Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-06 22:22
Zeror schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:31:
Vandaag een herkansing voor de Merlin's Cloak Twitch drop.

Kijk min. 20 minuten naar dit kanaal: https://www.twitch.tv/avalanchesoftware

Hoe dit verder werkt, staat uitgelegd een paar pagina's terug (op dinsdag). ;)
Waar staat die cloak trouwens. Het is dat je het zegt dat ik bedenk: Heey nog niet in game gezien.
In mijn twitch inventory zie ik hem wel claimed staan. de andere drops heb ik wel gewoon.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Ricmaniac schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:33:
[...]

Waar staat die cloak trouwens. Het is dat je het zegt dat ik bedenk: Heey nog niet in game gezien.
In mijn twitch inventory zie ik hem wel claimed staan. de andere drops heb ik wel gewoon.
Op je Gear en dan staat ie er als appearance ipv equip.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Zeror schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:31:
Vandaag een herkansing voor de Merlin's Cloak Twitch drop.

Kijk min. 20 minuten naar dit kanaal: https://www.twitch.tv/avalanchesoftware

Hoe dit verder werkt, staat uitgelegd een paar pagina's terug (op dinsdag). ;)
is er ook een tijd bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:40
SunnieNL schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:12:
Ik zit vast met een van de side missions :(
spoiler:
voor een van de merlin quests moet je steeds 5 ronde bollen zoeken en naar de goede plek laten zweven. De bollen zitten verstopt. 5 ervan tussen stenen die je moet opblazen. Ik heb de bollen toen laten rollen over de grond en ben er nu een kwijt die ik met geen mogelijkheid meer terug vind waardoor ik de quest niet kan afronden. Hij wordt ook niet blauw met een reveal :(. Heb zeker een half uur lopen zoeken.
Al geprobeerd om gewoon even verder te gaan met het verhaal en later terug te komen? Meestal respawenen dat soort objecten dan weer.
Ht87 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 07:10:
spoiler:
zeker! Het is nu van een andere opzichter, maar er zit een leuke hint naar de toekomst in!
In het spel zitten meerdere verstopte hints/woordgrapjes naar de boeken/films, erg leuk.
stomley schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:57:
weet iemand wat max lvl is qua talent points?
spoiler:
35 punten. Max level is 40 en voor de eerste 5 levels geen punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zeror schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:33:
[...]

Op je Gear en dan staat ie er als appearance ipv equip.
Hmm ik heb hem niet staan.. vet raar. Want heb hem wel in mijn inventory claimed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VoeRvVseoIxDDKaQ387krEA5134=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LhvkcKAgjyLY9tNctUzzR47B.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Markozv schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:34:
[...]

is er ook een tijd bekend?
17:00 onze tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GERMEY
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:40
Is er eigenlijk een day 1 patch vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:47
@Zeror Om 5 uur vanavond trouwens, als ik het goed had gelezen.

Sorry, was nog niet bij qua pagina's blijkbaar.

Leuk spel tot nu toe (en heb niet heel veel met het HP universum) speel het gewoon als RPG, combat is prima en gewoon echt heel mooi.

[ Voor 60% gewijzigd door ex87 op 10-02-2023 09:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JobRapati
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-05 14:24
Ricmaniac schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:35:
[...]

Hmm ik heb hem niet staan.. vet raar. Want heb hem wel in mijn inventory claimed.

[Afbeelding]
Je moet hem ook nog claimen op de hogwarts legacy site (https://www.hogwartslegacy.com/en-us/twitch-drops) en inloggen op je WB account in game, waar je ze op hebt geclaimed op de site.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 16:46
n00b hier die pas net incheckt en het spel vandaag binnenkrijgt, hebben die drops nog enig nut voor de game of is het iets visueels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
JobRapati schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:40:
[...]

Je moet hem ook nog claimen op de hogwarts legacy site (https://www.hogwartslegacy.com/en-us/twitch-drops) en inloggen op je WB account in game, waar je ze op hebt geclaimed op de site.
Thanks a lot :D daar stond die inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
Blik1984 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:42:
n00b hier die pas net incheckt en het spel vandaag binnenkrijgt, hebben die drops nog enig nut voor de game of is het iets visueels?
alleen visueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ricmaniac schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:35:

[Afbeelding]
Zie je wel de andere geclaimde dingen?
Nevermind, antwoord al gegeven zie ik.

[ Voor 5% gewijzigd door TheBrut3 op 10-02-2023 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Blik1984 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:42:
Is alleen cosmetisch. Je kan dan de appearance van items aanpassen door ze er cosmetisch anders uit te laten zien. Geen stats o.i.d.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 21:38
RobinNL schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:10:
[...]

Weet ik! Ik wilde gewoon blindelings de Grote Hal zoeken, zonder dat ik een route had :P Ik heb een paar keer de map gebruikt om te kijken waar ik stond, verder niks. Dan is het wel even zoeken hoor :P
Herkenbaar! Ik vind het ook juist heerlijk om rond te dwalen/verdwalen. Doet me denken aan vroeger toen ik al 6- of 7-jarige eropuit ging met mijn buurjongen om te verdwalen. Wat een avontuur was dat, terwijl ik hemelsbreed nog niet eens een halve kilometer van huis verwijderd was.

Dit heb ik nu ook weer met HL. En de omgeving is zo gedetailleerd en divers dat het helemaal geen straf is om uren doelloos rond te struinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 21:38
Gisteren nog even zitten switchen tussen Fidelity, Fidelity met RT en Performance, maar ik houd het toch bij Fidelity. Dat draait prima en ziet er gewoon beter uit dan Performance.

Fidelity met RT was ik geen fan van. Het levert enerzijds wel mooiere plaatjes op, maar lang niet overal. Op bepaalde plekken in de school lijkt alles zo overdreven belachelijk te glimmen en te flikkeren dat het irritant wordt, dus RT snel weer uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:23
Frez schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:42:
Ik moet zeggen dat de performance op PC mij toch wel erg begint te storen. Dusdanig dat het mijn plezier enigzins verpest. De stutters zijn echt niet te doen. van 100+ naar ineens 50/60/70 en terug. Met name in hogwarts kan ik niet door het kasteel lopen zodat overladen te worden door stutters. Heb al veel settings geprobeerd te changen maar het levert niks op. Het is echt de optimization.
Momenteel DLSS balanced, alles ultra, vsync off (in nvidia panel aan), 3440x1440p ultrawide. Dit op een rtx 3080, i7 13700, 32gb ddr5. Toch wel erg vervelend.

Overigens zie de afterburner monitoring overlay op mijn bijgevoegde screenshots, 21000mb ram usage op sommige momenten, en onder de 16000 komt die niet. Ook vrij fors als je t mij vraagt.
Zelfde hier, van 130-140 fps naar 30-50 met enige regelmaat. Ongeveer zelfde systeem. i7 10700 met RTX3080TI wel maar DDR4 geheugen :+ . zelfde resolutie alles ultra geen ray tracing aan. Net ff de driver update gedaan van 8-2 kijken of dat nog verbeteringen met zich mee brengt.

Over de game ben overigens erg positief tot nu toe, blanko ingegaan.. uiteraard wel een liefhebber van de harry potter films :)

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

lol zelfs bij CNN spelen ze het:

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-06 20:16
Hoe is de consensus na een paar dagen? Is Hogwarts Legacy zo goed dat het de aanschaf van een Xbox Series X waard is? (heb zelf een One S en daar is HL nog niet voor uitgebracht). Ik kan zelf wel genieten van leuke open wereld spellen en heb een grote Harry Potter fan thuis die ook wel wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06 08:32
Enemies zijn nou niet echt het slimste in dit spel xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
kleinelievewolff schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:35:
Hoe is de consensus na een paar dagen? Is Hogwarts Legacy zo goed dat het de aanschaf van een Xbox Series X waard is? (heb zelf een One S en daar is HL nog niet voor uitgebracht). Ik kan zelf wel genieten van leuke open wereld spellen en heb een grote Harry Potter fan thuis die ook wel wil spelen.
Als je fan bent van de wereld van HP dan is het sowieso een easy buy. Alleen al om door de wereld te lopen.
Vergeet niet dat het misschien wel even handig is om te kijken naar leeftijd (gezien sommige dingen toch wel minder geschikt is voor jonge kinderen misschien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
stomley schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:36:
[...]

Als je fan bent van de wereld van HP dan is het sowieso een easy buy. Alleen al om door de wereld te lopen.
Vergeet niet dat het misschien wel even handig is om te kijken naar leeftijd (gezien sommige dingen toch wel minder geschikt is voor jonge kinderen misschien).
Ik zie 12 staan. Hij is 10, dus moet wel kunnen. De films zijn ook (sommige) 13+ geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenvandeKaart
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-06 21:16
Waarom kan ik hem niet kopen? Release data is 10 februari lees ik overal.
Zie dat ik de deluxe editie wel kan aanschaffen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IH08aNj9doSdeD78JwrVl5U9Bvk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K6YfCK7K8BNoYgv90oWRYgsU.png?f=fotoalbum_large

edit: is al opgelost! Ben heel benieuwd :)

[ Voor 3% gewijzigd door BenvandeKaart op 10-02-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 08:57
Ik zit heel erg te twijfelen op welk platform ik deze game moet aanschaffen.
Ook echt een luxe probleem... we hebben de PS5/Xbox Series X en twee goede Gaming PC's. Ik heb een 3600X (CPU kan beter, wil deze graag dit jaar vervangen, eventueel voor de 5800X3D) en een RX 6900 XT. Hoe speelt de game op de PS5/Xbox? Ik neig erg naar de PC vanwege de PS5 ervaring met de nieuwe Saints Row...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
lindseysew schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:44:
Ook echt een luxe probleem... we hebben de PS5/Xbox Series X en twee goede Gaming PC's. Ik heb een 3600X (CPU kan beter, wil deze graag dit jaar vervangen, eventueel voor de 5800X3D) en een RX 6900 XT. Hoe speelt de game op de PS5/Xbox? Ik neig erg naar de PC vanwege de PS5 ervaring met de nieuwe Saints Row...
Op de PC ervaren mensen op dit moment meer problemen dan PS5/Xbox. Veel mensen toch wel last van zware FPS drops etc op bepaalde settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
BenvandeKaart schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:41:
Waarom kan ik hem niet kopen? Release data is 10 februari lees ik overal.
Zie dat ik de deluxe editie wel kan aanschaffen

[Afbeelding]

edit: is al opgelost! Ben heel benieuwd :)
vanaf 19:00 toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrs.ED
  • Laatst online: 13-06 13:15
Sjuuls92 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:14:
[...]

Het is wel een omschakeling in kwaliteit graphics en gameplay als je net gow hebt gespeeld..
Dat dus. Ik druk elke keer op de verkeerde knop om weg te duiken :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
kleinelievewolff schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:39:
[...]
Ik zie 12 staan. Hij is 10, dus moet wel kunnen. De films zijn ook (sommige) 13+ geloof ik.
De films zijn inderdaad oplopend van 6 naar 12+ ofzo.
Het spel... Tsja zo spannend is het niet. Er gaan wel wat mensen dood, maar dat gaan Cedric, Dobby en Dumbledore ook. Verder is angst voor spinnen niet handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-10-2024

Doughty

Bral unit

lindseysew schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:44:
Had hetzelfde luxe probleem. Maar ik ben gegaan voor de PS5 want die staat beneden zodat ik dit lekker vanuit de bank kan spelen met goed geluid en de chille ervaring. Ik vind het zelf een echte couch game om op m’n gemak te spelen. Ipv weer achter de pc te zitten haha.

Edit: Btw raad ik console alleen aan als je een 120hz tv hebt. Dan kan je op balanced mode spelen. En is grafisch top en toch vloeiend genoeg om van te genieten. Als je vast zit op 30fps dan ligt het er echt aan hoeveel je dat zelf stoort.

[ Voor 13% gewijzigd door Doughty op 10-02-2023 10:54 ]

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 08:57
Doughty schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:52:
[...]

Had hetzelfde luxe probleem. Maar ik ben gegaan voor de PS5 want die staat beneden zodat ik dit lekker vanuit de bank kan spelen met goed geluid en de chille ervaring. Ik vind het zelf een echte couch game om op m’n gemak te spelen. Ipv weer achter de pc te zitten haha.

Edit: Btw raad ik console alleen aan als je een 120hz tv hebt. Dan kan je op balanced mode spelen. En is grafisch top en toch vloeiend genoeg om van te genieten. Als je vast zit op 30fps dan ligt het er echt aan hoeveel je dat zelf stoort.
Das een goeie :)
We hebben de LG CX65OLED dus met VRR en 120 Hz _/-\o_ ik ga erover nadenken! Dankjewel voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:01
Eertje 'intro' uurtje erop zitten op de PS5!
+ audio is fantastisch. Je zit meteen in de 'Harry Potter' wereld. Je kan merken dat er veel aandacht aan is besteed.
+ Grafisch prima voor deze tijd. Lichaam animaties zijn goed, gezichtanimaties net aan. Voice overs zijn ook goed gedaan.

- Fidelity of Fidelity met Raytracing is niet te doen op de PS5. En al helemaal met uncapped framerate. Lekker op performance gezet, heerlijk soepel zonder al te veel in te leverend op de grafische pracht.
- Menu's doorlopen met zo'n muis achtige beweging vind ik niks en zie je terug in meer games. Ik vind dat lazy design en kan efficiënter.

[ Voor 12% gewijzigd door vinom op 10-02-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jordi-
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Hier is de game net bezorgd! De PS5 is hem nu aan het binnenhalen...

De codes die erbij zitten voor de pre-order content, gelden die maar voor één account of kunnen alle accounts op dezelfde PS5 er gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik kan geen spells op een 2e bar zetten als ik op T drug. Unlock je dat later pas? ik moet nu steeds 2 spells afwisselen omdat ik er geen slot voor heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Ricmaniac schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:03:
Ik kan geen spells op een 2e bar zetten als ik op T drug. Unlock je dat later pas? ik moet nu steeds 2 spells afwisselen omdat ik er geen slot voor heb.
Unlock je bij talents. Dus ja, later.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het is echt een lange tijd geleden dat ik tijdens werk bijna zit af te tellen om een game te kunnen spelen XD

Modders zijn al bezig... Mogelijke spoilers in de video, dus kijken op eigen risico.

[ Voor 10% gewijzigd door RobinNL op 10-02-2023 11:05 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:21

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Net toch even stiekem geprobeerd via Steam, maar hij doet het echt niet.
Zondag hebben we buiten een etentje niets op de planning staan, ik denk niet dat ik veel beweging zal hebben die dag.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:05:
Net toch even stiekem geprobeerd via Steam, maar hij doet het echt niet.
Zondag hebben we buiten een etentje niets op de planning staan, ik denk niet dat ik veel beweging zal hebben die dag.
Het is toch echt nog even tot 19:00u wachten :) Maar het is het echt waard!

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenvandeKaart
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-06 21:16
Oh dat zou kunnen. Ik krijg een foutmelding vanuit Microsoft dat er iets mis gaat met de betaling.
Na wat googlen kwam ik erachter dat je een pre-order niet met iDEAL zou kunnen betalen..
Dus kijk volgende week wel ff verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Vandaag kwam de twitch avalanche voor de merlin rope. Hoe laat begon dat ook alweer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Xtr3me4me schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:08:
Vandaag kwam de twitch avalanche voor de merlin rope. Hoe laat begon dat ook alweer?
17:00 onze tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Top thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Geprobeerd die exclusive Hogwarts Legacy controller aan te schaffen. Er is verplicht een UK of US adres voor nodig :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Sir_Lion schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:09:
Geprobeerd die exclusive Hogwarts Legacy controller aan te schaffen. Er is verplicht een UK of US adres voor nodig :').
Misschien komt er nog wel een aankondiging voor andere landen ook. Zou raar zijn om zoiets exclusief voor US en UK te houden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:58
Sir_Lion schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:09:
Kinderachtig dat het weer land exclusive is |:( :9

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
kleinelievewolff schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:35:
Ik weet niet of je ooit echt van consensus kan spreken met een IP als deze, maar ik zit er nu zo'n schikbarende 23,1 uur in volgens Steam en zit nu op 23% van de game en me nog geen seconde verveeld of echt geërgerd en dat is lang, lang lang geleden dat een game dat met me deed zo direct na release.

Het is zeker niet perfect, maar het is gewoon zó veel beter dan je verwacht of hoopt van te voren. Dat hele 'too good to be true' hebben ze gewoon waargemaakt:

-Het ziet er schitterend uit, nodigt echt uit tot exploratie
-Exploratie is de moeite, Hogwarts zelf is gruwelijk
-De vrijheid, 'even' op de bezem stappen is heeeerlijk
-De combat is verbazingwekkend goed voor zo'n titel, zeker geen 'press X to win' werk
-Geen gamebreaking bugs tegen gekomen
-Verhaal is toegankelijk genoeg voor kinderen en niet te corny voor volwassenen
-De opbouw van nieuwe abilities, spells, talents etc gaat heel geleidelijk en dwingt je alles mee te krijgen
-Je BLIJFT spelen, er is altijd wel dat 'nog even daar kijken/nog één missie dan ga ik echt slapen', kak, half 4

PC specifiek:
-Controls werken fantastisch met muis en toetsenbord, alles is te rebinden (geen zekerheidje tegenwoordig)
-Performance is in mijn geval rock solid met mid/high end hardware (10700k OC, 16 gb ram, 1080 ti) heb de framerate gecapt op 60 fps, maar zit anders zo tussen de 100 - 120 op 1440p high/ultra settings dus zonder DLSS etc.

Wat nadelen:
-Unreal 4 engine, dus WEER gezeik met TAA en andere typische console settings. Vergt even wat tweaken van de engine.ini, sommige 'Ultra' settings vind ik zelf zijn vaak lelijker dan high/medium settings.
-Wat UIX dingetjes, als je een nieuwe quest aanneemt, wordt die direct actief,
-Wat typische open wereld dingen die ook in RDR2/The Witcher 3 zitten: UI, NPC intereacties, collision models, invisible walls, etc etc. Je krijgt te vaak te snel nieuwe gear, je kan de looks wel elke keer aanpassen, ongeacht de stats, maar het is wel storend dat je telkens wéér dat riedeltje door moet lopen

Al met al; kan je gerust kopen wat mij betreft, ik zou zelf altijd voor PC gaan, maar alle platformen hebben hun voors en tegens.

[ Voor 3% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 10-02-2023 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-06 12:48
Frappant hoe enkelen hier hun speelervaring op PC als 'Rock-solid' omschrijven, ik run met een redelijk goede rig (RTX3070/5800x3D/64g RAM) op medium settings met Raytracing uit en heb nog af en toe haperingen en frame drops,

Schijnbaar een bekend euvel en zou als de geruchten waar zijn vandaag na 19:00 met de day 1 patch verholpen moeten zijn.

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:05
Iemand last op de PlayStation 5 dat de camera soms omhoog schiet? Dan ben je gewoon aan het lopen en dan kijk je opeens naar boven. Dacht misschien dat ie automatisch iets probeert te targetten dus aan de settings lopen klooien, maakt helaas geen verschil. Bij andere games doet ie het niet en bijvoorbeeld ook bij de Map gaat hij niet zelf omhoog, dus de controller is het ook niet. Vrij irritant haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Daan0s schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:15:
Iemand last op de PlayStation 5 dat de camera soms omhoog schiet? Dan ben je gewoon aan het lopen en dan kijk je opeens naar boven. Dacht misschien dat ie automatisch iets probeert te targetten dus aan de settings lopen klooien, maakt helaas geen verschil. Bij andere games doet ie het niet en bijvoorbeeld ook bij de Map gaat hij niet zelf omhoog, dus de controller is het ook niet. Vrij irritant haha
Dit klinkt toch echt als een drift probleem op je controller? Wellicht dat de DZ settings in andere games nét genoeg zijn dat je het probleem niet ervaart?

[ Voor 8% gewijzigd door DarkElement op 10-02-2023 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:11:
[...]

Ik weet niet of je ooit echt van consensus kan spreken met een IP als deze, maar ik zit er nu zo'n schikbarende 23,1 uur in volgens Steam en zit nu op 23% van de game en me nog geen seconde verveeld of echt geërgerd en dat is lang, lang lang geleden dat een game dat met me deed zo direct na release.

Het is zeker niet perfect, maar het is gewoon zó veel beter dan je verwacht of hoopt van te voren. Dat hele 'too good to be true' hebben ze gewoon waargemaakt:
<knip>
Al met al; kan je gerust kopen wat mij betreft, ik zou zelf altijd voor PC gaan, maar alle platformen hebben hun voors en tegens.
Helaas heb ik geen goede PC tot mijn beschikking. Gaat dus een Series X kopen worden! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Zo zeg wat een lof over deze game, had toch verwacht dat na al die hype het alleen maar tegen kon gaan vallen maar het tegendeel lijkt waar. Ik had geen haast dus ga gewoon vandaag de normale editie binnenhalen en ook maar is een begin maken, heb er veel zin in zeker na het lezen van de comments hier!

Ben benieuw of deze game me weer is ouderwets goed een gamewereld in kan sleuren, dat is de afgelopen jaren geen game meer gelukt.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Stylze schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:19:
Zo zeg wat een lof over deze game, had toch verwacht dat na al die hype het alleen maar tegen kon gaan vallen maar het tegendeel lijkt waar. Ik had geen haast dus ga gewoon vandaag de normale editie binnenhalen en ook maar is een begin maken, heb er veel zin in zeker na het lezen van de comments hier!

Ben benieuw of deze game me weer is ouderwets goed een gamewereld in kan sleuren, dat is de afgelopen jaren geen game meer gelukt.
Ik lees dat je hem gaat aanschaffen naar de vele positieve reacties, wat super tof om dit te lezen. ik heb ook nog een post met daarin gameplay screenshots die ik zelf heb gemaakt, misschien vind je dat nog interessant om te bekijken als voorproefje :9 ? In ieder geval alvast heel veel plezier met het spel en laat je vooral betoveren in deze magische wereld O-)

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 10-02-2023 11:24 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
DarkElement schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:14:
Frappant hoe enkelen hier hun speelervaring op PC als 'Rock-solid' omschrijven, ik run met een redelijk goede rig (RTX3070/5800x3D/64g RAM) op medium settings met Raytracing uit en heb nog af en toe haperingen en frame drops,

Schijnbaar een bekend euvel en zou als de geruchten waar zijn vandaag na 19:00 met de day 1 patch verholpen moeten zijn.
Daarom zei ik ook, in mijn geval, maar ik heb dan ook super gemiddeld/haast legacy hardware. Een maatje van me met 12700k, ddr5, 3080 moest gek genoeg eerst de bios updaten ivm met RAM issue en die speelt met alle toeters en bellen aan ook met rock-solid (:)) performance.

Op PC blijft het toch YMMV :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Gisteravond ook begonnen aan de normale versie op de PS5, had helaas maar een half uurtje maar vooralsnog een top begin!

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:40

Deze game is echt alles behalve rock solid en imo net goed genoeg om te spelen. Dat is mijn ervaring met een i7 13700 ddr5 32gb en een 3080. Ervaar echt enorme frame drops en stutters. Optimalisatie is bagger.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:22:
[...]

Daarom zei ik ook, in mijn geval, maar ik heb dan ook super gemiddeld/haast legacy hardware. Een maatje van me met 12700k, ddr5, 3080 moest gek genoeg eerst de bios updaten ivm met RAM issue en die speelt met alle toeters en bellen aan ook met rock-solid (:)) performance.

Op PC blijft het toch YMMV :/
Is die de intro al voorbij dan? Er zijn echt kilometers klachten op reddit, fora etc die de lag/framerate issues bevestigen eenmaal aangekomen in Hogwarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jordi-
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
-Jordi- schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:00:
De codes die erbij zitten voor de pre-order content, gelden die maar voor één account of kunnen alle accounts op dezelfde PS5 er gebruik van maken?
Aangezien er al redelijk wat berichten tussen geplaatst zijn, iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daradius
  • Laatst online: 19-06 23:34
-Jordi- schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:32:
[...]

Aangezien er al redelijk wat berichten tussen geplaatst zijn, iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik denk dat deze gebonden worden aan het playstation / wb account. zal dus maar voor 1 gebruiker kunnen claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv

Ik ben zelf nog niet echt ver in spell, ga nu pas mijn talent tree unlocken, echter heb ik nog geen stuttering of iets ervaren. Wel speel ik op 1080p op mijn TV alles Ultra en Raytracing uit met deze specs https://tweakers.net/gallery/1013599/inventaris/

Ik zal wel eens kijken wat er gebeurd als ik 1440p op Ultra in combinatie met ray en zonder ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:08

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Frez schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:30:
[...]

Deze game is echt alles behalve rock solid en imo net goed genoeg om te spelen. Dat is mijn ervaring met een i7 13700 ddr5 32gb en een 3080. Ervaar echt enorme frame drops en stutters. Optimalisatie is bagger.
Of jou drivers / software is bagger, Of je stelt extreme eisen? Nogmaals ik draai een 1700X 16GB 6800XT en draai consistent 60 / 70 fps op ultra 4K zonder Raytracing.

Worst case had ik 40 fps op korte momenten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-04 17:37
Vind het wel jammer dat de loot random is. Had t wel tof gevonden de halve wereld af te moeten reizen op zoek naar die ene Cloak.

PSN: Wauzer010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Al bekend wanneer vandaag de avalanche twitch stream voor het laatst live wordt getoont om de exclusive te claimen?

De niet live sessie bijwonen doet nog weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 19:24

Dennis1812

Amateur prutser

Xqlus1ve schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:43:
Al bekend wanneer vandaag de avalanche twitch stream voor het laatst live wordt getoont om de exclusive te claimen?

17.00 onze tijd

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visho
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-06 19:56
Xqlus1ve schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:43:

Paar posts terug staat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
DarkElement schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:31:
[...]

Is die de intro al voorbij dan? Er zijn echt kilometers klachten op reddit, fora etc die de lag/framerate issues bevestigen eenmaal aangekomen in Hogwarts.
Hij kon eerst de game amper opstarten zonder crashes, ik heb het zelf niet bij hem gespeeld, dus moet afgaan op wat hij zegt, maar aangezien we beiden nogal fps-nazi's zijn en veel shooters competitief spelen, durf ik dat wel aan dat ook hij niets storends heeft ervaren.

Het zal bij mij ongetwijfeld wel 'eens' haperen hier of daar, maar ik heb er geen seconde last van gehad en dan ben ik een blij man, zeker met mijn angstgegner: de Unreal 4 engine.

Neemt niet weg dat ik je geloof, ik heb met zoveel games beroerde performance gehad waar anderen nergens last mee hadden, ik kan alleen mijn ervaring delen met de hardware die ik heb of waar ik direct van weet.

Hopelijk fixt de day 1 patch de issues!

edit: na wat omklooien is dit wat ik heb toegevoegd aan de engine.ini

[SystemSettings]
r.DefaultFeature.AntiAliasing=0
r.PostProcessAAQuality=0

[/Script/Engine.Engine]
bSmoothFrameRate=0

[/Script/Engine.InputSettings]
bEnableMouseSmoothing=False

Ben nog niet alle commands verder bij langs gegaan, ik wou te graag verder spelen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 10-02-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Visho schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:44:
[...]

Paar posts terug staat het.
Thanks, ben een blinde kip 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkElement
Hier mijn gear, mag wel verwachten dat het redelijk loopt lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Overigens valt mij hoop dag bijna alle klachten van Nvidia kaarten afkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Xqlus1ve schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:51:
Overigens valt mij hoop dag bijna alle klachten van Nvidia kaarten afkomen.
Lijkt vooral ook te zitten in hoeveel vram het spel verbruikt wat erg aan de extreme kant zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:05
DarkElement schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:16:
[...]

Dit klinkt toch echt als een drift probleem op je controller? Wellicht dat de DZ settings in andere games nét genoeg zijn dat je het probleem niet ervaart?
Potverdorie, je hebt toch gelijk. Na jouw comment nogmaals getest bij Tlou2 en daar had ik het nu ook. De controller even gereset en het is helemaal weg! Wilde al bijna een howler sturen B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

stomley schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:53:
[...]

Lijkt vooral ook te zitten in hoeveel vram het spel verbruikt wat erg aan de extreme kant zit.
Oh laat AMD daar nou een hele dikke pak van die vram op hun kaarten gestopt hebben tegenover het groene kamp _/-\o_

Zal eens kijken hoeveel die in beslag neemt!

[ Voor 6% gewijzigd door Xqlus1ve op 10-02-2023 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Xqlus1ve schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:55:
[...]

Oh laat AMD daar nou een hele dikke pak van die vram op hun kaarten gestopt hebben tegenover het groene kamp _/-\o_

Klopt inderdaad :p, maar blijft bijzonder dat deze game daar zo gebruikt van maakt als we het vergelijken met andere nieuwe games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:21

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RobinNL schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:06:
[...]

Het is toch echt nog even tot 19:00u wachten :) Maar het is het echt waard!
Idd, ik wacht het rustig af, groot HP fan, dus ik ga me wel vermaken.
Nu nog even StarTrek Online spelen en dan van het weekend even switchen naar Hogwarts :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Laatst online: 20-06 15:14
Ben je vrij af vandaag, postbode onderweg. Gaat mijn bel niet over, mag er nu maar morgen om in het postkantoor.

Heb wel nog niet veel gameplay beelden gezien gelukkig, maar ben alvast benieuwd hoe het gaat spelen.
Misschien toch maar de vrouw even van de tv weg halen, anders zal het op 1080p worden op mijn 24 inch pc scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Xqlus1ve schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:55:
[...]

DaniëlWW2 in "[Algemeen] NVIDIA Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56" ;)

Ik speel hier op 4k ultra, die 11GB VRAM klopt wel ongeveer.

[ Voor 7% gewijzigd door RobinNL op 10-02-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:52
Even voor de volledigheid en mogelijk wat onterecht, ben zeker met de AMD platformen niet zo bekend maar zie hier de specificaties in combinatie met welke instellingen je kunt spelen volgens de makers. Meestal is mijn ervaring dat je daar dan eigenlijk nog iets boven wilt zitten.

https://www.hogwartslegacy.com/en-us/pc-specs

Sommige mensen op internet zie ik dan ook echt totaal onrealistische verwachtingen hebben maar wel lekker klagen.
Hier draait het als een zonnetje, ik heb geen frameratedrops. Speel op ultra + 60fps capped op een 2K monitor. (12700/3080/32GB ddr4/Nvme v4 ssd)
Ik heb 1 crash gehad en hierna nog een paar omdat ik deze kan reproduceren maar niet meer ongewenste crashes oid gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
MisterEagle schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:28:
Even voor de volledigheid en mogelijk wat onterecht, ben zeker met de AMD platformen niet zo bekend maar zie hier de specificaties in combinatie met welke instellingen je kunt spelen volgens de makers. Meestal is mijn ervaring dat je daar dan eigenlijk nog iets boven wilt zitten.

https://www.hogwartslegacy.com/en-us/pc-specs

Sommige mensen op internet zie ik dan ook echt totaal onrealistische verwachtingen hebben maar wel lekker klagen.
Hier draait het als een zonnetje, ik heb geen frameratedrops. Speel op ultra + 60fps capped op een 2K monitor. (12700/3080/32GB ddr4/Nvme v4 ssd)
Ik heb 1 crash gehad en hierna nog een paar omdat ik deze kan reproduceren maar niet meer ongewenste crashes oid gehad.
Dan behoor je tot de groep gelukkige. Als ik hem hier op High of Ultra 1080P speel heb ik gewoon duidelijke stutters.
3070/Ryzen 7 6800H/16GB ddr5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:52
stomley schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:32:
[...]

Dan behoor je tot de groep gelukkige. Als ik hem hier op High of Ultra 1080P speel heb ik gewoon duidelijke stutters.
3070/Ryzen 7 6800H/16GB ddr5
Ik vraag me echt af waar t m in zit, wellicht amd processoren. Daar ben ik niet bekend mee, maar mijn vrouw draait hem op een 9700/1080ti/32gb ddr4/sata ssd ook echt prima maar dan op high ipv ultra.

Ik hoop voor je dat er inderdaad een day one patch is die dit fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Grappig, dat zou wel kunnen verklaren waarom ik met 11 GB Vram zonder RT geen problemen heb op 1440p en sommige 10 GB versies van de 3080 dat wel kunnen hebben.

Dit is er vast wel uit te patchen. :)

In het ergste geval druk je wat settings naar beneden, ULTRA settings zijn wat mij betreft toch overrated, zoveel meer t.o.v. high doet het niet, maakt de post processing ook alleen maar erger

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 16:46
KBE91 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:11:
Ben je vrij af vandaag, postbode onderweg. Gaat mijn bel niet over, mag er nu maar morgen om in het postkantoor.

Heb wel nog niet veel gameplay beelden gezien gelukkig, maar ben alvast benieuwd hoe het gaat spelen.
Misschien toch maar de vrouw even van de tv weg halen, anders zal het op 1080p worden op mijn 24 inch pc scherm.
Bij mij is het pakketje als brievenbuspost aangemerkt, dus ik zit naast de brievenbus daarop te wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
MisterEagle schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:36:
[...]

Ik vraag me echt af waar t m in zit, wellicht amd processoren. Daar ben ik niet bekend mee, maar mijn vrouw draait hem op een 9700/1080ti/32gb ddr4/sata ssd ook echt prima maar dan op high ipv ultra.

Ik hoop voor je dat er inderdaad een day one patch is die dit fixed.
Grote kans zit het hem in VRAM of RAM gebruik. Speel nu gewoon op medium en ziet er prima uit en behaal dan gewoon een constante fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:39
GERMEY schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:36:
Is er eigenlijk een day 1 patch vandaag?
Ik dacht van wel, maar er is bij mijn weten geen tijdstip gecommuniceerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-06 11:29
Ik zit nog net niet op de mat voor de deur te wachten. En refresh de track and trace pagina van postnl elk half uur 😀.

Dit is de eerste ( en enige)dag dat ik blij ben om bij de lading tech layoffs te horen van dit jaar. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:52
PS5 Hogwarts Legacy controller, super gaaf toch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IFY9q3HoT0LXKAU0PVK-cvL9Ro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQleQbZ0lSxeypQj0OY1hRmN.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Eeennnnnnnn….spel uitgespeeld….
Tenminste main story line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Switch Pro Controller via Steam - Button Mapping Problemen

Meer mensen aan het kloten met de Switch Pro Controller via Steam? De knoppen zijn standaard niet accuraat met het spel. Knoppen staan goed, behalve bij de spells. Dan hanteerd ie ineens de Xbox controller layout. Heel vreemd en behoorlijk irritant.

Ik kwam via Reddit op een fix zodat je Switch Pro controller wel goed werkt via Steam in Hogwarts Legacy.
Zie dit: https://www.reddit.com/r/...itch_pro_controller_mode/

Je maakt via Big Picture Mode in steam een Mode Shift aan die triggered wanneer je de ZR (Right Trigger) button ingedrukt hebt. Hiermee zou de Switch Pro Controller normaal moeten werken zoals je zou verwachten.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/acgmcgy33vga1.png?width=910&auto=webp&v=enabled&s=e498b1cd082f6f4201c3a6ab770a2d29a13dfabf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:47:
Oeh nice!
Nodigt het uit tot verder spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Xtr3me4me schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:47:
Wow dat is snel zeg, hoeveel uur ben je daarmee bezig geweest als ik vragen mag? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ht87 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:48:
[...]

Oeh nice!
Nodigt het uit tot verder spelen?
Er is nog
Zoveeeeeeel te ontdekken. Griffindor is uit, nu nog 3 andere huizen te gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-06 21:03

lord_fh

PS5

maargoed het gaat nu ineens heelveel over perfomance etc. , maar de Day1 patch moet nog komen... dus is die discussie nu niet een beetje niet perse nodig misschien ? :P

iemand screenshots ?! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

G_Dragon schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:49:
[...]

Wow dat is snel zeg, hoeveel uur ben je daarmee bezig geweest als ik vragen mag? :D
Non-stop nu gespeeld. 44 uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien las ik er overheen in de afgelopen pagina's, maar er is door Nvidia een driverupdate uitgegeven die door Hogwarts Legacy wordt aangeraden

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-06 11:17

Tweakjur

Redacteur
spoiler:
Trouwens, voor als je straks je eigen broomstick hebt: je kunt van een rots ofzo af springen en dan in mid-air je bezem tevoorschijn toveren en wegvliegen. Voelt gewoon echt heel vet, beetje James Bond meets Harry Potter. Try it, and thank me later.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moock
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:22
Opvallend hoeveel verschillende verhalen er zijn over de performance.

Mijn pc draait het allemaal vlekkeloos. Wel op 1080p. Alles op Ultra, en RT doet ie ook redelijk (maar heb ik uitstaan omdat het mij allemaal iets te glimmend is).

CPU: 5600x
GPU: AMD 6800
32GB Ram

Het spel zelf is echt bovenverwachting. De vibe die het geeft is echt zoals ik had gehoopt, precies zoals de films maar dan kun je er zelf doorheen lopen. Muziek is fenomenaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tweakjur schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:53:
spoiler:
Trouwens, voor als je straks je eigen broomstick hebt: je kunt van een rots ofzo af springen en dan in mid-air je bezem tevoorschijn toveren en wegvliegen. Voelt gewoon echt heel vet, beetje James Bond meets Harry Potter. Try it, and thank me later.
haha! 100% wat ik gisteravond gedaan heb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
lord_fh schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:50:
maargoed het gaat nu ineens heelveel over perfomance etc. , maar de Day1 patch moet nog komen... dus is die discussie nu niet een beetje niet perse nodig misschien ? :P

iemand screenshots ?! :D
Ja zie mijn vorige post :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Moock schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:53:
Opvallend hoeveel verschillende verhalen er zijn over de performance.

Mijn pc draait het allemaal vlekkeloos. Wel op 1080p. Alles op Ultra, en RT doet ie ook redelijk (maar heb ik uitstaan omdat het mij allemaal iets te glimmend is).

CPU: 5600x
GPU: AMD 6800
32GB Ram

Het spel zelf is echt bovenverwachting. De vibe die het geeft is echt zoals ik had gehoopt, precies zoals de films maar dan kun je er zelf doorheen lopen. Muziek is fenomenaal
Mijn ervaring is dat DLSS heel veel maskeert. Mijn RTX 3080 TI en Ryzen 5800X trekken dit ook echt voor geen meter op Ultra en met RT aan, maar DLSS knalt natuurlijk de resolutie dynamisch naar beneden en dan lukt het allemaal wel. Op zich gewoon prima natuurlijk, blijft er goed uit zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kleine hint! Er zijn meer broomsticks te koop dan alleen die je in Hogsmead vind. Zoek goed en kijk goed naar tentjes in de open wereld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Xtr3me4me schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:56:
Kleine hint! Er zijn meer broomsticks te koop dan alleen die je in Hogsmead vind. Zoek goed en kijk goed naar tentjes in de open wereld ;)
spoiler:
Wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moock
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:22
Tweakjur schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:55:
[...]

Mijn ervaring is dat DLSS heel veel maskeert. Mijn RTX 3080 TI en Ryzen 5800X trekken dit ook echt voor geen meter op Ultra en met RT aan, maar DLSS knalt natuurlijk de resolutie dynamisch naar beneden en dan lukt het allemaal wel. Op zich gewoon prima natuurlijk, blijft er goed uit zien.
Ik speel zonder FSR2 aan dus gewoon op 1080p. Geen enkel probleem ervaren, nul drops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Maar nog steeds geen Tweakers Review? Valt tegen.
Pagina: 1 ... 34 ... 58 Laatste

Let op:
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions