Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

TheBrut3 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:30:
[...]

Dit vraag ik mij ook af. Vooraf van plan om 2x te spelen, maar heb niet het gevoel dat de 2e keer zodanig anders gaat zijn als bijvoorbeeld bij Cyberpunk met een compleet ander build.

Al om al geef ik het spel toch zeker een 8 en er lijkt voldoende uitbreiding mogelijk voor DLC's.
Dit heb ik dus ook, in begin leek het allemaal aardig om te doen, maar naarmate ik verder kom merk ik dat het toch eentoniger is dan ik verwacht had.

Het ontbreken van een reputatie systeem is naar mijn mening het probleem. Je kan doen en laten wat je wil, maar het heeft geen invloed. Hierdoor is het geheel niet te beïnvloeden, en dus zal een tweede ronde bijna hetzelfde aanvoelen, met een ander kleurtje als huis.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48
Mad-Matt schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:20:
Ik kom er net bij lvl 9 achter dat je de visuals van je gear kan aanpassen, ik zag eruit als een kermis optocht.
Wat!?

Waar en hoe dan? Ik loop potdorie rond met een drakenbril. Carnaval is vroeg dit jaar… _O-

PSN: bollsie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:16

Audione0

Strijdt der titanen

Inmiddels gelukt👍 Thanks!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:22
Mensen die voor de 100 procent completion gaan. Als je bij de eerste walkthrough vb 140 van de 150 field guides vind en je vind de andere 10 bij de tweede walkthrough krijg je dan deze trophy of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

sjufke schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:48:
[...]

Wat!?

Waar en hoe dan? Ik loop potdorie rond met een drakenbril. Carnaval is vroeg dit jaar… _O-
Ga naar Gear en dan de tooltip lezen van je uitrusting, dat doet wonderen 😂

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:05

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Heb al door de setting zitten neuzen, maar dynamisch hud is niet mogelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:30
Wolverine9000 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:54:
Mensen die voor de 100 procent completion gaan. Als je bij de eerste walkthrough vb 140 van de 150 field guides vind en je vind de andere 10 bij de tweede walkthrough krijg je dan deze trophy of niet
Nope. Het moet in 1 account :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Sir_Lion schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:08:
[...]

Nope. Het moet in 1 account :)
Serieus?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sir_Lion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Mis nog 7 pagina's. Mss komen die wel nog verder in de main story en side quest. Ben nu het forbidden forest een beetje aan het wegwerken... alle icoontjes weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Hebben jullie nog gear na level 34+?

Ik heb de main story nu klaar maar loop met 30 tot 32 gear. Ga bijna level 36 in :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Famous schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:25:
Hebben jullie nog gear na level 34+?

Ik heb de main story nu klaar maar loop met 30 tot 32 gear. Ga bijna level 36 in :+
Ik heb gear van level 39. En ben level 40.

Heb nog niet echt kistjes geopend sinds ik level 40 ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:19

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Het level systeem en gear systeem is ongeveer het meest zinloze wat ik in een game als deze heb meegemaakt. :) Als ze het compleet niet hadden geïmplementeerd en de enemies en jezelf gewoon niet zouden levelen zou je amper verschil merken. De sfeer en het vliegen maakt best wat goed, maar voor de rest is het een vrij middelmatige game.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:30:
Het level systeem en gear systeem is ongeveer het meest zinloze wat ik in een game als deze heb meegemaakt. :) Als ze het compleet niet hadden geïmplementeerd en de enemies en jezelf gewoon niet zouden levelen zou je amper verschil merken. De sfeer en het vliegen maakt best wat goed, maar voor de rest is het een vrij middelmatige game.
Ik heb mijn wilde jaren al achter me liggen dus ik houd wel van middelmatig denk ik d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 12:12

Locke_

Iron within, Iron Without!

Ben ondertussen op de Xbox series S ook bezig, heb er nu +/- 10 uurtjes inzitten.
Raak wel continue de weg kwijt in Hogwarts, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik alles probeer lopend te doen zonder de map te gebruiken :+

Enige minpunt tot nu toe is dat ik de interactie tussen de player en NPC's net ff te geforceerd vind. Ik zou zelf andere antwoorden geven en vragen stellen.

Desondanks, ik vermaak mij prima d:)b

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 17:01
Inmiddels een kleine 10 uur bezig maar wat een fijn spel zeg, toch kleine vraag

spoiler: title
Ik heb net een demiguise statue gevonden in de three broomsticks maar ik kan deze niet oppakken? Iemand een idee hoe dit zit? Speel op PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:13
Bolko schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:46:
Inmiddels een kleine 10 uur bezig maar wat een fijn spel zeg, toch kleine vraag

spoiler: title
Ik heb net een demiguise statue gevonden in de three broomsticks maar ik kan deze niet oppakken? Iemand een idee hoe dit zit? Speel op PC
spoiler:
Die kan je alleen in de nacht oppakken, f via je map de tijd naar nacht laten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 17:01
Daan0s schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:51:
[...]

spoiler:
Die kan je alleen in de nacht oppakken, f via je map de tijd naar nacht laten gaan.
spoiler:
Goedemorgen, niet dat dat echt een half uurtje geleden tegen me gezegd is hahaha, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Laatst online: 19:37
Hoi vraagje:
Kleine man speelt hier Hogwarts op de PC en na een paar dagen soepeltjes spelen draait het ineens niet meer goed. Een hoop lag en gestotter. We hebben alle instellingen al geprobeerd, maar kunnen het niet oplossen. Zowel op lage als hoge kwaliteitsinstellingen stottert de game.. De temperaturen en de load van de GPU en CPU laten geen afwijkende dingen zien, geheugen zit niet vol.. Iemand hier toevallig een suggestie?

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Okay, dit is uitermate frustrerend.

Hogwarts Pages: 149/150.
Revelio Pages: 150/150.

Dus ergens is er nog een accio/confrigio/levioso page in een bepaald gebied in het kasteel.

Verder heb ik alle pagina's gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

Vond iemand anders de uitleg van Alohomora zeer onduidelijk? Ik heb uiteindelijk maar Gegoogled want ik kwam er niet uit wat ik moest doen. 8)7

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Heb ik toch compleet de release vergeten :X Vanavond dus de eerste 3 uur gespeeld en boy oh boy wat een heerlijke game. Zit met een smile achter de computer, alle leuke details, het kasteel op zich, de gesprekken van AI, de geesten door de gangen, lekker het kasteel verkennen en compleet verdwaald raken, het design van alles, de humor in de dialogen. Heb al even moeten Googlen
spoiler:
waarom de barvrouw van de Three Broomsticks als een man klinkt

Alleen eeuwig zonde dat Zwerkbal er nog niet in zit, ik hoop dat we die nog als DLC of toekomstige update krijgen. Dat het stadion er wel in zit geeft mij het idee dat dat nog komen gaat :)

Speelt ook gewoon goed, geen stutters hier of performance issue's, de stem van mijn karakter klinkt af en toe wat raar, that is all. (RTX2070 Super, i7 9700K, 32GB RAM en alles op SSD)

Oh en sommige karakters lopen dwars door een deur heen, en als ze eenmaal door de deur heen zijn gaat die nog even open, kleine dingetjes zoals dat.

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 13-02-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Worst schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:37:
Vond iemand anders de uitleg van Alohomora zeer onduidelijk? Ik heb uiteindelijk maar Gegoogled want ik kwam er niet uit wat ik moest doen. 8)7
Met controller krijg je feedback, zodat je weet of je goed zit (per stick). Probeer eerst de ene te doen. Als er wat begint te draaien, houd 'm op z'n plaats. Dan kan je de tweede proberen.

Met toetsenbord lijkt het me wat lastiger. Ik heb het zelf niet geprobeerd.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
uchiha tijntje schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:30:
Dit lvl/gear systeem gaat idd nergens over, totaal geen diepgang. Legendaries vliegen je om de oren wat het ook niet meer interessant maakt want 2 lvls later heb je alweer een beter item.Vliegen vind ik ook erg ruk maar wellicht staan mijn setting verkeerd. Ik moet nu om omhoog of omlaag te gaan knoppen gaan indrukken. Dat had ook prima met een muis beweging gekund, vind het erg houterig dat vliegen. Maar wellicht doe ik iets verkeerd.

Combat is verder wel goed uitgewerkt. PC performance is helaas dramatisch. Wereld voelt nog een beetje leeg aan. Maar tot nu toe vermaak ik me wel. Voor mij zal het wel max 1 playthrough zijn en 100% completion ga ik zeker niet halen. Achteraf gezien had ik toch beter kunnen wachten totdat de PC performance issues gefixed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:33
biggydeen2 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:52:
[...]

Dit lvl/gear systeem gaat idd nergens over, totaal geen diepgang. Legendaries vliegen je om de oren wat het ook niet meer interessant maakt want 2 lvls later heb je alweer een beter item.Vliegen vind ik ook erg ruk maar wellicht staan mijn setting verkeerd. Ik moet nu om omhoog of omlaag te gaan knoppen gaan indrukken. Dat had ook prima met een muis beweging gekund, vind het erg houterig dat vliegen. Maar wellicht doe ik iets verkeerd.

Combat is verder wel goed uitgewerkt. PC performance is helaas dramatisch. Wereld voelt nog een beetje leeg aan. Maar tot nu toe vermaak ik me wel. Voor mij zal het wel max 1 playthrough zijn en 100% completion ga ik zeker niet halen. Achteraf gezien had ik toch beter kunnen wachten totdat de PC performance issues gefixed zijn.
Klopt dat vliegen werkt ruk. Je kan de keybindings aanpassen door bijv te stijgen en dalen met 2 extra knoppen op je muis ofzo. werkt opzich wel goed.

Deze mod is wel een aanrader though die doet wat je zelf idd zegt door te vliegen met de muis movement.
Snap niet dat ze dit zelf niet ingebakken hadden.

Betreffende tot je PC performance al geprobeerd die Engine.ini aan te passen? Echt voor bijna iedereen die ik het heb zien gebruiken loste het zo veel performance issues op. Bij mij werd het ook verbeterd ondanks dat k niet eens echt problemen ervaarde.
Natuurlijk maakt dat het niet goed dat het zo dramatisch is bij release maar wel fijn dat die workaround er is.

Met die changes in mind blijf ik het nog steeds een geweldig spel vinden. Nu de honeymoon phase voorbij is kan ik me ook zeker wel vinden betreffende gear zoals een aantal comments hier maar het maakt mij persoonlijk zo ontzettend weinig uit. Misschien omdat het een singleplayer is het ook minder boeit ofzo want als je de story uit heb is het ook klaar. Je kan dan nog wat completionism stuff doen (wat ik zeker ga doen) maar het is denk ik niet iets waar je naar blijft terug komen tot dat er Quidditch Multiplayer DLC komt ofzo :P

Voor mij is het nog steeds elke cent waard geweest. Genoeg tijd kwijt te raken in deze game en ik hou daar van

[ Voor 16% gewijzigd door Ricmaniac op 13-02-2023 23:19 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik ben inmiddels lvl22, vanavond weer van hot naar her gevlogen om quests af te werken, blijft verslavend allemaal. Lang geleden dat ik een spel speelde wat zo origineel aanvoelde met name qua setting etc, de vorige keer was Horizon denk ik. 9/10 wat mij betreft.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Zojuist maar even een inventaris gemaakt van wat ik nog moet. Even in spoilers gezet:

spoiler:
1e cijfer = Collected 2e cijfer = Total
Collection Chests 57 116
Field Guide Pages 31 31
Merline Trials 58 95
Ancient Magic Hotspots 20 20
Balloons 32 32
Demiguise Statues 8 11
Astronomy Tables 14 14
Landing Platforms 20 20
Infamous Foes 18 18

Overigens, worldmap geeft aan 117 Collection Chests, maar heb de specifieke delen bij elkaar opgeteld, en dan kom ik uit op 116. Dus ik mis ergens op de een of andere manier nog 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:29
Zojuist de ps5 exclusive quest gedaan. Vond hem vermakelijk en goed in elkaar zitten.

spoiler:
kreeg een beetje the 7th guest vibes qua puzzels en sfeer impressie

Iemand anders deze quest ook gedaan? Hoe vonden jullie hem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

RobinNL schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:51:
[...]

Met controller krijg je feedback, zodat je weet of je goed zit (per stick). Probeer eerst de ene te doen. Als er wat begint te draaien, houd 'm op z'n plaats. Dan kan je de tweede proberen.

Met toetsenbord lijkt het me wat lastiger. Ik heb het zelf niet geprobeerd.
Ja, ik ben eruit gekomen met Google maar ik vond de ingame uitleg nogal mager of (voor mij in ieder geval) onduidelijk.
biggydeen2 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:52:
[...]

Hier ben ik het mee eens maar ik denk dat dit een bewuste keuze is omdat ze waarschijnlijk met dit spel ook de af-en-toe-gamer willen aanspreken en dat teveel diepgang wellicht afschrikwekkend is. Het is een casual spel waar je, behalve bij in welke bind staat welke spell, niet echt hoeft na te denken. Sfeer is fantastisch, genoeg te doen (wellicht wat veel filler) maar al met al is het een topgame.

Ik zit daarnaast ook bij mijzelf te denken, wil ik nog wel echt diepgang? Ik had toevallig nu 3,5 dag vrij en vanaf morgen heb ik ook geen tijd en energie meer voor diepgang dus dan is zo'n casual spel heerlijk.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:20
Mad-Matt schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:08:
Toch maar een nieuwe laptop besteld, alles op minimum en medium is niet denderend.
Nu een nieuwe I7 11800 met 32gb intern en een RTX 3070, dat moet er straks wat beter uit zien.

Weet iemand waar ik de savegames kan vinden zodat ik niet opnieuw hoef te beginnen?
Hogwarts Legacy save file location is Local Disk (C:)>Users>” Your Username”>AppData>Local>Hogwarts Legacy>Saved>SaveGames”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 12:53
Iemand al getest in hoeverre deze mod resultaat geeft betreft oplossen FPS-stutter?

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
DarkElement schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 07:33:
Iemand al getest in hoeverre deze mod resultaat geeft betreft oplossen FPS-stutter?
Aan de reacties onder die mod te zien doet het voor velen niet veel.
Ik zou echt dit gewoon doen.

Het verschil is echt groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Ricmaniac schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 07:51:
[...]

Dit had ik al gedaan afgelopen week met gewenst resultaat, echter vanmorgen (voornamelijk bij Hogsmeade ineens) weer stutters en lag. Benieuwd wat de patch van vandaag brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima review met terechte mindere punten in de game rondom personages etc.
Ik ben benieuwd wat er op de rol zit wat dlc betreft, de basis van hogwarts en de wereld eromheen staat als een huis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
The_Worst schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:55:
@Famous Je negeert alle meldingen die op het scherm komen te staan? :+
Heel eerlijk ik mis dat soort dingen ook altijd. Je wordt tegenwoordig helemaal dood gegooid met healthpoints en xp, en awards en perks, en upgrades en gear en hitpoints en weet ik het wat allemaal en dan ook nog eens tig toetsen en toetsen combinaties. Als ik een dag of 2 niet gespeeld heb ben ik de helft vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik heb het topic redelijk gevolgd de afgelopen weken en ik geloof dat het nog niet de revue is gepasseerd, mocht ik dat fout hebben: mijn excuses.

Mijn vraag is: is de dark arts battle arena de meerprijs van de deluxe edition waard?

Het scheelt pak ‘m beet €20 bij bijv. Amazon en ik kan online niet goed vinden hoe leuk/functioneel de battle arena nu wordt gevonden. Jullie spelen het spel nu een week ongeveer, dus ik hoopte dat jullie iets meer licht hierop kunnen laten schijnen. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
jobias schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:26:
Ik heb het topic redelijk gevolgd de afgelopen weken en ik geloof dat het nog niet de revue is gepasseerd, mocht ik dat fout hebben: mijn excuses.

Mijn vraag is: is de dark arts battle arena de meerprijs van de deluxe edition waard?

Het scheelt pak ‘m beet €20 bij bijv. Amazon en ik kan online niet goed vinden hoe leuk/functioneel de battle arena nu wordt gevonden. Jullie spelen het spel nu een week ongeveer, dus ik hoopte dat jullie iets meer licht hierop kunnen laten schijnen. Bij voorbaat dank!
Nee de arena zelf valt wel mee vind ik. Het ligt er aan hoe veel die 20 euro extra je waard is. Ik was hyped en wilde die dark arts cosmetics + mount er ook bij. Maar in hindsight denk ik dat ik de standard editie had gekocht als ik hem nu opnieuw zou kopen.

Maar heb geen spijt van die deluxe editie.

Je kan alsnog de standaard editie eerst kopen en als je tijdje gespeeld hebt en alsnog die dark arts stuff wil kan je ook los de dark arts pack kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ricmaniac schreef op maandag 13 februari 2023 @ 23:14:
[...]

Klopt dat vliegen werkt ruk. Je kan de keybindings aanpassen door bijv te stijgen en dalen met 2 extra knoppen op je muis ofzo. werkt opzich wel goed.

Deze mod is wel een aanrader though die doet wat je zelf idd zegt door te vliegen met de muis movement.
Snap niet dat ze dit zelf niet ingebakken hadden.

Betreffende tot je PC performance al geprobeerd die Engine.ini aan te passen? Echt voor bijna iedereen die ik het heb zien gebruiken loste het zo veel performance issues op. Bij mij werd het ook verbeterd ondanks dat k niet eens echt problemen ervaarde.
Natuurlijk maakt dat het niet goed dat het zo dramatisch is bij release maar wel fijn dat die workaround er is.
Dank voor de tips, wist niet dat er nu al mods te krijgen zijn. Dat ga ik zeker even proberen.

Qua performance zit ik misschien een beetje te miepen, ik kom niet onder de 85 fps over het algemeen en in de buitenwereld 100+ op1440p. Maar het grootste probleem is dat deze game een CPU hog is. Welke setting je ook gebruik, je gaat altijd richting de 100% cpu usage. En dat zorgt voor stutters welke niet te voorkomen zijn. Het is wachten op een patch. De dingen die je noemt heb ik ook allemaal geprobeert. Wat bij mij het meeste hielp is DLSS updaten naar de nieuwste versie en RTX uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkElement
Avalanche/WB heeft de frame/lag bugs bevestigt en vraagt om meer votes in hun bug thread:

Links:
https://twitter.com/WBGam...tatus/1625354173603581954
https://hogwartslegacy.bugs.wbgames.com/bug/HL-14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:35
mightym schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:00:
Hoi vraagje:
Kleine man speelt hier Hogwarts op de PC en na een paar dagen soepeltjes spelen draait het ineens niet meer goed. Een hoop lag en gestotter. We hebben alle instellingen al geprobeerd, maar kunnen het niet oplossen. Zowel op lage als hoge kwaliteitsinstellingen stottert de game.. De temperaturen en de load van de GPU en CPU laten geen afwijkende dingen zien, geheugen zit niet vol.. Iemand hier toevallig een suggestie?
windowed mode (ipv fullscreen windowed) hielp bij mij tegen stutters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 16:41
Level 22 en een kleine 20uur onderweg, lees je het volgende in de Tweakers review:
Het begint al lastiger te worden wanneer je niet meer alle aanvallen kunt afweren, maar ze soms ook moet ontwijken. Een gele indicator duidt een blokkeerbare aanval aan, maar een rode indicator betekent dat je de aanval moet ontwijken.
Jammer dat er niet ergens een trainingsruimte is waar je nieuw verkregen spells kunt oefenen, behalve op die dummy wat niks terug doet na het leren van een nieuwe spell.

Ook jammer dat je geen eigen markers aan de kaart kunt toevoegen, om zo dingen gemakkelijker terug te vinden.

Verder nog steeds verslaafd! :9

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
[...]

Hier heeft die aanpassing niets gedaan, ik vind het ook raar dat texture streaming aan staat via die ini want als je veel RAM/VRAM hebt dan wil je imho juist texture streaming uit hebben. (toch?)

Hopelijk zorgt de populariteit van de game ervoor dat ie technisch gepolijst gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:49
The_Worst schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:37:
Ja ik was even afgeleid en toen ik weer keek dacht ik en nu? :p

Maar wat een waardeloze minigame. Geen variatie en haalt het tempo eruit. Het is ook tegenstrijdig. Je gebruikt magie om het automatisch te openen en dan moet je alsnog nog handmatige acties doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Evernote schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:25:
[...]

Hier heeft die aanpassing niets gedaan, ik vind het ook raar dat texture streaming aan staat via die ini want als je veel RAM/VRAM hebt dan wil je imho juist texture streaming uit hebben. (toch?)

Hopelijk zorgt de populariteit van de game ervoor dat ie technisch gepolijst gaat worden.
Ben ook even zoekende naar de optimale settings. Velen met een 30xx serie GPU, maar ik zit in ander vaarwater:

8 core i7-9700
Nvidia 1080ti XE
16 GB RAM
NVMe SSD

Dus zal vanavond ook wat uitproberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JobRapati
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 15:54
D. Ninjai schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:26:
[...]

Ja ik was even afgeleid en toen ik weer keek dacht ik en nu? :p

Maar wat een waardeloze minigame. Geen variatie en haalt het tempo eruit. Het is ook tegenstrijdig. Je gebruikt magie om het automatisch te openen en dan moet je alsnog nog handmatige acties doen 8)7
Andersom waren er waarschijnlijk klachten geweest dat sloten openmaken te "makkelijk" is als het wel allemaal lekker automatisch ging :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:13
Jammerlijk om de hele discussie over JK rowling in de review te benoemen die zelf niks met de game te maken heeft.. Alle reacties gaan daarover en niet over de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:30:
[...]

Jammerlijk om de hele discussie over JK rowling in de review te benoemen die zelf niks met de game te maken heeft.. Alle reacties gaan daarover en niet over de game.
Tja, in dit topic gaat t er ook makkelijk over. Het is nu eenmaal met elkaar verbonden vrees ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:25
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:30:
[...]

Ja dit vind ik ook een groot minpunt aan de review, want geef het nou gewoon geen aandacht met elkaar als reviewers en dan krijgt de discussie ook een stuk minder aandacht waardoor het vanzelf doodbloed.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:41:
[...]

Ja dit vind ik ook een groot minpunt aan de review, want geef het nou gewoon geen aandacht met elkaar als reviewers en dan krijgt de discussie ook een stuk minder aandacht waardoor het vanzelf doodbloed.
Ik denk dat zelfs als @Tweakjur het niet benoemd zou hebben in zijn review er maar 1 reactie onder de review nodig is die JKR benoemt om alsnog het hele kruitvat te laten exploderen.
Ik zie hele felle mensen tegen JKR en hele felle mensen voor JKR, die houden toch hun mening niet voor zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Ik vind het prima dat ze het even benoemd hebben in de begin tekst en dat de review verder gewoon puur over het spel gaat. Gezien de omstandigheden had dit denk ik ook niet onbenoemd kunnen blijven, want dan had iemand anders het wel geopperd in de reactie.

Dat het benoemen alleen al hele discussies teweeg brengt zegt misschien ook al wat..

Ondertussen blijf ik genieten van het spel. Ik kom er steeds weer achter dat het kasteel meer te bieden heeft dan dat ik in eerste instantie dacht.
spoiler:
Heb nu Crucio geleerd en de bijbehorende kamer ontdekt en kort daarna ook de puzzels met die grote blokken. Dat laatste vond ik nog wel lastig in eerst instantie, omdat ik niet wist dat dat draaiende ding die blokken reset. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ricmaniac
En nu brengen jullie het ook weer hier naar toe :P

Ik kan me er gewoon zo niet druk om maken. zonde van de reactie sectie onder de review maar de review zelf is niet echt een probleem imo.

Ik wilde gewoon een goeie game en dat hebben ze in grote lijnen meer dan waar gemaakt. Maakt mij echt niet uit wat de real world vervolgens met JK rolwing doet (zolang het humaan blijft)

De game zelf staat ook gewoon zo los van haar standpunten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Ht87 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:50:
[...]

Ik denk dat zelfs als @Tweakjur het niet benoemd zou hebben in zijn review er maar 1 reactie onder de review nodig is die JKR benoemt om alsnog het hele kruitvat te laten exploderen.
Ik zie hele felle mensen tegen JKR en hele felle mensen voor JKR, die houden toch hun mening niet voor zich.
Dat is ook meer iets voor de comments en wat ongewenst is wordt dan wel weg gemodereerd.
Het voegt niets toe aan de review van de game zelf, JKR is daar immers helemaal niet bij betrokken.
Door het in de review mee te nemen start je die discussie zelf al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Laten we het inderdaad gewoon over de game hebben en niet over een maatschappelijk probleem.

Heeft iemand meer informatie over een eerste patch?
Her en der wordt er een patch genoemd, wordt deze verwacht omdat het dinsdag is of is er ergens iets gedeeld door de developer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
xoniq schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:28:
[...]

Ben ook even zoekende naar de optimale settings. Velen met een 30xx serie GPU, maar ik zit in ander vaarwater:

8 core i7-9700
Nvidia 1080ti XE
16 GB RAM
NVMe SSD

Dus zal vanavond ook wat uitproberen
ik heb het idee dat het echt een cpu issue is ipv gpu.
Een collega van mij heeft dezelfde gpu (3080) maar andere cpu 5800 vs mijn 12700k en hij heeft duidelijk minder fps en meer stutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-09 12:11
de tweakers review;

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:49
JobRapati schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:30:
[...]

Andersom waren er waarschijnlijk klachten geweest dat sloten openmaken te "makkelijk" is als het wel allemaal lekker automatisch ging :+
Haha ik denk van niet hoor, in de films gaat het net zo makkelijk en snel.

En je moet het best vaak doen als je gaat verkennen dus het gaat snel tegenstaan. Was beter geweest als je vanaf level 3 dit niet meer hoeft te doen of een toegankelijkheidsoptie dat je dit kan skippen. Nu moet je de difficulty op story zetten om het over te kunnen slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobRapati
D. Ninjai schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:30:
[...]

Haha ik denk van niet hoor, in de films gaat het net zo makkelijk en snel.

En je moet het best vaak doen als je gaat verkennen dus het gaat snel tegenstaan. Was beter geweest als je vanaf level 3 dit niet meer hoeft te doen of een toegankelijkheidsoptie dat je dit kan skippen. Nu moet je de difficulty op story zetten om het over te kunnen slaan.
Ik denk ook zeker dat er "betere" manieren waren geweest om er mee om te gaan ja, maar ik snap de keuze voor een minigame (of de huidige goed of slecht is daarbuiten gelaten) wel.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Eindelijk een goede review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
JobRapati schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:30:
Als ze dat ingewikkelder hadden gemaakt, dan was ik waarschijnlijk sneller met het spel gestopt. Ik wil helemaal geen minigame spelen nadat ik een spreuk gebruik om een slot van slot te halen. Zeker niet 100x dezelfde. Beetje hetzelfde als de Merlin Trails, daar ben ik ook mee gestopt. De eerste paar keer is het nog leuk, zeker als er een nieuwe variant is, maar dat houdt al snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRapati
TheBrut3 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:42:
[...]

Als ze dat ingewikkelder hadden gemaakt, dan was ik waarschijnlijk sneller met het spel gestopt. Ik wil helemaal geen minigame spelen nadat ik een spreuk gebruik om een slot van slot te halen. Zeker niet 100x dezelfde. Beetje hetzelfde als de Merlin Trails, daar ben ik ook mee gestopt. De eerste paar keer is het nog leuk, zeker als er een nieuwe variant is, maar dat houdt al snel op.
Tja, daar heeft iedereen natuurlijk zijn eigen mening in, dan nog is de kans groot dat het grote minpunt "het spel is te makkelijk" een grote klacht was geweest wanneer al deze minigames er niet waren en het gewoon lekker vol automatisch gaat.

Dat jij dat geen probleem had gevonden staat daar natuurlijk buiten.
Het is nog steeds een spel, geen boek, daar hoort gameplay bij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 22:42
[...]

Ik speel 1440P high + RT met een 2070super 5800x. Het werkt best goed met ray trace moet ik zeggen! in vele games heb ik het uit gezet ivm fps.
In hogwarts tussen 60-100 fps. tijdens scenes fps drops naar 10-15 met lagg. Na het aanpassen van engine.ini is het probleem omtrent scenes helemaal weg. fps is nu rond de 40 tijdens scenes, zonder lagg. game speelt goed weg ik hoop toch nog op officiele fixes maar ik kan dit zeker aanraden
ik weet niet of het iets doet mbt zichtbare graphics als dat wel het geval is dan is het minimaal want ik zie geen verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ht87 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:50:
[...]

Dit dus. Toen ik de review zag verschijnen wist ik zonder 'm te hebben gelezen al: minimaal 500 reacties, en uiteraard (bijna) allemaal ruk. Ik spendeer daar echt nul tijd aan tegenwoordig, kan ik veel nuttiger besteden.

Mijn advies: Vind je JKR en dit universum een probleem en wil je haar niet indirect meefinancieren/statement maken, etc.: prima, koop de game niet. Vind je het geen probleem: koop de game wel.

Gok overigens dat voor 99% van de mensen geldt dat ze überhaupt helemaal geen weet hebben van deze hele discussie.

Wat meer on-topic: ik zit nog in dubio vwb deze game. Ben een fan van open world RPGs en fantasy, maar het HP universum trekt me niet zo heel erg. Dus ik wacht nog ff af. Mijn backlog is ook nog groot genoeg zeg maar. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
Blijkbaar is dit de reden dat ik die laatste pagina niet kan vinden in Hogwarts:
  • Error with West Bell Tower Field Guides.
Dat zou vandaag gefixed worden met de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Sir_Lion schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:49:
Blijkbaar is dit de reden dat ik die laatste pagina niet kan vinden in Hogwarts:
  • Error with West Bell Tower Field Guides.
Dat zou vandaag gefixed worden met de patch.
is er al meer bekend over de patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 14:23
JDdeV1992 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 23:40:
Zojuist de ps5 exclusive quest gedaan. Vond hem vermakelijk en goed in elkaar zitten.

spoiler:

Wanneer krijg je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over het bezem vliegen, wat stuurt dat rot zeg haha. Omhoog en omlaag vliegen met dezelfde stick als de camera wie verzint zoiets. Gelukkig zit er geen Quidditch in de game. :P
Ik hoop dat de devoloper de game veel aandacht blijft geven en op die manier steeds de boel nog iets beter maakt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JDdeV1992 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 23:40:

spoiler:

Heb ik dus nog iets om naar uit te kijken in februari 24… |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:29
Op een gegeven moment side quest beschikbaar in Hogsmeade. Geen idee of je ansere quests specifiek gedaan moet hebben. Ik ben lvl 30 en 2 trials verder.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:28
Het moet niet gekker worden: als het goed is wordt vandaag de PS5 afgeleverd en komt ook deze game vandaag binnen. Een verjaardagscadeautje van vriendinlief omdat ze zelf stiekem ook bijzonder nieuwsgierig is naar deze game vermoed ik... ;)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakwondo
RustStorm schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:15:
Het moet niet gekker worden: als het goed is wordt vandaag de PS5 afgeleverd en komt ook deze game vandaag binnen. Een verjaardagscadeautje van vriendinlief omdat ze zelf stiekem ook bijzonder nieuwsgierig is naar deze game vermoed ik... ;)
gekkenhuis!!! Veel plezier alvast... met het meekijken bij vrouwlief hoe zij speelt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
Ben toch wel blij dat ik de PS5 versie heb genomen, als ik zo de PC issues hier en daar lees, hopelijk lossen ze dat snel op.

Enige minpunt buiten de game om is dat ik pas sinds deze week de PS5 uit de woonkamer heb verplaatst naar mijn werkkamer. De PS4 had ik via de optische uitgang op mijn 5.1 versterker aangesloten, maar dat heeft de PS5 dus niet kwam ik achter :|

De Logitech Z906 heeft geen HDMI ingang en mijn monitor geen uitgang voor audio, behalve 3.5mm jack. Heb dus maar een HDMI audio extractor besteld. Even afwachten, maar als het werkt zoals verwacht kan ik het straks in alle pracht spelen over de speakers. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
MeanGreen schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:54:
Ben toch wel blij dat ik de PS5 versie heb genomen, als ik zo de PC issues hier en daar lees, hopelijk lossen ze dat snel op.

Enige minpunt buiten de game om is dat ik pas sinds deze week de PS5 uit de woonkamer heb verplaatst naar mijn werkkamer. De PS4 had ik via de optische uitgang op mijn 5.1 versterker aangesloten, maar dat heeft de PS5 dus niet kwam ik achter :|

De Logitech Z906 heeft geen HDMI ingang en mijn monitor geen uitgang voor audio, behalve 3.5mm jack. Heb dus maar een HDMI audio extractor besteld. Even afwachten, maar als het werkt zoals verwacht kan ik het straks in alle pracht spelen over de speakers. :*)
Het is beetje hit or mis.
Bij mij draait hij op pc dikke prima.
En grafisch is het iets strakker dan op de ps5 (vooral pop-in), maar het is vooral de fps die het bij pc aantrekkelijker maakt.

Denk alleen dat je een beefy pc nodig hebt….

Heb te weinig getest met controller, maar vraag me af hoe je al die spells kwijtraakt op een gegeven moment.
Ik heb nu 1 t/m 4 gemapped op de muis, samen met protego.
Wat ik graag als update zou willen zien is dat ik spells kan mappen ipv de toetsen 1 t/m 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hier weinig problemen op de pc wat betreft performance, draait als een tiet :) Heb aan het begin de benchmark gedaan, dat bepaald de grafische settings en heb er daarna niet meer aan gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Laatst online: 19-09 10:33
Afgelopen weekend in een opwelling een PS5 met deze game gekocht. Ik ben niet zo'n gamer maar heb 'vroeger' wel andere Harry Potter games gespeeld. Moet zeggen dat het me niet teleur stelt!

Het enige dat me tegenvalt is de moeilijkheidsgraad in gevechten. Ik heb er nu denk ik een uurtje of 5 opzitten maar de battle tijdens de intro en die battle wanneer je voor het eerst in Hogsmeade bent vielen me toch wel tegen. Beide denk ik wel een keer of 10-15 opnieuw moeten proberen. Ik speel op normal mode, is dit te hoog voor iemand die 10 jaar niet fanatiek gegamed heeft? Ik houd wel van een uitdaging maar wanneer deze curve omhoog gaat is het misschien slim om een stapje terug te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 14:23
rnark schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:30:
Afgelopen weekend in een opwelling een PS5 met deze game gekocht. Ik ben niet zo'n gamer maar heb 'vroeger' wel andere Harry Potter games gespeeld. Moet zeggen dat het me niet teleur stelt!

Het enige dat me tegenvalt is de moeilijkheidsgraad in gevechten. Ik heb er nu denk ik een uurtje of 5 opzitten maar de battle tijdens de intro en die battle wanneer je voor het eerst in Hogsmeade bent vielen me toch wel tegen. Beide denk ik wel een keer of 10-15 opnieuw moeten proberen. Ik speel op normal mode, is dit te hoog voor iemand die 10 jaar niet fanatiek gegamed heeft? Ik houd wel van een uitdaging maar wanneer deze curve omhoog gaat is het misschien slim om een stapje terug te zetten.
Als het te moeilijk is en het je plezier negatief beinvloed, zou ik de difficulty gewoon lager zetten. Niks mis mee.
Eventueel kan je die later weer aanpassen als je weer wat meer gewend bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
TheBrut3 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:42:
[...]

Ja, die sloten verwijderen begint na een tijd best vermoeiend te worden. De Merlin Trials heb ik inmiddels afgerond, dat waren er echt ziek veel en na verloop ongekend saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRapati

Het is natuurlijk voor ons onmogelijk te zeggen of een moeilijkheidsgraad te hoog is voor jou of niet.
Je zou het natuurlijk wel kunnen proberen door deze wat te verlagen, en te bekijken of het je makkelijker afgaat, maar daarbij nog belangrijker, je het op die manier ook leuker vindt!

Je kan, mocht het gevoel er een beetje in komen deze dan altijd nog ophogen mocht je dat willen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 17:03

Zelf speel ik op PC op normal mode. Ik moet zeggen dat ik dit niet te moeilijk vind maar net uitdagend genoeg.
Moet af en toe een potion gebruiken om het gevecht uit te kunnen zitten en krijg niet makkelijk alles geblocked etc.

Maar daarnaast vind ik dit zelf een goede moeilijkheidsgraad.
Hier ben ik van mening dat de moeilijkheidsgraat waarop JIJ speelt voor JOU plezierig moet zijn. Het moet niet zo zijn dat je moeilijker of minder moeilijk gaat omdat anderen dit "beter" vinden.

Het is natuurlijk de bedoeling dat je zelf vermaak uit het spel haalt, haal je dat door je difficulty iets omlaag te zetten? Zeker weten doen, 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady

Tja als je 10 jaar lang niet hebt gespeeld dan kan ik me voorstellen dat het in het begin lastig is. Mijn advies is om veel sidequests te doen, zodat je level hoger op een gegeven moment hoger is dan aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vond het combatsysteem juist relatief makkelijk en leuk gedaan. Het is niet heel ingewikkeld maar op het scherm toch vrij flashy. Je moet het inderdaad even doorhebben en de knoppen weten te vinden. Zeker als je je spells opnieuw inricht is het weer even wennen. En ik speel op de pc en daar verander je van bar met het scrollwieltje, daardoor zat ik soms ook op de verkeerde bar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zorg dat je je gekozen outfit regelmatig vernieuwt met nieuw gevonden gear. Je krijgt dan extra punten voor aanval en verdediging. Toen ik dat goed ging gebruiken gingen de gevechten ineens een stuk makkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-09 14:21

Thermomet3r

het is warm of koud

TheBrut3 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:37:
Ik vond het combatsysteem juist relatief makkelijk en leuk gedaan. Het is niet heel ingewikkeld maar op het scherm toch vrij flashy. Je moet het inderdaad even doorhebben en de knoppen weten te vinden. Zeker als je je spells opnieuw inricht is het weer even wennen. En ik speel op de pc en daar verander je van bar met het scrollwieltje, daardoor zat ik soms ook op de verkeerde bar :+
Daarom heb ik ook gelijk het switchen van bar veranderd naar de mouse button fwd / rev, ipv het scrollwiel, te vaak dat je perongeluk switched.

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-09 10:49
Ben ik nou gek of is het niet mogelijk om een 2e skill bar te krijgen?

Dus ik kan max 4 skills op mijn bar hebben? En moet ze telkens veranderen.

(playstation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRapati
Atsiz schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:44:

(playstation)
Is mogelijk, je moet hiervoor alleen ver genoeg in de main quest zijn om Talents te unlocken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady

(playstation)
Bedoel je voor de spells?
spoiler:
Daar kun je uiteindelijk vier presets voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-09 10:49
JobRapati schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:46:
[...]

Is mogelijk, je moet hiervoor alleen ver genoeg in de main quest zijn om Talents te unlocken.
Hopelijk is dat niet end-game?

Ik wil namelijk meer uit de wereld halen voordat ik teveel focus op de main missies.

Anders speel ik het te snel uit en ben ik al klaar der mee.

Maar is wel irritant om telkens van spells te wisselen via een menu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
NotSoSteady schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:34:
[...]

Tja als je 10 jaar lang niet hebt gespeeld dan kan ik me voorstellen dat het in het begin lastig is. Mijn advies is om veel sidequests te doen, zodat je level hoger op een gegeven moment hoger is dan aanbevolen.
Volgens mij schaalt de game gewoon mee dus dat heeft weinig zin.

Althans, ik ben nu een level 10 main quest aan het doen en de vijanden zitten rond level 21. (Mijn eigen level)

Gewoon de moeilijkheidsgraad iets omlaag zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRapati
Atsiz schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:51:
[...]

Ik wil namelijk meer uit de wereld halen voordat ik teveel focus op de main missies.

Nee is zeker niet endgame :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:51
Hier is het wachten op een nieuwe pc begonnen, gisteren besteld. Alles wordt vandaag verzonden dus morgen bouwen en en dan overmorgen mag ik ook meespelen ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Atsiz schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:51:
[...]

Dat ligt aan jezelf. Je kan zelf de talentpoints verzilveren. Gewoon veel sidequests doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Het is redelijk early, maar als jij besluit om eerst de hele wereld te verkennen en daarna de questline als endgame ziet, dan is het inderdaad endgame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
RustStorm schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:15:
Mooi cadeau, veel plezier ermee!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
Evernote schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:52:
[...]

Volgens mij schaalt de game gewoon mee dus dat heeft weinig zin.

Althans, ik ben nu een level 10 main quest aan het doen en de vijanden zitten rond level 21. (Mijn eigen level)

Gewoon de moeilijkheidsgraad iets omlaag zetten.
Viel mij inderdaad ook op. Ik deed op level 15 een level 2 quest en de vijanden waren level 14-15. Ik vind dat altijd wel een bijzondere designkeuze. Dan kun je dat hele levelen en levelindicatoren van missies net zo goed achterwege laten en alleen het unlocken van skill/talentpoints laten bestaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 14-02-2023 13:38 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42

(playstation)
Volgens mij gemiddeld vanaf level 12 unlock je het als ik het zo lees op reddit. Ik op level 13. Maar ik doe geregeld side quests , en laat ik eens een rondje lopen wat er te ontdekken valt....

Wel heel fijn om meerder presets te hebben die je met 1 knop verandert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Mariekeb schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:53:
[...]

Volgens mij gemiddeld vanaf level 12 unlock je het als ik het zo lees op reddit. Ik op level 13. Maar ik doe geregeld side quests , en laat ik eens een rondje lopen wat er te ontdekken valt....

Wel heel fijn om meerder presets te hebben die je met 1 knop verandert
Ik was level 16 of 17 ofzo :+

Maar ik deed dan ook echt alles wat ik kon doen, overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Same :P het is main story bound. dus als je bijna geen main story doet unlock je het wat later :P ik was level 19 haha

Daarna wel wat gepusht op main story omdat ik voor mijn idee gewoon echt achter begon te lopen.
Maar heb gewoon zo veel plezier met exploren en collecten dat het questen bijzaak is hahah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:19

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Vanavond denk ik uitspelen. Moet nog 4 main quests en 13 side quests volgens mijn ingame challenge tracker. Verder bijna de gehele map gecomplete. Gisteren de merlin trials gehaald. De eerste 15 vond ik zeker leuk. De overige 70 zijn kinderlijk eenvoudig en pure opvulling. :P De dialogen van de random side quests die ik nu constant direct skip duren verder langer dan de boodschappen quest die je mag gaan uitvoeren. :)

Daarna de collections vol maken en dan eens kijken of ik moeite wil stoppen in de overige 3 houses naar de map room grinden. :)

De eerste 5 uur in de game waren vrij magisch vond ik. Daarna gleed het af naar een game met middelmatige mechanics en niet boeiende storylines en characters. Het vliegen is echter wel super uitgevoerd (ook de controls zijn uitstekend) en daar mogen andere developers wel even naar kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-02-2023 13:58 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:45

Het wordt later wel wat makkelijker als je eenmaal de goede spell combinaties hebt ontdekt (sommige spells werken heel goed samen).

Maar ik zou hem gewoon op easy of story mode zetten, je merkt vanzelf wanneer het te makkelijk wordt voor je en dan zet je hem daarna op iets moeilijker om het uitdagend te houden. Dit soort games ben je al snel 40 tot 60 uur mee bezig, dus dan is het leuker als je gewoon met plezier speelt.

Niks mis mee om een game niveau wat lager te zetten, ik heb dat ook gedaan voor God of War, die speel ik op easy en die vind ik nog steeds verschrikkelijk moeilijk, terwijl anderen hem op hard nog te simpel vinden.

Dus gewoon doen wat je zelf fijn vindt, anders ben je er al vrij snel zat van denk ik :)
Pagina: 1 ... 42 ... 58 Laatste

Let op:
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions