Je valt wel een beetje in de herhaling nu he, maar je hebt de game als 1 van de weinige uitgespeeld en dus al enorm veel uren ingestopt logisch dat het dan wat minder gaat worden, is bij elke game toch wel. Wanneer je een game in een paar dagen tijd zoveel speelt terwijl je het maar medium vind had je je tijd dan niet beter aan iets anders kunnen besteden? of was het stiekem toch wel tofuchiha tijntje schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:01:
[...]
Volgens mij betekent dat er een side quest is.
Gisteren uitgespeeld. Moet nog 6 x vlinders volgen en dan staat de collection op 100%. Ik moest hem van mezelf zo snel mogelijk afronden want als ik het spel een week zou laten liggen was ik er niet meer mee verder gegaan. De eerste uren warme magisch en ik denk dat daar veel reviewers hun review op hebben geschreven. Want als ze de game hadden uitgespeeld en de nodige side quests hadden gedaan zouden ze wat mij betreft niet hoger komen dan een 6,5, 7, misschien een 7.5 vanwege de sfeer en de liefde voor de Hogwarts wereld die je wel goed kan merken.
Het vechten was in de eerste uren tof, maar er kwam in de tientallen uren daarna compleet geen diepgang meer in. Continue spammen van attacks terwijl je of blockt of wegduikt tegen 90% van dezelfde vijanden, alleen maar meer spongy. De non story side quests zijn van een dramatisch niveau qua verhaal en opdracht. Ik heb weet niet hoeveel zinloze doden op mijn geweten omdat een persoon weer wat kwijt was geraakt. Ik heb ook de volledige main quest dialogen maar uiteindelijk geskipt. Zo langdradig, niet to the point en goh, de goblin is evil.
Al met al, de game had een veel betere indruk kunnen achterlaten als ze de game een stuk compacter hadden gemaakt zonder enorme herhaling van gameplay en activiteiten.
Nu snap ik ook weer waarom ik al jaren dit soort open wereld games niet meer speel. Het is wachten op Starfield
Playstation 5
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Mad-Matt schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:19:
spoiler:Ik heb nu de challenge om 2 vijanden 5 seconde in de lucht te houden, maar niets wat ik doe met levioso werkt, hij herlaadt ook niet snel genoeg om beide in de lucht te houden. Iemand tips?
Heb ik hier een review van wired die gewoon even een 1 geven aan dit spel. Leuke PR stunt misschien?
https://www.wired.com/review/hogwarts-legacy-review/
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Motion2 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:23:
[...]
spoiler:Je kan een Talent Point gebruiken om de radius van je spell te vergroten, daarmee kan je meerdere tegenstanders in de lucht houden
Was die al gedeeld? Excuus zag hem niet langskomenVerwijderd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:29:
@gamerboy Die hadden we vandaag nog niet gehad.
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Deze is al meer dan meerdere keren gedeeld hier. Slecht werk van Wired ook mede omdat de reviewer hele andere... tech.. reviewt.gamerboy schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:24:
Hoewel alle gerenommeerde reviewers van games goeie cijfers geven met critiek (en je kunt beargumenteren of de cijfers niet een beetje aan de hoge kant zijn)
Heb ik hier een review van wired die gewoon even een 1 geven aan dit spel. Leuke PR stunt misschien?
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Top!Motion2 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:23:
[...]
spoiler:Je kan een Talent Point gebruiken om de radius van je spell te vergroten, daarmee kan je meerdere tegenstanders in de lucht houden
Ik heb nog geen points gebruikt omdat ik geen idee heb wat slim en goed is erin. Net een linkje van een filmpje gezien voor max dmg, daar maar eens naar kijken.
Denk niet dat je zo'n site nog serieus moet nemen. Er zijn gerust wat dingen mis of niet echt immersive maar een 1 slaat helemaal nergens op.gamerboy schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:24:
Hoewel alle gerenommeerde reviewers van games goeie cijfers geven met critiek (en je kunt beargumenteren of de cijfers niet een beetje aan de hoge kant zijn)
Geen haast, niet te moeilijk. Gewoon een beetje collecten. Mooie afwisseling op het " verplicht" raiden in Warcraft.
Kan Tweakers.net nog iets van leren! (van die ander tech reviewen bedoel ikbatumulia schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:34:
[...]
Deze is al meer dan meerdere keren gedeeld hier. Slecht werk van Wired ook mede omdat de reviewer hele andere... tech.. reviewt.
In het geval van @uchiha tijntje is het duidelijk een soort vorm van masochisme.Notna schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:08:
Jullie kennen @uchiha tijntje duidelijk nog niet als het aankomt op games 100% completen
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
mee eens, ik laat het fasttravel en de bezem zo veel mogelijk links liggen in dit stadium, lekker rond hopsen.alexsdam schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:43:
Ben juist wel toe aan een game om in rond te dwalen.
Geen haast, niet te moeilijk. Gewoon een beetje collecten. Mooie afwisseling op het " verplicht" raiden in Warcraft.
De Merlin challenges vind ik soms lastig, geen idee wat ik moet doen. Maar de willekeurige grotten (hoe klein ook) zijn leuk om tegen te komen.
Ik snap het wel. Als je een game grotendeels gespeeld hebt wil je het dan ook wel afmaken, ook al heb je er inmiddels al wat minder zin in. En Tijntje wil gewoon elke game op 100 procent zetten. Dat vind ik dan wel tof. Hij geeft elke game zo iig wel een goeie kans.Hulleman schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:51:
[...]
In het geval van @uchiha tijntje is het duidelijk een soort vorm van masochisme.
Een game afmaken is voor mij de mainstory uitspelen. Ik doe hier en daar echt wel sidemissions, maar dat laat ik op een gegeven moment wel een beetje varen. Als ik de game echt heel tof vind, wil ik nog wel mijn best doen om de game op 100% te zetten. Dat is mij de afgelopen 15 jaar 3x gelukt. GoW 2018, R&C Rift apart (want easy platinum) en Elden Ring.Timothy3000 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:58:
[...]
Ik snap het wel. Als je een game grotendeels gespeeld hebt wil je het dan ook wel afmaken, ook al heb je er inmiddels al wat minder zin in. En Tijntje wil gewoon elke game op 100 procent zetten. Dat vind ik dan wel tof. Hij geeft elke game zo iig wel een goeie kans.
100% completion doet me echt helemaal niks, omdat je vaak zoveel onnozele tijdvullende shit moet doen. Doet echt afbreuk aan de toffe ervaring die de mainstory vaak biedt. Maar uiteraard ieder z'n ding natuurlijk
[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 15-02-2023 12:05 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
De grote zaal is wel fors kleiner dan ik verwacht had, in de films is die rustig 2x zo groot. Zo zonde. En er is ruimte genoeg voor om die groter te maken vanwege die 2 nutteloze en lege gangen die je door moet voordat je hier uit komt.G_Dragon schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:10:
[Afbeelding]
Wat ziet het er toch ongelovelijk mooi uit
In de sessie van gisteren voor het eerst moeten duiken in het meer om een voorwerp op te duiken. Maar dat was een tegenvaller zeg... Ergens had ik toch een onderwaterwereld verwacht...
Ook voor het eerst moeten verkleden om een paar enemies te kunnen verslaan, maar toen ik die outfit niet meer nodig had snel weer alles uit getrokken. Je loopt er bij alsof het carnaval is en laat ik daar nu echt een grafhekel aan hebben.
Oh, en die Crossed Wands club.... Als je dus er voor kiest om alleen te duelleren, dan is het dus 3 tegen 1

[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 15-02-2023 12:10 ]
345MB download, daarna gaat het spel 35GB aan bestanden installeren, daarna verifiëren en daarna begint die weer vrolijk opnieuw met 35GB installeren
Edit: Na de 2e ronde installatie en verificatie stond er voltooid, dus het zal wel.
[ Voor 15% gewijzigd door TheBrut3 op 15-02-2023 12:26 ]
Ik liep er in het begin ook bij als een clown maar je kan dus de uitstraling verbergen. Dan heb je wel de eigenschappen van de kledingstukken maar je kan eruit zien zoals je wilt.FastFred schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:05:
[...]
De grote zaal is wel fors kleiner dan ik verwacht had, in de films is die rustig 2x zo groot. Zo zonde. En er is ruimte genoeg voor om die groter te maken vanwege die 2 nutteloze en lege gangen die je door moet voordat je hier uit komt.
In de sessie van gisteren voor het eerst moeten duiken in het meer om een voorwerp op te duiken. Maar dat was een tegenvaller zeg... Ergens had ik toch een onderwaterwereld verwacht...
Ook voor het eerst moeten verkleden om een paar enemies te kunnen verslaan, maar toen ik die outfit niet meer nodig had snel weer alles uit getrokken. Je loopt er bij alsof het carnaval is en laat ik daar nu echt een grafhekel aan hebben.
Oh, en die Crossed Wands club.... Als je dus er voor kiest om alleen te duelleren, dan is het dus 3 tegen 1
Als je in het gear menu zit, op F drukken als je met de muis over een item (hoed, bril, etc.) gaat.
Zo is het bij de PC versie.
Is goed te doen hoor, ik wilde weten of er iets bijzonders kwam als je het in je eentje deed. Niet dusFastFred schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:05:
[...]
Haha, je kunt het zo zien. Ik heb 90 euro betaald voor de game. Je kunt het zien als zonde van de tijd als je het doorspeelt met tegenzin, of het geld als je stopt met spelen. Omdat ik op dit moment niet veel andere games heb (heb geen backlog) heb ik het doorgespeeld. Niet met tegenzin ook al leest het misschien zo, want elke sessie vloog de tijd voorbij, maar meer met teleurstelling dat de game van episch naar middelmatig bleef afglijden.Hulleman schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:51:
[...]
In het geval van @uchiha tijntje is het duidelijk een soort vorm van masochisme.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Gelukkig ieder zijn ding inderdaad.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:58:
[...]
Blijft bijzonder inderdaad haha. Wanneer je eigenlijk open world moe bent, toch beginnen en dan ook nog eens de standaard "op 100% zetten" na een week. Bij de gedachte word ik al moe.
Ik speel wanneer ik er zin in hebt al doe ik er maanden over en 100% boeit mij niet wanneer het als een sleur aan gaat voelen, alsof dat een missie moet zijn.
Ieder zijn ding laten we maar zeggen.
Dat zal de leeftijd wel zijn danVinnocchio schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:52:
[...]
Is goed te doen hoor, ik wilde weten of er iets bijzonders kwam als je het in je eentje deed. Niet dus
Zie o.a hierboven. De game doet een paar dingen echt wel goed. De eerste uren waren echt “betoverend” om in Hogwarts sferen te blijven. Het kasteel hebben ze erg leuk uitgewerkt. Het vliegen is echt goed gelukt. Maar helaas hebben ze gaandeweg weinig nieuwe gameplay elementen kunnen toevoegen die de game vernieuwend houden.Stylze schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:16:
[...]
Je valt wel een beetje in de herhaling nu he, maar je hebt de game als 1 van de weinige uitgespeeld en dus al enorm veel uren ingestopt logisch dat het dan wat minder gaat worden, is bij elke game toch wel. Wanneer je een game in een paar dagen tijd zoveel speelt terwijl je het maar medium vind had je je tijd dan niet beter aan iets anders kunnen besteden? of was het stiekem toch wel tof
Maar er is toch niets mis met een game die ik een 7 geef als gamen je hobby is?
Als je in het gear menu staat ga je bijvoorbeeld naar je ''robes''. Hier hover je overheen en dan zie je ''change appearance''. Hier kan je de kleding er anders uit laten zien of zelfs laten verdwijnenFastFred schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:05:
[...]
Change Appearance is wel echt een must, zo loop ik nu soort van in m'n pyjama (gewoon omdat het kan).Dubrillion schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:13:
[...]
Als je in het gear menu staat ga je bijvoorbeeld naar je ''robes''. Hier hover je overheen en dan zie je ''change appearance''. Hier kan je de kleding er anders uit laten zien of zelfs laten verdwijnen
Maar ik krijg nu dus ook af en toe commentaar daarop van NPC's. Sommige vinden mij er 'uniek' uitzien, of ik krijg soms de vraag of ik wel doorheb dat ik mijn pyjama nog aan heb
/f/image/FyvjEC9S6BTsj1uPi4hOuCRg.png?f=fotoalbum_large)
Bij dit soort punten moet je denk ik ook in het achterhoofd houden dat de game ook (acceptabel) moet draaien op PS4, Xbox One, de Series S en relatief eenvoudige pc hardware (quad core, hdds en sub midrange GPU's).FastFred schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:05:
[...]
De grote zaal is wel fors kleiner dan ik verwacht had, in de films is die rustig 2x zo groot. Zo zonde. En er is ruimte genoeg voor om die groter te maken vanwege die 2 nutteloze en lege gangen die je door moet voordat je hier uit komt.
100% zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar zulke lege gangen worden in veel meer games gebruikt om laadtijden te maskeren.
Voor zo'n onderwaterwereld is het ook een afweging, hoe (verschrikkelijk) veel development tijd daar in gaat zitten ten opzichte van wat ze er uit wensen te halen voor de wereld en het verhaal. Ik had zelf verwacht dat ze nog veel meer hadden moeten beknibbelen, dus in dat opzicht ben ik echt positief verrast hoeveel ze nog wél uit deze hardware en engine hebben weten te persen.
De leeftijd zal het wel niet zijn, ik ben namelijk al een héle oude bokFastFred schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:00:
[...]
Dat zal de leeftijd wel zijn dan![]()
ik kwam er niet door op difficulty normal, toen maar met een koppel gedaan, 3 tegen 2 ging wel redelijk makkelijk.
In die context vond ik deze wel heel grappig trouwensRemy!!!! schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:23:
[...]
Change Appearance is wel echt een must, zo loop ik nu soort van in m'n pyjama (gewoon omdat het kan).
Maar ik krijg nu dus ook af en toe commentaar daarop van NPC's. Sommige vinden mij er 'uniek' uitzien, of ik krijg soms de vraag of ik wel doorheb dat ik mijn pyjama nog aan heb![]()
[Afbeelding]
https://www.instagram.com...DlMZ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
De laatste sessie op hard modus was wel even lastig, toch wel een aantal keer opnieuw moeten doen. Mede vooral doordat je soms in één keer door 3 wordt aangevallen en je levensbalk erg snel leeg is.Vinnocchio schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:52:
[...]
Is goed te doen hoor, ik wilde weten of er iets bijzonders kwam als je het in je eentje deed. Niet dus
Stay hungry, stay foolish!
Hogwarts will support up to 8 players multiplayer.
En natuurlijk denken ze allemaal dat door de devs is, maar is gewoon een pc mod.
Ik zie wel dat ik nog 1 appearance item mis welke gerelateerd is aan een quest, dus daar zal het in zitten... Maarja, welke quest.
Solved.
Ergens daarachter links om te hoek in de buurt van dat ene ding. Heb je daar wat aan?TheBrut3 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:57:
Ik kom er niet uit. Bij progress blijft Quests op 99% staan omdat ik nog 1 side/relationship quest moet. Ik kan echter nergens op de map nog een open quest vinden en in de lijst staat die ook niet. Iemand enig idee waar ik moet/kan zoeken?
Ik zie wel dat ik nog 1 appearance item mis welke gerelateerd is aan een quest, dus daar zal het in zitten... Maarja, welke quest.
Edit:
Playstation spelers kunnen door deelname aan de Hogwarts House Cup gratis Hogwarts avatars binnenhalen.
https://www.playstation.com/nl-be/games/hogwarts-legacy/ (halverwege de pagina)
[ Voor 14% gewijzigd door Zeror op 15-02-2023 14:15 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 15-02-2023 14:24 ]
FastFred schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:18:
Uhm, wellicht kan iemand me dit beantwoorden in spoiler tags, maar ik snap geen snars van die geheime deuren waarbij je een klein puzzeltje moet oplossen. Op die deur staan in krijt 2 driehoeken. Iedere driehoek heeft een cijfer in het midden, en wat cijfers, symbolen en vraagtekens bij iedere punt van de driehoek. Het heeft wat te maken met die 2 schijven die in de buurt in de muur zitten, waar ook die symbolen op staan. Het is me door random guessing gelukt zo'n deur open te krijgen, maar wat is hier de truc?
wanneer beide op het juiste antwoord staan, kan de deur open.
FastFred schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:18:
Uhm, wellicht kan iemand me dit beantwoorden in spoiler tags, maar ik snap geen snars van die geheime deuren waarbij je een klein puzzeltje moet oplossen. Op die deur staan in krijt 2 driehoeken. Iedere driehoek heeft een cijfer in het midden, en wat cijfers, symbolen en vraagtekens bij iedere punt van de driehoek. er zitten 2 schijven in de nabije omgeving waar ook die symbolen op staan. Het is me door random wat te proberen gelukt zo'n deur open te krijgen, maar wat is hier de truc?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Nee helaas, maar ik heb het wel gevonden met wat Google hulp. Handmatig vergelijken welke quest items ik al had en welke ontbrak.Zeror schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:09:
Ergens daarachter links om te hoek in de buurt van dat ene ding. Heb je daar wat aan?
Ik moest nog tegen een NPC praten om een quest af te sluiten, maar dit stond niet in de log, er stond ook nergens een marker en het werd niet aangegeven op de map of na een revelio.
Spel is soms wel wat simpel, zou mooi zijn als er een volwassen en een kinder modus is. Bij de volwassen modus iets moeilijkere puzzels en net wat gemenere praat van Slytherins.Zeror schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:30:
Die dobbelsteen-puzzeldeuren hadden van mij nog wel wat moeilijker mogen zijn. Als je het trucje eenmaal snapt, is het een eitje om elke deur te openen.
Ik ben benieuwd hoe jij een all you can eat restaurant uitlooptuchiha tijntje schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:58:
[...]
Haha, je kunt het zo zien. Ik heb 90 euro betaald voor de game. Je kunt het zien als zonde van de tijd als je het doorspeelt met tegenzin, of het geld als je stopt met spelen. Omdat ik op dit moment niet veel andere games heb (heb geen backlog) heb ik het doorgespeeld. Niet met tegenzin ook al leest het misschien zo, want elke sessie vloog de tijd voorbij, maar meer met teleurstelling dat de game van episch naar middelmatig bleef afglijden.
Heel snel. Want ik heb daar een hekel aanBlaauw87 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:39:
[...]
Ik ben benieuwd hoe jij een all you can eat restaurant uitloopt
[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-02-2023 14:49 ]
Verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2023 15:46 ]
Dat papier vind je ergens in het kasteel, althans ik heb het niet gekregen van iemand.TheBrut3 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:28:
[...]
spoiler:In aanvulling op bovenstaande; Als het goed is heb je tussen je questitems een vel papier staan met welke waarde welk dier heeft. Als dat niet zo is, geen idee van wie je dat stuk papier krijgt.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Je zou inderdaad denken dat het een effect van raytracing is, maar ik dacht dat de PS5 op performance mode helemaal geen raytracing gebruikt, al kan ik dat niet bevestigen, misschien dat ze het op een niet al te zware manier alsnog gebruiken voor bepaald licht.Oon schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:16:
[...]
Ik heb dat alleen op performance DLSS met RTX reflections aan en RTX op laag, maar als ik upscaling op balanced zet valt het al mee en als ik 'm op quality zet is het zo goed als helemaal weg, en als ik de kwaliteit van raytracing omhoog gooi ook. Alsof de ray tracing het veroorzaakt, en performance upscaling het effect vergroot.
Alleen de 'natte' vloeren blijven, ook onderin de dungeons waar echt niet dagelijks geschrobd wordt en ook niet zoveel licht is dat het logisch is, maar dat is blijkbaar 'gewoon' een bijwerking van raytracing?
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
PB-powell schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:01:
[...]
Dat papier vind je ergens in het kasteel, althans ik heb het niet gekregen van iemand.
Update 15-02-2023:Pvt.Zaitsev schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:08:
De mensen achter de Skyrim multiplayer mod zijn ook al bezig met een Hogwarts Legacy multiplayer mod.
Ze zijn er vroeg bij en het staat allemaal nog in de kinderschoenen, maar hierbij de eerste beelden:
[YouTube: HogWarp - Test Build]
Inmiddels is het ze gelukt om al met 10 mensen in 1 game te zitten, zie video:
WTF die game is nog amper een week uitPvt.Zaitsev schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:22:
[...]
Update 15-02-2023:
Inmiddels is het ze gelukt om al met 10 mensen in 1 game te zitten, zie video:
[YouTube: HogWarp - Hogwarts Legacy Multiplayer - 10 players]
Tof om deze progress van die mod in ieder geval te volgen.
De vraag is denk ik niet of ze het konden maar of ze het willen en wat het toevoegd. Persoonlijk heb ik niet zoveel met samen chillen in een game waar mp verder geen toegevoegde waarde heeft.Ricmaniac schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:02:
Des te bizarder vind ik het dat de makers het niet gewoon konden inbouweneen coop modus ofzo. of iets waarbij je elkaar sessie kan joinen en gewoon kan chillen of elkaar helpen met een quest.
Zou het nu full fletched mmorpg mod worden dan wordt het pas echt leuk.
Nu zie je elkaar lopen en dan?
Neemt niet weg dat het erg knap is natuurlijk en dat ik hoop dat het mensen veel plezier gaat opleveren.
Zo begon GTA RP ook. kan alleen maar fantaseren over de mogelijkhedenJDdeV1992 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:05:
[...]
De vraag is denk ik niet of ze het konden maar of ze het willen en wat het toevoegd. Persoonlijk heb ik niet zoveel met samen chillen in een game waar mp verder geen toegevoegde waarde heeft.
Neemt niet weg dat het erg knap is natuurlijk en dat ik hoop dat het mensen veel plezier gaat opleveren.
Verwijderd
De volgende Hogwarts mag voor mij best een mmorpg worden. Dungeons doen met 5 man met bazen etc. lijkt me wel wat. En uiteraard met een uitgebreid gear systeem. Geweldige wereld en lore voor een zeer uitgebreide game.JDdeV1992 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:05:
[...]
De vraag is denk ik niet of ze het konden maar of ze het willen en wat het toevoegd. Persoonlijk heb ik niet zoveel met samen chillen in een game waar mp verder geen toegevoegde waarde heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2023 16:25 ]
Ik speel hem op Fidelity met RT, maar had deze problemen afgelopen weekend nog niet. Meer mensen die dit ervaren?
De uren die ik in SA:MP heb gespendeerd waren top, ook dat was 'gewoon' een community modRicmaniac schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:08:
[...]
Zo begon GTA RP ook. kan alleen maar fantaseren over de mogelijkheden
PS4 PSN: Dazzler2120
Het is wel een spel wat voor mij een hoog gehalte heeft dat je moet uitkijken dat je niet teveel doet (ben level 22, terwijl mijn mainstory op lvl 8 recommended zit).
Dit griffoendor karakter zal ik als redelijke 'goedzak' spelen. Na deze playthrough ga ik een Slytherin aanmaken die wel een stukkie meer kwaadaardig zal zijn :-p
Wat ik wel vind, is dat
Ja hopeloos slecht ben ik erin. Wat het erger maakt is dst mijn zoon het met twee vingers in z'n neus doetVerwijderd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:51:
Zijn jullie ook zo slecht met dat racen op je broom? Het lukt me wel binnen de tijd maar het kost me moeite.
Vijanden scalen mee tot op een bepaald niveau, dus heel erg is het niet. En op een gegeven moment kan je toch nauwelijks verder omdat beschikbare sidequests gekoppeld zijn aan de mainquest.Dazzler2120 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:58:
Het is wel een spel wat voor mij een hoog gehalte heeft dat je moet uitkijken dat je niet teveel doet (ben level 22, terwijl mijn mainstory op lvl 8 recommended zit).
Dit griffoendor karakter zal ik als redelijke 'goedzak' spelen. Na deze playthrough ga ik een Slytherin aanmaken die wel een stukkie meer kwaadaardig zal zijn :-p
Uhu, ik hoor je mening wel na het einde van het spelDazzler2120 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:58:
Wat ik wel vind, is datspoiler:Sallow wel erg vriendelijk is voor iemand van Slytherin, past er niet helemaal bij vind ik
Een simpele mod is natuurlijk wat anders dan volledige coop support, je kan als developer dit niet halfbakken neerzetten en zal je ook moeten committeren aan volledige support (ook na de launch), denk aan bugs exploits, connection errors etc. die op zullen dagen. In Elden Ring had je zelfs een hack/exploit dat iemand in multiplayer zo je game kon vernaggelen dat je na elke spawn dood in het water viel, ook als je terugging naar singleplayer.Ricmaniac schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:02:
Des te bizarder vind ik het dat de makers het niet gewoon konden inbouweneen coop modus ofzo. of iets waarbij je elkaar sessie kan joinen en gewoon kan chillen of elkaar helpen met een quest.
Desalniettemin ben ik geïnteresseerd in een potje PVP.
[ Voor 12% gewijzigd door SCIxX op 15-02-2023 17:38 ]
Ik zou al blij zijn als ze uberhaupt zwerkbal toevoegenronalnilson schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:40:
Competitie online van zwerfbal 😅.
Is imo het enige gemis in het spel
Heb wel ondervonden dat ik kamers betreed met veel reflectie, dat de fps serieus begint te droppen.
Speel zelf op performance mode( xbox series x ).
[ Voor 3% gewijzigd door KBE91 op 15-02-2023 18:14 ]
KBE91 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:13:
MMO van deze game, ik kan de drama al voor me zien. Te weinig servers, fix your game, i paid full price to sit in que etc.
Heb wel ondervonden dat ik kamers betreed met veel reflectie, dat de fps serieus begint te droppen.
Speel zelf op performance mode( xbox series x ).
Playstation 5
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het went vrij snel moet ik zeggen hoor, even doorbijtenKlaasjeNL schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:53:
Zojuist eindelijk het vliegen ontgrendeld. Keek ik erg naar uit door alle positieve ervaringen, maar is de besturing ergens aan te passen? (XSX) Het voelt nogal onwennig om met het linker pookje te sturen en met rechts omhoog en omlaag te gaan. Had dat liever allemaal met links gedaan en dan rechts om rond te kijken. En de triggers om de snelheid te bepalen.
Ik heb een Xbox S (of x, de goedkoopste van de 2 😅 Inderdaad, mijn kennis van gamen is miniem).
Nu ... Mijn man kent wel veel van gamen en we hebben beiden hetzelfde probleem. Eens we in het spel van Hogwarts Legacy zitten raken we er niet meer uit. Geen enkele knop die ons nog een menu laat zien. Als je op de Xbox knop zelf duwt, dan wel, maar dat is niet waar ik moet zijn.
Ik wou dus nu even ontspannen en doe het spel open, hij gaat meteen naar het spel van vorige keer en ik raak er niet uit ...
Frustrerend...
Hopelijk kan iemand ons helpen!
Dank alvast.
Ik heb zelf geen xbox, maar ik denk dat je knop nr. 6 moet hebben om naar je Field Guide te gaan. Vervolgens naar settings en dan kun je het spel eventueel nog handmatig opslaan en afsluitenElsd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:07:
Hallo,
Ik heb een Xbox S (of x, de goedkoopste van de 2 😅 Inderdaad, mijn kennis van gamen is miniem).
Nu ... Mijn man kent wel veel van gamen en we hebben beiden hetzelfde probleem. Eens we in het spel van Hogwarts Legacy zitten raken we er niet meer uit. Geen enkele knop die ons nog een menu laat zien. Als je op de Xbox knop zelf duwt, dan wel, maar dat is niet waar ik moet zijn.
Ik wou dus nu even ontspannen en doe het spel open, hij gaat meteen naar het spel van vorige keer en ik raak er niet uit ...
Frustrerend...
Dank alvast.

Heelveel screenshots van mensen die hun wizard / witch gemaakt hebben , zien er grafisch toch heel wat beter uit.. De gezichten zijn gewoon niet scherp.. Van alles al geprobeerd qua settings , maar ja krijg het niet beter.
Verwijderd
Bedoel je terug keren naar het hoofdscherm? Dan zoals @joopvossen aangaf. Of bedoel je de game volledig afsluiten? Ik dat geval de Xbox knop op de controller indrukken en dan de knop met 3 horizontale streepjes (knop 6) terwijl je op de game in kwestie staat in het pop up menu en vervolgens game afsluiten kiezen.Elsd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:07:
Hallo,
Frustrerend...
Dank alvast.
Latin capital letter y with diaeresis
Heb je een voorbeeld van wat je bedoelt? Ik kan het me namelijk niet voorstellen...Stronkie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:12:
Ik heb hem net ook uitgespeeld op PC , met mods . Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de gezichten van de karakters er te uit laten zien zoals ze op de PS5 versie eruit zien.
Heelveel screenshots van mensen die hun wizard / witch gemaakt hebben , zien er grafisch toch heel wat beter uit.. De gezichten zijn gewoon niet scherp.. Van alles al geprobeerd qua settings , maar ja krijg het niet beter.
Hoe heb je je settings verder staan? Hoe draait het vanilla, zonder mods? Wat zijn je PC hardware specs?
Heb je 4090 en een 12 of hogere serie cpu dan is het zeker niet normaal.
Heb je een 4 core cpu en een 9 serie gpu dan Kan het best eens kloppen.
[ Voor 5% gewijzigd door kneusteun op 16-02-2023 07:59 ]
Ik durf het niet te zeggen want ik ervaarde het vliegen helemaal niet zo, waardoor ik ook niet naar de controls heb gekeken. Vond namelijk de besturing juist heel fijn en soepel, helemaal wanneer je van in berg afspringt en mid air op je bezemsteel springtKlaasjeNL schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:53:
Zojuist eindelijk het vliegen ontgrendeld. Keek ik erg naar uit door alle positieve ervaringen, maar is de besturing ergens aan te passen? (XSX) Het voelt nogal onwennig om met het linker pookje te sturen en met rechts omhoog en omlaag te gaan. Had dat liever allemaal met links gedaan en dan rechts om rond te kijken. En de triggers om de snelheid te bepalen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Sinds de update heeft die actie er bij mij btw voor gezorgd dat ik al 2 keer bugde en in een val animatie bleef hangen maar dan wel kon rondvliegen maar niet meer van mijn bezem af kon gaan. Moet dan loadgame doen (gelukkig slaat de game elke paar minuten op als er iets gebeurd)G_Dragon schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:08:
[...]
Ik durf het niet te zeggen want ik ervaarde het vliegen helemaal niet zo, waardoor ik ook niet naar de controls heb gekeken. Vond namelijk de besturing juist heel fijn en soepel, helemaal wanneer je van in berg afspringt en mid air op je bezemsteel springt. Voor het scherp sturen pas ik mijn trucje uit F1 spellen toe, want dan druk ik de stick helemaal tegen de controller aan en gebruik ik de ronding van de controller om scherp te sturen.
Ik doe het wel altijd hoor dus het werkt meestal wel maar af en toe bugged het.
Helemaal met je eens. Ik vind het echt een ongelooflijke slechte controlkeuze en voelt voor mij totaal niet natuurlijk aan. Na een paar uur ben ik er nog steeds niet aan gewend. Met de grootste moeite prik ik die ballonnen uit de lucht.KlaasjeNL schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:53:
Nou dit plaatje zegt genoeg:Dazzler2120 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 07:42:
[...]
Heb je een voorbeeld van wat je bedoelt? Ik kan het me namelijk niet voorstellen...
Hoe heb je je settings verder staan? Hoe draait het vanilla, zonder mods? Wat zijn je PC hardware specs?
Zo ziet het er bij mij ook uit
Ingame plaatje :
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YkwgJFtZte5MHNhrYCMjORSW.jpg?f=user_large)
Nog een voorbeeld , eerste plaatje linksboven zo zie je er uit bij de kapper > duidelijk beter dan ingame
/f/image/lGsWyBldy6Eiqiy2QKs2ilef.webp?f=fotoalbum_large)
Processor AMD Ryzen 7 3700X 8-Core Processor 4.05 GHz
Installed RAM 32,0 GB
Windows 11
Nvidia GTX2070
Speel gewoon op normal quality , maar heb zelfs alles op ultra gehad , geen verschil. Heb raytracing uitstaan.
En de slechte gezichten is vooral duidelijk als je cut scenes hebt.. Het is gewoon helemaal wazig..
Op de PS5 kun je elk rimpeltje zien etc etc
[ Voor 35% gewijzigd door Stronkie op 16-02-2023 08:52 ]
Is er wel al een update geweest dan? Ik heb elke dag nog gekeken maar geen update gezien in ''My games and Apps'', dus ik denk dat mijn Xbox hem dan automatisch geïnstalleerd heeft. Oef dat klinkt niet goed, hopelijk komt er snel een tweede update voor zodat je geen last meer hebt van deze bugs. Want dit is natuurlijk wel heel erg vervelend allemaal en kan je speelplezier behoorlijk beïnvloedenRicmaniac schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:27:
[...]
Sinds de update heeft die actie er bij mij btw voor gezorgd dat ik al 2 keer bugde en in een val animatie bleef hangen maar dan wel kon rondvliegen maar niet meer van mijn bezem af kon gaan. Moet dan loadgame doen (gelukkig slaat de game elke paar minuten op als er iets gebeurd)
Ik doe het wel altijd hoor dus het werkt meestal wel maar af en toe bugged het.
Heb je al eens geprobeerd DLSS uit te zetten?Stronkie schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:43:
[...]
Nou dit plaatje zegt genoeg:
Zo ziet het er bij mij ook uit
Ingame plaatje :
[Afbeelding]
Nog een voorbeeld , eerste plaatje linksboven zo zie je er uit bij de kapper > duidelijk beter dan ingame
[Afbeelding]
Processor AMD Ryzen 7 3700X 8-Core Processor 4.05 GHz
Installed RAM 32,0 GB
Windows 11
Nvidia GTX2070
Speel gewoon op normal quality , maar heb zelfs alles op ultra gehad , geen verschil. Heb raytracing uitstaan.
En de slechte gezichten is vooral duidelijk als je cut scenes hebt.. Het is gewoon helemaal wazig..
Op de PS5 kun je elk rimpeltje zien etc etc
Heb je upscaling aan staan?
Wellicht deze guide eens volgen; https://www.reddit.com/r/...egacy_optimized_settings/
Zal dit weekend eens kijken hoe het bij mij uitziet, op een Ryzen 5600X + 6900XT, speel op ultra settings - RT off, volgens mij haal ik rond de 100 fps on average.
https://errorfixer.co/hog...-fix-game-looking-blurry/
Schijnbaar iets met de rendering resolutie, waar staat die op?
Edit: Additioneel, welke mods heb je draaien? aangezien je aangeeft PC te spelen voor de mods. - Geeft Vanilla hetzelfde resultaat?
[ Voor 3% gewijzigd door Dazzler2120 op 16-02-2023 09:09 ]
Laatste image, je render resolutie is 721P, dit wordt upscaled naar full HD met DLSS.Stronkie schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:13:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het maakt eigenlijk niet uit , op welke setting , welke guide ik ook probeer , de faces blijven blurry.. Ook van de andere karakters hoor
Zet DLSS uit, en kijk dan eens hoe blurry het is bij standstill images.
Vervolgens met de overige settings gaan kijken voor optimale verhouding FPS : grafisch resultaat.
Je zou bij Display settings eens met Upscale sharpness kunnen spelen, dat heeft bij mij redelijk veel invloed op de overal blurryness in het spel.Stronkie schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:13:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het maakt eigenlijk niet uit , op welke setting , welke guide ik ook probeer , de faces blijven blurry.. Ook van de andere karakters hoor
Ik speel ook gewoon met een controller, maar het voelt gewoon vreemd. Tuurlijk is er wel aan te wennen, maar het voelt niet natuurlijk. Het rechter pookje gebruik je bijvoorbeeld om op te stijgen of te dalen en om naar links of rechts te kijken. Maar ik kan dus met geen mogelijkheid over het landschap vliegen en omlaag kijken. Het was gewoon eenvoudiger en intuïtiever geweest om de hele besturing in de linker pook te proppen, de rechter pook om rond te kijken (zoals dat in vrijwel alle games gebeurt), de trigger om sneller of langzamer te gaan en de LB en RB knoppen om te stijgen of te dalen (wanneer je ervoor kiest om niet gewoon de neus van de bezem omlaag te drukken).Dubrillion schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:39:
Misschien scheelt het als het vliegen met een controller wordt gedaan. Ik vind het namelijk makkelijk en leuk om te doen op de PS5. Daarentegen was ik ook één van de weinige die in Battlefront 2 voor het vliegen ging!. Sh*t toch piloot moeten worden
Zelfde heb ik ook wel wat met de combat besturing. De rechter trigger ingedrukt houden om een spell te kiezen, maar kort indrukken om te "schieten". Gevoelsmatig is het logischer om (net als in shooters) de linker trigger ingedrukt te houden, de rechter trigger te gebruiken om te "schieten" en de actieknoppen kunnen dan alsnog gebruikt worden voor de overige spells.
Verder toffe game hoor 😅
Same here, wordt voor mij ook een langer projectje met kortere sessies. Wel net het vliegen ontgrendeld, en deel de algemene mening dat het niet erg intuitief is met de pookjes, ben toch regelmatig aan het zoeken naar de juiste controlsYdieresiS schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 07:34:
Sinds release deze game ook in handen, maar nog niet veel kunnen spelen. Ik zit net na de eerste twee lessen en ben nu voornamelijk door het kasteel aan het lopen en daar de collectibles verzamelen en side quests spelen. Tot nu toe is dat al erg vermakelijk en ben dan ook benieuwd wat ik allemaal tegen ga komen. Ik vermaak me hier de komende maanden zeker nog wel mee (in sessies van ongeveer 30-60 minuten ben ik nog wel even bezig gok ik)
[ Voor 11% gewijzigd door Blik1984 op 16-02-2023 09:43 ]
Denk dat dit gedeeltelijk niet aan jou ligt maar gewoon aan de game ook hoor.Stronkie schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
dat is dus bij de kapper
En tijdens een cutscene
Het is makkelijk om in zulke afgesloten secties (kapper) waar de focus op je character ligt dat mooier te laten zijn dan wanneer je de game gewoon speelt.
Zo kan character creation vaak ook mooier zijn dan ingame.
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt en dat is dat je vast zit in de muur bijvoorbeeld. Ik heb dit ook gehad en het enigste wat voor mij werkte was het volgende: Ga naar settings, load game en pak dan een save game van een tijd terug bijvoorbeeld. Ik denk namelijk dat nu jouw game een savegame gebruikt om te laden waarin je al vast zit.Elsd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:07:
Hallo,
Frustrerend...
Dank alvast.
Nouja ik vraag me een beetje af wat precies het issue is... Op ene moment wordt PS5 met PC vergeleken, andere moment worden dit soort 'haircut' pictures bij de kapper vergeleken met cutscenes of ingame gameplay...Ricmaniac schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:44:
[...]
Denk dat dit gedeeltelijk niet aan jou ligt maar gewoon aan de game ook hoor.
Het is makkelijk om in zulke afgesloten secties (kapper) waar de focus op je character ligt dat mooier te laten zijn dan wanneer je de game gewoon speelt.
Zo kan character creation vaak ook mooier zijn dan ingame.
Verder denk ik dat @Stronkie nu een paar tips gekregen heeft waar hij mee aan de gang kan/mag gaan.
Er wordt wel eens gesteld dat de PS5 GPU vergelijkbaar is aan de RTX2080, dus vanuit dat perspectief kan ik me voorstellen dat de PS5 iets betere performance heeft (maar minder tweakable). Maar dat verschil zou niet zo groot moeten zijn als zijn eerdere images.
Daarnaast meen ik me te herinneren dat HL optimized voor consoles? Een PC port wilt nog wel eens wat meer problemen kennen dan.
Grappig, ik dacht dat het op PC zo ongemakkelijk was omdat het geport is vanaf consoles, maar daar is het dus niet veel beter. Gelukkig is er op PC een mod die dat fixt, maar daar heb je op consoles weinig aan.KlaasjeNL schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:53:

Niet dat ie een kans maakte bij mij haha
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Geen grote spoiler, maar als je nog helemaal in het begin bent wel
Eerst alle potting tables kopen, dan alle zaadjes, alle potion recepten . Daar had ik niet genoeg geld voor, dus eerst maar eens geld verzamelen.
Potting tables moeten wel matchen in mijn room, dus alles maar eens anders inrichten.
Ik ga hier honderden uren instoppen en ben nog lang niet klaar

[ Voor 5% gewijzigd door Mariekeb op 16-02-2023 10:37 ]
Ja die rabit hole begin ik ook langzaam te ontdekken...Mariekeb schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:36:
Ik schiet niet meer op sinds ik craften heb ontdekt. Want in plaats van iets kopen wat ik nodig heb voor een quest, ga ik het nu craften.... daar kan ik uren mee bezig zijn ben ik al achter.
Geen grote spoiler, maar als je nog helemaal in het begin bent wel
spoiler:drie potions nodig als prerequiste voordat de prof me een nieuwe spel wil leren.
Eerst alle potting tables kopen, dan alle zaadjes, alle potion recepten . Daar had ik niet genoeg geld voor, dus eerst maar eens geld verzamelen.
Potting tables moeten wel matchen in mijn room, dus alles maar eens anders inrichten.
Ik ga hier honderden uren instoppen en ben nog lang niet klaar
ik doe het alsvolgt;
Vervolgens doe ik een sidequest of ga ik exploren voor de collectibles - hoef nog maar 2 Daedalian Key, maar ik denk dat die in een voor mij afgesloten deel van het castle te vinden zijn
Kopen is voor mij vaak een last resort, als ik geen sidequests meer heb, of als ik gewoon snel die spreuk wil hebbenMariekeb schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:46:
whahaha, ik ben niet de enige dus. Je kan het ook gewoon kopen, maar dit zelf makengeeft wel een soort bevrediging

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Verwijderd
Kan ik het helemaal negeren in HL buiten de questen om later in de game?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2023 12:33 ]
Ook 3 van die moonstone generatoren
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions