Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:25
uchiha tijntje schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:40:
Ik probeer niets goed te praten. Ik probeer nuances in een discussie te brengen die vooral door personen zoals jou in zwart wit gevoerd wordt.

Gamepass Premium is per maand goedkoper dan PS+ premium. Even duur als je PS+ premium voor een heel jaar afsluit. Ook in PS+ premium zitten niet de first party games day one. Niet eens year one. Hoezo verschillen deze services dan van elkaar, zonder een zinloze discussie te voeren over de kwaliteit van de games in beide services want dat is een gebed zonder eind.

Echter de ene wordt keihard neergehaald terwijl de andere elke vorm van kritiek ontloopt.

Maar nuance wordt op het internet niet meer gewaardeerd. Verder ook geen zin meer om hier inhoudelijk op te reageren. Was een zinloze exercitie zie ik nu alweer.
Wel een terechte nuance imho. Ik ga t.z.t. kijken wat voor mij de juiste deal is. Kan ook zijn dat het essential wordt en ik vooral digitale licenties koop voor een appel-en-een-ei die te streamen zijn.

Misschien hebben ze eigenlijk best wel goed geanalyseerd hoe mensen gamen en wat ze belangrijk vinden. Xbox probeert ook echt een andere koers te varen door ieder apparaat een Xbox te noemen (maken). Dat is best een boeiende (en gewaagde) strategie. Als je die strategie echter langs de meetlat legt zoals we die kennen en gewoon zijn dan klopt dat niet. De toekomst zal leren of dat meer zegt over de meetlat of de strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:40:
Ik probeer niets goed te praten. Ik probeer nuances in een discussie te brengen die vooral door personen zoals jou in zwart wit gevoerd wordt.

Gamepass Premium is per maand goedkoper dan PS+ premium. Even duur als je PS+ premium voor een heel jaar afsluit. Ook in PS+ premium zitten niet de first party games day one. Niet eens year one. Hoezo verschillen deze services dan van elkaar, zonder een zinloze discussie te voeren over de kwaliteit van de games in beide services want dat is een gebed zonder eind.

Echter de ene wordt keihard neergehaald terwijl de andere elke vorm van kritiek ontloopt.

Maar nuance wordt op het internet niet meer gewaardeerd. Verder ook geen zin meer om hier inhoudelijk op te reageren. Was een zinloze exercitie zie ik nu alweer.
Ik denk dat het grote verschil 'm vooral zit in het feit dat je dit dus eerst wel had voor diezelfde prijs. Stel je voor dat PS+ premium jaren lang wel day one releases had en dan opeens niet meer. Wil je dat wel dan mag je een aanzienlijk duurder abonnement pakken.

En Sony kreeg ook - terecht - meer dan genoeg kritiek toen ze de prijs van PSN met 25% verhoogde. Het grote verschil is echter wel dat de PS4/PS5 niet grotendeels drijven op PS+ terwijl dit bij de Xbox toch echt anders ligt. Die console drijft al jaren op Game Pass waardoor het extra zuur is wat er nu gaande is.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:34
MazeWing schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:37:
[...]

Ik denk dat het grote verschil 'm vooral zit in het feit dat je dit dus eerst wel had voor diezelfde prijs. Stel je voor dat PS+ premium jaren lang wel day one releases had en dan opeens niet meer. Wil je dat wel dan mag je een aanzienlijk duurder abonnement pakken.

En Sony kreeg ook - terecht - meer dan genoeg kritiek toen ze de prijs van PSN met 25% verhoogde. Het grote verschil is echter wel dat de PS4/PS5 niet grotendeels drijven op PS+ terwijl dit bij de Xbox toch echt anders ligt. Die console drijft al jaren op Game Pass waardoor het extra zuur is wat er nu gaande is.
Beide consoles hebben deze gen ongeveer evenveel kwalitatieve exclusives. Enig verschil is dat ze bij Microsoft meteen op Gamepass te spelen zijn. Als dat bij Sony ook zo was had het daar op PS Plus gedreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:35

R.G

Is het nu wel of niet verstandig om meer te stacken?
Ik twijfelde over feit dat gamepass misschien wel ophoudt maar door de tweakers items van vandaag.

Is die twijfel weg?
Want komt wel hardware, ze hebben meerdere edities, er blijven games komen en Microsoft staat achter Xbox?

Ze willen alleen meer terug voor gamepass vandaar 50% is dat slecht? Of niet want tjah het is een commericeel bedrijf niks mis mee in die ogen.

Dus... Wat nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:25
Er vanuit gaande dat je de dienst GPU wilt blijven gebruiken de komende jaren, als het blijft bestaan dan voor jezelf de afweging maken welk risico je groter (of vervelender) vindt: het risico om geld te verliezen door nu te stacken en Game Pass verdwijnt of door toekomstige prijsstijgingen en je hebr niet gestackt.
Pagina: 1 ... 50 51 Laatste

Let op:
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog :)