Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste
Acties:
  • 140.979 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:18:
[...]

Het probleem zit hem niet (echt) in de 24 namen in de selectie, of de 11 op het veld. Het probleem zit hem in hoe het neergezet wordt, de speelwijze, de organisatie etc. De Turken hadden een plan, wij niet, en de Turken waren ook gewoon veel scherper en hadden meer vertrouwen.

Er was bijv. kennelijk niet goed nagedacht over de omschakeling, maar ze waren ook niet scherp genoeg om een slimme gele kaart te pakken bij de schaarse momenten dat de Turken eruit kwamen. En qua scherpte zie je bijv. ook dat die Turken 1 vrije trap krijgen en die genadeloos inschieten, terwijl wij een stuk of 5 (?) vrije trappen op een gevaarlijke plek kregen en die gingen allemaal naast, in de muur, of recht in de handen van de keeper, terwijl de spelers in kwestie meer kwaliteit hebben op papier.
Verdedigen met elf man op eigen helft is in uitvoering eenvoudiger dan het kapotspelen. Er zijn voldoende kansen geweest om vaker dan twee keer te scoren. Hoeveel vrije trappen schieten Depay en Berghuis er op die positie doorgaans rechtstreeks in?

Bij de 1-0, wat een handsbal was van Yokuslu, had Daley Blind twee keer Karaman half vast. Maar die had geen zin om te gaan liggen. Hoe vaak zijn de Turken echt gevaarlijk geweest in de omschakeling?

Met een VAR had NL deze wedstrijd nooit verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40
Deadsy schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:14:
Volgende wedstrijd aub geen krul.
Gewoon Stekelenburg is het doel. Doet hij het slecht dan kraken we hem wel af.
Doe mij maar Stekelenburg. Zakt nooit finaal door het ijs.
Ik vind Cilissen ook maar doorsnee.

Enne... Jong Oranje vergelijken met het huidige Oranje is niet op zijn plaats.
De wedstrijd tegen Jong Roemenië is een hele andere als tegen een Turkije.
Zo gaf bijvoorbeeld Jong Roemenië minder druk en laat de spelers in de opbouw meer ruimte.

Brobbey zou ik als bondscoach erbij halen, gewoon om te proberen. Invallen.
En Scherpen, prima pot maar om dan meteen hem in Oranje te zetten... Als hij echt zo goed was, stond hij nu ook wel in Ajax 1.

Gewoon Stekelenburg, oud maar degelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:44
strafschop schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:45:
[...]

Verdedigen met elf man op eigen helft is in uitvoering eenvoudiger dan het kapotspelen. Er zijn voldoende kansen geweest om vaker dan twee keer te scoren. Hoeveel vrije trappen schieten Depay en Berghuis er op die positie doorgaans rechtstreeks in?

Bij de 1-0, wat een handsbal was van Yokuslu, had Daley Blind twee keer Karaman half vast. Maar die had geen zin om te gaan liggen. Hoe vaak zijn de Turken echt gevaarlijk geweest in de omschakeling?

Met een VAR had NL deze wedstrijd nooit verloren.
Het zat niet mee, maar als een tegenstander pech heeft dan moet hij niet klagen en dwing je geluk af. Ik vond het allemaal veel te slap.

Overigens weet ik niet of een VAR had geholpen bij de fantoom goal van De Ligt of de handsbal. Beiden waren behoorlijk discutabel.

Oranje heeft amper een fatsoenlijke kans gecreëerd in de hele wedstrijd en teveel weg gegeven.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:59
ph4ge schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:55:
[...]

Het zat niet mee, maar als een tegenstander pech heeft dan moet hij niet klagen en dwing je geluk af. Ik vond het allemaal veel te slap.

Overigens weet ik niet of een VAR had geholpen bij de fantoom goal van De Ligt of de handsbal. Beiden waren behoorlijk discutabel.

Oranje heeft amper een fatsoenlijke kans gecreëerd in de hele wedstrijd en teveel weg gegeven.
Ik vind het trouwens idioot dat er geen VAR is. Is dit een besluit van de FIFA om ook wedstrijdjes in idyliische oorden als de Faeröer Eilanden en Gibraltar mogelijk te maken op plantsoenen omgetoverd tot voetbalvelden ? Zeg maar... de mindere goden hebben er geen geld voor.

Je zal maar een kaartje voor Nederland - Letland hebben zaterdag, zowiezo leuk met 5000 man in de Arena en 2x PCR test, voor een ongetwijfelde zwakke vertoning.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:55:
[...]

Teveel weg gegeven? Een van richting veranderd schot, een strafschop, een schot waarvan Krul zelf vindt dat hij die bal moet hebben en een vrije trap.

Yokuslu krijgt de bal 2x keer tegen de arm. Eerst in de sliding en vervolgens liggend op de grond. Michael Oliver geeft hiervoor gewoon een strafschop in de PL. Er was niks discutabel aan de goal van De Ligt, want die was achter de lijn. Hij had de pech dat de assistent twee meter van de cornervlag stond.

[ Voor 19% gewijzigd door strafschop op 25-03-2021 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
strafschop schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:09:
[...]

Teveel weg gegeven? Een van richting veranderd schot, een strafschop, een schot waarvan Krul zelf vindt dat hij die bal moet hebben en een vrije trap.
Ze hebben 4 goals weggegeven. Dat is gewoon teveel. Zelfs in goede vorm is 5 goals tegen een land als Turkije maken erg lastig.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:11:
[...]

Ze hebben 4 goals weggegeven. Dat is gewoon teveel. Zelfs in goede vorm is 5 goals tegen een land als Turkije maken erg lastig.
Klopt, maar waren dat speltechnisch meer dan mogelijkheden?

Ik zie een xG hierboven van 1,1 voor Turkije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 10:55
Interessant om te lezen dat Nederland nu afhankelijk moest zijn van een VAR, voetbal succes heeft Nederland ook geboekt zonder een VAR......

Gescoorde doelpunten tellen uiteindelijk toch en gemiste kansen of scheidsrechter beslissingen niet!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:48
Niet dat het verschil had gemaakt, maar wel apart dat niet de hele cyclus dezelfde regels gelden maar dat het per land kan en mag verschillen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 13:11
Gynnad schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:35:
Niet dat het verschil had gemaakt, maar wel apart dat niet de hele cyclus dezelfde regels gelden maar dat het per land kan en mag verschillen.

[Twitter]
Dat is wel een vrij dikke wtf. Mja, zo kennen we de FIFA/UEFA natuurlijk wel.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:00

Typhone

Who Dares Wins

Erapaz schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:22:
[...]

Het schijnt dat Bosz niks te doen heeft. Een jaartje oefenen bij Oranje en dan naar Ajax als EtH naar Liverpool gaat.
Ik moet ingrijpen hier sorry. Geen Bosz meer naar Ajax please. Bij Oranje lijkt het mij ideaal. Presteren over 1 wedstrijd waarbij op toernooien de uit/thuis factor niet bestaat. Perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 25-03-2021 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

beezjeh schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:15:
Gescoorde doelpunten tellen uiteindelijk toch en gemiste kansen of scheidsrechter beslissingen niet!
Dit is natuurlijk wel écht domme kul wat je hier zegt.
Als een doelpunt gemaakt wordt en onterecht wordt afgekeurd telt een scheidsrechtersbeslissing gewoon voor de volle 100%.

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 25-03-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Typhone schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:52:
[...]

Als een doelpunt gemaakt wordt en onterecht wordt afgekeurd telt een scheidsrechtersbeslissing gewoon voor de volle 100%.
Telt het of niet??

Dus zullen wij in dit geval richting Fifa eisen dat alle oneerlijke doelpunten tot invoering van de VAR doelpunten afkeuren waardoor clubs/landen titels mee hebben gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

beezjeh schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:57:
[...]

Telt het of niet??

Dus zullen wij in dit geval richting Fifa eisen dat alle oneerlijke doelpunten tot invoering van de VAR doelpunten afkeuren waardoor clubs/landen titels mee hebben gepakt?
Een terecht gescoord doelpunt wat onterecht wordt afgekeurd telt niet.

Voor deel twee heb ik geen idee wat je precies bedoelt :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beezjeh
Typhone schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Voor deel twee heb ik geen idee wat je precies bedoelt :?
De gehele discussie achteraf als dit of dat is gewoon onzin in mijn ogen, gisteren ook in interviews van bepaalde spelers na de wedstrijd maar dit en dat.
Bekritiseer vooral eerst Depay dan maar even met zijn 20 vrije trappen geschoten richting Azië of je eigen spel als team, denk ik dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

beezjeh schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:10:
[...]

De gehele discussie achteraf als dit of dat is gewoon onzin in mijn ogen, gisteren ook in interviews van bepaalde spelers na de wedstrijd maar dit en dat.
Bekritiseer vooral eerst Depay dan maar even met zijn 20 vrije trappen geschoten richting Azië of je eigen spel als team, denk ik dan!
Ik bekritiseer Depay al een hele tijd. Heeft z'n meerwaarde als het lekker loopt maar zodra dat niet het geval is loopt er bij hem ook helemaal niks maar blijft ie altijd 90 min staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 18:25
Gynnad schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:35:

[Twitter]
Dat maak het helemaal bizar. De FIFA wil het niet verplichten omdat het ze dan zelf geld kost en laat het dan maar over aan de bonden zelf om die keuze te maken?
Aan financiële middelen zou er geen gebrek moeten zijn door het WK in Qatar te houden zou je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 21:16
dutchgio schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:14:
[...]

Dat maak het helemaal bizar. De FIFA wil het niet verplichten omdat het ze dan zelf geld kost en laat het dan maar over aan de bonden zelf om die keuze te maken?
Aan financiële middelen zou er geen gebrek moeten zijn door het WK in Qatar te houden zou je zeggen...
Ja maar dat geld is in de zakken van de hoge bobo's gegaan.

@Harribo
Cilissen heb ik nog liever dan krul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
strafschop schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:09:
[...]

Yokuslu krijgt de bal 2x keer tegen de arm. Eerst in de sliding en vervolgens liggend op de grond. Michael Oliver geeft hiervoor gewoon een strafschop in de PL. Er was niks discutabel aan de goal van De Ligt, want die was achter de lijn. Hij had de pech dat de assistent twee meter van de cornervlag stond.
In de PL geven ze daar juist geen penalty's meer voor.
En waren er nieuwe beelden, of stond je zelf in het stadion op 1 lijn met de achterlijn? ;)
Want met de beelden die ik gezien heb, incl stills, was er echt totaal niks van te zeggen.
Typhone schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:00:
[...]

Ik ga mee in de stijl van wat Fleximex zegt (opmerking zag ik pas nadat ik gepost had).
Spelers in vorm die dit seizoen écht wat toevoegen (voetballend!). Over Scherpen ga ik dat niet zeggen want die keepte gisteren heel goed en daarvoor 'normaal' maar niet opvallend. Aan de andere kant, dat deed Onana ook toen hij bij Ajax kwam. Drommel zou ik ook al een betere optie hebben gevonden dan Krul. Neem toch eens afscheid.

Babel bij Oranje? Maar hem niet laten invallen. Bergwijn? Maar dan Depay naar links verhuizen na een wissel. Absoluut kansloos.
Drommel? Iemand die nu "per ongeluk" wat redelijke wedstrijden keept in de Eredivisie?
Fyi, Krul staat in de basis bij Norwich, die 10 punten los staan ofzo in de Championship (wat gemiddeld een hoger niveau heeft dan de Eredivisie) en nu een keer of 15 de 0 gehouden. Die schaal ik toch echt een heel stuk hoger in dan Drommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Typhone schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:11:
[...]

Ik bekritiseer Depay al een hele tijd. Heeft z'n meerwaarde als het lekker loopt maar zodra dat niet het geval is loopt er bij hem ook helemaal niks maar blijft ie altijd 90 min staan.
Ik bedoel zijn teamgenoten :), ik weet dat velen kritiek heeft op Depay omdat het vooral een ego spits is maar zit niet echt één constante lijn bij hem.

Betreft de Boer je mag 5x wisselen waarom starten met zelfde elf in de 2e helft met twee doelpunten achterstand is ook gewoon achterlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Drommel? Iemand die nu "per ongeluk" wat redelijke wedstrijden keept in de Eredivisie?
Fyi, Krul staat in de basis bij Norwich, die 10 punten los staan ofzo in de Championship (wat gemiddeld een hoger niveau heeft dan de Eredivisie) en nu een keer of 15 de 0 gehouden. Die schaal ik toch echt een heel stuk hoger in dan Drommel.
Tegen de tijd dat het WK in Qatar er is zit Krul in een rollator achter de geraniums. Doorselecteren dus.
Evenals Stekelenburg die erbij zit. Tijdelijk voor Ajax goed maar bepaal gewoon even een nieuwe jonge keeper i.p.v. dit oude jongens krentenbrood gedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beezjeh
dutchgio schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:14:
[...]

Denk jij dat Fifa dit bekostigd???

Landen hebben jaren te tijd gehad om tegen WK in Qatar te zijn maar niemand is mans genoeg geweest vanuit hun bond zich terug te trekken.
De stadions staan er nu al dus waar gaat het over lol, start een petitie om te eisen dat Nederland zich terug moet trekken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:18:
[...]

Tegen de tijd dat het WK in Qatar er is zit Krul in een rollator achter de geraniums. Doorselecteren dus.
Evenals Stekelenburg die erbij zit. Tijdelijk voor Ajax goed maar bepaal gewoon even een nieuwe jonge keeper i.p.v. dit oude jongens krentenbrood gedrag.
Een keeper op z'n 33e achter de geraniums? Nah. Laat Drommel zich volgend seizoen eerst maar eens bewijzen bij PSV, in wat Europese wedstrijden (hopelijk voor hem CL niveau) waar er wat meer met scherp wordt geschoten dan in de Eredivisie..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ph4ge
beezjeh schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:17:
Ik bedoel zijn teamgenoten :), ik weet dat velen kritiek heeft op Depay omdat het vooral een ego spits is maar zit niet echt één constante lijn bij hem.

Betreft de Boer je mag 5x wisselen waarom starten met zelfde elf in de 2e helft met twee doelpunten achterstand is ook gewoon achterlijk.
Het lijkt wel alsof Nederlandse trainers denken dat je niet mag wisselen voor de 60ste minuut, en wisselen voor de 70ste minuut ook eigenlijk not done is. Ik snap inderdaad ook niet waarom je zo lang wacht. Tete en De Roon zijn pure verdedigende krachten, die je eigenlijk niet nodig had, je had meer voetballende opties op die posities nodig zeker toen je al met 2 goals achter stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:35:
[...]

Het lijkt wel alsof Nederlandse trainers denken dat je niet mag wisselen voor de 60ste minuut, en wisselen voor de 70ste minuut ook eigenlijk not done is. Ik snap inderdaad ook niet waarom je zo lang wacht. Tete en De Roon zijn pure verdedigende krachten, die je eigenlijk niet nodig had, je had meer voetballende opties op die posities nodig zeker toen je al met 2 goals achter stond.
Meneer de bondscoach:

- Welke wissels verwacht u aanstaand weekend allemaal door te voeren?
- Maakt u zich zorgen om het niveau van de keepers?
- Laat u Ryan Babel en Steven Bergwijn bij de selectie zitten als u toch niet voornemens bent ze in te zetten en Depay liever verplaatst?
- Wat vindt u van het uitblijven van een reactie van uw key players m.b.t. Qatar, terwijl zij het voortouw namen in de BLM discussie?

Het is geen makkelijke job hè @ph4ge !

[ Voor 23% gewijzigd door Typhone op 25-03-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:16:
En waren er nieuwe beelden, of stond je zelf in het stadion op 1 lijn met de achterlijn? ;)
Want met de beelden die ik gezien heb, incl stills, was er echt totaal niks van te zeggen.
Er zijn beelden van achter de goal.

Yokuslu en De Roon missen de bal met de voet. De bal stuitert tegen de onderarm van de Turkse speler en rolt vervolgens nog een keer tegen dezelfde arm als die op de grond ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
ph4ge schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:35:
[...]

Ik geef de schuld aan de Nederlandse trainers cursus

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ph4ge
Deadsy schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:54:
[...]

Ik geef de schuld aan de Nederlandse trainers cursus
Hoofdstuk 4 - Wissels
Indien een speler geblesseerd is geraakt en niet meer kan deelnemen aan het spel mag deze speler vervangen voor een vergelijkbare speler die op de bank zit (hierna: "Wissel"). Uitzondering op deze regel is wanneer reeds de 70ste minuut gepasseerd is en er een verschil van minimaal 2 doelpunten op het scorebord staat, in dat geval mag op elke veldspelers die geen vedette status heeft een Wissel worden toegepast. In totaal zijn er 5 Wissels toegestaan. De assistent trainer meldt de Wissel van te voren aan bij de vierde official, die de Wissel bekend zal maken wanneer het spel stilligt.

Let op: De KNVB richtlijnen raden aan ten alle tijden een speler in te brengen die vergelijkbare kwaliteiten heeft als de speler die uit het veld gehaald wordt ten einde het spelverloop minimaal te beïnvloeden ten gevolge van een Wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
strafschop schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:21:
[...]

Er zijn beelden van achter de goal.

Yokuslu en De Roon missen de bal met de voet. De bal stuitert tegen de onderarm van de Turkse speler en rolt vervolgens nog een keer tegen dezelfde arm als die op de grond ligt.
Ging over bal over de lijn ja/nee, niet over die handsbal. (had ik niet helemaal duidelijk gemaakt zie ik nu)

[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 25-03-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:44:
[...]

Ging over bal over de lijn ja/nee, niet over die handsbal. (had ik niet helemaal duidelijk gemaakt zie ik nu)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZByv50BAmNrxwOp-2V2mNcoLPg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NIxmVENh8CaTNRPXcTCfBYZa.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
De schade kan nog meevallen als zaterdag Noorwegen wint van Turkije.
En als wij het op kunnen brengen om te winnen van de Noren vallen de uitslagen tussen deze 3 grootste teams, alle tegen elkaar weg als het ware.

Er zijn nog genoeg wedstrijden te gaan maar zo'n misstap als gisteren kan eigenlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:25:
[...]

Nog steeds niet duidelijk dus ;)
Lijkt mij duidelijk zat als je kijkt waar de voeten staan. Hij staat bijna recht op dan is het afstand hoofd tot de lijn meer dan een maatje 5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:34:
[...]
Liverpool speelde een jaar terug duizend keer sneller dan Ajax ooit kon bijbenen.
Tja, een jaar terug telt niet. Hoeveelste staat Liverpool nu? 7e met exact dezelfde spelersgroep.. ;w

Wijnaldum is typisch zo'n speler die excelleert in een goed draaiend team, zit het tegen dan heb je weinig aan hem. In oranje hetzelfde verhaal. Meneer is vooral gefrustreerd over Qatar enz. Laat je voeten spreken als je zo'n goede voetballer ben zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
De Duitsers hebben nu ook iets gedaan met Qatar.

Als Nederland nu niets gaat doen staan ze voor paal en zal de media erop reageren, doe je wel iets dan zal de media je ook af maken.

Ze hadden het zo eenvoudig kunnen hebben, als 1e iets doen van de landen. Maar niemand bij Oranje kwam op het idee om gewoon iets op een t-shirt te zetten.
Maar ze vonden het tenslotte ook niet nodig, want de broer van de bondscoach is Qatar expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:19
tweaker2010 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:23:
[...]

Tja, een jaar terug telt niet. Hoeveelste staat Liverpool nu? 7e met exact dezelfde spelersgroep.. ;w
Beetje flauw. Het is van den gekke dat er hier met een "Hollandse school" brilletje wordt beweerd dat een speler die prima het moordende tempo van Liverpool kon volgen niet mee zou kunnen in een Ajax middenveld met Frenkie de Jong als spil.

Het geeft ook exact het probleem van dit Oranje van De Boer weer. Een schromelijke onderschatting van de internationale maatstaven. De idioterie die denkt dat je met een clubfilosofie de hele wereld aan zou kunnen en tegenstanders altijd en overal de wil op zou kunnen leggen, ook al hebben we niet de aanvallende kwaliteit die Duitsland, Spanje, Frankrijk, Portugal, België, Engeland wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:45:
[...]

Beetje flauw. Het is van den gekke dat er hier met een "Hollandse school" brilletje wordt beweerd dat een speler die prima het moordende tempo van Liverpool kon volgen niet mee zou kunnen in een Ajax middenveld met Frenkie de Jong als spil.

Het geeft ook exact het probleem van dit Oranje van De Boer weer. Een schromelijke onderschatting van de internationale maatstaven. De idioterie die denkt dat je met een clubfilosofie de hele wereld aan zou kunnen en tegenstanders altijd en overal de wil op zou kunnen leggen, ook al hebben we niet de aanvallende kwaliteit die Duitsland, Spanje, Frankrijk, Portugal, België, Engeland wel hebben.
Het probleem met Wijnaldum is dat hij niet in de tactiek past. Daarnaast heb ik het gevoel dat hij het team op sleeptouw wil nemen en dat kan hij niet.

Klaassen speelt in een mindere competitie maar past veel beter in dit Oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
1 ding is wel zeker wat mij betreft, dat Brobbey in het eerste van Nederland thuis hoort. Hij heeft in zijn minuten meer laten zien op niveau dan bijvoorbeeld Berghuis in zijn carrière. Het is 100% zeker dat je met Malen / Berghuis het EK / WK nooit gaat winnen. Maar ook niet met het huidige 'systeem' van de Boer. Daarin zakt bijna iedere speler door de ondergrens. In die zin kunnen Malen en Berghuis, en misschien de Roon veel beter presteren dan zij nu doen.

Brobbey kan nog naar Ghana en Ihattaren naar Marokko. Ik zie ze liever bij Nederland komen eerlijk gezegd.

[ Voor 16% gewijzigd door Luxicon op 25-03-2021 22:25 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Deadsy schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:53:
[...]

Het probleem met Wijnaldum is dat hij niet in de tactiek past.
Wtf? Welke tactiek? De tactiek die de Ajax meerderheid hier in het hoofd heeft? De fata morgana van het 443? Welk 433 eigenlijk? De tactiek van het huidige Ajax? Of de tactiek waar De Boer mee is groot gebracht? Er zijn talloze tactieken toch? Welke tactiek hanteren we eigenlijk bij Oranje? En maakt De Boer eigenlijk wel de juiste keuze in die tactiek? Moet hij juist niet anders gaan spelen?

Het idee dat een speler die bij een CL of PL winnaar een basisplaats heeft niet mee zou kunnen in zoiets simpels als de tactiek van Oranje is bezopen. Wat hier gebeurt is karaktermoord plegen op een speler omdat hij zijn opleiding niet heeft genoten bij Ajax. Wat hier gebeurt is het hooghouden van die stompzinnige illusie dat Ajax-spel anno 2021 iets unieks zou zijn, dat Ajax het voetbal anno 2021 nog steeds heeft heruitgevonden.

Onzin. Ajax is veruit de beste ploeg van de eredivisie met de beste trainer en het meeste geld om daarmee de spelers te kunnen halen die precies in het elftal passen. Maar in hoeverre is dat zoveel anders dan ploegen in Spanje, Duitsland, Engeland, Italië of Frankrijk die ook met druk naar voren spelen? Niets, behalve dat we er hier in Nederland dan het stickertje "Ajax-school" opplakken. Terwijl Ajax anno 2021 juist zo succesvol is omdat men toegevoegde waarde van buiten heeft gehaald. In de vorm van trainers (Bosz, Ten Hag) en spelers die iets meebrengen dat Ajax zelf niet had.

En dit is Oranje. En Oranje zou zijn tactiek aan moeten passen aan de spelers, waar ze ook vandaan komen. Bedenk ook dat de meest succesvolle Oranje ploegen de ploegen waren die uit verschillende vaatjes tapten. In 1974 Feyenoorders en Ajacieden, in 1988 Ajacieden en PSV-ers, net als in 1998. Dat maakt je als team ook veel sterker dan het vasthouden aan de illusie van een eenzijdige filosofie die in Oranje nog nooit gewerkt heeft.

Van Gaal, van Basten gingen er ook mee op hun bek. Ze wilden "speciaal" zijn en verklaarden hun systeem heilig maar ze boekten uiteindelijk pas succes toen ze de mores van het interland voetbal accepteerden en gingen spelen naar de mogelijkheden van de beschikbare spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:26:
[...]

Wtf? Welke tactiek? De tactiek die de Ajax meerderheid hier in het hoofd heeft gehaald? De fata morgana van het 443? Welk 433 eigenlijk? De tactiek van het huidige Ajax? De tactiek waar De Boer mee is groot gebracht? Er zijn talloze tactieken toch? Welke tactiek hanteren we eigenlijk bij Oranje? En maakt De Boer eigenlijk wel de juiste keuze in die tactiek? Moet hij juist niet anders gaan spelen?

Het idee dat een speler die bij een CL of PL winnaar een basisplaats heeft niet mee zou kunnen in zoiets simpels als de tactiek van Oranje is bezopen. Wat hier gebeurt is karaktermoord plegen op een speler omdat hij zijn opleiding niet heeft genoten bij Ajax. Wat hier gebeurt is het hooghouden van die stompzinnige illusie dat Ajax-spel anno 2021 iets unieks zou zijn, dat Ajax het voetbal anno 2021 nog steeds heeft heruitgevonden.

Onzin. Ajax is veruit de beste ploeg van de eredivisie met de beste trainer en het meeste geld om daarmee de spelers te kunnen halen die precies in het elftal passen. Maar in hoeverre is dat zoveel anders dan ploegen in Spanje, Duitsland, Engeland, Italië of Frankrijk die ook met druk naar voren spelen? Niets, behalve dat we er hier in Nederland dan het stickertje "Ajax-school" opplakken. Terwijl Ajax anno 2021 juist zo succesvol is omdat men toegevoegde waarde van buiten heeft gehaald. In de vorm van trainers (Bosz, Ten Hag) en spelers die iets meebrengen dat Ajax zelf niet had.

En dit is Oranje. En Oranje zou zijn tactiek aan moeten passen aan de spelers, waar ze ook vandaan komen. Bedenk ook dat de meest succesvolle Oranje ploegen de ploegen waren die uit verschillende vaatjes tapten. In 1974 Feyenoorders en Ajacieden, in 1988 Ajacieden en PSV-ers, net als in 1998. Dat maakt je als team ook veel sterker dan het vasthouden aan de illusie van een eenzijdige filosofie die in Oranje nog nooit gewerkt heeft.

Van Gaal, van Basten gingen er ook mee op hun bek. Ze wilden "speciaal" zijn en verklaarden hun systeem heilig maar ze boekten uiteindelijk pas succes toen ze de mores van het interland voetbal accepteerden en gingen spelen naar de mogelijkheden van de beschikbare sprelers.
De Boer is een slechte coach, denk dat niemand hier wat anders zal zeggen.

Wijnaldum krijgt in de opbouw de bal, en inplaats van dat hij hem door tikt gaat hij ermee lopen. De ruimtes worden klein en hij loopt zichzelf vast.
Wat hij moet doen is de bal door tikken, dan zelf naar voren gaan zodat hij aanspeelbaar is voor de combinatie en er een extra man is.

Op momenten waar je een mooie situatie had kunnen creeeren begon Wijnaldum het spel te vertragen in plaats van te versnellen.

Nja misschien kun je ook gewoon zeggen dat hij geen overzicht heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Deadsy
Het ligt dus niet aan Wijnaldum maar aan de tactiek. Geen enkele speler functioneer nu, zelfs De Jong was matig. De spelers worden niet op hun kracht benut.

De Boer moet terug naar de tekentafel. Het mag allemaal wel wat opportunistischer. Als ik Malen als een soort linksbuiten zie meeverdedigen denk ik waarom? Zo speelt hij bij PSV nooit. Stel dan gewoon geen linksbuiten op en gun Wijndal die flank. Maar het is zo klinisch volgens het 433 boekje. Daarin was Koeman dus flexibeler.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dus als Wijnaldum niet presteert gaan we ons verschuilen achter tactiek of het gebrek aan tactiek?
Als Krul een slechte wedstrijd keept, wijzen we toch ook niet naar tactiek?

Om te stellen dat De Boer terug moet naar de tekentafel vind ik ook kort door de bocht. Hoeveel wedstrijden heeft dit team in deze samenstelling gespeeld?
Het ontbrak de spelers aan inzet, motivatie om te winnen hadden de Turken genoeg en vooral daarom hebben ze gewonnen. Dat hele tactische spelletje moeten we niet groter maken dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
tweaker2010 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:49:
Dus als Wijnaldum niet presteert gaan we ons verschuilen achter tactiek of het gebrek aan tactiek?
Als Krul een slechte wedstrijd keept, wijzen we toch ook niet naar tactiek?

Om te stellen dat De Boer terug moet naar de tekentafel vind ik ook kort door de bocht. Hoeveel wedstrijden heeft dit team in deze samenstelling gespeeld?
Het ontbrak de spelers aan inzet, motivatie om te winnen hadden de Turken genoeg en vooral daarom hebben ze gewonnen. Dat hele tactische spelletje moeten we niet groter maken dan het is.
Het gaat erom dat er heel selectief naar spelers gewezen wordt. Was er iemand goed gisteren?

En die tactiek van De Boer is niet van gisteren. Tegen Bosnië en Polen was het ook al gatenkaas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 13:11
Volgens mij was het grootste probleem gister gewoon de motivatie. Ik heb geen enkele speler op het veld gezien die er zin in had en er voor wilde gaan. Hooguit misschien Klaassen en (L) De Jong toen ze er in kwamen.

Daarnaast wist De Boer dat hij anderhalve dag zou hebben om het neer te zetten, dat was al maanden bekend. Op zo'n moment is het je rol als bondscoach toch om te kijken wie er rond de wedstrijd fit en in vorm zijn. Dat zijn dan de spelers waar je het mee gaat doen.

Vervolgens ga je dan kijken hoe je die spelers samen kan laten werken. Misschien is dat wel in een 433 opstelling, misschien is het wel een 531, of noem eens wat geks een 42222.

In mijn ogen valt het ten eerste de spelers aan te rekenen dat ze gewoon geen inzet lijken te tonen. Als je geen zin hebt om voor Oranje uit te komen, prima, dan wordt je gewoon niet geselecteerd.
Ten tweede had De Boer in mijn ogen veel meer kunnen doen met het materiaal wat hij heeft. Je weet dat je als bondscoach een bij elkaar samengeraapt zooitje gaat krijgen die normaal niet samenspelen, probeer dat dan ook niet in 3 dagen voor elkaar te krijgen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
De opstellingen van de laatste drie uitwedstrijden van bondscoach Ronald Koeman

Estland, Wit-Rusland en Noord-Ierland

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUfHoR10oeejUfiR7WMuHHTSKW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UIT0ewZ8mpZjVAZez8FvTy14.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 21:18

snmght

imho dan he

tweaker2010 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:49:
Hoeveel wedstrijden heeft dit team in deze samenstelling gespeeld?
Inmiddels 1 teveel.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Zullen we onze fantasie eens de vrije loop laten en een andere selectie en opstelling neerpennen? Ik zou zelf deze wel eens willen zien (rekening houdende met blessures Van Dijk en Cillessen). Simpelweg omdat we geen behoorlijke vleugelspelers hebben. Depay vlak achter de twee spitsen.

Stekelenburg

Dumfries | De Ligt | De Vrij | Blind

Wijnaldum | Gravenberch

De Jong (F)

Depay

Weghorst | De Jong (L)

[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 26-03-2021 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
snmght schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:53:
Zullen we onze fantasie eens de vrije loop laten en een andere selectie en opstelling neerpennen? Ik zou zelf deze wel eens willen zien (rekening houdende met blessures Van Dijk en Cillessen). Simpelweg omdat we geen behoorlijke vleugelspelers hebben. Depay vlak achter de twee spitsen.
Jij wil 4-2-1-1-2 spelen aanstaande zaterdag tegen Letland ? Twee kapstokken en alles door het midden ?

Waarom stel je De Vrij en Weghorst op? Die zitten niet bij de selectie.

De vleugels in de EURO kwalificatie waren

Babel 5x basis
Promes 4x
Bergwijn 3x
Malen 1x
Berghuis 1x
Depay 1x
Stengs 1x

Er kan prima 4-3-3 worden gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-09 19:50

Stekelenburg

Wijnaldum | Gravenberch

De Jong (F)

Depay

Weghorst | De Jong (L)
Dat wordt voorin veel te statisch, met 2 spitsen die volledig afhankelijk zijn van de aanvoer die ze krijgen, zonder dat er spelers staan die die aanvoer kunnen verzorgen.

Als we toch uit spelers gaan kiezen die er nu niet bij zijn zou ik opteren voor:

Cillissen

Timber | De Ligt | Van Dijk | Blind

De Jong | Gravenberch

Klaassen

Berghuis | De Jong | Depay

Ik denk dat Cillissen op dit moment nog steeds de beste keeper van NL is. Stekelenburg had vroeger absoluut de kwaliteiten, maar in de 10 wedtsrijden die hij tot nu toe weer heeft gespeeld is hij naar mijn mening niet voldoende getest om te kunnen zeggen dat hij weer onder de lat moet staan. Krul had vandeweek een slechte dag, maar hoort nog steeds bij de top 3. Drommel en Bijlow zijn talenten voor de toekomst, maar horen er nu nog niet bij wat mij betreft.

Qua verdediging ben ik dit seizoen onwijs gecharmeerd geraakt van Timber blijft rustig, kan prima verdedigen, en heeft ook drang naar voren. Is wat mij betreft verdedigend gelijk aan Dumfries, en aan de bal beter. Karsdorp heb ik weinig van gezien, en Tete is meer een pure verdediger. Het centrum is wat mij betreft duidelijk. Die 2 zijn onomstreden, met de Vrij als back-up. Links heb ik nu gekozen voor Blind, omdat die voetballend een absolute meerwaarde is. Wijndal vind ik nog wat druistig, van Aanholt is ook een alternatief. Ligt er net aan welke accenten je wilt leggen tegen een bepaalde tegenstander.

Op het middenveld is Frenkie natuurlijk onmisbaar, en naast hem kies ik voor voetbal met Gravenberch. De Roon is hier een verdedigend ingesteld alternatief, en eventueel kan Wijnaldum als box-to-box variant worden gebruikt. Op 10 kies ik voor de werklust en loopvermogen van Klaassen. Het is hetzelfde type als Wijnaldum die hier ook kan staan, alleen vind ik Davy een iets intelligentere speler.

Voorin wordt het het moeilijkst. We ontberen hier simpelweg de klasse waar we vroeger wel verwend mee waren. Hier hadden net zo goed 3 andere namen kunnen staan, maar je moet toch iets kiezen. Omdat ik voor de Jong koos in de punt, moet ik aanvoer garanderen, en daaruit volgt Berghuis. Depay mag van mij een toontje lager zingen en krijgt een vrije rol op links. Hij is wat mij betreft niet de messias die hij zelf denkt te zijn. Overigens wordt hij bij het eerste overbodige hakje direct gewisseld. ;)
Tegen sterke tegenstanders kan je ook Malen in de punt zetten, om het met zijn snelheid te proberen. Los van zijn huidige vormcrisis denk ik dat dat in de toekomst wel zijn positie gaat zijn. Gakpo, Lang, Stengs en Brobbey zijn ook namen voor de toekomst als ze zich op niveau blijven ontwikkelen. Weghorst zie ik te weinig van om een eerlijk oordeel over te kunnen vellen. Zijn statistieken zijn goed, maar wat ik nog weet van zijn tijd in NL vond ik het niet echt een wonderspits. Wat dat betreft vind ik het nog steeds jammer dat Janssen zo geflopt is bij de Spurs. Die had bij de juiste ontwikkeling jaren de vaste spits kunnen worden in NL.

Just my 2 cts. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Deadsy schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:31:
[...]

Wijnaldum krijgt in de opbouw de bal, en inplaats van dat hij hem door tikt gaat hij ermee lopen. De ruimtes worden klein en hij loopt zichzelf vast.
Dat lopen kan ook als nut hebben om spelers naar je toe te trekken. Als je daarna de pass verder weg geeft, kan er op dat moment meer ruimte zijn doordat veel spelers van de tegenstander al naar de bal liepen.

Probleem is alleen dat weer het gros van de Nederlandse spelers in en naar de bal toekomen waardoor je zelf als het ware de ruimtes klein houdt.
Er moet, al was het maar als afleiding, veel meer diep worden gelopen. Wat jij ook zei, doorlopen.
Je moet een tegenstander uit elkaar trekken als het ware.

Dat balbezit en rondtikken van de Boer werkt niet altijd tegen elk team.

Grootste probleem is eigenlijk dan de Roon.
Daar waar je nl kunt passen over een 25 meter om het spel snel te verleggen , gaat hij er steeds tussen staan als extra trage doorschakel. En verdedigend is het helaas ook geen Nigel de Jong of Davids.

Komt bij dat sowieso het doorspelen zo op zijn dooie gemak gaat, dat de tegenstander bijna lopend mee kan lopen om te verdedigen.
En dat was het grootste manco, de vertragende en slome gedoe vooral in de diepte voordat er door getikt wordt.
Daardoor kom je niet door een woud van Turken want ze hebben dan al lang geanticipeerd.

En dat deden de Turken wel beter als Nederland in de counter : elke doortik bal werd niet nagedacht maar snel en goed gehandeld.

Van Hanegem zei het prima.. "Op hun dooie gemak". Zie hier dan ook het gebrek aan motivatie waar ik van te voren al bang voor was. En dat is nu mi het probleem van de Boer, te veel hangen in technische oplossingen terwijl je ook wat gezag moet hebben als bondscoach.

Ik vind ook dat er sowieso een echte target man dan in het team hoort. Luuk de Jong of Weghorst.
Bij gebrek aan diepe centrum spits kunnen de centrale verdedigers van de tegenstander gewoon lekker rugdekking geven aan de rest van hun verdediging. Hierdoor wordt het nog moeilijker om er door te komen.

Overigens, als Malen wél weer zijn doeltreffendheid terug heeft gevonden, vind ik hem nog steeds een topper. Hij is wel een spits die de kansen ziet. Kan Depay nog wat van leren.

Malen wordt volgens mij gewoon de kop ingedrukt bij psv door dat rare beleid van Schmit.
Zo'n jongen mist nu dat stukje vertrouwen om die ballen keihard in de touwen te rossen zoals hij heeft bewezen te kunnen.

Tot zover mijn lange analyse :)

[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 26-03-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Malfunctions dat is een erg mooie opstelling!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
De Ligt: ’Spelers Oranje komen zaterdag met statement’

Noem me cynisch maar ik verwacht hier niet veel van. Tenzij het is we doen onze sportieve plicht door ons niet te kwalificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

strafschop schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:43:
[...]

Jij wil 4-2-1-1-2 spelen aanstaande zaterdag tegen Letland ? Twee kapstokken en alles door het midden ?

Babel 5x basis
Promes 4x
Bergwijn 3x
Malen 1x
Berghuis 1x
Depay 1x
Stengs 1x

Tsja ik zie op Depay na alleen maar op zijn best middelmatige wingers, zeker kijkende naar huidige vorm.

We hebben geen kaliber Van Dijk of Frenkie de Jong in de aanval lopen. Ik zie ook niet wie daar de komende jaren verandering in moet gaan brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

strafschop schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:43:
[...]

Babel 5x basis
Promes 4x
Bergwijn 3x
Malen 1x
Berghuis 1x
Depay 1x
Stengs 1x

Haal Babel en Promes hier even weg en we kunnen praten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
RodeStabilo schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:48:
De Ligt: ’Spelers Oranje komen zaterdag met statement’

Noem me cynisch maar ik verwacht hier niet veel van. Tenzij het is we doen onze sportieve plicht door ons niet te kwalificeren.
Doe dan niets. Nu ook nog met een "statement" komen is nog slapper dan gewoon meedoen. Ze hebben alle kansen gehad om een statement te maken en het toernooi te boycotten. Hoefden ze niet eens zelf te verzinnen, de oproep was er. En nu ineens ook stoer doen nadat Noorwegen en Duitsland wel hele kleine balletjes getoond hebben.... Ik ga wel korfbal kijken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:26:
Ze hebben alle kansen gehad om een statement te maken en het toernooi te boycotten.
Nee, we weten allemaal waarom natuurlijk. Dezelfde reden dat een Lewis Hamilton wel voor BLM is (en terecht, make no mistake) maar geen signaal af zal geven over menserechten in de landen waar hij racet. Maar goed, dat is een andere discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Berghuis erin heb je weinig aan. Komt niet zijn man voorbij, draait naar binnen waar het al druk is.

Dat statement van Nederland is ook voor de bühne.
Maar ok, enige positieve is dat ze nu wel iets doen.

Eigenlijk moeten teams iets doen waarbij ze Qatar een hak kunnen zetten afgezien van niet meedoen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Allemaal een zomers geklede vrouwelijke team arts meenemen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Harribo schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:40:
[...]

Berghuis erin heb je weinig aan. Komt niet zijn man voorbij, draait naar binnen waar het al druk is.
Wat is het alternatief?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:50
Geen klassieke buitenspelers opstellen?

Stekelenburg (of Cilessen)
Dumfries | De Vrij | De Ligt | Blind | Wijndal
Wijnaldum | De Jong
Klaassen (of Van De Beek)
Depay | Malen

3-5-2 bij balbezit, 5-3-2 als de ander de bal heeft. Blind gepositioneerd kort voor de verdediging als verbindingsspeler (beetje moeilijk weer te geven hierboven). Laat die twee voorin rustig zwerven. Malen mag ook Brobbey zijn, maar die zit niet bij de selectie. De Vrij kan er nu even niet bij zijn, maar zodra hij terug is opstellen. Rechtsback mag ook een ander zijn, maar draven langs de zijlijn kan Dumfries wel (zijn voortzettingen zijn vaak een beetje kut, maar als hij het simpel houdt...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Stekelenburg

Wijnaldum | Gravenberch

De Jong (F)

Depay

Weghorst | De Jong (L)
Weghorst is bij zijn club in vorm maar wordt ook gehyped dus het is zeer de vraag of hij het in oranje ook kan waarmaken. Zo zijn er meer maar ik zie Weghorst weinig meer toevoegen tov andere spelers. Vergeet niet dat hij ook al 28 jaar is, dus om hem nu een grote toekomst te zien in oranje waag het te betwijfelen.

En Luuk de Jong komt ook tekort voor oranje. Als pinchhitter is het leuk, maar als basisspeler?
Als dit de beste aanvallers zijn die we op kunnen stellen, moeten we ons serieus zorgen gaan maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
autje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:39:
[...]

Geen klassieke buitenspelers opstellen?

Stekelenburg (of Cilessen)
Dumfries | De Vrij | De Ligt | Blind | Wijndal
Wijnaldum | De Jong
Klaassen (of Van De Beek)
Depay | Malen

3-5-2 bij balbezit, 5-3-2 als de ander de bal heeft. Blind gepositioneerd kort voor de verdediging als verbindingsspeler (beetje moeilijk weer te geven hierboven). Laat die twee voorin rustig zwerven. Malen mag ook Brobbey zijn, maar die zit niet bij de selectie. De Vrij kan er nu even niet bij zijn, maar zodra hij terug is opstellen. Rechtsback mag ook een ander zijn, maar draven langs de zijlijn kan Dumfries wel (zijn voortzettingen zijn vaak een beetje kut, maar als hij het simpel houdt...).
Ik snap de opstelling, maar ben zelf geen fan van 2 spitsen. Je komt dan eigenlijk altijd stootkracht tekort.

Er is met het huidige spelersmateriaal gewoon te weinig kwaliteit om een competitieve ploeg op te stellen. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
5-3-2 met een loper achter de spitsen.

Gaat dat werken tegen teams die de bus parkeren?

Volgens mij heeft Oranje daar uitsluitend slechte ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
strafschop schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:20:
5-3-2 met een loper achter de spitsen.

Gaat dat werken tegen teams die de bus parkeren?

Volgens mij heeft Oranje daar uitsluitend slechte ervaringen mee.
Tegen teams die de bus parkeren heb je voornamelijk de bal en is het 3-5-2. Dan kun je er wel meer van voren hebben, maar dan wordt het erg vol. Met deze mensen heb je dan wel genoeg voetballend vermogen in je ploeg, ook op de flanken, (minus Dumfries, maar haal gerust Rensch erbij :P) om daar doorheen te kunnen spelen, en kun je eventueel van de zijkant meer gaan pompen. Dan zou ik misschien niet meer voor Malen kiezen maar voor Brobbey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Malfunctions schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Ik snap de opstelling, maar ben zelf geen fan van 2 spitsen. Je komt dan eigenlijk altijd stootkracht tekort.

Er is met het huidige spelersmateriaal gewoon te weinig kwaliteit om een competitieve ploeg op te stellen. :-(
We hebben voorin sowieso weinig stootkracht, het is onze zwakste linie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Dat hadden ze woensdag toch al gedaan? :+
Oranje komt met Qatar-statement: ‘Dat hebben we gisteren besloten’

,,Ik kan een primeurtje geven. We gaan wat doen in die richting. Wat het is? Dat zien jullie morgen”, zei Matthijs de Ligt vrijdag na de training.
Letse horeca koopt alvast extra bier in...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Cillissen
Timber Van Dijk De Ligt De Vrij Blind
Gravenberch Frenkie
Wijnaldum
Depay Malen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 17:37
Ankona schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:26:
[...]

Doe dan niets. Nu ook nog met een "statement" komen is nog slapper dan gewoon meedoen. Ze hebben alle kansen gehad om een statement te maken en het toernooi te boycotten. Hoefden ze niet eens zelf te verzinnen, de oproep was er. En nu ineens ook stoer doen nadat Noorwegen en Duitsland wel hele kleine balletjes getoond hebben.... Ik ga wel korfbal kijken.
Maar wat dacht je van een NOS die het straks allemaal uitzend? Ook die houden braaf hun mond, of sponsoren, allemaal keurig stilletjes :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:40
Iedereen alweer zin om het slechtste Oranje ooit vanavond weer te zien aanmodderen? Zes uur is hier een lastige tijd dus ik kijk weer niet. Als Letland een kans heeft om te winnen dan is het vanavond.
Mark31 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:44:
Cillissen
Timber Van Dijk De Ligt De Vrij Blind
Gravenberch Frenkie
Wijnaldum
Depay Malen
Weghorst voor Malen en Klaassen voor Wijnaldum. Waarom Klaassen? Dat heeft ie woensdag wel laten zien.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
ephymerous schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:27:
Iedereen alweer zin om het slechtste Oranje ooit vanavond weer te zien aanmodderen? Zes uur is hier een lastige tijd dus ik kijk weer niet. Als Letland een kans heeft om te winnen dan is het vanavond.

[...]

Weghorst voor Malen en Klaassen voor Wijnaldum. Waarom Klaassen? Dat heeft ie woensdag wel laten zien.
Ik vind wijnaldum beter, weghorst is ook een optie.

Vermoedelijk opstelling vanavond:
Krul Dumfries De Ligt Blind Wijndal wijnaldum Frenkie Klaassen Berghuis de jong Depay.

Dit elftal moet kunnen winnen van Letland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
Mark31 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:57:
[...]

Ik vind wijnaldum beter, weghorst is ook een optie.

Krul Dumfries De Ligt Blind Wijndal wijnaldum Frenkie Klaassen Berghuis de jong Depay.

Dit elftal moet kunnen winnen van Letland
Erg dat je dat in een bijna onzekere stelling moet formuleren tegenwoordig :+

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00

gws24

Thinking is hard!

Mark31 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:57:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27BENrI7V8Pq05bvFj5ursBilrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c80DNUG7xBq3ujzVcvmS4Lr4.png?f=fotoalbum_large

Goed voorspeld!

[ Voor 26% gewijzigd door gws24 op 27-03-2021 16:53 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:32
Het wordt zo al lachwekkender dat Weghorst niet mee is, ik kan dit niet serieus nemen als basisplek (de reden was dat Luuk een betere Pinchhitter was...)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
krissie100 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:06:
Het wordt zo al lachwekkender dat Weghorst niet mee is, ik kan dit niet serieus nemen als basisplek (de reden was dat Luuk een betere Pinchhitter was...)
Depay, De Jong en Berghuis... als dat de voorhoede was van Ajax dan was ik zwaar teleurgesteld.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Potverdorieme, ben niet zo van Nederlands elftal voetbal (met name kwalificatie wedstrijden) maar als ik nu de mensen in he stadion zie, ben ik wel jaloers.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Wat een statement!!!!

Ik denk dat Qatar zich nu wel achter hun oren gaat krabben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
remco112 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:54:
Wat een statement!!!!

Ik denk dat Qatar zich nu wel achter hun oren gaat krabben!
Het is vooral zo belangrijk en indrukwekkend dat ze het bij hun 2e wedstrijd doen en niet tijdens de 1e.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Zal el capo Wijnaldum wel bedacht hebben, was ie tijdens de persconferentie nu wel in vorm? :+

/edit
Of zal dit weer een verkapt BLM dingetje zijn?

[ Voor 60% gewijzigd door ephymerous op 27-03-2021 17:59 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
ephymerous schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:55:
Zal el capo Wijnaldum wel bedacht hebben, was ie tijdens de persconferentie nu wel in vorm? :+

/edit
Of zal dit weer een verkapt BLM dingetje zijn?
Vraag me af of ze goedkeuring gevraagd hebben aan Ronald de Boer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die auto met de bal....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112
Liam Kelly zat erin!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Dus jij schaamde je ook?
Laat het dan door een kind brengen met een shirt aan waar groot VW op staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:01:
[...]

Dus jij schaamde je ook?
Niet zo erg als voor Frank Snoeks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
Memphis wil er weer de grote Memphis show van maken hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Investig8or

What goes up, could come down

Memphis, ga eens zelf jongen!
Oh, wacht...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
Investig8or schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:11:
Memphis, ga eens zelf jongen!
Oh, wacht...
Ik heb nog geen seconde van de wedstrijd gezien, maar weet 100% zeker dat dit een ergerpunt gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Turkije staat 0-1 voor tegen Noorwegen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
remco112 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:11:
Memphis wil er weer de grote Memphis show van maken hoor.
Pas op Remco, geen commentaar op de grote sterren Memphis en Wijnaldum :o

Maar inderdaad, een teamspeler is het ook vandaag weer niet. Hij zal toch niet serieus naar Barcelona gaan?

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
ephymerous schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:13:
[...]

Pas op Remco, geen commentaar op de grote sterren Memphis en Wijnaldum :o

Maar inderdaad, een teamspeler is het ook vandaag weer niet. Hij zal toch niet serieus naar Barcelona gaan?
Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand anders dan Koeman daar interesse in hem heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 21:09

Agent47

I always close my contracts.

Lekker weer ouderwets ergeren aan Memphis

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remco112
Zelden heb ik zo weinig gehad met een voetballer als Memphis. Echt alles wat hij doet, roept mij ergernis op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Berghuis zet toch mensen wel heel makkelijk vrij met sommige ballen zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Investig8or

What goes up, could come down

Malfunctions schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:13:
[...]

Ik heb nog geen seconde van de wedstrijd gezien, maar weet 100% zeker dat dit een ergerpunt gaat zijn.
Ik zap er puur per ongeluk langs en dit viel me gelijk weer op. Dus ik zap voor ik me erger snel verder ;)

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
ephymerous schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:51:
[...]

Depay, De Jong en Berghuis... als dat de voorhoede was van Ajax dan was ik zwaar teleurgesteld.
Maar dat is toch niet nieuw? Zeg het eens zonder de naam erbij: we hebben een topspeler uit de top van de Ligue 1, een stuk of drie spelers uit de top van de eredivisie, een bankzitter uit de Spaanse subtop, een speler die wel of niet speelt in de (sub) top van de PL en een oudgediende uit Turkije.

Daar zit gewoon niet onze kracht nu maar we praten steeds wel of dat zo is en ik zie De Boer er ook zo naar handelen. Het gaat al weer steeds over "domineren"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Luuk de Jong opstellen is ook vragen om extra traagheid zeg. Jemig wat zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-09 20:27
Het ziet er nog niet top uit.. een beetje onwennig ondanks de wisselingen. :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Hahaha die houding hoe Depay ff op die speler afloopt: Die passeer ik wel even. #Faal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
D-e-n schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:17:
[...]

Maar dat is toch niet nieuw? Zeg het eens zonder de naam erbij: we hebben een topspeler uit de top van de Ligue 1, een stuk of drie spelers uit de top van de eredivisie, een bankzitter uit de Spaanse subtop, een speler die wel of niet speelt in de (sub) top van de PL en een oudgediende uit Turkije.

Daar zit gewoon niet onze kracht nu maar we praten steeds wel of dat zo is en ik zie De Boer er ook zo naar handelen. Het gaat al weer steeds over "domineren"
I know maar aan zoveel middelmaat in Oranje kan ik maar niet wennen. De voorhoede van Ajax is zoveel sterker, das niet normaal hoor.

En Frank de Boer ergens naar handelen?! :o

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
ephymerous schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:20:
[...]

I know maar aan zoveel middelmaat in Oranje kan ik maar niet wennen. De voorhoede van Ajax is zoveel sterker, das niet normaal hoor.

En Frank de Boer ergens naar handelen?! :o
We moeten nou ook niet doen alsof Ajax een aanval heeft van Europese top hè? Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
In plaats van dat ze bal laten rond gaan en ze Letten laten lopen gooien ze er zelf te veel energie in.
Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.