Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:37
Zelf kan ik er echt niet warm van worden omdat we net zo'n geniale game hebben gehad in de HP wereld. En dan zouden we nu weer terug gaan naar deze cartoon style graphics. Weet niet hoe het met de rest hier zit (die van het begin speelde) maar mijn Harry Potter honger is zeg maar gestilt. Heb geen behoefte deze te spelen tenzij het ingebouwd zou zijn in hogwarts legacy.

Enige waar ik nog wel echt op zou wachten is zo'n RP multiplayer mod zoals in GTA :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb het hoofdverhaal al een tijdje uit en ben nu nog af en toe bezig om alles op 100% te krijgen. De tip in dit topic om de kaart helemaal uit te zoomen is daarbij heel handig. Waar ik ook, bij toeval, achter ben gekomen is dat wanneer je Revellio doet je belletjes hoort rinkelen als je bijvoorbeeld in de buurt van een Field Guide page bent. Met koptelefoon op kun je vervolgens vrij goed op gehoor de exacte plek lokaliseren. Waarschijnlijk bij iedereen al bekend, maar voor mij was dat een eye (ear ;-) opener!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:30

Dennis1812

Amateur prutser

VanRoyal schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:36:
Ik heb het hoofdverhaal al een tijdje uit en ben nu nog af en toe bezig om alles op 100% te krijgen. De tip in dit topic om de kaart helemaal uit te zoomen is daarbij heel handig. Waar ik ook, bij toeval, achter ben gekomen is dat wanneer je Revellio doet je belletjes hoort rinkelen als je bijvoorbeeld in de buurt van een Field Guide page bent. Met koptelefoon op kun je vervolgens vrij goed op gehoor de exacte plek lokaliseren. Waarschijnlijk bij iedereen al bekend, maar voor mij was dat een eye (ear ;-) opener!
En al vliegend heeft revelio een (veel) groter bereik.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 08:37
VanRoyal schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:36:
Mijn vrouw speelt voornamelijk met haar koptelefoon op juist om die dingen makkelijker te kunnen vinden (en ok, ook een beetje tegen de herrie die de kinderen thuis maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laan1988
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 05:57
Er schijnt dus een bug te zijn sinds 1 van de laatste updates waardoor de revelio pages bij de Library zijn teruggezet naar 19/20 ipv 20/20. Hierdoor krijg ik mijn game niet op 100%, want mis dus nu 1 page (verder alles op 100%. Meer mensen al tegenaan gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Laan1988 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:51:
Er schijnt dus een bug te zijn sinds 1 van de laatste updates waardoor de revelio pages bij de Library zijn teruggezet naar 19/20 ipv 20/20. Hierdoor krijg ik mijn game niet op 100%, want mis dus nu 1 page (verder alles op 100%. Meer mensen al tegenaan gelopen?
https://www.reddit.com/r/...nt_to_1920_library_annex/

https://hogwartslegacy.bugs.wbgames.com/bug/HL-12917

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 26-05-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laan1988
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 05:57
Ja drama hoe lang dat duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
Laan1988 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:51:
Ja same problem here :(

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Van het weekend ook weer een aha momentje.

Je hebt van die puzzels waarbij je zaken in brand moet zetten/moet aansteken:

spoiler:
Ik was in de veronderstelling dat dit met incendio moest, want vuur. Maar dat werkt dus alleen op korte afstand. Na heel veel van die puzzels gedaan te hebben kwam ik er per ongeluk achter dat confringo ook dat soort dingen kan ontbranden, maar dan op veel grotere afstand. Dus heel veel van die puzzels met haast gedaan (rennen van de ene naar de andere kant en snel incendio casten), terwijl het veel makkelijker was om met confringo te doen en op een centraal punt te staan |:(

Game bijna uitgespeeld, maar soms verbaas ik me er nog over dat ik niet alles door heb blijkbaar.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Andere red je het ook niet qua tijd denk ik? Of deed je er arresto momemtum achteraan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik heb wat toeren uitgehaald om een aantal te halen
spoiler:
Veelal ging ik sprinten tussen de pilaren. Bij een aantal sprong ik snel op mijn bezem (die voorzien is van alle upgrades) en gebruikte het snelste vliegen om er af te springen en die pot aan te steken en toen kon ik ze net halen. Maar ik denk dat er een aantal nadat ik confringo ben gaan gebruiken niet te doen waren met alleen incendio. Ik had denk ik 80% van de Merlin trials gehad en toen confringo ontdekt als "aansteker".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Platinum!

Echt elke seconde genoten maar die 3 play troughs in elke house tot de chamber hadden ze eruit mogen laten van mij was er helemaal klaar mee haha.

Hoop dat ze snel komen met DLC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik hoop dat ik de platinum kan halen, aangezien ik tegen de bug aanloop waarbij de library annex terug springt naar 19/20 field guide pages.

Had ze gisteren allemaal, opgeslagen, toen gaan slapen en vanmorgen bij het opstarten was het een page minder waardoor Hogwarts nu op 149/150 staat.

Heb mezelf ook maar aangemeld bij de bug die geregistreerd is op: https://hogwartslegacy.bugs.wbgames.com/bug/HL-12917 ik hoop dat ze die snel gaan oplossen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Melantrix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3xCuSFRL0OFzkNE77oSyKBS32Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fjysu0e51gObmjC1kUcxY6rp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
Vanmorgen hier ook daadwerkelijk gezien ingame dat dit is opgelost. Super, kan ik weer werken aan de platinum 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Eerste ‘collection bug’ tegengekomen.

PS4.
Mot/ vlinder zit niet op de vaas in de Bell Tower Wing 😖😤😩🤬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Nog een paar trophies te halen en dan ben ik erdoor. Waarvan eentje me nog op mijn zenuwen werkt. In de trophy lijst op de PS5 zie ik dat ik 32/34 onderdelen heb gehaald van:
spoiler:
Finishing Touches (hit every enemy with ancient magic)

Alleen kan ik niet zijn wat die twee missende onderdelen nog zijn. Ik denk dus dat ik een guide langs moet lopen en alle 34 nog een keer langs gaan, in de hoop dat de laatste 2 aan het begin van de lijst staan. Of weet iemand een andere optie (zoals het uitzoomen op de kaart wat me een heel eind geholpen heeft bij de collectibles).

@Ike. dat is nog meer frustrerend dan dat je een lijst langs moet om te zien wat je gemist hebt. Ik hoop voor je dat die "bug" gefixt wordt anders kun je ook geen platinum halen.

[ Voor 13% gewijzigd door YdieresiS op 07-06-2023 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
YdieresiS schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:05:
Nog een paar trophies te halen en dan ben ik erdoor. Waarvan eentje me nog op mijn zenuwen werkt. In de trophy lijst op de PS5 zie ik dat ik 32/34 onderdelen heb gehaald van:
spoiler:

Alleen kan ik niet zijn wat die twee missende onderdelen nog zijn. Ik denk dus dat ik een guide langs moet lopen en alle 34 nog een keer langs gaan, in de hoop dat de laatste 2 aan het begin van de lijst staan. Of weet iemand een andere optie (zoals het uitzoomen op de kaart wat me een heel eind geholpen heeft bij de collectibles).

@Ike. dat is nog meer frustrerend dan dat je een lijst langs moet om te zien wat je gemist hebt. Ik hoop voor je dat die "bug" gefixt wordt anders kun je ook geen platinum halen.
Probeer de 2 Battle Grounds en versla steeds een andere vijand met ancient magic. Er is helaas geen lijst met welke je al gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
YdieresiS schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:05:
spoiler:

ik zou opzoek gaan naar een mongrel (en niet de dark mongrel!). die zijn wat zeldzamer, maar als je de forbidden forrest in gaat kom je ze wel eens tegen. Ik las online (en het was bij mij het geval) dat die vaak de laatste is omdat je ze niet vaak tegen komt, en je ze niet vaak met ancient magic verslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Dank voor de tips. Ik heb een lijstje gevonden met welke enemies er allemaal zijn en heb een paar kanshebbers om de verloren 2 te zijn. Dus ga die morgenochtend eens proberen. Daarna kijken of ik level 40 ben en de laatste talent point kan spenden en dan alleen nog 3 keer naar de map chamber.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Ike. schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:50:
Eerste ‘collection bug’ tegengekomen.

PS4.
Mot/ vlinder zit niet op de vaas in de Bell Tower Wing 😖😤😩🤬
Net toch de Collector's Edition (Complete all collections) trophy kunnen behalen. Ik miste nog 3 Cunjurations, ik was nooit in de Coast Vivarium geweest :o :+

Volgens de map mis ik nog steeds 2 Field Guide Pages in Hogwarts, dus de map is incorrect. 8)7
De missende mot zal ik dan waarschijnlijk al eens in het begin van het spel gevonden hebben (spiegel bugged, niet verdwenen na vinden mot?) Ik weet 100% zeker dat ik alle Field Guide Pages in The Great Hall had gevonden, map geeft aan dat ik er daar één mis.
Collections menu geeft wel alles behaald aan. *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 07-06-2023 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Vandaag de meeste trophies behaald, ik moet er nog 3 en dan kunnen jullie wel raden welke 3 dat zijn. Ik heb dus nog 3 keer een playthrough te gaan van ongeveer 2 uur als ik snel ben. Maar ik wil deze game graag platinum halen omdat ik er zo dicht bij ben. Zou mijn derde platinum zijn als ik hem haal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
Deze game is voor mij nu volledig afgerond, vanmorgen de platinum trophy gehaald op de PS5 en nu door naar de volgende game.

Ergens vind ik het wel jammer dat de game nu is afgelopen en ik alles behaald heb, ik vermaakte me nog prima in de wereld van Hogwarts. Ik zie een verhalende DLC of vervolg met een compleet nieuw verhaal ook erg graag tegemoet, wie weet komt dat ooit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:31

CoeliJoeli

Gamer

Ook ik heb bijna mijn platinum trophy weten te bemachtigen. Nog één 'house' playthrough en zit het erop. Ik baal een beetje dat ik mijn 'main' character in Ravenclaw heb laten starten. De stijl kleding stijl van Hufflepuff + de trip naar Azkaban zijn toch wel erg nice.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:08

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb nu zo'n 30 uur in Hogwarts Legacy gestopt en het begint licht te vervelen. Qua main story heb ik net de tweede trial afgerond. Nu de initiële Harry Potter-hype voor mij is uitgewerkt is wat overblijft een eenvoudige (wel mooie) RPG zonder diepe mechanics.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verder geen informatie.

In de afgelopen week ben ik weer verder gegaan met de game en heb ik de vierde trial gedaan + het einde van het verhaal. Het was nog wel eventjes pittig, vooral omdat m'n gear niet heel goed was.

Nu de side quests voltooien en de achievements halen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:53:
[Twitter]
Verder geen informatie.

In de afgelopen week ben ik weer verder gegaan met de game en heb ik de vierde trial gedaan + het einde van het verhaal. Het was nog wel eventjes pittig, vooral omdat m'n gear niet heel goed was.

Benieuwd hoe ze de sequel in gaan vullen qua gameplay. Er is best (terechte) kritiek op de diepgang etc, met die opbouwpunten geadresseerd zie ik t best zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:29
[Twitter]
Verder geen informatie.

Oh, dat is wel tof! Ben benieuwd wat de sequel gaat zijn.

En succes met alle achievements. Kost toch aardig wat tijd alles bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Ik was onderweg om hem platinum te halen. Maar verloor interrese op een gegeven moment. Heb nog wat LEGO sets die ik af wil maken en dan misschien verder met de game. Moet het wel eerst in het weekend regenachtig worden >:)

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
[Twitter]
Verder geen informatie.

Ik verwacht/hoop eigenlijk eerst nog iets van een uitgebreide verhalende DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pilome243 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:32:
[...]

Ik verwacht/hoop eigenlijk eerst nog iets van een uitgebreide verhalende DLC.
De makers hebben bij release gezegd dit niet te gaan doen, denk dat ze meer zien in een sequel niet al te ver weg in de tijd. Wellicht wat beperkingen in de engine ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
Ah, dat heb ik gaan gemist. Jammer want ik denk dat de wereld die ze hebben neergezet zich makkelijk leent voor nog een paar verhaallijnen. Ik heb heb niet 100% uitgespeeld, maar naast de maint story toch redelijk wat dingen gedaan en ontdekt. Toch had ik, toen ik er klaar mee was, een aantal gebieden niet/weinig bezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pilome243 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:36:
Ah, dat heb ik gaan gemist. Jammer want ik denk dat de wereld die ze hebben neergezet zich makkelijk leent voor nog een paar verhaallijnen. Ik heb heb niet 100% uitgespeeld, maar naast de maint story toch redelijk wat dingen gedaan en ontdekt. Toch had ik, toen ik er klaar mee was, een aantal gebieden niet/weinig bezocht
Eens hoor, ik snap de totale uitwerking van het zwerkbal stadion bv niet als je er niks mee doet. Had best iets mee gekund! En idd, genoeg uitgestrekte gebieden voor wat dlc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ht87 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:05:
[...]

Eens hoor, ik snap de totale uitwerking van het zwerkbal stadion bv niet als je er niks mee doet. Had best iets mee gekund! En idd, genoeg uitgestrekte gebieden voor wat dlc.
Ik kan nog steeds niet anders dan denken dat ze dat niet mochten doen vanwege die aparte zwerkbal game die er aan komt. Waarschijnlijk waren die ontwikkelingen ook al gestart of de rechten verkocht w/e.

Maarja die stijl is totaal niet zoals Hogwarts Legacy.

Jammer maar verwacht niet snel DLC .. eerder een Hogwarts Legacy 2 announcement vanwege de goeie verkoopcijfers.

Betwijfel of een 2e net zo leuk kan zijn though omdat we het nu allemaal al gezien hebben. Een fantasie die we jaren wilde (of we het wisten of niet :P ) waar gemaakt in een game die er grafisch prachig uit ziet. Dat creeër je met een vervolg weer niet.

Goed allemaal speculatie van mij nu XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Ricmaniac schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:18:
[...]

Betwijfel of een 2e net zo leuk kan zijn though omdat we het nu allemaal al gezien hebben. Een fantasie die we jaren wilde (of we het wisten of niet :P ) waar gemaakt in een game die er grafisch prachig uit ziet. Dat creeër je met een vervolg weer niet.
Ik denk het wel. Het is en blijft Harry Potter. Maar dan moeten ze de wereld wel veranderen of iets in die riching. Want ik heb geen zin om 60+€ neer te tikken voor een verkapte DLC

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlwaysNick schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:49:
[...]

Ik denk het wel. Het is en blijft Harry Potter. Maar dan moeten ze de wereld wel veranderen of iets in die riching. Want ik heb geen zin om 60+€ neer te tikken voor een verkapte DLC
Of naar de tijd vlak voor of net na Harry Potter, dan is t een must-buy vanwege alle fanservice die je dan verwerkt. Of dat een goed verhaal wordt is de vraag, maar goed, dit is ook puur speculatie.
Ik zou zelf een verhaal aan t begin van t bestaan van Hogwarts wel boeiend vinden, met een triwizard-cup erin?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Na de slag om Hogwarts. Hoe alles weer opgebouwd wordt en je nog groepjes death eaters her en der hebt die je moet opjagen.

Wat vervloekte voorwerpen die je moet opsporen. Draak terugbrengen naar goudgrijp. Of in elk geval ergens een goed leven brengen en goudgrijp anders beveiligen. Daar wil vast iemand inbreken die je moet tegenhouden.
Denk dat daar wel iets omheen te bouwen is.

Met een subtiele rol misschien voor het gouden trio. Dat ze als soort mentors figureren voor onze speler.

(Pure fantasie dit)

[ Voor 19% gewijzigd door Dennis1812 op 06-09-2023 00:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-unit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 15:58

m-unit

PSN: sjaak99 //

Dennis1812 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 00:00:
Na de slag om Hogwarts. Hoe alles weer opgebouwd wordt en je nog groepjes death eaters her en der hebt die je moet opjagen.

Wat vervloekte voorwerpen die je moet opsporen. Draak terugbrengen naar goudgrijp. Of in elk geval ergens een goed leven brengen en goudgrijp anders beveiligen. Daar wil vast iemand inbreken die je moet tegenhouden.

Met een subtiele rol misschien voor het gouden trio. Dat ze als soort mentors figureren voor onze speler.

(Pure fantasie dit)
Bedankt voor de spoiler

PSN: sjaak99 //

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:49
Voor een film van 13 jaar oud/een boek van 16 jaar oud? Volgens mij gaat dit over een mogelijke volgende game, en dat diegene het cool zou vinden als die verder gaat na de laatste film/boek, en gaat het helemaal niet over het einde van de game (die ik zelf overigens ook nog moet uitspelen)
evil_lemon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:33:
[...]

Voor een film van 13 jaar oud/een boek van 16 jaar oud? Volgens mij gaat dit over een mogelijke volgende game, en dat diegene het cool zou vinden als die verder gaat na de laatste film/boek, en gaat het helemaal niet over het einde van de game (die ik zelf overigens ook nog moet uitspelen)
Klopt ja, dit heeft niks met Hogwarts Legacy te maken :) En het heeft ook niet echt met de films te maken, Dennis schets enkel een mogelijk scenario die plaatsvindt na de films.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Dennis1812 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 00:00:

(Pure fantasie dit)
Spelen als Neville Longbottum is dan wel interessant ja! Maar denk dat ze buiten de tijd van Harry zullen blijven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ht87 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:35:
[...]

Spelen als Neville Longbottum is dan wel interessant ja! Maar denk dat ze buiten de tijd van Harry zullen blijven!
Denk dat dat sowieso de beste keus is omdat ze anders weinig eigen invulling kunnen geven wat nu bij hogwarts legacy wel veel gedaan is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Welke spoiler? Ik eindig zelfs met de woorden pure fantasie.

Of bedoel je dat ik de slag om Hogwarts aanhaal? Dat zie ik niet meer als spoiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik heb de main quest inmiddels ook uit. Leuk spel (terwijl ik helemaal niets heb met Harry Potter; nooit een boek of film gelezen/gezien)!

Ik vond de Sebastian quest line inderdaad beter dan de main quest. Ik ben tot level 30 gekomen en mijn field guide is op 65%. Voor mijn gevoel is het wel goed geweest zo. Mis ik dan nog echt spannende zaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

FMS schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:30:
Ik heb de main quest inmiddels ook uit. Leuk spel (terwijl ik helemaal niets heb met Harry Potter; nooit een boek of film gelezen/gezien)!

Ik vond de Sebastian quest line inderdaad beter dan de main quest. Ik ben tot level 30 gekomen en mijn field guide is op 65%. Voor mijn gevoel is het wel goed geweest zo. Mis ik dan nog echt spannende zaken?
Vooral herhaling. En heel veel zoek en breng quests merk ik

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Hogwarts Legacy, een half jaar geleden gereleased. En gister mijn platinum trophy gehaald. *O*

Het was nog even spannend hier. Ik vond de game - wel prima -, niet meer dan dat. Ik verloor echter steeds meer mijn interesse en overwoog om het te deïnstalleren. Oké, toch nog één laatste kans.

Bleek dat ik eigenlijk vanaf het begin al te veel en te lang de focus heb gehad op collectibles en grind objectives. Dus met eenmaal de focus op main- en side quests was het weer helemaal genieten. En na deze het voltooien van deze quests bleek dat ik bijna alle collectibles ook al had en het grinden daarna ook minimaal was.

Behalve dan die playthrough tot de map chamber :+

Anyway, leuke game, mooie wereld. Genoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:48

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Vraagje, ik heb sinds een paar dagen nu Hogwarts Legacy voor de Xbox Series X, en merk dat in het menu, het boek en de staf soms wat glitches hebben, zeg maar van die zwarte blokken erin. Jullie toevallig er ook last van?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 07:56:
Vraagje, ik heb sinds een paar dagen nu Hogwarts Legacy voor de Xbox Series X, en merk dat in het menu, het boek en de staf soms wat glitches hebben, zeg maar van die zwarte blokken erin. Jullie toevallig er ook last van?
Het is weer even geleden, maar volgens mij was de truc om heen en weer te wisselen tussen performance en graphics modus (moet de game wel opnieuw opstarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Oke, want had hem op performance staan, zal hem eens op Grafics zetten en kijken wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb de game nu ook sinds 1,5 week, maar mij valt vanaf dag 1 deze bug op, iemand van jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Linksquest schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:55:
Heb de game nu ook sinds 1,5 week, maar mij valt vanaf dag 1 deze bug op, iemand van jullie dat ook?

[YouTube: Glitch Hogwarts Legacy?]
Nope nooit opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Welk systeem heb je hem gespeeld? Speel hem zelf op Xbox Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Linksquest schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:39:
[...]

Welk systeem heb je hem gespeeld? Speel hem zelf op Xbox Series X
PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:55:

[YouTube: Glitch Hogwarts Legacy?]
Op de series s had ik iets soortgelijks bij de gezichten van de personages in de cutscenes, maar het schakelen tussen performance en graphics mode loste dat toen op, met update is t later verholpen, maar moet ook zeggen dat ik t al even niet meer gespeeld heb…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ht87 schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:04:
[...]

Op de series s had ik iets soortgelijks bij de gezichten van de personages in de cutscenes, maar het schakelen tussen performance en graphics mode loste dat toen op, met update is t later verholpen, maar moet ook zeggen dat ik t al even niet meer gespeeld heb…
Ja dat wisselen had @G_Dragon me ook al voorgeslagen, echter dit nu vaker gedaan maar zoals je ziet, blijft dit. Maar heb dit alleen in het Menu, dus kan ermee leven. Zoals je kunt zien in een stream van vorige week, heb ik daar eigenlijk verder geen last van.

[ Voor 14% gewijzigd door Linksquest op 18-09-2023 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Linksquest schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:29:
[...]

Ja dat wisselen had @G_Dragon me ook al voorgeslagen, echter dit nu vaker gedaan maar zoals je ziet, blijft dit. Maar heb dit alleen in het Menu, dus kan ermee leven. Zoals je kunt zien in een stream van vorige week, heb ik daar eigenlijk verder geen last van.

[YouTube: Hogwarts Legacy (XSX)]
Zou voor je kunnen kijken als je wilt ofc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

AlwaysNick schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:10:
[...]

Zou voor je kunnen kijken als je wilt ofc
Als het niet te veel moeite is, graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Linksquest schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:13:
[...]

Doe ik dat vanavond wel even voor je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Linksquest schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:13:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1Z91fUJHpzkZ9tnohDDP52BtHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G2ifXDHJiWazPotGySoQxIA8.jpg?f=fotoalbum_large

Zie vrij weinig als ik eerlijk ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Oke, dan misschien iets dat niet goed werkt met Xbox Series X versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Winnaar bij de tweaker awards, had ik niet verwacht, alhoewel ik t met veel plezier gespeeld heb!

• Ricmaniac
Ht87 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:26:
Winnaar bij de tweaker awards, had ik niet verwacht, alhoewel ik t met veel plezier gespeeld heb!
Nee idd, Super veel plezier mee gehad maar winnaar is wel frapant. Maar gezien die lijst denk ik dat het goed is dat BG3 of Starfield er niet op stond :P anders had BG3 wel gewonnen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:47
Waarom staan daar zoveel 2022 releases tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:23:
[...]

Waarom staan daar zoveel 2022 releases tussen?
Ik denk de games die mensen vanaf september 22 hebben kunnen spelen, ik gok dat Starfield en BG3 bijvoorbeeld in de verkiezing van volgend jaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ht87 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:46:
[...]

Ik denk de games die mensen vanaf september 22 hebben kunnen spelen, ik gok dat Starfield en BG3 bijvoorbeeld in de verkiezing van volgend jaar zitten.
Elden Ring staat ertussen, die kwam voorjaar 2022 uit.

Marvel's Guardians of the Galaxy kwam zelfs eind 2021 uit haha. Wat een random lijst.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 22-09-2023 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Timothy3000 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:56:
[...]

Marvel's Guardians of the Galaxy kwam zelfs eind 2021 uit haha. Wat een random lijst.
Damn time flies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:56:
[...]

Maar niet op alle platforms toch? Ach, ik denk dat t meer een populariteitsprijs is: wat heb je t meest gespeeld en vond je t leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Ik had niet verwacht tbh dat het zou winnen van Zelda. Al hoewel dit natuurlijk meer mensen aantrekt dan Zelda. Harry Potter op 3 platformen beschikbaar. Ik heb me er rijkelijk mee vermaakt en wanneer ik me gewoon ff wat minder voel pak ik deze game en geniet ik hoe de game eruit ziet. Alleen kan ik niet vinden hoe je naar seizoen veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
AlwaysNick schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:12:
Ik had niet verwacht tbh dat het zou winnen van Zelda. Al hoewel dit natuurlijk meer mensen aantrekt dan Zelda. Harry Potter op 3 platformen beschikbaar. Ik heb me er rijkelijk mee vermaakt en wanneer ik me gewoon ff wat minder voel pak ik deze game en geniet ik hoe de game eruit ziet. Alleen kan ik niet vinden hoe je naar seizoen veranderd.
Seizoen verandert automatisch als onderdeel van de main quest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Timothy3000 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:15:
[...]

Seizoen verandert automatisch als onderdeel van de main quest.
Ja dat klopt. Maar die heb ik dus uitgespeeld :) Vond de winter wel cozy dus zou graag weer een keertje in de winter spelen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

AlwaysNick schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:16:
[...]

Ja dat klopt. Maar die heb ik dus uitgespeeld :) Vond de winter wel cozy dus zou graag weer een keertje in de winter spelen :D
Enige manier is dan een nieuwe story beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Dennis1812 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:18:
[...]

Enige manier is dan een nieuwe story beginnen
Klopt zou ik ook moeten voor de Platinum maarja iets met: Werk, Studie, Huiswerk, Huishouden ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Had het inderdaad ook niet verwacht, ben hem zelf nu het spelen en vind het geen verkeerde game, de vrouw vind hem leuk maar ze vind hem niet de wow factor hebben. Ben pas level 16 in het spel en pas 11 uur erin zitten, dus nog wel even te gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Linksquest schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:09:
[...]

Had het inderdaad ook niet verwacht, ben hem zelf nu het spelen en vind het geen verkeerde game, de vrouw vind hem leuk maar ze vind hem niet de wow factor hebben. Ben pas level 16 in het spel en pas 11 uur erin zitten, dus nog wel even te gaan 8)7
Hahaha soms moet je toegeven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

@AlwaysNick Mijn vrouw kijkt mee en voor haar is de beleving denk daarom wat anders, zij is ook iemand die bijvoorbeeld ook Tears of the Kingdom niks vind, maar daar meer vanwege de oude Grafics zij vind bijvoorbeeld een Hellblade of God of War Ragnarock geweldig. Maar goed, vanavond weer verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Linksquest schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:43:
@AlwaysNick Mijn vrouw kijkt mee en voor haar is de beleving denk daarom wat anders, zij is ook iemand die bijvoorbeeld ook Tears of the Kingdom niks vind, maar daar meer vanwege de oude Grafics zij vind bijvoorbeeld een Hellblade of God of War Ragnarock geweldig. Maar goed, vanavond weer verder.
Hahaha nice toch! zo ieder zijn ding :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

AlwaysNick schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:03:
[...]

Hahaha nice toch! zo ieder zijn ding :D
Zeker weten, ik mag spelen en de vrouw bepaald 8)7 Dus ik speel helaas met een vrouw :D

[ Voor 10% gewijzigd door Linksquest op 22-09-2023 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Linksquest schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:34:
[...]

Zeker weten, ik mag spelen en de vrouw bepaald 8)7 Dus ik speel helaas met een vrouw :D
Niks mis mee :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Nee klopt, is ook super gezellig. zitten nu op 15 uur en net de 2de trail gedaan. Deze scene vond ik wel mooi, even snel met de share functie van Xbox laten overzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Linksquest schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:42:
Nee klopt, is ook super gezellig. zitten nu op 15 uur en net de 2de trail gedaan. Deze scene vond ik wel mooi, even snel met de share functie van Xbox laten overzetten.

[YouTube: Hogwarts Legacy - First time flying a Hippogriff]
Blijft een mooie game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:28
Kalder schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:04:
[Twitter]
Dit was dus de reden dat er geen Quidditch in Hogwarts Legacy zit.
Aangezien er geen eigen topic voor is post ik het hier even, heb zojuist een uitnodiging gekregen voor de playtest van Quidditch die tot 27 oktober duurt. Steam key is binnen, moet het nog wel proberen. Uiteraard met NDA, dus beelden delen mag helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

HappyPinguin schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:43:
[...]

Aangezien er geen eigen topic voor is post ik het hier even, heb zojuist een uitnodiging gekregen voor de playtest van Quidditch die tot 27 oktober duurt. Steam key is binnen, moet het nog wel proberen. Uiteraard met NDA, dus beelden delen mag helaas niet.
Van welke afzender moet ie komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:28
AlwaysNick schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:59:
[...]
Van welke afzender moet ie komen?
noreply [at] email.wbgames.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

O nice, ben benieuwd of de game bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste screenshots van de Switch versie: https://gamer.nl/nieuws/n...-hogwarts-legacy-getoond/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Vooral benieuwd naar de bewegende beelden.

Hoewel ik wel kan inzien dat het leuk is op de switch als je lekker in bed ligt ofzo betwijfel ik altijd of ze er goed aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moest m'n rondje op Tweakers nog doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benieuwd of t kasteel z’n ‘magie’ houdt met de mindere graphics! Bij the Witcher bleef t gevoel voor mij intact op de switch, maar goed, die game is wel zo’n decennium jonger…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:25
vind het er best prima uitzien voor de switch, maar de switch kan idd wel een upgrade gebruiken om een beetje goede graphics te houden bij multiplatform games. (volgens mij komen ze binnenkort ook met aankondiging daarvan).

Nu eindelijk het echt herfsweer een beetje begonnen is en de koude dagen er ook aankomen ga ik Hogwarts weer is oppakken, was ergens halverwege gestopt en door alle releases afgelopen jaar niet meer de kans gehad om het te spelen. In de zomer trok het me ook niet echt maar nu heb ik er echt zin in om weer lekker rond te vliegen en verder met het verhaal te gaan.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Om hier het overzicht op Hogwarts Legacy te houden, zeker nu ook de Switch versie eraan komt, heb ik voor Harry Potter: Quidditch Champions een apart topic geopend, waar specifiek over dat spel gepraat kan worden, zie Harry Potter: Quidditch Champions {Multi}

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_wv_ijHH2icsxjI9hDn9MG-C5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3JpTXyQn0Ar6mX2o5Dec1FHM.png?f=fotoalbum_large

Zo, Game uitgespeeld 🤩

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Weet het, beetje laat mee. Maar heb hem ook gepre-orderd voor de Switch, de Deluxe Edition. Heb hem al op PC maar wil graag in de trein spelen :p .

Voor wie ook nog op zoek is:

NedGame en Amazon waren de enige die nog pre-orders voor de Deluxe versie van de Switch aannemen, wel beide voor 89,99. Op amazon.de is de Duitse versie (kan in het Engels gespeelt worden maar met Duits hoesje en handleiding) iets goedkoper, maar na shipping scheelt dat nog geen tientje dus dan heb ik liever het "normale" hoesje.

MediaMarkt, GameMania, GooHoo, MarioSwitch, Play-It en Bol doen het niet meer aan pre-orders voor de Deluxe. Sommige nog wel aan pre-orders voor de reguliere editie.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Cambionn schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:02:
Weet het, beetje laat mee. Maar heb hem ook gepre-orderd voor de Switch, de Deluxe Edition. Heb hem al op PC maar wil graag in de trein spelen :p .

Voor wie ook nog op zoek is:

NedGame en Amazon waren de enige die nog pre-orders voor de Deluxe versie van de Switch aannemen, wel beide voor 89,99. Op amazon.de is de Duitse versie (kan in het Engels gespeelt worden maar met Duits hoesje en handleiding) iets goedkoper, maar na shipping scheelt dat nog geen tientje dus dan heb ik liever het "normale" hoesje.

MediaMarkt, GameMania, GooHoo, MarioSwitch, Play-It en Bol doen het niet meer aan pre-orders voor de Deluxe. Sommige nog wel aan pre-orders voor de reguliere editie.
Bij Coolshop is hij €83,95 met gratis verzending en prijsgarantie.

https://www.coolshop.nl/p...cy-deluxe-edition/23CA7R/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Linksquest schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:13:
[...]

Bij Coolshop is hij €83,95 met gratis verzending en prijsgarantie.

https://www.coolshop.nl/p...cy-deluxe-edition/23CA7R/
Oeh die kende ik nog niet. Maar als ik ze ff op het forum in tik vind ik naast wat prima ook een hoop mindere ervaringen met deze partij, dus denk dat ik hem bij mijn "veilige" Amazon pre-order hou. 't is trouwens Amazon geworden omdat ik daar iets minder bang ben voor "woops we hebben minder binnen gekregen dan dat we pre-orders hebben dus gecanceled" achtige uitkomsten. Amazon is toch wat groter dan NedGame en daar verwacht ik dat er iets meer stock binnen komt, zelfs al zit NedGame om de hoek en zou ik hem daar 's ochtends zo op kunnen halen.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Cambionn schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:33:
[...]

Oeh die kende ik nog niet. Maar als ik ze ff op het forum in tik vind ik naast wat prima ook een hoop mindere ervaringen met deze partij, dus denk dat ik hem bij mijn "veilige" Amazon pre-order hou. 't is trouwens Amazon geworden omdat ik daar iets minder bang ben voor "woops we hebben minder binnen gekregen dan dat we pre-orders hebben dus gecanceled" achtige uitkomsten. Amazon is toch wat groter dan NedGame en daar verwacht ik dat er iets meer stock binnen komt, zelfs al zit NedGame om de hoek en zou ik hem daar 's ochtends zo op kunnen halen.
Ik heb al meerdere aankopen daar gedaan, tot nu toe altijd goed binnen gekomen, en betalen met Klarna achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Amazon maakte er een potje van. Opeens werd mijn creditkaart afgekeurd, terwijl ik hier vaak genoeg mee betaald heb zonder problemen en hij gewoon werkt. En als ik naar iDeal zou wisselen was er geen garantie meer dat hij op release komt. Dus ik ben naar de NedGame om de hoek gelopen, die hadden er nog 2 extra dus daar 1 opzij laten zetten en Amazon geanuleerd. Kan hem morgen om 10 ophalen (dan gaat de winkel open). Zin in!

[ Voor 11% gewijzigd door Cambionn op 13-11-2023 17:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
As of November 13th, 2023, rewards that were previously offered as Twitch Drops will be gifted to all players upon launching Hogwarts Legacy. This includes the following cosmetics:

Charms Professor Spectacles
Charms Professor Gloves
Charms Professor Outfit
Charms Professor Scarf
Charms Professor Tasselled Kufi
Charms Professor Robe
Silver Dragon-Eyed Spectacles
Urchin Hat
Carmine Lightning Bolt Scarf
Lilac Ensemble
Merlin's Cloak
Pagina: 1 ... 54 ... 58 Laatste

Let op:
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions