sunsmountain schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:46:
[...]
De concurrentie gaat weliswaar een grotere stap maken deze ronde, en misschien zelfs de RTX3080 verslaan met zeg 10%, voor dezelfde prijs. Of dezelfde performance, maar dan €100 minder. Maar daar ga je toch geen 6 weken op wachten? De concurrentie heeft niet eens DLSS 2.0. Hun raytracing oplossing sluit beter aan bij de consoles, maar de raytrace performance is waarschijnlijk beter op de RTX3080.
Het enige punt is:
Of je de RTX3080 voor die €719 kunt kopen

Nou 6 weken wachten is blijkbaar peanuts. Als ik iedereen hier moet geloven kan ik pas überhaupt een 3080 kopen in februari of maart. Dan is de kaart bijna een half jaar oud en kun je beter wachten op de volgende serie.
Deze launch is voor mij als niet die hard pc gamer dan ook een vreemde gewaarwording. Ja bij consoles zijn er ook tekorten en moet je soms even wachten maar dit spant echt de kroon.
Leuk al die reviews en benchmarks. Maar als maar 1%, of nog minder denk ik, van de potentiële kopers er echt één kan kopen is het toch gewoon een wassen neus?
Helaas doet Nvidia doet niks tegen scalpers... Gewoon een CAPTCHA op je site bij launches, hoe moeilijk kan het zijn. Maar ze geven blijkbaar niks om de community enkel om keiharde dollars (deels logisch want het is gewoon een bedrijf dat winst wil maken natuurlijk).
Voor de mensen die het wel gelukt is, veel plezier bij het wachten op de bezorger, uitpakken en inbouwen en geniet van je zeldzaam stukje hardware. Ik gun het iedereen.
[
Voor 34% gewijzigd door
Phusebox op 18-09-2020 07:29
]