Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 02:59
Gamepass zorgt er voor dat ik weer een game op Steam koop :+

Snowrunner start ineens niet meer op met de ontzettend goede foutmelding "something did go wrong with launching the app" Daar kan je wat mee. Die Xbox app is echt niet goed hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• voog
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-06 13:27
Ik heb af en toe dat ik de quests niet zie in de app (nu bijvoorbeeld), heeft dat een reden die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:25
voog schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:43:
Ik heb af en toe dat ik de quests niet zie in de app (nu bijvoorbeeld), heeft dat een reden die ik over het hoofd zie?
Vanavond start de nieuwe maand en komen de quests online, om 7 uur dacht ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• voog
®Otto schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:29:
[...]

Vanavond start de nieuwe maand en komen de quests online, om 7 uur dacht ik.
Dus de laatste dag vd maand geen quests? Moet ik dat zo zien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:51
Ja, op de laatste dag van de maand zijn deze er nooit. Of beter: de eerste maandag op dinsdag van de maand als de wisseling van de maand voor maandag of dinsdag valt. Reden: quest lopen een hele week en geen halve of driekwart week.

[Voor 62% gewijzigd door ariekanari op 01-06-2021 19:44]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-06 17:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

KPN gaat een samenwerking met Microsoft aan wat betreft Gamepass.

Ben wel benieuwd wat dat gaat worden. KPN is niet de goedkoopste provider dacht ik. Ben er al een tijdje weg, maar het kan wellicht iets interessants zijn wat ze binnenkort gaan aankondigen.

Directe link: https://www.overons.kpn/n...het-netwerk-van-nederland

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MRE-Inc schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:51:

Ben wel benieuwd wat dat gaat worden. KPN is niet de goedkoopste provider dacht ik. Ben er al een tijdje weg, maar het kan wellicht iets interessants zijn wat ze binnenkort gaan aankondigen.

[Embed]

Toevallig paar weken geleden xCloud (beta) via Windows 10/EDGE geprobeerd over een 5G-verbinding van KPN. Nog afgezien van de huidige beperking van 720p aan resolutie, was ik niet echt onder de indruk van, in mijn geval, FM7 single-player.

Daarnaast, en allicht dat ik KPN daar dan ook maar eens een Tweet over ga sturen; er ging 5GB/uur doorheen aan data. Dat is de daglimiet van een Unlimited-account en als je dus druk wil gamen, moet je dus elke 12 minuten "weer" een gratis 1GB SMS sturen.

[Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 01-06-2021 21:00]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:50
MAX3400 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:56:
[...]

Toevallig paar weken geleden xCloud (beta) via Windows 10/EDGE geprobeerd over een 5G-verbinding van KPN. Nog afgezien van de huidige beperking van 720p aan resolutie, was ik niet echt onder de indruk van, in mijn geval, FM7 single-player.

Daarnaast, en allicht dat ik KPN daar dan ook maar eens een Tweet over ga sturen; er ging 5GB/uur doorheen aan data. Dat is de daglimiet van een Unlimited-account en als je dus druk wil gamen, moet je dus elke 12 minuten "weer" een gratis 1GB SMS sturen.

[Twitter]
Dan komt dit als geroepen: nieuws: KPN verhoogt dagbundel Unlimited Data-abo naar 8GB en aanvuller naar 2GB

Kan je toch weer bijna 40 minuten langer doorspelen, en daarna hoef je pas elke 24 minuten te SMS'en :+

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@MAX3400 gaat naar 8GB per dag. Zie de frontpage.

Ik zit zelf bij T-mobile en heb daar ook 8GB per dag om vervolgens 2GB bij te moeten bestellen bij m'n Unlimited abo. Verbruik is ook het zelfde bij T-mobile. Optimaal is het nog zeker niet en als de stream straks naar 1080p of hoger gaat dan ben je zo door je dag limiet heen.

Bij Android kan je nog via Tasker automatisch die extra databundel laten activeren. Met een iPhone lukt dat niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Thanks @Hahn en @MRE-Inc maar ik moet al met 3 SIM-kaarten rekening houden welke / wanneer / waar / wat doen dus het blijft behelpen.

Omgerekend is / was de FUP 150GB/maand en dat wordt 240GB/maand. Stuur dan je abonnees een reminder bij respectievelijk 125GB en 225GB ofzo. En laat ze "meteen" een gemiddelde weer inkopen zoals bijvoorbeeld 10% of "gemiddeld verbruikt over laatste 7 dagen".

Het kost KPN geen klap extra om een reservering te doen; alleen daadwerkelijk verbruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07:13
MAX3400 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:39:
[...]
Het kost KPN geen klap extra om een reservering te doen; alleen daadwerkelijk verbruik.
Daf is het doel ook niet, want dan hadden ze die soft-cap er niet opgezet. Het is ontmoedigingsbeleid, zodat je niet of minder gaat gebruiken boven die cap.

Acties:
  • +2Henk 'm!
MAX3400 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:39:
Thanks @Hahn en @MRE-Inc maar ik moet al met 3 SIM-kaarten rekening houden welke / wanneer / waar / wat doen dus het blijft behelpen.

Omgerekend is / was de FUP 150GB/maand en dat wordt 240GB/maand. Stuur dan je abonnees een reminder bij respectievelijk 125GB en 225GB ofzo. En laat ze "meteen" een gemiddelde weer inkopen zoals bijvoorbeeld 10% of "gemiddeld verbruikt over laatste 7 dagen".

Beetje off topic hier natuurlijk... Maar dat daadwerkelijke gebruik gaat het nou net om. Als 1 of 2 man een paar honderd GB extra gebruikt zullen ze dat niet merken, maar als dat structureler wordt dan moeten ze ook meer investeren in het netwerk om te zorgen dat de boel niet verstopt, en kost het dus weldegelijk geld.

Verder vind ik meer dan een paar uur in een dag op een laptop via 5G gamen ook nogal een edge case... Zelfs op een mobieltje lijkt me dat erg veel en dan is de vraag of het net zoveel verbruikt (je hebt minder resolutie nodig op een kleiner scherm). Die 24 uur gamen in die tweet is natuurlijk helemaal onzin...

Gamertag: Finraziel42

• MAX3400

MAX3400

Finraziel schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 06:57:
[...]

Beetje off topic hier natuurlijk... Maar dat daadwerkelijke gebruik gaat het nou net om. Als 1 of 2 man een paar honderd GB extra gebruikt zullen ze dat niet merken, maar als dat structureler wordt dan moeten ze ook meer investeren in het netwerk om te zorgen dat de boel niet verstopt, en kost het dus weldegelijk geld.

Verder vind ik meer dan een paar uur in een dag op een laptop via 5G gamen ook nogal een edge case... Zelfs op een mobieltje lijkt me dat erg veel en dan is de vraag of het net zoveel verbruikt (je hebt minder resolutie nodig op een kleiner scherm). Die 24 uur gamen in die tweet is natuurlijk helemaal onzin...
Hoezo off-topic? Er komt een officiele Tweet van KPN / Microsoft over Gamepass. Dan klik je door op die Tweet, dan kom je dus op https://www.overons.kpn/n...het-netwerk-van-nederland en daar staat meerdere keren genoemd dat het allemaal zo goed & snel zal gaan met 5G, abonnementje nemen op Gamepass, etc. etc. etc.

Goed, maar oke, jij vindt 24 uur teveel op een dag. Wat is dan acceptabel? Voor een release-game die je graag speelt? Of een game die je uit wil spelen? Gelukkig sta je op TA dus dan kijk ik even naar jouw recente cheevos en de estimated completion van die games. Stel Nier, Dark Souls, Titanfall 2; gecombineer ongeveer 135 als ondergrens staan op GamePass. Met een beetje niet-sociaal leven, is dat nog wel te doen in een maandje met ongeveer 5 uurtjes gametijd per dag. Kom je op slechts 675GB data-verbruik (indien en natuurlijk nog te bezien). Al doe je dat in 2 maanden, kom je op ongeveer 350GB dataverkeer. Is dus respectievelijk 2,8x en 1,4x FUP zonder ophoging.

Of je leest je niet echt in in xCloud? Het beta-prgramma biedt op dit moment 1 resolutie. 720p. Je moet wel een hele oude smartphone hebben wil je beargumenteren dat je minder resolutie nodig hebt. Ik kan de resolutie op xCloud niet eens aanpassen; het is 720p in de browser of full-screen 720p (met de scaling van je device). Wat jij dus edge-cases vindt is dus blijkbaar een niche mening; want Microsoft ziet dus wel brood in xCloud en gamen via laptop / tablet / smartphone / whatever want ze zetten zelfs in op 1080p en dedicated SeriesX-blades in de datacenters.

Maar reken maar door; van 1280x720 naar 1920x1080 zometeen; met een beetje codec / compressie / H265 / ali-illegali movies, weten we allemaal ongeveer dat die sprong een factor 2 in data-grootte behelst. Daar is niks geheim aan; alle films / series kan je publiekelijk nazoeken die geript zijn. Wordt het uitspelen van je 3 games toch ineens totaal 1.4TB aan data. Over "het internet" en mogelijk "5G" want hype / reclame / Tweet.

/edit:
Leaked image van 2 maanden geleden:

13Mbps bandbreedte op 1080p? Dat is 1.6MB/s bij deze game. Dat is in dit geval / beta / leak slechts 6GB/uur. Oh wacht, dat klinkt bijna als inderdaad 800GB aan data als je 135 uurtjes je spelletjes wil uitspelen in dit geval / deze game / deze test.

[Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 02-06-2021 08:40]

• Krimglas
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 21:13
Maar als je hele games gaat uitspelen koop je toch gewoon meteen een fysieke console? Streamen over het internet lijkt enkel handig om twijfelaars over de streep te halen.
MAX3400 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:35:
[...]

Hoezo off-topic? Er komt een officiele Tweet van KPN / Microsoft over Gamepass. Dan klik je door op die Tweet, dan kom je dus op https://www.overons.kpn/n...het-netwerk-van-nederland en daar staat meerdere keren genoemd dat het allemaal zo goed & snel zal gaan met 5G, abonnementje nemen op Gamepass, etc. etc. etc.

Goed, maar oke, jij vindt 24 uur teveel op een dag. Wat is dan acceptabel? Voor een release-game die je graag speelt? Of een game die je uit wil spelen? Gelukkig sta je op TA dus dan kijk ik even naar jouw recente cheevos en de estimated completion van die games. Stel Nier, Dark Souls, Titanfall 2; gecombineer ongeveer 135 als ondergrens staan op GamePass. Met een beetje niet-sociaal leven, is dat nog wel te doen in een maandje met ongeveer 5 uurtjes gametijd per dag. Kom je op slechts 675GB data-verbruik (indien en natuurlijk nog te bezien). Al doe je dat in 2 maanden, kom je op ongeveer 350GB dataverkeer. Is dus respectievelijk 2,8x en 1,4x FUP zonder ophoging.

Of je leest je niet echt in in xCloud? Het beta-prgramma biedt op dit moment 1 resolutie. 720p. Je moet wel een hele oude smartphone hebben wil je beargumenteren dat je minder resolutie nodig hebt. Ik kan de resolutie op xCloud niet eens aanpassen; het is 720p in de browser of full-screen 720p (met de scaling van je device). Wat jij dus edge-cases vindt is dus blijkbaar een niche mening; want Microsoft ziet dus wel brood in xCloud en gamen via laptop / tablet / smartphone / whatever want ze zetten zelfs in op 1080p en dedicated SeriesX-blades in de datacenters.

Maar reken maar door; van 1280x720 naar 1920x1080 zometeen; met een beetje codec / compressie / H265 / ali-illegali movies, weten we allemaal ongeveer dat die sprong een factor 2 in data-grootte behelst. Daar is niks geheim aan; alle films / series kan je publiekelijk nazoeken die geript zijn. Wordt het uitspelen van je 3 games toch ineens totaal 1.4TB aan data. Over "het internet" en mogelijk "5G" want hype / reclame / Tweet.

/edit:
Leaked image van 2 maanden geleden:
[Afbeelding]
13Mbps bandbreedte op 1080p? Dat is 1.6MB/s bij deze game. Dat is in dit geval / beta / leak slechts 6GB/uur. Oh wacht, dat klinkt bijna als inderdaad 800GB aan data als je 135 uurtjes je spelletjes wil uitspelen in dit geval / deze game / deze test.
Dude, het was geen aanval :)
Ik weet niet of ik jou nu misschien verkeerd lees maar je komt heel erg defensief over. Dat off topic bedoelde ik vooral over mijn eigen stukje over de kosten van KPN, niet over jouw post.

Die 24 uur vond ik belachelijk omdat mensen ook nog wel eens slapen. Verder lijkt gamen via 5G me voor de meeste mensen een back-up voor onderweg en speel je thuis gewoon via de vaste lijn (en WiFi) verder. Hoeveel je werkelijk gamet was dus niet mijn punt, meer dat het via 5G zou moeten :)

Edit: en ik weet wel dat het beperkt is tot 720p maar dat wil niet zeggen dat de bitrate gelijk is op Windows en Android. Heb verder ook niet gezocht, maar ik vind 5 GB voor een uur video best veel, vooral op zo'n lage resolutie. Nou moet dit natuurlijk real-time gecodeerd worden wat anders is dan zeg Netflix (waar 5 GB per uur tussen fhd en uhd in ligt), maar alsnog vind ik het veel.

[Voor 5% gewijzigd door Finraziel op 02-06-2021 09:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voog
MRE-Inc schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:51:

[Embed]

Maar wat maakt deze samenwerking nou onderscheidend? Ik lees niets over korting oid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

voog schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:28:
[...]

Maar wat maakt deze samenwerking nou onderscheidend? Ik lees niets over korting oid.

Als je op de tweet klikt, dan zie je bovenstaande in een van de antwoorden. Er zal dus wat later meer gecommuniceerd worden. Wellicht dat je via je abo van KPN een aantal euro korting krijgt.

Even afwachten dus. Overigens gebruik ik xCloud voornamelijk even als ik bv nu buiten zit, of in de auto een uurtje onderweg naar familie. Thuis in de tuin gaat dat gewoon over wifi, al kan ik natuurlijk ook via de xbox app rechtstreeks van mijn console streamen.

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Volgens mij zijn dit soort deals vaak gewoon voor 95% lekker samen reclame maken zodat dat iets minder kost per product/reclameuiting.

[Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-06-2021 12:36]

I got a bad feeling about this.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nieuwe handige website / tool met het complete Gamepass overzicht. Gemaakt door een fan.

https://gamepasscounter.com/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06:51
MRE-Inc schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:58:
Nieuwe handige website / tool met het complete Gamepass overzicht. Gemaakt door een fan.
De added value is toch wel nihil, vind ik. Het overzicht in de apps (Windows, IOS...) is gewoon zoveel beter, én officieel. Die fan-webpage lijkt me enkel handig voor de uitzonderlijke keren dat je enkel web-toegang hebt.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 00:12
MRE-Inc schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:58:

https://gamepasscounter.com/

[Twitter]
Dan vindt ik deze nuttiger:
https://gamepassport.net/

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:50:
[...]

De added value is toch wel nihil, vind ik. Het overzicht in de apps (Windows, IOS...) is gewoon zoveel beter, én officieel. Die fan-webpage lijkt me enkel handig voor de uitzonderlijke keren dat je enkel web-toegang hebt.
Eigenlijk helemaal niet mee eens... Die pagina is alleen al handig omdat hij sneller laadt dan de gamepass app zelfs maar opstart.
De game lijst zelf voegt verder niet heel veel toe, maar de coming soon en leaving lijstjes geven meer info. Ik vind het bv nog steeds stom dat de gamepass app niet zegt wanneer die games dan weg gaan bij de lijst zelf, alleen in de notificatie als je die toevallig een keer krijgt (dat dan even los van dat ze hier sowieso veel transparanter in zouden mogen zijn).

Ik heb hem in ieder geval gelijk gebookmarkt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ah die is idd beter. Ik kende hem nog niet. _/-\o_

@Twixie ik vind de huidige officiele apps van Microsoft of zowel Windows10 als iOS behoorlijk buggy. Werkt vaker niet dan wel. Krijg berichten met vertraging of geen notificaties etc etc. Als ik in die apps moet gaan zoeken naar games, laat maar dan.... Ik vind deze websites veel handiger en laden sneller.

[Voor 36% gewijzigd door MRE-Inc op 04-06-2021 09:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:44

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Hier gaat de Gamepass eruit. Het is allemaal leuk die honderden games maar merk zelf dat ik voornamelijk enkele spellen speel; toptitels zoals RDR, GTA, Elder Scrolls, straks Flight sim en jaarlijks Fifa. En deze staan behalve ES en Flight Sim niet snel op de Gamepass. Ik krijg heel erg een Netflix-gevoel erbij, een enorm aanbod waar ik amper gebruik van maak. Of ik ga het gebruiken omdat het er is en niet omdat ik voor die games nou echt warm voor loop. Wat dan meestal resulteert in slechts een paar uur gametime.

Met de nieuwe ES en Microsoft Flight Simulator ga ik het weer heroverwegen, tot die tijd lijkt dit model vooral een potentiële doorlopende moneysink voor mij.

PV Output |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
tuinïnen schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:58:
Hier gaat de Gamepass eruit. Het is allemaal leuk die honderden games maar merk zelf dat ik voornamelijk enkele spellen speel; toptitels zoals RDR, GTA, Elder Scrolls, straks Flight sim en jaarlijks Fifa. En deze staan behalve ES en Flight Sim niet snel op de Gamepass. Ik krijg heel erg een Netflix-gevoel erbij, een enorm aanbod waar ik amper gebruik van maak. Of ik ga het gebruiken omdat het er is en niet omdat ik voor die games nou echt warm voor loop. Wat dan meestal resulteert in slechts een paar uur gametime.

Met de nieuwe ES en Microsoft Flight Simulator ga ik het weer heroverwegen, tot die tijd lijkt dit model vooral een potentiële doorlopende moneysink voor mij.
Ik kan gamepass niet los zien van m'n Series S console. Voor mij is het één tof geheel.
Van de week nog m'n einddatum verlengd met tien weken voor tien euro en vier maanden voor twintig euro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:47
Ik vind gamepass ook een geweldige aanvulling voor mijn Series X. Omdat ik 3 jaar voor minder dan €100 gescoord heb was het sowieso een no-brainer. Dat zijn qua spellen misschien 5 koopjes in 3 jaar tijd. Dus meer dan waard.

Na de 3 jaar ga ik weer verder kijken wat mogelijk is. Als ik dan de volle mep moet betalen, gaat het misschien een ander verhaal worden. Tot die tijd amuseren wij ons lekker met het royale aanbod :)

Wat hier waarschijnlijk ook het verschil maakt is dat er voor de Series X 3 jaar lang geen console in huis geweest is. Dus het hele gamepass assortiment is nieuw en leuk om te ontdekken.

Xbox: Xbos NL - Main game: Shadow of the Tomb Raider

• zetje01
BizzieBis schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:57:
Ik vind gamepass ook een geweldige aanvulling voor mijn Series X. Omdat ik 3 jaar voor minder dan €100 gescoord heb was het sowieso een no-brainer. Dat zijn qua spellen misschien 5 koopjes in 3 jaar tijd. Dus meer dan waard.

Na de 3 jaar ga ik weer verder kijken wat mogelijk is. Als ik dan de volle mep moet betalen, gaat het misschien een ander verhaal worden. Tot die tijd amuseren wij ons lekker met het royale aanbod :)

Wat hier waarschijnlijk ook het verschil maakt is dat er voor de Series X 3 jaar lang geen console in huis geweest is. Dus het hele gamepass assortiment is nieuw en leuk om te ontdekken.
Yeah, je kan racen, vliegen, schieten, platformen, puzzelen, adventuren, RPG-en, noem maar op.
En inderdaad, over een paar jaar zien we wel weer verder. Voor nu is het een hele fijne console met spelletjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zetje01
Een jaar EA-play converteert nu naar slechts 2 maanden GamePassUltimate.

[Voor 4% gewijzigd door zetje01 op 08-06-2021 12:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
@zetje01 dat was een maand geleden al zo ;)

X-Box ID; Narada1985 - PV installatie; 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / 125° Zuid-Oost / dakhelling 45°

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

tuinïnen schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:58:

Niet? ik zag laatst GTAV staan en nu met EA Play inbegrepen kan je sinds een maand ofzo ook al FIFA21 spelen.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 01:10
Thalaron schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:57:
@zetje01 dat was een maand geleden al zo ;)
Das jammer. Wat is nu de beste conversie? Xbox live gold?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d.bakker84
Yes, of de 7 dagen GPU codes, maar dat is natuurlijk wel wat meer werk om te redeemen allemaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-06 14:17
Xbox live gold conversie is toch aan banden gelegd?`

edit:
Ik had het mis.

[Voor 21% gewijzigd door toos87 op 08-06-2021 15:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-06 17:12
toos87 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:48:
Xbox live gold conversie is toch aan banden gelegd?
Ik heb begin van de maand nog de Brazilië route gedaan. Die werkt nog steeds. 3 jaar ultimate voor 100 euro. 113 euro als je het al een keer eerder hebt gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:02

On_E

Housemusic

toos87 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:48:
Xbox live gold conversie is toch aan banden gelegd?
Nope.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nano
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18-06 16:41
Ik probeer mijn huidige XBL om te zetten naar GPU middels de 1 euro deal. Echter wordt mij gevraagd om creditcard gegevens in te voeren, welke ik niet heb. Wel heb ik nog genoeg geld op mijn Microsoft account staan om dit te betalen. Toch lukt het niet om het om te zetten zonder creditcard. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit zou moeten doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ariekanari
@Nano Je moet een geldig betaalmiddel koppelen, want Game Pass is in principe een abonnement. Microsoft tegoed/saldo kan niet gebruikt worden voor het betalen van abonnementsdiensten.

Toevoeging. Ik heb even gekeken in mijn Microsoft account.
Betaling en facturering. Je kan een nieuw betalingswijze toevoegen (w.o. creditcard, iDeal, PayPal). Zelf heb ik een creditcard gekoppeld dus ik weet niet of iDeal of PayPal als gekoppelde betaalwijze wordt geaccepteerd om GamePass te activeren.

[Voor 51% gewijzigd door ariekanari op 08-06-2021 21:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nano
ariekanari schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:54:
@Nano Je moet een geldig betaalmiddel koppelen, want Game Pass is in principe een abonnement. Microsoft tegoed/saldo kan niet gebruikt worden voor het betalen van abonnementsdiensten.

Toevoeging. Ik heb even gekeken in mijn Microsoft account.
Betaling en facturering. Je kan een nieuw betalingswijze toevoegen (w.o. creditcard, iDeal, PayPal). Zelf heb ik een creditcard gekoppeld dus ik weet niet of iDeal of PayPal als gekoppelde betaalwijze wordt geaccepteerd om GamePass te activeren.
Ideal had ik inderdaad al toegevoegd, maar deze kan je niet gebruiken met GPU. Ik zie nu ik dit bericht schrijf, de melding dat er meerdere berichten over de '1 euro truc' in dit topic staan. Ik zal daar eerst even in gaan zoeken voordat ik verdere vragen stel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 06:11
@Nano En werkt het niet als je een gpu code koopt voor een week en dat die dan automatisch live gold omzet...

gewoon cc van je vriend,ouders lenen en gamepass activeren daarna betaalgegevens verwijderen uit je account.

[Voor 33% gewijzigd door Amaze86 op 08-06-2021 23:18]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nano
Amaze86 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:52:
@Nano En werkt het niet als je een gpu code koopt voor een week en dat die dan automatisch live gold omzet...
Dit werkt inderdaad wel. Thanks!

• continue12345
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:06
Is het mog steeds zo dat als ik bol koop voor 60 euro ik deze voor 1 euro om kan zetten naar gamepass ultimate?

• Amaze86
  • Laatst online: 06:11
continue12345 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:32:
Is het mog steeds zo dat als ik bol koop voor 60 euro ik deze voor 1 euro om kan zetten naar gamepass ultimate?
Neem aan van wel, gaat hele topic over :) plus kan al voor 3 jaar €90

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0Henk 'm!

• continue12345
Ter info de Gold omzetting naar GPU werkt helaas niet meer. Correctie heb nu 7 daagse pas er op gezet en dan zet hij het wel naar 13 maanden om:)

[Voor 42% gewijzigd door continue12345 op 13-06-2021 09:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18-06 20:12
Iemand enig idee hoe je kan betalen met Ideal, ik heb bij mijn account betalingswijze van ideal toegevoegt, is geverifieerd met 1cent afschrijving.

Maar vervolgens als ik dan de xbox game pass wil aanschaven, staat Ideal er wel tussen, maar niet te selecteren en kan ik vervolgens alleen mijn MS-rekeningssaldo selecteren of weer nieuwe betalingswijze toevoegen. Nee fuck off met je CC / Paypal.

Ligt het er mss aan dat ik jarenlang xbox gold heb gehad (afgelopen op 2015)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d.bakker84
Albinoraptor schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:46:
Iemand enig idee hoe je kan betalen met Ideal, ik heb bij mijn account betalingswijze van ideal toegevoegt, is geverifieerd met 1cent afschrijving.

Maar vervolgens als ik dan de xbox game pass wil aanschaven, staat Ideal er wel tussen, maar niet te selecteren en kan ik vervolgens alleen mijn MS-rekeningssaldo selecteren of weer nieuwe betalingswijze toevoegen. Nee fuck off met je CC / Paypal.

Ligt het er mss aan dat ik jarenlang xbox gold heb gehad (afgelopen op 2015)?
Volgens mij is iDeal niet mogelijk om dat je in feite een abonnement afsluit en Microsoft daar geen iDeal voor accepteert. Dus je zult toch cc moeten gebruiken, of een GPU prepaid kaart van een week moeten gebruiken bijvoorbeeld.

Off topic: wat is er eigenlijk mis met een creditcard? Heeft echt wel zo zijn voordelen en ik gebruik hem regelmatig.

[Voor 6% gewijzigd door d.bakker84 op 13-06-2021 13:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18-06 20:12
Niets mis met CC op zich, alleen heb ik er geen op dit moment en ook weinig zin om er 1 gaan te aanschaven, ik was vooral geintereseerd om het eens maandje te proberen om te kijken of het wat is voor mij, beetje impuls actie omdat ik me wat aan het vervelen was.

Maar goed het impulsieve is er al af, dus dan maar geen game pass. :)

IIg bedankt voor snelle antwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d.bakker84
Albinoraptor schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:01:
Niets mis met CC op zich, alleen heb ik er geen op dit moment en ook weinig zin om er 1 gaan te aanschaven, ik was vooral geintereseerd om het eens maandje te proberen om te kijken of het wat is voor mij, beetje impuls actie omdat ik me wat aan het vervelen was.

Voor ruim een euro kan je ook een weekcode kopen als je het een keer wilt proberen 😉

Acties:
  • +7Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:46
Paypal kun je tegenwoordig ook aan een normale bankrekening koppelen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07:13
@sdk1985 de ontvanger kan wel eisen dat er een CC aan de paypal rekening zit gekoppeld. Daar ben ik in het verleden al eens tegenaan gelopen met een Microsoft dienst. Dan krijg je na kiezen van je paypal rekening gewoon doodleuk de melding dat er een CC aan gekoppeld moet zijn.

Geen idee of dat hier ook het geval is.

[Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 14-06-2021 00:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Caelorum schreef op maandag 14 juni 2021 @ 00:55:
@sdk1985 de ontvanger kan wel eisen dat er een CC aan de paypal rekening zit gekoppeld. Daar ben ik in het verleden al eens tegenaan gelopen met een Microsoft dienst. Dan krijg je na kiezen van je paypal rekening gewoon doodleuk de melding dat er een CC aan gekoppeld moet zijn.

Geen idee of dat hier ook het geval is.
Nee, ik heb Paypal aan mijn rekening gekoppeld en kon t gebruiken voor Game Pass.

Acties:
  • +3Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:59:
[...]
Daarom is de vergelijking met Netflix ook wel mooi.
Heb even je post gequote uit het andere topic, omdat je volgens mij wel interesse had in de discussie an sich.

De vergelijking met Netflix gaat niet helemaal op. Het verdienmodel van games is natuurlijk ontzettend veranderd. Waar je vroeger enkel de aanschaf als omzet kon genereren, kun je nu door lootboxes, battle passes en andere IAP's natuurlijk veel meer omzet genereren los van de aanschafsprijs. Netflix heeft eigenlijk enkel inkomsten op basis van het abonnementsgeld (niet helemaal waar als je hun cijfers ziet, maar wel veruit het grootste gedeelte). Het is niet dat je binnen een film tegen betaling een ander kostuum voor de hoofdrolspeler kunt kiezen. Of een ander einde bij betaling van 3 euro. Daar zit voor een groot deel dan ook de kracht van een dienst als Gamepass. Zelfs games die op Gamepass komen te staan zien groei in hun aantal verkopen.

Als je naar Gamepass kijkt, zijn de afgelopen kwartalen de omzetten die Microsoft daar uit haalt enorm gestegen. Ik kan de link zo snel niet meer vinden, maar Microsoft zet enkel met Gamepass elke maand al bijna meer om dan welke exclusive van Nintendo of Sony dan ook. Nu is het niet eerlijk om deze 1 op 1 met elkaar te vergelijken, maar het geeft wel aan dat er zeker omzet uit te halen is.

Of ze puur met Gamepass winst maken durf ik te betwijfelen, maar in meerdere interviews heeft Microsoft duidelijk aangegeven dat het ook niet hoeft. Een groot deel wordt afgeschreven op 'advertising costs'. En omdat Gamepass leden meer uitgeven per jaar dan Xbox-eigenaren zonder Gamepass, lijkt mij dat wel een prima argument.

Maar dat zijn allemaal argumenten waar wij als gamer ons eigenlijk niet druk om moeten maken. Het zal mij aan mijn reet roesten hoeveel Microsoft verdiend of hoeveel ze het kost. Naja, heb er aandelen in, dus dat is nu ook niet 100% waar :+

Het enige wat Gamepass biedt is méér keuze. Het beperkt je niet om je games aan te schaffen zoals je dat nu doet. Je kunt nog steeds een fysieke game kopen. Zelfs een game die uit Gamepass gaat kun je aanschaffen, met korting zelfs (wat schijnbaar dus volop gedaan wordt). Dus aan de kant van de gamer heb je meer keuze en er zijn nog nooit zoveel games verschenen voor de Xbox. Daar tegenover staat dat Microsoft nog nooit zoveel aan hun gamingdivisie heeft verdiend als de afgelopen kwartalen.

Enige kantekening die je wel moet plaatsen is bijvoorbeeld het effect wat Steam heeft gehad. Hoeveel van jullie kopen er nog fysieke PC-games? Die markt is echt volledig verdampt, zonder (naar mijn idee) enorme hordes met tegenstanders. Kijk naar een dienst als Disney+, wat effectief films die normaal gezien in de bioscoop zouden uitkomen, direct naar streaming laat gaan. Ook daar zie ik de komende vijf jaar veel veranderen. De manier van media consumeren is gewoon ontzettend veel veranderd. En de cijfers laten zien dat gebruikers er schijnbaar op zitten te wachten. De vraag zal zijn of de 'old skool' of conservatieve gamer over een paar jaar nog fysieke media kan aanschaffen. Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken eigenlijk. Hoop het uiteraard wel, want voor mij blijft het hebben van een keuze voorop staan.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 07:41
Wom schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:25:
[...]

Heb even je post gequote uit het andere topic, omdat je volgens mij wel interesse had in de discussie an sich.

De vergelijking met Netflix gaat niet helemaal op. Het verdienmodel van games is natuurlijk ontzettend veranderd. Waar je vroeger enkel de aanschaf als omzet kon genereren, kun je nu door lootboxes, battle passes en andere IAP's natuurlijk veel meer omzet genereren los van de aanschafsprijs. Netflix heeft eigenlijk enkel inkomsten op basis van het abonnementsgeld (niet helemaal waar als je hun cijfers ziet, maar wel veruit het grootste gedeelte). Het is niet dat je binnen een film tegen betaling een ander kostuum voor de hoofdrolspeler kunt kiezen. Of een ander einde bij betaling van 3 euro. Daar zit voor een groot deel dan ook de kracht van een dienst als Gamepass. Zelfs games die op Gamepass komen te staan zien groei in hun aantal verkopen.

Als je naar Gamepass kijkt, zijn de afgelopen kwartalen de omzetten die Microsoft daar uit haalt enorm gestegen. Ik kan de link zo snel niet meer vinden, maar Microsoft zet enkel met Gamepass elke maand al bijna meer om dan welke exclusive van Nintendo of Sony dan ook. Nu is het niet eerlijk om deze 1 op 1 met elkaar te vergelijken, maar het geeft wel aan dat er zeker omzet uit te halen is.

Of ze puur met Gamepass winst maken durf ik te betwijfelen, maar in meerdere interviews heeft Microsoft duidelijk aangegeven dat het ook niet hoeft. Een groot deel wordt afgeschreven op 'advertising costs'. En omdat Gamepass leden meer uitgeven per jaar dan Xbox-eigenaren zonder Gamepass, lijkt mij dat wel een prima argument.

Maar dat zijn allemaal argumenten waar wij als gamer ons eigenlijk niet druk om moeten maken. Het zal mij aan mijn reet roesten hoeveel Microsoft verdiend of hoeveel ze het kost. Naja, heb er aandelen in, dus dat is nu ook niet 100% waar :+

Het enige wat Gamepass biedt is méér keuze. Het beperkt je niet om je games aan te schaffen zoals je dat nu doet. Je kunt nog steeds een fysieke game kopen. Zelfs een game die uit Gamepass gaat kun je aanschaffen, met korting zelfs (wat schijnbaar dus volop gedaan wordt). Dus aan de kant van de gamer heb je meer keuze en er zijn nog nooit zoveel games verschenen voor de Xbox. Daar tegenover staat dat Microsoft nog nooit zoveel aan hun gamingdivisie heeft verdiend als de afgelopen kwartalen.

Enige kantekening die je wel moet plaatsen is bijvoorbeeld het effect wat Steam heeft gehad. Hoeveel van jullie kopen er nog fysieke PC-games? Die markt is echt volledig verdampt, zonder (naar mijn idee) enorme hordes met tegenstanders. Kijk naar een dienst als Disney+, wat effectief films die normaal gezien in de bioscoop zouden uitkomen, direct naar streaming laat gaan. Ook daar zie ik de komende vijf jaar veel veranderen. De manier van media consumeren is gewoon ontzettend veel veranderd. En de cijfers laten zien dat gebruikers er schijnbaar op zitten te wachten. De vraag zal zijn of de 'old skool' of conservatieve gamer over een paar jaar nog fysieke media kan aanschaffen. Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken eigenlijk. Hoop het uiteraard wel, want voor mij blijft het hebben van een keuze voorop staan.
Waarom het verdienmodel wel interessant is voor ons gamers is de incentives die een dienst als gamepass met zich mee zal brengen. Volgens mij zal MS er bij gebaat zijn als gamers terugkomen om zo het abonnement door te laten lopen. Dat lukt beter met games waarbij je telkens kleine hoeveelheden nieuwe content dropt dan in 1 keer een relatief korte big budget game. Zo’n big budget game helpt namelijk niet om mensen langer lid te laten zijn van gamepass. Misschien werkt het nog wel als lokkertje, maar niet al retentie. Denk aan Netflix die in het begin veel big budget films had om mensen te lokken (Marvel ed) en vervolgens toch meer op kwantiteit is gaan inzetten.

• XeNoBiTe
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Heb al veel gezocht maar niet eenduidig antwoord gevonden. In november 2023 loopt m’n game pass ultimate af. Kan ik nu alvast/weer Ultimate met vier maanden verlengen tot maart 2024 in ruil voor een twaalf maanden live gold kaart? Of werkt dit niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!
XeNoBiTe schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:46:
Heb al veel gezocht maar niet eenduidig antwoord gevonden. In november 2023 loopt m’n game pass ultimate af. Kan ik nu alvast/weer Ultimate met vier maanden verlengen tot maart 2024 in ruil voor een twaalf maanden live gold kaart? Of werkt dit niet?
Ja dat kan. Maar waarom zou je? Echt goedkoop is het dan niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:43:
[...]

Waarom het verdienmodel wel interessant is voor ons gamers is de incentives die een dienst als gamepass met zich mee zal brengen. Volgens mij zal MS er bij gebaat zijn als gamers terugkomen om zo het abonnement door te laten lopen. Dat lukt beter met games waarbij je telkens kleine hoeveelheden nieuwe content dropt dan in 1 keer een relatief korte big budget game. Zo’n big budget game helpt namelijk niet om mensen langer lid te laten zijn van gamepass. Misschien werkt het nog wel als lokkertje, maar niet al retentie. Denk aan Netflix die in het begin veel big budget films had om mensen te lokken (Marvel ed) en vervolgens toch meer op kwantiteit is gaan inzetten.
Je moet iets aanbieden waardoor mensen die dienst willen afnemen, klopt helemaal. Waar dat in het begin de grote blockbuster films waren, lijkt dat nu vooral het aanbod aan eigen series te zijn. Als je ziet waar Netflix zijn geld investeert, gaat dat vooral naar eigen content. Gezien de nog steed stijgende abonnements afnemers, lijkt me dit tot op heden een juiste manier van werken. Nu ben ik niet helemaal bekend met het Netflix-aanbod, maar er zijn toch al flink wat series geweest waar iedereen het een tijdje over had.

Nu, Microsoft heeft natuurlijk een soortgelijk iets gedaan door 1st party titel per default uit te brengen op Gamepass. Door het huidige aantal aan 1st party studio's kunnen ze inmiddels elk kwartaal minimaal één eigen game uitbrengen. Daarnaast brengen ze een service zoals EA Play binnen het pakket en zorgen ze er voor dat je binnen dat abonnement ook nog eens kunt streamen (met games die hun besturing daar op aanpassen). Dat is natuurlijk inmiddels een breed aanbod geworden, wat voor eigenaren van een Xbox console of geinteresseerden in de media erg aantrekkelijk is.

Alles valt of staat met de kwaliteit van datgene wat ze gaan uitbrengen. Blijft het waard om Gamepass aan te houden als abonnee? Dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Heel subjectief iets. Maar als het aanbod zo blijft groeien zoals het nu doet, dan is de rekensom een eenvoudige. Iets wat Forbes ook inmiddels ontdekt heeft; https://www.forbes.com/si...es-will-snowball-quickly/

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:43:
[...]

Het is inderdaad wel interessant, ook domweg om de reden dat het een idee van de toekomst kan geven. In de zin van, als het nu eigenlijk niet rendabel zou zijn, dan kan het dus niet zo goed blijven als nu. De prijs zou omhoog moeten of minder games. Maar goed, gelukkig lijkt dat wel goed te zitten.

Wat betreft games met steeds kleine content drops, daar zul je sommige gamers wel mee vast kunnen houden maar ik denk ook genoeg niet. Zelf ben ik daar helemaal geen fan van en dan wacht ik wel tot er genoeg content is om achter mekaar te consumeren (of de hele game in het geval van iets als life is strange). Andere games ben ik op een gegeven moment wel klaar mee... Bv Minecraft dungeons, is van alles in gebeurd sinds ik het de laatste keer gespeeld heb geloof ik maar het trekt me niet meer zo omdat ik domweg door ben naar andere games.

Ze zullen ongetwijfeld wel genoeg games blijven brengen met van dat soort regelmatige updates, maar ik denk dat het een mix blijft waarin ook nog genoeg ruimte zal zijn voor meer traditionele games. Anders jagen ze namelijk juist gamers zoals ik weg.

En eigenlijk is dat de belangrijkste reden dat ik me ook niet zo druk maak om de andere zorgen die je vaker hoort, zoals dat straks alles alleen nog maar in abonnementen zou zitten of dat de prijzen omhoog gaan als alles opgekocht is door een paar partijen. Als ze het te bont maken dan pikken spelers het niet meer en er is altijd wel weer een andere partij die dan in het gat wil springen. Als alle studio's opgekocht zijn en iedereen is ontevreden dan nemen de werknemers ontslag en richten ze hun eigen studios weer op. Uiteindelijk zijn games kunst, worst case scenario is dat we een tijdje minder leuke AAA games krijgen, maar dan spelen we games met wat minder budget en komt het ook wel weer goed :)
En mijn inschatting is dat Microsoft dit ook weet en het daarom niet zo bont zal maken (voorlopig, mochten ze ooit heel dominant worden liggen de kaarten weer anders).

• XeNoBiTe
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Finraziel schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:57:
[...]

Ja dat kan. Maar waarom zou je? Echt goedkoop is het dan niet.
Thanks! True, maar mocht er eens een hele mooie aanbieding langskomen dan sla ik toe. Risico is natuurlijk dat MSFT de maandkosten tegen die tijd flink verhoogd dus dan is een tientje per maand een mooi alternatief.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03:56
Er zijn grofweg vijf argumenten die worden gebruikt door sceptici tegen Xbox Gamepass als ik de discussies zo heb gehoord de afgelopen jaren, waarbij ik mijn beeld ten aanzien van die argumenten geef.

-Een subscription service zorgt voor slechtere kwaliteit games, waarbij men verwijst naar Netflix.
Ten eerste, ook voor Netflix kwamen er veel slechte films en series uit, maar die waren niet zo zichtbaar als nu. Ik speurde in de jaren 90 en begin 2000 elke week door de DVD bakken bij de FRS en de Mediamarkt en wat een troep kwam je daar toch tegen. Ik vind het verwijt dat Netflix en andere streamingsdiensten dus heeft gezorgd voor slechte kwaliteit series en films dan ook echt niet onderbouwd. Laat staan een onderbouwing van games die in Gamepass komen. De service is nu al bijna 4 jaar actief en kent enorm veel goede games. https://opencritic.com/br...s/xbox-game-pass-ultimate geeft een beeld van de games met goede reviews.

Dat je wellicht geen fan bent van Xbox games, tja dat is iets persoonlijks, maar ik moet de eerste onderbouwing nog zien dat de kwaliteit van Xbox games gekoppeld is aan de Gamepass service. Ik zie het niet. Juist de kwaliteit van games die het afgelopen jaar zijn gereleased in Gamepass en de first day releases in Gamepass, zoals gisteren ook weer is getoond tonen dit in mijn optiek oiok niet aan. Integendeel zou ik zelfs zeggen.

-De games moeten worden gevuld met filler content want anders is het niet aantrekkelijk.
Tja, als filler content synoniem is voor een goede support na launch, zoals Sea of Thieves, Gears of War 5, Forza Horizon 4, Grounded en Microsoft Flight Simulator, dan hebben ze helemaal gelijk. Met uitzondering van Sea of Thieves, kan ik geen game bedenken die te weinig content had om te launchen. En ik geloof niet dat het gebrek aan content in Sea of Thieves werd veroorzaakt door het subscription model. Daarnaast zit er in geen enkele Xbox games microtransactions die van invloed zijn op de gameplay. Net zoals in elke andere MP game zitten er gewoon cosmetics in en daar heb ik helemaal geen problemen mee. In sommige gamepassgames koop ik dat juist bewust omdat ik me op een of andere manier schuldig voel dat ik zo onwijs veel content krijg voor zo weinig geld. Maar, mocht iemand dit argument kunnen onderbouwen, dan hoor ik het graag.

-Gamepass is slecht voor developers
Ik vraag het me af. Als het slecht zou zijn voor developers, waarom zijn er dan gisteren onwijs veel games aangekondigd day one in Gamepass? Waarom zijn er developers die aangeven juist hun omzet qua sales te hebben zien stijgen nadat ze hun game in Gamepass hebben uitgebracht? Waarom zijn met name kleine developers zo blij met Itimed) exclusives op alle platformen. Omdat ze gewoon zekerheid hebben dat ze niet na 1 flop hun hele hebben en houden moeten verkopen omdat ze gewoon failliet zijn. Het maken van games is een groot financieel risico gelet op de enorme concurrentie op de huidige game markt. Maar net zoals hiervoor heb ik dus geen onderbouwing gezien voor dit argument. Integendeel dus.

Dat mensen zeggen, ik wacht wel op het feit dat die in Gamepass komt en dat dit dus slecht zou zijn, zijn in mijn optiek dezelfde type mensen die hadden gewacht op een sale of totdat die in PS+ of Gold komt.

Wat ik erger vind en ik denk dat dat een groter nadeel oplevert voor de developers (ook al kan ik dat niet staven met gegevens) is het 2e hands kopen en doorverkopen van fysieke games. Ik heb wel eens wat voorbeelden voorbij zien komen dat men tegen een dergelijk subscriptionservice is omdat dit oneerlijk is voor developers, maar tegelijkertijd juist wel fysiek willen gamen, zodat men tweede hands games kan kopen en verkopen. Hoe raar is dat.

-Gamepass is niet sustainable
Het bestaat en het wordt enkel en alleen maar groter en populairder. Een dergelijke subscription service is denk ik enorm kostbaar om op te starten, maar is, als je een kritische massa hebt bereikt, enorm lucratief.
Ik heb geen enkel argument gehoord waardoor ik twijfel aan het feit dat MS over een jaar denkt, nah, laten we er maar de stekker er uit trekken. What were we thinking. Phil! YOU ARE FIRED! Dat Netflix financieel het erg lastig heeft of heeft gehad, prima. Zoals hiervoor aangegeven, dat is in feite hun enige inkomstenbron. Xbox heeft naast Gamepass ook nog gewoon hun inkomsten uit de verkoop van games, hardware en ingame aankopen. Toch een hele andere tak van sport dan Netflix. Ik vind het eerder te vergelijken met Prime Video. Namelijk een onderdeel van een miljardenbedrijf die voornamelijk engagement zoekt in hun diensten. En niet zozeer een keer 70 of 80 euro bij een launch van een nieuwe game. Maar ook hiervoor geldt, mochten daar aanwijzigingen voor zijn, dan hoor ik dat graag.

-De games zijn niet je eigendom en kunnen uit je library worden gehaald.
Klopt helemaal. :) Echter met uitzondering van een game als Red Dead Redemption en GTA staan games er op zich behoorlijk lang op. Mocht je toevallig toch een game aan het spelen zijn die uit de service gaat, kun je hem met korting digitaal kopen.

------------

Ik vind een discussie dan ook prima, echter wel op de juiste plek, want als je een discussie over een service voert op een plek waar de meesten de service niet gebruiken is een beetje vreemd toch?

Gamertag: VAS taijyn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thalaron
Ik denk dat je GamePass niet als verdienmodel op zich moet zien, maar een manier van gebruikers aan je platform binden.

Des te meer abonnees, des te meer mag een AAA game kosten om rendabel te blijven. Indien GP abonnee goedkoper aanvoelt dan games aanschaffen dan blijven mensen(?).

Indien MS mij 1 keer in de 3-4 maanden een game geeft die mij anders €60-70 zou kosten dan loont het voor mij. Wellicht zou MS meer verdienen per individuele game zonder GP, echter blijft dat keer op keer een gok. Nu kan men meer risico nemen omdat er een stabiele stroom van inkomsten is.

Of je met 4 mega super AAA(A) games nu X verdient waarbij het keer op keer een gok is of je je kosten eruit haalt, of 40 keer AAA(A) waarbij je 50% minder winst maakt, maar wel 25x zoveel omzet draait ofzo…

X-Box ID; Narada1985 - PV installatie; 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / 125° Zuid-Oost / dakhelling 45°

• Twixie
Ze gaan daar wel redelijk kort door de bocht in hun vergelijking met Sony. Gamepass blijft een abonnementsdienst. Na die 3 jaar heb je letterlijk 0 games. Dat wil zeggen dat als je wil vergelijken, je eigenlijk moet vergelijken met het aankopen van een Sony game en het na het uitspelen terug verkopen. Dan is een PS5 game ineens niet meer $70 maar pakweg $25. En kost het je dus op 3 jaar $300, vs $360 voor GPU. Zelfs dan is $60 natuurlijk peanuts voor de extra luxe van een hele library ter beschikking te hebben.

• mobygo76
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online
Ik denk dat de game pass zeker wel winst kan draaien. Echter niet in de eerste 10 jaar omdat je bij het aanbieden van een nieuwe dienst eerst flink moet investeren. Xbox komt van ver in vergelijking met Playstation. Dat gat dicht je niet in een paar jaar. Daar is Microsoft zich ook wel van bewust. Ze kijken naar het grotere plaatje. Gaming is booming en de corona crisis heeft dit alleen maar versterkt. Ze willen marktleider worden, dan is de inhaalslag geen sprint maar een marathon.
Trouwens nog als aanvulling dat de Gamepass juiste half gebakken spellen gaat opleveren, we zien dat Stadia er ook al is. Er zijn teveel concurrenten om je klanten niet serieus te nemen. De abonnementen schieten als paddestoelen uit de grond. Mensen gaan steeds kritischer kijken welke abonnementen behoud ik en wat zeg ik op. De concurrentie maakt juist dat de games beter worden.
Zelf heb ik een hekel aan maandelijks terugkerende kosten, dus ik koop altijd minimaal per 12 maanden vooruit. Bij Disney Plus, EA play op de playstation, playstation plus maar ook Gamepass. Ook mijn mobiel koop ik gewoon contant, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:52:

-De games zijn niet je eigendom en kunnen uit je library worden gehaald.
Klopt helemaal. :) Echter met uitzondering van een game als Red Dead Redemption en GTA staan games er op zich behoorlijk lang op. Mocht je toevallig toch een game aan het spelen zijn die uit de service gaat, kun je hem met korting digitaal kopen.
Games zijn overigens nooit je eigendom. Je koopt een licentie om het te spelen. De eventuele fysieke media die je in kast hebt staan in een doosje, is idd van jou, maar wat erop staat niet. Het enige wat je nog zou kunnen zeggen is dat wanneer je volledig offline bent, je met fysieke media de game wel kan spelen er van uitgaande dat de huidige generatie consoles inclusief XBox One en PS4 niet om de zoveel tijd toch een online check doen en bij een mislukte check de boel op slot gooien.

• Safri7879
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-06 09:38
Misschien hier al eerder gevraagd. Heb met name interesse in Xcloud icm Gamepass voor mijn PC. Nu is de beta aan het uitrollen. Iemand die me iets kan vertellen over de performance?

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18-06 18:05
MRE-Inc schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Games zijn overigens nooit je eigendom. Je koopt een licentie om het te spelen. De eventuele fysieke media die je in kast hebt staan in een doosje, is idd van jou, maar wat erop staat niet. Het enige wat je nog zou kunnen zeggen is dat wanneer je volledig offline bent, je met fysieke media de game wel kan spelen er van uitgaande dat de huidige generatie consoles inclusief XBox One en PS4 niet om de zoveel tijd toch een online check doen en bij een mislukte check de boel op slot gooien.
Tuurlijk maar dat vind ik echt iets anders. Je kunt hem altijd spelen, installeren etc. wanneer je maar wilt, ook over 20 jaar als je een nostalgische bui hebt. Bij Gamepass wordt een game er soms af gehaald en kun je niet spelen. Ieder moet voor zichzelf beslissen of dat erg is, Gamepass heeft weer andere voordelen, maar ik zie wel een groot verschil. Die online check is er een tijdje geweest voor sommige games maar daar is bijna iedereen weer vanaf gestapt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:30
Safri7879 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:11:
Misschien her al eerder gevraagd. Heb met name interesse in Xcloud icm Gamepass voor mijn PC. Nu is de beta aan het uitrollen. Iemand die me iets kan vertellen over de performance?
Performance ligt heel erg aan het spel dat je speelt. Racen en FPS vind ik (nog) niet soepel genoeg draaien. Resolutie is ook wat lager dan op de PC op dit moment nog (720p volgens mij).
Maar op zich is het wel heel leuk. Ik gebruik het op mijn iPad Pro met een xbox controller als ik geen pc in de buurt heb. Je moet wel goede WiFi hebben.
Het feit dat je niet hoeft te installeren is ook erg fijn. Na een minuutje initialiseren kan je al spelen. Ik gebruik dit dus ook om te checken of een spel de moeite waard is om op de pc te installeren.

Ik zie wel mogelijkheden voor de toekomst. Zeker wanneer zakelijke reizen weer beginnen en ik regelmatig ‘s avonds op een hotelkamer zit :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 23:19
Safri7879 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:11:
Misschien her al eerder gevraagd. Heb met name interesse in Xcloud icm Gamepass voor mijn PC. Nu is de beta aan het uitrollen. Iemand die me iets kan vertellen over de performance?
Het ziet er soms wat matig uit, de bitrate kan wel wat omhoog naar mijn mening. De resolutie zit vast op Xbox One S niveau, en dat is in de tijd van Xbox Series X's niet al te best.

Op mijn Chromebook "PC" is het overigens een stuk beter dan op mijn specifieke Android device (een Samsung Galaxy A50). Daar valt (te) vaak de Bluetooth verbinding van mijn controller weg, waardoor het onspeelbaar is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Als je een game wilt blijven spelen kun je hem later toch altijd in de aanbieding kopen?

in plaats van 60-80 euro betaal je dan 10 of 20 euro. Terwijl je het wel sinds dag 1 hebt kunnen spelen. Zeker als je voornamelijk digitaal wilt gaan is dat toch best snel goedkoper. Je moet uiteraard wel meer dan 1 of 2 gamepass games per jaar spelen. Maar kopen hoef je alleen de games met een grote replay waarde.

Het ligt allemaal aan je game-stijl. wil je de nieuwste games spelen en veel games per jaar. Dan is GP snel een mooie deal. Speel je enkele games en pas als ze goed zijn afgeprijst, en wil je ook niet vaak eens een game gewoon bekijken voor je erover besluit. Dan laat je GP lekker liggen. (helemaal als je ook geen gold nodig hebt omdat je alleen SP speelt.)

I got a bad feeling about this.

• mrtl
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 23:19
Albinoraptor schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:01:

Ik betaal met automatische incasso (SEPA). Verifiëren met iDeal, vervolgens wordt het maandelijks afgeschreven. En een credit card is tegenwoordig gewoon gratis bij diensten als Revolut, of in ieder geval goedkoop als je voor een echte bank als Bunq gaat. Ik heb in ieder geval geen reden om er geen in huis te hebben.

• Thalaron
Twixie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:20:
[...]
Na die 3 jaar heb je letterlijk 0 games
Ik pik dit stukje er even uit gezien dit, in ieder geval zoals het nu werkt, niet klopt.

Ik ga even uit van Game Pass Ultimate en daarbij krijg je ook Gold erbij. Ik heb al iets van 30 game licenties 'gratis' via Games for Gold waarbij o.a. Gears 5 er een keer bij zat.

Hoewel de meeste games in de categorie "oude meuk" valt, heb ik dus maandelijks een game of 3 erbij. In 3 jaar GPU betekend dat dus dat ik 108 games kan claimen. Mogelijk dat er dubbele tussen zullen zitten en de kans is aanwezig dat ik er maar 3 boeiend ga vinden, maar goed... 0 is dus niet juist.

Gears 5 was destijds 40 euro in de online store dus dat was mooi meegenomen :)

• mobygo76
  • Nu online
Thalaron schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Ik pik dit stukje er even uit gezien dit, in ieder geval zoals het nu werkt, niet klopt.

Ik ga even uit van Game Pass Ultimate en daarbij krijg je ook Gold erbij. Ik heb al iets van 30 game licenties 'gratis' via Games for Gold waarbij o.a. Gears 5 er een keer bij zat.

Hoewel de meeste games in de categorie "oude meuk" valt, heb ik dus maandelijks een game of 3 erbij. In 3 jaar GPU betekend dat dus dat ik 108 games kan claimen. Mogelijk dat er dubbele tussen zullen zitten en de kans is aanwezig dat ik er maar 3 boeiend ga vinden, maar goed... 0 is dus niet juist.

Je hebt nul games vind ik ook vreemde gedachten.
Ik speel spellen voor de ervaring, niet voor de materialistische rol. Met 3 spellen op de playstation kopen a 210 euro heb je 3x 25 uur plezier. Voor 210 euro heb ik bijna 2 jaar plezier met gegarandeerd meer dan 75 uur plezier.

• continue12345
Ik heb fifa 21 gedownload maar loopt bij het openings filmpje vast. Heeft iemand wel een speelbare versie het betrfet de S/X versie

• Palindrome
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 04:04
Kan er nogsteed niet bij hoe dit überhaupt winstgevend kan zijn voor de industrie.

Sinds ik gamepass pc heb geen game meer gekocht en een stuk of 6 games gespeeld.

Die kopen was gewoon duurder geweest dus de industrie in zijn geheel heeft minder geld van mij gekregen dan ik voorheen kwijt was geweest ?

Als iedereen die deal heeft voor 100 euro voor 3 jaar gamepass daar kunnen al die studios die games op GP zetten toch niet van leven ?

[Voor 22% gewijzigd door Palindrome op 15-06-2021 12:52]

[...]

Mwa, die games 'heb' je ook niet. Alleen de 360 games blijven beschikbaar als je abonnement verloopt. Xbo games moet je voor een gold abo houden om te kunnen starten.
Niet dat het daarmee voor mij een minder goede deal wordt hoor :)

Eindconclusie blijft gewoon dat je altijd naar je eigen situatie moet kijken... Speel je maar een paar games per jaar dan kun je inderdaad net zo goed of misschien beter die paar games gewoon kopen. Maar zelfs dan kan het de moeite waard zijn om gamepass eens te proberen want misschien kom je er dan achter dat je andere games ook leuk vindt en speel je uiteindelijk veel meer :)

Palindrome schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:47:
Kan er nogsteed niet bij hoe dit überhaupt winstgevend kan zijn voor de industrie.

Sinds ik gamepass pc heb geen game meer gekocht en een stuk of 6 games gespeeld.

Die kopen was gewoon duurder geweest dus de industrie in zijn geheel heeft minder geld van mij gekregen dan ik voorheen kwijt was geweest ?

Als iedereen die deal heeft voor 100 euro voor 3 jaar gamepass daar kunnen al die studios die games op GP zetten toch niet van leven ?
Het gaat natuurlijk om het gemiddelde. Het is net als met Spotify, sommige mensen vinden dat supergoedkoop want die kochten vroeger elke maand een paar albums, en dan heb je mensen zoals ik die misschien een cd per jaar kochten die nu dus juist meer uitgeven aan muziek door Spotify.

Datzelfde zal bij Gamepass gelden. Je hebt de mensen die een heleboel games kochten op release die nu veel goedkoper uit zijn, maar ook mensen die helemaal niet zoveel kochten maar met gamepass wel verleid worden om abonnee te blijven omdat je er zoveel voor terug krijgt. Ongetwijfeld heeft Microsoft dat zelf allemaal goed doorgerekend.

Zelf zit ik er hier een beetje tussenin. Ik kocht wel veel games, maar allemaal in diepe sales. Nu met de gold naar gpu conversie ben ik goedkoper uit, maar ik vind gamepass zo geweldig dat ik wel lid blijf en dan denk ik dat ze waarschijnlijk wel iets meer aan mij verdienen dan voorheen.

Ook dat iedereen die deal zou gebruiken... dat is de vraag. Ja, de meeste mensen die op een forum als deze komen wel, maar dat is maar een zeer klein deel van de doelgroep. Het zou me niks verbazen als er heel wat meer mensen al gewoon €13/$15 per maand betalen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-06 16:55
Kocht altijd 1 of 2 keer per jaar een aantal spellen in de (steam)sale.
Dat waren dan altijd relatief oude titels die ik al een tijdje op mijn wishlist had staan.

Sinds een paar maanden de game pass en nu speel ik veel nieuwe games, ook games die ik anders nooit geprobeerd had.
Merk wel dat ik titels die niet in de gamepas zitten nu eerder laat liggen. Maar voor €10 per maand heb ik altijd iets leuks/moois om te spelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ariekanari
@Palindrome Ik begrijp je gedachte gang wel maar het is van zoveel factoren afhankelijk.
Hoeveel marge pakt een uitgever/developer? Hoe hoog is de gemiddelde marge per fysiek en digitaal exemplaar? Hoeveel stuks worden er tegen de volle prijs verkocht, hoeveel met een korting of andere actie, hoeveel in de ramsj? De software tie ratio voor moderne consoles is ± 7 tot 10, gedurende de gehele levensfase van een consolegeneratie. Gemiddeld dus > 1 tot hooguit 2 per jaar. Daar zitten natuurlijk de usual suspects onder, FIFA, F1, andere bekende spelfranchises en console exclusives. Deze worden relatief massaal gekocht andere titels zullen veel minder exemplaren verkopen.
Ik denk dat de laatste categorie heet meeste baat heeft bij een abonnementsmodel. Een gamer kan een speltitel uitproberen welke hij/zij niet zonder meer zou hebben aangeschaft en dus nooit 'ontdekt' zou hebben.

Wat mogelijk een andere afweging is is financiële zekerheid c.q. voorspelbaarheid. Een uitgever krijgt bedrag x per maand of periode dat een speltitel in een abonnement is opgenomen. Ze zijn dus veel minder afhankelijk van verkoopresultaten direct na de release. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de meeste exemplaren in de eerste 2-3 maanden (of zelfs korter) na release moeten worden verkocht want daarna zakken de verkopen in of is er mogelijk sprake van een flop of een titel die de hooggespannen verwachtingen niet (meer) zal waarmaken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 04:04
Finraziel schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:29:
[...]

Het gaat natuurlijk om het gemiddelde. Het is net als met Spotify, sommige mensen vinden dat supergoedkoop want die kochten vroeger elke maand een paar albums, en dan heb je mensen zoals ik die misschien een cd per jaar kochten die nu dus juist meer uitgeven aan muziek door Spotify.

Datzelfde zal bij Gamepass gelden. Je hebt de mensen die een heleboel games kochten op release die nu veel goedkoper uit zijn, maar ook mensen die helemaal niet zoveel kochten maar met gamepass wel verleid worden om abonnee te blijven omdat je er zoveel voor terug krijgt. Ongetwijfeld heeft Microsoft dat zelf allemaal goed doorgerekend.

Zelf zit ik er hier een beetje tussenin. Ik kocht wel veel games, maar allemaal in diepe sales. Nu met de gold naar gpu conversie ben ik goedkoper uit, maar ik vind gamepass zo geweldig dat ik wel lid blijf en dan denk ik dat ze waarschijnlijk wel iets meer aan mij verdienen dan voorheen.

Ook dat iedereen die deal zou gebruiken... dat is de vraag. Ja, de meeste mensen die op een forum als deze komen wel, maar dat is maar een zeer klein deel van de doelgroep. Het zou me niks verbazen als er heel wat meer mensen al gewoon €13/$15 per maand betalen.
Zelfs met die 13 euro per maand heb je het over een jaar lidmaatschap voor 2 full priced games, kan mij gewoonweg niet voorstellen dat er veel mensen zijn die normaal minder dan dat uitgeven aan games en nu dan "duurder" uitzijn op jaarbasis met GPU.

En als je dan zo weinig speelt dat Gamepass eigenlijk duurder is op jaarbasis waarom zou je het dan verkiezen boven het los kopen van games ?

of mis ik nu iets ? 8)7

niet dat ik loop te klagen hoor goedkoper gamen is altijd mooi O+

[Voor 6% gewijzigd door Palindrome op 15-06-2021 14:41]

• Twixie
[...]
Dat blijft toch net hetzelfde ? Gold is ook nog altijd: je kan de games spelen zolang je Gold hebt. Stopt je GPU/Gold, kan je ook die games niet meer spelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Palindrome schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:02:
[...]

Zelfs met die 13 euro per maand heb je het over een jaar lidmaatschap voor 2 full priced games, kan mij gewoonweg niet voorstellen dat er veel mensen zijn die normaal minder dan dat uitgeven aan games en nu dan "duurder" uitzijn op jaarbasis met GPU.

En als je dan zo weinig speelt dat Gamepass eigenlijk duurder is op jaarbasis waarom zou je het dan verkiezen boven het los verkopen van games ?

of mis ik nu iets ? 8)7

13 euro per maand is 156 euro per jaar... Voor een dealhunter is dat eerder 15 games of zo :) of meer, ik heb ook genoeg games van een paar euro gekocht. 10 euro is lange tijd een soort psychologische grens geweest waar ik niet overheen wou.

Ik heb eens geprobeerd of ik een idee kon krijgen van wat ik uitgegeven heb voor ik gamepass had, maar is lastig zo te zeggen omdat ik veel tussen platformen heen en weer ging. Maar 156 euro in een jaar voelt als veel.

Overigens koop ik nu ook nog dingen naast gamepass, dus dat zou ook nog mee moeten in de vergelijking. Ik ben een stuk makkelijker geworden met het kopen van DLC bijvoorbeeld, juist omdat ik het gevoel heb de games zo goedkoop te krijgen. Wellicht zou dat kunnen veranderen als ik werkelijk 13 euro per maand ga betalen, maar we zullen zien. De vergelijking is in ieder geval niet zo simpel als hij in eerste instantie lijkt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• uchiha tijntje
[...]

En als je dan zo weinig speelt dat Gamepass eigenlijk duurder is op jaarbasis waarom zou je het dan verkiezen boven het los verkopen van games ?

of mis ik nu iets ? 8)7

Het is niet of of. Het is en en. Dat is denk ik een groot verschil waar mensen zich in lijken te vergissen als ze dit vergelijken met spotify of Netflix.

Ik heb bijna 4 jaar Gamepass. Maar als ik de afgelopen 4 jaar ga kijken heb ik toch behoorlijk wat games gekocht. Daar pakken ze ook gewoon hun omzet mee. Want iedereen wil toch de nieuwe Battlefield of Call of Duty of Fifa. Daarnaast pakken ze hun omzet ook via een afdracht in ingame purchases.

Het gaat over het totaal plaatje, niet alleen Gamepass sec. Het gaat MS ook over engagement en het vergroten van hun afzetmarkt. Dat zie je met de focus op pc maar ook op Xcloud en de mobile market, maar dan wel met volwaardige console games. Een Nederland is dan wellicht een verkeerd voorbeeld qua mobile gaming, maar in Azië is dat natuurlijk heel anders.

De afzetmarkt qua aantal consoles is verder de afgelopen decennia helemaal niet zo erg gegroeid. Wil je echt een keer groot worden en de maximale userbase van circa 180 miljoen ontstijgen, dan moet je dus verder kijken dan je neus lang is en dat is wat MS dus aan het doen is. En hoe doe je dat? Nou anno 2021 via een subscription based service gecombineerd met toegang tot allerlei devices. Dat er zelfs aparte Gamepass apps op tv’s gaan komen is toch een bizarre ontwikkeling en had niemand 6 in 2013 zien aankomen.

Een vergelijking met Netflix of spotify snap ik, maar ik zie eerder de vergelijking met Prime Video. Waar het abbo ook een stuk lager ligt dan andere subscription diensten met toch een behoorlijk goed aanbod. En dat kunnen ze doordat ze het niet alleen moeten hebben van een prime subscription model, maar dat ze gewoon de klant binnen willen halen in hun hele amazon eco systeem.

[Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-06-2021 14:24]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18-06 20:04
[...]

of mis ik nu iets ? 8)7
Ik denk dat hier nog wel wat factoren in meespelen:
1. Zekerheid van inkomsten. Men is meer geneigd een abonnement door te laten lopen. Tuurlijk, er zijn mensen die het even een maandje aan zetten, die ene AAA-game spelen en het abonnement weer beëindigen. Het gros laat het lekker doorlopen waardoor Microsoft uiteindelijk een aardig vaste stroom aan inkomsten krijgt. Dat is een groot goed t.o.v. losse verkoop van fysieke games waarbij je maar moet afwachten of het aanslaat. Ik ken ook genoeg mensen trouwens die dure telefoonabo's hebben en misschien 10% a 20% van hun bundel gebruiken.

1a. Dit werkt twee kanten op en zou voor developers ook een goede reden kunnen zijn om in Gamepass opgenomen te worden, want je haalt wel een stuk financiële zekerheid in huis. Je kan bovendien gebruikmaken van de grote userbase die wellicht DLC wil kopen. Zie ook het grote succes van de free-to-play games.

2. Kosten beperken. Bij fysieke verkoop heb je meer te maken met shipping, verpakking, winkels die marge willen, etc. Bij Gamepass zijn er wellicht andere kosten, maar buiten de huidige investeringen die gedaan moeten worden om de dienst op te zetten, denk ik dat de kosten uiteindelijk lager liggen. Ik kan me bijvoorbeeld ook voorstellen dat marketingkosten omlaag gaan omdat je vooral alleen Gamepass promoot, i.p.v. iedere game individueel.

3. Toegankelijkheid en daardoor schaal. Microsoft wil Gamepass op heel veel manieren aanbieden. Zie ook de tactiek van Netflix en Spotify; op ieder device is de dienst te gebruiken. Er zijn zelfs afstandsbedieningen met een dedicated Netflix-knop. Die toegankelijkheid tot een hele bibliotheek aan media zorgt ervoor dat Microsoft een breed publiek aanspreekt en de schaal daardoor toeneemt. Mensen zonder Xbox of zonder Game PC die straks toch iets van Microsoft afnemen doordat ze het op hun tablet, mobiel of Chromecast-achtige hardware kunnen spelen. Waar ze voorheen alleen mogelijk konden verkopen met een Xbox console in huis, kunnen ze nu mogelijk verkopen aan mensen zonder hardware van Microsoft in huis.

Vergis je daarnaast niet in de casual gamers die daadwerkelijk maar 1 a 2 games per jaar kopen, dat is stiekem een grote groep.

Edit: Ok, niet de meest wetenschappelijk betrouwbare bron, maar om toch een idee te krijgen: https://vgsales.fandom.com/wiki/Software_tie_ratio. Je ziet een zogenaamde "attach rate" bij Microsoft van 6 tot 8 games per console. In 20 jaar tijd hebben we drie generaties doorlopen met de vierde pas net begonnen, dus grofweg kom je uit op 7 games * 3 consoles = 21 games. Net wat meer dan één game per jaar gemiddeld. Tel uit je winst met zelfs de huidige prijzen. ;)

Interessante discussie trouwens! :)

[Voor 7% gewijzigd door Dioscuri op 15-06-2021 14:29]

• Twixie
mobygo76 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:48:
[...]
Je hebt nul games vind ik ook vreemde gedachten.
Ik speel spellen voor de ervaring, niet voor de materialistische rol. Met 3 spellen op de playstation kopen a 210 euro heb je 3x 25 uur plezier. Voor 210 euro heb ik bijna 2 jaar plezier met gegarandeerd meer dan 75 uur plezier.
Dan moet je zelf ook appels met appels vergelijken. Want als jij 210 euro betaalt voor 3 spellen op de PS5 betekent het ook dat je ze voor de rest van je leven in je bezit houdt. Ok, voor digitale kan het niet anders, maar als je niet geïnteresseerd bent, koop je ze best op schijf, en verkoop je ze erna terug voor pakweg €45. Vandaar dat ik ook schreef dat je dan moet vergelijken met een gemiddelde aankoopprijs van €25, niet €70.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uchiha tijntje
Twixie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:36:
[...]

Dan moet je zelf ook appels met appels vergelijken. Want als jij 210 euro betaalt voor 3 spellen op de PS5 betekent het ook dat je ze voor de rest van je leven in je bezit houdt. Ok, voor digitale kan het niet anders, maar als je niet geïnteresseerd bent, koop je ze best op schijf, en verkoop je ze erna terug voor pakweg €45. Vandaar dat ik ook schreef dat je dan moet vergelijken met een gemiddelde aankoopprijs van €25, niet €70.
Maar hoe relevant zijn fysieke aankopen nu nog? Of zeg pak em beet over 3 jaar.

https://www.google.nl/amp...dustry-revenue-2020%3famp

The all-digital future has been here on PC for a number of years, and for better or worse, the rest of the industry is catching up. In 2020, 91% of the industry’s $174.9 billion USD revenue was made through digital sales, up from 79% in 2019.

Daar zitten ongetwijfeld ook veel pc games bij, en uiteraard Corona, maar zelfs op console zijn de fysieke exemplaren al enige tijd in de minderheid volgens mij.

Niets voor niets kenden beide next gen consoles een digital only versie.

[Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-06-2021 14:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twixie
uchiha tijntje schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:40:
[...]
Maar hoe relevant zijn fysieke aankopen nu nog? Of zeg pak em beet over 3 jaar.
Wel, ik ging in eerste instantie uit van iemand die niet geïnteresseerd is om een game te bezitten en dus eerder een play-and-forget model. Want je moet dat model nemen als je aankopen wil vergelijken met een abonnementsmodel waar je alles kwijt bent als je je abonnement opzegt. In dat geval is een game digitaal kopen aan full price toch niet echt slim. Kun je beter, zolang het nog kan, je game op schijf kopen en dan weer verkopen, zoals ook heel wat mensen doen, denk ik.

Ik ben overigens zelf nagenoeg volledig in het digitale kamp, gewoon vanwege het gemak. Maar anderzijds verkoop ik ook nooit games door, en koop ik ook nooit games bij release.

• uchiha tijntje
Twixie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:09:
[...]

Wel, ik ging in eerste instantie uit van iemand die niet geïnteresseerd is om een game te bezitten en dus eerder een play-and-forget model. Want je moet dat model nemen als je aankopen wil vergelijken met een abonnementsmodel waar je alles kwijt bent als je je abonnement opzegt. In dat geval is een game digitaal kopen aan full price toch niet echt slim. Kun je beter, zolang het nog kan, je game op schijf kopen en dan weer verkopen, zoals ook heel wat mensen doen, denk ik.

Ik ben overigens zelf nagenoeg volledig in het digitale kamp, gewoon vanwege het gemak. Maar anderzijds verkoop ik ook nooit games door, en koop ik ook nooit games bij release.
Dan snap ik hem :)

• mobygo76
  • Nu online
Twixie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:36:
[...]

Heb je zeker een punt. Ik had het vooral over PlayStation gamers die het geen probleem vinden om voor 70 euro een game kopen waar ze 12 uur over doen. Ik ga horizon 2 zeker kopen. Maar niet voor 70 euro. Single player only games koop ik nog wel eens fysiek om ze zelf daarna ook te verkopen.

• gizmokat
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07:30
[...]

En als je dan zo weinig speelt dat Gamepass eigenlijk duurder is op jaarbasis waarom zou je het dan verkiezen boven het los kopen van games ?

of mis ik nu iets ? 8)7

Ik heb net mijn gamepass abbo op stop gezet heb er 3 maanden wat spellen uit gespeeld die ik leuk vond, maar voor mij zit er niet veel meer tussen wat ik leuk vind en een hoop spellen die er in zitten heb ik allang uitgespeeld.
ga nu een paar spellen uit de sale halen en die spelen ben ik uiteindelijk goedkoper uit, niet dat ik op mijn geld zit of een vrek ben, maar ik speel weinig soms speel ik rustig een aantal maanden niet, zeker in de zomer met mooi weer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:51
Even voor de goede orde: mijn GPU abo loopt over 2 dagen af en in het verleden heb ik al eens mijn lopende Gold maanden en 12 maanden extra omgezet naar GPU voor €1, dat loopt nu voor het eerst af.

Begrijp ik het goed dat ik nu eerst mijn abo af moet laten lopen, dan maximaal 3x 12 maanden Gold kan stapelen en dat voor €13 kan upgraden naar GPU?

• MooDyBLueS
Akemi schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:52:
[...]

Ik heb begin van de maand nog de Brazilië route gedaan. Die werkt nog steeds. 3 jaar ultimate voor 100 euro. 113 euro als je het al een keer eerder hebt gedaan.
Op cdkeys staat "Only works on Brazil Xbox Live accounts". Is dit inmiddels gewijzigd of zeggen ze dat altijd al en heb je puur een VPN nodig?

Ik heb al eens GPU gehad, gewoon NL gekocht en dat zou ik ook prima vinden: 3x €51 via cdkeys en dan eenmalig €13 upgrade. Maar 3x €33 is natuurlijk nog veel goedkoper.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twixie
MooDyBLueS schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 00:08:
Even voor de goede orde: mijn GPU abo loopt over 2 dagen af en in het verleden heb ik al eens mijn lopende Gold maanden en 12 maanden extra omgezet naar GPU voor €1, dat loopt nu voor het eerst af.

Begrijp ik het goed dat ik nu eerst mijn abo af moet laten lopen, dan maximaal 3x 12 maanden Gold kan stapelen en dat voor €13 kan upgraden naar GPU?
Lees eens de Topic Warning en daarna de eerste post van deze thread…

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MooDyBLueS
Twixie schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 05:11:
[...]

Lees eens de Topic Warning en daarna de eerste post van deze thread…
Rustig maar hoor, je doet zelf namelijk een aanname (namelijk dat ik dat niet gelezen zou hebben en/of niet in dit topic gezocht heb) want als je goed gelezen had, had je kunnen lezen dat ik "Begrijp ik het goed dat..." schreef.

Ik heb het zeker wel gelezen en ook terug zitten zoeken, er staat alleen niet duidelijk of dit ook voor bestaande abonnees geldt. Ik zoek dus slechts die bevestiging. En er zijn wel oude berichten (september 2020) te vinden die hier iets over roepen, maar dat is zo lang geleden dat het zomaar gewijzigd kan zijn. Vind je het dan raar dat ik even een checkvraag stel voordat ik €115-165 uitgeef en er potentieel niks aan heb? Daarnaast: ik stel een zeer specifieke vraag die voor degenen die het recentelijk nog zelf gedaan hebben ook snel en kort te beantwoorden is, het is niet alsof ik alleen maar "Hoe kan ik GPU voor weinig krijgen?" post, dan zou ik je reactie snappen.

Daarnaast: in de topic warning staat óók het volgende:
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog :)
Dan hoef je echt niet zo toxisch te reageren. Elkaar een beetje helpen is waar deze community voor is, toch?

Acties:
  • +3Henk 'm!
Wat Brazilië betreft, dat blijft op eigen risico. Ik zou het niet (weer) doen.
Voor zover ik weet kan het nog steeds ook als je al lid geweest bent maar ik heb het niet zelf recent gedaan (heb nu 1 van mijn 3 jaar er ongeveer op zitten).

• MooDyBLueS
Finraziel schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:11:
Wat Brazilië betreft, dat blijft op eigen risico. Ik zou het niet (weer) doen.
Voor zover ik weet kan het nog steeds ook als je al lid geweest bent maar ik heb het niet zelf recent gedaan (heb nu 1 van mijn 3 jaar er ongeveer op zitten).
Bedankt voor de heads-up! Ik had iemand die het begin deze maand gedaan heeft een PB gestuurd en die bevestigde de CDKeys codes uit Brazilië gebruikt te hebben. Wat ik voor mezelf bedacht heb is 1 code te kopen en die te proberen in te wisselen. Abo loopt 18-6 af, dus ik ga wel tot de 19e wachten voor alle zekerheid, maar als die ene code werkt kan ik er nog 2 aanschaffen en anders ben ik €33 kwijt worst-case ten opzichte van gewoon 3x een EU-code kopen wat ik anders sowieso zou doen. Dat is niet fijn, maar wel te overzien en kan ik gelijk hier terugkoppelen wat mijn ervaring is. ;)

Wat is voor jou de reden om het niet weer te doen? Puur het risico dat het misschien niet (meer) werkt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 01:10
MooDyBLueS schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Bedankt voor de heads-up! Ik had iemand die het begin deze maand gedaan heeft een PB gestuurd en die bevestigde de CDKeys codes uit Brazilië gebruikt te hebben. Wat ik voor mezelf bedacht heb is 1 code te kopen en die te proberen in te wisselen. Abo loopt 18-6 af, dus ik ga wel tot de 19e wachten voor alle zekerheid, maar als die ene code werkt kan ik er nog 2 aanschaffen en anders ben ik €33 kwijt worst-case ten opzichte van gewoon 3x een EU-code kopen wat ik anders sowieso zou doen. Dat is niet fijn, maar wel te overzien en kan ik gelijk hier terugkoppelen wat mijn ervaring is. ;)

Wat is voor jou de reden om het niet weer te doen? Puur het risico dat het misschien niet (meer) werkt?
Ik denk ook het (kleine) risico dat MS tegen misbruik gaat optreden en dus misschien iets met de accounts gaat doen.

• MooDyBLueS
FrankoNL schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:11:
[...]

Ik denk ook het (kleine) risico dat MS tegen misbruik gaat optreden en dus misschien iets met de accounts gaat doen.
Hmm, daar heb je een goed punt en had ik nog niet bij stilgestaan.

Het account wat ik gebruik (dus het @outlook.com adres) is ook mijn primaire e-mailadres met wel meer erachter, zoals een Office 365 abonnement voor het gezin. Ik zou inderdaad niet willen dat mijn account gebanned wordt. Hoewel Xbox in principe niets te maken heeft met Office 365, is het dus wel hetzelfde Microsoft account wat daarvoor gebruikt wordt.

Ik ga inderdaad eens goed nadenken, ik heb toch nog 2 dagen voordat mijn abonnement afloopt. Feitelijk komt het neer op 3x47,59+12,99=155,76 (4,33/mnd) voor gewoon een EU code of 3x33,29+12,99=112,86 (3,14/mnd) voor Brazilië.

Acties:
  • +2Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Ik heb het een jaar geleden met Brazilië codes gedaan. Inwisselen voor gold ging prima, maar toen ik het naar gamepass om ging zetten lukte dat niet. Probleem was dat ik US gold had en dat kon niet omgezet worden naar een NL/EU gamepass. En een US gamepass lukte ook niet, ook niet op de Braziliaanse site.

Voor we daar precies achter waren was ik een paar uur op de chat support van Microsoft verder. Ik was volgens mij de eerste hier op het forum met dat probleem en voor mij heeft chat support me de US gold er af gehaald en een EU gold voor terug gezet waarna het wel werkte maar sindsdien zijn er ook mensen hier geweest waarbij support wat minder happig was om te helpen (volgens mij kwamen die het ook steeds meer tegen en geloofden ze wat minder dat het oprechte vergissingen waren).

Bij veel mensen werkt het ook wel gewoon meteen goed en ik heb geen idee waarom, maar je hebt dus kans dat het niet werkt en dan ben je overgeleverd aan de welwillendheid van support.

Daarbij ben ik zelf ondertussen ook zo overtuigd van de enorme value van gamepass ultimate dat ik me een beetje schuldig voel dat ik zo nodig nog een paar tientjes extra moest proberen te besparen, maar dat is persoonlijk.

• MooDyBLueS
Finraziel schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:41:
[...]

Ik heb het een jaar geleden met Brazilië codes gedaan. Inwisselen voor gold ging prima, maar toen ik het naar gamepass om ging zetten lukte dat niet. Probleem was dat ik US gold had en dat kon niet omgezet worden naar een NL/EU gamepass. En een US gamepass lukte ook niet, ook niet op de Braziliaanse site.

Voor we daar precies achter waren was ik een paar uur op de chat support van Microsoft verder. Ik was volgens mij de eerste hier op het forum met dat probleem en voor mij heeft chat support me de US gold er af gehaald en een EU gold voor terug gezet waarna het wel werkte maar sindsdien zijn er ook mensen hier geweest waarbij support wat minder happig was om te helpen (volgens mij kwamen die het ook steeds meer tegen en geloofden ze wat minder dat het oprechte vergissingen waren).

Bij veel mensen werkt het ook wel gewoon meteen goed en ik heb geen idee waarom, maar je hebt dus kans dat het niet werkt en dan ben je overgeleverd aan de welwillendheid van support.

Daarbij ben ik zelf ondertussen ook zo overtuigd van de enorme value van gamepass ultimate dat ik me een beetje schuldig voel dat ik zo nodig nog een paar tientjes extra moest proberen te besparen, maar dat is persoonlijk.
Ja dat is ook zo, ik neig voor die 4 tientjes verschil ook wel naar gewoon de NL codes kopen. Werkt gegarandeerd en weet ik tenminste zeker dat mijn account ook nooit potentieel gebanned gaat worden, want de XLG->GPU upgrade is eentje die MS zelf aanbiedt.

Wat bedoel je overigens met US gold? Was dat voordat je de Brazilië codes ging aanschaffen? Want die Brazilië codes zijn toch juist de XLG codes? Of is Brazil/US gelijk aan elkaar, net zoals bijna alle landen in Europa een EU code hebben?

Acties:
  • +1Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Ja dat is ook zo, ik neig voor die 4 tientjes verschil ook wel naar gewoon de NL codes kopen. Werkt gegarandeerd en weet ik tenminste zeker dat mijn account ook nooit potentieel gebanned gaat worden, want de XLG->GPU upgrade is eentje die MS zelf aanbiedt.

Wat bedoel je overigens met US gold? Was dat voordat je de Brazilië codes ging aanschaffen? Want die Brazilië codes zijn toch juist de XLG codes? Of is Brazil/US gelijk aan elkaar, net zoals bijna alle landen in Europa een EU code hebben?
Ja blijkbaar valt Brazilië qua regio onder US. Ik heb heel bewust met geen woord over Brazilië gerept in die chat en me van de domme gehouden :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uchiha tijntje
Finraziel schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:41:
[...]
Ben ik het helemaal mee eens. Heb vorig jaar zelf ook bewust de keuze gemaakt om gewoon die 15 euro per maand af te tikken in plaats van wederom de conversie van Live naar GPU te doen.

Dat heb ik al soms bij games, waardoor ik ook gewoon lekker cosmetics ga kopen. Zo heb ik wat toffe schepen gekocht, wat ik echt anders nooit zou doen. :)

Ieder moet dat uiteraard voor zich weten, want als het aangeboden wordt kun je er gebruik van maken. Anders hadden ze die loophole moeten dichten.

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True