We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Halo CE geinstalleerd en dan wordt MC editie mee geinstalleerd, daarnaast nog de 10 MB update, maar vanuit de MC editie kun je Halo CE niet opstarten, want hij is niet geinstalleerd.
Vorige keer gelukt door via de store nog wat bij te installeren, maar nu werkt dat dan ook niet. Na spelen volgende keer opstarten weer hetzelfde als hier boven... Dan maar geen Halo spelen. Dit schijnt al echt zo lang een probleem te zijn, maar zal wel een specifiek Halo ding zijn als ik het zo zie.
Verder op de PC nog heel blij met de GPU. Zo veel spellen ondertussen al gespeeld en een aantal uitgespeeld.
Gisteren mijn vrouw die een link stuurde van een spel op de playstation. Blijkt in GPU te zitten, waarom dan extra betalen. Heel fijn!
Je kunt in het menu van Halo MCC selecteren wat je wel of niet installeert.Arunia schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:27:
Probeer Halo te spelen, maar die Master Chief edition werkt totaal niet mee.
Halo CE geinstalleerd en dan wordt MC editie mee geinstalleerd, daarnaast nog de 10 MB update, maar vanuit de MC editie kun je Halo CE niet opstarten, want hij is niet geinstalleerd.
Vorige keer gelukt door via de store nog wat bij te installeren, maar nu werkt dat dan ook niet. Na spelen volgende keer opstarten weer hetzelfde als hier boven... Dan maar geen Halo spelen. Dit schijnt al echt zo lang een probleem te zijn, maar zal wel een specifiek Halo ding zijn als ik het zo zie.
Verder op de PC nog heel blij met de GPU. Zo veel spellen ondertussen al gespeeld en een aantal uitgespeeld.
Gisteren mijn vrouw die een link stuurde van een spel op de playstation. Blijkt in GPU te zitten, waarom dan extra betalen. Heel fijn!
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Als je daar op drukt gebeurd er ook niets.Willybubba schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:31:
[...]
Je kunt in het menu van Halo MCC selecteren wat je wel of niet installeert.
Alle opties voor dit probleem al geprobeerd. Balen, maar wellicht over een tijd nog eens proberen.
Vreemd wel! Ik heb hier echt nul last mee gehad. Zeker dat je schijfruimte niet te vol zit?Arunia schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:07:
[...]
Als je daar op drukt gebeurd er ook niets.
Alle opties voor dit probleem al geprobeerd. Balen, maar wellicht over een tijd nog eens proberen.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Mwoah, 700GB van de 2TB over.Willybubba schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:01:
[...]
Vreemd wel! Ik heb hier echt nul last mee gehad. Zeker dat je schijfruimte niet te vol zit?
Dus dat lijkt me wel goed te zitten. Nu alles opnieuw gedaan, wellicht dat het nu wel werkt.
Nevermind, zat blijkbaar een behoorlijke vertraging in voordat de Xbox app het ook snapte..
[ Voor 12% gewijzigd door Only op 09-10-2021 12:00 ]
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
https://gamepasslist.net/
Als het goed is werkt de truuk nog steeds. Enige verschil is dat het omzetten nu 13 euro kost ipv 1 euro.TweakerVincent schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:17:
Ik heb 2 jaar oid via de truuk voor heel weinig held ultimate gehad, hij loopt deze week af. Kan ik iets soortgelijks doen?
Top!Vortigen schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:30:
Zojuist met 3 Xbox Live Gold kaarten t.w.v. €145,- plus een eenmalige betaling van €12,99 mijn GPU abo kunnen verlengen tot 3-10-2024
De "truuk" werkt dus nog.
Ik heb EU codes gekocht omdat het al goedkoop genoeg is en ik later geen mogelijk gedonder wil met Braziliaanse codes. Het komt neer op €4,39 per maand. Goeie deal
Ik heb soortgelijk (2 jaar gamepass 1 e toen), ik snap alleen het activatie niet? Moet ik mijn gamepass laten verlopen EN dan verlengen? Wat is dan die 12.99 euro? Beetje domme vraag mss maar laatste gedeelte snap ik niet helemaal
Ja gamepass laten verlopen. Dan gold weer kopen voor 3 jaar (of korter) en dan die omzetten naar gamepass en dat kost dan nog eens 12,99.TweakerVincent schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:12:
[...]
Top!
Ik heb soortgelijk (2 jaar gamepass 1 e toen), ik snap alleen het activatie niet? Moet ik mijn gamepass laten verlopen EN dan verlengen? Wat is dan die 12.99 euro? Beetje domme vraag mss maar laatste gedeelte snap ik niet helemaal
Edit: ik dacht dat als je nu gold toevoegt aan je Abo deze wordt omgezet naar gamepass en dan met een ratio van 1:3. Één maand game pass tegen 3 maanden gold. Vandaar dat laten verlopen voordeliger is.
[ Voor 16% gewijzigd door stijn1309 op 12-10-2021 22:42 ]
Je kunt Xbox Gold maximaal 36 maanden vooruit stapelen (huidige datum + 36 maanden) en deze omzetten naar Game Pass (Ultimate).
Nieuwe abonnees, die niet eerder een GP-abonnement hebben afgesloten, kunnen deze omzetten voor slechts €1.
Voormalige abonnees, die eerder een actief GP-abonnement hebben gehad, kunnen Xbox Live omzetten voor €12,99 (het reguliere maandbedrag voor Game Pass of Game Pass Ultimate).
Xbox Live omzetten naar Game Pass Ultimate
Nieuwe gebruikers: kosten 36 maanden Xbox Live + €1
Voormalige gebruikers: kosten 36 maanden Xbox Live + €12,99
Het verschil is het bedrag dat in rekening wordt gebracht om Xbox Live om te zetten naar Game Pass (Ultimate). Je betaalt dus €12 meer.
[ Voor 0% gewijzigd door ariekanari op 12-10-2021 22:43 . Reden: 12 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Jij bedoelt EA Play Pro, maar dan krijg je de nieuwste EA games op PC en niet op de XBox helaas. Ik was al EA Play lid vanaf het begin (EA Access heette het toen nog). Dus Game Pass Ultimate was een hele prettige stap voor mij. Ik heb inmiddels alleen het idee dat ik een backlog voor de komende jaren heb en sommige mensen zullen keuzestress krijgen. Kortom allemaal 1e wereld problemen van de hoogste ordeNogne schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:41:
[...]
FIFA/EA games komen niet (of iig niet vaak) day one uit op Gamepass. Dat is namelijk niet onderdeel van EA Play (wat inbegrepen zit bij Gamepass) maar het duurdere EA abonnement (weet de exacte naam niet).
[ Voor 100% gewijzigd door MuSeLive op 13-10-2021 19:11 ]
Voor de mensen die vaker naar Brazilië reizen, klopt het dat je nu een credit card moet koppelen in de braziliaanse store, ook als je met gift cards koopt?
Las dit namelijk in de guide van Xbox store checker.
https://xbox-store-checker.com/en/how-buy/
Ik wil een Macbook gaan kopen. Lijkt me wel leuk om een paar (PC) games te spelen. Native draait de Game Pass-app niet op MacOS. Enkel via de browser - oftewel streamen - volgens mij.
Daarom wil ik overwegen om Dual Boot te installeren met Windows om vervolgens games te spelen vanaf een (externe) HDD (of SSD?).
Ik hoor graag mochten mensen hier ervaring in hebben!
Veel succes met de nieuwe chip en macbook. Onmogelijk om windows zo maar ff bootcamp te draaien...Fuujii schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:41:
Spelen hier mensen op Game Pass vanaf een Mac en/of externe schijf? Zo ja, draait dat fatsoenlijk?
Ik wil een Macbook gaan kopen. Lijkt me wel leuk om een paar (PC) games te spelen. Native draait de Game Pass-app niet op MacOS. Enkel via de browser - oftewel streamen - volgens mij.
Daarom wil ik overwegen om Dual Boot te installeren met Windows om vervolgens games te spelen vanaf een (externe) HDD (of SSD?).
Ik heb eerder dit jaar een M1 MacBook gekocht. Prachtig apparaat maar inderdaad geen Bootcamp mogelijk, dus hou daar rekening mee mocht je voor M1 willen gaan. Streamen met xCloud gaat prima, maar voor zover ik het kon zien alleen (nog) maar met console games. Ik kan bijvoorbeeld geen Crusader Kings oid streamen op m’n Mac.Fuujii schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:41:
Spelen hier mensen op Game Pass vanaf een Mac en/of externe schijf? Zo ja, draait dat fatsoenlijk?
M1 en Windows gaan niet echt lekker samen, maar wat je zou kunnen doen is kijken naar diensten als Shadow, kost wel wat maar blijkbaar werkt het heel goed.Fuujii schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:41:
Wat is jullie advies: hoelang zou dit nog mogelijk zijn? Nu snel al in orde brengen, maar zo 2 weken verliezen gezien hij pas X-box op 2 nov krijgt? Of gaat dat nog steeds geldig blijven en dan begin november gewoon die truc uithalen?
Ik vind nergens terug wat einddatum is? Of hoelang dat nog mogelijk gaat zijn?
Game pass ultimate kun je ook op de pc gebruiken.
Met deze truc kost gamepass je ongeveer 4 euro per maand. Je bespaart dus maximaal 2 euro door het uit te stellen, met het risico dat het inderdaad straks niet meer kan en je ineens vele malen duurder uit bent. Lijkt me een no-brainer.Leffunk schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:41:
Zoon krijgt voor zijn verjaardag binnen 2 weken een Xbox S. Daar hoort natuurlijk een Gamepass bij. Ben er al uit dat we dat trucje gaan toepassen van 36 maanden Xbox Gold, en dan omzetten naar GamePass ultimate voor 1 EUR.
Wat is jullie advies: hoelang zou dit nog mogelijk zijn? Nu snel al in orde brengen, maar zo 2 weken verliezen gezien hij pas X-box op 2 nov krijgt? Of gaat dat nog steeds geldig blijven en dan begin november gewoon die truc uithalen?
Ik vind nergens terug wat einddatum is? Of hoelang dat nog mogelijk gaat zijn?
Er is ook niet echt één stappenplan, het hangt er ook van af hoeveel risico je wil nemen.
Geen risico:
Zorg dat je geen actief gold of gamepass abonnement hebt.
koop 3 x 1 jaar gold bij een bekende Nederlandse winkel en activeer deze. Let op dat als de Xbox vraagt of je een gratis maand wil door automatisch verlengen te activeren dat je dat niet doet want dan kun je je laatste 12 maanden niet gebruiken (omdat je niet meer dan 36 maanden kunt stapelen).
Activeer nu gamepass ultimate.
Klaar.
Heb je nog gamepass ultimate, dan kun je op dit moment de 'truc' niet toepassen (ik gebruik het woord maar zodat je weet wat ik bedoel).
Heb je nog gold en of gamepass (zonder ultimate), tel dan je resterende maanden gold en gamepass bij elkaar op, trek dat af van 36 maanden en zoveel kun je er dan nog bij stapelen voordat je gamepass ultimate activeert.
Wil je meer geld besparen dan kun je risico toevoegen. Je kunt je codes kopen van marktplaatsen zoals eneba (veel goede ervaringen maar er was laatst iemand die dacht eu codes gekocht te hebben en dat waren het volgens mij niet). Je kunt ook codes voor Brazilië kopen en met een vpn aan de slag (precieze stappen nu weet ik niet, staat wel ergens in het topic, maar weet dat je de algemene voorwaarden van Microsoft overtreedt).
Gamertag: FinrazielNL
Veel dank! Gelukt en aan het downloaden alles:)Finraziel schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:19:
Het is geen truc hè, het is gewoon officieel ondersteund door Microsoft...
Er is ook niet echt één stappenplan, het hangt er ook van af hoeveel risico je wil nemen.
Geen risico:
Zorg dat je geen actief gold of gamepass abonnement hebt.
koop 3 x 1 jaar gold bij een bekende Nederlandse winkel en activeer deze. Let op dat als de Xbox vraagt of je een gratis maand wil door automatisch verlengen te activeren dat je dat niet doet want dan kun je je laatste 12 maanden niet gebruiken (omdat je niet meer dan 36 maanden kunt stapelen).
Activeer nu gamepass ultimate.
Klaar.
Heb je nog gamepass ultimate, dan kun je op dit moment de 'truc' niet toepassen (ik gebruik het woord maar zodat je weet wat ik bedoel).
Heb je nog gold en of gamepass (zonder ultimate), tel dan je resterende maanden gold en gamepass bij elkaar op, trek dat af van 36 maanden en zoveel kun je er dan nog bij stapelen voordat je gamepass ultimate activeert.
Wil je meer geld besparen dan kun je risico toevoegen. Je kunt je codes kopen van marktplaatsen zoals eneba (veel goede ervaringen maar er was laatst iemand die dacht eu codes gekocht te hebben en dat waren het volgens mij niet). Je kunt ook codes voor Brazilië kopen en met een vpn aan de slag (precieze stappen nu weet ik niet, staat wel ergens in het topic, maar weet dat je de algemene voorwaarden van Microsoft overtreedt).
TweakerVincent schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:45:
[...]
Veel succes met de nieuwe chip en macbook. Onmogelijk om windows zo maar ff bootcamp te draaien...
easygoingfox schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:31:
[...]
Ik heb eerder dit jaar een M1 MacBook gekocht. Prachtig apparaat maar inderdaad geen Bootcamp mogelijk, dus hou daar rekening mee mocht je voor M1 willen gaan. Streamen met xCloud gaat prima, maar voor zover ik het kon zien alleen (nog) maar met console games. Ik kan bijvoorbeeld geen Crusader Kings oid streamen op m’n Mac.
Bedankt! Ik realiseerde me niet dat Bootcamp niet mogelijk is met Windows op de M1 series. Volgens mij is er ook geen duidelijkheid of dit gaat komen...Vagax schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:16:
[...]
M1 en Windows gaan niet echt lekker samen, maar wat je zou kunnen doen is kijken naar diensten als Shadow, kost wel wat maar blijkbaar werkt het heel goed.
Jammer, dan maar geen Game Pass op mijn Mac. Dan maar de laptop van mijn vriendin bietsen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Beetje offtopic, maar Parallels werkt wel op M1 Macs. Kost je wel minstens 80 euro. Daarnaast kun je voortaan ook xCloud (zit in Gamepass ultimate) gebruiken in de browser op een Mac.Fuujii schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:18:
[...]
[...]
[...]
Bedankt! Ik realiseerde me niet dat Bootcamp niet mogelijk is met Windows op de M1 series. Volgens mij is er ook geen duidelijkheid of dit gaat komen...
Jammer, dan maar geen Game Pass op mijn Mac. Dan maar de laptop van mijn vriendin bietsen.
Wat betreft de 1 euro deal en de zorgen dat dit stopt: Deze loopt al twee jaar, dus ik zou me er niet zo'n zorgen om maken. In die twee maanden, vlak voor de drukste maanden voor gaming, gaan ze dat niet abrupt stopzetten. Ik denk eigenlijk dat ze het ook netjes aankondigen áls ze het ooit stopzetten, want dan trekken ze nog even een heleboel laatste mensen over de streep.
Waarom word het steeds opnieuw gevraagd .....het staat mooi beschreven in het begin van dit topic.whoutman schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:01:
Is er toevallig iemand die via een DM het stappenplan voor de “truc” kan sturen? Eneba is dus way to go?
Leest tegenwoording niemand meer het start topic

Heb uiteindelijk 1 maand Game Pass Ultimate Brazil gekocht en via VPN geactiveerd.
Ik kan er weer tegen aan tot eind 2024!
Twixie schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:27:
[...]
Ik denk niet dat iemand hier al geprobeerd heeft om GPU te hernieuwen met een trial (niet trail) code. Het lijkt me het meest logische dat het ook zal werken. Andere mogelijkheden:
1. Die trial code werkt niet meer voor jou, omdat je ooit al eens GPU had. Dan kan je hernieuwen met 1 maand betalen aan €12.99.
2. Die trial code activeert GPU, maar zonder je Live Gold om te zetten. In dat geval kan je 14 dagen wachten tot je GPU trial afloopt, en dan terug GPU hernieuwen voor 1 maand aan €12.99 zodat op dat moment je 3 jaar Live Gold (min 14 dagen) omgezet wordt in GPU.
En als je echt geen risico wil nemen, kun je natuurlijk ook gewoon die trial code weggeven aan iemand, en gewoon hernieuwen aan €12.99.
EDIT: overigens heeft @1993jjohan hierboven al aangegeven dat de omzetting ook gedaan wordt als je een trial code gebruikt, dus optie 2 hierboven zal alvast niet gebeuren.
Nah ja dat dit nu gevraagd wordt is niet zo gek toch? Ja het wordt vermeld in de OP maar een stappen plan zoals nu gevraagd is het niet, het zijn meer wat "wetenswaardigheden".ErwinJ schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:05:
[...]
Waarom word het steeds opnieuw gevraagd .....het staat mooi beschreven in het begin van dit topic.
Leest tegenwoording niemand meer het start topic
Edit: Overigens ooit eens deze gebruikt, artikel wordt continu bijgewerkt met informatie rond deze truuk (of deze nog werkt etc), misschien is dat nog wat voor de OP.
[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 21-10-2021 14:10 ]
xCloud werkt inderdaad prima, alleen toen ik het de laatste keer testte zag ik alleen console games volgens mij. Zie ik iets over het hoofd?Dioscuri schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:02:
[...]
Beetje offtopic, maar Parallels werkt wel op M1 Macs. Kost je wel minstens 80 euro. Daarnaast kun je voortaan ook xCloud (zit in Gamepass ultimate) gebruiken in de browser op een Mac.
Mag ik vragen waar jij xbox live hebt gekocht? Ik kan de xbox series x niet voor een normale prijs kopen dus heb zojuist een xbox series s gekocht. Als ik nu 24 maanden xbox live koop dan kan ik deze dus voor 12,99 euro omzetten naar gamepass ultimate?baswillems1 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:38:
Uiteindelijk is het gelukt! Heb een Amerikaanse Live account, met Braziliaanse Xbox Live Gold van 3 jaar.
Heb uiteindelijk 1 maand Game Pass Ultimate Brazil gekocht en via VPN geactiveerd.
Ik kan er weer tegen aan tot eind 2024!
[...]
Ik heb de mijne hier gekocht https://www.gamivo.com/Nvidiagamer schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:22:
[...]
Mag ik vragen waar jij xbox live hebt gekocht? Ik kan de xbox series x niet voor een normale prijs kopen dus heb zojuist een xbox series s gekocht. Als ik nu 24 maanden xbox live koop dan kan ik deze dus voor 12,99 euro omzetten naar gamepass ultimate?
Mochten ze toevallig niet op voorraad zijn, dan is deze ook een goede site https://www.eneba.com/nl/
En hier staat hoe je die codes kan omzetten naar gamepass ultimate https://www.techtastic.nl...ing-90-euro-oktober-2021/
Ik heb zelf EU codes gekocht omdat ik later geen eventueel gedonder wil met Braziliaanse codes omdat ik tenslotte in de EU woon. En het is al goedkoop genoeg
[ Voor 26% gewijzigd door Vortigen op 22-10-2021 05:04 ]
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
[ Voor 95% gewijzigd door CHI530 op 25-10-2021 02:20 ]
Ik heb vandaag de Premium Upgrade van Forza Horizon 5 gekocht via Brazilië voor 179 BRL (10% GPU-korting, zonder Game Pass: 199 BRL). Ik heb een EU Game Pass abonnement.Donstil schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:51:
Ik heb nog wat Braziliaanse coins op mijn Microsoft account, kan ik daarmee nou ook de Premium upgrade kopen van Forza Horizon 5, Of moet dat in het land waar ook Game Pass Ultimate loopt?
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Ter aanvulling, je kan voor €1 Xbox Game Pass voor 1 maand proberen. Dit geldt ook voor Game Pass Ultimate en voor Game Pass console. Na 1 maand kan je opzeggen of betaal je het standaardbedrag.LadyVodka schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:50:
Xbox Game Pass voor PC kost $1.00
[Afbeelding]
-90% off
Zie link naar store.
Om eerste te proberen wil ik 14 dagen afsluiten. Kan ik daarna 36 maanden truc nog gebruiken.
Of is het beste om dit nu te doen?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Let er wel op dat je pas die 3 jaar truuk kan afsluiten na de 14 dagen die je dan afsluit. als je dat tijdens die 14 dagen doet krijg je een andere (en veel slechtere) conversion rate.Amaze86 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:50:
@Evertt Ja kan, dan moet je zo'n 14 dagen voucher kopen, na 14 dagen komt de gamepass voor €1 weer beschikbaar ala het goed is. Had ik ook gedaan en nu staat er bij mij dat ik gamepass kan nemen voor €1, alleen ik wacht nog op me nieuwe xsx.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Ik begin beetje vermoede te krijgen dat het storing is. Ik zie niet in waarom het niet zou werken. Ik zie ook dat ik gewoon xbox live gold heb tot 31 okt 2024.
Zijn trouwens brasil codes voor xbox live gold. Ben in gelogd via een VPN op redeem (daar stond wel netherlands achter mijn mail adres) maar kon ze gewoon redeemen en zie ze dus ook netjes staan bij me overzicht van wat ik afgenomen heb afgelopen maanden. Dus dat werkte allemaal wel.
Als ik het via xbox app probeer op windows krijg ik wel heel even betaal scherm te zien (en daar staat ook gewoon mijn mail adres met the netherlands) en dan gelijk die error.
Update: net nog keer geprobeerd en het werkt. Ik vermoed dat onder water systeem nog niet klaar was met uitzetten van mijn game pass (die verliep vandaag).
[ Voor 44% gewijzigd door WeAreLegion op 01-11-2021 18:59 ]
Voor mij word dit wel een gave update van de game pass!
Ik heb samen met mn verloofde al eerder enthusiast gekeken naar 'It Takes Two' maar door wat drukte waren we het vergeten. Nu komt dat dus wel goed uit ook met de feestdagen in aantocht, dat scheelt toch weer 40 euro ofzo (bij de launch iig, nu is het al weer wat goedkoper natuurlijk).
'Kill it with Fire' ziet er ook wel geinig uit, lijkt me een prima game om even te ontspannen, net als Forza Horizon 5. Ben vooral benieuwd naar al de pracht en praal.
GTA San Andreas: tja ik ben niet zo'n grote fan van al die remasters enzo maar San Andreas was wel een gave game en als ik eerlijk ben in 2004 was ik misschien nog niet oud genoeg om het volledig te begrijpen. Als het lekker speelt dan is het misschien wel de moeite waard om daar eens in te duiken.
[ Voor 3% gewijzigd door stickfiguur op 02-11-2021 09:53 ]
Ik heb me er aan gebrand vorig jaar met buitenlandse codes (Brazilië)... En vroeg me achteraf ook af waarom ik eigenlijk zo nodig de laatste centen er uit moest proberen te knijpen. Ik zou nu dus gewoon voor EU gaan (maar heb nog ruim 1,5 jaar te gaan).devilsnight schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:05:
Eind deze maand moeten we weer opnieuw GPU halen. Halen jullie gerust Gold uit het buitenland of gewoon Nederland?
Zelf even uit het xsx topic hierheen verplaatst, @devilsnight
Binnen Europa zijn er ook goede deals te vinden. Lang niet zo goed als keys uit Brazilie kopen natuurlijk, maar komaan, met 10 seconden googlen kan ik een EU 1-year sub vinden voor nog geen 100 euro: 8 euro per maand voor een enorme catalogus aan games en day-1 releases,waarvan je weet dat er komend jaar nog zeer goede titels uitkomen. Hoe gierig kan je zijn?
Mwja, de vraag is dan wel of die EU key "legit" is. Dat risico neem je altijd met kopen buiten de windows store.Krimglas schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:38:
Als je een vpn service moet gaan inschakelen is het een brug te ver voor mij. De reden dat bijvoorbeeld die Braziliaanse keys zo goedkoop zijn is omdat de inkomens daar drastisch lager zijn dan hier. Het voelt gewoon heel fout om daar misbruik van te maken.
Binnen Europa zijn er ook goede deals te vinden. Lang niet zo goed als keys uit Brazilie kopen natuurlijk, maar komaan, met 10 seconden googlen kan ik een EU 1-year sub vinden voor nog geen 100 euro: 8 euro per maand voor een enorme catalogus aan games en day-1 releases,waarvan je weet dat er komend jaar nog zeer goede titels uitkomen. Hoe gierig kan je zijn?
Ik ga meestal op vakantie naar turkije voor mijn verlengingen, zolang ze die optie niet dicht timmeren dan houd ik dit zo. Ze zullen er bij MS natuurlijk ook op van de hoogte zijn dat dit gebeurt.
@devilsnightFinraziel schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:20:
[...]
Ik heb me er aan gebrand vorig jaar met buitenlandse codes (Brazilië)... En vroeg me achteraf ook af waarom ik eigenlijk zo nodig de laatste centen er uit moest proberen te knijpen. Ik zou nu dus gewoon voor EU gaan (maar heb nog ruim 1,5 jaar te gaan).
Zelf even uit het xsx topic hierheen verplaatst, @devilsnight
Ik heb ook voor EU codes gekozen omdat het al goedkoop genoeg is. En ik wil later geen eventueel gedonder omdat ik tenslotte in de EU woon, en niet ergens anders.
Heb mijn codes bij Gamivo gekocht en heb nu tot oktober 2024 GPU.
Een andere betrouwbare keysite is Eneba
Het is een paar jaar geleden dat ik dit deed, maar het komt erop neer dat je XLG koopt voor een paar jaar, je wordt een maand lid van Game Pass en dat merge je dan toch? Hoe ging het mergen ook alweer, welke stappen?
Ik vind vpn en buitenlandse adressen gedoe en het die paar euro niet waard. Kopen bij externe sites vind ik geen gedoe.Donstil schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:23:
[...]
Haha dit is wel erg tegenstrijdig. Eerst koop je de Nederlandse kaarten op een kaarten site (en vind je dat relatief kleine voordeel kennelijk wel boeiend) maar het andere verschil wat groter is doe je af als “die paar euro”.
Via Brazilië kost 3 jaar €89. Via Livekaarten €135,-
Oftewel die “paar euro” is €46,-
Daar komt bij dat MS zelf geen jaarkaarten meer verkoopt van Live Gold.
Dus nee ik zie het niet als tegenstrijdig. Ik koop ook veel bij Eneba. Maar altijd EU of Global codes.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Is natuurlijk wel tegenstrijdig. €46,- op €89 is simpelweg niet “een paar euro”.ArthurMorgan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:27:
In het juiste topic:
[...]
Ik vind vpn en buitenlandse adressen gedoe en het die paar euro niet waard. Kopen bij externe sites vind ik geen gedoe.
Daar komt bij dat MS zelf geen jaarkaarten meer verkoopt van Live Gold.
Dus nee ik zie het niet als tegenstrijdig. Ik koop ook veel bij Eneba. Maar altijd EU of Global codes.
VPN is overigens niet meer nodig. Mocht dat je inderdaad tegenhouden.
Maar goed ik had de ModBreak even gemist. Die zie ik nu pas, dus ik ga wel even naar het andere topic
Edit: Ooh daar zitten we nu ineens al

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 02-11-2021 15:54 ]
komt neer op 3 euro per maand. Over een periode van drie jaar kan je alles veel doen lijken natuurlijk.Donstil schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:53:
[...]
Is natuurlijk wel tegenstrijdig. €46,- op €89 is simpelweg niet “een paar euro”.
Ja als je het terug rekent naar een seconde lijkt het nog veel minderKrimglas schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:55:
[...]
komt neer op 3 euro per maand. Over een periode van drie jaar kan je alles veel doen lijken natuurlijk.

Het gaat hier natuurlijk over het totaal, want je betaald niet per maand met deze methode.
Toon me waar je abonnementen per seconde kan afnemen en ik zal voor je uitrekenen hoeveel je kan besparen door in de plaats maandelijks/jaarlijks te abonnerenDonstil schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:56:
[...]
Ja als je het terug rekent naar een seconde lijkt het nog veel minder![]()
Het gaat hier natuurlijk over het totaal, want je betaald niet per maand
Het punt is dat jij het ziet als een 'groot verschil' terwijl het in realiteit al om zo een enorm grote korting gaat dat die extra 3 euro/maand in verhouding plots veel lijkt.
het is overigens beide 45 euro. 3 keer normaal is dacht ik 60 per jaar, via live kaarten 45 en via brazilie 30.
Ik vind het beiden inderdaad een paar euro op zo een termijn. Maar kaarten kopen bij sites is al mijn normale manier van handelen. Dat zijn voor mij dus geen extra stappen, en daarom dus ook geen extra moeite. (waarbij nogmaals, om een jaarabonnement te kunnen kopen je sowieso naar een externe site moet. Want MS bied maximaal 3 maanden aan voor 20 euro, dus 80 euro per jaar... en ja dan gaan we op 3 jaar wel praten over bedragen die ik interessant vind.)
Die 45 is voor 1 jaar, die 89 voor 3 jaar. Dus 135 vs 89, is een verschil van 46 euro over 36 maanden... dus niks 3 euro per maand. Nog geen eens 1,50Krimglas schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:55:
[...]
komt neer op 3 euro per maand. Over een periode van drie jaar kan je alles veel doen lijken natuurlijk.
Nee dat is het punt niet. Het punt was mijn opmerking over “die paar euro”.Krimglas schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:58:
[...]
<koop een rekenmachine>
Het punt is dat jij het ziet als een 'groot verschil' terwijl het in realiteit al om zo een enorm grote korting gaat dat die extra 3 euro/maand in verhouding plots veel lijkt.
Het is gewoon tegenstrijdig om wel voor “een paar euro” de livekaarten.nl route te bewandelen maar vervolgens de Brazilië route afzetten als “dat is maar een paar euro”.
Als je dan echt niet valt over die “paar euro”. Sluit het dan gewoon maandelijks af.
Maar goed als mensen dief van de eigen portemonnee willen zijn vind ik het prima. Dan vooral per maand afsluiten hoor 👍🏼
Hoe wilde je die conversie precies doen bij maandelijks afsluiten?Donstil schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:04:
[...]
Als je dan echt niet valt over die “paar euro”. Sluit het dan gewoon maandelijks af.
[ Voor 46% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-11-2021 16:11 ]
Welke conversie, er is toch gewoon een maandelijkse prijs voor Gamepass in Nederland?ArthurMorgan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:05:
[...]
Hoe wilde je die conversie precies doen bij maandelijks afsluiten?
Dus omdat ik 135 ipv 89 euro per 3 jaar niet echt de moeite vind zou ik ook niet vinden dat 145 euro per jaar fors meer is dan 135 per 3 jaar?Donstil schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:06:
[...]
Welke conversie, er is toch gewoon een maandelijkse prijs voor Gamepass in Nederland?
Nou dan maar tegenstrijdig
Nou dat is toch maar een paar Euro johArthurMorgan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:09:
[...]
Dus omdat ik 135 ipv 89 euro per 3 jaar niet echt de moeite vind zou ik ook niet vinden dat 145 euro per jaar fors meer is dan 135 per 3 jaar?
Nou dan maar tegenstrijdig
Zijn we het toch eens gewordenDonstil schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:15:
Overigens vind ik het persoonlijk voor 145,- per jaar geen goeie deal en als de 89,- route zou stoppen zou ik het ook niet meer aanraden denk ik. Op dat gebied vind ik er nu voor mijn persoonlijke smaak (en ik lig aardig op lijn met mijn omgeving) nog te weinig.
Ik speel ook veel te weinig GP games om het eruit te halen.
Jij hebt ook 5x RDR2 uit gespeeld toch? Want zo ja dan ben je sowieso al een man/vrouw naar mijn hartArthurMorgan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:17:
[...]
Zijn we het toch eens geworden
Ik speel ook veel te weinig GP games om het eruit te halen.
Maar eens, GP is nu nog beperkt (voor mij flight Simulator en Forza dit jaar).
Gelukkig kan daar door de Bethesda deal wel veel verandering in komen.
Haha yup, en ik kan niet wachten tot er een 60fps fix komt dan speel ik hem gewoon weer.Donstil schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:22:
[...]
Jij hebt ook 5x RDR2 uit gespeeld toch? Want zo ja dan ben je sowieso al een man/vrouw naar mijn hart![]()
Maar eens, GP is nu nog beperkt (voor mij flight Simulator en Forza dit jaar).
Gelukkig kan daar door de Bethesda deal wel veel verandering in komen.
En qua spellen op GP zijn dat voor mij ook de spellen die ik speel. Al ga ik nu ook kijken naar GTA SA en It takes two. Beide overigens spellen die ik hooguit uit de budgetbak zou vissen. Maar daarbuiten.... voor mij zou een deal met ubisoft (zoals ze ook hebben met EA) echt veel toevoegen.
Bethseda games heb ik nog nooit gedaan, moet ik nog naar kijken. Hebben ook openwordgames geloof ik?
[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-11-2021 16:27 ]
[ Voor 7% gewijzigd door On_E op 02-11-2021 16:33 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Het is natuurlijk ook gewoon 'die paar euro' afzetten tegen de risico's of andere bezwaren.Donstil schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:04:
[...]
Nee dat is het punt niet. Het punt was mijn opmerking over “die paar euro”.
Het is gewoon tegenstrijdig om wel voor “een paar euro” de livekaarten.nl route te bewandelen maar vervolgens de Brazilië route afzetten als “dat is maar een paar euro”.
Maar goed als mensen dief van de eigen portemonnee willen zijn vind ik het prima. Dan vooral per maand afsluiten hoor 👍🏼
Bij livekaarten voor Nederland/EU bedoelde kaarten kopen zie ik bijzonder weinig risico's of bezwaren bij. Je koopt codes die gewoon bedoeld zijn voor jouw regio en Microsoft heeft er de prijs voor gekregen die ze wilden hebben.
Bij de Brazilië route maak je misbruik van een lagere prijs bedoeld voor een markt waar mensen bizar veel minder te besteden hebben dan wij hier. Dat gaat dan niet alleen om dat je Microsoft minder geld geeft maar wat mij betreft vooral om dat hoe meer mensen misbruik maken van die route hoe groter de kans dat Microsoft (en andere partijen in het geval van games) op een gegeven moment concluderen dat het hun te veel geld kost om die lage prijs in Brazilië of andere landen te bieden en dat ze maar gewoon overal hetzelfde tarief gaan rekenen. Gevolg is dat de lokale bevolking het nog minder kan betalen, maar de westerlingen zullen voor een deel dan toch die hogere prijs gaan betalen (niet allemaal, maar genoeg). Daarnaast loop je risico bij deze route omdat het gewoon niet altijd goed gaat. Gaat het fout dan kun je uren met de chat support aan de lijn gaan zitten in de hoop dat ze je willen en kunnen helpen (dat is niet gegarandeerd). Daarnaast is er een (weliswaar zeer kleine) kans dat je Microsoft account ooit geband wordt vanwege fraude (ik weet niet zeker of dit van toepassing is op de gamepass Brazilië methode maar in ieder geval bij de methodes waarvoor je een lokaal adres moet opgeven en verklaart daar te wonen).
Dus eh, ja... Als beiden ongeveer even veel verschil in kosten opleveren, is het dan echt zo vreemd dat er mensen zijn die zeggen 'ach voor die paar centen per maand ga ik niet moeilijk doen' maar wel voor de zeer makkelijke, risicovrije en moreel probleemloze livekaarten route gaan?
Overigens met de livekaarten route is het nog steeds een goede deal als je één keer per jaar een Microsoft game bij release wil hebben en verder helemaal niks er mee doet. Kan natuurlijk dat je dat niet haalt, maar dat vind ik mezelf dan weer wat lastig voor te stellen. Maar ieder zijn ding natuurlijk
Ja prachtig Nobel hoor maar daar ga ik me echt niet ook nog allemaal druk om maken.
Zodra het Microsoft geld gaat kosten zetten ze de VPN (of console regio optie) dicht ga ik van uit. De prijs verhogen is in dergelijke landen helemaal geen optie.
Edit: Over die enkele game gesproken. Ik heb dit jaar 3 games en FlightSimulator van GamePass gehaald. Ori2, 12minutes en Horizon5 (waar ik via Brazilië de upgrade voor gekocht heb).
Voor dit jaar een prima deal. Voor 2022 heb ik nog geen titels op de shortlist staan die ik moet spelen en op GP komen en dan wordt de keuze al weer lastiger, daardoor zou ik op zeker de Nederlandse prijs niet betalen maar de Brazilië truuk nog wel een keer overwegen. Dat weet Microsoft ook wel en Microsoft is er in deze fase van de race veel meer bij gebaat dat gamers überhaupt GamePass nemen dan dat ze dat niet doen, lidmaatschap cijfers zijn goed voor de kwartaal vergaderingen etc.
[ Voor 49% gewijzigd door Donstil op 02-11-2021 19:46 ]
Dat hoeft ook niet, ik probeer je niet te overtuigen. Ik leg gewoon uit waarom het voor anderen wel een overweging kan zijn want dat leek je niet te begrijpen.Donstil schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:37:
[...]
Ja prachtig Nobel hoor maar daar ga ik me echt niet ook nog allemaal druk om maken.
Nou “Niet te begrijpen”, dit was simpelweg het punt helemaal niet.Finraziel schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:16:
[...]
Ik leg gewoon uit waarom het voor anderen wel een overweging kan zijn want dat leek je niet te begrijpen.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 02-11-2021 20:32 ]
Je bleef maar roepen dat het tegenstrijdig was... Dus of je begreep het niet... Of je zat gewoon wat te trollen of zo?Donstil schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:28:
[...]
Nou “Niet te begrijpen”, dit was simpelweg het punt helemaal niet.
Het ging over “Een paar euro”. Ik vond het verschil niet “een paar euro” dat was het punt.Finraziel schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:33:
[...]
Je bleef maar roepen dat het tegenstrijdig was... Dus of je begreep het niet... Of je zat gewoon wat te trollen of zo?
Het morele bezwaar zou ik nog in kunnen komen overigens maar dit werd helemaal niet genoemd door de originele poster. Daar kwam jij als eerste mee.
Dus volgens mij is er maar een hier die niet begrepen heeft waar het over ging 🤫
Maar goed prima allemaal, het was allang afgesloten vanmiddag en het is verder niet mijn insteek om de Xbox fans tegen de haren te strijken.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 02-11-2021 20:55 ]
- uchiha tijntje
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 11:00
Seriously.... (gow 2 mp sux)
Topicstarter:strip_exif()/u/27958/Narutoanimatedaim1.gif?f=community)
[ Voor 105% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-11-2021 20:59 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Nou sterker nog zonder GamePass had ikOn_E schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:32:
Tsja, ik heb sinds ik de Series X heb in 7 maanden tijd 2 spellen gekocht. Zonder GamePass waren dat er waarschijnlijk een stuk of 14 geweest, mij scheelt hef behoorlijk wat geld.
überhaupt nooit aan gedacht een Xbox te kopen.
GamePass heeft mij, samen met de goedkopere games uit Brazilië, over de streep getrokken om er toch een aan te schaffen.
Ik denk dan ook dat het concept erg veel potentie heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 02-11-2021 20:58 ]
Nou ja, ik probeerde dus uit te leggen waarom je wel voor het ene wat goedkoper uit zou willen zijn wellicht, maar niet voor het ander. Ik kreeg erg de indruk van je dat je heel erg zwart wit aan het denken was, of je wil absoluut het allergoedkoopste, of het boeit je helemaal niks en kan net zo goed de volle prijs betalen. Maar zo werkt het niet voor veel mensen.Donstil schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:36:
[...]
Het ging over “Een paar euro”. Ik vond het verschil niet “een paar euro” dat was het punt.
Het morele bezwaar zou ik nog in kunnen komen overigens maar dit werd helemaal niet genoemd door de originele poster. Daar kwam jij als eerste mee.
Dus volgens mij is er maar een hier die niet begrepen heeft waar het over ging 🤫
Maar goed prima allemaal, het was allang afgesloten vanmiddag en het is verder niet mijn insteek om de Xbox fans tegen de haren te strijken.
Wat die paar euro betreft, dat is denk ik puur een verschil in interpretatie. Het klopt inderdaad, op het eenmalige bedrag is het niet letterlijk een paar euro te noemen. Maar wat ik denk wat er bedoeld werd (en zoals ik het zie) is dat je normaal 13 euro per maand betaalt. Met de Brazilië truc betaal je (als je het een 2e keer doet) (89+13)/36=€2,83 per maand. Met livekaarten betaal je als ik het goed begrijp dus (3x45+13)/36=€4,11 per maand. Zo bezien is het net niks en dat werd dus bedoeld denk ik. Beide methodes zijn erg veel goedkoper dan de standaard prijs.
Maar goed, het lijkt me dat dat ondertussen toch ook wel duidelijk moet zijn. Ik begrijp gewoon ook niet zo waarom je er zo hard tegenin bleef gaan. Maar goed, ik wou het nog 1 keer proberen duidelijk te maken en laat het er nu bij.
Edit: en voor de duidelijkheid, je bent hartstikke welkom hoor... Ik vind het super dat je door gamepass nu ook van een Xbox geniet. Slaat ook nergens op om mensen in Xbox en PlayStation hokjes te willen stoppen (daar ging het volgens mij ook helemaal niet om)
[ Voor 6% gewijzigd door Finraziel op 02-11-2021 21:20 ]
Heb het ooit wel eens eerder gedaan 2 jaar terug, toen was het ook al problematisch. Maar nu wil hij het niet accepteren vraagt naar verdere betalingen!
Echter kan ik het spel nog niet vinden. Als ik de losse EA Play software open, staat ie daar wel tussen, maar niet free to play.
Kan het zo zijn dat dit pas vanaf een later tijdstip beschikbaar komt?
Kill It With Fire staat er al wel bij, ook beschikbaar vanaf 4 november.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
XBox Series X: BloodyB2121
Staat ie in de xbox app of in EA store? Geen zin om EA te instaleren als hij al in de xbox app staat en ik hem niet kan vinden.d.bakker84 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:30:
Hij staat er nu wel bij hier 😃
[ Voor 18% gewijzigd door DRaakje op 04-11-2021 18:42 ]
Moet zo nog even beter kijken maar volgens mij staat ie nu in de EA store.DRaakje schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:33:
[...]
Staat ie in de xbox app of in EA store? Geen zin om EA te instaleren als hij al in de xbox app staat en ik hem niet kan vinden.
Wat later zag ik hem ook staan in de Xbox app onder Recent toegevoegd. Installeren (PC) gaat wel via de EA Beta app. Dit verliep de eerste keer niet echt lekker, maar na de download, die niet verder ging, verwijderd te hebben en opnieuw toegevoegd te hebben, ging het wel goed.
[ Voor 29% gewijzigd door DeTjuk op 04-11-2021 20:51 ]
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
XBox Series X: BloodyB2121
1. Hoofdgebruiker met gamepass ultimate op xbox
2. Volwassene 1
3. Volwassene 2
4: kind 1
5. Kind 2
Nu werkt de hoofdgebruiker prima met cloudgaming en de gamepass ultimate, maar als een andere volwassene 2 bijv op een iPad via iCloud Gaming wil games lukt dat niet en wordt er naar een lidmaatschap gevraagd. Nu is de vraag of dit überhaupt kan en wat ik over het hoofd zie. Heb denk ik overal gekeken, maar kan het niet vinden.
Hetzelfde geldt als volwassene 2 op een pc wil inloggen dan heb ik hetzelfde probleem
Alvast dank,
Volgens mij werkt dat dus niet. Dat je GamePass Ultimate hebt op de Xbox wil dat niet zeggen dat het werkt zoals abo’s werken met bv. Apple Familylinksys2006 schreef op Thursday 4 November 2021 @ 20:27:
We hebben sinds kort een x box series x hier in huis. Nu heb ik de Xbox zo ingesteld
2. Volwassene 1
3. Volwassene 2
5. Kind 2
Nu werkt de hoofdgebruiker prima met cloudgaming en de gamepass ultimate, maar als een andere volwassene 2 bijv op een iPad via iCloud Gaming wil games lukt dat niet en wordt er naar een lidmaatschap gevraagd. Nu is de vraag of dit überhaupt kan en wat ik over het hoofd zie. Heb denk ik overal gekeken, maar kan het niet vinden.
Hetzelfde geldt als volwassene 2 op een pc wil inloggen dan heb ik hetzelfde probleem
Alvast dank,
Weet niet zeker hoe dat in de app zit...heb zelf wel 2 Xbox series x, waarmee ik tegelijk online mee kan op 1 Abo.TheVMaster schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:30:
[...]
Volgens mij werkt dat dus niet. Dat je GamePass Ultimate hebt op de Xbox wil dat niet zeggen dat het werkt zoals abo’s werken met bv. Apple Familyhelaas.
Je kan 1 gezin aanmaken en dan 1 stellen als home device oid...
Daarmee kunnen alle accounts die je toegevoegd hebt online op 1 Abo. Met een max van 2 devices. Dit werkt ook met digitale games... Kan bijv. 1 keer FIFA kopen en op 2 Xboxen tegelijk online spelen op 1 Abo.
Ja, dat werkt op de Xbox. Het hele Family staat er (helaas) buiten, daarmee koppel je niet game pass aan je hele familie.Jinx82 schreef op Thursday 4 November 2021 @ 22:30:
[...]
Weet niet zeker hoe dat in de app zit...heb zelf wel 2 Xbox series x, waarmee ik tegelijk online mee kan op 1 Abo.
Je kan 1 gezin aanmaken en dan 1 stellen als home device oid...
Daarmee kunnen alle accounts die je toegevoegd hebt online op 1 Abo. Met een max van 2 devices. Dit werkt ook met digitale games... Kan bijv. 1 keer FIFA kopen en op 2 Xboxen tegelijk online spelen op 1 Abo.
Xcloud is alleen voor de GPU houder. Maar daar ben je al achtergekomen.linksys2006 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:27:
We hebben sinds kort een x box series x hier in huis. Nu heb ik de Xbox zo ingesteld
2. Volwassene 1
3. Volwassene 2
5. Kind 2
Alvast dank,
Op PC via de Xbox app is er wel een mogelijkheid voor. In de Series X/S thread is dat uitgelegd. (Een enkele pagina voor de Forza Horizon 5 hype.)
Hier door gebruiker @Notna
[ Voor 7% gewijzigd door Royalty op 05-11-2021 12:14 ]
Je link gaat niet helemaal lekker, maar hier dus:Royalty schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:57:
[...]
Xcloud is alleen voor de GPU houder. Maar daar ben je al achtergekomen.
Op PC via de Xbox app is er wel een mogelijkheid voor. In de Series X/S thread is dat uitgelegd. (Een enkele pagina voor de Forza Horizon 5 hype.)
Hier door gebruiker @Notna
Notna in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S"
Daarna VPN (Cyberghost) op Brazil ingesteld en naar redeem.micorsoft.com gegaan. Inloggen met mijn account, de gekochte code ingegeven en ik kreeg de boodschap "code kan niet geactiveerd worden want land komt niet overeen met account land NL dus.
"This code can't be redeemed. It was purchased in a different region from your account. Get more info"
Ik krijg de code dus niet geactiveerd. Voel me een beetje stom is er nog iets aan te doen of heb ik net mijn geld weggegooid. 30 euro dus schade valt mee maar toch...
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Je kan nog andere VPN's proberen. Je hebt wat gratis VPN's maar ook de betaalde hebben vaak een trial.ErikRo schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:00:
Vandaag maar eens de stoute schoenen aangetrokken en een gamepass voor een jaar van brazil gekocht voor een jaar bij Gamivo.
Daarna VPN (Cyberghost) op Brazil ingesteld en naar redeem.micorsoft.com gegaan. Inloggen met mijn account, de gekochte code ingegeven en ik kreeg de boodschap "code kan niet geactiveerd worden want land komt niet overeen met account land NL dus.
"This code can't be redeemed. It was purchased in a different region from your account. Get more info"
Ik krijg de code dus niet geactiveerd. Voel me een beetje stom is er nog iets aan te doen of heb ik net mijn geld weggegooid. 30 euro dus schade valt mee maar toch...
Ik heb zelf Express VPN en weet dat die ook niet werkte. (Van horen zeggen, ik heb de EU codes gebruikt)
Heb je het land zelf, rechts onderaan, ook op Brasil (Portugees) gezet? Want anders werkt het niet héErikRo schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:00:
Vandaag maar eens de stoute schoenen aangetrokken en een gamepass voor een jaar van brazil gekocht voor een jaar bij Gamivo.
connected to Sao Paulo dus in theorie. Ook al browser afgesloten kan idd nog eens een andere VPN proberenNotna schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:54:
[...]
Heb je het land zelf, rechts onderaan, ook op Brasil (Portugees) gezet? Want anders werkt het niet hé
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Nee, ik bedoel dat je de redeem.microsoft.com site ook op localised Brasil gezet hebt. (Links onder dus)ErikRo schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:25:
[...]
connected to Sao Paulo dus in theorie. Ook al browser afgesloten kan idd nog eens een andere VPN proberen
:strip_exif()/f/image/aSTTChPbtQZMhrlosuNT7MEP.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kan niet op de localised NL redeem site, middels een Brasil VPN, een Brasil code redeemen. Alles moet op het goede land staan
Verder moet je ook een Braziliaans adres geregistreerd hebben staan. Gewoon een McDonalds nemen in Sao Paolo
[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 05-11-2021 20:18 ]
Nou het was ondertussen gelukt! Ik heb een andere VPN geprobeerd Tunnelbear en daarmee ging het wel in één keer goed.Notna schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:03:
[...]
Nee, ik bedoel dat je de redeem.microsoft.com site ook op localised Brasil gezet hebt. (Links onder dus)
[Afbeelding]
Je kan niet op de localised NL redeem site, middels een Brasil VPN, een Brasil code redeemen. Alles moet op het goede land staan
Verder moet je ook een Braziliaans adres geregistreerd hebben staan. Gewoon een McDonalds nemen in Sao Paolo
Al heb ik idee dat het misschien kwam omdat ik al ingelogd was op MS voordat ik vpn koos en op Brazil zette.
Ik heb voor zekerheid ook uitgelogd nadat ik Brazil stond en daarna weer aangemeld en toen ging het eigenlijk in een keer goed.
Ik heb niks op Brazil moeten zetten ik heb denk ik MS het idee moeten geven dat mijn computer even in Brazil stond via de uitlog en inlog maar kan ook gewoon aan CyberGhost hebben gelegen meerdere VPN proberen kan dus geen kwaad.
Dank voor het meedenken
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Yup eergister met de EU GP Gold van Eneba voor 3 jaren en dan ultimate vs MS website.RawChild schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:04:
Iemand recent gold omgezet naar ultimate? Ik krijg zowel op de website als op mijn Xbox zelf foutmeldingen..
Raar, Ik probeerde het met mijn geldige CC, net nog even via iDeal en ook dat mislukt. Ik heb “maar” 6 maanden gold, maar dat mag niet uitmaken lijkt mij, ik zie ook dat het tot 6-6-2022 is staan. Betaling komt er gewoon niet door. Morgen nog maar eens proberen dan.wvkreg schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:05:
[...]
Yup eergister met de EU GP Gold van Eneba voor 3 jaren en dan ultimate vs MS website.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Ja, de MS site heeft wel eens kurenRawChild schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:37:
[...]
Raar, Ik probeerde het met mijn geldige CC, net nog even via iDeal en ook dat mislukt. Ik heb “maar” 6 maanden gold, maar dat mag niet uitmaken lijkt mij, ik zie ook dat het tot 6-6-2022 is staan. Betaling komt er gewoon niet door. Morgen nog maar eens proberen dan.
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog