Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:35

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Even voor de techneuten onder ons. Hoe groot is de kans dat ik deze game ga kunnen spelen op mijn laptopje?

https://nl.hardware.info/...rix-gl731gv-ev132t.548893

I7 9750
Geforce RTX 2060 6gb

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CHKYBSTRD schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:50:
[...]

Haha dat artikel op nu.nl is nauwelijks een review te noemen... maar te woke in de zin van dat het maken van een transgender personage mogelijk is?
Deels snap ik z’n punt wel, als het daadwerkelijk klopt dat je alleen met ‘they’ aangesproken gaat worden, los van het feit of je een man of vrouw kiest om mee te spelen. Dat voelt wel een beetje door je strot geduwd, los van wat je van deze discussie überhaupt vindt.
Maar ik dacht eigenlijk in een preview te zien dat je kon kiezen welke pronouns, dus mogelijk dat nu.nl dit gewoon fout heeft. Hun reviews zijn meestal nou niet echt van een hoog niveau.

[ Voor 0% gewijzigd door Ht87 op 06-02-2023 15:57 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:09
CHKYBSTRD schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:50:
[...]

Haha dat artikel op nu.nl is nauwelijks een review te noemen... maar te woke in de zin van dat het maken van een transgender personage mogelijk is?
Blijkbaar is het ook niet mogelijk om aangesproken te worden met he or she maar alleen met they? Lekker overdreven woke weer inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:11

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mad-Matt schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:54:
Even voor de techneuten onder ons. Hoe groot is de kans dat ik deze game ga kunnen spelen op mijn laptopje?

https://nl.hardware.info/...rix-gl731gv-ev132t.548893

I7 9750
Geforce RTX 2060 6gb
op 640x480, low settings @ 60 FPS moet mogelijk zijn (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01 16:31

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Nopheros schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:56:
[...]

Blijkbaar is het ook niet mogelijk om aangesproken te worden met he or she maar alleen met they? Lekker overdreven woke weer inderdaad.
Ze voelen zich denk ik verplicht om hun toch een beetje verdedigen op dit vlak door alle ophef rondom JK Rowling haar uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 09:52
Nopheros schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:56:
[...]

Mogelijkheid om zo'n dingen in te stellen, prima. Maar zonder keuze enkel met they aangesproken kunnen worden zou mij echt irriteren. Was in de boeken toch ook niet zo...

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:12
Ronster schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:59:
[...]

Mogelijkheid om zo'n dingen in te stellen, prima. Maar zonder keuze enkel met they aangesproken kunnen worden zou mij echt irriteren. Was in de boeken toch ook niet zo...
Is het dan ook niet zo dat de ander denkende gediscrimineerd wordt nu? Wat een tijd leven we in toch :D xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:42
dat is best game brekend vooral als het een enkel person betreft. they gebruik je normaliter bij twee of meer personen. ik ben niet bekend met de lbgt+ etc, wordt daar they gebruikt ipv she / he ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
[...]

Los van de boeken heb ik gewoon een pielemans en wens ik met him aangesproken te worden. Het moet niet gekker worden dat de uitzondering het nieuwe normaal wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01 16:31

spinnenman

Ik doe het morgen wel

[...]

De keuze had mij ook een betere optie geleken, dit is weer erg geforceerd en 'makkelijk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 13:50
Maar ik ben dit 'issue' nog niet in andere (p)reviews tegengekomen, toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Mooi zo, alleen met they. Dat mag van mij over de hele wereld ingevoerd worden. waarom zonodig in elk gesprek duidelijk gemaakt moet worden wat voor geslachtsdelen je hebt is me namelijk onduidelijk.

Het doet er toch niet toe hoe je aangesproken wordt. Je wordt toch ook niet elk gesprek aangesproken op je blauwe ogen, huidskleur of weet ik veel wat, waarom dan wel op je geslacht.

En nope ik ben niet fluid of non-binair (termen die helemaal niet nodig zouden zijn als we niet zo zwart- wit zouden zijn ).

Ok back on topic. Ik heb FOMO met mijn gewone pre order dat ik nog drie dagen langer moet wachten. Heel blij om te lezen dat de reviews zo goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:47
sjufke schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:46:
[...]

Ik lees nogal wat dingen die me te denken zetten. Want het is wel wat meer dan first day patch dingetjes.

- (nog maar) Weinig variatie in vijanden
- Gevechten “eindbaas” laat te wensen over
- Emotieloze NPC’s
- Glitches (day one patch)
- Verhaallijn dunnetjes

Als je harnassen, schilderijen, etc tot leven wekt kun je op zijn minst de npc wat emotie laten tonen.

Misschien leg ik de lat wel erg hoog en misschien storen deze dingen uiteindelijk niet omdat je door alle pracht en praal afgeleid bent.
Ja dat is wel jammer allemaal. Met name het verhaal al heb ik elders er wel goeie dingen over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

Dit speelt zich ook meer dan 100 jaar eerder af toch? Dus Engelsgewijs wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:35

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Xqlus1ve schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:57:
[...]

op 640x480, low settings @ 60 FPS moet mogelijk zijn (y)
Top, klinkt goed.
Maar hier was ik al bang voor. (Deze game, Jedi Survivor, Diablo IV, ik ga het niet trekken denk ik.)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nopheros
Mariekeb schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:07:
Mooi zo, alleen met they. Dat mag van mij over de hele wereld ingevoerd worden. waarom zonodig in elk gesprek duidelijk gemaakt moet worden wat voor geslachtsdelen je hebt is me namelijk onduidelijk.

Het doet er toch niet toe hoe je aangesproken wordt. Je wordt toch ook niet elk gesprek aangesproken op je blauwe ogen, huidskleur of weet ik veel wat, waarom dan wel op je geslacht.

En nope ik ben niet fluid of non-binair (termen die helemaal niet nodig zouden zijn als we niet zo zwart- wit zouden zijn ).

Ok back on topic. Ik heb FOMO met mijn gewone pre order dat ik nog drie dagen langer moet wachten. Heel blij om te lezen dat de reviews zo goed zijn.
Als het er niet toe doet hoe je aangesproken wordt waarom maken transgenders/non-binair etc er dan zo'n drama van. Blijkbaar vind jij het er niet toe doen maar genoeg andere mensen wel waaronder ikzelf. Ik ben een man en wens ook zo aangesproken te worden.

Maar het is wel opvallend dat ik (even snel een google search) zo geen andere reviews kan vinden die hierover spreken, alleen nu.nl. Kans is dus best aanwezig dat het helemaal niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 20:07
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:34:
Was erg hyped voor deze game, maar na de review op nu.nl gelezen te hebben sla ik m over. Mij te woke
Heftig. Als de Nu.nl review het al bij je weghaalt was je denk ik niet hyped.

Ik vind de woke gemeenschap ook te ver gaan, zoals blijkbaar bij dit spel, maar dat gaat me no way tegenhouden bij dit spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:08:
[...]

Dit speelt zich ook meer dan 100 jaar eerder af toch? Dus Engelsgewijs wel logisch.
Dat was ‘thy’ dacht ik? Die had ik dan wel weer interessant gevonden.
Benieuwd hoe ze dit in andere talen gaan oplossen…

Jammer dat er niet de keuze is gegeven. (Alhoewel ik dit eerst nog moet zien of t klopt)

[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 06-02-2023 16:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb liever dat ik aangesproken wordt op de naam die ik had invoer. Bedoel AI is genoeg geavanceerde om dit te implementeren in het spel.

Beetje jammer, maar dat ik aangesproken met “they” ten eerste klinkt dat raar, als jij een gesprek met iemand aangaat, dan sta je ook raar aan te kijken als die persoon tegen jou met het woord “andere” aanspreek.

Daarbij dat hele woke gedoe kan mij echt gestolen worden. Man..vrouw..transgender…whats next? Kamelen? Tjonge jonge, er zijn ergere dingen om ons zorgen over te maken dan het geslachtsdeel wat wel of niet tussen je benen zit.

Speel het spel zoals het mij wablieft, maar om als “they” aangesproken te worden met conversaties is het net alsof ze het over andere hebben dan “mijzelf” als character.

Anyways morgen 19:00 pc aan, downloaden en installeren en genieten. Meer doet er niet toe, wat men ook tussen zijn, haar, het, kameel, alien tussen de benen heeft zitten.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
Xtr3me4me schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:14:
Ik heb liever dat ik aangesproken wordt op de naam die ik had invoer. Bedoel AI is genoeg geavanceerde om dit te implementeren in het spel.

Beetje jammer, maar dat ik aangesproken met “they” ten eerste klinkt dat raar, als jij een gesprek met iemand aangaat, dan sta je ook raar aan te kijken als die persoon tegen jou met het woord “andere” aanspreek.

Daarbij dat hele woke gedoe kan mij echt gestolen worden. Man..vrouw..transgender…whats next? Kamelen? Tjonge jonge, er zijn ergere dingen om ons zorgen over te maken dan het geslachtsdeel wat wel of niet tussen je benen zit.

Speel het spel zoals het mij wablieft, maar om als “they” aangesproken te worden met conversaties is het net alsof ze het over andere hebben dan “mijzelf” als character.

Anyways morgen 19:00 pc aan, downloaden en installeren en genieten. Meer doet er niet toe, wat men ook tussen zijn, haar, het, kameel, alien tussen de benen heeft zitten.
Ben wel benieuwd hoe je dat dan ziet met een npc die jou voor de eerste keer ziet ;) Moet die je dan ook aanspreken met je naam (maar hoe kent die je al?) :P

Wel interessant om in te voegen dat je eventueel steeds bekender wordt en dus ook je naam steeds vaker bekend is. Bijvoorbeeld doe je X niet dan kent npc je niet en spreekt je aan zonder naam, maar heb je dat wel gedaan dan kent die je naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Ik ben door de volgende video aan het heenkijken (full gameplay, met spoilers):
spoiler:
YouTube: HOGWARTS LEGACY Gameplay Walkthrough FULL GAME (4K 60FPS) No Commentary

Ik vind de gameplay er toch echt wel heel simpel uit zien. Behalve dat de game een goede sfeer heeft zie ik geen open-world RPG. Ik zie vooral een achievement-hunter game waarbij de gameplay heel repetitief is.
Het idee dat je personage 17-18 is en veel quest-givers je medestudenten van 11-12 zijn is ook heel raar, en zeer immersion-brekend lijkt mij.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Thy zoals het "u" van nu.

Ben benieuwd of er moeilijkheidsgraad in zit. Zo ja, dan zal ik de game op de moeilijkste graad spelen.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43
Over het algemeen is hier niks mis mee.
Moeten gewoon even over een paar dagen aan zien voor die pc performance. Ondanks dat is de game bijna alleen maar goed ontvangen (persoonlijk vind ik een 7.5 bijv ook nog goed)

https://opencritic.com/game/13898/hogwarts-legacy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBEpE44WcLzQpxkTEzBp7v3kM4E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N8LtFP43DOfPMvClFOfVD35q.png?f=fotoalbum_large

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

stomley schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:15:
[...]

Ben wel benieuwd hoe je dat dan ziet met een npc die jou voor de eerste keer ziet ;) Moet die je dan ook aanspreken met je naam (maar hoe kent die je al?) :P

Wel interessant om in te voegen dat je eventueel steeds bekender wordt en dus ook je naam steeds vaker bekend is. Bijvoorbeeld doe je X niet dan kent npc je niet en spreekt je aan zonder naam, maar heb je dat wel gedaan dan kent die je naam.
Alles beter dan met “they” aangesproken te worden. Ik heb zoiets dan, heb je het nou over mij of….??

En eerste keer met npc aanspreken kan die het wordt “you” gebruiken.

Maar goed 21e eeuw en we hebben te maken met deze shit. Laat games zoals ze zijn en maak het niet gecompliceerder dan het hoeft te zijn. Het gaat om de immersion en jezelf te wanen in een wereld buiten je eigen realiteit, want er is al genoeg ellende in deze realiteit.
Maar genoeg offtopic. Ik heb er zeer zekers zin in morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
Ik ben vooral benieuwd naar de gebruikers reviews. die van (tech) websites doen mij weinig, zijn vaak "te" goed. Ik heb wat game play gezien maar of het nou echt een 9/10 waard is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:34:
Was erg hyped voor deze game, maar na de review op nu.nl gelezen te hebben sla ik m over. Mij te woke
Net de review even gelezen maar er staat geen "woke" punt in. Nu.nl heeft zelf voor de pronouncs they gekozen lijkt wel. Er zijn al meerdere videos waarin te zien is dat je zelf kunt kiezen of ze zijn in de war met thy.

En mocht dat niet zo zijn en je slaat hem echt over omdat ze je they noemen had je toch al geen zin in de game.

Wat een overdreven gedoe zeg. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 06-02-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Xtr3me4me schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:21:
[...]

Alles beter dan met “they” aangesproken te worden. Ik heb zoiets dan, heb je het nou over mij of….??

En eerste keer met npc aanspreken kan die het wordt “you” gebruiken.

Maar goed 21e eeuw en we hebben te maken met deze shit. Laat games zoals ze zijn en maak het niet gecompliceerder dan het hoeft te zijn. Het gaat om de immersion en jezelf te wanen in een wereld buiten je eigen realiteit, want er is al genoeg ellende in deze realiteit.
Maar genoeg offtopic. Ik heb er zeer zekers zin in morgen.
Zekers, mij lijkt de makkelijkste keuze gewoon ieder zijn keuze kan maken zodat deze het verhaal kan spelen zoals die dat wilt.

Zou wel vet zijn geweest als acties impact hadden op bekendheid en dus ook op hoe je aangesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Timothy3000 op 06-02-2023 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:22:
[...]

Nu.nl heeft zelf voor de pronouncs they gekozen lijkt wel.

En mocht dat niet zo zijn en je slaat hem echt over omdat ze je they noemen had je toch al geen zin in de game.

Wat een overdreven gedoe zeg. :)
Los van de keuze of je daardoor wel/niet wil spelen (groot gedeelte van de andere kant van het spectrum van de woke community wil m bijvoorbeeld niet spelen vanwege te weinig woke) leest de nu.nl review niet alsof ze zelf gekozen hebben voor ‘they’ toch?
Ach, misschien blijkt straks om 0.00u dat heel deze discussie niet eens waar blijkt te zijn. En anders ga ik toch nog genoeg lol beleven.

Ik maak me nu wat meer druk om de sidequests die wat minder inhoudelijk lijken te zijn. Hoop dat dit meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat je je geslacht niet kan kiezen tijdens character creation. Man, vrouw of iets anders voor onze creatieve medemens. They klinkt wat koudjes.

Iemand al iets kunnen vinden over de resolutie op performance mode op console?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2023 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Maar wat is dit dan? Hier kiezen ze gewoon toch? Heb eerder ook al zoiets gezien.

Wordt ook nergens buiten die NU recensie genoemd.

[ Voor 96% gewijzigd door Timothy3000 op 06-02-2023 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
Het lijkt erop dat alleen je eigen character neutraal aangesproken wordt. Ik heb even een stukje playthrough gekeken, waar wel "she" werd gebruikt, refererend aan een NPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

spinnenman schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:59:
[...]

Ze voelen zich denk ik verplicht om hun toch een beetje verdedigen op dit vlak door alle ophef rondom JK Rowling haar uitspraken.
Absoluut dit. De extreme linker flank heeft er alles aan gedaan om deze game te boycotten. Op het Engelstalige deel van Twitter wordt iedereen die ook maar een beetje naar deze game kijkt meteen tot nazi gebombardeerd. De devs hebben er dus alles aan gedaan om die flank ietwat te bedaren. Ik snap het wel, maar het heeft niet gewerkt.
Na de positieve reviews van vanmiddag direct maar de pre-order gedaan op Steam. Mijn dochters kijken er erg naar uit, dus die zullen zich prima vermaken. Hopelijk loopt het een beetje op de Steam Deck :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobvG schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:33:
Het lijkt erop dat alleen je eigen character neutraal aangesproken wordt. Ik heb even een stukje playthrough gekeken, waar wel "she" werd gebruikt, refererend aan een NPC.
Ja ik dacht dat ook uit de previews te hebben gehoord. Nu.nl overslaan in de reviews haha, denk dat @Timothy3000 gelijk heeft dat zij gewoon voor they hebben gekozen zonder dat goed te beseffen of goed te verwoorden.
Wel zonde eigenlijk dat al dan niet woke zo’n invloed heeft op deze game. Bijzondere tijd leven we in, ik ga onze tijd maar s verruilen voor de 1800’s, lijkt me heerlijk ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobvG
Deze constructie geeft mij wel een idee! Ik was al van plan om met tienerversies van mijn dochter van 2 en later met mijn zoon van 3 maanden te spelen. Ik fantaseer zelf wel hoe ze er dan uit zien. Ik kan dus mijn zoon qua looks en sound gewoon mannelijk maken en hem vervolgens in een dormitory vol met vrouwen stoppen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:20
RobvG schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:36:
Deze constructie geeft mij wel een idee! Ik was al van plan om met tienerversies van mijn dochter van 2 en later met mijn zoon van 3 maanden te spelen. Ik fantaseer zelf wel hoe ze er dan uit zien. Ik kan dus mijn zoon qua looks en sound gewoon mannelijk maken en hem vervolgens in een dormitory vol met vrouwen stoppen! :D
Kan wel merken dat je het goed voor hebt met je zoon :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
  • Laatst online: 02-06 07:36
Ik begrijp niet dat mensen nu.nl zo serieus nemen, die website is toch zo links en woke als het maar zijn kan? Lekker met een korreltje zout nemen en gaan genieten van de game morgen!

Ik ga hem toch digitaal kopen. Heb de komende dagen vrij dus 3 dagen eerder spelen is mooi meegenomen dan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zwaar ongepaste opmerkingen zijn niet gewenst.

[ Voor 91% gewijzigd door Ircghost op 06-02-2023 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:43
GluonC schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:39:
Ik begrijp niet dat mensen nu.nl zo serieus nemen, die website is toch zo links en woke als het maar zijn kan? Lekker met een korreltje zout nemen en gaan genieten van de game morgen!

Ik ga hem toch digitaal kopen. Heb de komende dagen vrij dus 3 dagen eerder spelen is mooi meegenomen dan :)
Nog 7 uur 20 min te gaan als je op ps5 gaat spelen. 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
schiet in het vervolg graag een TR in.

[ Voor 91% gewijzigd door Ircghost op 06-02-2023 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweakjur schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:38:
[...]

Geen preview meer. Maar ik verwacht wel dat we er ergens komende maand mee aan de slag kunnen en dan maken we uiteraard een review.

Edit: ik weet dat er wel previews gedaan zijn en dat die ergens vandaag online komen, maar daar zaten wij helaas niet bij.
Benieuwd naar wat Tweakers er van gaat vinden, helaas ook geen reviewexemplaar gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Timothy3000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:33:
Maar wat is dit dan? Hier kiezen ze gewoon toch? Heb eerder ook al zoiets gezien.

Wordt ook nergens buiten die NU recensie genoemd.

[YouTube: title]
Je kiest een character dat op een man of vrouw lijkt, maar nergens staat dat het een man of vrouw is. 8)

En in retroperspectief: ik heb afgelopen week ook maar eens een accountje op wizardingworld.com aangemaakt om te kijken in welk huis ik zou worden ingedeeld. En bij het aanmaken van een avatar miste ik ook al de optie om een mannetje of vrouwtje te maken. Je kiest de ogen, het kapsel (of in mijn geval geen kapsel), wel of geen baard enz... en op een gegeven moment lijkt het dus op een man (of vrouw), maar het wordt geen man (of vrouw) genoemd.

Het lijkt dus niet alleen iets te zijn in Hogwarts Legacy, maar iets wat in de hele Wizarding World speelt en wat nu dus ook in Hogwart Legacy wordt doorgedrukt. Zonde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Je kiest op het begin voor witch of wizard zag ik.

Mensen hier in Nieuw Zeeland die het kunnen bevestigen?

[ Voor 87% gewijzigd door Timothy3000 op 06-02-2023 16:46 . Reden: Persoonlijke mening weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

GluonC schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:39:

Let op dat je geen ban krijgt he... Haha Tweakers is ook van DPG Media. Ben het overigens wel met je eens .

Zojuist de preorder key in mn inbox gekregen. Vanavond alvast in Steam klaar zetten. Het is mijn eerste game aankoop sinds D2 :R welke stiekem wst tegenviel en het gevoel van vroeger niet kan evenaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KlaasjeNL schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:44:
[...]

Je kiest een character dat op een man of vrouw lijkt, maar nergens staat dat het een man of vrouw is. 8)
Precies. Het is heel erg intolerant om dat in te vullen aan de hand van een uiterlijk. :+
Timothy3000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:44:
Je kiest op het begin voor witch of wizard zag ik.
Mooi.

Iets anders: Huis keuze lijkt niet voor veel verschillen te zorgen heb ik al een paar keer gehoord. Of het klopt, geen idee.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2023 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
spoiler:
Het mooiste vind ik eigenlijk nog wel dat er geen game over/you died scherm in het spel lijkt te zitten. Zo kun je de eindbaas je volop laten raken en alle vuurballen face-tanken zonder enige consequenties. Volgens mij noemde we games zonder fail-state eigenlijk geen games toch? Het is zo meer een film waar je aan de knoppen mag zitten af en toe.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

G_Dragon schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:56:
Welke modus gaan jullie spelen? Ik denk zelf op Performance vanwege de 60FPS maar mij lijkt die Fidelity met Raytracing ook erg mooi. Nadeel is dan 30 fps ....
Ik ben nu bezig met High Fidelity met RTX en framecap op off :~ voor de Series X

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:37
CHKYBSTRD schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:19:
Thy zoals het "u" van nu.

Ben benieuwd of er moeilijkheidsgraad in zit. Zo ja, dan zal ik de game op de moeilijkste graad spelen.
Thy is 'uw' niet 'u'. Dus eerder 'give me thy wand Harry' dan 'Thy is a wizard Harry'.

___

Verder heb ik de CC moeten trekken na de eerste reviews. Straks maar eens toveren. Veel plezier allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zzzzz schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:48:
spoiler:
Het mooiste vind ik eigenlijk nog wel dat er geen game over/you died scherm in het spel lijkt te zitten. Zo kun je de eindbaas je volop laten raken en alle vuurballen face-tanken zonder enige consequenties. Volgens mij noemde we games zonder fail-state eigenlijk geen games toch? Het is zo meer een film waar je aan de knoppen mag zitten af en toe.
Ik zag in de review van ACG wel een
spoiler:
‘your legacy has come to an end’ tekst in beeld bij doodgaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:54
Ik ga deze topic verlaten. Het kwartje lijkt de goede kant te zijn opgevallen met deze game en hij is onderweg van Coolblue. Veel plezier allemaal de komende tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:46:
[...]

Precies. Het is heel erg intolerant om dat in te vullen aan de hand van een uiterlijk. :+

[...]

Mooi.

Iets anders: Huis keuze lijkt niet voor veel verschillen te zorgen heb ik al een paar keer gehoord. Of het klopt, geen idee.
Lijkt puur cosmetisch inderdaad. Wel jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:56:
[...]

Lijkt puur cosmetisch inderdaad. Wel jammer.
Behalve voor
spoiler:
Ravenclaw, daar lijk je geen compagnon quests te krijgen las ik bij volgens mij ign of gamerant. Bij de overige huizen krijg je een soort buddy die je een aantal huisspecifieke sidequests biedt

[ Voor 13% gewijzigd door Ht87 op 06-02-2023 16:59 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50
Net begonnen aan het spel, maar oh my.... Wat speelt dit toch heerlijk weg, wat een geweldige storytelling en wat ziet het er geweldig uit op Fidelity met Raytracing met de cap frame rate op off _/-\o_. Ondanks ik meer van de 60fps ben heb ik niet het idee dat ik er niet op speel, kan aan mij liggen hoor.

Iedereen de aankomende dagen heel veel speelplezier met deze game! d:)b

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

G_Dragon schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:59:
Net begonnen aan het spel, maar oh my.... Wat speelt dit toch heerlijk weg, wat een geweldige storytelling en wat ziet het er geweldig uit op Fidelity met Raytracing met de cap framerate op off _/-\o_. Ondanks ik meer van de 60fps ben heb ik niet het idee dat ik er niet op speel, kan aan mij liggen hoor.

We moeten de DF analyze afwachten, maar dit is prima speelbaar idd. Ben meet bezig met kijken naar de omgeving dan iets anders :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-hpjTJZieWm-eobOJsGjA-zAjI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/isWTSfZdEKO3WmHjkqzTFmnI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUZdKNbxZRWxC_t3otEl_hi3-zI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KUuRlbzH94G28Sd90XXuLgFD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHNoc7kTl2kn7McQFafMFwH6T4Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qKIy7HzH2CNs8KFRVgjmFTKt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yS6Ij4bEiBoUDXyk98o3HFvJYiM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zJy2Wi9owSed8VCxtXiUcDej.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvaZOA8JxHBRU55qy0E2pJ5wz1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WAdUUmJXtpl8CIHLkFe3utz7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uq0Vm1Culve3u95M7mgiwcZn9Z4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KduupRB5OYrD7R356gPa3jBZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1YzMTInZ1KglztGA4NNBK-QIWM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kSZqsrR3oP8OVjCj3k8UUFOx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yz-5DfpnYpBdFVBfh8MVScTnMSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HoHkxGDx3QUAHXZttnISYGBl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKutzmGi9Zke5kuNsDBppeI0UHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YdVjDw8lRMVUKaVca4bXB423.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWp6QTQL_r7YR7BVbJbR5e_kP88=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HHYaDFWMrsonDKX2kBiJaUJ5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vw-9th1uOH__B3p9qPgmiAF8nXI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f3nRrsyB9Lzfs5HMZuAppppv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dGFKbAtq-_QF0yucf5EqUouhO8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fcE9MSD76TMm8Au3Mbvrlahg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Notna op 06-02-2023 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

God ik baal dat ik pas morgen na 19:00 kan beginnen ppffff. Lullige is dat ik niet lang kan genieten, wekker gaat volgende morgen om 05:00 uur weer.

Maar vanaf vrijdag een lang weekend plus week vrij! Hogwarts Gaming!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RobvG schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:36:
Als hij dan toevallig op mannen valt kan hij alsnog een gezellige tijd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Xtr3me4me schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:06:
God ik baal dat ik pas morgen na 19:00 kan beginnen ppffff. Lullige is dat ik niet lang kan genieten, wekker gaat volgende morgen om 05:00 uur weer.

Je kunt ook nog tot 4 april moeten wachten zoals ik :9
Lekker gamen van het weekend maat. Drankje erbij 8)
Leven kan simpel zijn soms.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 09:06
Zijn er al mensen die een fysieke XBox Hogwarts Legacy Deluxe game besteld hebben en die vandaag aankomt? Mijn bestelling van Amazon.nl komt pas morgenavond aan (hoop ik) wat ik wel jammer vind. De toegang wordt toch door XBox pas vrijgegeven als het mag. Geen reden om de game niet vlak vóór de start te leveren.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Xtr3me4me schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:06:

beginnen met het downloaden van 80GB ja :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Heb de deluxe edition voor de xbox op G2A gekocht, bespaard me toch weer bijna €10.
De code word 07-02 verstuurd, ben eens benieuwd ))
Dan moet ik de game natuurlijk wel nog installeren, dus een lange nacht sessie gaat het helaas niet worden ben ik bang 😊

Iemand ervaringen met pre-orders op G2A? Bestel wel vaker codes daar, nooit problemen mee gehad. Vraag me alleen af hoelaat ik die code morgen kan verwachten, hoop niet einde van de dag pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
GluonC schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:16:
Heb de deluxe edition voor de xbox op G2A gekocht, bespaard me toch weer bijna €10.
Dan moet ik de game natuurlijk wel nog installeren, dus een lange nacht sessie gaat het helaas niet worden ben ik bang 😊

Iemand ervaringen met pre-orders op G2A? Bestel wel vaker codes daar, nooit problemen mee gehad. Vraag me alleen af hoelaat ik die code morgen kan verwachten, hoop niet einde van de dag pas.
Je kan de game prima al installeren zonder dat je hem hebt gekocht. Via de xbox app op je telefoon kan je hem al op je xbox zetten.
Zelf heb ik de standard edition gekocht bij Amazon, maar staat het spel al mooi op de xbox :-)

Update:
Je moet in de Xbox app het spel opzoeken, daarna kan je op: Download to Console klikken.
https://support.xbox.com/...ames-remotely-on-xbox-one

[ Voor 11% gewijzigd door Motion2 op 06-02-2023 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Net begonnen aan het spel, maar oh my.... Wat speelt dit toch heerlijk weg, wat een geweldige storytelling en wat ziet het er geweldig uit op Fidelity met Raytracing met de cap frame rate op off _/-\o_. Ondanks ik meer van de 60fps ben heb ik niet het idee dat ik er niet op speel, kan aan mij liggen hoor.

Dus toch de 30 fpsvoor jou. Ik ga beide testen straks om middernacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Motion2 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:17:
[...]

Je kan de game prima al installeren zonder dat je hem hebt gekocht. Via de xbox app op je telefoon kan je hem al op je xbox zetten.
Zelf heb ik de standard edition gekocht bij Amazon, maar staat het spel al mooi op de xbox :-)
Daar was ik niet van op de hoogte, dat scheelt me heel wat uurtjes ergenis )) bedankt ik ga er eens naar kijken !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 23:35
GluonC schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:16:

Ik heb op Kinguin een Deluxe Edition voor de PC gekocht en die heb ik rond de tijd dat de embergo eraf was gehad. Lijkt me dat je ‘m voor de Xbox ook wel vandaag of anders rond middernacht hebt? Geen ervaring met G2A en pre-orders maar ik weet niet of G2A dezelfde eigenaar heeft als Kinguin want G2Play is bijvoorbeeld wel hetzelfde als Kinguin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Laatst online: 16-09 22:38
GluonC schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:19:
[...]

Daar was ik niet van op de hoogte, dat scheelt me heel wat uurtjes ergenis )) bedankt ik ga er eens naar kijken !
Graag gedaan, hier kan je de info vinden:
https://support.xbox.com/...ames-remotely-on-xbox-one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Wolverine9000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:17:
[...]

Dus toch de 30 fpsvoor jou. Ik ga beide testen straks om middernacht....
Ja heb getwijfeld maar serieus! Het voelt niet als 30fps op deze mode, geen idee hoe wat en waarom.. misschien krijgen we daar snel antwoord op.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobvG
pagani schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:12:
[...]

Als hij dan toevallig op mannen valt kan hij alsnog een gezellige tijd hebben...
Als ie maar gelukkig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
G_Dragon schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:20:
[...]

Ja heb getwijfeld maar serieus! Het voelt niet als 30fps op deze mode, geen idee hoe wat en waarom.. misschien krijgen we daar snel antwoord op.
Dus je raad me ook fidelity met raytracing op 30 fps aan op de ps5. Thx voor de tip

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zit @G_Dragon met een grote glimlach en een toverhoed achter het scherm. ;)
Heb je performance gecheckt, hoe is de resolutie denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaWDw7m_SPvlNaDd91OW5DZZT_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zqzNP6zU3HyKxPEW9Jz5a3oI.jpg?f=fotoalbum_large
Held !!
Dankjewel man, tot ik dit niet wist :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:22:
Volgens mij zit @G_Dragon met een grote glimlach en een toverhoed achter het scherm. ;)
Heb je performance gecheckt, hoe is de resolutie denk je?
Xbox zegt 3840x2160p op de tv

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gc8Eelp0wDnvtqx5TW10LIOqCiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81A9mDnzZsLl4zaVffG6umnu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door G_Dragon op 06-02-2023 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:59
G_Dragon schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:20:
[...]

Wellicht dat de VRR hier een flink aandeel in heeft? Had dit zelf ook met Tlou part 1 met unlocked fps en vrr aan.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Kuhr89 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:28:
[...]

Wellicht dat de VRR hier een flink aandeel in heeft? Had dit zelf ook met Tlou part 1 met unlocked fps en vrr aan.
zo ver ik weet draait tlou1 op 60 fps. VRR Kickt in bij minimaal 48hz (PS5) als ik het goed heb. Als je op 30fps speelt zou je niets merken van VRR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keesmetvlees
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-08 21:10
Hier stond ik toch wel even van te kijken, hoor ik dat nu goed?

YouTube: Hogwarts Legacy_20230206000557

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mania-92
  • Laatst online: 18-09 07:01
Ik vind de reviews toch wel tegen vallen. Ik was onder de indruk dat je gedrag en/of keuzes binnen het spel van grote invloed zouden zijn op het spel. Maar in de reviews lees ik dat de keuze tot welk huis je behoort vrijwel compleet cosmetisch is. En dat het compleet uitmoorden van iedereen die je tegen komt compleet zonder consequenties is... Dat vind ik toch wel erg tegen vallen. Zal de game vast gaan spelen, maar dan wacht ik wel even tot de game wat goedkoper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
Mania-92 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:42:
Ik vind de reviews toch wel tegen vallen. Ik was onder de indruk dat je gedrag en/of keuzes binnen het spel van grote invloed zouden zijn op het spel. Maar in de reviews lees ik dat de keuze tot welk huis je behoort vrijwel compleet cosmetisch is. En dat het compleet uitmoorden van iedereen die je tegen komt compleet zonder consequenties is... Dat vind ik toch wel erg tegen vallen. Zal de game vast gaan spelen, maar dan wacht ik wel even tot de game wat goedkoper is.
wanneer heb je voor het laatst een echte rpg gespeeld waar je keuzes echt invloed hebben op het verhaal gedurende game (niet enkel het einde zoals bijv tw3). Voor mij is dat lang geleden..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 23:35
Mania-92 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:42:
Ik vind dit wel fijn, weet je sowieso dat je niks mist :+

En geen keuzestress 10/10

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GluonC schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:23:
[...]

[Afbeelding]
Held !!!
Dankjewel man, tot ik dit niet wist :D
Ik mag hopen dat ik 'm binnen het uur wel binnen heb met m'n 500mbit 8)7

Met een beetje geluk...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1PsKtfO7_mbmj5jHtKlqUaHXEA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oCA5uKRv769upD6S2UV9vA9t.png?f=fotoalbum_large

Net terug van werk, ik heb op de wc alleen de 'review' van NU.nl doorgelezen. Eigenlijk mag je dat geen review noemen. Eerder alsof iemand even de game een uur heeft gespeeld en verder op social media heeft zitten kijken over wat mensen zeggen over de game.

Wat is de beste review tot nu? Ik bedoel inhoudelijk, niet qua cijfer.

[ Voor 22% gewijzigd door RobinNL op 06-02-2023 17:56 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Tweakwondo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:50:
[...]

wanneer heb je voor het laatst een echte rpg gespeeld waar je keuzes echt invloed hebben op het verhaal gedurende game (niet enkel het einde zoals bijv tw3). Voor mij is dat lang geleden..
Disco Elysium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
RobinNL schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:51:
[...]

Net terug van werk, ik heb op de wc alleen de 'review' van NU.nl doorgelezen. Eigenlijk mag je dat geen review noemen. Eerder alsof iemand even de game een uur heeft gespeeld en verder op social media heeft zitten kijken over wat mensen zeggen over de game.

Wat is de beste review tot nu? Ik bedoel inhoudelijk, niet qua cijfer.
Die van ACG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Laatst online: 18-09 07:01
Tweakwondo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:50:
[...]

Dat doet er voor mij niet toe. Dat is wel zoals ik het uit de previews/marketing materiaal haalde. Valt dus gewoon ontzettend tegen. Maakt de game ook niet gelijk slecht, maar ook niet zo innovatief dat die vooraan op de backlog moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
keesmetvlees schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:35:
Hier stond ik toch wel even van te kijken, hoor ik dat nu goed?

YouTube: Hogwarts Legacy_20230206000557
Huh wait what? Dat is een mannen stem bij een vrouw, nee please dit moet een fout zijn die opgelost gaat worden met een update :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
RobinNL schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:51:
[...]

Hier gaat het wel even duren 😅 maar heb nog ff komt goed haha
Evernote schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:51:
[...]

Ik vind dit wel fijn, weet je sowieso dat je niks mist :+

En geen keuzestress 10/10
Dit dus, ik ben een perfectionist die geen enkele dialoog of quest wilt missen. Mass Effect, The Withcher 3, en The Outer Worlds meerdere malen uitgespeeld om die reden.
Geef mij maar gewoon een mooie wereld maar ik mezelf in kan verliezen met een leuk verhaal, helemaal prima 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-04 17:37

Wat is je geheim? Ik wil ook spelen!

PSN: Wauzer010

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46
Zou me niets verbazen als het downloaden traag gaat, omdat iedereen de game vrijwel tegelijk probeert binnen te halen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
wauzer schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:00:
[...]

Wat is je geheim? Ik wil ook spelen!
spoiler:
Xbox Series X, locatie naar New Zealand , restart en spelen maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Metacritic loopt, zoals gebruikelijk, weer aardig uiteen. Van een 7 tot 10, maar gemiddeld 8,6 dus prima.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:40
G_Dragon schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:11:
[...]

Ik kan niet oordelen over je leven, dus kan alleen maar denken dat je dit niet zomaar roept en je er een goede reden voor hebt uit ervaring. Hopelijk niks ergs? Maar ik luister inderdaad ook naar mijn lichaam, als ik moe ben ga ik naar bed maar als ik nog te wakker ben zal ik misschien wel om 00:00 gaan spelen en anders is er morgen weer een nieuwe kans O-)
Nee hoor roep het zomaar, gewoon lekker slapen als je terug komt.
Ik heb dan geen ervaring met nachtdiensten, je zult misschien ook niet moe zijn direct.

Maar om je zelf nu helemaal op wakker te houden voor een spelletje, er zijn belangrijkere dingen 😋.
Als je nou die dag en erna vrij ben tot daar aan toe, maar anders zou zeggen lekker wachten ermee.

[ Voor 6% gewijzigd door Carlos0_0 op 06-02-2023 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
G_Dragon schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:57:
[...]

Huh wait what? Dat is een mannen stem bij een vrouw, nee please dit moet een fout zijn die opgelost gaat worden met een update :?
Je kunt aan het begin je karakter instellen. Daarbij kun je kiezen uit twee stemmen. Het is aan de speler om te kiezen hoe het poppetje eruit ziet en hoe het moet klinken.

[ Voor 7% gewijzigd door Exactor it op 06-02-2023 18:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
Exactor it schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:25:
[...]

Je kunt aan het begin je karakter instellen. Daarbij kun je kiezen uit twee stemmen. Het is aan de speler om alles te kiezen.
Als je de link had bekeken zou je zien dat het om een NPC gaat, een vrouwelijk uitziende NCP met een vrij zware mannen stem.

Als dit inderdaad instelbaar is dan heb ik niets gezegd maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Chaoss schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:11:
Metacritic loopt, zoals gebruikelijk, weer aardig uiteen. Van een 7 tot 10, maar gemiddeld 8,6 dus prima.
We moeten vooral de NRC volgen denk ik :Y

:+

:')

https://www.nrc.nl/nieuws...ling-controverse-a4156281

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Nopheros schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:27:
[...]

Als je de link had bekeken zou je zien dat het om een NPC gaat, een vrouwelijk uitziende NCP met een vrij zware mannen stem.

Als dit inderdaad instelbaar is dan heb ik niets gezegd maar dat lijkt me sterk.
Ah OK, dan heb ik niks gezegd. Al merk ik dat ik me stukken minder druk maak om hoe goed geslachten en hun kenmerken samengaan in computerspellen dan vele anderen. :)

Edit: tip, aan het begin van het spel moet je zoals gebruikelijk achter mensen aanlopen. Als je tegen ze aan rolt rennen ze door. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Exactor it op 06-02-2023 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Allemachtig wat een tenenkrommende introductie :X

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tenenkrommend inderdaad. NRC welkom op mijn persoonlijke cancel lijst. :P
Dat wisselen van spells vind ik wel minder klinken. Daar stoorde ik mij ook al aan in Psychonauts 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Chaoss schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:50:
[...]

Allemachtig wat een tenenkrommende introductie :X
Dat soort kranten zouden zich niet moeten bemoeien met gamen. Alles wordt erger gemaakt dan werkelijkheid. achja levert clicks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43
Chaoss schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:11:
Met 7 als laag is het dikke prima voor metacritic imo. Kans verwacht ik ook nog eens heel aannemelijk dat die boycotters ipv de verkoop nu de reviews gaan boycotten xD

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:57:
[...]

Nee de
spoiler:
bartender is transgender, stond in diverse reviews.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:42
Nopheros schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:27:
[...]

Zware van Nelle shag en een flinke drinker is tegenwoordig geen acceptabele verklaring meer denk ik? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
bazzemans schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:03:
[...]

Zware van Nelle shag en een flinke drinker is tegenwoordig geen acceptabele verklaring meer denk ik? :+
Denk dat er een bepaalde potion verkeerd is gevallen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 09:40

Tweakjur

Redacteur
Ht87 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:42:
[...]

Benieuwd naar wat Tweakers er van gaat vinden, helaas ook geen reviewexemplaar gekregen?
Wel hoor, maar dat is nu een dag of zes geleden. Geen idee of de rest zo veel meer heeft gespeeld al dan ik (of de game gewoon eerder had, zou ook kunnen), maar ik ben niet klaar om al een definitieve conclusie te geven. Hopelijk nemen we eind deze week de review op en staat ie begin volgende week online.

edit: NIET klaar dus.. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Tweakjur op 06-02-2023 19:14 ]

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Pagina: 1 ... 22 ... 58 Laatste

Let op:
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions