Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48
Netjes van hun! Alleen niks extra's voor de mensen die er wel uren voor hebben moeten kijken? :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:44
Nice voor de spelers die het allemaal gemist hebben hoor maar ik vind dit toch een naaistreek :P eerst laten ze je de game gratis promoten door massaal streams te kijken wat eigenlijk gewoon gratis reclame voor ze is.

En dan was dat eigenlijk dus niet nodig :P Maargoed snap het wel de meeste spelen natuurlijk niet meer.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
G_Dragon schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:52:
[...]

Netjes van hun! Alleen niks extra's voor de mensen die er wel uren voor hebben moeten kijken? :o
Tja zou jij de game nog spelen dan als je nu ineens een jaar later iets extra's kreeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Ricmaniac schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:11:
[...]

Tja zou jij de game nog spelen dan als je nu ineens een jaar later iets extra's kreeg :P
Haha nee :P.. Maar snap je mijn reactie wel, want toen werd ons het verteld dat het iets exclusiefs was en nu krijgt opeens iedereen het :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
G_Dragon schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:14:
[...]

Haha nee :P.. Maar snap je mijn reactie wel, want toen werd ons het verteld dat het iets exclusiefs was en nu krijgt opeens iedereen het :D
Haha snap het helemaal zo dacht ik zelf namelijk ook =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:31

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ricmaniac schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:11:
[...]

Niet voor die reden, maar wil hem zo wie zo nog wel een keer spelen, heb me goed vermaakt met deze game.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:02
Ik heb afgelopen zomer Hogwarts Legacy gekocht, en ben er gisteren na alle regendagen toch maar aan begonnen. Wat een fantastisch spel! Vanaf de eerste minuut herkenbaarheid alom, en heerlijk om rond te dwalen en alle extra puzzels op te lossen. Hier ga ik me deze winter goed mee vermaken. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Current-gen vs Nintendo Switch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVLOha5rGBixph2vy44EZ6VJZFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sd9kNei4dQkuPEvE0d4kEIlX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z70LfGPV3lRIOUR-_n2qMhwSCXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djvy9z2dvJx2y3HHjVv1iCbx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0IMQgmsrkTrKOVwNvE0sJl9xck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6cXUZjNUeh2k32x2BkfFXn3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1BNeEMvEbKf2hn4CKWjS_wTReA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wA2FAEgm6WMbH0CB5PEkbQ8P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:28

Aganim

I have a cunning plan..

Ricmaniac schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:10:
[...]

Nice voor de spelers die het allemaal gemist hebben hoor maar ik vind dit toch een naaistreek :P eerst laten ze je de game gratis promoten door massaal streams te kijken wat eigenlijk gewoon gratis reclame voor ze is.
Wat mij betreft mag die FOMO ellende rap uitsterven. Naast dat ik liever een euro of twee betaal dan weer een berg Twitch streams aan te moeten zetten, zou het ook de eerste keer niet zijn dat ik er net een dag te laat achterkom dat er zo'n actie liep waardoor de keuze er überhaupt niet meer is. Zit je weer met de wetenschap dat je dus niet alles wat ik het spel zit kan gebruiken, zonder dat dat een bewuste keuze was. Ik doe er in ieder geval niet meer aan mee. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Aganim op 15-11-2023 11:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Je ziet verschillen, dat zie je, maar ik vind die van de Switch niet storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Gisteren paar uur gespeeld op de Switch, speelt vloeiend. Graphics vallen mij niet tegen, komt wellicht ook omdat ik al een aantal jaar geen PC-game meer heb gespeeld (consoles nooit). Vermaak mij er prima mee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De downgrade is flink. Maar het verschil in hardware is natuurlijk ook flink. Ik vind dat ze de “magie” van de wereld hebben kunnen behouden en dat is toch wel knap!

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:11:
De downgrade is flink. Maar het verschil in hardware is natuurlijk ook flink. Ik vind dat ze de “magie” van de wereld hebben kunnen behouden en dat is toch wel knap!
Van wat ik er van gezien heb is alles wat t Hogwarts maakt idd herkenbaar en aanwezig. Krijg toch weer beetje zin om t aan te slingeren op de Xbox nu :p
Eerst de backlog wegwerken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb na een pauze van de zomer Hogwarts weer opgepakt. Past toch beter als het herfstweer los gaat buiten. De laatste sidequests die ik open had staan voor de vierde trial weggewerkt. Nu pas de battle arena ontdekt, ligt ook in een deel van de map waar ik nauwelijks kom. Zit nu met de laatste quests voor Natty, Poppy, Sebastian en ik ga qua main quest wel richting het einde. Geeft ook ruimte om wat trophies/achievements weg te strepen. Al vraag ik me af welke magical beast ik nog in de breeding pen moet gooien om allemaal mini's te zien rondlopen.

En ancient magic op elke tegenstander inzetten. Als ik nu in een grote groep beland gebruik ik die functie wel eens, maar 1 op 1 tegenstanders verslaan heb je aan je normale spells wel genoeg. Met de nieuwe items die ik gisteren ontving heb ik mijn outfit weer wat getweakt qua looks. Nog meer mensen die de game even opzij hebben gelegd? Of wie is net begonnen op de switch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 08-10 23:01
Na een paar uur spelen al verknocht. Heerlijk dat je tussendoor rustig een filmpje kunt kijken en dat het geen ren- en vliegspel is. Leuk om alle dingetje te ontdekken en te verzamelen. Hier krijg ik de winter wel mee om!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:11
Joosie200 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:14:
...Nog meer mensen die de game even opzij hebben gelegd?...
Ja, in het begin veel gespeeld, en een aantal maanden niks meer mee gedaan (ben op 60-65%?). Binnenkort maar weer eens verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-10 11:10
Hier afgelopen weekend begonnen op PC vanwege een aanbieding op Steam.
Best vermakelijk maar het duurt wel even voordat je echt aan de slag kan met spreuken en een bezem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste mensen, ik heb een vraag over de PS5 versie van deze game.

Ik heb 'm voor de Sint van Marktplaats gehaald. Geïnstalleerd (volledig, niet half en al spelen). Gecheckt op updates: spel is up to date volgens de PS5.

En toch krijgen we na de intro een scherm met: "congratulations on beginning your adventure in Hogwarts Legacy. Please connect online and download the latest patch to continue".

Ik ben online, en het spel is up to date.

Heb alles er al eens helemaal afgegooid en verse install gedaan, zelfde effect.

Wat gaat hier fout? Iemand een idee?

Veel dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Arachas schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:40:
Beste mensen, ik heb een vraag over de PS5 versie van deze game.

Ik heb 'm voor de Sint van Marktplaats gehaald. Geïnstalleerd (volledig, niet half en al spelen). Gecheckt op updates: spel is up to date volgens de PS5.

En toch krijgen we na de intro een scherm met: "congratulations on beginning your adventure in Hogwarts Legacy. Please connect online and download the latest patch to continue".

Ik ben online, en het spel is up to date.

Heb alles er al eens helemaal afgegooid en verse install gedaan, zelfde effect.

Wat gaat hier fout? Iemand een idee?

Veel dank alvast!
Console toevallig ook geupdate? Toevallig recent nog een console update geweest. Console ook al opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Rens1967 schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:17:
[...]

Ja, in het begin veel gespeeld, en een aantal maanden niks meer mee gedaan (ben op 60-65%?). Binnenkort maar weer eens verder :)
Zit nu op 80% overall. Gisteren beide battle arena voltooid. Maar al die treasure vaults, Merlin trials doe ik met grote tegenzin. Copy paste en op lvl 36 zijn de rewards ook niet de moeite waard. De bandit camps zijn wel geinig. Gewoon midden in landen, strooi wat cabbages, een paar Mandrakes, imperio voor de lol een sterkere foe en je kunt toekijken zonder moeite. Vervloek ze allemaal en als je je verveelt 1 AK is voldoende.

Probeer nu ook alle sidequests te voltooien. Zodat ik straks alleen nog driemaal als Gryffindor, Hufflepuf en Slytherin de intro moet voltooien. Vermaak me prima met de game en ik heb weinig games lopen voltooien voor een platinum trophy. Deze game vind ik dat waard net als God of War 4, Horizon games. Andere games speel ik door voor de main quest en ga ik niet alle trophies bij langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:22

Dennis1812

Amateur prutser

Ik vind hem dan zeker waard.
Alleen al die Merlin trials totaal niet. Daarom heb ik ook geen Platinum

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:46
Die Merlin Trials waren wel een beetje teveel van het goede. Het is of te weinig variatie, of gewoonweg te veel. Gelukkig deed ik alles per gebied, en niet alle Merlin Trials achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Sir_Lion schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:22:
Die Merlin Trials waren wel een beetje teveel van het goede. Het is of te weinig variatie, of gewoonweg te veel. Gelukkig deed ik alles per gebied, en niet alle Merlin Trials achter elkaar.
Ja ik ga nu ook per gebied te werk. Treasure vaults, bandit camp, merlin trial beetje afwisselen. En nog een verloren page hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
Linksquest schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:11:
[...]

Console toevallig ook geupdate? Toevallig recent nog een console update geweest. Console ook al opnieuw opgestart?
Dank voor je reactie!

Systeem is helemaal up to date en hij is inderdaad ook al helemaal uit geweest. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb zelf de Xbox versie en ik moest toen letterlijk wachten omdat hij toen nog niet volledig geïnstalleerd was, maar ik zag een timer lopen maar geen melding van ga online.

Ik heb eens lopen zoeken en bij 2 mensen nagevraagd die ook de PS5 versie hebben, echter alle 2 hadden zij dit probleem niet.

Stomme vraag misschien, maar heb je ook de savefile verwijderd en ben je opnieuw begonnen? Nu weet ik dat dit niet ideaal is, maar het gaat hier maar om een half uur, misschien dat er een bug in de save file zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arachas
Linksquest schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:15:
Ik heb zelf de Xbox versie en ik moest toen letterlijk wachten omdat hij toen nog niet volledig geïnstalleerd was, maar ik zag een timer lopen maar geen melding van ga online.

Ik heb eens lopen zoeken en bij 2 mensen nagevraagd die ook de PS5 versie hebben, echter alle 2 hadden zij dit probleem niet.

Stomme vraag misschien, maar heb je ook de savefile verwijderd en ben je opnieuw begonnen? Nu weet ik dat dit niet ideaal is, maar het gaat hier maar om een half uur, misschien dat er een bug in de save file zit.
OK, PS5 heeft een paar uur aangestaan en opeens krijg ik een melding met "Hogwarts Legacy updated"! En nu werkt het gelukkig wel.

Nou, lekker aan de speel maar dit weekend! Toch bedankt voor de reacties. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:54
Arachas schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:25:
[...]

OK, PS5 heeft een paar uur aangestaan en opeens krijg ik een melding met "Hogwarts Legacy updated"! En nu werkt het gelukkig wel.

Ik lees net in het PS5 topic dat er wat problemen zijn geweest met PSN en het downloaden van games, dus waarschijnlijk had het daar iets mee te maken. Veel speelplezier in elk geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Arachas schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:25:
[...]

Game On!!!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
Gisteren Hogwarts voor het eerst opgestart (PS5), wel al eerder af en toe over schouder van mijn vriendin meegekeken maar toen nooit echt zo in de wereld gezogen als nu wanneer ik zelf speelde. Ik ben onder de indruk, naast dat het er heel goed uitziet zit de wereld ook vol met leuke details en overal gebeuren wel dingen. Echt positief verrast en hier ga ik mij voorlopig nog wel mee vermaken.

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik heb het idee dat dat screenshot bij het water te snel gemaakt is. Water ziet er op mijn Switch niet zo uit kan ik zeggen :o . De wereld laat vaak eerst LOD modellen in en daarna betere, met rondlopen niet zo'n probleem en als je stilstaat krijg je snel de betere. Moet zeggen dat ik erg blij verast ben juist van hoe het eruit ziet op de Switch. Voor de hardware echt netjes gedaan. Had veel erger verwacht.

Overigens ook een beetje oneerlijk. Want PC is natuurlijk op max graphics bekeken, en niet iedere PC speelt op max graphics. Mijn 7 jaar oude PC draait het spel prima, maar ziet er niet veel beter uit dan de Switch :+ .

Maarja, ik ging erin met het idee "eindelijk weer een leuke HP game sinds de spellen van de 3e film" (oke 4 en 5 waren ok, misten wel echt de magie van de eerste 3 spellen. Maar daarna was het echt ruk). Als de oude PS1/PS2/PC games magie gaven met die graphics, dan kan een switch dat zeker. Ik ben niet zo moeilijk.

Heb inmiddels 80% staan in mijn menu en ben nog in de winter. Ik ben d'r blij mee (anders kocht ik hem ook niet 2 keer). Maar ben wel 2 keer nu door de grond gevallen, om vervolgens 1x game-over te gaan want ben uit quest gebied en de ander zat ik gewoon vast en kon er niet uit (ook niet fast-travel want menu's opende niet). Auto-saved dat spel ook nog. Gelukkig maakt hij heel veel saves en slaat hij ze naast elkaar op kwam ik achter, dus was niet veel speeltijd kwijt.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:07
Ik heb deze vandeweek binnen gekregen en ben er na de kerst aan begonnen. Tot nu toe erg leuk.

Speel op de ps5 en heb alleen wel regelmatig dat het beeld storend flikkert. Alsof iemand op een zonnige dag de gordijnen ineens open en dan weer dicht doet. Volgens mij heb ik hem in fidelity mode staan. Zal eens kijken of de andere mode het verhelpt.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Malfunctions schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:50:
Ik heb deze vandeweek binnen gekregen en ben er na de kerst aan begonnen. Tot nu toe erg leuk.

Speel op de ps5 en heb alleen wel regelmatig dat het beeld storend flikkert. Alsof iemand op een zonnige dag de gordijnen ineens open en dan weer dicht doet. Volgens mij heb ik hem in fidelity mode staan. Zal eens kijken of de andere mode het verhelpt.
Zo iets als dit toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Het lijkt erop. Maar ik zie het vaker als er een personage praat en het perspectief wisselt, dan lijkt het alsof de belichting van de scène steeds achter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zo erg heb ik het niet gehad, speelde hem op de Xbox Series X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:32
Ik heb na lang wachten er nu ook een uur of 12 in zitten en ligt het nou aan mij of kom ik chronisch geld te kort? :P Wellicht probeer ik al te vroeg van alles en nog wat te doen. Zit nu op 37 procent van de challenges met level 24 en heb nu mijn eerste trial afgelegd....

Al met al een erg leuke game, fijn rustig ook. Nooit echt gestress of iets dergelijks.

Oh en ik heb dan geen angst voor spinnen, maar jeetje ik snap heel goed waarom die arachnophobia optie er in zit!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:29:
Ik heb na lang wachten er nu ook een uur of 12 in zitten en ligt het nou aan mij of kom ik chronisch geld te kort? :P
Dat komt nog wel goed, no worries. Ik wou ook alles halen ivm collecten en had daardoor altijd tekort, maar inmiddels is het enige waar ik een chronisch te kort aan heb graphorn horns omdat ik steeds moet wachten tot ze restocked zijn en nog niet zo ver ben dat ik die als pet heb :+ .

Geld heb ik genoeg, heb inmiddels vrijwel alle leuke dingen gekocht op een paar dingen na waar ik de goede merchant voor moet zoeken (de laatste bezem bijv.).

Waar ik meer mee zit is dat ik een paar harde bugs heb waardoor ik nooit 100% kan halen (op de Switch). Een butterfly dingetje die vastloopt en nooit de loot summoned, dat soort dingen. Niet game-breaking en zo ver ook alle quests kunnen afronden, maar dat maakt het wel onmogelijk om 100% completion te hebben op alles.

Er is overigens ook best veel loot die in bergmuren enzo (niet iets waar je met spels alsnog bij kan). Weet niet of dit op PC ook zo is want ben nooit zo ver gekomen daarop als op de Switch. Maar het is wel heel frustrerend als je steeds loot ziet, maar vervolgens ligt het buiten het speelveld en kom je er nooit bij 8)7 . Weet dat in andere spellen ze het nog wel eens doen als containers waar via scripts bij gekomen wordt (kuch Bethesda kuch), maar die hebben dan vaak geen zoekfunctie waardoor je ze ziet liggen. Dit is gewoon pesten :+ .

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Ik ben op zich met plezier deze game aan het spelen, maar ik vind het verhaal tot nu toe nou niet echt een sterk punt. Het zit meer in de wereld die ze hebben gemaakt en het ronddwalen door Hogwarts. Ik ga er zeker mee verder, maar merk dat ik hier eigenlijk best teleurgesteld over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Ben het niet compleet oneens met je. Merk ook dat de side-quests me meer trekken dan de meeste main quests. Vooral die van Sebastian, maar ook daar heb ik vraagtekens bij sommige punten.
spoiler:
Zoals waarom dat ene relic voor een cure zou moeten zorgen? Totdat hij het werkend heeft lijkt niks te zeggen dat het zal helpen, het is gewoon een unspecified duister artifact. Of ik moet wat gemist hebben, maar echt duidelijk is het niet.

En dan op het eind. Waarom kan hij geen patrificus totalus doen ofzo? Het voelde nu erg geforceerd om die spreuk erin te krijgen. Terwijl dat met een iets andere opzet wel logisch zou kunnen zijn.
En toch... vermaak ik me er goed mee. Zit nu op zo'n 65 uur, het is nogsteeds winter en ik moet nu nog een trial doen welke ik half uitstel met side-quests. Heb 91% challenge completeness. Als elk seizoen ongeveer even lang is, zit ik net over de helft van het spel. Dus geen spijt van m'n aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debbie83
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-01-2024
Hallo allemaal! Misschien is het hier al eerder ter sprake gekomen (sorry dan daarvoor) maar we zitten met het volgende;

Mijn dochter heeft sinds vandaag Hogwarts Legacy op haar switch. Nu zit ze ergens "vast". Ik had al gegoogled naar oplossingen, maar kom enkel iets tegen over vast zitten ONDER de map. Zij zit echter vast IN de map. Gewoon, in een hoekje. En ze kan geen kant meer op. Er waren geen eerdere momenten gesaved waar ze naar terug kan. Als ze naar een gesaved moment terug gaat, komt ze op exact dezelfde plek uit. Wellicht omdat ze pas sinds vandaag speelde? Wel al een uur of 5 achter elkaar dus ze hoopt niet dat ze weer opnieuw moet beginnen. (Al is 5 uur eigenlijk nog niks natuurlijk) Wat te doen? 😅

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Laatst online: 10-10 09:57
Malfunctions schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:36:
[...]

Het lijkt erop. Maar ik zie het vaker als er een personage praat en het perspectief wisselt, dan lijkt het alsof de belichting van de scène steeds achter loopt.
Heb ik ook gehad op PS5, na dat ik wat filmpjes online heb gekeken van plekken waar het me echt opviel concludeerde ik dat het iedereen het heeft en in de game zit. Maar soms is het wel irritant :P

Dit was wel vlak na release though, dus weet niet of het al opgelost is.

[ Voor 7% gewijzigd door Desiler op 04-01-2024 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nope zit er nog steeds in. Vooral heel duidelijk in de balanced mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10 08:14

Thermomet3r

het is warm of koud

Debbie83 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:59:
Hallo allemaal! Misschien is het hier al eerder ter sprake gekomen (sorry dan daarvoor) maar we zitten met het volgende;

Mijn dochter heeft sinds vandaag Hogwarts Legacy op haar switch. Nu zit ze ergens "vast". Ik had al gegoogled naar oplossingen, maar kom enkel iets tegen over vast zitten ONDER de map. Zij zit echter vast IN de map. Gewoon, in een hoekje. En ze kan geen kant meer op. Er waren geen eerdere momenten gesaved waar ze naar terug kan. Als ze naar een gesaved moment terug gaat, komt ze op exact dezelfde plek uit. Wellicht omdat ze pas sinds vandaag speelde? Wel al een uur of 5 achter elkaar dus ze hoopt niet dat ze weer opnieuw moet beginnen. (Al is 5 uur eigenlijk nog niks natuurlijk) Wat te doen? 😅

Alvast bedankt!!
Geen manier om ergens naar te fast travelen? een van die Floo powder punten.

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Debbie83 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:59:

Alvast bedankt!!
Heb 2 week terug precies hetzelfde gehad op de Switch. Je kan idd niks nopes nada als dat gebeurd. Dacht ook geen saves te hebben behalve van uren terug van mezelf gezien hij alweer paar keer geautosaved had. Maar de game autosaved enorm vaak en overschrijft die niet maar zet er heel veel naast elkaar. Als je spel ff uitzet en opnieuw opstart zit ergens in het hoofdmenu een knopje waarbij je bij oudere saves kan, die staan idd niet direct zichtbaar dus ff zoeken ;) . Ik was uiteindelijk 1 gesprekje kwijt.

Let wel ff op niet weer in dat ene hoekje te stappen. Dan val je er weer doorheen :+ .

[ Voor 3% gewijzigd door Cambionn op 05-01-2024 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dat is de ‘load game’ in het hoofdmenu toch ipv ‘continue’? Nadat je je game hebt geselecteerd

[ Voor 26% gewijzigd door Jasphur op 06-01-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Jasphur schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 08:34:
Dat is de ‘load game’ in het hoofdmenu toch ipv ‘continue’? Nadat je je game hebt geselecteerd
Zou best kunnen. Heb m'n Switch zo ff niet bij de hand. Maar ik hoop dat @Debbie83 zijn dochter al weer uit de onderwereld is inmiddels :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat idee had ik dus ook, even buiten de school naar Hogsmeade ofzo rijzen en dan weer terug naar school gaan, maar heb ik zelf ook 1x gehad bij de Xbox Series X versie, maar ik had gelukkig toen vlak ervoor gesaved, dus ben terug in de tijd gegaan.

@Debbie83 heb je hier misschien iets aan? En mocht dat niet werken zou je een kort filmpje of een foto van de situatie kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Maandje geleden geprobeerd op PC, prima game maar ondanks dat ik een behoorlijke PC heb was de performance om te huilen (drops van 80 naar <20 fps) daarnaast problemen met mijn controller.

Nu van V&A geplukt voor de PS5 en dat is toch wel een vele betere ervaring.

Zelfs zo ver na release zijn er amper patches uitgebracht op PC en moet ik mods installeren om de game stabiel te krijgen. Zonde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Jay-v schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:57:
Maandje geleden geprobeerd op PC, prima game maar ondanks dat ik een behoorlijke PC heb was de performance om te huilen (drops van 80 naar <20 fps) daarnaast problemen met mijn controller.

Nu van V&A geplukt voor de PS5 en dat is toch wel een vele betere ervaring.

Zelfs zo ver na release zijn er amper patches uitgebracht op PC en moet ik mods installeren om de game stabiel te krijgen. Zonde :(
Oh echt? Ik speel op een 7 jaar oude PC en hoewel de FPS dus niet enorm hoog is (zit zo'n beetje op de minimum specs), draait het spel prima en is het wel stabiel. Is wel een Linux, maar als hij daar stabieler van wordt weet ik niet of ik moet lachen of huilen. Controler werkt ook perfect, gebruik een DS4.

Op de Switch heb ik meer FPS drops en soms als ik rondren kan hij het niet bijhouden en loop ik over LOD modellen voor een paar miliseconden. Het is echter wel speelbaar, en gezien ik die mee kan nemen onderweg speel ik daar toch meer op ondanks de mindere performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Cambionn schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:27:
[...]
Oh echt? Ik speel op een 7 jaar oude PC en hoewel de FPS dus niet enorm hoog is (zit zo'n beetje op de minimum specs), draait het spel prima en is het wel stabiel. Is wel een Linux, maar als hij daar stabieler van wordt weet ik niet of ik moet lachen of huilen. Controler werkt ook perfect, gebruik een DS4.

Op de Switch heb ik meer FPS drops en soms als ik rondren kan hij het niet bijhouden en loop ik over LOD modellen voor een paar miliseconden. Het is echter wel speelbaar, en gezien ik die mee kan nemen onderweg speel ik daar toch meer op ondanks de mindere performance.
Geen idee, maar ik ben niet de enige: https://www.reddit.com/r/...rking_for_most_functions/

En het stotteren lijkt alleen op NVidia kaarten te gebeuren:
https://steamcommunity.co...773490640561939160/?ctp=8

Is allemaal wel op te lossen met work-arounds en mods maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ik heb weinig tijd en ga ervan uit dat software gewoon werkt ;-). Vandaar dat PS5 versie me beter bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Jay-v schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:40:
[...]

Geen idee, maar ik ben niet de enige: https://www.reddit.com/r/...rking_for_most_functions/

En het stotteren lijkt alleen op NVidia kaarten te gebeuren:
https://steamcommunity.co...773490640561939160/?ctp=8

Is allemaal wel op te lossen met work-arounds en mods maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ik heb weinig tijd en ga ervan uit dat software gewoon werkt ;-). Vandaar dat PS5 versie me beter bevalt.
Snap ik hoor! Mods zijn leuk, maar als hobby wanneer jij het wil, niet om een normaal spel dat out of the box het zou moeten doen uberhaupt te laten werken.

Wellicht dat het dan idd aan drivers ligt ofzo. Ik heb ook een Nvidia kaart (GTX1080) maar Linux heeft natuurlijk andere drivers en gooit ook nog eens alles door Vulkan heen dus werkt dan idd wel anders. Zal de eerste keer zijn dat een Nvidia Linux driver iets goeds doet opzichte van Windows, meestal zijn wij juist de klos :+ .

Vergelijkbaar verhaal voor de controllers, hoewel ik zo niet kan herinneren of ik de Steam drivers gebruik of juist uit moest zetten en de game auto-detect op de controller had of de DS4 drivers van m'n OS moest pakken (welke Windows niet heeft). Staat me wel bij dat ik daar iets mee was, nu dat ik erover nadenk. Dat ik het ff op een specifieke manier moest instellen voordat het werkte, maar zou echt ff terug moeten zoeken hoe dat staat. Gezien PlayStation controllers laten werken sowieso verschilt per spel wat werkt is daarmee klooien nogal routine geworden die ik voor lief neem als gevolg van het kiezen voor een PlayStation controller, dus denk er eigenlijk niet meer echt bij na :P .

[ Voor 7% gewijzigd door Cambionn op 15-01-2024 15:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Gisteren de game gekocht bij Amazon, verwacht hem voor het weekend wel binnen. Ik kan in ieder geval niet wachten om hem te gaan spelen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
Hogwarts Legacy was in Nederland de best verkopende game van 2023
Warner Bros. Games had in 2023 een enorme hit te pakken met Hogwarts Legacy. De game scoorde goed en ging in een sneltreinvaart over de toonbank. In de laatste maanden van het jaar zijn daar nog meer sales bijgekomen, waardoor de titel inmiddels wereldwijd meer dan 22 miljoen keer is verkocht. Indrukwekkend voor een nieuwe IP.

GfK is een instantie die bijhoudt hoe entertainmentproducten het in Europa doen. Uit een verslag blijkt dat Hogwarts Legacy in Nederland de best verkopende game van 2023 was. Ook verkocht deze game het beste in het Verenigde Koninkrijk en Tsjechië.

Als we het over heel Europa hebben, dan is EA Sports FC 24 de best verkopende game van 2023 gebleken. Deze titel eindigde in 19 landen bovenaan. In die Europese ranglijst is Hogwarts Legacy als tweede geëindigd. Op de derde plaats staat The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.

Andere games die in 2023 erg goed verkochten zijn Marvel’s Spider-Man 2, Super Mario Bros. Wonder en FIFA 23. Kleine nuance bij deze informatie, GfK baseert zich op de fysieke verkopen in heel Europa. Digitale verkopen zijn dus niet meegenomen.
Dit nieuws en dan nog steeds het onvoorstelbare dat het spel gewoon niet eens genomineerd was voor The Game Awards, kan het nog steeds niet geloven.. Raar spel is er toen gespeeld om hem eruit te laten,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapras
  • Laatst online: 15:16

Lapras

Ice beam

G_Dragon schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:14:
Hogwarts Legacy was in Nederland de best verkopende game van 2023

[...]

Dit nieuws en dan nog steeds het onvoorstelbare dat het spel gewoon niet eens genomineerd was voor The Game Awards, kan het nog steeds niet geloven.. Raar spel is er toen gespeeld om hem eruit te laten,
Het is simpelweg niet zo'n goed spel. Het is repetitief, biedt weinig variatie en doet eigenlijk niks nieuws, op de Harry Potter omgeving na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:45
Lapras schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:55:
[...]

Het is simpelweg niet zo'n goed spel. Het is repetitief, biedt weinig variatie en doet eigenlijk niks nieuws, op de Harry Potter omgeving na.
Je bent de woorden 'ik vind' vergeten.

Niet voor niks dat ie zoveel verkocht is. Voor mij één van de leukste games van vorig jaar. Deed inderdaad niet heel veel nieuws en ze hebben genoeg kansen laten liggen. Maar de liefde en kwaliteit spatte van het scherm af. Een spel is niet alleen goed als het alleen maar nieuwe dingen doet. Kom maar op met de volgende HP game :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
[...]

Ik ben het persoonlijk niet eens met je mening, heb alle huizen gedaan en het spel 1 keer 100% gespeeld + alle achievements gehaald. Was elk uur waard en zou hem zo weer opnieuw spelen, maar daarvoor mogen meningen gelukkig verschillen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Tja over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Maar iets wordt niet feitelijk goed of slecht puur op "is het nieuw". Nieuwe dingen doen is ook niet per se goed. Ik vind (mijn persoonlijke mening dus) de meeste moderne spellen dus echt helemaal niks. Noch afgezien hoeveel daarvan ook gewoon de laatste trendy game volgen of rehashes zijn van hetzelfde.

Doe mij maar "ouderwets" offline westerse singleplayer RPGs, liefst met hack&slash combat (en absoluut niet turn based of top view stategic) en goede lore. Liefst ook een uitgewerkt wat complexer leveling system. Maar dat zien we nouwlijks nog de afgelopen 10 jaar, en de latere zijn al erg versimpeld kwa gameplay. Vond de film-games en action adventure games van rond de PS1/PS2 tijd ook leuk, maar ook die tijd is voorbij. Zelfs franchises die die stijl nog aardig aanhielden, zoald de Yakuza games, stappen er nu (helaas voor mij) vanaf.

Hogwarts Legacy gaf me een leuke combi van de oude PS2 Harry Potter games met de puzzels en setting, maar in een moderner jasje kwa graphics & gameplay. Daarin was het eigenlijk 1 van de weinige die zo iets deed, en juist uniek daardoor. En daardoor ook 1 van de weinige releases dit jaar die ik echt tof vond.

Met de GOTY kon ik dit jaar niet echt nuttig stemmen omdat voor mij de keuze vaak tussen meerdere dingen die ik evengoed nogal meh vond lag. En ja, ik weet dat ik daar niet de norm in ben in mijn smaak. Maar dat is het punt. Wat de een goed vind, vind de ander ruk. En vice versa. En dat geld voor iedereen. Jij geeft wellicht meer om innovatie, maar een ander speelt wellicht liever een niet-innoverend spel met goede al bewezen elementen. Beide niks mis mee, maar de een is niet feitelijk beter dan de ander. Dát is puur smaak.

Een "goede game" is uiteindelijk 1 waar je lol aan hebt. Tenzij je in een categorie voor bijv. innovatie zit, dan ligt dat anders. En lol hadden blijkbaar wel heel veel mensen met dit spel. Wellicht dat andere spellen beter waren, en dat HL nooit zou hebben gewonnen. Dat weet ik niet. Maar gezien de sales en hype was een nominatie toch wel in de verwachting. Denk persoonlijk eerder dat de andere games zichzelf vooral harder gelobbied hebben dan HL, want vraag me sterk af of ze zo afwezig zouden zijn geweest als nominaties puur van player choices zouden afhangen. En dat is niet hatent bedoeld. Stonden ook genoeg grote titels in waarvan ik het net zo goed vreemd had gevonden als ze er niet hadden gestaan, zelfs al zijn ze niet my cup of tea zijn. Maar HL was wel heel opvallend afwezig voor de behaalde statestieken. En statestieken kun je weer niet om heen, die zijn feitelijk. Dus da's wel beetje vreemd ja.

Uiteindelijk zouden die titels me een worst wezen. Ik speel wat ik leuk vind, niet per se wat prijzen wint. Volg de GOTY niet echt meer juist omdat veel nieuwere releases me niets doen, maar je hoort altijd wel wat natuurlijk. En opvallend was de afwezigheid van HL wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Cambionn op 18-01-2024 01:34 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:26
Daan0s schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:29:
[...]
Niet voor niks dat ie zoveel verkocht is.
Fifa verkoopt ook elk jaar heel goed. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk persoonlijk dat de schrijfster van de Harry Potter wereld de reden is dat HL niet in een nominatie heeft gestaan. Misschien een beetje ‘aluminiumfolie hoedje redenering’, maar deze game had best een peoples choice achtige award kunnen pakken.
Ach, ik heb er niet minder lol om gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
Ik blijf van mening dat zoiets niet een nominatie moet beïnvloeden, maar helaas leven we wel in een wereld waarin dit gebeurd wat echt te te gek voor woorden is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapras
  • Laatst online: 15:16

Lapras

Ice beam

Ik was wellicht wat te kort door de bocht. Ik snap dat mensen het een leuk spel vinden, zeker als je bent opgegroeid met Harry Potter.

Dat gezegd hebbende: als je wat meer objectief kijkt naar HL dan moet je toch beoordelen dat het spel nergens in uitblinkt. Het verhaal en de story telling zijn niet bijzonder, voice acting is matig en er zitten geen belangrijke keuzes in. Je kan zelfs die slechte curses gebruiken en iedereen vindt het prima. De actie is beperkt tot een aantal inwisselbare spreuken die met een simpel cooldown mechanisme werken en waarbij je vooral kleuren aan het combineren bent. Dat alles op amper 10 verschillende soorten vijanden die vrijwel allemaal op dezelfde manier te verslaan zijn - ook op hard. Hetzelfde voor het aantal puzzels. Het RPG element is nog nietszeggender dan in HZD en alle gear bestaat puur uit stat sticks. Het is eigenlijk net als Assassin's Creed spellen: prima, maar hinderlijk repititief.

Het spel ziet er aardig uit en het kasteel is mooi gemaakt, ook het bezem vliegen was leuk gedaan. Dat laatste maakt wel dat je enkel nog maar op je bezem zit (die andere mounts hebben geen voordelen) en de wereld amper ziet en die nog leger aanvoelt dan hij al is.

Daarnaast vond ik dat er veel schoonheidsfouten inzaten. Sommige animaties duren te lang en je komt regelmatig in een stunlock terecht. Zo kan je - ik heb enkel op hard gespeeld - een aanval blokken en word je door de volgende aanval geraakt waardoor stupify geen optie meer is. Ook het feit dat je naar voren stapt bij elke aanval is slordig. Neem dan een God of War waarbij elke animatie eerlijk aanvoelt. Ik had bij HL te vaak het gevoel dat ik doodging omdat het spel slecht ontworpen was.

Begrijp me niet verkeerd: er zijn spellen die ik geweldig vind, maar waarvan ik prima kan zeggen dat er veel mis mee is. In vergelijking met de andere GOTY nominaties legde HL het wel af, ondanks dat het veel jonge gamers aanspreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lapras schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:43:
Ik was wellicht wat te kort door de bocht. Ik snap dat mensen het een leuk spel vinden, zeker als je bent opgegroeid met Harry Potter.

Dat gezegd hebbende: als je wat meer objectief kijkt naar HL dan moet je toch beoordelen dat het spel nergens in uitblinkt. Het verhaal en de story telling zijn niet bijzonder, voice acting is matig en er zitten geen belangrijke keuzes in. Je kan zelfs die slechte curses gebruiken en iedereen vindt het prima. De actie is beperkt tot een aantal inwisselbare spreuken die met een simpel cooldown mechanisme werken en waarbij je vooral kleuren aan het combineren bent. Dat alles op amper 10 verschillende soorten vijanden die vrijwel allemaal op dezelfde manier te verslaan zijn - ook op hard. Hetzelfde voor het aantal puzzels. Het RPG element is nog nietszeggender dan in HZD en alle gear bestaat puur uit stat sticks. Het is eigenlijk net als Assassin's Creed spellen: prima, maar hinderlijk repititief.

Het spel ziet er aardig uit en het kasteel is mooi gemaakt, ook het bezem vliegen was leuk gedaan. Dat laatste maakt wel dat je enkel nog maar op je bezem zit (die andere mounts hebben geen voordelen) en de wereld amper ziet en die nog leger aanvoelt dan hij al is.

Daarnaast vond ik dat er veel schoonheidsfouten inzaten. Sommige animaties duren te lang en je komt regelmatig in een stunlock terecht. Zo kan je - ik heb enkel op hard gespeeld - een aanval blokken en word je door de volgende aanval geraakt waardoor stupify geen optie meer is. Ook het feit dat je naar voren stapt bij elke aanval is slordig. Neem dan een God of War waarbij elke animatie eerlijk aanvoelt. Ik had bij HL te vaak het gevoel dat ik doodging omdat het spel slecht ontworpen was.

Begrijp me niet verkeerd: er zijn spellen die ik geweldig vind, maar waarvan ik prima kan zeggen dat er veel mis mee is. In vergelijking met de andere GOTY nominaties legde HL het wel af, ondanks dat het veel jonge gamers aanspreekt.
Ik ben het in grote lijnen wel met je eens hoor. Ik ben een Harry Potter fan en zit behoorlijk in de lore. Die lore is in de game heel trouw aan de boeken (minder aan de films gelukkig) en dat maakt het leuk om te spelen als je die herkenningspunten ziet. De game blinkt voor mij uit in 'het gevoel'. Het hoeft voor mij ook geen GOTY te worden, maar het is wel een meer dan prima game. De basis is gelegd om de wereld rondom Hogwarts met diepere verhalen en betere diepgang in de gameplay verder uit te gaan bouwen.
Mijn grootste minpunten aan de game zijn vooral de gezichtsanimaties van de characters en (wat jij ook noemt) het gebruik van unforgivable curses (en andere aanvallen) zonder reactie in het kasteel. Oh en ik miste ook erg om een potje zwerkbal te spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Goty of niet: het was wel de game waar ik de meeste uren in heb gestopt vorig jaar. Ik kan me best vinden in een aantal punten van Lapras. De eerste twintig uur in de game voelde voor mij als 10 jarig snotjoch die opgroeide met de boeken als thuis komen in de wereld van Harry Potter. Eindelijk sinds de PS1/PS2 games weer een beetje interessante game. De beperkte variatie in vijanden ga je al snel merken, idem dat je door de overdaad aan combinaties aan spreuken al snel overpowered bent.

Wat dat betreft kwamen de unforgivables voor mij op een laat moment in de game. Wel vond ik juist de companion quests het leukste. De main quest op een bepaalde trial na (in film noir stijl) deed al snel vlak aan. Nee dan de sidequests met Sebastian, maar ook die van Poppy vind ik goed uitgewerkt. Ook de weinige variatie van Merlin Quests maakt dat ik weinig inventory space had. Wel vond ik het ontdekken op je bezem + upgrades en alle ballonnen vinden leuk om te doen.

De keuze om Quidditch als stand alone te ontwikkelen blijf ik jammer vinden. Het vormt gewoon een onderdeel van de lore dat de afdelingen het sportief tegen elkaar opnemen.
Zeker op het einde merk je hoeveel copy paste erin zit. Maargoed dat heb ik voor lief genomen. De game doet iets goed en dat is in de lore van Harry Potter een verhaal uit de doeken doen waarbij het aan elkaar rijgen van spells goed aanvoelt (al is het systeem van kleuren best eenvoudig)

Een vervolg voor een year 6-7 met newt examen + vervolg als auror, healer, Magizoologist of juist de nieuwe bad guy / dark path career zie ik wel zitten. Sluit maar aan bij de Newt Scamander 'gotta catch em all' fabeldieren of de opkomst van Grindelwald / Dumbledore, of eindig bij de periode van de Marauders, Lily en Snape. Er is genoeg lore om uit te diepen en dat je niet nog een HP in periode van Harry, Ron en Hermione wilt prima. Betekent niet dat er helemaal niks is om in te springen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

G_Dragon schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:39:
[...]

Ik ben het persoonlijk niet eens met je mening, heb alle huizen gedaan en het spel 1 keer 100% gespeeld + alle achievements gehaald. Was elk uur waard en zou hem zo weer opnieuw spelen, maar daarvoor mogen meningen gelukkig verschillen!
Ik heb hem dan pas 1x uitgespeeld en ben nog bezig met 100%, maar vind het inderdaad een tof spel, geen game van het jaar zoals hij bij Tweakers was geworden, maar wel in mijn top 5 van 2023 tot nu toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Ht87 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:53:
Ik denk persoonlijk dat de schrijfster van de Harry Potter wereld de reden is dat HL niet in een nominatie heeft gestaan. Misschien een beetje ‘aluminiumfolie hoedje redenering’, maar deze game had best een peoples choice achtige award kunnen pakken.
Ach, ik heb er niet minder lol om gehad.
In een gamejaar als 2023 was HL gewoon niet goed genoeg. Fantastische HP game, substandaard open world rpg imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:15:
[...]

In een gamejaar als 2023 was HL gewoon niet goed genoeg. Fantastische HP game, substandaard open world rpg imo.
Hij zou niet gewonnen hebben, maar als meestverkochte game is geen nominatie wel bijzonder toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Fifa of CoD zijn ook niet standaars genomineerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:23:
Fifa of CoD zijn ook niet standaars genomineerd.
Dat zijn jaarlijks terugkerende reeks-games, dat is niet te vergelijken imo. Ook geen verhaallijn bv maar puur een aanpassing van de game die dezelfde uitgever onder dezelfde naam jaarlijks uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Goed verkocht betekent niet automatisch goty materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed verkocht is niet meest verkocht. Het zegt iets over populariteit/amusementswaarde en daardoor bij de betere games van het jaar: de game doet iets zo goed dat hij zoveel verkocht kan worden.
@Timothy3000 Welke criteria zie jij om een game genomineerd te laten worden? Want denk dat daar onze discussie voornamelijk zit nu ;)

Edit:
Resident evil 4 was bv wel bij de laatste 5 geëindigd. Dat vind ik dan weer raar omdat het een remake is. Over smaak valt niet te twisten gok ik :)

[ Voor 19% gewijzigd door Ht87 op 18-01-2024 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ht87 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:36:
@Timothy3000 Welke criteria zie jij om een game genomineerd te laten worden? Want denk dat daar onze discussie voornamelijk zit nu ;)
Als een game echt wat vernieuwends doet in het genre of gewoon een ijzersterke game binnen een genre is. Buitenexceptioneel goed.

Ik vond HL gewoon niet zo'n game. Het was een aardige open wereld game met een fantastisch sausje maar het deed niets nieuws. Na het verlaten van Hogwarts en het ontdekken van het dorpje vond ik er niet zoveel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:34
Ik snap ook eigenlijk niet waarom het uitmaakt of een game is genomineerd of niet. Voor mij was het echt een grote tegenvaller en dat vind ik jammer, genoot altijd al van de boeken en films.

Ik kan niet echt de vinger er op leggen waarom het mij niets deed, maar heb de game na een uur of 5 nooit meer aangeraakt.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb het al lang uitgesteld maar heb nu eindelijk ook Hogwarts Legacy aangeschaft voor de PC. Het spel draait prima maar ik vind het moeilijk om er goed in te geraken. Ten eerste kan ik niet wennen aan de camera controls. Ik blijf maar knoeien met de juiste kant te vinden ongeacht of ik de bediening nu inverted maak of niet. Ten tweede lukt het maar niet om te kunnen sprinten. Ik gebruik een Stadia Controller en alles lijkt te werken buiten de thumbstick knoppen :X

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RxvXdU7yAHI5h2HKyp2Rm6kL7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ybMGY1sqIxv21xabKqNiF9bK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hoe kan het dat mn save game zegt dat ik 32 uur heb gespees maar mn PS5 zegt 43 uur…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:42:
Hoe kan het dat mn save game zegt dat ik 32 uur heb gespees maar mn PS5 zegt 43 uur…
over het algemeen is het met dat soort dingen dat het spel zelf kijkt naar daadwerkelijke playtime exclusief (sommige) menu's/idle-time, en de andere (meestal console of launcher) puur naar hoe lang het spel aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik zit soms ook wel vrijlang in mn field guide. Maar of dat 11 uur verschil maakt vraag ik mij af. Mss dat die inderdaad cut scenes niet meetelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook geen andere save games gebruikt? Of veel teruggeladen tijdens het spelen? Wellicht dat het spel progressie die je niet opslaat weglaat als je een oude save load?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
As we near the one-year anniversary of Hogwarts Legacy, we wanted to let our community know that the Hogwarts Legacy PlayStation-exclusive content will be available on other platforms later this summer, along with additional updates and features for the game. Stay tuned in the coming months for more details on what’s coming to Hogwarts Legacy this year.

[ Voor 158% gewijzigd door RobinNL op 26-01-2024 20:40 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Nice, weet niet of ik puur daarvoor de game weer zal installeren eigenlijk maar wel nice :)

Wel benieuwd wat die andere features gaan zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 26-01-2024 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ht87 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:15:
Ook geen andere save games gebruikt? Of veel teruggeladen tijdens het spelen? Wellicht dat het spel progressie die je niet opslaat weglaat als je een oude save load?
Nope. Gewoon 1 save game. Verder niet heel boeiend maar het viel mij op. De 43 uur voelt nauwkeuriger trouwens :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:29
Benieuwd wat die extra updates en features dan zullen zijn, kijken of ik het spel weer zal installeren op mijn ps5 er voor :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:39:
[...]

Inderdaad ik vond het echt een geweldig spel, is het een gat, god of war of weet ik het nee.
Het was wellicht een beetje rustig game, maar je kon echt heerlijk in een Harry Potter achtige ritme komen.

Wellicht dat ik de andere huizen ook nog eens ga spelen, inderdaad dan ook geen 100% meer(Daar moet je gewoon echt te veel doen).
Maar ik straks The Last of Us 1 weer uit heb over een tijdje heb ik toch niks te gamen(En er komt volgens mij ook niks voor mij), dat heerlijk effe beetje relaxed de andere huizen ga spelen :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Carlos0_0 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 07:09:
[...]

Inderdaad ik vond het echt een geweldig spel, is het een gat, god of war of weet ik het nee.
Het was wellicht een beetje rustig game, maar je kon echt heerlijk in een Harry Potter achtige ritme komen.

Wellicht dat ik de andere huizen ook nog eens ga spelen, inderdaad dan ook geen 100% meer(Daar moet je gewoon echt te veel doen).
Maar ik straks The Last of Us 1 weer uit heb over een tijdje heb ik toch niks te gamen(En er komt volgens mij ook niks voor mij), dat heerlijk effe beetje relaxed de andere huizen ga spelen :).
Het enige wat ik hierop kan zeggen is dat ik het 100% met je eens ben en dat die andere huizen je uren echt waard zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:29

Agent47

I always close my contracts.

Maar dit is een game update denk ik dan? Er komt nog een 2e aan later toch?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Agent47 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:14:
[...]

Maar dit is een game update denk ik dan? Er komt nog een 2e aan later toch?
Er komt dus zoals het er nu uit ziet een update ja, deze brengt wat extra's

Voor niet playstation gebruikers een extra winkel in de stad, en dacht enkele extra exclusieve missies.
Deze komen dus nu naar alle andere platformen ook.
Verder zal de update dus nog wat extra dingen met zich mee brengen, wat dat gaat zijn is alleen even de vraag nog :).

Of er een deel 2 komt tja zou heel gaaf zijn, er zijn geruchten maar die zijn er altijd wel(Er is niks officieels bevestigd dacht ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Carlos0_0 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 07:09:
[...]

ik zou die andere huizen ook zeker nog wel een kans geven ja. In ieder geval tot aan de quest van het donkere bos als ik mij goed weet te herinneren. Tot dan is het wat anders maar volgens mij daarna vrijwel niet op kleine dingetjes na uiteraard.

Vond het leuk om die dialogues van de andere kanten te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ricmaniac schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:59:
[...]

ik zou die andere huizen ook zeker nog wel een kans geven ja. In ieder geval tot aan de quest van het donkere bos als ik mij goed weet te herinneren. Tot dan is het wat anders maar volgens mij daarna vrijwel niet op kleine dingetjes na uiteraard.

Vond het leuk om die dialogues van de andere kanten te zien.
Ja precies en elk huis heeft volgens mij sowieso een eigen missie, dus op zich zou tot daar ook nog kunnen spelen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBTM
Ik heb nu zo'n 13 uur in de game zitten en het is geweldig maar ook overweldigend. Ondertussen heb ik door dat ik de Merlin Trials moet doen om meer gear slots te krijgen maar hoe kom ik aan genoeg van die blaadjes? En ik heb het gevoel of ik spells mis die ik nodig heb om deze trials op te lossen.

Ben net gestopt nadat ik Charles Rockwood zijn trial heb volbracht, om even een idee te geven hoe ver ik in het verhaal ben.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:22

Dennis1812

Amateur prutser

BBTM schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:21:
Ik heb nu zo'n 13 uur in de game zitten en het is geweldig maar ook overweldigend. Ondertussen heb ik door dat ik de Merlin Trials moet doen om meer gear slots te krijgen maar hoe kom ik aan genoeg van die blaadjes? En ik heb het gevoel of ik spells mis die ik nodig heb om deze trials op te lossen.

Ben net gestopt nadat ik Charles Rockwood zijn trial heb volbracht, om even een idee te geven hoe ver ik in het verhaal ben.

Wat doe ik verkeerd?
Die blaadjes kopen of zelf kweken.
En meer spells, sommige krijg je via side quests. Vergeet die niet te doen. Niet te snel met de main story. Lekker veel side quests doen.

Heb je al de room of requirement?
Bij je side quests staan de rewards erbij. Dus zie je ook of het extra spells oplevert.
Voor sommige trials heb je wel spells nodig. Maar sommige ook weer totaal niet.

Verkoop vooral veel gear. Tussen de quests door steeds even naar een handelaar om te verkopen. Enkel je sterkste set houden en de rest weg.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
Dennis1812 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:48:
[...]

Die blaadjes kopen of zelf kweken.
En meer spells, sommige krijg je via side quests. Vergeet die niet te doen. Niet te snel met de main story. Lekker veel side quests doen.

Heb je al de room of requirement?
Bij je side quests staan de rewards erbij. Dus zie je ook of het extra spells oplevert.
Voor sommige trials heb je wel spells nodig. Maar sommige ook weer totaal niet.

Verkoop vooral veel gear. Tussen de quests door steeds even naar een handelaar om te verkopen. Enkel je sterkste set houden en de rest weg.
Yes, heb de room of requirement al en upgrade regelmatig gear. Die blaadjes kan ik ook kweken in de room of requirement?

Side quests doe ik steeds om redelijk snel te leveren voor de main story, die boeit mij vrij weinig eigenlijk. Heb nog geen enkele cut scène afgekeken, gaat mij enkel en alleen om de wereld en uit eindelijk de game platinum te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Meer mensen die het trouwens enorm irritant vinden dat de pauze knop niet werkt tijdens dialogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Jasphur schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:24:
Meer mensen die het trouwens enorm irritant vinden dat de pauze knop niet werkt tijdens dialogen?
Ik ga gewoon naar men xbox home screen en dan pauzeert die het wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ja dat doe ik nu ook (maar dan met een PS5 :P), maar erg vervelend dat zoiets kleins er niet in zit. Evenals dat ze niet meteen vertellen welke knop je moet gebruiken om dialogen te skippen... Enfin, vermaakt mij nog steeds erg goed met de game. Zit nu 98% van de challenges, maar denk dat ik voor de laatste Hogwarts Secret en Infamous Foe gewoon moet doorspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:33:
Zit nu 98% van de challenges, maar denk dat ik voor de laatste Hogwarts Secret en Infamous Foe gewoon moet doorspelen :P
De secrets kun je al relatief snel doen. Nadat je de eerste (en erg grappige) quest met verwisseldrank heb afgerond kun je alle 3 de secrets doen.
spoiler:
Dus na de quest waarin je met verwisseldrank in Zwarts veranderd om het wachtwoord van z'n kantoor uit z'n huiself te ontfrutselen en daarna het schoolhoofdkantoor binnen te dringen. En tussendoor allerlij belachelijke dialogen krijgt van mensen die de echte Zwarts moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Oh die heb ik echt nét gedaan :P Die verwisseldrank missie dan. Zal vanavond eens kijken want ik heb twee van de drie al gedaan (per ongeluk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Nice! vond het 1 van de leukere games om 100% te halen :) vond het zelfs gewoon jammer dat ik er klaar mee was daarna haha :P misschien dat ik nog weer eventjes terug kom als die playstation exclusive quest enzo wordt toegevoegd aan de PC versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wel 100% van de challanges. Niet perse de trophies :P

Heb het derde geheim gevonden trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Jasphur schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:42:
Wel 100% van de challanges. Niet perse de trophies :P

Heb het derde geheim gevonden trouwens
Oh.. naja next objective dan! :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Oh joh. Er zit gewoon nog een hele side mission bij mijn PS versie van HL :P had die download code nooit gezien haha. Heuj

Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste

Let op:
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions