Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:07
Ik snap de hype rondom Prey ook niet zo. Dishonored vond ik dan wel weer geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind games als GTA, assassins creed erg tomb raider leuk. Welke games van Bethesda zitten en beetje in die hoek?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Geen echt. Ze zijn allen niet echt vergelijkbaar met die games.

Dat gezegd. Skyrim of Fallout heeft wel een open world. Wel totaal anders dan GTA natuurlijk. :P En als je AC leuk vindt vanwege het stealth element dan ga je je met de Dishonoreds en de eerste Wolfenstein (volledig stealthy te spelen) ook goed vermaken. En Doom
Eternal is voor een gedeelte een platformgame.

Ik denk dat de eerstvolgende game die echt in het straatje van de door jou genoemde valt waarschijnlijk pas Indiana Jones gaat zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Timothy3000 op 16-03-2021 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:13
1993jjohan schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:11:
Ik verwacht ook dat Xbox echt wel marktaandeel zal winnen van PlayStation deze generatie. Zeker met de goedkope series S die veel gamers er voor "erbij" zullen nemen puur voor gamepass.
Gewoon Series X kopen en tegenover PS5 zetten, ze gaan echt niet met elkaar op de vuist :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dank, ik ga er een naar kijken vandaag. Wolfenstein en Doom gaan het niet worden. Dat is first person, mijn ogen kunnen dat niet goed aan. En dat is iets te veel gericht op alleen vechten. Ik ga Skyrim een fallout eens bekijken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wil ultimate/gold aanschaffen via cdkeys. dat zijn allemaal betrouwbare webshops? riskeer ik ban op mijn account door grijze licenties?

[ Voor 64% gewijzigd door Farabi op 16-03-2021 17:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Afbeeldingslocatie: https://news.xbox.com/en-us/wp-content/uploads/sites/2/2021/03/TW_Available-Today_Coming-Soon_templates_3.16.2021.jpg?w=1200

Jesus, it never ends. Octopath Traveler dikke aanrader trouwens, was totnogtoe Switch exclusive!

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
Farabi schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:58:
ik wil ultimate/gold aanschaffen via cdkeys. dat zijn allemaal betrouwbare webshops? riskeer ik ban op mijn account door grijze licenties?
Ik heb persoonlijk alleen maar goede verhalen hier gehoord op het forum. Volgens mij heeft er niemand een ban ofzo gehad. Er zijn zelfs verhalen vab mensen die contact hebben gehad met Microsoft support die hun gewoon hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
shyheim schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:28:
[Afbeelding]

Jesus, it never ends. Octopath Traveler dikke aanrader trouwens, was totnogtoe Switch exclusive!
Inderdaad, de goede titels komen er snelle bij als ik ze kan spelen. Squadrons maar eens proberen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Groot fan van JRPGs maar Octopath vond ik me een partij saai. Vrij eentonige game. Gemiste kans met die verhaallijnen. Als je op zoekt bent naar een JRPG binnen Gamepass zou ik eerder Dragon Quest aanraden.

Rest van de toevoegingen zijn dan wel weer erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-08 13:54
Hoe kom ik in godsnaam in contact met een Microsoft medewerker? Desnoods via chat?

Ze hebben geld afgeschreven voordat de huidige periode van XGPU verstreken (was niet van plan te verlengen en had zelfs een agenda punt gemaakt om het te cancelen). Kan ik dit nog op één of andere manier regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VN1X schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:00:
Hoe kom ik in godsnaam in contact met een Microsoft medewerker? Desnoods via chat?

Ze hebben geld afgeschreven voordat de huidige periode van XGPU verstreken (was niet van plan te verlengen en had zelfs een agenda punt gemaakt om het te cancelen). Kan ik dit nog op één of andere manier regelen?
https://support.xbox.com/nl-NL/contact-us
Mijn google fu is redelijk sterk, maar dit was toch wel erg simpel te vinden...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Zie Finraziel zijn link. MS is naar mijn ervaring heel coulant in dit soort zaken, don't worry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

shyheim schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:28:
[Afbeelding]

It never ends deel zoveel: EA Play komt morgen ook naar Gamepass PC!

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Laatst online: 07-09 11:54
ebu42 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 01:22:
De GPU trick is ook eigenlijk helemaal geen trick of iets dat MS door de vingers ziet. Het staat letterlijk beschreven op hun eigen website. Ze promoten het gewoon zelf. Het is heel slim van ze. Ze bouwen een user base. Zelfs als je alleen op cloud speel, koop je minimaal wel een controller. Je komt in hun ecosysteem. Hoe meer gebruikers er komen en hoe langer ze blijven, hoe beter het is voor ze.
Volgens mij is de trick het kopen van extra goedkope gold kaarten via digitale stores. En dan het liefst nog kaarten uit Brazilië waar ze nóg goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:14

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Xfade schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 02:18:
[...]

Volgens mij is de trick het kopen van extra goedkope gold kaarten via digitale stores. En dan het liefst nog kaarten uit Brazilië waar ze nóg goedkoper zijn.
Aha die trick werkt dus nog? Zag een artikel op techtastic hier over. Maandag komt mijn xbox series x, jeuh!

Edit: ik ben even met tunnelbeer aan op locatie Brazilië naar redeem.microsoft gegaan. Hij merkt dan wel op dat ik op een andere locatie zou zitten, en er wordt gevraagd om verificatie via sms. Daarna kan ik de codes invullen. Achter mijn account staat dan wel (nederland). Is dit herkenbaar en gaat het dan nog steeds goed?

[ Voor 29% gewijzigd door Elias2020 op 18-03-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
  • Laatst online: 06-08 13:54
Finraziel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:30:
[...]

https://support.xbox.com/nl-NL/contact-us
Mijn google fu is redelijk sterk, maar dit was toch wel erg simpel te vinden...
Was het maar zo makkelijk.

Nee, wanneer je namelijk via deze weg contact zoekt kom je enkel met "XBOX Gamers" in contact (via de chat iig).

Met veel pijn en moeite heb ik een formulier kunnen vinden waar ik enigzins kenbaar kon maken dat ik een restitutie wil aanvragen maar goed.. we'll see.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NathanJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 15:05
Bij deze een bevestiging dat het aankopen van een jaar abo en dan omzetten naar Game Pass op 19-03 nog werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

NathanJ schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:47:
Bij deze een bevestiging dat het aankopen van een jaar abo en dan omzetten naar Game Pass op 19-03 nog werkt!
Top! Heb je de Brazilië methode gebruikt of met EU kaarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extortioner
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 11:21
Inderdaad, de methode werkt nog steeds. Ik heb 3x 12 maanden gekocht bij cdkeys.com (wou niet gebruik maken van de BR methode omdat dit toch iets minder volgens de regels is) en dat dan voor 1 euro omgezet naar Game Pass Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Dankjewel voor deze info.

Ik ga ook de EU kaarten kopen. Het gaat vast altijd goed met de Brazilië kaarten, maar het is het risico eigenlijk niet waard. In de ToS van Microsoft staat ook dat het illegaal is en consequenties kan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NathanJ
  • Laatst online: 01-08 15:05
Elias2020 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:38:
[...]

Top! Heb je de Brazilië methode gebruikt of met EU kaarten?
De Europese. Het was me teveel gedoe om die Braziliaanse VPN te downloaden. Achteraf had het wel gekund. Desalniettemin is het gelukt en tijd voor Doom Eternal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:35
Extortioner schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:39:
Inderdaad, de methode werkt nog steeds. Ik heb 3x 12 maanden gekocht bij cdkeys.com (wou niet gebruik maken van de BR methode omdat dit toch iets minder volgens de regels is) en dat dan voor 1 euro omgezet naar Game Pass Ultimate.
Werkt dit ook als je al eens eerder twee jaar hebt omgezet naar Game Pass? Ik heb nu nog een aantal maanden Game Pass en zou dit graag zo goedkoop mogelijk verlengen.

Weet iemand overigens wat de beste coöperatieve spellen zijn op Game Pass? We zijn inmiddels bijna door alle Halo campaigns op Heroic heen, dus we moeten binnenkort over naar een nieuw spel. Destiny is wel een goede gegadigde, maar dat werkt campain-technisch toch iets minder lekker dan een meer cinematische game zoals Halo.

@GforceNL Heb je het dan eerst laten verlopen of gewoon terwijl je abonnement liep nieuwe Xbox Live Gold kaarten toegevoegd?

[ Voor 7% gewijzigd door ErikT738 op 19-03-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35

GforceNL

Out of memory....

@ErikT738 Bij mij werkte het de tweede keer ook (in december)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErikT738 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Werkt dit ook als je al eens eerder twee jaar hebt omgezet naar Game Pass? Ik heb nu nog een aantal maanden Game Pass en zou dit graag zo goedkoop mogelijk verlengen.

Weet iemand overigens wat de beste coöperatieve spellen zijn op Game Pass? We zijn inmiddels bijna door alle Halo campaigns op Heroic heen, dus we moeten binnenkort over naar een nieuw spel. Destiny is wel een goede gegadigde, maar dat werkt campain-technisch toch iets minder lekker dan een meer cinematische game zoals Halo.

@GforceNL Heb je het dan eerst laten verlopen of gewoon terwijl je abonnement liep nieuwe Xbox Live Gold kaarten toegevoegd?
Alle gears of war games zijn in coop te spelen. :) Zowel online coop als couch coop. Speel je online of couch? Binnenkort komt trouwens een hele leuke coop game. It takes two. Zoek maar even op. Zit (vooralsnog) niet in gamepass, maar wellicht erg leuk voor jullie.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-03-2021 14:46 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
uchiha tijntje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:45:
[...]

Alle gears of war games zijn in coop te spelen. :) Zowel online coop als couch coop. Speel je online of couch?
Tegenwoordig helaas online. We zoeken vooral ook spellen die met drie of vier mensen kunnen, is dat bij Gears het geval? De franchise heeft me nooit heel erg getrokken maar wie weet ga ik 'm weer eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Elias2020 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:44:
Dankjewel voor deze info.

Ik ga ook de EU kaarten kopen. Het gaat vast altijd goed met de Brazilië kaarten, maar het is het risico eigenlijk niet waard. In de ToS van Microsoft staat ook dat het illegaal is en consequenties kan hebben.
Prima keuze hoor, het gaat namelijk níet altijd goed. Laatste tijd niet meer echt gehoord, ik vermoed omdat we de grootste bulk nieuwe spelers van de launch gehad hebben, maar kwam vaker voor dat mensen foutmeldingen kregen. Zelf ook een paar uur voor bij chat support mogen bedelen om gefixt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErikT738 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:48:
[...]

Tegenwoordig helaas online. We zoeken vooral ook spellen die met drie of vier mensen kunnen, is dat bij Gears het geval? De franchise heeft me nooit heel erg getrokken maar wie weet ga ik 'm weer eens proberen.
Gears of war 3 is de enige campaign volgens mij die een 4 coop mode heeft. De rest is eigenlijk maar 2 player coop (gears 5 heeft 3 player coop, maar 1 iemand bestuurt dan een robot wat niet echt telt :))

Wel zitten er coop modes in die je met 4 of 5 kunt spelen, maar dat is eigenlijk puur een PvE mode zonder storyline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 17:35

GforceNL

Out of memory....

@ErikT738 eerst laten verlopen, toen pas nieuwe geactiveerd.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Finraziel schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Prima keuze hoor, het gaat namelijk níet altijd goed. Laatste tijd niet meer echt gehoord, ik vermoed omdat we de grootste bulk nieuwe spelers van de launch gehad hebben, maar kwam vaker voor dat mensen foutmeldingen kregen. Zelf ook een paar uur voor bij chat support mogen bedelen om gefixt te krijgen.
Yes, het is zojuist gelukt!
Prima deal voor 137,77 euro.

Ik kreeg trouwens niet de optie voor een maand extra bij het invoeren van de codes, dus hoefde ook niks af te vinken. Kreeg ook (nog) geen mail dat het gelukt was, maar in MS account staat alles nu netjes. Heb
terugkerende facturering uitgeschakeld, over drie jaar eens kijken of er nog mooie aanbiedingen zijn.

Nu heb ik helemaal zin in maandagavond! Dan levert DHL 'm af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Laatst online: 09:10
ErikT738 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Deep rock Galactic
Sea of Thieves
Humans Fall Flat (hi-la-risch)
Minecraft Dungeons (laat je niet negatief beïnvloeden doordat het een Minecraft titel is, echt een leuke Dungeons game)
Battletoads (max 3 personen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Prima stuk over Gamepass: https://www.forbes.com/si...evelopers-some-surprises/

Spoiler:
“The main thing for us is that sales didn't go down,” says Rose. “ You worry that you make the thing free and no one will buy it anymore: that didn't happen.”

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat laatste stuk merk in min of meer in mezelf ook. Niet dat ik games koop die gratis zijn op gamepass, maar mijn bereidheid om te betalen voor DLC is wel duidelijk groter geworden. Zo heb ik nu weer 20 euro uitgegeven voor de expansion pass van the outer worlds, iets wat ik vroeger niet serieus overwogen zou hebben (dan had ik gewacht op een dikke sale en als hij 10 euro was geweest er nog eens goed over nagedacht).

Ik denk dat dat in ieder geval deels zit in dat ik, mede door gamepass, gestopt ben met in sales in bulk deals scoren. Ik hoef geen eigen bibliotheek meer op te bouwen om iets te kiezen te hebben als ik toe ben aan een nieuwe game. Gamepass zorgt er voor dat ik altijd meer dan genoeg te kiezen heb. Vroeger had ik zo'n aanschaf van 20 euro voor DLC gezien als 'daar kan ik 2-4 volledige games van kopen in een sale'... Nu is die druk weg en is het op een of andere manier een veel eenvoudigere overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Laatst online: 17-09 20:20
Enig idee wanneer FIFA 21 naar Gamepass komt? Kunnen we leren van de timing bij FIFA 20 naar EA Play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59
bartd1983 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:07:
Enig idee wanneer FIFA 21 naar Gamepass komt? Kunnen we leren van de timing bij FIFA 20 naar EA Play?
Mja dat is al een tijdje ongeveer hetzelfde. Ik heb niet het idee dat de releases zijn veranderd nu ze in game pass zitten, dus iets van juni of zo komt ie naar gamepass denk ik en dan in augustus of zo komt 22 weer uit

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
  • Laatst online: 07:28
FIFA 20 kwam in Mei 2020 dus zal rond die tijd weer zijn denk ik.FIFA 19 kwam pas in Juli 2019 en FIFA 18 weer in Juni 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
Toevallig vroeg ik mij dit gisteren ook af. En wel hierom:

Ik heb afgelopen tijd FIFA 17 gespeeld om de achievements te halen. Heb er nog 3 over. Maar die vereist 4 online spelers. Dus als je kan helpen graag.

En nu wil ik de achievements van FIFA 20 wegwerken. Maar damn!
Als je van 17 naar 20 gaat, wat is 20 dan verschrikkelijk. Vind het zo langzaam. En wat is er met het geluid. Je hoort de balaanname of het schot niet eens. Laat staan een kopbal.
Heb vanmorgen wat met de instellingen gespeeld. Het spel gaat wel iets sneller. Maar bij geluid opties hebben ze wat weggehaald of samengevoegd. Dus daar kan ik niks mee.

Nu dacht ik om maar FIFA 21 te gaan kopen of toch af te wachten voordat het in EA Play komt. Hopelijk volgende maand of in mei al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:05

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Royalty schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:49:
[...]

Toevallig vroeg ik mij dit gisteren ook af. En wel hierom:

Ik heb afgelopen tijd FIFA 17 gespeeld om de achievements te halen. Heb er nog 3 over. Maar die vereist 4 online spelers. Dus als je kan helpen graag.
Hiervoor kan ik je aanraden om via de Xbox een 'groep' te starten. Afhankelijk van hoe actief de spelers nog zijn (ik ken het spel niet) is de groep zo vol.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
Belindo schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:01:
[...]

Hiervoor kan ik je aanraden om via de Xbox een 'groep' te starten. Afhankelijk van hoe actief de spelers nog zijn (ik ken het spel niet) is de groep zo vol.
Thanks, Heb dat ook gedaan. En ben ook geholpen. Maar nu heb je echt 4 spelers nodig. En inderdaad afhankelijk van wie er online is. De Hollanders sowieso niet gevonden. Weet wel dat er meer gebruikers zijn die dezelfde achievement nog nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 08:23
Goedemorgen,

Waarschijnlijk is dit al 100000x gevraagd en daarvoor mijn excuses hierbij. Maar...Ik kan het even niet vinden dus ik vraag het toch. Ik heb nog Xbox Live Gold tot eind november. Als ik nu overstap naar XBox Game Pass Ultimate dan betaal ik 1 euro en na mijn abonnement 14 euro?

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Kloever schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:52:
Goedemorgen,

Waarschijnlijk is dit al 100000x gevraagd en daarvoor mijn excuses hierbij. Maar...Ik kan het even niet vinden dus ik vraag het toch. Ik heb nog Xbox Live Gold tot eind november. Als ik nu overstap naar XBox Game Pass Ultimate dan betaal ik 1 euro en na mijn abonnement 14 euro?
Die 14 euro weet ik niet zeker, maar het omzetten voor 1 euro schijnt nog te werken. Wel loont het waarschijnlijk om eerst even twee jaar erbij te kopen zodat je voorlopig van Game Pass kunt blijven genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
De prijs van GamePass kan best hoger liggen over 2 a 3 jaar, dus dat van die 14 euro per maand is niet te zeggen. Dat van die 1 euro truc werkt goed!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jullie zijn de prijs zelf al aan het verhogen. De standaard prijs van ultimate is 13 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabuh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:42
Ik heb een 14 dagen trial code voor Game Pass Ultimate liggen. Ben zelf de komende 2 jaar nog voorzien van Game Pass, dus geef hem weg. Stuur maar een berichtje als je interesse hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik las net nog even deze disussie na : nieuws: Microsoft hernoemt Xbox Live naar Xbox network en Xbox Live Gold blijft

In die thread komen toch een aantal vreemde threads naar boven. Vooral opdringerige gamers die hard en op alle mogelijke maniere users proberen te overtuigen van Gamepass, en die zich niet willen inleven in gamers voor wie GP niet de ultieme oplossing is. En dan verder met het grootste ongebrip blijven doordrammen waarom je niet 'die 1 euro zou betalen'.

Toch even een ander standpunt belichten. Ik kan me in beide posities inleven, gamers voor wie GP 'the best deal in gaming is', en voor wie het helemaal niets is.

Want er het onderscheid console GP en PC GP.

Ik heb gedurende een maand of 8 GP betaald op pc (GP beta, aan +-5 euro/maand?). Ik heb zelfs voor die 40 euro spijt dat ik het er ooit aan heb uitgegeven. Dat hele platform op PC is gewoon troep. Ik kan me niet alle ergernissen herinneren, maar hier is wat ik me er wel van herinnerde:
  • Update beheer rampzalig, zowel van de App zelf, als de games in de app. Updates die niet willen starten. Updates staan om ombekende redenen compleet vast. Vaak was de enige oplossing voor een update (bvb Gears), het volledige programma terug wissen (+-100GB), om dan alles opnieuw binnen te halen (game + update). Zo kwam ik nooit aan gamen toe, enkel ergernis.
  • Forza, vaak geluidsproblemen (mijn pc is clean, up to date en wordt enkel gebruikt voor steam en EA play). Oplossing, volledige uininstall + reinstall
  • Regelmatig games die gewoon onder geen beding beginnen met downloaden zonder dat je er erg in had. Dus als je op de weinige momenten dat je wat tijd had even wou gamen, was er gewoon niets echt klaar om te gamen. Waarvoor betaal je dan, om niet te gamen?
  • games niet crossplatform. Niet zeker van, maar de pc games uit GP kunnen niet online gamen met dezelfde PC games uit steam. Ik denk hierbij voornamelijk aan bvb de age of empires remasters. Geen crossplay tussen GP en steam bvb.
  • en dan het meest irritante: voor uninstalled games werd de ruimte op de harddisk niet onmiddelijk vrijgegeven. Dit is een nieuw gegeven onder windows 10 (optimised nogwat). Kan best zijn dat dit goed werkt wanneer het storage beheer uit je handen wordt gehaald, en dat windows 10 de ruimte wel meteen vrijgeeft van zodra je er iets anders wil naar kopieren (wat vaak de reden is dat je een game hebt ge-uninstalled), maar het voelt heel contra-intuitief en storend. En geen enkele manier om die vrijgave toch te 'forceren'.
  • Alle game files zijn volledig onbereikbaar en niet manueel te verwijderen. In steam kan ik simpelweg de gamefolders zelf verwijderen, hoef ik zelfs niet in steam voor te zijn. Bij de xbox app worden de games in onleesbare containers gestopt. Dat betekent dus ook niet even snel een ini aanpassen (dergelijke edits zijn niet vaak nodig, en op xbox al helemaal niet, maar het zal je maar overkomen). Je kan dus ook geen gamefolders 'shift-deleten' om er vanaf te zijn. Er staat ergens online een 20 step tutorial om toch de rechten op die folders terug te nemen en ze te kunnen verwijderen.
Xbox voor pc is een rampzalige app. De store die erachter zit eveneens, en het download/update/storage beheer is compleet fubar. Ik was vergeten dat mijn subscriptions lopende was, maar toen ik erachter kwam wist ik niet hoe snel ik ze moest opzeggen. Heb ik die 8 maand 2 games half gespeeld (gears en forza). Het roterende aanbod stoorde me ook wel moet ik zeggen (alhoewel dat steeds beter wordt?)

Ik betaal met plezier gewoon rechtoe rechtaan voor m'n games. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar gamen is nog nooit zo goedkoop geweest als je het uitzet tegen andere vrijetijdsbestedingen. Met 50 euro kan je tegenwoordig zelfs niet meer met 2 op restaurant (voor corona dan)

Plus, deze service is vaak ook nogal opdringerig om je 'engagement' hoog te houden. Toch dat beetje 'stress' erbij als je daar gevoelig aan bent.

Dus als je pc gamer bent, en liever rechtaan betaalt voor een game, dan kan het dus zijn dat GP niet de perfecte oplossing is. Indien ik een xbox SX had, dacht ik daar misschien anders over.

Trouwens, van wat ik er van begrijp is dat 1 euro truukje iets wat MS oogluikend nog toestaat. Om de pot subscribers nog wat extra te spekken zolang het feestje duurt. Voor de gamers 'in the know' zeg maar, maar waar nergens hard en duidelijk mee geadverteerd wordt. Laat ons dus al voorop zetten dat de '3 jaar gratis GP voor 1 euro' enkel klopt voor gamers die diep in de gamer communities/fora/reddit zitten. Voor 99% van het casual publiek gaat het echt wel om 14 euro/maand.

Het zou me trouwens verbazen dat MS hier nog lang mee verder gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Amos_x op 26-03-2021 12:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Krimglas
En verder alles goed met je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:27
Amos_x schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:48:

Dus als je pc gamer bent, en liever rechtaan betaalt voor een game, dan kan het dus zijn dat GP niet de perfecte oplossing is. Indien ik een xbox SX had, dacht ik daar waarschijnlijk anders over.
Hier ben ik het mee eens.
De rest ... gaat me boven de pet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Ik had wel verwacht dat er een 'wise-ass' reactie zou komen.

Heb er in elk geval niet lang op moeten wachten. Alles gaat goed hoor. Of kan je het niet hebben dat er vanuit een andere invalshoek andere punten worden belicht die niet in de verplichte 'Game Pass hoera-stemming' valt?

Ik vond sommige reacties in die frontpage-thread een erg hoog 'rucksichtloos jehova getuigen' gehalte hebben. Wou daar even op inhaken om te stellen dat GP niet voor iedereen de beste oplossing is.

En ik heb de service wel degelijk een kans gegeven op PC. Vond het waardeloos. Toegegeven, het was een beta app (beta in name only), maar een eerste indruk is belangrijk. Ik zou er niet zo snel terug willen instappen.

Ik betaal trouwens wel met plezier voor EA play (en PS+), ook al speel ik maar een aantal games uit het aanbod. Dus ik heb niets tegen subscriptions.

Trouwens, mijn volledige post is gewijd aan de issues die ik heb ervaren op pc (mijn ervaring zal wel niet kloppen zeker), en de twijfel dat het 1 euro truukje nog lang blijft bestaan. Zo erg apart zijn deze uitspraken niet, lijkt me.

MS gaat echt geen dienst verder zetten waar iedereen 1 euro betaalt om 3 jaar first party games te spelen. Compleet absurd, dat gaat er echt zo snel mogelijk uit. Die 7 miljard voor bethesda moet ergens terug verdiend worden. De nieuwe elder scrolls, Starfield, Fallout wordt zeker weten exclusief, en de prijs van GP zal langzaam omhoog getrokken worden. Dat staat zo goed als vast.
zetje01 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:21:
[...]

Hier ben ik het mee eens.
De rest ... gaat me boven de pet.
Dus voor jou (en ook voor @Krimglas ), jullie willen met droge ogen beweren dat het boven je pet gaat waarom gamepass voor PC (let wel, voor PC) als minder kan ervaren worden? Dat gaat boven mijn pet.

Nogmaals, ik spreek me niet uit over de consoles. Ik game voornamelijk op pc en ps. Het is wel een feit dat game pass ook wordt aangeboden aan pc gamers, en pc gamers vertegenwoordigen wellicht een groot deel van de subscribers.

Wie weet geef ik het nog een kans, maar de xbox app op pc was complete troep, spijtig genoeg. Indien steam het voor elkaar krijgt om een aantal uitgevers te binden in een library met een vast maandelijks bedrag, ben ik de eerste om dat een serieuze kans te geven.

Anyway, ik heb de boodschap begrepen. Laat me vooral het feestje niet verstoren, ik zal er verder ook niet op ingaan. Ben niet zo van het posts verwijderen maar misschien moet ik dat toch maar doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
Ik las net nog even deze disussie na : nieuws: Microsoft hernoemt Xbox Live naar Xbox network en Xbox Live Gold blijft

In die thread komen toch een aantal vreemde threads naar boven. Vooral opdringerige gamers die hard en op alle mogelijke maniere users proberen te overtuigen van Gamepass, en die zich niet willen inleven in gamers voor wie GP niet de ultieme oplossing is. En dan verder met het grootste ongebrip blijven doordrammen waarom je niet 'die 1 euro zou betalen'.

Toch even een ander standpunt belichten.

Van wat ik er van begrijp is dat 1 euro truukje iets wat MS oogluikend nog toestaat. Om de pot subscribers nog wat extra te spekken zolang het feestje duurt. Voor de gamers 'in the know' zeg maar, maar waar nergens hard en duidelijk mee geadverteerd wordt. Laat ons dus al voorop zetten dat de '3 jaar gratis GP voor 1 euro' enkel klopt voor gamers die diep in de gamer communities/fora/reddit zitten. Voor 99% van het casual publiek gaat het echt wel om 14 euro/maand.

Ik kan me in beide posities inleven, gamers voor wie GP 'the best deal in gaming is', en voor wie het helemaal niets is.

En dan is er het onderscheid console GP en PC GP.

Ik heb gedurende een maand of 8 GP betaald op pc (GP beta, aan +-5 euro/maand?). Ik heb zelfs voor die 40 euro spijt dat ik het er ooit aan heb uitgegeven. Dat hele platform op PC is gewoon troep. Ik kan me niet alle ergernissen herinneren, maar hier is wat ik me er wel van herinnerde:
  • Update beheer rampzalig, zowel van de App zelf, als de games in de app. Updates die niet willen starten. Updates staan om ombekende redenen compleet vast. Vaak was de enige oplossing voor een update (bvb Gears), het volledige programma terug wissen (+-100GB), om dan alles opnieuw binnen te halen (game + update). Zo kwam ik nooit aan gamen toe, enkel ergernis.
  • Forza, vaak geluidsproblemen (mijn pc is clean, up to date en wordt enkel gebruikt voor steam en EA play). Oplossing, volledige uininstall + reinstall
  • Regelmatig games die gewoon onder geen beding beginnen met downloaden zonder dat je er erg in had. Dus als je op de weinige momenten dat je wat tijd had even wou gamen, was er gewoon niets echt klaar om te gamen. Waarvoor betaal je dan, om niet te gamen?
  • games niet crossplatform. Niet zeker van, maar de pc games uit GP kunnen niet online gamen met dezelfde PC games uit steam. Ik denk hierbij voornamelijk aan bvb de age of empires remasters. Geen crossplay tussen GP en steam bvb.
  • en dan het meest irritante: voor uninstalled games werd de ruimte op de harddisk niet onmiddelijk vrijgegeven. Dit is een nieuw gegeven onder windows 10 (optimised nogwat). Kan best zijn dat dit goed werkt wanneer het storage beheer uit je handen wordt gehaald, en dat windows 10 de ruimte wel meteen vrijgeeft van zodra je er iets anders wil naar kopieren (wat vaak de reden is dat je een game hebt ge-uninstalled), maar het voelt heel contra-intuitief en storend. En geen enkele manier om die vrijgave toch te 'forceren'.
  • Alle game files zijn volledig onbereikbaar en niet manueel te verwijderen. In steam kan ik simpelweg de gamefolders zelf verwijderen, hoef ik zelfs niet in steam voor te zijn. Bij de xbox app worden de games in onleesbare containers gestopt. Dat betekent dus ook niet even snel een ini aanpassen (dergelijke edits zijn niet vaak nodig, en op xbox al helemaal niet, maar het zal je maar overkomen). Je kan dus ook geen gamefolders 'shift-deleten' om er vanaf te zijn. Er staat ergens online een 20 step tutorial om toch de rechten op die folders terug te nemen en ze te kunnen verwijderen.
Xbox voor pc is een rampzalige app. De store die erachter zit eveneens, en het download/update/storage beheer is compleet fubar. Ik was vergeten dat mijn subscriptions lopende was, maar toen ik erachter kwam wist ik niet hoe snel ik ze moest opzeggen. Heb ik die 8 maand 2 games half gespeeld (gears en forza). Het roterende aanbod stoorde me ook wel moet ik zeggen (alhoewel dat steeds beter wordt?)

Steam geeft mij alle vrijheid die ik wens (ok, binnen de context van DRM, etc... dat neem je er bij) maar er is geen vergelijking mogelijk. Ik betaal met plezier gewoon rechtoe rechtaan voor m'n games. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar gamen is nog nooit zo goedkoop geweest als je het uitzet tegen andere vrijetijdsbestedingen. Met 50 euro kan je tegenwoordig zelfs niet meer met 2 op restaurant (voor corona dan)

Plus, deze service is vaak ook nogal opdringerig om je 'engagement' hoog te houden. Toch dat beetje 'stress' erbij als je daar gevoelig aan bent.[/h3]

Dus als je pc gamer bent, en liever rechtaan betaalt voor een game, dan kan het dus zijn dat GP niet de perfecte oplossing is. Indien ik een xbox SX had, dacht ik daar waarschijnlijk anders over.
Laat ik voorop stellen dat Gamepass alles behalve een must is voor iedereen en dat het voor sommigen inderdaad niet de beste keus kan zijn.

Mijn inhoudelijke reactie op je verhaal:

- de 1 euro truuk is niet per se iets voor mensen in de know. Microsoft is er gewoon heel open over. Sowieso is de eerste maand voor iedereen, of je wil t of niet, 1 euro. Om vervolgens 3 jaar aan te schaffen is ook gewoon een normale, goed werkende manier van Microsoft, namelijk via xbox live kaarten. Dat is voor hun een officiele manier om de overgang van xbox live naar gamepass te supporten en te stimuleren. Niks grijs oid aan. Waar het grijze gebied vandaan komt, is het feit dat de xbox live kaarten extreem goedkoop uit andere landen te halen zijn. DAt is waar discussie over bestaat maar thats it. Als je nederlandse xbox live kaarten koopt en dat omzet naar gamepass, is er helemaal niks raars oid aan. gewoon supported etc.

- Als ik het zo hoor is je pc gewoon niet in orde. Bij mij heb ik die problemen helemaal niet op pc, updaten gaat prima en verwijderen ook. Wellicht de moeite waard om je pc na te kijken want dat klinkt gewoon als een ander probleem, die je nu schuift op gamepass.

- Je geeft aan 2 games te spelen, ja daar moet je inderdaad niet gamepass voor kopen, je bent niet goedkoper uit als je maar 2 games uit de collectie leuk vindt/lijkt en wilt spelen. Gamepass is een pass voor mensen die meerdere games willen spelen, het leuk vinden om nieuwe games te proberen etc.

Het is mijn inziens een makkelijke rekensom. Als je 3 games of meer uit de gamepass gaat spelen, is gamepass het al waard, zelfs met europese xbox live kaarten. (3 AAA games zijn vaak 50 euro, en je kan voor 150 euro 3 jaar gamepass fixen). Daar komt bij dat je EA Play hebt, en de waarde van gamepass alleen maar groeit.

Ik ben persoonlijk wel overtuigd van de meerwaarde ervan, jij niet en dat is prima

---------------------------------

Ik lees ook uit je reactie dat je denkt dat je 3 jaar kan nemen voor 1 euro, dat is niet het geval. Het heet de 1 euro truuk omdat de eerste maand 1 maand kost. Als je xbox live kaarten koopt voor in totaal 150 euro en dat omzet naar gamepass, moet je de eerste maand betalen. Aangezien dat 1 euro is, betaal je 1 euro aan gamepass en 150 euro aan Xbox live wat samen omgezet naar 3 jaar gamepass ultimate omgezet wordt. Je bent dan 151 euro kwijt.

(prijzen kunnen nog lager gaan, afhankelijk uit welk land je de xbox live kaarten haalt. goedkoopst ie volgens mij ~90 euro)

[ Voor 4% gewijzigd door Melantrix op 26-03-2021 13:05 ]

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Amos_x schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:52:
[...]

Heb er in elk geval niet lang op moeten wachten. Alles gaat goed hoor. Of kan je het niet hebben dat er vanuit een andere invalshoek andere punten worden belicht die niet in de verplichte 'Game Pass hoera-stemming' valt?

Ik vond sommige reacties in die frontpage-thread een erg hoog 'rucksichtloos jehova getuigen' gehalte hebben. Wou daar even op inhaken om te stellen dat GP niet voor iedereen de beste oplossing is.

En ik heb de service wel degelijk een kans gegeven op PC. Vond het waardeloos. Toegegeven, het was een beta app (beta in name only), maar een eerste indruk is belangrijk. Ik zou er niet zo snel terug willen instappen.

Ik betaal trouwens wel met plezier voor EA play (en PS+), ook al speel ik maar een aantal games uit het aanbod. Dus ik heb niets tegen subscriptions.

Trouwens, mijn volledige post is gewijd aan de issues die ik heb ervaren op pc (mijn ervaring zal wel niet kloppen zeker), en de twijfel dat het 1 euro truukje nog lang blijft bestaan. Zo erg apart zijn deze uitspraken niet, lijkt me.

MS gaat echt geen dienst verder zetten waar iedereen 1 euro betaalt om 3 jaar first party games te spelen. Compleet absurd, dat gaat er echt zo snel mogelijk uit. Die 7 miljard voor bethesda moet ergens terug verdiend worden. De nieuwe elder scrolls, Starfield, Fallout wordt zeker weten exclusief, en de prijs van GP zal langzaam omhoog getrokken worden. Dat staat zo goed als vast.

[...]

Dus voor jou (en ook voor @Krimglas ), jullie willen met droge ogen beweren dat het boven je pet gaat waarom gamepass voor PC (let wel, voor PC) als minder kan ervaren worden? Dat gaat boven mijn pet.

Nogmaals, ik spreek me niet uit over de consoles. Ik game voornamelijk op pc en ps. Het is wel een feit dat game pass ook wordt aangeboden aan pc gamers, en pc gamers vertegenwoordigen wellicht een groot deel van de subscribers.

Wie weet geef ik het nog een kans, maar de xbox app op pc was complete troep, spijtig genoeg. Indien steam het voor elkaar krijgt om een aantal uitgevers te binden in een library met een vast maandelijks bedrag, ben ik de eerste om dat een serieuze kans te geven.

Anyway, ik heb de boodschap begrepen. Laat me vooral het feestje niet verstoren, ik zal er verder ook niet op ingaan. Ben niet zo van het posts verwijderen maar misschien moet ik dat toch maar doen.
Beste Amos_x: als je wilt haal ik bovenstaande reply weg. En degene die ik nu type ook.

Effe kort wat ik wou aangeven: je lijkt je best wel druk te maken, om een bijna-non-issue.
(Want verschillende mensen hebben nou eenmaal verschillende meningen (en ervaringen) met dezelfde dingen, zoals gamepass.)
In ieder geval, zo ervaarde ik je post.

Oh, wat me verder opviel is dat je het over de 1 euro truc hebt, en de 14 euro waar het uiteindelijk misschien op uitdraait. Dat vond ik vreemd, want ikzelf heb een paar keer al gamepass verlengingen aangeschaft, en dat komt dan op ongeveer 5 tot 6 euro per maand. Die 1 of 14 zijn op mij in ieder geval niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
Amos_x schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:52:
[...]

Ik denk dat je vooral allereerst een paar stappen achteruit moet nemen en wat moet kalmeren. Ga eens een blokje rond lopen ofzo om die stress uit je lijf te krijgen ;).
Dat de gamepass niet voor jou is kan best, maar de oplossing is eenvoudig: abonneer lekker niet? Ik kan er bijvoorbeeld niet met mijn hoofd bij waarom iemand Stadia zou gebruiken, maar ik ga dan ook geen gigantische blokken tekst neerplempen in het stadia topic met oplijstingen waarom ik stadia ruk vind. Agressief uithalen naar mensen die je niet eens denigrerend aangesproken hebben help ook niet echt.

Ik zou zeggen: lees nu eens je eigen twee posts opnieuw en vraag je af hoe dit overkomt. Lees daarbij ook eens wat willekeurige pagina's van dit topic door, zodat je weet waarom we zelfs niet ingaan op jouw stelling dat gamepass alleen maar opgehemeld wordt.
Maar vooral: kalmeren dus. Ga wat lekker gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 11:09

Toch even een ander standpunt belichten. Ik kan me in beide posities inleven, gamers voor wie GP 'the best deal in gaming is', en voor wie het helemaal niets is.

Want er het onderscheid console GP en PC GP.

Ik betaal met plezier gewoon rechtoe rechtaan voor m'n games. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar gamen is nog nooit zo goedkoop geweest als je het uitzet tegen andere vrijetijdsbestedingen. Met 50 euro kan je tegenwoordig zelfs niet meer met 2 op restaurant (voor corona dan)

Plus, deze service is vaak ook nogal opdringerig om je 'engagement' hoog te houden. Toch dat beetje 'stress' erbij als je daar gevoelig aan bent.

Dus als je pc gamer bent, en liever rechtaan betaalt voor een game, dan kan het dus zijn dat GP niet de perfecte oplossing is. Indien ik een xbox SX had, dacht ik daar misschien anders over.

Trouwens, van wat ik er van begrijp is dat 1 euro truukje iets wat MS oogluikend nog toestaat. Om de pot subscribers nog wat extra te spekken zolang het feestje duurt. Voor de gamers 'in the know' zeg maar, maar waar nergens hard en duidelijk mee geadverteerd wordt. Laat ons dus al voorop zetten dat de '3 jaar gratis GP voor 1 euro' enkel klopt voor gamers die diep in de gamer communities/fora/reddit zitten. Voor 99% van het casual publiek gaat het echt wel om 14 euro/maand.

Ik snap dat het blijkbaar voor jou niet naar je wensen was en dat je het vervelend vind dat mensen op de frontpage mensen willen overtuigen, a-la-Jehova, om toch GP te nemen.
Wat ik dan niet snap is dat je dat hier ventileert.
Ik bedoel hier proberen we toch niemand te overtuigen? Ik snap dat je problemen hebt gehad ermee en daarom niet meer wil. Prima keus voor jou.
Maar nogmaals, waarom moeten wij dat horen in dit draadje?
Als je nu, n.a.v. je problemen een oplossing zou willen dan begrijp ik het volkomen dat je dat hier post.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit problemen ervaar op PC. Ik heb geen Xbox en/of PS.
Ik ben zelf zeer tevreden met het game aanbod en de mogelijkheden die Gamepass op PC bied. Nu Bethesda en ook EA Play erbij zit is het voor mij nog veel beter geworden.

En oh ja, ik betaal gewoon de normale prijs voor Gamepass :). Zal eens kijken hoe ik dat kan omzetten.
Maar ook voor deze prijs vind ik het het waard hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Melantrix schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:02:
[...]

- Als ik het zo hoor is je pc gewoon niet in orde. Bij mij heb ik die problemen helemaal niet op pc, updaten gaat prima en verwijderen ook. Wellicht de moeite waard om je pc na te kijken want dat klinkt gewoon als een ander probleem, die je nu schuift op gamepass.
Voor context: de pc is de meest standaard 16Gb ram/quadcore/1060 GTX pc die je maar kan vinden (goede componenten). Ik heb een macbook pro voor de rest. Op de pc staat enkel steam en EA play, en de bijhorende games. Automatisch ge-update, drivers up to date. Niets bijzonder, en niets mis mee.

Om van gamepass af te zijn heb ik zelfs gewoon de nucleaire optie gevolg van een complete format.

Het 'optimised delivery' verhaal is dus niet meer van toepasing? En dit ook niet:
pc game pass game uninstall - klik
- Je geeft aan 2 games te spelen, ja daar moet je inderdaad niet gamepass voor kopen, je bent niet goedkoper uit als je maar 2 games uit de collectie leuk vindt/lijkt en wilt spelen. Gamepass is een pass voor mensen die meerdere games willen spelen, het leuk vinden om nieuwe games te proberen etc.
Niet van niet willen, maar vaak omdat het gewoon niet soepel werkte. In die periode was het aanbod nogal mager. En het installeren/hangen/niet updaten/niet kunnen spelen zonder de update was gewoon een ding. Heb Gears 70% uitgespeeld, niet omdat ik niet verder wou, maar vaak niet verder KON.
Het is mijn inziens een makkelijke rekensom. Als je 3 games of meer uit de gamepass gaat spelen, is gamepass het al waard, zelfs met europese xbox live kaarten. (3 AAA games zijn vaak 50 euro, en je kan voor 150 euro 3 jaar gamepass fixen). Daar komt bij dat je EA Play hebt, en de waarde van gamepass alleen maar groeit.
Game aankopen zijn geen probleem. Genoeg hobbies die een veelvoud duurder zijn.

Door de games gericht te kopen merk ik trouwens ook dat ik me in die games meer investeer en minder 'loos' in de rondte gamem en minder tijd verspil aan 'fillers'. Het overaanbod, de eindeloze library brengt ook wel iets van 'media devaluatie' mee. Het is de toekomst, en die pagina is allang omgedraaid, maar het voelt wel zo aan.

Ik luitster minder gericht en gefocussed muziek met Spotify, en kijk nog maar zelden netflix en prime (hier en daar een film).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melantrix
Amos_x schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:19:
[...]

Voor context: de pc is de meest standaard 16Gb ram/quadcore/1060 GTX pc die je maar kan vinden (goede componenten). Ik heb een macbook pro voor de rest. Op de pc staat enkel steam en EA play, en de bijhorende games. Automatisch ge-update, drivers up to date. Niets bijzonder, en niets mis mee.

Om van gamepass af te zijn heb ik zelfs gewoon de nucleaire optie gevolg van een complete format.

Het 'optimised delivery' verhaal is dus niet meer van toepasing? En dit ook niet:
pc game pass game uninstall - klik

[...]

Niet van niet willen, maar vaak omdat het gewoon niet soepel werkte. In die periode was het aanbod nogal mager. En het installeren/hangen/niet updaten/niet kunnen spelen zonder de update was gewoon een ding. Heb Gears 70% uitgespeeld, niet omdat ik niet verder wou, maar vaak niet verder KON.

[...]

Game aankopen zijn geen probleem. Genoeg hobbies die een veelvoud duurder zijn.

Door de games gericht te kopen merk ik trouwens ook dat ik me in die games meer investeer en minder 'loos' in de rondte gamem en minder tijd verspil aan 'fillers'. Het overaanbod, de eindeloze library brengt ook wel iets van 'media devaluatie' mee. Het is de toekomst, en die pagina is allang omgedraaid, maar het voelt wel zo aan.

Ik luitster minder gericht en gefocussed muziek met Spotify, en kijk nog maar zelden netflix en prime (hier en daar een film).
Dat je hardware een bepaalde config is, wil niet zeggen dat het goed werkt. Ik heb nergens last van, games uninstallen gewoon en updaten prima, dus mijn punt is, waarschijnlijk is er iets in jouw situatie wat niet lekker werkt, dat kunnen instellingen zijn, hardware (bijv een harde schijf niet niet goed meer is) of gewoon je os die niet goed is. Kan ik niet zeggen zo op een afstandje, maar de kuren die jij ervaart zijn niet normaal.

Ik weet niet wat je bedoelt met optimized delivery? dat is namelijk iets voor de console: games voor xbox one die een series x|s upgrade hebben ontvangen.
Zoals ik al aangaf, gamepass games uninstallen bij mij prima en zonder problemen rondom ruimte die die vasthoudt.

Zoals ik al aangaf, jij bent niet geholpen met gamepass, om de redenen die jij noemt en dat is prima. Maar je moet ook niet verwachten dat je de mensen hier gaat overtuigen waarom niet. Wij zijn hier omdat we juist overtuigd zijn van de waarde van gamepass, we zijn er enthousiast over en zijn daarom in dit topic te vinden.

Ik las in een van je andere reacties dat je betaald voor EA Play en dat het wel waard vindt? Bedenk je wel dat je met de beschreven truuk hier, voor hetzelfde geld EA Play én gamepass games kan hebben.. Ik begrijp daarom niet helemaal niet wat je reden is waarom je zegt dat gamepass het voor jou niet waard is, los van de beschreven problemen (die mijn inziens door jezelf opgelost moeten worden)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat mensen me nu wellicht hypocriet vinden :P, maar een vriend van me heeft een Series S gekocht op mijn aanraden en wil hem graag op GPU laten abboneren, maar dan wel met de goedkope truc. Waar kun je makkelijk de goedkope live codes kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
uchiha tijntje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:29:
Ik weet dat mensen me nu wellicht hypocriet vinden :P, maar een vriend van me heeft een Series S gekocht op mijn aanraden en wil hem graag op GPU laten abboneren, maar dan wel met de goedkope truc. Waar kun je makkelijk de goedkope live codes kopen?
Eneba of CD Keys zijn goede ervaringen mee :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

<Knip-heel-lang-verhaal>
Ik ben voor de zekerheid de reacties op dat bericht nog eens gaan bekijken... Ja, misschien is die ene persoon die hier in dit topic nu niet gereageerd heeft wat opdringerig... Maar je maakt wel een aardige denkfout. Die twee mensen die aangesproken worden waarom ze dan toch geen gamepass ultimate nemen, die hebben al 3 jaar gold gestapeld. Dat zijn dus Xbox gamers... Je hele verhaal over gamepass op de pc is dus compleet irrelevant voor het punt waar je je aan stoorde.

Ik moet zeggen dat ik het ook wel apart vind als je al 3 jaar gold stapelt en dan niet één euro wil betalen om toegang tot gamepass ultimate te krijgen voor die periode, maar dat moet iedereen ook lekker zelf weten. Een van de reageerders daar had wel een goed punt vond ik, die is het gewoon niet eens met de dienst en wil geen onderdeel van de statistieken van gamepass worden (geparafraseerd). Dat kan ik best begrijpen, ook al vind ik de dienst zelf helemaal geweldig.

Overigens vind ik het knap dat mensen zo consequent de prijs fout blijven vermelden... Gamepass ultimate kost 13 euro (12,99), niet 14. Geen idee waar dat vandaan komt. En de gamepass pc beta was 4 euro. Verder vind ik het ook flauw om te zeggen dat je spijt hebt dat je 8 maanden er voor betaald hebt... Ja nogal wiedes als uit de rest van je post blijkt dat je gewoon vergeten was het te beëindigen, dat kun je toch moeilijk de dienst aanrekenen.

Verder kan ik me deels wel vinden in je kritiek van de pc app... Toen ik het een jaar geleden op pc gebruikte was de app inderdaad ook niet echt jofel. Maar ik had zeker niet zoveel problemen als jij blijkbaar. Installeren en updaten werkte prima en ook de games deden het over het algemeen goed. Alleen inderdaad het modden (files of de ini files) dat is jammer dat dat lastig wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Vraagje voor een maat van me.

Hij heeft vorige maand met de Gold truc 1 jaar Gamepass gekocht. Hij wil graag twee jaar bijvoegen. Kan dat wederom door Gold te kopen of heeft hij pech en moet hij wachten tot zijn Ultimate afloopt volgend jaar in de hoop dat de truc dan nog werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Timothy3000 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 00:46:

Hij heeft vorige maand met de Gold truc 1 jaar Gamepass gekocht. Hij wil graag twee jaar bijvoegen. Kan dat wederom door Gold te kopen of heeft hij pech en moet hij wachten tot zijn Ultimate afloopt volgend jaar in de hoop dat de truc dan nog werkt?
Het laatste.

Mijn GP Gold verloopt over een week. Ga dan gelijk weer drie jaar XBL inkopen+omzetten!
Even wachten tot er een goede actie is voor Gold :)

Gulfstream G650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
Timothy3000 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 00:46:

Of een jaar EA Play kopen (22-23 euro) en die wordt omgezet in 4 maanden GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
Is er hier iemand die snapt hoe ik mijn origin aan mijn xbox account koppel? Het lukt me gewoon niet met mijn bestaande accounts, en alle forums zijn er zo gaar als wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:19
Poesmij schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:37:
Is er hier iemand die snapt hoe ik mijn origin aan mijn xbox account koppel? Het lukt me gewoon niet met mijn bestaande accounts, en alle forums zijn er zo gaar als wat over.
Je moet/kan Origin niet gebruiken. dus sluit origin af, deinstalleer eventueel ea play. reboot, ga naar gamepass en probeer een EA game te installeren, De EA desktop beta wordt geinstalleerd als het goed is. Dan zijn ze als het goed is gekoppeld. Heb er ook een hele tijd mee zitten hannessen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Afgelopen weekend hebben mijn vriendin en ik ontzettend veel lol (en soms frustraties) gehad met "It Takes Two" op onze Xbox Series S. We hadden bewust een extra controller gekocht bij de Media Markt. Na wat Googlen hebben we ook inmiddels "Moving Out" gedownload maar mijn vraag is vooral: welke couch co-ops zitten er momenteel in de Game Pass die echt de moeite waard zijn? Het liefst split-screen zoals bij "It Takes Two". Als ik Google kom ik op spellen zoals "Minecraft" uit, maar we spelen het liefst party games, puzzle games en platformers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:04
@msnguy Overcooked 2 sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
Unravel 2
Moving Out

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:12
Ik blijf verbaasd hoe fantastisch Game Pass icm quick resume is. Tot op heden heb ik nog geen XSX games gekocht. Ik verwacht dit eerlijk gezegd (minimaal) de komende 12 maanden ook niet te gaan doen.

Er staan zo veel games op. Het aantal AAA-games ben je op een gegeven moment wel doorheen, maar dan zijn er nog steeds zo veel kleinere én fantastische indie games.

Ik blijf het na een aantal maanden een fantastisch apparaat vinden. Goede keus om over te stappen vanaf de PlayStatioon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:29

On_E

Housemusic

Ha! Ik heb verdorie meer dan 50 uur in de Switch versie van Slay the Spire zitten zonder ook maar 1 keer de boss van Act 3 te hebben verslagen.

En in een uur of 3 met de Game Pass versie en nog niet eens alle upgrades voor The Silent is het me gelukt. :D

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:25
On_E schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:52:
Ha! Ik heb verdorie meer dan 50 uur in de Switch versie van Slay the Spire zitten zonder ook maar 1 keer de boss van Act 3 te hebben verslagen.

En in een uur of 3 met de Game Pass versie en nog niet eens alle upgrades voor The Silent is het me gelukt. :D
Ik ben ook weer lekker bezig met Slay the Spire. Heb het op de iPad al redelijk veel gespeeld maar op de XSX is het toch ook wel erg leuk. En met controller op de bank hangen is wel lekker relaxend.

PS: Als je met alle classes de eind baas verslaat komt er nog (een klein beetje) extra content na Act III ;) en kun je de moeilijkheidsgraad gaan schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:29

On_E

Housemusic

Torgo schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Ik ben ook weer lekker bezig met Slay the Spire. Heb het op de iPad al redelijk veel gespeeld maar op de XSX is het toch ook wel erg leuk. En met controller op de bank hangen is wel lekker relaxend.

PS: Als je met alle classes de eind baas verslaat komt er nog (een klein beetje) extra content na Act III ;) en kun je de moeilijkheidsgraad gaan schalen.
Ik zag al dat ik nu Ascent runs oid kan doen met The Silent en heb voor t eerst een run met The Watcher gedaan waar ik nog weinig van begreep. Eerst maar eens met Ironclad, daarna de 2 andere classes gaan leren. :)

The Silent vind ik wel het tofste trouwens, al die poison kaarten met elkaar samen laten werken kan zo lekker zijn!

Geniaal spel, is echt uitgegroeid tot 1 van mijn favorieten ooit.

[ Voor 3% gewijzigd door On_E op 29-03-2021 15:14 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Mijn Xbox Live Gold+Game Pass verloopt morgen.

Nu wil ik direct weer Xbox Live Gold en Game Pass voor 3 jaar.

Hier staat echter op dat deze alleen in Brazilië werkt, maar wij kunnen hier ook aan met een VPN of is dit dan echt de verkeerde? https://www.cdkeys.com/12...rship-xbox-one-360-brazil

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinskiNL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:30
SalimRMAF schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 01:18:
Mijn Xbox Live Gold+Game Pass verloopt morgen.

Nu wil ik direct weer Xbox Live Gold en Game Pass voor 3 jaar.

Hier staat echter op dat deze alleen in Brazilië werkt, maar wij kunnen hier ook aan met een VPN of is dit dan echt de verkeerde? https://www.cdkeys.com/12...rship-xbox-one-360-brazil
Ik heb gisteren via Eneba 2x een jaar Xbox membership voor Brazil gekocht en geactiveerd op de website van MS via een VPN naar Brazillie.

Deze van CDkeys zouden in principe op dezelfde manier te activeren moeten zijn.

Btw op Eneba kosten ze momenteel €28,18. (Met de code fredy krijg je nog wat korting).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hou er rekening mee dat het via Brazilië mis kan gaan, het loopt niet voor iedereen zo vlekkeloos. Maar gebruik de zoek functionaliteit svp, dit is al heel veel besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

KevinskiNL schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:14:
[...]

Ik heb gisteren via Eneba 2x een jaar Xbox membership voor Brazil gekocht en geactiveerd op de website van MS via een VPN naar Brazillie.

Deze van CDkeys zouden in principe op dezelfde manier te activeren moeten zijn.

Btw op Eneba kosten ze momenteel €28,18. (Met de code fredy krijg je nog wat korting).
Topper! Ik kende de site helemaal niet. Durfde niet meer bij CDKeys te bestellen. Al was het kopen van de live wel een traject via Eneba. :X

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:42
Outriders is al te spelen via de welbekende Nieuw-Zeeland methode!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:02
Wat ik even niet snap... Bethesda is nu een MS feestje. Alle MS games komen op dag 1 op GP.aar dat geld dan niet voor DLC zoals Doom Ancient Gods??

Wellicht dat dit nog te maken heeft met contracten elders maar dat lijkt mij sterk. Of gaan we straks een demo van The Elder Scrolls 6 krijgen met betaalde DLC?..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 11:22
Volgens mij wil MS juist extra cashen met DLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:51

Louw Post

Cerenas

Thalaron schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:16:
Wat ik even niet snap... Bethesda is nu een MS feestje. Alle MS games komen op dag 1 op GP.aar dat geld dan niet voor DLC zoals Doom Ancient Gods??

Wellicht dat dit nog te maken heeft met contracten elders maar dat lijkt mij sterk. Of gaan we straks een demo van The Elder Scrolls 6 krijgen met betaalde DLC?..
Tot nu toe zijn dlc voor de huidige MS games ook betaald met Game Pass zover ik weet, zoals voor Minecraft Dungeons.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Soms zit er wel dlc in ultimate, maar dat is meer de uitzondering. Meestal is het gewoon de base game en als je de dlc wil moet je die kopen.

Maar ik denk echt niet dat je bang hoeft te zijn dat Microsoft dus maar de base game compleet uit gaat kleden en alles in dlc gaat stoppen. Dat hebben ze volgens mij nog niet gedaan dus waarom zouden ze daarmee beginnen? En het is in hun eigen voordeel om gamepass interessant te houden, als het een veredelde demo service zou worden dan lopen de klanten weer weg.

Veel mensen lijken allergisch voor betaalde dlc, maar als de base game gewoon genoeg content biedt en de dlc biedt gewoon meer voor wie nog niet genoeg van de game kon krijgen heb ik er weinig problemen mee. Sterker nog, ik ben juist meer dlc gaan kopen nu ik zoveel via gamepass speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:04
Sowieso kunnen ze de base game niet teveel uitkleden, want deze moet ook nog steeds verkopen buiten de game pass om.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nog baseball liefhebbers hier?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:42
Holy shit wat een geweldig nieuws! Wilde die game waarschijnlijk gaan kopen, maar ook nu hoeft dat weer eens niet! _O_

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Rivanov schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:41:
Holy shit wat een geweldig nieuws! Wilde die game waarschijnlijk gaan kopen, maar ook nu hoeft dat weer eens niet! _O_
Nou ja het grappige is dat die game door Sony San Diego wordt gemaakt en een van de hogere piefen daar ooit eens heeft geantwoord op een vraag wanneer deze game naar Xbox kwam: When hell freezes over. Klaarblijkelijk vallen Pasen en Pinksteren op dezelfde dag, namelijk 20 april 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:22
MRE-Inc schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:11:
[...]

Nou ja het grappige is dat die game door Sony San Diego wordt gemaakt en een van de hogere piefen daar ooit eens heeft geantwoord op een vraag wanneer deze game naar Xbox kwam: When hell freezes over. Klaarblijkelijk vallen Pasen en Pinksteren op dezelfde dag, namelijk 20 april 2021.
De specifiek game van toen of de serie/franchise, nogal een verschil ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Laatst online: 11:32
De serie ging het toen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:22
Geloof juist van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kwam deze vandaag tegen. Wel treffend. Zie nu ook gewoon berichten dat men liever wil betalen voor games omdat Gamepass teveel voor afleiding zorgt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1993jjohan
uchiha tijntje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:02:
[Embed]

Kwam deze vandaag tegen. Wel treffend. Zie nu ook gewoon berichten dat men liever wil betalen voor games omdat Gamepass teveel voor afleiding zorgt...
Zit wel wat in. Ik weet soms even niet waar ik moet beginnen en heb net iets te veel spellen in mijn lijst waar in nog maar een uur of 2 in heb zitten. Eigenlijk speel ik te veel dingen door elkaar.
Als ze wat kleine story driven games die je in een avondje uitspeelt zouden uitbrengen zou ik ook best wel leuk vinden. Een beetje zoals een film. Even een avondje er intens van genieten en dan door naar de volgende. Ik merk dat ik naast mijn werk en andere verplichtingen ook echt geen tijd meer heb om 40+ uren in een spel te stoppen. Ik schat dat ik ongeveer 4 tot 7 uur per week game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
1993jjohan schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:12:
[...]

Zit wel wat in. Ik weet soms even niet waar ik moet beginnen en heb net iets te veel spellen in mijn lijst waar in nog maar een uur of 2 in heb zitten. Eigenlijk speel ik te veel dingen door elkaar.
Als ze wat kleine story driven games die je in een avondje uitspeelt zouden uitbrengen zou ik ook best wel leuk vinden. Een beetje zoals een film. Even een avondje er intens van genieten en dan door naar de volgende. Ik merk dat ik naast mijn werk en andere verplichtingen ook echt geen tijd meer heb om 40+ uren in een spel te stoppen. Ik schat dat ik ongeveer 4 tot 7 uur per week game.
Daar ben je toch wel gewoon zelf bij. :) Je hoeft geen 10 games te installeren en te spelen. Zeker niet met 4 tot 7 uur per week. Er staan trouwens genoeg kleine story driven games op.

Het is toch niet vergelijkbaar met een kind van 3 die teveel kados krijgt op een verjaardag waarbij die van het ene kadootje naar het andere gaat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 23:56
uchiha tijntje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:28:
[...]

Daar ben je toch wel gewoon zelf bij. :) Je hoeft geen 10 games te installeren en te spelen. Zeker niet met 4 tot 7 uur per week. Er staan trouwens genoeg kleine story driven games op.

Het is toch niet vergelijkbaar met een kind van 3 die teveel kados krijgt op een verjaardag waarbij die van het ene kadootje naar het andere gaat. :)
Ben het wel met je eens. Merk overigens wel dat er wat meer "keuzestress" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:02:
[Embed]

En hoe doen dat soort mensen dat dan in het normale leven, dus buiten het gamen om. Het leven zit vol zaken die kunnen afleiden, elke dag weer, dag in, dag ui. Dan heb je dus serieus een probleem. 8)7
uchiha tijntje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:28:
[...]

Ik blader zeer regelmatig door de Gamepass catalogus en kan zo eruit filteren wat ik leuk en niet leuk vind. Gamen is geen verplichting voor mij. Momenteel heb ik meer zin in potjes dom knallen in Battlefield 5 dan in story driven games. Over een week of wat kan dat weer anders zijn en speel ik bv weer 3 kleine Gamepass games, je weet wel van die fodder waar je volgens sommigen geen plezier aan mag beleven :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik merk wel dat wanneer je meer keuze hebt, je uiteindelijk toch niets speelt.
Geldt ook voor films. Kan genoeg kijken, maar uiteindelijk kijk je toch niets.

Kies op gpu ook 1 a 2 spellen en speel daar wat van. Weliswaar op de pc, maar toch.

Het is niet zo vanzelfsprekend dat iedereen maar makkelijk kan kiezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik snap op zich wel dat het keuzestress op kan leveren, maar in hoeverre je daar nu meer last van hebt hangt denk ik ook af van hoe je voorheen games kocht en speelde. Ik kocht al mijn games vrijwel alleen al in sales en dan in bulk waardoor ik een flinke backlog had. Die grote keuze had ik eigenlijk dus al, ik had al een grote lijst games in mijn library staan om uit te kiezen. Wat dat betreft verandert er dus niet zo gek veel voor mij met gamepass.

Wat het wel doet is me bevrijden van het kiezen wat te kopen bij sales. Ik koop nu alleen nog dingen die ik echt heel graag wil gaan spelen en niet meer om 'straks wat te kiezen te hebben'. Het verlost me ook van eventuele schuldgevoelens over al die games die ik gekocht maar nooit gespeeld heb.

Mensen die vroeger eens in de zoveel tijd één game kochten en dan voornamelijk die game gingen spelen tot een volgende grote release waar ze dan al hun aandacht op gingen focussen, ja daar zal het een behoorlijk verschil voor zijn dat ze nu zo'n grote lijst van games hebben die aandacht vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bionaut93
  • Laatst online: 25-01 18:13
Weet iemand of er iets zoals metacritic.com bestaat voor de game pass verzameling?

[ Voor 102% gewijzigd door Bionaut93 op 04-04-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bionaut93
Finraziel schreef op zondag 4 april 2021 @ 06:47:
Ik snap op zich wel dat het keuzestress op kan leveren, maar in hoeverre je daar nu meer last van hebt hangt denk ik ook af van hoe je voorheen games kocht en speelde.
Ik ben het met je eens, het is ook een kwestie van gedragsverandering.

De game pass verplicht je niet om iets uit te spelen.

In feite ben je iets aan het huren en kun je daar elk moment mee stoppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ebu42
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-01 23:20
Bionaut93 schreef op zondag 4 april 2021 @ 07:46:
Weet iemand of er iets zoals metacritic.com bestaat voor de game pass verzameling?
https://docs.google.com/s...ZTFrJOUmOtOytg/edit#gid=0 en deze https://gamepassport.net/
Ik heb ze beide op reddit gevonden. De scores staan er ook bij. Erg handig in gebruik en ze passen het steeds aan als er nieuwe spellen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bionaut93
ebu42 schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:51:
[...]

https://docs.google.com/s...ZTFrJOUmOtOytg/edit#gid=0 en deze https://gamepassport.net/
Ik heb ze beide op reddit gevonden. De scores staan er ook bij. Erg handig in gebruik en ze passen het steeds aan als er nieuwe spellen zijn.
Bedankt! Dat is lekker overzichtelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
ebu42 schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:51:
[...]

Als je zo'n lijst ziet is het altijd weer een bevestiging dat user scores soms wel echt heel vaag zijn. Plant VS Zombies boven Morrowind, Alan Wake, Star Wars Fallen Order etc...

8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Blaauw87 schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:58:
[...]

Als je zo'n lijst ziet is het altijd weer een bevestiging dat user scores soms wel echt heel vaag zijn. Plant VS Zombies boven Morrowind, Alan Wake, Star Wars Fallen Order etc...

8)7
Dat zijn zo compleet verschillende games, die kun je ook helemaal niet zo direct vergelijken. Morrowind staat trouwens boven pvz op user score, denk dat je juist op critic score keek? Maar zelfs bij redelijk gelijke games zou ik niet zo precies achter de komma kijken, wat mij betreft is een gemiddelde van 8,4 en 8,2 ongeveer hetzelfde en betekent dat niet dat game 1 dus beter is dan game 2. Daarvoor komt het sowieso allemaal te veel op smaak aan.

Verder is plants vs zombies ook heel erg goed in wat het is, vooral in de tijd dat het uit kwam. Vind het dus ook niet echt onverdiend dat die zo hoog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzels
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-03 16:44
Aan de mensen die hun gold abonnement hebben omgezet naar Game Pass; heb ik 2 vragen:
  • Kan ik deze daar ook voor gebruiken in plaats van die van Brazilië?
    https://livekaarten.be/xbox-live-gold-12-months-br
  • Kan je de conversie van gold naar gamepass enkel via de Microsoft website doen? Ik woon in België en de betaalmogelijkheden wijn hier: Mobile (mijn provider staat er niet bij), creditcard (heb ik niet) en paypal (heb ik niet maar hier moet dan een credit card aan gekoppeld zijn)
Pagina: 1 ... 14 ... 47 Laatste

Let op:
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog :)