Toon posts:

Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021

Pagina: 1 ... 85 86 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Xfade
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:38
Jikan schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:50:
Echt verbazingwekkend hoe bleek het er uit ziet bij Turkije de laatste tijd. Ik was al pessimistisch en ben verbaasd hoe gauw ik me al gerechtvaardigd zie. Doorontwikkelen blijft een issue. Ga lekker stage lopen bij Duitsland ajb
Waarom moet zo'n laatste zin er nou weer bij.

• upschur
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 06:38
VDS91 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:50:
[...]

Kom op. Bijlow speelde net als tegen Montenegro en Noorwegen prima en is wat mij betreft onbetwist de nummer 1 van Nederland.

Maar dit deed hij gewoon slecht. Had die bal weggetrapt of veel harder ingespeeld.
Vond het gewoon een overtreding van de Turken, klaasen kreeg een pingel voor minder

• remco112
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:28
Wijnaldum wéér de zwakste broeder. Dat begint wel opvallend te worden.

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22-09 20:51

ST10©DE

Dus.............

Terranova schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:36:
[...]

Je slaat al meteen volledig de plank mis met mijn quote over Rensch. Het staat 4-0 dus goed moment om iemand te laten debuteren. Gaat helemaal niet eens om kwaliteit, hij zit gewoon bij de selectie, dus waarom niet op het perfecte moment laten debuteren.

En de Malen quotes gingen ook totaal niet over de kwaliteit van Malen. Maar over het feit dat Van Gaal steeds dezelfde wissels deed. Gewoon een constatering niet eens een oordeel.
En een terecht vraag over Malen of ie moet blijven spelen als hij op de bank beland(net zoals oa. Cilessen en vd Beek).

Daarom zeg ie, je ziet dingen die er niet zijn. Kritiek op Malen kan ook gewoon terecht zijn op sommige momenten. Want hij heeft een aantal keer echt heel slecht gespeeld in Oranje.
Leuk dat je probeert de aandacht af te leiden van de daadwerkelijke waarneming; dat er verschillende maatstaven gebruikt worden voor verschillende spelers.

Ik heb nergens gezegd dat je geen commentaar mag hebben op Malen, of wie dan ook. Iedereen speelt weleens slecht.

En met verschillende maatstaven bedoel ik bijvoorbeeld dat er kritiek is op de wissel van Malen omdat hij eerst maar eens moet presteren bij BVB, terwijl de wissel van Rensch wordt toegejuicht. Waarbij Malen meer basisplaatsen heeft gehad en meer minuten heeft gemaakt bij een grotere club in een grotere competitie dan Rensch. Dat strookt niet.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:09

FreakNL

Well do ya punk?

Hahah 3 goals maken en nog niet tevreden over zichzelf. Dat is wel wat overdreven… :) (als het geen act is prima, maar je mag nu ook wel jezelf iets gunnen hoor :) )

[Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 07-09-2021 22:56]

• Jikan
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 13:20
Xfade schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:53:
[...]

Waarom moet zo'n laatste zin er nou weer bij.
Zij deden dat toch best goed? Al lopen ze een beetje achter met de huidige set-up.

• Xavi94
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 08-09 17:05
Snowdog heeft gewoon gelijk. Ik zat de laatste dagen met een paar van die haters in een discussie over Memphis. Die zijn nu nergens te bekennen.

Maar goed, een geweldige wedstrijd van Oranje. Ik vind het alleen zo jammer dat van Gaal niet de trainer was bij het EK i.p.v. die koekenbakker genaamd de Boer. We hadden gezien de makkelijke loting zomaar de finale kunnen halen.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08:25

Quad

Selectief doof

FreakNL schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:56:
Hahah 3 goals maken en nog niet tevreden over zichzelf. Dat is wel wat overdreven… :) (als het geen act is prima, maar je mag nu ook wel jezelf iets gunnen hoor :) )
Doet hij ook wel door te zeggen dat hij belangrijk is.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

• upschur
remco112 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:54:
Wijnaldum wéér de zwakste broeder. Dat begint wel opvallend te worden.
Kerel is naar de club van het moment gehaald messie mmmmmmbapke neymar etc lopen daar.

Nee die vent ken niks.

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-09 16:49

DarkUnreal

Postmaster General

Ik was bijna afgehaakt bij het interview van Depay.. maar hij maakt het toch nog goed

13:37

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:01
Martinusz schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:43:
Die interviewer vind ik echt zo tenenkrommend :X
Ik herhaal :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

• remco112
upschur schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:57:
[...]

Kerel is naar de club van het moment gehaald messie mmmmmmbapke neymar etc lopen daar.

Nee die vent ken niks.
En wat heeft dat met zijn wedstrijden voor het Nederlands elftal te maken? Het geeft juist des te meer aan dat ik van Wijnaldum meer verwacht.

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:19
Volgens mij heeft van Gaal twee zaken veranderd ten opzichte van het 433 wat De Boer speelde: ten eerste speelt De Jong nu met de punt naar achter waardoor Depay twee lopers in de rug heeft. Daardoor heeft Wijnaldum minder de ruimte maar heeft Depay dubbele steun in de rug.

Ten tweede lijkt het alsof de backs wat minder snel naar voren rennen en we achterin minder snel één tegen één staan.

Ps.
Het gaat hier veel te vaak over Jantje hoort er niet in of Pietje hoort er niet in. Terwijl drie bondscoaches toch overwegend dezelfde spelers selecteren. Dus die spelers zijn kennelijk de beste spelers van Nederland. Maar je ziet dat de ene coach er meer uit haalt dan de ander.

[Voor 26% gewijzigd door D-e-n op 07-09-2021 23:06]

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
Xavi94 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:57:
[...]

Snowdog heeft gewoon gelijk. Ik zat de laatste dagen met een paar van die haters in een discussie over Memphis. Die zijn nu nergens te bekennen.
Ik vind haters niet perse een positieve term, critici zou beter passen. En volgens mij zijn de zogenaamde haters hier vanavond ook en die zijn objectief genoeg om te onderkennen dat het vanavond uitstekend was. Dit lijkt een beetje op je gram halen, kom je bij de volgende zaadpot ook toegeven dat het slecht was? :)
D-e-n schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:02:

Ten tweede lijkt het alsof de backs wat minder snel naar voren rennen en we achterin minder snel één tegen één staan.
Zo simpel kan het soms zijn. Ze mogen in ieder geval niet meer tegelijk. De Roon op de bank scheelt ook veel qua voetballend vermogen op het middenveld :)

[Voor 25% gewijzigd door ephymerous op 07-09-2021 23:04]

XXXV

• Quad

Quad

Selectief doof

upschur schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:57:
[...]

Nee die vent ken niks.
Dat zegt ook niemand? Dat hij bij een club goed speelt en belangrijk is, maakt je automatisch niet een topper bij het nationale elftal.
Ik denk dat iedereen Wijnaldum wel een goede speler vindt, maar deze interlandpotten is hij gewoon niet zo heel goed.
Xavi94 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:57:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, Depay speelt deze interlandperiode echt zoveel in dienst van het team. Dat valt men hier ook wel op, hij scoort, laat anderen scoren, is overal en nergens te vinden en wisselt posities af. Het egoïsme is niet echt te vinden, en speelt nu gewoon uitstekend, waarom moeten we dan nog haten? Ik lees vooral complimenten.

PVOutput

• remco112
Volgens mij heeft van Gaal twee zaken veranderd ten opzichte van het 433 wat De Boer speelde: ten eerste speelt De Jong nu met de punt naar achter waardoor Depay twee lopers in de rug heeft. Daardoor heeft Wijnaldum minder de ruimte maar heeft Depay dubbele steun in de rug.

Vergeet ook niet dat de Vrij subliem speelt onder van Gaal. Onder andere coaches vaak weifelend en terughoudend, maar onder van Gaal echt zo goed! Echt genieten gewoon.

• upschur
remco112 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:00:
[...]

En wat heeft dat met zijn wedstrijden voor het Nederlands elftal te maken? Het geeft juist des te meer aan dat ik van Wijnaldum meer verwacht.
Wij hebben toch geen flauw idee van welke rol hij deze wedstrijd moet spelen.

Misschien speelde hij deze wedstrijd dienend om klaasen te laten excelleren met depay.

Volgende keer is het misschien omgedraaid.

• remco112
upschur schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:07:
[...]

Wij hebben toch geen flauw idee van welke rol hij deze wedstrijd moet spelen.

Misschien speelde hij deze wedstrijd dienend om klaasen te laten excelleren met depay.

Volgende keer is het misschien omgedraaid.
De bal verliezen op een gevaarlijke plek om vervolgens geel te pakken? Dat kan nooit een opdracht zijn vanuit van Gaal. Mij valt het gewoon op dat Wijnaldum de laatste paar interlands vaak één van de zwakkeren is.

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:29
Goh een blije van Gaal geeft ook een leuker interview!

• upschur
remco112 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:08:
[...]

De bal verliezen op een gevaarlijke plek om vervolgens geel te pakken? Dat kan nooit een opdracht zijn vanuit van Gaal. Mij valt het gewoon op dat Wijnaldum de laatste paar interlands vaak één van de zwakkeren is.
Dan hebben we een andere kijk op voetbal, vond hem de vorige wedstrijd erg sterk

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-09 20:20
DoeEensGek schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:09:
Erg leuk interview en mooi om van Gaal te zien lachen. Ook mooi hoe hij reageert op Stekelenburg die het over de stand in de groep heeft. "Als jij de regels kent... " :+

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:23

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Het voornaamste verschil is denk ik wel dat het minder onzorgvuldig was, daardoor het baltempo hoger was en zo er wel ruimte in de zestien was en het dus veel soepeler liep met de aanvallen.

Waar ik eerst nog zei dat het middenveld niet klopt doordat Klaassen en Wijnaldum dezelfde type spelers zijn en daardoor teveel gingen zwerven was dat vanavond niet het geval.

Alleen als de tegenstander het beter op orde heeft en het Nederlands Elftal het meer gaat ontregelen dan kan het misschien toch anders zijn. Maar goed ze zijn nu beter ingespeeld met dit systeem en er is vertrouwen getankt. Hier kunnen we wel mee verder bouwen :)

Tweakers Discord

• Quad

Quad

Selectief doof

DoeEensGek schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:09:
Interview na het gelijkspel was ook enorm prettig. Hij was enorm van overtuigd dat het goed kwam, en zie daar..

PVOutput

• VDS91
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 20-09 15:36
Wel jammer dat Depay alleen functioneert onder Koeman.

Die kan zo in het rijtje 'ik ga niet naar Madrid want Ajax wint daar toch niet' en 'Moura scoort nooit'.

Er zijn mensen voor minder ontslagen.

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:09

FreakNL

Well do ya punk?

Mooie man die Van Gaal. Ik denk ook dat hij milder geworden is door de jaren. Tuurlijk hij zal nog steeds streng zijn als het nodig is. Maar hij snapt ook dat hij Memphis nodig heeft en zal hem anders benaderen dan hij 20 jaar geleden gedaan had. Gaat ook gewoon met zijn tijd mee. Hulde.

• DoeEensGek
De interviews.

Van Dijk

Depay

Van Gaal

• DoeEensGek
KlaasjeNL schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:10:
[...]

Erg leuk interview en mooi om van Gaal te zien lachen. Ook mooi hoe hij reageert op Stekelenburg die het over de stand in de groep heeft. "Als jij de regels kent... " :+
Ik verwachte toen eigenlijk een uitbrander, maar die kwam niet. :+

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 06:24
Na de afgelopen wedstrijden wel wat mensen gehad (inclusief mijzelf) die vonden dat Blind niet meer kan, maar ging prima vanavond. Al zal dat ook met de rest van (de instelling van) het team te maken hebben gehad. Vond hem een aantal keren over wel onnodig veel risico nemen met passes, die ook wel verloren gingen alleen gelukkig snel werden heroverd.

De Vrij versus de Ligt was ook een discussie geval, maar die kan wat mij betreft nu even de ijskast in. De Vrij drie maal prima gespeeld en hield zich tegen Haaland en Jilmaz erg goed staande, waar Haaland al een fenomeen is en Jilmaz het eigenlijk altijd goed deed tegen Nederland.
Voornamelijke reden omdat de Ligt beter kan opbouwen dan de Vrij, ik heb eigenlijk de hele week een de Vrij gezien die zowel verdedigend als opbouwend (als voetballend door zijn man uit te spelen) goed was. Lijkt wel alsof hij nu vrijer speelt dan hiervoor, waar het allemaal soberder was en daarmee hij ook niet zo opviel.

Alles bij elkaar gewoon een (zeer) goede wedstrijd gezien, het lijkt weer ergens op, erg benieuwd wat er verder gebeuren gaat in de poule, maar toch vooral voetballend met het Nederlands elftal.

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 07:13
ST10©DE schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:55:
[...]

Leuk dat je probeert de aandacht af te leiden van de daadwerkelijke waarneming; dat er verschillende maatstaven gebruikt worden voor verschillende spelers.

Ik heb nergens gezegd dat je geen commentaar mag hebben op Malen, of wie dan ook. Iedereen speelt weleens slecht.

En met verschillende maatstaven bedoel ik bijvoorbeeld dat er kritiek is op de wissel van Malen omdat hij eerst maar eens moet presteren bij BVB, terwijl de wissel van Rensch wordt toegejuicht. Waarbij Malen meer basisplaatsen heeft gehad en meer minuten heeft gemaakt bij een grotere club in een grotere competitie dan Rensch. Dat strookt niet.
Wat mij betreft helemaal terecht dat er verschillende maatstaven zijn. Van een van Dijk, de Jong of Depay verwacht je gewoon meer. En je verwacht dus ook meer van een Malen dan van een Rensch, die jongen is net 18.

Daarnaast vreemd dat je aangeeft dat Malen meer minuten en meer basisplaatsen heeft dan Rensch. Je bedoelt dan alleen dit seizoen, dat slechts 3 competitie wedstrijden oud is?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Oranje mag dan in de eerste minuut hebben gescoord, vandaag was Tanzania sneller: penalty toegekend na 5 seconden (!):

Door de blessurebehandeling duurde het wat langer voor de pingel was genomen, maar in zuivere speeltijd sneller ;) .

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Daggast
  • Registratie: juli 2021
  • Niet online
jbdeiman schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:42:
De Vrij versus de Ligt was ook een discussie geval, maar die kan wat mij betreft nu even de ijskast in. De Vrij drie maal prima gespeeld en hield zich tegen Haaland en Jilmaz erg goed staande, waar Haaland al een fenomeen is en Jilmaz het eigenlijk altijd goed deed tegen Nederland.
Voornamelijke reden omdat de Ligt beter kan opbouwen dan de Vrij, ik heb eigenlijk de hele week een de Vrij gezien die zowel verdedigend als opbouwend (als voetballend door zijn man uit te spelen) goed was. Lijkt wel alsof hij nu vrijer speelt dan hiervoor, waar het allemaal soberder was en daarmee hij ook niet zo opviel.
Die discussie bestaat toch alleen bij de groep die niet kan accepteren dat één van twee op de bank zit in 4-3-3?

Het koppel De Ligt - Van Dijk heeft altijd goed gefunctioneerd onder Koeman. Onder De Boer hebben die twee nooit samengespeeld vanwege blessures.

• Bulletdodger
  • Registratie: augustus 2021
  • Niet online
DoeEensGek schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:24:
[...]

Ik verwachte toen eigenlijk een uitbrander, maar die kwam niet. :+
Ja dat was jammer :+

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-09 21:42
Prachtige wedstrijd hoor, weinig op aan te merken. Jammer van die tegengoal maar goed leermoment voor een paar mensen. Dat het dan gebeurt in de blessuretijd wanneer je buit al binnen hebt is mazzel.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• jbdeiman
Daggast schreef op woensdag 8 september 2021 @ 07:41:
[...]

Die discussie bestaat toch alleen bij de groep die niet kan accepteren dat één van twee op de bank zit in 4-3-3?

Het koppel De Ligt - Van Dijk heeft altijd goed gefunctioneerd onder Koeman. Onder De Boer hebben die twee nooit samengespeeld vanwege blessures.
Nee hoor, er zijn er genoeg die de Ligt boven de Vrij stellen, vaak vooral omdat de Ligt het grotere talent (of de grotere potentie) heeft.
De Ligt oogt wat mij betreft wat opvallender in zijn acties, de Vrij wat meer laconiek/ omzichtiger. Maar ik heb best wel op hem zitten letten deze kwalificatie ronden, en kon tot de conclusie dat hij meer kan dan hij vaak heeft laten zien in oranje. De Vrij in deze vorm is zeker bij een 4-3-3 te verkiezen boven De Ligt. Geeft zoveel rust, goed in de (rug) dekking, sterk in duels en kan ook echt wel goed voetballen ( ook een goede (inspeelt) pass).

Die paar keer dat hij met een simpele beweging zijn tegenstander uitspeelt en vooruit begint te voetballen. Deze ballen speelde hij voorheen veel vaker terug.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

evleerdam schreef op woensdag 8 september 2021 @ 00:13:
[...]

Wat mij betreft helemaal terecht dat er verschillende maatstaven zijn. Van een van Dijk, de Jong of Depay verwacht je gewoon meer. En je verwacht dus ook meer van een Malen dan van een Rensch, die jongen is net 18.
Vreemd, ik verwacht van iedereen evenveel, dat ze 200% inzet geven voor NL elftal. Waarom zou Rensch minder inzet hoeven te tonen dan van Dijk? Bovendien als je in het NL staat, ben je normaal gesproken de beste speler op die positie in dat systeem van Nederland. Dat geldt voor alle elf en dus verwacht ik van iedereen evenveel.

Maar nogmaals, het is helemaal niet erg om kritiek te hebben op een speler, als het maar gefundeerd is.
Daarnaast vreemd dat je aangeeft dat Malen meer minuten en meer basisplaatsen heeft dan Rensch. Je bedoelt dan alleen dit seizoen, dat slechts 3 competitie wedstrijden oud is?
Dat was om dat iemand zei dat hij nog bijna niet gespeeld had voor BVB. Maar over welke periode wil je het dan vergelijken? Het gaat er toch om welke speler op dit moment wedstrijdritme heeft en in vorm is? Bij een club als BVB sta je niet zomaar in de basis.

• DoeEensGek
@ST10©DE Maatstaaf en inzet zijn toch 2 heel verschillende dingen?.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

DoeEensGek schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:13:
@ST10©DE Maatstaaf en inzet zijn toch 2 heel verschillende dingen?.
Misschien, maar ik gebruikte maatstaaf bij een wissel, en dat kan je volgens mij redelijk objectief bekijken.

• DoeEensGek
ST10©DE schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:16:
[...]

Misschien, maar ik gebruikte maatstaaf bij een wissel, en dat kan je volgens mij redelijk objectief bekijken.
Ik kan je niet volgen, maar laat dat misschien maar weg. Het zijn 2 verschillende dingen.

• AbrahamKuyper
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 00:36
Wat ik me afvraag en zelf geen kennis van het Turks heb, hoe is deze uitslag daar in Turkije ontvangen? Worden ze net zo verguisd als hier in Nederland na de heenwedstrijd?

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10:08

Ps.
Het gaat hier veel te vaak over Jantje hoort er niet in of Pietje hoort er niet in. Terwijl drie bondscoaches toch overwegend dezelfde spelers selecteren. Dus die spelers zijn kennelijk de beste spelers van Nederland. Maar je ziet dat de ene coach er meer uit haalt dan de ander.
Tegen dit Turkije deed van Gaal wat de Boer nooit had kunnen bedenken, namelijk de tegenstander daadwerkelijk ontleden en spelen op de zwakte van de tegenstander. Pieter de Zwart heeft weer een prima analyse van de wedstrijd gemaakt overigens. In het kort:
  • Turkije sluit niet aan, dus de gaten zitten tussen blok verdediging/middenveld en aanval
  • Door snel het middenveld over te slaan (cross pass van van Dijk + Blind hebben 2 of 3 doelpunten opgeleverd) kan er druk gezet worden op verdediging Turkije
  • Door gebrek aan aansluiting van Turkije, kan bij een snelle balverovering met een overtal de 16 opgezocht worden
  • De buitenspelers moeten met krijt aan hun schoenen staan. Zo creeer je ruimte voor Klaassen/Depay/Wijnaldum en ben je in staat de crosspass te hanteren.
Die pass naar de buitenkant was mooi te zien: Bij aanname van de buitenspeler sloten de backs, Depay en de middenvelders aan. Indien de bal verloren werd, dreef je Turkije naar paniekvoetbal aan de zijkant van het veld.

Ik kan de beelden niet tonen van VI Pro, maar was een prima analyse daar.

Overigens Wijnaldum 100% passnauwkeurigheid, dus in dat opzicht prima wedstrijd gespeeld ;) Ik denk dat zijn plek prima ingevuld wordt door Klaassen, die heeft wel een klik met Depay.
ST10©DE schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:07:
[...]

[...]

Dat was om dat iemand zei dat hij nog bijna niet gespeeld had voor BVB. Maar over welke periode wil je het dan vergelijken? Het gaat er toch om welke speler op dit moment wedstrijdritme heeft en in vorm is? Bij een club als BVB sta je niet zomaar in de basis.
Van Gaal maakt een uitzondering voor Malen omdat hij met Malen terug kan vallen op andere systemen? M.a.w. Malen zonder wedstrijdritme is nog steeds een hele bruikbare speler.

[Voor 12% gewijzigd door KillaZ op 08-09-2021 11:45]

K to the KillaZ

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

KillaZ schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:44:

Van Gaal maakt een uitzondering voor Malen omdat hij met Malen terug kan vallen op andere systemen? M.a.w. Malen zonder wedstrijdritme is nog steeds een hele bruikbare speler.
Mijn punt was juist dat Malen meer wedstrijdritme heeft dan Rensch (bij een grotere club in een grotere competitie). Maar toch wordt er door mensen geroepen, dat Malen eerst maar eens bij BVB moet presteren en Rensch het NL team in gepraat.

• KillaZ
ST10©DE schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:50:
[...]

Mijn punt was juist dat Malen meer wedstrijdritme heeft dan Rensch (bij een grotere club in een grotere competitie). Maar toch wordt er door mensen geroepen, dat Malen eerst maar eens bij BVB moet presteren en Rensch het NL team in gepraat.
Mea culpa, die discussie heb ik gemist :)

K to the KillaZ

• D-e-n
Over de selectie van Til kun je discussiëren (maar pas weer in beeld tenslotte) maar Rensch vind ik verder eigenlijk de enige echt vreemde keuze van van Gaal. Die jongen is gewoon tweede keus bij Ajax en gaat naar verwachting alleen maar stand-in zijn. Dus met het oog op het WK zou je beter naar andere backs kunnen kijken die wel volle bak gaan spelen.

• T-MOB
  • Laatst online: 10:35

T-MOB

Echte chocomel eerst!

AbrahamKuyper schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:40:
Wat ik me afvraag en zelf geen kennis van het Turks heb, hoe is deze uitslag daar in Turkije ontvangen? Worden ze net zo verguisd als hier in Nederland na de heenwedstrijd?
AD heeft wel een samenvatting van Turkse reacties. Superkritisch uiteraard.

Falling isn't flying \ Floating isn't infinite

• mavaros
  • Laatst online: 22-09 21:23
Ik snap de halellujah-stemming niet zo.

Je speelt tegen de nummer 49 van de fifalijst. Dat is vergelijkbaar met Helmond Sport. Dat je daar dik van wint met al je topspelers lijkt me vrij normaal.

In mijn optiek heeft het Nederlands elftal er al jaren gewoon een potje van gemaakt. Het speelde gewoon zwaar onder de maat, en dan is het onzin, om daar de wisseling van de trainerstaf, als reden van het goede spelen van gisteren, mee te verklaren.

Da's te makkelijk.

Ik wil ons elftal en ome Loetje graag tegen een echt topelftal zien spelen. Een Brazilië of Frankrijk of noem er maar een. Als ze dan ook zo weergaloos spelen, zoals we nu kennelijk moeten denken, dan kom ik op deze post terug.

• ElPaco
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online
Omdat het niet zozeer om de uitslag gaat (die wel lekker is natuurlijk), maar de manier waarop. Als je op eenzelfde manier tegen grote voetballanden spelen dan is er veel mogelijk.

WoT stats || 3240 Wp op het oosten

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 18:33
Voor wie nog wil nagenieten :)
Nederland - Turkije 6-1

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:59
mavaros schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:21:

Je speelt tegen de nummer 49 van de fifalijst. Dat is vergelijkbaar met Helmond Sport. Dat je daar dik van wint met al je topspelers lijkt me vrij normaal.

In mijn optiek heeft het Nederlands elftal er al jaren gewoon een potje van gemaakt. Het speelde gewoon zwaar onder de maat, en dan is het onzin, om daar de wisseling van de trainerstaf, als reden van het goede spelen van gisteren, aan te dragen.

Da's te makkelijk.

Ik wil ons elftal en ome Loetje graag tegen een echt topelftal zien spelen. Een Brazilië of Frankrijk of noem er maar een. Als ze dan ook zo weergaloos spelen, zoals we nu kennelijk moeten denken, dan kom ik op deze post terug.
Helemaal mee eens. Het is weer polonaise in het hele land en dezelfde heren die kansloos van Turkije verloren, niet zo heel lang geleden, laten zich weer alle lof doen toekomen. Absurd. Als er alleen onder een strenge coach gedraafd kan worden dan zegt dat veel over de intrinsieke motivatie van de spelers.

Laat ze eerst maar eens presteren tegen een normaal land wat in normale doen is. Noorwegen was al een brug te ver, Denemarken was een brug te ver en zo gaat het riedeltje rond. Toekomst zal het uitwijzen maar de hosannastemming zal nog wel even aanblijven met potjes tegen Gibraltar, Letland en Montenegro.

Wat gisteren wél prachtig was: Rensch op Malen, aanname Malen en afmaken Malen. Dat was een aanval die je bij Oranje zelden ziet en die vaak om zeep geholpen worden door getreuzel. Klaassen gaat binnenkort de bijnaam 'First Goal' mogen dragen.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Turkije is zwak, dat bleek ook wel op het EK. Onder De Boer hebben we hiervan verloren, dat maakt natuurlijk dat we er onterecht wel tegenop keken.

alles kan off-topic

• ph4ge
  • Laatst online: 09:57
KillaZ schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:44:
Tegen dit Turkije deed van Gaal wat de Boer nooit had kunnen bedenken, namelijk de tegenstander daadwerkelijk ontleden en spelen op de zwakte van de tegenstander. Pieter de Zwart heeft weer een prima analyse van de wedstrijd gemaakt overigens. In het kort:
  • Turkije sluit niet aan, dus de gaten zitten tussen blok verdediging/middenveld en aanval
  • Door snel het middenveld over te slaan (cross pass van van Dijk + Blind hebben 2 of 3 doelpunten opgeleverd) kan er druk gezet worden op verdediging Turkije
  • Door gebrek aan aansluiting van Turkije, kan bij een snelle balverovering met een overtal de 16 opgezocht worden
  • De buitenspelers moeten met krijt aan hun schoenen staan. Zo creeer je ruimte voor Klaassen/Depay/Wijnaldum en ben je in staat de crosspass te hanteren.
Die pass naar de buitenkant was mooi te zien: Bij aanname van de buitenspeler sloten de backs, Depay en de middenvelders aan. Indien de bal verloren werd, dreef je Turkije naar paniekvoetbal aan de zijkant van het veld.
Dit is natuurlijk een groot verschil met De Boer. Tactisch zet Van Gaal het gewoon veel beter neer, en ook zijn selectie is gewoon beter/logischer. De Boer liet jonge spelers zoals Bijlow en Malacia veel te lang op de deur kloppen voordat ze een kans kregen, dit soort nieuw bloed heeft een ploeg gewoon nodig en maakt de selectie mentaal sterker.

Maar wat natuurlijk ook hielp was de vroege voorsprong. Turkse ploegen staan er om bekend dat ze slecht met tegenslagen om kunnen gaan, en collectief uiteen vallen als het niet loopt zoals gewenst. Ook was de druk daar enorm groot, ze dachten echt dat ze favoriet waren en speelden daardoor niet realistisch.

In mijn optiek heeft het Nederlands elftal er al jaren gewoon een potje van gemaakt. Het speelde gewoon zwaar onder de maat, en dan is het onzin, om daar de wisseling van de trainerstaf, als reden van het goede spelen van gisteren, mee te verklaren.

Da's te makkelijk.

Toplanden kom je pas tegen op eindtoernooien, zo is het altijd geweest. Kwalificatiereeksen hebben hun eigen moeilijkheden.

De FIFA ranking zegt niet alles, omdat het resultaten over een langere periode achteraf meeweegt en bijv. eindtoernooien zwaar wegen, terwijl nationale teams zich snel kunnen verbeteren of kunnen verzwakken. Zo is Nederland onder Koeman, vervolgens De Boer en daarna Van Gaal 3x van een heel ander niveau in korte tijd. Als Portugal straks Ronaldo kwijtraakt zijn ze ook geen top 5 land meer waarschijnlijk.

Dat is heel anders dan het clubvoetbal, waar de financiën er voor zorgen dat clubs in de regel niet snel opkomen en ten onder gaan, maar ook daar kan een club weleens een stuk sterker zijn dan waar ze zijn ingeschaald (zo is Union Berlin een serieuze tegenstander die in de laagste pot van de ECL loting zat).

Van Turkije had de voetbalwereld hoge verwachtingen, op basis van de periode in aanloop naar het EK. Op het EK was het niets waardoor ze laag staan in de ranking, maar los van die ranking is het gewoon een serieuze ploeg. Kijk bijv. naar de totale marktwaarde, die wordt geschat op 309,10 mln, dus dat zijn geen koekenbakkers

SW-0040-8191-9064

• KillaZ
Typhone schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:37:
[...]

Wat gisteren wél prachtig was: Rensch op Malen, aanname Malen en afmaken Malen. Dat was een aanval die je bij Oranje zelden ziet en die vaak om zeep geholpen worden door getreuzel. Klaassen gaat binnenkort de bijnaam 'First Goal' mogen dragen.
Die snap ik niet zo? Rensch sprint 50 meter voordat hij Malen inspeelt. Dan is het niet zo gek dat je die nooit ziet --> Hoe vaak wordt de back 50 meter losgelaten?

Overigens waren de 1-0 en de 2-0 net zo toch?

Berghuis --> Klaassen --> Depay --> Klaassen
Depay --> Klaassen --> Depay aannemen, schieten.

Wat ook wel opviel was hoe vaak Blind gewoon op zijn positie bleef. Dat was onder de Boer ook wel anders, waar de back zo ongeveer vaker niet dan wel op zijn eigen helft stond te verdedigen (want doorstappen was heilig bij de Boer).

Dat gaat tegen toplanden een stuk minder risico geven. :)

[Voor 17% gewijzigd door KillaZ op 08-09-2021 13:45]

K to the KillaZ

• Typhone
  • Laatst online: 08:59
KillaZ schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:42:
[...]

Die snap ik niet zo? Rensch sprint 50 meter voordat hij Malen inspeelt. Dan is het niet zo gek dat je die nooit ziet --> Hoe vaak wordt de back 50 meter losgelaten?
Die sprint is niet zo interessant, de handelingssnelheid die daarna volgde bij zowel Rensch als Malen was van grote klasse. En dan is de inspeelpass juist en zuiver en de aanname idem dito. Dat is veelvuldig anders geweest, met name bij Oranje.

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
[...]

Helemaal mee eens. Het is weer polonaise in het hele land en dezelfde heren die kansloos van Turkije verloren, niet zo heel lang geleden, laten zich weer alle lof doen toekomen. Absurd. Als er alleen onder een strenge coach gedraafd kan worden dan zegt dat veel over de intrinsieke motivatie van de spelers.

Laat ze eerst maar eens presteren tegen een normaal land wat in normale doen is. Noorwegen was al een brug te ver, Denemarken was een brug te ver en zo gaat het riedeltje rond. Toekomst zal het uitwijzen maar de hosannastemming zal nog wel even aanblijven met potjes tegen Gibraltar, Letland en Montenegro.

Die polonaise is natuurlijk overdreven. Wel is het voor het eerst sinds tijden dat bijna het hele elftal een goed niveau haalde. Nu was alleen Wijnaldum ondermaats, eerder was dat het hele elftal. Een paar maanden geleden werd deze wedstrijd kansloos verloren en daarom is het des te fijner dat we nu een ander Oranje zien. Hopelijk zet van Gaal deze lijn door :)
Ik ben ook erg benieuwd en mij hoor je niet beweren dat Oranje het lek boven heeft. In tussentijd heb ik voor het eerst sinds tijden met plezier naar Oranje gekeken en daar mag ik best positief over zijn :)

[Voor 17% gewijzigd door ephymerous op 08-09-2021 15:47]

XXXV

• Daggast
  • Niet online
KillaZ schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:42:
[...]

Overigens waren de 1-0 en de 2-0 net zo toch?

Berghuis --> Klaassen --> Depay --> Klaassen
Depay --> Klaassen --> Depay aannemen, schieten.

Wat ook wel opviel was hoe vaak Blind gewoon op zijn positie bleef. Dat was onder de Boer ook wel anders, waar de back zo ongeveer vaker niet dan wel op zijn eigen helft stond te verdedigen (want doorstappen was heilig bij de Boer).

Dat gaat tegen toplanden een stuk minder risico geven. :)
Lag dat aan bondscoach De Boer of aan het type speler dat Daley Blind is? Hij heeft onder de vorige bondscoach maar één wedstrijd als linksback gespeeld. In alle andere wedstrijden stond Daley Blind centraal vanwege de wisselende aanwezigheid van de andere cv's.

Malacia was toch net als Wijndal overal en nergens? Dat beeld geven de heatmaps althans wel.

• jbdeiman
[...]

Ik snap de stemming deels wel al vind ik hem ook wat overdreven, want het was voor het eerst in tijden gewoon ook leuk om te kijken, geen zaadloze pot, tegen een team waar Oranje het doorgaans niet gemakkelijjk tegen heeft.
Nederland wint, wint gemakkelijk en bouwt ook de score nog eens uit na de rust. Dat is heel veel anders geweest. Ik denk daarnaast dat een groot deel van het enthousiasme komt, omdat er veel progressie wordt gemaakt in 1 week tijd onder een andere coach en men ineens weer heel hoge verwachtingen krijgt.

Ik ben vooral benieuwd naar de volgende interland periode, voetballen ze daar ook fris en met zoveel plezier en inzet met elkaar, en valt het daar ook goed wil ik voorzichtig wat enthousiast beginnen te worden. Turkije gaf redelijk de ruimtes weg, ben benieuwd of ze andere landen ook meer kapot kunnen spelen, wanneer ze goed georganiseerd staan. Met het tempo waarin de bal bij vlagen ging zou je dergelijke teams ook simpel moeten kunnen verslaan.

Tegen toplanden zal het altijd lastig blijven, veel van die landen zijn groter en kunnen uit een groter aantal toppers putten, maar dan is het een kwestie van goed neerzetten en van Gaal lijkt dat deze interlandperiode goed te doen. Dat biedt natuurlijk wel perspectief voor het vervolg.

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 18:33
De grote polonaise moet natuurlijk ook nog gelopen worden : als kwalificatie voor het wk zeker is.

Turkije zit in een slechte periode en is middelmaat.
Noorwegen is beter, daar zal je niet van moeten verliezen zoals het nu lijkt.
Dus de grote polonaise moet nog worden uitgesteld.

Toch vind ik van Gaal een goede coach die het maximale uit een team haalt.
Ook qua manier van spelen zit er verandering in. Niet zo lang treuzelen en breien oa. Tweede man etc. Dingen die van te voren ook gezegd zijn en te zien waren.
Een van de redenen dat Nederland nu beter speelt. Een heel stuk beter dan onder de Boer.

Dus dat is wel een hosanna waard. Gisteren ook gewoon genoten.

Maar we zijn er nog niet.

• ElPaco
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online
Hans Kraaij Jr betaald boete veldbestormer. Nou lekker dan, volgende week met zijn allen maar doen dan? :F

Boete wordt toch voor je betaald. Zo leer je mensen dus niet dat het niet ok is :N

WoT stats || 3240 Wp op het oosten

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

• Lordy79
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:46

Lordy79

Fundamentalist

D-e-n schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:51:
[...]

EK 1992 is er volgens mij gewoon goed gespeeld. Ik herinner met een pot tegen (dacht ik) Rusland die weliswaar niet gewonnen werd maar waar de pers lyrisch was over van Basten. En tegen de Denen vlogen we er gewoon ongelukkig uit.
En wie miste er een penalty... Juist die gozer in bloed vorm...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• D-e-n
Lordy79 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 23:15:
[...]

En wie miste er een penalty... Juist die gozer in bloed vorm...
Sinds wanneer zegt een penalty iets over het spel? Ik heb de grootsten der aarde zien missen. Ronaldo deze week nog toch?

• toolkist
  • Niet online
KillaZ schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:02:
[...]

Mea culpa, die discussie heb ik gemist :)
Ik ook, want die was er niet.
Er werd alleen door iemand gezegd 'als je Rensch dan toch op de bank hebt, laat em bij deze stand dan debuteren'.
Daar wordt alleen onnodig veel ophef over gemaakt door 1 persoon.

• D-e-n
Tegen de toplanden zijn we slechts outsider want onze aanvallers/vleugelspelers zijn gewoon niet goed genoeg om die aanvallend ondersteboven te spelen. Dan zou het ook wel weer eens 352 kunnen worden met bijvoorbeeld De Ligt ipv Berghuis.

Van Gaal verdient gewoon een pluim omdat hij voor elkaar heeft gekregen wat De Boer niet lukte: ruim winnen van landen als Turkije en Montenegro. Het is ook weer typisch Nederlands om te doen alsof dat makkelijk is. Hoe vaak zie je nu dat een land als Turkije zo wordt afgeslacht?

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:41:
[...]

Dit is natuurlijk een groot verschil met De Boer. Tactisch zet Van Gaal het gewoon veel beter neer, en ook zijn selectie is gewoon beter/logischer. De Boer liet jonge spelers zoals Bijlow en Malacia veel te lang op de deur kloppen voordat ze een kans kregen, dit soort nieuw bloed heeft een ploeg gewoon nodig en maakt de selectie mentaal sterker.
Als je van Gaal alleen al hoort vertellen dat ie uren en uren gepraat heeft met alle spelers... Dat zal de Boer nooit doen.
Die stuurt liever een appje

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

D-e-n schreef op donderdag 9 september 2021 @ 00:00:
[...]

Sinds wanneer zegt een penalty iets over het spel? Ik heb de grootsten der aarde zien missen. Ronaldo deze week nog toch?
Tuurlijk maar als je én niet levert tijdens de wedstrijd én een penalty mist dan heb je gewoon slecht gepresteerd na ek1988. That's all.

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Lordy79 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 07:43:
[...]

Tuurlijk maar als je én niet levert tijdens de wedstrijd én een penalty mist dan heb je gewoon slecht gepresteerd na ek1988. That's all.
Dat is voor mij iets te kort door de bocht. Je kan een geweldig tournooi spelen en dan in de laatste wedstrijd met één actie het team ernstig benadelen. Dat is dan wel een grote smet op de speler maar maakt de overige prestaties niet slecht, die zijn nog steeds goed.

De focus op een eindpunt of een beperkt aantal acties zorgt voor een vertekening en zorgt er in grote mate voor dat elke speler gewoon slecht is.

• D-e-n
Lordy79 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 07:43:
[...]

Voetbal is een teamsport. Dat een team niet wint betekent niet dat de spits per definitie schuldig is aan het falen.

Wat het EK92 betreft: dat toernooi was echt niet zo slecht vanuit Nederlands oogpunt. Van Basten heeft daar ook een paar prima potten gespeeld. Zowel Duitsland als GOS waren prima. Dat die Denen iedereen verrasten wil niet zeggen dat van Basten zo slecht was.

[Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 09-09-2021 07:58]

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:48

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

toolkist schreef op donderdag 9 september 2021 @ 00:19:
[...]

Als je van Gaal alleen al hoort vertellen dat ie uren en uren gepraat heeft met alle spelers... Dat zal de Boer nooit doen.
Die stuurt liever een appje
Ik geloof ook dat het een stuk jezelf verkopen is. Ik heb laatst een gesprek gehad met een wethouder, die verbrande ook veel zaken die haar voorganger zogenaamd verkeerd heeft aangepakt.

Wel ben ik benieuwd welke coach de boel gaat oppakken na van Gaal en wat hij/zij zal zeggen wat er verbetert is tov de voorganger.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• Bulletdodger
  • Registratie: augustus 2021
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 9 september 2021 @ 00:16:
[...]

Tegen de toplanden zijn we slechts outsider want onze aanvallers/vleugelspelers zijn gewoon niet goed genoeg om die aanvallend ondersteboven te spelen. Dan zou het ook wel weer eens 352 kunnen worden met bijvoorbeeld De Ligt ipv Berghuis.

Van Gaal verdient gewoon een pluim omdat hij voor elkaar heeft gekregen wat De Boer niet lukte: ruim winnen van landen als Turkije en Montenegro. Het is ook weer typisch Nederlands om te doen alsof dat makkelijk is. Hoe vaak zie je nu dat een land als Turkije zo wordt afgeslacht?
Ik vind het wel knap dat hij dat in zo'n korte tijd voor elkaar gekregen.

• KillaZ
Daggast schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:01:
[...]

Lag dat aan bondscoach De Boer of aan het type speler dat Daley Blind is? Hij heeft onder de vorige bondscoach maar één wedstrijd als linksback gespeeld. In alle andere wedstrijden stond Daley Blind centraal vanwege de wisselende aanwezigheid van de andere cv's.

Malacia was toch net als Wijndal overal en nergens? Dat beeld geven de heatmaps althans wel.
De invulling van de back en buiten positie is anders onder van Gaal. Bij de Boer moest Bergwijn Malen druk zetten op de RCV, waarbij de back helemaal moest doorstappen om druk te zetten.

Van Gaal lost dat anders op door Bergwijn tussen de RCV en de back te laten lopen om de pass eruit te halen, waardoor Blind "gewoon" kan blijven staan. Dat is het voornaamste verschil geweest tussen de 2-4 en de 6-1.

Daarnaast hielp het natuurlijk ook mee dat de Vrij en van Dijk heer en meester in de lucht waren, volgens mij hebben ze nagenoeg alle kopduels gewonnen waarna je de opbouw weer kunt hervatten. Of, zoals tegen de turken, snel het middenveld over te slaan om de slechte aansluiting van de Turken te benutten.

De populaire term is volgens mij restverdediging, en die had Turkije totaal niet op orde. Dat heeft van Gaal goed gezien en daarop is geanticipeerd. Dat je binnen 2 minuten op 1-0 staat is natuurlijk ook wel fijn. :P

Edit: Bergwijn moet Malen zijn :) Thanks @Daggast

K to the KillaZ

• toolkist
  • Niet online
KillaZ schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:30:
Van Gaal lost dat anders op door Bergwijn tussen de RCV en de back te laten lopen om de pass eruit te halen, waardoor Blind "gewoon" kan blijven staan. Dat is het voornaamste verschil geweest tussen de 2-4 en de 6-1.
Het voornaamste verschil was toch echt dat in de 1e wedstrijd elke bal die Turkije op onze goal af schoot erin ging. Een back of cv pass lijn afsnijden is dan toch echt maar een detail ;)

• Daggast
  • Niet online
KillaZ schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:30:
[...]

De invulling van de back en buiten positie is anders onder van Gaal. Bij de Boer moest Bergwijn druk zetten op de RCV, waarbij de back helemaal moest doorstappen om druk te zetten.

Daarnaast hielp het natuurlijk ook mee dat de Vrij en van Dijk heer en meester in de lucht waren, volgens mij hebben ze nagenoeg alle kopduels gewonnen waarna je de opbouw weer kunt hervatten. Of, zoals tegen de turken, snel het middenveld over te slaan om de slechte aansluiting van de Turken te benutten.

De populaire term is volgens mij restverdediging, en die had Turkije totaal niet op orde. Dat heeft van Gaal goed gezien en daarop is geanticipeerd. Dat je binnen 2 minuten op 1-0 staat is natuurlijk ook wel fijn. :P
Bergwijn heeft onder De Boer maar één interland gespeeld. Een invalbeurt tegen Letland in blessuretijd. Malen en Depay waren de linksbuitens onder bondscoach FdB.

Ik heb niet de hele wedstrijd gezien. Sofascore heeft De Vrij op één gewonnen kopduel staan.

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06:30

Fiber

Beaches are for storming.

Outerspace schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:06:
[...]

Ik geloof ook dat het een stuk jezelf verkopen is. Ik heb laatst een gesprek gehad met een wethouder, die verbrande ook veel zaken die haar voorganger zogenaamd verkeerd heeft aangepakt.

Wel ben ik benieuwd welke coach de boel gaat oppakken na van Gaal en wat hij/zij zal zeggen wat er verbetert is tov de voorganger.
Als Van Gaal WK wordt dan valt er niets meer te verbeteren... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

https://www.nu.nl/voetbal...lle-trainerscarriere.html

Guus gaat naar huus. Ben met hem, Dick Advocaat en Van Gaal opgegroeid en ben net te jong om Sint Michiels echt te hebben meegemaakt maar dat zijn m.i. wel de grote 4 van de afgelopen 40(?) Jaar.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Harribo schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:46:
Turkije zit in een slechte periode en is middelmaat.
Noorwegen is beter, daar zal je niet van moeten verliezen zoals het nu lijkt.
Je hebt gelijk, gelijkspel tegen de Noren is waarschijnlijk voldoende.

Ik kan me vergissen maar volgens mij moet NL nog tegen alle ploegen behalve Turkije.
Theoretisch is alleen Noorwegen een land waar je nog van kunt verliezen en die komt als laatste.
Dus NL moet de eerste 3 winnen (en Noorwegen ook maar Noorwegen moet nog tegen de in theorie zwaarste tegenstander Turkije).
Dan als laatste Noorwegen waar - als er geen punten gemorst worden - gelijkspel waarschijnlijk genoeg is omdat het doelsaldo van NL fors beter is.
de grote polonaise moet nog worden uitgesteld.
Dat zeker!

• jbdeiman
toolkist schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:53:
[...]

Het voornaamste verschil was toch echt dat in de 1e wedstrijd elke bal die Turkije op onze goal af schoot erin ging. Een back of cv pass lijn afsnijden is dan toch echt maar een detail ;)
Maar het zit hem ook vaak in de details. De rechtsback van Turkije is een (erg) snelle speler. Blind had het daar nooit tegen gered wanneer die lekker kon ballen. Door te zorgen dat die bal daar niet terecht komt, komt Blind ook minder in de problemen en kan hij in zijn kracht spelen.

In mijn ogen is het grootste verschil dan ook (niet alleen dit detail, maar er zijn er meer) dat van Gaal er qua opstelling, maar ook qua manier van spelen op gericht is de spelers op hun best uit te laten komen/ het best te laten renderen. (ok, dit lijkt bij Wijnaldum niet te lukken, die komt niet uit de verf, maar de rest om hem heen wel, dus wellicht voert die de opdracht van van Gaal wel perfect uit)
Bij de Boer was het gewoon wat spelers selecteren en neerzetten leek wel, er leek vooral geen idee achter te zitten.
Pagina: 1 ... 85 86 87 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee