Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Ja, alleen een andere VPN gebruiken. Heb beide ooit gebruikt en alleen de locatie van de VPN aanpassen.zeromussov schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:35:
[...]
Zit er nog verschil in de US codes of de Braziliaanse van bijv. CDKeys? Of alleen dat je dan waarschijnlijk een VPN uit US moet gebruiken i.p.v. Brazilië?
Ja, maar niet voor 1 euro maar voor 13 euro, het maandbedrag van GP Ultimate.Zyron schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:43:
Hm, stel dat ik mijn Live + GPU nu per direct cancel, zou het dan opnieuw voor 3 jaar kunnen? Ik gok niet dat het in juni 2021 nog 1 euro de maand is...
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Maar het is niet zonder risico. Ik weet niet waarom het meestal goed gaat en soms mis, maar ik en minstens een andere op dit forum hebben een paar uur met support in de chat mogen hangen omdat we foutmeldingen kregen over niet matchende locaties toen we gold naar gpu om wilden zetten. Ik zou het zelf niet meer doen via VPN, kreeg echt het gevoel dat ik gematst werd en dus geen garantie dat ze dat voor iedereen doen.Benny schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:30:
[...]
Nette prijs voor EU codes maar met een VPN was je binnen 5-10 min klaar en €25 goedkoper uit. Stelt echt niks voor.
Hier nog de instructies voor geïnteresseerden: https://www.techtastic.nl...-36-maanden-goedkoop/amp/
Gamertag: FinrazielNL
Let me guess.... Besteld bij cdkeys? Ik had dezelfde ellende gisteravond... Uiteindelijk na 2,5 uur in de wacht gestaan te hebben bij de "chat support" van cdkeys iemand kunnen spreken, order nummers doorgegeven, en toen was het binnen 1 minuut gefixedCino schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:43:
Vandaag ook 3 jaar brazil gold besteld maar staat inmiddels al paar uur "under review", heb ik weer
Correct, ook 2 uur in de wacht gestaan met enkel reactie "het kan 24 uur duren". Uiteindelijk rond half 3 was het toch geregeld.Robsta86 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:00:
[...]
Let me guess.... Besteld bij cdkeys? Ik had dezelfde ellende gisteravond... Uiteindelijk na 2,5 uur in de wacht gestaan te hebben bij de "chat support" van cdkeys iemand kunnen spreken, order nummers doorgegeven, en toen was het binnen 1 minuut gefixed
Inmiddels dus ook helemaal gelukt bij xbox
Leuk...mindcre8r schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:35:
Gisteren via livekaarten 3x 12 maanden (je moet 3 x afrekenen want je kan niet in 1x 3 12 maanden codes kopen) gekocht. dan via https://account.microsoft.com/?ref=MeControl -> Service en Abbonomenten de codes ingeleverd. als je dat hebt gedaan verschijnt er een knop/link met upgrade naar Game pass Ultimate.
Ultimate wordt toegevoegd tot exact 3 jaar na dato. mijn kosten waren 3x 47,25 + 1 euro. je hebt dus voor net onder de 4 euro per maand Gamepass ultimate. Als je het niet via deze route doet kom je in een loop terecht met je adres gegevens.
Je ziet dan staan : € 12,99 per maand, volgende opwaardering op 22-9-2023 met *je betaal methode*
Awesome!
3 codes voor 12 maanden... 1e werkt. 2e en 3e niet...
De 2 codes die niet werken ziet hij zo te zien wel, ik krijg 12 maanden te zien. Maar wanneer ik hem wil bevestigen dan geeft hij aan dat de code onbekend is, probeer het opnieuw of later nog een keer?
Ik was te ongeduldig... 2e poging pakte die wel.
Tot 20-09-2023 Game Pass Ultimate voor in totaal 88,38 euro / 2,46 per maand!
Thnx nog voor de uitleg + link

[ Voor 17% gewijzigd door Thalaron op 23-09-2020 18:38 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Als je nog tot juni 2021 hebt, wat gebeurt er dan als je nu cancelt ? Loopt het dan sowieso niet nog door tot juni 2021, of krijg je een refund ? Ik gok namelijk op het eerste. De meeste die al GPU hebben en cancellen is omdat ze nu al maandelijks betalen, denk ik.Zyron schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:43:
Hm, stel dat ik mijn Live + GPU nu per direct cancel, zou het dan opnieuw voor 3 jaar kunnen? Ik gok niet dat het in juni 2021 nog 1 euro de maand is...
Cross-post vanuit het aanloop naar release topic.
Wom schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:42:
[Twitter]
Doom Eternal komt naar Game Pass. Zie de reacties op die tweet.
/f/image/UDIK2GS53HHl4bhnhWsGXhmq.png?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor de tips hierboven
Bla Bla Bla
Ik vermoed dat dat wel een deel hun strategie is. Het trucje is zo breed bekend dat het hun vast niet is ontgaan. Maar des te meer abonnementen des te meer mensen je verbind aan je platform.Robsta86 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:14:
Volgens mij heeft Microsoft er de laatste tijd een hoop long term subscriptions bij gekregen
Mijn broertje en schoonbroer zijn tevreden met hun PS4 en gingen hoe dan ook een PS5 halen, echter kijken ze niet eens verder omdat ze enigszins "locked" zitten aan PS Now...
Nu heb ik ook 3 jaar voor 85 euro, maar de kans dat ik t.z.t. wil blijven is natuurlijk enorm groot. T.z.t. zal de prijs ook wel wat hoger liggen vermoed ik zo maar dat zien we dan wel weer.
Ik zag Game Pass niet zitten maar aan de andere kant... nieuwe releases op dag 1 zonder extra kosten is wel érg handig. Veel games laat ik links liggen omdat ik twijfel of het wel iets voor mij is en dat is daarmee ook verleden tijd (voor games die onder Game Pass vallen).
De enige game dit ik dit jaar wil moet kopen is Cyberpunk 2077
In de tussentijd ga ik wat PC only games op mijn GTX1080 spelen zodat die ook eens bezig is
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ze maken het zelf mogelijk net duidelijke voorwaarden. Maar zo is de al goede prijs/kwaliteit van ultimate alleen maar beter geworden.Robsta86 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:14:
Volgens mij heeft Microsoft er de laatste tijd een hoop long term subscriptions bij gekregen
Zelf net 86 euro kwijt.
Maar zelfs als je via officiële Nederlandse winkels 3x 12 maanden gold koopt dan is het nog steeds maar 181 voor 3 jaar.
Dat is aanzienlijk minder als de 467 euro reguliere prijs van ultimate voor 3 jaar. Vanuit gaande dat de prijs niet verhoogd wordt door Microsoft.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ik heb het met US Gold codes gedaanzwembroek schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:14:
lukt deze truuk ook met us als regio?
Dus bij mij werkte het prima. Dat i.c.m. de app van Tunnelbear op mijn iPhone
thx gelijk nu proberenThalaron schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:15:
[...]
Ik heb het met US Gold codes gedaan
Dus bij mij werkte het prima. Dat i.c.m. de app van Tunnelbear op mijn iPhone
Thanks! Beetje verwarrend.zwembroek schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:58:
Ja dat klopt! Ik twijfelde ook heel erg maar is pas na de 3 jaar!
Microsoft heeft voor zijn diensten (zoals GPU) gewoon een 14 dagen WKOA bedenktijd. Daar zitten vanzelfsprekend enige limieten aan maar ondanks de verwarring in het order-scherm, heb je dus netjes 14 dagen de tijd om je billing / account te controleren en daarna te laten terugdraaien in overleg met de klantenservice.
Games (retail digital) kan je zelfs laten terugbetalen binnen enkele dagen na regionale launch-date en je mag de game niet langer dan 2 uur gespeeld hebben.
Ik merk, door wat schimmige / onhandige vragen in meerdere XBOX-topics dat men best verdwaalt in allerlei bepalingen (die overigens slecht te vinden zijn) maar allicht is het een tipje dat iemand (of meerderen) dat toch eens goed gaan lezen en allicht posten
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Ja vooral voor de mensen die nog sceptisch zijn...Paxlie schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:34:
Het blijft echt een fantastische truc om goedkoop Ultimate Game Pass te krijgen
Ik vind het de 12.99 echt wel waard.
Scheelt natuurlijk ook maar 10 euro maar goed, ben nieuwsgierig
Hoe kom jij aan 37 maanden?1993jjohan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:57:
Ik heb zojuist 3 us codes gekocht en geactiveerd. Via vpn Totale kosten 86 euro voor 37 maanden.
Dat is 2.32 per maand. Zojuist dus 380 euro bespaard. Als ik nu terugreken kost die series x nu nog maar 120 euro![]()
Ik heb hem hier besteld. De goedkoopste bovenste gepakt.
https://www.allkeyshop.co...scription-compare-prices/
Niet via VPN, gewoon per dag kijken waar een 12 maanden gold abbo het goedkoopst is. De ene dag 30 euro en de andere dag 27...Whaam schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:48:
Heh, ik lees hier steeds mensen die voor een euro of 80 de hele riedel voor 3 jaar vast kunnen zetten, maar ik vind alleen maar 12-month opties die minstens 31 euro kosten? Moet de aanschaf van die kaarten ook via VPN dat de prijs dan verandert?
Scheelt natuurlijk ook maar 10 euro maar goed, ben nieuwsgierig
Ooh, check! Thankszwembroek schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:31:
[...]
Niet via VPN, gewoon per dag kijken waar een 12 maanden gold abbo het goedkoopst is. De ene dag 30 euro en de andere dag 27...
[ Voor 11% gewijzigd door michaeltjeh1 op 24-09-2020 12:47 ]
3 jaar. Gold naar ultimate is 36 maanden. Eerste maand ultimate voor 1 euro maakt 37 toch.
En al is het 36 maanden. Dan nog betaal ik maar 2.38 per maand de komende 3 jaar.
Eerlijk gezegd had ik de volle 13 euro per maand er ook voor over gehad. Zonder dit topic had ik dit niet geweten. Gelukkig wilde ik eerst eigenlijk wachten met de aanschaf tot mijn series x binnen is.
Blijft geweldige deal zelfs voor 13 euro. Dat straks EA play er bij komt maakt het toch wel af en op een enkele must have game na zie ik mijzelf ook niet veel games meer kopen.
Betekent eigenlijk dat ik met de series x en ultimate nu voor de komende 3 jaar voor 586:36=16.27 per maand wel klaar ben. Tel hier maximaal 2 keer per jaar nog een game van 50-80 euro op.
[ Voor 4% gewijzigd door 1993jjohan op 24-09-2020 12:54 ]
Eergisteren niet toen ik het deed, ging probleemloos.xGROOVER schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:11:
Mensen nog meer problemen bij Eneba? Ik krijg daar elke keer security breach..
hmm ik krijg het na het invoeren van de sms code..Powder Toastman schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:14:
[...]
Eergisteren niet toen ik het deed, ging probleemloos.
Heb al paypal en creditkaart beide geprobeert zelfde resultaat
Vreemd. Ik heb met Paypal betaald. Zeker weten geen typefout gemaakt in de sms code of zo, ik vraag maar iets doms?xGROOVER schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:18:
[...]
hmm ik krijg het na het invoeren van de sms code..
Heb al paypal en creditkaart beide geprobeert zelfde resultaat
Bij een typ fout gaat hij niet verder, ben nu bij gamivo uitgekomen even kijken of deze ook betrouwbaar is.Powder Toastman schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:21:
[...]
Vreemd. Ik heb met Paypal betaald. Zeker weten geen typefout gemaakt in de sms code of zo, ik vraag maar iets doms?
[ Voor 3% gewijzigd door CerandoX.nl op 24-09-2020 19:15 ]
Inderdaad wel vreemd dat cdkeys ook mijn betaling weigerde via iDEAL en geld terug zou worden gestort. Elders 3 jaar Brazilië gekocht en geüpgrade naar ultimate. Kan ik 3 jaar vooruit hopelijk binnen die 3 jaar een nieuwe forza en de Microsoft flight simulator voor Xbox en ik ben tevreden.Fliepke schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:33:
Met cdkeys ging het mis, want ik kreeg mn keys niet. Ik kreeg wel m'n geld terug en toen met eneba direct succes. Ik kan lekker vooruit tot in 2023! Fijne tips dit
Eens kijken of ik nog wat 3rd party titels digitaal ga kopen in buitenlandse Microsoft stores zoals Dirt 5 en cyberpunk 2077...vroeger ging dat prima.
Waarom nu eigenlijk?
Als ze het beëindigen dan zullen ze het wel eerst vooraankondigingen.
Dat is voor mij de enige reden om nu te kopen ivm mogelijke afschaffing als de series x uitkomt. Blijft natte vingerwerk..Royalty schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:52:
Wat een demand voor de Game Pass Ultimate.
Waarom nu eigenlijk?
Tot die tijd heb ik er nu niks aan, Xbox one x van de zomer al verkocht namelijk.
Zojuist gamepass voor PC opgezegt (expires 10/13/2020) dus hopelijk cancellen ze deze methode niet voor die tijd
Vond PC-only game pass het anders toch minder waard nu het duurder wordt dan de "beta prijs". Ja EA komt erbij, maar je hebt toch een stuk minder games dan de console gamepass.
Hopelijk gaan ze daar wat aan doen. Sowieso erg veel games die wel op steam zijn maar niet op de xbox store. Als die allemaal op de xbox store waren met xbox play anywhere dat zou perfect zijn
Hier ook net opgezegd, loopt 18 Oktober af.Hedgy schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:14:
Nu ik dan toch een xbox series x op release krijg, wil ik dit trucje wel eens proberen.
Zojuist gamepass voor PC opgezegt (expires 10/13/2020) dus hopelijk cancellen ze deze methode niet voor die tijd
Klopt het dat ik binnen een actieve periode (dus tot 18-okt) maar 2 jaar kan verlengen met Brazilië codes?
No Shame, only Fame!
Je kunt maximaal 36 maanden vooruit aanschaffen dus dat klopt...Marcusso schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:39:
[...]
Hier ook net opgezegd, loopt 18 Oktober af.
Klopt het dat ik binnen een actieve periode (dus tot 18-okt) maar 2 jaar kan verlengen met Brazilië codes?
Omdat het gewoon heel goedkoop is nu, 3 jaar gamen voor pakweg €90. Inclusief de voordelen van Xbox Live Gold (4 games per maand), plus game pass erbij.Royalty schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:52:
Waarom nu eigenlijk?
Normaal betaalde je alleen al voor Xbox Live Gold €50 a €60 per jaar (even alle aanbiedingen daargelaten, anders blijf je bezig
Nu eerst maar eens een Xbox zien te regelen. Tot die tijd de computer gebruiken om de verschillende spellen te spelen.
psn: t-zakje
Anders zoeken naar een goedkope 6/3 maanden code om het aan te vullen tot net onder de 36 maanden?Marcusso schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:39:
[...]
Die maanden die ik nog had voor Game Pass PC werden niet meegeteld bij mij. Die had ik nog tot 30-9.Marcusso schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:39:
[...]
Mijn Xbox live ging in op 24-9. Die datum nam hij voor de 3 jaar toevoeging.
psn: t-zakje
Kan dit?
Edit: net geprobeerd maar het schrappen van GPU lukt niet omdat het al met Prepaid kaarten ooit geactiveerd werd. Ik zal alvast maar 3x Gold kaarten aankopen en hopelijk kan die omzetting naar GPU dan nog.
[ Voor 34% gewijzigd door Spacewide op 25-09-2020 01:51 ]
PSN: Geengrenzuh
Beëindigen van de goedkope upgrade van live naar gamepass Ultimate zullen ze vast van te voren wel aankondigen. Maar de loophole van het gebruik van goedkope buitenlandse kaarten kunnen ze natuurlijk ten aller tijden gewoon stopzetten zonder daar ruchtbaarheid aan te geven.Royalty schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:52:
Waarom nu eigenlijk?
Heb ik een beetje overlap maar alsnog goedkoper.
Ik zit op dit moment in het buitenland en m'n Xbox staat uit, maar ik kon op deze manier wel de game toevoegen aan m'n library, ondanks dat de knop "download" iets anders suggereert.
Live gold kopen.
Indien nodig verbinden met een vpn naar het juiste land. Ik heb bijvoorbeeld een proefperiode van turbo vpn op android gebruikt.
Inloggen en activeren op redeem.microsoft.com
Vpn uitzetten
Via de website game pass activeren.
Na 'Downloaden' klikken krijg je de keuze om deze te installeren, maar ik heb nog geen Xbox.. (de download knop is hierna overigens wel verdwenen)Robsta86 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:10:
Kun je niet in de browser naar de Xbox store gaan, en dan games with gold, en op download klikken?
Ik zit op dit moment in het buitenland en m'n Xbox staat uit, maar ik kon op deze manier wel de game toevoegen aan m'n library, ondanks dat de knop "download" iets anders suggereert.
:fill(white):strip_exif()/f/image/lhWbxa0E70OjiF9ZCuwF6SJg.png?f=user_large)
In de Microsoft Store kan ik deze ook opzoeken en dan staat er wel bij dat die 'gratis' is, maar bij de checkout staat deze tekst er niet meer en moet je gewoon een betaalwijze kiezen en afrekenen. Dus het lijkt mij dat het dan wel gewoon in rekening wordt gebracht?
[ Voor 14% gewijzigd door zeromussov op 25-09-2020 11:00 ]
Als je de games geclaimd hebt, kun je ze spelen tot in de eeuwigheid, zolang je een geldig Live abonnement hebt. X360 en originele Xbox games kun je eenmaal geclaimd ook blijven spelen als je geen Live abonnement meer hebt.zeromussov schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:45:
Hier ook alvast via Eneba een GPU aangeschaft voor 3 jaar. Hoe zit het eigenlijk met de "Games with Gold" (deze maand o.a. Tom Clancy's The Division - https://www.xbox.com/en-US/live/gold#gameswithgold), kan je deze games nu ook nog na deze maand/periode gewoon nog spelen of moet je ze dan wel kopen? (ik kan 'm nu niet claimen omdat ik nog geen Xbox heb)
Om te claimen heb je geen Xbox nodig, kan ook via de Xbox website of via de Xbox app.
Aha oké. Waar kan ik ergens zien welke games ik geclaimd heb? Want ik kan ze nergens in een overzicht terugvinden.Powder Toastman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:29:
[...]
Als je de games geclaimd hebt, kun je ze spelen tot in de eeuwigheid, zolang je een geldig Live abonnement hebt. X360 en originele Xbox games kun je eenmaal geclaimd ook blijven spelen als je geen Live abonnement meer hebt.
Om te claimen heb je geen Xbox nodig, kan ook via de Xbox website of via de Xbox app.
Blijkbaar kan dat alleen op een Xbox zelf (had vorige week dezelfde vraag). Beetje vervelend als je nog geen Xbox hebtzeromussov schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:33:
[...]
Aha oké. Waar kan ik ergens zien welke games ik geclaimd heb? Want ik kan ze nergens in een overzicht terugvinden.
Hier heb ik geen brazil vpn die kan kiezen1993jjohan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:15:
Eigenlijk is het heel simpel. Kan gewoon vanaf je telefoon.
Live gold kopen.
Indien nodig verbinden met een vpn naar het juiste land. Ik heb bijvoorbeeld een proefperiode van turbo vpn op android gebruikt.
Inloggen en activeren op redeem.microsoft.com
Vpn uitzetten
Via de website game pass activeren.
VPN client op je pc of telefoon, bijvoorbeeld tunnelbear. Die gebruik je om de codes te activeren.Mirved schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:48:
[...]
Hier heb ik geen brazil vpn die kan kiezen
Thanks via Tunnelbear had ik wel de brazil optie.Robsta86 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:51:
[...]
VPN client op je pc of telefoon, bijvoorbeeld tunnelbear. Die gebruik je om de codes te activeren.
Gold is geactiveerd. Echter als ik nu naar de omzet pagina ga van Game pass ultimate zegt ie deelnemen voor 12,99 per maand?
Het zou zonde zijn om nu dit te kopen voor 3 jaar en vervolgens pas in december, of later een Xbox kunnen kopen. (Ik heb helaas geen pre-order)
Je kan het ook zo zien, als je dat nu doet en mogelijk 2 maanden verliest is het nog altijd velen malen goedkoper dan de prijs van 12,99 per maandRpower18 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:11:
Ik denk erover na om over te stappen naar Xbox van de PS4. Nu zie ik dat deze actie mogelijk is wekt dat wel mijn interesse. Heeft iemand een idee hoe lang dit nog mogelijk zal zijn?
Het zou zonde zijn om nu dit te kopen voor 3 jaar en vervolgens pas in december, of later een Xbox kunnen kopen. (Ik heb helaas geen pre-order)
Support kan dit voor je annuleren zodat je de codes al kunt gebruiken.Spacewide schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 01:41:
Ik heb nog Game Pass lopende tot mid november. Kan ik deze nu alvast annuleren en mijn account weer opwaarderen met drie jaar Gold Live. Vervolgens omzetten naar drie jaar Game Pass.
Kan dit?
Edit: net geprobeerd maar het schrappen van GPU lukt niet omdat het al met Prepaid kaarten ooit geactiveerd werd. Ik zal alvast maar 3x Gold kaarten aankopen en hopelijk kan die omzetting naar GPU dan nog.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Heb je al een keer een proefperiode gehad? Dan is het inderdaad 13 euro. Maar alsnog zal die je maanden van live gold bij de maand die je voor de volle prijs koopt optellen.Mirved schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:07:
[...]
Thanks via Tunnelbear had ik wel de brazil optie.
Gold is geactiveerd. Echter als ik nu naar de omzet pagina ga van Game pass ultimate zegt ie deelnemen voor 12,99 per maand?
Ik zie het ja. Maar ik had ook Turkse codes dus had ook niet verder gekeken.Mirved schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:48:
[...]
Hier heb ik geen brazil vpn die kan kiezen
Hoe bedoel je dit?1993jjohan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:32:
[...]
Heb je al een keer een proefperiode gehad? Dan is het inderdaad 13 euro. Maar alsnog zal die je maanden van live gold bij de maand die je voor de volle prijs koopt optellen.
Ik heb namelijk hetzelfde 'probleem'. Wordt ik gecompenseerd of betaal ik dan 13 euro per maand en ben ik mijn Gold 'investering' kwijt?
Bedankt, dat dacht ik al maar moest toch even confirmatie hebben. Het is nu gelukt.1993jjohan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:32:
[...]
Heb je al een keer een proefperiode gehad? Dan is het inderdaad 13 euro. Maar alsnog zal die je maanden van live gold bij de maand die je voor de volle prijs koopt optellen.
Nee je bent niks kwijt je betaald nu eenmalig die 13 euro i.p.v. 1 euro en hebt daarna 3 jaar ultimate. Heb het net ook omgezet.Retrospect schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:36:
[...]
Hoe bedoel je dit?
Ik heb namelijk hetzelfde 'probleem'. Wordt ik gecompenseerd of betaal ik dan 13 euro per maand en ben ik mijn Gold 'investering' kwijt?
[ Voor 7% gewijzigd door Mirved op 25-09-2020 11:40 ]
Blijkt toch echt verwarrend te blijven. Je hebt 2 zaken die eigenlijk niets met elkaar te maken hebben.Retrospect schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:36:
[...]
1) De eerste maand dat je GPU neemt, krijg je een promo en betaal je maar €1 ipv €13. Dit is uiteraard een lokkertje, en zie je eigenlijk in tal van abonnementsdiensten (zelfs fysieke tijdschriften bvb).
2) Als je al Live Gold hebt, en je abonneert dan op GPU (waar dus Live Gold al in zit) wordt je resterende periode van Gold (of van reguliere console Game Pass), omgezet in een bepaalde periode GPU. Op dit moment is dat 1:1, wat het dus enorm lucratief maakt om eerst tot 3j Gold te nemen, en dan pas te abonneren op GPU. Je betaalt dan 1 maand GPU, maar krijgt er dus tot 3j zomaar bij vanwege de omzetting.
Item (1) zie ik eigenlijk gewoon altijd te blijven, en is gewoon een zeker promo. Item (2) zal bijna zeker gaan verdwijnen, omdat ze bij een actief GPU abonnement ook maar 1/3 van de periode geven (omdat GPU nu eenmaal 3x zo duur is als Gold).
Wijzig de Microsoft Store-regio U hebt momenteel een abonnement voor een andere regio. Neem contact op met de klantenondersteuning als het nog steeds niet werkt.
Dit geeft hij bij mij aan. Wat is de oplossing?
Heb hem al via vpn op Brazilië staan.
[ Voor 5% gewijzigd door Arend1987 op 25-09-2020 14:34 ]
Heb je een actief abonnement?Arend1987 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:33:
U heeft momenteel een abonnement uit een andere regio. Neem contact op met de klantenondersteuning als het nog steeds niet werkt.
Wijzig de Microsoft Store-regio U hebt momenteel een abonnement voor een andere regio. Neem contact op met de klantenondersteuning als het nog steeds niet werkt.
Dit geeft hij bij mij aan. Wat is de oplossing?
Heb hem al via vpn op Brazilië staan.
ja nog 2 maanden. Mijn regio ook al gewijzigd op xbox
[ Voor 9% gewijzigd door Arend1987 op 25-09-2020 14:36 ]
Ik had een gamepass lopen ( 1 euro). Deze heb ik inmiddels beëindigd en is ook echt op 24 -9 verlopen.
Heb vervolgens de brazil xboxlive vpn Truc netjes uitgevoerd (zoals in dit topic beschreven).
Echter bij het upgraden naar gamepass ultimate krijg ik de melding die hier boven ook beschreven is.
Is daar nog zonder tussenkomst van MS support uit te komen?
Niet dat ik weet. Dat is dus het probleem waar ik een paar keer voor gewaarschuwd heb.edxr84 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:35:
Ik heb hetzelfde.
Ik had een gamepass lopen ( 1 euro). Deze heb ik inmiddels beëindigd en is ook echt op 24 -9 verlopen.
Heb vervolgens de brazil xboxlive vpn Truc netjes uitgevoerd (zoals in dit topic beschreven).
Echter bij het upgraden naar gamepass ultimate krijg ik de melding die hier boven ook beschreven is.
Mijn advies, neem contact op met chat support op een moment dat je alle tijd hebt want het zou best een paar uur kunnen gaan duren. Speel het een beetje dom (niet gaan zeggen dat je met opzet goedkope Brazilië codes gekocht hebt of zo natuurlijk) en wees vriendelijk, beleefd en geduldig. Als ze je helpen heb je geluk, ze zijn dat geenszins verplicht.
Gamertag: FinrazielNL
Heb je voor het upgraden naar GPU je VPN weer uit gezet ook?edxr84 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:35:
Ik heb hetzelfde.
Succes ermee. Laat svp even weten hoe je het op hebt gelost uiteindelijk voor andere Tweakers met het probleem.
Ik laat het weten.
Same problem hier hahaedxr84 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:07:
Ik vrees dat ik pas maandag meer weet. MS supportchat alleen van maandag t/m vrijdag.
Ik laat het weten.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Ik ben ook overgestapt van de PS4 naar de XSX. Voornamelijk voor de Game Pass Ultimate.Rpower18 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:11:
Ik denk erover na om over te stappen naar Xbox van de PS4. Nu zie ik dat deze actie mogelijk is wekt dat wel mijn interesse. Heeft iemand een idee hoe lang dit nog mogelijk zal zijn?
Microsoft zelf verkoopt de Xbox Live Gold 12 maanden codes niet meer dus hoe lang dit nog mogelijk is is echt afhankelijk key sellers. Je kunt nergens zien hoeveel 12 maanden XBL Gold keys zij nog op voorraad hebben.
Als je voor 3 jaar abonneert dan maken die 2 maanden niet veel uit. Gelukkig zit ik bij de eerste levering, maar ik heb nu al een maandje GPU zodat ik op mijn telefoon wat spellen kan uitproberen.
Wat ik altijd doe is regio veranderen naar de Verenigde Staten. Zij zijn in het weekend wel beschikbaar als het goed is.edxr84 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:07:
Ik vrees dat ik pas maandag meer weet. MS supportchat alleen van maandag t/m vrijdag.
Ik laat het weten.
Ja dat kan. Heb ik gisteren via de Xbox app gedaan. Als je bent ingelogd en naar de store gaat krijg je de optie ‘get it free’ en dan is de game geclaimed.iaxe393 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 01:40:
kan je de Games with gold eigenlijk claimen zonder console? Ik krijg alleen de koop optie ondanks dat ik GPU heb.
PSN: Geengrenzuh
Waar exact zie je dat staan? Krijg het hier namelijk niet te zien volgens mij.Geengrenzuh schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:19:
[...]
Ja dat kan. Heb ik gisteren via de Xbox app gedaan. Als je bent ingelogd en naar de store gaat krijg je de optie ‘get it free’ en dan is de game geclaimed.
Ik kan het ook niet vindenGeengrenzuh schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:19:
[...]
Ja dat kan. Heb ik gisteren via de Xbox app gedaan. Als je bent ingelogd en naar de store gaat krijg je de optie ‘get it free’ en dan is de game geclaimed.
Laat maar, ik had blijkbaar al een game geclaimd en daardoor stond er alleen de optie installeren of kopen.
Overige staat wel bij om hem gratis te krijgen, klik je aan en dan is hij in je bezit.
[ Voor 23% gewijzigd door Christiano007 op 26-09-2020 10:07 ]
Ter land, ter zee en in de kroeg
Anoniem: 363533
1. Xbox Live codes aangeschaft (Europe, dus "gewoon" te activeren in Nederland)
2. Codes geactiveerd (ik vermoed dat mijn regio onverhoopt op US stond in plaats van Nederland)
3. Getracht Xbox Live om te zetten naar Game Pass Ultimate, krijg de volgende foutmelding:
"Je hebt momenteel een abonnement voor een andere regio. Als het abonnement na het wijzigen nog niet werkt, neem dan contact op met klantondersteuning."
Code:
PUR-ConversionBlockedCurrencyCountryMismatch
tv8V7gMzN0SG2gBK.0.0.15.11
2020/09/26 - 09:16:55 UTC
4. Regio in Windows omgezet naar NL. Microsoft Store online geeft nu ook NL aan.
5. Opnieuw getracht Xbox Live om te zetten naar Game Pass Ultimate, zelfde foutmelding.
Aan te raden om contact op te nemen met Support? Wie heeft reeds contact gehad (en via welke weg)
Update:
6. Getracht Xbox account te migreren via de volgende link: https://account.xbox.com/en-US/accountmigration. Krijg de volgende foutmelding:
"There’s a problem completing your move right now. Please check the Region Change Support Page to make sure it will work for you, and try again later."
Update:
Via Microsoft US chat uiteindelijk kunnen regelen! Regio change kregen we niet voor elkaar, ze hebben mijn Live abonnement verwijderd van US zijde en toegevoegd aan NL zijde (blijkbaar kan dat). Zojuist Game Pass Ultimate geactiveerd!
Nog een aantal handige links:
https://www.microsoft.com/nl-nl/p/xbox-game-pass-ultimate
https://account.xbox.com/en-US/accountmigration
https://live.xbox.com/nl-NL/AccountMigration/Confirm
[ Voor 30% gewijzigd door Uchiha1911 op 26-09-2020 12:07 ]

Ben voornamelijk pc gamer, maar heb nu de XSX gekocht dus heb me er ook maar aan gewaagd.
Toch zonde als het straks niet meer kan.
Dit staat bij Services & subscriptions:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3g4EI609oiCNIKvdYu7k8gYV.jpg?f=user_large)
Lijkt me dat alles dus goed gelukt is?
Alleen in de PC app krijg ik nog deze knop..
:fill(white):strip_exif()/f/image/q2IwnBSMsbslNZHUI9cUwpkc.png?f=user_large)
Die app is een beetje wonky. Dat staat er bij mij ook, en ik heb al games gedownload en gespeeld op de pc inmiddels.Daikirai schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:46:
(Disclaimer: total noob hier, laatste console was de allereerste Xbox)
Ben voornamelijk pc gamer, maar heb nu de XSX gekocht dus heb me er ook maar aan gewaagd.
Toch zonde als het straks niet meer kan.
Dit staat bij Services & subscriptions:
[Afbeelding]
Lijkt me dat alles dus goed gelukt is?
Alleen in de PC app krijg ik nog deze knop..
[Afbeelding]
Jouw statussen en producten staan hetzelfde als op mijn account, helemaal gelukt dus
Alleen staat bij jou de recurring billing nog wel aan, als je dat niet alsnog uitzet wordt er in september 2023 dus 12,99 afgeschreven.
Ah stom, de app logde zich automatisch in met het verkeerde account, dat had ik ff niet door.Whaam schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:49:
[...]
Die app is een beetje wonky. Dat staat er bij mij ook, en ik heb al games gedownload en gespeeld op de pc inmiddels.
Jouw statussen en producten staan hetzelfde als op mijn account, helemaal gelukt dus![]()
Alleen staat bij jou de recurring billing nog wel aan, als je dat niet alsnog uitzet wordt er in september 2023 dus 12,99 afgeschreven.
Die knop is nu weg en kan games installeren.
Thanks voor de tip en bevestiging!
Een tweede vraag, welke draadloze headset raden jullie aan voor de Xbox? Ik heb de Logitech G433, maar die is bedraad. Gezien de afstand tussen mijn bank en Xbox straks gaat dat 'm niet worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Guerilla op 26-09-2020 18:45 . Reden: Verkeerde topic ]
Er is echt een bizarre hoeveelheid aan gekleurde Xbox One-controllers op de markt, vele tientallen, zo niet honderden varianten. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over of ze met andere kleuren komen voor de Series-controllersGuerilla schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:48:
Iemand enig idee of we meer kleurvarianten van de Xbox Series controller kunnen verwachten? Ik heb liever een tweede controller die niet de basic kleur zwart, wit of blauw/wit heeft.
Wannéér ze met andere kleuren komen, dat is een andere vraag. Dat kan nog wel wat maanden duren, zeker als de consoles net gelanceerd zijn, maar dat is puur gokwerk.
Overigens gaat dit topic over Game Pass, dus ik denk dat je vragen beter in een algemeen Xbox Series-topic gesteld kunnen worden
[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 26-09-2020 15:51 ]
The devil is in the details.
hmm kan het hier niet vinden, heb jij wel iets van een console (ooit?) aan je account gehad?Geengrenzuh schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:19:
[...]
Oeps, ik heb inderdaad in de verkeerde topic gereageerd. Toch bedankt voor je reactie 😊Hahn schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:51:
[...]
Overigens gaat dit topic over Game Pass, dus ik denk dat je vragen beter in een algemeen Xbox Series-topic gesteld kunnen worden
Moraal van het verhaal: zorg dat je niet al een go subscription hebt lopen.
Kun je de Turkije Gamepass link doorgeven? Welke (gratis) vpn voor Turkije heb je gebruikt?mv_ak schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:52:
Gisteren ook 3 jaar game pass Gold > Ultimate genomen, echter niet Brazilië route maar Turkije, was iets goedkoper. Andere VPN gebruikt ook, TB doet geen Turkije. Wel veel 'ongewone aanmeldingsactiviteiten' berichtjes van MS, moest steeds aangeven dat het ok was.
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog