Stay hungry, stay foolish!
WB, zoals eerder is vermeldCHKYBSTRD schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:31:
Gewoon een fout vanuit Steam dus….!
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Hier nu ook ineens. hehe EINDELIJK!Ricmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:37:
Met die grijze playknop was reboot van steam genoeg voor mij toenstraks.
Ik lees het op Reddit idd, nou nogmaals veel plezier iedereen.
Stay hungry, stay foolish!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Geduld heeft gewerkt.jlena schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:21:
[...]
Blijkbaar moet er in de steam DB nog een batch unlocked worden en is jou key daar eentje van (ook die van mij en van vele andere) Het enige wat je kan doen is wachten en geduldig zijn en hopen dat we vanavond kunnen spelen.
Gelukkig hoef je alleen maar de intro te doen, die valt nog wel mee. Het zou erger zijn en dat hoop ik persoonlijk wel, dat je de game moet uitspelen op alle 4 verschillende houses.Ricmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:50:
Aah shit de eerste keer dat je zelf kan saven is pas nadat je een house kiestDus je kan niet die truc doen voor die achievement waar je met alle 4 de houses "iets" moet vinden
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
G_Dragon schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:52:
[...]
Gelukkig hoef je alleen maar de intro te doen, die valt nog wel mee. Het zou erger zijn en dat hoop ik persoonlijk wel, dat je de game moet uitspelen op alle 4 verschillende houses.
Spoiler over hoe lang het duurt voor je daar kan komen
Dat ga ik toch doen.G_Dragon schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:52:
[...]
Gelukkig hoef je alleen maar de intro te doen, die valt nog wel mee. Het zou erger zijn en dat hoop ik persoonlijk wel, dat je de game moet uitspelen op alle 4 verschillende houses.
Huh hoe dan? ik ben er na 8 uur spelen nog geen eens, dan heb ik toch ergens het verkeerde pad gekozenRicmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:53:
[...]
spoiler:volgens mij hoeft dat niet. Je kan met 2 uur spelen al bij die secret room komen las ik
Spoiler over hoe lang het duurt voor je daar kan komendus aan jezelf of je dat wil weten haha
Ik ook
[ Voor 98% gewijzigd door G_Dragon op 07-02-2023 20:55 ]
Nou echt he. ik heb een oude CPU i7 6700K die mijn graphics kaart wel bottleneckt. maar draait echt erg goed.Iuigi schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:53:
Wauw, ik heb er nu een uurtje in zitten op de pc, fantastisch. Ik was iets bang voor de performance, maar het draait hartstikke soepel bij mij.
Niet op ultra natuurlijk.
Controlls zijn ook echt top met muis en keyboard zelfs in menus en daar was ik heeel sceptisch over.
Zit wel nog een beetje op de roze wolk fase natuurlijk maar wat voelt het super fijn om eindelijk dit pareltje te kunnen spelen zeg.
Gelijk na het eerste half uur zie je echt de vibes die je gewent bent van de harry potter universe. de sfeer en bewegende schilderijen enzo.
De Graphics. De muziek en sound effects. het lijkt toch wel echt polished te zijn en dus helemaal prima dat ze het uitgesteld hadden.
Hoorde wel van een paar dat ze wat last hadden van framedrops wat aan RTX lijkt te liggen.
Zonder RTX waren die drops weg.
Neen da groot schilderij met zijn gitaar ofzo is de maxRicmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:30:
Ben ik de enige die bij elk schilderij blijf staan om te zien wat er gebeurd XD?
aah daar ben ik nu. echt wat een mega coole vibes overal man. ik zit uiteraard op die roze wolk maar k vind het zo vet om hier nu rond te kunnen lopen.Wolverine9000 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:31:
[...]
Neen da groot schilderij met zijn gitaar ofzo is de max
Wordt beter en beter hoe verder je geraaktRicmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:36:
[...]
aah daar ben ik nu. echt wat een mega coole vibes overal man. ik zit uiteraard op die roze wolk maar k vind het zo vet om hier nu rond te kunnen lopen.
Dat ziet er niet echt HDR-achtig uit....... Kan niet zeggen dat ik het mooi vind, misschien de volgende keer een echte screenshot maken ipv een screenfotoWolverine9000 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:22:
[Afbeelding]8
Als dat geen schoon uitzicht is.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik ben helemaal fan. Net tutorial gedaan dus zal morgen verder gaan.
Maar ben super enthousiast
Ja met gsm getrokken daarmee. Was vergeten dat je screenshot kon maken met ps5Kalder schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:50:
[...]
Dat ziet er niet echt HDR-achtig uit....... Kan niet zeggen dat ik het mooi vind, misschien de volgende keer een echte screenshot maken ipv een screenfotoIn ieder geval met de PS5 en PC is dat zeer eenvoudig, Xbox weet ik niet die heb ik niet.
Maar euhm, spel ziet er fenomenaal uit. Maar pfoee veel gepraat zeg hahaha
Vreemd... bij mij draait alles perfect icm RTX 4090. 4K alles ultra + Raytracing en DLSS3 draait rond de 150 fpsXtr3me4me schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:45:
Ehhh spel laad, maar bij pre-loading shaders krijg ik: Out of videomemory.....RTX4090...excuse me....
Wat een vershil met een aantal van die opties uit! Zelfs veel minder framedropsRicmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:26:
[...]
Zet die onderste eens heel gauw uit!gaat het een stuk beter van uit zien haha
Ja het leek niet lekker te lopen in het begin met de Preshaders, maar eenmaal eindelijk alles geladen te hebben, werkte alles perfect.Robi schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:57:
[...]
Vreemd... bij mij draait alles perfect icm RTX 4090. 4K alles ultra + Raytracing en DLSS3 draait rond de 150 fps
Klinkt goed , geniet van dit pareltje!Xtr3me4me schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:56:
Nou...mijn videokaart in 4K op Ultra met alle RT ook op Ultra is uit zijn neus aan het eten. Constant 120Hz (heb het capped gezet) LG C2 48" Oled scherm.
Maar euhm, spel ziet er fenomenaal uit. Maar pfoee veel gepraat zeg hahaha
Wel goed luisteren he naar dat gepraat, is namelijk belangrijk voor het verhaal
Dus terug op fidelity met ray tracingG_Dragon schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:58:
[...]
Wat een vershil met een aantal van die opties uit! Zelfs veel minder framedrops
Ik zou als ik op de PC zou spelen nooit voor DLSS3 gaan, DLSS2 wel, maar 3 verzint frames ipv AI upscaling en van wat ik ervan gezien heb werkte dat nou niet bepaald mooi, misschien dat ze het verder geupdate hebben maar ik blijf erbij uit de buurt, hoop dat DLSS3 niet meer in DLSS4 zal zitten.Robi schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:57:
[...]
Vreemd... bij mij draait alles perfect icm RTX 4090. 4K alles ultra + Raytracing en DLSS3 draait rond de 150 fps
Ja ik denk probeer een beetje af te wisselen om te kijken welke modus mij het beste bevalt, ben wel met de meeste dingen voor 60fps moet ik zeggen.Wolverine9000 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:59:
[...]
Dus terug op fidelity met ray tracing
Iemand dit ook gehad?
[ Voor 7% gewijzigd door Ferio op 07-02-2023 22:06 ]
Ultra settings zonder RT draait zeer soepel 120fps met m’n 7900XTX.
Hoor van vele dat het vooral ray tracing shadows of andere RTX opties zijn.Ferio schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:06:
Ik speel constant op 60 fps, maar wanneer je in het kasteel voor het eerst komt , tijdens de scenes, valt alles ineens naar 8 fps?
Iemand dit ook gehad?
Ik heb die drops niet en speel op redelijk oude hardware met medium preset
komt de DAY ONE patch niet uit op day one ? dus vrijdag de 10e op release ?Hemmik schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:10:
Heeft iemand met de fysieke deluxe editie op PS5 de day one patch voorbij zien komen? Hier heeft hij niets gedownload en zegt hij dat ik de nieuwste versie heb.
Want het is denk ik een kwart eeuw geleden dat ik daar nog iets van mee gekregen heb LOL
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik ga morgen wel spelen
heb je VPN aanstaan? die wil de boel nog wel eens vertragenPat-Juh schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:22:
Oooeeffff... Wanneer er vaker games als dit uit komen ga ik toch glasvezel overwegen... 10.7mb/s op het moment met mijn verbinding (ADSL). Doorgaans heb ik snellere downloads dan dit maar goed... Steam zal het ook zwaar hebben met zoveel downloads vanavond.
Ik ga morgen wel spelen
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Nope, speciaal uit gezet haha. Ik ga toch lekker naar mijn bed. Morgen weer een dag werken en vandaag ook 11u gewerkt, ik vind het genoeg geweest voor vandaagravw schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:23:
[...]
heb je VPN aanstaan? die wil de boel nog wel eens vertragen
Volgens mij zijn alleen de tussen filmpjes geen ultra wide de rest welFerio schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:24:
Is fullscreen niet beschikbaar?
Zoals ik het begreep
Dat krijg je met die goedkope kaarten, blijft een risico…Xtr3me4me schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:45:
Ehhh spel laad, maar bij pre-loading shaders krijg ik: Out of videomemory.....RTX4090...excuse me....

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Heb het uitgezet en tijdens de scenes geen drops meer. Thanks!. Vraag me af waarom het alleen bij scenes inzakt naar 8.Ricmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:10:
[...]
Hoor van vele dat het vooral ray tracing shadows of andere RTX opties zijn.
Ik heb die drops niet en speel op redelijk oude hardware met medium preset
Werkt perfect hier! Geen tearing geen inputlagg / ghosting of wat dan ookKalder schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:01:
[...]
Ik zou als ik op de PC zou spelen nooit voor DLSS3 gaan, DLSS2 wel, maar 3 verzint frames ipv AI upscaling en van wat ik ervan gezien heb werkte dat nou niet bepaald mooi, misschien dat ze het verder geupdate hebben maar ik blijf erbij uit de buurt, hoop dat DLSS3 niet meer in DLSS4 zal zitten.
Ik weet dat het vooral bij zeer snel bewegende beelden heel erg kan worden.Robi schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:38:
[...]
Werkt perfect hier! Geen tearing geen inputlagg / ghosting of wat dan ook
En toen moest ik opslaan en stoppen. Het vechten voelde soepel. Oh oh oh, hier ga ik mezelf helemaal in verliezen.
Ook benieuwd of toekomstige films (of boeken?) iets met dit verhaal gaan doen.
Vanaf het eerste moment werd ik erin gezogen, maar helaas is het bedtijd. Ik heb gekozen om de game op hard te spelen en ben inmiddels wel 2x dood gegaan

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik ga ook meteen op Hard proberenRobinNL schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:46:
Vanavond zo'n 2 uur kunnen spelen. Specs vind je onder m'n bericht. Ik speel op 4k ultra (ray tracing uit) en ik heb een steady 50fps. Niks te klagen!
Vanaf het eerste moment werd ik erin gezogen, maar helaas is het bedtijd. Ik heb gekozen om de game op hard te spelen en ben inmiddels wel 2x dood gegaanNu net zo'n 20 minuten op school rondgelopen.
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Same ja. voegt toch dat beetje extra toe voor je zelf als je hem daarop uit speelt haha.
Hmmm waar stond die post ook alweer?Ricmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:52:
@G_Dragon Lol ik ben al een half uur met die ene puzzel bezig zowat en toen besefte ik ineens dat ik een afbeeldinkje op mij PC had opgeslagen dankzij jou ... haha had het hele tijd niet door dat het dit was omdat ik die afbeelding niet begreep toen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 07-02-2023 22:58 ]
Haha your welcome!Ricmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:52:
@G_Dragon Lol ik ben al een half uur met die ene puzzel bezig zowat en toen besefte ik ineens dat ik een afbeeldinkje op mij PC had opgeslagen dankzij jou ... haha had het hele tijd niet door dat het dit was omdat ik die afbeelding niet begreep toen.
Als je ze eenmaal doorhebt zijn die deuren best makkelijk, maar zonder die afbeelding was ik nu nog bezig.
Ht87 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:58:
[...]
Hmmm waar stond die post ook alweer?Het gaat vrij hard vandaag met berichten hier en ik vrees dat ik bij t zelfde punt ben…
hier staat dieHt87 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:58:
[...]
Hmmm waar stond die post ook alweer?Het gaat vrij hard vandaag met berichten hier en ik vrees dat ik bij t zelfde punt ben…
Geen probleem, daarvoor zijn we hier ookVerwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:58:
Inderdaad, bedankt nog voor het plaatje @G_Dragon ik had er wat aan vandaag.
[ Voor 26% gewijzigd door G_Dragon op 07-02-2023 23:04 ]
Had deze snel door, ik telde alleen van 1 tot 10Ricmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:59:
Voor de framedrops denk ik echt dat Denuvo mee draagt aan het probleem.
[...]
spoiler:
Op de XSX vond ik het gisteren soms wel wat traag, moeten laden terwijl je een deur door wilt of eerst een zwarte scherm en niet een laadscherm als je naar een nieuw stukje gaat.
Speel op balanced zodat het wat soepeler moest maar dat viel tegen. Vandaag niet kunnen spelen maar morgen gaan er weer wat uurtjes in

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Das wel lachen idd die sleutels. Heb nog maar ene gevonden....G_Dragon schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:58:
[...]
Haha your welcome!
Als je ze eenmaal doorhebt zijn die deuren best makkelijk, maar zonder die afbeelding was ik nu nog bezig.
spoiler:wacht maar tot je de vliegende sleutels krijgt, want toen ik die de eerste keer moest doen moest ik zo hard lachen dat ik zelfs mijn controller weg heb gelegd voordat ik weer normaal verder kon spelen.
Wow het verbaast mij hoe hogwards speelt met een 1060 GTX.corporalnl schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:23:
Ben vooral benieuwd hoe het zal performen op de xbox one x.
Nieuwe console wordt hem voorlopig niet voor mij helaas. En zelfde geld voor nieuwe videokaart.
YouTube: GTX 1060 ~ Hogwarts Legacy | 1080p LOW To ULTRA and BEST Settings Pe...
Even afwachten op xbox one x release voor mij. Maar voor de PC valt het reuze mee voor mij.
Wat een heerlijke ambiance heeft dit spel zeg en ik doe t echt rustig aan. Lees eerste 2 uur samen gespeeld en daarna opnieuw op een eigen character begonnen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
- Camera acceleration helemaal naar beneden.
- Camera sensitivity helemaal omhoog.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2023 23:35 ]
Even iets verder doorspelen, dan komt het welKaasje123 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:31:
Vraagje. Ik ben vandaag na 5 uur in hogsmeade aangekomen. De shopping town. Ik kan overal naar binnen aangaande de shops voor de quests, maar ook de kapper bijvoorbeeld en de kledingwinkel. Echter in de kledingwinkel kan ik geen interactie uitvoeren met de winkeleigenaar achter de toonbank. Ik heb ook een eerdere save geladen om te zien of mijn game bugged was, maar zelfde resultaat. Komt dat nog of is er iets mis met mijn game? Ik kan wel mijn haarstijl succesvol aanpassen via de interactie met de winkeleigenaar van de kapperszaak bijvoorbeeld.
Dus heb nu al zin om de game meerdere keren te spelen
Maar nu weer terug naar mijn eerste playtrough hoor haha
Ok dankjewel. Ik heb zoveel plezier met de game dat an sich het helemaal opnieuw doen in dit stadium niet eens een issue zou zijn maar goed om te weten dat dat niet eens nodig is.Bensel15 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:39:
[...]
Even iets verder doorspelen, dan komt het wel
Het enige wat ik echt nog mis is een photomode. Deze game schreeuwt om mooie screenshots van het heuvellandschap en prachtige indoor winkeltjes en straten en weet ik wat meer.
Volgens mij kan je in de settings je hud aardig ver uitzetten, dan kan je denk ik hele mooie screenshots makenKaasje123 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:43:
[...]
Ok dankjewel. Ik heb zoveel plezier met de game dat an sich het helemaal opnieuw doen in dit stadium niet eens een issue zou zijn maar goed om te weten dat dat niet eens nodig is.
Het enige wat ik echt nog mis is een photomode. Deze game schreeuwt om mooie screenshots van het heuvellandschap en prachtige indoor winkeltjes en straten en weet ik wat meer.
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Ben wel benieuwd wat de reden hiervoor is dan. Zit op 6+ jaar oude hardware te spelen met alles op max sinds 19:00 zonder enige onderbreking. Weinig spellen gezien die zo goed draaien en eruitzien op mijn huidige hardware.WolfsRain schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 00:45:
2.5 uur erin zitten maar helaas wel redelijk frequent crashes (5800x, 32gb ram, 3080 Ti). Wacht wel even tot er een oplossing komt.
Wellicht drivers updaten ?
Alles up-to-date, Windows 10 pro.Marshalty schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 01:18:
[...]
Ben wel benieuwd wat de reden hiervoor is dan. Zit op 6+ jaar oude hardware te spelen met alles op max sinds 19:00 zonder enige onderbreking. Weinig spellen gezien die zo goed draaien en eruitzien op mijn huidige hardware.
Wellicht drivers updaten ?
Geen enkele problemen met ook maar enige andere game. Vrij zeker dat dit 100% aan Hogwarts Legacy ligt. Zie op Steam een thread met een paar honderd replies met mensen met vergelijkbare problemen (10-15 fps, crashes etc) met allerlei hardware.
Lijkt erop dat het iets met DLSS is.
Zal morgen (of nouja, later vandaag inmiddelsZalaroth schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 01:24:
Ik crash niet maar heb ook van 80 fps in 1x PowerPoint Legacy.. Meestal na of tijdens een scene.
Ook de gameplay (geen spoilers) lijkt enorm veel mogelijkheden te hebben! Ben echt benieuwd wat de wereld allemaal te bieden heeft.
Een aantal minpuntjes.
Geen ultrawide cutscenes... heel jammer
Tijdens het rennen door hogwarts heb ik afentoe wat stutters, alsof iets ingeladen wordt hopelijk wordt dit in de day 1 patch van 10 februari aangepast.
Ik draai m zelf alles in 1440p op ultra zonder raytracing met dlss quality tussen de 80-130 fps (vooral gegamed, niet teveel op fps gecheckt) Dit met een 3080, i7 13700k en 5200mhz ddr5. Maar heb een fps lock op 75 gezet en is zeer stabiel, op de irritante shader stutters na dan.... Game ziet er in elk geval geweldig uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Frez op 08-02-2023 01:41 ]
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Maar een kennis van me, vrijwel zelfde setup maar dan een i9 heeft continu crashes. Hopelijk snel een patch zodat iedereen lekker kan spelen
[ Voor 35% gewijzigd door MisterEagle op 08-02-2023 02:09 ]
Dat heb ik ook. Geen crashes gehad (5600X, 3070, 4K60FPS, DLSS Quality) maar wel framedrops met cutscenes. Had ook het idee dat DLSS tijdens de cutscenes uit gaat ofzo en dat het spel op de achtergrond ook alvast wat gaat laden. Tijdens het spelen zelf eigenlijk constant op 60. Geen idee welke settings, heb de defaults verder niet aangepast.Zalaroth schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 01:24:
Ik crash niet maar heb ook van 80 fps in 1x PowerPoint Legacy.. Meestal na of tijdens een scene.
Ja ik, er voor 120+ FPS en dan eerste keer toekomen aan het kasteel en dan cutscene met 7 a 8 FPS vreselijk. Daarna opnieuw beter...Ferio schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:06:
Ik speel constant op 60 fps, maar wanneer je in het kasteel voor het eerst komt , tijdens de scenes, valt alles ineens naar 8 fps?
Iemand dit ook gehad?
1700x, 16GB ram, 6800 XT, W10.WolfsRain schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 00:45:
2.5 uur erin zitten maar helaas wel redelijk frequent crashes (5800x, 32gb ram, 3080 Ti). Wacht wel even tot er een oplossing komt.
4K ultra draait als een zonnetje, geen crashes.
Kijk of je RTX opties aan hebt in de settings? Die zorgen voor heel veel FPS drops volgens velen. Bij het uitzetten (of laag zetten) verdween dat.Tweakwondo schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:24:
Game speelt heerlijk op de pc echter na een uur spelen dropte de fps gigantisch zelfs onder de 20, daarna weer richting de 70-80fps. na wat onderzoek schijnt de 16gb ram volledig in gebruik te zijn met nog wat processen op de achtergrond.. tijd voor een upgrade denk ik. De ram die ik in gebruik heb wordt niet meer gemaakt dat wordt onderzoek doen :\
Ik heb ook 16GB namelijk maar ben nog geen 1 keer onder de 20 gekomen. (speel wel op 1080p)
Zou dat eerst even proberen. Al is een investering naar 32gb voor tegenwoordig niet verkeerd hoor haha
Ja echt top.jurrien1989 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:07:
@Ricmaniac Hoe zijn je eerst PC-bevindingen?
Grafisch erg goed. zelfs op medium op mijn rig, audio is ook erg goed. de muziek de sfeer hebben ze goed weten te pakken.
Gedeeltelijk biased omdat ik echt hou van de HP wereld maar puur vanuit PC perspectief had ik het minder fijn spelen verwacht. Had mijn controller al klaar leggen zeg maar maar het speelt echt super goed met muis/keyboard. de controlls zijn goed en ook de menu's navigeren top.
Los staand van PC of Console trouwens moet ik zeggen dat ik sowieso de menu's goed vind. Duidelijk en mooie artwork.
Enige puntje van kritiek dan (waar ik zelf geen ervaring mee heb omdat ik het niet aan kan zetten door me hardware) is dat mensen heel veel drops krijgen wanneer ze RTX ingame aan hebben.
En Denuvo mag er uitgesloopt worden
Heb 64gb, maar die drops komen niet daardoor.Tweakwondo schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:24:
Game speelt heerlijk op de pc echter na een uur spelen dropte de fps gigantisch zelfs onder de 20, daarna weer richting de 70-80fps. na wat onderzoek schijnt de 16gb ram volledig in gebruik te zijn met nog wat processen op de achtergrond.. tijd voor een upgrade denk ik. De ram die ik in gebruik heb wordt niet meer gemaakt dat wordt onderzoek doen :\
Het komt door raytracing opties. Lijkt mij daar nog iets niet helemaal lekker te zitten.
Ik vind ambiance en gameplay belangrijker. Desnoods moet ik hem op 1080p spelen.
Maar wat een heerlijke game. Hogwarts voelt echt aan alsof je door de ''films loopt''.
De combat is interactief en ik denk dat het zomaar eens best diep kan gaan.
Leuk dat je toverstokken kan kiezen/aanpassen en je kleding kan customizen, zodat je de ''beste'' robes qua stats heb. Maar nog wel draagt wat je mooi vind. Dit soort games vragen daarom vind ik.
Ik ben enthousiast!
Ja maar dan moet je dus telkens alles aan en uit zetten. Een photomode door beide thumbsticks in te drukken zoals veel games tegenwoordig doen zou dat gehele probleem in een keer oplossen.MisterEagle schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:56:
[...]
Volgens mij kan je in de settings je hud aardig ver uitzetten, dan kan je denk ik hele mooie screenshots maken
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions