Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50
cavanta schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:47:
[...]

Hebb0n! Straks na het werk misschien even snel langsgaan haha
Nee je kan ze alleen maar online bestellen, zie hier en hier

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
G_Dragon schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:52:
[...]

Nee je kan ze alleen maar online bestellen, zie hier en hier
Nice, 1.99 voor 2 paar sokken is zelfs zonder branding nog zeer netjes.

En hier zijn ook nog boxers te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door xoniq op 01-03-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

spoiler:
Ik heb nu een aantal grotten gevonden waar ik een spell moet casten op een tegel ofzo, maar elke keer als ik dat doe gaat de deur heel snel weer dicht. Wat doe ik verkeerd?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mad-Matt schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:31:
spoiler:
Ik heb nu een aantal grotten gevonden waar ik een spell moet casten op een tegel ofzo, maar elke keer als ik dat doe gaat de deur heel snel weer dicht. Wat doe ik verkeerd?
spoiler:
Even met Revelio zoeken naar een soort grote dobbelsteen in de buurt (soms liggen ze best wel een stukje verderop). Die met Wingardium Leviosa (of Accio) slepen naar die tegel en dan de juiste spel casten op de dobbelsteen adhv het logo op de steen/dobbelsteen. Dan blijft de deur open

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 01-03-2023 15:38 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexsdam
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-02-2024
xoniq schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:59:
[...]

Nice, 1.99 voor 2 paar sokken is zelfs zonder branding nog zeer netjes.

En hier zijn ook nog boxers te krijgen.
Perfect om je toverstaf in te bewaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:30
spoiler:
[quote]Oon schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:12:
[...]

Deze heb ik nu:
[spoiler]
Puffskein
Fwooper
Jobberknoll
Graphorn
Mooncalf
Unicorn
Niffler
Giant Purple Toad
Thestral
Hippogriff
Kneazle
Diricawl
[/spoiler]

De enige die dan nog overblijft van wat ik kan vinden is de [spoiler]Phoenix[/spoiler] maar die kun je toch geen tweede krijgen?
[/quote]

Van de Phoenix is er maar 1, je kan ook nog een achievement verdienen door alle dieren te fokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Net nog even een uurtje gespeeld en

spoiler:
De spreuk Crucio geleerd, daarna heb ik Sebastian de spreuk op mij laten casten. Pff dat was wel een pittige scene om te zien.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
alexsdam schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:55:
[...]

Perfect om je toverstaf in te bewaren :)
:+ well played, en trouwens, dat kan ook met die sokken, maar dat ter zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het ging mij ook juist om de fok achievement, ik had van ieder al één gevangen. Denk dat ik nog maar eens het rijtje af moet gaan om te kijken of Steam het dan ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:33

The_Worst

Unox

Hebben meer mensen dat als je een kist open er geen notificatie komt?
Volgens mij krijg ik de traits of kledingstukken wel maar alleen de notificatie ontbreekt.

Inmiddels level 30 maar moet nog beginnen aan de tweede trail. :+

[ Voor 17% gewijzigd door The_Worst op 01-03-2023 17:35 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Er is ook dameskleding te bestellen Hoodies en pyama's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
Mad-Matt schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:16:
Ik heb een Shiney Fwooper!
Verder niets boeiends te vertellen, ik geniet wel echt van het spel.

Heb nu alle quests stil gelegd en ben de Merlin Trials en Ancient magic lokaties aan het "oplossen"

Wanneer is het trouwens verstandig om je kleding te upgraden, ben nu lvl 31 en vind niet zo heel veel beters meer. Na de eerste upgrade worden ze best prijzig en ik vraag me af of het het nu waard is.
Ik upgrade al mijn kleding . Heb je je vivarium enigszins compleet ? Dan zou het altijd vrij makkelijk moeten kunnen. Ik kan soms de laatste upgrade nog niet doen.
Ben level 29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Mariekeb schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:01:
[...]

Ik upgrade al mijn kleding . Heb je je vivarium enigszins compleet ? Dan zou het altijd vrij makkelijk moeten kunnen. Ik kan soms de laatste upgrade nog niet doen.
Ben level 29
Ik heb alleen mijn eerste deel van het vivarium pas unlocked, ben level 22 inmiddels geloof ik.
Weet niet of dat helemaal op schema ligt of dat ik te veel andere dingen aan het doen ben tussendoor haha.

Ik ben nog niet in de shop in hogsmeade geweest om zelf te checken, maar wellicht weet iemand het hier.
Kun je die Mallowsweet leaves voor die merlin trails zelf planten of ergens vinden?
of moet je ze ergens in die shop kopen in Hogsmeade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Swaxie schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:23:
[...]

Ik heb alleen mijn eerste deel van het vivarium pas unlocked, ben level 22 inmiddels geloof ik.
Weet niet of dat helemaal op schema ligt of dat ik te veel andere dingen aan het doen ben tussendoor haha.

Ik ben nog niet in de shop in hogsmeade geweest om zelf te checken, maar wellicht weet iemand het hier.
Kun je die Mallowsweet leaves voor die merlin trails zelf planten of ergens vinden?
of moet je ze ergens in die shop kopen in Hogsmeade?
Het planten van planten en ingrediënten doe je in the Room of Requirements. Even de juiste scroll kopen (Tomes and Scrolls) in Hogsmeade en dan kan je los gaan :)

Daarnaast kan je ze ook kopen bij de verschillende winkels/vendors, maximaal 3 per keer.

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 02-03-2023 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mariekeb schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:01:
[...]

Ben level 29
Laatste upgrade kan ik inderdaad vak niet doen doordat ik de beestjes niet heb.
Maar voor de rest gaat het nu wel goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Gisteravond nog even gespeeld en een paar zij missies gehaald, waaronder een grote bossfight gehaald die ik eerst niet kon halen. Maar door gebruik van een Thunderbrew Potion en een mandrake had het geen schijn van kans :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:26:
Gisteravond nog even gespeeld en een paar zij missies gehaald, waaronder een grote bossfight gehaald die ik eerst niet kon halen. Maar door gebruik van een Thunderbrew Potion en een mandrake had het geen schijn van kans :D
Vanavond ook weer wat tijd ingeruimd, moet zeggen dat t als casual gamer (weinig tijd hier met jong gezin ) toch prima te doen is om niet uit t verhaal te raken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na bijna 90 uur moet ik nog 3 achievements halen. Weet wat ik moet doen maar moet wel eventjes een aantal uur insteken. Stillekes aan terug Destiny 2 verder spelen ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:37
Alohomora 3 eindelijk unlocked :) nu terug naar de eerdere gebieden om daar weer alles te pakken haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
biijna een week veel te weinig gespeeld maar vandaag de intentie om echt weer even wat story progression te maken en de game wat te completen.

Ik heb inmiddels wel echt zoals vele aangeven dat het magische weg is van de game. Maargoed dat vind ik ook helemaal niet erg na 52 uur spelen.

Vind het nog steeds ontzettend gaaf en een leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ricmaniac schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:47:
Alohomora 3 eindelijk unlocked :) nu terug naar de eerdere gebieden om daar weer alles te pakken haha
Ik moet hier echt een guide bij zoeken, ik heb er pas 3 gevonden van de 9 om Alo 2 te unlocken. Kom die dingen echt nergens tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:02
Mad-Matt schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:26:
[...]

Ik moet hier echt een guide bij zoeken, ik heb er pas 3 gevonden van de 9 om Alo 2 te unlocken. Kom die dingen echt nergens tegen
Als je helemaal uitzoomt op je map kan je per gebied kijken hoeveel Demiguise moons er in het gebied zitten :) Daar wordt het een stuk gemakkelijker van.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Mad-Matt schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:26:
[...]

Hint; ze zitten in Hogwarts, Hogsmeade en alle dorpen (lees: huizen). Daarbuiten zijn ze niet te vinden.
In de nacht bij elk huis Revelio spammen en luisteren naar je character.
Dark_Angelus schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:11:
[...]

Als je helemaal uitzoomt op je map kan je per gebied kijken hoeveel Demiguise moons er in het gebied zitten :) Daar wordt het een stuk gemakkelijker van.
Weet je dat ik daar pas achter kwam na 30 uur spelen oid? :')
Ik ging steeds per dorpje kijken wat ik had :')

[ Voor 31% gewijzigd door Notna op 02-03-2023 18:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
Wat een game! Ik blijf het zeggen... _/-\o_ (kon de video's helaas niet in een spoilertag doen), inmiddels op 66 uur aan speeltijd.

[Streamable: https://streamable.com/0f0wur]
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqoalplAwDudbJQKwAXijxxVUWc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/47UQZP1wPYp2bKCEX27GCUAh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgyhXsN4Nwd7QmynSjPq7dUh6vs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uWaq6LMMDc18rFNeNmEiR47R.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
Ik heb er na al die weken nog maar een uurtje of 12 in zitten. Morgen maar weer even wat uurtjes maken!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Hulleman schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:07:
Ik heb er na al die weken nog maar een uurtje of 12 in zitten. Morgen maar weer even wat uurtjes maken!
Hier echt geen tijd gehad. Denk dat het bij ons op een uurtje of anderhalf zit. :+
Probeer wel tijd te maken, maar komt toch altijd wat tussendoor en omdat we samen spelen moeten we toch samen verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zizyx
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 08:46
Ik zag hier en daar op het internet berichten voorbij komen over een unlocker voor de playstation only quest op de PC. Heeft iemand deze unlocker al gevonden of geprobeerd? Hoor dat het een interessante questline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 23:57
zizyx schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:54:
Ik zag hier en daar op het internet berichten voorbij komen over een unlocker voor de playstation only quest op de PC. Heeft iemand deze unlocker al gevonden of geprobeerd? Hoor dat het een interessante questline is.
edit: onderstaande is voor de PS, niet PC

Voor info hierover
https://www.gamesradar.co...t-haunted-hogsmeade-shop/

Heb hem zelf nog niet gedaan

[ Voor 4% gewijzigd door Blik1984 op 03-03-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zizyx
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 08:46
Dit gaat helaas alleen over de Playstation editie en niet over de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
zizyx schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:28:
[...]

Dit gaat helaas alleen over de Playstation editie en niet over de PC.
Excuus, verkeerd gelezen... PC vs PS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:25
Voor de eerste keer ooit wou ik een Platinum proberen halen, maar het lijkt niet te zullen lukken.

Ik heb nog 3 conjurations te kort om de Collection Trophy te halen.
1 spiegel lijkt gebugd. De mot komt niet tevoorschijn waar deze normaal zou moeten zitten.
Ook in de Bells Tower mis ik nog 1 fuild page. Al verschillende guides online gevolgd, maar ik blijf hem te kort komen.
En dan moet ik nog uitvogelen waar de 3e conjuration vandaan moet komen.

Verder ook nog 33/34 enemies gedood met ancient magic. Dat wordt dus ook nog een lijstje aflopen om te zien welke ik mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulkbuster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-09 14:55
sandpatt schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:43:
Voor de eerste keer ooit wou ik een Platinum proberen halen, maar het lijkt niet te zullen lukken.

Verder ook nog 33/34 enemies gedood met ancient magic. Dat wordt dus ook nog een lijstje aflopen om te zien welke ik mis.
Had ik ook.
Dan mis je waarschijnlijk de mongrel welke je weinig tegen komt in vergelijking met de dark mongrel. De mongrel is vooral te vinden in the forbidden forrest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
Mijn huidige vooruitgang na 70 uur :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJ-gj_oMKcG78R34r6qVSFjE1BQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wg7EZWu4exfc120an3bj8GV2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06:27
Hulkbuster schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:37:
[...]

Had ik ook.
Dan mis je waarschijnlijk de mongrel welke je weinig tegen komt in vergelijking met de dark mongrel. De mongrel is vooral te vinden in the forbidden forrest.
Er is ook nog eentje die volgens mij exclusief is tot de zuidelijke battle arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:49
Hier inmiddels de game "uitgespeeld". Zit op level 36 en 78% overall. Quests en Field Guide Pages op 100%. Maar ik heb niet echt de behoefte om naar 100% te gaan, is mij net wat teveel van hetzelfde.

Overall echt een hele goede game en heb mij prima vermaakt. Toch zo'n 70 uur bezig geweest volgens Steam dus dat was het geld meer dan waard.

PSN Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:33
That's a big wand !

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een aantal heb ik helemaal over het hoofd gezien 8)7

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:40
Oh die huffelpuf missie ziet er ook nice uit, jammer dat het echt exclusief per huis is wat je kiest.
Ik heb geen zin om 4 keer het spel te spelen alleen maar voor die 1ne missie per huis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:56

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Bij mij is de game denk ik ook bugged voor 100%, 1 field page doet het niet en 1 infamoes foe is niet geregistreerd. Heb enkel nog 2 side missies maar helaas, alles al gehad daarvan :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Terwijl de meeste hier op het einde zitten ben ik pas net begonnen. Beetje dwalen door het kasteel en revelio spammen. Vind het wel jammer dat een vijfdejaars nog geen alohomora kan benutten. Als iets handig is merk ik al wel dan is het gesloten deuren kunnen openen. Eerste charms en dada class gehad en vandaag maar eens Hogsmeade verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
Joosie200 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:29:
Terwijl de meeste hier op het einde zitten ben ik pas net begonnen. Beetje dwalen door het kasteel en revelio spammen. Vind het wel jammer dat een vijfdejaars nog geen alohomora kan benutten. Als iets handig is merk ik al wel dan is het gesloten deuren kunnen openen. Eerste charms en dada class gehad en vandaag maar eens Hogsmeade verkennen.
Niet getreurd... Vijfde jaars leren die spell snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Mariekeb schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:37:
[...]

Niet getreurd... Vijfde jaars leren die spell snel genoeg.
Top, al verwacht ik wel dat er dan iets niet pluis is ;) achter de gesloten deuren. Gewoon als knipoog naar de boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wel heel tof de meeste hiervan heb ik zelf al allemaal ontdekt en begrepen hahah. super leuk gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:25
Hulkbuster schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:37:
[...]

Had ik ook.
Dankjewel, deze was het inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik heb nog 2 main missies te gaan, eventueel een side quest wellicht jeetje wat een spel.
Ik heb hem nu sinds pre order uit is, maar pas 29 uur in zitten maar wat een leuk spel.

Ik doe wel alle side best eerst die zilveren, en ga dan pas door met de main quest weer.
Moet erna nog wel van alles vinden enzo, maar ik vermaak mij er echt heel erg mee :).

Waarom doen die grote trollen eigenlijk z'n eeuwigheid om te verslaan, of gebruik ik gewoon de verkeerde spreuken ? haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:56

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Inmiddels toch laatste field page gevonden, eigen fout. Laatste hoofd missie zou als goed is de missende infamous foe moeten zijn. Dan nog 10 stuks decoration voor de requirement room en 2 kleding stukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Carlos0_0 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:32:
[...]

Oh die huffelpuf missie ziet er ook nice uit, jammer dat het echt exclusief per huis is wat je kiest.
Ik heb geen zin om 4 keer het spel te spelen alleen maar voor die 1ne missie per huis :+
Vind het ook jammer dat ze hier voor hebben gekozen, zeker omdat het nogal wat extra speeltijd is die je dubbel doet. Als je dat vergelijkt met bijv. Dragon Age Origins vroeger waar je echt een hele quest lijn had voordat je aan het 'echte' spel begon, dan was dat toch een mooiere oplossing.

Echt niet dat ik nog 3x een uur ga spelen voor die ene missie, zeker omdat ik die playthroughs toch niet af ga maken. Mooie om gewoon op YouTube op te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Oon schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:53:
[...]

Echt niet dat ik nog 3x een uur ga spelen voor die ene missie, zeker omdat ik die playthroughs toch niet af ga maken. Mooie om gewoon op YouTube op te zoeken :)
Ik wil het wel 100% completen qua achievements/trophies. Dan moet je ong 2-2.5 uur spelen per house om die map chamber te bereiken. als je rushed met alleen main story op story niveau.

Dus dat valt opzich wel mee.
Maar doe het momenteel rustig aan. Speel niet dagelijks. Blijf toch meer een multiplayer gamer en dat is het fijne van een goeie singleplayer. gewoon lekker spelen wanneer je tijd en zin hebt =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Zow, ondertussen is het winter, dus ik moet mn heksje heel goed kleden :-)
Ondertussen lockpicking level 3, dus als brave student kan ik nu eindelijk alle huizen en mensen gaan beroven.

Had 0 kennis van de harry, en als 40 jarige had ik best mn twijfels... maar dus toch gekocht en ondertussen bijna 50 uur er in gestopt. Nog veeel te doen.

Alles mooi en leuk .. maar toch net een beetje "flat" en niet zo heel engaging. Sommige huizen en grotjes zijn heel mooi ... dan is er niks te doen en staat er 1 kistje :-/ Daarenboven is de combat ook niet zo heel diep.

Maarja, nog steeds leuk. Ik speel op pc, dit zijn mn 2 favo mods ... gewoon een ander spel imo:
https://www.nexusmods.com/hogwartslegacy/mods/12
https://www.nexusmods.com/hogwartslegacy/mods/69

[ Voor 5% gewijzigd door SideShow op 05-03-2023 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
En ik ben nog maar in het begin van het verhaal...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zt1UkwZtorOl_ZbCLvaii_KPbMQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ppyZktGXzicDZ2x55tTMG811.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OEp3mn9SFVjiqMwGZfREiNYmII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0SAzWwKgp2tLsxdExGBVgbUy.jpg?f=fotoalbum_large
Got him

[ Voor 48% gewijzigd door G_Dragon op 05-03-2023 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36
Avada kedavra! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUKn1Vr-ClO3Xiix_5JknQpwJlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jaA7QAR4DUXOUibotzOr1slj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXsFMzyZOaRpEBFBxtyY9cIHhcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOu13gCh0zEL6u01a72l0lC9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mArwq39H6__7qAVzY7ZNnpf2Od8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WePnb2YLfMCUOwsKWYntX6C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbgkHdHc-XnJNmKDmLVAIH86-GA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNrMzB1VWr95SaMnI8ivY7Pc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xtbBp6lAt1t0n9irxrHdBzsUy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9sDgHCS2eDNqBHAjSVIF4od.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHeuVqGOQSI5hSJanyNzgGplIAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWBVHjqqQ63y7GerosLy0SGG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lgq-vQ93P_wJZxc2gegZ5Vqqrpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rZ2VqVk356TqSW3K4iG7gQEJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Map chamber behaald als Ravenclaw. Die battles en ook de camps vind ik minder irritant dan dual club ronde 3. Beetje 4 tegen 1 en je bent zo knockout. Het verkennen van de omgevingen vind ik het leukste. Beetje rondstruinen, herbs meepakken, je eigen brouwsel maken.

20% quests, 20% field guide pages. Combat 5%, explore 1% en Room of Requirements nog 0. Die Merlin Trials gaan nog wel wat tijd kosten om ze te ontrafelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Hoeveel shinies hebben jullie al?

Wij hebben er inmiddels 4 (Unicorn, Gaint Purple Toad, Puffskein, Jobberknoll, Hippogriff)

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 06-03-2023 00:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Is de game nog te doen. Als je alleen hoofdzakelijk de main quest doet en een paar side quests. Maken die traits nog wat uit voor die armors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
jaaoie17 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 00:17:
Is de game nog te doen. Als je alleen hoofdzakelijk de main quest doet en een paar side quests. Maken die traits nog wat uit voor die armors?
Ik heb het zelf niet nodig gehad, maar voor de challenges moet je 15 traits upfraden dus heb ik goedkope gear gebruikt voor upgrades. Weet niet op welke moeilijkheidsgraad je speelt? Maar ik speel zelf op Hard en ben nog maar 2 keer doodgegaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op maandag 6 maart 2023 @ 00:57:
[...]

Ik heb het zelf niet nodig gehad, maar voor de challenges moet je 15 traits upfraden dus heb ik goedkope gear gebruikt voor upgrades. Weet niet op welke moeilijkheidsgraad je speelt? Maar ik speel zelf op Hard en ben nog maar 2 keer doodgegaan..
Kan je wat doen dan met die gear die je vind, ja kan na de geheime kamer en iets met dat kleding wiel doen ofzo.
Maar ik verkoop constant alles wat ik vind eigenlijk, maar moet ik daar iets mee doen voor 100% ofzo ?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Carlos0_0 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 07:04:
[...]

Kan je wat doen dan met die gear die je vind, ja kan na de geheime kamer en iets met dat kleding wiel doen ofzo.
Maar ik verkoop constant alles wat ik vind eigenlijk, maar moet ik daar iets mee doen voor 100% ofzo ?.
Nee je kan er naast het dragen en verkopen vrij weinig mee haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 16:41
G_Dragon schreef op maandag 6 maart 2023 @ 07:43:
[...]

Nee je kan er naast het dragen en verkopen vrij weinig mee haha
En een aantal keer upgraden (via de Loom) om die achievement te halen.. ;)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
BTFD schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:33:
[...]

Ja die is er natuurlijk ook nog en we moeten die challenge niet vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Wat ik jammer vind is het gemis aan onderlinge competitie tussen de verschillende houses. Geen quidditch en geen tussenstand qua punten. Waarom wel scripten: points to [insert House] maar dan geen zandlopers bijhouden met de tussenstand? Verder zal ik als lvl 12 wizard zonder nog talents geregeld te hebben wel underpowered zijn, maar in gevechten tegen veel tegenstanders (pensieve guardians, spinnen, goblins) werkt zelfs de camera met aanpasingen in dit topic en het lock systeem gewoon niet goed genoeg. Het is niet zo soepel als ik gewend ben in andere games. En ik ga daardoor vaker dood op hard. Of ik mis nog de power voor leuke chain combo's. (combineer zelf accio met incendio of levioso met expelliarmus)

Welke talents hebben jullie als eerste gepakt? Grote stappen snel thuis hier met die unforgivables? Wie speelt er als Slytherin Tom Riddle na. En wie juist Gryffindor zonder ooit ze te gebruiken? Speel zelf een Ravenclaw en gezien de mate van overpowered zijn van de AK curse ga ik die wel meenemen als last resort. Maar het liefste focus ik mij op reguliere spells. Ancient magic aanvallen zijn sowieso al de dikkere aanvallen in mijn ervaring. Het gemak waarop je dan van die guardians of trolls kapot krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Vraag over de Imperio-curse, ik heb per ongeluk in de quest de reactie gegeven dat ik Imperio niet wilde leren. Dus heb ik de curse niet unlocked, is die nu voor altijd niet beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Blik1984 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:40:
Vraag over de Imperio-curse, ik heb per ongeluk in de quest de reactie gegeven dat ik Imperio niet wilde leren. Dus heb ik de curse niet unlocked, is die nu voor altijd niet beschikbaar?
Volgens mij zijn Imperio en Crucio nog tijdelijk na de quest aan te leren in de Undercroft bij Sebastian. Avada Kedavra echter niet!! (Daar kwam ik zelf helaas achter...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Sir_Lion schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:47:
[...]

Volgens mij zijn Imperio en Crucio nog tijdelijk na de quest aan te leren in de Undercroft bij Sebastian. Avada Kedavra echter niet!! (Daar kwam ik zelf helaas achter...).
Ok, zo maar eens kijken of ik hem nog kan leren dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53
Joosie200 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:27:
Wat ik jammer vind is het gemis aan onderlinge competitie tussen de verschillende houses. Geen quidditch en geen tussenstand qua punten. Waarom wel scripten: points to [insert House] maar dan geen zandlopers bijhouden met de tussenstand? Verder zal ik als lvl 12 wizard zonder nog talents geregeld te hebben wel underpowered zijn, maar in gevechten tegen veel tegenstanders (pensieve guardians, spinnen, goblins) werkt zelfs de camera met aanpasingen in dit topic en het lock systeem gewoon niet goed genoeg. Het is niet zo soepel als ik gewend ben in andere games. En ik ga daardoor vaker dood op hard. Of ik mis nog de power voor leuke chain combo's. (combineer zelf accio met incendio of levioso met expelliarmus)

Welke talents hebben jullie als eerste gepakt? Grote stappen snel thuis hier met die unforgivables? Wie speelt er als Slytherin Tom Riddle na. En wie juist Gryffindor zonder ooit ze te gebruiken? Speel zelf een Ravenclaw en gezien de mate van overpowered zijn van de AK curse ga ik die wel meenemen als last resort. Maar het liefste focus ik mij op reguliere spells. Ancient magic aanvallen zijn sowieso al de dikkere aanvallen in mijn ervaring. Het gemak waarop je dan van die guardians of trolls kapot krijgt.
Ik heb daar zelf geen moeite mee eigenlijk. House points zouden me niet zoveel boeien eerlijk gezegd, het is ook meer een verhaal dat zich afspeeld in/om hogwarts dan een 'school simulator', en zijn die punten dus ook niet echt relevant. Target locken gaat bij mij overigens wel prima, even wennen maar dan lukt het wel. Ik speel ook 'maar' op normal dus mogelijk zal het wat makkelijk zijn, maar met alle spells en consumables die je tot je beschikking hebt is het wel aardig goed te doen. Al moest ik toch wel even slikken toen ik voor het eerst een battle arena deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Bartske schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:55:
[...]
Ik heb daar zelf geen moeite mee eigenlijk. House points zouden me niet zoveel boeien eerlijk gezegd, het is ook meer een verhaal dat zich afspeeld in/om hogwarts dan een 'school simulator', en zijn die punten dus ook niet echt relevant. Target locken gaat bij mij overigens wel prima, even wennen maar dan lukt het wel. Ik speel ook 'maar' op normal dus mogelijk zal het wat makkelijk zijn, maar met alle spells en consumables die je tot je beschikking hebt is het wel aardig goed te doen. Al moest ik toch wel even slikken toen ik voor het eerst een battle arena deed.
Dat komt meer omdat ik fan ben van het verhaal uit de boeken. En dan verwacht je zoiets wel zelfs al heb je alle vrijheid om enkel te gaan verkennen en niks aan klassen volgt. Je hoort bij een house/afdeling, door goed gedrag scoor je punten, door slecht gedrag minpunten. Zelfde met prefect / owls. Dat hoort in het vijfde jaar te zitten. Eerste keer forbidden forest was wel mooi ingeleid overigens.

Veel spells heb ik nog niet. Desillusie charm / lumos mja leuk voor de lege canvassen en sneaken naar de restricted bieb maar niet echt bruikbaar in combat. Hou ik over levioso, expelliarmus, incendio en accio. Kun je genoeg leuke combinaties van maken. Maar incendio werkt vooral dichtbij en nauwelijks van ver af en expelliarmus ontwapent de tegenstander voor even doet ie niks dus hop basic cast erop. Of de tijd om met accio + incendio dichtbij te halen en af te fakkelen.

In de Forbidden forest heb ik uiteindelijk dankbaar gebruik gemaakt van de chomping cabbages als kleine companions. Kwam er anders niet doorheen op hard. En de wiggenweld potions gingen er rap doorheen vlak voor de map chamber. Reguliere guardians zijn te doen, de extra heavy dudes was wel pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomlord
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:42
Vreemd, ik heb 30/32 side quests en alleen de laatste main missie nog in het vooruitzicht. Heb die Playstation exclusieve missie nog steeds niet gezien. Als ik naar het plekje ga waar hij zou moeten zijn zie ik wel met revelio dat die deur blauw is maar geen missie. Doe ik iets verkeerd? Kan ik de game ergens geforceerd updaten of kan dat het probleem niet zijn? Heb ps5 btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 13:43
tomlord schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:36:
Vreemd, ik heb 30/32 side quests en alleen de laatste main missie nog in het vooruitzicht. Heb die Playstation exclusieve missie nog steeds niet gezien. Als ik naar het plekje ga waar hij zou moeten zijn zie ik wel met revelio dat die deur blauw is maar geen missie. Doe ik iets verkeerd? Kan ik de game ergens geforceerd updaten of kan dat het probleem niet zijn? Heb ps5 btw
Heb je de game fysiek of digitaal? Bij de fysieke versie zit een code om die quest te activeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekW6Hx4uCaQOilgDeOcoxjveyhc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VzfPVbcB8hSXJNKGcQPWJHN2.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door RedNas74 op 06-03-2023 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Joosie200 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:16:
[...]

Dat komt meer omdat ik fan ben van het verhaal uit de boeken. En dan verwacht je zoiets wel zelfs al heb je alle vrijheid om enkel te gaan verkennen en niks aan klassen volgt. Je hoort bij een house/afdeling, door goed gedrag scoor je punten, door slecht gedrag minpunten. Zelfde met prefect / owls. Dat hoort in het vijfde jaar te zitten. Eerste keer forbidden forest was wel mooi ingeleid overigens.

Veel spells heb ik nog niet. Desillusie charm / lumos mja leuk voor de lege canvassen en sneaken naar de restricted bieb maar niet echt bruikbaar in combat. Hou ik over levioso, expelliarmus, incendio en accio. Kun je genoeg leuke combinaties van maken. Maar incendio werkt vooral dichtbij en nauwelijks van ver af en expelliarmus ontwapent de tegenstander voor even doet ie niks dus hop basic cast erop. Of de tijd om met accio + incendio dichtbij te halen en af te fakkelen.

In de Forbidden forest heb ik uiteindelijk dankbaar gebruik gemaakt van de chomping cabbages als kleine companions. Kwam er anders niet doorheen op hard. En de wiggenweld potions gingen er rap doorheen vlak voor de map chamber. Reguliere guardians zijn te doen, de extra heavy dudes was wel pittig.
Als je de graphics aankan dan zou je ook nog eens kunnen kijken naar de eerste officiele harry potter games, die hebben wel meer die vibe en volgen het HP verhaal van dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Bartske schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:58:
[...]

Als je de graphics aankan dan zou je ook nog eens kunnen kijken naar de eerste officiele harry potter games, die hebben wel meer die vibe en volgen het HP verhaal van dichtbij.
Oh, maar die games heb ik allang gespeeld. Zowel op de Playstation 1 en PC. En zelfs Quidditch tournament op de GameCube :+ Sowieso jammer: wel het stadion bouwen in game en er dan niks mee doen.

Maargoed ik ga me meer dan prima vermaken. Begon gisteren in de middag en voor je het weet is het: misschien maar wat eten regelen tegen half 9 's avonds. Het spel nodigt uit tot verkennen en slaagt daar goed in.

En dat ik nog geen overpowered gevoel heb in gevechten ligt aan nul talent points benut hebben. Lees al genoeg over contagion effect, crucio er 1, doe een standard combat spell en met confringo of AK zijn alle tegenstanders in de buurt de klos. Gaat dan wss snel vervelen voor sommige maar ik speel games voor het verhaal. Niet om continu gestoord te worden door random gevechten.

Omdat je niet kunt reskillen / respeccen wil ik alleen wel mijn talent points goed benutten. Bij Cyberpunk had je customize your own build pagina's, zelfs voor Wizards Unite bestond dat. Wie heeft er eentje gevonden voor Legacy? Want om nu elke build in een manual save te gooien. Dan weet nu al dat ik mijn favo build ga overschrijven bij een nieuwe test build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Joosie200 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:07:
[...]

Oh, maar die games heb ik allang gespeeld. Zowel op de Playstation 1 en PC. En zelfs Quidditch tournament op de GameCube :+ Sowieso jammer: wel het stadion bouwen in game en er dan niks mee doen.

Maargoed ik ga me meer dan prima vermaken. Begon gisteren in de middag en voor je het weet is het: misschien maar wat eten regelen tegen half 9 's avonds. Het spel nodigt uit tot verkennen en slaagt daar goed in.

En dat ik nog geen overpowered gevoel heb in gevechten ligt aan nul talent points benut hebben. Lees al genoeg over contagion effect, crucio er 1, doe een standard combat spell en met confringo of AK zijn alle tegenstanders in de buurt de klos. Gaat dan wss snel vervelen voor sommige maar ik speel games voor het verhaal. Niet om continu gestoord te worden door random gevechten.

Omdat je niet kunt reskillen / respeccen wil ik alleen wel mijn talent points goed benutten. Bij Cyberpunk had je customize your own build pagina's, zelfs voor Wizards Unite bestond dat. Wie heeft er eentje gevonden voor Legacy? Want om nu elke build in een manual save te gooien. Dan weet nu al dat ik mijn favo build ga overschrijven bij een nieuwe test build.
Ik zou eerst doorspelen tot de herfst (je weet gelijk wanneer je daar bent), dan kun je de meeste spells halen en dan kun je ook lekker alles uitgebreid gaan verkennen. Qua talents: volgensmij maakt het allemaal niet zoveel uit omdat de combat toch niet super lastig is. Wat je al wel kan doen is die talents gebruiken om extra spellbars te unlocken, die ga je toch in elke build als eerste unlocken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
Nu die 3e trial aan het doen. Wat ontzettend gaaf gedaan zeg met die stijl

spoiler:
Super gaaf die story line van de deathly hollows erin verwerkt.

[ Voor 37% gewijzigd door Ricmaniac op 06-03-2023 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Sir_Lion schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:47:
[...]

Geprobeerd, en je hebt gelijk. Imperio geleerd in de Undercroft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
BTFD schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:33:
[...]

Ah ja achievement interesseren mij niet, wat ik haal is leuk maar ga er niet langer door spelen.
Dus gewoon mijn quest doen en de zooi verkopen die ik vind dus :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
G_Dragon schreef op maandag 6 maart 2023 @ 00:57:
[...]

Normal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
We’re overwhelmed with gratitude for the response to Hogwarts Legacy from fans around the globe. The team is working hard to deliver the best possible experience on all platforms and we need more time to do this. Hogwarts Legacy will launch for PS4 and Xbox One May 5, 2023.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Toch wel zuur voor de PS4 en XBOX spelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:05:
[...]

Toch wel zuur voor de PS4 en XBOX spelers...
Maandje extra wachten, valt opzich te overleven ;) Liever dat gamers een maandje langer moeten wachten op hun game en dat de ervaring beter is, dan de game uitbrengen en dat de ervaring minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Er is zo’n achievement/trophy waarbij je je ancient magic op elke enemy gebruikt moet hebben (34 verschillende dacht ik) . Kan je ergens zien welke je wel en niet gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:53
Via deze mod iig (leest je savegame data): https://www.nexusmods.com/hogwartslegacy/mods/556

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnWIgBnyPVAqHEOx99R6wiTSCIo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dEidyDpl98fzgRpX56Bs57rC.jpg?f=user_large

:+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ricmaniac schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:41:
Nu die 3e trial aan het doen. Wat ontzettend gaaf gedaan zeg met die stijl

spoiler:
Super gaaf die story line van de deathly hollows erin verwerkt.
Erg gaaf gedaan inderdaad, wat mij betreft de leukste trial. (y)

Ben ook erg onder de indruk van Sebastian zijn verhaal en vind dat misschien nog wel een beter verhaal dan de main story. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Yonix schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:33:
[...]

Ben ook erg onder de indruk van Sebastian zijn verhaal en vind dat misschien nog wel een beter verhaal dan de main story. :)
Yup zijn story line is erg goed idd.
Leuk om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik ben inmiddels ook met Hufflepuff nu tot de map chamber gerushed met main story quests om de achievement te halen :)

Nu nog slitherin en dan heb ik al die houses die achievement.

Dan kan ik gewoon mijn main char afmaken en hoef ik dat niet nog daarna te doen als ik eigenlijk klaar ben met de game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pas08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09 14:33
Yonix schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:33:
[...]

Was leuk gedaan, maar ik mis totaal de link met het verhaal. Tot aan dat punt (ook tot iets daarna) is er met geen woord over dat sprookje gerept. Vond zelf dat die quest uit het niets kwam vallen en meer aanvoelde als een ff makkelijk een referentie erin ploffen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yonix
En klaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1Xd9y-Tt6UCNYK-wFNR8O_tO6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPAJtwlc0N5srBLYXjTOMVqr.jpg?f=fotoalbum_large

Hoewel ik in het begin erg onder de indruk was van de sfeer en de wereld waarin het spel zich afspeeld, kon het mij uiteindelijk toch niet volledig grijpen; de laatste quests heb ik dan ook in hoog tempo afgerond, omdat ik het spel simpelweg wilde afronden.

Het is een mooi spel, dat voor de fans vast heel veel dingen goed doet, maar uiteindelijk is dit geen spel wat mij bij zal blijven. :)

Positief:
• De sfeer en de wereld zijn erg overtuigend.
• Combat is goed gedaan, hoewel het met een controller soms erg frustrerend kon zijn (funky camera lock, geklooi met de spell tabs).
• Quest van Sebastian is fantastisch uitgewerkt!
• Grafisch mooi (ondanks performance issues op pc).

Negatief:
• Naar mijn mening kon de spelwereld beter benut / ingericht worden. Uiteindelijk heb ik, bij het volgen van de main quest, misschien 60% van heel de wereld gezien.
• RPG-lite: talents, upgrades, traits voegen weinig toe - ook op 'Hard' - en keuzes hebben geen échte gevolgen, zoals in mijn geval:
spoiler:
Wil alles voor mezelf houden, want power (!), maar ik ben nog steeds welkom op Hogwarts en kan nog leuk kletsen met Weasely onder het genot van een gezellig muziekje op de achtergrond. :S

• Héél veel 'filler content' en 'artificial game lengtheners': assignments (haal dit, doe dat ...), dungeons / grotten / puzzels die nauwelijks iets toevoegen of écht belonen, alle challenges (bezigheidstherapie!) en dan de kers op de taart: 'Reach level 34 in order to attend the House Cup'. Wat een onzin! 8)7
• De main quest: flinterdun verhaal met een anti-climax als ontknoping:
spoiler:
Gevecht met Rookwood stelde niets voor en wie had bedacht dat Ranrok in een draak moest veranderen? Lame. :P

Cijfer: 7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:33

The_Worst

Unox

Verbaast mij niks. Het spel loopt zelfs op zware pc's niet altijd even soepel dus waarschijnlijk moet er flink wat geoptimaliseerd worden om het speelbaar te houden op PS4 en X1. Hopelijk gaan we wat van die optimalisaties ook terugzien in de current-gen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Net de laatste trial gedaan. Ben nu bij de laatste quest van de MSQ (althans voor de story niet de housecup)

Wat een goeie game is dit toch. De magie is er wel af van de eerste 20 uur maar ik vind het nog steeds ontzettend tof.

Ga morgen de Story afmaken en dan gaan we maar rustig aan de gebieden 1 voor 1 finishen. Waarschijnlijk blijven er op het eind dan een paar sidequests over.

Denk wel dat ik voordat ik dat dus af maak eerst met Slithering die map chamber nog ga bereiken want die achievement lijkt me pittiger als je voor je gevoel verder al helemaal klaar bent met de game :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gisteren eigenlijk pas voor t eerst bezig geweest met de races, ik begin de mensen die klagen over de besturing van de bezem iets meer te snappen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
Ht87 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:59:
Gisteren eigenlijk pas voor t eerst bezig geweest met de races, ik begin de mensen die klagen over de besturing van de bezem iets meer te snappen haha!
Volgens mij hebben ze de controls expres niet te logisch gemaakt om het moeilijker te maken.
Heb zelf alleen de eerste twee geprobeerd en gehaald, dus ik weet niet of het nog lastiger wordt, maar het is wel te doen.

De kritiek op het openen van de sloten snap ik ook nog niet echt, een level I heb je toch in 5-10 seconden open? De levels II en III heb ik nog niet unlocked :+ (pun intended), maar voorlopig irriteert het me niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
@Ht87 Gefeliciteerd met je verjaardag!

Gisteren weer 3 uurtjes gespeeld en ik moet nu bij combat alleen nog maar de laatste 4 infamous foes vinden en dan heb ik het kopje combat ook 100%, als ik dit hebt bereikt word het alleen nog maar de zijmissies en storymissies spelen. Waar ik hopelijk nog 40 uur in kan steken, want heb voor mijn gevoel nog niet veel main missies gedaan.

spoiler:
Ik heb net de missie gehad dat ik op een beest kan vliegen, net voorbij post-game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

MeanGreen schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:10:
[...]

Volgens mij hebben ze de controls expres niet te logisch gemaakt om het moeilijker te maken.
Heb zelf alleen de eerste twee geprobeerd en gehaald, dus ik weet niet of het nog lastiger wordt, maar het is wel te doen.

De kritiek op het openen van de sloten snap ik ook nog niet echt, een level I heb je toch in 5-10 seconden open? De levels II en III heb ik nog niet unlocked :+ (pun intended), maar voorlopig irriteert het me niet.
1. Er zijn 3 races totaal. De laatste is alleen maar langer, niet zozeer moeilijker (en ga je toch pas ondernemen na de broom upgrades (II) én er is 0 toegevoegde waarde om eerste te worden (geen achievement)
2. Lock II en III zijn identiek mbt mechniasme aan Lock I. I.e ze zijn niet moeilijker open te maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Mja ik irriteer mij ook niet aan die sloten hoewel ik nu bijna alle sloten in de wereld heb open gemaakt maar op een gegeven moment wil je dit gewoon sneller doen omdat het er zo ontzettend veel zijn.

Wat je wel zou kunnen doen om het te versnellen is dus de game op Story difficulty zetten.
Dan heb je een knop Autosolve wanneer je een slot probeerd te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
MeanGreen schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:10:
[...]
Maar daarom is het juist nog irritanter. Die minigame voegt echt 0 toe en ik baal al als ik er weer 1 open moet maken. No way dat ik al die beestjes/standbeeldjes ga zoeken om de sloten op lvl 2 en 3 te kunnen openen om mezelf nog meer te pijnigen met nog meer onnozele minigames. Ik ben gekke Henkie niet :+

Die merlin trials zijn ook zoiets. Dat hadden ze er of uit moeten halen, of unieker/moeilijker moeten maken of zo laten in de huidige vorm, maar dan 75% van het aantal schrappen. De filler content gaat me steeds meer tegen staan. Fantastic beasts vangen vind ik dan wel weer leuk, maar ben benieuwd welke filler er nog meer op me af gaat komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 07-03-2023 08:58 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik snap dat over de filler content dus niet. Het zijn geen dingen die je moet doen.

Geniet gewoon van het spel en speel het verhaal uit dan ben je klaar.
Wil je 100% completen dan moet je zoals in elke game er gewoon wat meer voor doen. Maar het voegt totaal niks toe is puur voor je ego dat je alles complete hebt :P

Als ze het spel leger hadden gelaten ondanks dat het filler content was dan was er weer ontzettend veel gezeur hoe snel iemand de game klaar heeft.

30 uur voor een singleplayer is tegenwoordig (HELAAS) meer dan we meestal krijgen.
Laat staan als je nu 100% wilt halen dan ben je minstens 60-70 uur bezig (vaak meer)

Ik snap echt wel waar je het over hebt hoor en zie heus wel in dat 95 merlin trials ontzettend veel is wat overbodig is maar het is niet dat ik ze met tegenzin doe. Ik heb geen haast om het uit te spelen juist omdat het een singleplayer is. Speel gewoon lekker mijn multiplayer gamepjes en tussendoor aantal uren per week hogwarts legacy en geniet er nog steeds van. Ik ben alleen ook echt niet objective focussed. Wanneer ik kijk naar een steen die ik weer moet opblazen voor een merlin trial kijk ik ook naar de achtergrond over de bergtoppen of zee heen etc en geniet gewoon van de environment wat nog steeds meer is dan wat ik van deze game had verwacht.

Nou heeft iedereen een andere manier van spelen maar een groot deel van de problemen die spelers benoemen is in mijn inziens gewoon persoonlijk hoe iemand de game beleefd en niet perse een probleem van de game zelf. Dat is er helaas nu eenmaal in deze meta age of gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
Er is verschil in lock levels

Level 1 8 plekken waar de lcok kan zitten
Level 2 16 en level 3 32
Maar in de praktijk doe ik ze allemaal even snel....
Pagina: 1 ... 50 ... 58 Laatste

Let op:
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions