"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Je ziet met de quality mode in het kasteel wel veel mooiere lichtinvallen/schaduwen van het licht dat door de ramen komt. Dat is een van de grootste dingen de me al opvielen bij een vergelijking van de preview beelden waarvan er één previewer was die de game op quality mode gezet had.mikkelnl schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:40:
Ik hoop erg dat performance mode niet te veel inlevert qua lightning effecten... resolutie iets lager vind ik prima.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Gemiddelde score zal inderdaad nooit een 10 opleveren, maar er zijn wel degelijk reviewers geweest die GTA 5 een 10/10 gegeven hebben, bij Hogwarts heb ik ze nog niet gezien.Agent47 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:50:
Mensen verwachten soms echt te veel. Een game kan nooit een 10(+) zijn. Zelfs GTA V haalde een 9,5 hier, is ook geen 10. Kijk hoeveel lol mensen daar nog steeds mee hebben.
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
op metacritic heb ik er nu 3 voorbij zien komen.Kalder schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:53:
[...]
Gemiddelde score zal inderdaad nooit een 10 opleveren, maar er zijn wel degelijk reviewers geweest die GTA 5 een 10/10 gegeven hebben, bij Hogwarts heb ik ze nog niet gezien.
Ik moet werken tot half 5....Wolverine9000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:00:
Release is er guts in Nieuw Zeeland. Voor diegene die al kunnen spelen have fun... @G_Dragon lukt het trucje bij jou?

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
compleet mee eens. Als ik kijk naar 2022 heeft een game als Hitman 3 en Elden Ring mij stukken meer weten te boeien dan elke andere game die is uitgekomenAgent47 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:50:
Mensen verwachten soms echt te veel. Een game kan nooit een 10(+) zijn. Zelfs GTA V haalde een 9,5 hier, is ook geen 10. Kijk hoeveel lol mensen daar nog steeds mee hebben.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ah dan heb ik die site al te lang niet meer geopendDaradius schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:54:
[...]
op metacritic heb ik er nu 3 voorbij zien komen.
Absoluut dat dat kan, de PS5 is bij lange na geen 3080 en die draait games meestal niet lager dan 1440p op 60fps op toch wel aardige settings moet ik zeggen over het algemeenFrez schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:55:
Ben vooral benieuwd naar de pc performance. Hier lees ik weinig over. Hopelijk kan ik met een 3080 op 1440p op hoge settings spelen.
[ Voor 17% gewijzigd door Kalder op 06-02-2023 12:57 ]
haha mee eens, ik houd me er ook niet mee bezig hoorKalder schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:55:
[...]
Ah dan heb ik die site al te lang niet meer geopendik was al overtuigd, dus ik heb me niet verder bezig gehouden met de scores.
Veel positieve reviews. kan niet wachten
Met VPN is mij niet gelukt trouwens
In drukke gebieden valt ie terug naar onder de 40fps las ik her en der.Frez schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:55:
Ben vooral benieuwd naar de pc performance. Hier lees ik weinig over. Hopelijk kan ik met een 3080 op 1440p op hoge settings spelen.
word hij voor pc niet pas morgen om 19:00 uur vrij gegeven ?Ricmaniac schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:56:
Is er niet zo'n install commando op steam wat we toen ook bij Lostark hebben kunnen gebruiken toen die niet in NL beschikbaar was![]()
Helaas niet, Lost Ark was meer een region lock op een andere manier van wat ik heb begrepen.Ricmaniac schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:56:
Is er niet zo'n install commando op steam wat we toen ook bij Lostark hebben kunnen gebruiken toen die niet in NL beschikbaar was![]()
Ja klopt snap ook niet waarom ik het alsnog probeerde hahahaDaradius schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:57:
[...]
word hij voor pc niet pas morgen om 19:00 uur vrij gegeven ?
Globally for PC players of Hogwarts Legacy the 72 Hour Early Access period will begin on February 7th at 10 AM PST/ 1PM EST.
is idd 19:00 onze tijd.
Wauw, had niet verwacht dat het zou werken. Hier opent de game nu ook, toch nog even werken voor ik er aa nbeginNotSoSteady schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:29:
[...]
Ben nu aan het spelen, dus het werkt wel.
Ik voel je pijnRicmaniac schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:00:
[...]
Ja klopt snap ook niet waarom ik het alsnog probeerde hahaha
Globally for PC players of Hogwarts Legacy the 72 Hour Early Access period will begin on February 7th at 10 AM PST/ 1PM EST.
is idd 19:00 onze tijd.
Elden Ring is dan ook wel een 10+corset schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:55:
[...]
compleet mee eens. Als ik kijk naar 2022 heeft een game als Hitman 3 en Elden Ring mij stukken meer weten te boeien dan elke andere game die is uitgekomenHopelijk gaat HL de volgende in de lijst worden
Zonder gekheid, ER is een game die eens in de 5 jaar voorbij komt.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Veel plezier!Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:09:
Deluxe pre-order is een feit, aan het downloaden.
Heb de normale variant net besteld. Van het weekend mee aan de slag!
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Proficiat. Geniet er van...Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:09:
Deluxe pre-order is een feit, aan het downloaden.
Dat zit hem er denk ik vooral ook in dat GTA 5 het genre naar een hoger plan tilde en iets deed wat andere games nog niet deden. Hogwarts Legacy doet niet zoveel nieuws, maar moet het vooral van de setting hebben. Wat dat betreft spelen ze gewoon op safe en dat lijkt dus weinig vernieuwende, maar wel heel degelijke game op te leveren die precies biedt wat fans ervan hoopten.Kalder schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:53:
[...]
Gemiddelde score zal inderdaad nooit een 10 opleveren, maar er zijn wel degelijk reviewers geweest die GTA 5 een 10/10 gegeven hebben, bij Hogwarts heb ik ze nog niet gezien.
Ben ook wel blij dat ze op safe gespeeld hebben eerlijk gezegd, als dit project echt overambitieus was geweest, vrees ik dat het meer in de richting van een CP77 situatie was gegaan.KlaasjeNL schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:13:
[...]
Dat zit hem er denk ik vooral ook in dat GTA 5 het genre naar een hoger plan tilde en iets deed wat andere games nog niet deden. Hogwarts Legacy doet niet zoveel nieuws, maar moet het vooral van de setting hebben. Wat dat betreft spelen ze gewoon op safe en dat lijkt dus weinig vernieuwende, maar wel heel degelijke game op te leveren die precies biedt wat fans ervan hoopten.
Denk dat we wel kunnen stellen dat de hype voor de game groter is dan we in hele lange tijd gezien hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 06-02-2023 13:21 ]
Nope. PC is enkel digital.Pimmuz schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:20:
Ehm komt er ook een deluxe edition voor de pc? en dan niet digital.
Ik ben inderdaad ook blij dat ze op safe hebben gespeeld.Kalder schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:20:
[...]
Ben ook wel blij dat ze op safe gespeeld hebben eerlijk gezegd, als dit project echt overambitieus was geweest, vrees ik dat het meer in de richting van een CP77 situatie was gegaan.
Denk dat we wel kunnen stellen dat de hype voor de game groter is dan we in hele lange tijd gezien hebben.
Dit is het type game waar een hele hoop mensen op hebben zitten wachten nog voordat de leaks uitkwamen.
Laat ze eerst maar een sterke game neer zetten die er voor zorgt dat ze hopelijk in de toekomst wat meer er mee kunnen innoveren
Ik vind het wel logisch eigenlijk. Ook een reden waarom ik niet perse meteen stond te springen om te preorderen.mikkelnl schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:32:
Zo, weer een bookmark die ik weg kan gooien LOL... Wat zijn die Amerikanen allemaal toch extreem woke ofzo...
https://www.engadget.com/...-editorial-110018998.html
[...]
Arme mevrouw, ze is al ruim een JAAR aan het piekeren... man man man man man...
Gelukkig lijkt Rowling weinig met de game te maken te hebben gehad.
nope, morgen vanaf 19:00Frez schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:41:
Is die 00.00 vanacht op steam te spelen met de deluxe editie?
Nee PC is morgen wereldwijd om 19:00 NL tijd.Frez schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:41:
Is die 00.00 vanacht op steam te spelen met de deluxe editie?
Niet dat ik eruit ga om 00.00u. maar morgen wel vroeger dan normaal!
Los van dit alles. Een goede graadmeter voor een "goede" game is als de review embargo voor de game release is. Als dit op de dag zelf is, dan zegt dat iets over het vertrouwen wat de devs er zelf in hebben. Althans... Dat valt me de laatste jaren op!
[ Voor 49% gewijzigd door Dubrillion op 06-02-2023 13:46 ]
Ja klopt middernachtDubrillion schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:45:
Stomme vraag. Maar de PS5 is wel gewoon vannacht 00.00?
Niet dat ik eruit ga om 00.00u. maar morgen wel vroeger dan normaal!
Ieder z'n ding. Voor mij een extra reden om 'm wel te kopen.Timothy3000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:39:
[...]
Ik vind het wel logisch eigenlijk. Ook een reden waarom ik niet perse meteen stond te springen om te preorderen.
Gelukkig lijkt Rowling weinig met de game te maken te hebben gehad.
[ Voor 117% gewijzigd door Ircghost op 06-02-2023 14:09 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Ircghost op 06-02-2023 14:09 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
jammer dat er nog geen pc reviews zijn, vooral op technisch gebied. Het spel krijgt goede reviews maar nog niets gelezen over de prestaties op de pc. ik wacht af met aankopen
Ja zag het na het posten ook oepsRobvG schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:56:
[...]
Dat was een maand geleden al, zie de datum bij je artikel.
Wel te verwachten toch? Het spel komt binnenkort uit dus dat het de best verkochte game van dit moment is... Zou juist slecht zijn als de game niet in het lijstje voor zou komen.
Begrijp verder uit reviews dat de side quests de standaard "fetch this" of "collect this" quests zijn, wel wat jammer. Ziet er verder wel goed uit. Ben nog aan het twijfelen of ik de game ga kopen of eerst download met een crack en eventueel later alsnog koop als ik de game het geld waard vind.
Ben eigenlijk van mening dat dat echt niet meer kan tegenwoordig, vroeger was het de normaalste zaak van de wereld, maar ik heb wel respect gekregen voor devs in de tussentijd, zeker de wat kleinere studios, al heeft de CP77 situatie wel weer een flinke deuk achtergelaten waardoor ik wel een stuk huiveriger ben geworden met pre orders, maar ik vind dat ze het recht hebben om voor hun werk betaald te worden als jij de game graag wilt spelen. Er is genoeg content te vinden om een weloverwogen beslissing te maken of je de game leuk lijkt of niet.Nopheros schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:58:
[...]
Begrijp verder uit reviews dat de side quests de standaard "fetch this" of "collect this" quests zijn, wel wat jammer. Ziet er verder wel goed uit. Ben nog aan het twijfelen of ik de game ga kopen of eerst download met een crack en eventueel later alsnog koop als ik de game het geld waard vind.
De CP77 situatie zou dan ook nog altijd niet veel gedaan moeten hebben aan je respect voor de devs aangezien die gehele situatie gecreëerd is door managementKalder schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:03:
[...]
Ben eigenlijk van mening dat dat echt niet meer kan tegenwoordig, vroeger was het de normaalste zaak van de wereld, maar ik heb wel respect gekregen voor devs in de tussentijd, zeker de wat kleinere studios, al heeft de CP77 situatie wel weer een flinke deuk achtergelaten waardoor ik wel een stuk huiveriger ben geworden met pre orders, maar ik vind dat ze het recht hebben om voor hun werk betaald te worden als jij de game graag wilt spelen. Er is genoeg content te vinden om een weloverwogen beslissing te maken of je de game leuk lijkt of niet.
Wie er ook voor verantwoordelijk was maakt in mijn ogen niet uit. Cyberpunk heeft gewoon bewezen dat games eerst even testen op je apparaat voordat je 60-70 euro uit geeft helemaal niet verkeerd is. Dat dit niet de mening is van iedereen begrijp ik maar dat heeft met iig met Cyberpunk en genoeg andere games flink wat geld bespaard.JobRapati schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:05:
[...]
De CP77 situatie zou dan ook nog altijd niet veel gedaan moeten hebben aan je respect voor de devs aangezien die gehele situatie gecreëerd is door management
Daarnaast geef ik in m'n eigen post zelf al aan dat als de game het geld waard is dat ik het alsnog koop, dus snap de reactie niet helemaal.
Aangezien er in de review copies nog steeds technische issues op de PS5 variant zitten, is het voorlopig wachten of de day 1 patch de performance iets beter maakt.Tweakwondo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:57:
[...]
jammer dat er nog geen pc reviews zijn, vooral op technisch gebied. Het spel krijgt goede reviews maar nog niets gelezen over de prestaties op de pc. ik wacht af met aankopen
Ik heb helaas weinig hoop, er zijn teveel games uitgekomen met veel fanfare en slechte performance.
Dat de gameplay goed is, en de game zelf geweldig is? Awesome
Dat er technische issues zijn? Jammer
Ik reageer dan ook helemaal niet direct op jou of jou keuze om eerst te testen via een crackNopheros schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:07:
[...]
Wie er ook voor verantwoordelijk was maakt in mijn ogen niet uit. Cyberpunk heeft gewoon bewezen dat games eerst even testen op je apparaat voordat je 60-70 euro uit geeft helemaal niet verkeerd is. Dat dit niet de mening is van iedereen begrijp ik maar dat heeft met iig met Cyberpunk en genoeg andere games flink wat geld bespaard.
Daarnaast geeft ik in m'n eigen post zelf al aan dat als de game het geld waard is dat ik het alsnog koop, dus snap de reactie niet helemaal.
Enkel op de reactie dat CP77 een deuk in het respect voor de devs heeft veroorzaakt.
Het grootste deel van m'n post was idd niet voor jouw bedoeld.. Had beter de vorige poster kunnen quoten.JobRapati schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:09:
[...]
Ik reageer dan ook helemaal niet direct op jou of jou keuze om eerst te testen via een crack
Enkel op de reactie dat CP77 een deuk in het respect voor de devs heeft veroorzaakt.
Cyberpunk heeft vooral bewezen dat het wijs is userreviews even af te wachten.Nopheros schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:07:
[...]
Wie er ook voor verantwoordelijk was maakt in mijn ogen niet uit. Cyberpunk heeft gewoon bewezen dat games eerst even testen op je apparaat voordat je 60-70 euro uit geeft helemaal niet verkeerd is. Dat dit niet de mening is van iedereen begrijp ik maar dat heeft met iig met Cyberpunk en genoeg andere games flink wat geld bespaard.
Daarnaast geef ik in m'n eigen post zelf al aan dat als de game het geld waard is dat ik het alsnog koop, dus snap de reactie niet helemaal.
Er zit echt wel een verschil tussen performance issues en performance issues.corset schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:08:
[...]
Aangezien er in de review copies nog steeds technische issues op de PS5 variant zitten, is het voorlopig wachten of de day 1 patch de performance iets beter maakt.
Ik heb helaas weinig hoop, er zijn teveel games uitgekomen met veel fanfare en slechte performance.
Dat de gameplay goed is, en de game zelf geweldig is? Awesome
Dat er technische issues zijn? Jammer
Pokemon Scarlet en Violet draaide verschrikkelijk en zag er ook nog eens niet uit.
Het haalde me soms gewoon zelfs uit de belevenis.
Zat Skyrim tijdens launch vol bugs? JA.... heeft het me ooit gestoord? Absoluut niet!
Nou ja, die zullen er zeker een vinger in de pap gehad hebben, maar denk dat dit ook mede aan de devs heeft gelegen, misschien te weinig interne communicatie o.i.d. ik heb de complete situatie niet helemaal helder, dus kan er misschien niet heel goed over oordelen, maar dan nog, ook management is onderdeel van de ontwikkeling. En waarschijnlijk hadden de devs gewoon veel meer tijd nodig gehad dan ze gegeven waren, waardoor er ook nog een hele hoge prestatiedruk ontstaat wat ook weer negatief kan zijn. Zelfs al kunnen de devs er niets aan doen dat het zo faalde, het heeft toch mijn vertrouwen in de game industrie verlaagd mede omdat ze de game ook nog eens zo enorm op gehyped hebben, en eigenlijk maar heel weinig hebben laten zien vooraf aan de release, dat zie ik dan tegenwoordig ook als rode vlag als er maar heel weinig van een game getoond wordt en helemaal als al die beelden ook nog van de ontwikkelaars zelf zijn en (bijna) geen gameplay bevatten.JobRapati schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:05:
[...]
De CP77 situatie zou dan ook nog altijd niet veel gedaan moeten hebben aan je respect voor de devs aangezien die gehele situatie gecreëerd is door management
Anyway, we dwalen af, is er hier al iemand aan het spelen? Domme vraag natuurlijk, dan kijkt die gene natuurlijk niet meer op Tweakers.
[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 06-02-2023 14:23 ]
bugs daar gelaten, slechte performance door slechte optimalisatie is vooral waar ik tegen aankijk (mits dit een probleem zou zijn). Ik wil wel lekker kunnen spelen wat visuele bugs maakt mij minder uit. skyrim liep destijds redelijk goedDubrillion schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:10:
[...]
Er zit echt wel een verschil tussen performance issues en performance issues.
Pokemon Scarlet en Violet draaide verschrikkelijk en zag er ook nog eens niet uit.
Het haalde me soms gewoon zelfs uit de belevenis.
Zat Skyrim tijdens launch vol bugs? JA.... heeft het me ooit gestoord? Absoluut niet!
** nvm was al offtopic **Timothy3000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:48:
En daar kan ik me dan echt weer totaal niks bij voorstellen. Bizar als je dat meent.
[ Voor 38% gewijzigd door stomley op 06-02-2023 14:23 ]
Er is al wel wat informatie over te vinden maar niet veel..Tweakwondo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:57:
[...]
Performance-wise, there’s a little to be desired. I’m playing on a 3080 with the graphics preset on ultra, and while quieter areas can see me hit 80fps, wandering around a busy part of Hogwarts or waltzing from shop to shop in Hogsmeade can drop to around 40fps. One particularly egregious occasion was at the Owlery, where I spent my entire time below 20fps, but it fixed itself after leaving. It’s not unplayable, and even without ray tracing the game looks rather lovely, but there’s room for improvement.
Zie ook: https://steamcommunity.co...ns/0/3761104498510933132/By far the biggest issue in Hogwarts Legacy at the time of this review is performance on the PC build. We’ve seen several games recently with deeply flawed PC builds, and it appears, sadly, that Hogwarts Legacy is one of them. Walking into certain areas will see trees violently shaking themselves like a malfunctioning Whomping Willow, obscuring vision as the framerate drops into the single digits. Walking into Hogsmeade’s town square early in the game every NPC in the square started to shimmer in and out of existence, flickering wildly as the trees slowly grew and shook until basically nothing could be seen. This was one of the worst moments that we saw in terms of performance, but bugs of that calibre were common during the 20 hours we spent with the game. Many sections had poor framerates, making tough jumping puzzles and combat difficult with unpredictable stuttering.
It feels fixable with patches, and hopefully it gets fixed, because the PC version’s performance issues are really just a wrinkle in the ointment of a game that’s surprisingly detailed and full of different systems.
Het is DIK! En heel erg mooi! Zekers die ~€30 waard.
Cyberpunk heeft laten zien dat reviews, gameplay beelden bekijken etc belangrijk is. Het illegaal downloaden etc (dan waarschijnlijk daarna niet aanschaffen(ook al zeggen we van wel, maar indien je het al uitgespeeld heeft lijkt het mij vreemd maar zo wel kuddos)) is niet wat het heeft bewezen.Nopheros schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:07:
[...]
Enorm veel zin in nu.
PSN: bollsie
dank voor het delen. ik hou mijn verwachting nog neutraal, hoe dan ook begin ik moedeloos te worden van de prestaties op een (niet 2000 euro) kostende pc. het lijkt erop dat je steeds vaker een pc nodig hebt om door alle ellende heen te beuken. zo wordt pc gamer er niet leuker opEvernote schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:23:
[...]
Er is al wel wat informatie over te vinden maar niet veel..
[...]
[...]
Zie ook: https://steamcommunity.co...ns/0/3761104498510933132/
ik wacht nog af
Het grote probleem is wanneer je er met hardware niet meer doorheen beukt zoals bij een groot aantal games al het geval is..Tweakwondo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:40:
[...]
dank voor het delen. ik hou mijn verwachting nog neutraal, hoe dan ook begin ik moedeloos te worden van de prestaties op een (niet 2000 euro) kostende pc. het lijkt erop dat je steeds vaker een pc nodig hebt om door alle ellende heen te beuken. zo wordt pc gamer er niet leuker op![]()
ik wacht nog af
Unreal Engine is vaak de gedeelde noemer bij dit soort problemen, erg jammer dat deze engine zoveel gebruikt wordt. (Ook voor deze game)
Van mij mag die engine afsterven, dan maar minder games.
[ Voor 4% gewijzigd door Evernote op 06-02-2023 14:43 ]
Niet? Op een paar technische probleempjes na schrijven ze over een fantastische ervaring.sjufke schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:38:
Nou, de review van PU is er nou niet een die je over de streep trekt als je nog twijfels hebt.
Mag hopen dat ik wel gewoon alles op 4k met RT kan spelen 60fps+
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Maar dan kan ik hem natuurlijk ook niet morgen al spelen neem ik aan? Dit geld alleen voor een digitale versie?
Success met een Deluxe editie te vinden dan. Die zijn nu nagenoeg uitverkocht. Overal.GluonC schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:50:
Hoorde van een maat als je de deluxe edition koopt dat je hem morgen al kan spelen. Hoe zit dat dan als ik hem bestel via een website? Ik ben nog een beetje ouderwets en heb met games die ik graag speel toch liever het hoesje erbij voor de collectie
Maar dan kan ik hem natuurlijk ook niet morgen al spelen neem ik aan? Dit geld alleen voor een digitale versie?
Bij de meeste winkels in de deluxe versie inmiddels uitverkocht. In de online store nog wel te krijgen en dan kan je vanaf vannacht spelen.GluonC schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:50:
Hoorde van een maat als je de deluxe edition koopt dat je hem morgen al kan spelen. Hoe zit dat dan als ik hem bestel via een website? Ik ben nog een beetje ouderwets en heb met games die ik graag speel toch liever het hoesje erbij voor de collectie
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Als de game op de consoles goed draait zou ik verwachten dat hij dat op een nog krachtigere pc ook wel zou doen. Of vind je het belangrijk om alle toeters en bellen zoals Ray Tracing en weet ik het allemaal op de hoogste stand te hebben bij een 4K resolutie? Dat doen de consoles ook niet en toch vind ik het er schitterend uitzien op de PS5, zelfs al op de performance mode.Evernote schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:43:
[...]
Het grote probleem is wanneer je er met hardware niet meer doorheen beukt zoals bij een groot aantal games al het geval is..![]()
Unreal Engine is vaak de gedeelde noemer bij dit soort problemen, erg jammer dat deze engine zoveel gebruikt wordt. (Ook voor deze game)
Van mij mag die engine afsterven, dan maar minder games.
Neem ik ook aan. Echter krijg ik wel het gevoel dat er stutters, bugs en pop-in in zitten.Xtr3me4me schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:44:
Ik heb een i7-13700k met een rtx4090 en ddr5 6400mhz.
Mag hopen dat ik wel gewoon alles op 4k met RT kan spelen 60fps+
Correctie, ik lees dit met een rtx4090 op dsogaming.com:
“At native 4K/Max Settings/Ray Tracing, we were getting a minimum of 42fps and an average of 46fps. With DLSS 2 Quality, we were able to hit a minimum of 72fps and an average of 76fps. And with DLSS 3 Quality, we were getting over 100fps at all times.”
DLSS3, snap nog steeds niet dat ze het zo genoemd hebben, het doet letterlijk hetzelfde als een tv die op vloeiend interpoleren staat, frames verzinnen op basis van de vorige frames, alleen dan waarschijnlijk icm DLSS2.t0mmiiiii schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:52:
[...]
Neem ik ook aan. Echter krijg ik wel het gevoel dat er stutters, bugs en pop-in in zitten.
Correctie, ik lees dit met een rtx4090 op dsogaming.com:
“At native 4K/Max Settings/Ray Tracing, we were getting a minimum of 42fps and an average of 46fps. With DLSS 2 Quality, we were able to hit a minimum of 72fps and an average of 76fps. And with DLSS 3 Quality, we were getting over 100fps at all times.”
Volgensmij werkt dat niet zo. wanneer een game juist voor een cosnole gemaakt is, en dus maar op 1 software variant. Kan je er niet vanuit gaan dat alles ook vlekkenloos gaat draaien op een pc waar 100e varianten zijn.Kalder schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:52:
[...]
Als de game op de consoles goed draait zou ik verwachten dat hij dat op een nog krachtigere pc ook wel zou doen. Of vind je het belangrijk om alle toeters en bellen zoals Ray Tracing en weet ik het allemaal op de hoogste stand te hebben bij een 4K resolutie? Dat doen de consoles ook niet en toch vind ik het er schitterend uitzien op de PS5, zelfs al op de performance mode.
Maar de game is niet alleen voor console gemaakt, en daarna geport naar pc, er is gewoon aan een volledige pc versie gewerkt mag ik aannemen.Daradius schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:55:
[...]
Volgensmij werkt dat niet zo. wanneer een game juist voor een cosnole gemaakt is, en dus maar op 1 software variant. Kan je er niet vanuit gaan dat alles ook vlekkenloos gaat draaien op een pc waar 100e varianten zijn.
Performance. Altijd eigenlijk haha.G_Dragon schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:56:
Welke modus gaan jullie spelen? Ik denk zelf op Performance vanwege de 60FPS maar mij lijkt die Fidelity met Raytracing ook erg mooi. Nadeel is dan 30 fps ....
dat is wel waar we op hopen natuurlijk, maar bij veel studios helaas niet altijd hoe het gebeurd.Kalder schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:57:
[...]
Maar de game is niet alleen voor console gemaakt, en daarna geport naar pc, er is gewoon aan een volledige pc versie gewerkt mag ik aannemen.
Absoluut, terug naar 30fps? Ik hoop echt met heel mijn hart; NOOIT!
Verwijderd
Performance, 60fps sowieso.G_Dragon schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:56:
Welke modus gaan jullie spelen? Ik denk zelf op Performance vanwege de 60FPS maar mij lijkt die Fidelity met Raytracing ook erg mooi. Nadeel is dan 30 fps ....
Ik ga de 30fps zoals gewoonlijk niet eens checken.
(PS5)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2023 15:01 ]
Ik ga voor DLSS 2 met Quality aan. Kijk het is geen fps game. Zolang ik boven de 60fps blijf ten allertijde waar ik ook ben, ben ik blij.G_Dragon schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:56:
Zolang ik maar alle eye candy open kan gooien en boven de 60fps blijf.
Ik vind het belangrijk dat de frames consistent geproduceerd worden (stabiele frametimes) en omdat ik op een 4K scherm speel wil ik de game wel op 4K draaien.Kalder schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:52:
[...]
Als de game op de consoles goed draait zou ik verwachten dat hij dat op een nog krachtigere pc ook wel zou doen. Of vind je het belangrijk om alle toeters en bellen zoals Ray Tracing en weet ik het allemaal op de hoogste stand te hebben bij een 4K resolutie? Dat doen de consoles ook niet en toch vind ik het er schitterend uitzien op de PS5, zelfs al op de performance mode.
Maar PC games (en vooral UE games en PC ports) worden helaas geplaagd door technische problemen en dan voornamelijk stutters en inconsistent frametimes waardoor een aantal games gewoon helemaal niet vloeiend draaien.
Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld ook Borderlands 3, als je texture streaming niet uitzet is de game onspeelbaar op het moment van schrijven.
Ik ga morgen dus ook direct -notexturestreaming in Steam’s ‘launch options’ zetten.
Daarom dat ik de Series X versie heb gekocht, opstarten en play. Geen gezeur met settings of hopeloos moeten zoeken voor het toch wat te doen draaien, mocht er weer problemen zijn met de pc versie.Kalder schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:52:
[...]
Been there done that met andere games, daarom dat ik gewoon de veilige route neem.
De hardware wordt over het algemeen wat efficiënter aangesproken in consoles, maar dat verschil wordt steeds kleiner. Zeker als het ook nog moet draaien op PS4/XBox One X. Snap heel goed dat ze dat niet tegelijkertijd durven te releasen, dat worden Cyberpunk taferelen anders.Daradius schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:55:
[...]
Volgensmij werkt dat niet zo. wanneer een game juist voor een cosnole gemaakt is, en dus maar op 1 software variant. Kan je er niet vanuit gaan dat alles ook vlekkenloos gaat draaien op een pc waar 100e varianten zijn.
In de basis zit je altijd goed als je qua pc op plus 10-20% zit van de hardware van de laagste courante console dus in dit geval de Series S.
Het gros van de 'ultra' settings is toch nutteloos t.o.v. high/very high. Daarnaast heb je nog de onzin settings die toch vrijwel altijd uit moeten zoals vsync, motion blur, TAA, DoF, flim grain, post processing etc.
In het geval van Hogwarts Legacy lijkt me dat de grootste bottleneck de draw distance, asset loading en de AI. Dus met een snelle SSD, goede 8C/16T op 4+ Ghz en fatsoenlijk ram, moet je al een heel eind kunnen komen. Stutters liggen praktisch nooit aan de videokaart, je kan de CPU altijd nog wat extra overclocken voor hogere min fps en met de graphic settings wat omklooien voor hogere max fps.
Ik ga toch voor de 60 fps op de ps5 hoor....G_Dragon schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:56:
Waarom geen DLSS 3 ipv 2?Xtr3me4me schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:00:
[...]
Ik ga voor DLSS 2 met Quality aan. Kijk het is geen fps game. Zolang ik boven de 60fps blijf ten allertijde waar ik ook ben, ben ik blij.
Zolang ik maar alle eye candy open kan gooien en boven de 60fps blijf.
Omdat dlss 3, kan maar kan bij snelle beelden soms de wensen overlaten.
Ik ga het wel proberen, maar als ik veel screentearing zie dan switch ik naar dlss 2
Gewoon Fidelity op de XSX. 30fps is wat mij betreft prima bij dit soort games.G_Dragon schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:56:
Rupsen, Rapsen.
Laten we hopen dat het met de day1 patch op pc opgelost is
En al helemaal niet voor een studio die nog niet eerder games heeft opgeleverd..jori040 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:29:
Petje af voor de ontwikkelaar want ik had deze cijfers niet verwacht.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Waar haal je dit vandaan? Dit is gewoon niet waar.spartacusNLD schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:29:
[...]
En al helemaal niet voor een studio die nog niet eerder games heeft opgeleverd..

Verwijderd
zitten wel wat zieke games tussen zo te zien. allemaal pareltjesEvernote schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:33:
[...]
Waar haal je dit vandaan? Dit is gewoon niet waar.
[Afbeelding]
Ahh.. ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit de eerste game is van Portkey.. maar dat is dan blijkbaar niet de Dev?Evernote schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:33:
[...]
Waar haal je dit vandaan? Dit is gewoon niet waar.
[Afbeelding]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Avalanche studios is de dev, portkey games de uitgever, daarbij komt wel dat portkey al meerdere games heeft uitgegeven.spartacusNLD schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:34:
[...]
Ahh.. ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit de eerste game is van Portkey.. maar dat is dan blijkbaar niet de Dev?
Eigenlijk is Portkey games gewoon een dingetje van WB voor Wizarding World spellen.
[ Voor 10% gewijzigd door JobRapati op 06-02-2023 15:36 ]
Dan heb ik niks gezegdJobRapati schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:36:
[...]
Avalanche studios is de dev, portkey games de uitgever, daarbij komt wel dat portkey al meerdere games heeft uitgegeven.

Ik lees nogal wat dingen die me te denken zetten. Want het is wel wat meer dan first day patch dingetjes.Timothy3000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:44:
[...]
Niet? Op een paar technische probleempjes na schrijven ze over een fantastische ervaring.
- (nog maar) Weinig variatie in vijanden
- Gevechten “eindbaas” laat te wensen over
- Emotieloze NPC’s
- Glitches (day one patch)
- Verhaallijn dunnetjes
Als je harnassen, schilderijen, etc tot leven wekt kun je op zijn minst de npc wat emotie laten tonen.
Misschien leg ik de lat wel erg hoog en misschien storen deze dingen uiteindelijk niet omdat je door alle pracht en praal afgeleid bent.
PSN: bollsie
Precies.Vermoed dat ze bij WB de tijd en budget hebben gekregen.spartacusNLD schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:29:
[...]
En al helemaal niet voor een studio die nog niet eerder games heeft opgeleverd..
UPDATE: Dacht da je bedoelde 1e goede game.De studio bestaat al sinds 1995.
[ Voor 12% gewijzigd door jori040 op 06-02-2023 15:49 ]
Voor mij heel erg afhankelijk van hoe t op de series s is geoptimaliseerd. Ik heb eigenlijk nooit problemen met 30fps omdat ik nooit hardcore op 60fps heb gespeeld, simpelweg omdat dat op de ps4 en voorgangers nooit mogelijk was. In het Stadia tijdperk wel even 60fps ervaren, maar zolang ik maar begin op 30fps merk ik er niet zoveel van (andersom is wel vervelend!). Mijn gamebrein is denk ik ingebrand op 30fpsG_Dragon schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:56:
Haha dat artikel op nu.nl is nauwelijks een review te noemen... maar te woke in de zin van dat het maken van een transgender personage mogelijk is?Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:34:
Was erg hyped voor deze game, maar na de review op nu.nl gelezen te hebben sla ik m over. Mij te woke
Stay hungry, stay foolish!
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions