Ik ben gister vroeger gestopt door die verschrikkelijke TAA/DLSS/AA blurry vertraagde troep waar zo veel Unreal Engine games last van hebben en die niet in-game uitgezet kan worden, doet gewoon pijn aan de ogen.
Vanochtend maar even de config file ingedoken, ik ben er nog niet helemaal, maar ook hier is in het bestand Engine.ini in de Appdata\local\Hogwarts Legacy\Saved\Config\WindowsNoEditor te vinden en dus zooi te tweaken.
Om TAA uit te zetten dit toevoegen aan de engine.ini:
[SystemSettings]
r.DefaultFeature.AntiAliasing=0
r.PostProcessAAQuality=0
Dat scheelt al een slok op een borrel. Verder met een aantal commands aan het experimenteren (staan hier enigszins uitgelegd:
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Engine:Unreal_Engine_4). Inclusief mouse smoothing, screen space reflections etc uitzetten.
Misschien dat de mensen die last hebben van stutters nog wat hebben aan:
Texture streaming related stuttering
By default UE4 is setup to gradually stream in textures while playing, which could cause stuttering. Fortunately it can be controlled with a console variable. For people with a lot of RAM and VRAM it might be better to disable it and load in all textures right away.
Using the guide below, change Engine.ini to include these lines:
[SystemSettings]
r.TextureStreaming=0
Zodra ik een idee heb wat wel en wat niet goed werkt, kom ik wel terug met een lijstje. Het doet nu in elk geval niet meer pijn aan de ogen en 75 fps minimaal op 1440p ultra settings, 1080ti, 10700k en 16 gb ram. Maar ik klos dus nog wel in hogwarts zelf rond, maar hier kan ik mee leven.