Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
1- Slappeling de Boer snel ontslaan .
2- Peter Bosz als nieuwe bondscoach.
3- Wout Weghorst in de spits
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Bosz mag snel terug naar Ajax. Hoor m net weer spreken in een docu over Cruijff en wat een verschil met de huidige coach. Laten we ETH aanstellen als bondscoach964C2 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:22:
Mijn advies:
[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 24-03-2021 21:51 ]
XXXVI
Waarom die roep om Bosz heel de tijd? Is een coach die elke dag met een groep moet staan. Heeft echt veel tijd nodig.964C2 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:22:
Mijn advies:
Kan niet slechter dan De Boer en hij is sowieso de beste "beschikbare" coach die we hebbenremco112 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:24:
[...]
Waarom die roep om Bosz heel de tijd? Is een coach die elke dag met een groep moet staan. Heeft echt veel tijd nodig.
Inderdaad, dan veel liever Ten Hag! Neemt Ajax Bosz wel!remco112 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:24:
[...]
Waarom die roep om Bosz heel de tijd? Is een coach die elke dag met een groep moet staan. Heeft echt veel tijd nodig.
[ Voor 14% gewijzigd door OPSLAGHOND op 24-03-2021 21:27 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Slechter dan de Boer kan inderdaad niet, maar ik denk dat een 'people manager' veel beter past bij deze groep. Koeman liet ze niet per sé goed voetballen, maar je zag wel een soort onoverwinnelijkheid in het team. Ook wist hij types als Depay prima in het gareel te houden.Terranova schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:25:
[...]
Kan niet slechter dan De Boer en hij is sowieso de beste "beschikbare" coach die we hebben
Zoals ik eerder zei, je hebt het gevoel dat je naar AZ - PSV zit te kijken.
Je bekijkt nog steeds alles vanuit Ajax. Alsof je met drie Ajax middenvelders er gratis een buitenlandse Ajax aanvaller bij krijgt. Je doet net alsof het middenveld helemaal los staat van de rest. Onzin. Als Ziyech in de CL al die slimme passes niet geeft kan vd Beek daar ook niet op lopen he?Terranova schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:45:
[...]
Dat de samenwerking prima liep betekent niet dat het niet beter kan.
En waarom zou ik het spel niet vergelijken als er een Ajax middenveld op het veld zou kunnen staan terwijl het niet loopt.
Het is nu nog (veel) te vroeg voor Gravenberch in de basis, maar aan't einde van de kwalificatie reeks zou het zo maar kunnen dat een middenveld van De Jong Gravenberch Klaassen(al hoop ik eerder op van de beek die dan hopelijk weer wekelijks speelt) beter in balans is dan De Jong De Roon Wijnaldum.
En ik heb ook Europese wedstrijden gezien waar Klaassen juist weer erg traag leek. Dus ook bij Ajax is 't maar net hoe het staat. En komop: het is een leuke clubvoetballer en nuttig in de selectie van Oranje maar het is niet dat hij in de top van de PL overeind is gebleven he?
Het probleem van Oranje ligt ook helemaal niet op het middenveld. En dan kan iedereen wel zijn favorietje willen opstellen maar dat gaat geen zak uitmaken. Feit is dat we voorin te weinig wereldklasse hebben. Depay is het net niet en die kan het ook niet alleen. Daar gaat geen middenvelder iets aan veranderen.
En daarom zouden we wat realistischer en opportunistischer moeten spelen. Want zonder van Basten of Bergkamp voorin gaat geen tegenstander wakker liggen van ons geschuif.
In de toekomst zou ik wel eens willen weten of Gravenberch met De Jong en Wijnaldum zou kunnen werken. Wel erg aanvallend.
https://www.vi.nl/nieuws/...-met-statement-over-qatar
Jammer, Nederland had de eerste kunnen zijn die een statement maakt maar niemand bij Oranje heeft ballen.
Ja dat wij Nederlanders teveel kansen nodig hebben. Whats new.
Turkije ook wel gelukkig en uiterst effectief

⏩ PVOutput☀️
Waarom kunnen ze in andere landen wél vrije trappen erin schieten? Pffff
Ok, karakter.Deadsy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:40:
Een land durft het dus wel
Jammer, Nederland had de eerste kunnen zijn die een statement maakt maar niemand bij Oranje heeft ballen.
Van de andere kant... Heeft Noorwegen überhaupt ooit mee gedaan?
[ Voor 48% gewijzigd door Harribo op 24-03-2021 21:42 ]
Geld is belangrijker tenzij het persoonlijk is.Deadsy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:40:
Zoveel is wel duidelijk.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Klaassen is in alles beter dan de Roon, alles! Een modale voetballer als de Roon hoort niet eens bij de voorselectie te zitten.D-e-n schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:37:
[...]
Je bekijkt nog steeds alles vanuit Ajax. Alsof je met drie Ajax middenvelders er gratis een buitenlandse Ajax aanvaller bij krijgt. Je doet net alsof het middenveld helemaal los staat van de rest. Onzin. Als Ziyech in de CL al die slimme passes niet geeft kan vd Beek daar ook niet op lopen he?
En ik heb ook Europese wedstrijden gezien waar Klaassen juist weer erg traag leek. Dus ook bij Ajax is 't maar net hoe het staat. En komop: het is een leuke clubvoetballer en nuttig in de selectie van Oranje maar het is niet dat hij in de top van de PL overeind is gebleven he?
Daar ligt de oplossing wel. Met het talent en kwaliteit beschikbaar op het middenveld kan je de aanval maskeren. Dan moet je wel anders gaan spelen. En hoe je ook speelt; stel in godsnaam spelers in vorm op.Het probleem van Oranje ligt ook helemaal niet op het middenveld. En dan kan iedereen wel zijn favorietje willen opstellen maar dat gaat geen zak uitmaken. Feit is dat we voorin te weinig wereldklasse hebben. Depay is het net niet en die kan het ook niet alleen. Daar gaat geen middenvelder iets aan veranderen.
Ik voorspel dat Wijnaldum dissonant in dat gezelschap wordt. Die kan dat tempo aan de bal niet bijhouden.En daarom zouden we wat realistischer en opportunistischer moeten spelen. Want zonder van Basten of Bergkamp voorin gaat geen tegenstander wakker liggen van ons geschuif.
In de toekomst zou ik wel eens willen weten of Gravenberch met De Jong en Wijnaldum zou kunnen werken. Wel erg aanvallend.
XXXVI
Dus eigenlijk moeten we Haaland gewoon naturaliseren tot NederlanderD-e-n schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:37:
[...]
Je bekijkt nog steeds alles vanuit Ajax. Alsof je met drie Ajax middenvelders er gratis een buitenlandse Ajax aanvaller bij krijgt. Je doet net alsof het middenveld helemaal los staat van de rest. Onzin. Als Ziyech in de CL al die slimme passes niet geeft kan vd Beek daar ook niet op lopen he?
Het probleem van Oranje ligt ook helemaal niet op het middenveld. En dan kan iedereen wel zijn favorietje willen opstellen maar dat gaat geen zak uitmaken. Feit is dat we voorin te weinig wereldklasse hebben. Depay is het net niet en die kan het ook niet alleen. Daar gaat geen middenvelder iets aan veranderen.
En daarom zouden we wat realistischer en opportunistischer moeten spelen. Want zonder van Basten of Bergkamp voorin gaat geen tegenstander wakker liggen van ons geschuif.
Die trap was drie keer niks. Maar heeft 4 uitstekende corners getrapt waar ook die goal uitkwam.
Die corners waren echt hele goede trappen.
Noorwegen binnenvallen?ElPaco schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:46:
[...]
Dus eigenlijk moeten we Haaland gewoon naturaliseren tot Nederlander
Hebben we ook nog hun olie.
Je gaat inderdaad Ziyech missen voor de passes, maar het niet is dat De Jong, Blind en soms ook De Ligt dat niet kunnen opvangen. Maar juist omdat we geen top aanvallers hebben kan je het beter op een "systeem" gooien. Een goed spelend/samenwerkend team kan een "slechte" aanval opvangen.D-e-n schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:37:
[...]
Normaal gesproken is de verdediging niet het probleem(als Van Dijk fit is dan), de aanval kan niet beter(tenzij er opeens een speler van Jong Oranje een grote ontwikkeling door maakt de komende tijd). Het middenveld kan in mijn ogen wel een stuk beter lopen, maar dan wel met op papier mindere spelers die beter samen spelen.
Maar De Jong Gravenberch en Wijnaldum klinkt ook als een verbetering op wat er nu staat, want De Roon kan echt niet.
...
telt jong oranje voor land keuze?Luxicon schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:50:
Van mij mag Brobbey erin, Boadu eruit. Ik weet niet hoeveel minuten moet maken, maar Brobbey kan nog kiezen voor Ghaha. Daar voetbalt Kudus ook.
Zelfs dan is het belangrijker. Dan stappen ze misschien een keertje van het veld af of doen ze een protestactie. Maar uiteindelijk blijft het daar ook wel bij, een echt protest als in "we kappen er gewoon mee totdat er echt veranderingen komen", dat komt er ook niet. Je zou zeggen dat juist de mensen die al miljoenen op de bankrekening zoiets kunnen doen, maar blijkbaar werkt het toch ook niet echt zo. Meer is beter.OPSLAGHOND schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:42:
[...]
Geld is belangrijker tenzij het persoonlijk is.
Zoveel is wel duidelijk.
Lijkt mij oprecht ook het ideale middenveld. Op papier in ieder geval wel
De manier hoe er hier over Wijnaldum wordt gepraat, vind ik wel een beetje vreemd, net of een basisspeler van Liverpool er opeens niets meer van kan. Was vandaag wel de slechtste (met Depay en Krul samen)
Dat weet ik niet, maar het lijkt mij zaak om werk van te maken. Vind het persoonlijk erg jammer dat Ziyech en Dest niet voor Nederland uitkomen.
...
Nope, volgens mij niet. Zijn genoeg ex-NL-ers die in Jong Oranje hebben gespeeld, maar daarna naar een ander team zijn gegaan toch?
Waarom speelt Gakpo trouwens niet?
We hebben iemand in Rome spelen die het ook verdienstelijk doet. Blijft vreemd dat hij niet opgeroepen is.Luxicon schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:52:
[...]
Dat weet ik niet, maar het lijkt mij zaak om werk van te maken. Vind het persoonlijk erg jammer dat Ziyech en Dest niet voor Nederland uitkomen.
Het zou niet voor het eerst zijn dat een speler geweldig speelt bij z'n club maar het niet loopt bij Oranje.remco112 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:52:
[...]
De manier hoe er hier over Wijnaldum wordt gepraat, vind ik wel een beetje vreemd, net of een basisspeler van Liverpool er opeens niets meer van kan. Was vandaag wel de slechtste (met Depay en Krul samen)
Maar Wijnaldum heeft gewoon prima wedstrijden gespeeld in Oranje. Zeker in samenwerking met Depay onder Koeman. Nu wordt er een sfeertje gecreëerd alsof Wijnaldum er niets meer van kan, is niet correct. Of heb je het over van de Beek?Terranova schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:54:
[...]
Het zou niet voor het eerst zijn dat een speler geweldig speelt bij z'n club maar het niet loopt bij Oranje.
Zelf vond hij het niet zo vreemd. Het is ook niet alsof hij het verschil had gemaakt.remco112 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:53:
[...]
We hebben iemand in Rome spelen die het ook verdienstelijk doet. Blijft vreemd dat hij niet opgeroepen is.
Is net terug van een blessure, dus die gaat komende tijd wel zijn minuten maken in Jong Oranje, maar daar zijn ze nog een beetje zuinig op.
In de rol waarin de Boer hem gebruikt is hij gewoon niet goed genoeg. In die rol heb je meer aan Klaassen.remco112 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:56:
[...]
Maar Wijnaldum heeft gewoon prima wedstrijden gespeeld in Oranje. Zeker in samenwerking met Depay onder Koeman. Nu wordt er een sfeertje gecreëerd alsof Wijnaldum er niets meer van kan, is niet correct. Of heb je het over van de Beek?
Is toch geen sfeertje creeren? Hij was vandaag niet geweldig. Maar wie was dat wel?remco112 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:56:
[...]
Maar Wijnaldum heeft gewoon prima wedstrijden gespeeld in Oranje. Zeker in samenwerking met Depay onder Koeman. Nu wordt er een sfeertje gecreëerd alsof Wijnaldum er niets meer van kan, is niet correct. Of heb je het over van de Beek?
Ik heb liever dat we gewoon afscheid nemen van de Boer, kan dat ook?Deadsy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:57:
[...]
In de rol waarin de Boer hem gebruikt is hij gewoon niet goed genoeg. In die rol heb je meer aan Klaassen.
Was ik van op de hoogte, maar als Schmidt ermee durft te starten, dan verwacht ik dan van Jong Oranje eigenlijk ook wel. Maar goed, ik weet niet precies hoe het daar normaal loopt (qua opstelling).ElPaco schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:57:
[...]
Is net terug van een blessure, dus die gaat komende tijd wel zijn minuten maken in Jong Oranje, maar daar zijn ze nog een beetje zuinig op.
Hoop hem snel in Oranje te zien als hij zijn vorm van voor de blessure heeft.Snowdog schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:58:
[...]
Was ik van op de hoogte, maar als Schmidt ermee durft te starten, dan verwacht ik dan van Jong Oranje eigenlijk ook wel. Maar goed, ik weet niet precies hoe het daar normaal loopt (qua opstelling).
Lees de comments maar terug. Niemand was goed vandaag. Echt een collectieve wanprestatie van alle basisspelers.Snowdog schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:57:
[...]
Is toch geen sfeertje creeren? Hij was vandaag niet geweldig. Maar wie was dat wel?
Niet vreemd, Wijnaldum heeft geen uitstraling en is geen leider die een ploeg op sleeptouw neemt.remco112 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:52:
[...]
Althans bij oranje heb ik hem dat nog nooit zien doen. Hij loopt vooral gefrustreerd rond als een soort Seedorf.
Zou Wijnaldum enkel als wisselspeler gebruiken. Het is maar goed dat ik geen coach van oranje ben
Goed idee, maar ik zie Peter Bosz graag als opvolger.remco112 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:58:
[...]
Ik heb liever dat we gewoon afscheid nemen van de Boer, kan dat ook?
...
Eens, hij was voorgaande jaren vooral de man van 1 goeie actie per wedstrijd, maar voor zijn blessure erg goede speler imo en echt een speler die beter werd. Hoop dat hij dat niveau weer terug kan vinden. Zou ook voor PSV goed uitkomen.Deadsy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:59:
[...]
Hoop hem snel in Oranje te zien als hij zijn vorm van voor de blessure heeft.
De een start er dan mee, de ander brengt hem de laatste x minuten. Ik geloof dat het zo is dat er nu 3 wedstrijden worden gespeeld en dat ze hem voor een deel van de wedstrijden willen inzetten. Maar dan zit hij dus andere wedstrijden op de bank.Snowdog schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:58:
[...]
Was ik van op de hoogte, maar als Schmidt ermee durft te starten, dan verwacht ik dan van Jong Oranje eigenlijk ook wel. Maar goed, ik weet niet precies hoe het daar normaal loopt (qua opstelling).
Wijnaldum is zeker geen leider! Maar dat zijn Klaassen en van de Beek ook toch niet? Ik had die band direct aan de Ligt gegeven!tweaker2010 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:00:
[...]
Niet vreemd, Wijnaldum heeft geen uitstraling en is geen leider die een ploeg op sleeptouw neemt.
Althans bij oranje heb ik hem dat nog nooit zien doen. Hij loopt vooral gefrustreerd rond als een soort Seedorf.
Zou Wijnaldum enkel als wisselspeler gebruiken. Het is maar goed dat ik geen coach van oranje ben
Aye, hij is vind ik Malen voorbij gegaan.Snowdog schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:01:
[...]
Eens, hij was voorgaande jaren vooral de man van 1 goeie actie per wedstrijd, maar voor zijn blessure erg goede speler imo en echt een speler die beter werd. Hoop dat hij dat niveau weer terug kan vinden. Zou ook voor PSV goed uitkomen.
Eens over Wijnaldum.remco112 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:52:
[...]
Over Gravenberch... In balbezit en opbouw heel goed maar zodra er mee terug verdedigd moet worden, zie ik hem rustig terug sjokken. Dat kan niet altijd op een hoger niveau.
Daar is een Wijnaldum in de rol van Alvarez misschien een optie voor.Harribo schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:13:
[...]
Eens over Wijnaldum.
Over Gravenberch... In balbezit en opbouw heel goed maar zodra er mee terug verdedigd moet worden, zie ik hem rustig terug sjokken. Dat kan niet altijd op een hoger niveau.
[ Voor 17% gewijzigd door Luxicon op 24-03-2021 22:14 ]
...
Eigenlijk zou je daar een spits bij moeten zetten om wat extra druk erop te creëren. Roemenen zitten toch op een eventuele counter te loeren.
[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 24-03-2021 22:17 ]
⏩ PVOutput☀️
Roemenië is niveau Hulsense Boys 2Quad schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:16:
Jong Oranje speelt eigenlijk wel erg goed en volwassen. De Roemenen staan met 7 man op 1 lijn achterin, daar is wel heel lastig tegen te spelen

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Daar issie al!Snowdog schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:52:
[...]
Nope, volgens mij niet. Zijn genoeg ex-NL-ers die in Jong Oranje hebben gespeeld, maar daarna naar een ander team zijn gegaan toch?
Waarom speelt Gakpo trouwens niet?
...
Die komt straks nog wel.Luxicon schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:22:
Gapko erin (vanuit een blessure) voor Boadu. Zet Brobbey erin denk ik dan.
Die vd Looi is ook geen groot licht dus we kunnen het hem niet kwalijk nemenLuxicon schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:22:
Ja dacht ik ook.Exocet schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:23:
Wat een redding van Scherpen!
Maar in de herhaling kwam de bal recht op zijn kop. Mazzel
Koopmeinders speelt trouwens goed. Die heb ik ook balletjes zien geven, niet normaal
Zet ze er allebei in zou ik zeggen, met maar hoe ze nu spelen zie ik ook niet echt een rol weggelegd voor Gakpo, met dit trage spel waarbij er telkens meer dan genoeg verdedigers zijn.Luxicon schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:22:
...
Dat zal toch wel lijkt meLuxicon schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:25:
Eindelijk, Brobbey loopt warm, het is een wonder, hopelijk volgen van der Looi en de Boer vaker tips uit van de Tweakers crew.
Brobbey vind ik meer een counter speler maar wie weet...
Hij begon anders wel meteen met een mooie actieSnowdog schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:24:
[...]
Zet ze er allebei in zou ik zeggen, met maar hoe ze nu spelen zie ik ook niet echt een rol weggelegd voor Gakpo, met dit trage spel waarbij er telkens meer dan genoeg verdedigers zijn.
Ik vraag me af hoe fit Brobbey is. Heeft pas een aantal invalbeurten bij Ajax 1 gedaan van ~10 minuten en dan afgelopen zondag 1 helft in de basis. Geeft wel aan dat ook ajax hem nog niet fit genoeg acht om veel te spelen, begint wel te komen natuurlijk maar dan is het niet zo raar dat hij pas later ingebracht wordt.Luxicon schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:25:
Eindelijk, Brobbey loopt warm, het is een wonder, hopelijk volgen van der Looi en de Boer vaker tips op van de Tweakers crew.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ook eentje uit Parijs die ofwel goed speelt maar in de tig gevallen dat dat niet zo is onterecht de gedoodverfde vedette blijft waar je -10 aan hebt in een wedstrijd. En Krul op goal en Babel erbij... armoe troef.remco112 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:53:
[...]
We hebben iemand in Rome spelen die het ook verdienstelijk doet. Blijft vreemd dat hij niet opgeroepen is.
@gws24 Zo’n op en top professional die nog geen 45 minuten kan spelen volle bak krijgt een eerlijke kans in een competitie waar gemiddeld nog meer vereist wordt.
[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 24-03-2021 22:33 ]
Het ging me niet over De Roon, het ging over het zagen aan de stoelpoten van Wijnaldum. Los van het feit dat de Roon niet het echte probleem was vandaag. Dat zat veel dieper. Bovendien: ook zonder De Roon was het al gatenkaas achterin. Tegen Bosnië thuis en tegen Polen uit.ephymerous schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:45:
[...]
Klaassen is in alles beter dan de Roon, alles! Een modale voetballer als de Roon hoort niet eens bij de voorselectie te zitten.
Anders spelen. Maar dat is dus het probleem van De Boer. Dat kan hij niet. Dat kon hij niet bij Inter. Dat kon hij niet in Engeland. Dat kan hij nog steeds niet. Hij zit vastgeroest in het balbezit spelletje wat hij ooit geleerd heeft.Daar ligt de oplossing wel. Met het talent en kwaliteit beschikbaar op het middenveld kan je de aanval maskeren. Dan moet je wel anders gaan spelen. En hoe je ook speelt; stel in godsnaam spelers in vorm op.
Ook hier weer: schromelijke overschatting van Ajax maar vooral van de spelers en ex-spelers. Ajax is veruit het beste team van Nederland maar kom op: Liverpool speelde een jaar terug duizend keer sneller dan Ajax ooit kon bijbenen.Ik voorspel dat Wijnaldum dissonant in dat gezelschap wordt. Die kan dat tempo aan de bal niet bijhouden.
Iemand moet toch die laatste pass geven of de goal maken. En als je zelf minder opties hebt om te scoren moet je zorgen dat je het in elk geval achterin compact houdt. De Boer doet het tegenovergestelde.Terranova schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:48:
[...]
Je gaat inderdaad Ziyech missen voor de passes, maar het niet is dat De Jong, Blind en soms ook De Ligt dat niet kunnen opvangen. Maar juist omdat we geen top aanvallers hebben kan je het beter op een "systeem" gooien. Een goed spelend/samenwerkend team kan een "slechte" aanval opvangen.
En voor dat ideale systeem moet je dan naar alles kijken behalve Ajax. Want onze aanvallers zijn niet die van Ajax. Je moet kijken naar hoe je die mindere aanvallers het best kunt laten renderen.
Los daarvan speelt De Boer helemaal niet zoals Ajax nu speelt. Ajax speelt moderner, energieker en maakt ook gebruik van de counterattack als het tegen betere tegenstanders speelt.
Hij heeft misschien korte invalbeurten gemaakt, maar het heeft er denk ik ook mee te maken dat hij niet bijtekende. Ik vind het bijzonder vreemd dat hij er nog niet in is gekomen. Wat dat betreft vind ik van der Looi net zo incapabel als de Boer.gws24 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:31:
[...]
Ik vraag me af hoe fit Brobbey is. Heeft pas een aantal invalbeurten bij Ajax 1 gedaan van ~10 minuten en dan afgelopen zondag 1 helft in de basis. Geeft wel aan dat ook ajax hem nog niet fit genoeg acht om veel te spelen, begint wel te komen natuurlijk maar dan is het niet zo raar dat hij pas later ingebracht wordt.
...
Haha, mooi. Hopelijk mag hij nu vaker spelen.ElPaco schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:38:
@Luxicon de vlag kan uit, Brobbey staat binnen de lijnen. Beter zorgen Gakpo en Brobbey nog voor de winst.
...
...
Elke pot moet het maximale eruit gehaald worden voor een resultaat. We zijn geen Frankrijk.
Oops Frankrijk ook punten verlies
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 24-03-2021 23:03 ]
Het lijkt wel een gemiddelde Europese avond voor het NL voetbal.Exocet schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:52:
Bedroevende avond voor het Nederlandse voetbal...
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ajax zag toch wat in hem, wie weet hoe hij zich gaat ontwikkelen...
...
Dat laatste sowieso. Maar Jong Oranje levert zelden veel echte toppers op voor het grote Oranje. De echte toppers slaan Jong Oranje doorgaans over. Gravenberch nu ook al weer.Harribo schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:53:
Al die mensen die zeggen dat Oranje of Jong Oranje zo geweldig goed is of overlopen van het talent, zullen nu wel ff stil zijn.
Elke pot moet het maximale eruit gehaald worden voor een resultaat. We zijn geen Frankrijk.
Welke zekerheidjes voor de toekomst zitten er nu echt in? Zo'n Koopmeiners heeft al minuten gemaakt bij de grote jongens maar dat wordt echt geen nieuwe Seedorf.
@Luxicon
Wie hadden ze er allemaal uitgelaten dan? Er waren toch blessures?
[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 24-03-2021 23:10 ]
Brobbey, Gakpo, (ik vind) Teze, Koopmeijners ook nog wel.D-e-n schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:09:
[...]
Dat laatste sowieso. Maar Jong Oranje levert zelden veel echte toppers op voor het grote Oranje. De echte toppers slaan Jong Oranje doorgaans over. Gravenberch nu ook al weer.
Welke zekerheidjes voor de toekomst zitten er nu echt in? Zo'n Koopmeiners heeft al minuten gemaakt bij de grote jongens maar dat wordt echt geen nieuwe Seedorf.
@Luxicon
Gakpo startte niet vanwege dat hij net terug is, maar dan kan je ook gewoon met hem starten en eruit halen als hij op is.
Verder was het redelijk sterkste 11 lijkt me. Hoewel lang niet iedereen dat liet zien. Mag hopen dat Reis normaal beter is of dat er een vervanger voor hem is. 1e helft was Bakker zwak en 2e helft Koopmeijners, die normaal natuurlijk wel een van de sterkste is.
Overigens verwacht ik dat Ihattaren op termijn ook nog wel in (Jong) Oranje komt te spelen.
Ja klopt, maar Gapko kon in de basis, Brobbey ook, of in ieder geval eerder brengen. Reis liep verdwaald rond. Dus die mocht er ook eerder uitgehaald worden. In die zin was Reis een verkeerde keuze om in de basis te laten starten. Volgens mij zat de bank vol met opties. Ik zal niet zeggen dat Botman er zou moeten staan, maar wel een punt om te benoemen. Van der Looi heeft slechts 2 keer gewisseld.D-e-n schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:09:
[...]
Dat laatste sowieso. Maar Jong Oranje levert zelden veel echte toppers op voor het grote Oranje. De echte toppers slaan Jong Oranje doorgaans over. Gravenberch nu ook al weer.
@Luxicon
Die vergat ik. Samen met ook Rensch en Timber zie ik het wel zitten met jong-Nederland.ElPaco schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:15:
[...]
Overigens verwacht ik dat Ihattaren op termijn ook nog wel in (Jong) Oranje komt te spelen.
[ Voor 13% gewijzigd door Luxicon op 24-03-2021 23:18 ]
...
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
En dat is het euvel, we hebben geen toppers meer ala Seedorf, maar ook Bergkamp, van Nistelrooy, Davids, Persie etc etcD-e-n schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:09:
[...]
Zo'n Koopmeiners heeft al minuten gemaakt bij de grote jongens maar dat wordt echt geen nieuwe Seedorf.
Dat waren toppers, die stonden er élke wedstrijd. Wat we nu hebben, afgezien van de centrale verdedigers, zijn waterdragers of wannabee toppers. Veel te wisselend zonder echte persoonlijkheden. Mij soms ook veel te mak en angstig.
Deze generatie moet keihard knokken.
In Nederland hebben we alleen matige keepers.gws24 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:19:
Bizot is opgeroepen als vervanger voor Cillessen die niet meer in actie gaat komen deze interlands: https://www.voetbalprimeu...je-en-roept-bizot-op.html
Maakt niet uit welke Jan Doedel met te grote handschoenen in de goal staat want punten pakken ze toch niet .
Liever een jongere keeper oproepen die nog groeipotentie heeft en wat ervaring kan krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door 964C2 op 25-03-2021 08:27 ]
Het lastige is dat zodra een speler wel een persoonlijkheid heeft en zonder angst dingen doet hij zelfs met een prima rendement afgefakkelt wordt.Harribo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:16:
[...]
Veel te wisselend zonder echte persoonlijkheden. Mij soms ook veel te mak en angstig.
Dat we geen wereldtoppers voorin hebben lopen maar met een Depay heb je een meer dan geschikte aanvaller waarmee je een wedstrijd - tegen Turkije in ieder geval - over de streep zou moeten kunnen trekken.
En wat veranderen ze hier precies mee?Deadsy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:40:
Pakkend tekstje op 't shirtje, gezellig zij aan zij staan.
Laten weten dat je het er niet mee eens bent en door?
Het is toch verdomme te schandalig voor woorden. Dat we hier überhaupt een discussie over moeten voeren.
Mwa, ik denk dat je ze nu wat overschat/de huidige generatie onderschat. Met het huidige materiaal moet er veel meer mogelijk zijn en er zitten er genoeg bij die nog wel kunnen uitgroeien dat vaste waardes binnen het NL elftal.Harribo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:16:
[...]
En dat is het euvel, we hebben geen toppers meer ala Seedorf, maar ook Bergkamp, van Nistelrooy, Davids, Persie etc etc
Dat waren toppers, die stonden er élke wedstrijd. Wat we nu hebben, afgezien van de centrale verdedigers, zijn waterdragers of wannabee toppers. Veel te wisselend zonder echte persoonlijkheden. Mij soms ook veel te mak en angstig.
Deze generatie moet keihard knokken.
Ze doen niet veel nee, maar ze doen wel meer dan onze jongens.Frieks schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:35:
[...]
En wat veranderen ze hier precies mee?
Pakkend tekstje op 't shirtje, gezellig zij aan zij staan.
Laten weten dat je het er niet mee eens bent en door?
Het is toch verdomme te schandalig voor woorden. Dat we hier überhaupt een discussie over moeten voeren.
Het talent ontbreekt niet. De ervaring wel.ElPaco schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:39:
[...]
Mwa, ik denk dat je ze nu wat overschat/de huidige generatie onderschat. Met het huidige materiaal moet er veel meer mogelijk zijn en er zitten er genoeg bij die nog wel kunnen uitgroeien dat vaste waardes binnen het NL elftal.
Uit die tijd had je ook wel eens dat er uit tegen een klein land een matige wedstrijd gespeeld werd. Maar dan stond er altijd iemand op en werd het 0-1.
Ik erger me vaak aan die nabeschouwing waar dan gezegd wordt dat de automatismes nog ontbreken. En Turkije dan? Alsof die elke dag als Nationaal team trainen. Ik heb bij Turkije overigens geen automatismes gezien. Wel meer strijd en aanvallers die veel effectiever zijn.
En dat bovenstaande zegt dan nota bene Wijnaldum van Klopp's Liverpool.
Uit de tijd waar @Harribo het over heeft had je ook veel minder twijfel over de opstelling. Natuurlijk, Van Nistelrooij of Kluivert; Van der Vaart of Sneijder. Maar dat zijn spelers die bij de selectie zitten.
Ik had als Captain Hindsight liever gisteren Gakpo i.p.v Malen, Koopmeiners i.p.v. De Roon, Scherpen i.p.v. Krul, Brobbey i.p.v. Memphis...
@Napo
@ElPaco
Overschatten/onderschatten is maar net hoe je het bekijkt. Frenkie de Jong, Van Dijk, De Ligt, De Vrij en Wijnaldum etc.. zijn echt wel hele goede spelers ervaring in de top. Maar er zit geen aanvaller tussen. Weghorst is een goede spits maar ook geen Kluivert of van Nistelrooij en Malen en Stengs zijn zich nog aan het ontwikkelen in de eredivisie. Dus blijft over: Depay. Zeer zeker een goede speler maar geen Robben waarvoor de tegenstander al gelijk een extra mannetje reserveert.
En dat weet iedereen dus wel maar vervolgens plakken we wel allerlei stompzinnige eisen op Oranje. Onder Koeman is Oranje weer wat opgebloeid en nu doen we weer alsof niveautje Frankrijk zijn. Tenminste: hoe kun je anders verklaren waarom we sinds aantreden van De Boer weer zover naar voren spelen en weer zo de nadruk leggen op het positiespel in balbezit?
Ja, je zou van Turkije moeten winnen. Je zou ook van Noorwegen moeten winnen. Maar dan moet je ook het realisme aan de dag leggen wat de meeste andere landen ook doen. Als we op deze voet doorgaan gaan we ook tegen de Noren over de knie en worden we gewoon derde in de groep.
Brobbey voor Memphis is natuurlijk lachwekkend. Een basisspeler in Frankrijk vs een supersub van achttien in de eredivisie. Scherpen idem. Hoe dubbel ook: eerst vinden we hem niet goed genoeg voor Ajax en nu zou hij Oranje in moeten? Een eerste divisie keeper nota bene.Fleximex schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:54:
[...]
Ik had als Captain Hindsight liever gisteren Gakpo i.p.v Malen, Koopmeiners i.p.v. De Roon, Scherpen i.p.v. Krul, Brobbey i.p.v. Memphis...
Voor de rest is het natuurlijk lood om oud ijzer. Goede spelers maar geen absolute top. Ik zie iedereen maar wanhopig zoeken naar andere spelers maar die zijn er niet. Modale spelers en talenten inruilen voor andere modale spelers en talenten.
[ Voor 25% gewijzigd door D-e-n op 25-03-2021 08:59 ]
Die had best wel in het normale Oranje mogen keepen. Krul... wat een armoede.Sempy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:49:
Scherpen man of the match zo'n beetje met een paar heel goede reddingen.
Kan iemand mij vertellen waarom Malen zo lang speelde? Waarom Depay vrije trappen en corners bleef nemen? Waarom er een gat zat tussen het middenveld en verdediging? Waarom Nederland wéér zo slap begon? Waarom we elke keer dezelfde 'ouwe garde' te zien krijgen?
@Fleximex
Je laatste alinea. Wat een wijze opmerkingen
[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 25-03-2021 08:57 ]
Welke opstelling zou je dan willen zien?Typhone schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:55:
[...]
Waarom we elke keer dezelfde 'ouwe garde' te zien krijgen?
Ik ga mee in de stijl van wat Fleximex zegt (opmerking zag ik pas nadat ik gepost had).
Spelers in vorm die dit seizoen écht wat toevoegen (voetballend!). Over Scherpen ga ik dat niet zeggen want die keepte gisteren heel goed en daarvoor 'normaal' maar niet opvallend. Aan de andere kant, dat deed Onana ook toen hij bij Ajax kwam. Drommel zou ik ook al een betere optie hebben gevonden dan Krul. Neem toch eens afscheid.
Babel bij Oranje? Maar hem niet laten invallen. Bergwijn? Maar dan Depay naar links verhuizen na een wissel. Absoluut kansloos.
Frankrijk is natuurlijk wel een Mickey Mouse competitie. De nummer 1 van de Eredivisie wint met 2 vingers in de neus van de nummer 1 van Ligue 1.D-e-n schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:54:
Brobbey voor Memphis is natuurlijk lachwekkend. Een basisspeler in Frankrijk vs een supersub van achttien in de eredivisie.
Liever Brobbey dan die over het paard getilde Depay.
Zit je nu te trollen of heb je werkelijk geen flauw benul van de verhoudingen in de voetbalwereld? Dat Ajax nu in twee potjes van Lille wint zegt natuurlijk niks over de verhoudingen tussen de competities. En dit is precies het probleem van Oranje en het Nederlandse voetbal: we overschatten onszelf schromelijk.Erapaz schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:03:
[...]
Frankrijk is natuurlijk wel een Mickey Mouse competitie. De nummer 1 van de Eredivisie wint met 2 vingers in de neus van de nummer 1 van Ligue 1.
Gewoon Stekelenburg is het doel. Doet hij het slecht dan kraken we hem wel af.
Misschien moeten we ook gewoon eens accepteren dat het ook voor het NL eens tegen kan zitten, dat ze een offday hebben. Turkijke heeft gister 4x aangevallen en 4x gescoord, soms heb je die wedstrijden.D-e-n schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:54:
@Harribo
@Napo
@ElPaco
Overschatten/onderschatten is maar net hoe je het bekijkt. Frenkie de Jong, Van Dijk, De Ligt, De Vrij en Wijnaldum etc.. zijn echt wel hele goede spelers ervaring in de top. Maar er zit geen aanvaller tussen. Weghorst is een goede spits maar ook geen Kluivert of van Nistelrooij en Malen en Stengs zijn zich nog aan het ontwikkelen in de eredivisie. Dus blijft over: Depay. Zeer zeker een goede speler maar geen Robben waarvoor de tegenstander al gelijk een extra mannetje reserveert.
En dat weet iedereen dus wel maar vervolgens plakken we wel allerlei stompzinnige eisen op Oranje. Onder Koeman is Oranje weer wat opgebloeid en nu doen we weer alsof niveautje Frankrijk zijn. Tenminste: hoe kun je anders verklaren waarom we sinds aantreden van De Boer weer zover naar voren spelen en weer zo de nadruk leggen op het positiespel in balbezit?
Ja, je zou van Turkije moeten winnen. Je zou ook van Noorwegen moeten winnen. Maar dan moet je ook het realisme aan de dag leggen wat de meeste andere landen ook doen. Als we op deze voet doorgaan gaan we ook tegen de Noren over de knie en worden we gewoon derde in de groep.
[...]
Brobbey voor Memphis is natuurlijk lachwekkend. Een basisspeler in Frankrijk vs een supersub van achttien in de eredivisie. Scherpen idem. Hoe dubbel ook: eerst vinden we hem niet goed genoeg voor Ajax en nu zou hij Oranje in moeten? Een eerste divisie keeper nota bene.
Voor de rest is het natuurlijk lood om oud ijzer. Goede spelers maar geen absolute top. Ik zie iedereen maar wanhopig zoeken naar andere spelers maar die zijn er niet. Modale spelers en talenten inruilen voor andere modale spelers en talenten.
Kwa aanval zitten we nu een beetje in een tussenfase, er stroomt straks echt wel genoeg door vanuit de jeugd (Gakpo, Boadu, Kluivert) of speelt nu al bij groot wat nog groeit (Malen, Stengs). Dat is gewoon een kwestie van een paar jaar geduld hebben.
Wat is gister bijvoorbeeld ook miste is op het moment dat L de Jong werd gebracht er geen ballen van de zijkant meer voor werden gegeven op 2 moment na. Die 2 momenten waren meteen de doelpunten van Oranje, maar daarna zijn we lekker verder gegaan met onze buitenspelers naar binnen laten lopen ipv voorgeven.
Iedereen weet dat de Jong 1 ding heel goed kan (koppen), 1 ding een beetje goed (tegenstander frustreren) en de rest minder. Maak dan gebruik van dat ene wat hij heel goed kan. Maar die taktiek was blijkbaar te moeilijk.
Ook @Fleximex
[ Voor 0% gewijzigd door ElPaco op 25-03-2021 09:17 . Reden: taggen ]
Ik zit te trollen, ben het volledig eens met je analyses hier van gisteren en vandaag.D-e-n schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:09:
[...]
Zit je nu te trollen of heb je werkelijk geen flauw benul van de verhoudingen in de voetbalwereld? Dat Ajax nu in twee potjes van Lille wint zegt natuurlijk niks over de verhoudingen tussen de competities. En dit is precies het probleem van Oranje en het Nederlandse voetbal: we overschatten onszelf schromelijk.
alles kan off-topic
Het probleem zit hem niet (echt) in de 24 namen in de selectie, of de 11 op het veld. Het probleem zit hem in hoe het neergezet wordt, de speelwijze, de organisatie etc. De Turken hadden een plan, wij niet, en de Turken waren ook gewoon veel scherper en hadden meer vertrouwen.D-e-n schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:54:
Er was bijv. kennelijk niet goed nagedacht over de omschakeling, maar ze waren ook niet scherp genoeg om een slimme gele kaart te pakken bij de schaarse momenten dat de Turken eruit kwamen. En qua scherpte zie je bijv. ook dat die Turken 1 vrije trap krijgen en die genadeloos inschieten, terwijl wij een stuk of 5 (?) vrije trappen op een gevaarlijke plek kregen en die gingen allemaal naast, in de muur, of recht in de handen van de keeper, terwijl de spelers in kwestie meer kwaliteit hebben op papier.
[ Voor 28% gewijzigd door ph4ge op 25-03-2021 09:21 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het schijnt dat Bosz niks te doen heeft. Een jaartje oefenen bij Oranje en dan naar Ajax als EtH naar Liverpool gaat.Ankona schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:17:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar sinds De Boer de coach is interesseert het me al een stuk minder. Ik heb gewoon geen vertrouwen in die man. Daarnaast vind ik eigenlijk het grootste verlies dat ze gisteren op het veld stonden in een poging zich te kwalificeren voor een besmet toernooi waar je niet aan mee zou moeten willen doen.
Ik ben aan het chargeren natuurlijk. Maar het is om aan te geven dat die gedachte van 'wat als met Jong Oranje spelers i.p.v. NL efltal spelers' al bij mij op komt. Dat had ik 10-20 jaar geleden nooit.D-e-n schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:54:
[...]
Brobbey voor Memphis is natuurlijk lachwekkend. Een basisspeler in Frankrijk vs een supersub van achttien in de eredivisie. Scherpen idem. Hoe dubbel ook: eerst vinden we hem niet goed genoeg voor Ajax en nu zou hij Oranje in moeten? Een eerste divisie keeper nota bene.
Dit topic is gesloten.