Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 22:16

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik ben al een tijdje "gewoon" lid van Game Pass Ultimate, de value is insane zelfs voor de normale prijs, haha. Zeker de komende periode, met The Ascent, Flight Sim, Psychonauts, Hades.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:30
PacinoAllstars schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:27:
Zojuist succesvol opnieuw de drie jarige xbox live gold naar gamepass ultimate gedaan met braziliaanse xbox live gold codes.

Eerder had ik deze truuk al gedaan in 2019 voor 2 jaar.

Een aantal aandachtspunten die cruciaal zijn:
1. Gebruik tunnelbear vpn (gratis). Zelf heb ik express vpn maar het lukte me niet om codes in Brazilië te redeemen. Dit kwam doordat de Braziliaanse locatie in express vpn niet echt Brazilië bleek te zijn of volgens microsoft niet onder de regio Brazilië viel. Ik kreeg hierdoor een geo foutmelding, dit was met tunnelbear verholpen.
2. Ik kreeg foutmeldingen bij de upgrade van gold naar gpu ultimate, dit kwam doordat ik in de veronderstelling was dat je in de Braziliaanse store dit moet uitvoeren met VPN, dit is niet waar, je moet de conversie in de Nederlandse store uitvoeren zonder vpn.

Samengevat:
1. Koop 3x 12 braziliaanse codes a 28 euro per stuk.
2. Stel tunnelbear in op Brazilië
3. Start een incognito browser op. Log in op redeem microsoft.com en redeem 3x de 12 xnox live gold codes.
4. Start je xbox op en zet instellingen van je regio op nederlands. Ga naar gamepass ultimate en accepteer eenmalig de 12,99 euro betaling, ga vervolgens erdoor heen en klaar.
5. Optioneel ga naar je microsoft account en zet terugkerende betaling uit.
6. Veel plezier tot 2024 voor een kleine 100 euro i.p.v 13 euro x 36 maanden.
Bedankt! De stappen gevolgd en nu ook 36 maanden voor 3x28 en 1x13 euro :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 21:26
schumi1986 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:49:
[...]

Bedankt! De stappen gevolgd en nu ook 36 maanden voor 3x28 en 1x13 euro :)
Goed om te horen.

Gamepass blijft geweldig, ik speel door fps boost ook weer allemaal oude 360games zoals dishonored 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:53
Hopelijk komt Game Pass niet even expliciet in Free Guy voor, want anders is dat toch wel next level cringe product placement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14
[dubbel]

[ Voor 94% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-07-2021 17:22 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Twixie schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:58:
Hopelijk komt Game Pass niet even expliciet in Free Guy voor, want anders is dat toch wel next level cringe product placement.
Next gen product placement!

Ik vind het erg verfrissend hoe Xbox opereert op marketing gebied en social media. Echt gewoon met de nodige humor en zelfspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
uchiha tijntje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:21:
[...]
Ik vind het erg verfrissend hoe Xbox opereert op marketing gebied en social media. Echt gewoon met de nodige humor en zelfspot.
Ik heb het dus wel over de film, niet dat YouTube filmpje hierboven. De film zelf is natuurlijk ook een comedy, dus nog afwachten of Gamepass daarin voorkomt of niet, en al dan niet met zelfspot. Maar vaak komt product placement heel geforceerd over, en als het dan nog een product is dat niet zo gekend is, dan is het er vaak wel over. Al kan je natuurlijk wel zeggen dat Free Guy (volgens wat ik er van lees) zich wel redelijk expliciet richt op een gamer-publiek.
Probleem met product placement is ook vaak dat het exclusieve deals zijn, waardoor het nog des te harder opvalt. Bvb de Microsoft Surface producten in Under The Dome, of the Volvos in de Twilight films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Twixie schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:19:
[...]

Ik heb het dus wel over de film, niet dat YouTube filmpje hierboven. De film zelf is natuurlijk ook een comedy, dus nog afwachten of Gamepass daarin voorkomt of niet, en al dan niet met zelfspot. Maar vaak komt product placement heel geforceerd over, en als het dan nog een product is dat niet zo gekend is, dan is het er vaak wel over. Al kan je natuurlijk wel zeggen dat Free Guy (volgens wat ik er van lees) zich wel redelijk expliciet richt op een gamer-publiek.
Probleem met product placement is ook vaak dat het exclusieve deals zijn, waardoor het nog des te harder opvalt. Bvb de Microsoft Surface producten in Under The Dome, of the Volvos in de Twilight films.
Ik ga er vanuit dat dat niet ik de film zit. Wel dat ze de film gebruiken om dit soort filmpjes te maken, maar dat is natuurlijk ook voor de film een win/win situatie. Ook meer bekendheid voor de film. Ik denk dus dat je angst ongegrond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 19:11
Willybubba schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:10:
Ik ben al een tijdje "gewoon" lid van Game Pass Ultimate, de value is insane zelfs voor de normale prijs, haha. Zeker de komende periode, met The Ascent, Flight Sim, Psychonauts, Hades.
Bedenk mij dankzij jouw opmerking ineens dat vandaag The ascent uitkomt.

Lekker cyberpunk sfreertje, vieze foute omgeving, twinshoot actie rpg... kan haast niet misgaan : ).

Ook benieuwd naar de controls, blijkbaar kun je vanachter dekking schieten en hoger op hoofden schieten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:24
Online coop ascent werkt nog niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Forza Motorsport 7 leaving Game Pass

Blijkbaar is zelfs voor Forza Motorsport 7 een harde einddatum voor de licenties afgesproken, want FM7 verdwijnt straks van Gamepass.
Voor iedereen met DLC wordt wel een gratis key uitgedeeld, zodat je 'm permanent kan aanschaffen.

Dat laatste maakt het iets beter, maar dit is niet goed voor het vertrouwen in Game Pass.
Dit is toch echt een grote eigen titel van Microsoft, die verwacht je toch wel in Game Pass.
Zeker nu de nieuwe Forza Motorsport uitgesteld is tot minstens 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Speed24 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:34:

Blijkbaar is zelfs voor Forza Motorsport 7 een harde einddatum voor de licenties afgesproken, want FM7 verdwijnt straks van Gamepass.
Voor iedereen met DLC wordt wel een gratis key uitgedeeld, zodat je 'm permanent kan aanschaffen.

Dat laatste maakt het iets beter, maar dit is niet goed voor het vertrouwen in Game Pass.
Dit is toch echt een grote eigen titel van Microsoft, die verwacht je toch wel in Game Pass.
Wat ik lees daarover is dat het te maken heeft met licenties die verlopen voor de automerken en muziek in de game.
Je kan het spel na die datum ook helemaal niet meer aanschaffen, namelijk.

Hetzelfde schijnt gebeurd te zijn met de andere Forza titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Ik schaf hem nog even snel aan nu, kan ik in ieder geval nog doorspelen totdat de nieuwe uit komt :). Wel jammer dat het nodig is natuurlijk.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
d.bakker84 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:00:
Ik schaf hem nog even snel aan nu, kan ik in ieder geval nog doorspelen totdat de nieuwe uit komt :). Wel jammer dat het nodig is natuurlijk.
Weet je toevallig (of iemand anders) tot wanneer deze actie loopt / aanbieding beschikbaar is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Segafreak83 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:55:
[...]

Weet je toevallig (of iemand anders) tot wanneer deze actie loopt / aanbieding beschikbaar is?
Zie mijn bron:
If you know someone who has yet to play Forza Motorsport 7, we are offering a discount on the game in the Microsoft Store through September 15.
Dus t/m 15 september is hij beschikbaar met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:10
Palindrome schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:24:
Online coop ascent werkt nog niet ?
Bij mij werkte het gisteren wel, maar niet heel soepel. Meerder freezes en hard crashes. Moet wel zeggen dat we allemaal op een verschillende xbox (one x, series s en series x) zaten, weet niet of dat iets uitmaakt, maar gevoelsmatig zal het niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JVV77
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-04 19:25
Vandaag 3 jaar ultimate afgesloten mbv 3x "Xbox Live Gold 12 months Xbox Live Key BRAZIL" . Alles werkt naar behoren. Klaar voor 101 euro :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Speed24 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:34:

Waarschijnlijk is dat licentie op muziek oid. Jammer idd.
Is er een datum voor DLC? Mss is een DLC aanschaffen een geodkope manier om FM7 permanent te hebben?

Mijn zoontje is wld van FH4, maar had die al gekocht voor er sprake was van gamepass.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
De discussie op de FP over het wel en wee van Gamepass is weer in volle gang:

nieuws: Uitgever Take Two vindt Game Pass-model niet geschikt voor grote games

Take Two doet ook een duit in het zakje. Goh als je je grootste game op drie generaties wilt uitbrengen dan snap ik dat je die het liefst verkoopt… :P Wel grappig dat zowel GTA V als RDR2 even in gamepass zaten in een rustiger moment. Want tja we willen ook wel zoveel mogelijk geld verdienen aan mtx in GTA en RDR online. :+

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-08-2021 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-09 16:42
uchiha tijntje schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:05:

Take Two doet ook een duit in het zakje. Goh als je je grootste game op drie generaties wilt uitbrengen dan snap ik dat je die het liefst verkoopt… :P Wel grappig dat zowel GTA V als RDR2 even in gamepass zaten in een rustiger moment. Want tja we willen ook wel zoveel mogelijk geld verdienen aan mtx in GTA en RDR online. :+
Over cringe gesproken... Het aantal aannames en onwaarheden m.b.t. het businessmodel van Gamepass is alleen al onder zo'n nieuwsbericht over 9000.

Maar goed, ik verwacht zelf eigenlijk ook niet dat er heel veel AAA titels van third party uitgevers day one in Gamepass komen. Lijkt me niet realistisch, want die krijgen al veel publiciteit en hebben al grote verkoopaantallen waardoor zelf verkopen mij aantrekkelijker lijkt. De reactie van Take Two begrijp ik dan ook wel. Als de meeste verkopen zijn gedaan en zulke games in de budgetbakken terechtkomen, denk ik wel dat ze prima nog naar Gamepass kunnen komen om er nog wat aan te verdienen. Dat staat ook in het nieuwsbericht trouwens.

Goed genoeg voor mij, zelfs als ik later 13 euro per maand ga betalen. First party AAA-titels, aangevuld met EA Play titels na een aantal maanden en een groot aantal "kleinere titels". Third party AAA-titels na een paar maanden zijn een mooie bonus. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 10:04
uchiha tijntje schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:05:

Ze noemen ook 2 games die alleen enorm dure microtransacties hebben. Of gerust macro. Als je kijkt naar de prijzen bij GTA en wat je ervoor krijgt, dan ben je al bijna 60 euro kwijt voor een enkele auto. Dit soort systemen werkt beter bij kleinere transacties. Dat is ook waarom Fortnite zoveel winst wist te maken, je moet je hand niet overspelen. Een nieuwe skin voor 5 euro is nog wel te doen, dat is een ideaal bedrag voor dlc in gamepass. Maar wil je per gebruiker 100 euro verdienen, dan ga je dat niet lukken. GTA draait nu echt 100% op whales en dat is niet waar gamepass goed mee werkt. Ik ben zelf met GTA gestopt toen ze kwamen met boten van 10 miljoen voor nieuwe missies waar je dan ik meen 100 euro of meer voor moest neertellen. Dat is voor velen het moment geweest om af te haken.

Maar goed, ze zoeken het lekker uit. Ik vond het al vreemd dat ze meededen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
The Ascent made $5 million in opening weekend sales

https://xboxera.com/2021/...in-opening-weekend-sales/

En dat voor een 30 dollar game die ook in gamepass zit. Niet verkeerd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeltje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-08 20:32
net xbox one x gekocht voor weinig. ben van oude garde met disks online gebeuren nog erg onduidelijk.

als je alleen xbox heb wat is dan het verschil tussen game pass en ultimate.

zie met game pass hoop spellen staan maar bij allemaal moet je bijbetalen als je wil d-l.
de 3 gratis games per maand is altijd ruk.
met ultimate game pass moet je dan ook betalen en zo ja minder dan met game pass en zijn er meer wel leuke gratis games.

de goede spellen koop ik toch liever tweedehands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Met gamepass kun je de spellen spelen. Maar voor online heb je dan nog gold live nodig. Ook zitten de spellen van EA daar niet bij.

Gamepass Ultimate is Gamepass + Gold Live +EA

GPU is eigenlijk bijna altijd de betere keus als je een gamepass abonnement wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-08-2021 06:49 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

eeltje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 01:43:
zie met game pass hoop spellen staan maar bij allemaal moet je bijbetalen als je wil d-l.
de 3 gratis games per maand is altijd ruk.
met ultimate game pass moet je dan ook betalen en zo ja minder dan met game pass en zijn er meer wel leuke gratis games.
Game pass spellen speel je gratis. Kijk je in de store? Met game pass krijg je namelijk ook korting op veel andere spellen en ik denk dat je die bekijkt.

De drie gratis games zitten bij Gold, Gold is niet inclusief in Game Pass voor console, wel bij ultimate. Zoals eerder gezegd kan je dan dus nog niet online spelen. Ook heb je geen EA Play. Ik zou dus voor de optie gaan om 3 jaar (of minder) Gold aan te schaffen en om te zetten in Game Pass Ultimate. Zie startpost.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eeltje
d.bakker.84 bedankt dat je deze oude man ff probeert te helpen.

ik zei het verkeerd heb half jaar live gold genomen, had het verkeerd begrepen dacht dat
https://www.xbox.com/nl-NL/xbox-game-pass/games al deze spellen gratis waren hehe.
wishful thinking.

mja neem aan dat als ik ultimate neem ze nog steeds niet gratis zijn.

maar goed voor een goed spel een fractie van de prijs betalen dan wat het in de winkel ligt
daar kan ik ook wel aan wennen.

het stomme is paar jaar terug had ik xbox maar alleen live gold genomen om tom clancy breakpoint te doen andere spellen zoals call of duty online gaat mij te snel.

andere spellen deed ik gewoon kopen en singelplayer op de computer zoals ik dat gewend was.
ultimate pass bestond nog niet.

groet

eeltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je gampass ultimate neemt zijn die spellen uit die link gratis te spelen, zolang je abonnement loopt, en deze spellen in het gamepassprogramma zitten.

Je wordt dus geen eigenaar, maar 'huurt' ze als het ware.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeltje
thx nu is alles duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:55
Check ook even de Topic warning hieronder over 'hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc).'

Daarmee wordt het echt een no brainer en ben je de komende jaren voorzien van Game Pass Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Na een generatie te hebben overgeslagen heb ik sinds kort weer een Xbox en ben ik voornamelijk met Gamepass bezig. Nu kom ik alleen iets geks tegen. Bij Forza Horizon vraagt de game elke keer als ik hem opstart of ik de portugese language pack wil installeren en Tropico 6 staat gelijk al in het portugees en dit kan ik niet veranderen. Heb al in mijn taalsettings zitten kijken, maar daar kan ik niks geks vinden. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Henkie_NtA schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:17:
Na een generatie te hebben overgeslagen heb ik sinds kort weer een Xbox en ben ik voornamelijk met Gamepass bezig. Nu kom ik alleen iets geks tegen. Bij Forza Horizon vraagt de game elke keer als ik hem opstart of ik de portugese language pack wil installeren en Tropico 6 staat gelijk al in het portugees en dit kan ik niet veranderen. Heb al in mijn taalsettings zitten kijken, maar daar kan ik niks geks vinden. Iemand enig idee?
Ik geloof dat je de spellen een keer moet opstarten met je language settigns van de XBOX op engels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 16:41

On_E

Housemusic

Henkie_NtA schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:17:
Dat komt omdat je systeem op NL staat en die spellen geen NL tekst ondersteunen, dan pakt het spel automatisch een andere taal. Maak je systeem taal Engels en start m ff opnieuw op, dan heb je Engelse tekst ingame. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Top, thanks beide. Dacht al dat het zoiets was en wilde de setting sowieso al naar Engels zetten.

-edit-
Heb het veranderd en heeft inderdaad het probleemd verholpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Henkie_NtA op 05-08-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:10
Zijn er ook opties om een ultimate abonnement nog te verlengen met live kaartjes?
Mijn ultimate abonnement eindigt einde van het jaar en wil als zuinige Hollander even kijken welke opties er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
mike0001 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:44:
Zijn er ook opties om een ultimate abonnement nog te verlengen met live kaartjes?
Mijn ultimate abonnement eindigt einde van het jaar en wil als zuinige Hollander even kijken welke opties er zijn.
Wachten tot je abo afloopt en dan hopen dat de mogelijkheid er nog is.. Alle info hierover is makkelijk terug te lezen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:20
mike0001 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:44:
Check de start post voor die informatie. Er is een "truuk" om zeer voordelig je abo te verlengen. Ik ga die op 1 oktober toepassen wanneer mijn abonnement afloopt.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 20:37
nieuws: Microsoft test Xbox Cloud Gaming-bèta voor pc's via Xbox-app voor Win...

ik zie de app nog niet staan in de Insider app. Jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:14
Ik probeer de Disney+ actie te activeren. In de Xbox Game Pass Perks lijst zie ik het nergens staan op mijn Xbox console. Wél in de Xbox Game Pass app op iOS, maar daar staat dat ik het moet activeren op mijn console...

Een tijd geleden (maandje?) zag ik het nog wel staan. Ik kan het nu nergens vinden op de console zelf.

Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:11
Bij mij had de xbox app gewoon opeens een cloud kopje, geen update of insider versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Fuujii schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:09:
Ik probeer de Disney+ actie te activeren. In de Xbox Game Pass Perks lijst zie ik het nergens staan op mijn Xbox console.
Staat er bij mij gewoon nog tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:10
Vortigen schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:41:
[...]

Check de start post voor die informatie. Er is een "truuk" om zeer voordelig je abo te verlengen. Ik ga die op 1 oktober toepassen wanneer mijn abonnement afloopt.
Ik had inderdaad al gezocht maar je moet dus eerst je abonnement laten aflopen. dat was me niet duidelijk. dan in december nog maar eens proberen via de oude truuk.
Laat in oktober maar weten of het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 20:37
Helaas ondersteund de app versie (nog) geen Stadia controller, in tegenstelling tot de browser versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Wat is Game Pass toch iets geweldigs geworden zeg. in het begin boeide het me niet zoveel omdat ik alle games al had, maar er is nu zoveel moois. De ene keer heb je echt even geen puf voor een grote open world game zoals RDR2 (puur voorbeeldje, want deze zit niet in de GP) en dan heb je games zoals The Wild at Heart of Dodgeball Academia.

Echt veel variatie en juist die indie games zorgen daar lekker voor, naast al die grote AAA titels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
devilsnight schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:13:
Wat is Game Pass toch iets geweldigs geworden zeg. in het begin boeide het me niet zoveel omdat ik alle games al had, maar er is nu zoveel moois. De ene keer heb je echt even geen puf voor een grote open world game zoals RDR2 (puur voorbeeldje, want deze zit niet in de GP) en dan heb je games zoals The Wild at Heart of Dodgeball Academia.

Echt veel variatie en juist die indie games zorgen daar lekker voor, naast al die grote AAA titels.
nou, als ik zie hoe snel grote titels weer verdwijnen, vind ik het zorgwekkend. het enige voordeel is dat de exclusives direct erop komen. daarmee is alles gezegd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 15-09 22:16

Willybubba

Nut up or shut up.

Damn, Game Pass blijft maar geven haha... Zo erg zelfs dat ik niet eens toekom aan een hoop games die ik toch echt serieus op mijn lijst heb staan :|

Ben nog serieus bezig met The Ascent, heb Raji, Wild at Heart, Last Stop en nog een paar klaar staan om mee te starten, maar morgennacht staat Hades er alweer op. 2 weken daarna Psychonauts 2. Pff.

Luxeprobleem, ik weet het 8)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:30
Werd Disco Elysium gisteren ook nog genoemd? Releasedatum staat nog steeds op zomer 2021 maar het is al een tijdlang erg stil rondom de game.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Farabi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 00:54:
[...]

nou, als ik zie hoe snel grote titels weer verdwijnen, vind ik het zorgwekkend. het enige voordeel is dat de exclusives direct erop komen. daarmee is alles gezegd.
Nou, als je dat toch weet kun je je er ook op instellen om die grote titels gewoon te spelen wanneer ze er op komen. Het zorgwekkende probleem is daarmee meteen opgelost.
Timothy3000 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:50:
Werd Disco Elysium gisteren ook nog genoemd? Releasedatum staat nog steeds op zomer 2021 maar het is al een tijdlang erg stil rondom de game.
Die heb ik niet voorbij horen komen.

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-08-2021 09:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

Grote titels snel verdwijnen? Op GTA / RDR na zijn er geen grote titels die er maar een korte periode op hebben gestaan volgens mij.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:21

Vagax

Hehe

Over Game Pass, ik denk dat mensen soms een verkeerd idee er over hebben.

Ik zie het namelijk als een soort rouleer service waarbij games er bij komen en vertrekken, je krijgt altijd ruim de tijd om de game te spelen dus daar ligt het niet aan en het is dus niet een service waarbij er gewoon continu games bij komen en niet vertrekken, tot zo ver komen er volgens mij wel altijd meer games bij dan dat er gaan.

Ik zag de paniek inslaan bij Forza Motorsport 7 die weg ging (wat weinig met GP te maken had btw aangezien het licentie issues zijn) maar die stond er ook altijd al lang op en daar boven op als je een game echt leuk vind dan kan je die altijd kopen met een korting.

Overigens staat dit ook nog op de wiki van Game Pass.
Xbox Game Pass grants users access to a rotating catalog of games from a range of publishers and other premium services
[...]

Snap dan ook niet waar dit vandaan komt want blijkbaar heeft het alleen waarde dat de game er voor altijd op blijft? Een game die een jaar op GP staat is blijkbaar het niet waard? Red Dead Redemption 2 was 5 maanden op Game Pass en dat was voor mij genoeg tijd om lekker in de zomer de hele game grijs uit te spelen, tegen de tijd dat het er weer uit ging had ik alles er wel weer uit gehaald.

[ Voor 47% gewijzigd door Vagax op 11-08-2021 09:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:50:
[...]

Nou, als je dat toch weet kun je je er ook op instellen om die grote titels gewoon te spelen wanneer ze er op komen. Het zorgwekkende probleem is daarmee meteen opgelost.

[...]

Die heb ik niet voorbij horen komen.
Op GTA en Rdr na, zit het meeste er wel een jaar in, lang zat vind ik iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik denk dat de reden dat mensen makkelijk doen over spellen die verdwijnen in de GP, is dat ze de euro-truc hebben uitgevoerd. Als er 13 euro per maand werd betaald, werd er toch anders over gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Nu online

Nogne

>.<

Farabi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:54:
Ik denk dat de reden dat mensen makkelijk doen over spellen die verdwijnen in de GP, is dat ze de euro-truc hebben uitgevoerd. Als er 13 euro per maand werd betaald, werd er toch anders over gedacht.
Deels wel ja, aan de andere kant zitten de games er wel langer in dan enkele weken. Dus wil je graag het spel spelen dan heb je er vaak wel genoeg tijd voor.

Moet er wel bij zeggen dat met de hoeveelheid games je af en toe niet meer weet welke game je nu moet gaan spelen voordat het uit Gamepass gaat. Als voorbeeld The Ascent, die staat er net in maar ik heb geen idee wanneer die er uit gaat. En omdat ik die in couch co-op speel hoop ik dat die er nog wel lang in blijft, anders is die er uit voordat ik hem heb uit kunnen spelen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
[...]

nou, als ik zie hoe snel grote titels weer op Gamepass komen, vind ik het heerlijk. het extra voordeel is dat de exclusives direct erop komen. daarmee is alles gezegd. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:55
Vagax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:09:
Over Game Pass, ik denk dat mensen soms een verkeerd idee er over hebben.

Ik zie het namelijk als een soort rouleer service waarbij games er bij komen en vertrekken, je krijgt altijd ruim de tijd om de game te spelen dus daar ligt het niet aan en het is dus niet een service waarbij er gewoon continu games bij komen en niet vertrekken, tot zo ver komen er volgens mij wel altijd meer games bij dan dat er gaan.

Ik zag de paniek inslaan bij Forza Motorsport 7 die weg ging (wat weinig met GP te maken had btw aangezien het licentie issues zijn) maar die stond er ook altijd al lang op en daar boven op als je een game echt leuk vind dan kan je die altijd kopen met een korting.

[...]

[...]

Snap dan ook niet waar dit vandaan komt want blijkbaar heeft het alleen waarde dat de game er voor altijd op blijft? Een game die een jaar op GP staat is blijkbaar het niet waard? Red Dead Redemption 2 was 5 maanden op Game Pass en dat was voor mij genoeg tijd om lekker in de zomer de hele game grijs uit te spelen, tegen de tijd dat het er weer uit ging had ik alles er wel weer uit gehaald.
Heb ook geen probleem met het feit dat games weer vertrekken, maar dat FM7 nu al tegen een licentieprobleem aan loopt is gewoon knullig. Dat is gewoon de laatste in de serie en 4,5 jaar oud en hoort wat mij betreft gewoon in de vault van gamepass.

[ Voor 15% gewijzigd door Beakzz op 11-08-2021 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Deels misschien, het is waar dat ik er niet erg veel over de prijs nadenk maar aan de andere kant blijf ik het een gigantische "bang for my buck" en het scheelt me op de onderste lijn gewoon veel geld in vergelijking tot het kopen van games en vervolgens niet lang er na meer aanraken.

Overigens kan je erg makkelijk al voor (omgerekend) 6,56 euro per maand Game Pass Ultimate halen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Volgens mij was jij degene die ook nooit een game koopt in de store die duurder is dan 15 euro. Prima dat je voor een dubbeltje op de 1e rang wilt zitten, maar praat dan vooral voor jezelf.

Dat jij 13 euro per maand teveel vindt voor een onwijs grote catalogus die elke maand maar wordt uitgebreid zegt mijns inziens veel over het bedrag dat jij aan games wilt of wellicht kunt besteden. Dat is natuurlijk je goed recht, maar doe niet alsof de service je onrecht aandoet als je gewoon fullprice betaald omdat sommige games de service ook weer verlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:02:
[...]

Volgens mij was jij degene die ook nooit een game koopt in de store die duurder is dan 15 euro. Prima dat je voor een dubbeltje op de 1e rang wilt zitten, maar praat dan vooral voor jezelf.

Dat jij 13 euro per maand teveel vindt voor een onwijs grote catalogus die elke maand maar wordt uitgebreid zegt mijns inziens veel over het bedrag die jij aan games wilt of wellicht kunt besteden. Dat is natuurlijk je goed recht, maar doe niet alsof de service je onrecht aandoet als je gewoon de fullprice betaald omdat sommige games de service ook weer verlaten.
En jij was volgens mjj degene die een jaar prima vond in de GP. Nu de rockstar spellen snel zijn verdwenen, kijk je de andere kant op. Dat is natuurlijk je recht, maar je komt ongeloofwaardig over bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:55
WinterBase schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:08:
Afgelopen weekend goed gebruikt gemaakt van de Far Cry 5 trial. Qua verhaal niet zo sterk maar vermaak me er gameplay wise wel ontzettend mee. Toevoeging van FPS boost is ondanks de lagere resolutie erg fijn. Game was gisteravond op onverklaarbare wijze terug gesprongen naar 30 fps maar vond dat gelijk niet meer te doen :+

Hoop echt dat we deze generatie de keuze blijven houden tussen performance en quality opties, can't go back anymore :9
Toevallig een maand of twee terug FC5 uitgespeeld. Het viel mij wel op dat als de game uit QR kwam, het beeld soms erg schokkerig was. Dan even spel geforceerd afsluiten en opnieuw opstarten en het was weer ok. Was ook niet altijd, maar om de zoveel dagen.

Verder geeft MS inderdaad zelf aan dat GP een roulerend aanbod heeft, dus dat houdt inderdaad in dat titels ook wel weer eens (soms tijdelijk) van GP verdwijnen. Is op zich niet zo gek, zeker de grote uitgevers zullen voornamelijk tijdelijke deals sluiten i.p.v. games permanent op GP te zetten. Zeker grote uitgevers als Rockstar vindt dat denk ik fijn, krijgen ze een zak geld van MS, en daarnaast is er ongetwijfeld een groep mensen die het spel niet uitgespeeld hebben tegen de tijd dat het spel weer van GP, en dan het spel (met korting) aanschaffen, en evt. DLC. Is toch weer extra omzet voor zo'n uitgever.

[ Voor 27% gewijzigd door Powder Toastman op 11-08-2021 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik denk het niet. Voor dat geld per maand krijg je nog steeds een gigantische bibliotheek vol topgames. Je hebt over het algemeen (op de Rockstar games na) maanden om games uit te spelen voordat ze verdwijnen. Zelfs voor dat bedrag vind ik het een koopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ah, ik merk langzamerhand al dat niemand hier de volle mep betaald. Nu begrijp ik het gedragspatroon over de GP hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:21:
Ah, ik merk langzamerhand al dat niemand hier de volle mep betaald. Nu begrijp ik het gedragspatroon over de GP hier.
Heb je meer voorbeelden van games die na een paar maanden al uit Gamepass verdwenen?
Want op RDR en GTA na kan ik me echt niets bedenken.

Zelfs de volle mep is vrij goedkoop voor Gamepass. Voor minder dan het bedrag van 2 full priced games kun je gewoon een vol jaar games spelen en online gamen.

Daarnaast snap ik je argument hier ook niet echt. Volgens mij is er niemand die de volle mep op dit moment hoeft te betalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 11-08-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:22:
[...]

Heb je meer voorbeelden van games die na een paar maanden al uit Gamepass verdwenen?
Want op RDR en GTA na kan ik me echt niets bedenken.

Zelfs de volle mep is vrij goedkoop voor Gamepass. Voor minder dan het bedrag van 2 full priced games kun je gewoon een vol jaar games spelen en online gamen.

Daarnaast snap ik je argument hier ook niet echt. Volgens mij is er niemand die de volle mep op dit moment hoeft te betalen.
Daar gaat het niet om. Terwijl dat wel de grootste spellen waren die GP ooit heeft gehad, snap niet waarom er zo makkelijk gedaan wordt, maar vooruit.

Ik herinner me de discussie hier nog over spellen die minimaal een jaar in de GP zaten, dat dit heel netjes was microsoft en dat je dan genoeg tijd kreeg om die spellen uit te spelen.

Maar nu dat de grootste titels opeens zijn verdwenen, zie ik helaas nog steeds een soort fan-boy gedrag. Dat is nog meer zorgwekkender.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Farabi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:09:
[...]

En jij was volgens mjj degene die een jaar prima vond in de GP. Nu de rockstar spellen snel zijn verdwenen, kijk je de andere kant op. Dat is natuurlijk je recht, maar je komt ongeloofwaardig over bij mij.
Wat bedoel je precies? Wat mij betreft zijn games als Red Dead of GTA prima om er een paar maanden in te zetten. Als je die wilt spelen, dan heb je er maanden de tijd voor. En als die er uit gaat en je hebt het spel nog niet uitgespeeld kun je hem met korting kopen. Prima toch? En volgens mij kijk je puur en alleen naar de Rockstar games. Dat zijn 2 games op de enorme catalogus die beschikbaar is. Niet het beste voorbeeld om je punt te maken.

Je reacties komen op mij over alsof je denkt rechten te ontlenen aan hetgeen de service biedt terwijl duidelijk is wat de voorwaarden zijn. En dat voor een paar euro per maand.
Farabi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

Daar gaat het niet om. Terwijl dat wel de grootste spellen waren die GP ooit heeft gehad, snap niet waarom er zo makkelijk gedaan wordt, maar vooruit.

Ik herinner me de discussie hier nog over spellen die minimaal een jaar in de GP zaten, dat dit heel netjes was microsoft en dat je dan genoeg tijd kreeg om die spellen uit te spelen.

Maar nu dat de grootste titels opeens zijn verdwenen, zie ik helaas nog steeds een soort fan-boy gedrag. Dat is nog meer zorgwekkender.
Ah ik kan geen zinnige argumenten bedenken, dus ik gooi het maar op fan-boy gedrag. Goed punt!

En ik betaal al 2 jaar met veel plezier de volle mep voor Gamepass Ultimate. Als het 30 euro per maand was ben ik zelfs goedkoper uit dan normaal digitaal mijn games kopen.

[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-08-2021 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

Grootste spellen die GP ooit heeft gehad? Toen GTA werd toegevoegd had ik al verwacht dat het niet lang zou duren voordat die game zou verdwijnen. Lijkt meer een methode van Rockstar om mensen GTA Online even te laten kunnen spelen zodat ze daarna de game kopen.

Vind het enigszins overtrokken om puur op de basis van 2 games van dezelfde publisher die vrij snel uit Gamepass verdwijnen te roepen dat dat zorgwekkend is.

En laten we wel wezen: GTA is een vrij oude game. Zoveel voegt dat imo niet toe aan GP.
Die heb je voor een tientje gekocht. Ik zie het probleem hier echt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 11-08-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
@Timothy3000 ja, grootste. Kijk eens naar de verkoopcijfers van die 2 spellen en vergelijk het met de verkoopcijfers van heel die catalogus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Het mag overigens wel wat minder op de man graag...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Geronimous schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:39:
[mbr]Het mag overigens wel wat minder op de man graag...[/mbr]
De elephant in the room die hier 'fan-boy' gedrag aan de kaak denkt te stellen vind je verder geen probleem? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Sinds 5 augustus is GTA 5 verdwenen uit de Game Pass, en kan ik hem dus ook niet meer spelen via de Xbox Cloud Gaming op de iPad, ook al heb ik hem digitaal in bezit, klopt dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne
  • Nu online

Nogne

>.<

RigolleM schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:51:
Sinds 5 augustus is GTA 5 verdwenen uit de Game Pass, en kan ik hem dus ook niet meer spelen via de Xbox Cloud Gaming op de iPad, ook al heb ik hem digitaal in bezit, klopt dit?
xCloud ondersteund alleen games die in Gamepass zelf zitten. Het is geen dienst om je eigen aangeschafte games te streamen (vind dit zelf ook wel jammer, mogelijk veranderd het nog in de toekomst).

Edit: Als je zelf een Xbox hebt en daarop GTA geïnstalleerd kan je zelf GTA streamen naar je iPad.

[ Voor 9% gewijzigd door Nogne op 11-08-2021 11:58 ]

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Farabi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:30:
@Timothy3000 ja, grootste. Kijk eens naar de verkoopcijfers van die 2 spellen en vergelijk het met de verkoopcijfers van heel die catalogus.
Dat is jouw definitie van "grootste", niet per se van andere. Persoonlijk vind ik Gears of War 5, Skyrim en bijvoorbeeld Battlefield V de "grotere" games, RDR2 en GTAV ook wel maar niet alsof die groter zijn dan de rest zoals jij impliceert.
Ik merk wel dat je blijft hangen op die 2 Rockstar titels.

[ Voor 7% gewijzigd door Vagax op 11-08-2021 11:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 14:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik moet nog steeds ergens de logica vinden van 'de grootste game ooit' die werkelijk tot in den treure is uitgemolken door rockstar (en dit jaar opnieuw gaat doen), het NU opeens een probleem is terwijl die game vorig jaar nog bijna half jaar in de gamepass heeft gezeten (januari tot eind mei dacht ik), rond de tijd van Casino DLC, daar hoorde je amper mensen over. Nu doet rockstar nog even korte lekkermakertje richting de release verderop in het jaar van de next-gen, dan is het een probleem.
RigolleM schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:51:
Cloud gaming is inderdaad nu uitsluitend Game pass games, het is vooralsnog een extensie van gamepass dus ergens beetje logisch. Je kan nog altijd wel remote play gebruiken, dan draait de game rechtstreeks vanaf je eigen xbox.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
@Nogne @SinergyX Bedankt voor jullie reactie... Ik vreesde al voor dat het voor enkel Game Pass games van toepassing was, zal dus inderdaad terug via remote play moeten gebeuren!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik denk dat er sowieso niet veel mensen zijn die puur voor GTA een Gamepass abonnement hebben afgesloten. Dan kun je beter voor een tientje de game zelf halen.

Totdat er meer voorbeelden zijn van andere games van andere publishers die ook snel van GP zijn verdwenen zie ik iig het probleem niet zo. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Timothy3000 op 11-08-2021 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Vagax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Omdat dat de enige voorbeelden zijn die er niet lang in zijn gebleven tegenover de honderden andere games. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
D-Ed schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

De elephant in the room die hier 'fan-boy' gedrag aan de kaak denkt te stellen vind je verder geen probleem? *O*
Ik heb het tegen iedereen in het topic...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Vagax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Dat is jouw definitie van "grootste", niet per se van andere. Persoonlijk vind ik Gears of War 5, Skyrim en bijvoorbeeld Battlefield V de "grotere" games, RDR2 en GTAV ook wel maar niet alsof die groter zijn dan de rest zoals jij impliceert.
Dat zijn xbox exclusive spellen (bethesda) en een spel waarmee ze met het bedrijf zelf in zee zijn gegaan (ea origin). Zo merkwaardig vind ik die titels niet daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Geronimous schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:09:
[...]

Ik heb het tegen iedereen in het topic...
ah okay, omdat ik dacht dat je wel een post van mij had aangepast maar het bericht waarin hij 'fan boy gedrag' aan de kaak denkt te stellen niet ;)

Overigens was mijn bedoeling om deze -O- te plaatsen ipv *O* deze ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RigolleM schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:00:
@Nogne @SinergyX Bedankt voor jullie reactie... Ik vreesde al voor dat het voor enkel Game Pass games van toepassing was, zal dus inderdaad terug via remote play moeten gebeuren!
Het zijn per saldo 'echte' consoles die in de cloud draaien, stel nu dat je ook je eigen games zou kunnen draaien, bedenk je dan opeens hoeveel die consoles of op command moeten downloaden, of aan schijfruimte moeten hebben :P

Al zou ik best willen zien hoe MS hun consoles heeft ingericht, allemaal een eigen 2TB schijf met hele GP library erop, of iets bijzonder dynamisch met usb-swaps en mountable images? Zeker dat laatste zou je zeggen dat het best mogelijk is om ook eigen library games te kunnen spelen.

Al krijg ik op geen enkele manier mijn console gelinkt aan mijn xbox-app, dus ik weet ook niet of je inmiddels ook buiten je netwerk kan streamen vanaf je console (dit was initieel gelimiteerd tot eigen netwerk, zelfs dacht enkel eigen wifi).

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 11-08-2021 12:17 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:10:
[...]

Dat zijn xbox exclusive spellen (bethesda) en een spel waarmee ze met het bedrijf zelf in zee zijn gegaan (ea origin). Zo merkwaardig vind ik die titels niet daarom.
Heb je andere voorbeelden naast die Rockstar titels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Farabi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:10:
[...]

Is Game Pass dan misschien gewoon niet interessant voor jouw? Ik denk dat meeste die GP hebben, het gehaald hebben om nieuwe games te ontdekken en te spelen en niet per se om zo veel mogelijk "grote" games te spelen zoals jij dat vind met GTA V en RDR2.

Dan kan je net zo goed GTA V en RDR2 gewoon kopen in plaats van afhankelijk zijn van GP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Vagax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:16:
[...]

Is Game Pass dan misschien gewoon niet interessant voor jouw? Ik denk dat meeste die GP hebben, het gehaald hebben om nieuwe games te ontdekken en te spelen en niet per se om zo veel mogelijk "grote" games te spelen zoals jij dat vind met GTA V en RDR2.

Dan kan je net zo goed GTA V en RDR2 gewoon kopen in plaats van afhankelijk zijn van GP.
Klopt, is niet interessant voor mij. Maar ik wilde gewoon mijn mening geven net zoals iedereen die de gamepass geweldig vindt, zonder een vulkaan over mij heen te krijgen. Maar goed, ik staak de discussie. Alles is nu wel gezegd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik moet zeggen dat ik vind dat dit Gamepass juist in een nog positiever licht plaatst. Het feit dat we met z'n allen maar twee games kunnen opnoemen die na een korte periode al uit de bibliotheek zijn verschenen (en beide ook nog eens van dezelfde publisher) is volgens mij goed nieuws!

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 11-08-2021 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Vagax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:09:
Nitpick... dat is niet "de wiki van Game Pass". Een wiki is een meestal publiek editeerbaar naslagwerk, vaak over een specifiek topic. Jij refereert naar 1 pagina op Wikipedia, zowat de bekendste wiki, die dus een encyclopedie in wiki formaat is.
Dat gezegd zijnde, betekent het ook dat iedereen dat kan aanpassen, dus dat het een 'rotating catalog' is, is allesbehalve officieel. Ik kan er gerust 'regularly updated catalog' van maken en kans is groot dat dat voor maanden ook gewoon zo blijft staan. Ik zal het niet doen, want gezien ik het hier gepost heb, zou jij er ook weer snel 'rotating' van kunnen maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
SinergyX schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:16:
[...]
Het zijn per saldo 'echte' consoles die in de cloud draaien
Heb je daar ook een referentie van ? Want dat zou me zwaar verbazen, gewoon omdat het allesbehalve schaalbaar is. Ik zou toch echt verwachten dat de games gevirtualizeerd in Azure draaien.

EDIT: volgens wat ik er van vind, is het wel degelijk de XSX hardware, maar uiteraard zijn dat niet 'echte' consoles, en draaien die ook customized software/OS/... specifiek voor de cloud gaming. Het is niet dat elke instance zijn 1TB schijfje heeft met wat games op...

[ Voor 26% gewijzigd door Twixie op 11-08-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:52
Twixie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:38:
[...]
Ik zal het niet doen, want gezien ik het hier gepost heb, zou jij er ook weer snel 'rotating' van kunnen maken :).
Aanpassingen op veel artikelen zijn niet zo eenvoudig als je denkt. Vaak zijn er meerdere systemen die de content "bewaken" en automatisch terugdraaien tenzij de editor al eerder heeft bijgedragen enz. De pagina over game pass heeft maar een beetje halfbakken bescherming, maar ook daar zie je een hoop reverts gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Twixie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:45:
[...]

Heb je daar ook een referentie van ? Want dat zou me zwaar verbazen, gewoon omdat het allesbehalve schaalbaar is. Ik zou toch echt verwachten dat de games gevirtualizeerd in Azure draaien.
https://www.theverge.com/...games-servers-datacenters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:16
[...]
Flink aangepast. Maar toch Xbox hardware.
https://www.theverge.com/...s-x-servers-hardware-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Twixie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:38:
[...]

Nitpick... dat is niet "de wiki van Game Pass". Een wiki is een meestal publiek editeerbaar naslagwerk, vaak over een specifiek topic. Jij refereert naar 1 pagina op Wikipedia, zowat de bekendste wiki, die dus een encyclopedie in wiki formaat is.
Dat gezegd zijnde, betekent het ook dat iedereen dat kan aanpassen, dus dat het een 'rotating catalog' is, is allesbehalve officieel. Ik kan er gerust 'regularly updated catalog' van maken en kans is groot dat dat voor maanden ook gewoon zo blijft staan. Ik zal het niet doen, want gezien ik het hier gepost heb, zou jij er ook weer snel 'rotating' van kunnen maken :).
Niet helemaal verwacht dat ik een les krijg over iets waar ik al jaren onderdeel van ben (300 pagina bewerkingen op dit moment) maar thanks I guess :/

Nog twee bronnen mocht het niet duidelijk voor je zijn 1 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

EDIT: volgens wat ik er van vind, is het wel degelijk de XSX hardware, maar uiteraard zijn dat niet 'echte' consoles, en draaien die ook customized software/OS/... specifiek voor de cloud gaming. Het is niet dat elke instance zijn 1TB schijfje heeft met wat games op...
https://news.xbox.com/en-...running-on-xbox-series-x/
Inderdaad 'custom Xbox Series X hardware', maar niet zoals een verwachte virtualizatie.

Daarom ben ik ook benieuwd hoe precies de servers daar draaien, of waar de technische uitdagingen zitten om bv inderdaad je eigen library via cloud te kunnen laten draaien. Zouden ze eens een 'kijk een dagje bij MS cloud servers' event van moeten maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Vagax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:55:
[...]
Niet helemaal verwacht dat ik een les krijg over iets waar ik al jaren onderdeel van ben (300 pagina bewerkingen op dit moment) maar thanks I guess :/
Mja, dan is het toch een beetje verrassend hoe je de term wiki verkeerd gebruikte, want ik verwachtte dus effectief ergens op een community maintained website over Game Pass terecht te zullen komen en niet op Wikipedia :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Twixie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:14:
[...]

Mja, dan is het toch een beetje verrassend hoe je de term wiki verkeerd gebruikte, want ik verwachtte dus effectief ergens op een community maintained website over Game Pass terecht te zullen komen en niet op Wikipedia :p.
Sorry dan maar dat je in de war was, het was helaas Wikipedia :>

Ontopic dan maar weer, met xCloud merkte ik sinds gisteren een flinke verbetering in latency, was altijd wel redelijk goed met soms een stotter maar nu werkt het vlekkeloos eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Vagax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

Sorry dan maar dat je in de war was, het was helaas Wikipedia :>

Ontopic dan maar weer, met xCloud merkte ik sinds gisteren een flinke verbetering in latency, was altijd wel redelijk goed met soms een stotter maar nu werkt het vlekkeloos eigenlijk.
Na je berichtje heb ik het ook even getest. Buiten op een bankje in t park. Ook vlekkeloos. En met Senuas Sacrifice met RT op mijn iPhone. De toekomst wordt leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
Ik verwacht volgende week mijn Series X. Ik kan van het weekend gewoon al het Xbox Live -> Ultimate trucje uitvoeren in de browser of op mijn Xbox One en dan gebruiken op de Series X toch? Dan kan ik direct aan de slag met gamen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:20
Tha-PC-Legend schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:37:
Ik verwacht volgende week mijn Series X. Ik kan van het weekend gewoon al het Xbox Live -> Ultimate trucje uitvoeren in de browser of op mijn Xbox One en dan gebruiken op de Series X toch? Dan kan ik direct aan de slag met gamen 8)
Als je nog geen lid bent van Gamepass (of als je abo is afgelopen) dan moet dat kunnen ja. In de Topic Start staat het uitgelegd, mocht je dat nodig hebben :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
Vortigen schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:53:
[...]

Als je nog geen lid bent van Gamepass (of als je abo is afgelopen) dan moet dat kunnen ja. In de Topic Start staat het uitgelegd, mocht je dat nodig hebben :)
Thanks! Op het moment geen lid. Uitleg in Topic Start is helemaal helder. Ik ga het van het weekend regelen :) Zin in 8)

• polopolo150
  • Laatst online: 25-07 06:01
Voor de mensen met Amazon Prime en nog geen Razer Kishi een tip: Amazon Warehouse heeft het "flink" in de aanbieding. Vooral als je snel genoeg bent om de Xbox versie te halen van rond de 100 euro voor iets meer dan 60 euro. })

Zeer handig voor Xbox Cloud Gaming. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
Hades Steam/Epic Games save importeren naar Game Pass PC/Xbox:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9MvbVqS.jpg%C2%A0

Begin zelf lekker opnieuw met mijn save maar voor de geinteresseerden :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ik was altijd wel een beetje sceptisch over cloud gaming, zeker nadat de begin periode van Xcloud gewoon echt zijn gebreken had, maar de prestaties van Xcloud nu zijn boven mijn verwachtingen. Ik heb net via Xcloud op mijn telefoon met mijn razor kishi Hades gespeeld en dat ging echt gewoon super. Een half uur en geen enkele hick up of compressie glitch en de controls voelden echt prima zonder merkbare inputlag (want moet ook nog gewoon wennen aan de razor). Wat een vooruitgang hebben ze geboekt.

Ik klink wellicht als een broken record en vast niet heel neutraal aangezien ik dit met mijn xbox sokken aan typ :+, maar potverdikkeme, wat is MS goed bezig voor mij als consument. Een mooie console, een geweldige Elite 2 controller, een leuk social media team met de nodige zelfspot, een top abbo service met continue een stroom aan goede en bijzondere games en dan tenslotte de mogelijkheid bieden om je games op welke wijze dan ook te consumeren via Xcloud.

Pagina: 1 ... 19 ... 47 Laatste

Let op:
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog :)