Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Gewoon een fout vanuit Steam dus….!

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Opnieuw opgestart en werkt, nu aan het uitpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CHKYBSTRD schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:31:
Gewoon een fout vanuit Steam dus….!
WB, zoals eerder is vermeld :)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-09 10:10
Zit nog niet ver in de game, heb nog altijd maar één floo frames gebruikt omdat het moest, voor de rest alles te voet want een bezem heb ik nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritkramer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:06
Hier nu inmiddels wel unpacked maar nog steeds een grijze play knop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:01
Klaar met uitpakken en spelen knop is nog grijs diepe zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:50
Met die grijze playknop was reboot van steam genoeg voor mij toenstraks.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:01
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:37:
Met die grijze playknop was reboot van steam genoeg voor mij toenstraks.
Hier nu ook ineens. hehe EINDELIJK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
RobinNL schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:32:
[...]

WB, zoals eerder is vermeld :)
Ik lees het op Reddit idd, nou nogmaals veel plezier iedereen.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50
spoiler:
Ik met mijn grote mond net over dat de spinnen meevallen als je Grounded bent gewend, maar net leuke spinnen gevonden in het verboden bos.... niet de spinnen van de films maar nog leukere! Dat was wel met zweethanden spelen, dacht dat ze de spinnen niet zo eng hadden gemaakt tot ik net deze tegenkwam. brr wat laten deze je goed schrikken :P
@Sipio

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ehhh spel laad, maar bij pre-loading shaders krijg ik: Out of videomemory.....RTX4090...excuse me....

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintsMask
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 17:00
jlena schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:21:
[...]

Blijkbaar moet er in de steam DB nog een batch unlocked worden en is jou key daar eentje van (ook die van mij en van vele andere) Het enige wat je kan doen is wachten en geduldig zijn en hopen dat we vanavond kunnen spelen.
Geduld heeft gewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Aah shit de eerste keer dat je zelf kan saven is pas nadat je een house kiest :P Dus je kan niet die truc doen voor die achievement waar je met alle 4 de houses "iets" moet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:50:
Aah shit de eerste keer dat je zelf kan saven is pas nadat je een house kiest :P Dus je kan niet die truc doen voor die achievement waar je met alle 4 de houses "iets" moet vinden
Gelukkig hoef je alleen maar de intro te doen, die valt nog wel mee. Het zou erger zijn en dat hoop ik persoonlijk wel, dat je de game moet uitspelen op alle 4 verschillende houses.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
G_Dragon schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:52:
[...]

Gelukkig hoef je alleen maar de intro te doen, die valt nog wel mee. Het zou erger zijn en dat hoop ik persoonlijk wel, dat je de game moet uitspelen op alle 4 verschillende houses.
spoiler:
volgens mij hoeft dat niet. Je kan met 2 uur spelen al bij die secret room komen las ik

Spoiler over hoe lang het duurt voor je daar kan komen :P dus aan jezelf of je dat wil weten haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Wauw, ik heb er nu een uurtje in zitten op de pc, fantastisch. Ik was iets bang voor de performance, maar het draait hartstikke soepel bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
G_Dragon schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:52:
[...]

Dat ga ik toch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:53:
[...]

spoiler:
volgens mij hoeft dat niet. Je kan met 2 uur spelen al bij die secret room komen las ik

Spoiler over hoe lang het duurt voor je daar kan komen :P dus aan jezelf of je dat wil weten haha
Huh hoe dan? ik ben er na 8 uur spelen nog geen eens, dan heb ik toch ergens het verkeerde pad gekozen :P. Want moet ook nog leren vliegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door G_Dragon op 07-02-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ik heb er 8 uur inzitten en ben nog maar juist in de open wereld.... dat beloofd. Haast en spoed is zelden goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Iuigi schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:53:
Wauw, ik heb er nu een uurtje in zitten op de pc, fantastisch. Ik was iets bang voor de performance, maar het draait hartstikke soepel bij mij.
Nou echt he. ik heb een oude CPU i7 6700K die mijn graphics kaart wel bottleneckt. maar draait echt erg goed.
Niet op ultra natuurlijk.

Controlls zijn ook echt top met muis en keyboard zelfs in menus en daar was ik heeel sceptisch over.

Zit wel nog een beetje op de roze wolk fase natuurlijk maar wat voelt het super fijn om eindelijk dit pareltje te kunnen spelen zeg.

Gelijk na het eerste half uur zie je echt de vibes die je gewent bent van de harry potter universe. de sfeer en bewegende schilderijen enzo.
De Graphics. De muziek en sound effects. het lijkt toch wel echt polished te zijn en dus helemaal prima dat ze het uitgesteld hadden.

Hoorde wel van een paar dat ze wat last hadden van framedrops wat aan RTX lijkt te liggen.
Zonder RTX waren die drops weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:08
Voor mij werkte pc opnieuw opstarten, nu lekker genieten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtmkXXL3dxNMsu_zHwUws7RGvXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syewwwiCojE1jw6T3y3dN7M8.jpg?f=fotoalbum_large8

Als dat geen schoon uitzicht is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
Geen idee.. zie alleen maar pixels door de foto van je beeldscherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ben ik de enige die bij elk schilderij blijf staan om te zien wat er gebeurd XD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:30:
Ben ik de enige die bij elk schilderij blijf staan om te zien wat er gebeurd XD?
Neen da groot schilderij met zijn gitaar ofzo is de max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wolverine9000 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:31:
[...]

Neen da groot schilderij met zijn gitaar ofzo is de max
aah daar ben ik nu. echt wat een mega coole vibes overal man. ik zit uiteraard op die roze wolk maar k vind het zo vet om hier nu rond te kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:36:
[...]

aah daar ben ik nu. echt wat een mega coole vibes overal man. ik zit uiteraard op die roze wolk maar k vind het zo vet om hier nu rond te kunnen lopen.
Wordt beter en beter hoe verder je geraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Dat ziet er niet echt HDR-achtig uit....... Kan niet zeggen dat ik het mooi vind, misschien de volgende keer een echte screenshot maken ipv een screenfoto ;) In ieder geval met de PS5 en PC is dat zeer eenvoudig, Xbox weet ik niet die heb ik niet.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 18:39
wat een vette game. Zelfs mn vrouw iwl gam,en. loopt zo soepel, controls zijn easy to use.
Ik ben helemaal fan. Net tutorial gedaan dus zal morgen verder gaan.

Maar ben super enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Kalder schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:50:
[...]

Dat ziet er niet echt HDR-achtig uit....... Kan niet zeggen dat ik het mooi vind, misschien de volgende keer een echte screenshot maken ipv een screenfoto ;) In ieder geval met de PS5 en PC is dat zeer eenvoudig, Xbox weet ik niet die heb ik niet.
Ja met gsm getrokken daarmee. Was vergeten dat je screenshot kon maken met ps5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou...mijn videokaart in 4K op Ultra met alle RT ook op Ultra is uit zijn neus aan het eten. Constant 120Hz (heb het capped gezet) LG C2 48" Oled scherm.

Maar euhm, spel ziet er fenomenaal uit. Maar pfoee veel gepraat zeg hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-09 13:07
Xtr3me4me schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:45:
Ehhh spel laad, maar bij pre-loading shaders krijg ik: Out of videomemory.....RTX4090...excuse me....
Vreemd... bij mij draait alles perfect icm RTX 4090. 4K alles ultra + Raytracing en DLSS3 draait rond de 150 fps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:26:
[...]

Zet die onderste eens heel gauw uit! :P gaat het een stuk beter van uit zien haha
Wat een vershil met een aantal van die opties uit! Zelfs veel minder framedrops :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Robi schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:57:
[...]

Vreemd... bij mij draait alles perfect icm RTX 4090. 4K alles ultra + Raytracing en DLSS3 draait rond de 150 fps
Ja het leek niet lekker te lopen in het begin met de Preshaders, maar eenmaal eindelijk alles geladen te hebben, werkte alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Xtr3me4me schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:56:
Nou...mijn videokaart in 4K op Ultra met alle RT ook op Ultra is uit zijn neus aan het eten. Constant 120Hz (heb het capped gezet) LG C2 48" Oled scherm.

Maar euhm, spel ziet er fenomenaal uit. Maar pfoee veel gepraat zeg hahaha
Klinkt goed , geniet van dit pareltje!
Wel goed luisteren he naar dat gepraat, is namelijk belangrijk voor het verhaal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
G_Dragon schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:58:
[...]

Wat een vershil met een aantal van die opties uit! Zelfs veel minder framedrops :*)
Dus terug op fidelity met ray tracing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Robi schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:57:
[...]

Ik zou als ik op de PC zou spelen nooit voor DLSS3 gaan, DLSS2 wel, maar 3 verzint frames ipv AI upscaling en van wat ik ervan gezien heb werkte dat nou niet bepaald mooi, misschien dat ze het verder geupdate hebben maar ik blijf erbij uit de buurt, hoop dat DLSS3 niet meer in DLSS4 zal zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Wolverine9000 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:59:
[...]

Dus terug op fidelity met ray tracing
Ja ik denk probeer een beetje af te wisselen om te kijken welke modus mij het beste bevalt, ben wel met de meeste dingen voor 60fps moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
Ik speel constant op 60 fps, maar wanneer je in het kasteel voor het eerst komt , tijdens de scenes, valt alles ineens naar 8 fps?

Iemand dit ook gehad?

[ Voor 7% gewijzigd door Ferio op 07-02-2023 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16
Tot nu toe speelt het heerlijk weg, wel jammer dat die nasmaak van die Steam shit toch blijft.

Ultra settings zonder RT draait zeer soepel 120fps met m’n 7900XTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 06:46
Heeft iemand met de fysieke deluxe editie op PS5 de day one patch voorbij zien komen? Hier heeft hij niets gedownload en zegt hij dat ik de nieuwste versie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ferio schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:06:
Ik speel constant op 60 fps, maar wanneer je in het kasteel voor het eerst komt , tijdens de scenes, valt alles ineens naar 8 fps?

Iemand dit ook gehad?
Hoor van vele dat het vooral ray tracing shadows of andere RTX opties zijn.

Ik heb die drops niet en speel op redelijk oude hardware met medium preset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 09:48
Hemmik schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:10:
Heeft iemand met de fysieke deluxe editie op PS5 de day one patch voorbij zien komen? Hier heeft hij niets gedownload en zegt hij dat ik de nieuwste versie heb.
komt de DAY ONE patch niet uit op day one ? dus vrijdag de 10e op release ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44
Is deze game nog een beetje leuk als je geen Harrie Jekkers ... bedoel Harry Potter fan ben.
Want het is denk ik een kwart eeuw geleden dat ik daar nog iets van mee gekregen heb LOL

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Oooeeffff... Wanneer er vaker games als dit uit komen ga ik toch glasvezel overwegen... 10.7mb/s op het moment met mijn verbinding (ADSL). Doorgaans heb ik snellere downloads dan dit maar goed... Steam zal het ook zwaar hebben met zoveel downloads vanavond.

Ik ga morgen wel spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Pat-Juh schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:22:
Oooeeffff... Wanneer er vaker games als dit uit komen ga ik toch glasvezel overwegen... 10.7mb/s op het moment met mijn verbinding (ADSL). Doorgaans heb ik snellere downloads dan dit maar goed... Steam zal het ook zwaar hebben met zoveel downloads vanavond.

Ik ga morgen wel spelen :P
heb je VPN aanstaan? die wil de boel nog wel eens vertragen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Is fullscreen niet beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

ravw schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:23:
[...]

heb je VPN aanstaan? die wil de boel nog wel eens vertragen
Nope, speciaal uit gezet haha. Ik ga toch lekker naar mijn bed. Morgen weer een dag werken en vandaag ook 11u gewerkt, ik vind het genoeg geweest voor vandaag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:37
Wat is dit genieten zeg. Is t perfect? Zeker niet. Maar ik ga me hier absoluut helemaal in verliezen. Alleen al de mogelijkheid om de peer te kietelen maakt me enorm vrolijk 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ferio schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:24:
Is fullscreen niet beschikbaar?
Volgens mij zijn alleen de tussen filmpjes geen ultra wide de rest wel
Zoals ik het begreep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36

OMD

Xtr3me4me schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:45:
Dat krijg je met die goedkope kaarten, blijft een risico… O-)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:10:
[...]

Hoor van vele dat het vooral ray tracing shadows of andere RTX opties zijn.

Ik heb die drops niet en speel op redelijk oude hardware met medium preset
Heb het uitgezet en tijdens de scenes geen drops meer. Thanks!. Vraag me af waarom het alleen bij scenes inzakt naar 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Er zijn spinnen buiten de dark forest ook 😉😉😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-09 13:07
Kalder schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:01:
[...]

Ik zou als ik op de PC zou spelen nooit voor DLSS3 gaan, DLSS2 wel, maar 3 verzint frames ipv AI upscaling en van wat ik ervan gezien heb werkte dat nou niet bepaald mooi, misschien dat ze het verder geupdate hebben maar ik blijf erbij uit de buurt, hoop dat DLSS3 niet meer in DLSS4 zal zitten.
Werkt perfect hier! Geen tearing geen inputlagg / ghosting of wat dan ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Robi schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:38:
[...]

Werkt perfect hier! Geen tearing geen inputlagg / ghosting of wat dan ook _/-\o_
Ik weet dat het vooral bij zeer snel bewegende beelden heel erg kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
Wat is de common room van Hufflepuff prachtig, net een hobbithol :D

En toen moest ik opslaan en stoppen. Het vechten voelde soepel. Oh oh oh, hier ga ik mezelf helemaal in verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verslavend spel merk ik, uurtjes schieten voorbij. Donderdag vrije dag… en ik moet echt ook andere dingen doen, maar hoe dan! Ben erg benieuwd waar t verhaal heen gaat.
Ook benieuwd of toekomstige films (of boeken?) iets met dit verhaal gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond zo'n 2 uur kunnen spelen. Specs vind je onder m'n bericht. Ik speel op 4k ultra (ray tracing uit) en ik heb een steady 50fps. Niks te klagen!

Vanaf het eerste moment werd ik erin gezogen, maar helaas is het bedtijd. Ik heb gekozen om de game op hard te spelen en ben inmiddels wel 2x dood gegaan 8)7 Nu net zo'n 20 minuten op school rondgelopen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 12:18
Mijn game kan niet meer worden verified op PSN. Net als mn andere online gekochte games. Lekker dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:23
RobinNL schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:46:
Vanavond zo'n 2 uur kunnen spelen. Specs vind je onder m'n bericht. Ik speel op 4k ultra (ray tracing uit) en ik heb een steady 50fps. Niks te klagen!

Vanaf het eerste moment werd ik erin gezogen, maar helaas is het bedtijd. Ik heb gekozen om de game op hard te spelen en ben inmiddels wel 2x dood gegaan 8)7 Nu net zo'n 20 minuten op school rondgelopen.
Ik ga ook meteen op Hard proberen

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Frez schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:47:
[...]

Ik ga ook meteen op Hard proberen
Same ja. voegt toch dat beetje extra toe voor je zelf als je hem daarop uit speelt haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
@G_Dragon Lol ik ben al een half uur met die ene puzzel bezig zowat en toen besefte ik ineens dat ik een afbeeldinkje op mij PC had opgeslagen dankzij jou ... haha had het hele tijd niet door dat het dit was omdat ik die afbeelding niet begreep toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:52:
@G_Dragon Lol ik ben al een half uur met die ene puzzel bezig zowat en toen besefte ik ineens dat ik een afbeeldinkje op mij PC had opgeslagen dankzij jou ... haha had het hele tijd niet door dat het dit was omdat ik die afbeelding niet begreep toen.
Hmmm waar stond die post ook alweer? O-) Het gaat vrij hard vandaag met berichten hier en ik vrees dat ik bij t zelfde punt ben…

[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 07-02-2023 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, bedankt nog voor het plaatje @G_Dragon ik had er wat aan vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:52:
Haha your welcome! 8)
Als je ze eenmaal doorhebt zijn die deuren best makkelijk, maar zonder die afbeelding was ik nu nog bezig.

spoiler:
wacht maar tot je de vliegende sleutels krijgt, want toen ik die de eerste keer moest doen moest ik zo hard lachen dat ik zelfs mijn controller weg heb gelegd voordat ik weer normaal verder kon spelen :9.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Voor de framedrops denk ik echt dat Denuvo mee draagt aan het probleem.
Ht87 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:58:
[...]

Hmmm waar stond die post ook alweer? O-) Het gaat vrij hard vandaag met berichten hier en ik vrees dat ik bij t zelfde punt ben…
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wzg4wwEwRw9aKAjiXWsJXy2oxTY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sBSVb9jcKtTVksQFCU0TxJF9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Ht87 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:58:
[...]

hier staat die :)

Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:58:
Inderdaad, bedankt nog voor het plaatje @G_Dragon ik had er wat aan vandaag.
Geen probleem, daarvoor zijn we hier ook d:)b

[ Voor 26% gewijzigd door G_Dragon op 07-02-2023 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Ricmaniac schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:59:
Voor de framedrops denk ik echt dat Denuvo mee draagt aan het probleem.

[...]

spoiler:
Had deze snel door, ik telde alleen van 1 tot 10 :p

Op de XSX vond ik het gisteren soms wel wat traag, moeten laden terwijl je een deur door wilt of eerst een zwarte scherm en niet een laadscherm als je naar een nieuw stukje gaat.

Speel op balanced zodat het wat soepeler moest maar dat viel tegen. Vandaag niet kunnen spelen maar morgen gaan er weer wat uurtjes in O-)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Maat van me stuurt me net geweldige foto's van Hogwarts Legacy door:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKeGa_PQdjuoDBu762eFElgmzXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bIHofG0LDrfudzNBZwgRdCkJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIX7bpygjBVYbWJny4lafdB5tqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HO94ZYewcYDyD2Dp4SKjH6mm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oz1uHBatrbnD1yIWeERJadR2Yjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bORqzBQ155GOqi8jsQF49Q2w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
G_Dragon schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:58:
[...]

Haha your welcome! 8)
Als je ze eenmaal doorhebt zijn die deuren best makkelijk, maar zonder die afbeelding was ik nu nog bezig.

spoiler:
wacht maar tot je de vliegende sleutels krijgt, want toen ik die de eerste keer moest doen moest ik zo hard lachen dat ik zelfs mijn controller weg heb gelegd voordat ik weer normaal verder kon spelen :9.
Das wel lachen idd die sleutels. Heb nog maar ene gevonden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:42
corporalnl schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:23:
Ben vooral benieuwd hoe het zal performen op de xbox one x.

Nieuwe console wordt hem voorlopig niet voor mij helaas. En zelfde geld voor nieuwe videokaart.
Wow het verbaast mij hoe hogwards speelt met een 1060 GTX.

YouTube: GTX 1060 ~ Hogwarts Legacy | 1080p LOW To ULTRA and BEST Settings Pe...

Even afwachten op xbox one x release voor mij. Maar voor de PC valt het reuze mee voor mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:55
Dit gaat een heel kort nachtje slapen worden...

Wat een heerlijke ambiance heeft dit spel zeg en ik doe t echt rustig aan. Lees eerste 2 uur samen gespeeld en daarna opnieuw op een eigen character begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Heb de intro gedaan en mn house gekozen. Ravenclaw. Ik vraag mij nog wel in hoeverre die keuze belangrijk gaat zijn. Ik vind de common room van Ravenclaw niet zo heel spannend eigenlijk.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-09 14:44
Game speelt heerlijk op de pc echter na een uur spelen dropte de fps gigantisch zelfs onder de 20, daarna weer richting de 70-80fps. na wat onderzoek schijnt de 16gb ram volledig in gebruik te zijn met nog wat processen op de achtergrond.. tijd voor een upgrade denk ik. De ram die ik in gebruik heb wordt niet meer gemaakt dat wordt onderzoek doen :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Vraagje. Ik ben vandaag na 5 uur in hogsmeade aangekomen. De shopping town. Ik kan overal naar binnen aangaande de shops voor de quests, maar ook de kapper bijvoorbeeld en de kledingwinkel. Echter in de kledingwinkel kan ik geen interactie uitvoeren met de winkeleigenaar achter de toonbank. Ik heb ook een eerdere save geladen om te zien of mijn game bugged was, maar zelfde resultaat. Komt dat nog of is er iets mis met mijn game? Ik kan wel mijn haarstijl succesvol aanpassen via de interactie met de winkeleigenaar van de kapperszaak bijvoorbeeld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet het zelf nog testen maar ik kwam de volgende tip tegen voor controller spelers:
  • Camera acceleration helemaal naar beneden.
  • Camera sensitivity helemaal omhoog.
De game zou dan veel soepeler moeten aanvoelen en een groot verschil maken. Morgen testen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2023 23:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bensel15
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Kaasje123 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:31:
Vraagje. Ik ben vandaag na 5 uur in hogsmeade aangekomen. De shopping town. Ik kan overal naar binnen aangaande de shops voor de quests, maar ook de kapper bijvoorbeeld en de kledingwinkel. Echter in de kledingwinkel kan ik geen interactie uitvoeren met de winkeleigenaar achter de toonbank. Ik heb ook een eerdere save geladen om te zien of mijn game bugged was, maar zelfde resultaat. Komt dat nog of is er iets mis met mijn game? Ik kan wel mijn haarstijl succesvol aanpassen via de interactie met de winkeleigenaar van de kapperszaak bijvoorbeeld.
Even iets verder doorspelen, dan komt het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Gaaf ik heb vast even een 2e char gemaakt omdat ik benieuwd was naar de common room van Ravenclaw. Die dialogues zijn ook wel echt anders enzo en gesprekjes (gelukkig natuurlijk)

Dus heb nu al zin om de game meerdere keren te spelen :P

Maar nu weer terug naar mijn eerste playtrough hoor haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Bensel15 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:39:
[...]

Even iets verder doorspelen, dan komt het wel :)
Ok dankjewel. Ik heb zoveel plezier met de game dat an sich het helemaal opnieuw doen in dit stadium niet eens een issue zou zijn maar goed om te weten dat dat niet eens nodig is.

Het enige wat ik echt nog mis is een photomode. Deze game schreeuwt om mooie screenshots van het heuvellandschap en prachtige indoor winkeltjes en straten en weet ik wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Kaasje123 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:43:
[...]

Ok dankjewel. Ik heb zoveel plezier met de game dat an sich het helemaal opnieuw doen in dit stadium niet eens een issue zou zijn maar goed om te weten dat dat niet eens nodig is.

Het enige wat ik echt nog mis is een photomode. Deze game schreeuwt om mooie screenshots van het heuvellandschap en prachtige indoor winkeltjes en straten en weet ik wat meer.
Volgens mij kan je in de settings je hud aardig ver uitzetten, dan kan je denk ik hele mooie screenshots maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 12:08
2.5 uur erin zitten maar helaas wel redelijk frequent crashes (5800x, 32gb ram, 3080 Ti). Wacht wel even tot er een oplossing komt.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 14:49
WolfsRain schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 00:45:
2.5 uur erin zitten maar helaas wel redelijk frequent crashes (5800x, 32gb ram, 3080 Ti). Wacht wel even tot er een oplossing komt.
Ben wel benieuwd wat de reden hiervoor is dan. Zit op 6+ jaar oude hardware te spelen met alles op max sinds 19:00 zonder enige onderbreking. Weinig spellen gezien die zo goed draaien en eruitzien op mijn huidige hardware.

Wellicht drivers updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
Marshalty schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 01:18:
[...]

Ben wel benieuwd wat de reden hiervoor is dan. Zit op 6+ jaar oude hardware te spelen met alles op max sinds 19:00 zonder enige onderbreking. Weinig spellen gezien die zo goed draaien en eruitzien op mijn huidige hardware.

Wellicht drivers updaten ?
Alles up-to-date, Windows 10 pro.

Geen enkele problemen met ook maar enige andere game. Vrij zeker dat dit 100% aan Hogwarts Legacy ligt. Zie op Steam een thread met een paar honderd replies met mensen met vergelijkbare problemen (10-15 fps, crashes etc) met allerlei hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:54
Ik crash niet maar heb ook van 80 fps in 1x PowerPoint Legacy.. Meestal na of tijdens een scene.
Lijkt erop dat het iets met DLSS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
Zalaroth schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 01:24:
Ik crash niet maar heb ook van 80 fps in 1x PowerPoint Legacy.. Meestal na of tijdens een scene.
Zal morgen (of nouja, later vandaag inmiddels :9) wel even met wat settings spelen en DLSS uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:23
Nu een uurtje of 2 erin zitten. Ik ben erg positief verrast door de graphics en sfeer. Echt wauw gewoon. Ik ben meteen in het verhaal gezogen en erg enthousiast over de sfeer die hogwarts uitstraalt. Nog niet toegekomen om veel te verkennen maar de wereld lijkt verkennen te belonen! Ik ben benieuwd of dit zo door blijft gaan.
Ook de gameplay (geen spoilers) lijkt enorm veel mogelijkheden te hebben! Ben echt benieuwd wat de wereld allemaal te bieden heeft.

Een aantal minpuntjes.
Geen ultrawide cutscenes... heel jammer
Tijdens het rennen door hogwarts heb ik afentoe wat stutters, alsof iets ingeladen wordt hopelijk wordt dit in de day 1 patch van 10 februari aangepast.

Ik draai m zelf alles in 1440p op ultra zonder raytracing met dlss quality tussen de 80-130 fps (vooral gegamed, niet teveel op fps gecheckt) Dit met een 3080, i7 13700k en 5200mhz ddr5. Maar heb een fps lock op 75 gezet en is zeer stabiel, op de irritante shader stutters na dan.... Game ziet er in elk geval geweldig uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Frez op 08-02-2023 01:41 ]

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:28
Zojuist 3 uur gespeeld zonder enige problemen met 3080 met alles op ultra incl. ray tracing aan op QHD resolutie. Hooguit wat hickups tijdens de sorting hat scene zo leek het. Zoals ik het lees hoop ik wel op wat patches voor de rest, maar het draait allemaal vrij goed. Grafisch vrij goed allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Hier ook geen enkel probleem. Heb fps wel default op 60fps staan maar speelt prima soepel. 2k alles op ultra. 3080/12700/32gb ram
Maar een kennis van me, vrijwel zelfde setup maar dan een i9 heeft continu crashes. Hopelijk snel een patch zodat iedereen lekker kan spelen

[ Voor 35% gewijzigd door MisterEagle op 08-02-2023 02:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
En nog even deze quest doen, nog even dat doen, dit nog afmaken... Shit, half 4 :+
Zalaroth schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 01:24:
Dat heb ik ook. Geen crashes gehad (5600X, 3070, 4K60FPS, DLSS Quality) maar wel framedrops met cutscenes. Had ook het idee dat DLSS tijdens de cutscenes uit gaat ofzo en dat het spel op de achtergrond ook alvast wat gaat laden. Tijdens het spelen zelf eigenlijk constant op 60. Geen idee welke settings, heb de defaults verder niet aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maditude
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-07-2024
Wat een gaaf spel... Van 20.30 tot 4.30 non-stop gespeeld. Ik zit nu op lvl 16. Heb al 56% van die field pages gevonden. 90% van de tijd in het kasteel bezig geweest met missies. Amper buiten rondgelopen behalve dan in hogsmeade. Nu even slapen en morgen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humbatiki
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-03 01:25
Ferio schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:06:

Iemand dit ook gehad?
Ja ik, er voor 120+ FPS en dan eerste keer toekomen aan het kasteel en dan cutscene met 7 a 8 FPS vreselijk. Daarna opnieuw beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:24

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

WolfsRain schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 00:45:
1700x, 16GB ram, 6800 XT, W10.

4K ultra draait als een zonnetje, geen crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Tweakwondo schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:24:
Game speelt heerlijk op de pc echter na een uur spelen dropte de fps gigantisch zelfs onder de 20, daarna weer richting de 70-80fps. na wat onderzoek schijnt de 16gb ram volledig in gebruik te zijn met nog wat processen op de achtergrond.. tijd voor een upgrade denk ik. De ram die ik in gebruik heb wordt niet meer gemaakt dat wordt onderzoek doen :\
Kijk of je RTX opties aan hebt in de settings? Die zorgen voor heel veel FPS drops volgens velen. Bij het uitzetten (of laag zetten) verdween dat.

Ik heb ook 16GB namelijk maar ben nog geen 1 keer onder de 20 gekomen. (speel wel op 1080p)
Zou dat eerst even proberen. Al is een investering naar 32gb voor tegenwoordig niet verkeerd hoor haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrien1989
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 15:56
@Ricmaniac Hoe zijn je eerste PC-bevindingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ja echt top.

Grafisch erg goed. zelfs op medium op mijn rig, audio is ook erg goed. de muziek de sfeer hebben ze goed weten te pakken.

Gedeeltelijk biased omdat ik echt hou van de HP wereld maar puur vanuit PC perspectief had ik het minder fijn spelen verwacht. Had mijn controller al klaar leggen zeg maar maar het speelt echt super goed met muis/keyboard. de controlls zijn goed en ook de menu's navigeren top.

Los staand van PC of Console trouwens moet ik zeggen dat ik sowieso de menu's goed vind. Duidelijk en mooie artwork.

Enige puntje van kritiek dan (waar ik zelf geen ervaring mee heb omdat ik het niet aan kan zetten door me hardware) is dat mensen heel veel drops krijgen wanneer ze RTX ingame aan hebben.

En Denuvo mag er uitgesloopt worden :P kan ook zomaar 20 fps droppen maarja gezien de popularitijd zullen ze het niet snel doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Tweakwondo schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:24:
Heb 64gb, maar die drops komen niet daardoor.

Het komt door raytracing opties. Lijkt mij daar nog iets niet helemaal lekker te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 09:52
Ik speel op de PS5. Game loopt over het algemeen vloeiend. Het viel mij ook op dat na cutscenes de frames wat droppen. Maar ik stoor me er niet aan.
Ik vind ambiance en gameplay belangrijker. Desnoods moet ik hem op 1080p spelen.

Maar wat een heerlijke game. Hogwarts voelt echt aan alsof je door de ''films loopt''.
De combat is interactief en ik denk dat het zomaar eens best diep kan gaan.

Leuk dat je toverstokken kan kiezen/aanpassen en je kleding kan customizen, zodat je de ''beste'' robes qua stats heb. Maar nog wel draagt wat je mooi vind. Dit soort games vragen daarom vind ik.

Ik ben enthousiast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasje123
MisterEagle schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:56:
[...]

Volgens mij kan je in de settings je hud aardig ver uitzetten, dan kan je denk ik hele mooie screenshots maken
Ja maar dan moet je dus telkens alles aan en uit zetten. Een photomode door beide thumbsticks in te drukken zoals veel games tegenwoordig doen zou dat gehele probleem in een keer oplossen. :)
Pagina: 1 ... 29 ... 58 Laatste

Let op:
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions