kleinelievewolff schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:35:
Hoe is de consensus na een paar dagen? Is Hogwarts Legacy zo goed dat het de aanschaf van een Xbox Series X waard is? (heb zelf een One S en daar is HL nog niet voor uitgebracht). Ik kan zelf wel genieten van leuke open wereld spellen en heb een grote Harry Potter fan thuis die ook wel wil spelen.
Ik weet niet of je ooit echt van consensus kan spreken met een IP als deze, maar ik zit er nu zo'n schikbarende 23,1 uur in volgens Steam en zit nu op 23% van de game en me nog geen seconde verveeld of echt geërgerd en dat is lang, lang lang geleden dat een game dat met me deed zo direct na release.
Het is zeker niet perfect, maar het is gewoon zó veel beter dan je verwacht of hoopt van te voren. Dat hele 'too good to be true' hebben ze gewoon waargemaakt:
-Het ziet er schitterend uit, nodigt echt uit tot exploratie
-Exploratie is de moeite, Hogwarts zelf is gruwelijk
-De vrijheid, 'even' op de bezem stappen is heeeerlijk
-De combat is verbazingwekkend goed voor zo'n titel, zeker geen 'press X to win' werk
-Geen gamebreaking bugs tegen gekomen
-Verhaal is toegankelijk genoeg voor kinderen en niet te corny voor volwassenen
-De opbouw van nieuwe abilities, spells, talents etc gaat heel geleidelijk en dwingt je alles mee te krijgen
-Je BLIJFT spelen, er is altijd wel dat 'nog even daar kijken/nog één missie dan ga ik echt slapen', kak, half 4
PC specifiek:
-Controls werken fantastisch met muis en toetsenbord, alles is te rebinden (geen zekerheidje tegenwoordig)
-Performance is in mijn geval rock solid met mid/high end hardware (10700k OC, 16 gb ram, 1080 ti) heb de framerate gecapt op 60 fps, maar zit anders zo tussen de 100 - 120 op 1440p high/ultra settings dus zonder DLSS etc.
Wat nadelen:
-Unreal 4 engine, dus WEER gezeik met TAA en andere typische console settings. Vergt even wat tweaken van de engine.ini, sommige 'Ultra' settings vind ik zelf zijn vaak lelijker dan high/medium settings.
-Wat UIX dingetjes, als je een nieuwe quest aanneemt, wordt die direct actief,
-Wat typische open wereld dingen die ook in RDR2/The Witcher 3 zitten: UI, NPC intereacties, collision models, invisible walls, etc etc. Je krijgt te vaak te snel nieuwe gear, je kan de looks wel elke keer aanpassen, ongeacht de stats, maar het is wel storend dat je telkens wéér dat riedeltje door moet lopen
Al met al; kan je gerust kopen wat mij betreft, ik zou zelf altijd voor PC gaan, maar alle platformen hebben hun voors en tegens.
[
Voor 3% gewijzigd door
A.W.E.S.O.M.-0 op 10-02-2023 11:14
]