ariekanari schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:53:
Nee, de €1 actie werkt niet met een lopend GP-abonnement.
Je kunt wel verlengen met een lopend GP-abonnment, Gold wordt omgezet tegen een conversiefactor zie FAQ:
"Kan ik, als ik Xbox Game Pass Ultimate heb, nog steeds Xbox Live Gold- en Xbox Game Pass-codes inwisselen?"
Je kunt eventueel ook je lopende GP-abonnement opzeggen (zoals je zelf al aangeeft), dan kun je inderdaad 36 maanden Gold toevoegen, en dit 1 op 1 omzetten naar Game Pass Ultimate, maar tegen het reguliere bedrag €13, dus niet voor €1 (je kan maar een keer gebruik maken van de €1 actie). Ik ga er vanuit dat je al eens gebruik gemaakt hebt van de €1 actie.
@
Nubtrix Maakt het veel uit op het totaal als het 1 op 1 omzetten €1 of €13 kost? Volgens mij is het dan nog goedkoop. Je hebt nog niet eerder gebruik gemaakt van de €1 actie dan zou het zomaar - ik weet het niet zeker - eens kunnen werken voor €1. Wel opzeggen en
"automatisch verlengen" bij het toevoegen van elke Xbox Live Key (code) uitzetten. 3 × 12 Live toevoegen (elke keer terugkerende facturering uitzetten) en als allerlaatste stap omzetten naar GP Ultimate.
Sowieso bedankt voor de hulp ariekanari!
Nog even hierop terug komen, om misschien voor anderen ook meer duidelijkheid te bieden.
Blijkbaar had ik in augustus 2019 toch al van die 1 euro actie gebruikt gemaakt (toen ik begon met gamepass). Dus had toen 1 maand gamepass voor 1 euro.
Ergens vorige week mijn gamepass opgezegd en deze is uiteindelijk gisteren vervallen.
Vandaag 3 nieuwe codes Xbox live 12 maanden ingegeven via de website op
https://redeem.microsoft.com/enter (terugkerende facturering telkens uitzetten!)
Ik heb trouwens mijn codes van cdkeys.com (normale EU codes gepakt) voor in totaal € 133,00. Zeer goede service, kreeg instant mail met codes.
Dan naar de Gamepass pagina gegaan en één maand besteld voor € 12,99. De 1 euro actie was in mijn geval dus inderdaad niet meer geldig.
Conclusie: zit wat duurder dan de meesten hier, maar geen gezever met VPN en ik doe het liever op de 'eerlijke' manier. Uiteindelijk vond ik gamepass aan € 12,99 ook al zijn geld waard.
Zit nu dus op iets meer dan € 4 per maand voor de komende 3 jaar. Zeer tevreden van