Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik zit ook al de hele ochtend op F5 te drukken in de hoop dat die er snel opstond.Sir_Lion schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:58:
Maar nog steeds geen Tweakers Review? Valt tegen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat heb ik dus dan geheel gemist op de een of andere reden...Dennis1812 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:02:
[...]
Is al meerdere keren toegelicht waarom een dat die waarschijnlijk dinsdag online staat
Zag dat de goedkoopste prijs nu 55 euro is, volgens mij is ie dat wel waard als ik de verhalen hier zo lees.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Klopt, zie Tweakjur in "[Multi] Hogwarts Legacy"Dennis1812 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:02:
[...]
Is al meerdere keren toegelicht waarom een dat die waarschijnlijk dinsdag online staat
Kunnen we trouwens in het algemeen vaker de zoekfunctie gebruiken in dit topic? Sommige vragen worden vaker gesteld, terwijl diezelfde vragen een paar posts erboven ook worden gesteld / beantwoord.
[ Voor 25% gewijzigd door RobinNL op 10-02-2023 13:08 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Komt er nou vandaag ook een patch uit voor alle platforms?
Mac Mini M1, MacBook Pro M2
Ik hoop dat alle bugs en performance problemen die door de 72 uur early acces naar voren zijn gekomen, mee hebben genomen in de day one patch die hopelijk vandaag nog uitkomt. Zou wel het mooie kunnen zijn aan de early accesVintelligence schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:05:
Veel plezier voor degene die het spel vandaag ontvangen!
Komt er nou vandaag ook een patch uit voor alle platforms?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik snap eerlijk gezegd niet wat het er dan nog toe doet. Zeker niet als je niet anders doet dan andere reviewers. Digital Foundry komt bijvoorbeeld altijd wat later maar die brengen een volledige technische analyse. (Behalve bij hogwartsDennis1812 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:02:
[...]
Bij de wat minder populaire games kan ik het nog wel begrijpen, mensen kopen die games niet perse bij release en zien dan hun favoriete tweakers review voorbij komen en besluiten dan of het de moeite is ja of nee.
Maar bij een grote release zoals Hogwarts lijkt mij het echt mosterd na de maaltijd. Iedereen die deze game wil hebben heeft het namelijk al en die mensen die twijfelen gaan echt niet nog een week wachten op een review omdat het al algemeen bekend is dat bijna iedereen wel (zeer) positief is over de game.
Maar ik begrijp het wel hoor aangezien Tweakers de game pas laat ontvangen heeft helaas.
Lijkt me toch dat Tweakers net zoals andere reviewer niet pas de game vandaag in ontvangst neemt maar al een week of twee toegang heeft gehadschumi1986 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:11:
[...]
Maar ik begrijp het wel hoor aangezien Tweakers de game pas laat ontvangen heeft helaas.

Hier trouwens een uitgebreide vergelijking van de performance van verschillende kaarten:
Steam ||
Anoniem: 1486766
Anders ben je gewoon te laat.
Review zou maandag/dinsdag komen. Dus binnen een week. Best prima imho.Anoniem: 1486766 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:16:
Wanneer je als Tweakers zo laat met je review komt mogen we vast een zeer diepe review verwachten. Of in iedere geval het anders doen dan de andere.
Anders ben je gewoon te laat.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Deze komt mogelijk niet.. zie Reddit één van de grootste releases dit jaar en ook een game met veel opties (FSR 1 & 2, XeSS, DLSS met en zonder framegen)schumi1986 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:11:
[...]
Ik snap eerlijk gezegd niet wat het er dan nog toe doet. Zeker niet als je niet anders doet dan andere reviewers. Digital Foundry komt bijvoorbeeld altijd wat later maar die brengen een volledige technische analyse. (Behalve bij hogwarts)
Hopelijk komt Hardware Unboxed nog wel met extra coverage van de game met optimised settings e.d.
En de reward hiervoor:Sir_Lion schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:20:
Zo, alle Daedalian Keys compleet :D! Wat geluk gehad met het vinden van de laatste 2.
Bummer
Super vet! ik mis er nog 2.
TheBrut3 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:35:
[...]
Bummer
spoiler:Ik had gehoopt op een kist om dingen in op te kunnen slaan ofzo
Ook behoorlijk frusty, ik mis nog 1 field page in hogwarts en ik kan die toch echt niet vinden
[ Voor 8% gewijzigd door MisterEagle op 10-02-2023 13:38 ]
elke xbox digitale versie is ook voor de series S. er is geen specifieke series S of X versie als het om digitale games gaat.WitteWas schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:38:
Waar kopen jullie de Hogwarts legacy xbox series S editie? Zie hem vooralsnog alleen op de xbox website voor 75€
Dat is de juiste versie. Die versie heet ook:WitteWas schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:38:
Waar kopen jullie de Hogwarts legacy xbox series S editie? Zie hem vooralsnog alleen op de xbox website voor 75€
Hogwarts Legacy: Xbox Series X|S-versie
https://www.xbox.com/nl-NL/games/store/p/9MT5NJ5W7B8Z/0010
:fill(white):strip_exif()/f/image/NH2EHHQ0jhBQCuPE00cIZn2U.png?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Tweakwondo op 10-02-2023 13:53 ]
Ongelooflijk kennen ze geen spoilertags daar.. wat bezield ze.. als ik beheerder was daar zou ik ze een ban hebben gevenTweakwondo schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:53:
Mijn strengste advies: Blijf ver weg van de steam hogwarts community forum! Trolls spoilen de game op elk topic! zure idioten!!!!![]()
![]()

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 10-02-2023 13:58 ]
Had je anders verwacht?Tweakwondo schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:53:
Mijn strengste advies: Blijf ver weg van de steam hogwarts community forum! Trolls spoilen de game op elk topic! zure idioten!!!!![]()
![]()
niet dat..
ik zit daar vrijwel nooit en eerste de beste topic dat ik open werd ik gespoiled...
Ik vind het spell-gebruik erg leuk en ook qua gevoel dichter bij de boeken/films liggen, maar er zit een behoorlijk uitgedacht vechtsysteem naast met de potions en planten. Iemand die met weinig spells speelt?
Kijk bij Hardware Unboxed dan zie je waarom, en dan vooral als je "maar" 10 GB Vram hebt dan heb je echt een probleemFrez schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:30:
[...]
Deze game is echt alles behalve rock solid en imo net goed genoeg om te spelen. Dat is mijn ervaring met een i7 13700 ddr5 32gb en een 3080. Ervaar echt enorme frame drops en stutters. Optimalisatie is bagger.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Hij gebruikt niet eens mn volledige vram. Het is een zware game maar het is echt optimalisatie. Ik vind t oprecht super voor de mensen die er geen problemen mee hebben. Maar internet staat vol met de performance problemen op pc, zelfs gasten met een 4090. Sommige mensen hebben gewoon een roze bril op. Wat prima is. Want het is verder een leuke game dus ik begrijp t ook nogwinwiz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:10:
[...]
Kijk bij Hardware Unboxed dan zie je waarom, en dan vooral als je "maar" 10 GB Vram hebt dan heb je echt een probleem
[ Voor 5% gewijzigd door Frez op 10-02-2023 14:14 ]
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Gelukkig is de verhaallijn flinterdun; het is nu ook weer niet alsof je de dingen niet had zien aan kunnen komen.Tweakwondo schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:57:
[...]
ik zit daar vrijwel nooit en eerste de beste topic dat ik open werd ik gespoiled...
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
wat ik ook regelmatig lees zijn mensen die hoge fps halen., maar gaan zitten zeuren omdat het af en toe naar de 40-50 gaat. Die kan ik niet serieus nemenFrez schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:14:
[...]
Hij gebruikt niet eens mn volledige vram. Het is een zware game maar het is echt optimalisatie. Ik vind t oprecht super voor de mensen die er geen problemen mee hebben. Maar internet staat vol met de performance problemen op pc, zelfs gasten met een 4090. Sommige mensen hebben gewoon een roze bril op. Wat prima is. Want het is verder een leuke game dus ik begrijp t ook nogen t zal met een paar patches (hopelijk) ook wel opgelost worden.
Cyberpunk anyone? Ik had toen ook nergens last van en heel het internet klaagde steen aan been, en ik had toen zelfs een 290XFrez schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:14:
[...]
Hij gebruikt niet eens mn volledige vram. Het is een zware game maar het is echt optimalisatie. Ik vind t oprecht super voor de mensen die er geen problemen mee hebben. Maar internet staat vol met de performance problemen op pc, zelfs gasten met een 4090. Sommige mensen hebben gewoon een roze bril op. Wat prima is. Want het is verder een leuke game dus ik begrijp t ook nogen t zal met een paar patches (hopelijk) ook wel opgelost worden.
Er zijn zoveel verschillen in hardware, software, drivers, clean install, etc. Volgens mij had zelfs GTA V heel veel last hiervan bij release, wil je er als de kippen bij zitten moet je ook wel klein beetje rekening houden dat de performance tegen valt in het begin. Het zal later wel wat los lopen en anders AMD master race
Nope, geen week of 2. Vorige week woensdag geloof ik. Moest toen ook Dead Space nog afmaken trouwens. Ben vrijdag en zaterdag begonnen. Maar goed, video moet ook ge-edit worden natuurlijk.. dus dat duurt even. Wel net opgenomen.G_Dragon schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:12:
[...]
Lijkt me toch dat Tweakers net zoals andere reviewer niet pas de game vandaag in ontvangst neemt maar al een week of twee toegang heeft gehad.
Ah ja ik speel als het even kan wel op 4k. Denk dat ook wel een beetje van ons verwacht wordt dat we daarop primair testen. Wellicht doen we later nog een uitgebreidere benchmark met meer settings en systemen.Moock schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:58:
[...]
Ik speel zonder FSR2 aan dus gewoon op 1080p. Geen enkel probleem ervaren, nul drops.
[ Voor 29% gewijzigd door Tweakjur op 10-02-2023 14:28 ]
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Ik had ergens begrepen dat Nvidia kaarten het er zwaar mee hebben. Laten we even wachten op een (day 1) patch en/of nieuwe drivers die e.e.a. vast zullen verhelpen.Frez schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:14:
[...]
Tsja, om één of andere reden heeft JK Rowling een hoop haters, en meelopers, die zichzelf overal willen laten gelden.Tweakwondo schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:53:
![]()
Ik vind persoonlijk dat het spel zelfs erg woke is... Ik bedoel
TheBrut3 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:27:
[...]
Tsja, om één of andere reden heeft JK Rowling een hoop haters, en meelopers, die zichzelf overal willen laten gelden.
Ik vind persoonlijk dat het spel zelfs erg woke is... Ik bedoelspoiler:.de kroeg wordt gerund door een transgender. Iets zegt mij dat dit rond 1890 nog helemaal niet bestond, want de medische wereld liep een stukje achter vergeleken met nu.
Something under the bed is drooling
Het spel is erg heftig voor videokaarten ja, evenals CPUs. Het is vrij singlethreaded heb ik het idee. Ondanks mijn 3900x hapert het geregeld, welke genoeg threads en rekenkracht heeft. Ik ga na mijn GPU ugprade nog niet mijn CPU upgraden... (tenzij een 5950x na verkoop van mijn 3900x onder de €150 komtLau1187 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:14:
Lees al een tijdje mee en ik kijk er erg naar uit om zelf te spelen. Maar eerst maar eens een nieuwe grafische kaart kopen, want mijn oude gaat dit niet mooi kunnen draaien![]()
Hier trouwens een uitgebreide vergelijking van de performance van verschillende kaarten: [YouTube: Hogwarts Legacy, GPU Benchmark: Obsoleting The RTX 3080 10GB]
Raytracing is immens zwaar, ik had verwacht dat ik met een 7900XT wel op 1440p QWHD soepel zou kunnen spelen maar zelfs met FSR2 op quality (ongeveer 67% scale is dat) komen de FPS amper boven de 50fps uit.
Dat is nog niet het ergste, foilage heeft ook een bug en is wit bij de 7000 series tenzij je de materialen kwaliteit op low zet... Hiervoor komt hopelijk snel een patch. RT kan ik missen maar die gekke artifacts/kleuringen vindt ik belachelijk.
Jazeker, nu nog... Maar dat kunnen we niet zien hèMauz1978 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:31:
spoiler:daarentegen bestonden wizzards, witches, draken en kobolds destijds wel om het realisme hoog te houden
We hebben het over een wereld dat magie ademt, dus ik vind het niet heel gek. Met magie is alles mogelijk, dus ook dat iemand zijn gedaante kan veranderenTheBrut3 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:27:
[...]
Tsja, om één of andere reden heeft JK Rowling een hoop haters, en meelopers, die zichzelf overal willen laten gelden.
Ik vind persoonlijk dat het spel zelfs erg woke is... Ik bedoelspoiler:.de kroeg wordt gerund door een transgender. Iets zegt mij dat dit rond 1890 nog helemaal niet bestond, want de medische wereld liep een stukje achter vergeleken met nu.
Twitch.tv/coelijoeli
Er zal ongetwijfeld nog een en ander verbeterd worden met patches. Maar mijn huidige 980Ti gaat het sowieso niet goed trekken. Denk dat ik voor een vorige generatie AMD ga, de 7900s zijn overkill voor wat ik nodig heb. Zou nu vooral voor Hogwarts Legacy zijn dat ik ga upgradenPat-Juh schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:32:
Het spel is erg heftig voor videokaarten ja, evenals CPUs. Het is vrij singlethreaded heb ik het idee. Ondanks mijn 3900x hapert het geregeld, welke genoeg threads en rekenkracht heeft. Ik ga na mijn GPU ugprade nog niet mijn CPU upgraden... (tenzij een 5950x na verkoop van mijn 3900x onder de €150 komt).
Raytracing is immens zwaar, ik had verwacht dat ik met een 7900XT wel op 1440p QWHD soepel zou kunnen spelen maar zelfs met FSR2 op quality (ongeveer 67% scale is dat) komen de FPS amper boven de 50fps uit.
Dat is nog niet het ergste, foilage heeft ook een bug en is wit bij de 7000 series tenzij je de materialen kwaliteit op low zet... Hiervoor komt hopelijk snel een patch. RT kan ik missen maar die gekke artifacts/kleuringen vindt ik belachelijk.
Steam ||
Zelfs de NOS geeft nu aandacht aan de hysterie, met zelfs een casual vergelijking tussen een kinderverkrachter en JK Rowling er in.
[ Voor 26% gewijzigd door Marrtijn op 10-02-2023 14:52 . Reden: verkeerde URL ]
Verkeerde linkje? denk dat je deze bedoelde https://nos.nl/artikel/24...be-uitspraken-j-k-rowlingMarrtijn schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:45:
https://nos.nl/liveblog/2...aket-door-luchtruim-vloog
Zelfs de NOS geeft nu aandacht aan de hysterie, met zelfs een casual vergelijking tussen een kinderverkrachter en JK Rowling er in.
klopt. gefixt.JobRapati schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:46:
[...]
Verkeerde linkje? denk dat je deze bedoelde https://nos.nl/artikel/24...be-uitspraken-j-k-rowling
Ah oke begrijpelijk, het meeste werk is zo te horen gedaan of ik heb het misTweakjur schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:26:
[...]
Nope, geen week of 2. Vorige week woensdag geloof ik. Moest toen ook Dead Space nog afmaken trouwens. Ben vrijdag en zaterdag begonnen. Maar goed, video moet ook ge-edit worden natuurlijk.. dus dat duurt even. Wel net opgenomen.
Ondanks dat ik een Hufflepuff ben die graag tuinieren houd ik het ook bij spells, dat is zo bevredigend.Ht87 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:06:
Wat is jullie vechtstijl in de game? Vooral spells of gericht op potions/planten etc?
Ik vind het spell-gebruik erg leuk en ook qua gevoel dichter bij de boeken/films liggen, maar er zit een behoorlijk uitgedacht vechtsysteem naast met de potions en planten. Iemand die met weinig spells speelt?
Heb eigenlijk geen tijd om dit topic door te nemen want het is zo verslavend leuk. Laatste keer dat ik zo weg van een game was, was toen met Red Dead Redemption 2. Mijn PS5 smelt gewoon van het continu aan staan
Dus dit was het dus voor even, doei
Toch maar eens buiten het kasteel gaan zoeken
Ik ben iemand die totaal niet van puzzelen houd en al helemaal niet in games, haal heel snel YT erbij. Nog geen een keer gedaan met dit spel. Het daagt me echt uit om zelf op pad te gaan en alles uit te zoeken, doen ze goed 👍
[ Voor 86% gewijzigd door GluonC op 10-02-2023 15:07 ]
Schijnbaar zijn erGluonC schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:00:
spoiler:Nu die quest aan het doen om 9 Demiguise Moons naar Gladwin te brengen zodat ik eindelijk level 2 locks kan openen maar damn, deze gaat wel even duren volgens mij. Al 2/3x het kasteel doorgelopen en heb er pas 2.
Ik ben iemand die totaal niet van puzzelen houd en al helemaal niet in games, haal heel snel YT erbij. Nog geen een keer gedaan met dit spel. Het daagt me echt uit om zelf op pad te gaan en alles uit te zoeken, doen ze goed 👍
Sorry was vergeten een spoiler te plaatsen, misschien kun je het ook even aanpassen?Sir_Lion schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:01:
[...]
Schijnbaar zijn erspoiler:in het kasteel zelf.30
Maar bedankt voor je antwoord, dan ga ik toch nog eens even een rondje maken
Gaap, je denkt dat dit een modern fenomeen is en het spel "woke" is omdat er 1 personage is 'transgender' is? Vroeger noemde ze het misschien anders maar androgynie is al eeuwen lang bekend.TheBrut3 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:27:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Roi op 10-02-2023 15:13 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Hulleman op 10-02-2023 15:12 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Wacht tot je depulso puzzels moet doen. Das pas een uitdagingGluonC schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:00:
spoiler: titleNu die quest aan het doen om 9 Demiguise Moons naar Gladwin te brengen zodat ik eindelijk level 2 locks kan openen maar damn, deze gaat wel even duren volgens mij. Al 2/3x het kasteel doorgelopen en heb er pas 2.
Pc of xbox of ps5?Hulleman schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:12:
Eerste 3uur zitten er op. Die raytracing mode is toch wel erg mooi hoor. In de wat donkerdere ruimtes maakt lumos ook echt indruk! Speel em voorlopig nog op de RT mode, bevalt me nog goed qua fps.
Wolverine9000 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:12:
[...]
Wacht tot je depulso puzzels moet doen. Das pas een uitdaging
Speaking of the Devil
Travestie is natuurlijk wel van alle tijden, de naam is alleen veranderd. Niet iedereen die zich transgender noemt wil een geslachtsveranderende operatie en gaan bijvoorbeeld door het leven verkleed als man of vrouw.TheBrut3 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:27:
[...]
Ik vind zelf ook dat woke totaal aan het doordraaien is, alleen al die disclaimer bij IGN. Maar ik ga me echt niet druk maken om bovenstaande spoiler, zonde van mijn tijd.
Zou je die in een spoilertag willen zetten?
Want straks gaan mensen het topic nog uit de weg, omdat er op het forum van steam ook zoveel gespoiled word.
[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 10-02-2023 15:31 ]
Volgens mij moet ik het fysiek kopen, of dan in de PS store, correct?
Zal er rekening mee houden 👍
Alleen wel jammer is dat je in de Defense Against Dark Arts Tower wel constant hetzelfde nummer hoort. Een beetje afwisseling zou wel fijn zijn.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Zag ik net ook. Ben nu ook redelijk onderaan de map bezig, dacht ik. Open ik de map, kan ik nog een stuk verder naar benedenWolverine9000 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:25:
Ik heb nog zo veel te ontdekken in deze game . De onderkant van de map ben ik zelfs nog niet geweest. Als je puur alleen het verhaal doet zonder side quest. Ben je rap er door. Maar dat doen we niet en we gaan voor de volle 100 procent. Die field pages alleen al. Zoek ze maar allemaal revellio en nog eens revellio
Ik maak mij er ook niet druk om, ik vind juist dat anderen zich teveel druk makenMadDogMcCree schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:30:
Travestie is natuurlijk wel van alle tijden, de naam is alleen veranderd. Niet iedereen die zich transgender noemt wil een geslachtsveranderende operatie en gaan bijvoorbeeld door het leven verkleed als man of vrouw.
Ik vind zelf ook dat woke totaal aan het doordraaien is, alleen al die disclaimer bij IGN. Maar ik ga me echt niet druk maken om bovenstaande spoiler, zonde van mijn tijd.
Bij webshops koop je volgens mij enkel op disc. Die zijn wel wat goedkoper, vanaf 55 euro voor PS5 versie.Tribunus schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:35:
Wil het spel ook graag spelen, maar vind het wel behoorlijk prijzig om de digitale variant te kopen via de PS store. Is het niet mogelijk om een code te kopen voor het spel bij een bol.com oid?
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Waarom neem je het niet serieus? Het probleem dat veel mensen ervaren is niet de framerate an sich, maar de frame timing en de frame drops. Het breekt immersie als je lekker vloeiend aan het spelen bent en het spel ineens een paar seconden over z'n nek heen gaat. Zelf gelukkig geen last van, maar erg begrijpelijk.Bensel15 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:22:
[...]
wat ik ook regelmatig lees zijn mensen die hoge fps halen., maar gaan zitten zeuren omdat het af en toe naar de 40-50 gaat. Die kan ik niet serieus nemen
Lijkt er op dat het voornamelijk nvidia problematiek is dus zal op korte termijn wel gepatched worden.
Waar ik me zelf aan stoor is dat de lip sync niet gelijk loopt met de game audio. Dat je dat niet serieus neemt kan ik me beter voorstellen
Same. Jammer dat er zoveel controversie is. Ja, rowling krijgt royalties. Maar er zit ook een gigantisch team achter met héél veel liefde voor het HP-universum, die ook nog eens hun best hebben gedaan om het spel zo divers en inclusief mogelijk te maken. Zonde dat die d'r ook last van hebben zoTheBrut3 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:38:
[...]
Zag ik net ook. Ben nu ook redelijk onderaan de map bezig, dacht ik. Open ik de map, kan ik nog een stuk verder naar beneden
[...]
Ik maak mij er ook niet druk om, ik vind juist dat anderen zich teveel druk makenkoop het spel, of koop het niet, maar loop niet te zeiken. (niet naar jou persoonlijk, maar in general)

Het grootste gedeelte gaat natuurlijk naar de studio en het team. Maar volgens mij gaat dit alsnog wel meerdere GOTY's pakken en een best seller worden. Is maar een kleine minderheid die aan het roeptoeteren is, verwacht ik.
[ Voor 46% gewijzigd door Valandin op 10-02-2023 15:45 ]
nVidia heeft gisteren ook een update van drivers neer gezet. Wat ik ook veel lees is dat wanneer mensen Raytracing aan hebben staan er problemen voordoen.Valandin schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:41:
[...]
Waarom neem je het niet serieus? Het probleem dat veel mensen ervaren is niet de framerate an sich, maar de frame timing en de frame drops. Het breekt immersie als je lekker vloeiend aan het spelen bent en het spel ineens een paar seconden over z'n nek heen gaat. Zelf gelukkig geen last van, maar erg begrijpelijk.
Lijkt er op dat het voornamelijk nvidia problematiek is dus zal op korte termijn wel gepatched worden.
Wat ik eerder al aangaf ervaar ik geen problemen maar staat Raytracing bij mij momenteel ook uit, just saying
Huh lange lijst met saves? Ik heb alleen maar 1 autosave en een handmatige save wanneer ik op wil slaan, of zie je die alleen wanneer in het menu ''Load Game'' kijkt?Exocet schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:49:
Is er een goede manier om de save games inzichtelijk te maken? We willen met meerdere personen onder hetzelfde xbox account met eigen builds spelen, maar save games zijn een lange lijst van autosaves met tussendoor de manual saves, niet echt handig.
de quick saves en manual saves zijn voor de specifieke character zelf. Je hebt als het goed is 4 losse slots (in het hoofdmenu) om characters aan te maken. Die characters hebben dus weer individueel manual en quick saves.Exocet schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:49:
Is er een goede manier om de save games inzichtelijk te maken? We willen met meerdere personen onder hetzelfde xbox account met eigen builds spelen, maar save games zijn een lange lijst van autosaves met tussendoor de manual saves, niet echt handig.
[ Voor 5% gewijzigd door Daradius op 10-02-2023 15:53 ]
VRR maakt een groot verschil bij games met instabiele FPS. Op de Xbox is de VRR range nog groter en dus beter dan op de ps5G_Dragon schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:51:
Ik zat gisteravond met iemand in de party op Xbox die een 120Hz tv heeft en onze Sony Bravia ondersteund geen HDMI 2.1 waardoor die optie van 120Hz bij ons niet kan. Maar waar ik naar toe wil is dat wij beiden op Fidelty met Ray Tracing spelen en de andere instellingen precies hetzelfde hebben staan, ik merk wel gigantische framedrops tijdens het rondrennen en hij bijna geen een. Ik denk dat dit wel een belangrijk punt is om onthouden dat op de een of andere manier die Hdmi 2.1 120Hz blijkbaar een verschil kan maken in de framedrops, want bij gaat die soms echt wel onder de 15fps volgens mij (erg schokken soms) maar kan het niet opnemen hoeveel fps hij daadwerkelijk haalt.
Ja VRR was het, dat zoiets zo krachtig is.. helaas hebben we onze tv net 3 jaar geleden gekocht. Net voordat de nieuwe HDMI 2.1 uitkwamschumi1986 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:56:
[...]
VRR maakt een groot verschil bij games met instabiele FPS. Op de Xbox is de VRR range nog groter en dus beter dan op de ps5

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 10-02-2023 15:58 ]
PS-Store is inderdaad digital en 3rd party winkels fysiek.Tribunus schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:35:
Wil het spel ook graag spelen, maar vind het wel behoorlijk prijzig om de digitale variant te kopen via de PS store. Is het niet mogelijk om een code te kopen voor het spel bij een bol.com oid?
Ik moet overigens zeggen dat zonder RT er wel wat van de sfeer afgaat maar de FPS verdubbelen (30-50 naar 60-110 ongeveer) op mn Pc. Ik loop wel tegen de witte planten artifacts/bug aan maar dit zal wel snel verholpen zijn. Sowieso verwacht ik nog wat performance gains met patches en nieuwere drivers voor de 7000 serie kaarten van AMD. Inmiddels ben ik lvl12 en in het verborgen bos... Leuke vibe daar met de spinnen en dergelijke. Ik had er wel wat meer verwacht (evenals diversiteit).
Ah, inderdaad, dat is een prima oplossing!Daradius schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:53:
[...]
de quick saves en manual saves zijn voor de specifieke character zelf. Je hebt als het goed is 4 losse slots (in het hoofdmenu) om characters aan te maken. Die characters hebben dus weer individueel manual en quick saves.
PS5
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
[ Voor 22% gewijzigd door MisterEagle op 10-02-2023 16:05 ]
Tot nu heb ik auto saves en handmatige saves in 1 slot opgeslagen. Ga je met meerdere personen spelen en zou je het op dezelfde manier als ik opslaan, dan heb je totaal 4 saves staan.Exocet schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:49:
Waar is eigenlijk te zien hoe ver je bent in het verhaal / de game, is dat het getal wat je onderaan ziet als je start drukt?
Fidelity met ray trading of performance. Ieder zen eigen keuze ook. Heeft ook te zien welk scherm of tv je hebt...
Dat denk ik wel ja! hier al op 40% na een kleine 30 uur.RobinNL schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:05:
[...]
Waar is eigenlijk te zien hoe ver je bent in het verhaal / de game, is dat het getal wat je onderaan ziet als je start drukt?
Tuurlijk is hoe dan ook een hele kleine minderheid.Valandin schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:41:
[...]
Same. Jammer dat er zoveel controversie is. Ja, rowling krijgt royalties. Maar er zit ook een gigantisch team achter met héél veel liefde voor het HP-universum, die ook nog eens hun best hebben gedaan om het spel zo divers en inclusief mogelijk te maken. Zonde dat die d'r ook last van hebben zo
Het grootste gedeelte gaat natuurlijk naar de studio en het team. Maar volgens mij gaat dit alsnog wel meerdere GOTY's pakken en een best seller worden. Is maar een kleine minderheid die aan het roeptoeteren is, verwacht ik.
Iedereen die daar mee zit en er wat "tegen" doet zijn geen gamers.
Dit boeit ons bijna allemaal niks waarschijnlijk. wij willen gewoon een goeie, mooie en leuke game. En dat is dit!
Ik maak me er echt niet druk om dat JK Rowling wat extra pondjes in haar bank account krijgt. Ben alleen maar dankbaar richting de devs voor de game en tegelijkertijd is alles waar Rowling op tegen is gewoon aanwezig in deze game dus het enige waar die miniscule groep zich druk om maakt is dat Rowling wat geld krijgt.
Belachelijk dat ze dan in de weg proberen te staan van een hardwerkend team die een pareltje gemaakt heeft in de laatste 4.5 jaar.
Dan zit ik blijkbaar op 11%, zonder echt veel van het verhaal te hebben gedaan.MisterEagle schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:11:
[...]
Dat denk ik wel ja! hier al op 40% na een kleine 30 uur.
Niet helemaal though. Die percentage laat ook je voortgang zien betreffende field pages etc.MisterEagle schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:11:
[...]
Dat denk ik wel ja! hier al op 40% na een kleine 30 uur.
waarschijnlijk als je heel veel story doet en geen side activities enzo zal je op 40% bijv uitkomen als je het uitgespeeld hebt. (noem maar een getal hoor. weet het niet exact)
dit dus, ik zit op 21% of iets dergelijks waarvan mijn field pages al op 72% zitRicmaniac schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:18:
[...]
Niet helemaal though. Die percentage laat ook je voortgang zien betreffende field pages etc.
waarschijnlijk als je heel veel story doet en geen side activities enzo zal je op 40% bijv uitkomen als je het uitgespeeld hebt. (noem maar een getal hoor. weet het niet exact)
(PS5 overigens)
In het menuBlik1984 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:29:
Binnen en de eerste delen vd intro gespeeld. Waar kan ik in vredesnaam die voiceover uitzetten die me de hele tijd het hele scherm uitlegt…!!! Mega irritant
(PS5 overigens)
Lekker op me gemakje verzamelen vind ik heerlijk net zoals ik ook kan genieten van een Far Cry of AC.
Alsnog een 7.5, oke om te kopen en goed als je ook nog eens een HP liefhebber bent.
[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 10-02-2023 16:54 ]
https://www.twitch.tv/avalanchesoftware/schedule
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Planning voor afgelopen dinsdag stond er ook niet in. Wat er staat zijn momenten die ze live zijn geweest. Denk dat ze m niet ingevuld hebben voorafXtr3me4me schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:34:
Volgens de planning 17:00 twitch van avalanche is er helemaal niks. Wel om 15:00
ik denk dat dit een test geweest is, het ging de vorige keer namelijk aardig misXtr3me4me schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:34:
Volgens de planning 17:00 twitch van avalanche is er helemaal niks. Wel om 15:00
Nou zit met smacht te wachten!MisterEagle schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:36:
[...]
Planning voor afgelopen dinsdag stond er ook niet in. Wat er staat zijn momenten die ze live zijn geweest. Denk dat ze m niet ingevuld hebben vooraf
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Tussen 00:00 en 08:00u heb ik een melding gekregen dat ze live waren op YouTube, met een tech test. Dus ze zijn het een en ander aan het testen.Daradius schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:36:
[...]
ik denk dat dit een test geweest is, het ging de vorige keer namelijk aardig mis
Hoe krijg ik het weer uit, welke functie is het?Daradius schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:30:
[...]
In het menuals je voor het eerst de game opstart krijg je de optie ook om het aan te zetten of uit te laten staan
denk dat je hem daar dus aan gezet hebt
edit: gevonden, het is "Menu Reader"
YouTube: How to Turn Off Menu Reader - Hogwarts Legacy
[ Voor 18% gewijzigd door Blik1984 op 10-02-2023 16:39 ]
durf ik zo niet uit mijn hoofd te zeggen, ben helaas ook niet thuis om het even voor je op te kunnen checken.Blik1984 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:37:
[...]
Hoe krijg ik het weer uit, welke functie is het?
Edit: YouTube: How to Turn Off Menu Reader - Hogwarts Legacy bij deze
[ Voor 18% gewijzigd door Daradius op 10-02-2023 16:40 ]
A special guest... Stiekem hoop ik op iemand uit de films, maar dat is misschien een iets wat hoge verwachting.
Houd voor de zekerheid de chat verborgen, dit i.v.m. mogelijke spoilers.
Options-Accessibility Options-Menu Reader op OFF zettenBlik1984 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:37:
[...]
Hoe krijg ik het weer uit, welke functie is het?
edit: gevonden, het is "Menu Reader"
YouTube: How to Turn Off Menu Reader - Hogwarts Legacy
PSN: Wauzer010
Ben denk ik al aardig gevorderd met het spel. Al bijna level 33.
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions