Vinnie84 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:34:
Hopelijk willen jullie even mee denken met mij: heb vandaag een 3090 FE gekocht en dit komt mede door de slechte beschikbaarheid van de 3080.
Ik wil graag een future proof videokaart zodat ik zeker 5 jaar goed vooruit kan. Natuurlijk is het koffiedik kijken allemaal.
Bij de 3080 twijfelde ik zelf over de 10 GB aan VRAM en vraag me af of dit wel genoeg zou zijn in de nabije toekomst.
Toen uitlekte dat er zo goed als zeker 3080 20 GB versies uit zouden komen, baalde ik ook wel een klein beetje na mijn pre-order van de 3080.
Heeft iemand een idee hoe veel 10 GB aan VRAM zal gaan kosten voor de 3080 20 GB?
Als het gat vervolgens maar +- 400 euro gaat zijn met de 3090 FE, dan heb ik er toch iets makkelijker vrede met de aankoopprijs van de 3090 FE.
Zit ik er helemaal naast qua VRAM benodigdheden? Dan hoor ik dat ook graag.
Ik game straks alles op 4K en max. 60 FPS.
Op dit moment is 4k 10Gb genoeg.
Of dat over aantal jaar nog is? Geen idee maar dan zal gok ik de volgende serie er ook al weer zijn. Niemand kan in de toekomst kijken.
En heb je er moeite mee als paar settings 1 dingetje omlaag moet zetten? Daarnaast als je dlss gebruikt saved dat ook wat vram ik denk zelf dat dit bij de tripple aaa games toch wel vaak erin gaat zitten. En wie weet wat dat rtx io ding wellicht ook nog verbeterd.
Voor mijzelf was de 10-15% snelheidswinst niet genoeg om het dubbele te betalen. Ik gok erop dat 10Gb genoeg is voor de volgende gen.
Normaal zou ik de 80ti nemen maar ik zie niet echt veel ruimte daarvoor met deze die en de 3090 performance verschil wat zo laag is.
Heb je geld te over geen zin om te wachten en wil je nu het beste van deze gen/c.q heb je de vram nodig voor content creation. Neem dan de 3090.
Ze kunnen de 3080 20gb op 2 manieren gaan brengen. 1 snel uitbrengen met 10mem voorkant 10 op achterkant dan word het denk ik best een dure jongen. Of gaan ze wachten tot er grotere modules komen waarvan gezegd word dat die pas ergens volgend jaar komen.
Ik denk dat het prijstechnisch allemaal gaat liggen wat rdna2 gaat brengen en dat nvidia nu even wacht wat ze daar het beste tegen over moeten zetten. Die gaan volgens de geruchten met 12-16gb kaarten komen.
unfor schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:37:
Ik begrijp niet waar de interesse voor de 3090 vandaan komt, een kaart die over het algemeen 10% sneller is dan de 3080 voor dik 2x de prijs. En toch gaan ze als zoete koek over de balie, pure bragging rights of teveel geld over? Iets anders kan ik niet bedenken.
Voor de poster hier boven zal ik even in de glazen bol kijken....
Nope, niks.
Ben het met je eens eerst lopen te klagen dat die 2080ti zo belachelijk duur is. En nu kopen mensen als gekken een 3090 die maar 10-15% sneller is en nog duurder is ook
[
Voor 26% gewijzigd door
William/Ax3 op 24-09-2020 18:48
]