Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:22:
.Wanneer ik kijk naar een steen die ik weer moet opblazen voor een merlin trial kijk ik ook naar de achtergrond over de bergtoppen of zee heen etc en geniet gewoon van de environment wat nog steeds meer is dan wat ik van deze game had verwacht.
Ah dus dat moet ik doen met die steen bij het meer. Denk al ik zag een Merlin trial logo, zie een steen rood gloeien. In de fik zetten? Geen effect. Met Levioso verplaatsen? Geen effect. Nou tijd om bombarda te leren. Al ben ik net bij de Room of requirements geweest dus ik heb enkel nog evanesco ed meegekregen.

Vliegles meegepakt en dat is nice maar nu eerst maar galjoenen sparen voor een eigen bezem. En ik merk dat de spellcraft en potion/herbology recipes eveneens flink aan de prijs zijn. Tijd om heel Hogsmeade leeg te roven met die kisten met een oog erop. Lang leve de desillusie charm :7

Al staat Sebastian me op te wachten bij de undercroft. Voor nu ben ik nog niet echt een big spender qua talent points. Ik heb wel de extra spell decks meegepakt evenals dat de endurus potion je praktisch ongenaakbaar maakt met potency talent. Handig om dan wat cabbages los te laten met fertilizer een extra erbij. Prof Garlick zou het goedkeuren.

[ Voor 15% gewijzigd door Joosie200 op 07-03-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:27
Wat zijn trouwens die gevangen beesten die je kan bevrijden met Alohomora in de wereld, heb er inmiddels al 15+ bevrijd maar blijf ze tegenkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 07-03-2023 11:05 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:09

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

G_Dragon schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:04:
Wat zijn trouwens die gevangen beesten die je kan bevrijden met Alohomora in de wereld, heb er inmiddels al 15+ bevrijd maar blijf ze tegenkomen.
Om je bezig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:12
Joosie200 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:58:
[...]

Ah dus dat moet ik doen met die steen bij het meer. Denk al ik zag een Merlin trial logo, zie een steen rood gloeien. In de fik zetten? Geen effect. Met Levioso verplaatsen? Geen effect. Nou tijd om bombarda te leren. Al ben ik net bij de Room of requirements geweest dus ik heb enkel nog evanesco ed meegekregen.

Vliegles meegepakt en dat is nice maar nu eerst maar galjoenen sparen voor een eigen bezem. En ik merk dat de spellcraft en potion/herbology recipes eveneens flink aan de prijs zijn. Tijd om heel Hogsmeade leeg te roven met die kisten met een oog erop. Lang leve de desillusie charm :7

Al staat Sebastian me op te wachten bij de undercroft. Voor nu ben ik nog niet echt een big spender qua talent points. Ik heb wel de extra spell decks meegepakt evenals dat de endurus potion je praktisch ongenaakbaar maakt met potency talent. Handig om dan wat cabbages los te laten met fertilizer een extra erbij. Prof Garlick zou het goedkeuren.
Haha Confringo werkt ook om ze op te blazen though. Bombarda heb ik nog nooit echt nodig gehad volgens mij en ben bijna door de story heen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:55:
[...]

Haha Confringo werkt ook om ze op te blazen though. Bombarda heb ik nog nooit echt nodig gehad volgens mij en ben bijna door de story heen.
Goed om te weten. Confringo is net in de pocket. Glacius kan ik ook oppikken. Nu nog diffindo en je hebt een leuke drietrapsraket. Accio / Levioso - Glacius - Difindo of Accio / Levioso - Expelliarmus - Confringo. Merk nu dat meerdere spells verspreid over decks hebben leuk en al is. Maar in combat zo afwisselen?

Dan zet ik toch het liefst degene die ik het vaakst ga gebruiken op mijn main deck. En dan nog een utility deck met lumos, desillusion charm, alohomora zodra die beschikbaar komt en evanesco / reparo ed. Die zijn handig indien nodig maar hoeven niet zsm beschikbaar in beeld te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Joosie200 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:02:
[...]

Goed om te weten. Confringo is net in de pocket. Glacius kan ik ook oppikken. Nu nog diffindo en je hebt een leuke drietrapsraket. Accio / Levioso - Glacius - Difindo of Accio / Levioso - Expelliarmus - Confringo. Merk nu dat meerdere spells verspreid over decks hebben leuk en al is. Maar in combat zo afwisselen?

Dan zet ik toch het liefst degene die ik het vaakst ga gebruiken op mijn main deck. En dan nog een utility deck met lumos, desillusion charm, alohomora zodra die beschikbaar komt en evanesco / reparo ed. Die zijn handig indien nodig maar hoeven niet zsm beschikbaar in beeld te zijn.
Wel ruimte vrijhouden voor de dark arts spells he ? :P tenzij je ze niet gaat gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:04:
[...]

Wel ruimte vrijhouden voor de dark arts spells he ? :P tenzij je ze niet gaat gebruiken
Die hou ik apart voor hopelijk nog een derde deck. Gevalletje fck this shit ofwel val lekker dood. Opgeruimd staat netjes. Maar dat beschouw ik wel als een cheat deck. Want je hoeft maar 1 tegenstander te vervloeken en AK te geven. Door een bepaalde talent heeft het AoE effect op de rest. Toch?

Dan zal het wel de meest efficiënte manier zijn maar een cccombobreaker met reguliere spells geeft mij meer voldoening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Sommige mods zijn zoo gaaf en inclusive.

In deze video zie je bijv een mod dat je bij die potion store in hogsmead een recipe kan kopen om vervolgens een talent tree reset potion te craften.

Ook een dragonriding mount die echt mega gedetailleerd is omdat ze de model uit de game gewoon hebben gebruikt.

Zo vet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-06 18:17
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:10:
Sommige mods zijn zoo gaaf en inclusive.

In deze video zie je bijv een mod dat je bij die potion store in hogsmead een recipe kan kopen om vervolgens een talent tree reset potion te craften.

Ook een dragonriding mount die echt mega gedetailleerd is omdat ze de model uit de game gewoon hebben gebruikt.

Zo vet gemaakt.

[YouTube: Modders Are Completely Revamping Hogwarts Legacy! Best Mods You Need To Try in Hogwarts Legacy]
Die baard mod kom wat vreemd over. Je bent een tiener (toch?). De eerste tiener die zulke baarden kan groeien moet ik nog tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-07 14:16

Thermomet3r

het is warm of koud

Kaasje123 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:19:
[...]
Die baard mod kom wat vreemd over. Je bent een tiener (toch?). De eerste tiener die zulke baarden kan groeien moet ik nog tegenkomen.
ze hebben overal toverdrankjes voor in het HP universum.
gebroken arm? drink een drankje.
Koorts? drink een drankje.
Versteend? een of andere rare plant die hard schreeuwt.
Kaal? drink een drankje.
Iemand anders zijn? drink een drankje.
Kleine pik? drink een drankje.
Iemand verlieft of je laten worden? geef ze een drankje.
Meer geluk? drink een drankje.

Er zal vast wel een om een baard te laten groeien.

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kaasje123 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:19:
[...]
Ik moet denken aan de Weasley tweeling in goblet of fire :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-06 00:54
Vandaag de shop side quest gedaan in hogsmeade

spoiler:
Met die poltergeist als je een eigen shop koopt. Wat was dat een lange maar bijzondere side quest, en wat was die creepy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
De eerste boss battle te pakken: stage 1 geen probleem. Stage 2 snap ik de bedoeling maar stage 3 ga ik KO door iets wat niet te blokken is?

spoiler:
De Guardian pensieve lvl 20 met die gele/paarse orbs. Kapot maken met gele/paarse spreuk snap ik. Vervolgens na een paar keer kun je erop los hakken. Maar dan ben je halverwege en komt er iets erbij wat niet te blocken valt met protego?

Of ik ben nog flink underpowered met lvl 16 maar mijn ancient magic bar vult nauwelijks op. En zelfs met dodge en expelliarmus + R1 haal ik dus enkel de helft er vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

MeanGreen schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:10:
[...]
De kritiek op het openen van de sloten snap ik ook nog niet echt, een level I heb je toch in 5-10 seconden open? De levels II en III heb ik nog niet unlocked :+ (pun intended), maar voorlopig irriteert het me niet.
Ik heb ook nog niemand gezien die het te moeilijk vond, en dat is juist het probleem. Het is van 1 t/m 3 exact dezelfde minigame, wordt niet lastiger of interessanter. Dat je level 3 nodig hebt is alleen maar een progressie dingetje, daarna is het gewoon echt 100% 1:1 hetzelfde als alle andere sloten.

En het zijn er zo belachelijk veel dat het gewoon heel erg saai wordt. Gelukkig zijn er op PC mods, maar ik zou echt niet 100% completion op consoles willen halen. Zelfs met die mod ben ik de onnodige animatie zat.

Ze hadden gewoon die hele minigame moeten skippen zoals het hoort, het is immers een spreuk om een slot open te maken, daar hoort geen rare lockpicking minigame bij. Dan was level 1 t/m 3 ook nog verklaarbaar geweest, want dan hadden ze kunnen zeggen 'dit is een moeilijker slot, daar heb je level 3 voor nodig'. Nu laten ze juist zien dat level 3 geen reet uitmaakt want het zijn dezelfde acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Joosie200 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:19:
De eerste boss battle te pakken: stage 1 geen probleem. Stage 2 snap ik de bedoeling maar stage 3 ga ik KO door iets wat niet te blokken is?

spoiler:
De Guardian pensieve lvl 20 met die gele/paarse orbs. Kapot maken met gele/paarse spreuk snap ik. Vervolgens na een paar keer kun je erop los hakken. Maar dan ben je halverwege en komt er iets erbij wat niet te blocken valt met protego?

Of ik ben nog flink underpowered met lvl 16 maar mijn ancient magic bar vult nauwelijks op. En zelfs met dodge en expelliarmus + R1 haal ik dus enkel de helft er vanaf.
Kun je die niet gewoon dodgen? Is voor mij alweer meer dan een week geleden dat ik die boss heb gedaan, maar ik meen me te herinneren dat ik met een beetje afstand en op de juiste momenten rollen zo goed als niet geraakt ben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-07 15:44
Ik ben inmiddels zo een 60 uur onderweg in hogwarts
het is en blijft voor mij een verslavende game niet omdat het zo geweldig is betreft verhaallijn of bijzaken maar de muziek in het algemeen vind ik mooi gecomponeerd. Dat is voor mij een van de sterkere aspecten van de game

Ik ben er wel al redelijk klaar mee, alles al ontdekt nog wat items vinden en een paar main en side quests. Ik weet echter niet of ik wel de energie heb om alle items te zoeken omdat het gewoon te veel van hetzelfde is na zoveel te hebben gespeeld
ik vind het jammer maar had meer gehoopt betreft verhaal lijn en bij horende quests. Nog 4 main quests uit mijn hoofd en een paar side quests dan is het voor mij wel goed zo

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 10:37

KoensSocialL

Mezelf.

Exact 1 maand na de release en 60 uur gamen later door het hoofdverhaal van Hogwarts Legacy! What a ride it was! _/-\o_ Je weet dat het een leuke is als je nu al meer tijd aan 1 spel heb besteed dan alle tijd samen in 2022 op de PlayStation. Ik ga niet zeggen dat Hogwarts Legacy de boeken in gaat als de beste game ooit. Maar voor mij persoonlijk is het de beste game ooit. Als ik de soundtrack 10/20 jaar later nog eens hoor, weet ik dat ik er met goede herinneringen op terugkijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlhyjPfYrDMYfEeNs_EYo6q_ig4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VRDWN0M6UcIuEHNgoIYgnPM9.jpg?f=fotoalbum_large

K.W.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 22:40
Oon schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:26:
[...]

Ik heb ook nog niemand gezien die het te moeilijk vond, en dat is juist het probleem. Het is van 1 t/m 3 exact dezelfde minigame, wordt niet lastiger of interessanter. Dat je level 3 nodig hebt is alleen maar een progressie dingetje, daarna is het gewoon echt 100% 1:1 hetzelfde als alle andere sloten.

En het zijn er zo belachelijk veel dat het gewoon heel erg saai wordt. Gelukkig zijn er op PC mods, maar ik zou echt niet 100% completion op consoles willen halen. Zelfs met die mod ben ik de onnodige animatie zat.

Ze hadden gewoon die hele minigame moeten skippen zoals het hoort, het is immers een spreuk om een slot open te maken, daar hoort geen rare lockpicking minigame bij. Dan was level 1 t/m 3 ook nog verklaarbaar geweest, want dan hadden ze kunnen zeggen 'dit is een moeilijker slot, daar heb je level 3 voor nodig'. Nu laten ze juist zien dat level 3 geen reet uitmaakt want het zijn dezelfde acties.
En dan heb je soms achter die sloten ook nog kisten die met een slot dicht zitten… en de beloning is 9 vd 10 keer een waardeloos item dat je direct weer kunt verkopen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Blik1984 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 23:28:
[...]

En dan heb je soms achter die sloten ook nog kisten die met een slot dicht zitten… en de beloning is 9 vd 10 keer een waardeloos item dat je direct weer kunt verkopen…
Ik verkoop die items niet eens meer, die gaan gewoon allemaal de prullenbak in :+

Moet zeggen dat ik nog weinig geld nodig heb gehad, alleen maar om in die kledingwinkel nieuwe transmogs te kopen, maar de gear die ik vind is 99% super lelijk en allemaal een paar stappen terug t.o.v. wat ik aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Laatst online: 23:50
Joosie200 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:19:

spoiler:

spoiler:
Dit is die grote ridder toch? Die "mega" niet te blokken aanvallen hebben een kleur. Daar moet je op schieten met een spreuk in die kleur. Dan kun je verder aanvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:46
Oon schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:27:
[...]

Kun je die niet gewoon dodgen? Is voor mij alweer meer dan een week geleden dat ik die boss heb gedaan, maar ik meen me te herinneren dat ik met een beetje afstand en op de juiste momenten rollen zo goed als niet geraakt ben
Nee hij heeft een bepaalde cirkel waarin die aanvalt. je zal buiten die cirkel moeten staan, en dus op afstand moeten blijven van de boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Tricto schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:40:
[...]

spoiler:
Dit is die grote ridder toch? Die "mega" niet te blokken aanvallen hebben een kleur. Daar moet je op schieten met een spreuk in die kleur. Dan kun je verder aanvallen
spoiler:
Ja, de pensive guardian. Heeft vanaf het begin twee afwisselende aanvallen: een zwiep met zijn zwaard die te ontwijken is. En een gele/paarse bol / magie aanval die met levioso / accio te blokkeren is. Daarmee krijg ik de helft van de balk weg want na het onderbreken van die magie aanval is hij stunned. Tot zijn balk voor de helft nog vol zit en er plots achter / langszij hem een niet te blokken bliksem/laser komt. Met auto aim want ik kan die aanval niet blokkeren met protego noch ontwijken met een dodge.

Wat niet meehielp dat ik die battle begon met maar 2 wiggenweld potions over en die op zijn op dat moment want ontwijken en camera lekker mee laten draaien werkt niet altijd even fijn. En dan kan ik cabbages / mandrakes erop los laten maar ook dat heeft weinig impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Swaxie schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:41:
[...]

Nee hij heeft een bepaalde cirkel waarin die aanvalt. je zal buiten die cirkel moeten staan, en dus op afstand moeten blijven van de boss.
Ik blijf buiten die cirkel. Want zodra hij stunned is en weer bij zinnen komt zie je duidelijk die cirkel verschijnen. Daarna volgt een derde type aanval die altijd raak is en ik zit dan met low hp op het KO punt. Maargoed misschien maar terugzetten op normal voor nu, zit vast op dit punt want je kunt nergens anders heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:46
Joosie200 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:49:
[...]

Ik blijf buiten die cirkel. Want zodra hij stunned is en weer bij zinnen komt zie je duidelijk die cirkel verschijnen. Daarna volgt een derde type aanval die altijd raak is en ik zit dan met low hp op het KO punt. Maargoed misschien maar terugzetten op normal voor nu, zit vast op dit punt want je kunt nergens anders heen.
Volgens mij zijn het 2 cirkels, volgens mij kan je hem vermijden door bijna tegen de rand van de arena te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Swaxie schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:26:
[...]

Volgens mij zijn het 2 cirkels, volgens mij kan je hem vermijden door bijna tegen de rand van de arena te staan.
In het Engels noemen ze het een flail die kennelijk wel te counteren is met protego. Maar ik ga het proberen vanmiddag na werk. Sommige zeggen dat je die orbs / magische aanvallen kunt voorkomen door achter de guardian te gaan staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-07 19:40
Nieuwe patch is uit, aardig wat fixes:

https://hogwartslegacy.bugs.wbgames.com/patch-notes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:13
Mooi, dan kan ik Biscuit ook redden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
Het kan zijn dat ik er overheen lees, maar is hiermee ook de “Challenge accepted” Achievement gefixt? Die wil bij mij niet unlocken terwijl ik al meerdere rijtjes vol heb.

Edit; yep die is gefixt. Meteen bij het laden van mijn character unlockt de Achievement nu.

[ Voor 11% gewijzigd door MiramarVTM op 08-03-2023 20:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPlTSe9VMG8RAnB_kFMa37qYZw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P3gmTPhmFcMgO8w4xag1Sbnb.png?f=fotoalbum_large

Done met de story :) wel toffe laatste quest imo.

Ben hoog genoeg level om gelijk door te gaan voor de cup dus dat scheelt ook :) nu lekker verder werken aan 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
De O.W.L.S ook gemaakt :P nu helemaal klaar met story. zit op 78% van completion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:41
Beetje speculatie. Als ik zie staan dat je het einde van je school jaar hebt bereikt en daarmee het einde van het spel. Dan denk ik dat ze DLC als een 'nieuw jaar' toe gaan voegen. Of dat dit tenminste een idee is dat ze hebben. Dat zou dus een heel nieuw avontuur zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Dementii schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:57:
Beetje speculatie. Als ik zie staan dat je het einde van je school jaar hebt bereikt en daarmee het einde van het spel. Dan denk ik dat ze DLC als een 'nieuw jaar' toe gaan voegen. Of dat dit tenminste een idee is dat ze hebben. Dat zou dus een heel nieuw avontuur zijn?
Ja, misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Dementii schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:57:
ja de game op deze manier eindigen is natuurlijk heel open om vervolgens iets nieuws te verzinnen. Maar ze hebben al meerdere keren gezegd niet aan DLC te denken en focusde op de release en nu op de release voor vorige GEN consoles die in mei moeten launchen.

Nou kan je mij echt niet wijs maken dat niemand daar aan DLC denkt natuurlijk nu de game zo massaal verkocht en goed ontvangen. Maar als je ze wel moet geloven waren zij er nog niet mee bezig.

Maar mooie speculatie ja. Is goed mogelijk uiteindelijk aangezien 7th year the final year is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:49:
[...]

ja de game op deze manier eindigen is natuurlijk heel open om vervolgens iets nieuws te verzinnen. Maar ze hebben al meerdere keren gezegd niet aan DLC te denken en focusde op de release en nu op de release voor vorige GEN consoles die in mei moeten launchen.

Nou kan je mij echt niet wijs maken dat niemand daar aan DLC denkt natuurlijk nu de game zo massaal verkocht en goed ontvangen. Maar als je ze wel moet geloven waren zij er nog niet mee bezig.

Maar mooie speculatie ja. Is goed mogelijk uiteindelijk aangezien 7th year the final year is.
Alhoewel ik er eerst niks in zag, begin ik toch een vermoeden en hoop te krijgen dat een DLC een Quidditch Cup gaat worden dat zich afspeelt na de main story. Het hele quidditch-aspect en het stadion is hartstikke uitgebreid uitgewerkt en er zitten heel veel verwijzingen in het spel verweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:06

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mijn interesse in het spel begint wat af te nemen, het is toch wel heel veel van hetzelfde met de sidequests.
De mainstory zit wel echt goed in elkaar, dus die ga ik gewoon even afmaken, maar ik zie mezelf niet "achievements hunten" zoals ik dat wel bij Fallout en Skyrim heb gedaan.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ht87 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:57:
[...]

Alhoewel ik er eerst niks in zag, begin ik toch een vermoeden en hoop te krijgen dat een DLC een Quidditch Cup gaat worden dat zich afspeelt na de main story. Het hele quidditch-aspect en het stadion is hartstikke uitgebreid uitgewerkt en er zitten heel veel verwijzingen in het spel verweven.
Quidditch duurt een heel seizoen lang, het school jaar is al afgelopen en iedereen is naar huis. Ik zie een Quidditch DLC niet 1 2 3 gebeuren.

Voorlopig hebben de developer gezegd dat er geen DLC komt / op focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xqlus1ve schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:28:
[...]

Quidditch duurt een heel seizoen lang, het school jaar is al afgelopen en iedereen is naar huis. Ik zie een Quidditch DLC niet 1 2 3 gebeuren.

Het zou nog wel passen als een soort zomercup of toernooi dat in een aantal weken verloopt oid.
Dat er geen DLC komt geloof ik niks van als dit een van de bestverkopende games van het jaar is. Ik denk dat de focus nu ligt op last-gen en daarna zal er echt wel iets komen. Tenzij er heel snel plannen komen voor een vervolg of stand-alone game in dezelfde wereld.

[ Voor 3% gewijzigd door Ht87 op 09-03-2023 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:33

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Quidditch world cup. Als ode naar het eerdere spel?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Als men de owls erin verwerkt heeft dan vraagt dit om een vervolg met newts. En na de newts kun je zelfs verder: welke carrière pak je op? Ala Newt Scamander bezig met fantastic beasts, of juist richting the Ministry of Magic als auror, of juist richting heler spelen bij St Mundogos. Plus waarom een Quidditch stadion verwerken in game als je geen Quidditch cup erin verwerkt?

Gisteren genoeg galleons gefixt voor een bezem. En waar ik voorheen alles te voet deed inclusief de eerste voettocht naar de tower ver weg, is een bezem wel zo chill. Nu nog testen of ik inderdaad met bezem en al kan landen op de bovenste verdieping van de Ravenclaw toren want er is schijnbaar vanuit de common room een trap omhoog. Ben aanbeland in het herfstseizoen.

Rondsuizen op de bezem is nu mijn favoriet, dus ik had graag een keuze om mee te doen in het Quidditch team gehad. Had niet eens klassiek te zijn dat je als seeker ala Harry wordt geselecteerd. Want een beetje met bludgers spelen op de tegenstander of als chaser meedoen lijkt me ook nice. De room of requirement puilt uit van de planten. Blijft geinig om cabbages te combineren met Mandrake en Venamous Tentacula. En tegenstanders te lijf gaan met de eigen wapens na expelliarmus en R1 is ook wel een favoriet van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
[...]

Dit was dus inderdaad mijn gedachte ook met quidditch. Maar wie weet komt er een year 6 update en waar wel weer quidditch gespeeld word :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ht87 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:32:
[...]

Het zou nog wel passen als een soort zomercup of toernooi dat in een aantal weken verloopt oid.
Dat er geen DLC komt geloof ik niks van als dit een van de bestverkopende games van het jaar is. Ik denk dat de focus nu ligt op last-gen en daarna zal er echt wel iets komen. Tenzij er heel snel plannen komen voor een vervolg of stand-alone game in dezelfde wereld.
Hou er ook rekening mee dat na de focus op last-gen de focus op de Nintendo Switch gaat, die zou in juli uit moeten komen (maar zal nog wel uitgesteld worden nu last-gen is uitgesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 15:38
Bombvis schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Hou er ook rekening mee dat na de focus op last-gen de focus op de Nintendo Switch gaat, die zou in juli uit moeten komen (maar zal nog wel uitgesteld worden nu last-gen is uitgesteld).
Als er een apart team op die ontwikkeling van de switch versie zit dan hoeft dit niet. Tenzij het uitstel iets is dat ook in de Switch versie voorkomt.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07 22:44
Ga hier vanavond aan beginnen als iemand die nog nooit ook maar 5 minuten van een Harry Potter-film heeft gezien.. Zal mij benieuwen! Nog anderen die dit spelen, ondanks dat ze er op voorhand niks mee hadden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Spud82 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:31:
Ga hier vanavond aan beginnen als iemand die nog nooit ook maar 5 minuten van een Harry Potter-film heeft gezien.. Zal mij benieuwen! Nog anderen die dit spelen, ondanks dat ze er op voorhand niks mee hadden?
Weet niet meer wie maar heb er wel een aantal voorbij zien komen ja.
Nou heb ik wel een maat die weinig tot niks met harry potter had en de game met plezier heeft uigespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 14:27

-SaveMe-

-klik-

Ik heb nooit iets met de HARRY POTTER films of boeken gehad. Vond de Fantastic Beast films wel ok. Maar HL is gewoon een erg vette game en erg mooi en goed gemaakt. Hogwarts is echt de beste game locatie tot op heden wat mij betreft, nog noot zo goed een gebouw/dorp in een game gezien!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:33
Zo mooi als je een stemacteur herkend van andere games. Nu net aangekomen bij de oefen duels met lucan brattelby en ik wist meteen: dat is hugo van a plague's tale. En dat klopte ook nog. Grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:52
Joosie200 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:50:
Plus waarom een Quidditch stadion verwerken in game als je geen Quidditch cup erin verwerkt?
Omdat het veld bij het schoolterrein hoort en het quidditch dit schooljaar is verboden door Black?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-07 00:48
zijn er meer die na de patch ineens random afsluiting van het spel heeft? na eerste x opstarten eerst al crash bij laden van shaders. en nu net weer, begin te praten met iemand binnen hogwarts en ineens klapt het spel er volledig uit. dit had ik voor de update helemaal niet.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
huntedjohan schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:50:
zijn er meer die na de patch ineens random afsluiting van het spel heeft? na eerste x opstarten eerst al crash bij laden van shaders. en nu net weer, begin te praten met iemand binnen hogwarts en ineens klapt het spel er volledig uit. dit had ik voor de update helemaal niet.
Niet gehad nog +- 7 uur gespeeld sinds patch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:42
Ook ik heb nooit een boek of film van Harry Potter gezien, maar vind de game echt heel gaaf. Ik ben normaal meer van racen, shooters en flightsim, maar dit is ook echt een fantastische game. Zelden zo hooked geweest als nu aan Hogwarts Legacy. Vind het jammer dat ik al bij de eind quest ben en denk er over om opnieuw te beginnen op hard en dan nog wat meer side quests meeneem.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Waterpower schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:56:
[...]

Ook ik heb nooit een boek of film van Harry Potter gezien, maar vind de game echt heel gaaf. Ik ben normaal meer van racen, shooters en flightsim, maar dit is ook echt een fantastische game. Zelden zo hooked geweest als nu aan Hogwarts Legacy. Vind het jammer dat ik al bij de eind quest ben en denk er over om opnieuw te beginnen op hard en dan nog wat meer side quests meeneem.
Gewoon doen en dan een ander huis kiezen :) En dan alles doen inclusief side quests :P

uiteraard kan je ook op je main savegame blijven spelen na de laatste missie en alle sidequests alsnog doen enzo.

Tevens kan je ook je difficulty ten aller tijden aanpassen naar hard. hoeft niet met een nieuwe savegame. maarja als je al bij het einde bent snap ik het wel opzich =p

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 09-03-2023 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:23
huntedjohan schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:50:
Sommige mensen, op Steam, zeggen dat het leeghalen van: c:\ProgramData\Hogwarts Legacy, bij hun heeft geholpen. Wie weet werkt het voor jou. Ik zou wel van de data in die map eerst even een back-up maken... je weet maar nooit.

Ik heb geen last, na de patch, van vastlopers. Wel ziet mijn field guide er vreemd uit als hij dicht slaat.

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Bijna level 15 en net de eerste herbology les gehad.
Misschien moet ik even iets meer aan de main story werken.
Toch wel handig om bepaalde features en spells vrij te spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-07 15:44
is er een bug met de collectie voor traits? ik heb alles behaald en blijf hangen op 74/75. Ik heb zover ik weet ook alle vlinders gehad

EDIT : : :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUfzpBGITE8xLCeazj-CKigWTUE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Y56E59uBMRxOFimoAePQQlKw.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNq4krIiqFcHKPf_7RdVq4P8VcU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cIBDA03cc7eABn24hgzlCUxN.png?f=fotoalbum_tile

Het avontuur begon voor mij enkele dagen voor de release van hogwarts legacy
Ik ben zelf geen grote fan van harry potter en dat heeft er misschien wel mee te maken omdat ik de boeken nooit heb gelezen. Ik heb de films wel gezien en vind ze redelijk vermakelijk. Verder heb ik ook geen affiniteit met de wizard wereld.

Het was voor mij ook geen game die ik per se zou moeten spelen op de dag van uitgaven

Terug naar enkele dagen voor de release ik kreeg een gevoel van hype door een aantal vrienden en besloot de game aan te schaffen, deluxe , pre order en dus eerder toegang. Door actief op deze forum te zijn heb ik veel geleerd over de game en de dingen eromheen.

De intro wat een geweldige ervaring was dat.
Het was een zeer sterke intro en het gaf mij direct een nostalgisch gevoel tegen over de films, de scenes omgeving en muziek waren prachtig ik heb er zeer van genoten. Aankomst op hogwarts was ook een magische ervaring.

Voordat ik was begonnen aan het verhaal heb ik avonden lang uren achter elkaar niets anders gedaan dan rond lopen in hogwarts naar buiten gaan was nog niet mogelijk. Het was een begin van een mooie avontuur.

Hoewel ik dacht alles al te hebben gezien in hogwarts zijn er vaak nog verassingen met extra ruimtes die tot daarvoor niet zichtbaar of toegankelijk waren
het is vanuit de ontwikkeling van de game mooi opgezet

Nadat ik hogwarts zelf grotendeels heb ontdekt ben in begonnen met mijn avontuur in de buitenwereld met onder ander hogsmeade het is een leuke dorpje echter vind ik hem wel wat aan de kleine kant

De wereld zelf was leuk om te ontdekken en er zijn zeker plekken dat een magisch gevaarlijk en spannend gevoel geven

Ik heb de wereld ter voet ontdekt omdat ik nog geen gebruik had kunnen maken van de vliegende bezem
het zuiden was hard te bereiken en toch was het mij gelukt om door de tunnels heen te vechten met een beperkt aantal spells

aantal dorpen en kampen ontdekt die nog veel te hoog level waren voor mij en dus lag het gevaar altijd op de loer

Na het ontdekken van de wereld ben ik langzamerhand begonnen met de missies en daarmee meer spells en skills te leren
met elk vrij gespeeld spell ging ik weer terug naar plekken waar ik eerder al was geweest maar nog niet alle activiteiten heb kunnen doen op dat moment

tijdens het spelen vlogen de uren voorbij en het magisch gevoel verdween langzaam maar zeker en dat is jammer maar niet vervelend
tot op een zekere hoogte na de seizoenen in de game veranderden wat ik alweer was vergeten gaf dit toch weer een magische kick vooral in de winter
het spel speelt prettig en de combat vind ik zelf erg leuk vooral om meerdere spells te combineren
de trials waren super om te doen en de boss fights waren een leuke uitdaging op hard mode
in combinatie met de muziek zijn een aantal van de gevechten en quests een geweldige ervaring
ik wilde heel graag alle challenges behalen en deed mijn best daarvoor
hoewel het goed te doen is keek ik op tegen de merlin trials om daar 40 van te moeten voltooien

dankzij de forum hier op tweaker kreeg ik een hard hoofd om te lezen dat er niet 40 maar wel 95 merlin trials zijn en dat is mij echt te veel ondanks dat heb ik ze toch behaald

terug naar het hoofd verhaal dat zich afspeelt in hogwarts legacy
ik vind het verhaal niet altijd spannend maar wel leuk genoeg om het verder te spelen
de side quests zijn echter wel van mindere kwaliteit voor het grotere gedeelde
het verhaal van sebastian was wel sterk
enkel wanneer ik een quest heb van een van de mede studenten van hogwarts voel ik mij verbonden als student en dat vond ik jammer
het had van mij minder "be the hero" mogen zijn en meer focus op het leven van een student in hogwarts

de overige quests van de npcs random in de wereld hebben mij niet zo getrokken
dat is ook meteen mijn enige kritiek punt
hoewel ik zeer heb kunnen genieten van hogwarts had ik graag meer content en aandacht willen zien met het questen in en rondom hogwarts of hogsmeade
je word al vrij snel in de buitenwereld geplaatst en daar bevindt zich grotendeels de activiteiten van de quests maar de locaties op de wereld vond ik zelf weinig toevoegen vandaar ik meer in hogwarts had willen zien
ik denk dat er wel meer mensen deze mening delen

het einde van de main quest vond ik toch wel een mooie afsluiter, ik ben enigsinds blij dat het nu achter de rug is waarschijnlijk heb ik te veel uren in een korte periode gespendeerd...

ik sluit mijn avontuur hiermee af en hoop tot een vervolg en of een dlc

daarbij wil jullie allemaal bedanken voor het delen van de tips&tricks en gezelligheid op dit forum

off on another adventure...

[ Voor 95% gewijzigd door Tweakwondo op 09-03-2023 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Leuk om je avontuur te lezen!
Gratz on completion :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
En zo heb je alohomora level I unlocked. Het sneaky gebeuren met demiguise beeldjes vind ik grappig. Level 1 unlocks vind ik nog wel te pruimen als picklock minigame. Maar na een zo'n lockpick mini game had je gewoon alohomora moeten kunnen spammen zoals in de films. Ook depulso, flipendo meegepakt.

Ook de eerste dungeons / ancient magic hotspots gedaan en op zich kon je er op wachten. Maar toch wisten ze me te verrassen
spoiler:
ben niet van de zombies in games en die inferii zijn dus niet aan mij besteed. Niet op die ancient magic hotspot noch bij de dungeon waar je een Goblin helm moest zien terug te vinden. Maar ach incendio en confingro ftw
En de eerste fantastic beasts lessen gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Vanavond toch weer eventjes 10% kunnen doen van de challenges. Zit nu op 80%. deze week 100% gaat wel lukken denk ik :D

Moet nog +- 1 uurtje slitherin spelen om dan de laatste Achievement te halen door met elk huis bij de mapchamber te komen.

Dat ga ik morgen eerst denk ik doen zodat het ook echt klaar is straks als ik 100% klaar heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Nu die sebastian storyline afgerond. die is wel goed hoor ! echt vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-07 19:40
Ricmaniac schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:35:
[...]

Niet gehad nog +- 7 uur gespeeld sinds patch
Gisteren ook de allereerste crash ooit gehad. Gebeurde na het fast travellen. Daarna niet meer voorgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wel grappig hoe elk huis de quest in het begin met Jackdaw anders heeft. de uitkomst is hetzelfde uiteraard maar je doet wel steeds wat anders :P

Zag dat er qua Achievements / Trophies nog wat meer te doen was dan alleen 100% completion en die 4 houses to the map chamber.

Meeste daarvan al wel gedaan maar bijv totaal nog niet bezig geweest met breeding en die beesten eigenlijk. Je hebt blijkbaar een achievement dat je elk beest een keer moet breeden. Niet al te moeilijk volgens mij. heb er net 2 gestart.

inmiddels 90% van de challenges op mijn main save dus dit weekend 100% moet denk ik echt wel lukken. Meeste wat nog over is zijn de sidequests volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
And done met die extra runs :)

Nu kunnen wij vanavond en het weekend lekker focussen op de completion zonder in mijn achterhoofd dit nog te moeten doen :P de laatste ging wel echt eeen heel stuk sneller.

Difficulty story mode > rushen voor main story niks anders. en in 1:40 uur was ik al klaar :P en dat is inclusief dat tutorial stuk was opzich al 30 minuten ofzo duurt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LiY2GLI1MK8N0KzcdFrk2d9zQU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B2cPtqWQO0w8AgQbbEXSkWmw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:44
Ik heb (sinds de laatste patch?) al een paar keer dat het lijkt alsof er geen muren zijn, en de zon vol naar binnen schijnt. Ik speel op PC. Heeft iemand anders dat ook?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/El6ZRtWNGA6cq72pgGEwr2jYC0Y=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/eQjfgVrfXMCU86R8oSFlj2vg.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Rens1967 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:08:
Ik heb (sinds de laatste patch?) al een paar keer dat het lijkt alsof er geen muren zijn, en de zon vol naar binnen schijnt. Ik speel op PC. Heeft iemand anders dat ook?
[Afbeelding]
Dat ziet er raar uit zeg. geen last van. speel ook op PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Rens1967 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:08:
[Afbeelding]
Ik ook sinds de laatste patch last van. Sinds ik Raytracing uit heb gezet lijkt de boel weer normaal.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:45
- verkeerd topic

[ Voor 82% gewijzigd door Alexknl op 10-03-2023 18:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Laatst online: 05-06 10:37

KoensSocialL

Mezelf.

De community manager van Hogwarts Legacy is wel grappig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSrK4tzCYvzdiNIGl3uTbgMmCMI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dPFvrsRdQkkLrQVQR9fRrqWw.png?f=user_large

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Krijg je een bezem via de main quest? Of een side quest?

Same voor de RoR? Dan weet ik waar ik de focus nu ga leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Dennis1812 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:32:

Main quest. alle "belangrijke" dingen is gewoon allemaal main quest.
Dark arts spells zijn wel sidequest though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 17:33
Ricmaniac schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:40:
[...]

Main quest. alle "belangrijke" dingen is gewoon allemaal main quest.
Dark arts spells zijn wel sidequest though
Die bezem moest je toch kopen in een side quest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dan even stoppen met mijzelf in de side quests te verliezen. Maar even belangrijkere zaken regelen.
spoiler:
Leuk dat meneer Weasley een ingrediënt wil voor zijn drankjes. Maar dan mag hij het zelf jatten of eventjes geduld hebben.

Levelen werkt trouwens wel als een trein.
spoiler:
een goblin zijn kar was gestolen. Deze werd bewaakt door diverse goblins en ander gespuis. De eerste keer was ik level 9 ofzo toen ik het probeerde. Paar keer mislukt en steeds dood.
Vandaag op level 13 weer eens geprobeerd. 2x ancient attack en vervolgens veel protego (wordt er steeds beter in. Bij crossed wands finale is het de enige spreuk die ik hen gebruikt. Net als R1 om objecten te gooien)
En toen waren de goblins zo dood en de quest klaar. Aangeraden lvl voo4 deze quest was 2. Maar dat haal je echt nooit. Je tegenstanders zijn allemaal 10+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NROiBLwLWKShXeBiikv2fEvMDRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IHL1nuRXZko5ySNtX09G8dHh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

nul comma nul issues gehad met een 1700X en 6800 XT OC, alle super smooth. vandaag laatste update van AMD RADEON (23.3.1) en HL update, eeeeeennnnnn game naar de klote.

Kan hem niet meer opstarten, zwart scherm. Mooi, was leuk, heb mij vermaakt met 72 uur, Atomic Heart it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Mooie cijfers. toch een aardige playtime voor 12miljoen sales in de eerste maand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Productief avondje gehad :) meeste achievements afgerond die je zeg maar niet in game ziet (zoals breed elk beest en Bew every potion etc)

Collection ingame is nu 98% Morgen afmaken :)
Meeste sidequests klaar dus denk dat ik het morgenavond allemaal af rond.

Playtime is 87 uur in steam (main savegame 58 uur) dus volgens mij trackt die ingame niet als je in een menu zit van talents, map, gear etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:29
Dennis1812 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:32:

Je kan gewoon main en side doen hoor dat doe ik ook, de side quest houden namelijk van zelf weer op.
Als ik de menu open en zie zilveren quest doe ik eerst die, en daarna ga ik verder met de gouden main quest.
Wat ik verder niet doe zijn personages onderweg aanspreken, die eventuele quest sla ik gewoon over.

Ook al is het mooi weer ik ga vanmiddag toch effe spelen, ben volgens mij bijna klaar met de story(29 uur gespeeld volgens het spel).
Dat mag ook wel sinds ik het spel heb sinds de pre order datum :+ , dan nog effe wat merlin trials enzo doen(Alleen de throphies/achievements ga ik niet doen).

Ik wil misschien nog wel het spel een keer als huffelpuf spelen, aangezien ik die speciale side missies mij echt leuk lijkt(Die van grifhoendor stelde niet zoveel voor).

edit:

Ik ben eigenlijk benieuwd of dit nog werkt(Dat je via een glitch alle common rooms kan bezoeken).

YouTube: How to get into ALL House Common Room Areas in Hogwarts Legacy

[ Voor 50% gewijzigd door Carlos0_0 op 11-03-2023 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Level 40, 100% challenges

Alle achievements behalve 100% collection. Mis ik blijkbaar van de collection dus Conjuration collections.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_W-KQfx1Nno1aEfUIkvMOa_vbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1dlut5BUWxqzPHzjumGWAUjx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

De main story is inmiddels afgerond hier en heb genoten van de game. Ik zie nog genoeg side quests op de map en er is nog van alles te verzamelen maar denk dat het goed geweest is zo. Weinig nut om door te gaan om alleen maar van de (mooie) wereld te genieten voor mij. Doorgaan om de boel op 100% te krijgen boeit mij nooit zo in een game. 45 uur in de game gestopt en de game was het dik waard.

Eind stand voor mij: 8+

Tijd om door te gaan.
Lekker aan een andere game beginnen in een nieuwe wereld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik moet nog 3 conjuration collections dan heb ik gewoon alles wat er te behalen valt. Heel frustrerend XD kan het sowieso niet laten om dat dan af te maken. helemaal omdat je zo dichtbij bent haha

Op de map zie ik helemaal niks meer en alle kistjes in elke zone enzo gevonden dus het moet ergens verstopt zitten. word maar een lijst zoeken en alle 140 afkruisen denk ik om te zien welke ik mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:23
Ricmaniac schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:51:
Ik moet nog 3 conjuration collections dan heb ik gewoon alles wat er te behalen valt. Heel frustrerend XD kan het sowieso niet laten om dat dan af te maken. helemaal omdat je zo dichtbij bent haha

Op de map zie ik helemaal niks meer en alle kistjes in elke zone enzo gevonden dus het moet ergens verstopt zitten. word maar een lijst zoeken en alle 140 afkruisen denk ik om te zien welke ik mis
Kan ook in de Vivariums zitten he. In de Room of Requirements.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Sir_Lion schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:51:
[...]

Kan ook in de Vivariums zitten he. In de Room of Requirements.
Ja klopt dat waren er veel idd. miste daar nog 9.

De overige 3 zijn waarschijnlijk butterflies. Bijna geen andere kans.
die verschijnen pas op de kaart als je in de buurt bent van ze.

Dus ga nu al die locaties 1 voor 1 van via een map van internet.

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 11-03-2023 13:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
Huston we did it.
Wat een mooie ervaring deze game. Met plezier uitgespeeld en ook zeker met plezier die 100% completion gehaald. Voel me helemaal voldaan haha.

Sommige dingen hadden inderdaad iets minder gemogen omdat het wel erg veel herhaling is zoals die merlin trials maar ik heb het oprecht niet als vervelend ervaren en gewoon in een hele chille modus afgerond.

Eindstand geef ik de game een 8.5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IR3t4O47R7Za4aVPl6XcKX0qDxM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mOvVkMP3XFMQvH8zyw75V6EH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtkcAZW82_Et3Ikb990oQblotYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tQjWVRZW1SRMBlV7QoK2X7dm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7xZSWBBax8puFtIzaSEhBCQX08=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lzmciQlgapw3tXZnkG8uvE0I.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mR2Re35Lf5wWFkG1NRLH2TKeTCw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Oqh0HjTVi2EMYF0tJxKfNg9D.png?f=user_large

Nog onder de 1% *O* :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Geweldig; bug tegengekomen waardoor ik op level 39.9 kom maar niet naar 40 kan.. :F

Loop ik 2 achievements mis; bah

Edit: nevermind. Op een gegeven moment krijg je geen XP meer, behalve als je de laatste 2 missies doet. Toch 40 geworden, 56 uur op de teller en 100%, incl. achievements (op de laatste 3 achievements na, wat 'speel met elk huis' is)

Wel enorm gaar; je kan dus niet lvl 40 worden voor je het uitspeelt?

[ Voor 59% gewijzigd door Notna op 11-03-2023 16:44 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:29

DarkSide

theres no place like ::1

Zo even klaar met de VR wereld. En vandaag weer verder met het ontdekken van alles wat HL te geven heeft.

Het blijft toch wel een lekkere game. Vermaak me na 45u nog steeds prima.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ziet erna uit dat ik er bijna mee klaar ben, heb nu 1 side quest om Avada Kedavra net beschikbaar omdat level 28 ben.
Dan nog wat ik zag 2 missies even langs Olivander, en dan beginnen aan The Final Repository.

Geweldig spel na die missies nog genoeg te doen, Merlin trials, andere quest, Die vliegende papieren enzo vinden.
Dus dat wordt morgen in ieder geval het verhaal uitspelen, en dan eens alle andere dingen in het spel gaan halen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Notna schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:20:
Geweldig; bug tegengekomen waardoor ik op level 39.9 kom maar niet naar 40 kan.. :F

Loop ik 2 achievements mis; bah

Edit: nevermind. Op een gegeven moment krijg je geen XP meer, behalve als je de laatste 2 missies doet. Toch 40 geworden, 56 uur op de teller en 100%, incl. achievements (op de laatste 3 achievements na, wat 'speel met elk huis' is)

Wel enorm gaar; je kan dus niet lvl 40 worden voor je het uitspeelt?
Dat is grappig. ik had ook 56 uur op mijn main save.

Maar volgens mij stopt je game met playtime tellen zodra je inventory, map, talents, collections etc etc opent. alles wat je game "pauzeert" want ik heb op steam 92 uur. nou echt niet dat ik 35 uur stil sta in het opstart scherm :P

[ Voor 16% gewijzigd door Ricmaniac op 11-03-2023 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wel echt raar want ik was voor mijn gevoel nog niet klaar met de game.. maarja de game wel met mij.

Ik huppel nu achter mijn computertje om te gamen en wil eigenlijk gewoon hogwarts legacy opstarten .Maarja niks meer in te doen. en de main story opnieuw spelen voelt nou ook weer een beetje als timewaste. al dat ik van te voren dat wel te willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Wat een gevecht man die eindbaas niet normaal, dan ben je echt een half uur mee bezig haha.
Na de 1ste helft van de 3 balken maar effe pauze voor een paar min :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Carlos0_0 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:27:
Wat een gevecht man die eindbaas niet normaal, dan ben je echt een half uur mee bezig haha.
Na de 1ste helft van de 3 balken maar effe pauze voor een paar min :P
Echt waar? Was dat op hard toevallig? Want op normal was ik echt in 5 minuten klaar :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Notna schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:38:
[...]

Echt waar? Was dat op hard toevallig? Want op normal was ik echt in 5 minuten klaar :')
Nee op Easy en was zelf level 29, en dat beest 32 volgens mij.
En had gelijk een half uur ben net een paar min klaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Ik kwam bij de eindbaas terecht met te weinig health potions, dat maakte het best vervelend. :P

Ik moest daarna nog een heel klein beetje om 35 aan te tikken om de aftiteling te krijgen, nog even gedaan dus en nu is het officieel klaar voor mij.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 12-03-2023 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-07 11:50
Hier momenteel even geen spells meer in gebruik en proberen om alleen met Stupify en objecten gooien een bandit camp te verslaan..

Werkt nog best goed! :)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vd week Hogwarts uitgespeeld, voordat ik het wist was ik de laatste quest gestart. Had gelukkig genoeg potions maar de eindbaas was ook niet moeilijk, volgens mij stond de quest aangegeven als lvl24 maar ik was al lvl35 geloof ik.

Alles sidequests gedaan die ik op dit moment nog had staan, zullen vast nog wel wat sidequests op te pikken zijn. Verder nog niet alles op 100% maar ik ben ook totaal geen trophy hunter en zoals altijd ben ik na het uitspelen van de mainquest de motivatie ook kwijt :P

Erg toffe game waar ik me meer dan prima mee vermaakt heb. De game heeft bij mij zo'n 45uur op te tellen staan dus is zijn geld dubbel en dwars waard.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 12-03-2023 16:44 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Chaoss schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:42:
Vd week Hogwarts uitgespeeld, voordat ik het wist was ik de laatste quest gestart. Had gelukkig genoeg potions maar de eindbaas was ook niet moeilijk, volgens mij stond de quest aangegeven als lvl24 maar ik was al lvl35 geloof ik.

Alles sidequests gedaan die ik op dit moment nog had staan, zullen vast nog wel wat sidequests op te pikken zijn. Verder nog niet alles op 100% maar ik ben ook totaal geen trophy hunter en zoals altijd ben ik na het uitspelen van de mainquest de motivatie ook kwijt :P

Erg toffe game waar ik me meer dan prima mee vermaakt heb. De game heeft bij mij zo'n 45uur op te tellen staan dus is zijn geld dubbel en dwars waard.
Inderdaad die extra dingen maak zoveel Wolfen dood, ook met slechteriken etc klinken meer als tophies scoren in mijn oren.
Of van verkoop / upgrade zoveel gaar etc, nee dat sla ik heerlijk over. ben geen trophy hunter nooit geweest.

Maar ik wil nog wel alle side quest doen buiten quest menu(Niet 1 gedaan alleen de quest uit menu gedaan), dus de gene die op de map staan ga nog effe doen.
Ik vind ook nog wel leuk de merlin trials af te gaan, en alle papieren/ wizard kaarten te vinden.
Zulke dingen doe normaal bijv ook nog wel met andere spellen, maar ik ga geen 100 keer een spin zoeken om die te moorden. Of zoveel keer geur upgraden etc.

Ook die dingen met beestjes broeden in de kamer van hoge nood, die dingen sla ik ook wel over.
Maar goed met die side quest/ wizard kaarten enzo ben ik nog wel effe zoet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Notna schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:38:
[...]

Was jij waarschijnlijk al een paar levels hoger dan die eindbaas ?, want op level 28 of 29 doen je spreuken nog amper damage.
Het zal er dan wellicht ook wel beetje aan liggen ik gaar amper gebruik, dus alles wat ik vind verkoop ik weer.

Ik heb accent power damage 1 keer weten te upgraden, en bomborga spreuk 1 keer.
Maar heb nu acient power upgrade 1 of andere veer nodig, zal vast weer 2 beestjes bij elkaar moeten zetten die kleintje moeten maken. Daar heb allemaal geen zin in diep in die rug elementen meer te gaan met upgrades enzo.

Ik doe dan nog wel met die skipoints zeg maar wapens verbeteren, maar goed hier worden ze niet echt veel sterker van.

[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 12-03-2023 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Carlos0_0 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:14:
[...]

Was jij waarschijnlijk al een paar levels hoger dan die eindbaas ?, want op level 28 of 29 doen je spreuken nog amper damage.
Het zal er dan wellicht ook wel beetje aan liggen ik gaar amper gebruik, dus alles wat ik vind verkoop ik weer.

Ik heb accent power damage 1 keer weten te upgraden, en bomborga spreuk 1 keer.
Maar heb nu acient power upgrade 1 of andere veer nodig, zal vast weer 2 beestjes bij elkaar moeten zetten die kleintje moeten maken. Daar heb allemaal geen zin in diep in die rug elementen meer te gaan met upgrades enzo.

Ik doe dan nog wel met die skipoints zeg maar wapens verbeteren, maar goed hier worden ze niet echt veel sterker van.
Level 39.9, met lvl 39 gear compleet geüpgradet (440 voor offense en defense iirc) en alle gear met lvl III Spell damage increase. Eindbaas is dan lvl 40.

Ik heb welgeteld 1 Wiggenweld moeten nemen geloof ik :+ Voor de rest one-shot je bijna alles :P

Het liefst ga ik altijd voor deze vibe :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQRDXwJpj1twGWhKMpXn8UAg1jo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zRBRAmukERdZIB78u2VYplBT.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 12-03-2023 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Suffe vraag maar ik heb nu herbology III en spellcast III waar is er een kneazle den? Heb al genoeg mooncalfs, jobberknots, puffskein maar ik heb de kneazle nodig. Verder bijna lvl 22, kan ik eindelijk los met de sloot aan talent points. Accio en descendo is ook een mooie combi. Kwam bij een nieuwe hide out wist met mijn bezem de higher ground te vinden. Accio de poachers naar me toe en slam ze de grond in of flikker ze van de richel met depulso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Joosie200 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:45:
Suffe vraag maar ik heb nu herbology III en spellcast III waar is er een kneazle den? Heb al genoeg mooncalfs, jobberknots, puffskein maar ik heb de kneazle nodig. Verder bijna lvl 22, kan ik eindelijk los met de sloot aan talent points. Accio en descendo is ook een mooie combi. Kwam bij een nieuwe hide out wist met mijn bezem de higher ground te vinden. Accio de poachers naar me toe en slam ze de grond in of flikker ze van de richel met depulso.
Op diverse plekken op de map te vinden. Als je alle floo flames hebt gedaan dan vind je ze makkelijk. En vergeet vooral niet revelio te gebruiken tijdens het vliegen voor een betere kaart dekking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:49:
[...]

Op diverse plekken op de map te vinden. Als je alle floo flames hebt gedaan dan vind je ze makkelijk. En vergeet vooral niet revelio te gebruiken tijdens het vliegen voor een betere kaart dekking.
Ik vind van alles onderweg al revelioend op mijn bezem. Maar nog geen kneazle den gespot. Net mijn hippogrief mount geunlocked. En natuurlijk lekker cliché Harry Potter 3 momentje nagedaan boven het meer :P
Pagina: 1 ... 51 ... 58 Laatste

Let op:
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions