Acties:
  • +10 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oWi7z4cLD9xKXmTlwio614Spzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWc0HvOJyhhTTqYvP7T0pMod.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Ik had de ps4 versie ge-preordered omdat ik toen nog een ps4 had. Nu heb ik een ps5 en speelde ik de ps4 game op mijn ps5.

Nu zag ik van het weekend dat de deluxe editie voor de heflt van de prijs was ( nu inmiddels niet meer)
https://store.playstation...01603_00-HOGWARTSLGCYDELX

Toch maar gekocht. Nu heb ik de ps5 versie. Zal er nou veel verschil in zitten qua graphics en gameplay? De game gaf zelf wel netjes aan dat de ps4 savegame overgezet kon worden _/-\o_

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:44
Agent47 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:05:
Ik had de ps4 versie ge-preordered omdat ik toen nog een ps4 had. Nu heb ik een ps5 en speelde ik de ps4 game op mijn ps5.

Nu zag ik van het weekend dat de deluxe editie voor de heflt van de prijs was ( nu inmiddels niet meer)

Toch maar gekocht. Nu heb ik de ps5 versie. Zal er nou veel verschil in zitten qua graphics en gameplay? De game gaf zelf wel netjes aan dat de ps4 savegame overgezet kon worden _/-\o_
Er zal toch zeker wel heel wat verschil in zitten, echter zal het ook wel redelijk zijn wat voor TV je heb.
Als je een mooie Oled 4K van 1 a 2 jaar oud(Of ieder geval 4K tv), zal je zeker verschil merken.
Deze kunnen over algemeen 120fps aan met de nieuwste hdmi, anders zal het wellicht wel mee vallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:26

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Agent47 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:05:

Er zijn zeker verschillen, ik kan ze we allemaal opnoemen, maar sommige dingen kun je beter zien, deze video laat heel goed de verschillen zien.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:28
Toch nog maar even vragen hier: ik lees gemengde recensies over HL op de Switch. Aan de ene kant zou het prima werken, maar ik lees ook over buffering, slechte graphics en zeer lage frame rate. Nu heb ik geen vergelijkingsmateriaal, maar hoe goed is dit spel nu werkelijk op de Switch.

Ik ben verre van een “echte” gamer. Dus geen hoge eisen, maar zou het wel leuk vinden om me te verliezen in de omgevingen in dit spel. Of moet ik dan toch een PS5 kopen..?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Cass Casey schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:28:
Toch nog maar even vragen hier: ik lees gemengde recensies over HL op de Switch. Aan de ene kant zou het prima werken, maar ik lees ook over buffering, slechte graphics en zeer lage frame rate. Nu heb ik geen vergelijkingsmateriaal, maar hoe goed is dit spel nu werkelijk op de Switch.

Ik ben verre van een “echte” gamer. Dus geen hoge eisen, maar zou het wel leuk vinden om me te verliezen in de omgevingen in dit spel. Of moet ik dan toch een PS5 kopen..?
In dit topic [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4 is er wel het een en ander over gezegd, als je daarin zoekt op Hogwarts Legacy kan je wel wat ervaringen vinden. Heb het zelf gespeeld, heb zelf geen hinder ervaren, maar speelde wel volledig in handheld mode. Geen ervaring dus met docked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Bombvis schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:37:
[...]

In dit topic [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4 is er wel het een en ander over gezegd, als je daarin zoekt op Hogwarts Legacy kan je wel wat ervaringen vinden. Heb het zelf gespeeld, heb zelf geen hinder ervaren, maar speelde wel volledig in handheld mode. Geen ervaring dus met docked
In feite alleen jouw recensie. Die had ik inderdaad al gelezen. Verder zie ik weinig ervaringen.

De luxe versie is nu 42 euro bij de eShop. Misschien toch maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mocht je serieus overwegen om er een console voor te kopen (waar hij significant beter/sneller/mooier is), dan zou een Xbox series s een stuk goedkoper zijn. Speel ik m ook op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42
Ik heb het zelf niet gespeeld,
maar wel veel uren (alles bij elkaar) meegekeken met mn vriendin.
Zij speelde voornamelijk op Switch (handheld + docked). Af en toe ook op PS5.

Ja, Switch en PS5 is natuurlijk wel een wereld van verschil.

Op PS5 ziet alles er wel écht goed uit, loopt alles vloeiender en laadt het sneller...

Máár ik vond het toch ook niet verkeerd op de Switch.
De wereld laadt zichzelf behoorlijk goed. Je kunt redelijk vloeiend blijven rondlopen/ vliegen/ doen, overal heen.
De laad-momenten die er zijn, zijn niet zo lang dat je je eraan gaat storen.
En zeker als je alleen op Switch speelt (dus niet af en toe ook naar 'beter' kijkt), vond ik het gewoon wel goed.

Er was maar een deel waar ik me echt stoorde aan de graphics van de Switch,
spoiler:
Die opdracht waar je een heel stuk in zwart/wit beeld speelt.
Dat vond ik wel echt slecht te zien. Dacht steeds dat het onduidelijke bij de 'droomwereld' hoorde waar je in rondliep...
Totdat ik een stukje zag van hoe het er uit hoorde te zien, op PS5. Super duidelijk, wereld van verschil.
Heel vreemd waarom dat er op de Switch zo crappy uitzag.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ht87 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:02:
[...]

Mocht je serieus overwegen om er een console voor te kopen (waar hij significant beter/sneller/mooier is), dan zou een Xbox series s een stuk goedkoper zijn. Speel ik m ook op!
Die haalt het natuurlijk nooit bij een ps5 of Xbox series X, maar zal inderdaad al stuk mooier zijn dan de switch.
De ps5 en Xbox series X is leuk als je een recente tv heb, met HDMI 2.1 zodat je 4K met 120hz kan halen(of een stabielere 60fps).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online

Ik heb het hier al eerder gezegd maar ik ben zeer positief erover. Het is toch een moderne 3A game ipv een 10 jaar oude zoals veel 3A games op de Switch). Hij is goed speelbaar. Vergeleken met PC iets meer laadschermen (maar geen vervelend lange) en de wereld is soms nog ff wat langzaam met de LOD modellen voor de nornale wisselen. Maar dat is het eigenlijk. Grafisch is het natuurlijk niet te vergelijken met moderne hardware, maar niet verkeerd of storrent tenzij je zo'n iemand bent waarbij alles eruit moet zien als de moderne ultra settings. Maar dan moet je sowieso geen Nintendo hebben. Ik heb hem op PC en Switch, en het gemak van in de trein kunnen spelen wint hem voor mij van de nadelen.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Ht87 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:02:
[...]

Het is op zich een optie. Ik dacht zelf aan een PS5, maar áls ik (weer) ga gamen, staat Flight Simulator ook wel hoog op mijn lijstje, dus dan is de XBOX X wel een goede optie. Maar ik ga me dan eerst even inlezen. Die apparaten zijn ook alweer 4 à 5 jaar oud. Wellicht dat er alweer iets nieuws aan zit te komen, maar daarmee zal ik dit topic niet vervuilen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik zit er nu 10 uur in en ik geef het spel een dikke 9. Door omstandigheden kan ik het nu pas spelen op de PS5.

Ik geef het een 9 omdat het " te lief" is in gesprekken etc. Prachtige game. Geniet elke minuut er van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik kom er net achter dat Disillusionment Chests geopend kunnen worden als je jezelf onzichtbaar maakt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik merk vooral dat ik alles wil doen en niks wil overslaan momenteel. Doe ook eerst die side quests. Die side quest met die sleutels die je moet meppen krijg ik wel langzaam jeuk van :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Agent47 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:07:
Ik merk vooral dat ik alles wil doen en niks wil overslaan momenteel.
Ja dit had ik mega erg :P deed in het begin super lang over alles.
Ging volgens mij pas met 12 of 16 uur ofzo hogwarts een keertje uit hahah

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Tp8LHJMUYi5DxcJ12eAqKulnxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDHL1DMl6IXEQy6yDZ9Nzqqd.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ben benieuwd een nieuwe quest zo te zien, en een nieuwe bezemsteel wel geinig.
Extra outfit boeit mij niet zoveel en een nieuw beestje ook niet(Heb die nu ook niet compleet).

Nou volgende week dan nog eens keer spel opstarten, en kan die erna ook van mijn ps5 weer af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Die quest had mij op het puntje van de bank.
Doodeng is overdreven. Maar ik ben niet van de horren.
Blij dat ik hem al klaar heb.

Die boss is wel erg geinig. Zorg dat je zelf lenig bent.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennis1812 op 30-05-2024 21:17 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nice! dat is wel waard voor mij om het toch weer even te installeren en die questline door te spelen :)

@Dennis1812 Oh slecht om te horen hahah ik haat ook horror. Moest in het begin ook echt steeds even aan mijn voeten en benen krabben toen ik voor het eerst in de forbidden forest kwam enzo :P Vond het helemaal niks die spinnen.

Door de game oprecht mijn angst voor spinnen irl verminderd 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door Ricmaniac op 30-05-2024 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dennis1812 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:16:
Die quest had mij op het puntje van de bank.
Doodeng is overdreven. Maar ik ben niet van de horren.
Blij dat ik hem al klaar heb.

Die boss is wel erg geinig. Zorg dat je zelf lenig bent.
Kan je die al gespeeld hebben dan, dit is toch een nieuwe quest voor iedereen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:44:
[...]

Was een quest voor Playstation only. Nu met deze patch komt die naar andere platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ricmaniac schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:45:
[...]

Was een quest voor Playstation only. Nu met deze patch komt die naar andere platformen.
Oh dan heb ik hem al gespeeld, ik dacht dat die al uit gegeven was recentelijk.
En dat dit een queut zou zijn voor iedereen, kan mij toch al niet meer herinneren zo(Al die quest). is al weer een jaar geleden dat ik het spel uitgespeeld heb :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Carlos0_0 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:44:
[...]

Was de ps5 quest voor de premium editie (als het zo heette?)
Daarmee kreeg je je eigen shop van Deek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGZsVm0Cg1Kk7iJNP4xei3xAZSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nyvfw5TnyXp7y7tfuoefCuN8.jpg?f=fotoalbum_large
It includes:
- Photo mode
- New Azkaban outfit
- Harry's glasses
- Pre-order mount available for everyone
- PlayStation exclusive quest & item for Xbox & PC
- Reset talent points
- New Lavender Borealis broom

[ Voor 18% gewijzigd door G_Dragon op 31-05-2024 19:48 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

G_Dragon schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:23:
[Afbeelding][Twitter]
It includes:
- Photo mode
- New Azkaban outfit
- Harry's glasses
- Pre-order mount available for everyone
- PlayStation exclusive quest & item for Xbox & PC
- Reset talent points
- New Lavender Borealis broom
Deze info stond een paar berichten boven je ook al voor 75% ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:10:
[...]

Deze info stond een paar berichten boven je ook al voor 75% ;)
Oh ik had niet teruggelezen en het ook helemaal gemist, foutje :o bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ugh, ik dacht het spel eens een kans te geven nu het redelijk afgeprijsd op Steam te koop is, maar wat een afgang zeg. Ik heb een high-end PC (7800x3D, 4080 Super) en kom na een kleine 2 uur spelen zo veel framedrops tegen dat het eigenlijk geen doen is om dit spel nog te spelen - en dat is al zonder RT. Het intro gedeelte haalde ik hele nette framerates en zat ik continu tegen de max van mijn scherm aan (144Hz), maar eenmaal in het kasteel aanbeland zakte ik vaak tot ver onder de 60 en zie ik dat mijn CPU zeer onevenredig werd belast. Echt een domper, want lijkt me verder een leuk spel. Refund aangevraagd en wellicht pik ik 'm nog eens op voor de Xbox, want zo'n brakke PC port heb ik zelden gezien de laatste tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:37
Voor wie dit spel op pc spelen en een VR-bril hebben, probeer het eens te spelen met UEVR. Zie onderstaande YT-video.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Kan spel dus gewoon eigenlijk al verwijderen, op wat cosmetica en een foto modus niks nieuws voor mij als ps5 eigenaar:) (Ja en de punten maar goed doe toch niks mee aangezien ik hem al uitgespeeld heb).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:15:
[...]

Kan spel dus gewoon eigenlijk al verwijderen, op wat cosmetica en een foto modus niks nieuws voor mij als ps5 eigenaar:) (Ja en de punten maar goed doe toch niks mee aangezien ik hem al uitgespeeld heb).
Exact :) ik installeer hem weer voor die ene questline en daarna weer uninstall :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:14
Nu met de steam sale eindelijk dit spel gekocht. Toen het spel net uit was hier wel zitten loeren maar door gebrek aan tijd niet eerder aangeschaft. Ben net begonnen en moet zeggen dat het begin in ieder geval dik voor elkaar is. Goede intro, goede cinematics... heb in ieder geval zin om verder te spelen en te ontdekken.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JohnnyV76 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:42:
Nu met de steam sale eindelijk dit spel gekocht. Toen het spel net uit was hier wel zitten loeren maar door gebrek aan tijd niet eerder aangeschaft. Ben net begonnen en moet zeggen dat het begin in ieder geval dik voor elkaar is. Goede intro, goede cinematics... heb in ieder geval zin om verder te spelen en te ontdekken.
Veel plezier :) goeie aankoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb de afgelopen maanden Elden Ring en Dark Souls 3 gespeeld, nu begonnen aan Hogwarts. Voelt heel traag qua opbouw, veel dialogen die ik al snel begin te skippen :+
Ik ga het spel rustig door lopen, maar weet niet of ik dit compleet wil uitspelen.

Anjunabeats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carlos0_0
wizai schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:44:
Ik heb de afgelopen maanden Elden Ring en Dark Souls 3 gespeeld, nu begonnen aan Hogwarts. Voelt heel traag qua opbouw, veel dialogen die ik al snel begin te skippen :+
Ik ga het spel rustig door lopen, maar weet niet of ik dit compleet wil uitspelen.
Dit is natuurlijk wel een beetje letterlijk het tegen over gestelde :+ , maar de dialogen zou ik juist niet skippen zo mis je de magie/ verhaal enzo(Ook voor andere spellen).
Als je een spel dan eens voor de 2de keer speelt en skipt snap ik het, maar 1ste keer wil je toch alles mee krijgen lijkt mij.

Ik vond het wel een aangename verandering, en ja goed ben en blijf gewoon weg van Harry Potter.
Ik begon met spelen hiermee na God of War Raknarok, en vond het als nog een heel leu k spel :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:20
Dit weekend 'Hogwarts Legacy' aangekocht en ben er heel benieuwd naar! :)

Wel een beetje raar dat de game zo lang moet 'renderen' en mij dan op 'Low' met alles zet (terwijl ik een AMD Radeon RX 6900 XT heb). Is deze game vooral nVidia minded? :)

Ik las al wat beginners tips/trics en lees dat je best een tijdje main quest volgt om zoveel mogelijk te unlocken en dat die 'reveal spell' jouw beste vriend is - doet mij denken aan "The Witcher 3 sense spamming' :D

Mocht nog iemand leuke tips hebben, deel gerust! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
QuZyX schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:27:
Dit weekend 'Hogwarts Legacy' aangekocht en ben er heel benieuwd naar! :)

Wel een beetje raar dat de game zo lang moet 'renderen' en mij dan op 'Low' met alles zet (terwijl ik een AMD Radeon RX 6900 XT heb). Is deze game vooral nVidia minded? :)

Ik las al wat beginners tips/trics en lees dat je best een tijdje main quest volgt om zoveel mogelijk te unlocken en dat die 'reveal spell' jouw beste vriend is - doet mij denken aan "The Witcher 3 sense spamming' :D

Mocht nog iemand leuke tips hebben, deel gerust! :)
Op zich dat die alles op low zet vind ik niet zo gek, als ik jou kaart even opzoek is dit een kaart uit 2020.
Dus een videokaart van zowat al 4 jaar oud, dit wil niet zeggen dat die slecht is voor alles. maar zeker bij grote spellen zal je dit toch zeker wel gaan merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:46:
[...]

Op zich dat die alles op low zet vind ik niet zo gek, als ik jou kaart even opzoek is dit een kaart uit 2020.
Dus een videokaart van zowat al 4 jaar oud, dit wil niet zeggen dat die slecht is voor alles. maar zeker bij grote spellen zal je dit toch zeker wel gaan merken.
(en @QuZyX) De 6900XT zou de game gewoon op ultra moeten kunnen draaien. De resolutie staat bij mij op 3840x2160 (4k), de game wordt gerenderd vanaf 2560x1440 met AMD FSR 2 Quality. De rest van de instellingen staan allemaal op ultra. Geeft een steady 60fps hier.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:20
@Carlos0_0 ; 16GB DDR6 geheugen, ik denk menig kaart van 2024 nog achter de 6900XT mag komen :D

@RobinNL ; dat dacht ik ook, straks eens testen zie! ;-) Monitor is QHD dus 2560 x 1440 is ideaal! :)

Dank voor jullie reactie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55
Carlos0_0 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:46:
[...]

Bijzondere manier van redeneren. Dus een 4090 zal over 2 jaar ook merkbaar moeite hebben met nieuwe titels? Mijn 2080 uit 2018 haalt nog makkelijk 60+ FPS met Hogwarts. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ik heb sinds een weekje een nieuwe GPU (RX 7900 GRE) en dit spel. Super gaaf en vermaak me enorm. Minder leuk, in de 9 uur die ik nu heb is mijn spel al minimaal 15x gecrasht naar Windows. De crash-logs tonen een dxgi_error_device_removed error, mijn scherm breviest voor zo'n 20s (inclusief 2e monitor) en daarna sluit het spel. Lijkt voornamelijk te gebeuren als ik het menu open.

Heeft iemand enig idee?... Ik heb inmiddels al heel veel gezocht en geprobeerd. Driver reinstall met DDU, GPU scheduling uitgezet, grafics absurd laag, XMP uit. Niks helpt en het begint toch echt heel erg vervelend te worden.

[ Voor 9% gewijzigd door n9iels op 26-08-2024 23:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Mocht je de game nog niet hebben :)

Steam: €17,99 (actie eindigt op 5 september, 19:00u)
PS4/PS5: €22,49 (actie eindigt op 12 september, 00:59 CEST)
Xbox One: €20,99 (actie 8 dagen resterend op het moment van schrijven)
Xbox Series X|S: €22,49 (actie 8 dagen resterend op het moment van schrijven)

[ Voor 33% gewijzigd door RobinNL op 01-09-2024 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Heb hem via deze actie op steam gekocht. Heb het nog maar heel even gespeeld
spoiler:
zit nu in de quest om die stenen ridders te verslaan in het begin
en moet toch wel zeggen dat ik het vermakelijk vind.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:00

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren dan ook maar overstag gegaan en de ps5 versie gekocht voor 22 euro. Ben normaal geen Harry Potter fan. Maar moet zeggen dat de game me wel bevalt. Heb een kleine 3 uurtjes gespeeld.

Ben nu net aangekomen in Hogsmead. Is allemaal er overweldigend in het begin. Gaat nog een flinke klus worden om alles te zien en te ontdekken. De wereld is in elk geval erg groot.

Nu is uit echter wel zo dat ik al wat bladzijdes uit het boek heb gevonden. Nu moet je deze volgens mij ook allemaal vinden om de game te completen. Kan ik ergens snel zien welke ik heb en welke niet? Of kom ik "MapGenie" erbij aan het pakken?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:11
Oxigeon schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:43:
Gisteren dan ook maar overstag gegaan en de ps5 versie gekocht voor 22 euro. Ben normaal geen Harry Potter fan. Maar moet zeggen dat de game me wel bevalt. Heb een kleine 3 uurtjes gespeeld.

Ben nu net aangekomen in Hogsmead. Is allemaal er overweldigend in het begin. Gaat nog een flinke klus worden om alles te zien en te ontdekken. De wereld is in elk geval erg groot.

Nu is uit echter wel zo dat ik al wat bladzijdes uit het boek heb gevonden. Nu moet je deze volgens mij ook allemaal vinden om de game te completen. Kan ik ergens snel zien welke ik heb en welke niet? Of kom ik "MapGenie" erbij aan het pakken?
Als je de map helemaal uitzoomt dan kun je iig de aantallen zien per deelregio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:54
Oxigeon schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:43:

Heb je geen PS Plus? Hij is gratis deze maand te claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Chelseamarre123 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:29:
[...]

Hij is niet gratis deze maand te claimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Chelseamarre123 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:29:
[...]

Ik denk dat je het over zwerkbal de game hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Oxigeon schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:50:
[...]

Er is toch geen enkele game te claimen?
Legacy is in de aanbieding en quidditch is nog niet eens uit. Komt november pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Dennis1812 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:52:
[...]

Legacy is in de aanbieding en quidditch is nog niet eens uit. Komt november pas.
Quidditch is vanaf 3 september uit en te claimen.
Is gratis met PS+. Anders mag je 30 piek lappen.

[ Voor 7% gewijzigd door Oxigeon op 04-09-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Sir_Lion schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:45:
[...]

Als je de map helemaal uitzoomt dan kun je iig de aantallen zien per deelregio.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
[...]

Nee hij is al te koop en gratis te spelen via plus nu, alleen de fysieke disc komt over een maandje.

[ Voor 13% gewijzigd door Carlos0_0 op 04-09-2024 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

[...]

Ik heb hem al geclaimd via de PSN app, zit in het goedkoopste abonnement van Sony en is sinds gisteren te claimen, heb hem gedownload en game doet het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Laatst online: 20:54
Oxigeon schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:50:
[...]

Gvd verkeerde topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Linksquest schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:09:
[...]

Ik heb hem al geclaimd via de PSN app, zit in het goedkoopste abonnement van Sony en is sinds gisteren te claimen, heb hem gedownload en game doet het gewoon.
Nee zwerkbal is sinds gisteren te claimen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Carlos0_0 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:52:
[...]

Er stond dat quidditch nog niet uit was, en daar had ik op gereageerd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Carlos0_0 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:52:
[...]

Oh top. Morgen even claimen dan. Ik ging uit dat bol klopten. Die pre order gaat eruit.

• Webgnome
  • Nu online
Is wel grappig , eergisteren begonnen. Daar kreeg ik van de headmaster te horen dat Quidditch volgend schooljaar pas uit zou komen. Toch wel rare tijdlijn ;)

Tot nu toe vermaak ik mij wel met dit spel. Dit is eigenlijk precies het spel wat ik had willen spelen toen de films helemaal hot waren. Beetje door het kasteel heen rennen, quests doen etc. Het enige waar ik mij aan begin te storen is dat op dit moment elke quest van een professor begint met een 'ja ik ga jou dat leren maar je moet eerst boodschappen doen voor mij' quest. Gaat dat verbeteren?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:03:
Is wel grappig , eergisteren begonnen. Daar kreeg ik van de headmaster te horen dat Quidditch volgend schooljaar pas uit zou komen. Toch wel rare tijdlijn ;)

Tot nu toe vermaak ik mij wel met dit spel. Dit is eigenlijk precies het spel wat ik had willen spelen toen de films helemaal hot waren. Beetje door het kasteel heen rennen, quests doen etc. Het enige waar ik mij aan begin te storen is dat op dit moment elke quest van een professor begint met een 'ja ik ga jou dat leren maar je moet eerst boodschappen doen voor mij' quest. Gaat dat verbeteren?
Ik denk dat dat oprecht de hele reden is dat Quidditch niet in Hogwarts Legacy zit omdat er al gewerkt werd aan Quidditch champions die eergister uit is gekomen.

En met betrekking tot de quests nee er veranderd direct niet echt veel denk ik aan de diepgang van de quests maar de verhaal lijn wordt natuurlijk wel diepgaander. Het is uiteindelijk ook gewoon geen moeilijke game maar wel echt met plezier uitgespeeld.

Ik heb geen reden om terug te gaan naar de game maar het was erg leuk vond ik zelf :P was een leuke 100% completion game. Ik vond het vooral leuk omdat het gewoon een nieuwe story in harry potter wereld is en niet een film nagemaakt. Wie weet wat er in de toekomst nog voor games komen :)

Weet niet hoe ver je bent maar je hebt later een paar sidestories die vond ik erg tof ook om te volgen. Van Sebastian bijv.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik lees op Twitter dat de ontwikkelaar Avalanche Software bekend heeft gemaakt dat er hard gewerkt word aan de opvolger van Hogwarts Legacy. Dit soort berichten maken mij heel blij, want Hogwarts Legacy was een geweldig spel om 100% te spelen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:27:
Ik lees op Twitter dat de ontwikkelaar Avalanche Software bekend heeft gemaakt dat er hard gewerkt word aan de opvolger van Hogwarts Legacy. Dit soort berichten maken mij heel blij, want Hogwarts Legacy was een geweldig spel om 100% te spelen!
Na maanden van geruchten eindelijk 'goed' nieuws. Nu hopen dat ze er gewoon goed de tijd voor gaan nemen, de mindere punten van deel 1 oplossen en het in z'n geheel niet gaan afraffelen om te kunnen cashen.

RobinNL schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:33:
[...]

Na maanden van geruchten eindelijk 'goed' nieuws. Nu hopen dat ze er gewoon goed de tijd voor gaan nemen, de mindere punten van deel 1 oplossen en het in z'n geheel niet gaan afraffelen om te kunnen cashen.
Ja dat hoop ik ook, ondanks ik geen minpunten op kan noemen jij? :D

• Carlos0_0
Ik heb ook niet echt - punten kunnen vinden volgens mij, al kan ik mij niet veel herinneren meer van het spel.
Het is al weer 1,5 jaar geleden dat ik dit spel gespeeld heb :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:34:
[...]

Haha nou…. Ik ben best een fan-boy maar de grind van bv Merlin trails was hoog waardoor het soms best repetitief voelde, ik vond hogwarts en de wereld redelijk apathisch als ik een unforgivable curse uitvoerde etc. De voice acting was soms redelijk cringe omdat je je eigen gender niet terug zag in de reacties van anderen (altijd ‘they’ ipv he/her). De missies van leraren waren top, maar je moet eerst voorwerpje X ophalen aan de andere kant van de map en iets als 2 spinnen doden voor je door kunt. Dat je daarvoor 20x langs dat voorwerp bent gelopen en al 40 spinnen hebt vermoord telde dan niet mee haha. Vliegen heeft wat meer uitwerking nodig. Genoeg te verbeteren, maar een goede basis voor een vervolg dus!

[ Voor 19% gewijzigd door Ht87 op 05-09-2024 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:34:
[...]

Bijvoorbeeld meer gevolgen op basis van je keuzes die je maakt. Tijdens missies, maar ook met bepaalde spreuken die je doet.

En betere motion capture, want bepaalde bewegingen en het praten kunnen wel verbeterd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ht87 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:41:
[...]

Haha nou…. Ik ben best een fan-boy maar de grind van bv Merlin trails was hoog waardoor het soms best repetitief voelde, ik vond hogwarts en de wereld redelijk apathisch als ik een unforgivable curse uitvoerde etc. De voice acting was soms redelijk cringe omdat je je eigen gender niet terug zag in de reacties van anderen (altijd ‘they’ ipv he/her). De missies van leraren waren top, maar je moet eerst voorwerpje X ophalen aan de andere kant van de map en iets als 2 spinnen doden voor je door kunt. Dat je daarvoor 20x langs dat voorwerp bent gelopen en al 40 spinnen hebt vermoord telde dan niet mee haha. Vliegen heeft wat meer uitwerking nodig. Genoeg te verbeteren, maar een goede basis voor een vervolg dus!
Goede punten, zo heb ik het zelf niet ervaren want vond dat je redelijk makkelijk de 100% kon halen. Er waren inderdaad wel veel Merlin Trial, maar ze voelden voor mij niet als repetitief toen ik de map langzaam aan het afwerken was. Dan vond ik het soms lastiger om die boeken te vinden in het kasteel..

Verbeteringen zijn inderdaad altijd goed en welkom, zo zou ik inderdaad zoals je al aangeeft een wereld willen die meer reageert op wat je doet. Bedenk me net dat ik het verhaal ook erg kort vond en daar nog wel 20 uur bij op had gekund.

Ben heel benieuwd wat ze van het vervolg gaan maken :)
RobinNL schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:42:
[...]

Bijvoorbeeld meer gevolgen op basis van je keuzes die je maakt. Tijdens missies, maar ook met bepaalde spreuken die je doet.

En betere motion capture, want bepaalde bewegingen en het praten kunnen wel verbeterd worden.
Dat zijn inderdaad goede punten, daar is altijd nog wel wat in te winnen qua verbetering ! :)

Hier trouwens het bericht waarover ik het had: https://www.gamereactor.n...ste-prioriteiten-1393203/

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 05-09-2024 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Nu online
Een hele grote kans die er ligt voor Warner is het gebruik maken van de rivaliteit tussen de afdelingen. Hopelijk komt er een diep systeem waarbij je acties voor plus en minpunten kunnen zorgen voor jouw afdeling. Dus ben je echt aan het kutten en voor minpunten zorgt dat iedereen om je heen ook negatief op je reageert etc. Zou leuk zijn :)

Heerlijk spel maar had nog wel wat meer diepgang mogen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nu maar hopen dat ze echt de tijd er voor nemen en het verbeteren en niet een slechtere deel 1 wordt puur omdat de eerste zo goed verkocht.

Wat ze ook maken alsnog verwacht ik niet dat het het succes van de eerste kan evenaren in aantallen van sales nummers. De timing van release, de honger naar nieuwe harry potter content voor fans en zelfs nongamers maakte dit een hele grote release. De game was ook goed dus dat is het belangrijkst maar het droeg wel allemaal bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:23:
[...]

Nu maar hopen dat ze echt de tijd er voor nemen en het verbeteren en niet een slechtere deel 1 wordt puur omdat de eerste zo goed verkocht.

Wat ze ook maken alsnog verwacht ik niet dat het het succes van de eerste kan evenaren in aantallen van sales nummers. De timing van release, de honger naar nieuwe harry potter content voor fans en zelfs nongamers maakte dit een hele grote release. De game was ook goed dus dat is het belangrijkst maar het droeg wel allemaal bij.
Oh dat zou inderdaad wel kunnen gebeuren omdat het zo'n succes was, maar dat mag ik toch echt niet hopen! Want dat zou echt doodzonde zijn, ze hebben namelijk echt iets unieks en moois in handen en daar moeten ze echt heel zuinig mee omgaan. Ik weet nog wel hoe erg ik stond te springen toen ik zag dat we een spel in het Harry Potter universum gingen krijgen met de moderne graphics :D :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Ricmaniac schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:24:
[...]

Ik denk dat dat oprecht de hele reden is dat Quidditch niet in Hogwarts Legacy zit omdat er al gewerkt werd aan Quidditch champions die eergister uit is gekomen.

En met betrekking tot de quests nee er veranderd direct niet echt veel denk ik aan de diepgang van de quests maar de verhaal lijn wordt natuurlijk wel diepgaander. Het is uiteindelijk ook gewoon geen moeilijke game maar wel echt met plezier uitgespeeld.

Ik heb geen reden om terug te gaan naar de game maar het was erg leuk vond ik zelf :P was een leuke 100% completion game. Ik vond het vooral leuk omdat het gewoon een nieuwe story in harry potter wereld is en niet een film nagemaakt. Wie weet wat er in de toekomst nog voor games komen :)

Weet niet hoe ver je bent maar je hebt later een paar sidestories die vond ik erg tof ook om te volgen. Van Sebastian bijv.
Ben nog niet heel ver

spoiler:
Mainquest ben ik net op het punt dat je met olivander de bibliotheek in moet en dat hij dan word weggeroepen door de headmaster (goh dat was toevalig). Heb ook al de quest gedaan om in het geheime gedeelte dingen te doen die was best leuk uitgevoerd

Strava | AP | IP | AW

• Cambionn
  • Niet online
Vandaag weer opnieuw begonnen op de Switch, ondanks dat ik hem nog niet helemaal uit had op mijn eerste karakter. Ik voelde me nostalgies naar de oude HP spellen die ik als kind helemaal kapot speelde, maar meer zin in modernere gameplay dan ik zin had m'n PS2 weer aan te slingeren (of een PC, of een GBC, of edn GBA, of een DS, of een PS3). Dan blijft Hogwards Legacy toch een heerlijke game. Zeker juist met de kwirks van minder natuurlijke gezichtsuitdrukkingen en de rare opdrachten voor lessen of gewoon in Hogwards zelf. Lijkt het soms net weer ff een moderne nieuwere release uit dezelfde lijn, met een mooi balans tussen moderne gamedingen en nostalgie naar de oude games.

Besloten een griffoendor te maken die aardig is en overal helpt. Je weet wel, net zoals Harry in de oude spellen. Daar leent het spel zich ook goed voor. Beter dan mijn gemene ego Slytherin iig. Is ook de eerste playtrough in een andere afdeling, dus ga eens kijken hoeveel verschil dat maakt (naast de nostalgie van dezelfde common room als vroeger).

Mijn grootste nadelen van het spel zijn toch wel:
  • De soms wat kinderlijke reacties van jezelf "oh wow ik zie dit, oh wow nu zie ik dat, en wow nu gebeurd dit". De soms wat silly gesprekken met/tussen NPCs zijn leuk, maar de opmerkingen van je eigen karakter tegen zichzelf die er duidelijk in zitten om je in het spel te helpen zijn soms iets te obvious en dom dat het bijna irritant wordt
  • Hoe dom iedereen is. 5e jaars charms les maar iedereen(!) is alles van de afgelopen 4 jaar vergeten. No worries, dan gaan we gewoon spreuken leren die je al lang hoort te weten.
  • De meril trials die heel repetatief en niet super interesant zijn. Voor mij echt iets dat je doet voor de inventory space en om 100% te krijgen.
  • Dat je niet écht een bully kan spelen. Zelfs de gemene keuzes zijn nog best lief. Ik wil soms gewoon een type"Draco uit de eerste film" kunnen spelen.
  • Dat, héél eerlijk, de main story me niet extreem veel doet. De side quests daar in tegen zijn echt super! Ik betrap mezelf erop dat ik de main quest vooral doe om verder met de side quests te kunnen.
  • Ik wil meer interactie met de fabeldieren <3
  • "Points to griffindor!" Hoeveel punten? Wat is de stand? Ik zie echt gemiste kansen hier.
Hoop dat ze het volgende deel daar aan werken zonder het zo te moderniseren en realistischeren dat het nostalgische gevoel naar de oude games verdwijnt. Want dat blijft voor mij toch wel 1 van de sterkste punten.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Je kunt in een zij hoekje van de grote zaal uit mn hoofd de punten stand zien. Maar ik denk niet dat dit heel accuraat is.

Ik mis inderdaad vooral gevolgen op je antwoorden. Je quest blijft hetzelfde. Wat je ook zegt eigenlijk. Alleen bij 1 maakt het verschil. Of je avada kadavra daar leert of later in de kelder.

Maar verder mag je iedereen en alles afslachten zonder dat iemand er wakker van ligt of je gearresteerd wordt of eventueel strafwerk krijgt. (Straf quest van: verzamel zoveel troep of weet ik veel)....

Ik stoor mij met vliegen nogal vaak aan de randen van de map of aan no fly zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 22 september 2024 @ 02:35:
Je kunt in een zij hoekje van de grote zaal uit mn hoofd de punten stand zien. Maar ik denk niet dat dit heel accuraat is.
Als je de zandlopers bedoeld, volgens mij zijn die aardig statisch. Ben net begonnen en er zit 1 lesdag op, maar alles zit 80% vol ofzo :+ .

De reacties op spreuken en gevechten boeien me gek genoeg minder. Wellicht omdat ik er idd in ga met nostalgie uit de oude HP games waar je ook de raarste dingen had. Dodelijke opdrachten om een spreuk te leren? Sure. Half het kasteel slopen om een sponsify matje te voorschijn halen om ergens in te springen? Tuurlijk! Het zijn dan niet onvergetelijke spreuken, maar ik ga er al niet in met de grootste verwachting van realistische reacties.

Diep van binnen mis ik het verzamelen van smekkies als geld en de "bean bonus room", maar ik snap dat dat wat ver gaat en de boel wel heel erg uit de setting trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 13:10
De game moet het ook van de graphics hebben en de "production values", op de switch zou ik het links laten liggen.
Het verhaal is vrij kinderlijk, maar voor echt Harry Potter fans is het denk ik geweldig. Als open wereld game zijn er ook een dozijn betere.

Protip: het wordt een stuk beter als je alle Merlin trials en dergelijk gewoon negeert. Dan houdt je een game van 25-30 uur over maar de ervaring is dan wel een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
friketje1 schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:06:
De game moet het ook van de graphics hebben en de "production values", op de switch zou ik het links laten liggen.
Het verhaal is vrij kinderlijk, maar voor echt Harry Potter fans is het denk ik geweldig. Als open wereld game zijn er ook een dozijn betere.

Protip: het wordt een stuk beter als je alle Merlin trials en dergelijk gewoon negeert. Dan houdt je een game van 25-30 uur over maar de ervaring is dan wel een stuk beter.
Compleet oneens. Ik speel echt niet voor de graphics hoor. Ben heel blij met mijn Switch versie. Heb hem ook op PC, maar pak over het algemeen toch de Switch ;) .

Westerse fantasy RPGs zijn echt mijn ding. Het spel is idd niet de beste, maar ook zeker niet de slechtste. Ik zou hem persoonlijk ook daarop niet afschrijven (maar idd ook niet met de verwachting van een fantastisch diep verhaal in gaan, dan raakbje teleurgesteld).

Persoonlijk negeer ik juist express niet de merlin trials enzo. Wil max inventory en haal juist lol uit alle side-quests en verzamelingen proberen te completen. Beetje net zoals vroeger alle uitdagingschilden en tovenaarskaarten verzamelen.

Maar zoals ik zeg, ik speel voor de nostalgie naar de oude HP games die ik als kind kapot heb gespeeld (en ook nu nog graag speel) maar dan in een net wat moderner jasje. Zeker de eerste 3 delen op PC, PS1 en PS2 waren top. Ze waren niet diep, complex, of überhaupt logisch (eerder het tegenovergestelde). Maar ze waren gewoon leuk. Ook als je verder niks om Harry Potter gaf. Soms is dat genoeg voor een goede game, gewoon leuk zijn. En dat heeft Hogwards Legancy ook. Er is vrij weinig écht bijzonders aan. Maar toch is het gewoon leuk om te spelen.

Maar ik zou me echt geen HP superfan noemen. Als kind wel, maar tegenwoordig ben ik aardig ingezakt en vind ik een hoop hedendaagse fans overdrijven over HP. Vond ook laatste paar delen enorm tegen vallen. Vanaf de 6e film was ik de intresse aardig kwijt, en over de games vanaf dat punt gaan we het maar niet hebben. Maar de oude delen blijf ik fan van. Ben ook enorm blij met dit als "vervolg".

[ Voor 9% gewijzigd door Cambionn op 22-09-2024 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Cambionn schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:41:
[...]
Compleet oneens. Ik speel echt niet voor de graphics hoor. Ben heel blij met mijn Switch versie. Heb hem ook op PC, maar pak over het algemeen toch de Switch ;) .

Westerse fantasy RPGs zijn echt mijn ding. Het spel is idd niet de beste, maar ook zeker niet de slechtste. Ik zou hem persoonlijk ook daarop niet afschrijven (maar idd ook niet met de verwachting van een fantastisch diep verhaal in gaan, dan raakbje teleurgesteld).

Persoonlijk negeer ik juist express niet de merlin trials enzo. Wil max inventory en haal juist lol uit alle side-quests en verzamelingen proberen te completen. Beetje net zoals vroeger alle uitdagingschilden en tovenaarskaarten verzamelen.

Maar zoals ik zeg, ik speel voor de nostalgie naar de oude HP games die ik als kind kapot heb gespeeld (en ook nu nog graag speel) maar dan in een net wat moderner jasje. Zeker de eerste 3 delen op PC, PS1 en PS2 waren top. Maar ik zou me echt geen HP superfan noemen. Als kind wel, maar tegenwoordig ben ik aardig ingezakt en vind ik een hoop hedendaagse fans overdrijven over HP. Vond ook laatste paar delen enorm tegen vallen. Vanaf de 6e film was ik de intresse aardig kwijt, en over de games vanaf dat punt gaan we het maar niet hebben. Maar de oude delen blijf ik fan van. Ben ook enorm blij met dit als "vervolg".
Ik speel ook zeker de spellen nog eens graag opnieuw, ik heb tijdens de corona periode de 1ste 3 spellen nog eens gespeeld(Op die pc met enige uitdagingen aangezien niet geschikt was voor nieuwe hardware haha).
Deel 4 de vuurbeker vond ik niet zo leuk(Het spel tenminste), daarna nog deel 5 gespeeld dacht ik en verder niet.
De spellen werden minder leuk erna dan aan het begin, maar dat was ook met de films natuurlijk.

Aan het begin de 1ste 3 a 4 delen ziet er nog gewoon heel veel magie in, beetje sprookjes achtig Harry is nog redelijk jong.
Vanaf film 5 of 6 is die gewoon meer volwassen, en kent Hogwarts en de omgeving nu wel(Minder magie meer actie gevechten enzo).
De 1ste paar films blijven dus ook mijn favoriet, de andere vond ik ook leuk maar is toch anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:49:
Ik speel ook zeker de spellen nog eens graag opnieuw, ik heb tijdens de corona periode de 1ste 3 spellen nog eens gespeeld(Op die pc met enige uitdagingen aangezien niet geschikt was voor nieuwe hardware haha).
Deel 4 de vuurbeker vond ik niet zo leuk(Het spel tenminste), daarna nog deel 5 gespeeld dacht ik en verder niet.
De spellen werden minder leuk erna dan aan het begin, maar dat was ook met de films natuurlijk.
Je hebt weinig gemist. De eerste 3 waren top. De 4e idd al een stuk minder, maar 4 en 5 waren nog wel oké. Maar de 6e... Dat was meer cutscenes met 3 simpele minigames die steeds herhaalde. Had hem als kind voor Sinterklaas en zo teleurgesteld dat ik de games daarna heb opgegeven. Had hem ook binnen een uur uit. Er is een reden dat ik zei "laten we het daar maar niet over hebben" :+ .

Als je de PC versies leuk vind kan ik je op PS2 en PS1 de eerste 3 ook aanraden (PS1 heeft enkel de eerste 2). Daar zijn ze compleet anders en allemaal van andere developers (PS1 en PS2 verschillen ook). Vanaf de 4e zijn de games hetzelfde op elk platform. De PS2 versies zijn persoonlijk mijn favouriet. De eerste 3 GBC en GBA spellen zijn ook leuk, net zoals de Lego (hoewel daar ook vooral de eerste van jaar 1-4). Deel 1 & 2 op GBC en de 3e op GBA zijn echt RPGs (die 3 zijn van dezelfde dev), en de eerste 2 op GBA meer action-puzzle (die zijn weer door een andere dev). De DS spellen vallen tegen.

Klein beetje OT dit allemaal, die oude games, dus laten we er niet te lang op doorgaan. Maar wellicht wel interresant voor anderen in dit topic, en ook niet compleet OT gezien het begon met de gelijkenissen daartussen en Hogwards Legacy.

[ Voor 28% gewijzigd door Cambionn op 22-09-2024 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Cambionn schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:58:
[...]
Je hebt weinig gemist. De eerste 3 waren top. De 4e idd al een stuk minder, maar 4 en 5 waren nog wel oké. Maar de 6e... Dat was meer cutscenes met 3 simpele minigames die steeds herhaalde. Had hem als kind voor Sinterklaas en zo teleurgesteld dat ik de games daarna heb opgegeven. Had hem ook binnen een uur uit. Er is een reden dat ik zei "laten we het daar maar niet over hebben" :+ .

Als je de PC versies leuk vind kan ik je op PS2 en PS1 de eerste 3 ook aanraden (PS1 heeft enkel de eerste 2). Daar zijn ze compleet anders en allemaal van andere developers (PS1 en PS2 verschillen ook). Vanaf de 4e zijn de games hetzelfde op elk platform. De PS2 versies zijn persoonlijk mijn favouriet. De eerste 3 GBC en GBA spellen zijn ook leuk, net zoals de Lego (hoewel daar ook vooral de eerste van jaar 1-4). Deel 1 & 2 op GBC en de 3e op GBA zijn echt RPGs (die 3 zijn van dezelfde dev), en de eerste 2 op GBA meer action-puzzle (die zijn weer door een andere dev). De DS spellen vallen tegen.

Klein beetje OT dit allemaal, die oude games, dus laten we er niet te lang op doorgaan. Maar wellicht wel interresant voor anderen in dit topic, en ook niet compleet OT gezien het begon met de gelijkenissen daartussen en Hogwards Legacy.
Ik heb denk ik ook wel een paar delen op de playstation gespeeld, zowel de ps1 of ik ben begonnen op de ps2 met Harry Potter kan ook(wel de kleine Psone gehad).
Ik heb helaas geen ps1 en ps2 meer om dit te kunnen spelen, maar misschien kan ik ze eens spelen via een emulator ofzo.
Ik heb een paar maanden geleden wel de gameboy spellen gespeeld toevallig, color en advance delen van deel 1 tot ook 4 of 5 ofzo.
Ik had deze nog nooit gespeeld en vond ze wel leuk, Lego Harry Potter alleen op de playstation gespeeld(Ds Harry Potter spellen nooit verder gespeeld).

Inderdaad zeker voor de nieuwe aanpakkers, en die Hogwarts Legacy leuk vinden. Is kijken na de originele spellen ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Overigens nog een side-note die ik wil maken. Ik vind de Switch versie van Hogwards Legacy echt niet lelijk. Er zitten zelfs enorm mooie momenten in. Echt blij verast hoe goed ze dat spel hebben weten te porten. Tuurlijk is het niet de graphics van een nieuwe game PC die alles op ultra draait. Maar het ziet er echt verassend goed uit. Grafisch vind ik hem 1 van de betere games die op Switch te krijgen is.

Wat ik hoorde is de hele engine opnieuw herschreven voor de port, en hebben ze zo een zo geoptimaliseerd mogelijke versie kunnen maken. Pin me daar niet op vast, maar dat meende ik meegekregen te hebben en het zou me ook niet verbazen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:32
-70% voor de Deluxe editie op de PS5 nu. 25,49€.
Mooie prijs lijkt me.

Misschien toch maar eens spelen nu ik geen PSN Plus abbo actief heb :)

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:52
Jenzo schreef op maandag 23 september 2024 @ 05:12:
-70% voor de Deluxe editie op de PS5 nu. 25,49€.
Mooie prijs lijkt me.

Misschien toch maar eens spelen nu ik geen PSN Plus abbo actief heb :)
En heb je hem gekocht?
Zit nog volop in Shadow of the erdtree maar die promo is wel niet mis.
Ik ga Star Wars nog even laten rijpen dus zou me hierop willen richten.
Is het de moeite? Waarmee kan je het vergelijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:32
Derbiss schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:29:
[...]

En heb je hem gekocht?
Zit nog volop in Shadow of the erdtree maar die promo is wel niet mis.
Ik ga Star Wars nog even laten rijpen dus zou me hierop willen richten.
Is het de moeite? Waarmee kan je het vergelijken?
Yes, gekocht via de PSN iPhone App omdat ik in het buitenland was en de aanbieding afliep, maar nog niet gespeeld.
Ik hoop dit weekend te beginnen, wel alvast wat reviews gekeken voor wat tips & tricks, en om al te bedenken welk huis te kiezen. Ik ga eerste playthrough voor Ravenclaw en erna Slyderith. Uit de reviews blijkt wel dat het de moeite waard is, men is erg positief.

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Jenzo schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:38:
[...]

Yes, gekocht via de PSN iPhone App omdat ik in het buitenland was en de aanbieding afliep, maar nog niet gespeeld.
Ik hoop dit weekend te beginnen, wel alvast wat reviews gekeken voor wat tips & tricks, en om al te bedenken welk huis te kiezen. Ik ga eerste playthrough voor Ravenclaw en erna Slyderith. Uit de reviews blijkt wel dat het de moeite waard is, men is erg positief.
het is niet echt de moeite waard om het 2 keer te doen, enige wat anders is dat is uiteraard je huis waar je verblijft.
En elk huis heeft een aparte missie ergens een keer in het spel, nou ja dat valt ook wel op Youtube te zien.

De rest is allemaal het zelfde volgens mij, uiteraard mag je het zelf weten(Maar voor 1 missie zou ik het niet doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
Jenzo schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:38:
[...]

Veel plezier dan gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
/edit

[ Voor 113% gewijzigd door Ike. op 04-10-2024 14:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Vorige week begonnen aan Hogwarts Legacy. Baby hier in huis is inmiddels 6 maanden oud dus er komt een beetje meer ruimte om ergens een stukje te gamen. Gekocht voor de Xbox One tegen een redelijke prijs. Een tijdje alleen cloudgames gespeeld via GPU en dan zijn de laadtijden van de Xbox One S wel weer even wennen. Over de game wel heel erg onder de indruk. Het ziet er op de One S al ontzettend goed uit, vooral de omgevingen. De personages zijn wat minder maar daar kan ik mij niet heel druk om maken. Het is ook gewoon heel erg genieten om rond te lopen in de setting waar je als kind jezelf (in de boeken en de films) in kon verliezen. Die ervaring is het meer dan waard.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Carlos0_0
bazzemans schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:14:
Vorige week begonnen aan Hogwarts Legacy. Baby hier in huis is inmiddels 6 maanden oud dus er komt een beetje meer ruimte om ergens een stukje te gamen. Gekocht voor de Xbox One tegen een redelijke prijs. Een tijdje alleen cloudgames gespeeld via GPU en dan zijn de laadtijden van de Xbox One S wel weer even wennen. Over de game wel heel erg onder de indruk. Het ziet er op de One S al ontzettend goed uit, vooral de omgevingen. De personages zijn wat minder maar daar kan ik mij niet heel druk om maken. Het is ook gewoon heel erg genieten om rond te lopen in de setting waar je als kind jezelf (in de boeken en de films) in kon verliezen. Die ervaring is het meer dan waard.
Klopt normaal zou ik misschien niet zo snel in z'n spel misschien komen, maar het straalt gewoon die heerlijke harry potter sfeer uit.
Dit blijf ik zo geweldig vinden dat ook gewoon rondlopen in dit spel al leuk is, en dan de dingen proberen te zoeken etc :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
Carlos0_0 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:22:
[...]

Klopt normaal zou ik misschien niet zo snel in z'n spel misschien komen, maar het straalt gewoon die heerlijke harry potter sfeer uit.
Dit blijf ik zo geweldig vinden dat ook gewoon rondlopen in dit spel al leuk is, en dan de dingen proberen te zoeken etc :).
Bij mij sluit ook het type spel wel aan dus dat is win-win. Wat ik echter vaak niet doe is al die collectables en dergelijke zoeken. Door de HP-sfeer spreekt mij dat echter wel aan dus ik verlies mijzelf ook geregeld daarin :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
bazzemans schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:26:
[...]

Bij mij sluit ook het type spel wel aan dus dat is win-win. Wat ik echter vaak niet doe is al die collectables en dergelijke zoeken. Door de HP-sfeer spreekt mij dat echter wel aan dus ik verlies mijzelf ook geregeld daarin :).
Klopt die heb ik ook allemaal gezocht en alle side quest etc gedaan, kan je best wel even zoet mee zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Baby hier in huis is inmiddels 6 maanden oud dus er komt een beetje meer ruimte om ergens een stukje te gamen
Proficiat :)
Toen ik mijne had zat ik volop in God Of War.. ik ken het gevoel van er even tussen uit te zijn via een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Derbiss schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:50:
[...]

Proficiat :)
Toen ik mijne had zat ik volop in God Of War.. ik ken het gevoel van er even tussen uit te zijn via een game.
Haha thanks. Eerder had ik er nog totaal geen ruimte voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Overigens een vraag. Niet zozeer iets van belang maar gewoon voor de lol. Was het meer mensen opgevallen dat er 1 heel bekende plek uit Hogwarts niet in het spel zit die we wel kennen uit de films. Of nouja, er heel erg anders uit zien dan de meest iconische weergave?

Persoonlijk vind ik dit wel een gemis. Niet iets dat het spel verpest ofzo, maar wel echt een gemiste kans.

spoiler:
De grand staircase met vierkante bewegende trappen (click voor het gifje):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBoLt1wO30fmRNLJxL1Ce4sQGmQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/HxbTsAib6hdQ6uDN6Iqis1ux.gif?f=user_large

Wellicht was dat iets te moeilijk om speelbaar te programmeren. Maar aan de andere kant, zelfs de oude HP spellen hadden een vorm van vierkante bewegende trappen dus er zou 20 jaar later toch wel iets leuks mee gedaan moeten kunnen worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Cambionn op 04-10-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Cambionn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:54:
Overigens een vraag. Niet zozeer iets van belang maar gewoon voor de lol. Was het meer mensen opgevallen dat er 1 heel bekende plek uit Hogwarts niet in het spel zit die we wel kennen uit de films. Of nouja, er heel erg anders uit zien dan de meest iconische weergave?

Persoonlijk vind ik dit wel een gemis. Niet iets dat het spel verpest ofzo, maar wel echt een gemiste kans.

spoiler:
Het vierkante trappenhuis met bewegende trappen (click voor het gifje):
[Afbeelding]

Wellicht was dat iets te moeilijk om speelbaar te programmeren. Maar aan de andere kant, zelfs de oude HP spellen hadden een vorm van vierkante bewegende trappen dus er zou 20 jaar later toch wel iets leuks mee gedaan moeten kunnen worden?
Op zich had het wel leuk kunnen zijn inderdaad, maar moet zeggen dat ik het op zich ook niet gemist heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
bon.. ik was elden ring ff helemaal beu en ben Hogwarts opgestart (met die digital deluxe promo)..
Kwa sfeer is het wel een absoluut toppertje tot nu toe :); geniet ervan !

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Het gerucht gaat rond dat er een Hogwarts Legacy: Definitive Edition komt, met zo'n 10-15 uur aan extra content. Spelers die de game al hebben en deze uitbreiding willen spelen zouden geld moeten betalen.

Bron: https://insider-gaming.co...egacy-definitive-edition/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ben benieuwd op zich wel zin in wat extra content :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Laatst online: 14:26
RobinNL schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:48:
Het gerucht gaat rond dat er een Hogwarts Legacy: Definitive Edition komt, met zo'n 10-15 uur aan extra content. Spelers die de game al hebben en deze uitbreiding willen spelen zouden geld moeten betalen.

Bron: https://insider-gaming.co...egacy-definitive-edition/
Dat zou wel erg gaaf zijn, zeker in combinatie met die PS5 Pro update (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb Hogwarts Legacy nog niet eens helemaal uitgespeeld. Dat ga ik de komende tijd, nu het donkerder en wat slechter weer wordt, lekker doen.

Ik denk dat ik zo'n uitbreiding, mits niet te prijzig, zeker wel zal kopen. En anders later in de aanbieding.

De game is laagdrempelig en ik vind het sfeertje als je in de wereld rondloopt of vliegt top. Samen met SW Jedi survivor is het mijn favoriete game in dit genre van de afgelopen paar jaar.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Carlos0_0 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 23:26:
Ben benieuwd op zich wel zin in wat extra content :)
Ik ook wel, maar een deel 2 zie ik meer zitten :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Pagina: 1 ... 56 ... 58 Laatste

Let op:
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions