✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Niet echt spoiler maar zet het voor de zekerheid toch maar in een tag.G_Dragon schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:38:
Ik hoop dat het toch wel iets meer uren gaan zijn dan in de spoilertag![]()
spoiler:Hogwarts Legacy will take roughly 35 hours to complete on average, and a completionist run with side quests will take about 70 hours.
Ter vergelijking: de speelduur is daarmee vergelijkbaar metG_Dragon schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:38:
spoiler:Hogwarts Legacy will take roughly 35 hours to complete on average, and a completionist run with side quests will take about 70 hours.
Daan0s schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:54:
[...]
Niet echt spoiler maar zet het voor de zekerheid toch maar in een tag.
spoiler:Hoop het juist niet, dit is toch een mooi aantal. En sowieso wordt dat natuurlijk veel meer als je meerdere playthroughs doet. Al die ellendige games zoals Assassins Creed met 150+ uur om te completen maar intussen ben je daarvan wel 100 uur steeds hetzelfde aan het doen. Ten eerste heb ik daar geen tijd voor en ten tweede is het saai ook nog. Net zoals God of War, 32 uur gedaan over main en behoorlijk wat side quests en dat is perfect.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik denk dat ik alleen al 35 uur bezig ben met het aanmaken van mijn characterG_Dragon schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:38:

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Hahaha herkenbaar en dan ben je bijna klaar met het maken van je character, komt de vraag welke naam je hem of haar gaat geven... weer 30 minuten verderXtr3me4me schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:04:
[...]
Ik denk dat ik alleen al 35 uur bezig ben met het aanmaken van mijn character![]()
Ja nou precies! Daarnaast. Ik ga echt gewoon alles relaxed doorlopen. Wil alles bekijken, alle quests doen en gewoon alle dingen bewonderen die er zijn en daarbij het allergrootste, proberen alle spells en potions onder de knie te krijgen.G_Dragon schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:06:
[...]
Hahaha herkenbaar en dan ben je bijna klaar met het maken van je character, komt de vraag welke naam je hem of haar gaat geven... weer 30 minuten verder
Ik denk zelf dat ik echt wel 100+ uren erin zal stoppen. Zoals ik gameplay beelden zag, de wereld is immens groot en vraag me af, popt ook net in mijn hoofd. De Elderly Wand, zou die ook in het spel zitten...immers de deathly hollows speelt eerder af dan de era tijdperk van het spel.
Anyways, te veel en ik denk als ze zien hoe populair het spel wordt en is, dat de makers misschien zelfs DLC's in kunnen brengen en Seizoenen/Feestdagen middels updates erin kunnen brengen, zoals Kerst of Zomer of andere festiviteiten.
Ik ben gereed, mijn pc is gereed en heb 2 weken vrij genomen vanaf de dag van release, nog even wachten en dan volop genieten.
Ik heb ook geen idee of er nog een soort preview event aan zit te komen.
Gezien ik honger heb naar een Fable achtige game hoop ik dat dit een prima spel gaat worden.Mocht de game te makkelijk zijn dan zie ik dat niet als een heel groot minpunt want deze game is gemaakt voor een groot publiek.
uitgevers/ makers van een (groot) spel hebben vaak een 'review embargo'. Volgens mij houden de meeste reviewers zich altijd aan die data voordat een review wordt vrijgegeven. geen idee waneer de reviews van dit spel online (mogen) gaan,jori040 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:53:
Komen die reviews nou tijdens de early acces periode of hoe zat dat nou ???
Ik heb ook geen idee of er nog een soort preview event aan zit te komen.
Gezien ik honger heb naar een Fable achtige game hoop ik dat dit een prima spel gaat worden.Mocht de game te makkelijk zijn dan zie ik dat niet als een heel groot minpunt want deze game is gemaakt voor een groot publiek.
Hoop niet dat het net een dag voor release is.Als je gewoon een paar dagen al weet dat het goed zit met het spel dan geeft dat net een wat beter gevoel naar de release toe.
Heeft in dit geval erg te maken met de status van de ontwikkelaar.Ff nog een hands/on sessie zou anders heel fijn zijn.Ik zou deze game niet blind durven kopen.
Verwijderd
Ik wacht ook op een preview van een YT kanaal oid die ik ‘vertrouw’. Het zal wel weer een IGN zijn die de eer krijgt..jori040 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:05:
@Ike.
Hoop niet dat het net een dag voor release is.Als je gewoon een paar dagen al weet dat het goed zit met het spel dan geeft dat net een wat beter gevoel naar de release toe.
Heeft in dit geval erg te maken met de status van de ontwikkelaar.Ff nog een hands/on sessie zou anders heel fijn zijn.Ik zou deze game niet blind durven kopen.
Tot die tijd hou ik grote afstand van die koop knop. Ik ga geen developer belonen omdat de marketing gigantisch is of omdat ik zo graag hyped wil zijn “want HP wereld”.
Ik ben te hyped!
"Your letter to Hogwarts has arrived. Live the Unwritten beginning February 10, 2023."
Eindelijk is mijn brief toch aangekomen! Mocht wel effe duren zeg
[ Voor 65% gewijzigd door Xtr3me4me op 18-01-2023 15:28 ]
Is echt pas net uitgekomen, looking good.Wolverine9000 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:14:
Heb juist de cinematic trailer gezien. Deze heb ik nog niet gezien of over het hoofd gezien
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Denk dat dat een van de spreuken is die bij velen het meest bekend is, vandaar dat ze die tonen, maar dat je die in het spel niet zo snel zal krijgen (wat volgens mij eerder ook wel is gezegd). Blijft een cinematic trailer natuurlijk.stomley schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:39:
Ben ik de enige die het gek vind dat avada kedavra zo makkelijk gebruikt wordt door veel chars (zie ook de nieuwe trailer)?
Ik heb eerlijk gezegd niet paraat hoe dit in de lore is geregeld, waren de wetten/regulaties 150 jaar terug hetzelfde? Weet niet of hier Pottermore enthousiastelingen zijn die t antwoord hebben?stomley schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:39:
Ben ik de enige die het gek vind dat avada kedavra zo makkelijk gebruikt wordt door veel chars (zie ook de nieuwe trailer)?
G_Dragon schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:38:
GOW ragnarok is volgens google een playtime van 25 uur, en 50 met sides,
Ik vind het dikke prima, zolang ze de kwaliteit van de sidequests maar goed hebben.
Ik vraag me ook af tot in hoeverre de main story line en side quests anders zijn als je een ander huis speelt
[ Voor 13% gewijzigd door Fordox op 18-01-2023 17:27 ]
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Dit ziet er echt tof uit!
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Holy shit... Dit ziet er toch gruwelijk uit.... Is het al zover?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Blijft natuurlijk een cinematic trailer. Ziet er altijd beter uit dan gameplay beelden.G_Dragon schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:50:
[...]
Holy shit... Dit ziet er toch gruwelijk uit.... Is het al zover?
Daar zijn op dit moment nog geen plannen voor.Webgnome schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:43:
Hopelijk zal deze game ook snel beschikbaar komen op GeforceNow
RobinNL in "[Multi] Hogwarts Legacy"
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Zondagavond was ie er nog en maandagochtend niet meer
Voor de PS5?LiquidSmoke schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:00:
Weet iemand of de deluxe edition nog terug komt bij Bol?
Zondagavond was ie er nog en maandagochtend niet meer
Je kunt hem anders hier bestellen: https://www.amazon.nl/Hog...dition-PS5/dp/B0BJ6ZDM1C/
Er zijn buiten Bol nog winkels die hem aanbieden echter heb ik op Bol nog aardig wat tegoed van cadeaubonnen staan dus bestel ik bij voorkeur via Bol.Sir_Lion schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:01:
[...]
Je kunt hem anders hier bestellen: https://www.amazon.nl/Hog...dition-PS5/dp/B0BJ6ZDM1C/
Dat scheelt alweer snel 10 euro met de digitale versie die ik besteld hebt. Ik snap echt niet waarom digitaal altijd duurder is.Sir_Lion schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:01:
[...]
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
De voordelen van Disc editiesZesBarkiePK schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:04:
[...]
Dat scheelt alweer snel 10 euro met de digitale versie die ik besteld hebt. Ik snap echt niet waarom digitaal altijd duurder is.
Haal je wel de kosten er uit qua prijsverschil met digital PS5 versus disc PS5.
Ik hoop t ook, maar ik verwacht het niet jammer genoeg. Vraag me alleen af waarom niet…Webgnome schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:43:
Hopelijk zal deze game ook snel beschikbaar komen op GeforceNow
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ja klopt, gelukkig weten we al wat we kunnen verwachten aan gameplayChelseamarre123 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:09:
[...]
Blijft natuurlijk een cinematic trailer. Ziet er altijd beter uit dan gameplay beelden.
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Verstandig om eerst de reviews en analyses af te wachten, voordat je de game cadeau doet. Helemaal voor de last-gen.Ricmaniac schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:24:
Ik ben benieuwd naar de performance en kwaliteit voor op de ps4. Wil hem miss cadeau doen aan iemand. Maar dan moet het geen cyberpunk ps4 graphics hebben
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Hoe werkt de 72u early-access bij de Deluxe versie via bijvoorbeeld Amazon?Sir_Lion schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:01:
[...]
Iemand een idee? Zou heel handig uitkomen met verlof.
Bij bol.com stond er "Beschikbaar op 10-02-2023".
Amazon zegt "Bezorging 14 - 15 februari".
Misschien toch maar digitaal bestellen in de MS store
Als je zo'n video als deze ziet dan lijkt het dat er weing fout kan gaan met deze game.Jammer genoeg heb ik in de 22 jaar dat ik fanatiek gamer ben wel gezien dan het totaal anders kan uitpakken.gamerboy schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:16:
Mooie recap van IGN over wat we al weten
[YouTube: Everything We Know About Hogwarts Legacy]
Miguel schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:23:
[...]
Hoe werkt de 72u early-access bij de Deluxe versie via bijvoorbeeld Amazon?
Misschien toch maar digitaal bestellen in de MS store.
:fill(white):strip_exif()/f/image/OVMjwwRncsHzRjHsDpl6xUuF.png?f=user_large)
GRATIS Bezorging op Releasedatum dinsdag, 7 februari
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Bij mij zegt bol: levering op 7-02Miguel schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:23:
[...]
Dus ik denk dat t wel goed komt. Maar als amazon pas een week later levert heb je wel pech
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Bij de ps5 versie staat op Amazon gewoon bezorging 7feb. Digitaal is natuurlijk altijd veiliger. Vertragingen bij de koeriers is best aannemelijk. Of gewoon voor de deur staan wachten bij MediaMarkt.Miguel schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:23:
[...]
PSN: bollsie
Op Amazon.com.be is het spel niet beschikbaar (niet terug te vinden).
Thanks!
Ja dat was ook zeker mijn bedoeling inderdaad.Hulleman schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:11:
[...]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Verstandig om eerst de reviews en analyses af te wachten, voordat je de game cadeau doet. Helemaal voor de last-gen.
Eerst maar even genoeg PS4 gameplay zien
[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 19-01-2023 10:54 ]
Als de game zelf goed is dan is het nog even kijken of hij op technisch vlak mee kan op de PS4.De jongens van Digital Foundry kunnen jou dat straks vertellen.Ricmaniac schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:54:
[...]
Ja dat was ook zeker mijn bedoeling inderdaad.
Eerst maar even genoeg PS4 gameplay zien
Je weet dat die PS4 versie later komt ?
True, heb goeie hoop voor deze game maar kijkend naar het verleden is voor mij het pre-orderen van games geen optie meer.jori040 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:25:
[...]
Als je zo'n video als deze ziet dan lijkt het dat er weing fout kan gaan met deze game.Jammer genoeg heb ik in de 22 jaar dat ik fanatiek gamer ben wel gezien dan het totaal anders kan uitpakken.
Te veel beloftes te weinig na gekomen haha
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Die video's van dit moment zijn prachtig maar misschien speelt het super clunky.gamerboy schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:29:
[...]
True, heb goeie hoop voor deze game maar kijkend naar het verleden is voor mij het pre-orderen van games geen optie meer.
Te veel beloftes te weinig na gekomen haha
Gewoon ff voor de grap: Wat denken jullie dat deze game op Metacritic gaat doen ?
Ik gok een 78.[in het beste scenario]
[ Voor 14% gewijzigd door jori040 op 19-01-2023 11:41 ]
Verwijderd
Ik hoop dat de game een 9 gaat worden maar ik verwacht rond een 7. Al zal de hype die men zichzelf aandoet misschien aan het begin zorgen voor een hogere user score.jori040 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:35:
[...]
Die video's van dit moment zijn prachtig maar misschien speelt het super clunky.
Gewoon ff voor de grap: Wat denken jullie dat deze game op Metacritic gaat doen ?
Ik koop de game wanneer de reviewers die ik volg rond een 9 zitten anders sla ik de game over want er zijn genoeg games om te spelen momenteel.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2023 11:45 ]
Mocht de game een 78 krijgen dan zou ik het zelf wel kopen.Dan is het een prima game die wat kleine minpuntjes heeft.Gezien de ontwikkelaar durf ik geen 9 te gokken.Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:43:
[...]
Ik hoop dat de game een 9 gaat worden maar ik verwacht rond een 7. Al zal de hype die men zichzelf aandoet misschien aan het begin zorgen voor een hogere user score.
Hoop dat ik er flink langs zit.
Verwijderd
Haha ja ik hoop dat ik er ook naast zit want een top game in het HP universum zou ik zeker van genieten, we gaan het binnen een maand horen.jori040 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:47:
[...]
Mocht de game een 78 krijgen dan zou ik het zelf wel kopen.Dan is het een prima game die wat kleine minpuntjes heeft.Gezien de ontwikkelaar durf ik geen 9 te gokken.
Vreemd genoeg is in gameland alles onder een 8 eigenlijk maar mediocre.jori040 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:47:
[...]
Mocht de game een 78 krijgen dan zou ik het zelf wel kopen.Dan is het een prima game die wat kleine minpuntjes heeft.Gezien de ontwikkelaar durf ik geen 9 te gokken.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Bij bv een 75 op meta moet je jezelf afvragen of je met de minpunten van die game kan leven.Hulleman schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:54:
[...]
Vreemd genoeg is in gameland alles onder een 8 eigenlijk maar mediocre.
Op dit moment de best selling game op:
- Steam
- Epic Games Store
- Green Man Gaming
- PlayStation 5
Toch wel in de 80 denk ik. Misschien laag 80 maar hoop hoog 80. (ik ben optimistischjori040 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:35:
[...]
Die video's van dit moment zijn prachtig maar misschien speelt het super clunky.
Laat ik ook iets positiefs zeggen: visueel ziet de game er echt super uit!gamerboy schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:26:
[...]
Toch wel in de 80 denk ik. Misschien laag 80 maar hoop hoog 80. (ik ben optimistisch)
Misschien wat spoilers in de video.
Ook maar een preoder geplaatst. Wordt wel druk met de releases
De great hall wow
[ Voor 20% gewijzigd door Wolverine9000 op 19-01-2023 19:12 ]
Ik kan me alleen niet herinneren dat ik al beelden van de game op console gezien heb, denk dat het er op de consoles toch iets minder uit zal zien dan op een high end pc, neem aan dat de beelden die we gezien hebben ook wel van een high end pc afkomen. Sowieso zal een performance mode er op z'n minst minder scherp uit zien, maar verwacht ook wel aanpassingen in draw distance en andere dingen.jori040 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:07:
[...]
Laat ik ook iets positiefs zeggen: visueel ziet de game er echt super uit!
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik ben idd erg benieuwd naar de graphic of performance modes op de series s in verhouding tot de x eigenlijk. Kan daar ook niks van vinden.Kalder schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:19:
[...]
Ik kan me alleen niet herinneren dat ik al beelden van de game op console gezien heb, denk dat het er op de consoles toch iets minder uit zal zien dan op een high end pc, neem aan dat de beelden die we gezien hebben ook wel van een high end pc afkomen. Sowieso zal een performance mode er op z'n minst minder scherp uit zien, maar verwacht ook wel aanpassingen in draw distance en andere dingen.
Het meeste wat ze tot nu toe hebben laten zien aan game play was juist op de PS5.Kalder schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:19:
[...]
Ik kan me alleen niet herinneren dat ik al beelden van de game op console gezien heb, denk dat het er op de consoles toch iets minder uit zal zien dan op een high end pc, neem aan dat de beelden die we gezien hebben ook wel van een high end pc afkomen. Sowieso zal een performance mode er op z'n minst minder scherp uit zien, maar verwacht ook wel aanpassingen in draw distance en andere dingen.
Op een goede PC zal het er nog mooier uitzien maar dan moet je ook wel echt een goede PC hebben. Met mijn RTX 3080 ga ik het bijvoorbeeld al niet meer opnemen tegen m’n PS5.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Als je goed kijkt dan zie je dat het PS5 beelden zijn.WB heeft met Sony een soort van dealtje en dus zie op moment die versie.Kalder schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:19:
[...]
Gaat er op de Series X & PC ook prima uitzien hoor.
Een rtx3080 is toch veel krachtiger dan de gpu van de ps5? Die is op het niveau van de rx 5700xt dacht ik…ZesBarkiePK schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:00:
[...]
Op een goede PC zal het er nog mooier uitzien maar dan moet je ook wel echt een goede PC hebben. Met mijn RTX 3080 ga ik het bijvoorbeeld al niet meer opnemen tegen m’n PS5.
Moet wel eerlijk bekennen dat zolang het geen zware onvoldoende is, er genoeg in de game lijkt te zitten wat het een coole game gaat maken voor een Harry Potter fan als ik.
Doet me een beetje denken aan Assassins Creed 1, waarbij de recensies wat meh waren maar ik me toch geweldig heb vermaakt aangezien het een niche betrof waar verder geen andere games voor waren.
Wil vooral lekker door het kasteel kunnen struinen, rondvliegen op een bezemsteel en af en toe wat toveren. Dat lijkt er allemaal in te zitten, dus denk dat ik me geweldig ermee kan vermaken.
In de Lego games zit ook heel veel in maar tegelijkertijd voelt alles een beetje meh!Eggthud schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:00:
Hoop natuurlijk op een fantastische game, maar wacht wel even de reviews af.
Moet wel eerlijk bekennen dat zolang het geen zware onvoldoende is, er genoeg in de game lijkt te zitten wat het een coole game gaat maken voor een Harry Potter fan als ik.
Doet me een beetje denken aan Assassins Creed 1, waarbij de recensies wat meh waren maar ik me toch geweldig heb vermaakt aangezien het een niche betrof waar verder geen andere games voor waren.
Wil vooral lekker door het kasteel kunnen struinen, rondvliegen op een bezemsteel en af en toe wat toveren. Dat lijkt er allemaal in te zitten, dus denk dat ik me geweldig ermee kan vermaken.
Ben zelf bang dat het een beetje die kant op gaat.
Dit staat bij ons in de planning voordat de game uitkomt, maar sowieso kijken we elk jaar de films opnieuw
Een RTX3080 loopt rondjes om de GPU van de PS5. Helemaal met DLSS krijg je uit een RTX3080 echt wel 60fps op de quality mode van de PS5.ZesBarkiePK schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:00:
[...]
Het meeste wat ze tot nu toe hebben laten zien aan game play was juist op de PS5.
De PS5 gpu is beter vergelijkbaar met een 6600XT/6650XT. Beiden RDNA 2, evenveel cores en nagenoeg net zoveel Tflops. Een RTX3080 is volgens diverse online vergelijkingen wel zo'n 70-80% sneller dan de 6600XT. Dus als je bang bent dat een RTX3080 een PS5 niet kan bijbenen ben je wel wat voorzichtigGERMEY schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:02:
[...]
Een rtx3080 is toch veel krachtiger dan de gpu van de ps5? Die is op het niveau van de rx 5700xt dacht ik…
Zal allemaal wel reuze gaan meevallen want grafisch is het echt niet zo bijzonder allemaal. Als ik naar de screenshots van @G_Dragon kijk dan lijken deze direct van een PS4 af te komen. Een PS5 kan wel meer dan dat. Jou PC met 3080 is dan al 3x rond geweestZesBarkiePK schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:00:
[...]
Het meeste wat ze tot nu toe hebben laten zien aan game play was juist op de PS5.
Het zal niet de eerste keer zijn dat een ps5/XSX game een heel stuk beter draait dan diezelfde game op mijn pc met RTX 3080. Uiteindelijk zegt het dus helemaal niets. zeker niet als een game ontwikkelaar meer de focus op console versie heeft gehad.Hulleman schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:32:
[...]
De PS5 gpu is beter vergelijkbaar met een 6600XT/6650XT. Beiden RDNA 2, evenveel cores en nagenoeg net zoveel Tflops. Een RTX3080 is volgens diverse online vergelijkingen wel zo'n 70-80% sneller dan de 6600XT. Dus als je bang bent dat een RTX3080 een PS5 niet kan bijbenen ben je wel wat voorzichtig
Zou met een 6600XT en zelfs met een RTX 3080 sommige huidige games niet meer in 4K 60fps kunnen spelen, de ps5/XSX doen dit moeiteloos. Kortom niet te vergelijken dus..
Vergeet niet dat het ook een superslechte port kan zijn, immers WB staan erom bekend (remember Batman Arkham Knight?)
Ja ok, het spel wordt gemaakt door een andere studio, maar goed kan alsnog een slechte port zijn en moeten we weer wachten op day 1 patch.
Voor hetzelfde geval, draait het spel vlekkeloos en heb je geen 4090 met 64GB DDR5@ 7800Mhz enz nodig.
Ik heb het wel daar niet van, maar kan ook goed werken al vanaf een 3070 bv. Wie zal het zeggen dan wanneer het moment daar is.
Oh dat had ik niet in de gaten! Dan ziet het er toch wel erg goed uit, maar vraag me wel af wat voor modes er gaan zijn, mijn voorkeur heeft sowieso 60fpsZesBarkiePK schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:00:
[...]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Moeiteloos…..Er zijn maar héél weinig games die echt native 4K60 draaien op de ps5/XSX. Het is meestal 4K30 en 1440p(ish)60 met een downgrade in graphics. Niks mis mee hoor, maar een 3080 is zoveel krachtiger dan een PS5/XSX gpu, dat het niet eens te vergelijken valt. Die GPU is ook een stuk duurder dan een hele console, dus ook niet zo gek.schumi1986 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:56:
[...]
Het zal niet de eerste keer zijn dat een ps5/XSX game een heel stuk beter draait dan diezelfde game op mijn pc met RTX 3080. Uiteindelijk zegt het dus helemaal niets. zeker niet als een game ontwikkelaar meer de focus op console versie heeft gehad.
Zou met een 6600XT en zelfs met een RTX 3080 sommige huidige games niet meer in 4K 60fps kunnen spelen, de ps5/XSX doen dit moeiteloos. Kortom niet te vergelijken dus..
[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 20-01-2023 23:45 ]
Fidelity 30fps en performance 60fps is bevestigt voor consoles.Kalder schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:47:
[...]
Oh dat had ik niet in de gaten! Dan ziet het er toch wel erg goed uit, maar vraag me wel af wat voor modes er gaan zijn, mijn voorkeur heeft sowieso 60fps
Que? Previews?Wolverine9000 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:45:
[Afbeelding]
Volgende week mogen we nieuws verwachten...
Geen idee. Our lips are sealed until next week
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Ben benieuwd welke dagDonnie schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:41:
Ja een aantal youtubers mochten afgelopen week voor het eerst spelen maar hebben een nda tot volgende week volgens mij
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Oei das nog lang. Thx voor de infoDonnie schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:42:
As don of vrijdag verliep die nda volgens mij
Ah, wist niet dat dit YT’ers zijn hehe. Nice. Ben benieuwdDonnie schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:41:
Ja een aantal youtubers mochten afgelopen week voor het eerst spelen maar hebben een nda tot volgende week volgens mij
Ik heb een
uitvoering: Intel Core i5-10400F Tray met 2.9Ghz base frequency en 4.3 boost. Hebben ze het bij die minimale specs nou over boost of over base frequency?
Mijn CPU is een stuk nieuwer dan de i5-6600 waar zij het over hebben, dus het zal toch wel...?
[ Voor 38% gewijzigd door Morrar op 21-01-2023 18:13 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 22-01-2023 19:42 ]
Een i5 10400F is een stuk sneller dan een i5 6600, zowel singlecore als multicore dus ik zou me daarover niet te veel zorgen maken. System requirements zijn altijd moeilijk te definiëren aangezien er geen goede maatstaf is om CPU prestaties te vergelijken op een manier die voor de gemiddelde consument begrijpbaar is.sOid schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:17:
Ben erg benieuwd naar deze game, maar ik vraag me af of mijn CPU krachtig genoeg is. Volgens de minimale system requirements heb je een i5 met 3.3Ghz nodig.
Ik heb een
uitvoering: Intel Core i5-10400F Tray met 2.9Ghz base frequency en 4.3 boost. Hebben ze het bij die minimale specs nou over boost of over base frequency?
Mijn CPU is een stuk nieuwer dan de i5-6600 waar zij het over hebben, dus het zal toch wel...?
Verwacht gezien de generatie dat degene die je hebt prima is.sOid schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:17:
Ben erg benieuwd naar deze game, maar ik vraag me af of mijn CPU krachtig genoeg is. Volgens de minimale system requirements heb je een i5 met 3.3Ghz nodig.
Ik heb een
Best vreemd eigenlijk dat daar nog niks over bekend is, alhoewel ik morgen verwacht. Twee weken van te voren lijkt mij het wel logisch dat ze bekend maken hoe laat de release is zodat streamers etc hun programma kunnen maken.Donnie schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:54:
Nope helaas niet bekend officieel nog, al roepen de meeste wel allemaal dat het een midnight release gaat zijn...
Is onbekend. Je kan wel door middel van bepaalde antwoorden de Elden Wand krijgen van Mr Olivander. Maar dat is er 1 met 3 mogelijkheden qua cores.Xtr3me4me schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:51:
Wat ik nergens kan vinden. Zou de Elderly wand ook in het spel te bemachtigen zijn?
Phoenix, Unicorn of Dragon core.
Het is onbekend of we de almighty elden wand in game kunnen bemachtigen
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions