed willen optimaliseren op last gen, denk dat je niet vrolijk zou worden als je de game op PS4/Xone opstart en wordt begroet met <25 fps en andere issues.Knopsje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:09:
[Twitter]
[Twitter]
Wat we gezien hebben zag er grafisch zeer indrukwekkend uit, kan me voorstellen dat dat moeilijk is om omlaag te schalen op last gen consoles zonder al teveel afbreuk te doen aan de graphics/performance.
Oh dan wordt de rest ook vast en zeker wel weer uitgesteld. Ben benieuwd wanneer het bericht naar buiten komt.
Ze hebben toch tevens bevestigd dat Current-gen februari blijft?Smit260 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 03:03:
Oh dan wordt de rest ook vast en zeker wel weer uitgesteld. Ben benieuwd wanneer het bericht naar buiten komt.
Balen voor de old-gen maar ergens werd het ook wel eens tijd dat de focus meer op current-gen kwam te liggen, maar door die te korten duurde dat natuurlijk langer omdat het anders niet eerlijk zou zijn.Knopsje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:09:
[Twitter]
[Twitter]
Maargoed ondanks dat kan ik me voorstellen dat het balen blijft wanneer je naar een game uitkijk

Zolang ze maar next gen niet meer uitstellen, maar denk van niet. Ale hoop van niet...G_Dragon schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:33:
[...]
Balen voor de old-gen maar ergens werd het ook wel eens tijd dat de focus meer op current-gen kwam te liggen, maar door die te korten duurde dat natuurlijk langer omdat het anders niet eerlijk zou zijn.
Maargoed ondanks dat kan ik me voorstellen dat het balen blijft wanneer je naar een game uitkijk
Zou mij niet uitmaken. Heb nog genoeg te spelen
Ze hebben gezegd op Twitter dat ze gold gaan voor next gen. Dus zal wel ok zijn. Ondertussen god of war volledig uitgespeeld en nu begin ik aan ghost of tshusima op ps5 tot release op 7 feb...Wolverine9000 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:35:
[...]
Zolang ze maar next gen niet meer uitstellen, maar denk van niet. Ale hoop van niet...
Ik ben benieuwd naar de performance en graphics modi, vooral voor de series s aangezien ik t daarop ga spelen… ik hoop op iets moois als ik voor 30fps ga
Current gen. Next gen wordt de PS6 😉Wolverine9000 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:35:
[...]
Zolang ze maar next gen niet meer uitstellen, maar denk van niet. Ale hoop van niet...
Ga maar uit van wel, kan het alleen maar meevallen. Games worden sinds corona alleen maar uitgesteld.Dennis1812 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 03:23:
[...]
Ze hebben toch tevens bevestigd dat Current-gen februari blijft?
Ga er maar gewoon vanuit dat PC en current gen versies in februari verschijnen (de game voor deze versies is nu ook Gold). Voor de PS4 en Xbox One hebben ze gemeld dat deze is uitgesteld. Als de PC en current gen versies uitgesteld zouden worden hadden ze het gelijk gemeld.Smit260 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:04:
[...]
Ga maar uit van wel, kan het alleen maar meevallen. Games worden sinds corona alleen maar uitgesteld.
Bij mij wint 60fps het altijd van graphicsHt87 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:43:
Ik ben benieuwd naar de performance en graphics modi, vooral voor de series s aangezien ik t daarop ga spelen… ik hoop op iets moois als ik voor 30fps ga
Wat is het officiele Twitch account?
https://www.twitch.tv/avalanchesoftwareG_Dragon schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:01:
Wat is het officiele Twitch account?
Thanks!
Deze game is ziek! Ik heb geen spijt van mijn pre-order, dat vliegen ook wauw!!
Edit: en toen werd het maar beter en beter... Wat een game hebben ze hier neergezet. Ben zo benueuwd naar de cijfers
Edit: en toen werd het maar beter en beter... Wat een game hebben ze hier neergezet. Ben zo benueuwd naar de cijfers
[ Voor 44% gewijzigd door G_Dragon op 14-12-2022 19:36 ]
Ben iets later ingehaakt
Maar ziet er goed uit!
Die combat oogt nog wat onoverzichtelijk. Maar dat komt wel goed zodra je er zelf mee aan de slag gaat denk ik.
Leuk dat je ook andere bezemsteel kan kopen.
Maar ziet er goed uit!
Die combat oogt nog wat onoverzichtelijk. Maar dat komt wel goed zodra je er zelf mee aan de slag gaat denk ik.
Leuk dat je ook andere bezemsteel kan kopen.
Tsja, het verbaast mij eerlijk gezegd dat het überhaupt al op de PS4 uitkomt. Het is een device waarvan de eerste generatie dateert uit 2013. Daarmee circa 3 jaar ouder dan de minimale recommended GPU voor PC, en circa 4 jaar ouder dan de minimale recommended CPU voor PC.Knopsje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:09:
[Twitter]
[Twitter]
En met dat soort hardware is de kanttekening zelfs al:
'1080p/60 fps, Low Quality Settings, Upscale Performance Setting'
Ik kan het in ieder geval niet herinneren, maar is er daadwerkelijk gameplay vertoond van hoe dit spel draait / eruit ziet op PS4?
Het zal mij niet verbazen als het net zo'n dramatische ervaring zal zijn als Cyberpunk 2077 op de PS4 en Xbox One. Dan wel een extreme downscaling van de graphics i.c.m. lage framerates om het nog enigszins speelbaar te houden.
Vraag is dan ook wat de reden is waarom deze delay plaats vindt. Het is ook slechts een zeer korte periode, een krappe 2 maanden. Nu niet echt een periode waarvan je zegt, daar gaan ze ontzettend veel werk nog in verrichten. Is de delay misschien niet eerder om de reviews niet te veel te laten vertroebelen door de prior-gen console ervaring?
Zo bestaat er voor Cyberpunk 2077 bijvoorbeeld nog altijd een user rating verschil van 7.0 voor PC, 6.9 voor PS5 en 3.8 voor PS4. Tussen Xbox One en Xbox Series X een soortgelijke gap.
En sure, dit is een extreem voorbeeld. Maar zelfs in minder problematische games, zoals bijvoorbeeld Assassin's Creed Valhalla en Elden Ring zie je generatie verschillen. Elden Ring op de Xbox Series X bijvoorbeeld 7.7 op metacritic, 6.5 voor de Xbox One. God of War: Ragnarok, 7.9 op PS5, 6.3 op PS4. En ga zo maar door. Reviews vallen bij herhaling negatief uit voor de ervaring op prior-gen consoles.
Ik zou dan ook echt niet opkijken dat dit overwegend een marketing keuze is, en we bij PS4 en Xbox One release veel negatieve ervaringen voorbij gaan zien komen van een crappy uitziende game, lage framerates, stuttering, etc.
Ik was al hyped voor deze game, alleen wordt het als maar meer. Gewoon ongelooflijk hoeveel mogelijkheden er nu al getoond zijn die je allemaal kunt doen in de game. Daarnaast ben ik zo blij dat ik voor de deluxe editie ben gegaan.
Nieuwe gameplay showcase ziet er erg goed uit inderdaad! echt mooi. toch blijf ik sceptisch tot ik hem gewoon zelf helemaal in handen heb
zou niet de eerste keer zijn dat er beelden worden laten zien die uiteindelijk anders waren dan het in het echt.
Toch ergens jammer dat ik nergens de collectors edition heb kunnen krijgen.
Was echt direct uitverkocht
Was echt direct uitverkocht
Maar je vergeet dan dat de oudste leaks nog uit 2018 komen.psychodude schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:03:
[...]
Tsja, het verbaast mij eerlijk gezegd dat het überhaupt al op de PS4 uitkomt. Het is een device waarvan de eerste generatie dateert uit 2013. Daarmee circa 3 jaar ouder dan de minimale recommended GPU voor PC, en circa 4 jaar ouder dan de minimale recommended CPU voor PC.
Ziet er tof uit, maar die gast in die gele trui zit vol in mijn allergie.
Ik wil de vibe niet teveel verpesten hoor en ik snap dat het hype creatie is, maar die gast moet wel ff normaal doen..
Hij doet net (althans zo zie ik het) dat het vragen zijn die bij hem spontaan opkomen, maar zijn volop geregisseerde/gescripte vragen.
Niet tof...
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Die 2018 leaks zijn natuurlijk absoluut niet vergelijkbaar met de recentere gameplay beelden, en datum van leaks zegt natuurlijk überhaupt al helemaal niets over de speelbaarheid op een bepaalde generatie consoles. De eerste Cyberpunk 2077 beelden dateren al uit 2013, toen was de PS3 nog actueelSir_Lion schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:13:
[...]
Maar je vergeet dan dat de oudste leaks nog uit 2018 komen.
En als we gaan kijken naar de recommended specs voor Hogwarts Legacy, valt natuurlijk al direct op dat dit laag lijkt, 1080 Ti i.c.m. I7-8700 of Ryzen 5 3600, maar ook hier weer een zekere kanttekening:
1080p/60 fps, High Quality Settings, Upscale Quality Setting.
Ter vergelijking, Elden Ring draait in Maximum Settings met een 1660 Ti in 1080p, zonder upscaling, circa 60 fps. En dan heb je het dus over een kaart waarbij gemiddelde performance van de 1080 Ti zo'n 80% boven ligt. En Elden Ring draait op de Xbox One al niet stabiel genoeg om 30 fps te behouden. Op de PS4 doet het dit net, maar ook daar niet geheel vrij van performance problemen.
Ik zou in ieder geval niet al te hoge verwachtingen hebben van de speelervaring op PS4 en Xbox One. En eerst goed de reviews voor deze platformen afwachten in plaats van op release day direct kopen.
Let op:
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions