Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:21:
Mijn huidige stand van zaken na 59 speeluren, moet op Hogwarts zelf nog 8 Field Pages vinden en een aantal collection chests. Maar na een beetje onderzoek via Google ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik die pas na bepaalde hoofdmissie kan halen, de dorpen op de wereld map heb ik 100% op Hogsmead na, want daar mis ik ook nog steeds een collection chest (heb het opgegeven na uren zoeken). Binnenkort word het dus toch maar weer eens tijd voor het hoofdverhaal d:)b

[Afbeelding]
Nice, ik ben nog niet zoo ver maar denk als ik de uren door reken ik ook wel op zoiets zou zitten. veel verder met exploration dan main story :P ben pas net met Sebastian naar Feldcroft gegaan en zit op 30 uur met die save

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
61 uur op de teller en (volgens de challenges) nog minimaal 9 missies te gaan voordat het hoofdverhaal eindigt. Geen idee of het na het behalen van deze challenge ook echt klaar is.

Elke keer start ik het spel op met het idee om de hoofdmissies te spelen, zit ik toch nog 3 uur te verzamelen, personages te helpen, dorpjes te ontdekken en mijn Room of Requirement in te richten. Heerlijk om zo af te dwalen.

Hoewel ik de dorpjes en items die je daar kunt vinden wat repeterend begin te vinden, biedt het spel telkens nét weer wat nieuws waardoor ik weer verrast wordt. Heel goed gedaan wat mij betreft, ik geniet nog volop en ga denk ik wel proberen de 100% te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de 100% niet als doel, vooral bij de Merlin Trials voel ik niet de meerwaarde, de questgever hiervan komt (volgens mij?) ook niet terug om t allemaal zinvol te laten lijken in het verhaal voor me.
Het blijft voor mij wel wel leuk om jezelf als machtige tovenaar te voelen als je in je eentje zo’n kamp oprolt en ondersteunend met ancient magic de ene spreuk na de andere erop knalt! Benieuwd of ik na de main quest nog wat rond blijf scharrelen, spawnen de gedode vijanden weer terug dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ht87 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:34:
Ik heb de 100% niet als doel, vooral bij de Merlin Trials voel ik niet de meerwaarde, de questgever hiervan komt (volgens mij?) ook niet terug om t allemaal zinvol te laten lijken in het verhaal voor me.
Het blijft voor mij wel wel leuk om jezelf als machtige tovenaar te voelen als je in je eentje zo’n kamp oprolt en ondersteunend met ancient magic de ene spreuk na de andere erop knalt! Benieuwd of ik na de main quest nog wat rond blijf scharrelen, spawnen de gedode vijanden weer terug dat iemand weet?
Klopt in principe zijn die merlin trials ook niks meer waard als je 40 inventory slots hebt. Als je niet voor 100% gaat that is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09 14:33
Hebben die common rooms nog enig nut?
Ik ben na een uur of 15 spelen 1 keer geweest uit de verhaal quest en daarna nog eens om te checken of er wat te doen was, maar vond de common room vrij leeg…

Ik ben nog niet zo ver in het verhaal. Moet mijn bezempje nog verdienen, wellicht maakt dat nog uit?

Vooralsnog heeft die ruimte geen toegevoegde waarde en daarmee het huis dat je kiest dus ook niet echt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:03
Pas08 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:45:
Hebben die common rooms nog enig nut?
Ik ben na een uur of 15 spelen 1 keer geweest uit de verhaal quest en daarna nog eens om te checken of er wat te doen was, maar vond de common room vrij leeg…

Ik ben nog niet zo ver in het verhaal. Moet mijn bezempje nog verdienen, wellicht maakt dat nog uit?

Vooralsnog heeft die ruimte geen toegevoegde waarde en daarmee het huis dat je kiest dus ook niet echt?
Volgens mij zijn er wat andere missies per afdeling maar verder maakt t erg weinig uit wat je bent, helaas. Was toffer geweest als ze die strijd tussen de afdelingen hadden, dat je punten kon verdienen of verliezen en je medeleerlingen ook positief of negatief reageerde op je om die reden. Neemt niet weg dat ik erg geniet van Hogwarts Legacy, ondanks de gemiste kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Die andere room ga je vaker komen. Dat is echt mijn start en eindpunt van elke sessie.

Net m'n eerste echte bizarre bug tegen gekomen.
Een puzzel in een indoor locatie die totaal onmogelijk leek door blokken steen op de verkeerde plekken.
Tutorial opgezocht, en daar zaten die blokken steen helemaal niet.
Nog een tutorial... Dito

Helemaal uit de locatie en opnieuw beginnen was de oplossing, puzzel was opeens vrij makkelijk :)

( express vaag gebleven wegens spoilers van een leuke puzzel side quest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:50
mentalozzie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:32:
[...]

Heb dit echt totaal niet helaas, speel 1-2 uurtjes en ben er dan wel weer klaar mee. Te weinig actie en teveel geouwenhoer... het ziet er wel gaaf uit de graphics.

Ach doe ik er lekker lang mee. Inmiddels lvl 15...
Ah, ben ik toch niet de enige. Sterker nog, ik was het al zat na een paar side missions en qua hoofd missie ben ik niet verder gekomen dan die grote trol in Hogsmeade. Denk ook niet dat ik veel verder ga komen, vind het ronduit saai jammer genoeg.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige aanpak is zij missies doen icm af en toe een hoofd missie. Ik wijk niet teveel af van het punt waar een quest mij naar toe stuurt omdat je vooraf niet weet of je er later alsnog naar toe gestuurd gaat worden. En anders blijf ik maar ontsporen. ;)
Wanneer het hoofdverhaal eenmaal af is ga ik de map pas systematisch afronden.
Dat is het plan voor nu. 8)
23 uur in de game zitten, rond de level 25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:01
G_Dragon schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:21:
Mijn huidige stand van zaken na 59 speeluren, moet op Hogwarts zelf nog 8 Field Pages vinden en een aantal collection chests. Maar na een beetje onderzoek via Google ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik die pas na bepaalde hoofdmissie kan halen, de dorpen op de wereld map heb ik 100% op Hogsmead na, want daar mis ik ook nog steeds een collection chest (heb het opgegeven na uren zoeken). Binnenkort word het dus toch maar weer eens tijd voor het hoofdverhaal d:)b

[Afbeelding]
Daarna tweede playthrough??? 😄😄

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wolverine9000 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 00:42:
[...]

Daarna tweede playthrough??? 😄😄
Haha ik wil uiteindelijk alle huizen doen, maar dan bij die alleen de main story :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:13
Meer mensen op de PS5 waar de exlclusive quest niet verschijnt?
Ik heb geGoogled en dit zou moeten gebeuren na de 2de trial.

Die heb ik gedaan en nog 2 main missions. Echter verschijnt er nog niets.
Terwijl dit als velen als de beste quests wordt gezien! :(

EDIT: Volgens Google moet je quest starten na de 2de trial. Na een filmpje zie je dat iets meer main quests moet doen

[ Voor 19% gewijzigd door Dubrillion op 22-02-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:35
Dubrillion schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:56:
Meer mensen op de PS5 waar de exlclusive quest niet verschijnt?
Ik heb geGoogled en dit zou moeten gebeuren na de 2de trial.

Die heb ik gedaan en nog 2 main missions. Echter verschijnt er nog niets.
Terwijl dit als velen als de beste quests wordt gezien! :(
Bij mij stond hij ook niet als quest, dus ben maar naar de start lokatie gegaan. Daar kon ik de quest starten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36
Jr. is naar de bso en the missus zit aan de eettafel te werken, dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilqtLwUnPNTYU6UvkqUMV73Jq8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/thDJ5di3b0Iwewk9Xp4mTFcc.jpg?f=fotoalbum_large

Back to Hogwarts it is! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Beetje vreemde post misschien (luchtig bedoeld)

Maar ik heb vandaag een dagje vrij en gisteravond onder het genot van een 'paar' biertjes heb ik een paar Hogwarts video's bekeken.

En dan een paar waar iemand spinnen te lijf ging, zelfs een stukje van een of andere boss spider kunnen kijken (soort van)

Maar ik voel me nu een beetje baddass :+

Misschien koop ik de game alsnog een keer en speel die levels gewoon met een toverdrank wat mij iets moediger maakt..

Ik maak ietwat van een grapje want volgens mij moet ik dan zo continu onder invloed zijn, de game zit echt vol met die dingen.

Maar wel een hele mooie wereld neergezet wat ik zo zag (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
Slaapje schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:12:
[...]

Ah, ben ik toch niet de enige. Sterker nog, ik was het al zat na een paar side missions en qua hoofd missie ben ik niet verder gekomen dan die grote trol in Hogsmeade. Denk ook niet dat ik veel verder ga komen, vind het ronduit saai jammer genoeg.
De eerste uren wordt er nog niet zoveel gevochten. Als je de kaart er even bijpakt ( youtube) / eroverheen vliegt. Zul je zien dat het vol met dungeons, caves en loslopende vijanden zit.
Dus als je het trolgevecht wel leuk vond, zou je het nog een kans kunnen geven.
Blijft uiteraard dat er in de mainstory ook veel gekletst wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mariekeb
Sipio schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:03:

Maar ik heb vandaag een dagje vrij en gisteravond onder het genot van een 'paar' biertjes heb ik een paar Hogwarts video's bekeken.

En dan een paar waar iemand spinnen te lijf ging, zelfs een stukje van een of andere boss spider kunnen kijken (soort van)

Misschien koop ik de game alsnog een keer en speel die levels gewoon met een toverdrank wat mij iets moediger maakt..

Ik maak ietwat van een grapje want volgens mij moet ik dan zo continu onder invloed zijn, de game zit echt vol met die dingen.

Well done. En als je hem op pc koopt zijn er volgens mij al mods die spinnen in iets anders veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mariekeb schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:05:
[...]

Well done. En als je hem op pc koopt zijn er volgens mij al mods die spinnen in iets anders veranderen
Haha tnx, ik speel op de XSX maar mooi dat de mod community het al voor elkaar heeft.

Dankzij een modder toendertijd eindelijk Skyrim kunnen spelen.

Zullen een hoop gamers blij mee zijn d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb het bestaan van arachnophobia best onderschat als ik dit topic mag geloven. Veel meer mensen hebben er last van dan ik ooit dacht eigenlijk. Goed dat er modders zijn die dit aanpakken, maar zijn er dan ook developers die dit als optie inbouwen in de officiële game? Want dan is t best een gemiste kans geweest in HL aangezien er verder aan zoveel accessibility modi aandacht is besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 19:01
Ik merk dat ik al enkele dagen ontzetten slechte performances heb op mijn pc (3080 icm Ryzen 7 5800x3D) met flink wat stutters en zeer regelmatig drops naar 10-15 fps, wat dan geruime tijd zo blijft. Heb het idee dat de 1e patch juist dingen heeft verergerd. De ascendio MOD lijkt dit niet echt te verbeteren. Mensen die dit ook ervaren, en wellicht een oplossing hebben (verwacht het niet, maar kan het vragen..)?

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:38
Sipio schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:03:

Ik zit nu op zo'n 18u en ben pas 2x een spin tegengekomen :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ht87 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:04:
Ik heb het bestaan van arachnophobia best onderschat als ik dit topic mag geloven. Veel meer mensen hebben er last van dan ik ooit dacht eigenlijk. Goed dat er modders zijn die dit aanpakken, maar zijn er dan ook developers die dit als optie inbouwen in de officiële game? Want dan is t best een gemiste kans geweest in HL aangezien er verder aan zoveel accessibility modi aandacht is besteed.
Grounded heeft hier een specifieke optie voor ingebouwd in de game zelf met zelfs verschillende gradaties:
0 - This, of course, is the standard spider in the game in terms of visuals and height, so looks just like you'd imagine.
1 - A slightly smaller spider, with fewer legs but still quite spidery.
2 - The spider now looks like just a blob, with no legs but you can see multiple eyes and fangs.
3 - Similar to the previous version, except this one doesn't have any fangs.
4 - This one is much more of a blob, but with a bigger face (though less spidery) and just two eyes.
5 - The spider becomes two circles, with red eyes.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrs.ED
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08 23:13
invine schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:45:
[...]

Ik zit nu op zo'n 18u en ben pas 2x een spin tegengekomen :9
Wacht maar af… })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 22:42
Craftop schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:40:
Ik merk dat ik al enkele dagen ontzetten slechte performances heb op mijn pc (3080 icm Ryzen 7 5800x3D) met flink wat stutters en zeer regelmatig drops naar 10-15 fps, wat dan geruime tijd zo blijft. Heb het idee dat de 1e patch juist dingen heeft verergerd. De ascendio MOD lijkt dit niet echt te verbeteren. Mensen die dit ook ervaren, en wellicht een oplossing hebben (verwacht het niet, maar kan het vragen..)?
ik heb ook dat het spel soms beter loopt dan de andere keer. Echt heel stabiel is het vrijwel nooit. De mod had een groot deel weten te verbeteren echter na de 1e patch is het algemene performance verbeterd tegen over de voorgaande versie zonder de mod. Het vervelende is dat de mod nu niet meer lijkt te werken en toch stabieler was dan de patch.
ik speel met een 5800x & 2070s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Gisteren mijn eerste grote minpunt / bug gehad op de PC, na het laden van een safegame zat ik vast in de muur en moest het spel geforceerd afsluiten. Gelukkig met die 10 miljoen autosaves elke minuut zat er een tussen dat ik maar 5minuten progress had verloren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1 crash gehad al die tijd dat ik speel en dat was toen ik wilde teleporteren van the room of requirements naar Hogsmeade en dat was voor de patch. Mijn ervaring met de PS5 versie is dat er heel weinig mis mee is.
We zijn nu 2 weken verder en ik geniet nog steeds volop. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:02

rCk

Ik meld me hier ook even als H.L. fan! Sinds dat ik hem op de 7e of 8e binnen krijg ca 20 uur gespeeld en level 24 volgens mij.
De sfeer en graphics zijn geweldig natuurlijk. Ik kan dit spel heel goed waarderen.

Afgelopen zaterdag even gespeeld met een maatje, maar dan is het niet zo'n leuke game, dan heb je wat meer actie nodig. Dit is echt zo'n spel waarbij je lekker in je eentje gewoon uren kan gaan zitten gamen en de tijd kwijt raakt, ook kwijt raakt wat je eigenlijk aan het doen was, zoals ik hier ook verschillende mensen hoor.

Al met al zeker een leuke game, met name vanwege het nostalgische. Ik ben de komende dagen helaas wat druk, maar kan niet wachten om mijn toverhoed weer op te zetten :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BenvandeKaart
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:47
Gisterenavond begonnen met HL en wat een feest.

Het kasteel is echt schitterend en groots gedaan. Zoveel sfeer.
Ik ben net voor de eerste keer in Hogsmeade geweest, lijkt wel de efteling!

Heel benieuwd naar de rest van de wereld want deze lijkt op de map echt boven verwachting groot!
Ik betrap mezelf er wel op dat ik te veel bezig ben met de minimap linksonder terwijl ik meer zou moeten genieten van de wereld + details :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-09 14:29

Thermomet3r

het is warm of koud

Ik ben naast het spelen van H.L. ook weer de harrypotter serie aan het kijken, en probeer zoveel mogelijk plekken te vinden uit de films in H.L.
Ik moet zeggen er zijn echt enorm veel plekken die in H.L. verwerkt zijn, alleen kan ik de bewegende trappen (uit deel 1/steen der wijzen/ sorcerers stone) niet vinden, heb tot nu toe alleen de "verdwijnende/verschijnende" trappen gevonden.

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:53

Zeror

Ik Henk 'm!

Thermomet3r schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:50:
Ik moet zeggen er zijn echt enorm veel plekken die in H.L. verwerkt zijn, alleen kan ik de bewegende trappen (uit deel 1/steen der wijzen/ sorcerers stone) niet vinden, heb tot nu toe alleen de "verdwijnende/verschijnende" trappen gevonden.
Die trappen zitten ook niet in het spel. Ze hebben enkele consessies moeten doen om alles goed aan elkaar aan te kunnen sluiten. Er zijn wel meer locaties niet in het spel te vinden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
Naast questen ed , kun je ook heel heel heel veel tijd besteden aan binnenhuisarchitectuur.

Zoon vindt dat geweldig dus doel 1 was om alle conjuration objecten te verzamelen in het spel en nu gaat hij volledig los.
( Hij is ook level 33 en vrij ver in het spel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mariekeb schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:49:
Naast questen ed , kun je ook heel heel heel veel tijd besteden aan binnenhuisarchitectuur.

Zoon vindt dat geweldig dus doel 1 was om alle conjuration objecten te verzamelen in het spel en nu gaat hij volledig los.
En dan nog niet te spreken over de beestjes die je kan onderhouden. Hier bijna 50 uur, level 34, main quests nog heel veel te doen, bijna alle merlin trials gedaan en heel veel andere ditjes en datjes. Heb nog wel eventjes mijn bezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
Mariekeb schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:49:

Ik besteed hier ook veel tijd aan! Heerlijk om te doen en inderdaad die objecten te verzamelen. Ook overzichtelijk dat je per dorp kunt zien of je nog kisten open kunt maken.

Hierin is de Material Refiner een aanrader, die koop je in Hogsmaede. Produceert elke 10 minuten 10 moonstone. Scheelt enorm in het wanhopig zoeken daarvan, want ben vaak redelijk snel door mijn voorraad heen 😁.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:46
spoiler:
Ben op dit moment de vliegende sleutels aan het zoeken.... damn, dat is ook een werk zeg.

Maar oh oh oh, wat een heerlijk spel. Vooral bezig met allerlei randzaken, die ik als "completionist" dan graag volledig wil behalen... Duurt nog even voor ik er ben dus. ;D hahaha

Misschien toch maar wat meer focussen op de quests, want m'n bagspace is echt treurig weinig met 20 slots. Maakte net een chest open, kon niet looten - vervolgens chest niet meer te looten. doh!

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:36
RustStorm schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:22:
spoiler:
Ben op dit moment de vliegende sleutels aan het zoeken.... damn, dat is ook een werk zeg.

Maar oh oh oh, wat een heerlijk spel. Vooral bezig met allerlei randzaken, die ik als "completionist" dan graag volledig wil behalen... Duurt nog even voor ik er ben dus. ;D hahaha

Misschien toch maar wat meer focussen op de quests, want m'n bagspace is echt treurig weinig met 20 slots. Maakte net een chest open, kon niet looten - vervolgens chest niet meer te looten. doh!
Die Merlin puzzels zijn je vriend in deze.

Heb zelf net de eerste Percival trial gedaan. Koste wat tijd om uit te vogelen hoe de puzzels moesten worden opgelost. Wel mooi gemaakt en goed over nagedacht door de makers.

Nu net level 24 en zo'n 22 uur bezig.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RustStorm schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:22:
spoiler:

Ik moet een hele tijd nog 1 zo'n sleutel. maar ben er niet actief naar op zoek.

Die inventory slots gaan omhoog als je merlin trials doet inderdaad en die wil je wel doen. tot 40 slots daarna krijg je niet meer extra ondanks dat er 95 merlin trials zijn.

Dat met die chest gebeurd eigenlijk alleen bij legendary kisten. Vergeet niet dat je dan gauw load game kan doen eigenlijk van een auto save van paar minuten ervoor zodat je de kist weer kan looten he.

Tevens is dat een soort cheat als je specifieke gear zoekt ;P .. die loot is namelijk RNG dus je kan voordat je zo'n legendary kist opent de game saven en dan openen .. zijn het bijv gloves die je al legendary hoog hebt kan je de game loaden en kist opnieuw openen :P

Niet gedaan though want de game is nou niet bepaald diehard dat je dat hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:46
@apollo13 @Ricmaniac Ik had inderdaad al veel gelezen over die Merlin Trials. Maar ben daar nog niet aangekomen... haha nog zo veel te doen...

@Ricmaniac wat betreft die kist... tsja... dat is nu redelijk te laat haha. Niks meer aan te doen. :) maar goed om beetje rekening mee te houden voor een volgende keer.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 13:50
Die quest dat je die shop krijgt waarmee je extra coins krijgt is denk ik de ps only quest? Hele leuke quest wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zit met de achievement van de Merlin Trails op 64%

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 22-02-2023 22:21 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
Beavbusi schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:51:
Die quest dat je die shop krijgt waarmee je extra coins krijgt is denk ik de ps only quest? Hele leuke quest wel.
Toevallig net ook gespeeld, super leuke questline inderdaad!

Hopelijk kan je nog iets met de shop verder, zoals inrichten of iets dergelijks. Zoiets werd wel genoemd volgens mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor wie hem nog niet heeft, ze geven iedereen nog een kans!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQlpjmJBpLBucT-fKK8HbiPKjt0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNt1P3v5qixWT1mOMp2k8X83.jpg?f=fotoalbum_large

Dark Wizard. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrs.ED
Beavbusi schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:51:
Deze heb ik gisteren ook gespeeld, toevallig. Vond hem wel creepy hoor.
spoiler:
Schrok me dood toen die spin uit die deur kwam pfff
.

Ik lees hier een tekort aan Moonstone, maar dat heb ik echt niet. Die hele Room of Requirement kan me echt niet boeien, misschien omdat ik alle potions & planten eigenlijk niet gebruik? Je komt de combat ook makkelijk door met alleen spells. Heb ‘m wel na de tweede Crossed Wands op easy gezet, misschien dat het daarom komt :+

Na 30 uur begin ik me wel te irriteren aan continu dezelfde zinnen en de gebrekkige voice-acting. Dit spel moet het vooral van het sfeertje, de wereld en de muziek hebben.

• Yonix
Mrs.ED schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 06:45:
[...]
Na 30 uur begin ik me wel te irriteren aan continu dezelfde zinnen en de gebrekkige voice-acting. Dit spel moet het vooral van het sfeertje, de wereld en de muziek hebben.
'I guess all roads lead to Hogsmeade?' :p

Hier ook zelden een tekort aan materials, maar ik pak dan ook alles op tijdens het exploreren. :) Speel hier op 'Hard', dus elke potion of mandrake is welkom. :')

Gisteravond the Nab-Sack voor het eerst mogen gebruiken, toch wel erg tof hoe ze dat gameplay-element toepassen en de speelwereld nóg verder uitbreiden; de toevoeging van het vivarium in de 'Room of Requirements' is eveneens tof gedaan! Vind dat stiekem best een leuk onderdeel van het spel en ga 'full in The Sims-mode' telkens als ik er ben. :D

Wat ik wel jammer vind en waar ik nog niet aan kan wennen is het managen van je set spreuken. Ik merk dat ik regelmatig aan het klooien ben tijdens combat en in 'the heat of the moment' verkeerde spreuken gebruik, omdat ik een verkeerde tab open heb staan. Oh, en wat ik ook vervelend vind is, wanneer je alles net netjes hebt georganiseerd, het spel je dwingt om bepaalde spells uit te rusten - en wie heeft bedacht dat de borstel en Nab-Sack ook in de spell-tab geplaatst moeten worden? :S

Maar goed, afgezien van het bovenstaande vermaak ik mij met het spel en had ik niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. :)
Off to another adventure are we?
Ja na meerdere uren ken je sommige zinnen wel..
Ik baal wel van die hogsmeade quest, volgend jaar februari pas beschikbaar vind ik nog altijd belachelijk!
Gisteren vast me 3e character een anderhalf uurtje gespeeld.
Was te laat en was te moe om het verhaal goed te volgen dus toen dacht ik dan werk ik maar vast naar die achievement toe om de map chamber te bereiken met elk house :P

Ravenclaw vind ik ook wel tof. Moet alleen wel zeggen dat ik die common room mooier had verwacht dan dat het was. Heb geen spijt dat mijn main gryffindor is. Vind die gewoon nice.

Wel jammer dat je er vervolgens zo weinig doet door de game heen.

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 16:41
Inmiddels ook wat uren onderweg en merk dat ik mijn interesse in het spel een beetje aan het verliezen ben, vanwege al het repeteerwerk in de mini-games zonder extra uitdagingen..

Neem bijvoorbeeld de:

Level lock sloten
De deuren met dieren
Beesten vangen
Merlin trails

Daarnaast als je wat spells unlocked hebt met wat extra kracht van de talents, stelt het combat gedeelte ook niet veel meer voor en kill je een compleet kamp in no-time..

Het exploren en proberen alle field pages te vinden houdt mij op de been voor nu..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:13
G_Dragon schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:49:
Voor wie hem nog niet heeft, ze geven iedereen nog een kans!

[Twitter]
Ik heb in mijn leven misschien één keer op Twitch gezeten. En dat was waarschijnlijk perongeluk.

Hoe werkt dit en hoe krijg ik de cloak!?

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 20:38
De quest waarbij je verkleed gaat als iemand anders (zonder al te veel te zeggen) vond ik echt heel leuk gedaan :)

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 19:01
[...]

Ik lees hier een tekort aan Moonstone, maar dat heb ik echt niet. Die hele Room of Requirement kan me echt niet boeien, misschien omdat ik alle potions & planten eigenlijk niet gebruik? Je komt de combat ook makkelijk door met alleen spells. Heb ‘m wel na de tweede Crossed Wands op easy gezet, misschien dat het daarom komt :+
Ik speel zelf op hard en dan merk ik dat potions en plants wel degelijk een verschil maken, vooral de 'maxima potion' gebruik ik veel. Mijn vriendin speelt op easy en daar zie ik inderdaad ook dat zij nauwelijks een potion of plant gebruikt omdat de enemies vele malen sneller dood gaan en het minder taai is om te vechten. Dan heb je ook minder aan de film of requirements inderdaad.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:50
Dubrillion schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:07:
[...]

Ik heb in mijn leven misschien één keer op Twitch gezeten. En dat was waarschijnlijk perongeluk.

Hier dezelfde vraag eigenlijk. @G_Dragon

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 09:06
[...]

Op de volgende pagina staat het stap voor stap uitgelegd:

https://www.hogwartslegacy.com/nl-nl/twitch-drops

A life lived in fear is a life half lived

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:39
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:14:
De quest waarbij je verkleed gaat als iemand anders (zonder al te veel te zeggen) vond ik echt heel leuk gedaan :)
spoiler:
Maar je gaat niet verkleed :D . Je word gewoon die persoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Arunia @Dubrillion

Je moet op Feb 24th at 2 pm PST/5pm EST naar deze stream kijken.
(Dat is 23:00 onze tijd)

Je moet vervolgens wel je hogwarts legacy account aan je twitch account gekoppeld hebben.
Dit kan je via hier doen.

Dan als je die stream aan hebt laten staan voor de 20 minuten dat nodig is voor deze drop moet hem claimen op twitch (je ziet je voortgang voor die drop als je aan het kijken bent en rechtsboven op je profiel klikt. Tevens kan je het zien bij je account > drops > inventaris. Om hem vervolgens ingame te krijgen moet je hem daarna nog claimen op die link waar je ook je account koppelt. maar die blijft daar gewoon staan dat is niet time gated zoals de drop zelf krijgen via de stream.

en p.s. je hoeft niet eens echt te kijken hoor vooral als het langere drops zijn heb ik 9 van de 10x de stream gewoon op 160p, muted, geminimaliseerd :P

Enige wat je altijd even moet controleren is of de drop wel gestart is als je de stream opent. Dit kan je ook bij je profiel > drops > inventaris zien. Je kan bijvoorbeeld niet de stream al open zetten voordat die begint want dan moet je wanneer die gestart is weer even refreshen.

[ Voor 36% gewijzigd door Ricmaniac op 23-02-2023 08:54 ]

Verwijderd

[...]

Deze heb ik gisteren ook gespeeld, toevallig. Vond hem wel creepy hoor.
spoiler:
Schrok me dood toen die spin uit die deur kwam pfff
.

Ik vind het fijn dat het optionele dingen zijn. Zo kan men zelf kiezen wat te doen. Potion maken doe ik ook niet, ik koopt het wel.
Die nab sack is hopelijk ook optioneel als je m eenmaal hebt.
Laat mij maar questen, ontdekken en verzamelen en ik ben tevreden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Wellicht een miljoen keer gevraagd maar is het normaal dat ik 60 a 70 fps haal mrt een 4080 en 5800 x3d op 3440 x 1440 resolutie alles high en ray tracing op medium?

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 05:24
UltraInstinct schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:55:
Wellicht een miljoen keer gevraagd maar is het normaal dat ik 60 a 70 fps haal mrt een 4090 en 5800 x3d op 3440 x 1440 resolutie alles high en ray tracing op medium?
Jazeker.
Er valt voor de ontwikkelaar nog wel wat te winnen met optimalisatie. Op naar de volgende patch.

• Yonix
Wellicht een miljoen keer gevraagd maar is het normaal dat ik 60 a 70 fps haal mrt een 4090 en 5800 x3d op 3440 x 1440 resolutie alles high en ray tracing op medium?
Waarom maak je geen gebruik van 'Nvidia Frame Generation' (DLSS 3.0)?

Ik speel op 4K met alles op 'Ultra' (ook RT) en haal met grote regelmaat tussen de 90-115 fps (cap op 120 fps, want 120Hz scherm).

Echter, het bovenstaande helpt niet tegen de stutters, want die zijn nog altijd aanwezig.

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ben een beetje Hogwards moe aan het worden. Ik vraag me steeds af waar ik nu naar toe aan het werken ben. Ik mis het volledige RPG gedeelte betreft gear, talents, builds etc. Het is allemaal een beetje flets. De grotere uitdagingen in de game (de trials / bossfights) geven je 0 rewards wat dat betreft. Het openen van al die sloten begint me ook tegen te vallen. Voornamelijk omdat je er nooit iets boeiends vindt. Het vangen van die beesten kan me ook gestolen worden, dat is niet aan mij besteed.

Het was leuker geweest als je bijvoorbeeld verschillende soorten wands kan hanteren welke allemaal hun eigen geluid en effecten hebben.

Wat is bijvoorbeeld een reden om max lvl te halen nadat je de main story uit hebt afgezien van achievements? Ben nu lvl 30 en ben net in het zuiden beland. Heb dus nog wat quests en lvl's te gaan maar ik denk dat ik de game daarna ook niet meer ga opstarten zodra de main story klaar is.

Moet wel zeggen dat de combat echt goed is gedaan. De sfeer is fantastisch en het ziet er met een paar reshade aanpassingen fantastisch uit. Afgezien van de dramatische performance op de PC. Sinds een paar dagen is Atomic Heart (open world) te spelen via gamepass welke ook draait op UE4 en wat een verschil zeg qua performance. Geen enkele stutter te bekennen in die game.
Wellicht een miljoen keer gevraagd maar is het normaal dat ik 60 a 70 fps haal mrt een 4080 en 5800 x3d op 3440 x 1440 resolutie alles high en ray tracing op medium?
Ja is normaal. ray tracing is fckd in deze game. Zet alleen alle raytracing opties uit en je merkt waarschijnlijk al een groot verschil.

DLSS maakte ook heel erg veel verschil.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
RustStorm schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:43:
@apollo13 @Ricmaniac Ik had inderdaad al veel gelezen over die Merlin Trials. Maar ben daar nog niet aangekomen... haha nog zo veel te doen...
Wat ik doe is dat ik voor de verschillende quests in nieuwe gebieden ik er zoveel mogelijk naartoe probeer te wandelen, en alles wat ik tegenkom direct ook meepik. Zo kom ik regelmatig een merlin trial tegen die ik dan oplos. Bij sommige quests kom je zoveel nieuw spul tegen dat het wel handig is om die extra gear-slots te hebben.

Ben zelf nog wel een beetje zoekende naar hoe ik mijn talentpunten wil inzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Blik1984 op 23-02-2023 10:12 ]

[...]

Sorry voor mijn late reactie! ik zie dat je inmiddels al bent geholpen door meerdere mensen, ik hoop ook dat je er met deze informatie nu uit bent gekomen? :*)

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

spoiler:
Klopt het dat er helemaal geen negatieve effecten zitten aan het gebruik van de "Unforgivable Curses"?
Ik Crucio mezelf door het spel heen, maar ik merk dat helemaal niemand hier negatief op reageert, leerlingen niet en Fig ook niet.
Het was wel leuk geweest als er meer "faction" achtige keuzes in het spel zaten waardoor mensen leuker of minder leuk op je reageren

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Tweakwondo
Mad-Matt schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:26:
spoiler:
Klopt het dat er helemaal geen negatieve effecten zitten aan het gebruik van de "Unforgivable Curses"?
Ik Crucio mezelf door het spel heen, maar ik merk dat helemaal niemand hier negatief op reageert, leerlingen niet en Fig ook niet.
Het was wel leuk geweest als er meer "faction" achtige keuzes in het spel zaten waardoor mensen leuker of minder leuk op je reageren
maakt allemaal niet uit

• Mariekeb
spoiler:
Ik weiger het , principe kewestie. Dan blokkeert mijn hoofd :)
Zoon strooit er gezellig mee in het rond, en krijgt van mij dagelijks daar iets over te horen O-) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mariekeb schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:14:
[...]

Ik weiger het , principe kewestie. Dan blokkeert mijn hoofd :)
Zoon strooit er gezellig mee in het rond, en krijgt van mij dagelijks daar iets over te horen O-) >:)
Ze zijn wel echt sterk, ik gebruik ze ook graag.
Maar goed, ik loop ook in een drakenleren jas zielige beestjes te redden O-)
(wel jammer dat je niet echt slecht kan zijn in het spel)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 19:48
de wereld is prachtig opgebouwd en geeft de sfeer die ik verwacht van een lokatie als hogwarts. Wat mij vervolgens er steeds terug uit haalt zijn de gevechten. Past echt niet in de wereld om als 15-16 jarige student een leger aan andere wizards en goblins uit te moorden. Zou op dat gebied naar mijn mening veel beter geweest indien men voornamelijk met puzzels hadden gewerkt en af en toe een gevecht tegen een vijand waarbij het grote doel is om veilig weg te geraken of om dien vijand weg te jagen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
dengregg schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:51:

...

Past echt niet in de wereld om als 15-16 jarige student een leger aan andere wizards en goblins uit te moorden.
Volgens mij doen ze (lees: Harry Potter & friends) dat ook in boeken / films, toch? Don't know, ben geen kenner. :P

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Yonix schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:56:
[...]

Volgens mij doen ze (lees: Harry Potter & friends) dat ook in boeken / films, toch? Don't know, ben geen kenner. :P
Moorden niet, enkel 'verslaan'. Ik kan me niet herinneren dat er iets of iemand dood is gegaan door directe toedoen van HP&F.

Voor mij trouwens de perfecte middel tegen de spinnen: Accio (naar je toe halen) gevolgd door Incendio om ze in de fik te zetten, vervolgens 1 of 2 gewone hits.

• TheBrut3
  • Laatst online: 11:25
spoiler:
Dat is correct.

spoiler:
Ik heb maar 1 negatief effect gemerkt na een sidequest. De shop wilde niets meer aan mij verkopen nadat ik om extra centen vroeg.

• Mariekeb
TheBrut3 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:28:
[...]

Dat is correct.

spoiler:
Ik heb maar 1 negatief effect gemerkt na een sidequest. De shop wilde niets meer aan mij verkopen nadat ik om extra centen vroeg.
spoiler:
Het schijnt in ongeveer 20% van de gevallen een (negatief) effect te hebben als je iets onaardigs doet. Ook geeft het soms een andere afloop van een quest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Uhh..

Hogwarts Legacy tv show in de maak door HBO max

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 23-02-2023 16:53 ]

Interessant! En gedurfd na de mindere ontvangst van rings of power en the Witcher spin-off.
Benieuwd of t waar is en zo ja, wanneer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 22:28
Ht87 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:22:
[...]

Interessant! En gedurfd na de mindere ontvangst van rings of power en the Witcher spin-off.
Benieuwd of t waar is en zo ja, wanneer!
Dat The Last of Us het erg goed doet en ook van HBO is zal ook wel meewegen.

• Tweakwondo
dutchgio schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:06:
[...]

Dat The Last of Us het erg goed doet en ook van HBO is zal ook wel meewegen.
Mee eens een fijne serie is dat

echter vind ik het een beetje dubbel op betreft een serie over hogwarts legacy want
het verhaal is zo geweldig niet en er bestaat al een verfilming van de harry potter boeken(dat zich in en op hogwarts afspeelt),
dan is het de vraag is het niet beter om een verhaal daar vanuit te borduren i p v hogwarts legacy?
Ik heb nog niet heel het verhaal uitgespeeld het is zeker leuk dmv de gameplay maar mee slepend vind ik het niet
the last of us trok mij veel meer vooral de bond met ellie en joel was heel sterk, en dat gevoel hebben ze goed aangepakt met de serie
ik heb echt helemaal niets met de characters uit hogwarts legacy :/

misschien ben ik hierin een van de weinige dat zou kunnen..
Cool! zal vast wel bij hebben gedragen dat Last of Us van HBO het ook goed doet.

Nu is het afwachten op de nieuwe boycot van de woke community.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 20:24
Ik lees in dit topic dat het spel niet echt lekker draait. Heeft de ontwikkelaar dit erkent en toegegeven dat ze stevig aan patches zullen werken? Ik wacht dan liever nog een paar maanden en koop het dan in de aanbieding.
Net de hyppogryph quest gedaan. Voelde toch wel weer een klein beetje magisch als je vervolgens vliegt met die muziek en ambiance enzo

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Resource beslag van deze game is wel bizar hoog. 14.5gb VRAM en 21.5gb RAM allocated zie ik in MSI Afterburner.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Mrs.ED
Tweakwondo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:28:
[...]

Mee eens een fijne serie is dat

echter vind ik het een beetje dubbel op betreft een serie over hogwarts legacy want
het verhaal is zo geweldig niet en er bestaat al een verfilming van de harry potter boeken(dat zich in en op hogwarts afspeelt),
dan is het de vraag is het niet beter om een verhaal daar vanuit te borduren i p v hogwarts legacy?
Ik heb nog niet heel het verhaal uitgespeeld het is zeker leuk dmv de gameplay maar mee slepend vind ik het niet
the last of us trok mij veel meer vooral de bond met ellie en joel was heel sterk, en dat gevoel hebben ze goed aangepakt met de serie
ik heb echt helemaal niets met de characters uit hogwarts legacy :/

misschien ben ik hierin een van de weinige dat zou kunnen..
Je hebt helemaal gelijk hoor, het verhaal in Hogwarts Legacy is echt flinterdun vergelijken met TLOU. Ik vraag me echt af wat er nou te vertellen valt, want zo spannend is het allemaal niet.

Maar daar zat qua gameplay ook meer uitdaging en afwisseling in.

Inmiddels 35 uur onderweg en ik begin de sidequests al over te slaan. Het voelt allemaal als filler content, een beetje wat ik met Assassins Creed ook altijd had. Toch een beetje een deceptie helaas, terwijl ik in het begin wel enthousiast was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het word toch maar weer eens tijd om verder te gaan met de main story, want kan niks meer unlocken kwa collection chests of field pages :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-H7FZ02io6Q0fFjJ2bUlP4Bk3JY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bxSW6gZGzmuf8J4uXzvrynIX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INuGqQW51quUrmssZvNwwa10jU0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AZL5z38JedVJx5POYFXwxFBa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Vc6cxCnKOz3mDhq8QMyuF9mbgk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FHj0T5RbNwTX0ytv5X4PwWpj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFr2kU6N72Z5XyM75I8M7EFmRJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UuFPaPwm2dmtvUTc378x95mX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:03:
Het word toch maar weer eens tijd om verder te gaan met de main story, want kan niks meer unlocken kwa collection chests of field pages :p

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nolifer :+ Ik ben deze dagen ook even begonnen met Merlin Trials etc. Qua main story moet ik beginnen met de 3e trial. Op dit moment zit ik bijna op de 73 uur speeltijd... 8)7

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Zow, gaat er best leuk aan toe daar in dat kasteeltje: YouTube: Rave

Kwam deze bug tegen en wilde eens iets in elkaar flansen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:53
Paar dagen geleden ook de main story uitgespeeld met ongeveer 40 uur op de klok. Vond het zeker het geld waard, maar herken ook wel de kritiek.

De mini-puzzles zijn een paar keer leuk, maar vervallen snel in herhaling. Het hadden er gewoon minder moeten zijn. Ook zou je sloten van niveau 1 gewoon moeten kunnen openen als je niveau 2 hebt bijvoorbeeld.

Side missions vond ik verder wisselend; sommigen zijn nogal fetch this / kill that, maar anderen hebben wel een grappig verhaaltje. Merkte dat ik me op het laatst wel meer en meer op de main quest ging focussen.

Main quest vond ik vermakelijk. Valt wel wat op aan te merken, vooral de motivatie van de karakters is soms een behoorlijk dun. Ook de interactie / conversaties zijn soms wat cliché en houterig. Maar heb me er evengoed best mee vermaakt.

Combat vond ik goed in elkaar zitten, maar de interface zat een beetje in de weg... Voor een console port vond ik het aardig, maar een native PC interface had veel beter kunnen zijn. Met meer spells op je bars had je beter kunnen reageren op bepaalde vijanden. Targetting ook zo'n dingetje... Merkte dat ik vaak per ongeluk tab drukte :+

Maar.... Mooiste blijft wel de sfeer en de wereld. Die vind ik nog steeds ijzersterk gemaakt. Herkenbare en mooie locaties maken het wel een genot om lekker rond te dwalen. Kortom, zou deze zeker wel durven aan te bevelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Volgens mij nog niet vermeld in dit topic:

Hogwarts Legacy is meer dan 12 miljoen keer verkocht in de eerste twee weken.

Bron: ‘Hogwarts Legacy’ Earns $850 Million, Sells More Than 12 Million Units in First Two Weeks
“The player engagement is spectacular,” David Haddad, Warner Bros. Games president, told Variety Feb. 16. “So far, we have tracked over 152 million hours played, 173 million magical plants grown, 115 million potions brewed and 556 million Dark Wizards defeated.”

Per updated stats provided to Variety on Tuesday by Warner Bros. Games, “Hogwarts Legacy” has now seen 267 million hours played, 393 million magical plants grown, 242 million potions brewed and 1.25 billion Dark Wizards defeated.

Warner Bros. sees “Hogwarts Legacy” as a long-term franchise.
Bron: ‘Hogwarts Legacy’ Tops 267 Million Hours Played, Fan Interest Surpasses ‘Fantastic Beasts’

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobinNL schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:23:
[...]

Nolifer :+ Ik ben deze dagen ook even begonnen met Merlin Trials etc. Qua main story moet ik beginnen met de 3e trial. Op dit moment zit ik bijna op de 73 uur speeltijd... 8)7
Dan ben je verder dan mij in de main story, ik heb net pas geleerd om dieren te vangen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Even een tijd niet gespeeld. Ik zelf had een account en mijn 2 dochters ook. Alles is weg... kan weer helemaal overnieuw beginnen.

[ Voor 4% gewijzigd door CHKYBSTRD op 24-02-2023 08:11 ]

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
RobinNL schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:23:
[...]

Ik ben deze dagen ook even begonnen met Merlin Trials etc.
Nu pas?! :o Heb je al die tijd dan maar met 8 gear slots gespeeld? Dat is een van de eerste dingen die ik gedaan had..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CHKYBSTRD schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:11:
Even een tijd niet gespeeld. Ik zelf had een account en mijn 2 dochters ook. Alles is weg... kan weer helemaal overnieuw beginnen.
Dat is heel gek. elke character heeft zijn eigen save games.
Als je load game drukt zie je ook niks staan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
BTFD schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:39:
[...]

Nu pas?! :o Heb je al die tijd dan maar met 8 gear slots gespeeld? Dat is een van de eerste dingen die ik gedaan had..
Je begint met 20 slots

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BTFD schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:39:
[...]

Zie reactie hierboven ;) Ik heb een lange tijd met 24 slots rondgelopen, maar ik wilde die trials gewoon doen aangezien het ook een achievement is.

Zie deze foto's van een vivarium 8)7 Die van mij heeft alleen een voerbak, een box met een speeltje en kraamkamers :+

https://www.reddit.com/r/..._conjuration_cap_reached/

[ Voor 23% gewijzigd door RobinNL op 24-02-2023 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
Oeps, niks gezegd dan! :X

OT:

Klopt het dat die munten op een gegeven moment overbodige luxe zijn? Heb namelijk heel Hogsmeade leeg gekocht en ben zelf voorzienend in alle veren/planten welke nodig zijn voor posiotns en upgraden van gear e.d,

Wat nu nog te doen met die overige centen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:44

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

BTFD schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:25:
Oeps, niks gezegd dan! :X

OT:

Klopt het dat die munten op een gegeven moment overbodige luxe zijn? Heb namelijk heel Hogsmeade leeg gekocht en ben zelf voorzienend in alle veren/planten welke nodig zijn voor posiotns en upgraden van gear e.d,

Wat nu nog te doen met die overige centen?
Bezems kopen? Maar klopt, op gegeven moment ben je Dagobert duck 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:18:
[...]

Zie deze foto's van een vivarium 8)7 Die van mij heeft alleen een voerbak, een box met een speeltje en kraamkamers :+

https://www.reddit.com/r/..._conjuration_cap_reached/
Wow... ik heb nog wat werk te doen denk ik haha
Dan is het wel heel jammer dat het geen multiplayer is, wat een werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ht87 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:44:
[...]

Wow... ik heb nog wat werk te doen denk ik haha
Dan is het wel heel jammer dat het geen multiplayer is, wat een werk!
Ik heb zelf liever dat m'n dieren veel natuur hebben om in te leven, helemaal volgebouwd is niks voor mij haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:46:
[...]

Ik heb zelf liever dat m'n dieren veel natuur hebben om in te leven, helemaal volgebouwd is niks voor mij haha
Haha mooie gedachte idd. Maar er is nog een behoorlijk grijs (ehh groen...) gebied tussen wat ik heb en wat die kerel van Reddit heeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 09:06
Oeps... Auw. Mijn savegame (level 20) op de Xbox heb ik per ongeluk gewist. Eigen fout, maar toch een waarschuwing.

Hoe komt het: We spelen met meerdere mensen Hogwarts Legacy op een XBox met verschillende kwaliteits instellingen (Fidelity with raytracing en balanced). Het gebeurt dan regelmatig dat het spel bij het starten aangeeft dat de settings naar default gezet worden. Met "Y" kun je dan de instellingen benaderen om dat goed te zetten. Alleen als je je cursor in het beginscherm over het keuzeblokje van je karakter beweegt dan wordt "Y" de delete-knop voor dat karakter. Je krijgt dan een waarschuwing dat je je karakter gaat wissen en dat het onomkeerbaar is. Dit moet je dan nog bevestigen. Wat ik per ongeluk ook deed omdat ik in de veronderstelling was dat ik de beeldkwaliteit had aangepast.

Bij deze dus: Let op. Dit wissen gaat iets te makkelijk. Het zou beter zijn als je daar bijvoorbeeld Y even ingedrukt moet houden.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 09:01
Al meerdere video's voorbij zien komen, waarvan spelers de save game per ongeluk delete.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ht87 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:48:
[...]

Haha mooie gedachte idd. Maar er is nog een behoorlijk grijs (ehh groen...) gebied tussen wat ik heb en wat die kerel van Reddit heeft ;)
Klopt ja, maar het grijs valt best wel op hier. Ik wil eigenlijk gewoon geen bebouwing :P

Pagina: 1 ... 48 ... 58 Laatste

Let op:
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions