Acties:
  • +1 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:31
Ik heb dus geen game pass ultimate maar PC Game Pass. Zoals ik het lees werkt de conversie zo lang je geen actieve GPU hebt... dus ook vanaf PC Game Pass.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:44
replica17 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:35:
Ik heb dus geen game pass ultimate maar PC Game Pass. Zoals ik het lees werkt de conversie zo lang je geen actieve GPU hebt... dus ook vanaf PC Game Pass.
Inderdaad. Ik ga je geen 100% zekerheid geven, maar ik vermoed ook zoals @Finraziel zegt, dat als je je nu abonneert op Gold, en vervolgens abonneert op GPU (dus gewoon de truuk toepassen uit de openingspost), die Gold 1:1 toegevoegd gaat worden aan je GPU.
Daarnaast zal bijna zeker ook je resterende tijd van PC Game Pass ook toegevoegd worden. Alleen is het daar de vraag of het ook aan 1:1 zal zijn.

Wat je dus ook kan doen, is simpelweg GEEN Gold nemen nu, maar 1 maand GPU voor €1 (gezien je nog geen GPU had). Dan heb je al zeker 1 maand, en gaat er bijna zeker nog wat tijd toegevoegd worden door de conversie van je PC Game Pass naar GPU. Dan heb je nu al direct GPU voor €1. Die zal dan over enkele maanden al aflopen, en op dat moment koop je dan enkele jaren Gold en doe je dan de conversie truuk (al zal die ene maand GPU je dan wel €13 kosten ipv €1).

Het enige risico dat je daarbij loopt is dat tegen dan Microsoft niet langer 1:1 geeft voor de Gold naar GPU conversie, maar de kans daartoe acht ik zeer klein. Het is nu al zo lang dat die truuk blijft werken, en ik vermoed dat ze eigenlijk ook gaan aankondigen als dit niet meer het geval zal zijn (al is het maar om op dat moment nog een hoop mensen richting 3 jaar commitment te duwen).

EDIT: hier heb je de FAQ : https://support.xbox.com/...ox-game-pass-ultimate-faq , maar vreemd genoeg zeggen ze zelf niets over conversie van overblijvende PC Game Pass tijd naar GPU tijd. Ze hebben het enkel over conversie vanaf Live Gold, (gewone) XBox Game Pass, en EA Play. Maar ik zie niet in waarom PC Game Pass een uitzondering zou zijn, want PC Game Pass zit gewoon mee in GPU.

EDIT2: volgens deze Reddit post, zou je ook voor PC Game Pass een 1:1 conversie rate krijgen. Dus als je nu 1 maand GPU neemt, krijg je er nog ong. 6 weken bij door conversie van je resterende PC Game Pass periode. Dan loopt je GPU af rond 6 maart, en kan je dan voor €13 eventueel de Gold truuk toepassen.

[ Voor 21% gewijzigd door Twixie op 30-12-2021 10:24 ]

• replica17
Bedankt allemaal voor de info.

Echter krijg ik mijn 3x12 months xbox live gold (Brazilië) niet geactiveerd... ik gebruik VPN en heb een Braziliaans adres. Is de game pass de boosdoener?

Heb van alles geprobeerd, ander browser, cookies verwijderen. Locatie gecheckt via ip en geeft Brazilië aan.

Beetje jammer dit aangezien ik weinig heb gelezen over problemen.

Live gold tot 2024 in account nu krijg ik "Je regio voor Microsoft Store wijzigen

Je hebt momenteel een abonnement voor een andere regio. Als het abonnement na het wijzigen nog niet werkt, neem dan contact op met klantondersteuning."

Heeft iemand een oplossing?

[ Voor 27% gewijzigd door replica17 op 30-12-2021 11:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
replica17 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:45:
Bedankt allemaal voor de info.

Echter krijg ik mijn 3x12 months xbox live gold (Brazilië) niet geactiveerd... ik gebruik VPN en heb een Braziliaans adres. Is de game pass de boosdoener?

Heb van alles geprobeerd, ander browser, cookies verwijderen. Locatie gecheckt via ip en geeft Brazilië aan.

Beetje jammer dit aangezien ik weinig heb gelezen over problemen.

Live gold tot 2024 in account nu krijg ik "Je regio voor Microsoft Store wijzigen

Je hebt momenteel een abonnement voor een andere regio. Als het abonnement na het wijzigen nog niet werkt, neem dan contact op met klantondersteuning."

Heeft iemand een oplossing?
Ja, dat is dus het risico van die sluiproute via Brazilië... Volgens mij is het enige wat je kunt doen met Microsoft chat support contact opnemen en hopen dat ze je willen helpen. Wat ze moeten doen is het huidige abonnement beëindigen en dan dezelfde lengte als EU/NL abonnement er op zetten.
Is wel vaker hier langs gekomen, heb er zelf regelmatig voor gewaarschuwd (ik was volgens mij de eerste die dat probleem had in dit topic, 1,5 jaar geleden)... Maar ik begrijp ook dat je geen 93 pagina's door gaat lezen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
Dat is idd het risico van het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten bij toch al een mega goede deal. :) Inderdaad contact opnemen met support en hopen dat ze je willen helpen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Wackowurm
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-08-2023
Gewoon contact opnemen met Microsoft, bij mij hebben ze totaal geen vragen gesteld.

• replica17
Ok dank en hoe krijg ik iemand te spreken? Geen enkele optie alleen maar virtual assistent…

Update:
NL Microsoft Support zegt niks te kunnen doen. 8)7

Update 2:
Via US microsoft support omgezet naar 36 maanden gamepass ultimate.

Al met al zou ik de VPN route niet adviseren! |:( Heeft mij een hele dag gekost.

[ Voor 59% gewijzigd door replica17 op 30-12-2021 17:02 ]

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Vandaag eens geprobeerd met game pass cloud op Android telefoon te spelen. Probleem is echter dat de controller gevonden wordt op mijn Poco F3, maar niet volledig werkt. Alleen de right buttons (x,a,y,b) werken en steering,LT/RT en LB/RB werken niet.

Nu heb ik dit even getest op de Mi A2 van mijn vrouw en daar werkt het gewoon. Lijkt dus aan Poco F3 te liggen. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
replica17 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:19:
Ok dank en hoe krijg ik iemand te spreken? Geen enkele optie alleen maar virtual assistent…

Update:
NL Microsoft Support zegt niks te kunnen doen. 8)7
Ja je kunt beter bij de Amerikaanse chat support uit zien te komen... Stukje terug in dit topic heeft iemand daar volgens mij de link van gedeeld, anders even zoeken (wellicht genoeg door land op VS te zetten op de support pagina).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• replica17
Finraziel schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:50:
[...]

Ja je kunt beter bij de Amerikaanse chat support uit zien te komen... Stukje terug in dit topic heeft iemand daar volgens mij de link van gedeeld, anders even zoeken (wellicht genoeg door land op VS te zetten op de support pagina).
Dat was de oplossing... kon uiteindelijk via "speak to a gamer" een xbox support agent spreken in de VS. Heeft de xbox live gold weggehaald, en vervangen met game pass ultimate voor 36 maanden. Dus toch nog goed gekomen.

Maar denk niet dat ik dit nog een keer ga doen... |:(

Nu tijd om te gamen!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 11:47
Even mijn ervaring omtrent afsluiten GPU.

Je koopt met die €1,- niet 1 maand GPU maar je huidige looptijd van je gold wordt omgezet naar GPU. Dus wat ik gedaan heb ik 3x 1jaar gold gekocht in Brazilië, die met VPN geactiveerd, toen GPU aangezet voor €1,-

Maar je moet wel opletten dat je de VPN verbreekt voordat je de upgrade naar GPU doet.

Dan heb je dus voor 3jaar GPU voor €1,-, totale kosten €99 ofso. Werkte zonder problemen, was in 10min geregeld.
Arvado schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:09:
Even mijn ervaring omtrent afsluiten GPU.

Je koopt met die €1,- niet 1 maand GPU maar je huidige looptijd van je gold wordt omgezet naar GPU. Dus wat ik gedaan heb ik 3x 1jaar gold gekocht in Brazilië, die met VPN geactiveerd, toen GPU aangezet voor €1,-

Maar je moet wel opletten dat je de VPN verbreekt voordat je de upgrade naar GPU doet.

Dan heb je dus voor 3jaar GPU voor €1,-, totale kosten €99 ofso. Werkte zonder problemen, was in 10min geregeld.
Het is niet dat jij het nu goed gedaan hebt en replica17 niet, het is gewoon willekeur lijkt het of het systeem ineens die fout geeft. Jij hebt gewoon geluk gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Die Game Pass Ultimate is echt wel die €13 per maand meer dan waard.
Gun Xbox ook zijn verdienmodel, we hebben lang genoeg van die 'aanbieding' kunnen profiteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:40

Nogne

>.<

Retrospect schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:52:
Die Game Pass Ultimate is echt wel die €13 per maand meer dan waard.
Gun Xbox ook zijn verdienmodel, we hebben lang genoeg van die 'aanbieding' kunnen profiteren.
Wie is we? Ben het er mee eens dat het de €13 waard is maar om nou te zeggen dat “we” lang genoeg hebben geprofiteerd vind ik ook wat raar aangezien er nog steeds nieuwe gebruikers bijkomen die dit voor de eerste keer doen. En als Microsoft dit niet rendabel vindt dan stoppen ze het vanzelf wel.

PS/XBL: Nogne

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Nogne schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:17:
[...]

Wie is we? Ben het er mee eens dat het de €13 waard is maar om nou te zeggen dat “we” lang genoeg hebben geprofiteerd vind ik ook wat raar aangezien er nog steeds nieuwe gebruikers bijkomen die dit voor de eerste keer doen. En als Microsoft dit niet rendabel vindt dan stoppen ze het vanzelf wel.
We als in algemeen, die manier heeft enkele jaren gewerkt. Iedereen die wou heeft zijn kans kunnen grijpen.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:56
Zat mensen die nog geen Series X hebben en het blijft een goede manier om mensen voor een Xbox met goedkoop drie jaar Gamepass te laten kiezen. Een fantastische deal waarvan ik hoop dat die nog wel even mogelijk zal zijn. In elk geval tot de Series X een paar maanden goed verkrijgbaar is. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 30-12-2021 18:48 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:53
Retrospect schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:39:
[...]

We als in algemeen, die manier heeft enkele jaren gewerkt. Iedereen die wou heeft zijn kans kunnen grijpen.
Als MS het een probleem zou vinden, zouden ze het wel dicht gooien. Ze zijn prima in staat tot regiolocks van gold-kaarten en het alleen 1-op-1 omzetten toestaan bij nieuwe gebruikers. Oude afgelopen abonnementen houden ze namelijk gewoon bij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 11:47
Finraziel schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:27:
[...]

Het is niet dat jij het nu goed gedaan hebt en replica17 niet, het is gewoon willekeur lijkt het of het systeem ineens die fout geeft. Jij hebt gewoon geluk gehad.
Ja maybe, dan moet het een bug zijn. Maar iig ook belangrijk is dat je nog geen actieve GPU mag hebben. Het systeem verzint natuurlijk niet zelf wat ie gaat doen, dus het zal ergens mee te maken hebben.

Maar goed bij mij ging het iig vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arvado schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:01:
[...]

Ja maybe, dan moet het een bug zijn. Maar iig ook belangrijk is dat je nog geen actieve GPU mag hebben. Het systeem verzint natuurlijk niet zelf wat ie gaat doen, dus het zal ergens mee te maken hebben.

Maar goed bij mij ging het iig vanzelf.
Het is inderdaad raar :)
Maar het gaat mij er om dat iedere keer als er iemand dit probleem tegen komt of er wordt voor gewaarschuwd dan is er wel weer iemand die denkt te kunnen zeggen wat je moet doen om het wel te laten werken, maar voor zover ik kan bepalen is het gewoon niet 100% te voorspellen of bepalen of het goed gaat of niet.
Misschien hangt het wel gewoon af van op welke server de load balancer je terecht laat komen, zal niet de eerste keer zijn dat servers niet allemaal gelijk geconfigureerd zijn (ook professioneel vaak genoeg gezien, kan hele rare issues geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 18:49
Ik ben erg blij met XBGP en draait prima in mijn hobby kamer. Zoon lief het ook uitgevonden en zeker in de vakanties is mijn kamer een soortement van ingenomen😱. Helemaal prima maar nu zoek ik een goedkope manier om XBGP games te streamen. Die kleine is nog te jong om een eigen Xbox op zijn Kamer te hebben. Dus zoek ik eigenlijk een manier om ze af en toe naar de woonkamer te streamen. En eventueel NLZiet/Netflix/Videoland/Amazon prime etc support is zeker een bonus. Nu heb je uiteraard Nvidia shield. Maar die vind ik persoonlijk te duur. Zoek eigenlijk iets goedkopers willen. Heeft iemand die? Het zal voornamelijk om wat "trage" Singelplayer spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:47
Twixie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:48:
[...]

Dus als je vroeger al GPU had, zal die 1:1 omzettingstruuk je nu 13 euro ipv 1 euro kosten, plus dan de kost van x maanden/jaren Gold.
Ik las deze en daar wilde ik nog even op terugkomen.

In het verleden heb ik reeds GPU voor 1 euro een aantal maanden gehad en aansluitend ook voor de reguliere prijs (denk in 2020 voor het laatst; geheel 2021 niet). Eind vorig jaar viel het mij op dat via mijn account het (weer) mogelijk was om voor 1 euro drie maanden GPU af te sluiten. Zoals ik hier bazzemans in "[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie" schreef, heb ik onlangs de conversie gedaan. Dit werkte met de prijs van 1 euro voor GPU, ondanks dat ik in het verleden al GPU had gehad.

Het is dus niet uitgesloten dat de conversie o.b.v. 1 euro ook werkt als je reeds GPU gehad had.

[ Voor 8% gewijzigd door bazzemans op 03-01-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

loki504 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:34:
Ik ben erg blij met XBGP en draait prima in mijn hobby kamer. Zoon lief het ook uitgevonden en zeker in de vakanties is mijn kamer een soortement van ingenomen😱. Helemaal prima maar nu zoek ik een goedkope manier om XBGP games te streamen. Die kleine is nog te jong om een eigen Xbox op zijn Kamer te hebben. Dus zoek ik eigenlijk een manier om ze af en toe naar de woonkamer te streamen. En eventueel NLZiet/Netflix/Videoland/Amazon prime etc support is zeker een bonus. Nu heb je uiteraard Nvidia shield. Maar die vind ik persoonlijk te duur. Zoek eigenlijk iets goedkopers willen. Heeft iemand die? Het zal voornamelijk om wat "trage" Singelplayer spellen.
Misschien een goedkope laptop op de kop tikken en dan via xCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
kevlar01 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:56:
[...]

Misschien een goedkope laptop op de kop tikken en dan via xCloud?
Ja heb ik ook nog aan zitten denken. We hebben een kleine 10 Inc laptop maar die is niet snel genoeg helaas.

CPU belasting schiet naar 100%...

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 03-01-2022 14:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:37
Vandaag zijn er nieuwe games toegevoegd en er is ook aangekondigd wat er de komende tijd op Game Pass verschijnt:

Vandaag beschikbaar
  • Gorogoa (Cloud, Console, and PC)
  • Olija (Cloud, Console, and PC)
  • The Pedestrian (Cloud, Console, and PC)
Aankomende week
  • Embr (Cloud, Console, and PC) – January 6
  • Mass Effect Legendary Edition (Console and PC: EA Play) – January 6
  • Outer Wilds (Cloud, Console, and PC) – January 6
  • Spelunky 2 (Console and PC) – January 13
  • The Anacrusis (Game Preview)(Console and PC) – January 13
Wordt verwijdert per 15 januari
  • Desperados III (Cloud, Console, and PC)
  • Ghost of a Tale (PC)
  • Kingdom Hearts III (Console)
  • Mount & Blade: Warband (Cloud, Console, and PC)
  • Pandemic (Console and PC)
  • Yiik: A Postmodern RPG (PC)
The Outer Wilds en The Pedestrian stonden op mijn lijstje na het zien van een Nintendo Direct een lange tijd terug maar ze zijn nog steeds niet beschikbaar op de Switch, gelukkig wel deze maand op Xbox Game Pass. Mijn investering werpt dus zijn vruchten af :D

[ Voor 13% gewijzigd door VirinR op 04-01-2022 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oeh mass effect *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Laatst online: 11-09 11:01
Inderdaad oOo

Weer een spel dat ik wil spelen. Mooi moment om de Maas effect serie te herbeleven.

Aan de andere kant. Ik heb al zo weinig tijd om te gamen. Wel een beetje een luxe probleem. Laatste spel wat ik gekocht heb is al weer een aantal maanden geleden. En er is steeds minder reden om er een te kopen met een enorme lijst waar ik niet aan toe kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Weer een vliegende start voor GP in 2022. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 23:54
Vandaag via cloud gaming Mortal Kombat 11 opgestart op de Series X om een potje couch coop te doen, maar met geen mogelijkheid kregen wij de tweede controller aan de praat in Mortal Kombat 11. Blijft staan op "Press Button A" maar het knopje (of andere knopjes) indrukken doet niets op de tweede controller. Binnen het hoofdmenu van de Xbox werken beide controllers, heb de tweede controller ook gekoppeld aan een gastaccount maar dit heeft niet geholpen. Zou het ermee te maken hebben dat het spel niet geïnstalleerd was maar via de cloud werd opgestart, dat local 2-player dan niet mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hi-Sintar schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:06:
Vandaag via cloud gaming Mortal Kombat 11 opgestart op de Series X om een potje couch coop te doen, maar met geen mogelijkheid kregen wij de tweede controller aan de praat in Mortal Kombat 11. Blijft staan op "Press Button A" maar het knopje (of andere knopjes) indrukken doet niets op de tweede controller. Binnen het hoofdmenu van de Xbox werken beide controllers, heb de tweede controller ook gekoppeld aan een gastaccount maar dit heeft niet geholpen. Zou het ermee te maken hebben dat het spel niet geïnstalleerd was maar via de cloud werd opgestart, dat local 2-player dan niet mogelijk is?
Zo te zien werkt local multiplayer inderdaad niet met cloud gaming, aangezien het op de volgende pagina specifiek als voordeel van de game lokaal installeren genoemd wordt:
https://support.xbox.com/...m-cloud-versus-installing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik zit met de volgende kwestie.

Is Cloud Gaming alleen voorbehouden aan degene die het GPU abonnement heeft?
M.a.w. kunnen gekoppelde familieleden dit niet spelen? Als het hoofdaccount op dat moment op de xbox aan het spelen is?

Ik heb op internet e.e.a. nagezocht maar krijg geen eenduidig antwoord. De meeste zeggen dat Cloud Gaming allen is voorbehouden aan degene met GPU.

Klopt dit?

Waarom ik het vraag is dat op de Xbox het meeste Fifa wordt gespeeld door alle kids en toevallig is het Fifa account toevallig gekoppeld aan mijn GPU account.
Dat de kids switchen naar een ander account en opnieuw moeten beginnen is helaas geen optie.

Is een mogelijke oplossing om het GPU account te switchen naar een ander mailadres / gebruiker in mijn Family group?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 23:54
Finraziel schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:10:
[...]

Zo te zien werkt local multiplayer inderdaad niet met cloud gaming, aangezien het op de volgende pagina specifiek als voordeel van de game lokaal installeren genoemd wordt:
https://support.xbox.com/...m-cloud-versus-installing
Thanks, weet ik iig dat het niet aan de controllers of de instellingen lag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
Bedankt iedereen voor de tips van Battle Pass Ultimate in combinatie van VPN en buitenlandse Gold cards.

Afgelopen weekend voor het eerst gedaan en tot 2025 Ultimate en sinds de 360 weer een Xbox :)

Aanbod van de Battle Pass is een aanwinst naast mijn PS5!!

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Laatst online: 11:05
Buddha_ schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:27:
Bedankt iedereen voor de tips van Battle Pass Ultimate in combinatie van VPN en buitenlandse Gold cards.

Afgelopen weekend voor het eerst gedaan en tot 2025 Ultimate en sinds de 360 weer een Xbox :)

Aanbod van de Battle Pass is een aanwinst naast mijn PS5!!
welke methode heb je gevolgd? En zijn er nogal wat en sommige werken niet meer. Ik moet ook weer verlengen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
https://www.techtastic.nl...ing-90-euro-januari-2022/

En dan de update met Turkse Gold Live met Turkse VPN, deze werkte afgelopen vrijdag 07/01/22 perfect :)

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
Vandaag drie EU Xbox Live Gold jaarabo's via cdkey gekocht - alledrie geactiveerd - daarna overgestapt naar Gamepass.

Nu dus voor 141 euro zo'n 37 maanden Gamepass Ultimate, fantastisch!

(en ik denk maar even niet aan de impact voor de nationale retail :/ )

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 22:12
loki504 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:34:
Wellicht - longshots- proberen via browser van de tv (www.xbox.com/en-US/play) of iPad of telefoon en dan mirror-en?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Zo'n deal als die Gold-naar-Gamepass-deal heb ik in al mijn jaren als gamer nog nooit meegemaakt. Onvoorstelbare value, en dat is GP eigenlijk voor het normale bedrag al. In combinatie met de S geen betere consoledeal gezien ooit. Heel erg gelukkig mee.

En ik lees hier wat kritiek. Snap het punt ook wel enigszins, maar je doet niets raars als consument. De Gold-naar-Ultimatedeal houdt Microsoft gewoon nog in stand, dus daar zal vast prima marketingidee achter schuilen. En dat je dan vervolgens zelf Gold zo goedkoop mogelijk probeert te krijgen, soit, neem het mij en anderen niet kwalijk. Bovendien: genoeg mensen die überhaupt overstag gaan om een hele nieuwe console te kópen dóór zo'n deal, denk ik. Denk dat Microsoft misschien ook wel zo denkt en dat dat ook wat waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
Games die verdwijnen uit gamepass, en dat zijn er nog al wat (voor PC)
Xbox Game Pass 'Leaving Soon' dates now showing on Microsoft Store PC app
https://www.trueachieveme...on-microsoft-store-pc-app

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
Amaze86 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:07:
Games die verdwijnen uit gamepass, en dat zijn er nog al wat (voor PC)
[...]
Vind het wel meevallen. Dit is voor een heel jaar. Als je ziet wat er vorig jaar is weggegaan en bijgekomen is. De echte vraag is wat er dit jaar nog bij gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat is sowieso alleen wat de store blijkbaar aangeeft, maar dat wil niet zeggen dat ze er ook echt uit gaan. Wellicht een nieuwe optie die ze aan het proberen zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat games verlengd kunnen worden en die datum alleen is wanneer het huidige contract zeg maar afloopt.

Ik zou het wel erg fijn vinden als ze gewoon duidelijk aan zouden geven bij elke game tot wanneer die tenminste in de store is, dan kun je eventueel wat meer prio geven aan een game als je die nog wil spelen. De 2 weken waarschuwing die ze nu geven is vaak wat kort, vooral als je al helemaal in een andere game zit.

En @Ambling_Alp ik ben denk ik een van die critici, maar mij gaat het er voornamelijk om dat mensen zich bewust zijn van de risico's en in mindere mate wat eventueel moreel de bezwaren zouden kunnen zijn. Als mensen dat weten en dan toch bewust kiezen voor de buitenland route dan vind ik het prima hoor, ik ga niemand veroordelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Finraziel op 17-01-2022 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Een voordeel van gamepass is dat een brede selectie games nu voor miljoenen gamers beschikbaar is. Hierdoor komen titels naar boven drijven die anders nooit op reguliere websites aan bod zouden komen.

Ik bezoek geen niche gaming review sites. Heb daar sowieso weinig tijd voor, dus een aantal grote outlets is dan al meer dan voldoende. Daar heb je echter steeds dat een beperkt aantal reviewers kiezen voor high traffic content, wat dus vaak leidt tot exposure voor de reeds grotere of bekendere games. Niet de kleintjes.

Door nu Indies en kleine titels zo breed beschikbaar te maken, wordt de voltallige gamepass user base een soort grote reviewers pool. Waar je met ratings en rankings ook je voordeel mee kan doen, zelfs als je geen gamepass subscriber bent.

Zijn er websites die de gamepass games scoren? Of de pareltjes eruit lichten? Ik heb zelf geen gamepass, en ook geen interesse op dit moment. Maar ik kan de games natuurlijk wel gericht aankopen op andere platformen.

Wat is de algemene consensus voor wat betreft gamepass pareltjes? Dan kan ik alvast op steam of pan eens op zoek naar een aantal titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
Finraziel schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:03:
Dat is sowieso alleen wat de store blijkbaar aangeeft, maar dat wil niet zeggen dat ze er ook echt uit gaan. Wellicht een nieuwe optie die ze aan het proberen zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat games verlengd kunnen worden en die datum alleen is wanneer het huidige contract zeg maar afloopt.

Ik zou het wel erg fijn vinden als ze gewoon duidelijk aan zouden geven bij elke game tot wanneer die tenminste in de store is, dan kun je eventueel wat meer prio geven aan een game als je die nog wil spelen. De 2 weken waarschuwing die ze nu geven is vaak wat kort, vooral als je al helemaal in een andere game zit.

En @Ambling_Alp ik ben denk ik een van die critici, maar mij gaat het er voornamelijk om dat mensen zich bewust zijn van de risico's en in mindere mate wat eventueel moreel de bezwaren zouden kunnen zijn. Als mensen dat weten en dan toch bewust kiezen voor de buitenland route dan vind ik het prima hoor, ik ga niemand veroordelen.
O, ik doelde ook niet specifiek op iemand. Had er zelf namelijk nog niet op die manier over nagedacht en snapte het ergens wel. Maar ja, natuurlijk is het vooral een risico. In principe is er op de betrouwbaarder sites weinig illegaals aan, moet je alleen niet genaaid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambling_Alp schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:40:
[...]

O, ik doelde ook niet specifiek op iemand. Had er zelf namelijk nog niet op die manier over nagedacht en snapte het ergens wel. Maar ja, natuurlijk is het vooral een risico. In principe is er op de betrouwbaarder sites weinig illegaals aan, moet je alleen niet genaaid worden.
Het risico zit buiten het verkrijgen van correcte codes ook in dat je soms ineens een foutmelding krijgt over de regio als je je gold codes verzilverd hebt en gamepass ultimate probeert te activeren. Lijkt volledige willekeur te zijn of je daardoor geraakt wordt maar het kan lastig zijn om dat op te lossen (je moet de chat support zo ver krijgen je gold abo voor je om te zetten naar een eu abo).
Illegaal is het inderdaad sowieso niet :) hooguit tegen de voorwaarden van Microsoft maar dat weet ik niet zeker (heb het zelf niet er in gevonden dat het niet mag maar het zou me niks verbazen als ik iets gemist heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
Finraziel schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:48:
[...]

Het risico zit buiten het verkrijgen van correcte codes ook in dat je soms ineens een foutmelding krijgt over de regio als je je gold codes verzilverd hebt en gamepass ultimate probeert te activeren. Lijkt volledige willekeur te zijn of je daardoor geraakt wordt maar het kan lastig zijn om dat op te lossen (je moet de chat support zo ver krijgen je gold abo voor je om te zetten naar een eu abo).
Illegaal is het inderdaad sowieso niet :) hooguit tegen de voorwaarden van Microsoft maar dat weet ik niet zeker (heb het zelf niet er in gevonden dat het niet mag maar het zou me niks verbazen als ik iets gemist heb).
Interessant. Ik dacht dat dat wel goed ging als je je vpn maar ingeschakeld had tijdens inwisselen gekochte codes en daarna úít bij omzetten naar Gamepass. Wist niet dat het bij mensen ook fout ging op deze manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:43
Amos_x schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:16:
Een voordeel van gamepass is dat een brede selectie games nu voor miljoenen gamers beschikbaar is. Hierdoor komen titels naar boven drijven die anders nooit op reguliere websites aan bod zouden komen.

Ik bezoek geen niche gaming review sites. Heb daar sowieso weinig tijd voor, dus een aantal grote outlets is dan al meer dan voldoende. Daar heb je echter steeds dat een beperkt aantal reviewers kiezen voor high traffic content, wat dus vaak leidt tot exposure voor de reeds grotere of bekendere games. Niet de kleintjes.

Door nu Indies en kleine titels zo breed beschikbaar te maken, wordt de voltallige gamepass user base een soort grote reviewers pool. Waar je met ratings en rankings ook je voordeel mee kan doen, zelfs als je geen gamepass subscriber bent.

Zijn er websites die de gamepass games scoren? Of de pareltjes eruit lichten? Ik heb zelf geen gamepass, en ook geen interesse op dit moment. Maar ik kan de games natuurlijk wel gericht aankopen op andere platformen.

Wat is de algemene consensus voor wat betreft gamepass pareltjes? Dan kan ik alvast op steam of pan eens op zoek naar een aantal titels.
Dit is wel handig (sorteer hem op rating) : https://www.trueachievements.com/xbox-game-pass/games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
Erg handig! Bookmarked! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 15:05
T.Net Nieuws: Microsoft wil Activision-Blizzard overnemen

Het gaat nog even duren, maar dit is goed nieuws voor de library van Game Pass.

Ik ben wel benieuwd of en wanneer dit invloed heeft op de conversie van XLG naar GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Opxah schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:13:
T.Net Nieuws: Microsoft wil Activision-Blizzard overnemen

Het gaat nog even duren, maar dit is goed nieuws voor de library van Game Pass.

Ik ben wel benieuwd of en wanneer dit invloed heeft op de conversie van XLG naar GPU.
Bah dat zou een grote tegenslag voor Sony zijn. En natuurlijk geweldig voor ons Xbox en Pc gamers. Er zitten een hand vol enorm grote titels en "console sellers" onder hun naam. Ik denk dat we een hoop PlayStation gebruikers op zijn minst een Xbox series S voor erbij halen of gewoon helemaal over gaan. (of kopen een pc natuurlijk).

Maar waar op je speelt maakt Microsoft natuurlijk niet uit. Zolang je maar geld betaald aan hun.

En de 1:1 Converse naar GPU. Het verbaast me dat ze het nog steeds toelaten. Had toen ik een jaar terug die Converse gedaan heb ook niet verwacht dat het nu nog steeds zou kunnen. En ga er niet van uit dat als mijn GPU afloopt in 2024 het nog steeds mogelijk is om dit te doen. Maar mij hebben ze om. Zou er met plezier volle prijs voor betalen. (Maar zolang dat niet nodig is ga ik dat natuurlijk zeker niet doen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikomi
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-01-2022
Ik kan mijn xbox gold niet converteren naar de ultimate pass (region issue) ik zou graag contact opnemen met de support van de VS maar ik kan de url niet onmiddellijk vinden in deze topic. Kan iemand me op weg helpen? alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:52
Sony komt binnenkort ook met een Game Pass variant. Als je er vanuit gaat dat een doorsnee consument/gezin één gameabonnement afsluit dan zullen Microsoft en Sony er alles aan doen om deze voor zich winnen en niet kiest voor een concurrerende service.
Ik denk dat de conversieprijs voor langere tijd €1 zal zijn.

@mikomi
nl-NL > en-US

@mikomi Heb je hier wat aan?
Link: https://answers.microsoft...d3-4915-9a31-4b3314fb0a6b (lijkt actueel, updated January 6, 2022)

@Twixie Inderdaad, het gaat niet om de eenmalige €1 maar om de conversieverhouding. Zelf denk ik dat deze zo blijft totdat de overname van ActivisionBlizzard definitief is goedgekeurd (met of zonder concessies) door de toezichthoudende autoriteiten. Andere loopholes zie ik Microsoft wel sluiten zoals de (12mnd) EA Play conversie naar GP Ultimate al is aangepast.

[ Voor 44% gewijzigd door ariekanari op 19-01-2022 11:52 . Reden: @mikomi ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikomi
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-01-2022
@ariekanari
thanks, helaas krijg ik enkel chat met "fellow xbox gamers" ofzo, of is dit wat ik zoek.
het antwoord die ik via die weg krijg is alvast dat ze niets kunnen doen. of zit ik nog ergens verkeerd?
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Nu online
mikomi schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:57:
Ik kan mijn xbox gold niet converteren naar de ultimate pass (region issue) ik zou graag contact opnemen met de support van de VS maar ik kan de url niet onmiddellijk vinden in deze topic. Kan iemand me op weg helpen? alvast bedankt
VPN wel uit als je wil converteren? Eerst codes redeemen met VPN aan. Dan VPN uit en inloggen en dan gold omzetten naar ultimate. Dat werkte hier gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
ariekanari schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:22:
Ik denk dat de conversieprijs voor langere tijd €1 zal zijn.
Tot vervelens toe: die €1 heeft niets met conversie te maken. Die €1 is gewoon de prijs van GPU voor je eerste maand en een lokkertje voor wie nog nooit GPU had. Die €1 zal dan ook nooit weggaan.

Waar het wél om gaat is welke conversie-ratio je krijgt bij de omzetting van XBox Live Gold naar GPU. Want momenteel is die 1:1, terwijl XLG een pak goedkoper is. Wanneer je immers XLG codes inwisselt terwijl je een lopend GPU abonnement hebt, is de ratio ineens maar 1:3 meer. Vroeg of laat gaat de conversie van XLG tijd wanneer je je abonneert op GPU ook zakken naar 1:3, daar ben ik vrij zeker van. Ik ben zelfs verbaasd dat het zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Ben benieuwd hoe de overname er gaat uit zien met activision er uit gaat zien. Hoe ze het ook gaan doen. Ze hebben op zijn minst een geweldige backlog met games die dus allemaal ook naar gamepass gaan komen. En of ze nieuwe titels nu exclusief maken of niet zal me een zorg zijn. Zolang ze maar op gamepass komen.

Veel multiplayer speel ik niet maar de single player van COD en zombies heeft me altijd wel kunnen vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Heeft iemand enig idee hoelaat we Hitman kunnen downloaden?

edit: het spel is inmiddels te downloaden
xbox.com/nl-nl/games/store/hitman-trilogy/9NN82NH949D5

[ Voor 47% gewijzigd door Guerilla op 20-01-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Series S op de slaapkamer: check.

Iemand goede tips voor late-night rustig in bed platformer oid? Ori deel 2 staat al op de lijst (1 reeds uitgespeeld) :)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:24
Mu.siQ schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:22:

Iemand goede tips voor late-night rustig in bed platformer oid? Ori deel 2 staat al op de lijst (1 reeds uitgespeeld) :)
Het is al een oudje maar het eerste waar ik aan denk is Braid

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/6a/Braidlogo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Mu.siQ schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:22:

Ik weet niet of ik Ori een rustige game om lekker bij in te slapen kan noemen maar als je games in die stijl zoekt op gamepass zijn HollowKnight en Dead Cells (wel een roguelite) aanraders. Hollow Knight lijkt meer op Ori dan Dead Cells dat doet.

Als het je meer om het zoeken en verkennen gaat is metroidvania het genre waar je naar op zoek bent.

[ Voor 9% gewijzigd door Exactor it op 23-01-2022 19:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Moet je om goed in slaap te vallen niet juist een tijdje voor je gaat slapen dat scherm uit doen? 🤡

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:30
Gewoon uit interesse, welke game(s) spelen jullie op gamepass?

Ik ben bezig met A plaque Tale innocence en sinds vorige week een beetje rommelen met Hitman. Hiervoor heb ik me enorm goed vermaakt met Wreckfest. Lekker botsen en raggen met auto's is leuk :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Nu online
Vortigen schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:40:

Ik ben bezig met A plaque Tale innocence en sinds vorige week een beetje rommelen met Hitman. Hiervoor heb ik me enorm goed vermaakt met Wreckfest. Lekker botsen en raggen met auto's is leuk :D
Op dit moment Mass Effect, al had ik die al gekocht in mei. Heb recent en die is passender denk ik, Destroy All Humans remaster gespeeld. (echt zo een pareltje die ik nooit zou kopen). Nu speel ik af en toe Forza Horizon 5 tussen Mass Effect door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:34

psychonauts 2. Daar was ik nog niet eerder aan toegekomen en wat een toffe game is dat! Daarna ga ik aan hitman beginnen en verder met Broken age.

Daarna nog aan halo infinite beginnen. Met andere woorden ik ben voorlopig nog niet klaar en waarschijnlijk is er tegen de tijd dat ik aan halo wil beginnen wel weer een nieuwe game toegevoegd die ik spelen wil. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Laatst online: 11:05
Buddha_ schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:51:
https://www.techtastic.nl...ing-90-euro-januari-2022/

En dan de update met Turkse Gold Live met Turkse VPN, deze werkte afgelopen vrijdag 07/01/22 perfect :)
Top! deze werkt, Turkije variant gedaan 36 mnd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:56

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik speel sowieso bijna elke dag wel eventjes Forza Horizon 5 en Halo Infinite (multiplayer, singleplayer paar weken terug uitgespeeld). Beiden hebben als voordeel dat je altijd wel 'even' kan spelen, ook al is het maar een kwartiertje ofzo :)

Daarnaast speel ik meestal ook nog Mafia 3, maar die zit niet in Gamepass. Ik kwam daar pasgeleden achter dat ik daar opeens in gestopt was.

Als die uit is, ga ik waarschijnlijk aan Hitman beginnen :9

Ik vind de catalogus van gamepass geweldig, alleen bezorgt het me af en toe keuze stress. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Polariteit op 25-01-2022 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Mijn zoon wil graag Game Pass Ultimate zodat hij bepaalde spellen via Xbox Cloud op zijn laptop kan spelen. Hij is 14 en kan dit niet zelf afsluiten. Ik kan dat wel. Als ik Game Pass Ultimate aanschaf kan mijn zoon hier dan ook volledig gebruik van maken op zijn laptop, of moet ik dan ook ingelogd zijn op zijn laptop.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
CAP-Team schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:56:
Mijn zoon wil graag Game Pass Ultimate zodat hij bepaalde spellen via Xbox Cloud op zijn laptop kan spelen. Hij is 14 en kan dit niet zelf afsluiten. Ik kan dat wel. Als ik Game Pass Ultimate aanschaf kan mijn zoon hier dan ook volledig gebruik van maken op zijn laptop, of moet ik dan ook ingelogd zijn op zijn laptop.
Als je deze gamepass ultimate code activeert op zijn xbox account kan hij met zijn eigen account op zijn laptop spelen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Toen de Hitman trilogie net uit was op GamePass heb ik hem heel even gespeeld en werkte prima. Heb het level in
spoiler:
Dubai
voor een deel gedaan.
Nu wou ik hem weer opstarten en vroeg hij om mijn emailadres om online te gaan(de eerste dag was ik voor mijn gevoel ook al online). Email ingevuld(zelfde als mijn Xbox account). Password aangemaakt en ik kon spelen dacht ik. Maar helaas mijn save is onbruikbaar omdat ik geen toegang heb tot de DLC.... Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CAP-Team schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:56:
Heb er zelf geen ervaring mee maar ik meen dat hier eerder wel eens gepost is dat je dan met het account dat gamepass heeft op de Windows store in moet loggen. Je zoon zou dan vervolgens met het eigen account het spel moeten kunnen spelen...
Maar zoals gezegd zelf geen ervaring mee dus zoek anders even terug in het topic (ik zou op store zoeken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Finraziel schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:23:
[...]

Heb er zelf geen ervaring mee maar ik meen dat hier eerder wel eens gepost is dat je dan met het account dat gamepass heeft op de Windows store in moet loggen. Je zoon zou dan vervolgens met het eigen account het spel moeten kunnen spelen...
Maar zoals gezegd zelf geen ervaring mee dus zoek anders even terug in het topic (ik zou op store zoeken).
Dat werkt inderdaad voor de games in PC Game Pass die je installeert vanuit de Microsoft/Windows store, maar om gebruik te maken van XBOX games via de cloud moet je, voor zover ik weet, spelen met het account waarop Game Pass Ultimate is geactiveerd.
@CAP-Team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Finraziel schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:23:
[...]
Ook nog even bevestigen wat hierboven al geschreven wordt. Wat je hier beschrijft werkt om lokaal geïnstalleerde games te kunnen spelen op een ander account. Dit werkt zelfs multi-player. Zo vroeger nog Minecraft Dungeons gespeeld met mijn zoontje, elk op eigen PC met eigen Microsoft Account. Moest eerst onder zijn Windows Account dan inloggen op de Store met mijn account en zo de game installeren.

XCloud echter werkt anders, want je logt in op een remote service en dat moet wel met je eigen account waarop je Gamepass hebt. Je kan dat ook niet 2x tegelijk doen (je eerste sessie wordt afgesloten op het moment dat je ergens anders inlogt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
Moet je áltijd online zijn om je lokale games, gedownload met GamePass, te spelen? Las iets over je Xbox de 'home Xbox' maken, maar dat werkt bij mij niet. Is dat vanwege check of je nog wel recht hebt de game te spelen? Neem aan dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambling_Alp schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:06:
Moet je áltijd online zijn om je lokale games, gedownload met GamePass, te spelen? Las iets over je Xbox de 'home Xbox' maken, maar dat werkt bij mij niet. Is dat vanwege check of je nog wel recht hebt de game te spelen? Neem aan dat dat het is.
Wat werkt er niet aan? Krijg je een foutmelding? Want dat is wel de methode inderdaad, je Xbox als home console instellen, dan hoef je niet online te zijn of zelfs ingelogd te zijn met dat account op die Xbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:50

Zelf inderdaad A Plague Tale innocence, maar ook Ghost of a Tail gespeeld. Erg leuk spel en ziet er ook mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:52
Nee, je hoeft niet permanent online te zijn. Instellingen > Netwerkinstellingen > Offline gaan
Voor Game Pass is mogelijk Home Console vereist.
Ik kan in offlinemodus alle spellen spelen maar vermoedelijk niet tot in de eeuwigheid.

Heb je ook Offline met daarna een reboot van de console geprobeerd zodat deze in offlinemodus opstart?

@Ambling_AlpWordt er bij het starten van de console automatisch een account (het account met een Game Pass abonnement) en gekoppelde controller aangemeld? Wellicht dat dit een rol speelt.

[ Voor 22% gewijzigd door ariekanari op 26-01-2022 14:14 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
Finraziel schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:53:
[...]

Wat werkt er niet aan? Krijg je een foutmelding? Want dat is wel de methode inderdaad, je Xbox als home console instellen, dan hoef je niet online te zijn of zelfs ingelogd te zijn met dat account op die Xbox.
Ja, precies dat. Krijg een melding dat ik online moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambling_Alp schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Ja, precies dat. Krijg een melding dat ik online moet.
Om je Xbox als home in te stellen moet je inderdaad wel online zijn. Anders als dat niet hoefde kon je gewoon 20 offline xboxen af gaan en ze allemaal op home zetten bij wijze van spreken.
Je kunt ook maar 5 keer per jaar je home console wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambling_Alp
Finraziel schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Om je Xbox als home in te stellen moet je inderdaad wel online zijn. Anders als dat niet hoefde kon je gewoon 20 offline xboxen af gaan en ze allemaal op home zetten bij wijze van spreken.
Je kunt ook maar 5 keer per jaar je home console wijzigen.
Ik ga het vanavond maar weer eens proberen! En anders weet ik jullie te vinden! Dat klinkt dreigender dan de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:52
Ik ga deze week een XBOX series S bestellen voor mijn kinderen (10 en 13 jaar). Wat raden jullie aan mbt de gamepass? Is het handiger dat ik die aanvraag en die aanmeld op de XBOX, terwijl ik er niet op zal spelen. Of de gamepass aan een van de kinderen koppelen omdat die de XBOX gebruiken? Of loopt ik dan tegen andere problemen aan? Ze hebben al een Microsoft account voor Minecraft. Ik ben een beetje in dubio wat handig is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:43
Je hebt de xbox family app waarbij jij de gamepass kunt aanschaffen en beheerder bent. Zij komen dan als family er knder te hangen met door jou bepaalde beperkingen qua content, schermtijd en financiele beperkingen ed.
Werkt super bij mijn kinderen van 9 en 11...zeker als je moet eten ofzo; boel ff blokkeren en ze zijn na wat krachttermen aan tafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 16:40
heb nu twee maanden 'regulier' gamepass uitgeprobeerd en 11.02 loopt hij af. Is de drie jaar omzetten live gold methode nog steeds mogelijk of ben ik te laat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Vildhjarta Ik heb het zojuist gedaan en het lukt nog. Was rond de 100euro kwijt voor die 3 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
jongetje schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:41:
@Vildhjarta Ik heb het zojuist gedaan en het lukt nog. Was rond de 100euro kwijt voor die 3 jaar.
Goed om te horen.
Top, zodra mijn gamepass afloopt probeer ik het ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:06
Hier willen proberen met Gamivo voor de 12 maanden Xbox Live Gold,vmaar die vroegen nu achter de laatste 4 cijfers van mijn kredietkaart en expiry date. Nee hoor .. Netjes refund gevraagd. :/

Echt vreemd dat sommige mensen dit niet hebben en al meerdere aankopen hebben gedaan. Ik heb wel de fout gemaakt om mijn ID door te sturen gezien ik dacht: makes sense, ze willen een geldige ID.

Mja, ik zal maar eens zien welke stappen ik kan ondernemen voor identiteitsfraude te vookomen. Echt stom van mij hoor, ik laat mij in 99% van de gevallen nooit doen en hier gewoon lekker mee doorgegaan. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@jmignolet Wat bedoel je precies? Je moet toch altijd met een creditcard betaling je kaartnummer, naam, verloopmaand en jaar + cvv code opgeven? En als extra moet ik in de app. van mijn creditcard verifiëren.

Nadeel van gamivo is dat je snel per ongeluk aan een maand abonnement vast zit. Had ik ook op een of andere manier. Direct weer opgezegd maar krijg jepas een dag later een mail waarin je die link moet zoeken en dan online moet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
jongetje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:09:
@jmignolet Wat bedoel je precies? Je moet toch altijd met een creditcard betaling je kaartnummer, naam, verloopmaand en jaar + cvv code opgeven? En als extra moet ik in de app. van mijn creditcard verifiëren.

Nadeel van gamivo is dat je snel per ongeluk aan een maand abonnement vast zit. Had ik ook op een of andere manier. Direct weer opgezegd maar krijg jepas een dag later een mail waarin je die link moet zoeken en dan online moet bevestigen.
Ja uiteraard, betaling overgemaakt via kredietkaart. Maar ze hebben mijn order status 'on hold' gezet na de betaling voor eerst verificatie van ID, wat ik overigens stom genoeg heb doorgestuurd, en na die verificatie vroegen ze nog eens achter de vier laatste cijfers van mijn kredietkaart + expiry date. Dat is denk ik niet helemaal koosjer.

Ze verdedigen zichzelf op reddit en op hun website dat dit voor veiligheidsredenen is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Ja vreemde vogels bij Gamivo met schimmige praktijken. En helaas niet alleen hun.

Toen ik een refund wilde van iets werd mij wel 4 keer gevraagd of ik geen store krediet wilde want dat was direct en anders moest ik wachten. En hun vonden het blijkbaar heel erg dat ik op mijn geld moest wachten.

En inderdaad bij elke order goed uitkijken dat je geen abbonemnt erbij neemt. En dan het costomer protection program. Die moet je ook altijd uitvinken. Ik heb als consument altijd recht op een werkend product waar ik voor betaal. Daar hoef ik niet extra voor te betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Als ik dit zo lees vraag ik me af waarom mensen nog steeds door zulke hoepels springen (en risico’s nemen) voor een paar euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
Tja blijf bij Gamivo lekker weg, eneba en cdkeys veel beter.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
uchiha tijntje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:53:
Als ik dit zo lees vraag ik me af waarom mensen nog steeds door zulke hoepels springen (en risico’s nemen) voor een paar euro korting.
Ligt er een beetje aan welke hoepels en risico's je bedoelt. Als je Xbox Game Pass Ultimate voor €12,99 per maand zou nemen, dan kosten 36 maanden je zo'n €468. Via de Xbox Live Gold omzet-'hoepel' kan je dat terugbrengen tot minder dan €100 in het meest gunstige geval.

Meer dan €350 besparen is voor sommigen wel een risicootje waard. En ik denk dat je het met me eens bent dat dat geen kwestie van 'een paar euro korting' is, toch? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 06-02-2022 16:14 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Hahn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:14:
[...]

Ligt er een beetje aan welke hoepels en risico's je bedoelt. Als je Xbox Game Pass Ultimate voor €12,99 per maand zou nemen, dan kosten 36 maanden je zo'n €468. Via de Xbox Live Gold omzet-'hoepel' kan je dat terugbrengen tot minder dan €100 in het meest gunstige geval.

Meer dan €350 besparen is voor sommigen wel een risicootje waard. En ik denk dat je het met me eens bent dat dat geen kwestie van 'een paar euro korting' is, toch? ;)
Nee het omzetten van 36 maanden is niet zozeer de hoepel. Wel het bestellen van vage sites om dan nog net wat goedkoper uit te zijn.

Verder… als je het over de gehele looptijd bekijkt zie ik ook die 350 euro wel als een paar euro korting. Dat is dus 9 euro per maand voor een dergelijke service. Maarja dat is meer een persoonlijke invalshoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
uchiha tijntje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:36:
[...]

Nee het omzetten van 36 maanden is niet zozeer de hoepel. Wel het bestellen van vage sites om dan nog net wat goedkoper uit te zijn.
Xbox Live Gold kost bij Bol.com €60 voor 12 maanden. €180 voor 36 maanden vs minder dan €100 via 'vage sites', vind ik alsnog een aardig groot verschil.
Verder… als je het over de gehele looptijd bekijkt zie ik ook die 350 euro wel als een paar euro korting. Dat is dus 9 euro per maand voor een dergelijke service. Maarja dat is meer een persoonlijke invalshoek.
Mogelijk is dat precies het antwoord op je vraag: waarom springen mensen door die hoepels? Omdat lang niet iedereen het ziet als 'slechts een paar euro per maand', en €80 voor veel mensen veel geld is om te besparen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Hahn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:43:
[...]
Xbox Live Gold kost bij Bol.com €60 voor 12 maanden. €180 voor 36 maanden vs minder dan €100 via 'vage sites', vind ik alsnog een aardig groot verschil.

[...]

Mogelijk is dat precies het antwoord op je vraag: waarom springen mensen door die hoepels? Omdat lang niet iedereen het ziet als 'een paar euro per maand', en €80 voor veel mensen veel geld is om te besparen :)
Nahja, prima als men risico’s wil lopen met bepaalde sites voor een goede 2 euro per maand, maar als het dan misgaat is dit topic daar niet het juiste topic voor om over te klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
uchiha tijntje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:45:
[...]

Nahja, prima als men risico’s wil lopen met bepaalde sites voor een goede 2 euro per maand, maar als het dan misgaat is dit topic daar niet het juiste topic voor om over te klagen.
Gezien hoe vaak er hier gevraagd wordt of de truc nog steeds werkt, en zo ja, bij welke sites, denk ik daar best anders over :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Hahn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:47:
[...]

Gezien hoe vaak er hier gevraagd wordt of de truc nog steeds werkt, en zo ja, bij welke sites, denk ik daar best anders over :P
Het is het gamepass topic. Niet het hoe kom ik zo goedkoop mogelijk aan de service via vage websites topic.

De truc mag best besproken worden. Staat zelfs in de topic start.

Welke sites je goedkoop je xbox live kaarten kan kopen en klagen over de hoepels die je daarvoor moet springen horen hier niet in mijn optiek.

Dat mensen dat continue vragen maakt dat niet anders.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-02-2022 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
uchiha tijntje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:50:
[...]

Het is het gamepass topic. Niet het hoe kom ik zo goedkoop mogelijk aan de service via vage websites topic.

Welke sites je goedkoop je xbox live kaarten kan kopen en klagen over de hoepels die je daarvoor moet springen horen hier niet in mijn optiek.

Ik snap helemaal dat je niet zit te wachten op mensen die de pech hebben gehad om een onbetrouwbare site te gebruiken en daarover posten, en zelfs dat je dat klagen noemt. Maar voor sommige mensen is dat wel waardevolle informatie.

En als je vindt dat iets hier echt niet thuishoort: maak een TR aan en laat een modje er naar kijken. Dan hoeven jij en ik dit topic ook niet langer meer te vervuilen met deze discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
uchiha tijntje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:50:
[...]

Sorry, maar dit is wel een beetje belachelijk. De truc zit inderdaad in de topic start, maar ik deel dan graag ook mijn ervaring. Want in bovenstaande posts wordt er gelinkt naar een website die de truc uitlegt en gamivo aanraadt. De volgende persoon die een Xbox aanschaft zal misschien in deze topic nog ervaringen willen zien van mensen die de truc hebben geprobeerd en komen misschien mijn post tegen. Weten ze ook waar ze niet mogen bestellen. :)

Eneba werkte overigens prima, ter info. Betalen en keys krijgen, hoe het zou moeten zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Misschien een enorm stomme vraag maar ik loop al een half uur te klooien.
Vanwege een defect moest de XBOX series S na 3 dagen alweer retour en heb ik een nieuwe ontvangen. De oude netjes gerest en de nieuwe met eerst de accounts van mijn kinderen aangemeld en als 3e mijn account (met gamepass). Nu kan ik via gamepass spellen downloaden en spelen, maar via mijn kinderen hun account niet, dan moet ik abonneren op Gamepass terwijl mijn kinderen op de vorige XBOX wel gewoon gamesk onden downloaden via de gamepass. Wat doe ik fout en hoe krijg ik dit goed?

Al gevonden, moest deze als "Home XBOX" instellen.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 08-02-2022 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
jongetje schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:00:
Misschien een enorm stomme vraag maar ik loop al een half uur te klooien.
Vanwege een defect moest de XBOX series S na 3 dagen alweer retour en heb ik een nieuwe ontvangen. De oude netjes gerest en de nieuwe met eerst de accounts van mijn kinderen aangemeld en als 3e mijn account (met gamepass). Nu kan ik via gamepass spellen downloaden en spelen, maar via mijn kinderen hun account niet, dan moet ik abonneren op Gamepass terwijl mijn kinderen op de vorige XBOX wel gewoon gamesk onden downloaden via de gamepass. Wat doe ik fout en hoe krijg ik dit goed?

Al gevonden, moest deze als "Home XBOX" instellen.
Heb je nieuwe Series S je home xbox gemaakt? Als je dat doet (ergens in settings, ik denk onder preferences) dan komt het helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:56

nFo

Crossfire X zou toch ook naar gamepass komen? , zie het nog niet tussen staan.

[ Voor 6% gewijzigd door nFo op 10-02-2022 13:36 ]

• Vildhjarta
Ik wil morgen 3 jaar Gold naar Ultimate omzetten. Voor de zekerheid, ik heb 1 maand Ultimate gratis uitgeprobeerd en 1 maand nu betaald gebruikt. Recurring billing staat nu uit en vandaag loopt Ultimate af.

Kan ik dat op mijn huidige account die 3 jaar redeemen en dan voor de prijs van een maand ultimate die upgraden? Of moet ik een nieuw account aanmaken (wat ik niet hoop).
Pagina: 1 ... 24 ... 47 Laatste

Let op:
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog :)