k995 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:36:
[...]
[...]
FS op 4K gebruikt geen 10GB "Modded skyrim" ? Tja als je absurd hoge texture mods gebruikt misschien compleet je eigen keuze natuurlijk.
Bepaalde games met RTX en ultra? Nope Zelfs 8k zitten ze momenteel allemaal nog onder de 10GB meeste zelfs een heel pak lager.
Als je eraan denkt om op 8k te gamen en je jaren verder wil met je huidige setup, dan heel misschien kan het de moeite zijn. Voor 4k gamen is je kaart verouderd tegen dat je het effectief zal kunnen gebruiken.
Ten eerste nee, momenteel zitten ze niet allemaal onder de 10gb. En ten tweede, momenteel is irrelevant voor een 3080. Maar dit is weer de typische discussie die ook gevoerd werd tijdens de 8gb geheugen norm en de 128mb videogeheugen norm. Nee het zal niet genoeg zijn aankomende jaren. Als jij denkt van wel, prima. Maar we zullen zien of AMD er hetzelfde over denkt over een paar weken, ik denk zo van niet.

En aangezien ik al meerdere keren tegen de vram limiet ben aangelopen is het een nee voor mij. 16 gb minimaal anders heb ik geen interesse.
"Finally, we should note that Microsoft Flight Simulator 2020 is one of the first games in a long time to make use of large quantities of system RAM and VRAM. For the best possible experience at High-End or Ultra settings, 32GB of system RAM is recommended. During testing, we also observed very high VRAM usage from the game (relative to most other AAA titles). Even at resolutions as low as 1920x1080, the game can use more than 7GB of VRAM with higher settings. At 4K, usage over 10GB was observed. If you are planning on building a new PC for this game or upgrading your existing PC, keep in mind that large amounts of memory are needed for the most premium experience. "
https://www.shacknews.com...aphics-and-settings-guide
Veel plezier met die 10gb maar ik denk liever vooruit in plaats van dat ik voor mijn voeten kijk.
[
Voor 27% gewijzigd door
Jasmijn22 op 29-09-2020 15:46
]