Sinds een tijdje heb ik een game pass abonnement op de PC (geen Xbox in huis). Erg blij mee en een paar leuke games kunnen spelen. Ik ben alleen tot nu toe al twee keer save games kwijt geraakt (New Super Lucky's Tale en Celeste). Het is ook gebeurd bij Forza Horizon 4, maar die heeft waarschijnlijk cloud sync, waardoor mijn save game er nog was (alle settings waren wel weg). Bij andere games (Dishonored 2 bijvoorbeeld) is het (nog...) niet gebeurd.
Op internet vind ik over verschillende games topics met dit probleem, waarbij de gemene deler Game Pass of in ieder geval de Windows Store lijkt. Op de officiële fora van Game Pass en de Windows Store vind ik er helaas geen algemeen topic over.
De makers van de games verwijzen me vervolgens naar Microsoft en Microsoft kan na lang zoeken niks betekenen en verwijst me naar de makers... Inmiddels maak ik lokale backups, elke keer afsluiten van een game, maar dat is ook irritant. Ben ik de enige? Op mijn topic op het forum van Microsoft komt niet echt reactie:
https://answers.microsoft...c?tm=1605942977235&auth=1
Daarnaast vind ik de app op de PC en op Android niet heel erg gebruiksvriendelijk. Over savegames kan je bijvoorbeeld niks vinden en ik kan op Android niet instellen dat ik alleen een PC heb en geen notificaties wil voor nieuwe games die alleen op de Xbox beschikbaar zijn.
Los van die problemen (waarvan het verdwijnende save game issue wel echt vervelend is) ben ik erg blij met het abonnement!