Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 16:45
Voor mensen die problemen hebben op de pc met een Nvidia kaart. Je kan blijkbaar een DLSS update doen die voor sommige goed werkt.

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2929948757

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRapati
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 15:54
Tweakwondo schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:24:
Game speelt heerlijk op de pc echter na een uur spelen dropte de fps gigantisch zelfs onder de 20, daarna weer richting de 70-80fps. na wat onderzoek schijnt de 16gb ram volledig in gebruik te zijn met nog wat processen op de achtergrond.. tijd voor een upgrade denk ik. De ram die ik in gebruik heb wordt niet meer gemaakt dat wordt onderzoek doen :\
Ik heb ook wel is last van fps drops, gaat van 80-100fps naar 14fps in de exact zelfde locatie(?!)
Heb verder nog niet extreem veel onderzoek gedaan, maar kan me haast niet voorstellen dat het komt door je werkgeheugen, heb zelf namelijk 32GB.

Mogelijk dat de suggestie van Yellax je helpt overigens? (als je een nvidia kaart hebt)
Of het iets doet weet ik nog niet, dat zal ik vanavond na m'n werk pas kunnen testen...

[ Voor 11% gewijzigd door JobRapati op 08-02-2023 08:33 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:13
JobRapati schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:32:
[...]

Ik heb ook wel is last van fps drops, gaat van 80-100fps naar 14fps in de exact zelfde locatie(?!)
Heb verder nog niet extreem veel onderzoek gedaan, maar kan me haast niet voorstellen dat het komt door je werkgeheugen, heb zelf namelijk 32GB.
RTX opties uitzetten

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRapati
Staan uit ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Dubrillion schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:21:
Ik speel op de PS5. Game loopt over het algemeen vloeiend. Het viel mij ook op dat na cutscenes de frames wat droppen. Maar ik stoor me er niet aan.
Ik vind ambiance en gameplay belangrijker. Desnoods moet ik hem op 1080p spelen.

Maar wat een heerlijke game. Hogwarts voelt echt aan alsof je door de ''films loopt''.
De combat is interactief en ik denk dat het zomaar eens best diep kan gaan.

Leuk dat je toverstokken kan kiezen/aanpassen en je kleding kan customizen, zodat je de ''beste'' robes qua stats heb. Maar nog wel draagt wat je mooi vind. Dit soort games vragen daarom vind ik.

Ik ben enthousiast!
Ja ik was gisteren bezig mijn eigen wand te customizen. Je hebt er volgens mij niet veel aan in de zin dat de ene beter presteert dan de andere, maar dang het voelt goed om je juiste transmogs op kleding en andere cosmetics toe te passen. En dang at is hogsmeade een gave plek. Ik ben geloof ik wel een half uur in de candyshop geweest gewoon de sfeer opsnuiven. :) Ik speel op de Series X en het speelt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Hopelijk ziet dat er op je scherm beter uit. Lijkt wel de switch variant zo :+

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Vraagje;

Hoe komen jullie aan 120fps? Ik heb dat ingesteld in settings, maar hij blijft gewoon stug max 60 aanhouden (ook al zit die er ver boven).

[ Voor 10% gewijzigd door Ferio op 08-02-2023 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:10
Hulleman schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:37:
[...]

Hopelijk ziet dat er op je scherm beter uit. Lijkt wel de switch variant zo :+
Ja hoor ziet er veel beter. Gewoon oude gsm die aan vervanging toe is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ja dat je je gear kan aanpassen qua looks met alles wat je al gevonden hebt is wel super nice ja. geeft je veel vrijheid in de looks van je character. Ben blij dat ze dat gedaan hebben en dat je niet vast zit aan de looks van gear die je draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GERMEY
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:33
Iemand een idee hoe de game zou draaien op een 1070ti?
Ben aan het wachten op een nieuwe 1440p scherm... Of zou ik deze toch maar draaien op een oud 1080p scherm?
Medium is voldoende voor mij ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GERMEY op 08-02-2023 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferio schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:38:
Vraagje;

Hoe komen jullie aan 120fps? Ik heb dat ingesteld in settings, maar hij blijft gewoon stug max 60 aanhouden (ook al zit die er ver boven).
Kan dit niet liggen aan je monitor? Sommige games houden de max fps aan die gelijk is aan de verversingssnelheid van je monitor.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Laatst online: 23-08 20:39
RobinNL schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:51:
[...]

Kan dit niet liggen aan je monitor? Sommige games houden de max fps aan die gelijk is aan de verversingssnelheid van je monitor.
nee, heb een 34" ultra wide alienware met 120fps. Bij andere spellen wel netjes boven de 100.

[ Voor 6% gewijzigd door Ferio op 08-02-2023 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
GERMEY schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:50:
Ben aan het wachten op een nieuwe 1440p scherm... Of zou ik deze toch maar draaien op een oud 1080p scherm?
Persoonlijk zou ik het gewoon op je 1080p scherm spelen en dan kan je altijd wisselen als je 1440p scherm binnnen is XD Maar weet niet of een 1070 dat goed red.

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 08-02-2023 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb nu van Amazon 1x een 5 euro giftcard en 1x een 20 euro giftcard gekregen omdat ze niet op tijd leveren. Wat ik me nu echter afvraag: tot wanneer gelden die ore-order bonussen? Zit dat gekoppeld aan een key, aan de disc, aan wanneer je hem besteld hebt, aan wanneer je hem geleverd krijgt? Want als blijkt dat Amazon nu de 'gewone' versie gaat leveren dan moet ik hem misschien nog snel ergens anders bestellen (digital).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:03
VanRoyal schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:57:
Ik heb nu van Amazon 1x een 5 euro giftcard en 1x een 20 euro giftcard gekregen omdat ze niet op tijd leveren. Wat ik me nu echter afvraag: tot wanneer gelden die ore-order bonussen? Zit dat gekoppeld aan een key, aan de disc, aan wanneer je hem besteld hebt, aan wanneer je hem geleverd krijgt? Want als blijkt dat Amazon nu de 'gewone' versie gaat leveren dan moet ik hem misschien nog snel ergens anders bestellen (digital).
In de disc versie zitten boekjes waarin de codes staan. Deze codes zijn 10 jaar geldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheHamQuestion
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
GERMEY schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:50:
Ik speel op een 1050TI op mijn televisie. Game geeft alles op Low aan.

Game speelt soepeler dan verwacht en de low instellingen heb ik zelf nog geen problemen mee ervaren dat het er slecht uit ziet. Sommige Cutscenes waren wel een beetje haperig maar dat heb ik nog niet ervaren tijdens het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Heb hier met een 5700xt en 5800x3d alles op high (default vanuit game). Gebruikte gisteren Lumos in het kasteel en mn framerate dropte naar 8 ofzo. Dus lijkt nog niet helemaal lekker te gaan.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Weet iemand wanneer je je spullen kan krijgen die je bij de stream drops van gisteren heb kunnen claimen?

Ik heb het allemaal geclaimd ook op de WB website en ik zag het in het spel naar voren komen, maar ik zie helemaal niks in mijn inventory

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JobRapati
Xtr3me4me schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:14:
Weet iemand wanneer je je spullen kan krijgen die je bij de stream drops van gisteren heb kunnen claimen?

Ik heb het allemaal geclaimd ook op de WB website en ik zag het in het spel naar voren komen, maar ik zie helemaal niks in mijn inventory
Het gaat om cosmetics, en niet om gear, je kan van gear namelijk de appearance aanpassen, daar zouden ze tussen moeten staan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensel15
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Een 'sound mutes when in background' optie zou ik wel fijn vinden overigens. Maar dat is een klein puntje.

Gister lekker tot net na hogsmead kunnen spelen, zit echt te wachten op de open wereld en vliegen. Verhaal is lekker mysterieus tot nu toe.

Af en toe in de cutscenes wat slowdown, maar verder wel alles op max (op 1080p) kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:44
JobRapati schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:32:
[...]

Mogelijk dat de suggestie van Yellax je helpt overigens? (als je een nvidia kaart hebt)
Of het iets doet weet ik nog niet, dat zal ik vanavond na m'n werk pas kunnen testen...
Ik heb toevallig wel een nvidia kaart inderdaad. Ik merk ondanks dat ik bijna tegen 16gb ram aanloop.
Ik heb eerder de post gezien van de dlss update ik heb deze ook vannacht geüpdatet alleen nog geen tijd gehad om het te testen. Ik geef een update later :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Xtr3me4me schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:14:

Het zijn appearance items, geen echte gear. Er zit een verschil tussen gear met stats en visuele gear. Op de Xbox is dat onder 'X' als je op bijv. Cloaks and Robes gaat staan (A is dan echt veranderen van gear)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXWqvCC9pF-z30-fmjQFR_5T1MU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDn9hWsom3i49Vu5i8L5rCJd.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: ik ben traag :$

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:27

kaanmijo

Picobello B.V.

Krijg zojuist een mailtje van Amazon dat ze, ter verontschuldiging, een cadeaubon van 30 euro aan m'n account hebben toegevoegd. Had de bestelling al geannuleerd, dus heb nu het geld al terug + 35 euro aan Amazon cadeaubonnen. Toch netjes opgelost zo!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Ik ben gister vroeger gestopt door die verschrikkelijke TAA/DLSS/AA blurry vertraagde troep waar zo veel Unreal Engine games last van hebben en die niet in-game uitgezet kan worden, doet gewoon pijn aan de ogen.

Vanochtend maar even de config file ingedoken, ik ben er nog niet helemaal, maar ook hier is in het bestand Engine.ini in de Appdata\local\Hogwarts Legacy\Saved\Config\WindowsNoEditor te vinden en dus zooi te tweaken.

Om TAA uit te zetten dit toevoegen aan de engine.ini:

[SystemSettings]
r.DefaultFeature.AntiAliasing=0
r.PostProcessAAQuality=0

Dat scheelt al een slok op een borrel. Verder met een aantal commands aan het experimenteren (staan hier enigszins uitgelegd: https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Engine:Unreal_Engine_4). Inclusief mouse smoothing, screen space reflections etc uitzetten.

Misschien dat de mensen die last hebben van stutters nog wat hebben aan:

Texture streaming related stuttering

By default UE4 is setup to gradually stream in textures while playing, which could cause stuttering. Fortunately it can be controlled with a console variable. For people with a lot of RAM and VRAM it might be better to disable it and load in all textures right away.

Using the guide below, change Engine.ini to include these lines:

[SystemSettings]
r.TextureStreaming=0

Zodra ik een idee heb wat wel en wat niet goed werkt, kom ik wel terug met een lijstje. Het doet nu in elk geval niet meer pijn aan de ogen en 75 fps minimaal op 1440p ultra settings, 1080ti, 10700k en 16 gb ram. Maar ik klos dus nog wel in hogwarts zelf rond, maar hier kan ik mee leven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 16:10
Heeft iemand de Merlins Cloak via Avalanche stream drop ontvangen?

Terugkijken heeft nog geen tracking van de cloak drop......

De andere vier items heb ik wel ontvangen, alles staat dus wel goed.

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Buddha_ schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:32:

Ja; zie mijn screenshot een paar posts naar boven (het is visueel, de Gardener's robe is daadwerkelijk equipped)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:07
Die 'Merlins Cloak', is die alleen beschikbaar door Avalanche te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet toch bekennen die Twitch drop is uitstekende marketing, het werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 09:48
mikkelnl schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:38:
Die 'Merlins Cloak', is die alleen beschikbaar door Avalanche te streamen?
yes die kan je alleen via de avalanche stream krijgen, Je heb de 10e nog een kans hem te halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Wie kijkt er ook af en toe naar boven om te zien of er ergens een field pagina aanwezig is....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik moet echt meer quests doen hahah ik loop nog steeds alleen maar allemaal collectbiles te zoeken in het kasteel XD ben nog niet eens naar hogsmead geweest al 3 uur played ruim XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Buddha_ schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:32:

Drops werken enkel voor livestreams, niet voor het terugkijken van streams.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:43:
Ik moet echt meer quests doen hahah ik loop nog steeds alleen maar allemaal collectbiles te zoeken in het kasteel XD ben nog niet eens naar hogsmead geweest al 3 uur played ruim XD
Ik had het zelfde probleem. In hogsmeade heb ik 45 van de 55 field pagina's gevonden. Revellio constant 🤣🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:43:
Hier ook haha ik ben naar 1 klas gegaan en voor de rest dingen zoeken. Je zal maar een blaadje missen oid.
Je kan maar 1 keer het spel voor het eerst spelen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Moet je dat transmoggen van gear pieces unlocken eigenlijk ? ik kan het nog niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRapati
Ricmaniac schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:49:
Moet je dat transmoggen van gear pieces unlocken eigenlijk ? ik kan het nog niet vinden namelijk.
Als je in het gear menu zit, kun je op de dingen gaan staan waar je iets aan hebt, en dan zou je een knop te zien moeten krijgen voor "change appearance"

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
JobRapati schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:51:
[...]

Als je in het gear menu zit, kun je op de dingen gaan staan waar je iets aan hebt, en dan zou je een knop te zien moeten krijgen voor "change appearance"
Moet ik denk ik nog even verder spelen want heb dat niet.
Wacht toch wel... snap niet waarom ik het niet eerder zag lol

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 08-02-2023 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Ik vind de intro zeer vermakelijk. Als het niveau zo blijft ga ik dit een heel leuk spel vinden. Draait en speelt ook prima op de pc met ps5 controller. Met alles op Ultra, RT volledig aan en DLSS ultra quality zit ik ruim boven de 100fps. Resolutie is 1440P. Vanmiddag morgen mijn dochters beginnen op hun eigen pc. Ben benieuwd wat zij er van vinden.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
Gisteren paar uur op mijn XSX gespeeld, vanavond maar is op weg naar Hogsmeade!

Irriteer me wel aan wat punten:
- Performance issues, met name als je Lumos activeerd zakt de FPS flink in. Maar ook als je Revelio gebruikt.
- Als je langs een item loopt waar je interactie mee kan hebben (bijv een puzzel) dan kan je die nog steeds activeren ook al is het uit beeld. Hierdoor activeer je soms onbedoelt zaken
- Licht intensiteit wat sterk wisselt (bug werd ook in de reviews genoemd)
- Pop-ins tijdens cut-scenes, bijv bij camera wisselingen

Verder is het echt een schitterend spel en word je echt meegezogen in de wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Jammer hoor. We weten al heel lang dat quidditch er niet in zit.. maar toch jammer dat je dan Quidditch gear kan vinden :P

Beter komt die DLC gauw hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Heeft iemand hier de Bonus Exlusive reward van Avalanche software twitch channel, ik heb er een ruime tijd naar gekeken maar nooit iets ontvangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Markozv schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:02:
Heeft iemand hier de Bonus Exlusive reward van Avalanche software twitch channel, ik heb er een ruime tijd naar gekeken maar nooit iets ontvangen
Waarschijnlijk had je je stream even opnieuw moeten starten. en heeft die het dus niet getracked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
Swaxie schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:03:
[...]

Waarschijnlijk had je je stream even opnieuw moeten starten. en heeft die het dus niet getracked.
Meh, dan ga ik wel proberen met een offline rewatch van uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:46
Markozv schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:04:
[...]

Meh, dan ga ik wel proberen met een offline rewatch van uur
Rewatch kan sowieso niet, je moet echt de online stream kijken. Vrijdag de 10e is er nog een (laatste) poging.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Tevens moet je er rekening mee houden dat je de drop claimt als die vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-09 18:26
Moeten jullie ook de shaders ledere keer opnieuw downloaden/inladen? Misschien een simpele vraag maar ben niet gewoon om op pc te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:00:
Jammer hoor. We weten al heel lang dat quidditch er niet in zit.. maar toch jammer dat je dan Quidditch gear kan vinden :P

Heb trouwens mijn eerste vliegles gehad in het spel. Hilarisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Thibaut1234 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:10:
Moeten jullie ook de shaders ledere keer opnieuw downloaden/inladen? Misschien een simpele vraag maar ben niet gewoon om op pc te gamen.
Klopt doet die elke keer dat je op start. Is een soort preload van textures ofzo dat die ingame niet hoeft te bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 16:10
RobinNL schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:44:
[...]

Drops werken enkel voor livestreams, niet voor het terugkijken van streams.
Thanks, gisteren kreeg ik geen drop tijdens de livestream..... na 17 minuten lag die eruit :)
En het werd niet getracked

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Toch wel blij dat ik bijna 20 jaar later toch nog mijn uitnodiging voor Zweinstein heb gekregen in deze vorm. :P

Toch al echt verschillende uren mooi kunnen spenderen in het spel. Heel lang geleden dat ik nog zoveel smachtte om een spel (verder) te spelen. Dat is absoluut een zeer goed teken in dat geval! O-) En het beperkt aantal uren dat ik vorig jaar op de PS5 heb doorgebracht, zullen de komende weken alleen al verbroken worden 8)

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensel15
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Thibaut1234 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:10:
1e keer duurt lang, daarna een stuk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Hou je eigenlijk de skin van een robe bijv in je change appearance window als je de robe zelf verkoopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:10:
Tevens moet je er rekening mee houden dat je de drop claimt als die vol is.
offtopic:
Nee hoor ;) https://chrome.google.com...djjoieckminnmigmpeclkdmjm

Ik gebruik dit zelf nu zo'n twee maanden en het is heerlijk om niks meer te hoeven claimen.
Buddha_ schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:13:
[...]

Thanks, gisteren kreeg ik geen drop tijdens de livestream..... na 17 minuten lag die eruit :)
En het werd niet getracked
Mocht je merken dat iets niet wordt getracked (bijv. via je inventory), altijd F5 doen :) Het is ook niet mogelijk om meerdere streams tegelijk te kijken waar je drops voor kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRapati
Ricmaniac schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:17:
Hou je eigenlijk de skin van een robe bijv in je change appearance window als je de robe zelf verkoopt?
Als je je gear veranderd zal je de appearance ook opnieuw moeten aanpassen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
JobRapati schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:18:
[...]

Als je je gear veranderd zal je de appearance ook opnieuw moeten aanpassen.
Maar ik bedoel of je de appearance houd als keuze als je de robe waar die appearance officieel af komt verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRapati
Ricmaniac schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:20:
[...]

Maar ik bedoel of je de appearance houd als keuze als je de robe waar die appearance officieel af komt verkoopt.
Ah fout begrepen, daar heb ik helaas (nog) geen antwoord op

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Markozv schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:02:
Ja die heb Ik gekregen met live “kijken”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:20:
[...]

Ja, kan ik bevestigen, werkt gewoon! Ik dacht namelijk dat er een foutje was dat ik al mijn verkochte robes nog had, maar is alleen de appearance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
Mariekeb schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:27:
[...]

Ja die heb Ik gekregen met live “kijken”
hmm dat is dan nog even kijken hoe ik dat ga doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:54
Ricmaniac schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:00:

Zou heel goed kunnen dat er ooit nog zulke DLC komt, de wereld hebben ze immers al gebouwd. Ik zag tijdens een quest ook het stadion, maar ik kon er nog niet naartoe lopen. Dus wie weet komt het nog.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 09:52
Ht87 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:40:
[...]

Ja, kan ik bevestigen, werkt gewoon! Ik dacht namelijk dat er een foutje was dat ik al mijn verkochte robes nog had, maar is alleen de appearance.
Oh nice. Dan kan ik alles verkopen voor die mooiere robe en dan toch nog eens switchen als ik denk..... ik had hier iets bijpassends voor O-).

Vond persoonlijk de Hogsmeade shop al leuke kleding hebben!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:22
Zo, begin is gemaakt. Tot nu toe stelt het me niet teleur. Twee main quest gedaan en gewoon het huis geaccepteerd dat de hoed voor me in gedachten had. Ravenclaw.

Zodra dochterlief haar dutje doet weer verder.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 12:35
Dilemma: spelen op mijn PC of een PS5 aanschaffen om (deftig?) te kunnen spelen
PC specs: 5700XT / 5600X Ryzen / 32GB / SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jordi-
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Voor de mensen die nu al aan het genieten zijn:

Hadden jullie vantevoren de sorting ceremony gedaan op de Wizarding World website of hebben jullie de in-game sorting ceremony gedaan?

Wat ik begreep, skip je de in-game sorting als je de Wizarding World sorting al gedaan hebt? Of is de hele sequence exact hetzelfde ongeacht of dat je sorting al gedaan hebt via de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubrillion schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:15:
[...]

Oh nice. Dan kan ik alles verkopen voor die mooiere robe en dan toch nog eens switchen als ik denk..... ik had hier iets bijpassends voor O-).

Vond persoonlijk de Hogsmeade shop al leuke kleding hebben!
Ik vond die dark arts bonus outfits wel bruut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
-Jordi- schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:37:
Voor de mensen die nu al aan het genieten zijn:

Hadden jullie vantevoren de sorting ceremony gedaan op de Wizarding World website of hebben jullie de in-game sorting ceremony gedaan?

Wat ik begreep, skip je de in-game sorting als je de Wizarding World sorting al gedaan hebt? Of is de hele sequence exact hetzelfde ongeacht of dat je sorting al gedaan hebt via de website?
De website sorting gedaan en je skipt het dan ingame niet per se. je skipt alleen een paar dialogue vraagjes va die hoed. maar vervolgens krijg je alsnog de cutscene met keuze house te zien en kan je gewoon een andere aangeven als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Ricmaniac schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:42:
[...]

De website sorting gedaan en je skipt het dan ingame niet per se. je skipt alleen een paar dialogue vraagjes va die hoed. maar vervolgens krijg je alsnog de cutscene met keuze house te zien en kan je gewoon een andere aangeven als je dat wilt.
De sorting hat in game (als je wizarding world niet hebt gekoppeld en/of ingevult) heeft maar 1 vraag en is dus vrij matig. wizarding world is in dat geval leuker om in te vullen imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
geemfriek schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:36:
Dilemma: spelen op mijn PC of een PS5 aanschaffen om (deftig?) te kunnen spelen
PC specs: 5700XT / 5600X Ryzen / 32GB / SSD
Gewoon op PC. draait dikke prima met die specs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Ricmaniac schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:44:
[...]

Gewoon op PC. draait dikke prima met die specs.
Tenzij je toch een ps5 ging kopen, want die heeft een extra questline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jordi-
  • Niet online
Ricmaniac schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:42:
[...]

Daradius schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:44:
[...]

De sorting hat in game (als je wizarding world niet hebt gekoppeld en/of ingevult) heeft maar 1 vraag en is dus vrij matig. wizarding world is in dat geval leuker om in te vullen imo.
Bedankt, dat klinkt inderdaad alsof de sorting in-game vrij basic is en je beter de online versie kan doen.

Sorting met 1 vraag, hoe kan dat überhaupt? Dat kan niet veel meer zijn dan: "welke kleur vind je het mooist?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Mariekeb schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:53:
[...]

Tenzij je toch een ps5 ging kopen, want die heeft een extra questline
De extra quest line voor ps5 ben ik nog niet tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Allyourgames.nl heeft de normale versie van Hogwarts verzonden zie ik. Dan is ie er denk ik morgen al :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
-Jordi- schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:57:
[...]

[...]

Bedankt, dat klinkt inderdaad alsof de sorting in-game vrij basic is en je beter de online versie kan doen.

Sorting met 1 vraag, hoe kan dat überhaupt? Dat kan niet veel meer zijn dan: "welke kleur vind je het mooist?"
Ik had meen ik me te herinneren iets van 3 vragen hoor niet 1? :? Ik ben zelf een hufflepuff. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kaasje123 op 08-02-2023 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daradius
Kaasje123 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:19:
[...]

Ik had meen ik me te herinneren iets van 3 vragen hoor niet 1? :? Ik ben zelf een hufflepuff. :)
spoiler: sorting hat
je krijgt 1e vraag of je zin hebt in de les of exploring. Vervolgens de vraag of je "brave" (en nog 3 andere opties). die 2e vraag beslist in welk huis je komt. hier zit dus ook het antwoord "Loyalty" bij, dat is hufflepuf

[ Voor 6% gewijzigd door Daradius op 08-02-2023 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Daradius schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:23:
[...]

spoiler: sorting hat
je krijgt 1e vraag of je zin hebt in de les of exploring. Vervolgens de vraag of je "brave" (en nog 3 andere opties). die 2e vraag beslist in welk huis je komt.
ah ok. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daradius
haha ik heb 3 characters aangemaakt, dus heb die hoed iets te vaak al op m'n hoofd gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
-Jordi- schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:57:
[...]

[...]

ja wou hier niet te veel spoilers over geven, maar hij stelt in het totaal 2 vragen, maar alleen de 2e vraag doet er toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jordi-
  • Niet online
Daradius schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:27:
[...]

ja wou hier niet te veel spoilers over geven, maar hij stelt in het totaal 2 vragen, maar alleen de 2e vraag doet er toe.
Snap ik, ik weet voldoende. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:57
Huh ik krijg een verzendbevestiging van AllYourGames van Hogwarts Legacy. Ik dacht dat ik pas overmorgen kon spelen? Of krijg ik hem dan morgen binnen maar kan nog niet spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:59
@Piet_Piraat7 Je krijgt hem binnen maar kan nog niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Cardinal schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:54:
@Piet_Piraat7 Je krijgt hem binnen maar kan nog niet spelen.
?
Tuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walterv91
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:59
Erg veel zin om vrijdag eindelijk te kunnen spelen! (of gaat AllYourGames mij ook een dag eerder verrassen? :D )

Welke graphic modus raden jullie aan? Ik speel op een PS5 en LG G1 (dus 120hz). Is de balanced mode dan de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Eerste uren inmiddels gespeeld. Heerlijke game.

Her en der wat kleine bugs. En toch bijzonder dat je anno 2023 nog steeds over tafels kan lopen. Of op een trap die er nog niet is.
En een kist aan de andere kant van de muur kan openen.

Maar ik vermaak mij prima. Heerlijk om gewoon lekker rond te lopen.
Alleen is mijn controller nu leeg.. even opladen dus

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:53:
Huh ik krijg een verzendbevestiging van AllYourGames van Hogwarts Legacy. Ik dacht dat ik pas overmorgen kon spelen? Of krijg ik hem dan morgen binnen maar kan nog niet spelen?
Hier ook. Lijkt me gewoon te spelen. Het is geen online game of iets dergelijks. Mensen spelen ook al volop de deluxe editie. Dat is in de basis gewoon dezelfde game.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 08-02-2023 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Walterv91 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:00:
Erg veel zin om vrijdag eindelijk te kunnen spelen! (of gaat AllYourGames mij ook een dag eerder verrassen? :D )

Welke graphic modus raden jullie aan? Ik speel op een PS5 en LG G1 (dus 120hz). Is de balanced mode dan de beste keuze?
Allyourgames heeft die van mij al verzonden.

Wat betreft de settings, ik zou YT even afstruinen wat de beste mode is om te spelen. Geen idee hoe steady de balanced mode (40fps?) is. Met wat geluk komt Digital Foundry vandaag of morgen nog met een analyse. Ik ga em lekker op 60fps spelen in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 08-02-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Praktisch vraagje; als ik nu de Deluxe Edition koop op CDkeys bijv. kan ik die dan meteen spelen?

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:23
ATTENTIE!

Ultrawide cutscenes fix :-) !!!

YouTube: HOGWARTS LEGACY PC ULTRAWIDE - PC Port impression

Enjoy

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
teupje schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:08:
Praktisch vraagje; als ik nu de Deluxe Edition koop op CDkeys bijv. kan ik die dan meteen spelen?
na mijn weten wel, ik heb mijn key van hun gisteren geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantHoax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 18:56
Ligt het aan mij of is het een beetje shady dat je een drive map zomaar in je game folder plakt :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:39
Walterv91 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:00:

PS5 en LG C2 hier. Speel op balanced. Maar niet van harte. De 60fps van performance speelt veel lekkerder weg, maar ik vind de visuele gap tussen balanced en performance zo groot dat ik er nog niet aan wil.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
B-Bandit schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:21:
[...]

PS5 en LG C2 hier. Speel op balanced. Maar niet van harte. De 60fps van performance speelt veel lekkerder weg, maar ik vind de visuele gap tussen balanced en performance zo groot dat ik er nog niet aan wil.
Ik ben op de Xbox Series X maar gewoon voor Ray-tracing gegaan, ik heb nog te weinig echt naar het verschil gekeken, maar die weerspiegelingen en het licht ogen wel echt veel beter. Ik leef wel met de FPS dips voor nu.

Ik bak toch nog niets van de gevechten (finale van de duelingclub ging echt brak!) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Markozv schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:19:
[...]

Top, thanks. Vanavond maar even doen dan :*)

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
[...]

Hmm, dit is een beetje mijn 'angst' ook straks als ik 'm kan spelen... Ik vond nl. de gap ook erg groot op videos die ik zag, maar 30fps trek ik niet meer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:54
[...]

Ik speel de game toevallig op dezelfde console en tv. Ik kon aan het begin niet kiezen, dus ben ik maar voor Balanced gegaan. Bevalt me tot nu toe wel prima eigenlijk die 40 FPS modus. Maar ik weet van andere games dat als je eenmaal voor 60 FPS modus gaat je niet meer terug kan.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markozv schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:19:
[...]

Activeren is niet hetzelfde als kunnen spelen. De spelers met Deluxe Edition konden de game op de 6e al activeren in Steam, maar konden pas op 7 februari na 19:00u gaan spelen. En voor die tijd was de Hogwarts Legacy folder nog leeg, nadat je had gepre-load.

Spelers met de normale editie moeten netjes tot 10 februari, 19:00u wachten :)

[ Voor 17% gewijzigd door RobinNL op 08-02-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
In principe niet. Ik ga er vanuit dat deluxe edities andere keys hebben ten opzichte van de standard editions. Die standard-keys zullen pas vrij gegeven worden per de 10de. Je kan/mag hem dus waarschijnlijk wel al installeren maar de game zal nog niet geactiveerd zijn. Dit heb ik ook ervaren met andere games die ik vroegtijdig ontvang.

Overigens is dit precies waar het dus gisteren met Steam / WB fout ging, keys werden niet goed of tijdig vrijgegeven waardoor men niet kon starten.

Echter koop je vandaag nog de deluxe versie, dan kan je uiteraard meteen vandaag spelen omdat de bijbehorende key waarschijnlijk al geactiveerd is.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:10
Zou deze game ook een soort van uitbreiding traject krijgen ?

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 08-02-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walterv91
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:59
mikkelnl schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:25:
[...]

Hmm, dit is een beetje mijn 'angst' ook straks als ik 'm kan spelen... Ik vond nl. de gap ook erg groot op videos die ik zag, maar 30fps trek ik niet meer :-)
Hier hetzelfde wat betreft 30fps. Gisteren om te vergelijken even in Assassins Creed Valhalla 30fps geprobeerd, heeeel snel weer terug gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:54
40FPS wil ik nog wel eens kans geven, maar 30 no way. Alleen de extra input lag die erbij komt is al vervelend genoeg.

Hier overigens vandaag besteld bij GameResource en die is een uur geleden ook verzonden.
Pagina: 1 ... 30 ... 58 Laatste

Let op:
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions