Dumfries deed bij die voorzet helemaal niets fout, Depay echter heerlijk besluiteloos en krachteloos.
Terranova schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:15:
Memphistochniet
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/KH77eqUoeZP3NsakhsVoefKV.gif?f=user_large)
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Niet optimaal gegeven van Dumfries, maar kom op. Wat matig ingeschoten. Binnenkant voet mag wel wat meer in de hoek.
Memphis moet een grote trap onder zijn..... krijgen...
Ahum
Ahum
Kon niet veel beter van Dumfries.DeKever schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:15:
Niet optimaal gegeven van Dumfries, maar kom op. Wat matig ingeschoten. Binnenkant voet mag wel wat meer in de hoek.
En we gaan toch wel Babel krijgen...

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Los van die tegengoal vind ik Veltman een goede wedstrijd spelen.
Memphis waardeloos als altijd, zie ook deze vrije trap.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Waar is die Memphis mee bezig man man man
Float like a butterfly, sting like a bee.
Memphis is inderdaad altijd waardeloos, alleen soms is ie toch even belangrijk met wat goals en er is ook niet veel beters. Dus ja, 't moet maar
De Boer heeft het toch niet onaardig neer gezet na de rust. Het is dat voorin niet kunnen doordrukken en de Spanjaarden echt pijn doen maar het is best acceptabel wat er nu vertoont wordt.
Nah dat is te makkelijk. Voor zijn blessure was Memphis in veel wedstrijden wel dominant aanwezig en betrokken bij veel van de goals. Nu hij terug is merk je gewoon dat hij er nog niet is met zijn vorm loopt te tobben. Hetzelfde geldt ook voor Promes die speelt ook als een natte krant de laatste tijd terwijl hij vorig jaar wel lekker aan het ballen was samen met Ziyech.Terranova schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:18:
Memphis is inderdaad altijd waardeloos, alleen soms is ie toch even belangrijk met wat goals en er is ook niet veel beters. Dus ja, 't moet maar
[ Voor 62% gewijzigd door Miki op 11-11-2020 22:23 ]
Beetje traag met een stuitje dacht ik, ik zal nog eens kijken. Het was geen slechte bal, dat niet.Quad schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:17:
[...]
Kon niet veel beter van Dumfries.
En we gaan toch wel Babel krijgen...
Ja dat is een beetje het verhaal van Veltman. Tussen de fouten-die-een-goal-opleveren en de domme rode kaarten is het een hele goede voetballer.Malfunctions schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:18:
Los van die tegengoal vind ik Veltman een goede wedstrijd spelen.
Regeren is vooruitschuiven
Volgens mij moet Stengs de bal een keer mee naar bed nemen 's avonds, om de liefde weer nieuw leven in te blazen, want ik zie nu alleen maar onmin met de bal.
Intelligent die Stengs... Ff dat overtredingtje om de counter eruit te halen
Weer te slap memphis
Edit : verbetering Babel komt erin
Weer te slap memphis
Edit : verbetering Babel komt erin
[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 11-11-2020 22:23 ]
Weer zo'n zacht rollertje. Hopelijk gaat de volgende er wel in!
...
Echt what the fuck Memphis, ik neem m'n eerdere woorden terug. Gewoon eruit en laten banken tot ie door heeft dat hij niet de grote ster is
Ik vind Dumfries heel sterk!
Depay erg zwak though. Maar dat is Depay zo lang ik hem ken: wisselvallig.
Depay erg zwak though. Maar dat is Depay zo lang ik hem ken: wisselvallig.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
toch nietTyphone schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:24:
Ah we gaan weer met 11 spelen!
Dat zeg ik al een paar jaar. Veel te hoge eigendunk. Jammer, want hij kan aardig voetballen.Terranova schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:23:
Echt what the fuck Memphis, ik neem m'n eerdere woorden terug. Gewoon eruit en laten banken tot ie door heeft dat hij niet de grote ster is
Hij is wel de grote ster, maar niet feilloos. Dus banken!Terranova schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:23:
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Hoop dat we hem niet verliezen. Dan hebben we het zelfs wel aardig gedaan
Als Memphis de grote ster is, is het duidelijk dat het Nederlands Elftal niet in een al te beste staat is.OMX2000 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:25:
[...]
Hij is wel de grote ster, maar niet feilloos. Dus banken!
Misschien wel, alleen hij loopt erbij alsof hij beter dan messi, ronaldo en Zlatan bij elkaar is. Dan moet je wel presteren. Bij z'n club lukt het wel, maar bij Oranje is het vaak alleen een goaltje hier en daar, maar qua spel is het diva gedragOMX2000 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:25:
[...]
Hij is wel de grote ster, maar niet feilloos. Dus banken!
Memphis is een speler waar je lekker een hekel aan kan hebben. Het is nog altijd een grillige voetballer waar we er weinig van hebben. Als ik De Boer was zou ik in hem blijven investeren en hem zeker niet laten banken ten faveure van Babel.
Nee, zeker niet ten faveure van Babel, we hebben helaas niemand om Depay te kunnen vervangen.DeKever schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:27:
Memphis is een speler waar je lekker een hekel aan kan hebben. Het is nog altijd een grillige voetballer waar we er weinig van hebben. Als ik De Boer was zou ik in hem blijven investeren en hem zeker niet laten banken ten faveure van Babel.
Hij krijgt gewoon wat rust. Het is aan hemzelf dat het geen 'publiekswissel' is.DeKever schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:27:
...
We hebben nou eenmaal niet beter dan Memphis. Dat is helaas waar.DeKever schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:27:
Ik hoop dat het met Malen nog iets wordt.
ramos ambieert een rol in son of anarchy
heel verrassend, 2 armen omhoog bij vrije trap, dan gaat de bal naar....... je raadt het niet....... de 2e paal..... ik snap niet hoe die keeper dat door had... alsof hij het codeboek gelezen heeft
Memphis doet het lekker ibj zijn club maar niet in NL, mogelijk doet Malen het lekker in NL maar niet bij zijn clubsnmght schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:30:
[...]
We hebben nou eenmaal niet beter dan Memphis. Dat is helaas waar.
Ik hoop dat het met Malen nog iets wordt.
Mogen we daar nog even over nadenken?DeKever schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:33:
Hoe wil je hebben?
Luuk de Jong loopt er bij als een kelderklasser, zeker met die "goedkope" plastic schoentjes
Luuk doet het ook beter bij zijn club.
Luuk de Jong voor de 90e minuut alleen voor de keeper zetten is ook volstrekt kansloos. Die scoort op zn vroegst minimaal 5 minuten later
.
Die bal was te zacht. Als die hard en strak komt, is het een goal.
Haha, volgens mij was ie helemaal op. Dat zag er zo intens houterig uit opeensTyphone schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:34:
Luuk de Jong voor de 90e minuut alleen voor de keeper zetten is ook volstrekt kansloos. Die scoort op zn vroegst minimaal 5 minuten later.
Wtf Van de Beek..
Hoe het ook zit, die bal hoor je op zijn minst op doel te krijgen met z'n 2-en.Malfunctions schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:34:
...
Veltman goede pot, Wijndal ook.
Al met al prima
Al met al prima
[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 11-11-2020 22:36 ]
Maar ff serieus, die schoenen van VD Beek en Luuk de Jong. Dat zijn toch echt van die schoenen die een kelderklasser 1 dag voor de wedstrijd heeft moeten kopen en die kleur de enige in z'n maat was.
Goede tweede helft, behalve de afronding.
...
Ja klopt. Toch was een doelpoging leuk geweest.Malfunctions schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:34:
Boeie, als ze er maar mee scorenTerranova schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:36:
Maar ff serieus, die schoenen van VD Beek en Luuk de Jong. Dat zijn toch echt van die schoenen die een kelderklasser 1 dag voor de wedstrijd heeft moeten kopen en die kleur de enige in z'n maat was.
Geen idee, spreek je uit ervaring?Terranova schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:36:
Ik neem aan dat ze wel gewoon professioneel materiaal hebben?
Denk ik ook ja, en dan Krul, Dumfries, de Vrij, Blind, ?? achterin.D-e-n schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:02:
[...]
Niks tegen Klaassen maar Klaassen viel in voor zowat de beste man aan de kant van Oranje.
@toolkist
Middenveld en aanval uit de eerste helft lijkt me de beoogde basis.
Wijndal was denk ik de beste als je het zo kunt noemen. In de zin van, die deed het goed voor zijn status. Stengs ook trouwens.
[ Voor 9% gewijzigd door Luxicon op 11-11-2020 22:38 ]
...
Oh ja, dat zijn hippe nieuwe Adidasjes, Promes liep er afgelopen weekend ook wel op. Maar 't ziet er nit uitsnmght schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:37:
[...]
Geen idee, spreek je uit ervaring?
Denk Dutchy van de Scapino hoor .... Zuinig aan met de coronasnmght schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:37:
[...]
Geen idee, spreek je uit ervaring?
Volgens mij schieten zulke profs toch normaal bijna de keeper lek bij zulke kansen en maken ook een doelpunt..... en nu....alsof er geen deuk in een pakje boter geschoten kon worden, jammer dat ze het met zoveel kansen dat laatste stuk niet afgemaakt hebben.
Zwitserland verloren. Dat dan weer wel.
Met het verlies van van Dijk is het prettig om te zien dat de verdediging het me nog niet eens zo slecht deed. Al met al geen slechte timing voor een nuttige oefenpot voor we weer voor het echt moeten
Er waren ook wel veel wissels en (bewust natuurlijk) een mindere basisopstelling. Met de sterkste 11 starten (ook met de huidige blessures) zal wel een verschil maken denk ik. Ik vond met name Dumfries groot verschil maken.
Ja maar Hateboer voldeed weer niettweakduke schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:41:
Met het verlies van van Dijk is het prettig om te zien dat de verdediging het me nog niet eens zo slecht deed. Al met al geen slechte timing voor een nuttige oefenpot voor we weer voor het echt moeten
Echte Voetbalschoenen zijn zwart met een wit logo van Adidas, Puma of Quick.Terranova schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:36:
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Haha, zo'n purist ben ik ook weer niet. Ik draag zelf schoenen die passen bij m'n tenue. Dat mag van mij ook.ST10©DE schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:46:
[...]
Echte Voetbalschoenen zijn zwart met een wit logo van Adidas, Puma of Quick.
Maar dit is een betere discussie dan over de wedstrijd. Toch een beetje naar gevoel overgehouden na die niet te missen kansen op't einde
Oude vent, de jeugd krijg je echt niet aan de Copa Mundials of Puma Kings. Ik zou zelf niets anders willen maar ja, hoe gekker de kleuren hoe beter en uiteraard liefst zonder veters.ST10©DE schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:46:
[...]
Echte Voetbalschoenen zijn zwart met een wit logo van Adidas, Puma of Quick.
Dit gaat helemaal niks worden zolang De Boer aan het roer staat. Hier was ik al bang voor
Hadden altijd een buitenlandse coach moeten nemen die ook daadwerkelijk weet wat het is om op eindtoernooien te spelen en/of prijzen te pakken in plaats van deze flapdrol. Dat zeg ik als Ajacied.
De eindpass was tweemaal erg matig.route99 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:38:
Volgens mij schieten zulke profs toch normaal bijna de keeper lek bij zulke kansen en maken ook een doelpunt..... en nu....alsof er geen deuk in een pakje boter geschoten kon worden, jammer dat ze het met zoveel kansen dat laatste stuk niet afgemaakt hebben.
Ik vond het vervolg nog matiger...
Dat is altijd al het probleem bij Dumfries. Aan inzet geen gebrek. Blijft maar gaan langs die lijn. Maar zijn voorzetten zijn in 99% van de gevallen erg matig. En dat terwijl dat doorbreken langs de zijlijn altijd als pluspunt wordt genoemd als hij opgesteld wordt. Maar helaas gok je dan op die ene procent. Erg jammer. Ook jammer dat het in de afgelopen jaren geen steek beter geworden is. Desalniettemin nog altijd beter dan Hateboer.
Dat mag je vinden. Het begint toch echt met de pass. Als die op maat is dan kunnen Depay en De Jong gewoon fatsoenlijk afdrukken. Doordat die pass niet goed is, moeten ze eerst herstellen en dat kost handingstijd en laat dat nou net iets zijn wat in een wedstrijd schaars is. Kunnen we De Jong verwijten dat zijn handelingssnelheid te laag is? Dat weten we toch? Hij krijgt gewoon heel weinig bruikbare ballen, die aansluiten op zijn kwaliteiten en De Jong is geen spits als Van Basten, Bergkamp, Kluivert of Van Nistelrooy (ja, we zijn best verwend geweest) die de kwaliteit heeft om een halve kans tot een goal te promoveren.route99 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:05:
Ik vond het vervolg nog matiger...
Depay kreeg meer tijd om iets goeds met een matige pass te doen maar lukte het ook niet. Dat vind ik hem meer te verwijten dan in de situatie waar De Jong in zat.
Jep. Het houdt aan de zijkanten wat betreft voorzetten (of het nou hoge of lage zijn) gewoon te wensen over. Zowel van buitenspelers (deels ook als gevolg van speelwijze) maar ook van middenvelders of opkomende backs. Maar goed het is altijd makkelijker om degene die bal er niet inschiet de schuld te geven. Of aan de andere kant de keeper die een bal niet pakt dan de veldspelers die hun taken niet goed uitvoeren.P.O. Box schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:19:
[...]
Dat is altijd al het probleem bij Dumfries. Aan inzet geen gebrek. Blijft maar gaan langs die lijn. Maar zijn voorzetten zijn in 99% van de gevallen erg matig. En dat terwijl dat doorbreken langs de zijlijn altijd als pluspunt wordt genoemd als hij opgesteld wordt. Maar helaas gok je dan op die ene procent. Erg jammer. Ook jammer dat het in de afgelopen jaren geen steek beter geworden is. Desalniettemin nog altijd beter dan Hateboer.
Bij de Belgen lukt dat wel, terwijl er eerst nog uitgekapt moest worden ook (iig 1 geval). En dat kost helemaal veel tijd, maar je dwingt zelf wel ruimte af.
https://sporza.be/nl/matc...witserland~1597330140312/
https://sporza.be/nl/matc...witserland~1597330140312/
Dat laatste miste ik bij de NL kansen, het waren softie schoten. Bij een venijnig schot maar het goed verdedigen daarvan door de Spanjaarden had ik niet gereageerd.Twintig minuten voor het einde slaat Michy Batshuayi voor de tweede keer genadeloos toe
[ Voor 15% gewijzigd door route99 op 12-11-2020 08:05 ]
Was het wel de juiste maat? Valt mij op dat bij het betaald voetbal de schoenen erg vaak uit gaan bij een lichte overtreding. Iets wat je normaal alleen bij het pupillen voetbal ziet waar schoenen flink op de groei gekocht worden en die kinderen ze niet strak kunnen strikken.Terranova schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:36:
alles kan off-topic
Sommigen hier lijken het geheugen van een goudvis te hebben:
Memphis was onder Koeman veruit de belangrijkste aanvaller van Oranje.
Hij was direct betrokken bij 60% (!) van de doelpunten van Oranje in de 1563 speelminuten die hij maakte onder Koeman, d.m.v. 11 goals en 12 assists. Waaronder acht assists tijdens de EK-kwalificatiecampagne, wat geen enkele andere speler in die kwalificatie beter deed.
Sowieso is er een wereld van verschil bij de huidige cijfers van Memphis bij Oranje dan in zijn beginperiode.
In zijn eerste 25 interlands was hij direct betrokken bij 7 goals (3 goals en 4 assists), bij de 25 interlands daarna was hij echter direct betrokken bij 28 (!) goals (14 goals en 14 assists).
Onder De Boer is hij nog niet zo enorm belangrijk, maar hij gaf wel de assist bij de 1-1 tegen Italië.
Al moet ik zeggen dat heel Oranje niet in topvorm lijkt dankzij De Boer.
Bij Lyon zijn Memphis zijn cijfers overigens ook geweldig, maar dat zal ik hier achterwege laten omdat het onderwerp Oranje is.
En dit is nog zo’n pareltje:
Wat betreft gisteren; met zijn pass op Memphis was niets mis, zijn pass op De Jong was echter net niet hard genoeg.
Terranova schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:18:
Malfunctions schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:18:
Deze posts zijn dermate onzinnig dat ik even de cijfers erbij pak.Terranova schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:27:
maar bij Oranje is het vaak alleen een goaltje hier en daar, maar qua spel is het diva gedrag
Hij was direct betrokken bij 60% (!) van de doelpunten van Oranje in de 1563 speelminuten die hij maakte onder Koeman, d.m.v. 11 goals en 12 assists. Waaronder acht assists tijdens de EK-kwalificatiecampagne, wat geen enkele andere speler in die kwalificatie beter deed.
Sowieso is er een wereld van verschil bij de huidige cijfers van Memphis bij Oranje dan in zijn beginperiode.
In zijn eerste 25 interlands was hij direct betrokken bij 7 goals (3 goals en 4 assists), bij de 25 interlands daarna was hij echter direct betrokken bij 28 (!) goals (14 goals en 14 assists).
Onder De Boer is hij nog niet zo enorm belangrijk, maar hij gaf wel de assist bij de 1-1 tegen Italië.
Bij Lyon zijn Memphis zijn cijfers overigens ook geweldig, maar dat zal ik hier achterwege laten omdat het onderwerp Oranje is.
99%P.O. Box schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:19:
Dat is altijd al het probleem bij Dumfries. Aan inzet geen gebrek. Blijft maar gaan langs die lijn. Maar zijn voorzetten zijn in 99% van de gevallen erg matig.

Wat betreft gisteren; met zijn pass op Memphis was niets mis, zijn pass op De Jong was echter net niet hard genoeg.
Als de bal goed strak en hard wordt voorgegeven dan hoef je als spits alleen maar met binnenkant voet er tegenaan de lopen. De ballen die daaruit voorkomen zijn praktisch onhoudbaar voor een keeper.route99 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:38:
De eerste bal van Memphis had een vervelende stuit waardoor hij deze eerst moest controleren. Evenwel had Memphis met zijn kwaliteiten in goede vorm er meer mee kunnen doen.
Bij poging van Luuk de Jong zie je dat de bal vaart mist op het eind waardoor hij er ook niet tegenaan kan lopen en dan besluit om de bal voorbij de keeper te spelen.
Mee eens, Memphis is dragend voor Oranje, dus zeker niet altijd waardeloos. Misschien heeft ie even een dipje bij Oranje geen idee, maar gisteren was het echt niet bestBaseman77 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:24:
[...]
[...]
[...]
Deze posts zijn dermate onzinnig dat ik even de cijfers erbij pak.
Zijn pass op Memphis was niet perfect (lieten ze in de nabeschouwing goed zien, net te weinig snelheid en veel hobbels), maar goed hij heeft net de 100 meter in 9 seconden gelopen[...]
99%![]()
![]()
Float like a butterfly, sting like a bee.
Je schrijft het dus zelf ook...dank je voor deze steun.Miki schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:25:
[...]. Evenwel had Memphis met zijn kwaliteiten in goede vorm er meer mee kunnen doen.
Als de bal die vaart mist... .dat moet een prof toch echt zien er er actie op gaan nemen en niet afwachten, dat mis ik dus. Het inschatten daarvan of het gebrek er aan maakt net het verschil.....Bij poging van Luuk de Jong zie je dat de bal vaart mist op het eind waardoor hij er ook niet tegenaan kan lopen en dan besluit om de bal voorbij de keeper te spelen.
Dat was wat Johan Cruijf zo goed in was, dat zien en er snel bij zijn ipv af te wachten, hij heeft menig keeper ook zo te grazen genomen omdat ze te treuzelen stonden... en dachten dat ze met hun vertragingstechniek wel veilig bezig waren....
Ben het wel met je eens, als je daar over zou beginnen, dat als je op volle snelheid loopt dat je reach om een bal mee te kunnen nemen veel kleiner is. Dan moet of de bal exact je looplijn kruisen (bij een zijwaartse bal) of licht schuin van achter aan gespeeld worden zodat je relatief lang in de lijn van het aangespeeld kunnen worden loopt.
Kleine voetnoot is hierbij wel dat de Boer in een suboptimale situatie instapt. Spelers die bij hun club veel wedstrijden spelen maar eveneens bij Oranje al meer wedstrijden spelen dan initieel bedacht was (Mexico er even tussen schuiven). Daarnaast natuurlijk wat spelers kwijt door wat blessures en dan is het niet heel verrassend dat het niet super loopt.Baseman77 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:24:
Niet alles kan F de Boer aangerekend worden
Johan Cruijf speelde in een heel andere tijd met een heel ander tempo in het voetbal, vergelijkingen gaan vrij snel mank daardoor. Situatie L de Jong was niet best, zowel de voorzet niet als het vervolg, zeker kijkend hoe hijgend hij er bij liep na de actie gok ik dat hij wel het maximale (wat echter niet genoeg was) heeft gedaanroute99 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:48:
Dat was wat Johan Cruijf zo goed in was, dat zien en er snel bij zijn ipv af te wachten, hij heeft menig keeper ook zo te grazen genomen omdat ze te treuzelen stonden... en dachten dat ze met hun vertragingstechniek wel veilig bezig waren....
Vanuit frustratie postte ik wat ongenuanceerd. Ik zal niet ontkennen dat Memphis eengoede voetballer is, en dat hij statistisch erg belangrijk is geweest voor oranje in met name de nations league en de EK-kwalificatie.Baseman77 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:24:
[...]
[...]
[...]
Deze posts zijn dermate onzinnig dat ik even de cijfers erbij pak.
[...]
99%![]()
![]()
Maar dat neemt niet weg dat ik zijn spel over het algemeen veel te zwak vind voor een speler met zijn kwaliteiten. Hij kiest vrijwel altijd voor de moeilijke oplossing, die tot overmaat van ramp ook zelden een positief resultaat opleveren. Ook in wedstrijden waarin hij scoorde of assists gaf was zijn spel vaak verder niet om over naar huis te schrijven.
Wat ik al eerder aangaf, wat de valkuil is voor Memphis in dit Nederlands elftal, is dat er niet een speler is van het kaliber Robben/Sneijder/van Persie die hem op zijn plaats kan zetten. Daardoor overschat hij zijn eigen kwaliteiten, en dat leidt tot het gedrag dat ik en vele anderen niet kunnen waarderen.
Tot zover de nuance
Botman sluit aan. Lijkt mij een logische keuze, gezien de positieve verhalen die ik moet geloven via de media. Houdt zich prima staande in de Ligue 1!
Wel met Ajax achtergrond.remco112 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:07:
Botman sluit aan. Lijkt mij een logische keuze, gezien de positieve verhalen die ik moet geloven via de media. Houdt zich prima staande in de Ligue 1!
...
Even los van alle cijfers die hartstikke leuk zijn. Heb je hem de afgelopen wedstrijden zien spelen?
Voegt helemaal niks toe en lijkt zichzelf boven de rest van het elftal te plaatsen met een soort hautaine air die niet thuishoort in het NL-elftal.
Op dit moment is het gewoon geen volwaardige NL elftal voetballer. Gisteren op een totaal vreemd moment draait ie twee keer een rondje om z'n eigen as zonder enige aanleiding en is daarna gewoon de bal nog kwijt op het moment dat ie weer normaal doet.
Echt compleet met je eens! Depay is echt veel te veel in zichzelf gaan geloven. Speelt wedstrijden vooral voor zichzelf, heb ik zo'n idee. En dan wordt hij nog aanvoerder gemaakt ookTyphone schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:14:
[...]
Even los van alle cijfers die hartstikke leuk zijn. Heb je hem de afgelopen wedstrijden zien spelen?
Voegt helemaal niks toe en lijkt zichzelf boven de rest van het elftal te plaatsen met een soort hautaine air die niet thuishoort in het NL-elftal.
Op dit moment is het gewoon geen volwaardige NL elftal voetballer. Gisteren op een totaal vreemd moment draait ie twee keer een rondje om z'n eigen as zonder enige aanleiding en is daarna gewoon de bal nog kwijt op het moment dat ie weer normaal doet.

Wijnaldum is aanvoerder nu van Dijk er niet bij isremco112 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:23:
[...]
Echt compleet met je eens! Depay is echt veel te veel in zichzelf gaan geloven. Speelt wedstrijden vooral voor zichzelf, heb ik zo'n idee. En dan wordt hij nog aanvoerder gemaakt ook
edit: hij gedraagt zich wel als aanvoerder en leider en dat stoort mij net zoals velen hier ook. Dan kan hij wel goede statistieken hebben maar ik erger mij dood aan die man en zijn spel, hij kan zoveel beter als hij het gewoon simpel houd.
[ Voor 24% gewijzigd door gws24 op 12-11-2020 10:38 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Bedoelde de tweede helft. Sorry.gws24 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:35:
[...]
Wijnaldum is aanvoerder nu van Dijk er niet bij is
Crap
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dit noem jij nuance?Malfunctions schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:01:
Maar dat neemt niet weg dat ik zijn spel over het algemeen veel te zwak vind voor een speler met zijn kwaliteiten. Hij kiest vrijwel altijd voor de moeilijke oplossing, die tot overmaat van ramp ook zelden een positief resultaat opleveren. Ook in wedstrijden waarin hij scoorde of assists gaf was zijn spel vaak verder niet om over naar huis te schrijven.
Maar goed, dit is toch zinloos. Als de nadruk wordt gelegd op zijn zogenaamd slechte houding en uitstraling (niet alleen door jou) en zijn geweldige cijfers slechts statistieken zijn houdt het op.
Volgens de Spaanse kranten kon je gisteren zien dat memphis zeer veelzijdig was en dat Wijnaldum eigenlijk niet opviel.
Dus positief over memphis en niet over Wijnaldum.
Hebben ze daar in Spanje zeker een andere wedstrijd gezien?
Vond memphis heel matig en Wijnaldum goed zoals hij steeds een oplossing zocht.
https://m.fcupdate.nl/voe...dig-maar-geen-goalgetter/
Marca is een Madrileense krant. Die willen een zo zwak mogelijk BarcelonaHarribo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:45:
Volgens de Spaanse kranten kon je gisteren zien dat memphis zeer veelzijdig was en dat Wijnaldum eigenlijk niet opviel.
Wat zijn die geweldige cijfers anders dan statistiek? Het is toch uitsluitend statistiek en niets meer of minder? Ook wel vorm van het verleden genoemd. Maar die huidige statistiek van de laatste 4 wedstrijden is niet zo positief. Haal je die er ook bij?Baseman77 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:43:
[...]
Dit noem jij nuance?
Maar goed, dit is toch zinloos. Als de nadruk wordt gelegd op zijn zogenaamd slechte houding en uitstraling (niet alleen door jou) en zijn geweldige cijfers slechts statistieken zijn houdt het op.
Hij kreeg er bij de NOS voetbalpodcast (Arno Vermeulen, Jeroen Elshoff, Jeroen Stekelenburg en Jeroen Grueter) ook fors van langs om zo'n beetje hetzelfde als wat hier gezegd wordt. Of zijn dat ook opeens ontkenners van statistiek?
[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 12-11-2020 10:57 ]
Waarom zo'n absolute typering geven? Zijn vorm is nu minder zo lijkt het maar hij heeft in elk geval de dreiging die de meeste van onze aanvallers ontberen. Als we Robben, van Basten en Coen Moulijn tot onze beschikking hadden zou Depay niet spelen. Maar die hebben we niet. Depay is de afgelopen jaren gewoon onze meest waardevolle aanvaller gebleken. Zolang er zich niemand aandient die echt top is heb je het er mee te doen.Typhone schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:14:
[...]
Op dit moment is het gewoon geen volwaardige NL elftal voetballer.
Ik lees ook altijd dat gelul dat een speler het "niveau" van Oranje niet heeft. Ook onzin. Dat verschilt per positie. Centraal achterin hebben we, mits iedereen fit, een veel hogere standaard die we kunnen aanhouden dan op de backposities.
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 12-11-2020 11:00 ]
De Boer zet een negatief record neer als bondscoach door van zijn 1e 4 wedstrijden er niet eentje te winnen, de tactiek is matig en twijfelachtig, bijna elke speler lijkt in slechte vorm (terwijl de meeste bij hun clubs juist sterk spelen) en bijna niemand speelt echt goed.Typhone schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:54:
[Maar die huidige statistiek van de laatste 4 wedstrijden is niet zo positief. Haal je die er ook bij?
Maar focus je vooral op Memphis.
De enige aanvaller die altijd dreigend is en al vele wedstrijden op rij beslissend is geweest.
[ Voor 7% gewijzigd door Baseman77 op 12-11-2020 11:01 ]
De Boer heeft ook geen van Dijk en De Ligt tot zijn beschikking en een spits die uit vorm is.Baseman77 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:00:
[...]
De Boer zet een negatief record neer als bondscoach door van zijn 1e 4 wedstrijden er niet eentje te winnen, de tactiek is matig en twijfelachtig, bijna elke speler lijkt in slechte vorm (terwijl de meeste bij hun clubs juist sterk spelen) en bijna niemand speelt echt goed.
Maar focus je vooral op Memphis.
Laat hem maar lekker even zoeken voorlopig daar lig ik niet wakker van. Dan is het voorlopig even passen en meten op zoek naar de ideale 11.
@D-e-n
Eens met het 'niveau' van Oranje. Dat is zo'n gezanik in mijn ogen. Maar ik denk wel dat de 'vorm' daar rustig voor in de plaats mag komen en dat nuance verschilletje wel hout snijdt.
Met vlagen vond ik het tempo gisteren juist pre-Cruijf tijdperk...Napo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:04:
[...]Johan Cruijf speelde in een heel andere tijd met een heel ander tempo in het voetbal, vergelijkingen gaan vrij snel mank daardoor.
En juist Cruijf vond dat je de simpele dingen vaak goed moet doen.
"Voetballen is heel simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen. "
Als je selectief dat deel van mijn post quote valt de nuance idd tegenBaseman77 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:43:
[...]
Dit noem jij nuance?

Depay speelt al tijden heel erg slecht in Oranje, als je dat nu nog niet kunt/wilt zien en er zelfs oude statistieken bij moet halen uit een periode dat we een bondscoach hadden die schijtbakkenvoetbal prefereerde ...
Destijds was hij waardevol, maar nu is hij waardeloos.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Met destijds bedoel je tot 4 wedstrijden geleden?OPSLAGHOND schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:15:
Depay speelt al tijden heel erg slecht in Oranje, als je dat nu nog niet kunt/wilt zien en er zelfs oude statistieken bij moet halen uit een periode dat we een bondscoach hadden die schijtbakkenvoetbal prefereerde ...
En Koeman prefereerde schijtbakkenvoetbal?
En statistieken van de interlands onder Koeman zijn oud?
Dit gaat echt nergens over.
Maar de boodschap is duidelijk hoor, De Boer doet het uitstekend en Memphis kan er niets van

Met al tijden over welke periode heb je het dan?OPSLAGHOND schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:15:
Nouja, De Boer kreeg natuurlijk wel een stevige erfenis. Het is niet alsof hij het opnieuw hoeft op te bouwen, dus dat excuus vind ik niet zo sterk. Andere coaches missen ook weleens spelers en juist centraal achterin kunnen we het verlies van Van Dijk prima opvangen (De Ligt was toch al lange tijd niet in de vorm die hij bij Ajax had). Op alle fronten is de start van De Boer verre van overtuigend. Laten we maar hopen dat het beter wordt.Typhone schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:03:
De Boer heeft ook geen van Dijk en De Ligt tot zijn beschikking en een spits die uit vorm is.
Laat hem maar lekker even zoeken voorlopig daar lig ik niet wakker van. Dan is het voorlopig even passen en meten op zoek naar de ideale 11.
Depay is gewoon de beste aanvaller die we hebben, hoewel hij net als de rest van de spelers nog moeite heeft om onder De Boer top te presteren. Komt ook mede omdat hij een speler die in topvorm is niet opstelt, of pas opstelt als de topvorm weer voorbij is.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 12-11-2020 11:43 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik snap dat de Boer een beetje in het verdomhoekje zit maar ik begrijp niet zo goed waarom. Hij heeft voor de eerste wedstrijd goed en wel 1 dag de spelers gezien en hij heeft ze nu welgeteld 7 dagen bij elkaar gehad. Gaan we nu coaches afserveren omdat ze binnen 7 dagen een elftal nog niet naar hun hand hebben kunnen zetten? En vergeef mij mijn Ajax achtergrond want al was het van Bronckhorst geweest of van Bommel, of Cocu, of Ratzenberger of Klopp dat is me om het even. Ik was geen fan van de Boer in de latere Ajax-jaren maar dit is wel heel kort door de bocht, toch?ph4ge schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:41:
[...]
Nouja, De Boer kreeg natuurlijk wel een stevige erfenis. Het is niet alsof hij het opnieuw hoeft op te bouwen, dus dat excuus vind ik niet zo sterk. Andere coaches missen ook wel spelers en juist centraal achterin kunnen we het verlies van Van Dijk prima opvangen (De Ligt was toch al lange tijd niet in de vorm die hij bij Ajax had). Op alle fronten is de start van De Boer verre van overtuigend. Laten we maar hopen dat het beter wordt.
Depay is gewoon de beste aanvaller die we hebben, hoewel hij net als de rest van de spelers nog moeite heeft om onder De Boer top te presteren.
Aan de andere kant wel een leuke: Wijndal speelde niet goed tegen Mexico maar vond ik gisteren positief opvallen. Het tandem Dumfries - Stengs vond ik ook goed. Davy Klaassen vond ik ook meteen voor balans zorgen op het middenveld. Dat heeft toch niet zoveel met een bondscoach te maken is het wel? Bizot daarentegen vond ik wel slecht bij de 1-0 al was dat een fout van de hele defensie door een gebrek aan doordekken.
Je typering van Koeman is totaal ongefundeerd. Geen enkele coach is perfect maar Koeman heeft Oranje omgebouwd van brekebeentje dat verloor van landen als IJsland en Bulgarije naar elftal dat prima resultaten had tegen Duitsland en Frankrijk met zelfs een aantal keren zeer goed voetbal.OPSLAGHOND schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:15:
Het is ook weer typisch die arrogante Hollandse gedachte dat Oranje altijd perfect aanvallend voetbal moet spelen. Ja, dat kan en moet als we fantastische aanvallers hebben die bij Real Madrid of Barcelona ballen maar die luxe heeft een landje als Nederland nu eenmaal niet altijd.
En dit elftal heeft drie centrumverdedigers van wereldklasse, twee middenvelders die internationaal top zijn maar verder moeten we het doen met een modale kopsterke spits, jongens uit de eredivisie die het nog moeten bewijzen (Stengs, Berghuis, Malen) en dus Depay.
@Typhone
Maar wil je Klaassen dan blijven opstellen? Vraag is waar Klaassen dan moet spelen. Dan moet vd Beek er dus weer uit?
[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 12-11-2020 11:51 ]
Dat is de aard van de job, als De Boer alleen kan werken met teams die hij het hele jaar onder zn hoede heeft is hij niet geschikt. Je ziet overigens wel gelijk verschillen tussen het team onder hem en Koeman, niet alleen in prestaties maar ook op het veld, en die geven weinig hoop. Bij Koeman zag je juist gelijk positieve wijzigingen toen hij het overnam van Blind.Typhone schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:46:
Ik snap dat de Boer een beetje in het verdomhoekje zit maar ik begrijp niet zo goed waarom. Hij heeft voor de eerste wedstrijd goed en wel 1 dag de spelers gezien en hij heeft ze nu welgeteld 7 dagen bij elkaar gehad. Gaan we nu coaches afserveren omdat ze binnen 7 dagen een elftal nog niet naar hun hand hebben kunnen zetten? En vergeef mij mijn Ajax achtergrond want al was het van Bronckhorst geweest of van Bommel, of Cocu, of Ratzenberger of Klopp dat is me om het even. Ik was geen fan van de Boer in de latere Ajax-jaren maar dit is wel heel kort door de bocht, toch?
Natuurlijk is het te vroeg om hem definitief af te serveren, maar je kan wel zeggen dat de eerste periode niet meevalt. Dat is gewoon een observatie.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit topic is gesloten.