| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Er zijn weinig negatieve dingen te vinden over deze koeler, al enkele generaties niet. Ik zou deze eerder kopen (als ik op basis van het verleden moest oordelen) dan een Strix koeler.doebbalapoent11 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:44:
Wat zegt men over de kwaliteit van de msi gaming x trio? Ik heb hem hoog in het vaandel staan qua looks en prijs, maar is ie ook goed volgens jullie? (bijvoorbeel het fan bearing verhaal, hoe zit dat hier?)
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
laten we hopen dat mn f5 knop niet vastloopt dan maarKuusj schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:47:
[...]
Er zijn weinig negatieve dingen te vinden over deze koeler, al enkele generaties niet. Ik zou deze eerder kopen (als ik op basis van het verleden moest oordelen) dan een Strix koeler.
Dat is dus niet zo als de andere kaarten simpelweg meer warmte kunnen afvoeren qua wattage. Je zal echt de reviews af moeten wachten. De koel oplossingen van aftermarket kaarten zijn over het algmeen gewoon beter, wat voor een kast je ook hebt.Verderf schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:40:
[...]
In mijn geval zit de kaart ook nog eens van boven naar beneden in de kast met 3x 180mm fans eronder. Dan denk ik dat de FE nog wel eens de betere keuze kan zijn.
Volgens mij was jij diegene met een Raven kast? Die presteert nou niet heel veel beter dan een andere kast waarbij er een normale orientatie is qua mainboard. Ik heb mijn RV02 tegen mijn AIR540 getest en de Air540 presteerde gewoonweg beter.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Voor mij zal het ook een FE vs GXT zijn denk ik.Kuusj schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:13:
[...]
In mijn ervaring (plus ruim 10 jaar ervaring in de vorm van reviews van AIB kaarten bekijken) verschilt het letterlijk van kaart tot kaart of iets een goede koop is of niet. Enkele generaties lang waren de Gigabyte Windforce kaarten echt complete rotzooi bijvoorbeeld. Asus kaarten (ook de dure) hebben generaties lang slechte VRM en geheugenkoeling gehad.. Om maar wat voorbeelden te noemen. Een dure of goedkope kaart wil niet per se beter of slechter betekenen.
Waar ik persoonlijk altijd naar kijk is een kaart die ergens in de top 10-20% qua temperatuur zit, terwijl deze ook in de top 10% van geluidsproductie zit. Mij interesseert het namelijk geen bal dat een kaart 3 graden warmer is als dat betekend dat deze 3dB stiller is. Als een RTX3080 MSI Gaming X kaart niet meer dan 780,- gaat kosten is dat *meestal* wel een goede allround keuze. Maar ook hier, wacht de benchmarks af.
Dit soort zaken geven echter weer wat naslagwerk:
https://www.reddit.com/r/...o_100_speed_fans_when_it/
Koelpaste probleem schijnbaar, niet alleen MSI had er last van overigens.
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Ik heb her en der gelezen dat er diverse koelers van diverse fabrikanten niet op launchdag beschikbaar zijn. Dus misschien kom je wat dat betreft van een koude kermis thuis.doebbalapoent11 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:50:
[...]
laten we hopen dat mn f5 knop niet vastloopt dan maar
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Las ik op videocardz
Ik heb geen fans aan de onderkant, maar er is wel erg veel open ruimte (op moment) waarbij een 140mm in het luchledige zowat blaast dus het zou niet heel verkeerd zijn. Maar weet het nog niet echt zeker want zit beetje met geluidsproductie van de FE.Verderf schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:40:
[...]
In mijn geval zit de kaart ook nog eens van boven naar beneden in de kast met 3x 180mm fans eronder. Dan denk ik dat de FE nog wel eens de betere keuze kan zijn.
Dat was al maanden bekend.Beaudog schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:53:
Er schijnt ook een 3080 te komen met 20 GB
Las ik op videocardz
voorbeeld: pricewatch: Lian Li Lian-Li O11D-1 Riser Card / Vertical Kit
Dat zal wel een variant met 16Gb geheugenchips zijn, die hoef je de komende maanden nog niet te verwachten.Beaudog schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:53:
Er schijnt ook een 3080 te komen met 20 GB
Las ik op videocardz
Dat kan toch miemand voor jou bepalen?Light21M schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:58:
wil iemand me zeggen wat de beste RTX3080 is met minimum 2x HDMI 2.1?
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
misschien dat iemand alle reviews al had gelezen en gezien of er bepaalde modellen uitsteken.Visgek82 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:58:
[...]
Dat kan toch miemand voor jou bepalen?
koeling, overclock, design, etc.
of welke merken zeker vermijden.
[ Voor 11% gewijzigd door Light21M op 17-09-2020 13:00 ]
Feit is dat er alleen nog maar voor 1 videokaart (de 3080 Founders Edition) reviews beschikbaar zijn op moment. Nog even wachten dus. Maar er vallen een aantal kaarten al af omdat ze maar 1x HDMI heeft.Light21M schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:00:
[...]
misschien dat iemand alle reviews al had gelezen en gezien of er bepaalde modellen uitsteken.
De Gigabyte Aorus reeks komt pas later dacht ik, daarmee blijft dus alleen de Asus Strix O10G over.Light21M schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:58:
wil iemand me zeggen wat de beste RTX3080 is met minimum 2x HDMI 2.1?
Daarmee uw antwoord.
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Is die meerprijs het wel waard? in de meeste gevallen lijkt het tot nu toe 100+ EUR meer voor wat precies?
Van wat ik van benchmarks heb gezien is de FE kaart zijn koeler gewoon goed, kaart blijft koel en geluid is ook oké.
Het enige minpunt die ik vind is dat de vbios het vermogen ergens rond 370W limiteert waardoor OCen niet erg veel prestaties oplevert, daarenboven was hij bij Gamers Nexus dan ook nog eens soms minder consistent (1% FPS lows een stuk lager dan stock). Is dat dan puur door het gebrek aan vermogen dat hij mag trekken of zit hier meer achter en zou Ampere gewoon niet goed te overklokken zijn?
Opnieuw, nul ervaring met van die high end AIB kaarten. Dus sorry als ik hier naast duidelijke voordelen kijk.
Zie dan mijn reply hier JeroenNietDoen in "[Nvidia GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie"Th0ms0n schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:02:
Ik heb nul ervaring met high end AIB kaarten en daarbij mijn volgende vraag:
Is die meerprijs het wel waard? in de meeste gevallen lijkt het tot nu toe 100+ EUR meer voor wat precies?
Van wat ik van benchmarks heb gezien is de FE kaart zijn koeler gewoon goed, kaart blijft koel en geluid is ook oké.
Het enige minpunt die ik vind is dat de vbios het vermogen ergens rond 370W limiteert waardoor OCen niet erg veel prestaties oplevert, daarenboven was hij bij Gamers Nexus dan ook nog eens soms minder consistent (1% FPS lows een stuk lager dan stock). Is dat dan puur door het gebrek aan vermogen dat hij mag trekken of zit hier meer achter en zou Ampere gewoon niet goed te overklokken zijn?
Opnieuw, nul ervaring met van die high end AIB kaarten. Dus sorry als ik hier naast duidelijke voordelen kijk.
Zover ik weet zijn riser cards uitgerust met PCIEe 3x.xamirz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:55:
Vraagje over vertical gpu mounts,kunnen deze op pci 4 aangesloten worden ?
voorbeeld: pricewatch: Lian Li Lian-Li O11D-1 Riser Card / Vertical Kit
Nu is het wel zo dat PCIE3 vs 4 in performance (nu) nog niks uitmaakt. Dus voor nu zul je weinig tot geen verschil merken. Als straks die nieuwe IO techniek erin komt waardoor vanuit SSD rechtstreeks naar GPU uitgepakt gaat worden, dat is dan het moment waarop PCIE4 tot zijn recht gaat komen.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Wat betreft de prestaties tussen 3 & 4 heb je zeker gelijk. Maar aangezien ik x570 met pci gen 4 kan ik dat toch gebruiken.JeroenNietDoen schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:07:
[...]
Zover ik weet zijn riser cards uitgerust met PCIEe 3x.
Nu is het wel zo dat PCIE3 vs 4 in performance (nu) nog niks uitmaakt. Dus voor nu zul je weinig tot geen verschil merken. Als straks die nieuwe IO techniek erin komt waardoor vanuit SSD rechtstreeks naar GPU uitgepakt gaat worden, dat is dan het moment waarop PCIE4 tot zijn recht gaat komen.
Ja en nee. Nee, als je in een spel van 125 fps naar 135 gaat dan zal je daar 0,0 van merken. Ja, heb je geen gsync monitor en je spel gaat van 58fps naar 63 fps dan zal je dat wel merken. Ja, als je een dikke piemol krijgt van bench scores...en ook nee want het zal niet nog dikker worden...
Haha oke bedankt, ik zit momenteel op een Ryzen 1400 en RX 580, ik heb al een 1440p scherm dus ik wel er nu wel echt eens gebruik van maken, dus snel een kaart in de handjes is ook iets waard voor meHuigie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:13:
[...]
Ja en nee. Nee, als je in een spel van 125 fps naar 135 gaat dan zal je daar 0,0 van merken. Ja, heb je geen gsync monitor en je spel gaat van 58fps naar 63 fps dan zal je dat wel merken. Ja, als je een dikke piemol krijgt van bench scores...en ook nee want het niet nog dikker worden...
pfoe een 1400, daar mag dan wel wat aan gedaan worden, wellicht niet direct, maar het gaat je zeker terughouden.Th0ms0n schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:15:
[...]
Haha oke bedankt, ik zit momenteel op een Ryzen 1400 en RX 580, ik heb al een 1440p scherm dus ik wel er nu wel echt eens gebruik van maken, dus snel een kaart in de handjes is ook iets waard voor me
Oh ja begrijp me niet verkeerd, nagenoeg heel het systeem wordt vervangen. Momenteel ben ik van plan een 3600 te nemen als tussenoplossing tot zen 3 er is.doebbalapoent11 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:18:
[...]
pfoe een 1400, daar mag dan wel wat aan gedaan worden, wellicht niet direct, maar het gaat je zeker terughouden.
Wat is je beweegreden om je airflow zo in te regelenMelleJ schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:21:
Even iets waar ik over na zit te denken, ik heb op moment aan de bovenkant fans zitten die naar beneden blazen om frisse lucht toevoer voor m'n cpu te geven... Wordt dat dadelijk niet beetje verstoord als de FE theoretisch gezien op dezelfde plek ook lucht gaat zitten blazen? Mogelijk dat ik dan beter de fans bovenin om kan draaien om de lucht er juist uit te halen.
In dat geval kun je het ook nog wel effe uitzitten, vooruit ga je nu toch, geld verliezen op overbrugging is ook zondeTh0ms0n schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:23:
[...]
Oh ja begrijp me niet verkeerd, nagenoeg heel het systeem wordt vervangen. Momenteel ben ik van plan een 3600 te nemen als tussenoplossing tot zen 3 er is.
Zen 3 wordt begin October aangekondigd. Ik zou dus even wachten i.p.v. een overbrugging.Th0ms0n schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:23:
[...]
Oh ja begrijp me niet verkeerd, nagenoeg heel het systeem wordt vervangen. Momenteel ben ik van plan een 3600 te nemen als tussenoplossing tot zen 3 er is.
Bwoa ik zit ook te denken over een woonkamer PC voor niet intensieve VR games, daar zou dan die 3600 en mijn andere onderdelen in gaan. En op termijn misschien een entry level 30XX of RDNA2doebbalapoent11 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:24:
[...]
In dat geval kun je het ook nog wel effe uitzitten, vooruit ga je nu toch, geld verliezen op overbrugging is ook zonde
Op moment heb ik bovenin 2x 140mm die naar binnen blazen en voorin 1x 140mm die ook naar binnen blaast. Achter (precies bij de uitlaat van de CPU) zitten er 2x 140mm die naar buiten blazen.JeroenNietDoen schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:23:
[...]
Wat is je beweegreden om je airflow zo in te regelenHoe ziet je outtake er nu uit dan?
Maar gok dat ik dan gewoon er van bovenin eentje naar voorin schuif en die andere bovenin om ga draaien.
Ik zal proberen pas te bestellen als ik (hopelijk) de 3080 FE bij mij aankomtJeroenNietDoen schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:24:
[...]
Zen 3 wordt begin October aangekondigd. Ik zou dus even wachten i.p.v. een overbrugging.
We zitten nu allemaal lekker te refreshen maar voor hetzelfde geld doen al die kaarten er 2 weken over om te arriveren
Dat lijkt me een goede opstelling; mooi de airflow van voor/beneden naar achter/boven.MelleJ schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:26:
[...]
Op moment heb ik bovenin 2x 140mm die naar binnen blazen en voorin 1x 140mm die ook naar binnen blaast. Achter (precies bij de uitlaat van de CPU) zitten er 2x 140mm die naar buiten blazen.
Maar gok dat ik dan gewoon er van bovenin eentje naar voorin schuif en die andere bovenin om ga draaien.
Wat voor kast heb je dat je 2x140mm rear exhausts kwijt kan? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Turns out dat ik me het verkeerd herinner. Is maar 1x140mm rear exhaustRazortek schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:30:
[...]
Dat lijkt me een goede opstelling; mooi de airflow van voor/beneden naar achter/boven.
Wat voor kast heb je dat je 2x140mm rear exhausts kwijt kan? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik dacht toch echt dat er daar 2 zaten, maar als ik gewoon mijn kast opzoek (Coolermaster Mastercase Maker 5) kan er maar 1 in dus dat lijkt me vrij sterk dat ik er wel magisch 2 in heb
EDIT: Het zat er aan te komen , maar zo snel al de geruchten...
https://videocardz.com/ne...rtx-3080-with-20gb-memory
[ Voor 21% gewijzigd door xamirz op 17-09-2020 13:44 ]
Geen ervaring, wel weet ik dat ze maar 2 jaar garantie geven en de meeste andere 3.EdvanAl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:48:
Iemand ervaring met INNO3D ??
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Zoek nou even in beide topics op Inno3D.EdvanAl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:48:
Iemand ervaring met INNO3D ??
Mag mijn 1080ti eindelijk rusten na al die jaren
[ Voor 15% gewijzigd door PakoeDIEP op 17-09-2020 13:52 ]
Die 20GB gaat denk ik wel wat duurder zijn hoor. En ik heb een vermoeden dat het een TI variant wordt met 20GB.xamirz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:43:
Dis is toch ongelofelijk vind ik hoor....
EDIT: Het zat er aan te komen , maar zo snel al de geruchten...
https://videocardz.com/ne...rtx-3080-with-20gb-memory
Corsair 4000D // AMD Ryzen 7 5800X // MSI RTX3080 Gaming X Trio // Gigabyte B450M Aorus Pro // Kingston HyperX Fury 32GB DDR4-3600 // Be Quiet Dark Rock Pro 4 // WD SN550 1TB + Crucial P1 2TB // Corsair RM750x
Hoezo lastig?PakoeDIEP schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:51:
Toch even aan het twijfelen of ik voor een FE of AIB moet gaan. Als ik de berichten mag geloven gaat de FE me het lastig maken, wellicht toch voor de zekerheid een AIB.
Mag mijn 1080ti eindelijk rusten na al die jaren.
Duurder, zeker. Ik gok 1000e, ik had er wel voor over.Sander64 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:52:
[...]
Die 20GB gaat denk ik wel wat duurder zijn hoor. En ik heb een vermoeden dat het een TI variant wordt met 20GB.
Ja inderdaad lastige keuze.. en dan nog de vraag voor welke AIB te gaan..PakoeDIEP schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:51:
Toch even aan het twijfelen of ik voor een FE of AIB moet gaan. Als ik de berichten mag geloven gaat de FE me het lastig maken, wellicht toch voor de zekerheid een AIB.
Mag mijn 1080ti eindelijk rusten na al die jaren.
Denk eerst maar een FE proberen te bemachtigen, als dat niet lukt voor een AIB gaan (als dat dan nog lukt
Zijn aannames hoor, maar lastig vanwege het snel uitverkocht raken en lage voorraden.
Precies mijn tactiek, hopelijk lukt het! Nu nog de AIBs langsgaan en de leukste eruit kiezen.Luukwa schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:55:
[...]
Ja inderdaad lastige keuze.. en dan nog de vraag voor welke AIB te gaan..
Denk eerst maar een FE proberen te bemachtigen, als dat niet lukt voor een AIB gaan (als dat dan nog lukt)
[ Voor 47% gewijzigd door PakoeDIEP op 17-09-2020 14:02 ]
EVGA RTX3090 KingPinGrotbewoner schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:02:
Wat is eigenlijk de allerdikste, allergrootste versie? Ik heb ruimte zat in mijn kast, wellicht een goed alternatief voor de FE.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Die ja. Ik denk dat je dan echt de top 1% binned chips krijgt, en met de radiator en waterkoeling is dat een beest van een overclocker.
Corsair 4000D // AMD Ryzen 7 5800X // MSI RTX3080 Gaming X Trio // Gigabyte B450M Aorus Pro // Kingston HyperX Fury 32GB DDR4-3600 // Be Quiet Dark Rock Pro 4 // WD SN550 1TB + Crucial P1 2TB // Corsair RM750x
Ik lees nu wat berichten over dat de 10gb vram een probleem kan zijn enkel hebben de meeste mensen het dan wel over 4k. (ga een 27gl850 kopen, 1440p)
Denken jullie dat die 10gb een probleem gaat zijn op 1440p Voor future games?
Denk het niet, dat doet mijn 1080 TI met 11GB RAM met gemak iig.StefanKelevra schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:06:
Jeetje wat lastig. Ik wilde een 3080 gaan bestellen om op 1440p 144hz/fps te spelen op mooie settings.
Ik lees nu wat berichten over dat de 10gb vram een probleem kan zijn enkel hebben de meeste mensen het dan wel over 4k. (ga een 27gl850 kopen, 1440p)
Ik zat met hetzelfde, de website geeft het volgende aan:SpicyRamen schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:03:
Ik maak mij een beetje zorgen over mijn kast, de meshify C. Volgens mij passen sommige kaarten er niet in. straks maar even met de liniaal in de kast gaan
GPU max length
315mm with front fan mounted
CPU cooler max height
172 mm
Tenzij je voor een 3090 gaat, moet het grotendeels wel goed komen.
Als je in de benchmarks het verschil tussen 1080p en 1440p ziet en de verschillen tussen 1440p en 4k denk ik dat dat wel losloopt.StefanKelevra schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:06:
Jeetje wat lastig. Ik wilde een 3080 gaan bestellen om op 1440p 144hz/fps te spelen op mooie settings.
ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...
GamerNexus legt in zijn 3080 review goed uit dat de ram niet de bepalende factor is om "beter" te kunnen gamen. Ook legt hij uit, wat de software's en game's laten zien wat betreft de ram foutief is.StefanKelevra schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:06:
Gamernexus heeft dit heel goed uitgelegd in zijn videoStefanKelevra schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:06:
YouTube: NVIDIA GeForce RTX 3080 Founders Edition Review: Gaming, Thermals, N...
Nee, dit zal voorlopig geen probleem zijn
KingxHai
Ik was eerderKingxHai schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:10:
[...]
Gamernexus heeft dit heel goed uitgelegd in zijn video
YouTube: NVIDIA GeForce RTX 3080 Founders Edition Review: Gaming, Thermals, N...
Nee, dit zal voorlopig geen probleem zijn
Let wel op dat sommige AIB 3080's wel heel krap worden. Ik zou zelf ook liever wat speling hebben zodat de front fans nuttig zijn.PakoeDIEP schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:08:
[...]
Tenzij je voor een 3090 gaat, moet het grotendeels wel goed komen.
Verdorie, en ik typte minder ook nog...
KingxHai
Hoe meer aandacht voor dit onderwerp hoe beter, mensen moeten ophouden over de geheugen.KingxHai schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:11:
[...]
Verdorie, en ik typte minder ook nog...
Zeker waar, ik zou niet blindelings een kaart kopen. Altijd even de dimensies bekijken.balarina schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:11:
[...]
Let wel op dat sommige AIB 3080's wel heel krap worden. Ik zou zelf ook liever wat speling hebben zodat de front fans nuttig zijn.
Met alle respect voor die knul, maar iedereen maakt maar wat content...StefanKelevra schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:12:
Thnx! Ik ben zeker fan van GN en had dat ook al gezien. Hij is echter de enkele die dit zo beoordeeld volgens mij. Ik schrok vooral van deze video: YouTube: Nvidia RTX 3080 vs RTX 3090: Is 10GB vRAM enough? Analysis and answe...
Je vraagt de "verkoper" van MediaMarkt toch ook niet om advies
Ik zou als ik jou was niet alles geloven wat je ziet en hoort.
fair enough, maar ik heb Steve toch wel iets hoger zitten dan zo'n pannenkoek in een rode poloxamirz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:15:
[...]
Met alle respect voor die knul, maar iedereen maakt maar wat content...
ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...
En met het snellere GDDR6X geheugen, betekend dat niet dat alle info veel sneller uit de VRAM kan worden gehaald?
Je zet het mooi in perspectief voor me, bedankt. Ik ben niet giga thuis in hardware maar heb de afgelopen maand met mijn niet ict brein toch aardig wat vergaard. Soms is het lastig te bepalen wat je nou kan geloven/volgen. Thnx.xamirz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:15:
[...]
Met alle respect voor die knul, maar iedereen maakt maar wat content...
Ik heb overigens nu gewoon geen game pc
[ Voor 8% gewijzigd door StefanKelevra op 17-09-2020 14:16 ]
In mijn ogen "moet" helemaal niemand upgraden, je kan het ook op intel graphics nog een week volhouden. De enige uitzondering is als je dagelijks voor je werk afhankelijk bent van je gpu.Sander64 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:14:
Ik koop de 3080 zsm omdat ik echt MOET upgraden. Maar als je nog een 1080ti in je systeem hebt, waarom niet nog even wachten?
Ik heb nu de GTX 1080 TI aorus xtreme steken.
Wat is jullie keuze ?
https://www.twitch.tv/fragdanvers
Waarschijnlijk de MSI Gaming X Trio.FragDAnvers schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:17:
Ik weet dus totaal niet meer welke ik ga nemen pfff.
Ik heb nu de GTX 1080 TI aorus xtreme steken.
Wat is jullie keuze ?
Cool. Moet je voor zo'n hybride kaart zelf een radiator hebben of komt die erbij? Nog nooit met waterkoeling gewerkt, hoeft ook niet eerlijk gezegd. Zal wel een bak geld kosten. Weet je wat de dikste luchtgekoelde is?Sander64 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:03:
[...]
Die ja. Ik denk dat je dan echt de top 1% binned chips krijgt, en met de radiator en waterkoeling is dat een beest van een overclocker.
Mijn werk is wel afhankelijk van de rust die mijn GPU me geeft tijdens het knallenSkybullet schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:16:
[...]
In mijn ogen "moet" helemaal niemand upgraden, je kan het ook op intel graphics nog een week volhouden. De enige uitzondering is als je dagelijks voor je werk afhankelijk bent van je gpu.
Komt erbij. De kaart zelf heeft een fan, en er zit een meegeleverde 120mm radiator bij aangesloten met een closed loop. Dus het is kopen, in het systeem installeren en gaan. Geen gezeur met loops maken etc.Grotbewoner schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:18:
[...]
Cool. Moet je voor zo'n hybride kaart zelf een radiator hebben of komt die erbij? Nog nooit met waterkoeling gewerkt, hoeft ook niet eerlijk gezegd. Zal wel een bak geld kosten. Weet je wat de dikste luchtgekoelde is?
Dikste luchtgekoelde? De Inno3d ichill x4 ziet er best fors uit. Heeft een extra fan voor de VRM. En Inno3d heeft wel een reputatie dat ze hele forse koelers maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Sander64 op 17-09-2020 14:20 ]
ik game op een GTX850m in een laptop die uitvalt door overhitting als ik de klep dichthoud tijdens het trainen van Deep Learning modellen.Skybullet schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:16:
[...]
In mijn ogen "moet" helemaal niemand upgraden, je kan het ook op intel graphics nog een week volhouden. De enige uitzondering is als je dagelijks voor je werk afhankelijk bent van je gpu.
Telt dat?

ik heb niet een overzicht maar over het algemeen hebben de wat luxere modellen ( strix, gaming x, ftw ) een custom pcb en de rest reference.Lord_Dain schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:23:
Weet iemand en mijn nederige excuses als dit al gevraagd is, maar ik kan het niet vinden, of er een overzicht is van de AIB kaarten die het reference PCB gebruiken?
JeroenNietDoen in "[Nvidia GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie"Lord_Dain schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:23:
Weet iemand en mijn nederige excuses als dit al gevraagd is, maar ik kan het niet vinden, of er een overzicht is van de AIB kaarten die het reference PCB gebruiken?
Wellicht kan dit je helpen.
Trouwens de link die jij poste over vram, hij heeft part 2 gemaakt. Heb je die ook gezien? Daarin krabbelt die beetje terug.StefanKelevra schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:06:
Op zoek naar een gezellige crew en wil je graag in goed teamverband gamen? Join dan nu Grand Theft Holland op social club! (PS4) http://youtu.be/5coAzmA-yws -------------------------------- http://socialclub.rockstargames.com/crew/grand_theft_holland
Ehmm ze hebben allemaal 6+2 oftewel 8 pins maar dan 2 of 3 keerWhatsausername schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:31:
Ik weet niet zo goed voor welke 3080 ik moet gaan. Het moet in iedergeval 6+2 pins zijn en een beetje stil. Suggesties?
Even in mijn https://media.s-bol.com/gL95O76rkl7k/1197x1200.jpg gekeken en het is duidelijk een RTX 3080.MartnK schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:33:
Wat is in jullie ogen de beste kaart(en) die niet langer is dan 31cm? Het zou jammer zijn als ik klokslag 15:00 een te lange bestel
Lawaai en slechte koeling zijn dingen die me zouden kunnen storen. Ik geef niet perse veel om een frame meer of minder.Paprika schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:38:
Wat maakt een kaart het beste voor jou? Er zijn er maar weinig die zo lang zijn.
Ik ben op zoek naar een betrouwbare kaart die alles goed doet voor een gemiddelde prijs. Uitblinken voor een premium prijs hoeft niet perse van mij.
Het is gewoon superirritant dat er waarschijnlijk niet genoeg tijd is om vandaag eerst om 15.00 eens de testresultaten te bekijken.
Op zoek naar een gezellige crew en wil je graag in goed teamverband gamen? Join dan nu Grand Theft Holland op social club! (PS4) http://youtu.be/5coAzmA-yws -------------------------------- http://socialclub.rockstargames.com/crew/grand_theft_holland
Gewoon meteen naar de conclusie, en kijken welke kaarten er awards hebben ontvangen. Dan zit je wel goed.MartnK schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:43:
[...]
Lawaai en slechte koeling zijn dingen die me zouden kunnen storen. Ik geef niet perse veel om een frame meer of minder.
Ik ben op zoek naar een betrouwbare kaart die alles goed doet voor een gemiddelde prijs. Uitblinken voor een premium prijs hoeft niet perse van mij.
Het is gewoon superirritant dat er waarschijnlijk niet genoeg tijd is om vandaag eerst om 15.00 eens de testresultaten te bekijken.
[ Voor 48% gewijzigd door dion_b op 17-09-2020 18:31 ]
Je kunt best wel wat geld besparen met een kaart van zeg Inno3D, maar verder zit je bij MSI meestal wel goed en EVGA idem. Je kunt altijd nog een semi-zekere kaart bestellen en die terugsturen als je in alle rust een betere hebt gevonden voor minder geld.MartnK schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:43:
[...]
Lawaai en slechte koeling zijn dingen die me zouden kunnen storen. Ik geef niet perse veel om een frame meer of minder.
Dit ja. Meeste shops bieden 30 dagen niet goed geld terug.Paprika schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:44:
[...]
Je kunt best wel wat geld besparen met een kaart van zeg Inno3D, maar verder zit je bij MSI meestal wel goed en EVGA idem. Je kunt altijd nog een semi-zekere kaart bestellen en die terugsturen als je in alle rust een betere hebt gevonden voor minder geld.
Volgens mij moet je de topic waarschuwing even lezen.Googolplex schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:44:
Is een RM650x voeding van Corsair voldoende voor een 3080? Processor is 8700 non-K en enkel twee M.2 stickjes geinstalleerd, geen overige drives.
Daarnaast is er met een google ook wel genoeg informatie te vinden...
[ Voor 51% gewijzigd door Jaguar645 op 17-09-2020 14:45 ]
de Ultra heeft ~45mhz meerSander64 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:47:
Nog even een vraag: Bij Alternate zijn net de 3080's van EVGA verschenen, de XC3 en de XC3 Ultra. Weet iemand wat die Ultra voor toevoeging heeft?
https://www.evga.com/prod...s+Family&chipset=RTX+3080 kun je de kaarten vergelijkenSander64 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:47:
Nog even een vraag: Bij Alternate zijn net de 3080's van EVGA verschenen, de XC3 en de XC3 Ultra. Weet iemand wat die Ultra voor toevoeging heeft?
Ik heb nu een 1070 van Inno3D nooit problemen mee gehad en temps zijn prima. Ligt natuurlijk ook aan de rest van je airflow. Ik ga nu weer voor een 3080 van Inno3D. Merk lijkt niet zo populair te zijn, maar dont ask me whySander64 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:47:
In the end we only regret the chances we didn't take
Ik zag het, bij Alternate kun je pre-orderen.Sander64 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:54:
Bij Megekko kun je de 3080 nu kopen voor 1499 euro. Dat zal nog wel veranderen in een paar minuten
Gefeliciteerd! H510i is geweldig. Je zal er geen spijt van krijgen.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Dit topic is ervaringen over de nieuwe nVidia RTX 3xxx kaarten uit te wisselen en om de kaarten zelf te bediscussieren. Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies zoals:
• Is mijn voeding krachtig genoeg voor de nieuwe kaarten?
• Is mijn processor snel genoeg voor de nieuwe kaarten?
• en ook niet voor levertijden en prijzen!
Als je er niet uit komt, maak dan een topic aan in Componenten Aankoopadvies.