We weten in ieder geval van de kwartaalcijfer presentatie dat de iPhones dit jaar wat later zullen uitkomen. Dat hoeft niet te betekenen dat deze dan ook pas later worden aangekondigd. Omdat we hoogstwaarschijnlijk zullen horen wanneer iOS 14 zal uitkomen, lijkt het me geloofwaardig dat Apple ook nieuwe iPhones zal presenteren – met verkrijgbaarheid ergens in oktober.
Het lijkt me aannemelijk dat de gewone iPad een SoC upgrade krijgt, omdat de laatste twee generaties al op de A10 zaten. Dat zal vermoedelijk een A12 worden, omdat Apple deze SoC al langer massa produceert in tegenstelling tot de A11. Als Apple de bestaande prijs aanhoudt, dan wordt deze iPad erg aantrekkelijk qua prijs/prestatie verhouding. Het zal me benieuwen of dit meer scholen over de streep zal trekken.
Als bovenstaande klopt, dan zal iPad Air 4 waarschijnlijk een A13 krijgen. Een A14 zou natuurlijk ook kunnen, maar dan zou het prestatieverschil met de iPad Pro wel bijzonder groot worden. De A13 is namelijk al
krachtiger in single core prestaties dan een A12Z. Verder hoop ik dat iPad Air 4 ook de vier speakers van de Pro meekrijgt.
Een goedkopere Watch als opvolger voor Series 3 zou ook erg mooi zijn. Apple voert nu al de (smart)watch markt aan in vrijwel alle opzichten, maar een vernieuwd instapmodel zou 't bedrijf echt laten domineren. Dit zou een aangepaste versie van Series 4 kunnen zijn.
De eerste Macintosh op basis van Apple Silicon... Dat is zeker mogelijk. Vermoedelijk zal dit een laptop worden, maar ik verwacht geen Air. Misschien herrijst de gewone MacBook met 12" scherm, maar ik acht een nieuwe 14" MacBook Pro ook realistisch. Ik vermoed dat de SoC geen A14X zal zijn, maar een nieuw type specifiek ontworpen voor de Mac.