Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
13 euro zelfsuchiha tijntje schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:51:
[...]
Ben ik het helemaal mee eens. Heb vorig jaar zelf ook bewust de keuze gemaakt om gewoon die 15 euro per maand af te tikken in plaats van wederom de conversie van Live naar GPU te doen.
Dat heb ik al soms bij games, waardoor ik ook gewoon lekker cosmetics ga kopen. Zo heb ik wat toffe schepen gekocht, wat ik echt anders nooit zou doen.
Ieder moet dat uiteraard voor zich weten, want als het aangeboden wordt kun je er gebruik van maken. Anders hadden ze die loophole moeten dichten.
De Amerikanen betalen 15 dollar, wij 13 euro (ja is een beetje mijn stokpaardje)
Maar inderdaad, ik ben om die reden ook wat makkelijker dlc gaan kopen (ik ga nog niet voor de cosmetics maar ik speel dan ook geen multiplayer games).
Gamertag: FinrazielNL
Ik trok die brawler gameplay uit de andere games niet, dus zelden gespeeld, maar met turn-based gameplay vind ik het ineens wel leuk. Kijk zelfs trouw alle cutscenes tot nu toe en dat doe ik normaal ook bijna nooit. Op de 1 of andere manier boeit het verhaal van Ichiban gelijk, ook door de goede Engelse voice-acting. Aanradertje.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Het is ook geen loophole, Microsoft biedt het zelf zo aan (althans met codes bedoeld voor onze regio is het geen loophole).drakiesoft schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:37:
De loophole is er, dan kan je daar gebruik van maken. Aan de andere kan is de volle prijs ook nog steeds heel erg ok. Ik heb geen medelijden met de bankrekening van ms, maar Gamepass moet uiteindelijk rendabel worden, willen we dat ms zich net zo hard blijft inzetten in de toekomst, zoals ze op dit moment ermee bezig zijn.
Maar ik denk dat het wel meevalt met hoeveel mensen werkelijk het helemaal zo uitpluizen dat je drie jaar kan stapelen en dan omzetten. Het zijn dezelfde mensen die ook op fora actief zijn dus hier zie je het uiteraard veel, maar ik denk dat er nog een veel groter deel is die gewoon maandelijks betaald.
Wat dat betreft is het misschien juist wel positief voor Microsoft om dit zo in stand te houden. De kritische mensen die voor de beste deals gaan die kunnen mooi die deal blijven gebruiken, en dat zijn vaak ook weer de mensen die weer redelijk wat invloed hebben op andere mensen (veel Tweakers bijvoorbeeld worden toch door Jan en alleman gevraagd over computers en games dus op die manier invloed bedoel ik). En die gewone man heeft dan vaak geen zin in moeilijk doen met codes en sluit gewoon een normaal abonnement af. Win win
Mooi voor jou dan dat Yakuza turn based blijft. Best benieuwd naar die maar wil ze allemaal in chronologische volgorde spelen dus ik hoop dat de games voorlopig in gamepass blijven.On_E schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:56:
Ik speel nu een paar uurtjes Yakuza Like a Dragon en vermaak me eindelijk eens echt met een Yakuza game.
Ik trok die brawler gameplay uit de andere games niet, dus zelden gespeeld, maar met turn-based gameplay vind ik het ineens wel leuk. Kijk zelfs trouw alle cutscenes tot nu toe en dat doe ik normaal ook bijna nooit. Op de 1 of andere manier boeit het verhaal van Ichiban gelijk, ook door de goede Engelse voice-acting. Aanradertje.
Ben bezig met Yakuza 0.Niks tegen brawlen maar wel op easy gezet. Ben er ooit mee gestopt op de PS4 vanwege de eindbazen.
zeker zelfs op 3 zoals bij mij thuiscontinue12345 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:14:
Kan ik gamepass op 2 xboxen tegelijk spelen? Ik heb een One voor de kids en een X. Bedankt alvast.
Zorg dat alle leden onder familie staan en stel Xbox Home in waar je deze wilt.
Vooraf:
- Mijn GPU abonnement was 18-6-2021 verlopen, was ooit een XLG abo die ik voor €1 had opgewaardeerd en later heb ik nog eens een 3+3 maanden gratis GPU actie erbij gekocht via GameMania en Microsoft gaf mij toen nog 1 maand gratis.
- Heb bewust een hele dag na de 18e ertussen gehouden om er zeker van te zijn dat het systeem mij niet als bestaand lid ziet (zal vast niet nodig zijn geweest, maar ik had dit weekend toch geen tijd om te gamen).
Wat ik heb gekocht:
- 3x XLG 12 maanden EU op CDKeys.com voor € 47,19 = € 141,57 totaal voor 36 maanden. Na wat reacties hier bewust niet voor de Brazilië weg gekozen, het is al goedkoop genoeg.
- Game Pass Ultimate upgrade voor € 1 (jawel, ik had verwacht € 12,99 te moeten betalen, maar kreeg het voor € 1
Stappenplan:
Ik ben begonnen met 3x XLG 12 maanden te kopen op CDKeys.com. Heb daar voor Nederlands gekozen en dit later op de Xbox.com en Microsoft.com websites ook steeds gedaan en gedubbelcheckt om er zeker van te zijn dat ik geen gezeur met regio's krijg.
Vervolgens naar Xbox.com gegaan via de browser op mijn laptop, ingelogd en via mijn Account menu rechtsboven voor "Code inwisselen" gekozen. Nadat je een code verzilverd hebt, wordt je automatisch doorgestuurd naar je Microsoft.com accountpagina, ik heb telkens weer Xbox.com gekozen om via die weg de Code inwisselen optie te krijgen. Na 3x een code inwisselen zag ik dit op mijn Microsoft accountpagina:
/f/image/GEfXZmazGD5HLb2zW5yWRyae.png?f=fotoalbum_large)
Melding dat GPU verlopen is (die melding was er al) en Xbox Live Gold verloopt op 20-6-2024.
Vervolgens op Upgraden naar Xbox Game Pass Ultimate geklikt, doorgestuurd naar een Xbox.com pagina, ingelogd weer en steeds bleef ik €1 zien. Prima dacht ik, ik krijg zo vast de €12,99 te zien voordat ik mijn creditcard invul. Na op de Upgrade knop te klikken, kreeg ik deze pop-up:
/f/image/EChE4SgfONfxReaoQCy7llvM.png?f=fotoalbum_large)
Bijzonder genoeg wordt er ineens over 21-10-2024 gesproken, maar ook zeggen ze dat alles boven de 36 maanden komt te vervallen. Prima dus, daar ging ik al vanuit.
Doorgaan geklikt, mijn creditcard gegevens ingevuld en vervolgens de Microsoft accountpagina ververst met dit als resultaat:
/f/image/qXDeef8PiRlKpWvjG2bWdNBP.png?f=fotoalbum_large)
Game Pass Ultimate actief tot 21-8-2024 en Xbox Live Gold bevestigd als "omgezet naar GPU".
Hoe Microsoft eerst aan 36, dan 40 en dan 38 maanden komt is mij een raadsel, maar ik vind het prima zo.
Conclusie: 38 maanden GPU voor € 142,57 oftewel € 3,75 per maand.
Dus voor iedereen die dit nog overweegt: het kan dus nog. Persoonlijk zou ik er wel rekening mee houden dat je 'maar' 36 maanden krijgt én € 12,99 voor de upgrade moet betalen, dat heb ik ook gedaan en kan het dus blijkbaar alleen maar meevallen.
Edit: ik realiseer me net dat die omzetten in de 2e screenshot wellicht bij 24 maanden XLG naar GPU omzetten iets positiever uitpakt, want ik denk dat vanwege het maximum van 36 maanden ik niet tot de genoemde 21-10-24 heb gekregen. Wellicht als je 24 maanden XLG upgrade (en zeker als dat €1 kost) dat je dan wel die 4 maanden erbij krijg en dus 28 maanden GPU overhoudt eraan. Met de huidige CDKeys prijzen zou dat 2*47,19+1 = € 95,38 zijn, wat neerkomt op € 3,41 per maand.
En aangezien die pop-up wanneer je XLG wilt omzetten naar GPU en je nog op annuleren kan klikken, kan het voor anderen wellicht interessant zijn om eerst 24 maanden XLG ergens te kopen en te kijken op welke datum GPU uit zou komen. Al ging het bij mij dus wel 2 maanden terug alsnog, dus pin me er niet op vast.
Grootste reden om dit niet te doen en wel gelijk 36 maanden is omdat dat allebei een erg lange periode is en het maar de vraag is of tegen die tijd deze upgrades beschikbaar zijn, dat is ook de reden dat ik het gelijk voor 36 (38) maanden heb vastgelegd.
Edit 2: Vergeet niet terugkerende facturering uit te schakelen als je met creditcard je GPU upgrade hebt betaald.
[ Voor 12% gewijzigd door MooDyBLueS op 21-06-2021 14:27 ]
Deze post heeft mij overtuigd om het ook te proberen, en voordat ik naar mijn Xbox ga om Game Pass games te downloaden wou ik jou eerst bedanken voor de duidelijke uitlegMooDyBLueS schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:15:
Om even te bevestigen: ik heb zojuist voor totaal € 142,57 mijn verlopen GPU abonnement voor 38 maanden vastgelegd. Voor iedereen die nog een stappenplan en/of bevestiging zocht, leg ik het hieronder uit hoe ik het heb gedaan (dit is zeker niet de enige methode).
Vooraf:
- Mijn GPU abonnement was 18-6-2021 verlopen, was ooit een XLG abo die ik voor €1 had opgewaardeerd en later heb ik nog eens een 3+3 maanden gratis GPU actie erbij gekocht via GameMania en Microsoft gaf mij toen nog 1 maand gratis.
- Heb bewust een hele dag na de 18e ertussen gehouden om er zeker van te zijn dat het systeem mij niet als bestaand lid ziet (zal vast niet nodig zijn geweest, maar ik had dit weekend toch geen tijd om te gamen).
Wat ik heb gekocht:
- 3x XLG 12 maanden EU op CDKeys.com voor € 47,19 = € 141,57 totaal voor 36 maanden. Na wat reacties hier bewust niet voor de Brazilië weg gekozen, het is al goedkoop genoeg.
- Game Pass Ultimate upgrade voor € 1 (jawel, ik had verwacht € 12,99 te moeten betalen, maar kreeg het voor € 1
Stappenplan:
Ik ben begonnen met 3x XLG 12 maanden te kopen op CDKeys.com. Heb daar voor Nederlands gekozen en dit later op de Xbox.com en Microsoft.com websites ook steeds gedaan en gedubbelcheckt om er zeker van te zijn dat ik geen gezeur met regio's krijg.
Vervolgens naar Xbox.com gegaan via de browser op mijn laptop, ingelogd en via mijn Account menu rechtsboven voor "Code inwisselen" gekozen. Nadat je een code verzilverd hebt, wordt je automatisch doorgestuurd naar je Microsoft.com accountpagina, ik heb telkens weer Xbox.com gekozen om via die weg de Code inwisselen optie te krijgen. Na 3x een code inwisselen zag ik dit op mijn Microsoft accountpagina:
[Afbeelding]
Melding dat GPU verlopen is (die melding was er al) en Xbox Live Gold verloopt op 20-6-2024.
Vervolgens op Upgraden naar Xbox Game Pass Ultimate geklikt, doorgestuurd naar een Xbox.com pagina, ingelogd weer en steeds bleef ik €1 zien. Prima dacht ik, ik krijg zo vast de €12,99 te zien voordat ik mijn creditcard invul. Na op de Upgrade knop te klikken, kreeg ik deze pop-up:
[Afbeelding]
Bijzonder genoeg wordt er ineens over 21-10-2024 gesproken, maar ook zeggen ze dat alles boven de 36 maanden komt te vervallen. Prima dus, daar ging ik al vanuit.
Doorgaan geklikt, mijn creditcard gegevens ingevuld en vervolgens de Microsoft accountpagina ververst met dit als resultaat:
[Afbeelding]
Game Pass Ultimate actief tot 21-8-2024 en Xbox Live Gold bevestigd als "omgezet naar GPU".
Hoe Microsoft eerst aan 36, dan 40 en dan 38 maanden komt is mij een raadsel, maar ik vind het prima zo.
Dus voor iedereen die dit nog overweegt: het kan dus nog. Persoonlijk zou ik er wel rekening mee houden dat je 'maar' 36 maanden krijgt én € 12,99 voor de upgrade moet betalen, dat heb ik ook gedaan en kan het dus blijkbaar alleen maar meevallen.
Edit: ik realiseer me net dat die omzetten in de 2e screenshot wellicht bij 24 maanden XLG naar GPU omzetten iets positiever uitpakt, want ik denk dat vanwege het maximum van 36 maanden ik niet tot de genoemde 21-10-24 heb gekregen. Wellicht als je 24 maanden XLG upgrade (en zeker als dat €1 kost) dat je dan wel die 4 maanden erbij krijg en dus 28 maanden GPU overhoudt eraan. Met de huidige CDKeys prijzen zou dat 2*47,19+1 = € 95,38 zijn, wat neerkomt op € 3,41 per maand.
En aangezien die pop-up wanneer je XLG wilt omzetten naar GPU en je nog op annuleren kan klikken, kan het voor anderen wellicht interessant zijn om eerst 24 maanden XLG ergens te kopen en te kijken op welke datum GPU uit zou komen. Al ging het bij mij dus wel 2 maanden terug alsnog, dus pin me er niet op vast.
Grootste reden om dit niet te doen en wel gelijk 36 maanden is omdat dat allebei een erg lange periode is en het maar de vraag is of tegen die tijd deze upgrades beschikbaar zijn, dat is ook de reden dat ik het gelijk voor 36 (38) maanden heb vastgelegd.
Edit 2: Vergeet niet terugkerende facturering uit te schakelen als je met creditcard je GPU upgrade hebt betaald.
Klopt, maar niets staat ze in de weg om de advieswaarde van Gold om te laten zetten naar een periode die gelijk staat aan de waarde van GamePass toch? Hoeveel van die Gold kaarten zouden er nog kunnen zijn zou je inmiddels denken..continue12345 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:14:
Maar zolang er XLG kaarten te koop zijn kan Microsoft niet anders dan omzetten want ze willen van XLG af.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Dit is mij gister ook gelukt!MooDyBLueS schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:15:
Om even te bevestigen: ik heb zojuist voor totaal € 142,57 mijn verlopen GPU abonnement voor 38 maanden vastgelegd. Voor iedereen die nog een stappenplan en/of bevestiging zocht, leg ik het hieronder uit hoe ik het heb gedaan (dit is zeker niet de enige methode).
Vooraf:
Wat ik heb gekocht:
Stappenplan:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ze kunnen de regels van een kaart niet ineens gaan aanpassen. Ik heb al een reserve kaart gekocht en zijn er nu nog genoeg.Thalaron schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:18:
[...]
Klopt, maar niets staat ze in de weg om de advieswaarde van Gold om te laten zetten naar een periode die gelijk staat aan de waarde van GamePass toch? Hoeveel van die Gold kaarten zouden er nog kunnen zijn zou je inmiddels denken..
Wat is slim als ik bovenstaande wil doen.MooDyBLueS schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:15:
Vooraf:
Wat ik heb gekocht:
Stappenplan:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Momenteel heb ik 3 maanden Game Pass Ultimate voor €1,- einddatum is 31-8-2021.
Dat ik de XLG nu koop en na de boven genoemde datum toevoeg in het account of kan ik nu de XLG kopen en activeren? Of is er nog een betere optie?
Volgens mij kan je geen XLG nemen als je al GPU hebt, want in GPU zit XLG gewoon inbegrepen.mbenjamins schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:04:
[...]
Dat ik de XLG nu koop en na de boven genoemde datum toevoeg in het account of kan ik nu de XLG kopen en activeren? Of is er nog een betere optie?
Je moet dus gewoon wachten tot je GPU afgelopen is, en dan op 1 september XLG nemen voor x maanden (bvb via pre-paid kaartjes/codes die je wel nu al kan kopen). Eens je x maanden XLG actief zijn, abonneer je je voor 1 maand GPU (zal €1 of €12.99 kosten) en dan worden je x maanden XLG onmiddellijk omgezet naar x maanden GPU en heb je dus x+1 maand GPU.
Klopt, maar je haalt 2 dingen door elkaar.continue12345 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 07:16:
[...]
Ze kunnen de regels van een kaart niet ineens gaan aanpassen. Ik heb al een reserve kaart gekocht en zijn er nu nog genoeg.
Ten eerste heb je de Xbox Live Gold kaarten waar jij het nu over hebt. Dat heeft niks met Game Pass Ultimate te maken, wat een losstaand abonnement is, waar XLG als onderdeel van in zit.
XLG op zichzelf geeft geen enkel recht op GPU.
Het tweede is dat je (sinds GPU bestaat en tot op de dag van vandaag) XLG naar GPU kan omzetten met een conversieratio van 1:1. Dat is de 'truc' die veel mensen toepassen.
En daar zit hem de crux in: Microsoft kan letterlijk elk moment bepalen om die XLG->GPU omzetting niet meer mogelijk te maken of er een compleet andere conversieratio van te maken. En als jij dan nu een aantal XLG kaarten hebt liggen (wat als je het mij vraagt niet nodig is, want dat zijn ook digitale codes en ze zullen ook echt niet van de een op andere dag verdwijnen, dus ook al kondigt Microsoft het einde van XLG aan, zal je altijd een periode hebben waarin ze nog te koop zullen zijn), maar als jij dus nu die XLG kaarten hebt liggen en laten we zeggen jouw GPU abo loopt tot 1 juli 2022. Stel dat Microsoft aankondigt met XLG te stoppen of de conversieratio in te perken naar 1:3/1:4, dan zit jij dus mooi met kaarten waar je op dit moment niks aan hebt en straks relatief veel minder waard zijn. Wat ik al zei: omdat Microsoft zich ook zal realiseren dat genoeg mensen iets op voorraad kunnen hebben liggen, zullen ze ook altijd een flinke grace periode inbouwen voor het claimen ervan, maar dat staat dus wel compleet los van de conversieratio.
De conversieratio is altijd zo gedaan om het makkelijk te houden en alleen nieuwe klanten binnen te halen voor weinig geld, die dan hopelijk daarna het volle pond gaan betalen (€ 12,99/mnd). Ik zit inmiddels in de leeftijd dat ik zelf kinderen heb en mijn oudste net aan Fortnite begonnen is, zodoende ken ik ook vrienden die ook kinderen hebben en doodleuk 3/6 maanden GPU voor hun verjaardag hebben gekocht voor het volle bedrag bij een Media Markt. Ze weten simpelweg niet beter. Het aantal mensen zoals wij hier is en blijft relatief beperkt. Maar mocht dat toch de spuigaten uitlopen, dan kan Microsoft er zogezegd altijd een stokje voor steken.
Ik denk zelf echter wel dat het niet zo'n vaart zal lopen, want laten we eerlijk zijn: de ratio Xbox/PS is altijd nog ongeveer 1:2 over de gehele wereld, dus Microsoft zal Xbox als totaalplatform inclusief de diensten zo lang mogelijk zo aantrekkelijk mogelijk willen houden en daarmee een beter aanbod willen geven dan wat Sony doet.
Desondanks: pas op met nu alvast XLG kaarten inslaan, het kan je potentieel duur komen te staan als er iets teruggedraaid wordt. En tenzij je bijv. 2 voor de prijs van 1 kan krijgen, zie ik ook geen enkele reden om in te gaan slaan. Meeste zaken vragen voor de fysieke kaarten gewoon de prijs van €59 en digitale codes zitten eigenlijk altijd wel tussen de €45 en 55. Die kan je gewoon op de dag kopen dat je GPU abonnement verlopen is en dan is het worst case (als je het volle pond betaalt voor XLG) 3*59+13 voor een GPU upgrade = €190, met digitale codes kom je echter al snel op €160 of nog iets minder uit. Ik zou me dus afvragen of het het risico waard is om nu alvast XLG codes/kaarten in te gaan slaan voor waarschijnlijk minstens €45 per stuk, terwijl je niet weet of en in welke ratio je ze over een tijdje kan gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door MooDyBLueS op 23-06-2021 11:31 ]
Nu activeren is niet handig, want dan krijg je een conversieratio die negatief uitpakt. Ze kijken naar de waarde en XLG is goedkoper dan GPU per maand. Volgens mij was het 1 op 3 of 1 op 4 wat je krijgt, dus 12 maanden XLG wordt nu 3 of 4 maanden Game Pass Ultimate.mbenjamins schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:04:
[...]
Wat is slim als ik bovenstaande wil doen.
Het beste wat je kan doen is wachten tot 31 augustus en dan 12/24/36 maanden XLG prepaid kopen als digitale code. Je kan ze nu al kopen, maar tenzij je bang bent dat de €47,19 van CDKeys omhoog gaat, is er geen reden om ze nu al te kopen.
Uiteindelijk moet je dus wachten tot je GPU is verlopen. Let goed op dat laatste woord, dus niet de laatste dag dat je abonnement nog actief is, nee het moet echt verlopen zijn. Dit kan je in je Xbox/Microsoft account onder je abonnementen zien (ook in een van mijn screenshots te zien). Als daar staat dat je GPU verlopen is, kan je dus de XLG code(s) gaan toevoegen naar gelang hoeveel je wilt. Of je het nu bij 12 maanden houdt of 24 of 36 is aan jou, maar zodra je de door jou gewenste aantal maanden die je als GPU wilt hebben als XLG codes hebt ingevoerd, is het tijd om de GPU upgrade te doen.
Ligt eraan hoe je dit bekijkt. XLG kan je niet vanuit je Xbox account/Store "nemen" als abonnement inderdaad, maar prepaid codes blijven gewoon mogelijk. Als jij dus bij een winkel/online een kaart of digitale code hebt gekocht, kan je die altijd toevoegen.Twixie schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:25:
[...]
Volgens mij kan je geen XLG nemen als je al GPU hebt, want in GPU zit XLG gewoon inbegrepen.
Je moet dus gewoon wachten tot je GPU afgelopen is, en dan op 1 september XLG nemen voor x maanden (bvb via pre-paid kaartjes/codes die je wel nu al kan kopen). Eens je x maanden XLG actief zijn, abonneer je je voor 1 maand GPU (zal €1 of €12.99 kosten) en dan worden je x maanden XLG onmiddellijk omgezet naar x maanden GPU en heb je dus x+1 maand GPU.
Wel zal je dan een waarschuwing krijgen dat je 12 maanden XLG wordt omgezet in 3/4 maanden GPU.
Inderdaad, maar dat is dan ook geen XLG dat je neemt. Het is gewoon een pre-paid kaartje dat je gebruikt om je GPU te verlengen, wat dus alleszins af te raden is omdat je maar 1/3 van de overeenkomstige XLG periode krijgt.MooDyBLueS schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:00:
[...]
maar prepaid codes blijven gewoon mogelijk. Als jij dus bij een winkel/online een kaart of digitale code hebt gekocht, kan je die altijd toevoegen.
Wel zal je dan een waarschuwing krijgen dat je 12 maanden XLG wordt omgezet in 3/4 maanden GPU.
Heel erg bedankt! Ik heb 'm tot 22-08-2024 voor elkaar gekregen ;-)MooDyBLueS schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:15:
TLDR: hele uitleg over cheap Gamepass ultimate
XPENG G9 Performance 2024
Ja, abonnement nemen staat totaal los van waar je het wil gebruiken. Ik gebruik het zelf ook enkel voor PC.Safri7879 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:00:
Even een stomme vraag misschien. Maar dit trucje werkt ook als je alleen een PC hebt die je wil gebruiken voor Xcloud?
/f/image/dxudB8cbgt2s5W8tV5orKL6D.png?f=fotoalbum_large)
EDIT: het systeem had blijkbaar even tijd nodig om te herkennen wat mijn huidige plan is. Na een uur wachten kreeg ik een andere popup waarmee ik inderdaad voor 1 euro de boel kon verlengen met 2 jaar + 2 maanden gratis. Trotse eigenaar van xbox game pass ultimate voor 83 (kinguin + voucher code + upgrade) voor 26 maanden.
[ Voor 22% gewijzigd door eippahc op 28-06-2021 19:48 ]
[ Voor 67% gewijzigd door Safri7879 op 29-06-2021 10:33 ]
Wait what? Dat wil bij mij niet echt. Ik deel met mijn neefje, Home XBox staat daar. Beneden staat Series X, daar game ik op. Delen met die 2 gaat prima. Op zolder staat een old school Xbox One, daar kijkt mijn vrouw blu-rays op. Ze staat wel in mijn familie voor zover ik weet. Maar delen wil daar niet?ErwinJ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:19:
[...]
zeker zelfs op 3 zoals bij mij thuis
Zorg dat alle leden onder familie staan en stel Xbox Home in waar je deze wilt.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Bij mij werkt het gewoon al 2 jaar.Willybubba schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:52:
[...]
Wait what? Dat wil bij mij niet echt. Ik deel met mijn neefje, Home XBox staat daar. Beneden staat Series X, daar game ik op. Delen met die 2 gaat prima. Op zolder staat een old school Xbox One, daar kijkt mijn vrouw blu-rays op. Ze staat wel in mijn familie voor zover ik weet. Maar delen wil daar niet?
Whelp, dan moet er ergens iets fout staan. Ik ging er vanuit dat delen niet met meer dan 2 personen kon toen het niet werkte!
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Volgens mij klopt dat ook, maar blijkbaar doet het het bij mij wel gewoon.Willybubba schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:50:
[...]
Whelp, dan moet er ergens iets fout staan. Ik ging er vanuit dat delen niet met meer dan 2 personen kon toen het niet werkte!
De 3de staat wel in het gezin als administrator, weet niet of dat wat uitmaakt.
If the world wouldn't suck, we'd all fall off
Volgens het laatste blog artikel leveren ze ten alle tijde 1080p met max. 60fps aan stream af.Swinnio schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:18:
Ligt het aan mij of is de streaming resolutie voor de android TV recent overgestapt van 1080p naar 2160p?
Het kan wel zijn dat jouw Android tv naar het gekoppelde scherm een hogere resolutie aflevert, maar de stream blijft dan toch 1080p lijkt me.
Gezien de functies en hardware-upgrades voor het leveren van 120fps lijkt het me vrij aannemelijk dat Microsoft uiteindelijk wel een hogere fps of resolutie stream gaat leveren (op de door hun daarvoor ondersteunde apparaten). Stadia doet dit immers ook al, maar behaalt de 4k resolutie icm 60fps eigenlijk vaak niet met de huidige hardware.
Vraag mij af of zo'n Series X blade dan wel volledig voor de streamer ter beschikking is, of dat dit ook wordt verdeeld. M.a.w. Is de Series X fysiek 1:1 te vergelijken met het spelen op een Series X blade?
Ja, dat dacht ik ook. Maar voorheen gaven mijn TV en versterker dan beide netjes aan dat het 1080p was en dat doen ze nu niet meer. Maar dat zou nog door upscaling in de app zelf kunnen komen. Maar ik kreeg vandaag bij een spel dat ik al eerder had gespeeld ook opeens de melding dat er geen 120Hz scherm gedetecteerd was. Dat zou wellicht weer met de upgrade naar Series X blades te maken kunnen hebben maar het is wel toevallig IMO.Purejet schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:55:
[...]
Volgens het laatste blog artikel leveren ze ten alle tijde 1080p met max. 60fps aan stream af.
Het kan wel zijn dat jouw Android tv naar het gekoppelde scherm een hogere resolutie aflevert, maar de stream blijft dan toch 1080p lijkt me.
Gezien de functies en hardware-upgrades voor het leveren van 120fps lijkt het me vrij aannemelijk dat Microsoft uiteindelijk wel een hogere fps of resolutie stream gaat leveren (op de door hun daarvoor ondersteunde apparaten). Stadia doet dit immers ook al, maar behaalt de 4k resolutie icm 60fps eigenlijk vaak niet met de huidige hardware.
Vraag mij af of zo'n Series X blade dan wel volledig voor de streamer ter beschikking is, of dat dit ook wordt verdeeld. M.a.w. Is de Series X fysiek 1:1 te vergelijken met het spelen op een Series X blade?
If the world wouldn't suck, we'd all fall off
Yakuza LAD on Xbox Cloud Gaming / Xbox Game Pass on Surface Duo.
— Jez (@JezCorden) 30 juni 2021
No artifacts, no input lag. 5ghz WiFi speed tested 200mb down. Such a HUGE usability boost. pic.twitter.com/9gnfUBSQn8
Even op het linkje klikken voor het filmpje.
Erg gaaf om te zien....
XBL: MRE Inc
Geinig, maar je moet toch altijd naar dat onderste schermpje kijken om op een knop te kunnen drukken. Dan werkt iets als een kishi met een compatibele telefoon een stuk fijner.MRE-Inc schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:39:
[Twitter]
Erg gaaf om te zien....
Prijs is wel een dingetje (€99+17 verzending, inklaring niet meegerekend), maar de Kishi voor iOS (€109) is ook niet goedkoop te noemen.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
psn: taker-mart
Zolang je abonnement loopt ja. En uiteraard wel zloang je ook gebruik kan maken van de omzetting van gold naar GPU. Anders is het eerder 150 euro per jaar.taker1987 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:49:
Met Xbox pass ultimate heb je dan alle games gratis die in de lijst staan ? Flight Sim straks en Forza 5 ook voor 60€ per jaar ?
[ Voor 18% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-07-2021 10:51 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Zit te denken om namelijk de Xbox series s te halen in plaats van de ps5 en dan met ultimate erbij , heb je dan straks ook fifa 22 enzo daar bij in zitten of moet je die games alsnog los kopen enzo ?ArthurMorgan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:50:
[...]
Zolang je abonnement loopt ja. En uiteraard wel zloang je ook gebruik kan maken van de omzetting van gold naar GPU. Anders is het eerder 150 euro per jaar.
Geen idee hoe dat werkt 😚
psn: taker-mart
Nouja .. Geen inputlag .. das beetje kul natuurlijk.MRE-Inc schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:39:
[Twitter]
Erg gaaf om te zien....
Ik zit zelf ook op een gigabit connectie met wifi 6 (macbook air 2021) op edge en er is echt wel inputlag. Is het storend bij deze game? Nee, dat niet. Maar dat er geen inputlag is dat is beetje onzin. Je merkt het echt wel.
Fifa is onderdeel van EA play dat momenteel in GPU zit. Er is niet bekend of EA play voor altijd in GPU zit of tijdelijk. De games in EA play zijn vaak maanden na de release vrij te spelen. Zo is Fifa 21 sinds 6 mei te spelen als je EA play of game pass ultimate hebt. (Dus niet de gewone game pass, maar bij omzetten gaat het dus gewoon om GPU)taker1987 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:54:
[...]
Zit te denken om namelijk de Xbox series s te halen in plaats van de ps5 en dan met ultimate erbij , heb je dan straks ook fifa 22 enzo daar bij in zitten of moet je die games alsnog los kopen enzo ?
Geen idee hoe dat werkt 😚
De nieuwe FIFA komt toch altijd begin herfst uit ? Ergens eind september / begin oktober ? Je kan dus pas ruim een half jaar later de nieuwste versie spelen via XGP/EA Play. Dus wil je direct aan de slag met FIFA22, dan zul je die alsnog moeten kopen in september/oktober van dit jaar. Wellicht wel met wat korting als je XGP hebt.ArthurMorgan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:05:
[...]
Fifa is onderdeel van EA play dat momenteel in GPU zit. Er is niet bekend of EA play voor altijd in GPU zit of tijdelijk. De games in EA play zijn vaak maanden na de release vrij te spelen. Zo is Fifa 21 sinds 6 mei te spelen als je EA play of game pass ultimate hebt. (Dus niet de gewone game pass, maar bij omzetten gaat het dus gewoon om GPU)
@FrankoNL dat waren niet mijn woorden he
Nee weet ik, ik reageerde ook op de inhoud van de tweetMRE-Inc schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:12:
[...]
De nieuwe FIFA komt toch altijd begin herfst uit ? Ergens eind september / begin oktober ? Je kan dus pas ruim een half jaar later de nieuwste versie spelen via XGP/EA Play. Dus wil je direct aan de slag met FIFA22, dan zul je die alsnog moeten kopen in september/oktober van dit jaar. Wellicht wel met wat korting als je XGP hebt.
@FrankoNL dat waren niet mijn woorden he
Ja die zag ik niet meer staan in jouw quote, dus moest even nadenken waarover het ook alweer ging. Totdat ik de post met de tweet weer zag.FrankoNL schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:14:
[...]
Nee weet ik, ik reageerde ook op de inhoud van de tweet
Ik heb overigens gisteravond xCloud weer eens getest op een iPhone12 en dat gaat ineens (voor het gevoel) 100x beter nu het op Series X hardware draait. Ik had Hotshot Racing even geprobeerd en voor de hardware upgrade draaide zelfs zo'n game behoorlijk belabberd (grafisch niet echt hoogstaand bedoel ik dan). Nu had ik geen enkele onderbreking of grafische fouten zoals blokkering beeld etc. Lijkt de goed kant dus op te gaan net xCloud.
De touch control is toch wel erg netjes gedaan. Had Hotshot racing al een tijdje niet gespeeld, maar door de touch control en de daarbij behorende icoontjes speelde het direct weer als vanouds. Je hoeft dus niet weer te leren wat gas geven/remmen etc is.
iOS helaas nog teveel lag.
<Zinloze tekst hier>
- uchiha tijntje
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 18:00
Seriously.... (gow 2 mp sux)
Topicstarter:strip_exif()/u/27958/Narutoanimatedaim1.gif?f=community)
Het verschil met mijn surface en iOS merk ik ook. Weet niet precies waar dat aan ligt. Wellicht soort bottleneck in de browser op iOS?GforceNL schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:48:
Op de pc werkt het inderdaad al een aantal dagen erg lekker via de browser, sinds de nieuwe hardware.
iOS helaas nog teveel lag.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Op mijn MacBook bijvoorbeeld, heeft de setup van 5Ghz WiFi en Bluetooth cbox controller lag onder MacOs met zowel edge als Safari.
De zelfde setup werkt echter perfect onder bootcamp, voor mij nog een reden extra om niet over te stappen naar een MacBook met M1.
<Zinloze tekst hier>
Ik test altijd op 5GHz Wifi. En ik zeg test, niet speel, want het is haast onbruikbaar.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zal ik doen, bedankt!mrtl schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:10:
Op het exacte moment dat je inlogt op de Xbox applicatie kun je volgens mij een vinkje uitzetten. Dan log je alleen in op de Xbox applicatie en hun games, niet op andere apps of Windows zelf. Het is alleen nogal makkelijk te missen, dus opletten.
Op pc, laptop en Android tv (allemaal bekabeld) gaat het hier zeer goed.
Ik merk geen input lag. Grafisch is het wel ietsjes minder wanneer ik het vergelijk met mijn gaming pc. Maar ook weer niet heel slecht ofzo. Gewoon "okay" en acceptabel te noemen.
Al met al ben ik er positief over gezien het nog in beta is.
Het enige wat ik persoonlijk mis is toetsenbord en muis ondersteuning. Weet niet of dat mogelijk is trouwens maar dat zou geweldig zijn. En natuurlijk de graphics wat opkrikken.
[ Voor 3% gewijzigd door Vortigen op 02-07-2021 21:12 ]
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
EA Play is sinds half maart onderdeel van GPU. Dat is de reden dat Fifa 21 pas zo laat te spelen was met GPU. Hoe het er met Fifa 22 uit gaat zien is nog niet bekend, maar de verwachting is dat deze gewoon vanaf dag 1 te spelen is.ArthurMorgan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:05:
[...]
Fifa is onderdeel van EA play dat momenteel in GPU zit. Er is niet bekend of EA play voor altijd in GPU zit of tijdelijk. De games in EA play zijn vaak maanden na de release vrij te spelen. Zo is Fifa 21 sinds 6 mei te spelen als je EA play of game pass ultimate hebt. (Dus niet de gewone game pass, maar bij omzetten gaat het dus gewoon om GPU)
Heb je daar een bron voor?scrappy.doo schreef op maandag 5 juli 2021 @ 07:36:
[...]
EA Play is sinds half maart onderdeel van GPU. Dat is de reden dat Fifa 21 pas zo laat te spelen was met GPU. Hoe het er met Fifa 22 uit gaat zien is nog niet bekend, maar de verwachting is dat deze gewoon vanaf dag 1 te spelen is.
EA play was sinds november onderdeel van de GPU op de Xbox. Op de PC zoals je zegt vanaf maart.
Op de PC zijn er 2 soorten EA play. De duurste versie heeft de nieuwste games direct, de goedkoopste versie een aantal maanden later. de goedkoopste versie zit in GPU.
https://www.ea.com/nl-nl/ea-play
Ik heb nog nergens gehoord dat de EA play pro versie in GPU komt. Zou me ook erg verbazen omdat de pro versie 15 euro per maand kost. En PC spelers zouden dan dat en alle MS games voor 10 euro krijgen...
Ik heb zelf EA play gehad voor het in de GPU kwam, en het is dus altijd zo geweest dat Fifa pas maanden later erbij kwam.
[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-07-2021 08:03 ]
Als je EA pro pakt voor een jaar kost het je 8.33 per maand, echter niet altijd de moeite waard als je GPU hebt en de rust hebt om te wachten.ArthurMorgan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 07:50:
[...]
Heb je daar een bron voor?
EA play was sinds november onderdeel van de GPU op de Xbox. Op de PC zoals je zegt vanaf maart.
Op de PC zijn er 2 soorten EA play. De duurste versie heeft de nieuwste games direct, de goedkoopste versie een aantal maanden later. de goedkoopste versie zit in GPU.
Ik heb nog nergens gehoord dat de EA play pro versie in GPU komt. Zou me ook erg verbazen omdat de pro versie 15 euro per maand kost. En PC spelers zouden dan dat en alle MS games voor 10 euro krijgen...
Ik heb zelf EA play gehad voor het in de GPU kwam, en het is dus altijd zo geweest dat Fifa pas maanden later erbij kwam.
Als de pro maar een paar euro extra zou zijn in combi met GPU zou ik het nog overwegen met de release van de nieuwe BF.
Het zijn enkel nog wat vermoedens en geruchten zoals bijvoorbeeld op comicbook.com. Nogmaals enkel geruchten, geen harde feiten, maar het tegendeel is ook niet bewezen (iets met resultaten uit het verleden). We gaan het wel zien.ArthurMorgan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 07:50:
[...]
Heb je daar een bron voor?
Ik heb de xbox streaming app op mijn werklaptop staan, en die login blijft beperkt tot de xbox app.DaitoX schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:16:
Als je de xbox applicatie op je PC installeert en daar inlogt met je MS account, nestelt dat account zich gelijk door je hele Windows installatie? Of blijft dat netjes gelimiteerd tot de xbox applicatie voor de gamepass games?
Wel best eens dubbelchecken of je achievement notificaties uitstaan. Soms durven die met vertraging doorkomen, en je wil niet dat tijdens een schermprojectie een achievement popup tevoorschijn komt
Werkt dat nog? Mijn GPU is bijna afgelopen, toen ook via Gold gedaan, dat is wel mooie dealArthurMorgan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:50:
[...]
Zolang je abonnement loopt ja. En uiteraard wel zloang je ook gebruik kan maken van de omzetting van gold naar GPU. Anders is het eerder 150 euro per jaar.
Ik heb zojuist me abbonement verlengd, eerst 12 maanden gold daarna 3 maanden GPU.JustFogMaxi schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:04:
[...]
Werkt dat nog? Mijn GPU is bijna afgelopen, toen ook via Gold gedaan, dat is wel mooie deal
Abbonement was sinds vandaag verlopen.
Ik zit voorlopig weer goed
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
- uchiha tijntje
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 18:00
Seriously.... (gow 2 mp sux)
Topicstarter:strip_exif()/u/27958/Narutoanimatedaim1.gif?f=community)
Uitgebreid artikel over gamepass en de toekomst van gaming op basis van subscriptions based services. Het originele artikel dateert van vorig jaar maar is flink uitgebreid met veel (positieve) reacties van developers van de afgelopen periode. Laatste update is wel van paar maanden geleden. Maar gelet op de discussies die zo nu en dan voorbij komen over Gamepass toch even nog gepost want het is wel interessant leesvoer.
[ Voor 29% gewijzigd door BM op 09-07-2021 19:09 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
In de comments kwam ik nog een interesant opmerking tegen, iemand zei dat het grootse probleem voor MS is als mensen gaan aftsappen van het kopen van games.uchiha tijntje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:27:
https://www.eurogamer.net...-pass-too-good-to-be-true
Uitgebreid artikel over gamepass en de toekomst van gaming op basis van subscriptions based services. Het originele artikel dateert van vorig jaar maar is flink uitgebreid met veel (positieve) reacties van developers van de afgelopen periode. Laatste update is wel van paar maanden geleden. Maar gelet op de discussies die zo nu en dan voorbij komen over Gamepass toch even nog gepost want het is wel interessant leesvoer.
Voor vele developers is gamepass nu heel aantrekkelijk en rendabel omdat gamepass zelf voor exposure zorgt en ze naast gamepass dus ook nog los games verkopen. Als dat tweede opdroogt dan moet alle winst van gamepass komen (of ingame purchases).
In dit licht is het ook echt noodzakelijk voor MS om studios te kopen en/of exclusive deals te maken voor Xbox platform. Want voor developers is het een win, win win situatie en mega aantrekkelijk om zowel op Gamepass als andere platformen zoals PlayStation/Steam/Epic te zitten om daar via losse sales veel omzet te draaien.
Die synergie moet MS heel nauwlettend in de gaten houden.
Voor de grote publishers zie je dat ze nu hun eigen abonnementen gaan aanbieden zoals EA (toevallig al in Game Pass) en Ubisoft. Een andere punt waar Microsoft nu aan de toekomst mee bouwt is xCloud en je ziet af en toe voorbij komen dat grote publishers hun eigen platforms zoals xCloud en/of Game Pass zitten te bouwen.
Ik zie de toekomst dus eerder zoals we nu zien in de films en series wereld. Ieder uitgevrij hun eigen streaming dienst om de grote Netflix af te snoepen. Als dat model gaat werken dan wordt dat ook voor gamen de toekomst. Ik denk niet of het voor EA uitmaakt of ik bijvoorbeeld FIFA ieder jaar, Xbox Series X prijzen noem ik nu, 70 a 75 euro vraagt of op jaarbasis iets meer betaal om alle EA games te spelen. Ik ben bijvoorbeeld een gamer die wel eens jaren alleen FIFA heeft gespeelt dus er valt op gamers zoals mij dan dus meer te verdienen.
Het is al met een paar games bewezen dat het uiteindelijk meer oplevert om een game in GamePass te zetten en dan met korting nog eens te verkopen, dan helemaal niet te doen. Vooral als een game net over zijn initiele hoogtepunt heen is, is het echt een goede zet. Je blijft in de picture, mensen blijven erover praten, je servers zitten vol en mensen gaan eerder over tot aankoop als ze een game echt leuk vinden. Vooral de "ik weet niet of ik het wat vind" games gaan echt een stuk beter in gamepass.Palindrome schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:22:
[...]
In de comments kwam ik nog een interesant opmerking tegen, iemand zei dat het grootse probleem voor MS is als mensen gaan aftsappen van het kopen van games.
Voor vele developers is gamepass nu heel aantrekkelijk en rendabel omdat gamepass zelf voor exposure zorgt en ze naast gamepass dus ook nog los games verkopen. Als dat tweede opdroogt dan moet alle winst van gamepass komen (of ingame purchases).
In dit licht is het ook echt noodzakelijk voor MS om studios te kopen en/of exclusive deals te maken voor Xbox platform. Want voor developers is het een win, win win situatie en mega aantrekkelijk om zowel op Gamepass als andere platformen zoals PlayStation/Steam/Epic te zitten om daar via losse sales veel omzet te draaien.
Die synergie moet MS heel nauwlettend in de gaten houden.
Bovendien heb je met DLC nog wel het voordeel dat meer mensen misschien gratis spelen, maar de DLC erbij kopen voor een zacht prijsje (die je anders dus niet verkocht had). Je verdienmodel zit dus anders.
Je ziet ook elke game die erin komt ineens veel aandacht krijgen en als dev moet dat natuurlijk geweldig zijn om te zien dat jouw game ineens gespeeld wordt door miljoenen spelers. Als publisher is het wat minder, maar uiteindelijk levert het dus meer winst op.
Op Google en dit topic kan ik niet veel vinden over het 'verlengen' van een reeds bestaande GPU abbo. Of valt dit onder het tweede punt van de TS, dat nieuwe XBL codes (12 maanden) worden omgezet naar een GPU abbo (4 maanden)?
Ja, precies dat laatste wat je zegt.Perzikvrucht schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:18:
Weet iemand of je, als je nog bijvoorbeeld 6 maanden Game Pass Ultimate hebt (via een eerder voltooide truc), je dit op dit moment al kan verlengen met 2 jaar? Ik begrijp dat 3 jaar niet lukt (max 36 maanden toegestaan), maar lukt het bijvoegen van 2 jaar wel?
Op Google en dit topic kan ik niet veel vinden over het 'verlengen' van een reeds bestaande GPU abbo. Of valt dit onder het tweede punt van de TS, dat nieuwe XBL codes (12 maanden) worden omgezet naar een GPU abbo (4 maanden)?
XBox Series X: BloodyB2121
Gewoon te weinig tijd eigenlijk om er wat mee te doen. Maar GPU is in ieder geval al goed in gebruik. Jammer dat Forza 4 er wel op staat, maar de Lego uitbreiding dan weer niet.
Je kunt voor een paar tientjes die op sites als eneba of cdkeys vinden. Heb de uitbreiding daar zelf een half jaar geleden ook gehaald. Zeker de moeite waard.Arunia schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:51:
Ik heb sinds dat we de XSX hebben en GPU best een paar spellen uitgespeeld op de pc. Moet heel eerlijk zijn dat ik wellicht 2 spellen op de XSX heb staan en er net als met de PS5 nauwelijks op speel.
Gewoon te weinig tijd eigenlijk om er wat mee te doen. Maar GPU is in ieder geval al goed in gebruik. Jammer dat Forza 4 er wel op staat, maar de Lego uitbreiding dan weer niet.
/edit: https://www.eneba.com/xbo...-one-xbox-live-key-europe (geen idee of het hier het goedkoopste is, vooral een voorbeeld van wat je precies moet zoeken
--
wat dat aangaande, Heeft MSFS dat niet? Ik wil graag de uitbreiding hebben komende dinsdag. Maar het lijkt net alsof die niet los te verkrijgen is? Om nou gelijk 90 euro neer te leggen terwijl de basisgame al gewoon beschikbaar is in GP is een beetje overdreven vind ik.
[ Voor 26% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-07-2021 15:06 ]
Fysiek is die versie niet meer te krijgen en anders het spel fysiek met de dlc digitaal is een stuk duurder.
Ik ben een twijfelaar sorry.
[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 20-07-2021 15:07 ]
haha dat herken ik, FH is echt enorm verslavendArunia schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:05:
@ArthurMorgan Thanks. Valt op zich nog wel mee inderdaad. Veelal doe ik het dan niet omdat ik langdurig dan weer weinig serieuzere race games speel. Maar 26 euro is zeker wel te doen. Ga er nog eens over na denken.
Fysiek is die versie niet meer te krijgen en anders het spel fysiek met de dlc digitaal is een stuk duurder.
Is echt spotgoedkoop dan he. Ik heb zelf gewoon gold voor een jaar omgezet naar GPU (ik krijg dan 15 maanden). Wist niet zeker of het wat voor mij was, omdat ik niet wist hoe goed Xcloud zou werken. Nu spijt dat ik niet langer heb genomen.PacinoAllstars schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:38:
Mijn gamepass verloopt over 5 dagen dit na 2 jaar de brazil gold truck te hebben gedaan, ik kan niet wachten om weer voor 3 jaar gpu te nemen, denk wel dat dit de laatste keer is en dat de loophole over 3 jaar met gold wel is gedicht.
Is er nog een bepaalde tijdslimiet? Kortom: Moet je bijvoorbeeld minimaal 1 maand geen lid te zijn geweest om van de 1 euro aanbieding gebruik te maken, of kan dat meteen dag van aflopen al?PacinoAllstars schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:38:
Mijn gamepass verloopt over 5 dagen dit na 2 jaar de brazil gold truck te hebben gedaan, ik kan niet wachten om weer voor 3 jaar gpu te nemen, denk wel dat dit de laatste keer is en dat de loophole over 3 jaar met gold wel is gedicht.
Ik heb geloof ik destijds voor de zekerheid een dag gewacht, maar in principe kan het meteen.FrankoNL schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:36:
[...]
Is er nog een bepaalde tijdslimiet? Kortom: Moet je bijvoorbeeld minimaal 1 maand geen lid te zijn geweest om van de 1 euro aanbieding gebruik te maken, of kan dat meteen dag van aflopen al?

ipv 1 euro moet je eenmalig 14 euro betalen
Oh ja dat valt ook nog mee. Dus stel de aanbieding is niet geldig meer en ik neem een jaar Xbox live, om vervolgens voor 15 euro een maand gold te nemen dan wordt alsnog alles geconverteerd?ArthurMorgan schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:04:
Na de eerste keer omzetten wordt het wel 14 keer zo duur
ipv 1 euro moet je eenmalig 14 euro betalen
Je reeds betaalde periode voor XBox Live Gold wordt sowieso geconverteerd in dagen GamePass Ultimate, want deze laatste omvat XLG, en anders zou je dus dubbel betalen. De vraag is eerder wat de conversie-rate is. Dit was 1:1, waardoor je dus GPU kon krijgen voor de prijs van XLG.FrankoNL schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:20:
[...]
Oh ja dat valt ook nog mee. Dus stel de aanbieding is niet geldig meer en ik neem een jaar Xbox live, om vervolgens voor 15 euro een maand gold te nemen dan wordt alsnog alles geconverteerd?
In de FAQ van GamePass is momenteel niet meer te vinden dat deze 1:1 is, of welke überhaupt de conversie-rate is. Momenteel staat er enkel:
Wanneer je je abonneert op Xbox Game Pass Ultimate wordt eventuele vooruitbetaalde tijd voor Xbox Live Gold-, Xbox Game Pass- of EA Play-abonnementen toegepast op het Xbox Game Pass Ultimate-abonnement met de huidige conversieratio, met een maximum van 36 maanden. De omrekening van de vooruitbetaalde tijd is definitief en de verhoudingen kunnen worden gewijzigd.
https://www.xbox.com/nl-NL/xbox-game-pass#faq
Zie 2e vraag, "Kan ik, als ik Xbox Game Pass Ultimate heb, nog steeds Xbox Live Gold- en Xbox Game Pass-codes inwisselen?" De conversion rate lijkt nu 3:1 te zijn.
Dat is al heel lang zo. De conversie als je nog geen GPU hebt is op dit moment nog steeds 1 op 1 van gold naar GPU.23m3 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:42:
Als ik dit lees dan lijkt de lol over te zijn:
https://www.xbox.com/nl-NL/xbox-game-pass#faq
Zie 2e vraag, "Kan ik, als ik Xbox Game Pass Ultimate heb, nog steeds Xbox Live Gold- en Xbox Game Pass-codes inwisselen?" De conversion rate lijkt nu 3:1 te zijn.
O gelukkig! Bedankt. Ik was al een beetje teleurgesteld omdat ik de live-kaarten al gekocht had.ArthurMorgan schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:48:
[...]
Dat is al heel lang zo. De conversie als je nog geen GPU hebt is op dit moment nog steeds 1 op 1 van gold naar GPU.
Dus:
1. Abo was stopgezet
2. Drie jaar Live gekocht (EU regio want we hoeven niet te overdrijven
3. Via redeem.microsoft.com drie keer de code ingevoerd
4. Via de gamepass pagina opnieuw 'lid geworden' (dit keer dus voor €12,99 ipv €1,-)
5. 'Volgende opwaardering per 23-07-2024'
Gewoon de stappen volgen van de eerste pagina en dan, Happy gaming
[ Voor 6% gewijzigd door D-Ed op 23-07-2021 23:52 ]
Fijn om te lezen dat "de truuk" nog steeds werktD-Ed schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:50:
Vandaag nog gewoon de 'truuk' toegepast nadat vandaag mijn vorige abo stop gezet is.
Dus:
1. Abo was stopgezet
2. Drie jaar Live gekocht (EU regio want we hoeven niet te overdrijven)
3. Via redeem.microsoft.com drie keer de code ingevoerd
4. Via de gamepass pagina opnieuw 'lid geworden' (dit keer dus voor €12,99 ipv €1,-)
5. 'Volgende opwaardering per 23-07-2024'
Gewoon de stappen volgen van de eerste pagina en dan, Happy gaming
Mijn proef abo (van maar €1,- voor 3 maanden) eindigt op 1 oktober en ga tegen die tijd de truuk ook toepassen.
Heb even gekeken en ik zou dan voor 3 jaar gold in de EU regio pakweg €165,- kwijt zijn. Dat is natuurlijk een koopje!
Voor mij gaat het trouwens om de Xcloud games te streamen op mijn laptop/desktop aangezien ik geen console heb. Werkt best goed moet ik zeggen. Niet alle games uit de catalogus zijn (nog) te streamen maar een hele hoop wel.
Wat het voor mij helemaal af zou maken is muis&toetsenbord ondersteuning
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Als je de codes via Eneba aanschaft en na het invoeren ultimate activeert slechts €148,-Vortigen schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 02:44:
[...]
Fijn om te lezen dat "de truuk" nog steeds werkt
Mijn proef abo (van maar €1,- voor 3 maanden) eindigt op 1 oktober en ga tegen die tijd de truuk ook toepassen.
Heb even gekeken en ik zou dan voor 3 jaar gold in de EU regio pakweg €165,- kwijt zijn. Dat is natuurlijk een koopje!
Voor mij gaat het trouwens om de Xcloud games te streamen op mijn laptop/desktop aangezien ik geen console heb. Werkt best goed moet ik zeggen. Niet alle games uit de catalogus zijn (nog) te streamen maar een hele hoop wel.
Wat het voor mij helemaal af zou maken is muis&toetsenbord ondersteuningMaar ik weet niet of dat mogelijk is omdat het op Xbox consoles draait.
En hopen dat het dan nog werkt natuurlijk..
(zo heb ik daar net gelijk ff Sniper Elite 4 Deluxe Edition voor een prikkie gekocht (die ik dan via GFN ga spelen))
Sniper Elite zit toch in Gamepass?Vortigen schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 19:00:
@D-Ed Bedankt voor de Eneba tip! Die zijn idd nog goedkoper, terwijl ze dezelfde kaarten verkopen als waar ik keek. Heb de site gebookmarked
(zo heb ik daar net gelijk ff Sniper Elite 4 Deluxe Edition voor een prikkie gekocht (die ik dan via GFN ga spelen))
Ja klopt maar Xcloud heeft (nog?) geen muis en toetsenbord ondersteuning. Ik ben namelijk echt superonhandig met gamen via een controller
Tenzij het een simpele race game of platformer betreft; dan gaat het redelijk

In principe zou ik het gewoon op mijn desktop kunnen installeren - die is krachtig genoeg voor dat spel - maar het gaat er mij juist om, om ook op mijn oude laptop te kunnen gamen.
Vandaar dat ik Xcloud en andere cloudgaming diensten erg kan waarderen.
Aha, ja dat had ik 20 jaar geleden ook voordat ik de Xbox kocht (eerste console, daarvoor af en toe op pc games gespeeld). Sindsdien nooit meer omgekeken naar muis/keyboard ..Vortigen schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:04:
[...]
Ja klopt maar Xcloud heeft (nog?) geen muis en toetsenbord ondersteuning. Ik ben namelijk echt superonhandig met gamen via een controller
Tenzij het een simpele race game of platformer betreft; dan gaat het redelijk![]()
In principe zou ik het gewoon op mijn desktop kunnen installeren - die is krachtig genoeg voor dat spel - maar het gaat er mij juist om, om ook op mijn oude laptop te kunnen gamen.
Vandaar dat ik Xcloud en andere cloudgaming diensten erg kan waarderen.
[ Voor 93% gewijzigd door Schweino op 25-07-2021 10:31 ]
Eerder had ik deze truuk al gedaan in 2019 voor 2 jaar.
Een aantal aandachtspunten die cruciaal zijn:
1. Gebruik tunnelbear vpn (gratis). Zelf heb ik express vpn maar het lukte me niet om codes in Brazilië te redeemen. Dit kwam doordat de Braziliaanse locatie in express vpn niet echt Brazilië bleek te zijn of volgens microsoft niet onder de regio Brazilië viel. Ik kreeg hierdoor een geo foutmelding, dit was met tunnelbear verholpen.
2. Ik kreeg foutmeldingen bij de upgrade van gold naar gpu ultimate, dit kwam doordat ik in de veronderstelling was dat je in de Braziliaanse store dit moet uitvoeren met VPN, dit is niet waar, je moet de conversie in de Nederlandse store uitvoeren zonder vpn.
Samengevat:
1. Koop 3x 12 braziliaanse codes a 28 euro per stuk.
2. Stel tunnelbear in op Brazilië
3. Start een incognito browser op. Log in op redeem microsoft.com en redeem 3x de 12 xnox live gold codes.
4. Start je xbox op en zet instellingen van je regio op nederlands. Ga naar gamepass ultimate en accepteer eenmalig de 12,99 euro betaling, ga vervolgens erdoor heen en klaar.
5. Optioneel ga naar je microsoft account en zet terugkerende betaling uit.
6. Veel plezier tot 2024 voor een kleine 100 euro i.p.v 13 euro x 36 maanden.
Gaat dit ook als je nog gamepass hebt lopen tot 2022? Of moet je gamepassloos zijn op dat moment?PacinoAllstars schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:27:
Zojuist succesvol opnieuw de drie jarige xbox live gold naar gamepass ultimate gedaan met braziliaanse xbox live gold codes.
Eerder had ik deze truuk al gedaan in 2019 voor 2 jaar.
Een aantal aandachtspunten die cruciaal zijn:
1. Gebruik tunnelbear vpn (gratis). Zelf heb ik express vpn maar het lukte me niet om codes in Brazilië te redeemen. Dit kwam doordat de Braziliaanse locatie in express vpn niet echt Brazilië bleek te zijn of volgens microsoft niet onder de regio Brazilië viel. Ik kreeg hierdoor een geo foutmelding, dit was met tunnelbear verholpen.
2. Ik kreeg foutmeldingen bij de upgrade van gold naar gpu ultimate, dit kwam doordat ik in de veronderstelling was dat je in de Braziliaanse store dit moet uitvoeren met VPN, dit is niet waar, je moet de conversie in de Nederlandse store uitvoeren zonder vpn.
Samengevat:
1. Koop 3x 12 braziliaanse codes a 28 euro per stuk.
2. Stel tunnelbear in op Brazilië
3. Start een incognito browser op. Log in op redeem microsoft.com en redeem 3x de 12 xnox live gold codes.
4. Start je xbox op en zet instellingen van je regio op nederlands. Ga naar gamepass ultimate en accepteer eenmalig de 12,99 euro betaling, ga vervolgens erdoor heen en klaar.
5. Optioneel ga naar je microsoft account en zet terugkerende betaling uit.
6. Veel plezier tot 2024 voor een kleine 100 euro i.p.v 13 euro x 36 maanden.
Share and Enjoy!
Je kan toevoegen alleen bij een bestaande sub is de ratio 1 op 4 maanden voor 12 jaar gold in tegenstelling tot 1 op 1 als je niks hebt lopen.WCA schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:52:
[...]
Gaat dit ook als je nog gamepass hebt lopen tot 2022? Of moet je gamepassloos zijn op dat moment?
ah, okay. Dan hoop ik dat deze truc in 2022 nog werkt. Anders zien we dan wel weer.PacinoAllstars schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:54:
[...]
Je kan toevoegen alleen bij een bestaande sub is de ratio 1 op 4 maanden voor 12 jaar gold in tegenstelling tot 1 op 1 als je niks hebt lopen.
Share and Enjoy!
Ja ik had hetzelfde vorig jaar, hoop doet leven. Nu gold inslaan is ook geen garantie, ze kunnen alles aanpassen. Sowieso is 13 euro pm niet slecht voor wat je nu krijgt. Zelf ga ik ervan uit dat er t.z.t wel een familie package ook is.WCA schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:30:
[...]
ah, okay. Dan hoop ik dat deze truc in 2022 nog werkt. Anders zien we dan wel weer.
Nu heb ik 2x 3 jaar gpu op 2 xboxen zodat hele fezin a.d.h.v. gamesharing gpu heeft. Zou er geen moeite mee hebben om op 1 portaal dit te beheren.
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog