Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:24
Moet je voor Xbox Cloud Gaming alleen PC een ULTIMATE of Normale PC Pass hebben ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 16:00
Game Pass Ultimate heb je nodig voor cloud gaming.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13-06 08:16
Ik weet dat vragen over game pass nooit gewaardeerd worden maar ik wil jullie toch informeren:

Ik heb gisteren een Braziliaanse gold live key gekocht en kon dit niet meer redeemen ivm geo restrictie. Ondanks het gebruik van VPN/ Braziliaanse instelling en Locatie spoof.

• Gekkehuus
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:58
Ik zie FIFA 21 er nog niet in de Gamepass staan, niet op de PC en ook niet op de Xbox.
Zou dit met tijdsverschil te maken kunnen hebben?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
Ja, Game Pass games worden altijd US timezone toegevoegd. Dus NL tijd rond 18:00/19:00.

[Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 06-05-2021 12:25]

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:43
FIFA 21 staat bij EA Desktop al wel als EA play game maar als ik met installeer zie ik wel nog steeds een 10 uur timer. Ik heb een bug melder gedaan, hopelijk lossen ze het snel op. :)

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Shadow Ghost | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Audio-Technica ATH-M50X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 11:30
Net nog even voor (minder dan) 20 euro een jaartje EA Play gekocht en MS heeft dit bij redeemen geconverteerd naar 4 maanden GamePass Ultimate.
Gewoon, omdat het nog kan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:58
zetje01 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 00:30:
Net nog even voor (minder dan) 20 euro een jaartje EA Play gekocht en MS heeft dit bij redeemen geconverteerd naar 4 maanden GamePass Ultimate.
Goed punt en ook maar even gedaan. Zit ik tot 8-3-2024 weer goed. Over 2 maandjes nog maar een keer als het dan nog kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 08-06 12:00
zetje01 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 00:30:
Waar heb je dit gekocht? En kan dit ook als je al lid bent van GPU?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:17:
[...]

Waar heb je dit gekocht? En kan dit ook als je al lid bent van GPU?
hier bijvoorbeeld: https://www.eneba.com/xbo...nths-xbox-live-key-global

En ja dat werkt ook met GPU actief, athans een paar maanden geleden zeker nog en ik heb niks gehoord dat dat veranderd is :)

I got a bad feeling about this.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• d.bakker84
Jazeker, net gedaan via Eneba en werkt gewoon. 20 Euro, 4 maanden GPU erbij.

[Voor 7% gewijzigd door d.bakker84 op 07-05-2021 08:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timothy3000
Super! Bedankt allen!

En kun je ook stapelen? Twee maanden kopen en inleveren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• d.bakker84
Timothy3000 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:54:
Super! Bedankt allen!

En kun je ook stapelen? Twee maanden kopen en inleveren?
Jazeker, tot een maximum van 3 jaar GPU

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13-06 16:51
Zojuist een xsx weten te bestellen, weten jullie of het gamepass ultimate voor 3 jaar nog werkt via als je dat aanschaft via Brazilië ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timothy3000
Zie topic start.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timothy3000
Oh, en congrats met de XSX trouwens. Fantastische console!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zetje01
ArthurMorgan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:24:
[...]

hier bijvoorbeeld: https://www.eneba.com/xbo...nths-xbox-live-key-global

En ja dat werkt ook met GPU actief, athans een paar maanden geleden zeker nog en ik heb niks gehoord dat dat veranderd is :)
Ja, daar heb ik het ook gedaan.

(omdat ik geen idee had of het nog kòn, en of het legaal, semi-illegaal of nein verboten! is, dacht ik, nou ja, 20 euro, dat is drie biertjes en een self-test, laat ik de gok maar nemen.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik dacht dat het afgerond zou worden naar 3 jaar. Nu heb ik nog 1 EA code over omdat ik anders 1 week over de 3 jaar heen zou gaan. Volgende week maar toevoegen dan. Mag tenminste aannemen dat een afgewezen code gewoon te redeemen valt later :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:46
Ik heb ook maar 4 maanden GPU (EA Play, €20) toegevoegd. Dank voor de tip. Via CDkeys want geen extra toeslagen ed. zoals bij enkele andere aanbieders.
Eind volgende maand heb ik weer genoeg ruimte om opnieuw 4 maanden toe te voegen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maurieske72
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13-06 09:36
ariekanari schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:15:
Ik heb ook maar 4 maanden GPU (EA Play, €20) toegevoegd. Dank voor de tip. Via CDkeys want geen extra toeslagen ed. zoals bij enkele andere aanbieders.
Eind volgende maand heb ik weer genoeg ruimte om opnieuw 4 maanden toe te voegen.
Die weekkaarten bij Eneba zijn ook niet verkeerd,kosten bij de goedkoopste aanbieder nu €0,80 maar veranderen ook weer snel van prijs,soms goedkoper of iets duurder,vorige week heb ik €0,58 betaald maar na 40 weekkaarten ging de prijs weer iets omhoog.Is gewoon handig om je lopende GPU zo te verlengen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zetje01
maurieske72 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:35:
[...]

Die weekkaarten bij Eneba zijn ook niet verkeerd,kosten bij de goedkoopste aanbieder nu €0,80 maar veranderen ook weer snel van prijs,soms goedkoper of iets duurder,vorige week heb ik €0,58 betaald maar na 40 weekkaarten ging de prijs weer iets omhoog.Is gewoon handig om je lopende GPU zo te verlengen.
Wat zijn dat voor weekkaarten? Niet EAPlay of xboxlive?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:52
Gamepass ultimate 7 dagen kaarten vermoed ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maurieske72
Caelorum schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:53:
Ja klopt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:39
KraveN schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:30:
Zojuist een xsx weten te bestellen, weten jullie of het gamepass ultimate voor 3 jaar nog werkt via als je dat aanschaft via Brazilië ?
Ja, werkt. Een week geleden in ieder geval nog wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maurieske72
zetje01 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:55:
[...]

Wat zijn dat voor weekkaarten? Niet EAPlay of xboxlive?
Gewoon die GPU weekkaarten,werkt iig prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zetje01
Caelorum schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:53:
Ah, okay, top, had ik niet gezien, ook maar een paar van gekocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik zou wel eens naar Fifa willen kijken of dat een beetje aardig is. Maar is het ook zonder aankopen van punten (oid) een beetje leuk te spelen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 17:41
ArthurMorgan schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:20:
Ik zou wel eens naar Fifa willen kijken of dat een beetje aardig is. Maar is het ook zonder aankopen van punten (oid) een beetje leuk te spelen?
Tja buiten ultimate team om red je prima zonder aankopen. Jammer dat fifa compleet verkracht is door FUT waardoor er bijna geen aandacht meer aan goede gameplay en de andere modes word besteed.

Xbox series X / Playstation 5 / LG CX 55" /

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beakzz
Ben fan van gamepass maar dan vooral van de Xbox kant van het geheel. Wat een zooitje maken ze er toch van aan de pc kant. Saves in rare mappen,het gijzelen van een deel van je harddisk en hoe slecht het werkt met mods. Gewoon bizar.

Bij Steam heb je zo je saves gevonden, maar bij de MS store kan je een hele zoektocht beginnen en dan kom je er achter dat het lange cijferreeksen zijn die totaal onherkenbaar zijn in een ander format.

Wilde net bijvoorbeeld mijn DQ2 Builders save van Steam naar de MS store versie zetten omdat ik geen zin heb om die eerste 35 uur opnieuw te spelen (langdradige tutorial) en om te syncen naar de Xbox. Een uur verder maar opgegeven want het is en blijft een drama.

Ook vreemd dat games uit de gamepass vaak slechter draaien op mijn pc dan de Steam versie. Die ik vaak alsnog maar koop om mods te kunnen gebruiken.

Hopelijk houden ze snel op met die onzin en dat ze iig saves normaal opslaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Beakzz schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:27:
Ben fan van gamepass maar dan vooral van de Xbox kant van het geheel. Wat een zooitje maken ze er toch van aan de pc kant. Saves in rare mappen,het gijzelen van een deel van je harddisk en hoe slecht het werkt met mods. Gewoon bizar.

Bij Steam heb je zo je saves gevonden, maar bij de MS store kan je een hele zoektocht beginnen en dan kom je er achter dat het lange cijferreeksen zijn die totaal onherkenbaar zijn in een ander format.

Wilde net bijvoorbeeld mijn DQ2 Builders save van Steam naar de MS store versie zetten omdat ik geen zin heb om die eerste 35 uur opnieuw te spelen (langdradige tutorial) en om te syncen naar de Xbox. Een uur verder maar opgegeven want het is en blijft een drama.

Ook vreemd dat games uit de gamepass vaak slechter draaien op mijn pc dan de Steam versie. Die ik vaak alsnog maar koop om mods te kunnen gebruiken.

Mja, tussen 'game providers' switchen is wel een specifiek iets, meer voor de tweaking gamer.
Dat doe je miscchien een of twee keer per jaar? Het gros van het gamende volk weet niet eens dat het kan.
Aan de andere kant, als je je pc gewoon zoals je Xbox beschouwt heb je geen probleem.
Op je Xbox hoef je ook niet te weten waar al je save games staan, en hoeveel ruimte 'gegijzeld' wordt (want dat gebeurt ook op de Xbox).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 16:11
Beakzz schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:27:

Ik ben het volledig met je eens. De PC kant is troep. Toen ik dat begreep, heb ik meteen het abonnement stopgezet en m'n pc de nucleaire optie gegeven en volledig geformatteerd om van die locked container files en "smart delivery" af te zijn.

Op xbox ben ik er van overtuigd dat het wel prima zal zijn. Het is een gesloten systeem dus microsoft kan hun filestructuur en software maken zoals ze willen. Op pc is het veruit de slechtste games manager/library app.

Maar let er mee op, toen ik er recent ook iets over schreef, werd ik hier meteen afgefakkeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ja Microsoft's visie lijkt een beetje te zijn om je pc in een Xbox te veranderen (inclusief de beperkingen)... Maar dat wil de gemiddelde pc gamer niet (anders had ie wel een Xbox).

En je mag zoiets best zeggen hoor, alleen enorme schijnbaar nergens door geprompte verhalen die meer op een rant lijken en waar je ook nog wat andere mensen onder de bus lijkt te gooien worden inderdaad minder gewaardeerd ;)

Gamertag: Finraziel42

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beakzz
Fireshade schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:55:
[...]

Mja, tussen 'game providers' switchen is wel een specifiek iets, meer voor de tweaking gamer.
Dat doe je miscchien een of twee keer per jaar? Het gros van het gamende volk weet niet eens dat het kan.
Aan de andere kant, als je je pc gewoon zoals je Xbox beschouwt heb je geen probleem.
Op je Xbox hoef je ook niet te weten waar al je save games staan, en hoeveel ruimte 'gegijzeld' wordt (want dat gebeurt ook op de Xbox).
Ja dat vind ik wel erg makkelijk. Het kan namelijk heel makkelijk anders.

Bijvoorbeeld Kingdom Come Deliverance kocht ik na het ontdekken in gamepass op Steam voor de mods (mijn fps ging gemiddeld 20fps omhoog trouwens), maar Steam haalde de save exact uit dezelfde map dus ik kon gewoon doorspelen. Het is dus niet onmogelijk voor MS om de standaard savegame methode te gebruiken. DQ2 Builders maakt zelfs een map aan op dezelfde locatie alsof het ooit de bedoeling was.

En het gijzelen is op de pc een stuk irritanter dan op de xbox. Een pc bij gamers heeft vaak meerdere hdd’s. Moet ik bijvoorbeeld schijf C een keer formatteren (en dat moet want geen Xbox ) dan kan je de MS store niet meer uitleggen waar de saves en games staan en kan je opnieuw beginnen zonder ook maar iets te backuppen. Daarnaast zie je ook veel makkelijker wat er op je Xbox staat geïnstalleerd dan op je pc met MS games. Dus dan zou het verrekte handig zijn als je dat via file explore kan zien.

Ik zeg genoeg positieve dingen over Xbox en de gamepass maar dit is gewoon knudde. Als je net wilt doen of een pc een Xbox is blijf dan vooral op de Xbox met je gameservice. Daar bevalt het mij uitstekend namelijk.

En natuurlijk is dit een uitzondering en hebben weinig mensen er last van. Dat maakt mijn irritatie niet veel minder 😅

Maar mods worden aan de pc kant wel gewaardeerd en in redelijk veel games toegepast dus het blijft gewoon een halve service op de pc voor een groot aantal gamers.

Edit : @Amos_x Lol nou dat ben ik wel gewend ondertussen op Tweakers. Ik hoor in alle kampen vanwege mijn aankopen en alles verbleekt bij de loodgieters crew :+

Voor mij blijven het gewoon allemaal bedrijven met mooie producten die zeker niet foutloos zijn.

[Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 09-05-2021 02:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d.bakker84
Had ik ook niet laatst ergens gelezen dat MS bezig is met een nieuwe app waar ze ook de games anders mee installeren, zodat dit gedoe over is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
@Beakzz Heb jij geprobeerd of online gamen mogelijk is tussen de gamepass games en dezelfde game op steam (of elders). Neem bvb age of empires 2? Of Gears?

In die periode had ik vaak last van afgebroken installs of downloads, weigerende updates, vaak volledig moeten herinstalleren, dus ben er nooit toe gekomen om het te testen. Maar van wat ik begreep was online spelen tussen beide versies niet mogelijk? Dat was namelijk 1 van de redenen waarom ik xbox gamepass voor pc was aangegaan aan (toen) 3 of 4 euro of zo (beta).

Nu, heeft verder weinig belang meer, maar vroeg het me gewoon af.
De app komt nooit meer op m'n pc, daar heeft die eerste indruk wel voor gezorgd (ja ik weet het, het was een beta...)

Ben er nadien (na nog een rondje apple arcade dat ik ook heb gestopt :+ ) achter gekomen dat ik liever gewoon rechtoe rechtaan voor m'n games betaal. Game subscription services geven me datzelfde netflix gevoel. Veel rondkijken en zappen in het aanbod, en dan halfslachtig en niet gefocussed zomaar met vanalles lopen klooien, ipv echt een game te spelen zoals ik ze vroeger speelde.

Beter nadenken over wat je koopt, minder 'aanbod' en langer dezelfde game spelen is voor mij de juiste formule om het gameplezier op peil te houden (formule die voor iedereen anders is natuurlijk). Op de oude manier dus. Heb dan ook een aantal abo's teruggeschroefd. Enkel nog muziek, krant, en 1 video streaming platform.

[Voor 42% gewijzigd door Amos_x op 09-05-2021 11:31]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16:57
Amos_x schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:24:
@Beakzz Heb jij geprobeerd of online gamen mogelijk is tussen de gamepass games en dezelfde game op steam (of elders). Neem bvb age of empires 2? Of Gears?

In die periode had ik vaak last van afgebroken installs of downloads, weigerende updates, vaak volledig moeten herinstalleren, dus ben er nooit toe gekomen om het te testen. Maar van wat ik begreep was online spelen tussen beide versies niet mogelijk? Dat was namelijk 1 van de redenen waarom ik xbox gamepass voor pc was aangegaan aan (toen) 3 of 4 euro of zo (beta).

Nu, heeft verder weinig belang meer, maar vroeg het me gewoon af.
De app komt nooit meer op m'n pc, daar heeft die eerste indruk wel voor gezorgd (ja ik weet het, het was een beta...)

Ben er nadien (na nog een rondje apple arcade dat ik ook heb gestopt :+ ) achter gekomen dat ik liever gewoon rechtoe rechtaan voor m'n games betaal. Game subscription services geven me datzelfde netflix gevoel. Veel rondkijken en zappen in het aanbod, en dan halfslachtig en niet gefocussed zomaar met vanalles lopen klooien, ipv echt een game te spelen zoals ik ze vroeger speelde.

Beter nadenken over wat je koopt, minder 'aanbod' en langer dezelfde game spelen is voor mij de juiste formule om het gameplezier op peil te houden (formule die voor iedereen anders is natuurlijk). Op de oude manier dus. Heb dan ook een aantal abo's teruggeschroefd. Enkel nog muziek, krant, en 1 video streaming platform.
Mja, het punt dat je te makkelijk games weer aan de kant legt herken ik wel. Op de oorspronkelijke Xbox (15+ jaar geleden) moest ik nog lang sparen voor een bepaalde game. Daar stopte je dan ook veel meer tijd in en voor mij persoonlijk ook een groter gevoel van voldoening. Later op de Xbox 360 koopte ik alles wat los en vast zat en had ik games liggen die ik minder dan een uur heb gespeeld. Dat zou je met Gamepass ook wel kunnen hebben.

Inmiddels wel een stukje ouder, wijzer en vooral gedisciplineerder. :+ Ik speel games veel vaker uit of geef ze langer de kans, ook al zitten ze in Gamepass. Laatst begonnen aan Mirrors Edge Catalyst, omdat ik het eerste deel ontzettend gaaf vond. Echter nooit het gevoel van de eerste game gekregen, maar toch wel 10 uur in gestoken voordat ik het pas echt aan de kant legde. Dan weet ik ook wel zeker dat het plezier op is. Ik heb mezelf gewoon voorgenomen niet teveel tegelijk te willen spelen en ook te installeren, dat helpt. Bij een game als AC: Valhalla, die ik dus wel gekocht heb, speel ik dus alleen games van Gamepass voor tussendoor zoals Tetris. Het nadenken over welke game te spelen, het beperken van het aanbod (via installaties) en veel tijd per game investeren zijn dus zeker ook dingen die je met Gamepass kan doen. :)

Gisteren trouwens ook eens een paar uur Planet Coaster via Xcloud gespeeld in Edge op Macbook. Riep een week geleden in het andere topic nog dat het probleemloos werkt, maar dat doet het niet. Zelfs niet op MacOS 11.3.1 die Xbox Series X controllers volledig moet ondersteunen. In de tutorial moet je ergens een naam aan geven, maar er was geen keyboard dat als pop-up verscheen. Ook het klikken op de sticks lukte niet om custom builds te selecteren. Dit lukte allebei wel toen ik switchte naar een Android telefoon, dus is geen Xcloud issue. Eens zoeken of dat niet te fixen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 16:33
Huh, deja vu. Was het een paar weken geleden niet net dezelfde persoon die zijn lijstje met veronderstellingen over xbox app kwam aframmelen?

En als je het toen al zo vreselijk vond, waarom wil je dan dragon quest builders overzetten van een platform waar je het spel al permanent bezit, naar dat platform dat je zo slecht vindt en waar je het 'leent' via gamepass :?

[Voor 44% gewijzigd door Krimglas op 10-05-2021 09:14]

• Amos_x
Dioscuri schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:22:
[...]

Mja, het punt dat je te makkelijk games weer aan de kant legt herken ik wel. Op de oorspronkelijke Xbox (15+ jaar geleden) moest ik nog lang sparen voor een bepaalde game. Daar stopte je dan ook veel meer tijd in en voor mij persoonlijk ook een groter gevoel van voldoening. Later op de Xbox 360 koopte ik alles wat los en vast zat en had ik games liggen die ik minder dan een uur heb gespeeld. Dat zou je met Gamepass ook wel kunnen hebben.

Inmiddels wel een stukje ouder, wijzer en vooral gedisciplineerder. :+ Ik speel games veel vaker uit of geef ze langer de kans, ook al zitten ze in Gamepass. Laatst begonnen aan Mirrors Edge Catalyst, omdat ik het eerste deel ontzettend gaaf vond. Echter nooit het gevoel van de eerste game gekregen, maar toch wel 10 uur in gestoken voordat ik het pas echt aan de kant legde. Dan weet ik ook wel zeker dat het plezier op is. Ik heb mezelf gewoon voorgenomen niet teveel tegelijk te willen spelen en ook te installeren, dat helpt. Bij een game als AC: Valhalla, die ik dus wel gekocht heb, speel ik dus alleen games van Gamepass voor tussendoor zoals Tetris. Het nadenken over welke game te spelen, het beperken van het aanbod (via installaties) en veel tijd per game investeren zijn dus zeker ook dingen die je met Gamepass kan doen. :)
Klopt, het is voor iedereen anders. Ik vermoed dat het oneindige aanbod op dergelijke streaming platformen (games, films of muziek) wel naar de zin is van de digitale 'hoarders'. Hetzelfde type die vroeger elke FTP server leegtrok en 2000 ongeziene films op 10 harddisk in z'n studenten pc had zitten. (was ik ook wel iets of wat schuldig aan)

Discipline is vast het sleutelwoord. En dat heb ik op zich wel. Maar ik kan me niet aan de indruk ontdoen dat het oneindige aanbod van bvb gamepass, (voor mij!) de content zelf devalueert op een of andere manier.

Dat had ik vroeger veel minder. Waarschijnlijk heeft leeftijd er ook wel mee te maken. Als je jonger bent was je langer zoet met games, waar je echt elk hoekje moest gezien hebben. Meer focus ook.

Alleszins, ik heb het geprobeerd, en ik begrijp volledig dat dit voor een zeker profiel van gamer (of ouders) de ideale oplossing is. Honderden games voor de kids voor de prijs van een half boek per maand. Ideaal _/-\o_

• bartd1983
  • Laatst online: 11:32
Heeft iemand Psychonauts geprobeerd? Nog een leuk spel in 2021?

Acties:
  • +2Henk 'm!
Amos_x schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:45:
[...]

Klopt, het is voor iedereen anders. Ik vermoed dat het oneindige aanbod op dergelijke streaming platformen (games, films of muziek) wel naar de zin is van de digitale 'hoarders'. Hetzelfde type die vroeger elke FTP server leegtrok en 2000 ongeziene films op 10 harddisk in z'n studenten pc had zitten. (was ik ook wel iets of wat schuldig aan)
Misschien bedoel je het niet zo maar dit komt ontzettend denigrerend over... Ik zal er verder niet op ingaan om niet weer een flamewar te starten.

• ariekanari
Een dienst als Game Pass, heeft net als Netflix kwantiteit nodig om mensen over de streep te trekken om een abonnement af te sluiten. Met alleen first party games, of alleen Netflix Originals is het gewoon onaantrekkelijk. Aangevuld met toptitels afkomstig van 2 en 3 party ontwikkelaars, of blockbuster/kaskrakers films van andere studio's dan begint het iets interessanter te worden. Door het kwantitatief aan te vullen met kleinere games, of tweede- of derderangs films of tv-series worden de meeste potentiële abonnees over de streep getrokken omdat het in ieder geval lijkt dat er een ruim in plaats van karig aanbod wordt geboden. Maar voldoende kwantiteit en rotatie in het aanbod in het aanbod zijn zo'n beetje de enige manieren om abonnees vast te houden.

Ook al zullen de meeste abonnees er voor kiezen om alleen de exclusieve eigen content en toptitels van derden willen spelen (Game Pass) of bekijken (Netflix, etc.) en de rest grotendeels links laten liggen maar zonder dit "overige" aanbod trek je ze niet over de streep om een abonnement af te sluiten.
De categorie overige wordt hooguit eens gespeeld of bekeken als men tijd overheeft of zich verveeld. Of uit nostalgie wordt een oud spel gespeeld of naar Seinfeld, Friends, Knight Rider etc. gekeken. Veel van dergelijke series zijn al uitentreuren herhaald.

[Voor 4% gewijzigd door ariekanari op 13-05-2021 22:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KevinskiNL
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 00:37
Dungeons & Dragons Dark Alliance komt naar de gamepass op 22 juni!

Announcement D&D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:56
@Amos_x ik ben het eens met je punt over te veel aanbod waardoor de waarde lager wordt.

Idem voor het vele downloaden van vroeger. Als je realistisch kijkt naar wat je echt speelt en kijkt (film/serie vergelijking), dan is dat minder dan wanneer je minder "bezit".

Dit heb ik wel in ieder geval. Alhoewel ik bewust kijk maar wat ik wel en niet speel. Maar als ik kijk naar mijn backlog, dan wordt je daar helemaal eng van. Ook gekochte spellen en spellen gekocht tijdens launch. Zonde, want dat is best veel geld wat bespaard had kunnen worden.

We hebben nu ook 3 jaar GPU en heb daar best wel wat leuks van gespeeld en uitgespeeld. Maar, eerlijk is eerlijk. Met op de pc dan op de XSX. :p

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

Acties:
  • +1Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:48

H-Alien

aka Schenk

bartd1983 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:14:
Heeft iemand Psychonauts geprobeerd? Nog een leuk spel in 2021?
Is al weer wat jaartjes geleden dat ik hem speelde maar prima game. Blijft door de art stijl ook gewoon nu nog prima aan te zien en gameplay ook niks mis mee dus ik zou het gewoon proberen :)

www.srhi.eu | discord.gg/ePpr5P8 | https://www.facebook.com/simracinghubinternational

• 1993jjohan
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12:12
Ik had een half jaar terug een EA play 12 maanden code gebruikt om mijn ultimate abbonement te verlengen. Die converteren ze toen naar 4 maanden ultimate. Net weer gedaan en zie nu ineens dat ik nog maar 2 maanden voor dezelfde code kreeg.

Eerder was dit buiten de 1 euro truc de goedkoopste manier om aan ultimate te komen als je al ultimate hebt. Ongeveer 20 euro voor 4 maanden na conversie. Nu dus helaas niet meer.

Ben ook nog steeds benieuwd hoe lang ze de 1 euro truc nog toelaten. Heb niet de illusie dat ik die truc nogmaals kan uitvoeren na 3 jaar. Daarom verleng ik mijn ultimate soms met een andere code als ik die goedkoop tegen kom. Helaas vallen EA play codes dus af.

Ik moet wel zeggen dat zelfs voor het volle bedrag ik nog zou betalen voor ultimate met de waarde die het toevoegt aan mijn Xbox series X.
Converting your code
Redeeming your EA Play 12 Month code will automatically convert to 2 months of Xbox Game Pass Ultimate and will be added to your current Xbox Game Pass Ultimate account. By redeeming this code, you agree to this conversion. All conversions are final; ratio subject to change. See xbox.com/gamepass If you choose not to redeem at this time, you can keep your code and redeem it prior to its expiration date, if any.

[Voor 22% gewijzigd door 1993jjohan op 15-05-2021 09:22]

• d.bakker84
1993jjohan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:16:
Ik had een half jaar terug een EA play 12 maanden code gebruikt om mijn ultimate abbonement te verlengen. Die converteren ze toen naar 4 maanden ultimate. Net weer gedaan en zie nu ineens dat ik nog maar 2 maanden voor dezelfde code kreeg.

Eerder was dit buiten de 1 euro truc de goedkoopste manier om aan ultimate te komen als je al ultimate hebt. Ongeveer 20 euro voor 4 maanden na conversie. Nu dus helaas niet meer.

Ben ook nog steeds benieuwd hoe lang ze de 1 euro truc nog toelaten. Heb niet de illusie dat ik die truc nogmaals kan uitvoeren na 3 jaar. Daarom verleng ik mijn ultimate soms met een andere code als ik die goedkoop tegen kom. Helaas vallen EA play codes dus af.

Ik moet wel zeggen dat zelfs voor het volle bedrag ik nog zou betalen voor ultimate met de waarde die het toevoegt aan mijn Xbox series X.

[...]
Dat is jammer ik heb het vorige week nog gedaan. Een soms nog goedkopere manier is overigens weekcodes voor Ultimate kopen. Die fluctueren wel aardig in prijs, dus dan moet je het wel een beetje in de gaten houden.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn EA jaar abonnement nog kunnen omzetten naar 4 maanden GPU, weet je dus zeker dat je goed gekeken hebt?

• anon054630
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 08:32
-

[Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 25-05-2021 22:46]

• Caelorum
ArthurMorgan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:57:
Ik heb gisteren mijn EA jaar abonnement nog kunnen omzetten naar 4 maanden GPU, weet je dus zeker dat je goed gekeken hebt?
Kan ook zijn dat die er intussen zoveel gebruik van heeft gemaakt dat ze bij hem nog maar 2 maanden doen :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!
anon054630 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:34:
Dat hele abbo gedoe bij MS is toch echt zwaar ruk. Had eerst Gold + 1 euro ‘truuk’. Vond in het begin GP echt geweldig. Toen GP abbo periode afliep opnieuw Gold genomen- eigenlijk eerder per ongeluk door het onduidelijke overzicht in het Xbox menu, en wou dan upgraden naar GP. Guess what, ‘upgraden’ betekent voor MS niet, het ene schrappen en vervangen door het andere, nee, ze lappen je gewoon een GP abbo bovenop je Gold. Betaal je dus eigenlijk 2 keer voor Gold. Gelukkig had ik het door en na contact met hun eigenaardige klantenservice die met vrijwilligers oid werkt bleek de enige optie te zijn mijn Gold abbo te annuleren. Geen probleem, maar heb dan mijn GP ook meteen geannuleerd. Van die laatste kreeg ik het geld terug, van de Gold niet, en kon ik verder ook geen gebruik meer van maken… dus betaald voor een maand en 2 uur gebruik van gemaakt. Het geld zal me een worst wezen maar dit zijn praktijken die voor mij te waanzinnig zijn voor woorden. Het is dat ze gold gratis gemaakt hebben voor FTP anders had ik de console terug verkocht.
Wou je alleen maar ranten? Zo ja, ok bij deze gedaan dan...
Anders moet je volgens mij echt van alles zelf fout gedaan hebben of het anders voorstellen dan de werkelijkheid (al dan niet omdat je het niet begrepen hebt of je zit te trollen) want hier klopt op zoveel niveaus niks van...

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hij zal GP genomen hebben ipv GPU denk ik.

• anon054630
-

[Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 25-05-2021 22:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
anon054630 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:53:
[...]

? Denk je dat ik dit nu uit mijn duim aan het zuigen ben??
Nee, maar wel dat je iets fout gedaan hebt. Namelijk GP besteld ipv GPU. GP komt bovenop Gold omdat GP geen Gold erin heeft zitten. GPU komt ipv Gold omdat Gold daar al inzit.

• anon054630
-

[Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 25-05-2021 22:45]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: maart 2004
d.bakker84 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:36:
[...]

Dat is jammer ik heb het vorige week nog gedaan. Een soms nog goedkopere manier is overigens weekcodes voor Ultimate kopen. Die fluctueren wel aardig in prijs, dus dan moet je het wel een beetje in de gaten houden.
Die weekcodes in de gaten houden is zeker een optie (link).
Zo heb ik 3 dagen geleden nog 20 weken aangeschaft voor €15,50 en gewoon met Ideal betaald. Het is alleen een berg copy/paste werk. Maar als je goedkoop wilt, moet je er iets voor over hebben ;)

Xbox: Xbos NL - Main game: Shadow of the Tomb Raider

• Gajescheren
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:52
Iemand interesse in 14 dagen Game Pass Ultimate voor nieuwe abonnees?
Helaas niet te gebruiken voor bestaande abonnees.
Zat bij mijn Xbox controller :)

• 1993jjohan
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12:12
ArthurMorgan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:57:
Ja ik heb er echt maar 2 maanden bij.
Caelorum schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:39:
[...]

Kan ook zijn dat die er intussen zoveel gebruik van heeft gemaakt dat ze bij hem nog maar 2 maanden doen :-)
Heb het 2 keer eerder gedaan en het kan inderdaad dat ze mij daarvoor "straffen" nog niet over nagedacht. Het idee was gewoon steeds verhogen naar 3 jaar nu het nog zo kan. Dat is nu voorbij dus.
BizzieBis schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:55:
[...]

Die weekcodes in de gaten houden is zeker een optie (link).
Zo heb ik 3 dagen geleden nog 20 weken aangeschaft voor €15,50 en gewoon met Ideal betaald. Het is alleen een berg copy/paste werk. Maar als je goedkoop wilt, moet je er iets voor over hebben ;)
Dat is inderdaad zelfs nog iets goedkoper bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1Henk 'm!
anon054630 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:12:
Zou kunnen, ik heb enkel een console dus dacht ik GPU niet nodig had, maar er zit dan weer geen gold in dus dan kan je alsnog veel spellen niet deftig spelen. Enfin, ik vind het een behoorlijk rommeltje en een abbo annuleren binnen de x uur zou gewoon niets moeten kosten.
Per ongeluk gold aanschaffen ipv gamepass moet je volgens mij toch redelijk hard niet op aan het letten geweest zijn...
Als je gamepass er bij pakt (niet ultimate) dan kan ik me niet voorstellen dat Microsoft het woord upgraden gebruikt.
Als je je gold abonnement stop zet dan kun je die gewoon de rest van de maand waar je al voor betaald hebt gebruiken.

Ik kon zelf overigens toen ik na 2 dagen een eso plus abonnement bij Microsoft stop wou zetten wel kiezen of ik mijn geld terug wou en meteen toegang verliezen, of geen geld terug maar de rest van de maand toegang houden. Maar ik kan me voorstellen dat ze dat bij gold niet doen omdat ze waarschijnlijk niet zo makkelijk je geclaimde games with gold titels terug kunnen halen. Voor Xbox one games verlies je wel toegang tot je weer een abo neemt, maar 360 games hou je gewoon.

Verder is het enige wat ik in je verhaal zie wat er fout gegaan is, dat je slecht advies gekregen hebt van die gast (ik weet ook niet precies hoe het nou zit om een echte Microsoft support medewerker te spreken, dat kan wel nog steeds volgens mij maar je moet wel op de juiste plek zitten). Het juiste advies was geweest om gewoon gamepass ultimate er bij af te sluiten. Je maand gold en je maand gamepass waren dan namelijk omgezet naar ultimate en dan had je samen met de maand ultimate die je op dat moment betaalt 3 maanden gehad voor je reguliere abonnement weer geïncasseerd zou worden.

Maar goed, je had ook de startpost kunnen lezen of desnoods eerst hier om hulp kunnen vragen ipv maar wat doen en dan hier te komen roepen hoe slecht het wel niet is terwijl het er op lijkt dat het grotendeels aan jezelf te wijten was.

• anon054630
-

[Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 25-05-2021 22:32]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16:57
anon054630 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:35:
Het menu van de Xbox is gewoon onduidelijk, ik ga me niet bezig houden met screenshots posten (lukt ook niet vanaf de console denk ik) maar het gaat om die menu’s waar aangegeven wordt wat de bundel bevat. Goed, je kan me verwijten dat ik het verkeerde abbo heb afgesloten maar dat ik ga UPGRADEN (200% zeker dat het zo stond aangegeven) naar GPU en dan dubbel betaal PLUS na cancellen van Gold gewoon geen Gold meer heb maar er wel voor betaal, (wellicht door afsluiten door GPU maar dat zal aan mijn reet roesten als ik heb betaald voor Gold) ligt toch echt aan MS. Indien je hier even naar googlet vind je hier zat verhalen over. Tot mensen die jaren dubbel betalen zonder beter te weten. Los van dit verhaal is het hele gedoe met 1 euro truukjes en kaartjes en shops in Brazilië en exotische weekaanbiedingen en God weet wat voor manieren om het juiste abbo goedkoper te krijgen echt al even slecht. Het garandeert vooral dat je het gevoel hebt teveel te betalen wanneer je ‘gewoon’ een abbo wil afsluiten. Ze rommelen maar wat aan bij MS vwb hun abbo beleid, zie je ook bij het verhogen van die Goldprijzen die dan dezelfde dag worden teruggedraaid. Misschien dat ik nog eens terugkom tot GPU maar een fanboy zal je me niet zien worden. Tenzij ze dat hele zooitje eens deftig gelijk trekken en ze álle spellen gratis online laten spelen. (Dat je in 2021 een spel koopt voor 60 euro of meer en dan moet betalen om het online te spelen is toch van te gekke, enkel en alleen omdat je via console speelt?)
Ik snap ergens je frustratie nog wel, maar ik denk dat je verder niet veel begrip gaat krijgen op deze manier. Niet omdat je hier in een Gamepass topic zit met allemaal "fans" die alles van Microsoft per definitie verdedigen (wat sommigen wel eens beweren), maar meer omdat enige zelfreflectie in je posts ontbreekt.

Ja, de abonnementen van Microsoft kunnen voor sommigen vaag zijn. Ja, het kan zelfs behoorlijk zoeken zijn in de Xboxmenu's. Maar nergens zie ik enige erkenning dat je zelf ook gewoon fouten hebt gemaakt door je niet voldoende te informeren en "opeens" dingen koopt waar je toch zelf op de knop drukt. In jouw posts is echter alles de fout van Xbox/Microsoft/het systeem. Het is toch ook raar dat mensen jaren dubbel betalen zonder het zelf door te hebben? Is dat enkel de schuld van de rare abo-vormen van Microsoft of ligt dat misschien ook een heel klein beetje aan de mensen zelf die niet even checken of het allemaal wel goed gaat met die gekke afschrijvingen? Het is een combinatie van factoren en ik zeg zeker niet dat het volledig jouw schuld is. Het mag echter allemaal wat genuanceerder imo. :)

De discussie over het extra betalen om online te kunnen spelen is weer een andere. Laten we die loszien van het probleem dat je hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anon054630
-

[Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 25-05-2021 22:31]

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17:48
1993jjohan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:16:
Ben ook nog steeds benieuwd hoe lang ze de 1 euro truc nog toelaten. Heb niet de illusie dat ik die truc nogmaals kan uitvoeren na 3 jaar.
Er is helemaal geen ‘1 euro truuk’ *zucht*. Die 1 euro is een promotie/lokkertje voor nieuwe leden die de eerste maand maar 1 euro betalen voor GPU. Die gaat dus per definitie geen 2de keer lukken.
De truuk is de ‘Gold truuk’. Wanneer je geen GPU actief hebt, kan je eerst een periode Gold vooruitbetalen, en dan 1 maand GPU nemen. Dit zorgt ervoor dat je net betaalde periode Gold, die veel goedkoper is dan GPU, 1:1 omgezet wordt naar GPU. Staat ook in detail in de openingspost van deze thread uitgelegd.
Of het na 3 jaar nog zal werken, durf ik ook te betwijfelen, maar als het lukt, zal het je dan sowieso €13 kosten voor die ene maand.
anon054630 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:37:
Ik heb geen frustratie en heb geen probleem hoor :-) Die 10 euro is er ook al lang terug uit door helemaal geen abbo meer te hebben :-)
Als MS marktleider wil worden (misschien ook niet) zullen ze toch hún probleem met al die verschillende abbo’s, slechte klantenservice en onhoudbare positie tov online spelen moeten oplossen. Maar heb ook de indruk dat in de gamewereld veel met afgewende ogen vergeven wordt door de liefde voor gaming.
Punt is een beetje dat je klachten hier niet echt vaker gehoord worden volgens mij. De klantenservice van Microsoft wordt over het algemeen juist geloofd (al begrijp ik best dat jij nu een slechte ervaring had). Maar als je echt betaald hebt voor gold, snel weer stop gezet, en je hebt nu en geen geld terug en geen online toegang meer, dan zou ik nog een keer contact opnemen en verwacht ik dat ze het wel kunnen oplossen. Ik weet niet hoe je eerder contact opgenomen hebt maar volgens mij kan dat hier: https://support.xbox.com/nl-NL/contact-us

En wat betreft betalen voor online gaming is dat gewoon hetzelfde als bij andere consoles. Ja op pc hoef je niet te betalen, maar Xbox (de console) concurreert nauwelijks met pc. Microsoft brengt al hun games en gamepass ook uit voor pc omdat het hun niet uitmaakt op welk platform je hun games/diensten afneemt. Maar als je dan besluit op een console te willen gamen dan moet je hoe dan ook voor online gaming betalen (buiten f2p) dus is het geen negatief onderscheidend punt van de Xbox.

Als Sony het nou ineens af zou schaffen, dan wel, maar dan zou Microsoft denk ik ook vlot volgen (maar ik zie Sony dat niet doen eigenlijk). Nintendo is wel wat goedkoper, maar is weer een heel ander platform. Meestal bepaalt wat voor soort games je wil spelen wel of je voor switch gaat of voor PlayStation/Xbox, en niet of je een paar tientjes per jaar op online gamen kunt besparen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:04
Vanaf vandaag is het niet meer mogelijk om een jaar abonnement ea acces om te zetten naar 4 maand GPU. Ik heb dit twee keer gedaan. Jammer maar begrijpelijk.

Upgraden voor een euro zal zo ook wel stoppen verwacht ik.

[Voor 16% gewijzigd door mobygo76 op 18-05-2021 19:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
mobygo76 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:11:
[...]
Duurt nog wel even. Ze hebben er vorige week nog mee lopen adverteren in hun video's.

En die 12E eenmalig kunnen ze wel missen hoor.

[Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 18-05-2021 19:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: mei 2013
Vanochtend voor een paar euro maar eens 2 weken GPU gekocht. Wel lekker hoor om voor weinig geld gewoon een nieuwe game te spelen. Geniet nu van Control! .. Bewust gekozen voor het kopen van een code ipv een doorlopend abbo via credit card . Nu speel ik toch wat bewuster en als ik een tijd niet game hoef ik er tenminste ook niet voor te betalen. Heb al genoeg lopende luxe abbo's (kuche kuche Netflix ;-) "

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 17:33
Vanaf vandaag is het niet meer mogelijk om een jaar abonnement ea acces om te zetten naar 4 maand GPU. Ik heb dit twee keer gedaan. Jammer maar begrijpelijk.

Wat is het geworden dan? Ingekort of helemaal niets mee? Ik heb er nog 1 liggen die ik een week te vroeg had gekocht.....

X-Box ID; Narada1985 - PV installatie; 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / 125° Zuid-Oost / dakhelling 45°

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Thalaron schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:31:
[...]

Wat is het geworden dan? Ingekort of helemaal niets mee? Ik heb er nog 1 liggen die ik een week te vroeg had gekocht.....
2 maanden: https://support.xbox.com/...y-with-xbox-game-pass-FAQ

Ik ben echt blij dat ik 3 weken terug nog 4 jaar gehaald heb en dat de laatste die ook inderdaad 'te vroeg' was nog net binnen het oude systeem heb kunnen doen.

Nu over 3 jaar maar eens kijken hoe ik verder ga, voor mij kan die 15 euro per maand niet uit. Daarvoor speel ik te veel juist buiten de GP om. Enige GP titel die ik speel nu is FH4.

[Voor 32% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-05-2021 20:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalaron
Ik heb hem direct maar ingeschoten... moest tot de 22e wachten. Nog steeds is 10 euro per maand beter dan standaard maar wel jammer..

X-Box ID; Narada1985 - PV installatie; 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / 125° Zuid-Oost / dakhelling 45°

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twixie
Volgens mij gaat upgraden altijd lukken. De hamvraag is eerder: wat zal de conversie-rate zijn, dus hoeveel dagen GPU krijg je als je Gold nog x dagen geldig is. Dat was 1:1 waardoor het zo goedkoop was om via Gold GPU te nemen. Ik verwacht toch dat dat een gegeven moment slechts 1:3 zal zijn, net zoals de conversie-rate van Gold kaartjes redeemen op een actief GPU abonnement.

En tot vervelens toe: die 1 euro heeft niets met de upgrade te maken. 1 euro is een promo voor je eerste maand GPU. Ook wie nog nooit iets met XBox te maken gehad heeft, zal 1 euro betalen voor zijn eerste maand GPU.

• mobygo76
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:04
Je hebt gelijk, het gaat inderdaad om de conversie-rate. Maar 1:1 zal binnenkort wel voorbij zijn.

• Schil1
  • Laatst online: 21-05 16:59
Die van mij is gisteren afgelopen dus ik wilde in principe deze “truuk” gaan doen :

https://www.google.nl/amp...ing-90-euro-mei-2021/amp/

Iemand ervaring mee ?

• BizzieBis
  • Registratie: maart 2004
Is dat niet gewoon de 'standaard' truuk die iedereen gebruikt? Ik heb dit stappenplan in oktober ook met succes gevolgd.

Xbox: Xbos NL - Main game: Shadow of the Tomb Raider

Acties:
  • +1Henk 'm!
Schil1 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:23:
Die van mij is gisteren afgelopen dus ik wilde in principe deze “truuk” gaan doen :

https://www.google.nl/amp...ing-90-euro-mei-2021/amp/

Iemand ervaring mee ?
Zie start post voor dezelfde uitleg.
Brazilië codes is op eigen risico, het gaat vaak goed maar niet altijd (en dan moet je hopen dat Microsoft support lief is en je wil helpen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Schil1
  • Laatst online: 21-05 16:59
3x xbox live brazilie is gelukt , nu de gamepass doen maar daar geeft hij bij het betalen aan dat het €12,99 per maand is en dit is toch eenmalig ?

Edit: het is eenmalig en dan als mijn abbo op 19-5-2024 afloopt dan kost het €12,99 per maand.
3 jaar GPU nu voor €116 , top

[Voor 31% gewijzigd door Schil1 op 19-05-2021 22:24]

• Twixie
Schil1 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:15:
3x xbox live brazilie is gelukt , nu de gamepass doen maar daar geeft hij bij het betalen aan dat het €12,99 per maand is en dit is toch eenmalig ?
@Finraziel zei het je al: lees de openingspost van deze thread, want het staat gewoon netjes uitgelegd !

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:06

Whaam

Meer beter

Jammer wel dat het in dit topic vooral over "hoe kan ik zo goedkoop mogelijk de gp kopen" + rants over MS gaat. Ik zou graag meer lezen over de games, wat zijn de pareltjes, wat is er nieuw?

Ik zag gisteravond dat Just Cause 4 er bij in zit! Snel geinstalleerd en vanavond maar eens proberen. Ik vond 3 echt te gek. En de hoeveelheid couch co-op games is ook op. Moving out is superleuk, Totally reliable delivery service ook. Ik mis een beetje de optie op op couch co-op te kunnen filteren helaas.

• d.bakker84
Whaam schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:19:
... Ik mis een beetje de optie op op couch co-op te kunnen filteren helaas.
Je kunt in de gamepass app op je telefoon als je naar "alle games" gaat wel filteren op couch co-op :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
d.bakker84 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Je kunt in de gamepass app op je telefoon als je naar "alle games" gaat wel filteren op couch co-op :)
En op de website in het hele aanbod: https://www.xbox.com/nl-nl/games/all-games?cat=all Onder filters => functies => lokale co=op (of couch co-op)

• Raxious
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08-06 12:43
Is het de moeite waard om van die 7 day codes te kopen voor GPU? even snel zitten rekenen en je hebt op die manier 12 codes voor 12 weken, voor iets meer dan 10 euro.

Is wat meer werk omdat je een hoop losse codes moet invoeren, maar is effectief de 3 maanden GPU voor de prijs van 1 maand.

• d.bakker84
Ja, dat is de moeite waard inderdaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raxious
d.bakker84 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:39:
Ja, dat is de moeite waard inderdaad.
10 keys gekocht, blijk je ze niet te kunnen stacken |:(

• ariekanari
Gaat prima zo juist nog 10 week keys toegevoegd via de console.

• Caelorum
Er zijn een aantal 7- en 14-dagen codes die alleen voor nieuwe leden zijn. Die kan je dus niet stacken. Even goed opletten welke je koopt dus.

• Raxious
Caelorum schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:26:
Er zijn een aantal 7- en 14-dagen codes die alleen voor nieuwe leden zijn. Die kan je dus niet stacken. Even goed opletten welke je koopt dus.
Zijn dit niet de goede?
https://www.eneba.com/xbo...s-10-xbox-live-key-global

Net nogmaals geprobeerd toe te voegen aan mijn account, en nu werken ze wel. Zou wel ff moeite hebben gehad met verwerken ofzo.

[Voor 14% gewijzigd door Raxious op 20-05-2021 14:14]

• Thalaron
Caelorum schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:26:
Zo heb ik er dus ook nog 2 voor 14 dagen die alleen voor nieuwe leden zijn. Er stond nergens iets vermeld hierover dus... gelukkig maar 2 van aangeschaft zullen we maar zeggen.

Ik heb wel een refund verzoek lopen maar... dat zal wel niets worden. Mocht dat niet lukken dan gooi ik er hier 1 in de groep en 1 naar een vriend van mij zodra er wat leuks bij games for gold voorbij komt.

• Whaam
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:06

Whaam

Meer beter

d.bakker84 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Caelorum schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:59:
[...]

En op de website in het hele aanbod: https://www.xbox.com/nl-nl/games/all-games?cat=all Onder filters => functies => lokale co=op (of couch co-op)
Oeh nice! Ik keek via de xbox. Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gekkehuus
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:58
[b]Whaam in "[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie" Ik zou graag meer lezen over de games, wat zijn de pareltjes, wat is er nieuw?

Ik zag gisteravond dat Just Cause 4 er bij in zit! Snel geïnstalleerd en vanavond maar eens proberen. Ik vond 3 echt te gek. En de hoeveelheid couch co-op games is ook op. Moving out is superleuk, Totally reliable delivery service ook. Ik mis een beetje de optie op op couch co-op te kunnen filteren helaas.
Ik ben sinds kort Snow Runner aan het spelen. Via Cloud Gaming het spel leren kennen. Nu op de PC geïnstalleerd aangezien de high res. graphics een wat moeite hebben om vlekkeloos weergegeven te worden in Cloud Gaming. (Ondanks 500Mb up en down via Wifi).
Heerlijk spel wat ondanks zijn tergend langzame gameplay toch een geweldige spelervaring geeft.
Denk wel dat dit niet voor iedereen geldt. Maar als het je ding is zeker de moeite waard.

Tevens via Cloud Gaming The Show 21 (Baseball game) tegen gekomen. Ook hier moet je van houden en vind het ontzettend leuk om af en toe een potje te honkballen. Sinds deze week de story mode begonnen. Kijken hoe lang mij dit kan boeien en hoe de leercurve is.

Dit gezegd te hebben vind ik Cloud Gaming een ontzettende verrijking van mijn game ervaring met Microsoft. Je kunt spellen instantly spelen en als het bevalt installeer je het op de PC of Xbox.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beakzz
FYI : 12 maanden EA Play tegen 4 maanden Ultimate is helaas afgelopen

https://www.forbes.com/si...scribers/?sh=566ef1525163

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twixie
Beakzz schreef op maandag 24 mei 2021 @ 00:29:
FYI : 12 maanden EA Play tegen 4 maanden Ultimate is helaas afgelopen
https://www.forbes.com/si...scribers/?sh=566ef1525163
Ik snap de deal sowieso niet. Gold omzetten naar GPU is nog een pak goedkoper dan dat. Ok, Dan moet je je GPU wel eerst laten aflopen, maar dan is/was die EA deal ook maar interessant voor wie GPU nog een lange tijd loopt en die zich nog verder in de toekomst wil committen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beakzz
Twixie schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:27:
[...]

Ik snap de deal sowieso niet. Gold omzetten naar GPU is nog een pak goedkoper dan dat. Ok, Dan moet je je GPU wel eerst laten aflopen, maar dan is/was die EA deal ook maar interessant voor wie GPU nog een lange tijd loopt en die zich nog verder in de toekomst wil committen.
Precies dat dus. Als je nog 32 maanden had kon je er voor €5 per maand er weer 36 van maken. Ik zou er zeker niet op rekenen dat je over 3 jaar nog de gold truck kan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stylze
Gekkehuus schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:04:
[...]

Ik ben sinds kort Snow Runner aan het spelen. Via Cloud Gaming het spel leren kennen. Nu op de PC geïnstalleerd aangezien de high res. graphics een wat moeite hebben om vlekkeloos weergegeven te worden in Cloud Gaming. (Ondanks 500Mb up en down via Wifi).
Heerlijk spel wat ondanks zijn tergend langzame gameplay toch een geweldige spelervaring geeft.
Denk wel dat dit niet voor iedereen geldt. Maar als het je ding is zeker de moeite waard.

Tevens via Cloud Gaming The Show 21 (Baseball game) tegen gekomen. Ook hier moet je van houden en vind het ontzettend leuk om af en toe een potje te honkballen. Sinds deze week de story mode begonnen. Kijken hoe lang mij dit kan boeien en hoe de leercurve is.

Dit gezegd te hebben vind ik Cloud Gaming een ontzettende verrijking van mijn game ervaring met Microsoft. Je kunt spellen instantly spelen en als het bevalt installeer je het op de PC of Xbox.
Dat cloud gaming werkt sowieso toch voor geen meter? heb toevallig dit weekend nog geprobeerd 2 games via cloud te spelen op mijn mobiel met 600mb wifi connectie en ik zat 1 meter van mijn router vandaan.. soms liep het wel vloeiend maar dan opeens weer een freeze elke paar minuten en soms klapt ie er helemaal uit, is geen doen om zo te gamen toch. Stadia werkt veel beter, maarja dat lijkt ook een zinkend schip te zijn gezien ze de gamestudio's daarvoor gesloten hebben en belangrijke mensen daar allemaal weg lijken te gaan.
cloud gaming lijkt toch wel redelijk een flop te worden.

[Voor 7% gewijzigd door Stylze op 24-05-2021 12:57]

Xbox series X / Playstation 5 / LG CX 55" /

Acties:
  • 0Henk 'm!
Stylze schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:55:
[...]

Dat cloud gaming werkt sowieso toch voor geen meter? heb toevallig dit weekend nog geprobeerd 2 games via cloud te spelen op mijn mobiel met 600mb wifi connectie en ik zat 1 meter van mijn router vandaan.. soms liep het wel vloeiend maar dan opeens weer een freeze elke paar minuten en soms klapt ie er helemaal uit, is geen doen om zo te gamen toch. Stadia werkt veel beter, maarja dat lijkt ook een zinkend schip te zijn gezien ze de gamestudio's daarvoor gesloten hebben en belangrijke mensen daar allemaal weg lijken te gaan.
cloud gaming lijkt toch wel redelijk een flop te worden.
Ik gebruik het niet zo veel maar mijn ervaring (met xcloud/gamepass streaming) is een stuk positiever. Heb voornamelijk redelijk wat slay the spire met touch controls op mijn telefoon gedaan, geen last van verstoringen. Nou is dat natuurlijk ook een game waar je geen last van lag hebt, maar kan me niet herinneren dat hij echt freezes gehad heeft of er zelfs helemaal mee ophield. Verder een half uurtje Dirt 5 op mijn surface go gespeeld en dat was ook top (de streaming, niet de game :+ )

Dat is natuurlijk ook net het grootste probleem met streaming, het is van zoveel factoren afhankelijk, wie weet waarom jouw ervaring zoveel slechter is... Maar het kan dus wel prima werken.

• marapuru
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:17
Wat een gezeik zeg met die gamepass. De eerste maand leek perfect te werken. Maar nu begint de Xbox app op mijn PC kuren te vertonen. Telkens krijg ik de melding: "this app needs a few things that are missing", om me door te linken naar een preferences schermpje met een aantal zaken die ik moet installeren die al lang aanwezig zijn.

De oplossingen die ik o.a. op Reddit lees werken bij mij allemaal niet.
- xbox app 'hard' sluiten en storsvc service herstarten
- xbox app en alle andere xbox apps uninstallen, herstarten en xbox app installen
- https://windowsreport.com/xbox-app-windows-10-wont-open/ dit werkt ook niet

Betaal ik hier dan een tientje per maand voor?

Iemand nog tips?

[Voor 5% gewijzigd door marapuru op 26-05-2021 16:32]

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:56
@marapuru Die heb ik pas geleden ook gehad. Volgens mij heb ik toen de pc opnieuw opgestart. Inderdaad installeren van die items werkt totaal niet.

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

• marapuru
Ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee. Telkens als ik even wil gamen en wil ontspannen eindigt dan in eindeloze frustratie. Laatst heb ik nog overwogen om al mijn data en spul te migreren naar de MS365 omgeving, maar dat laat ik ook maar zitten.

offtopic: Denk dat ik heel Windows er maar af gooi en lekker overstap op Linux. Dan maar niet alle games werkbaar en speelbaar. Totaal niet relevant voor dit topic, maar wel gelinkt aan de frustraties met gamen op windows.

• Beakzz
@marapuru

Al naar nieuwe updates van win 10 zelf gezocht? Kreeg pas de app met geen mogelijkheid opgestart en de MS store sloeg ook steeds vast.

Zoeken naar updates, installeren en alles werkte weer. Snap er hoe dan ook niks van, want windows installeert vaak genoeg automatisch updates bij mij, maar blijkbaar niet alles vanzelf :?

• Melantrix
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:44
marapuru schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:20:
Wat een gezeik zeg met die gamepass. De eerste maand leek perfect te werken. Maar nu begint de Xbox app op mijn PC kuren te vertonen. Telkens krijg ik de melding: "this app needs a few things that are missing", om me door te linken naar een preferences schermpje met een aantal zaken die ik moet installeren die al lang aanwezig zijn.

De oplossingen die ik o.a. op Reddit lees werken bij mij allemaal niet.
- xbox app 'hard' sluiten en storsvc service herstarten
- xbox app en alle andere xbox apps uninstallen, herstarten en xbox app installen
- https://windowsreport.com/xbox-app-windows-10-wont-open/ dit werkt ook niet

Betaal ik hier dan een tientje per maand voor?

Iemand nog tips?
Wat is t lijstje dat het lijkt te zoeken dan? En idd, check of je de laatste versie draait.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 16:33
Op 20 minuten van "ik heb problemen met gamepass" naar "ik installeer linux".
Veel plezier met je nieuwe linux hobby _/-\o_

• marapuru
Krimglas schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:14:
[...]

Op 20 minuten van "ik heb problemen met gamepass" naar "ik installeer linux".
Veel plezier met je nieuwe linux hobby _/-\o_
offtopic: Haha, er ging wel iets meer tijd overheen hoor. Maar puur de reacties lezende lijken het 20 minuten. Het overkwam mij een paar dagen daarvoor ook, toen was het magischerwijs ineens gefixed. Kwam het weer terug, ging het weer weg na allerlei geklooi in de task manager en herinstallaties. En toen was het er weer. Etc. etc.

Draaide ook al langere tijd linux op andere systemen, dus er is voor mij weinig nieuws aan ;)

Anyways, veel plezier met jullie game passes! Ik verlaat dit topic :P
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True