Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 19:42
Ik heb iets raars met die Gobstones missie. Ik heb ze alle 6 gevonden, maar ik kan Zenobia nergens meer vinden. De game leidt me naar Divination class room, maar daar kan ik alleen een nieuwe quest beginnen.
Daarnaast zegt mijn character nog steeds bij alle locaties 'I better keep an eye on high places' terwijl ik de gobstones al heb. Herkent iemand dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vandaag weer 4 uurtjes gespeeld en nog steeds niks met de main quests gedaan, man man man wat een spel is dit zeg! Wel een missie verder met de missies van Sebastian, wat een verhaal is dat tot nu toe. Ben benieuwd wat er allemaal nog meer gaat komen in zijn story, helaas moet ik binnenkort wel verder met de main missies want ik kan geen beesten meer vangen en loslaten in mijn huidige vivarium en je krijgt geen nieuwe via zijmissies :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05:58
Sjurm schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:45:
Ik heb iets raars met die Gobstones missie. Ik heb ze alle 6 gevonden, maar ik kan Zenobia nergens meer vinden. De game leidt me naar Divination class room, maar daar kan ik alleen een nieuwe quest beginnen.
Daarnaast zegt mijn character nog steeds bij alle locaties 'I better keep an eye on high places' terwijl ik de gobstones al heb. Herkent iemand dit?
Had ik ook, in die divination class room ligt dan ook nog zo'n gobstone op de plek waar die tekst gezegd wordt. Dit 2x en daarna wordt je wel naar Zenobia gestuurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:17:
Vandaag weer 4 uurtjes gespeeld en nog steeds niks met de main quests gedaan, man man man wat een spel is dit zeg! Wel een missie verder met de missies van Sebastian, wat een verhaal is dat tot nu toe. Ben benieuwd wat er allemaal nog meer gaat komen in zijn story, helaas moet ik binnenkort wel verder met de main missies want ik kan geen beesten meer vangen en loslaten in mijn huidige vivarium en je krijgt geen nieuwe via zijmissies :p
Haha ik blijf ook enthousiast over deze game. Ik snap de punten goed die sommige aangeven en ik zie ook minpunten maar onder aan de streep geniet ik volop. Ik gebruik de broom minimaal en loop op me gemak en zit regelmatig van de omgeving te genieten. Nog lang niet uit maar nu al z'n geld waard.

Zoals vaker bij open world games, je moet er zelf voor zorgen dat het leuk blijft en er geen grind sleur van maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2023 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:03
dutchgio schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:31:
[...]

Oefenen met locken wellicht, maar gevechten met meerdere tegenstanders kunnen inderdaad hierdoor vrij lastig zijn.
Volgens de tip zou dat met 'R' gaan op de xbox maar dat vergt inderdaad nog wat meer oefening. Heb dat adept duel een paar keer bijna gehaald maar dan verloor ik ineens weer een halve healthbar in 15 sec ivm verkeerde knoppen rammen :*)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:19
Ik heb inmiddels alles afgerond, ben er nu ook wel klaar mee. Geweldige ervaring en nu paar dagen rust tot Atomic Heart. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v76v57X.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:31:
Ik heb inmiddels alles afgerond, ben er nu ook wel klaar mee. Geweldige ervaring en nu paar dagen rust tot Atomic Heart. :+

[Afbeelding]
Wow! Dat is snel zeg, hoeveel uur heb je gespeeld?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Wel vreemd dat ik zo overleveled ben voor main quests ... ik ben nu 20 en heb een main quest voor level 8. Is toch normaal dat je ook side content en zo doet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:39
Ik ben ook teveel aan het exploren geweest, ik speel pas net de talents vrij, met een flink aantal punten om in te zetten (want veel hoger level), maar dat maakt het allemaal ook wel een stuk beter te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
daveytje schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:50:
[...]

Had ik ook, in die divination class room ligt dan ook nog zo'n gobstone op de plek waar die tekst gezegd wordt. Dit 2x en daarna wordt je wel naar Zenobia gestuurd.
Thanks, daar lag er inderdaad ook eentje. Schijnt dat ze nog wel eens willen respawnen(soort bug), waardoor ik waarschijnlijk ergens een dubbele had (ik heb de quest niet in 1 keer gedaan, deze liep door allerlei anderen heen). Vandaar dat ik dacht dat ik ze alle 6 al had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik kit inmiddels op 26 uren gespeeld en vanmiddag net de 2'de trail gedaan. Ik wissel wat af, veel side content en af en toe een mainquest. Completionist ben ik niet dus alles 100% zal hem niet worden. :P

Had wel het idee dat ik al het meeste van de map heb gedaan totdat ik zag dat er rechts ook nog een heel stuk map is :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even gekeken maar ik zit al op 50 speeluren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb er nu zo'n 20 uur opzitten en ben level 32\61%, bijna klaar met de main quests, de laatste bewaar ik nog even. Kan er tot nog toe goed van genieten, maar heb inmiddels al wel een paar irritante bugs te pakken.

spoiler:
A Thief in the Night, was met de missie begonnen maar ineens hield deze "op" en waren er geen coins meer te vinden. Ben daarna verder gegaan met andere missies maar kan deze nu niet meer vervolgen.

Tweede is Rescue Biscuit, geen optie om hem te bevrijden omdat er geen slot op z'n kooi zit.

Derde was in A Bird in the Hand waar aan het einde de centaur maar tegen een muur aan bleef lopen en Poppy ook niets meer deed/zei. Deze sprong gelukkig nog wel op "gehaald" toen ik eenmaal zelf het gebouw uitliep.

PS5, overigens. Framerate kakt soms heeeeel even in (speel in performance mode), maar verder een erg leuk spel. Er is enorm veel te doen, niet allemaal even leuk (vind ik) maar dat hou je altijd. Als ik nog een irritatie kan benoemen zijn het de fast-travel punten. Deze herhalen steeds dezelfde drie of vier zinnen als je ze gebruikt, die kan ik nu echt wel dromen/worden heel irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:14
Vind het ook nog steeds een heerlijke game om te spelen ja. Inmiddels zit ik op 40 uur. nou is dat wel 40 uur op steam dus is niet actief 40 uur ingame continue spelen maargoed. Wel echt volop aan het genieten nog al snap ik zeker een aantal van de negatieve punten waar andere het over hebben maar perfectie bestaat niet.

Inmiddels wat meer focus aan het leggen op de main story en die vind ik gewoon dikke prima.

Vrouwtje is aan het werk vanavond us gaan zo weer lekker verder beuken!

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

NotSoSteady schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:31:

[Afbeelding]
Bikkel, lekker bezig! Heb inderdaad ook zin in die game, dus maak nu ff maximaal meters in Hogwarts.
Weer leuke missies en verhalen. Wel lekker de kleding geüpgraded en maak graag gebruik van de agressieve kooltjes tegen vijanden :D

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
G_Dragon schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:46:
[...]

Wow! Dat is snel zeg, hoeveel uur heb je gespeeld?
Geloof tegen de 60 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net een kamp met vijanden leeg geveegd, maar iedere keer als ik een tent in ga en eruit loop, staat het gebied weer vol met vijanden. Dit kan toch niet kloppen? :+ 8)7

Edit: Kamp voor de derde keer schoongeveegd. Vijanden spawnen opnieuw, direct nadat iedereen is verslagen.

[ Voor 23% gewijzigd door RobinNL op 19-02-2023 21:09 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
RobinNL schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:02:
Ik heb net een kamp met vijanden leeg geveegd, maar iedere keer als ik een tent in ga en eruit loop, staat het gebied weer vol met vijanden. Dit kan toch niet kloppen? :+ 8)7

Edit: Kamp voor de derde keer schoongeveegd. Vijanden spawnen opnieuw, direct nadat iedereen is verslagen.
Klopt inderdaad niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Aragnaphobia spoilers:

spoiler:
Jezus net die grote level 32 spin verslagen. Wat een ziek beest was dat heey. kippevel over me hele lijf hahahah fucking irritant. Was zelf level 27 dus het duurde wel even. Had denk ik beter eerst de sidequest voor de forbidden spells kunnen doen :P dan ging dit makkelijker denk ik

best wat plantjes ook gebruikt om hem te verslaan. die doen best veel damage nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:34
Zo, ik ben ook door de maanstory heen. Ging opeens sneller dan dat ik had verwacht eerlijk gezegd.
Zit nu op 33 uur totaal, main story complete, en totaal 62% collection complete. Nu op het gemak alles collecten en de overige side quests doen.

Zeer toffe game, maar bij mij blijft Elden ring toch #1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:18
Chaoss schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:23:
Ik kit inmiddels op 26 uren gespeeld en vanmiddag net de 2'de trail gedaan. Ik wissel wat af, veel side content en af en toe een mainquest. Completionist ben ik niet dus alles 100% zal hem niet worden. :P

Had welmhet idee dat ik al het meeste van de map heb gedaan totdat ik zag dat er rechts ook nog een heel stuk map is :P
Hier hetzelfde! 23 uur gespeeld en net de 2e trail gedaan. Heb lang gedaan over die vliegende sleutels te vinden, maar ik mis er nog steeds 1!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:24:
Aragnaphobia spoilers:

spoiler:
Jezus net die grote level 32 spin verslagen. Wat een ziek beest was dat heey. kippevel over me hele lijf hahahah fucking irritant. Was zelf level 27 dus het duurde wel even. Had denk ik beter eerst de sidequest voor de forbidden spells kunnen doen :P dan ging dit makkelijker denk ik

best wat plantjes ook gebruikt om hem te verslaan. die doen best veel damage nog.
Heb je ook gehad dat ze onder je vandaan keihard vanuit de grond omhoog springen? Ik heb geen angst voor spinnen, maar ik schrok toen een aantal keer best wel heftig XD

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
RobinNL schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:40:
[...]

Heb je ook gehad dat ze onder je vandaan keihard vanuit de grond omhoog springen? Ik heb geen angst voor spinnen, maar ik schrok toen een aantal keer best wel heftig XD
Ja maar ik zag het de eerste keer gelijk gebeuren zeg maar.. verwachte het al dus dodgde weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

carpebios schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:34:
[...]

Hier hetzelfde! 23 uur gespeeld en net de 2e trail gedaan. Heb lang gedaan over die vliegende sleutels te vinden, maar ik mis er nog steeds 1!
Toevallig heb ik die gister afgerond, kon te laatste ook niet vinden. Nog een rondje kasteel gedaan met reveal spell niet gevonden, toen de lokaties op internet opgezocht. Bleek ik zie in de bieb compleet gemist te hebben, ook niet een lokatie waar je vaak langsloopt.

Inmiddels ook de eerste set moonstones ingeleverd zodat ik eindelijk lvl 2 locks kan doen.

Vraag me wel af waar die (water?)bakken op een poot voor zijn die verspreid door Hogwarts staan, lijken op een stoort fonteinen? Lichten blauw op dus je kunt er iets meer, heb alle spels geprobeerd die ik nu heb...

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:18
Chaoss schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:50:
[...]

Toevallig heb ik die gister afgerond, kon te laatste ook niet vinden. Nog een rondje kasteel gedaan met reveal spell niet gevonden, toen de lokaties op internet opgezocht. Bleek ik zie in de bieb compleet gemist te hebben, ook niet een lokatie waar je vaak langsloopt.

Inmiddels ook de eerste set moonstones ingeleverd zodat ik eindelijk lvl 2 locks kan doen.

Vraag me wel af waar die (water?)bakken op een poot voor zijn die verspreid door Hogwarts staan, lijken op een stoort fonteinen? Lichten blauw op dus je kunt er iets meer, heb alle spels geprobeerd die ik nu heb...
O daar ga ik nog eens zoeken! Die fonteinen moet je dichtbij staan en dan vuur, dan krijg je een scrol als het goed is.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjurm
Ik hoop dat ze de performance op de Xbox nog kunnen verbeteren. Ik speel op Balanced mode, maar met name in Hogwarts heb ik toch regelmatig flinke framedrops. Gezien de prestaties op de PS5 duidelijk beter zijn, lijkt me dat de Xbox dit ook aan zou moeten kunnen met een betere optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sjurm Flink verschil in ik stabiliteit van fps ja. Vandaar de verschillende ervaringen hier. Grootste deel van de tijd was mijn 60fps ervaring dan ook goed op de PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
14 van de 15 Merlin trails inmiddels gehaald :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
G_Dragon schreef op zondag 19 februari 2023 @ 23:07:
Haha, 15 maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjurm schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:39:
[...]

Ik hoop dat ze de performance op de Xbox nog kunnen verbeteren. Ik speel op Balanced mode, maar met name in Hogwarts heb ik toch regelmatig flinke framedrops. Gezien de prestaties op de PS5 duidelijk beter zijn, lijkt me dat de Xbox dit ook aan zou moeten kunnen met een betere optimalisatie
Ik heb die mode helaas niet.. anders was ik daar ook op gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ja maar er is nog een challenge na, dus denk dat het er uiteindelijk 20 of 25 zullen gaan zijn :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
G_Dragon schreef op zondag 19 februari 2023 @ 23:07:
Er zijn totaal iets van 95 Merlin Trials ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
G_Dragon schreef op zondag 19 februari 2023 @ 23:09:
[...]

Haha ja maar er is nog een challenge na, dus denk dat het er uiteindelijk 20 of 25 zullen gaan zijn :o
>90 als ik anderen mag geloven. Teveel in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Sjurm schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:39:
[...]

Heb je net als ik ook last van glitchende graphics? Met name prof Fig heeft bij mij vaak artifacts op zijn gezicht. Xbox Series S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
[...]

Als je 100% wilt halen dan zijn het er 95, dat is echt geestdodend kan ik je vertellen. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Bij mij is op PC de performance na de patch van dinsdag(?) ineens niet meer om van te genieten..
Met de ini fixes had ik alles redelijk speelbaar, 60FPS met hoge settings en RTX aan en alleen zo nu en dan een keer een korte frame drop.
Maar nu is het constant frame drops, voelt alles gewoon lang niet zo vloeiend, en vandaag al 3x het spel helemaal af kunnen sluiten omdat ik gewoon ~0.3FPS had. Als ik dan het menu opende was die wel prima, maar in-game was het net een Powerpoint presentatie.

Geen idee wat ze veranderd hebben, maar het is bij mij toch echt een stuk erger geworden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
[...]

maat.. het zijn er 95 hahah

De inventory expansion stopt na 40 slots though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
WillemJanJansen schreef op zondag 19 februari 2023 @ 23:48:
[...]

Heb je net als ik ook last van glitchende graphics? Met name prof Fig heeft bij mij vaak artifacts op zijn gezicht. Xbox Series S
Ja ook gehad, maar alleen bij een van de eerdere quests. Daarna niet meer gezien. Komt ook in de video van DF terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
G_Dragon schreef op zondag 19 februari 2023 @ 23:08:
[...]

Ik heb die mode helaas niet.. anders was ik daar ook op gaan spelen.
Ik speelde eerst met Performance (alsnog framedrop in Hogwarts, maar verder wel smooth), maar ik vond grafisch balanced er toch wel een stuk mooier uitzien. Was wel even overschakelen bij op een gegeven moment went 40 fps wel en is het prima te doen. 30 fps vind ik persoonlijk toch echt net te weinig, dan zou mijn voorkeur naar performance gaan.

Verder geniet ik erg van de game. In Hogwarts moet ik gewoon niet te snel dingen doen en bij grote ruimtes even stilstaan om de boel een beetje goed in te laten laden :P
Ik heb er nu 20 uur inzitten ongeveer, level 20.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrs.ED
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08 23:13
Chaoss schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:50:
[...]

spoiler:
Als je daar confringo op cast komt er ook een field page uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op zondag 19 februari 2023 @ 23:10:
[...]

Er zijn totaal iets van 95 Merlin Trials ;)
Jemig zijn deze ook nodig om de 100% completion te behalen of is het alleen voor de achievement? :D

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 20-02-2023 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WillemJanJansen schreef op zondag 19 februari 2023 @ 23:48:
[...]

Ja paar keer gehad als je achter zijn klaslokaal in zijn kantoor bent tijdens cutscenes. Verderop niet echt meer tegenkomen vooralsnog… Ook op series s trouwens, fidelity modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
Cool, hebben ze hun trots toch op zij kunnen zetten :)

Zag laatst een item met allerlei gespreken met John Linneman en mensen die op een HL item zaten te wachten via twitter. John legdte uit waarom zij (of hij) geen Hogwarts Legacy items wilden maken. Was vanuit John echt een genante vertoning.... Maar goed, mooi dat ze een item hebben gemaakt!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online
G_Dragon schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:07:
[...]

Jemig zijn deze ook nodig om de 100% completion te behalen of is het alleen voor de achievement? :D
Voor de achievement wel ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Sjurm schreef op maandag 20 februari 2023 @ 06:44:
[...]

Ik speelde eerst met Performance (alsnog framedrop in Hogwarts, maar verder wel smooth), maar ik vond grafisch balanced er toch wel een stuk mooier uitzien. Was wel even overschakelen bij op een gegeven moment went 40 fps wel en is het prima te doen. 30 fps vind ik persoonlijk toch echt net te weinig, dan zou mijn voorkeur naar performance gaan.
Ik ben weer helemaal gewend aan de 30fps in deze game. Voelt voor mij weer als vanouds :)
De RT mode op de PS5 voegt echt veel toe aan de beeldkwaliteit. Vooral in de binnenruimtes waar veel glossy marmer is verwerkt, en dat zijn er best veel.

spoiler:
Net de tas en vivarium unlocked om magical beasts te kunnen vangen. Toffe feature en leuke Fantatstic Beasts vibe :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 20-02-2023 09:53 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:49:
[...]

Voor de achievement wel ja.
Oke dat word dan even doorzetten want die achievement wil ik natuurlijk wel halen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:48:
[...]

Cool, hebben ze hun trots toch op zij kunnen zetten :)

Zag laatst een item met allerlei gespreken met John Linneman en mensen die op een HL item zaten te wachten via twitter. John legdte uit waarom zij (of hij) geen Hogwarts Legacy items wilden maken. Was vanuit John echt een genante vertoning.... Maar goed, mooi dat ze een item hebben gemaakt!
Ik kwam alleen maar tegen dat hij (John) Harry Potter haat verder niets, waarom geen idee, het zal wel diep zitten haha. Ik vond Richard gehaast over komen in het filmpje alsof hij er helemaal geen zin in had. John weet dat soort video's meestal leuker te brengen imo.

Wennen aan 30fps..kon ik dat ook maar zeggen. Eventjes blanaced 40fps gecheckt maar ben allang weer terug naar 60fps. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2023 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Sjurm schreef op maandag 20 februari 2023 @ 06:40:
[...]

Ja ook gehad, maar alleen bij een van de eerdere quests. Daarna niet meer gezien. Komt ook in de video van DF terug
Check. Dat zal het wel zijn dan. Ben nog maar level 4. Nog weinig gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:56:
[...]

Ik kwam alleen maar tegen dat hij (John) Harry Potter haat verder niets, waarom geen idee, het zal wel diep zitten haha. Ik vond Richard gehaast over komen in het filmpje alsof hij er helemaal geen zin in had. John weet dat soort video's meestal leuker te brengen imo.

Wennen aan 30fps..kon ik dat ook maar zeggen. Eventjes blanaced 40fps gecheckt maar ben allang weer terug naar 60fps. 8)
Die balanced mode kan ik helaas niet checken, ik heb geen tv met VRR helaas. Ik kon wel kiezen voor een unlocked framerate, maar die is zonder VRR volledig onspeelbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 20-02-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:09
Ik liep tegen een hele vervelende bug aan die blijkbaar bekend is en bij veel mensen voor komt. Zodra je begint aan de missie / assignment voor Prof Weasley voor transmorgification (ofzoiets) kan je met geen enkele NPC meer praten in de wereld. Geen andere quest start, niemand reageert op je.

Dit is op te lossen door de klas van Weasley te volgen en de spell te leren.

Hoe werkt trouwens de Merlin trail waarbij je een paar rotsblokken hebt met figuren er in? Een beetje groen licht lijkt er uit te komen. Ik snap niet wat je er mee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:16

m0nk

16-09-2003 15.15

Piet_Piraat7 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:11:

Hoe werkt trouwens de Merlin trail waarbij je een paar rotsblokken hebt met figuren er in? Een beetje groen licht lijkt er uit te komen. Ik snap niet wat je er mee moet.
spoiler:
Zoek de lichtgevende vlinders.. en roep "Lumos". Als het die rotsblokken zijn met die moonstone erin..

[ Voor 9% gewijzigd door m0nk op 20-02-2023 11:13 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: zie @m0nk

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2023 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@m0nk thanks! Ik wist niet dat het een vlinder puzzel was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:33
Oon schreef op maandag 20 februari 2023 @ 00:36:
Bij mij is op PC de performance na de patch van dinsdag(?) ineens niet meer om van te genieten..
Met de ini fixes had ik alles redelijk speelbaar, 60FPS met hoge settings en RTX aan en alleen zo nu en dan een keer een korte frame drop.
Maar nu is het constant frame drops, voelt alles gewoon lang niet zo vloeiend, en vandaag al 3x het spel helemaal af kunnen sluiten omdat ik gewoon ~0.3FPS had. Als ik dan het menu opende was die wel prima, maar in-game was het net een Powerpoint presentatie.

Geen idee wat ze veranderd hebben, maar het is bij mij toch echt een stuk erger geworden :(
Wat een drama deze game qua performance,ik heb deze sinds zaterdag erop staan.
Maar op mijn legion pro 5 laptop is deze gewoon bijna onspeelbaar, door constante hevige stutter.

Maar ook mijn game pc,heeft wel stutter,zeker in hogwarts met RTX hoef ik niet aan te zetten dan word het nog veel erger..

Mooie game dat wel afgezien de performance problemen,ik hoop dat ze die problemen fixen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09 23:22
freaky35 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:46:
[...]

Maar op mijn legion pro 5 laptop is deze gewoon bijna onspeelbaar, door constante hevige stutter.

Maar ook mijn game pc,heeft wel stutter,zeker in hogwarts met RTX hoef ik niet aan te zetten dan word het nog veel erger..

Mooie game dat wel afgezien de performance problemen,ik hoop dat ze die problemen fixen. :o
Probeer eens één van de stutter-fixes op Nexus; zoals https://www.nexusmods.com/hogwartslegacy/mods/69
Maakte een wereld van verschil bij mij en het spel een vele malen speelbaarder op 1440p met RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:33
Justinn1988 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:36:
[...]

Probeer eens één van de stutter-fixes op Nexus; zoals https://www.nexusmods.com/hogwartslegacy/mods/69
Maakte een wereld van verschil bij mij en het spel een vele malen speelbaarder op 1440p met RT.
Thanxs,ik zal het eens bekkijken _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36
Gisteren de knoop doorgehakt en, als niet HP-fan, toch maar Legacy gekocht; de recensies waren positief, ook uit mijn omgeving. :)

Na een fantastische intro en zo'n kleine 3,5 uur kan ik zeggen dat ik mij prima vermaak met het spel. (y) Ik moet me wel wat meer dwingen tot het exploreren en verkennen van de spelwereld, want tot nu toe gebeurt het vooral in en rondom Hogwarts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ea_ok1prrIJH8LdmgnsODtCX4h0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QxZnrdHbEiiv8wZ0j1bPiFBe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRmmvWKR5YT3-s8FQjlZa_b1ysw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yZWj8bcgE8I607XbF3ZaK4bB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRbPP8_Z97IiOiZEYYpQA7a8lLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nxIXHnAG3q3R93INCvjU0aXh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wdh2DlfUQhwlECFXDuD8mXHCpTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHszdq3D2lvZPwzmzSv11794.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28H7YtlPvqupVjixPAqekodVVq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mn9dKuAD5AaiKvf63gViggXv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYNrqY5rOk36u02GKsdP6Go8mbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTV2uVLJdMAYKyQV8UvuRISk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvDswLfkxcgtNlC5EnQ31_8vsfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vwu9gw5DHzN9aEd5krU2ZjSf.jpg?f=fotoalbum_large

Oh, en tof dat er toch een photo mode in het spel aanwezig is dankzij Nvidia Ansel. :)

Klein minpunt: de beruchte UE4-stutters, die gooien af en toe wat roet in het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

freaky35 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:46:
[...]

Ja het is echt heel jammer, vooral omdat het niet constant is. Ik kan overduidelijk zien dat mijn PC het spel zelf gewoon aan kan op hele hoge settings, maar door die frame drops is het alleen speelbaar op de laagste settings met ray tracing helemaal uit en upscaling op ultra performance 8)7
Justinn1988 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:36:
[...]

Ik heb deze een aantal verschillende geprobeerd, maar bij mij maakt het weinig verschil sinds de laatste patch. Ik hoef gelukkig ook 'maar' tot 3440x1440 en zou het zelfs prima vinden als ik 'maar' 2560x1440 haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Ik zeg early adaptors betalen €25.00 voor de game en als de game volledig werkt zonder performance issues en andere rarigheden betaal je pas het volledige bedrag ala €59,99. Dwing je Developers en de uitgever gelijk een goed product op tafel te leggen en worden ze meteen bestraft als dit niet zo is.

Maar goed, het blijkt maar weer dat wij bereid zijn als consument grof geld neer te leggen voor pre-orders om zo een paar dagen eerder te kunnen spelen voor een game wat niet eens lekker loopt voor velen🤭😊

[ Voor 32% gewijzigd door Audione0 op 20-02-2023 18:33 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Audione0 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:28:
Ik zeg early adaptors betalen €25.00 voor de game en als de game volledig werkt zonder performance issues en andere rarigheden betaal je pas het volledige bedrag ala €59,99. Dwing je Developer en uitgever gelijk een goed product op tafel te leggen en worden ze meteen bestraft als dit niet zo is.

Maar goed, het blijkt maar weer dat wij bereid zijn als consument grof geld neer te leggen voor pre-orders en ga zo maar door. Dus er zal wel niets veranderen🤭😊
Of... Je betaalt de volledige prijs als je de game snel wil hebben. Vind je dat er te veel mee aan de hand is, dan wacht je tot de game een sale heeft ;) Wil je minder betalen, dan wacht je maar wat langer.

Je blijft stemmen met je portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:01
Hebben de notes die je opneemt eigenlijk iets van belang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Argh... Ik kan die laatste collection chest in Hogsmead niet vinden, it drives me crazy :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online
G_Dragon schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:50:
Argh... Ik kan die laatste collection chest in Hogsmead niet vinden, it drives me crazy :p
Collection chests zijn gemarkeerd met een grotere chest icon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:50:
[...]

Collection chests zijn gemarkeerd met een grotere chest icon.
Ja klopt maar die laatste zie ik nergens, inmiddels al de stad 30x doorgekomen het afgelopen uur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 22:42
wie weet hoe je deze kan bewegen, of loop ik te ver vooruit?

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihotEDCBaZlZm3vN2JFOvnl2aa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vshyXfEhRUxVGgytlwaO93cr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweakwondo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:48:

spoiler:
Lijkt erop dat je eraan moet trekken met een spreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
RobinNL schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:51:
[...]

Lijkt erop dat je eraan moet trekken met een spreuk.
dat lijkt mij ook maar niets werkt. lijkt erop dat het "vast" zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online
Tweakwondo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:57:
[...]

dat lijkt mij ook maar niets werkt. lijkt erop dat het "vast" zit
Dan even wachten tot de quest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:11
De 'review' van Necrit over Hogwarts Legacy. Ik ken hem van LoL videos, hij zit aardig diep in die lore, en ik moet zeggen dat hij dit wel leuk brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tweakwondo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:48:

spoiler:
spoiler:
Je moet ze plaatsen op een bepaalde plek (de pilaar voor de buitenste ring en de binnenring) en tegenovergesteld van het symbool op de deur. Het kan echter zijn dat je dit doet voordat het "de bedoeling" is dus welke missie is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online
Exorcist schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:54:
[...]

spoiler:
Je moet ze plaatsen op een bepaalde plek (de pilaar voor de buitenste ring en de binnenring) en tegenovergesteld van het symbool op de deur. Het kan echter zijn dat je dit doet voordat het "de bedoeling" is dus welke missie is dit?
spoiler:
Laatste missie van de side-character met Poppy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sir_Lion schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:55:
[...]

spoiler:
Laatste missie van de side-character met Poppy
spoiler:
Ja dat weet ik, heb 'm gedaan/spel uitgespeeld maar je kunt dit blijkbaar eerder doen dan gevraagd in het spel en dan kan het buggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36
Inmiddels level 13. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGkNE5U42ODonGC8gxIusMSQIM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mui7xXKLKK9xHx9rqJPQTOEa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpxPgQxB3zU521J9vBAToXKaljc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8pfcTbJ6xcAI9mxTHDIfNCFp.jpg?f=fotoalbum_large

Heb me vanavond vooral gericht op activiteiten buiten Hogwarts en de main quests, zoals:
• Merlin Trials;
• Dungeons;
• Campsites;
• Side quests.

Het blijkt, na al die uurtjes, dat het spel echt wel goed in elkaar zit; de wereld is levendig, nodigt uit tot verkennen en laat je niet los. :P Combat is ook erg goed gedaan, hoewel het soms tricky is i.v.m. de funky camera lock - speel met een controller. Wat ik tof vind is dat je echt moet gaan variëren en jezelf op de zwakke plekken moet richten; simpelweg een basic attack casten gaat 'm niet worden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:46
Sinds dit weekend de PS5 geïnstalleerd en dus ook HL. En ondanks het feit ik absoluut niet alles uit de PS5 kan halen (heb een oud plasma scherm), vind ik het heerlijk om te spelen. Het ziet er gewoon mooi sfeervol uit en als ik niet oplet ben ik zo 5 uur verder.

Ik vermaak mij uitstekend met alles puzzels en dingetjes die er te doen zijn. De sidequests die beschikbaar worden zodra je wat meer main quests aan het doen bent.... echt op en top dit spel. En ik verwacht... dat dit een tweede spel gaat worden die ik 100% wil afronden...

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Was deze hier al voorbij gekomen? :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Klein dingetje wat anders mag in combat voor mij is dat stapje naar voren bij iedere aanval. Wanneer je druk aan het casten bent moet je op een gegeven moment naar achteren lopen daardoor.
Verder lukt het me nog steeds om met 1 aanvallende action bar de gevechten te winnen. Ik heb er 3: 1 voor exploren 1 voor gevechten en 1 voor dieren. Blijft wat onhandig allemaal maar het went. Zolang ik geen skills hoeft te wisselen tijdens de combat vind ik het oké.
Hoe doen jullie dat?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2023 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:27

BaRF

bijna kerst

ik wissel tijdens gevechten eigenlijk continu tussen die tabs, heb elke pagina dedicated voor een bepaalde soort, dus bv vuur/aanvallend/telekinese achtige dingen/utility etc. De 4e is voor wisselende spreuken. Als je alles op dezelfde plek laat staan dan went het snel

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel 1 aanvallende tab en dat is met leviosa, die aanval dat je ze de grond neer knalt, een vuuraanval en bevriezen. Tot nu toe alles mee kunnen doen. Vraag me dus af of switchen moet op een gegeven moment. Ik ontwijk dat liever tijdens combat.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2023 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

opgelost :)

[ Voor 94% gewijzigd door Mad-Matt op 21-02-2023 10:57 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:03:
Ik heb momenteel 1 aanvallende tab en dat is met leviosa, die aanval dat je ze de grond neer knalt, een vuuraanval en bevriezen. Tot nu toe alles mee kunnen doen. Vraag me dus af of switchen moet op een gegeven moment. Ik ontwijk dat liever tijdens combat.
Maar als je wel meer tabs hebt dan hoef je niet op cooldowns te wachten.
Zeker met het breken van protego's, als je de eerste fire spreuk doet, kan je daarna direct nog een keer een fire spreuk doen uit je andere tab.
Dit is vooral handig als enemy's met meerdere tegelijk dezelfde fire attack nodig hebben om hun shield te breken.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Dit spel is ècht verslavend. Ik zit op kantoor en ik merk dat ik uitkijk naar thuis zijn en verder de Hogwarts wereld verkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheHamQuestion
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:31:
Dit spel is ècht verslavend. Ik zit op kantoor en ik merk dat ik uitkijk naar thuis zijn en verder de Hogwarts wereld verkennen.
Ik ben inmiddels redelijk ver in de game, maar dit ben ik direct met je eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:57:
Klein dingetje wat anders mag in combat voor mij is dat stapje naar voren bij iedere aanval. Wanneer je druk aan het casten bent moet je op een gegeven moment naar achteren lopen daardoor.
Verder lukt het me nog steeds om met 1 aanvallende action bar de gevechten te winnen. Ik heb er 3: 1 voor exploren 1 voor gevechten en 1 voor dieren. Blijft wat onhandig allemaal maar het went. Zolang ik geen skills hoeft te wisselen tijdens de combat vind ik het oké.
Hoe doen jullie dat?
ik speel combat met 2 tabs anders vind ik het eentonig worden steeds dezelfde 3/4 spells te gebruiken. Het wend wel maar ik merk dat de combat niet altijd even soepel loopt een voorbeeld; ik wil van tab wisselen maar word hard geraakt, drink een health potion, duurt te lang, word weer geraakt, dus dan weer weg duiken en hopen dat je dan wel genoeg tijd hebt voor een potion. Ik speel op hard en ben al vrij hoog geleverd en de gear is denk ik ook wel ok. Naar voren stappen vind ik ook vervelend vooral als je op een randje van een rots/muur of eg staat om "tactisch" te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 11:38
Dat naar voren stappen kan je counteren door handmatig te mikken, maar dit werkt in combat totaal niet omdat het nogal hectisch is (ik speel zelf ook op hard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Laatst online: 14:11
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:31:
Heb dit echt totaal niet helaas, speel 1-2 uurtjes en ben er dan wel weer klaar mee. Te weinig actie en teveel geouwenhoer... het ziet er wel gaaf uit de graphics.

Ach doe ik er lekker lang mee. Inmiddels lvl 15...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
mentalozzie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:32:
[...]

Heb dit echt totaal niet helaas, speel 1-2 uurtjes en ben er dan wel weer klaar mee. Te weinig actie en teveel geouwenhoer... het ziet er wel gaaf uit de graphics.

Ach doe ik er lekker lang mee. Inmiddels lvl 15...
Ik zit er wat tussenin. Ik heb niet dat ik MOET spelen, maar heb wel dat als de baby gevoed is, en slaapt, dat ik dan ineens wat tijd te slijten heb voor meerdere uren, dan druk ik m ff aan op Steam remote play, en speel ik toch wel weer een aantal uren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:57:
Hoe doen jullie dat?
Met Accio, Confringo, Aresto en een damaging spell naar keuze, kom ik een heel eind in gevechten. Voor elke kleur heb je een spell, Accio veranderd automatisch naar Leviosa als je eht dicht bij genoeg hebt getrokken (thank god), en arresto momentum werkt door een perk ook als curse. Confringo gebruik ik als vuur spell voor alles.
Tweede tab heb ik lumos, stealth, depulso en een spell die ik wissel in het menu per puzzel die ik doe.
Laatste tabs zijn voor dieren/RoR

Met 48 uur veel spelen heb ik het spel uitgespeeld met 82% completion.
spoiler:
Ergens had ik liever het gevoel willen hebben dat ik een normale leerling was die lessen volgt, ipv dat het een horizon/far cry/assassins creed/Zelda BotW playstyle had. Het begin met exploren en de spells leren vond ik heel leuk, daarna viel ik een beetje in de puzzel gameplay loop. De story en motive van de main villain kan ik ook niet veel hoger geven dan een 7. Ze hadden van mij meer de focus mogen leggen op een ordinair jaar, met alle evenementen zoals quidditch, triwizard tournament en lessen (misschien wel examens).
De uitvoering en de sfeer daarintegen is echt fantastisch gedaan :) Vliegen is heerlijk, als je er eenmaal aan gewend bent, en het is een heerlijk stabiel spel zonder rare frustrerende dingen, Hogwarts voelt levendig aan (al lijkt het soms wel dat er maar 50 leerlingen per huis zijn) echt super cozy :)

Er staan geen story dingen in de spoiler, wel een kleine review met wat negatieve puntjes die misschien jouw bias kunnen beinvloeden, wat niet mijn bedoeling is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 21-02-2023 17:18 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 18:25
G_Dragon schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:52:
[...]

Ja klopt maar die laatste zie ik nergens, inmiddels al de stad 30x doorgekomen het afgelopen uur :p
De laatste kan je alleen met een quest krijgen.
Mijn tip: verken niet teveel in het begin, ik heb ook een hoop tijd verspild met zoeken naar zaken waar ik nog niet bij kon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fordox schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:16:
[...]

Met Accio, Confringo, Aresto en een damaging spell naar keuze, kom ik een heel eind in gevechten. Voor elke kleur heb je een spell, Accio veranderd automatisch naar Leviosa als je eht dicht bij genoeg hebt getrokken (thank god), en arresto momentum werkt door een perk ook als curse. Confringo gebruik ik als vuur spell voor alles.
Tweede tab heb ik lumos, stealth, depulso en een spell die ik wissel in het menu per puzzel die ik doe.

Met 48 uur veel spelen heb ik het spel uitgespeeld met 82% completion.
spoiler:
Ergens had ik liever het gevoel willen hebben dat ik een normale leerling was die lessen volgt, ipv dat het een horizon/far cry/assassins creed/Zelda BotW playstyle had. Het begin met exploren en de spells leren vond ik heel leuk, daarna viel ik een beetje in de puzzel gameplay loop. De story en motive van de main villain kan ik ook niet veel hoger geven dan een 7. Ze hadden van mij meer de focus mogen leggen op een ordinair jaar, met alle evenementen zoals quidditch, triwizard tournament en lessen (misschien wel examens).
De uitvoering en de sfeer daarintegen is echt fantastisch gedaan :) Vliegen is heerlijk, als je er eenmaal aan gewend bent, en het is een heerlijk stabiel spel zonder rare frustrerende dingen, Hogwarts voelt levendig aan (al lijkt het soms wel dat er maar 50 leerlingen per huis zijn) echt super cozy :)

Er staan geen story dingen in de spoiler, wel een kleine review met wat negatieve puntjes die misschien jouw bias kunnen beinvloeden, wat niet mijn bedoeling is :)
Er zijn 30 bedden per afdeling ingame, dus je zit nog hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ht87 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:22:
[...]

Er zijn 30 bedden per afdeling ingame, dus je zit nog hoog ;)
Ik deed het een beetje op basis van de tafels in de great hall. Maar ik ben niet verbaast dat het andere mensen ook is opgevallen. Dus stel, je hebt 6 leerjaren, heb je dan maar 5 leerlingen per jaar per house?
Ik vraag me af wat de getallen in canon lore zijn

[ Voor 17% gewijzigd door Fordox op 21-02-2023 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
een ding waar ik mij trouwens mateloos aan stoor, en misschien is er een fix voor maar wanneer je in hogwarts of hogsmeade bent en de map opent dan opent hij de wereld map en kost het je een extra stap om naar de juiste map te gaan. zeker als je aan het verzamelen bent is het rete irritant. /rant :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:16:
[...]

Ik vind Accio niet zo fijn omdat de tegenstander naar je toekomt en hou ze liever op afstand. Arresto heb ik nog niet maar die ziet er goed uit.
Nog even gecheckt wat ik gebruik: glacius, levioso, descendo en confringo. Glacius opvolgen met een confringo zou een damage boost moeten geven. Hoeveel en ofdat het ook voor de andere tegenstanders geldt die geraakt worden erdoor, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of er misschien een bug is met de Field Guide in The Bell Tower Wing? Krijg nummer 34 maar niet gevonden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online
G_Dragon schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:06:
Weet iemand of er misschien een bug is met de Field Guide in The Bell Tower Wing? Krijg nummer 34 maar niet gevonden..
Zo ver ik weet is er inderdaad een bug. Ik mis ergens ook een pagina daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 22:12
kneusteun schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:26:
[...]

Maar als je wel meer tabs hebt dan hoef je niet op cooldowns te wachten.
Zeker met het breken van protego's, als je de eerste fire spreuk doet, kan je daarna direct nog een keer een fire spreuk doen uit je andere tab.
Dit is vooral handig als enemy's met meerdere tegelijk dezelfde fire attack nodig hebben om hun shield te breken.
Hoef natuurlijk niet specifiek fire spells te zijn om de aanval proteco kapot te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:20:
[...]

Zo ver ik weet is er inderdaad een bug. Ik mis ergens ook een pagina daar.
Ah dat is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
stomley schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:33:
[...]

Hoef natuurlijk niet specifiek fire spells te zijn om de aanval proteco kapot te maken. :)
Nee maar als voorbeeld wat makkelijker dan alle variaties in de uitleg te gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:56:
[...]

Ik vind Accio niet zo fijn omdat de tegenstander naar je toekomt en hou ze liever op afstand. Arresto heb ik nog niet maar die ziet er goed uit.
Nog even gecheckt wat ik gebruik: glacius, levioso, descendo en confringo. Glacius opvolgen met een confringo zou een damage boost moeten geven. Hoeveel en ofdat het ook voor de andere tegenstanders geldt die geraakt worden erdoor, geen idee.
Het naar je toe trekken vind ik juist fijn. Accio, 3 normale attacks, arresto, 4 attacks en een confringo, dat is mn favoriete combo. De normale attacks na een accio drukken de tegenstander weer weg.
Accio heb ik er ook in zitten voor de puzzels, omdat deze automatisch overgaat in leviosa en de meeste dingen moet je 'lost trekken' met accio.
Ik vind het de meest veelzijdige spell die er is

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Mijn huidige stand van zaken na 59 speeluren, moet op Hogwarts zelf nog 8 Field Pages vinden en een aantal collection chests. Maar na een beetje onderzoek via Google ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik die pas na bepaalde hoofdmissie kan halen, de dorpen op de wereld map heb ik 100% op Hogsmead na, want daar mis ik ook nog steeds een collection chest (heb het opgegeven na uren zoeken). Binnenkort word het dus toch maar weer eens tijd voor het hoofdverhaal d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/im5hh5AypKahEDha3UNOK9zfICc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0U4rAXpw9SHru3gruL1w5hA.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 47 ... 58 Laatste

Let op:
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions