[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 25 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-10 05:01
Speel RDR2, had het op de 1080TI zo afgesteld dat het rond de 60fps hing. Dus ik de 3090 ingebouwd, alles max gezet, zit ik nog rond de 60fps... :/ Maar het beeld/spel is mooi nu...damn! _/-\o_
Mhh hier met een rog strix 2080ti speel ik RDR2 alles op high, op een Samsung 49 inch 1440p, en haal ik makkelijk 70 FPS, op een acer predator 34 inch 1440p makkelijk 100FPS alles op ultra.

Weet natuurlijk niet wat voor monitor je heb, en cpu.

Hier Cpu amd 3900, Asus Maximus Moeder-boord, gskill 32 gig mem.

Weet niet of een 30 serie dan wat voor mij is om RDR2 te spelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Skybiker op 01-10-2020 23:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmits_
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-05-2023
Iemand de 12 pin kabel van Corsair al kunnen vinden? In de US kon je hem al bestellen via Corsair zelf, maar via de EU store kan dit helaas niet. Je kan hem kopen via één van de retailers, maar ook daar niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:47
OMD schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:56:
[...]

Je memoryclock moet je even wat lager zetten om te testen. De 30** serie gebruikt een soort ECC geheugen waardoor die fouten corrigeert. Als je hem dus te hoog clocked crashed die niet maar kost het performance. Grote kans dat je op lagere kloksnelheid een hogere fps hebt ;)
dat klopt idd, hoogste OC niet altijd snelste.

ik haal nu op mijn hierboven vermelde OC settings (op 3090 FE) 13590 punten in 3dmark Port Royale, dat is echt nagenoeg dubbele van de 2080Ti score....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefanoviic
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Kleine update hier: 3090 FE nu 2 dagen draaien, coil whine issue is nihil (buiten uncapped fps menus)!
Nog klein beetje met bios settings lopen klooien, verder alles qua GPU nog op stock settings.

Battlefield v
RTX 3090 FE
3840 x 1600 @ 160hz
Ultra settings alles
RTX off, DLSS off
~110-120 fps

Kom af van

GTX 1080 MSI
3440 x 1440 @ 60hz
Low/Medium settings alles
RTX off, DLSS off
~60-80 fps

Echt een wereld van verschil (met name ook het scherm natuurlijk). Was even vergeten hoe fun gamen is als alles gewoon echt smooth loopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:16

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Fixed, power setting Windows stond op balanced. Nu op high performance loopt het soepel.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-07 14:39

Jasmijn22

& Ravenwood

JWFpeters schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:14:
Ik wil de 3080 voornamelijk om straks op 4k te gamen op mijn OLED LG C9 hoe zijn die ervaringen? Speel nu op 2k op de C9 dat gaat opzich al prima!

Alvast bedankt voor de reactie!
Voor 4k zou ik toch gaan voor een kaart met meer dan 10gb vram.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

JWFpeters schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:14:
Ik wil de 3080 voornamelijk om straks op 4k te gamen op mijn OLED LG C9 hoe zijn die ervaringen? Speel nu op 2k op de C9 dat gaat opzich al prima!

Alvast bedankt voor de reactie!
De 4K resultaten zijn top met de 3080. Luister vooral niet naar de mensen die dag in dag uit blijven herhalen dat 10GB VRAM niet voldoende is (lees hierboven), aangezien er totaal geen reden is om dat aan te nemen, noch is er ook maar iets van bewijs voor te vinden dat dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:14
Voor de nVidia fans die een RTX 3080 willen kopen, bij deze een vriendelijke waarschuwing als je nog 1 maandje kan wachten: Ampère is de op 1 na de slechtse performance / watt / value upgrade van nVidia in de afgelopen 10 jaar. YouTube: How Good...or Bad...is Ampere?
Feit.

Vanuit socket power bekeken is Ampère vergeleken met Turing zelfs maar +0%. Wil je meer details of ben je het me oneens? Welkom in het topic van de concurrent ;) sunsmountain in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 144" met een samenvatting van alle geruchten en bronnen.

En nog steeds is de RTX3080 denk ik geen slechte koop. Maar er komt een nog betere koop aan :)

kleine muisjes hebben grote wensjes: Beschuit Met Gestampte Mensjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44
Doe eens lief. Wat hij zegt slaat inhoudelijk op het stroomverbruik van Ampere kaarten, wat hier gewoon on topic is. Geen enkele reden voor jou om zo zuur te reageren.

[ Voor 70% gewijzigd door Blaat op 02-10-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smocho
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:19
OMD schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:56:
[...]

Je memoryclock moet je even wat lager zetten om te testen. De 30** serie gebruikt een soort ECC geheugen waardoor die fouten corrigeert. Als je hem dus te hoog clocked crashed die niet maar kost het performance. Grote kans dat je op lagere kloksnelheid een hogere fps hebt ;)
Als je kijkt naar de verschillende reviews valt 600Mhz overclock op geheugen echt wel mee en moet makkelijk kunnen. Guru3d heeft ook een stukje geschreven over de correctie die het geheugen uitvoert. Met 600Mhz overclock kom je ongeveer op 20.2 (want x 2) en dat moet het geheugen makkelijk aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:18

OMD

smocho schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Als je kijkt naar de verschillende reviews valt 600Mhz overclock op geheugen echt wel mee en moet makkelijk kunnen. Guru3d heeft ook een stukje geschreven over de correctie die het geheugen uitvoert. Met 600Mhz overclock kom je ongeveer op 20.2 (want x 2) en dat moet het geheugen makkelijk aankunnen.
Geen idee waar je het exact over hebt maar ik had het over het type geheugen wat voor het eerst gebruikt wordt op een GPU. 600mhz zegt natuurlijk niets, wat is de base clock (oftewel, wat zegt +600mhz) en je weet simpelweg niet hoever het geheugen gaat. Ik heb sommige reviews al gelezen waarbij die na 400mhz gaat corrigeren (wat dus prestatie kost)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smocho
OMD schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Geen idee waar je het exact over hebt maar ik had het over het type geheugen wat voor het eerst gebruikt wordt op een GPU. 600mhz zegt natuurlijk niets, wat is de base clock (oftewel, wat zegt +600mhz) en je weet simpelweg niet hoever het geheugen gaat. Ik heb sommige reviews al gelezen waarbij die na 400mhz gaat corrigeren (wat dus prestatie kost)
Oke interessant, ik ben die reviews niet tegen gekomen waar ze niet verder komen dan 400mhz want de spec voor het geheugen is volgens mij max 21gbps totaal snelheid. Daar kom je met 400Mhz overclock nog lang niet aan. Ik heb m zelf met 600 overclocked waarbij de effectieve totaal snelheid op 20.2gbps uit komt.

Heb je een link naar de review waar ze niet verder komen dan 400 overclock?

[ Voor 3% gewijzigd door smocho op 02-10-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

smocho schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Oke interessant, ik ben die reviews niet tegen gekomen waar ze niet verder komen dan 400mhz want de spec voor het geheugen is volgens mij max 21gbps totaal snelheid. Daar kom je met 400Mhz overclock nog lang niet aan. Ik heb m zelf met 600 overclocked waarbij de effectieve totaal snelheid op 20.2gbps uit komt.

Heb je een link naar de review waar ze niet verder komen dan 400 overclock?
Dat zeg ik toch niet, ze komen wel verder dan 400mhz. zet hem op +1000 of +1500, i don't care. Het geheugen begint te corrigeren na x aantal mhz. Leuk dat er staat da je op 20.2 gbps uitkomt maar je kan niet zien hoe hoog de error rate is.

Uiteraard weet ik even niet meer welke reviews, heb er maar 100 gelezen :+ . Jayztwocents demonstreert het wel mocht je interesse hebben:
YouTube: RTX 3080 Overclocking... Holy S@&T
rond de 15:00

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smocho
OMD schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Dat zeg ik toch niet, ze komen wel verder dan 400mhz. zet hem op +1000 of +1500, i don't care. Het geheugen begint te corrigeren na x aantal mhz. Leuk dat er staat da je op 20.2 gbps uitkomt maar je kan niet zien hoe hoog de error rate is.

Uiteraard weet ik even niet meer welke reviews, heb er maar 100 gelezen :+ . Jayztwocents demonstreert het wel mocht je interesse hebben:
YouTube: RTX 3080 Overclocking... Holy S@&T
rond de 15:00
Ja ik weet dat het fouten gaat corrigeren en dat het performance verlies geeft, maar ik dacht eerder dat dit zou gebeuren wanneer je richting de 21gbps grens zou gaan. Ik zal dat filmpje van Jayz nog eens kijken, had ik al gedaan maar zal nog eens checken thx.

EDIT: Hij gaat pas echt droppen bij redelijk hoge overclocks op het geheugen, zoals ik al zei, dan zit je ver richting de 21Gbps grens. Ik zal het thuis eens testen met FPS er naast.

[ Voor 9% gewijzigd door smocho op 02-10-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

smocho schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Ja ik weet dat het fouten gaat corrigeren en dat het performance verlies geeft, maar ik dacht eerder dat dit zou gebeuren wanneer je richting de 21gbps grens zou gaan. Ik zal dat filmpje van Jayz nog eens kijken, had ik al gedaan maar zal nog eens checken thx.
Bij Jayz2cents gaat die wel redelijk hoog maar zeker op reddit had ik al gelezen dat voornamelijk bij de Eagle bijvoorbeeld hij redelijk snel performance begint te verliezen. Er zijn uiteraard meer dan genoeg kaarten die heel makkelijk boven de 20gbps uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:02

William/Ax3

We are Starstuff

sunsmountain schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:29:
Voor de nVidia fans die een RTX 3080 willen kopen, bij deze een vriendelijke waarschuwing als je nog 1 maandje kan wachten: Ampère is de op 1 na de slechtse performance / watt / value upgrade van nVidia in de afgelopen 10 jaar. YouTube: How Good...or Bad...is Ampere?
Feit.

Vanuit socket power bekeken is Ampère vergeleken met Turing zelfs maar +0%. Wil je meer details of ben je het me oneens? Welkom in het topic van de concurrent ;) sunsmountain in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 144" met een samenvatting van alle geruchten en bronnen.

En nog steeds is de RTX3080 denk ik geen slechte koop. Maar er komt een nog betere koop aan :)
Ja klopt wel als je kan/wil wachten doe dat dan zeker. Wellicht ook alleen voor prijs/concurrentie ontwikkelingen.
Maar voor mij geld dat al niet ik zit vast aan me tv (c9) en monitor 34 asus gsync module. Dus met freesync kan ik niet zo veel of het zal niet zo goed zijn met freesync.
Daarnaast heb ik altijd zelf dingetjes waar ik met amd tegen aanloop die gewoon bij nvidia altijd out of the box werken en ik bij amd van alles en nog wat moet doen om het werkend te krijgen. Zal niet bij de avarage user zijn ben ik met je eens. Maar inmijn geval dus niet.

Kan je wachten sure doe dat. Zit je aan nvidia vast tsja waarom zou je wachten? wellicht op de 20gb? Hier verwacht ik zelf geen gebruik van te maken aangezien de horsepower al eerder tegen limieten aan loopt en ik toch wel wat settings naar high ofzo moet zetten voor 80-120fps en niet ultraultraultra wil hebben en dan maar 30-40fps ofzo en over 2 jaar is the next big thing er weer en stap ik gewoon weer vrolijk over. Is amd dan beter en heb ik het geld er voor over om me tv en monitor te vervangen voor een freesyns sure dat zie ik dan wel weer :)

Ligt dus echt aan de eigen usecase wat je wil waarom en hoe. Iedereen moet zelf zijn/haar overwegingen maken.

In ieder geval word het interessant en komt der weer beweging in markt in high end/high mid segment. Ik zeg laat maar komen worden we allemaal beter van _/-\o_

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
OMD schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

Bij Jayz2cents gaat die wel redelijk hoog maar zeker op reddit had ik al gelezen dat voornamelijk bij de Eagle bijvoorbeeld hij redelijk snel performance begint te verliezen. Er zijn uiteraard meer dan genoeg kaarten die heel makkelijk boven de 20gbps uitkomen :)
Dat is geen +MHz, maar +MTransfers/sec bitrate. +400/800 op de 19000, tot max +2000.

1188 MHz
19 Gbps effective

Vermenigvuldig de echte memory MHz met 16 om op de MTs te komen. De +2000 is dus eigenlijk max +125 MHz en in de praktijk meer +60 MHz op de 1188 MHz. Vind je het dan nog steeds impressive?

Wikipedia: Transfer (computing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

sunsmountain schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:32:
[...]

Dat is geen +MHz, maar +MTransfers/sec bitrate. +400/800 op de 19000, tot max +2000.

1188 MHz
19 Gbps effective

Vermenigvuldig de echte memory MHz met 16 om op de MTs te komen. De +2000 is dus eigenlijk max +125 MHz en in de praktijk meer +60 MHz op de 1188 MHz. Vind je het dan nog steeds impressive?

Wikipedia: Transfer (computing)
Waar heb je het over. Heeft toch niets te maken met waar we het over hadden? Gewoon wat bijvoorbeeld afterburner aangeeft, je gaat dat toch niet omrekenen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 02-10-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
William/Ax3 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

Ja klopt wel als je kan/wil wachten doe dat dan zeker. Wellicht ook alleen voor prijs/concurrentie ontwikkelingen.
Maar voor mij geld dat al niet ik zit vast aan me tv (c9) en monitor 34 asus gsync module. Dus met freesync kan ik niet zo veel of het zal niet zo goed zijn met freesync.
Daarnaast heb ik altijd zelf dingetjes waar ik met amd tegen aanloop die gewoon bij nvidia altijd out of the box werken en ik bij amd van alles en nog wat moet doen om het werkend te krijgen. Zal niet bij de avarage user zijn ben ik met je eens. Maar inmijn geval dus niet.

Kan je wachten sure doe dat. Zit je aan nvidia vast tsja waarom zou je wachten? wellicht op de 20gb? Hier verwacht ik zelf geen gebruik van te maken aangezien de horsepower al eerder tegen limieten aan loopt en ik toch wel wat settings naar high ofzo moet zetten voor 80-120fps en niet ultraultraultra wil hebben en dan maar 30-40fps ofzo en over 2 jaar is the next big thing er weer en stap ik gewoon weer vrolijk over. Is amd dan beter en heb ik het geld er voor over om me tv en monitor te vervangen voor een freesyns sure dat zie ik dan wel weer :)

Ligt dus echt aan de eigen usecase wat je wil waarom en hoe. Iedereen moet zelf zijn/haar overwegingen maken.

In ieder geval word het interessant en komt der weer beweging in markt in high end/high mid segment. Ik zeg laat maar komen worden we allemaal beter van _/-\o_
Jah die G-Sync was / is slim van ze. We zien AMD FreeSync nu zelfs als "G-Sync compatible", briljant die marketing afdeling van ze. Ik hou niet zo van Apple en dergelijke vendor lock-ins, of het nou nVidia is of AMD. G-Sync is wel een redelijke test voor een monitor/tv, maar mij geen 100/200 EUR extra waard (puur voor die test).

Software van nVidia zal ook nu weer goed zijn. Ze hebben de RTX3080 crashes snel gepatcht. Jij hoeft niet te wachten :) , voor vele anderen is het denk ik wel slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
OMD schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:34:
[...]

Waar heb je het over. Heeft toch niets te maken met waar we het over hadden? Gewoon wat bijvoorbeeld afterburner aangeeft, je gaat dat toch niet omrekenen 8)7
Jij zegt:
ze komen wel verder dan 400mhz.
Ik zeg: dat is +25 MHz. Detail misschien, maar schrijf dan gewoon 400 GT/s.

Net zoals een gemiddelde volwassen man 80 kg. weegt en niet 80 lbs. Hoewel met wat Corona kilo'tjes zal dat gemiddelde nu wel wat hoger zijn, ahum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
@sunsmountain ben al jaren AMD GPU gebruikert maar nu toch ook een FE3080 besteld. Ja sure als de gunstige voorspellingen waar zijn gaat AMD een goede GPU aankondigen 28 oktober (en misschien ook zelfs beter leverbaar) maar het is niet dat de RTX 3080 puur op prestatis slechts functioneert.

Dat de RX Vega wel slechte perf/watt was, werd natuurlijk wel onnodig en herhaaldelijk in het daglicht gebracht als argument tegen AMD kaarten indertijd, maar dat zullen we de Nvidia fanboys maar moeten vergeven :P

Anyways, liever nu alvast gamen op een RTX 3080 dan op een kaart die nu nog niet 'bestaat' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
Lord_Dain schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:42:
@sunsmountain ben al jaren AMD GPU gebruikert maar nu toch ook een FE3080 besteld. Ja sure als de gunstige voorspellingen waar zijn gaat AMD een goede GPU aankondigen 28 oktober (en misschien ook zelfs beter leverbaar) maar het is niet dat de RTX 3080 puur op prestatis slechts functioneert.

Dat de RX Vega wel slechte perf/watt was, werd natuurlijk wel onnodig en herhaaldelijk in het daglicht gebracht als argument tegen AMD kaarten indertijd, maar dat zullen we de Nvidia fanboys maar moeten vergeven :P

Anyways, liever nu alvast gamen op een RTX 3080 dan op een kaart die nu nog niet 'bestaat' :D
Ik moet zeggen dat zelfs met deze geruchten kennis de RTX3080 toch kriebelt voor aankoop, omdat DLSS 2.0 en ray tracing leuk zijn, en ik wil upgraden naar 4k gaming. Ik hoop dat ik het wachten deze maand volhoud. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

sunsmountain schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:38:
[...]

Jah die G-Sync was / is slim van ze. We zien AMD FreeSync nu zelfs als "G-Sync compatible", briljant die marketing afdeling van ze. Ik hou niet zo van Apple en dergelijke vendor lock-ins, of het nou nVidia is of AMD. G-Sync is wel een redelijke test voor een monitor/tv, maar mij geen 100/200 EUR extra waard (puur voor die test).

Software van nVidia zal ook nu weer goed zijn. Ze hebben de RTX3080 crashes snel gepatcht. Jij hoeft niet te wachten :) , voor vele anderen is het denk ik wel slim.
Kom op, dit is zoeken naar gelijk hebben. Je spreekt over +400mhz als je gaat overclocken omdat ELK programma dit zo aangeeft. Als jij me kan laten zien dat een programma het anders laat zien dan ben ik echt compleet van mijn voetstuk geslagen. Dus nee, ik niet en niemand niet gaat schrijven 400 GT/s. :X

[ Voor 3% gewijzigd door OMD op 02-10-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
sunsmountain schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:44:
[...]

Ik moet zeggen dat zelfs met deze geruchten kennis de RTX3080 toch kriebelt voor aankoop, omdat DLSS 2.0 en ray tracing leuk zijn, en ik wil upgraden naar 4k gaming. Ik hoop dat ik het wachten deze maand volhoud. :)
Dat wachten is helaas niet altijd een keuze, de 3080 is nog steeds amper verkrijgbaar, dus dat moet goed komen :) Neemt niet weg dat ik ook de ontwikkelingen van de AMD RX6000 serie nauw volg, wie weet dat ik over een maandje alweer een RTX 3080 te koop heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
OMD schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

Kom op, dit is zoeken naar gelijk hebben. Je spreekt over +400mhz als je gaat overclocken omdat ELK programma dit zo aangeeft. Als jij me kan laten zien dat een programma het anders laat zien dan ben ik echt compleet van mijn voetstuk geslagen. Dus nee, ik niet en niemand niet gaat schrijven 400 GT/s. :X
Vooruit, MSI Afterburner is gaar, mensen nemen dat over. Rustig maar.

MHz != GTs is all I'm saying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
Lord_Dain schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

Dat wachten is helaas niet altijd een keuze, de 3080 is nog steeds amper verkrijgbaar, dus dat moet goed komen :) Neemt niet weg dat ik ook de ontwikkelingen van de AMD RX6000 serie nauw volg, wie weet dat ik over een maandje alweer een RTX 3080 te koop heb :D
Als je pre-ordert krijg je je kaart wel binnen 1 week, vermoed ik. Maar dat is meer voor het levertijden topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

sunsmountain schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Vooruit, MSI Afterburner is gaar, mensen nemen dat over. Rustig maar.

MHz != GTs is all I'm saying.
Staat uiteraard los van dat je gelijk hebt, dat terzijde. Voegde in deze discussie alleen niets toe :) elke reviewer gebruikt gewoon MHz

[ Voor 30% gewijzigd door OMD op 02-10-2020 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smocho
sunsmountain schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:56:
[...]

Als je pre-ordert krijg je je kaart wel binnen 1 week, vermoed ik. Maar dat is meer voor het levertijden topic.
Oh, jij weet al hoe goed leverbaar de nog niet aangekondigde AMD kaarten zullen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
smocho schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:28:
[...]

Oh, jij weet al hoe goed leverbaar de nog niet aangekondigde AMD kaarten zullen zijn?
Ik had het over de RTX3080, en heb een webshop in NL gebeld. Of het klopt, who knows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
sunsmountain schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:29:
Feit.

Een undervolt kan verbruik met nauwelijks prestatie verlies zo;n 80 tot 90 watt verlagen, ook een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
Sn0wblind schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:57:
[...]

Een undervolt kan verbruik met nauwelijks prestatie verlies zo;n 80 tot 90 watt verlagen, ook een feit.
Klopt, en hetzelfde geldt voor de RX5700 XT (met iets minder Watt, maar toch, nauwelijks verlies van prestaties). Maar liever heb je nog een beetje overclock ruimte, niet waar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sn0wblind
sunsmountain schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Klopt, en hetzelfde geldt voor de RX5700 XT (met iets minder Watt, maar toch, nauwelijks verlies van prestaties). Maar liever heb je nog een beetje overclock ruimte, niet waar?
Ik denk dat voor het grote publiek overclocking geen factor is. Dus meteen het uiterste er uit halen lijkt mij geprefereerd, dit is een aaname van mijn kant dan alleen. Maar het is niet alleen de GPU dat meer verstookt, dit is het namelijk maar voor een deel. Het geheugen lijkt relatief veel te verstoken ook. Uiteindelijk maakt het weinig uit omdat zelfs de founders edition cooler de GPU goed koel kan houden rond de 75c met maar milde fan noise. Ik denk dat dit problematischer zou zijn als de koeler luidruchtig zou zijn en het product lastig te koelen.

Was de winst met undervolting bij de RX5700XT net zo groot? Want ik heb het zelf persoonlijk nooit zo stevig gezien. Wat mij betreft had Nvidia deze GPU met een verbruik van 240watt mogen verkopen waarbij je dan met een goede voltage curve maar 3 tot 4% aan performance max bij verliest (ik verlies met stock nog geen 3% zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
Sn0wblind schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:07:
[...]

Ik denk dat voor het grote publiek overclocking geen factor is. Dus meteen het uiterste er uit halen lijkt mij geprefereerd, dit is een aaname van mijn kant dan alleen. Maar het is niet alleen de GPU dat meer verstookt, dit is het namelijk maar voor een deel. Het geheugen lijkt relatief veel te verstoken ook. Uiteindelijk maakt het weinig uit omdat zelfs de founders edition cooler de GPU goed koel kan houden rond de 75c met maar milde fan noise. Ik denk dat dit problematischer zou zijn als de koeler luidruchtig zou zijn en het product lastig te koelen.

Was de winst met undervolting bij de RX5700XT net zo groot? Want ik heb het zelf persoonlijk nooit zo stevig gezien. Wat mij betreft had Nvidia deze GPU met een verbruik van 240watt mogen verkopen waarbij je dan met een goede voltage curve maar 3 tot 4% aan performance max bij verliest (ik verlies met stock nog geen 3% zelf).
https://www.reddit.com/r/...rvolting_rx_5700_xt_as_a/
At the end I got -1% Performance for -8ºC GPU Temp and -13ºC on Junction Temp. So I'm happy with the results
Update: Did forget to mention the -49W
Zelf geen ervaring met de RX 5700 XT. Maar ik weet dat AMD RDNA1 op z'n staart heeft getrapt, terwijl ze met RDNA2 niet hoger dan 250W lijken te gaan (socket power, total board power is dan nog steeds 300W). Als een board partner een Navi21 300W/350W OC versie uitbrengt, dan heb je het over 250% performance, bizar hoog (100% is de RX 5700 XT / RTX 2070 Super)

Eens dat "auto OC / boost clock" belangrijker is dan daadwerkelijk overclocken (Volt en frequentie verhogen). Het eindresultaat is vaak in de buurt van elkaar, en de 2500 MHz van Navi22 klinkt veelbelovend. Eh, terug naar nVidia kaarten :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:45
Eindelijk fatsoenlijk Control kunnen spelen op 4K met alle RTX-toeters & bellen aan. De 3090 FE is niet een beetje sneller dan de 2070S FE die ik had, maar zeker tweemaal zo snel :P

Geen coil whine. Althans, ik hoorde alleen in het begin heel zacht iets maar dat was al snel weer weg. Mijn DIMM's worden volgens mij ietsje warmer wanneer de 3090 aan het werk is; ze zitten net boven de omhoog blazende fan. Maar het blijft bij 55°C onder het gamen, dat is ruim binnen de grenzen.

Voor het eerst 3DMark geïnstalleerd: 17.500. Dat is volgens de site average voor deze hardware. Ik ben dan ook nog niet aan het tweaken geweest, dat voelde ook zo zinloos als je er al zoveel op vooruit gaat.

En een plaatje om de thread op te vrolijken. De FE geeft mij een Apple-vibe; strak design, hoogwaardige materialen, mooi ingepakt en ook net als Apple lekker eigenwijs een eigen stekker :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DL_Kge_Jm7WbLNR_yw6Z4KgWeDw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4Va4ljKWLz0rhDpZUe6587jL.jpg?f=user_large

Nu eens op zoek naar een mooie kabel.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:33
*KNIP*

Verkeerde topic ...

[ Voor 85% gewijzigd door Yonix op 02-10-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 19:30
Knip, verkeerde topic

[ Voor 17% gewijzigd door killerbee1958 op 02-10-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
sunsmountain schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:24:
[...]

https://www.reddit.com/r/...rvolting_rx_5700_xt_as_a/

[...]

Zelf geen ervaring met de RX 5700 XT. Maar ik weet dat AMD RDNA1 op z'n staart heeft getrapt, terwijl ze met RDNA2 niet hoger dan 250W lijken te gaan (socket power, total board power is dan nog steeds 300W). Als een board partner een Navi21 300W/350W OC versie uitbrengt, dan heb je het over 250% performance, bizar hoog (100% is de RX 5700 XT / RTX 2070 Super)

Eens dat "auto OC / boost clock" belangrijker is dan daadwerkelijk overclocken (Volt en frequentie verhogen). Het eindresultaat is vaak in de buurt van elkaar, en de 2500 MHz van Navi22 klinkt veelbelovend. Eh, terug naar nVidia kaarten :)
Dat is maar een 10 wat verschil........met een goede overclock heb ik een 90 watt verschil. Ik vind dat wel een enorm sterkere optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Abbadon schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:47:
De FE geeft mij een Apple-vibe; strak design, hoogwaardige materialen, mooi ingepakt en ook net als Apple lekker eigenwijs een eigen stekker en een mega hoge prijs :P
FTFY. :P :>

Maar zal inderdaad wel lekker wegspelen :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

spartacusNLD

This is Sparta!!

Zo.. Gisteren een pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Master 10G ontvangen. Het is een thicc boi :o

Heel erg geluk gehad bij Alternate. Kunnen bestellen via een link die nog niet online had mogen zijn. Het product is officeel nog niet eens released in EU. Sinds gisteren pas in US. *O* Snap er nog steeds weinig van haha :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1v33HoTnz_DUGpwsEiIdPThPrqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bw8QVoVJ3u1CxDoNaaAWqUNi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXMYQF-w_MlJZ8lNl7E-gYb62Ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJKFSb6grYCi939rKA8XYeHW.jpg?f=fotoalbum_large

benchmark op stock setting (geen oc dus):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6U1Xx87TaIh9OXFgyBmzgVp1OU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F31ZDCKWXz7c148rqdyJgli3.png?f=user_large

Vandaag maar is verder mee testen en aan een overclock beginnen. Gisteren kwam die al wel boven de 2000Mhz uit na wat kort testen :) Temps bij 100% load komen niet boven de 66c uit. Heel erg blij mee :9~

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 03-10-2020 09:24 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirra
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-12-2024
damm ik heb hem ook besteld (sta nu plaats 7 )ik wist dat hij fors was maar begin nu echt te twijfelen aan mijn case :P 8)7
veel plezier ermee

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:08
Ik heb de 3090 binnen en geïnstalleerd, en het past (net) :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfjFUqskGQCC53LrIaASWRYiPZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSRWpr572XLJlrcMGZGW1zKw.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt verder prima, maar ik vind wel dat de fans wel een vervelend geluid maken. Zelfs met een headset op nog hoorbaar. Ook apart dat de hele achterkant van de kaart een uitgang is voor de koeling, maar dat misschien wel de helft afgedekt is door de kast. Lijkt me ook niet iets specifiek van deze kast (NZXT H500). Ziet er niet uit alsof Nvidia daar erg over nagedacht heeft.

Ook had ik nog een probleem met de Watch Dogs: Legion code te verzilveren en kreeg steeds een melding als "Door een technisch probleem ...". Wat bleek; ik gebruik Pi Hole om advertenties te blocken en dat zorgde er voor dat ik de code niet kon verzilveren. DNS even aangepast naar een Google DNS en het werkte. Misschien handig voor de mensen hier met een 3000 serie kaart die ook tegen dit probleem lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxy66
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-11-2020
Vraagje, ik ben voornemens mijn eerste custom loop te bouwen, en dus komt er op mijn 3090 kaart een EKWB water blok. Ik ben gek op ASUS qua merk.

Klopt mijn aanname dan dat het eigenlijk niet uitmaakt welke versie van de ASUS kaart ik neem. Ik net zo goed de meest voordelige nemen gezien de cooler er toch af gaat (3090 TUF). Of zit er voor die OC/STRIX versies toch nog een meerwaarde met de wetenschap dat de cooler er af gaat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:02
spartacusNLD schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:20:
Zo.. Gisteren een pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Master 10G ontvangen. Het is een thicc boi :o

Heel erg geluk gehad bij Alternate. Kunnen bestellen via een link die nog niet online had mogen zijn. Het product is officeel nog niet eens released in EU. Sinds gisteren pas in US. *O* Snap er nog steeds weinig van haha :>

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag maar is verder mee testen en aan een overclock beginnen. Gisteren kwam die al wel boven de 2000Mhz uit na wat kort testen :) Temps bij 100% load komen niet boven de 66c uit. Heel erg blij mee :9~
Oh man wat ben ik jaloers, hoe kwam je aan die link dan? En is die nog online of..? Hoeveel kostte het je bij Alternate? Was die al heel erg verhoogd qua prijs of viel dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:45
m33p schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:15:

Werkt verder prima, maar ik vind wel dat de fans wel een vervelend geluid maken. Zelfs met een headset op nog hoorbaar. Ook apart dat de hele achterkant van de kaart een uitgang is voor de koeling, maar dat misschien wel de helft afgedekt is door de kast. Lijkt me ook niet iets specifiek van deze kast (NZXT H500). Ziet er niet uit alsof Nvidia daar erg over nagedacht heeft.
Hoeveel toeren maken de fans, standaard en met load? Hier 800rpm en 1.247rpm.

Achterkant ligt aan jouw kast, je hebt waarschijnlijk een vaste metalen verbinding tussen elk PCI-slotplaatje. Mijn kast heeft dat niet waardoor de 3090 onbelemmerd kan uitadamen door de vier uitlaatpoorten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gsG0b67-Zd4pK4jlQCXSdOybrsg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyFTVq2kZQ1ikFUbQMVOlcid.jpg?f=fotoalbum_medium

Misschien kun je ze wegdremelen?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:46
Foxy66 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:37:
Vraagje, ik ben voornemens mijn eerste custom loop te bouwen, en dus komt er op mijn 3090 kaart een EKWB water blok. Ik ben gek op ASUS qua merk.

Klopt mijn aanname dan dat het eigenlijk niet uitmaakt welke versie van de ASUS kaart ik neem. Ik net zo goed de meest voordelige nemen gezien de cooler er toch af gaat (3090 TUF). Of zit er voor die OC/STRIX versies toch nog een meerwaarde met de wetenschap dat de cooler er af gaat...?
Ik zou vooral checken voor welke Asus 3090 modellen EK daadwerkelijk een waterblock heeft. Ik ben niet zo op de hoogte van de pcb designs van Ampere, maar het is niet zo dat die standaard per merk voor alle modellen gelijk zijn. Vooraf dus goed compatibiliteit checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxy66
Check, dat is idd het eerst wat ik heb gedaan bij EK. Ze hebben voor TUF en STRIX (OC en non OC)
Wekko306 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:30:
[...]

Ik zou vooral checken voor welke Asus 3090 modellen EK daadwerkelijk een waterblock heeft. Ik ben niet zo op de hoogte van de pcb designs van Ampere, maar het is niet zo dat die standaard per merk voor alle modellen gelijk zijn. Vooraf dus goed compatibiliteit checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:46
Foxy66 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:31:
Check, dat is idd het eerst wat ik heb gedaan bij EK. Ze hebben voor TUF en STRIX (OC en non OC)

[...]
Dan maakt het in principe weinig uit inderdaad. Ampere is flink power limited, dus ongeacht je specifieke model zal je vooral daar tegenaan lopen als je zou willen overclocken. Verschil zou nog kunnen zijn of/hoe je een powermod kunt doen om zo verder te kunnen overclocken, maar als je dat toch niet zou doen maakt dat dus ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxy66
Nope, ga niet overclocken... Dus de gewone TUF word het dan, zoals ik al dacht... Dank
Wekko306 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:34:
[...]

Dan maakt het in principe weinig uit inderdaad. Ampere is flink power limited, dus ongeacht je specifieke model zal je vooral daar tegenaan lopen als je zou willen overclocken. Verschil zou nog kunnen zijn of/hoe je een powermod kunt doen om zo verder te kunnen overclocken, maar als je dat toch niet zou doen maakt dat dus ook niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luckyjan
  • Laatst online: 07:26
Gisteren mijn TUF binnen gekregen van Amazon (heel goed verpakt). Na het installeren, in het spel wat ik momenteel speel (Division 2), alles op 2K ULTRA gezet. Benchmark van de game ging prima. Daarna wilde ik een paar levels spelen en na matchmaking binnen 1 minuut valt mijn Computer uit ;w
Heel lang verhaal kort dit probleem bleef zich de hele tijd (en bijna de hele nacht ;) ) voordoen wat ik ook probeerde. Alleen de Power limit op 60% zetten en 300mhz terugklokken met Afterburner leek te werken.
Mijn Computer heeft een Thermaltake Toughpower Grand RGB 650W Gold voeding en ik had bedacht dat mijn met 8600K CPU dat makkelijk zou moeten kunnen. Geen HDD's in de Computer enkel wat RGB verlichting. Uiteindelijk toch besloten vandaag een andere voeding te halen. Ik kon terecht bij Tweaker @xgaming die een paar Corsair RM1000x te koop heeft. Hem leek het ook een grote kans dat het de voeding was of anders het moederbord. Maar ja met mijn GTX 1070 nooit problemen gehad. Ik mocht de voeding 2 weken proberen _/-\o_
Nu lijkt het probleem met deze voeding opgelost. Geen power shutdowns meer gehad met Gamen.
Ik denk nu dat de ventilator van de Thermaltake niet goed werkt. De laatste tijd bij het uitzetten van mijn Computer hoorde ik ook vreemde tikken (zoals met een verwarming). Dus ik meldt hem aan als RMA zodat ik hem in mijn lanparty pc kan gebruiken.Het is dus niet gezegd door mij dat een RTX 3080 niet werkt met een goede 650 watt voeding 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

spartacusNLD

This is Sparta!!

Santee schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Oh man wat ben ik jaloers, hoe kwam je aan die link dan? En is die nog online of..? Hoeveel kostte het je bij Alternate? Was die al heel erg verhoogd qua prijs of viel dat mee?
Link kwam ik aan via de tweakers discord. Iemand zag de kaart op de duitse site van Alternate maar niet op de nl site. Hij paste de .de naar .nl aan en hop daar was de kaart opeens.. hij plaatse de link op discord. Deze kaart stond hoog op mijn lijst en ik wist dat de release er aan zat te komen. Dus de gok genomen.. ik wist toen niet dat ik een paar uur daarna opeens een verzendbewijs zou krijgen van Alternate :o

Blijkbaar hadden zij in de back-office voorraad die nog niet online was geplaatst voor Nederland en konden ik en 3 andere tweakers een bestelling plaatsen die de zelfde dag is uitgeleverd. :9

De kaart was wel aan de dure kant. 999 euro. MSRP van deze kaart zou rond de 850 zijn. Echt weer alternate praktijken.. maar ach. Ik ben er alsnog heel blij mee :)

Scheelt wel enorm kwa rust in je hoofd als je niet hele dagen achter een kaart moet aanjagen hoor O-) en dat is ook wat waard

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:08
Abbadon schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Hoeveel toeren maken de fans, standaard en met load? Hier 800rpm en 1.247rpm.

Achterkant ligt aan jouw kast, je hebt waarschijnlijk een vaste metalen verbinding tussen elk PCI-slotplaatje. Mijn kast heeft dat niet waardoor de 3090 onbelemmerd kan uitadamen door de vier uitlaatpoorten:

[Afbeelding]

Misschien kun je ze wegdremelen?
Goed punt! Ik zat op bijna 2500 RPM (100% denk ik) en blijkbaar kwam dat vanuit een custom fan profile die ik blijkbaar ooit ingesteld had. Zonder die custom fan curve is het 800 RPM bij idle en 1700 onder load. Het geluid valt dan ook wel mee en is met een headset op niet meer te horen.

Mijn kast heeft inderdaad metaal tussen elk afdekplaatje zitten, maar wat ook op valt is dat de koeling uitgang van de kaart breder is dan de PCI sloten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxckb5jHMA2RMXGJ7JCvybdyv-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWLExOzNYPv95yu7kxCcGuim.jpg?f=fotoalbum_large

Dat plaatje rechts van de sleuven hoort dat gat af te dichten (kun je verschuiven), maar dan dek ik dus een deel van de koeling van de kaart af of heb ik een lucht opening in de kast zitten wat ook niet bevorderlijk zal zijn voor de airflow. De dremel er in kan eventueel wel, maar de temperatuur lijkt op dit moment geen enkel probleem, dus voor nu laat ik het wel even zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:58
m33p schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

Goed punt! Ik zat op bijna 2500 RPM (100% denk ik) en blijkbaar kwam dat vanuit een custom fan profile die ik blijkbaar ooit ingesteld had. Zonder die custom fan curve is het 800 RPM bij idle en 1700 onder load. Het geluid valt dan ook wel mee en is met een headset op niet meer te horen.

Mijn kast heeft inderdaad metaal tussen elk afdekplaatje zitten, maar wat ook op valt is dat de koeling uitgang van de kaart breder is dan de PCI sloten:

[Afbeelding]

Dat plaatje rechts van de sleuven hoort dat gat af te dichten (kun je verschuiven), maar dan dek ik dus een deel van de koeling van de kaart af of heb ik een lucht opening in de kast zitten wat ook niet bevorderlijk zal zijn voor de airflow. De dremel er in kan eventueel wel, maar de temperatuur lijkt op dit moment geen enkel probleem, dus voor nu laat ik het wel even zo.
Tijd voor een andere kast, zo krijg je ook stof en andere troep erin :P

Heb sinds gisteren de Corsair 4000D Airflow, super handig ding en helemaal niet zo duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isotope5004
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-10 15:16
Nvidia is vergeten om de 12 pin adapter bij mijn 3090FE te doen. Een mede Tweaker had die van hem richting mij gestuurd afgelopen donderdag maar zaterdag was hij nog niet binnen (iets met een gegeven paard ofzo?).

Digital River zelf kan niks zonder nvidia en Nvidia start een onderzoek (wat maakt mij nou uit wie het vergeten is er bij te doen, stuur mij gewoon die kabel!!)

Had erg gehoopt te kunnen gamen dit weekend (heb gewoon speciaal 5 dagen vrij genomen van werk hiervoor 🤓). is er iemand in de provincie Groningen of in de buurt die zijn 12pin adapter niet nodig heeft tot en met dinsdag😅? Zodra ik een andere heb krijg je hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

spartacusNLD schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:20:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb dezelfde instellingen als jij gebruikt en kom op hetzelfde score uit, ik denk dat die score niks zegt met de werkelijke prestaties. RTX3080 zou sneller moeten zijn dan mijn RTX2080Ti

https://ibb.co/5s0qx26

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Een 11 jaar oude tool als benchmark gebruiken is niet echt representatief natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk-s
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-12-2024
Q_7 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Heb dezelfde instellingen als jij gebruikt en kom op hetzelfde score uit, ik denk dat die score niks zegt met de werkelijke prestaties. RTX3080 zou sneller moeten zijn dan mijn RTX2080Ti

https://ibb.co/5s0qx26
Inderdaad, tool is gewoon te verouderd. Mijn RTX3080 hier: (MSI Gaming X trio)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZsD7t5LEdhW86F71BYqJ02y68XM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/juRS5Gj53juatmFg9JwO5gqz.png?f=user_large

Bij Timespy (DX12) haalt hij een graphics score van 17.800

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk-s op 04-10-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Via de site van Nvidia begreep ik als je een 3080 kaart weet te bemachtigen voor 30 oktober dat je dan de code voor het spel Watchdogs legion en 1 jaar abbo voor Geforce now krijgt. Bij mijn TUF kaart van Amazon zat verder niks bij. Na contact opgenomen te hebben met de helpdesk kreeg ik dit nietszeggend antwoord:

"In je mail lees ik dat je op een site hebt gelezen dat je een gratis spel zou krijgen bij je bestelling met bestelnummer XXXXXXXX, en je wilt graag weten of je deze nog ontvangt. Mijn excuses voor de verwarring!

Je hebt het product gekocht zoals deze op de site staat beschreven. Daar zie ik niets staan over een gratis spelcode. Deze zit er dus ook niet bij.

Mocht je toch graag de spel code willen hebben, kun je binnen 30 dagen je artikel retourneren en hem vervolgens weer kopen wanneer de code erbij zit. Ik weet echter niet of dit ook echt gaat gebeuren, mijn systeem geeft hier geen informatie over.

Heel erg bedankt voor je begrip."

Weet iemand of je daar recht op hebt bij deze kaart? Via de internationale Asus site zegt ie dat mijn product niet in aanmerking komt als ik daar alles invul (iets van not eligible country).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Hier wat meer 3dmark vergelijkingsmateriaal :)

Timespy
https://www.3dmark.com/spy/14136399

Firestrike Extreme
https://www.3dmark.com/fs/23588645

Firestrike
https://www.3dmark.com/fs/23564866

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 12:58
luckyjan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:56:
Via de site van Nvidia begreep ik als je een 3080 kaart weet te bemachtigen voor 30 oktober dat je dan de code voor het spel Watchdogs legion en 1 jaar abbo voor Geforce now krijgt. Bij mijn TUF kaart van Amazon zat verder niks bij. Na contact opgenomen te hebben met de helpdesk kreeg ik dit nietszeggend antwoord:

"In je mail lees ik dat je op een site hebt gelezen dat je een gratis spel zou krijgen bij je bestelling met bestelnummer XXXXXXXX, en je wilt graag weten of je deze nog ontvangt. Mijn excuses voor de verwarring!

Je hebt het product gekocht zoals deze op de site staat beschreven. Daar zie ik niets staan over een gratis spelcode. Deze zit er dus ook niet bij.

Mocht je toch graag de spel code willen hebben, kun je binnen 30 dagen je artikel retourneren en hem vervolgens weer kopen wanneer de code erbij zit. Ik weet echter niet of dit ook echt gaat gebeuren, mijn systeem geeft hier geen informatie over.

Heel erg bedankt voor je begrip."

Weet iemand of je daar recht op hebt bij deze kaart? Via de internationale Asus site zegt ie dat mijn product niet in aanmerking komt als ik daar alles invul (iets van not eligible country).
Lijkt me vrij eenvoudig toch? Als er bij jouw aankoop nergens stond dat je recht hebt op de game, dan krijg je deze ook niet. Heel vervelend uiteraard, maar ahd je kunnen weten.

(If you purchase one of our new GPUs or a pre-built GeForce RTX 30 Series PC at a participating partner)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
mouzetc schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

Lijkt me vrij eenvoudig toch? Als er bij jouw aankoop nergens stond dat je recht hebt op de game, dan krijg je deze ook niet. Heel vervelend uiteraard, maar ahd je kunnen weten.

(If you purchase one of our new GPUs or a pre-built GeForce RTX 30 Series PC at a participating partner)
Nee ik zal er ook niet wakker van liggen maar dacht dat het voor alle kaarten gold van bekende merken.

Edit:

Dus alleen bij Alternate.nl Azerty.nl Megekko.nl Paradigit.nl 4launch.nl cdromland. Want die staan op de Nederlands Nvidia site als partners.

[ Voor 13% gewijzigd door luckyjan op 04-10-2020 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:51
luckyjan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

Dus alleen bij Alternate.nl Azerty.nl Megekko.nl Paradigit.nl 4launch.nl cdromland. Want die staan op de Nederlands Nvidia site als partners.
En ook alleen zolang de voorraad strekt. Ik denk dat bij de meeste of alle sites het maximum al bereikt is. Als er bij de productpagina van de webshop niets over wordt vermeld, kun je ervan uitgaan dat je geen codes krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door NoThankYou op 04-10-2020 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:08
sunsmountain schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:24:

Als je naar het volgende klopt lijkt me 250 watt socket power alleen totaal onhaalbaar.

https://cdn.wccftech.com/...X-3080-Memory-OC-Test.png

De 3080 is ongeveer 180 watt socket power en dan komt er dus nog 140 bij voor de FE. 250 watt socket power en maar 300 watt total board power lijkt me dus zeer sterk. 250 watt voor alles bij elkaar exvlusief vram memory is wel enigszins haalbaar.

Was zelf ook behoorlijk verrast hoeveel voor rekening kwam van verliezen en conversies.

[ Voor 3% gewijzigd door computerjunky op 05-10-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palatinus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:32
luckyjan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

Nee ik zal er ook niet wakker van liggen maar dacht dat het voor alle kaarten gold van bekende merken.

Edit:

Dat gelde overal. Echter heeft Nvidia enkele dagen geleden aangegeven dat de voorraad op is, en het bijgevolg gedaan is met die actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalime
  • Laatst online: 23-02 20:18
Dan mogen ze wel allemaal die kaarten voor 1 november uitleveren. Anders is het een beetje een vreemde actie. Kaart verkopen met spel, maar pas uitleveren als actieperiode is verlopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinAlexander
  • Laatst online: 24-05 13:48
Weet iemand hier toevallig waar ik FE kaarten kan kopen? Ik wil op de 29e gaan vechten voor een 3070, maar bij nvidia.com word ik steeds doorgestuurd naar partnerwebsites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
ColinAlexander schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:06:
Weet iemand hier toevallig waar ik FE kaarten kan kopen? Ik wil op de 29e gaan vechten voor een 3070, maar bij nvidia.com word ik steeds doorgestuurd naar partnerwebsites.
Ja, wachten tot de 29e op de nvidia site. Maar dat had je zelf ook wel door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
computerjunky schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Als je naar het volgende kijkt lijkt me 250 watt socket power alleen totaal onhaalbaar.

https://cdn.wccftech.com/...X-3080-Memory-OC-Test.png

De 3080 is ongeveer 180 watt socket power en dan komt er dus nog 140 bij voor de FE. 250 watt socket power en maar 300 watt total board power lijkt me dus zeer sterk. 250 watt voor alles bij elkaar exvlusief vram memory is wel enigszins haalbaar.

Was zelf ook behoorlijk verrast hoeveel voor rekening kwam van verliezen en conversies.
Thanks! In plaats van socket power moet ik waarschijnlijk de voltage regulators / condensatoren van de core meenemen.

GPU-Z heeft helaas geen handleiding, heb me suf gezocht wat pwr_src betekent. mvddc is voor geheugen modules. Als ik gpu_chip + pwr_src doe krijg ik 263W, lijkt me realistischer voor een 3080 chip. In de memory OC review die je linkt, "The GeForce RTX 3080 that was tested had a power limit of 320W". Total board power is 317 in je screenshot, dat is 8pin1+8pin2+pcie_slot, logisch ook. Maar de 3080 FE trekt max toch echt 350W (total board power):
https://www.cybenetics.co...php?option=gpus&manfID=76

Als die toename van 32,6W (verschil met de 3080 FE) er bij op telt kom je met alleen gpu_chip op 207,7W. Doe er pwr_src bij (misschien voor de condensatoren om de gpu_core stabiel te houden?) en je zit op 295,6W voor de core + voltage regulators bedoeld voor de core (niet het geheugen, dat is mvddc) voor de 3080 FE, of 263W voor de gereviewde 3080.

VR losses is iets van 17%. Als je die 263W en 295,6W deelt door 0,83, krijg je bruto 317W en 356W voor de gpu_chip+pwr_src, voor de gereviewde 3080 en de 3080FE.

Alleen voor de gpu_chip 207,7W? precies 250W.

https://www.igorslab.de/e...nd-calculated-igorslab/3/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDDt4gpn8clZDtULXlWN07Ob3rw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cFz4T3pN3j7ZKdNyfsrnTs46.png?f=user_large

En de 250W die ik noemde (voor Navi21) is gebaseerd op de powerplay tables gevonden door reddit user stblr, 238W was daarbij max, maar ik denk dat de XTX versie wel tot 250W gaat. Bruto puur voor de gpu_chip dan, waarschijnlijk (zelfde als de 3080 FE, zie boven).
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
socket_power_limit_ac[0] (W)

Verder is het zo dat nVidia en AMD de power draw anders rapporteren. nVidia doet het netjes, splitst pwr_src en mvddc apart van gpu_chip. Maar AMD lijkt gpu_chip + pwr_src (als 1 waarde: gpu_chip) samen te nemen en mvddc helemaal niet te rapporteren.
https://www.tomshardware....-power-consumption-tested

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
ColinAlexander schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:06:
Ga rekening houden met dezelfdr situatie als bij de rtx 3080.
Discord groep van tweakers was die dagen erg gezellig maar is uiteraard geen garantie dat het lukt.

excuus: lees de post na en is eigenlijk meer voor levertijden en prijzen.. ;)

Ben benieuwt wat het prijsverloop gaat zijn. Het gat tussen de 3080 en 3090 is dusdanig groot dat er meer ruimte is voor hogere prijzen.
Met de msrp van 519 verwacht ik prijzen rond de 550 gemiddeld.

Maarja beschikbaarheid en prijsverloop bij winkels. Die kunnen er zo maar weer 60-80 euro bijdoen.

[ Voor 5% gewijzigd door Henkje.doc op 05-10-2020 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:14
Iemand een goede ervaring met een betaalbare 2 of 3 meter HDMI kabel in combinatie met 4K@120Hz ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• luckyjan
Mijn Tuf 3080 undervolted. Werkt goed. Nu rond 250w ingame en ik zie geen verschil in fps.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CjW6Wdl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 14:45
kdeboois schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:36:
Iemand een goede ervaring met een betaalbare 2 of 3 meter HDMI kabel in combinatie met 4K@120Hz ?
https://nl.aliexpress.com/item/4000503942864.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.5dd54b28H5yMyk.

14,38 euro incl. 3m/Luxury Zinc Alloy bij gebruik kortingscode aliex034 voor nieuwe gebruikers.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
luckyjan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:34:
Mijn Tuf 3080 undervolted. Werkt goed. Nu rond 250w ingame en ik zie geen verschil in fps.

[Afbeelding]

[YouTube: How To Undervolt RTX 3080 For Huge Efficiency Gains]
Dat is wel echt een vette undervolt, 70W minder stroomverbruik, bijna zelfde prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Heeft hier iemand ervaring met de pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Master 10G? Via google kan ik geen reviews vinden.

Ik ben zelf reeds in het bezit van een 1080Ti Aorus, niks mis mee, maar ik heb nog nooit een GPU gekocht zonder er een review van te hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 16:51
verwijderd - verkeerde thread

[ Voor 93% gewijzigd door Freaky Max op 06-10-2020 19:43 . Reden: verwijderd - verkeerde thread ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:14
luckyjan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:34:

[Afbeelding]

[YouTube: How To Undervolt RTX 3080 For Huge Efficiency Gains]
Ga ik proberen. Mijn Zotac warmt mijn kast zo ver op dat de warme lucht van mijn 3080 de radiator van mijn CPU koeling opwarmt en zo de CPU heter maakt... de de fans van de AIO gaan daarop naar full power. Apart fenomeen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 20:38
DriesNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:04:
Heeft hier iemand ervaring met de pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Master 10G? Via google kan ik geen reviews vinden.

Ik ben zelf reeds in het bezit van een 1080Ti Aorus, niks mis mee, maar ik heb nog nooit een GPU gekocht zonder er een review van te hebben gelezen.
Kijk deze post eens:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64042160

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:22
DriesNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:04:

Ik heb hem ook. De koeling is echt heel goed. Heb m ook nog niet over de 70 graden zien gaan. Ook geen crashes of gekke dingen gehad, dus een prima kaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Na het lezen van wat berichten over de EVGA XC3 Ultra had ik zo mijn twijfels over de temps in een kleine case.

Na een undervolt zijn de temps echter helemaal prima! Draai nu stabiel op 1770MHz, 781mV. Met de case dicht, zonder mods op ~60C. Performance loss is ongeveer 2-3%

Afbeeldingslocatie: https://gpuz.techpowerup.com/20/10/07/pm7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotch Sniffer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-03-2024
savale schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 00:36:
[...]

Ik heb hem ook. De koeling is echt heel goed. Heb m ook nog niet over de 70 graden zien gaan. Ook geen crashes of gekke dingen gehad, dus een prima kaart
En kwa geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:05
Jay-v schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:39:
Na het lezen van wat berichten over de EVGA XC3 Ultra had ik zo mijn twijfels over de temps in een kleine case.

Na een undervolt zijn de temps echter helemaal prima! Draai nu stabiel op 1770MHz, 781mV. Met de case dicht, zonder mods op ~60C. Performance loss is ongeveer 2-3%

[Afbeelding]
Waarom heeft Nvidia/AIB merk dit eigenlijk niet gewoon ingebakken in de bios?
Een performance boost mode of een Quite&Comfort stand ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:22
Het "normale" fan profiel" van de OC mode vind ik vrij luidruchtig. Hij probeert de kaart dan onder de 55 graden te houden door de fan al heel snel op 100% te zetten. Dan hoor je wel echt flink wat fan geluid.
De schakelaar op non OC (silent) zou moeten helpen, maar dat heb ik niet geprobeerd nog omdat ik toch MSI afterburner gebruik.
Tot een procent of 60 is de fan trouwens acceptabel stil. Ik raad dan ook aan om het fanprofiel wat aan te passen in MSI afterburner. Als je dit combineert met de "undervolt" trick hierboven heb je zowel een koele als stille kaart.
Als je het geheugen wilt overclocken moet je trouwens de kaart zo koel mogelijk houden. Voor de beste overclock moet je dan helaas wel je fan op 100% zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

-Bas schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:05:
[...]

Waarom heeft Nvidia/AIB merk dit eigenlijk niet gewoon ingebakken in de bios?
Een performance boost mode of een Quite&Comfort stand ofzo.
Sommige kaarten hebben dat (Zoals de TUF). Maar dat is voornamelijk gericht op noise, en een de boost mode laat de fans alleen harder werken waardoor de kaart minder snel zal throttlen.

Niet alle kaarten gelijkwaardig waardoor mijn kaart bijvoorbeeld stabiel loopt op 1770/781mV, maar die van iemand anders misschien niet. AIB's kiezen dus een veilige Clock/Boost Clock waarmee vrijwel alle kaarten stabiel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Jay-v schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:39:

[Afbeelding]
Nice! Zou je fanspeed wel iets terugzetten, koel genoeg volgens mij. Ultra gehaald voor betere bin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Santee schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Nice! Zou je fanspeed wel iets terugzetten, koel genoeg volgens mij. Ultra gehaald voor betere bin?
Nee, non ultra heb ik. Maar de andere berichten die ik online gelezen had gingen meestal over de ultra.

Ik moet nog even spelen met de fan-curve inderdaad :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Jay-v op 07-10-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
savale schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 00:36:
[...]

Helemaal top, dank jullie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRickkert
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-11-2023
Iemand al ervaring met de gigabyte kaarten? Is het waar dat de pins voor de connector erg slecht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Santee schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Er is geen betere binning...

bron: EVGA

Misschien de Kingpin maar verder is het silicon lottery.

[ Voor 13% gewijzigd door OMD op 07-10-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Sowieso is binning een van de grootste fabeltjes uit de tech wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
OMD schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:25:
[...]

Er is geen betere binning...

bron: EVGA

Misschien de Kingpin maar verder is het silicon lottery.
Strix OC wel denk ik, die loopt standaard op 1935MHz en dat halen niet alle 3080s, maar wel de meeste. Dus de binning die je krijgt is denk ik vrij minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Santee schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:49:
[...]

Strix OC wel denk ik, die loopt standaard op 1935MHz en dat halen niet alle 3080s, maar wel de meeste. Dus de binning die je krijgt is denk ik vrij minimaal.
Er is geen binning. Dat kan je wel denken maar het is er niet :+

Als er al binning plaats vindt dan is dit alleen voor de Kingpin. Zowel EVGA als MSI hebben gemeld dat er geen binning is.

De FE loopt ook gemiddeld op 1935, sommige FE’s gaan over de 2000.

Je hebt eerder te maken met hoe koel die bij een bepaald punt is. 71-75 graden is bijvoorbeeld een belangrijk punt. Als hij op 76 graden komt zakt hij 1 clock punt lager.

De AIB’s hebben betere koeling en kunnen daardoor een hogere constante clock hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
OMD schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:55:
[...]

Er is geen binning. Dat kan je wel denken maar het is er niet :+

Als er al binning plaats vindt dan is dit alleen voor de Kingpin. Zowel EVGA als MSI hebben gemeld dat er geen binning is.

De FE loopt ook gemiddeld op 1935, sommige FE’s gaan over de 2000.

Je hebt eerder te maken met hoe koel die bij een bepaald punt is. 71-75 graden is bijvoorbeeld een belangrijk punt. Als hij op 76 graden komt zakt hij 1 clock punt lager.

De AIB’s hebben betere koeling en kunnen daardoor een hogere constante clock hanteren.
Oh, dan is die meerprijs ook wel een wassen neus zeg. Ik had de indruk dat er modellen waren die ~1850MHz zaten (Zotac Trinity), maar wellicht heeft dat meer met de koeler erop te maken dan de chip eronder. Ben blij dan dat ik de Strix non OC en FTW3 Gaming in preorder heb staan en niet de duurdere varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
TheRickkert schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:00:
Iemand al ervaring met de gigabyte kaarten? Is het waar dat de pins voor de connector erg slecht zijn?
Ze zijn een beetje stug, je moet een beetje harder duwen dan je zou verwachten maar het werkt prima.

Slecht zou ik ze niet noemen, de stekkers zitten gewoon goed vast.

[ Voor 9% gewijzigd door EnigmaNL op 08-10-2020 01:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Modbreak:De gemoederen zijn enigszins bedaard nu en het aantal posts per dag is aardig gezakt. Daarom gaan we weer losser modereren in de nVidia topics en verdwijnt het zero tolerance beleid.

Als het weer TR's gaat regenen draaien we dit terug. :)

Verder:
• Lief zijn voor elkaar!
• Blijf ontopic!
• Geen aankoopadvies!

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Vandaag de TUF 3080 OC ontvangen, loopt lekker. RGB stuff is wel zeer beperkt, toch verandering tov mijn MSI Gaming X Trio die ik voordien had. Niet dat ik zo van die rainbow toestanden hou, maar heb toch een redelijk "zachte" rgb (roze/cyaan) setup, dus ga daar nog iets aan moeten fixen want is nu nogal 'leeg'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 12:49

rajackar

Blood Minister

Vandaag mijn 3080 Aorus master ontvangen. Super vette kaart en temps lijken erg netjes.
Helaas werkt gsync niet goed op mijn tv vanwege een lg firmware probleem. Was al uitgebreid ik het nieuws geweest en in sommige landen is er een fix maar hier helaas nog niet. Dan maar even zonder gsync.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:10
Waarom kopen mensen een 3090 als ik vragen mag?

Prijs x2 voor 6% meer prestaties kan je toch niet rechtvaardigen?

Of wil je gewoon wallet warrior spelen of E-peen stoeffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 19:30
Astratuner schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:34:

waarom koop jij een 3080 (of 3070 of een opel astra of....)

Ik vind de 3090 ook zwaar overpriced maar voor mij hoeven anderen niet aan mij uit te leggen waarom ze een 3090 kopen hoor.
Het is zowel voor de 3080 als 3090 mi NOOIT noodzaak om ze een ding te kopen.

Maar als je het geld er voor over hebt en je kan het betalen.

Waarom niet zou dan eerder de vraag moeten zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Laatst online: 19:02

William/Ax3

We are Starstuff

voor diegene die nog wellicht toch op amd willen wachten ze hebben toch alvast wat geteased met de zen3 launch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VTn9Vk4t8looI4nA6YmYeqF5sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4gsU0i837KtwmRyP09tid75.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.pcworld.com/a...mance-tease-rtx-3080.html
Hexus tested the $700 GeForce RTX 3080 in Gears 5 and Borderlands 3 using the same visual presets as AMD did with this Radeon RX 6000 preview, on AMD’s Ryzen 9 3950X. The RTX 3080 hit 59.4fps in Borderlands 3, compared to the Radeon RX 6000’s 61fps in this preview. In Gears 5, the RTX 3080 hit 77fps, compared to the Radeon RX 6000’s 73fps. The processor makes a difference, though, because in Eurogamer’s GeForce RTX 3080 review with a Core i9-10900K, Nvidia’s card hit 65fps in Borderlands, and 80fps in Gears 5.

That seemingly puts AMD’s upcoming card neck-and-neck with Nvidia’s staggeringly powerful gaming flagship, depending on the processor it’s paired with. That’s damned impressive—but it’s important to understand what AMD didn’t reveal today, too.
Lijkt dus idd concurrentie te komen top toch word iedereen alleen maar beter van _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door William/Ax3 op 08-10-2020 18:44 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Astratuner schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:34:

Geen zin om moeilijk te doen met aankoop en ik wou gewoon eens de beste hebben.
Pagina: 1 ... 20 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is ervaringen over de nieuwe nVidia RTX 3xxx kaarten uit te wisselen en om de kaarten zelf te bediscussieren. Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies zoals:

• Is mijn voeding krachtig genoeg voor de nieuwe kaarten?
• Is mijn processor snel genoeg voor de nieuwe kaarten?
en ook niet voor levertijden en prijzen!

Als je er niet uit komt, maak dan een topic aan in Componenten Aankoopadvies.