Klopt, ik had niet zo'n zin om moeilijk te doen, dus maar op die manier gedaan.elbeannie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:10:
[...]
Die van mij is vandaag verlopen, heb je nu 3x 12 maanden gekocht via Eneba? M.a.w. was dat voor jou de beste deal?
Ik probeer de 1 euro 14 dagen pc gamepass aan te schaffen, maar hij kan niet afrekenen met ideal, maar dat is niet te selecteren. Andere dingen kopen en ook abbo's als office 365 kan wel. Iemand enig idee?
Mechwarrior Online: Flapdrol
vraagje: werkt de gold naar ultimate upgrade truuk (https://www.pcworld.com/a...verall%20desired%20total.) nog steeds?
Mijn ultimate loopt deze maand af dus moet weer bijkopen..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
[/quote]
[quote]MooDyBLueS schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:34:
@Cranslove Als je 36 maanden core erop knalt voordat je huidige GPU abo afgelopen is, is de omzet ratio een stuk slechter:
bron
Met 36 maanden core is dat dus slechts 10 maanden Ultimate.
Terwijl als je het eerst laat verlopen (zelfde bron):
[...]
36 maanden Core wordt dus 24 maanden Ultimate.
Mijn GPU abo is 2 dagen geleden afgelopen en sta op het punt dit op deze manier te doen.
De step-by-step guide is volgens mij:
werkt nog steeds maar minder voordeel dan eerst. Goede voorbeeld/uitleg is hier te vinden:ToolkiT schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:44:
vraagje: werkt de gold naar ultimate upgrade truuk (https://www.pcworld.com/a...verall%20desired%20total.) nog steeds?
@Cranslove Als je 36 maanden core erop knalt voordat je huidige GPU abo afgelopen is, is de omzet ratio een stuk slechter:
code:
1
2
3
4
5
6
| Code type What you also get 1 month of Game Pass Core 20 days of Ultimate 3 months of Game Pass Core 50 days of Ultimate (1+ month) 6 months of Game Pass Core 81 days of Ultimate (2+ months) 12 months of Game Pass Core 4 months of Ultimate 24 months of Game Pass Core 6 months of Ultimate |
bron
[...]
Mijn GPU abo is 2 dagen geleden afgelopen en sta op het punt dit op deze manier te doen.
De step-by-step guide is volgens mij:
- laat je huidige abo volledig aflopen (en wacht voor de zekerheid 1-2 dagen)
- koop 3x 12 maanden Core prepaid (via bijv. cdkeys.com voor ±€39)
- activeer die totaal 36 maanden Core op je Xbox account
- upgrade naar Ultimate (2 opties: direct op de console kost je waarschijnlijk de €17,99 of via een prepaid code ook)
- geniet van 24 maanden Ultimate voor ca. €116-138
Cool, ik was idd van plan het huidige abbo te laten verlopen en dan een nieuwe te kopen voor 3 jaar..MakkoF schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:00:
[/quote]
[...]
werkt nog steeds maar minder voordeel dan eerst. Goede voorbeeld/uitleg is hier te vinden:
code:
1 2 3 4 5 6 Code type What you also get 1 month of Game Pass Core 20 days of Ultimate 3 months of Game Pass Core 50 days of Ultimate (1+ month) 6 months of Game Pass Core 81 days of Ultimate (2+ months) 12 months of Game Pass Core 4 months of Ultimate 24 months of Game Pass Core 6 months of Ultimate
bron
[...]
De step-by-step guide is volgens mij:Ik zal dit straks kunnen bevestigen of desnoods corrigeren.
- laat je huidige abo volledig aflopen (en wacht voor de zekerheid 1-2 dagen)
- koop 3x 12 maanden Core prepaid (via bijv. cdkeys.com voor ±€39)
- activeer die totaal 36 maanden Core op je Xbox account
- upgrade naar Ultimate (2 opties: direct op de console kost je waarschijnlijk de €17,99 of via een prepaid code ook)
- geniet van 24 maanden Ultimate voor ca. €116-138
Het artikal was al wat ouder dus wou ff checken of de loophole nog bestond..
Ik ben wel nieuwsgierig of dit werkt. Persoonlijk ben ik op zoek naar PC game Pass. Heb geen xbox maar wel goede pc. Vind het nog een redelijk risico, met de wetenschap dat ik 3 maanden voor ~€21 (€7 per maand) kan kopen vs 36 maanden core voor ~€135 (€5.6 per maand), maar dan de switch moet maken naar Ultimate. Als dat in alle gevallen werkt, kies ik wel die optie. Als daar toch twijfels over zijn, pak ik liever 3 maanden abbo steedsToolkiT schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:41:
[...]
Cool, ik was idd van plan het huidige abbo te laten verlopen en dan een nieuwe te kopen voor 3 jaar..
Het artikal was al wat ouder dus wou ff checken of de loophole nog bestond..
En hoe is het gegaan? Mijn Ultimate is dinsdag verlopen dus ik wil vandaag of morgen ook weer opnieuw afsluitenMakkoF schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:00:
Ik zal dit straks kunnen bevestigen of desnoods corrigeren.
ik houd persoonlijk van het meer simpele/overzichtelijke zonder VPN (of land veranderen) gebeuren en bij mij is het prima verlopen. eind januari gedaan volgens hetgeen MooDyBLueS schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:34.Rob112 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:40:
[...]
En hoe is het gegaan? Mijn Ultimate is dinsdag verlopen dus ik wil vandaag of morgen ook weer opnieuw afsluiten
Periode van verlengen is minder lang (geen 36 mndn max meer) maar prijs nog steeds een stuk beter dan het maandelijkse tarief
Ik heb met de vouchers 3 jaar game pass Core gekocht via https://www.cdkeys.com/.. dat lijkt te werkenkoentje3 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:26:
[...]
Ik ben wel nieuwsgierig of dit werkt. Persoonlijk ben ik op zoek naar PC game Pass. Heb geen xbox maar wel goede pc. Vind het nog een redelijk risico, met de wetenschap dat ik 3 maanden voor ~€21 (€7 per maand) kan kopen vs 36 maanden core voor ~€135 (€5.6 per maand), maar dan de switch moet maken naar Ultimate. Als dat in alle gevallen werkt, kies ik wel die optie. Als daar toch twijfels over zijn, pak ik liever 3 maanden abbo steeds
/f/image/X9vihHdFmNOtlKElmNCyXZNz.png?f=fotoalbum_large)
Maar toen ik op de upgrade deed op de MS accounts site, kreeg ik dit:
/f/image/48EeP4D4TlBh4VNzzVkYb01M.png?f=fotoalbum_large)
Dus nu heb ik £134.96 betaald voor anderhalf? jaar

/f/image/kXtN5EiwsHJgv0N2K344LkoO.png?f=fotoalbum_large)
een jaar kost normaal £119.99 https://www.cjs-cdkeys.co...urrencyId=1&variation=745 dus het is nog steeds 12% goedkoper.. maar de echte loophole is wel weg vrees ik..

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 10-03-2025 17:07 ]
Wat was je verwachting? Want Game Pass Core omzetten naar Ultimate is sowieso al een lange tijd geen 1-op-1 omzetting meer.ToolkiT schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:02:
[...]
Ik heb met de vouchers 3 jaar game pass Core gekocht via https://www.cdkeys.com/.. dat lijkt te werken
[Afbeelding]
Maar toen ik op de upgrade deed op de MS accounts site, kreeg ik dit:
[Afbeelding]
Dus nu heb ik £134.96 betaald voor anderhalf? jaar
[Afbeelding]
Je hebt nu 19 maanden voor 135 pond, dus dat is 7,10 pond per maand.een jaar kost normaal £119.99 https://www.cjs-cdkeys.co...urrencyId=1&variation=745 dus het is nog steeds 12% goedkoper.. maar de echte loophole is wel weg vrees ik..
120 pond voor 12 maanden = 10 pond per maand. Je bent dus bijna 30% goedkoper uit. Goede deal, zou ik zeggen.
[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 10-03-2025 17:12 ]
The devil is in the details.
gezien MakkoF in "[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie" had ik verwacht dat het nog werkte..Hahn schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:10:
[...]
Wat was je verwachting? Want Game Pass Core omzetten naar Ultimate is sowieso al een lange tijd geen 1-op-1 omzetting meer.
Maar die loophole werk dus niet meer...
klopt, nog steeds voordeel, dus ik klaag niet.. maar er waren vragen of de loophole nog werkte..Hahn schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:10:
[...]
Je hebt nu 19 maanden voor 135 pond, dus dat is 7,10 pond per maand.
120 pond voor 12 maanden = 10 pond per maand. Je bent dus bijna 30% goedkoper uit. Goede deal, zou ik zeggen.
Bij deze dus: nee niet meer zo als vroeger, maar het is nog steeds de moeite waard..
ik vraag me af wat er gebeurd was als ik 12 maanden had gedaan ipv 36..
36 maanden Core werd bij jou 18 maanden Ultimate. Dat is iets slechter dan 24 maanden uit die post, maar beter dan wanneer het niet eerst verlopen was. Dus blijkbaar hebben ze de deal iets slechter gemaakt, maar ik zou dit geen 'werkt niet meer' noemenToolkiT schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:21:
[...]
gezien MakkoF in "[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie" had ik verwacht dat het nog werkte..
Maar die loophole werk dus niet meer...
Dan had je waarschijnlijk 6 maanden Ultimate gekregen.ik vraag me af wat er gebeurd was als ik 12 maanden had gedaan ipv 36..
[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 10-03-2025 17:25 ]
The devil is in the details.
Hhhm, had eigenlijk verwacht dat Toolkit wel 24 maanden ultimate zou krijgen.
Is er nu dan helemaal geen verschil meer om a) een bijna aflopend abonnement aanvullen met core kaartjes van 3 maanden (ratio 1:2) en b) wachten tot het abo afgelopen is en dan eerst die core aanvullen en daarna converteren naar ultimate?
Voorheen zat daar namelijk wel nog verschil tussen.
Is er nu dan helemaal geen verschil meer om a) een bijna aflopend abonnement aanvullen met core kaartjes van 3 maanden (ratio 1:2) en b) wachten tot het abo afgelopen is en dan eerst die core aanvullen en daarna converteren naar ultimate?
ja je moet eerst je abbo laten aflopen anders werkt het niet..sewer schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:39:
Hhhm, had eigenlijk verwacht dat Toolkit wel 24 maanden ultimate zou krijgen.
Ik vul gewoon elke paar maanden mijn lopende ultimate aan, koop dan op eneba een 3 maanden core kaartje (tegenwoordig de Europe-kaartjes van 10-12 euro), en dan voeg ik dat aan mijn lopende abo toe. Tot vorig jaar krijg ik dan 52 dagen erbij, nu is het 45 dacht ik.
Lijkt me effectief hetzelfde als wat jij hebt gekregen?
Ah, goed te weten dat dat ook werkt..sewer schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:50:
Ik vul gewoon elke paar maanden mijn lopende ultimate aan, koop dan op eneba een 3 maanden core kaartje (tegenwoordig de Europe-kaartjes van 10-12 euro), en dan voeg ik dat aan mijn lopende abo toe. Tot vorig jaar krijg ik dan 52 dagen erbij, nu is het 45 dacht ik.
MS heeft de (groter) loophole nu dicht en blijkbaar maakt het niet uit of je abbo verlopen is.. vroeger kon je die upgrade voor £1 doen.. maar dat is nu weg..
Opeens werkt m'n EA Play Pro niet meer terwijl ik gewoon Xbox GamePass Ultimate heb (tot 4 april 2026).
Gisteren werkte het nog wel.
Iemand zelfde issue?
/edit: Reddit to the rescue. Known issue. Hopelijk snel verholpen.
https://www.reddit.com/r/..._not_working_on_gamepass/
Gisteren werkte het nog wel.
Iemand zelfde issue?
/edit: Reddit to the rescue. Known issue. Hopelijk snel verholpen.
https://www.reddit.com/r/..._not_working_on_gamepass/
[ Voor 33% gewijzigd door Rivanov op 18-03-2025 12:08 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kan iemand mij uitleggen of het überhaupt wel lonend is om GPU te verlengen?
Ik heb 3 jaar geleden de Turkije truc gebruikt en mijn abo loopt morgen af (5 april) maar mijn zoon en ik spelen eigenlijk alleen Fifa en Battlefield.
Kan ik dan niet makkelijker nu verlengen naar Game Pass Core oid? Al heb ik geen idee hoe ik dat het beste kan doen. Sorry! Word echt oud denk ik
Ik heb 3 jaar geleden de Turkije truc gebruikt en mijn abo loopt morgen af (5 april) maar mijn zoon en ik spelen eigenlijk alleen Fifa en Battlefield.
Kan ik dan niet makkelijker nu verlengen naar Game Pass Core oid? Al heb ik geen idee hoe ik dat het beste kan doen. Sorry! Word echt oud denk ik
Je koopt anderhalf spel per jaar of je betaalt een heel jaar voor Ultimate. Heb je een zakjapaner?Drilling schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:26:
Kan iemand mij uitleggen of het überhaupt wel lonend is om GPU te verlengen?
Je moet zelf bepalen wat je toegang tot andere spellen waard vindt.
[ Voor 5% gewijzigd door Exactor it op 04-04-2025 09:56 ]
Fifa is vrij oude meuk, maar ik neem aan dat je nu elk jaar FC speelt?
Zelfs al is het de ultimate edition, dan zie ik op https://xbdeals.net/nl-st...n-xbox-one-xbox-series-xs dat hij op 14 november (1,5 maand na release) 54 euro was.
Lijkt me dan inderdaad een simpel rekensommetje, toch? Is ook een beetje afhankelijk of je dat spel op day 1 moet hebben (110 euro als je per se die ultimate edition moet hebben) of niet.
Zelfs al is het de ultimate edition, dan zie ik op https://xbdeals.net/nl-st...n-xbox-one-xbox-series-xs dat hij op 14 november (1,5 maand na release) 54 euro was.
Lijkt me dan inderdaad een simpel rekensommetje, toch? Is ook een beetje afhankelijk of je dat spel op day 1 moet hebben (110 euro als je per se die ultimate edition moet hebben) of niet.
edit:
Aangezien je ze nu op EA-play/gamepass speelt, heb je dus niet de ultimate versie nodig en ook niet de laatste versie. Dan ben je met 20 euro op eneba klaar.
Aangezien je ze nu op EA-play/gamepass speelt, heb je dus niet de ultimate versie nodig en ook niet de laatste versie. Dan ben je met 20 euro op eneba klaar.
[ Voor 15% gewijzigd door sewer op 04-04-2025 10:12 ]
Als ik eerlijk ben vind ik het lastig te overzien met EA-Play etc. Ik ben van de Commodore 64/Amiga tijd hé...
Maar als ik het goed begrijp zou ik dus bijvoorbeeld nu mijn Ultimate gewoon kunnen laten verlopen (ik heb auto-billing uit staan). Daarna koop ik dan bijvoorbeeld 3x de Gamepass Core 12mnd codes uit India (want die zijn veel goedkoper dan Turkije) en daarna 1 maand Ultimate code en die activeer ik met een Indiase VPN. Toch?
Maar als ik het goed begrijp zou ik dus bijvoorbeeld nu mijn Ultimate gewoon kunnen laten verlopen (ik heb auto-billing uit staan). Daarna koop ik dan bijvoorbeeld 3x de Gamepass Core 12mnd codes uit India (want die zijn veel goedkoper dan Turkije) en daarna 1 maand Ultimate code en die activeer ik met een Indiase VPN. Toch?
Ik probeerde vandaag codes te redeemen bij MS voor Game Pass Core via VPN India (de goedkope weg :-) ), maar Microsoft lijkt vanuit India niet bereikbaar. Is dit een bekend probleem?
Is toch gek, je zou zeggen dat hun klantenservice daar zitseoinage8 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:14:
Ik probeerde vandaag codes te redeemen bij MS voor Game Pass Core via VPN India (de goedkope weg :-) ), maar Microsoft lijkt vanuit India niet bereikbaar. Is dit een bekend probleem?
Mijn GPU verloopt over een paar dagen. Stond op het punt om stappen van @MakkoF te doorlopen, maar ik lees op veel plekken dat het redeemen van codes voor India mbv VPN niet meer werkt. Zie ook deze post.
Iemand hier ervaring mee? Kwam ook nog deze post tegen, EA Play afsluiten. Wellicht ook het overwegen waard?
Ik heb nogal moeite met 18 euro/maand (216/jaar) voor iets wat ik sporadisch gebruik.
Iemand hier ervaring mee? Kwam ook nog deze post tegen, EA Play afsluiten. Wellicht ook het overwegen waard?
Ik heb nogal moeite met 18 euro/maand (216/jaar) voor iets wat ik sporadisch gebruik.
Ik zie dat het hier veel gaat over de upgrade truc voor Ultimate, ik heb vooral interesse in de PC versie. Heeft er iemand ervaring met Core upgraden naar Game Pass PC? Is de conversie daar beter?
[ Voor 3% gewijzigd door Blaz0r op 27-04-2025 08:13 ]
Ik heb nog tot 1 januari 2027 gamepass ultimate. In het verleden gedaan via codes (geen idee meer welk land).
Ik wilde nu een India code kopen om weer met een jaar extra te verlengen. Kan dat tijdens een lopend abonnement of loop ik dan de kans dat MS weigert omdat mijn eerder gebruikte codes van een ander land zijn?
Ik wilde nu een India code kopen om weer met een jaar extra te verlengen. Kan dat tijdens een lopend abonnement of loop ik dan de kans dat MS weigert omdat mijn eerder gebruikte codes van een ander land zijn?
Zijn er nog tips voor een jaarabonnement? Ik zie overal losse codes voor een maand voor 13 euro terwijl de 12 maanden codes vele malen duurder zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Deezers op 09-05-2025 11:17 ]
Ik ben na vorige keer wel een beetje afgestapt van wazige truuks. Dus ik ga maar eens kijken naar een wat goedkopere EU oplossing. Maar dat doe ik wel als ik daar weer zin in heb. Nu is mijn abo wel afgelopen ondertussen. Maar een paar maandjes iedere keer is prima. Als het centen werk is ga ik daar de moeite ook niet meer in steken. Zou dan gaan om GPU omdat ik zowel de Xbox als pc gebruik.
Ik lees ook even mee want weet nu ook even niet meer wat er wel en niet werkt, gelukkig heb ik nog wel tot April 2027. Maar als er een goedkope manier is om deze datum uit te rekken dan doe ik dat natuurlijk heel graag
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het zou fijn zijn als mensen die het eerder gevraagd hebben, zoals @Drilling ook achteraf hun bevindingen posten
Je hebt helemaal gelijk.sewer schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:58:
Het zou fijn zijn als mensen die het eerder gevraagd hebben, zoals @Drilling ook achteraf hun bevindingen posten
Ik had geen lopend abonnement meer.
Via cdkeys 3x 12 maanden core gekocht (euro variant) en vervolgens geactiveerd.
Daarna omgezet naar ultimate met een 2:1 ratio. Dus 1,5 jaar Ultimate voor, ik meen, 147 euro. Geen VPN gebruikt.
Ik zie dat er ook mensen zijn die via het Microsoft Bing rewards programma hun abo verlengen. Iemand daar ervaring mee?
Nee, ik spaar wel punten via de Xbox app. Bij 12.000 punten krijg je een maand GPU. Als je dat verzilvert, gaat wel de maandelijkse betaling aan. Dus die moet je dan weer uitzetten. In principe is dat een verlenging van mijn huidige abbo. Het zet niet echt zoden aan de dijk, maar door games te spelen etc krijg je punten toegekend.JulesvH schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:09:
[...]
Ik zie dat er ook mensen zijn die via het Microsoft Bing rewards programma hun abo verlengen. Iemand daar ervaring mee?
Ik ben even op onderzoek uitgegaan en ik kom het volgende artikel tegen PCworld tegen en hier heb ik het volgende even snel uitgehaald.
De werkelijke hoeveelheid tijd die je koopt voor Xbox Game Pass Core hangt af van je situatie:
Vooral die laatste bij een actief Xbox Game Pass Ultimate abonnement ben ik heel nieuwsgierig naar, want ik wil die van mij ook gaan uitrekken.
De werkelijke hoeveelheid tijd die je koopt voor Xbox Game Pass Core hangt af van je situatie:
- Als je op dit moment geen actieve Xbox Game Pass abonnementen hebt, koop dan de hoeveelheid maanden dat je wilt omzetten. (Voorbeeld: je moet twee 12-maanden codes kopen als je twee jaar wilt converteren en eindigt met 1 jaar Xbox Game Pass Ultimate).
- Als je een actief Xbox Game Pass Core abonnement hebt, koop dan extra tijd voor het abonnement (naar wens) voor de conversie naar Ultimate.
- Als je al een actief PC Game Pass abonnement hebt, converteert het met een andere verhouding van 3:2. Bereken dienovereenkomstig. (De meeste mensen zullen een maand-tot-maand abonnement op dit plan hebben, dus deze rekensom zal niet al te moeilijk zijn - trek gewoon een maand af van het aantal Xbox Game Pass Core dat je nodig hebt).
- Als je al een actief Xbox Game Pass Standaard abonnement hebt, wordt het omgezet in een andere verhouding van 4:3. Reken dienovereenkomstig. Bereken dienovereenkomstig. (De meeste mensen hebben een maandelijks abonnement op dit plan, dus deze rekensom zal niet al te moeilijk zijn - trek gewoon een maand af van de hoeveelheid Xbox Game Pass Core die je nodig hebt).
- Als je al een actief Xbox Game Pass Ultimate abonnement hebt, is het het makkelijkst om je huidige abonnement te laten verlopen en dan deze omrekentruc te doen. (Het is een beter tarief dan wanneer je een actief Ultimate abonnement hebt, waarbij je 114 dagen Ultimate krijgt voor een 12 maanden Xbox Game Pass Core code).
Vooral die laatste bij een actief Xbox Game Pass Ultimate abonnement ben ik heel nieuwsgierig naar, want ik wil die van mij ook gaan uitrekken.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
van wat ik heb gelezen ben je met een actief abonnement altijd ongunstiger uit
(maw: laten verlopen op X en nieuw op X+1 is voordeliger)
Alleen is de omrekentruc nu minder gunstig dan deze in het verleden was maar nog steeds wel gunstiger dan het standaard abonnement per maand.
Ik heb zelf gekozen om het zonder VPN te doen, die omrekentruc. De geijkte landen werken niet meer en andere landen WELLICHT wel maar dan lees ik dat er toch nog haken en ogen aan kunnen zitten - landcode veranderen maar niet terug kunnen zetten bijvoorbeeld (of alleen met behulp van een microsoft medewerker). De gedachte alleen al vind ik persoonlijk teveel 'gedoe'.
Ik heb nu omgerekend voor 7,08 per maand (aug. '26) met deals voor een aantal mndn basis en dan 1 mnd Ultimate.
Hier staat meer officiële info (let op: 'expand all' + een extra pagina 'Xbox subscription extension limits')
https://support.xbox.com/...box-game-pass-conversions
(maw: laten verlopen op X en nieuw op X+1 is voordeliger)
Alleen is de omrekentruc nu minder gunstig dan deze in het verleden was maar nog steeds wel gunstiger dan het standaard abonnement per maand.
Ik heb zelf gekozen om het zonder VPN te doen, die omrekentruc. De geijkte landen werken niet meer en andere landen WELLICHT wel maar dan lees ik dat er toch nog haken en ogen aan kunnen zitten - landcode veranderen maar niet terug kunnen zetten bijvoorbeeld (of alleen met behulp van een microsoft medewerker). De gedachte alleen al vind ik persoonlijk teveel 'gedoe'.
Ik heb nu omgerekend voor 7,08 per maand (aug. '26) met deals voor een aantal mndn basis en dan 1 mnd Ultimate.
Hier staat meer officiële info (let op: 'expand all' + een extra pagina 'Xbox subscription extension limits')
Thanks. Ik moet dit jaar ook weer vernieuwen.G_Dragon schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:40:
Ik ben even op onderzoek uitgegaan en ik kom het volgende artikel tegen PCworld tegen en hier heb ik het volgende even snel uitgehaald.
- Als je op dit moment geen actieve Xbox Game Pass abonnementen hebt, koop dan de hoeveelheid maanden dat je wilt omzetten. (Voorbeeld: je moet twee 12-maanden codes kopen als je twee jaar wilt converteren en eindigt met 1 jaar Xbox Game Pass Ultimate).
- Als je een actief Xbox Game Pass Core abonnement hebt, koop dan extra tijd voor het abonnement (naar wens) voor de conversie naar Ultimate.
- Als je al een actief PC Game Pass abonnement hebt, converteert het met een andere verhouding van 3:2. Bereken dienovereenkomstig. (De meeste mensen zullen een maand-tot-maand abonnement op dit plan hebben, dus deze rekensom zal niet al te moeilijk zijn - trek gewoon een maand af van het aantal Xbox Game Pass Core dat je nodig hebt).
- Als je al een actief Xbox Game Pass Standaard abonnement hebt, wordt het omgezet in een andere verhouding van 4:3. Reken dienovereenkomstig. Bereken dienovereenkomstig. (De meeste mensen hebben een maandelijks abonnement op dit plan, dus deze rekensom zal niet al te moeilijk zijn - trek gewoon een maand af van de hoeveelheid Xbox Game Pass Core die je nodig hebt).
- Als je al een actief Xbox Game Pass Ultimate abonnement hebt, is het het makkelijkst om je huidige abonnement te laten verlopen en dan deze omrekentruc te doen. (Het is een beter tarief dan wanneer je een actief Ultimate abonnement hebt, waarbij je 114 dagen Ultimate krijgt voor een 12 maanden Xbox Game Pass Core code).
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Bedankt, was hier toevallig net naar opzoek!G_Dragon schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:40:
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Jazeker, dat werkt prima.JulesvH schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:09:
[...]
Wat wil je precies voor ervaringen horen? Kost een paar minuten tijd per dag en dan is je GPU dus 'gratis'...
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Op hoeveel punten kom je maandelijks ongeveer uit als je de dagelijkse Xbox/Bing check ins en gamequests op je Xbox doet?Exar schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:47:
[...]
Jazeker, dat werkt prima.![]()
Wat wil je precies voor ervaringen horen? Kost een paar minuten tijd per dag en dan is je GPU dus 'gratis'...![]()
Verschilt bij mij echt per maand, ligt eraan welke games ik speel en hoeveel ik speel. Ik claim elke morgen de punten via de app en voor de rest kijk ik er weinig naar om. Ik had de laatste keer €25,00 aan punten omgezet in Xbox tegoed, en daar heb ik ongeveer 6 maanden over gedaan.Deezers schreef op zondag 11 mei 2025 @ 13:18:
[...]
Op hoeveel punten kom je maandelijks ongeveer uit als je de dagelijkse Xbox/Bing check ins en gamequests op je Xbox doet?
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik hark ongeveer 16.000 punten per maand binnen.Deezers schreef op zondag 11 mei 2025 @ 13:18:
[...]
Op hoeveel punten kom je maandelijks ongeveer uit als je de dagelijkse Xbox/Bing check ins en gamequests op je Xbox doet?
Ik quote mezelf even omdat ik het bericht niet meer kan wijzigen:G_Dragon schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:40:
Afgelopen weekend heb ik Chatgpt gevraagd (Geen fan van AI) wat het voordeligst is om de eind datum van een lopend Game Pass Ultimate abonnement te rekken en hierbij heb ik de actuele prijzen (op Eneba) van de volgende kaartjes benoemd:
- 3 Maanden Xbox Game Pass Core
- 6 Maanden Xbox Game Pass Core
- 3 maanden Xbox Game Pass Ultimate
Conclusie die ChatGPT mij gaf was:
Dat als je een lopend Xbox Game Pass Ultimate abonnement hebt dat de 3 maanden Xbox Game Pass Core in verhouding het goedkoopste was, heb het uitgebreide antwoord op mijn mobiel staan. Deze zal vandaag nog wel plaatsen! Maar vond het wel belangrijk om mijn verhaal alvast met jullie te delen, voor wie loopt te twijfelen dus hopelijk hebben jullie hier wat aan!
EDIT:
Hier nog het beloofde antwoord van ChatGPT:
🔁 Wat gebeurt er als je Core toevoegt aan een lopend Ultimate-abonnement?
Microsoft zet Game Pass Core automatisch om naar Ultimate volgens deze conversieratio’s:💰 Kosten per Ultimate-dag:
- 3 maanden Core → 38 dagen Ultimate
- 6 maanden Core → 60 dagen Ultimate
- Ultimate zelf wordt uiteraard 1-op-1 verlengd.
Optie Prijs Ultimate-dagen Prijs per Ultimate-dag 3 maanden Game Pass Core €12,36 38 dagen €0,325 6 maanden Game Pass Core €22,11 60 dagen €0,368 3 maanden Game Pass Ultimate (direct) €35,98 90 dagen €0,400
✅ Conclusie:
De 3 maanden Game Pass Core voor €12,36 is het voordeligst.
Je betaalt dan slechts €0,325 per Ultimate-dag, wat goedkoper is dan de andere twee opties.
Tip: Koop meerdere 3-maands Core-codes als je voordelig je Ultimate wilt verlengen.
Zorg er wel voor dat je niet boven de 36 maanden limiet komt in totaal!
[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 14-05-2025 07:58 ]
Ik vul mijn actieve ultimate abo tegenwoordig gewoon aan via de Europe of World codes voor 3 maanden, die koop ik op eneba (https://www.eneba.com/nl/...onth-xbox-live-key-global en https://www.eneba.com/nl/...s-core-3-month-key-europe).G_Dragon schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:40:
Daar krijg je nu 40 dagen ultimate voor, en bij een prijs van 12 euro voor die keys, is dat dus iets over de 9 euro per maand.
Niet het allergoedkoopste (maar ja, heb in 2021 ook 3 jaar Turkse ultimate afgesloten voor 95 euro ofzo, dus heb al aardig wat voordeel gehad), maar wel heel makkelijk zonder VPN en een stuk goedkoper dan gewoon bij Microsoft zelf
Ik ben er ook een beetje bang voor dat ze het een keer plots gaan wijzigen (net zoals ze als gedaan hebben met geitenpaadjes om spellen in Turkije te kopen), dan heb ik in ieder geval wel nog vrij goedkope gamepass tot mei 2028.
Ik heb net verlengt, 3 keer 3 maanden core gepakt, kreeg er iets meer dan 16 weken bij. Ik heb van 1 juli 2027 naar 26 oktober 2027 gegaan. Ik heb er met service kosten €39,15 betaald, omgerekend ongeveer €11,20 per maand, nog altijd goedkoper dan €17,99 per maand.
:strip_exif()/f/image/WKNE8Yg55ezX3izyMnN3pqDP.png?f=user_large)
Hoppa voor €98,04 kunnen we weer flink wat jaren vooruit, mijn bonusvader maakt de helft van dit bedrag nog naar mij over. Dus goedkoper kunnen we het niet krijgen
Welke route heb je gevolgd?G_Dragon schreef op zondag 18 mei 2025 @ 14:58:
[Afbeelding]
Hoppa voor €98,04 kunnen we weer flink wat jaren vooruit, mijn bonusvader maakt de helft van dit bedrag nog naar mij over. Dus goedkoper kunnen we het niet krijgen
3 maanden Xbox Game Pass Core kaartjes van €12,08
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 18-05-2025 17:20 ]
Dan had je waarschijnlijk nog wat maanden want core is 2:1 omzetten dus 24 maanden er 12?G_Dragon schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:15:
[...]
Kaartjes van 3 maanden Xbox Game Pass Core van €12,08
Ja klopt, ik had een actief Game Pass Ultimate abonnement. Hier een screenshot toen ik het eerste kaartje erop zette;Deezers schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:20:
[...]
Dan had je waarschijnlijk nog wat maanden want core is 2:1 omzetten dus 24 maanden er 12?
:strip_exif()/f/image/WcbGX7pl10ucBFBLbnwYWHTR.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat had ik blijkbaar mis!sewer schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:04:
Hij had inderdaad al tot april 2027, volgens een post van hem hier op 9 mei
Want het was 17 September 2027
En nu naar 6 mei '28? Dus 7,5 maand voor 98 euro? Dat is dan (net iets) duurder dan gewoon 3 maanden gamepass ultimate kaartjes bij cdkeys...G_Dragon schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:05:
[...]
Dat had ik blijkbaar mis!![]()
Want het was 17 September 2027
Gamertag: FinrazielNL
Finraziel schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:47:
[...]
En nu naar 6 mei '28? Dus 7,5 maand voor 98 euro? Dat is dan (net iets) duurder dan gewoon 3 maanden gamepass ultimate kaartjes bij cdkeys...
:strip_exif()/f/image/jFGx3hP2xIAPSwM3WFKhiWKt.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens deze berekening met prijzen van Eneba niet, maar mischien heb hij lagere prijzen?
[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 19-05-2025 00:39 ]
Cdkeys is wel iets goedkoper met 34,99 voor 3 maanden ultimate maar dat is het verschil niet, jouw berekening zou inderdaad goedkoper moeten zijn... Maar ik denk dat de datums of het bedrag ergens niet kloppen.G_Dragon schreef op maandag 19 mei 2025 @ 00:39:
[...]
[Afbeelding]
Volgens deze berekening met prijzen van Eneba niet, maar mischien heb hij lagere prijzen?
17 september '27 naar 6 mei '28 is 232 dagen volgens Google.
Dat zou dan 6 codes moeten zijn waarbij Microsoft misschien ergens nog een paar keer omhoog afrondt, want 6 keer 38 is eigenlijk 228 dagen, maar close enough.
Maar 6 keer 12,05 is 72,30, niet 98,04?
Mijn abbo verliep over een maand nu bezig met Claire obscure dus toch maar verlengt met aantal maanden zoals hierboven beschreven. tnx voor het doorrekenen.
tip gebruik cashback xl in combinatie met een aanbieder voor nog een beetje korting 5%
tip gebruik cashback xl in combinatie met een aanbieder voor nog een beetje korting 5%
Ik heb mijn dagen nog eens nageteld, ik kwam met 3x 3 maanden core kaartjes op ongeveer 117 dagen ultimate uit.
Ik heb er 7 gekocht van €21,05 + de servicekosten van €1,37 omdat je betaald met ideal.Finraziel schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:16:
[...]
Cdkeys is wel iets goedkoper met 34,99 voor 3 maanden ultimate maar dat is het verschil niet, jouw berekening zou inderdaad goedkoper moeten zijn... Maar ik denk dat de datums of het bedrag ergens niet kloppen.
17 september '27 naar 6 mei '28 is 232 dagen volgens Google.
Dat zou dan 6 codes moeten zijn waarbij Microsoft misschien ergens nog een paar keer omhoog afrondt, want 6 keer 38 is eigenlijk 228 dagen, maar close enough.
Maar 6 keer 12,05 is 72,30, niet 98,04?
:strip_exif()/f/image/Iv5HN6zXVGvS4UclpLbBHOzs.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn Ultimate loopt volgende week af. Kortste klap voor een jaartje is 12 x 3 maanden kaartjes Core via Eneba?
En moet dat tijdens looptijd of als hij is afgelopen?
Iets met bomen en bos haha.
Volgens mij is het voordeliger om je abonnement te laten aflopen en dan die codes te activeren en daarna èèn maand Ultimate toevoegen voor de beste conversie. Vanuit je huidige Ultimate core codes toevoegen levert 38 dagen ultimate per 3 maanden code op, anders 18 maanden Ultimate.Timothy3000 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:06:
Mijn Ultimate loopt volgende week af. Kortste klap voor een jaartje is 12 x 3 maanden kaartjes Core via Eneba?
Artikel van Windows Central om ea play abo om te zetten naar gamepass ultimate. Iemand ervaring mee en hoe verhoudt dit zich in vergelijking met de standaard truuks?
Waar kan ik nog goedkope GP Ultimate kopen? 12 maanden.. alles lijkt uitverkcoht?
GP is afgelopen!
Met hoeveel maanden Core heb ik nu weer twee jaar Ultimate te pakken?
Als ik het goed lees en begrijp, moet je 3 jaar Xbox Gamepass Core halen en dat word dan omgezet in 1,5 jaar Xbox Gamepass Ultimate door de conversie van 2:1 bij geen actief Xbox Game Pass abonnementTimothy3000 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:26:
GP is afgelopen!
[ Voor 32% gewijzigd door G_Dragon op 27-05-2025 10:31 ]
Eerst deze codes inwisselen ja en daarna 1 maand ultimate kopen en activeren er boven op.G_Dragon schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:29:
[...]
Als ik het goed lees en begrijp, moet je 3 jaar Xbox Gamepass Core halen en dat word dan omgezet in 1,5 jaar Xbox Gamepass Ultimate door de conversie van 2:1 bij geen actief Xbox Game Pass abonnement
@Wom @BM @uchiha tijntje @Twixie Bedankt dat ik mede-auteur mocht worden van dit onderwerp, er word nog aan de TS gewerkt. Maar ik heb mijn nieuwe design alvast online gegooid, met nieuwe informatie en hopelijk duidelijke overzichten die veel vragen van gebruikers weten te beantwoorden
Wie weet is het waar: er schijnen veel Ubisoft games naar Gamepass te komen, waaronder een remake van Splinter Cell: https://twistedvoxel.com/...ll-remake-xbox-showcase/# ik moest even diep graven in mijn geheugen maar die game komt inderdaad bekend voor van de PS3, dus hoef ik niet per se nogmaals te spelen of ze moeten wat leuks toevoegen behalve nieuwe graphics. Het zijn wel veel remakes de laatste tijd..
Weet er iemand of je nog spellen kunt kopen van andere landen of is dit aan banden gelegd ?
Edit: Werkt niet meer.(argentina code)
Edit: Werkt niet meer.(argentina code)
[ Voor 18% gewijzigd door Triple Stars op 10-06-2025 21:48 ]
Ik kijk altijd naar IJsland (is-is), gewoon Europa dus geen gedoe. Niet alle spellen zijn daar te vinden, maar als het er op staat nooit problemen gehad.Triple Stars schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:12:
Weet er iemand of je nog spellen kunt kopen van andere landen of is dit aan banden gelegd ?
Eindelijk! Final fantasy online op Xcloud.
Moest dit eerst via de laptop opstarten ivm een account aan maken waarbij ik een fysieke keyboard nodig had. Ik kreeg dit niet voor elkaar zonder een keyboard.
Daarna zie ik hem ook op Xcloud en kan ik hem ook zo starten.
Morgen eens checken of het ook een beetje soepel speelt met de Steam Deck.
(Daar is een account gekoppeld wat niet klopt en waarvan ik de inloggegevens niet (meer) van heb. )
Moest dit eerst via de laptop opstarten ivm een account aan maken waarbij ik een fysieke keyboard nodig had. Ik kreeg dit niet voor elkaar zonder een keyboard.
Daarna zie ik hem ook op Xcloud en kan ik hem ook zo starten.
Morgen eens checken of het ook een beetje soepel speelt met de Steam Deck.
(Daar is een account gekoppeld wat niet klopt en waarvan ik de inloggegevens niet (meer) van heb. )
/f/image/bKwl3L5N1hYSvF2vn9aQRgrv.png?f=fotoalbum_large)
Net weer verlengd, werkte perfect, weer klaar tot 9 januari 2027Deezers schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:37:
[...]
Eerst deze codes inwisselen ja en daarna 1 maand ultimate kopen en activeren er boven op.
Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2
Lukt de conversie nog? Ik zie dat MS gesleuteld heeft en zie door alle pagina’s niet meer of het nu wel of niet lukt. En aan welk tarief en conversie rate.
Ik lees op Reddit ook dat je blijkbaar geen codes meer zou kunnen gebruiken uit andere (goedkope) landen en een VPN…
Huidige situatie : Ultimate pass verloopt volgende maand.
UPDATE:
Als ik het goed heb:
- huidig abo laten aflopen
- 3 jaar core kopen (via G2A Europese code aan 49eur)
- 1 maand ultimate kopen
En dan krijg ik 1,5 jaar ultimate?
Spijtig dat er geen 1:1 ratio meer is… zijn er nog andere (/goedkopere) mogelijkheden?
Ik lees op Reddit ook dat je blijkbaar geen codes meer zou kunnen gebruiken uit andere (goedkope) landen en een VPN…
UPDATE:
Als ik het goed heb:
- 1 maand ultimate kopen
Spijtig dat er geen 1:1 ratio meer is… zijn er nog andere (/goedkopere) mogelijkheden?
[ Voor 29% gewijzigd door Fluffybeast op 15-06-2025 21:48 ]
Klopt. Jouw route werkt nu nog. Prijs van game pass schijnt binnenkort ook omhoog te gaan. Vpn is niet meer de moeite waard / te veel gedoe voor die paar euro besparing, als je het al zonder support aan de praat krijgt.Fluffybeast schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:21:
Lukt de conversie nog? Ik zie dat MS gesleuteld heeft en zie door alle pagina’s niet meer of het nu wel of niet lukt. En aan welk tarief en conversie rate.
UPDATE:
Als ik het goed heb:
- 1 maand ultimate kopen
Oké.Deezers schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:39:
[...]
Klopt. Jouw route werkt nu nog. Prijs van game pass schijnt binnenkort ook omhoog te gaan. Vpn is niet meer de moeite waard / te veel gedoe voor die paar euro besparing, als je het al zonder support aan de praat krijgt.
Kan ik dit reeds toepassen wanneer mijn abo nog niet verlopen is?
Straks is het ettelijke euro’s duurder binnen een maand 😅
Als je 4x een 3 maand core code krijgt, dan is het wellicht handig om deze na elke code terugkerende facturering aan te zetten en dan weer uit te zetten. Dan krijg je een gratis maand. Dan hoef je maar 2x4 codes te kopen voor 32 maanden core. Als je dit omzet met ultimate kan je met de ultimate ook weer terugkerende facturering aanzetten en dan heb je ook weer bijna 1,5 jaar, maar dan voor 2 jaar te kopen.Fluffybeast schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:21:
UPDATE:
Als ik het goed heb:
- 1 maand ultimate kopen
Heb met de 1:1 ratio dat toen wel gedaan. Toen had ik 34 maanden. Nu laatst een losse 3 maanden code GPU gekocht, want ik had bol.com tegoed over en 4 maanden toegepast.
Weet uiteraard niet of dit truukje gaat werken met GP Core, maar goed proberen wel waard ga ik van uit. Dan ben je wel wat goedkoper uit dan volle 3 jaar GP Core te kopen.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ja, maar de conversie bij een lopend GPU abo is slechter dan dat als je abo verlopen is.Fluffybeast schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:07:
[...]
Oké.
Kan ik dit reeds toepassen wanneer mijn abo nog niet verlopen is?
Straks is het ettelijke euro’s duurder binnen een maand 😅
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Oké dan wacht ik nog even af. Op hoop van zege
Ik heb op G2A een code voor 3 maanden game pass gekocht voor PC dacht ik maar het is dus game pass core alleen voor console
Gelukkig niet al te duur foutje maar goed kan ik deze nog omzetten naar pc of Ultimate zodat ik op de PC kan spelen?
Er staat wel een link upgrade naar ultimate maar dan kom ik gewoon op de reguliere pagina om voor €11,99 PC of Ultimate voor €17,99 af te sluiten.

Gelukkig niet al te duur foutje maar goed kan ik deze nog omzetten naar pc of Ultimate zodat ik op de PC kan spelen?
Er staat wel een link upgrade naar ultimate maar dan kom ik gewoon op de reguliere pagina om voor €11,99 PC of Ultimate voor €17,99 af te sluiten.
Dat is ca. 150 euro voor 1,5 jaar gpu? Is dat echt de goedkoopste manier nu? Want enige dat ik zie is 47 euro voor 12 maanden core of kijk ik verkeerd?Fluffybeast schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:21:
UPDATE:
Als ik het goed heb:
- 1 maand ultimate kopen
[ Voor 4% gewijzigd door StrongArmLance op 22-06-2025 14:29 ]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tTVg89iYI8eNDyzkRAIkLJxv.jpg?f=user_large)
Ik kijk over twee jaar wel weer wat de beste manier is, nu het maximale uit de einddatum gehaald met 3 maanden Game Pass Core kaartjes
Zo doe ik het ook. Elke 45 verleng ik hem weer.G_Dragon schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:23:
[Afbeelding]
Ik kijk over twee jaar wel weer wat de beste manier is, nu het maximale uit de einddatum gehaald met 3 maanden Game Pass Core kaartjes
Ik heb dit even geprobeerd voor je (zonder eigen belangdrakiesoft schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:07:
Artikel van Windows Central om ea play abo om te zetten naar gamepass ultimate. Iemand ervaring mee en hoe verhoudt dit zich in vergelijking met de standaard truuks?
Nu voor 186 euro tot 04-09-2027 GPU. Dat is volgens mij best aardig! Dat aan en uit zetten van terugkerende facturering werkte bij mij niet, dus voor niets de iets duurdere 4x3 maanden core gekocht, had een tientje goedkoper uit kunnen zijn.
/f/image/vXMZXGpr8faI68ybWoP03p4U.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door StrongArmLance op 23-06-2025 13:23 ]
Mijn Game Pass Ultimate is afgelopen maandag verlopen. Ik voel me echt ontzettend stom, heb de laatste pagina's door gelezen maar ik kom er niet uit wat nu de meest voordeligste en efficiëntste manier is voor Game Pass Ultimate. Ik heb geen Xbox console meer alleen een PC. Kan iemand me misschien uitleggen wat ik moet doen?
Ik heb begrepen dat de VPN manier niet meer zou werken. Wat ik zelf en veel andere hier doen, is via websites als Eneba Xbox Core kaartjes kopen, en die inwisselen voor Xbox Game Pass Ultimate, je hebt wel een lopend Xbox Ultimate abonnement nodig.
Wat je zou kunnen doen is 1 maand Xbox GamePass Ultimate nemen, kan bijvoorbeeld via CDKeys, en dan beginnen te stapelen tot maximaal 36 maanden (zolang dat nog kan) met core kaartjes.
Tenzij het veranderd is, dit is de omzetting van core naar ultimate.
Wat je zou kunnen doen is 1 maand Xbox GamePass Ultimate nemen, kan bijvoorbeeld via CDKeys, en dan beginnen te stapelen tot maximaal 36 maanden (zolang dat nog kan) met core kaartjes.
Tenzij het veranderd is, dit is de omzetting van core naar ultimate.
/f/image/JZxBPcGQ6bqsFWjnjqWiQztS.png?f=fotoalbum_large)
@WinterBase wat ik nog kan toevoegen aan de post hierboven is dat ik altijd de 3 maanden core kaarten kocht omdat die de meeste dagen Ultimate gaven.
Mocht je dat gaan doen, let dan wel op dat je "Global" of "EU" kaarten koopt en niet die voor een ander land
Oh ja, ik heb die kaarten altijd gekocht op de Eneba site en het is tot nu toe altijd goed gegaan.
Mocht je dat gaan doen, let dan wel op dat je "Global" of "EU" kaarten koopt en niet die voor een ander land
Oh ja, ik heb die kaarten altijd gekocht op de Eneba site en het is tot nu toe altijd goed gegaan.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ik zou dus beginnen met 3 jaar EA play. Via Amazon UK. Volgens mij is dat het goedkoopste jaar GPU. Daarna aanvullen met Core via die key websites.WinterBase schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:00: wat nu de meest voordeligste en efficiëntste manier is voor Game Pass Ultimate. Ik heb geen Xbox console meer alleen een PC. Kan iemand me misschien uitleggen wat ik moet doen?
[ Voor 3% gewijzigd door StrongArmLance op 27-06-2025 08:10 ]
Hoeveel dagen Ultimate is 3 maanden Core?Vortigen schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:30:
@WinterBase wat ik nog kan toevoegen aan de post hierboven is dat ik altijd de 3 maanden core kaarten kocht omdat die de meeste dagen Ultimate gaven.
Destijds (vorig jaar) kreeg ik er iets van 52 dagen voor.
Nu is het 50 dagen volgens de conversie tabel die hierboven staat.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Volgens dit is het 38 dagen als je al een abonnement hebt. Anders is het 1.5 maand.
Heb net zelf via EA play een jaar gedaan door 3x12 maanden EA play to kopen en dan 1 maand Ultimate. Dat komt op ~88 Euro totaal. Ben er nog niet over uit of verlengen via extra 3 maanden core kopen uit kan. Die zit nu op 11.5 Euro zie ik.
Bedankt voor de reacties! Ik heb het vanochtend geprobeerd met Core-kaartjes, en ik zit nu in ieder geval tot december 2026 goed met GPU. Of het de meest kost efficiënte manier was? Geen idee 😅
Ik heb in iedergeval 11 Core-kaarten van 3 maanden gekocht via Eneba, voor €11,50 per stuk. Dat komt neer op 33 maanden Core. Helaas kreeg ik de bonusmaand niet via auto-verlenging, dus achteraf gezien had ik er eigenlijk 12 moeten kopen om het maximale eruit te halen. Daarna heb ik het omgezet naar Ultimate via de Microsoft-website, wat me uiteindelijk 17,5 maand GPU heeft opgeleverd.
Ik heb in iedergeval 11 Core-kaarten van 3 maanden gekocht via Eneba, voor €11,50 per stuk. Dat komt neer op 33 maanden Core. Helaas kreeg ik de bonusmaand niet via auto-verlenging, dus achteraf gezien had ik er eigenlijk 12 moeten kopen om het maximale eruit te halen. Daarna heb ik het omgezet naar Ultimate via de Microsoft-website, wat me uiteindelijk 17,5 maand GPU heeft opgeleverd.
Kan alleen écht significant uit als je de core koopt en toevoegt aan je account voordat je ultimate koopt. Je kan naast die 3 jaar ea play namelijk nog steeds core en PC game pass staple alvorens je alles upgrade.Dan Stark schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 16:41:
[...]
Volgens dit is het 38 dagen als je al een abonnement hebt. Anders is het 1.5 maand.
Heb net zelf via EA play een jaar gedaan door 3x12 maanden EA play to kopen en dan 1 maand Ultimate. Dat komt op ~88 Euro totaal. Ben er nog niet over uit of verlengen via extra 3 maanden core kopen uit kan. Die zit nu op 11.5 Euro zie ik.
Maar goed, GPU wordt alleen maar duurder, dus hoe meer je nu asluit hoe groter de kans dat het voordeel in de toekomsttheoretisch groter is.
De prijs komt wat mij betreft in ieder geval wel op een niveau dat ik het niet gewoon meer ga stapelen want ik gebruik het lang niet continu. Ik heb veel te veel te spelen buiten gamepass dus ik zal wel alleen als er specifiek iets is wat ik wil spelen even een maandje doen of zo.
Herken me hier wel in en moet zeggen dat ik een dag later dan toch een beetje spijt heb van m’n aankoop 😅. Ik geef de schuld aan het (veel te) vroeg wakker zijn en daardoor niet helder nadenken voordat ik iets koop.Finraziel schreef op zondag 29 juni 2025 @ 15:27:
De prijs komt wat mij betreft in ieder geval wel op een niveau dat ik het niet gewoon meer ga stapelen want ik gebruik het lang niet continu. Ik heb veel te veel te spelen buiten gamepass dus ik zal wel alleen als er specifiek iets is wat ik wil spelen even een maandje doen of zo.
Tuurlijk, het is een abonnement voor langere tijd, maar achteraf gezien had ik met de hoeveelheid tijd die ik daadwerkelijk aan Game Pass besteed beter gewoon een maandje kunnen nemen op het moment dat ik echt iets wil spelen. Goed, en duur lesje, hopelijk eentje waar ik van leer
Mijn abo loopt 5/7 af (ultimate), als ik het goed begrijp moet ik dus core kaartjes kopen en die toevoegen voor abo afloopt en dan worden die automatisch omgezet naar ultimate? Of niet?
[ Voor 4% gewijzigd door lapino op 29-06-2025 22:32 ]
Ah, dan had ik dat moeten doen inderdaad. Om het te kopen voor die 38 dagen vind ik wat karig.StrongArmLance schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:53:
[...]
Kan alleen écht significant uit als je de core koopt en toevoegt aan je account voordat je ultimate koopt. Je kan naast die 3 jaar ea play namelijk nog steeds core en PC game pass staple alvorens je alles upgrade.
Maar goed, GPU wordt alleen maar duurder, dus hoe meer je nu asluit hoe groter de kans dat het voordeel in de toekomsttheoretisch groter is.
Het is ook even wennen natuurlijk. De vorige dat ik het deed had ik nog 36 maanden GPU voor 95 Euro via de Turkse store.
Heb een game pass core code gekocht voor EU, maar als ik die wil inwissselen krijg ik boodschap dat regio foutief is. En nu?
edit: met Edge ging het wél, maar ik heb nu blijkbaar 4 maand ultimate gekregen in ruil voor 12 maand core?? was conversie-ratio niet 2:1?
edit: met Edge ging het wél, maar ik heb nu blijkbaar 4 maand ultimate gekregen in ruil voor 12 maand core?? was conversie-ratio niet 2:1?
[ Voor 36% gewijzigd door lapino op 30-06-2025 12:21 ]
@lapino De conversieverhouding Core naar Ultimate is < 50%. Dit is al heel lang zo. Upgraden is langere tijd niet zo aantrekkelijk meer.
Link: Game Pass Conversions
12 months of Game Pass Core > 114 days of Ultimate (3+ months)With Game Pass Ultimate or Game Pass Standard, you can still redeem codes for other subscriptions that are included as benefits of your current subscription. These codes will automatically convert to your existing subscription at a ratio based on the following tables. Conversion ratios are subject to change.
Link: Game Pass Conversions
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Ah oei idd. Nu goed, is op zich niet duurder dan 'gewoon' verlengen maar denk dat ik in oktober toch overga naar standaard pc game pass dan, speel toch nog zelden op xbox.
Eens, die van mij loopt tot 2 aug 2026 en ik zie daarna wel verder. Voor de eerste 36 maanden GPU betaalde ik € 118, € 3,30 per maand. Die tijden zijn er helaas niet meer. Ik heb gamepass eigenlijk amper aangeraakt tot dec 2024 (Xbox in aug 2022 gekocht en sindsdien onafgebroken GPU). Afgelopen half jaar wel veel gebruik gemaakt van GPU (Cod BO6, indiana jones, expedition 33 en Doom).Finraziel schreef op zondag 29 juni 2025 @ 15:27:
Op Eneba kost een maandje GPU momenteel € 9,50 ofzo. Als je dan echt wat wil spelen op gamepass, dan kom je meteen maandje GPU een heel eind. En die losse maand GPU kaartjes zijn ook niet zo schokkend veel duurder per maand dan dat gedoe met al die core kaarten kopen.
[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 30-06-2025 13:30 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. De conversie ratio van core naar ultimate is ongunstig met een lopend abbo.
Maar kan ik nou nog wel via vpn een lopend ultimate abbo verlengen? Die van mij loopt bijvoorbeeld nog tot 1 jan 2027. Als ik nu een key koop uit Mexico voor 12 maanden ultimate. Werkt dat dan nog?
Maar kan ik nou nog wel via vpn een lopend ultimate abbo verlengen? Die van mij loopt bijvoorbeeld nog tot 1 jan 2027. Als ik nu een key koop uit Mexico voor 12 maanden ultimate. Werkt dat dan nog?
Let op:
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog