Ik mis absoluut geen Nigel of Davids... Een type "we spelen met 10 man verder omdat ik per se rood moest pakken". Goede tackels, de type tackels waar jij het over hebt, maken De jong en Klaassen, sowieso.Harribo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:06:
Normaal wordt er gepraat over aanval of verdediging maar eerlijk gezegd maak ik mij grote zorgen om het middenveld.
Het zijn technisch prima spelers maar er zit er geen een bij met ballen. Echte strijders. Een type Nigel de Jong of Davids. Goede agressieve stofzuigers.
Het zijn vnl breed- en terugtikkers afgezien van Klaassen die nog wel eens diep loopt. We hebben gewoon niet veel diversiteit daar.
Verder begrijp ik deze selectie wel.
Inderdaad, ook omdat het gebrei zo traag gaat en onze vleugelspitsen steeds zo achterlijk zijn om de bal op de zijlijn aan te nemen zodat er überhaupt geen loopruimte is voor een back.chengbondkwok schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:08:
[...]
Laten we dat hopen
Heb het vooralsnog nog niet terug kunnen zien in het spel namelijk....
Tja en een man uitspelen schijnt niet meer van deze tijd te zijn
Zo vaak pakten die geen rood maar hielden veel gevaar tegen.DoeEensGek schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:10:
[...]
Ik mis absoluut geen Nigel of Davids... Een type "we spelen met 10 man verder omdat ik per se rood moest pakken". Goede tackels, de type tackels waar jij het over hebt, maken De jong en Klaassen, sowieso.
De Jong? Joh die rent mee terug maar kijkt eerst of een ander er naar toe gaat.
Klaassen kan dat wel iets maar die jongen kan moeilijk overal lopen. Hoewel hij dat aardig benadert
Nee ik ben van mening dat we het van mentaliteit moeten hebben omdat we toch geen top Nederlands elftal hebben.
Dan zie ik liever een paar vuurvreters erbij
[ Voor 43% gewijzigd door Harribo op 26-05-2021 15:14 ]
Prima speler voor die plek. Inzet, diepgang, voorzet, fysiek prima in orde. Misschien geen niveau Real Madrid of Liverpool maar subtop Europa kan hij echt wel aan.BoB_HenK schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:10:
[...]
Eh, Dumfries staat daar, dat ís toch het lulletje dat weinig anders kan? Dat is juist het hele probleem
Dan heb je volgens mij gemist hoe de Roon te keer ging in de laatste wedstrijd van de Serie A. Al kan je zeggen dat hij daar over de rand is gegaan, na het onder andere duwen van een scheidsrechter.Harribo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:06:
Het zijn technisch prima spelers maar er zit er geen een bij met ballen. Echte strijders. Een type Nigel de Jong of Davids. Goede agressieve stofzuigers.
Verschil is wel dat De Roon er niet zoveel van kan tov Nigel De Jong of DavidsPompi schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:12:
[...]
Dan heb je volgens mij gemist hoe de Roon te keer ging in de laatste wedstrijd van de Serie A. Al kan je zeggen dat hij daar over de rand is gegaan, na het onder andere duwen van een scheidsrechter.
Daar is hij wat mij betreft echt totaal maar dan ook totaal ongeschikt voor, net als Tete. In een 532 zoals Nederland die voorstaat moet je als back toch echt een combinatie tussen een middenvelder en een verdediger zijn, juist om dat extra mannetje op het middenveld te kunnen zijn bij het doorschuiven. Anders hou je voor je het weet achterin een mannetje over dat je vervolgens op het middenveld tekort komt.toolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:41:
[...]
Ook in 5-3-2, groot deel van het seizoen heeft ie daar op de rechtervleugel gespeeld.
Ik kan me in Oranje bijvoorbeeld herinneren dat Veltman tegen Frankrijk back stond in een 532. Dan lopen we achteruit en binnen een half uur staat het 0-2. Vervolgens draait Blind het terug tot 433 en dan functioneert Veltman prima. Maar dan is het dus al te laat.
Het 532 is wat dat betreft een onderschat systeem in Nederland en De Boer doet dat ook weer zo lijkt het. Het is niet een kwestie van een verdediger erbij. Het is met name voor de backs een heel ander spelletje. Je bent veel meer dan in een 433 een extra middenvelder in plaats van degene die rugdekking geeft een het centrale duo.
Blind kan het, Wijndal en van Aanholt kunnen het, Vilhena had het gekund, Dumfries, Hateboer en Karsdorp ook. Maar Veltman, Aké, Timber of Tete zou ik daar echt niet neerzetten.
Ik denk dat ik 10 misschien wel meer andere keuzes had gemaakt dan De Boer. De enige troost is dat er over de daadwerkelijk basis weinig discussie zal bestaan.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat komt voornamelijk omdat de laatste tijd het spel te langzaam gaat. Teveel gebrei. Maar meestal op een eindtoernooi gaan spelers er toch meer voor waardoor het breien hopelijk wat minder lang duurt.chengbondkwok schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:08:
[...]
Laten we dat hopen
Heb het vooralsnog nog niet terug kunnen zien in het spel namelijk....
Misschien moet je je afvragen of je sowieso met vleugelspiten wilt spelen als je wilt dat je backs constant opkomen.Harribo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:11:
[...]
Inderdaad, ook omdat het gebrei zo traag gaat en onze vleugelspitsen steeds zo achterlijk zijn om de bal op de zijlijn aan te nemen zodat er überhaupt geen loopruimte is voor een back.
Tja en een man uitspelen schijnt niet meer van deze tijd te zijn
Daarnaast zijn onze vleugelspitsen niet van het niveau meer dat je deze sowieso in het team moet hebben.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik ben heel benieuwd welkeph4ge schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:13:
Ik denk dat ik 10 misschien wel meer andere keuzes had gemaakt dan De Boer. De enige troost is dat er over de daadwerkelijk basis weinig discussie zal bestaan.
Overigens vind ik het ook raar dat er helemaal geen oefenwedstrijd is gespeeld voordat de selectie bekend gemaakt wordt. Zal wel met Corona te maken hebben, maar toch. Om jongens die nog nooit een interland hebben gespeeld, of die bij hun clubs nauwelijks spelen, de voorkeur te geven over spelers die het al over een langere periode hebben laten zien is een risico. Het lijkt in een aantal gevallen ook op meten met 2 maten.
(het zijn er overigens 8 nu ik ze geturfd heb)
Doe eens een gok
[ Voor 20% gewijzigd door ph4ge op 26-05-2021 15:18 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Seizoen is net afgelopen, zit allemaal te dicht op elkaar en ik neem aan dat ze eerdaags alle spelers ingeschreven moeten hebben.ph4ge schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:16:
Overigens vind ik het ook raar dat er helemaal geen oefenwedstrijd is gespeeld voordat de selectie bekend gemaakt wordt. Zal wel met Corona te maken hebben, maar toch. Om jongens die nog nooit een interland hebben gespeeld, of die bij hun clubs nauwelijks spelen, de voorkeur te geven over spelers die het al over een langere periode hebben laten zien is een risico. Het lijkt in een aantal gevallen ook op meten met 2 maten
Ik vrees met de Boer en deze spelers een oneindig breiwerk en een tegenstander die 1 vd 2 kansen verzilvert.
Enfin hoop dat het anders gaat. Qua mentaliteit heb ik alleen vertrouwen in Klaassen, Weghorst, de Ligt en Timber
En dan ook nog een oefenwedstrijd tegen Georgië... Dan weet je toch ook niet waar je staat als team?
Enfin hoop dat het anders gaat. Qua mentaliteit heb ik alleen vertrouwen in Klaassen, Weghorst, de Ligt en Timber
En dan ook nog een oefenwedstrijd tegen Georgië... Dan weet je toch ook niet waar je staat als team?
[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 26-05-2021 15:18 ]
Ik mag dan hopen dat ze WK kwalificatie dan ook serieuzer gaan nemen, want het potje tegen Turkije was.... meh...DoeEensGek schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:13:
[...]
Dat komt voornamelijk omdat de laatste tijd het spel te langzaam gaat. Teveel gebrei. Maar meestal op een eindtoernooi gaan spelers er toch meer voor waardoor het breien hopelijk wat minder lang duurt.
Maar goed, wellicht komt het ook doordat ze een leider achterin missen die bij een club speelt waarin je moet druk zetten. Je merkt wel dat Van Dijk spelers naar voren dirigeert, in plaats van naar achteren.
Aké is een centrale verdediger die af en toe linksback speelt. Zeg maar net als Timber CV is maar soms op rechts terecht komt.D-e-n schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:13:
[...]
Daar is hij wat mij betreft echt totaal maar dan ook totaal ongeschikt voor, net als Tete. In een 532 zoals Nederland die voorstaat moet je als back toch echt een combinatie tussen een middenvelder en een verdediger zijn, juist om dat extra mannetje op het middenveld te kunnen zijn bij het doorschuiven. Anders hou je voor je het weet achterin een mannetje over dat je vervolgens op het middenveld tekort komt.
Ik kan me in Oranje bijvoorbeeld herinneren dat Veltman tegen Frankrijk back stond in een 532. Dan lopen we achteruit en binnen een half uur staat het 0-2. Vervolgens draait Blind het terug tot 433 en dan functioneert Veltman prima. Maar dan is het dus al te laat.
Het 532 is wat dat betreft een onderschat systeem in Nederland en De Boer doet dat ook weer zo lijkt het. Het is niet een kwestie van een verdediger erbij. Het is met name voor de backs een heel ander spelletje. Je bent veel meer dan in een 433 een extra middenvelder in plaats van degene die rugdekking geeft een het centrale duo.
Blind kan het, Wijndal en van Aanholt kunnen het, Vilhena had het gekund, Dumfries, Hateboer en Karsdorp ook. Maar Veltman, Aké, Timber of Tete zou ik daar echt niet neerzetten.
Neem je Karsdorp mee ipv Veltman, heb je een back mee die prima in 5-3-2 meekan en minder in 4-3-3. Lood om oud ijzer dus. En het gaat 'maar' om de backup van Dumfries he.
Bijlow ipv 1 van de andere keepers. Karsdorp ipv Veltman.ph4ge schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:16:
Overigens vind ik het ook raar dat er helemaal geen oefenwedstrijd is gespeeld voordat de selectie bekend gemaakt wordt. Zal wel met Corona te maken hebben, maar toch. Om jongens die nog nooit een interland hebben gespeeld, of die bij hun clubs nauwelijks spelen, de voorkeur te geven over spelers die het al over een langere periode hebben laten zien is een risico. Het lijkt in een aantal gevallen ook op meten met 2 maten.
[...]
Doe eens een gok(het zijn er overigens 8 nu ik ze geturfd heb)
Maar verder?
Denk St Juste, Vilhena, Malacia, Fer, Toornstra, van Gobbel en Advocaattoolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:19:
[...]
Bijlow ipv 1 van de andere keepers. Karsdorp ipv Veltman.
Maar verder?
Ulli!!!Terranova schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:20:
[...]
Denk St Juste, Vilhena, Malacia, Fer, Toornstra, van Gobbel en Advocaat
Toch denk ik dat dit wel goed komt. Daar heb ik wel redelijk vertrouwen in bij deze spelers groep.chengbondkwok schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:17:
[...]
Ik mag dan hopen dat ze WK kwalificatie dan ook serieuzer gaan nemen, want het potje tegen Turkije was.... meh...
Maar goed, wellicht komt het ook doordat ze een leider achterin missen die bij een club speelt waarin je moet druk zetten. Je merkt wel dat Van Dijk spelers naar voren dirigeert, in plaats van naar achteren.
Ik hoop gewoon niet dat we tot in de eeuwigheid vast blijven houden aan één tactiek. Dat we zowel tijdens als voor een wedstrijd wat cruciale verandering durven door te voeren (en vooral daar ook op trainen/oefenen/praten). Maja het is hoop...
Ik denk dat je best een eind kan komen met de opstelling die ik net noemde.DoeEensGek schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:21:
[...]
Toch denk ik dat dit wel goed komt. Daar heb ik wel redelijk vertrouwen in bij deze spelers groep.
Ik hoop gewoon niet dat we tot in de eeuwigheid vast blijven houden aan één tactiek. Dat we zowel tijdens als voor een wedstrijd wat cruciale verandering durven door te voeren (en vooral daar ook op trainen/oefenen/praten). Maja het is hoop...
Blind naar achter en je kunt de backs verder naar voren schuiven, Depay achter de Jong en Berghuis en je hebt je 5-3-2.Krul
Dumfries De Vrij De Ligt Wijndal
Blind F de Jong
Wijnaldum
Berghuis de L. Jong Depay
Kan Blind niet spelen kun je daar Koopmeiners neerzetten, die kan in dezelfde rol spelen.
Moet je alles of niks zet je Weghorst naast Luuk de Jong, Depay erachter en pompen maar.
En Berghuis en Depay iets naar achter en je hebt 4-2-3-1
Het kan wel maar dan moet het rondtikken veel sneller en als er counter mogelijkheid is directer naar voren. Maar tot nu toe zie ik dat alles wordt vertraagd door het kort breed - en terugtikken.Bossie schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:13:
[...]
Misschien moet je je afvragen of je sowieso met vleugelspiten wilt spelen als je wilt dat je backs constant opkomen.
Daarnaast zijn onze vleugelspitsen niet van het niveau meer dat je deze sowieso in het team moet hebben.
Iedereen moet de bal ff een paar aanraken voordat hij dieper wordt gespeeld. Het lijkt wel een tiki taka trainingspotje... Dat laconieke haalt bijna mij het bloed onder de nagels vandaan.. Beetje meer motivatie graag. Beetje meer peper op een plek waar de zon nooit schijnt zeg maar.
Het idee van vleugelspitsen met overlappende backs is een prima idee.
Vleugelspits laat zich zakken, back er over heen die dan de ruimte heeft om een goede voorzet af te leveren.
Probleem is tot nu toe dat het breed tikken zo extreem traag gaat dat de tegenpartij zich collectief op die plekken zich alweer gegroepeerd heeft. Hierdoor is niet alleen de vleugelspits gedekt maar staat er ook een extra man al klaar om de back op te vangen.
Tempo omhoog en af en toe een keer een linie overslaan zou zeker geen kwaad kunnen nee. Al is het maar voor de onvoorspelbaarheid.
Ik hoor weer veel verhalen over De Boer alleen ajacieden selecteert.
Nou de 5 ajacieden zijn Stekelenburg,Timber,Blind,Gravenberch en Klaassen.
Stekelenburg is een degelijke keeper en presteert dit jaar beter dan Bizot.
Timber doet het echt goed en is als talent mee.
Blind de opbouwer, niemand is beter dan Blind in de opbouw.
Gravenberch staat in de belangstelling van de elite clubs.
Klaassen heeft het geluk dat Propper dit jaar amper gespeeld heeft , daarnaast heeft klaassen een goed seizoen gedraaid.
Klaassen heeft het geluk dat Propper dit jaar amper gespeeld heeft , daarnaast heeft klaassen een goed seizoen gedraaid.
Die verhalen hoor ik hier helemaal niet?Mark31 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:28:
Ik hoor weer veel verhalen over De Boer alleen ajacieden selecteert.
Inderdaad.toolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:28:
Tempo omhoog en af en toe een keer een linie overslaan zou zeker geen kwaad kunnen nee. Al is het maar voor de onvoorspelbaarheid.
Maar ja dan neem je risico en moet je vechten voor een bal... Het kon nog wel eens een echte wed gaan worden... Stel je voor...
Volgens mij zijn juist afvallende ballen bij de 16 vd tegenstander ook een prima manier om meteen verassend bij het doel te kunnen staan...
Maar nu heb je met De Ligt, De Vrij, Aké, Blind, Timber, Veltman en zelfs Koopmeiners veel spelers die centraal kunnen spelen in dat 532 en je hebt drie rechtsbacks voor een 433. Maar als er wat met Dumfries gebeurt heb je niemand meer die rechtsback kan spelen in een 532. En dat met een selectie van 26 spelers.toolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:18:
[...]
Aké is een centrale verdediger die af en toe linksback speelt. Zeg maar net als Timber CV is maar soms op rechts terecht komt.
Neem je Karsdorp mee ipv Veltman, heb je een back mee die prima in 5-3-2 meekan en minder in 4-3-3. Lood om oud ijzer dus. En het gaat 'maar' om de backup van Dumfries he.
Ik vind het een brevet van onvermogen. Het heeft ook wel weer een erg hoog "jonge speler doet het een half jaartje leuk dus die moet mee" gehalte. We hebben in Nederland echt een blinde vlek wat dat betreft.
Los van zijn kwaliteiten is dat natuurlijk een onzin reden. Juist verdedigers neem je mee omdat die in het geval van kaarten nogal eens vervangen moeten worden. Als Dumfries nu een kaart krijgt en je moet tegen Frankrijk ben je de sigaar met je 532.Mark31 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:28:
[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 26-05-2021 15:33 ]
Keepers: Jasper Cillessen, Tim Krul en Maarten Stekelenburgtoolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:19:
[...]
Bijlow ipv 1 van de andere keepers. Karsdorp ipv Veltman.
Maar verder?
Verdedigers: Patrick van Aanholt, Nathan Aké, Daley Blind, Denzel Dumfries, Matthijs de Ligt, Jurriën Timber, Joël Veltman, Stefan de Vrij en Owen Wijndal
Middenvelders: Donny van de Beek, Ryan Gravenberch, Frenkie de Jong, Davy Klaassen, Teun Koopmeiners, Marten de Roon en Georginio Wijnaldum
Aanvallers: Steven Berghuis, Cody Gakpo, Luuk de Jong, Donyell Malen, Memphis Depay, Quincy Promes en Wout Weghorst
Stekelenburg -> Bijlow: Lijkt me duidelijk, alle 3 de keepers die nu mee gaan zijn oude twijfelaars. Bijlow is in bloedvorm.
Timber -> Karsdorp: Timber komt echt net kijken en je hebt verschillende soorten spelers nodig
Veltman -> Botman: Botman is op dit moment het grote talent centraal achterin. Veltman heeft geen functie.
Blind -> Blind is geblesseerd en de slijtage zit er ook op. Lastig wie dan wel, St Juste heb ik te weinig gezien maar zou ik wel een kans geven bijvoorbeeld als we toch spelers selecteren die nooit in Oranje hebben gespeeld.
Vd Beek -> Vilhena: Niet alleen laat Vd Beek het al een hele tijd niet zien (zn laatste periode bij Ajax was al niet best), maar je hebt teveel dezelfde types. Klaassen en Wijnaldum brengen in essentie hetzelfde als hij
De Roon -> ?: De Roon kan echt niet meer
De Jong -> El Ghazi: Ik zie geen functie voor De Jong. Malen en Depay zijn 2 goede spitsen en Weghorst is een beter pinch hitter / kapstok. El Ghazi is in topvorm.
Promes -> Bergwijn?: Promes kan in ieder geval echt niet meer. Maar ik vind het lastig wie dan wel. Bergwijn deed het wel leuk als ik hem zie. Kluivert doet het ook goed begrijp ik.
Ik vind het vooral miskenning naar andere spelers die telkens maar krijgen te horen dat ze het over een langere periode moeten laten zien.D-e-n schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:31:
Ik vind het een brevet van onvermogen. Het heeft ook wel weer een erg hoog "jonge speler doet het een half jaartje leuk dus die moet mee" gehalte. We hebben in Nederland echt een blinde vlek wat dat betreft.
[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 26-05-2021 15:40 ]
Nou ik weet niet op wie jij dan doelt maar ik vond Timber bijna foutloos spelen op Europees niveau.D-e-n schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:31:
[...]
Dan ben ik blij dat hij mee gaat
Promes mocht van mij thuis blijven.
Zag daar liever El Ghazi maar ja die heeft de Boer nog niet van dichtbij in Oranje zien spelen, denk dat dat mee speelde
[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 26-05-2021 15:35 ]
Foutloos bij Ajax in een ingespeeld team. Dat is nul komma nul garantie voor een EK. Hoe vaak hebben we niet gezien dat spelers in Oranje hopeloos faalden terwijl ze bij hun club prima draaiden? En het is niet dat Timber al een paar jaar top is he?Harribo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:33:
[...]
Nou ik weet niet op wie jij dan doelt maar ik vond Timber bijna foutloos spelen op Europees niveau.
Dan ben ik blij dat hij mee gaat
Blind is toch al een speler die nooit de snelste was en het niet van zn loopvermogen moet hebben, ik zie het niet gebeuren dat hij het vuile werk op het middenveld gaat opknappen.toolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:25:
Kan Blind niet spelen kun je daar Koopmeiners neerzetten, die kan in dezelfde rol spelen.
Nette selectie dacht ik zo. Berghuis had ik er wel bij verwacht, maar kan ermee leven dat hij er niet bij is.
Van de Beek zit er wel bij, maar wat weinig gespeeld. Wel op hoog niveau getraind, dus dat scheelt.
Timber zit erbij en dat is goed. Geweldig talent en zich zeer goed staande gehouden op CL niveau.
Bijlow er niet bij kan ik wel snappen. 1 a 2 goede potten gespeeld aan het einde van het seizoen, maar veelal geblesseerd en dus niet echt betrouwbaar. Had hem laten meedoen met jong oranje.
Nu afwachten hoe ze gaan spelen, want over het spel ben ik nog niet erg tevreden. Veel te wisselvallig en met de Boer aan het roer zal dat wel blijven gok ik zo.
Van de Beek zit er wel bij, maar wat weinig gespeeld. Wel op hoog niveau getraind, dus dat scheelt.
Timber zit erbij en dat is goed. Geweldig talent en zich zeer goed staande gehouden op CL niveau.
Bijlow er niet bij kan ik wel snappen. 1 a 2 goede potten gespeeld aan het einde van het seizoen, maar veelal geblesseerd en dus niet echt betrouwbaar. Had hem laten meedoen met jong oranje.
Nu afwachten hoe ze gaan spelen, want over het spel ben ik nog niet erg tevreden. Veel te wisselvallig en met de Boer aan het roer zal dat wel blijven gok ik zo.
Tomorrow is not today!
Hij nam het voortouw als anderen een steek lieten vallen. Misschien moet je die wedstrijden nog eens bekijken. Was een rots in de branding.D-e-n schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:35:
[...]
Foutloos bij Ajax in een ingespeeld team. Dat is nul komma nul garantie voor een EK. Hoe vaak hebben we niet gezien dat spelers in Oranje hopeloos faalden terwijl ze bij hun club prima draaiden? En het is niet dat Timber al een paar jaar top is he?
Hij is inderdaad nog maar een klein jaar top maar hij kan ook rechtsback.
En hij heeft nauwelijks zwakke eigenschappen, tot nu toe dan
Er zit een klein risico aan maar als hij zo blijft spelen is hij een meerwaarde voor dit Oranje.
ph4ge schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:32:
[...]
Keepers: Jasper Cillessen, Tim Krul en Maarten Stekelenburg
Verdedigers: Patrick van Aanholt, Nathan Aké, Daley Blind, Denzel Dumfries, Matthijs de Ligt, Jurriën Timber, Joël Veltman, Stefan de Vrij en Owen Wijndal
Middenvelders: Donny van de Beek, Ryan Gravenberch, Frenkie de Jong, Davy Klaassen, Teun Koopmeiners, Marten de Roon en Georginio Wijnaldum
Aanvallers: Steven Berghuis, Cody Gakpo, Luuk de Jong, Donyell Malen, Memphis Depay, Quincy Promes en Wout Weghorst
Stekelenburg -> Bijlow: Lijkt me duidelijk, alle 3 de keepers die nu mee gaan zijn oude twijfelaars. Bijlow is in bloedvorm.
Timber -> Karsdorp: Timber komt echt net kijken en je hebt verschillende soorten spelers nodig
Veltman -> Botman: Botman is op dit moment het grote talent centraal achterin. Veltman heeft geen functie.
Vd Beek -> Vilhena: Niet alleen laat Vd Beek het al een hele tijd niet zien (zn laatste periode bij Ajax was al niet best), maar je hebt teveel dezelfde types. Klaassen en Wijnaldum brengen in essentie hetzelfde als hij
De Roon -> Koopmeiners: De Roon kan echt niet meer
De Jong -> El Ghazi: Ik zie geen functie voor De Jong. Malen en Depay zijn 2 goede spitsen en Weghorst is een beter pinch hitter / kapstok. El Ghazi is in topvorm.
Promes -> Bergwijn: Promes kan in ieder geval echt niet meer. Maar ik vind het lastig wie dan wel. Kluivert doet het ook goed begrijp ik.
- Klinkt alsof je Stekelenburg niet hebt zien spelen, doet het uitstekend laatste maanden. Grote gevaar van Bijlow is dat ie om de haverklap stuk is. Eindrondes zijn om te presteren, niet om op te leiden.
- Verschillende soorten spelers is een prima argument, maar dan zou je juist Timber mee moeten nemen. Heeft veel meer grinta dan de gemiddelde NL verdediger en is multi inzetbaar. Karsdorp voor Veltman zou m.i. dan logischer zijn
- vd Beek slecht in laatste periode bij Ajax? VIlhena is zeker een ander type, maar vooral een slechtere voetballer. Wijnaldum en Klaassen hebben meer dan voldoende laten zien ook op andere posities/wijzen te kunnen spelen, wat voldoende ruimte voor vd Beek biedt
- Kan Promes voetballend niet, of hebben we 'm simpelweg tot persona non grata verklaard? Bergwijn zat van de laatste 15 wedstrijden de helft van de tijd niet eens bij de selectie, Promes speelt bijna alles en levert daadwerkelijk een zinvolle bijdrage bij Spartak
@BoB_HenK ik had zowel Promes als ook Bergwijn thuis gelaten.
Indien dit de criteria zijn, kan je Aanholt, Dumfries, Aké en Veltman evengoed thuis laten.D-e-n schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:35:
[...]
Foutloos bij Ajax in een ingespeeld team. Dat is nul komma nul garantie voor een EK. Hoe vaak hebben we niet gezien dat spelers in Oranje hopeloos faalden terwijl ze bij hun club prima draaiden? En het is niet dat Timber al een paar jaar top is he?
Die de Roon, dat is toch een schande dat hij in de basis van het Nederlands elftal staat? Hem opstellen is een wissel weggooien. Je weet namelijk al dat je niet aan voetballen toe gaat komen en de Roon moet wisselenPompi schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:12:
[...]
Dan heb je volgens mij gemist hoe de Roon te keer ging in de laatste wedstrijd van de Serie A. Al kan je zeggen dat hij daar over de rand is gegaan, na het onder andere duwen van een scheidsrechter.

Overigens, een beetje tekeer gaan dat kan ik ook, ik wil ook wel mee
XXXVI
Ik heb Stekelenburg wel zien spelen, maar vooral in potjes waar hij nauwelijks wat te doen had. Voor de duidelijkheid, Krul en Cilessen vind ik ook niks, maar ik neem aan dat Stekelenburg 3e keeper is dus die zou ik vervangen voor de keeper in topvorm.BoB_HenK schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:39:
• Klinkt alsof je Stekelenburg niet hebt zien spelen, doet het uitstekend laatste maanden. Grote gevaar van Bijlow is dat ie om de haverklap stuk is. Eindrondes zijn om te presteren, niet om op te leiden.
Dat van die blessures is ook een eigen leven gaan leiden. De keepers die wel mee gaan hebben ook een aardige geschiedenis van blessures. En Bijlow heeft ook gewoon pech gehad dat hij letterlijk de wedstrijd uitgetrapt is. Overigens vind ik met een selectie van 26 man de eventuele kans op blessures toch al een non-discussie, zeker omdat er letterlijk geblesseerde spelers geselecteerd worden.
Timber had wat mij betreft het eerst in de oefenwedstrijden en bij Jong Oranje moeten laten zien. Ajax draaide als een tierelier en was simpelweg beter dan vrijwel elke tegenstander die ze tegenkwamen, dan kan je als verdediger lekker meedraaien maar dat heeft mij persoonlijk nog niet overtuigd.BoB_HenK schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:39:
• Verschillende soorten spelers is een prima argument, maar dan zou je juist Timber mee moeten nemen. Heeft veel meer grinta dan de gemiddelde NL verdediger en is multi inzetbaar. Karsdorp voor Veltman zou m.i. dan logischer zijn
Timber zit nog op een roze wolk. De fans vinden nog alles prachtig wat hij doet want hij is nog jong. We hebben geen enkel idee of hij het ook kan onder druk in een ander elftal, en of die handvol goede wedstrijden tegen goede tegenstanders de regel of de uitzondering zijn.
Vd Beek heeft het niet meer laten zien zonder Ziyech en De Jong, niet voor niets werd Ajax sterker toen Klaassen op zn plek ging voetballen. Ik vind het ook raar om een speler mee te nemen die al meer dan een jaar nauwelijks speelt, en behalve zn laatste wedstrijd ook geen moment overtuigt als hij wel speelt. Bovendien hebben we zijn type genoeg.BoB_HenK schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:39:
• vd Beek slecht in laatste periode bij Ajax? VIlhena is zeker een ander type, maar vooral een slechtere voetballer. Wijnaldum en Klaassen hebben meer dan voldoende laten zien ook op andere posities/wijzen te kunnen spelen, wat voldoende ruimte voor vd Beek biedt
Heeft Promes 1 fatsoenlijke interland gespeeld? Ongeacht van hoe hij het nu doet (dat zie ik niet), in Oranje komt het er sowieso veel te weinig uit en bij Ajax was het ook niet veel meer.BoB_HenK schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:39:
• Kan Promes voetballend niet, of hebben we 'm simpelweg tot persona non grata verklaard? Bergwijn zat van de laatste 15 wedstrijden niet eens bij de selectie, Promes speelt bijna alles en levert daadwerkelijk een zinvolle bijdrage bij Spartak
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 26-05-2021 15:49 ]
In een 352 kan hij dat dus niet. Zo speelt Ajax niet en het is echt een heel ander spelletje. Je ziet Advocaat die fout ook maken. Die flikkert er ook zomaar een centrale verdediger bij en verwacht dan dat Geertruida, wat eigenlijk ook een cv is, de flank gaat bestrijden. Zo werkt dat in het internationale voetbal niet.Harribo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:39:
[...]
Hij is inderdaad nog maar een klein jaar top maar hij kan ook rechtsback.
Dus nu heb je én Timber én Veltman die eigenlijk de rol van multifunctionele verdediger innemen maar op het moment dat we echt 352 willen spelen moeten we terugvallen op Dumfries. Op een selectie van 26 spelers is dat waanzin.
Vind jij Timber nu al beter dan Veltman? Prima, dan laat je Veltman lekker thuis. En anders maar een extra verdediger.
zie reacties in boldph4ge schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:32:
Stekelenburg -> Bijlow: Lijkt me duidelijk, alle 3 de keepers die nu mee gaan zijn oude twijfelaars. Bijlow is in bloedvorm. Stekelenburg wat betreft vorm ook, maar hier gaan we toch nooit uitkomen. Ik denk dat het voor Bijlow beter is om een heel EK <21 te spelen in de basis
Timber -> Karsdorp: Timber komt echt net kijken en je hebt verschillende soorten spelers nodig Timber vind ik zelf ook rijkelijk vroeg geselecteerd. Zou ik naar EK <21 gestuurd hebben. Kans van spelen is 0 achter De Ligt/De Vrij/Aké/Blind.
Veltman -> Botman: Botman is op dit moment het grote talent centraal achterin. Veltman heeft geen functie.Veltman zie ik als degelijke backup voor rechtsback. Botman centraal achterin gaat niet spelen, kan dus beter met EK <21 mee. Plus Botman komt er misschien goed uit in een volgestapelde defensie (tegen Ajax was ie 2 wedstrijden niks bijzonders), ik zou zelf misschien nog wel eerder Struijk van Leeds meegenomen hebben
Blind -> Blind is geblesseerd en de slijtage zit er ook op. Lastig wie dan wel, St Juste heb ik te weinig gezien maar zou ik wel een kans geven bijvoorbeeld als we toch spelers selecteren die nooit in Oranje hebben gespeeld.Als je Blind goed gebruikt (niet centraal achterin) denk ik dat ie nog heel waardevol is. Zie mijnvoorkeur voor hem op 6.
De Roon -> ?: De Roon kan echt niet meer Geen idee hoe Vilhena speelt, maar heb het idee dat je hem redelijk kunt vergelijken met Blind (middenveld) en Koopmeiners. Dan zie ik in hem niet een speler die iets nieuws brengt
De Jong -> El Ghazi: Ik zie geen functie voor De Jong. Malen en Depay zijn 2 goede spitsen en Weghorst is een beter pinch hitter / kapstok. El Ghazi is in topvorm. Ik zou de Jong wel meenemen, enige echt kopsterke speler. El Ghazi ipv Promes zou ik prima begrepen hebben
Promes -> Bergwijn: Promes kan in ieder geval echt niet meer. Maar ik vind het lastig wie dan wel. Kluivert doet het ook goed begrijp ik.Zou kunnen al heb ik persoonlijk liever De Jong mee dan Bergwijn of Kluivert
Positioneel kan ie het nodige afvangen. En geen enkele middenvelder kan de zooi in z'n eentje opknappen, daar zal zeker Frenkie ook veel bij moeten helpen.ph4ge schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:37:
[...]
Blind is toch al een speler die nooit de snelste was en het niet van zn loopvermogen moet hebben, ik zie het niet gebeuren dat hij het vuile werk op het middenveld gaat opknappen.
Tegen Oekraïne, Oostenrijk en Macedonië moet dit voldoende zijn en als NL eerste wordt in de poule, speelt het tegen de derde plaats van poule D/E/F. In de kwartfinale treft NL voor het eerst een EK-waardige tegenstander, zoals België of Italië. Dan zal duidelijk worden hoe het team zich heeft ontwikkeld.
Volgens mijn poule komt NL Frankrijk tegen in de 2e ronde, dus exit NLdesmond schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:53:
Tegen Oekraïne, Oostenrijk en Macedonië moet dit voldoende zijn en als NL eerste wordt in de poule, speelt het tegen de derde plaats van poule D/E/F. In de kwartfinale treft NL voor het eerst een EK-waardige tegenstander, zoals België of Italië. Dan zal duidelijk worden hoe het team zich heeft ontwikkeld.
Oei, Poule F is met Portugal, Frankrijk en Duitsland...toolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:54:
[...]
Volgens mijn poule komt NL Frankrijk tegen in de 2e ronde, dus exit NL
Ik had El Ghazi meegenomen, maar denk dat de Boer een body guard nodig heeft in het verre Amsterdam.ph4ge schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:46:
[...]
Heeft Promes 1 fatsoenlijke interland gespeeld? Ongeacht van hoe hij het nu doet (dat zie ik niet), in Oranje komt het er sowieso veel te weinig uit en bij Ajax was het ook niet veel meer.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Bijlow heeft de afgelopen 3 seizoenen niet eens 40 wedstrijden in de ED gekeept. Linksom rechtsom kan je je afvragen wat daar mis gaat, gaat in ieder geval verder dan 1 keer uit een wedstrijd geschopt worden. Overigens denk ik dat Stekel mee gaat als 1e of 2e keeper, maar dat zal de tijd uitwijzen.ph4ge schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:46:
[...]
Ik heb Stekelenburg wel zien spelen, maar vooral in potjes waar hij nauwelijks wat te doen had. Voor de duidelijkheid, Krul en Cilessen vind ik ook niks, maar ik neem aan dat Stekelenburg 3e keeper is dus die zou ik vervangen voor de keeper in topvorm.
Dat van die blessures is ook een eigen leven gaan leiden. De keepers die wel mee gaan hebben ook een aardige geschiedenis van blessures. En Bijlow heeft ook gewoon pech gehad dat hij letterlijk de wedstrijd uitgetrapt is. Overigens vind ik met een selectie van 26 man de eventuele kans op blessures toch al een non-discussie, zeker omdat er letterlijk geblesseerde spelers geselecteerd worden.
Geef mij maar Timber met de risico's die je noemt ipv Karsdorp, Dumfries of Veltman waar het gegarandeerde middelmaat is. Voortbordurende op de keeperkwestie, waarom zou je dan Bijlow meenemen en Timber niet, terwijl Timber dit seizoen exact zo veel gespeeld heeft als Bijlow de afgelopen 2 jaar?Timber had wat mij betreft het eerst in de oefenwedstrijden en bij Jong Oranje moeten laten zien. Ajax draaide als een tierelier en was simpelweg beter dan vrijwel elke tegenstander die ze tegenkwamen, dan kan je als verdediger lekker meedraaien maar dat heeft mij persoonlijk nog niet overtuigd.
Timber zit nog op een roze wolk. De fans vinden nog alles prachtig wat hij doet want hij is nog jong. We hebben geen enkel idee of hij het ook kan onder druk in een ander elftal, en of die handvol goede wedstrijden tegen goede tegenstanders de regel of de uitzondering zijn.
En toch droeg vd Beek in het seizoen 19/20 meer G/A per wedstrijd bij dan het jaar er voor. Alternatief Vilhena dat wordt genoemd heeft een whopping 24 wedstrijden gespeeld, waarvan 8 van start to finish. Alternatief speelt dus marginaal meer in een kwalitatief véél minder competitie en is als speler een klasse minder.Vd Beek heeft het niet meer laten zien zonder Ziyech en De Jong, niet voor niets werd Ajax sterker toen Klaassen op zn plek ging voetballen. Ik vind het ook raar om een speler mee te nemen die al meer dan een jaar nauwelijks speelt, en behalve zn laatste wedstrijd ook geen moment overtuigt als hij wel speelt. Bovendien hebben we zijn type genoeg.
Ik vind het prima om Promes af te wijzen op voetbal in Oranje, van mij hoeft ie niet meeHeeft Promes 1 fatsoenlijke interland gespeeld? Ongeacht van hoe hij het nu doet (dat zie ik niet), in Oranje komt het er sowieso veel te weinig uit en bij Ajax was het ook niet veel meer.
Nu ik er nog even over nadenk, de enigste reden die ik kan bedenken waarom Promes mee is gegaan is omdat hij in noodgevallen mogelijk op een RWB positie kan spelen zoals hij ook toendertijd bij Sevilla heeft gedaan. En verder als aanvaller op de bank gezet wordt.
Ik denk dat Oranje het daar nog moeilijk genoeg mee gaat krijgen, Zeker als je met antivoetbal de Roon op het middenveld gaat spelen.desmond schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:53:
XXXVI
Ik weet dat het ontzettend fanboy is maar ik ben echt heel blij dat Timber erbij zit. Daar gaan we - als de mogelijkheid zich voordoet - veel plezier van hebben tijdens het EK. Weet zeker dat hij dat niveau aankan.
Met een beetje geluk krijgt Klaassen in de basis de voorkeur boven De Roon.
Mijn opstelling zou zijn:
Cilessen
Timber - De Ligt - De Vrij
Dumfries - De Jong - Gravenberch - Klaassen - Blind
Depay - Malen
Helaas voor Wijnaldum, maar die komt niet uit de verf in een potentieel 352 systeem, maar dat is mijn gevoel.
En ja, ik weet dat De Boer nooit gaat spelen zonder Wijnaldum.
Cilessen
Depay - Malen
Helaas voor Wijnaldum, maar die komt niet uit de verf in een potentieel 352 systeem, maar dat is mijn gevoel.
[ Voor 18% gewijzigd door SterqVerhael op 26-05-2021 16:17 ]
Blind op een LWB positie is volgens mij echt rituele zelfmoord, hij gaat dat nooit kunnen belopen. Zowel op snelheid als conditie, zeker als hij al op tijd fit is.SterqVerhael schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:14:
Ik weet dat het ontzettend fanboy is maar ik ben echt heel blij dat Timber erbij zit. Daar gaan we - als de mogelijkheid zich voordoet - veel plezier van hebben tijdens het EK. Weet zeker dat hij dat niveau aankan.
Cilessen
Dumfries - Wijnaldum - Gravenberch - Klaassen - Blind
Depay - Malen
Waarom iedereen het altijd maar over zijn snelheid heeft.Pompi schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:17:
[...]
Blind op een LWB positie is volgens mij echt rituele zelfmoord, hij gaat dat nooit kunnen belopen. Zowel op snelheid als conditie, zeker als hij al op tijd fit is.
Dat was in Brazilië ook geen enkel probleem. Toen speelden we ook 352. Plus, hij is positioneel en tactisch zo sterk, dat hij dat prima aankan. Zijn pluspunten in balbezit wegen in mijn ogen 10x zwaarder dan zijn eventuele minpunten bij balverlies.
Hoewel hij voorheen inderdaad positioneel en tactisch zeer sterk was is het de laatste wedstrijden vaker mis gegaan op manieren die je voorheen niet zag. Hij brengt mbt passes nog steeds afdoende om een basisplek te rechtvaardigen maar de minpunten komen wel steeds meer naar voren helaas.SterqVerhael schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:19:
[...]
Waarom iedereen het altijd maar over zijn snelheid heeft.![]()
Dat was in Brazilië ook geen enkel probleem. Toen speelden we ook 352. Plus, hij is positioneel en tactisch zo sterk, dat hij dat prima aankan. Zijn pluspunten in balbezit wegen in mijn ogen 10x zwaarder dan zijn eventuele minpunten bij balverlies.
Je weet dat het 7 jaar geleden is? Dat doet je sprintsnelheid niet perse goed, daarnaast is het ook de vraag of zijn hart niet invloed heeft.SterqVerhael schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:19:
[...]
Hij speelt (gelukkig) al heel lang met de pacemaker. Is volledig fit (even los van zijn blessure), dus als dat überhaupt een ding was geweest had hij niet meer op een voetbalveld gestaan.
De helden die het moeten doen zijn dus bekend! zonde toch: op de 1 of andere manier is er altijd 1 linie die minder is bij oranje.
in 2010, toch de wk finale gehaald, was (de basis van) het middenveld en de aanval van europese top, maar achterin was het matig, met uitzondering van gio.
En nu is het voorin gewoon een stuk minder, terwijl je op het middenveld en achterin europese / wereld-top heb lopen met wijnaldum, de jong, de ligt, de vrij (en normaliter ook nog van dijk).
Ik ben groot fan van gravenberch, malen en timber, dat zijn mooie jonge aanvullingen, maar idealiter had je nog een type robben erbij gehad.
Nu zeg ik: groepsfase moet lukken, daarna ben je op papier minder dan de 4 a 5 favorieten (in mijn ogen: frankrijk, italie, duitsland (uit vorm, maar vlak ze nooit uit), belgie, engeland)
Nl zit dan op het niveau van portugal/engeland.
neemt niet weg dat er veel kan gebeuren als het meezit, zoals in 2014, maar of dat gaat lukken met FdB....
in 2010, toch de wk finale gehaald, was (de basis van) het middenveld en de aanval van europese top, maar achterin was het matig, met uitzondering van gio.
En nu is het voorin gewoon een stuk minder, terwijl je op het middenveld en achterin europese / wereld-top heb lopen met wijnaldum, de jong, de ligt, de vrij (en normaliter ook nog van dijk).
Ik ben groot fan van gravenberch, malen en timber, dat zijn mooie jonge aanvullingen, maar idealiter had je nog een type robben erbij gehad.
Nu zeg ik: groepsfase moet lukken, daarna ben je op papier minder dan de 4 a 5 favorieten (in mijn ogen: frankrijk, italie, duitsland (uit vorm, maar vlak ze nooit uit), belgie, engeland)
Nl zit dan op het niveau van portugal/engeland.
neemt niet weg dat er veel kan gebeuren als het meezit, zoals in 2014, maar of dat gaat lukken met FdB....
Blind is bekend geworden met dat ene moment op het WK, die voorzet die Van Persie geweldig afmaakte tegen Spanje. Ook toen kon Blind het al moeilijk belopen en gaf hij niet voor niets de bal al voor terwijl hij amper de middenlijn over was. Inmiddels zijn we 7 jaar later, een hartconditie en een recente pittige blessure verder.SterqVerhael schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:19:
[...]
Loopvermogen en snelheid zijn nooit zijn sterke punt geweest, maar inmiddels kan je daar flinke vraagtekens bij zetten. Dit seizoen is hij ook een aantal keer opzichtig eruit gelopen door zijn tegenstander. Op sommige posities kan dat weinig kwaad, maar als back in een 5 man's verdediging is dat wel lastig...
Kijk jij wedstrijden van Inter?SterqVerhael schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:14:
Cilessen
Depay - Malen
Helaas voor Wijnaldum, maar die komt niet uit de verf in een potentieel 352 systeem, maar dat is mijn gevoel.En ja, ik weet dat De Boer nooit gaat spelen zonder Wijnaldum.
Stefan de Vrij is daar de centrale man achterin. Die zou ik nooit, maar dan ook nooit aan de linkerkant zetten. Ik zou (mocht je 3-5-2 willen spelen) altijd kiezen voor de Ligt - de Vrij - Blind achterin.
Los van alle namen vind ik de keuzes (en uitspraken) van de Boer nogal vreemd, Bijlow moest het maar voor een lange(re) laten zien, maar Timber wordt direct opgeroepen én gaat zelfs mee. Heel tegenstrijdig!
Heb jij de Vrij zien voetballen dit jaar bij Inter?!Mark31 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:28:
Echt bizar hoe weinig credits deze jongen krijgt. Al twee seizoenen op rij dé dirigent bij Inter Milan achterin.
Bijlow heeft toch ook nog geen serie wedstrijden weggezet?remco112 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:38:
[...]
Kijk jij wedstrijden van Inter?
Stefan de Vrij is daar de centrale man achterin. Die zou ik nooit, maar dan ook nooit aan de linkerkant zetten. Ik zou (mocht je 3-5-2 willen spelen) altijd kiezen voor de Ligt - de Vrij - Blind achterin.
Los van alle namen vind ik de keuzes (en uitspraken) van de Boer nogal vreemd, Bijlow moest het maar voor een lange(re) laten zien, maar Timber wordt direct opgeroepen én gaat zelfs mee. Heel tegenstrijdig!
Ik vind het ook echt prima dat Bijlow niet mee gaat hoor, volledig terecht zelfs. Laat hem lekker eerste keeper zijn bij Jong Oranje. Denk dat Stekelenburg qua ervaring essentieel is! Maar wat voor Bijlow geldt, vind ik ook gelden voor Timber.toolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:42:
[...]
Bijlow heeft toch ook nog geen serie wedstrijden weggezet?
Timber heeft dit seizoen net zoveel wedstrijden gespeeld als Bijlow sinds december 2018..remco112 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:38:
[...]
Het probleem, Italiaans voetbal krijgt bijna geen aandacht.remco112 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:42:
[...]
Heb jij de Vrij zien voetballen dit jaar bij Inter?!
Echt bizar hoe weinig credits deze jongen krijgt. Al twee seizoenen op rij dé dirigent bij Inter Milan achterin.
Over de Ligt hoor je ook nog maar bar weinig terwijl die nu blijkbaar al voorgedragen wordt om captain van Juve te worden volgend seizoen.
Over Frenkie lees je elke week echter wel wat.
En?strafschop schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:45:
[...]
Timber heeft dit seizoen net zoveel wedstrijden gespeeld als Bijlow sinds december 2018..
Ben ik met je eens hoor.. Hij moet minuten pakken waar ie kan, op het 'grote mensen' EK gaat dat niet gebeuren dus kan ie beter mee naar <21.remco112 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:45:
[...]
Ik vind het ook echt prima dat Bijlow niet mee gaat hoor, volledig terecht zelfs. Laat hem lekker eerste keeper zijn bij Jong Oranje. Denk dat Stekelenburg qua ervaring essentieel is! Maar wat voor Bijlow geldt, vind ik ook gelden voor Timber.
Mijn opstelling zou zijn.
Cillissen
Timber De Vrij De Ligt Blind Wijndal
Gravenberch Frenkie
Wijnaldum
Weghorst Depay
Cillissen
Timber De Vrij De Ligt Blind Wijndal
Gravenberch Frenkie
Wijnaldum
Weghorst Depay
@remco112
En Bijlow speelt te weinig. Het is dat Marsman aangaf transfervrij te vertrekken, anders was geen uitgemaakte zaak dat Bijlow die basisplek terug kreeg.
En Bijlow speelt te weinig. Het is dat Marsman aangaf transfervrij te vertrekken, anders was geen uitgemaakte zaak dat Bijlow die basisplek terug kreeg.
[ Voor 5% gewijzigd door strafschop op 26-05-2021 17:48 ]
Ja! Zowel de Ligt als de Vrij zijn dit jaar uitmuntend. De Ligt heeft zich als één van de weinigen onttrokken aan de malaise bij Juventus en de Vrij was weer subliem dit jaar. Echt genoten van allebei!toolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:45:
[...]
Het probleem, Italiaans voetbal krijgt bijna geen aandacht.
Over de Ligt hoor je ook nog maar bar weinig terwijl die nu blijkbaar al voorgedragen wordt om captain van Juve te worden volgend seizoen.
Over Frenkie lees je elke week echter wel wat.
Kunnen ook allebei erg goed met elkaar opschieten. Twee bijzondere intelligente en down-to-earth gasten. Zie ik 10x liever dan Depay of Promes.
Ik snap nog steeds niet welk punt je wil makenstrafschop schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:48:
@remco112
Ik geef alleen aan dat de Boer nogal inconsequent is.
En hoeveel Eredivisiewedstrijden hebben Cillissen en Stekelenburg in de tussentijd gekeept?BoB_HenK schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:58:
Bijlow heeft de afgelopen 3 seizoenen niet eens 40 wedstrijden in de ED gekeept. Linksom rechtsom kan je je afvragen wat daar mis gaat, gaat in ieder geval verder dan 1 keer uit een wedstrijd geschopt worden. Overigens denk ik dat Stekel mee gaat als 1e of 2e keeper, maar dat zal de tijd uitwijzen.
40 wedstrijden kan niet te weinig zijn, er zitten spelers bij met minder. Het is des te knapper dat hij ondanks een paar flinke blessures alleen maar beter wordt en de laatste wedstrijden laat zien in extreem goede vorm te zijn, precies wat je wilt op een eindtoernooi. Het is doodzonde dat hij geen kans krijgt. Nu ga je met 3 keepers die alle 3 eindeloos kansen hebben gehad waarvan we inmiddels weten dat ze te kort komen en te oud zijn om beter te worden naar het EK, terwijl een absoluut toptalent niet eens de kans krijgt om zich te laten zien.
Juist op posities die dunbezaaid zijn moet je talenten de kans geven.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 26-05-2021 18:19 ]
Nou goh, wat een leugen...remco112 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:14:
En de Boer is ook gewoon een leugenaar.
Wat een farce! Duidelijk dat hij zijn lievelingetjes heeft.
Wat wil je nou bereiken met dit soort ophitserij?
Overigens zegt de Boer zich ook te verbazen over de 4000minuten, waarschijnlijk is het dus niet de Boer maar iemand anders die het foutje heeft gemaakt.
Jij noemt dit geen leugen? Is toch te bizar voor woorden dat hij niet weet hoeveel minuten zijn spelers hebben gemaakt bij hun clubs.DoeEensGek schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:21:
[...]
Nou goh, wat een leugen...
Wat wil je nou bereiken met dit soort ophitserij?
Overigens zegt de Boer zich ook te verbazen over de 4000minuten, waarschijnlijk is het dus niet de Boer maar iemand anders die het foutje heeft gemaakt.
Ik quote een reactie van VZ:
"Even serieus: je bent bondscoach van Oranje en je vindt gespeelde minuten blijkbaar een belangrijk selectie criterium (blijkt uit interviews), maar je weet niet eens hoeveel minuten je spelers ongeveer gemaakt hebben. Wat is dit voor een amateur?"
Wat ik wil bereiken? Kritisch zijn op de Boer zijn keuzes. Is dat verboden?
[ Voor 20% gewijzigd door remco112 op 26-05-2021 18:28 ]
ik vind dit zn non-argument, hetzelfde hoorde ik ook meermaals over Promes, Vilhena in de bekende talkshows.toolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:45:
[...]
Het probleem, Italiaans voetbal krijgt bijna geen aandacht.
Het is taak van de bondscoach (en zijn team) toch on spelers en potentiele spelers te volgen, neem aan dat ze daar iets actiever mee bezig zijn dan in het weekend Ziggo/ESPN kijken
@remco112
verbaast me niets, de statistieken zullen wel ergens gevolgd worden en waar nodig gebruikt worden, maar het is ongetwijfeld niet allemaal opgeslagen in het hoofd van de bondscoach.
[ Voor 17% gewijzigd door Bossie op 26-05-2021 18:31 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Kritisch zijn op de Boer is iets heel anders dan hem een leugenaar noemen!remco112 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:25:
[...]
Jij noemt dit geen leugen? Is toch te bizar voor woorden dat hij niet weet hoeveel minuten zijn spelers hebben gemaakt bij hun clubs.
Wat ik wil bereiken? Kritisch zijn op de Boer zijn keuzes. Is dat verboden?
Want de Boer spreekt de waarheid in dit geval?DoeEensGek schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:29:
[...]
Kritisch zijn op de Boer is iets heel anders dan hem een leugenaar noemen!
Dan moet hij het ook niet als argument gebruiken natuurlijkBossie schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:29:
[...]
verbaast me niets, de statistieken zullen wel ergens gevolgd worden en waar nodig gebruikt worden, maar het is ongetwijfeld niet allemaal opgeslagen in het hoofd van de bondscoach.

Weet je wel wat leugenaar inhoudt?remco112 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:30:
[...]
Want de Boer spreekt de waarheid in dit geval?
Als de Boer niet beter weet dan wat hem verteld is, dan kan ie nooit een leugenaar zijn.
Dan zijn ze volstrekt incompetent, of dat nou zoveel beter is...toolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:36:
[...]
Weet je wel wat leugenaar inhoudt?
Als de Boer niet beter weet dan wat hem verteld is, dan kan ie nooit een leugenaar zijn.
Je weet dat je spelers geen kans geeft zogenaamd omdat ze te weinig spelen, dan weet je ook dat je vragen gaat krijgen over een speler die wel geselecteerd is maar heel weinig speelt. Kom dan niet met 'alternatieve feiten', zeg dan gewoon dat het je geen reet kan schelen dat Vd Beek zelden speelt en niet goed speelt op de momenten dat hij wel speelt.
Incompetent is misschien een betere omschrijving jatoolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:36:
[...]
Weet je wel wat leugenaar inhoudt?
De Boer had dus niet eens het fatsoen om te bellen naar de afvallers. El Ghazi kreeg een berichtje...
#klaarermeedoemijmaareennieuwebondscoach
Gelukkig gaat Gakpo gewoon mee, dan is het een pak minder erg dat Promes mee gaat, die hoeft dan niet te spelen
Ligt eraan he, gezien El Ghazi in opnames zat dan zou het zo maar eens kunnen zijn dat ie niet heeft kunnen opnemen. Dan is het wel zo fijn dat er op z'n minst een berichtje is gestuurd ipv dat ie het via de media moet vernementoolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:35:
De Boer had dus niet eens het fatsoen om te bellen naar de afvallers. El Ghazi kreeg een berichtje...
Edit: Dit neem ik gelijk weer terug. St. Juste wist ook niets tot het filmpje
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=388949
[ Voor 11% gewijzigd door Terranova op 26-05-2021 19:55 ]
Onvoorstelbaar wat een botte onpersoonlijke hork. Geen wonder dat hem bericht wordt niet goed met “lastige” spelers om te gaan. Zo’n belangrijk bericht en dan niet even bellentoolkist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:35:

En blijkbaar liegt Frank de Boer wel. Want hij heeft volgens dat bericht op de persconferentie verteld dat niemand het onpersoonlijk kreeg te horen.Terranova schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:54:
[...]
Ligt eraan he, gezien El Ghazi in opnames zat dan zou het zo maar eens kunnen zijn dat ie niet heeft kunnen opnemen. Dan is het wel zo fijn dat er op z'n minst een berichtje is gestuurd ipv dat ie het via de media moet vernemen
Edit: Dit neem ik gelijk weer terug. St. Juste wist ook niets tot het filmpje
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=388949
[ Voor 41% gewijzigd door ephymerous op 26-05-2021 20:08 ]
XXXVI
Wat een amateuristisch zooitje. El Ghazi die het via een appje te horen krijgt, St Juste die het online moet lezen op de officiele kanalen. En Frank die dan schaamteloos verkondigt dat ze alle 8 gebeld zijn. Ja dat zal wel Frank, maar zoiets doe je VOOR dat je alles officieel en bekend maakt. Wat een pannekoek.
Twente komt eraan!
Ook daarin lijkt me dat je alleen spelers in zo'n commercial drukt waarvan ze zeker te weten mee gaan?Exocet schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:48:
Bergwijn zit wel in commercials... Niet zo handig

Twente komt eraan!
Oftewel een van de eisen voor elke functie binnen de KNVBremco112 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:42:
[...]
Incompetent is misschien een betere omschrijving ja
Hebben we dat soort spelers dan? Dan zou je eigenlijk alleen Depay, De Ligt en De Jong kunnen gebruiken.JoteW schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:50:
[...]
Ook daarin lijkt me dat je alleen spelers in zo'n commercial drukt waarvan ze zeker te weten mee gaan?
btw wat hebben jullie nou liever. Dat ze hun tijd gebruiken voor die ''leuke'' filmpjes om de zooi uit te melken of dat ze de spelers bellen?
De spelers krijgen het toch wel te horen.
Nee, het is de zoveelste amateur actie van de KNVB. Pak 3 willekeurige mensen uit deze thread en het zal denk ik beter gedaan worden dan nu/
Je had natuurlijk wel meer spelers kunnen gebruiken. Ook van een De Vrij, een Cillissen of Dumfries had je na kunnen gaan dat die er bij zouden zitten.Deadsy schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:54:
[...]
Hebben we dat soort spelers dan? Dan zou je eigenlijk alleen Depay, De Ligt en De Jong kunnen gebruiken.
btw wat hebben jullie nou liever. Dat ze hun tijd gebruiken voor die ''leuke'' filmpjes om de zooi uit te melken of dat ze de spelers bellen?
De spelers krijgen het toch wel te horen.
Nee, het is de zoveelste amateur actie van de KNVB. Pak 3 willekeurige mensen uit deze thread en het zal denk ik beter gedaan worden dan nu/
Die filmpjes is natuurlijk grote bullshit. Bel die 8 jongens op die afvallen om 13:30 en gooi om 14:00 die afbeelding met alle geselecteerde namen online.
Zoals je zelf al zegt: amateurisme ten top.
Twente komt eraan!
Ik voorzie PR voor de Bataafsche Aanneming Maatschappij!Deadsy schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:54:
[...]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Frank de Boer over Gakpo:
"Toen hij het over de tieners en 19 jarigen had noemde hij naast Gravenberch ook Gakpo. Gakpo is net 22 geworden."
Hoe kun je zoveel fouten op één dag maken?
"Toen hij het over de tieners en 19 jarigen had noemde hij naast Gravenberch ook Gakpo. Gakpo is net 22 geworden."

1 dag? Denk dat de Boer toch al een tijdje bezig isremco112 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:00:
Frank de Boer over Gakpo:
Als Frank de truc van het briefje van Koeman had uitgehaald had hij Cillessen naar voren gestuurd ipv Van Dijk tegen Duitsland in de Nations League. "Ze zijn toch alletwee lang?"remco112 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:03:
FdB had dus de verkeerde kolom gekeken qua speelminuten
Dit begint gewoon lachwekkend te worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Maarten_E op 26-05-2021 21:07 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
En nog één:
https://www.voetbalprimeu...t-van-een-journalist.html
Net als El Ghazi is ook St Juste niet gebeld, die moest het via een journalist en via het filmpje op social media horen...
https://www.voetbalprimeu...t-van-een-journalist.html
Net als El Ghazi is ook St Juste niet gebeld, die moest het via een journalist en via het filmpje op social media horen...
Ach de prinsesjes moeten ook niet zo
zeuren. Het enige oranje shirt dat de afvallers mogen dragen is die van de Lidl.
zeuren. Het enige oranje shirt dat de afvallers mogen dragen is die van de Lidl.
Tsja, slecht nieuws gesprekken moet je altijd 1 op 1 voeren, en niet moeten vernemen uit de media.
Als je een project hebt voorbereid op je werk de afgelopen 2 jaar, en je krijgt via een buitenstaander te horen dat je het volgende week niet hoeft te presenteren aan je baas, dan baal je toch ook als een stekker?
Als je een project hebt voorbereid op je werk de afgelopen 2 jaar, en je krijgt via een buitenstaander te horen dat je het volgende week niet hoeft te presenteren aan je baas, dan baal je toch ook als een stekker?
Precies. Zeker ook omdat Frank de Boer nog stellig wist te melden dat hij iedereen had gebeld. Pak om 13:00 die telefoon, bel die jongens op en breng ze het slechte nieuws. Zo moeilijk is dat toch niet?Maarten_E schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:12:
Tsja, slecht nieuws gesprekken moet je altijd 1 op 1 voeren, en niet moeten vernemen uit de media.
En het is ook niet de moeite. "Hoi met Frank. Je zit er niet bij. Morgen ben ik bereikbaar voor verdere uitleg, moet nu ff een persco geven. Fijne avond!" Dat keer 8 en je bent er. Kan 't eventueel nog verdelen over je assistent.Maarten_E schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:12:
Je wilt niet weten hoeveel mensen er rond lopen in een manager functie die hier slecht in zijn en dus echt alles doen om deze niet te hoeven voeren.Maarten_E schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:12:
Heb ooit een leidinggevende gehad die al deze gesprekken via de mail deed. Ooit eens diverse gesprekken met haar gehad over een collega, ze zou met de collega gaan praten over de problemen die ik met hem had. Na pakweg 4+ maanden ben ik maar opgestapt want ze had het gesprek met hem nog steeds niet gehad en zijn gedrag bleef maar verder gaan.
Denk dat de Boer in die categorie hoort, best wel erg aangezien hij voetballer is geweest en dus weet dat het wel nodig is.
Dit topic is gesloten.