[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
DeadKennedy schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:40:
[...]

Dit staat volledig los van mijn punt, en ik weet niet in hoeverre het gepast is om in dit topic hier nou heel diep op in te gaan, maar volgens mij handel ik ethisch in dit geval.
Ik had liever gehad dat er een soort algemene wachtrij was voor een RTX 3080, maar die is er niet. In afwezigheid van een algemene 3080 wachtrij, ben ik in meerdere specifieke wachtrijen voor verschillende types 3080 gaan staan, omdat dat het enige vergelijkbare beschikbare alternatief is.

Hiernaast is het een aanname dat ik er 3 annuleer. Ik weet nog helemaal niet of ik er überhaupt één ga annuleren: ik heb persoonlijke vrienden die er in geïnteresseerd zijn, en als ik dit topic zo zie, kan ik er ook wel een Tweaker blij mee maken.

Mocht ik toch één of meerdere annuleren, denk ik niet dat de webshops er erg lang mee in hun maag zullen zitten.

[...]

Aangezien dit over mij gaat, haal ik graag het tweede punt uit de topicwaarschuwing aan "Blijf liev naar elkaar!". Elkaar gaan uitmaken voor hebzuchtige egoïst komt dit topic niet echt ten goede. Verder ga ik hier niet op in natuurlijk.
Niet netjes van ze. Ook wat mogelijk niet netjes is is dat je de rest retourneert wanneer ze kaart en de andere onderdelen leveren. Hangt er van af of dat kan / mag en hoe je je daar zel fbij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 11:21

Luukwa

o/

Oh, vanochtend besteld en nu al plekje 15 van de 18 bij Megekko.
Gaat om de ASUS TUF.

Netjes :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven02
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-05-2024
Luukwa schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:46:
Oh, vanochtend besteld en nu al plekje 15 van de 18 bij Megekko.
Gaat om de ASUS TUF.

Netjes :)
De OC editie of non-OC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
Xaverra schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:39:
Ik weet dat het misschien niet helemaal on-topic is maar ik voel me zo naar hierom en hoop dat ik wat goeie adviezen en feedback kan krijgen van jullie!
Ik zou ook eens kijken naar het EVGA step up programma. Bestel je voor nu een 2070 super die je over een paar maanden kunt upgraden naar een 3080

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:36
Goeiemorgen allemaal,

Volg dit topic al tijdje en nu maar besloten account aan te maken. Moet echt even m'n hart luchten!
Ik heb donderdag om 15:07 de Eagle besteld bij Megekko - inclusief een compleet systeem aan onderdelen waar ik weken en weken lang naar toe heb geleefd. Dat de videokaart nu in backorder staat is begrijpelijk, daar ga ik ook niet moeilijk over doen (90 van de 267). Wat rottiger is, is dat Megekko niets van de op voorraad bestelde producten wil leveren voor de videokaart ook binnen is.

De reacties die ik kreeg waren in de trend van "Wij doen niet aan deel-leveringen", "Helaas is ons systeem hier niet toe in staat de order te splitsen".

De optie die ik krijg is: Annuleer de videokaart en bestel hem apart opnieuw (ze kunnen dus wel een "backorder" annuleren in hun systeem, maar niet de andere spullen?) - Dit is geen optie voor mij aangezien ik dan achteraan sta, en ook nog eens veel meer geld moet neerleggen voor dezelfde kaart. Ik heb hem "gekocht" voor 719, terwijl hij een uur later al voor 809 op de website stond.

Ik heb gereageerd met stukken uit hun eigen voorwaarden waarin nergens staat dat ze niet aan deel-leveringen doen, en ook dat ik de eigenaar ben van spullen zodra deze betaald zijn. Ik kan wel begrip opbrengen voor een systeem dat kennelijk alles blokkeert, maar het is zo ontzettend klant onvriendelijk. Ik sta op positie 90, het kan wel meer dan een maand gaan duren voor ik mijn kaart krijg en tot die tijd ben ik dus meer dan 1600 euro kwijt en kan ik ook niet alvast gebruik maken van de nieuwe hardware met een oudere videokaart.

Ze blijven voet bij stuk houden en ik zal m'n rechtsbijstand inschakelen om te zien waar mijn rechten liggen hierin. Nog een laatste pijnlijke opmerking van de medewerker:

[...]

Wat vinden jullie hier nou van? Ben ik aan het zeiken of heb ik gelijk dat ik toch recht heb op tenminste de andere spullen?

Dan als laatste vraag; is er iemand die super goed is met het opzoeken van informatie in staat om een overzicht te maken van de wachtrijen bij megekko? Ik zag al dat een aantal kaarten een stuk kortere wachtrijen hebben, en twijfel nu of ik niet gewoon wat meer geld moet neerleggen voor 1 van deze kaarten, en de Eagle moet annuleren. Ook de optie voor de eVGA zit ik te bekijken. Dan heb ik tenminste iets, en kan ik nog gerust een paar maanden wachten tot ik mijn 3080 dan eindelijk krijg.

Ik weet dat het misschien niet helemaal on-topic is maar ik voel me zo naar hierom en hoop dat ik wat goeie adviezen en feedback kan krijgen van jullie!
Had bij een andere winkel bijna ook in hetzelfde schuitje gezeten, maar uiteindelijk alles weggeklikt. Was er klaar mee, zeker toen de prijzen ook nog omhoog gingen.

Dus ik snap je frustratie.

Had zelf al het plan om te splitsen , maar wilde eerst zeker zijn van de GPU. de rest was vrij mainstream.

Denk dat ze het wel kunnen, maar vanwege de drukte en extra administratie niet aandurven.

Annuleren betekent twee dingen.
Je hebt je geld terug
Je bent je spot voor de goedkope levering kwijt.

Ik zou het laten staan. Wel goed om even wat frustratie van je af te zetten. Ik zou het daar dan wel bij laten. Juridisch gezien weet ik niet of je er wat mee opschiet.

Sterkte in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoInvicto
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-01 15:54
srekaewt schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:48:
[...]

Ik zou ook eens kijken naar het EVGA step up programma. Bestel je voor nu een 2070 super die je over een paar maanden kunt upgraden naar een 3080
Wat ik hiervan had begrepen is 1. Het is alleen in de USA. en 2. Het is alleen binnen zelfde generatie: 2080->2080Ti etc, tweede weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninaomi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 15:45
[...]

Wel op de door hun geselecteerde kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieltjoes
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-09-2020
lapino schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:10:
Is Megekko beetje vlot met terugstorting als je bestelling zou annuleren wegens te lang wachten?
Ik had het de volgende dag nog terug op mijn rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 19:59
Damn, ik heb een MSI Ventus besteld, maar nu blijkt dat die maar niets is en zelfs onder de FE presteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Goeiemorgen allemaal,

<knip>
Niet klantvriendelijk. Emotie buiten beschouwing gelaten vind ik het ook rationeel niet netjes. Je kan nu beslissen dat dit voor jou niet acceptabel is. Je kan de order annuleren (voordat deze besteld wordt?) en je geld terugvragen en een nieuwe order plaatsen waarbij je de spullen splitst?
Als je portemonnee dik genoeg is kan je ook de hele zwik terugsturen na levering met de opmerking dat je gebruik maakt van je retour recht. Dan kan je ondertussen een nieuwe order plaatsen voor de onderdelen, los.

Dus in principe staan ze in hun recht, maar een beetje flexibiliteit zou mogen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:53
lukjah schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:21:
[...]

Dus het probleem van Nvidia leggen we nu bij de retailers neer? Jullie zitten nu met de shit omdat Nvidia niet genoeg had.
Ik weet het niet hoor, hoeveel voorraad is genoeg voor een eerste levering? De vraag naar de RTX3080 is wereldwijd echt inmens groot. Als je de getallen ziet per land hoeveel er besteld zijn, zoveel kan Nvidia nooit leveren, of de release had maanden uitgesteld moeten worden.

Die inmense vraag kun je gewoon niet aan, net zoals dat met heel veel zeer gewilde producten zo is in het begin. (Xbox/Playstation bijv)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Chromanin schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:50:
Damn, ik heb een MSI Ventus besteld, maar nu blijkt dat die maar niets is en zelfs onder de FE presteert?
Tsja, de Ventus is de instapkaart van MSI. Ach, hoeveel scheelt dat in de praktijk? Als je daar echt waarde aan hecht kun je beter een duurdere variant nemen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Kan je de kaart bij mij (VRDRF) even aanpassen zodat hij klopt met de rest?
18-9-2020 11:34:45 VRDRF Alternate EVGA Geforce RTX 3080 XC3 GAMING ULTRA 17-9-2020 15:23:00

Zou natuurlijk EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING moeten zijn zoals de andere.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo_ijslijk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:07
Leuk grafiekje! Megekko zegt zelf "Omdat Megekko de grootste Nvivia partner van Nederland en België is op dit moment verwachten wij ook dat de in verdeling hiermee rekening gehouden wordt.". Hieruit kunnen we dus wel opmaken dat dat niet waar is.

En dat ze Nvidia niet kunnen typen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:07
luckyjan schreef op maandag 21 september 2020 @ 01:30:
[...]

De mijne rond 16:15 geloof ik. Nadat ik de mail van Alternate kreeg dat ze de INNO3D toch niet konden leveren (mijn geld trouwens nog steeds niet teruggestort ondanks mijn annulering meteen).
Reken maar op 1 maand. Er zijn blijkbaar 20.000 stuks besteld...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is Alternate serieus zo traag in terugbetalingen? Helemaal top dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
EdvanAl schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:41:
[...]

Ach kom nou zeg.
Zijn allemaal goede kaarten.
Die ene wordt 68 graden en de andere 72.
Die ene is 32 dB de andere 36 dB
Die ene haalt 3 FPS meer en iets meer of minder in de benchmarks
Die ene kan je iets meer tunen met als gevolg 5 FPS meer van de 140 FPS
etc.etc.

De meeste doen de kaart erin en klaar.
Niets geen gedoe met aanpassen hogere core snelheid en voltage etc. etc..

Wordt hier gesproken alsof de MSI X gaming nu ineens een slechte kaart is.
En dat alle kaarten nu extreem heet worden , omdat een TUF toevallig dit jaar koeler blijft.

Hou eens op
TUF temp target staat iets lager waardoor die koeler blijft, maar wel iets meer lawaai maakt. Maar goed dit is out of the box. Als je beide kaarten op 40db zet zijn temps hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

NosferatuX schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:50:
[...]

Dat is de OC volgens mij hoor
Zou goed kunnen, ik heb er 849 euros voor neer geteld.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steaktartaar
  • Laatst online: 04-06-2023
Order bij Tones is "in verwerking" gezet, Watch Dogs voucher is toegevoegd. Gaat natuurlijk absoluut niks zeggen maar ze zijn op zijn minst de orders aan het behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-09 03:15
Hugo_ijslijk schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:54:
[...]

Leuk grafiekje! Megekko zegt zelf "Omdat Megekko de grootste Nvivia partner van Nederland en België is op dit moment verwachten wij ook dat de in verdeling hiermee rekening gehouden wordt.". Hieruit kunnen we dus wel opmaken dat dat niet waar is.

En dat ze Nvidia niet kunnen typen 8)7
Nouja, Alternate is een internationale keten en de enige die de MSRP nog hanteert zover ik heb gezien. Veel orders die niet tussen 15:00 en 15:30 zijn gedaan zullen dus wel bij Alternate zijn beland. Overigens spreekt het voor zich dat die wachtlijst niet compleet is en, gezien de wachtrij tool van megekko, er waarschijnlijk relatief meer Alternate orders tussen staan dan Megekko orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 19:59
Vissa66 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:53:
[...]

Tsja, de Ventus is de instapkaart van MSI. Ach, hoeveel scheelt dat in de praktijk? Als je daar echt waarde aan hecht kun je beter een duurdere variant nemen. :)
Is de FE dan geen instapkaart voor een lagere prijs? Hoe kan je dan als AIB daaronder zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 11:56
Waar zie je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycan-Strife
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
Ok... Ik panikeer niet... Maar ben wel lichtelijk geirriteerd nu.

Mijn enthousiasme is nog steeds groot dus...

Ik ben van 12 dagen (via Alice robot) gegaan naar LEVERTERMIJN ONBEKEND.

FML!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Er is bij het inloggen op de NL Nvidia store een captcha toegevoegd!! :*) :*)
Gaan we dan toch iets zien gebeuren vandaag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xaverra
  • Laatst online: 02-11-2020
Heel erg bedankt voor de fijne reacties allemaal, gelukkig ben ik dus niet alleen in dat dit erg klant-onvriendelijk is.
Bilderbeek schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:44:
Alles annuleren behalve de kaart en dan de onderdelen elders bestellen!
Dat was mijn allereerste reactie, helaas kan dat dus niet. Ik kan alleen de kaart annuleren, maar niet de onderdelen. Krom he?
Ninaomi schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:44:
[...]

Kaart annuleren, je gaat dan met je nieuwe systeem toch op een oudere kaart gamen?
Er komt van zelf nieuwe voorraad |:(
Het rottige is; ik heb nu een 960 - echt een oud beestje dat het voor mij nog wel prima doet, maar straks de nieuwe expansion pack van WoW geeft aan dat deze niet meer geschikt is. Dus geen idee wat dat gaat doen :/
[...]

Hier zat ik inderdaad aan te denken - zie dat er nog steeds onzekerheden over zijn of het wel in Europa kan. Ik zal ze even persoonlijk berichten hierover.
Lord_Dain schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:50:
[...]

Niet klantvriendelijk. Emotie buiten beschouwing gelaten vind ik het ook rationeel niet netjes. Je kan nu beslissen dat dit voor jou niet acceptabel is. Je kan de order annuleren (voordat deze besteld wordt?) en je geld terugvragen en een nieuwe order plaatsen waarbij je de spullen splitst?
Als je portemonnee dik genoeg is kan je ook de hele zwik terugsturen na levering met de opmerking dat je gebruik maakt van je retour recht. Dan kan je ondertussen een nieuwe order plaatsen voor de onderdelen, los.

Dus in principe staan ze in hun recht, maar een beetje flexibiliteit zou mogen vind ik.
Ik kan inderdaad de hele order annuleren. Rottige is dat Megekko voor veel onderdelen de goedkoopste is (daar lever je dus op service in, duidelijk!). En ja, portomonnee is dus niet dik genoeg :P

Nogmaals bedankt voor alle reacties - dit stelt me een stukje gerust ook al is er natuurlijk nooit een perfecte oplossing. Ik denk dat ik wacht tot woensdag aangezien ze in hun update aangeven dat ze Gigabyte kaarten verwachten vandaag en morgen. Dan maar zien wat dat doet met mijn positie in de wachtrij. Als deze nouwelijks beweegt dan annuleer ik alles, ga de onderdelen bij elkaar vergaren van andere webshops, en dan hopelijk werkt het evga stepup programma. Ga daar nu achteraan.

Echt top deze community! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:49

GG85

.......

kr4t0s schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:55:
[...]

TUF temp target staat iets lager waardoor die koeler blijft, maar wel iets meer lawaai maakt. Maar goed dit is out of the box. Als je beide kaarten op 40db zet zijn temps hetzelfde.
Sorry maar dit is gewoon niet waar.
Uit de review van TechpowerUp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIZAMQVXlx1BCFxuJx_QpelSRmY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vTUAyQTgiKh4Fo3xts0qFcef.png?f=user_large

TUF heeft dus gewoon betere koeling. Bij ~ zelfde RPM en Noise 5 graden koeler.

Sowieso in het algemeen: tussen verschillende reviews en dus meetopstellingen kan je geen vergelijkingen gaan doen wat betreft fan noise en temperatuur dus ik snap ook niet waarom dat hier zoveel gedaan wordt. Enige vergelijking die je kan maken is bij bijvoorbeeld TechpowerUp waar ze met exact dezelfde meetopstelling verschillende kaarten hebben getest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

prodygee schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:54:
[...]

Is Alternate serieus zo traag in terugbetalingen? Helemaal top dit...
nee niet een maand. Alternate betaald meestal terug binnen 5 werkdagen. Ze hebben tot 14 werkdagen de tijd, maar is meestal binnen 5 werkdagen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:03
hier ook van 3 dagen naar :

Order xxxxxx van 17-09-2020
Order status: Niet leverbaar.

De volgende producten uit jouw order zijn momenteel niet leverbaar:
JHXN0S01
Levertermijn onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDeMennis
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:38
Goeiemorgen allemaal,

Volg dit topic al tijdje en nu maar besloten account aan te maken. Moet echt even m'n hart luchten!
Ik heb donderdag om 15:07 de Eagle besteld bij Megekko - inclusief een compleet systeem aan onderdelen waar ik weken en weken lang naar toe heb geleefd. Dat de videokaart nu in backorder staat is begrijpelijk, daar ga ik ook niet moeilijk over doen (90 van de 267). Wat rottiger is, is dat Megekko niets van de op voorraad bestelde producten wil leveren voor de videokaart ook binnen is.

De reacties die ik kreeg waren in de trend van "Wij doen niet aan deel-leveringen", "Helaas is ons systeem hier niet toe in staat de order te splitsen".

De optie die ik krijg is: Annuleer de videokaart en bestel hem apart opnieuw (ze kunnen dus wel een "backorder" annuleren in hun systeem, maar niet de andere spullen?) - Dit is geen optie voor mij aangezien ik dan achteraan sta, en ook nog eens veel meer geld moet neerleggen voor dezelfde kaart. Ik heb hem "gekocht" voor 719, terwijl hij een uur later al voor 809 op de website stond.

Ik heb gereageerd met stukken uit hun eigen voorwaarden waarin nergens staat dat ze niet aan deel-leveringen doen, en ook dat ik de eigenaar ben van spullen zodra deze betaald zijn. Ik kan wel begrip opbrengen voor een systeem dat kennelijk alles blokkeert, maar het is zo ontzettend klant onvriendelijk. Ik sta op positie 90, het kan wel meer dan een maand gaan duren voor ik mijn kaart krijg en tot die tijd ben ik dus meer dan 1600 euro kwijt en kan ik ook niet alvast gebruik maken van de nieuwe hardware met een oudere videokaart.

Ze blijven voet bij stuk houden en ik zal m'n rechtsbijstand inschakelen om te zien waar mijn rechten liggen hierin. Nog een laatste pijnlijke opmerking van de medewerker:

[...]

Wat vinden jullie hier nou van? Ben ik aan het zeiken of heb ik gelijk dat ik toch recht heb op tenminste de andere spullen?

Dan als laatste vraag; is er iemand die super goed is met het opzoeken van informatie in staat om een overzicht te maken van de wachtrijen bij megekko? Ik zag al dat een aantal kaarten een stuk kortere wachtrijen hebben, en twijfel nu of ik niet gewoon wat meer geld moet neerleggen voor 1 van deze kaarten, en de Eagle moet annuleren. Ook de optie voor de eVGA zit ik te bekijken. Dan heb ik tenminste iets, en kan ik nog gerust een paar maanden wachten tot ik mijn 3080 dan eindelijk krijg.

Dit was mij inderdaad wel bekend van megekko..
Kan je dan niet beter juist de rest annuleren en evt (bij een andere winkel?) opnieuw bestellen? dan blijft je videokaart wel staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorgen83
Xaverra schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:59:
Heel erg bedankt voor de fijne reacties allemaal, gelukkig ben ik dus niet alleen in dat dit erg klant-onvriendelijk is.

[...]

Dat was mijn allereerste reactie, helaas kan dat dus niet. Ik kan alleen de kaart annuleren, maar niet de onderdelen. Krom he?
Bullshit. Je hebt bij online aankopen toch een bedenktijd van twee weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Ventus is volgens mij reference die mega stock draait. FE is custom en uiteraard premium over reference.
AIBs houden die ook mega stock omdat ze ook OC varianten verkopen dus de instap reference kaart houden ze tam.

Het lijkt me dat je zonder al teveel moeite elke reference kaart kan laten presteren als de FE want het verschil is erg klein maar het verschil komt niet omdat de kaarten niet deugen.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycan-Strife
killer2 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:01:

JHXN0S01
Levertermijn onbekend
Kuh Lote Zooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:51
Lycan-Strife schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:59:
Ok... Ik panikeer niet... Maar ben wel lichtelijk geirriteerd nu.

Mijn enthousiasme is nog steeds groot dus...

Ik ben van 12 dagen (via Alice robot) gegaan naar LEVERTERMIJN ONBEKEND.

FML!!!
Ja. Die was ook niet betrouwbaar gaven de medewerkers zelf aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorgen83
Ze hebben die bot gewoon aangepast door te veel vragen naar die levertijd. In chat met medewerker gaf ze vandaag aan dat die bot aangeeft wat ze verwachten qua levering, maar niks is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycan-Strife
giantgiantus schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:03:
[...]

Ja. Die was ook niet betrouwbaar gaven de medewerkers zelf aan :)
I know... Maar hopen doet de mens leven he... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kr4t0s

Nogmaals bedankt voor alle reacties - dit stelt me een stukje gerust ook al is er natuurlijk nooit een perfecte oplossing. Ik denk dat ik wacht tot woensdag aangezien ze in hun update aangeven dat ze Gigabyte kaarten verwachten vandaag en morgen. Dan maar zien wat dat doet met mijn positie in de wachtrij. Als deze nouwelijks beweegt dan annuleer ik alles, ga de onderdelen bij elkaar vergaren van andere webshops, en dan hopelijk werkt het evga stepup programma. Ga daar nu achteraan.

Echt top deze community! <3
Ik snap het van Megekko ook wel. Ze willen gewoon compleet systeem leveren. Als ze kaart naleveren (jij zult vast weten hoe je kaart inbouwt etc) en als er iets mis met inbouwen of weet ik wat. Is er hoop gezeur en getouwtrek over garantie. En administratief zal dat ook gemakkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycan-Strife
jorgen83 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:03:
Ze hebben die bot gewoon aangepast door te veel vragen naar die levertijd. In chat met medewerker gaf ze vandaag aan dat die bot aangeeft wat ze verwachten qua levering, maar niks is zeker.
12 dagen was / is nog altijd beter dan levertermijn onbekend :( je zou toch op z'n minst mogen verwachten dat er IETS mogelijk is qua informatie. Kom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:43

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

De 3080 Strix is inmiddels te pre-orderen (alternate). Is er al iets bekend over wanneer deze 'beschikbaar' zijn voor een normale (niet pre-order) aankoop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
killer2 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:01:

JHXN0S01
Levertermijn onbekend
Ik zou me daar niet te druk over maken, de EVGA ULTRA GAMING staat daar sinds dag 1 al op.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
Lycan-Strife schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:04:
[...]

12 dagen was / is nog altijd beter dan levertermijn onbekend :( je zou toch op z'n minst mogen verwachten dat er IETS mogelijk is qua informatie. Kom op.
Het probleem is dus dat mensen toch verwachten dat die levertijden echt kloppen. Krijgen ze hun kaart vervolgens niet, gaan ze gelijk klagen. Snap dit dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online

Het lijkt erop dat ze je bestelling "gijzelen" door te stellen dat je de kaart wel kan annuleren maar de rest niet.
Met andere woorden je moet de bestelling houden of in zijn geheel opzeggen maar dan raak je je positie kwijt.

Heel laag. Als ze in een order bv wel alleen de GPU kunnen annuleren dan kan dat ook met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF050
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-07 23:31
Knorretje- schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:04:
De 3080 Strix is inmiddels te pre-orderen (alternate). Is er al iets bekend over wanneer deze 'beschikbaar' zijn voor een normale (niet pre-order) aankoop ?
Strix is nergens volgens mij geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander64
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 22:45
Ik las ergens dat de Strix variant pas uitkwam op de 24ste.

Corsair 4000D // AMD Ryzen 7 5800X // MSI RTX3080 Gaming X Trio // Gigabyte B450M Aorus Pro // Kingston HyperX Fury 32GB DDR4-3600 // Be Quiet Dark Rock Pro 4 // WD SN550 1TB + Crucial P1 2TB // Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Eerst gaf Alice nog iets raars aan in het duits, nu hetzelfde als bovengenoemd:

Order 2570xxxxx van 19-09-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycan-Strife
jorgen83 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:05:
[...]

Het probleem is dus dat mensen toch verwachten dat die levertijden echt kloppen. Krijgen ze hun kaart vervolgens niet, gaan ze gelijk klagen. Snap dit dus wel.
Ik begrijp het allemaal echt waar. Ik klaag niet zo snel maar t zou wel fijn zijn op zn minst om een indicatie te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Was die niet al een tijdje te preorderen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sven02
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-05-2024
Ik vind het ook wel frappant dat megekko de enige is die enig zins wat informatie kan geven over levertijden van de kaarten. Andere webshops claimen helemaal niks te weten over wat en hoeveel er binnenkomt.
Ik begrijp dat er niet veel duidelijk is over hoeveel je binnen krijgt maar je moet toch wel weten van welk merk je überhaupt iets binnenkrijgt??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Numeo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-10 21:05
Xtr3me4me schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:27:
[...]

Vraag me af met alternate. wacht sinds vorige week donderdag op me geld van hun.
Staat ie op zijn minst wel op geannuleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycan-Strife
Sven02 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:07:
Ik vind het ook wel frappant dat megekko de enige is die enig zins wat informatie kan geven over levertijden van de kaarten. Andere webshops claimen helemaal niks te weten over wat en hoeveel er binnenkomt.
Ik begrijp dat er niet veel duidelijk is over hoeveel je binnen krijgt maar je moet toch wel weten van welk merk je überhaupt iets binnenkrijgt??
DIT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Numeo schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:08:
[...]

Staat ie op zijn minst wel op geannuleerd?
Ja annulering mail al vorige week gehad.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 09:29
kr4t0s schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:04:
[...]

Ik snap het van Megekko ook wel. Ze willen gewoon compleet systeem leveren. Als ze kaart naleveren (jij zult vast weten hoe je kaart inbouwt etc) en als er iets mis met inbouwen of weet ik wat. Is er hoop gezeur en getouwtrek over garantie. En administratief zal dat ook gemakkelijker zijn.
Wat maakt het uit of ze een compleet systeem leveren in onderdelen, zonder videokaart of met? Klant heeft gewoon garantie per onderdeel? En er kan altijd iets misgaan bij inbouwen, maar als dat je eigen schuld is heb je ook geen garantie. En dat het niet mogelijk is om een order te splitsen of te annuleren is toch echt het gebrek aan wil bij Megekko.

Ik zou daar zelf nooit bestellen, Azerty blijft voor mij veruit de beste. Nooit gezeik, voorraadstatus is zeer actueel, en aftersales meer dan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Sven02 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:07:
Het is maandag 12 uur, ik verwacht van de meeste shops wel een update deze week.
Alleen kalmte kan u redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 13:27
Lycan-Strife schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:07:
[...]

Ik begrijp het allemaal echt waar. Ik klaag niet zo snel maar t zou wel fijn zijn op zn minst om een indicatie te krijgen...
Van wie? Die retailers weten net zoveel als wij wat betreft leveringen.. Alleen NVIDIA en misschien de AIBs kunnen een eerlijk antwoord geven op de status van leveringen en productie. Je kan het beste maar gewoon accepteren dat een winkel in Nederland ook maar heel beperkt zicht heeft hierop (en nu veel ervoor kiezen om de levertermijn op "onbekend" te zetten tot ze concrete informatie krijgen over een levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
  • Laatst online: 15:07
Xtr3me4me schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:01:
[...]

nee niet een maand. Alternate betaald meestal terug binnen 5 werkdagen. Ze hebben tot 14 werkdagen de tijd, maar is meestal binnen 5 werkdagen.
Dank voor de geruststelling. Krijg voor geen mogelijkheid contact met Alternate.

Had twee kaarten uitstaan in order. 1 is gecanceld, nog geen geld terug. En de ander al zo’n 5 maal geannuleerd op de site, zonder bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycan-Strife
Mmore schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:09:
[...]

Van wie? Die retailers weten net zoveel als wij wat betreft leveringen.. Alleen NVIDIA en misschien de AIBs kunnen een eerlijk antwoord geven op de status van leveringen en productie. Je kan het beste maar gewoon accepteren dat een winkel in Nederland ook maar heel beperkt zicht heeft hierop (en nu veel ervoor kiezen om de levertermijn op "onbekend" te zetten tot ze concrete informatie krijgen over een levering.
Roger that. Ik doe toch niets anders dan wachten. Dus... ik kan niet sneller wachten xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingxHai
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:11
Lycan-Strife schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:07:
[...]

No hard feelings (want ik voel hetzelfde als jouw, met dezelfde order (alleen heb ik mijne maar geannuleerd vandaag)) Maar 9/10x dat ik hier kijk zie ik jou klagen O-) :D

KingxHai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-

Knorretje-

Ik had gisteravond Coolblue ook gebeld om te vragen of ze in het systeem kon zien voor wanneer de levering van de 3080 stond. Heb ik wel eens vaker gedaan bij een product, maar dit keer konden ze 'niets zien'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
GG85 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:00:
[...]

Sorry maar dit is gewoon niet waar.
Uit de review van TechpowerUp:
[Afbeelding]

TUF heeft dus gewoon betere koeling. Bij ~ zelfde RPM en Noise 5 graden koeler.

Sowieso in het algemeen: tussen verschillende reviews en dus meetopstellingen kan je geen vergelijkingen gaan doen wat betreft fan noise en temperatuur dus ik snap ook niet waarom dat hier zoveel gedaan wordt. Enige vergelijking die je kan maken is bij bijvoorbeeld TechpowerUp waar ze met exact dezelfde meetopstelling verschillende kaarten hebben getest.
Ik had die info uit Youtube filmpje, was 1 persoon had beide kaarten getest. Maar denk dat techpowerup betrouwbaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverra
DennisDeMennis schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:01:
[...]

Dit was mij inderdaad wel bekend van megekko..
Kan je dan niet beter juist de rest annuleren en evt (bij een andere winkel?) opnieuw bestellen? dan blijft je videokaart wel staan.
jorgen83 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:01:
[...]

Bullshit. Je hebt bij online aankopen toch een bedenktijd van twee weken?
Zou je zeggen! Dit is hun "procedure": Ik kan de bestelling annuleren en retourneren na _verzending_ van de order. Echt gevraagd of dit niet een typfout is, maar nee. Ik kan of alles annuleren, of delen er van terugsturen na verzending... Wat dus gebeurd na de Eagle binnen is. :+
[...]

Ik heb aangegeven dat ik de 14 dagen herroepingplecht die gewoonlijk in gaat nadat de hele order voltooid is wil laten vervallen 14 dagen na de eerste partij verzonden is. Hier zijn ze helemaal niet op in gegaan. Ik heb meerdere handen uit gestoken om voor hun tot een oplossing te komen maar ze blijven vasthouden.
NosferatuX schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:05:
[...]

Het lijkt erop dat ze je bestelling "gijzelen" door te stellen dat je de kaart wel kan annuleren maar de rest niet.
Met andere woorden je moet de bestelling houden of in zijn geheel opzeggen maar dan raak je je positie kwijt.

Heel laag. Als ze in een order bv wel alleen de GPU kunnen annuleren dan kan dat ook met de rest.
Dit, 100%. Dit is wat mij het nare gevoel geeft. Welke actie ik ook neem, wachten, annuleren van kaart of annuleren van hele order (de enige opties) is in mijn nadeel. Alleen hierom zou ik uit principe alles al willen annuleren, maar de prijzen zijn overal omhoog gegaan sinds de launch, en de wachtrijen ook. Dus ik zit gewoon vast met deze ;( situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycan-Strife
KingxHai schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:10:
[...]

No hard feelings (want ik voel hetzelfde als jouw, met dezelfde order (alleen heb ik mijne maar geannuleerd vandaag)) Maar 9/10x dat ik hier kijk zie ik jou klagen O-) :D
PFFFF lol - ik klaag niet - ik babbel gewoon mee chef.
Als ik kwaad ben - dan pas klaag ik. En dan moet je wel een hoop doen.
Dus... Mensen die in t zelfde bakkie zitten begrijpen dit.
Verder ... I really do not care man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorgen83
Mmore schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:09:
[...]

Ik hoef de levertijden niet te weten, maar vertel me tenminste mijn plek in de rij. Als ik plek 400 heb voor mijn kaart, dan kan ik net zo goed annuleren en mijn geld terugkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:36
Bij Informatique is de lijst van kaarten uitgebreid van 9 stiks naar een heleboel nieuwe exemplaren.

Niet op Voorraad.

https://www.informatique....?k=20200921&q=rtx+3080&s=

Staan varianten tussen van 1000+ euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 12:26
Gratis 12 pins kabel voor iedereen met een kaart en Seasonic PSU:

https://seasonic.com/request-12pin-cable

(zie al dat het al eerder is gemeld) maar goed bij deze ;)

[ Voor 21% gewijzigd door freedzed6 op 21-09-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:14:
Bij Informatique is de lijst van kaarten uitgebreid van 9 stiks naar een heleboel nieuwe exemplaren.

Niet op Voorraad.

https://www.informatique....?k=20200921&q=rtx+3080&s=

Staan varianten tussen van 1000+ euro
Letterlijk iedere 3000-series kaart die zij aanbieden is belachelijk duur. ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jorgen83
freedzed6 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:14:
Gratis 12 pins kabel voor iedereen met een kaart en Seasonic PSU:

https://seasonic.com/request-12pin-cable

(zie al dat het al eerder is gemeld) maar goed bij deze ;)
Superhandig voor al die mensen die een FE hebben kunnen bemachtigen (ja dat is sarcasme).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 06:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

Knorretje- schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:11:
Ik had gisteravond Coolblue ook gebeld om te vragen of ze in het systeem kon zien voor wanneer de levering van de 3080 stond. Heb ik wel eens vaker gedaan bij een product, maar dit keer konden ze 'niets zien'..
ik was je voor ;) vorige week heeft een meer behulpzame medewerker van coolblue mij dit gemaild:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiNJ4WC3yF6LHX_-87NO2D6gzvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyCbveYHO7yb15dEwGkBRokP.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toinetto
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-04 23:29
Ik heb ASUS zelf gemaild over wanneer hun leveringen aan Nederland plaatsvinden. Ze geven aan binnen 48 uur te antwoorden, dus dan laat ik wel wat weten.

Overigens zie ik dezelfde informatie meerdere malen voorbij komen, geklaag etc. Ja ik heb ook bij Alternate besteld en vindt hun service niet geheel correct, maar het klagen simpelweg geen zin. Zoek naar oplossing en plaats nuttige/waardevolle informatie op deze forumpost om het overzichtelijk te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatsausername
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-03 17:01
[...]

Precies dit. Megekko wil een compleet systeem leveren, daar heb je immers voor gekozen. Het heeft vooral met garantie en aansprakelijkheid te maken dat ze het niet in deelleveringen kunnen doen.

Heel gek gesteld. Dat is hetzelfde als dat je een auto bestelt, maar er zit geen motor in omdat dat niet op voorraad is. Je geeft aan dat je die later zelf bij besteld en erin zet en uiteindelijk werkt de auto niet omdat je 'm verkeerd hebt aangesloten. WIe is er dan aansprakelijk voor een niet werkende auto?

Wat moet je uberhaupt met een pc zonder videokaart? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingxHai
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:11
Lycan-Strife schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:13:
[...]

PFFFF lol - ik klaag niet - ik babbel gewoon mee chef.
Als ik kwaad ben - dan pas klaag ik. En dan moet je wel een hoop doen.
Dus... Mensen die in t zelfde bakkie zitten begrijpen dit.
Verder ... I really do not care man.
Hey, like I said, no hard feelings. Ik ben ook maar een beetje aan het pesten :P . Ik heb support ook een paar keer gebeld en de chatbot 100x gechat om te kijken naar mijn status. Maar ik geef het op bij alternate, zorgt alleen maar voor onnodige stress. Ik houd megekko/coolblue/informatique in de gaten, waar ik persoonlijk goede ervaringen heb gehad. Ik had niet voor goedkoopste winkel moeten gaan :F

KingxHai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
Xaverra schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:13:
[...]

[...]

Zou je zeggen! Dit is hun "procedure": Ik kan de bestelling annuleren en retourneren na _verzending_ van de order. Echt gevraagd of dit niet een typfout is, maar nee. Ik kan of alles annuleren, of delen er van terugsturen na verzending... Wat dus gebeurd na de Eagle binnen is. :+
Ja leuk "procedure" maar dit is gewoon de wet, waar zij zich aan moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Whatsausername schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:17:
[...]

Precies dit. Megekko wil een compleet systeem leveren, daar heb je immers voor gekozen. Het heeft vooral met garantie en aansprakelijkheid te maken dat ze het niet in deelleveringen kunnen doen.

Heel gek gesteld. Dat is hetzelfde als dat je een auto bestelt, maar er zit geen motor in omdat dat niet op voorraad is. Je geeft aan dat je die later zelf bij besteld en erin zet en uiteindelijk werkt de auto niet omdat je 'm verkeerd hebt aangesloten. WIe is er dan aansprakelijk voor een niet werkende auto?

Het gaat hier toch gewoon om losse onderdelen? Geen geassembleerd systeem?

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
Saekerhett schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:09:
[...]

Wat maakt het uit of ze een compleet systeem leveren in onderdelen, zonder videokaart of met? Klant heeft gewoon garantie per onderdeel? En er kan altijd iets misgaan bij inbouwen, maar als dat je eigen schuld is heb je ook geen garantie. En dat het niet mogelijk is om een order te splitsen of te annuleren is toch echt het gebrek aan wil bij Megekko.

Ik zou daar zelf nooit bestellen, Azerty blijft voor mij veruit de beste. Nooit gezeik, voorraadstatus is zeer actueel, en aftersales meer dan prima.
Klopt, maar het is wel lastig te bewijzen soms wie het stuk gemaakt heeft. Hardware branche werkt met zeer kleine marges. Als shop, meerdere leveringen moeten doen(verzendkosten, administratiekosten). Risico groter is op issues, als ze compleet en getest systeem de deur uit kunnen doen heet dat de voorkeur. Ze willen alles op 1 vast manier doen anders blijft er van die hele dunne marge helemaal niks over.

Maar snap dat het vervelend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverra
Whatsausername schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:17:
[...]

Niet helemaal zelfde situatie. Een auto koop je compleet. Ik koop nu onderdelen om ze zelf in elkaar te zetten. Er zit bv geen kast bij: "Wat moet ik met een systeem zonder kast" - nou, net als met de video kaart... m'n oude gebruiken tot ik de nieuwe heb.

En zoals ook eerder aangegeven heb ik ze al al aangeboden dat ik het heroepingsrecht wil laten vervallen bij de deel-levering. Geen reactie op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightyNite
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08-2024
spartacusNLD schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:16:
[...]

ik was je voor ;) vorige week heeft een meer behulpzame medewerker mij dit gemaild:

[Afbeelding]
Nice, de eerste vermelding over Ventus kaarten, de week van 28 september dus. Hopelijk komen er genoeg binnen bij de verschillende webwinkels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycan-Strife
KingxHai schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:17:
[...]

Hey, like I said, no hard feelings. Ik ben ook maar een beetje aan het pesten :P . Ik heb support ook een paar keer gebeld en de chatbot 100x gechat om te kijken naar mijn status. Maar ik geef het op bij alternate, zorgt alleen maar voor onnodige stress. Ik houd megekko/coolblue/informatique in de gaten, waar ik persoonlijk goede ervaringen heb gehad. Ik had niet voor goedkoopste winkel moeten gaan :F
I understand. No worries. Maareh om jezelf nou zo te straffen? Je had niet voor de goedkoopste winkel moeten gaan. Dat is normaal Nederlands gedrag haha. Maar ff zonder dollen. Daar doe je goed aan om het wel te doen. Ik persoonlijk denk dat t overal gewoon een drama is omtrent deze zaken. Moet ik 1 of 2 weken langer wachten ivm prijs verschil van 50 tot 150 euro. Sure... Met alle liefde. Het is kut maar tis nie anders.

Weet wel dat het uiteindelijk allemaal goed komt mate. En pak jezelf de juiste beredenering niet af. Ik vind het een slimme zet van je omtrent de goedkoopste winkel. Hoop dat je dan met de andere shops snel er 1 scoort. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramFokke
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb mijn bestelling bij Alternate geannuleerd. Hun website vermeldde nog steeds dat de 3080 'morgen leverbaar' was, terwijl er volgens deze thread de eerste mensen al bericht hadden gehad dat ze mis hadden gegrepen. Ze zijn telefonisch nog steeds onbereikbaar en weigeren inzicht te geven in m'n plek op de wachtrij.

Dubbel zuur is dat ik de week ervoor een heel systeem minus videokaart bij ze heb besteld, zodat ik die alvast in elkaar kon schroeven. Achteraf gezien had beter een kant en klaar systeem kunnen bestellen bij ze.

Ik ga mijn kaart kopen bij Azerty, die waren wel transparant op hun website en dat waardeer ik zeer. Met een beetje geluk lukt het nog voor de kerst ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
NightyNite schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:19:
[...]

Nice, de eerste vermelding over Ventus kaarten, de week van 28 september dus. Hopelijk komen er genoeg binnen bij de verschillende webwinkels!
Heeft iemand de Ventus al gebenchmarkt behalve een hele matige amateur youtube reviewer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverra
jorgen83 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:17:
[...]

Ja leuk "procedure" maar dit is gewoon de wet, waar zij zich aan moeten houden.
En dit is waarom ik vandaag een berichtje naar m'n rechtsbijstandverzekering ga doen om te zien wat m'n rechten zijn, en waar zij zich aan behoren te houden. Ik geef nog niet op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10 09:35
kr4t0s schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:18:
[...]

Klopt, maar het is wel lastig te bewijzen soms wie het stuk gemaakt heeft. Hardware branche werkt met zeer kleine marges. Als shop, meerdere leveringen moeten doen(verzendkosten, administratiekosten). Risico groter is op issues, als ze compleet en getest systeem de deur uit kunnen doen heet dat de voorkeur. Ze willen alles op 1 vast manier doen anders blijft er van die hele dunne marge helemaal niks over.

Maar snap dat het vervelend is.
Kleine marges, kans op user error, issues, allemaal waar. Maar sinds wanneer bouwt en test een webshop je systeem gratis voor je als je een systeem in onderdelen bestelt?
Dat is wat @Xaverra in de eerste post volgens mij aangaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-

Knorretje-

spartacusNLD schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:16:
[...]

ik was je voor ;) vorige week heeft een meer behulpzame medewerker mij dit gemaild:

[Afbeelding]
Thanks man! Dat wordt wachten tot 5 oktober dan hehe :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Xaverra schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:20:
[...]

En dit is waarom ik vandaag een berichtje naar m'n rechtsbijstandverzekering ga doen om te zien wat m'n rechten zijn, en waar zij zich aan behoren te houden. Ik geef nog niet op!
Heb je Megekko al voorgelegd dat je alles wilt annuleren als ze niet aan deel leveringen doen? Misschien komen ze er dan nog op terug.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycan-Strife
YouTube: Diggy Dex - Gelukkig (Ben Ik Niet De Enige)

Zet deze aan en alles valt op zn plek.

De kaart komt alleen niet sneller aan maar je ben wel weer een paar minuten dichterbij. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatsausername
Xaverra schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:19:
[...]

Niet helemaal zelfde situatie. Een auto koop je compleet. Ik koop nu onderdelen om ze zelf in elkaar te zetten. Er zit bv geen kast bij: "Wat moet ik met een systeem zonder kast" - nou, net als met de video kaart... m'n oude gebruiken tot ik de nieuwe heb.

En zoals ook eerder aangegeven heb ik ze al al aangeboden dat ik het heroepingsrecht wil laten vervallen bij de deel-levering. Geen reactie op gehad.
My bad. Ik dacht dat het om een volledig geassembleerd systeem ging.;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverra
Vissa66 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:22:
[...]

Heb je Megekko al voorgelegd dat je alles wilt annuleren als ze niet aan deel leveringen doen? Misschien komen ze er dan nog op terug.
Nee, want ze weten dat ze me "hebben" hiermee. Ze bieden zelf continue aan om alles te annuleren, dus ze geven duidelijk aan dat het ze weinig kan schelen dat ik 1600 investeer. Ze zullen wel blij zijn met alle orders en dus weinig geven over die ene klant die een grotere order annuleert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Lycan-Strife schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:23:
YouTube: Diggy Dex - Gelukkig (Ben Ik Niet De Enige)

Zet deze aan en alles valt op zn plek.

De kaart komt alleen niet sneller aan maar je ben wel weer een paar minuten dichterbij. :>
of deze 😂
YouTube: RTX 3080 Launch in a nutshell

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Modbreak:Lieve mensen, iets minder slowchat graag. Posts met links naar leuke video's of nummers dragen inhoudelijk vrijwel niks bij. Probeer alleen te posten als je iets te melden hebt wat ontopic is.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
NightyNite schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:19:
[...]

Dat vraag ik me wel af. Zijn er al Ventus kaarten uitgeleverd? Nog niemand gelezen die er 1 geleverd heeft gekregen. Maar toen ik bestelde was die wel op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsausername
Xaverra schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:20:
[...]

Overigens wel goed dat je rechten hierin verifieert. Niet geschoten is altijd mis, zou ik zeggen.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightyNite
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08-2024
kr4t0s schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:28:
[...]

Dat vraag ik me wel af. Zijn er al Ventus kaarten uitgeleverd? Nog niemand gelezen die er 1 geleverd heeft gekregen. Maar toen ik bestelde was die wel op voorraad.
Op de zaterdag hebben mensen foto's gepost van de ventus. Deze is dus in handen van mede-Tweakers. Daarnaast zag ik dat jij op nr 3 stond bij cdromland voor de ventus toch? Mooi positie :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycan-Strife
Ja had em gezien ja hahaha. Ik had ook een filmpje gemaakt dat ik mezelf in mijn gezicht sla. hahaha.

Anyway wanneer komt de FE wellicht weer terug dan?

Donderdag is dan de officiele 3090 launch? Right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsausername
Ik word langzamerhand wel een beetje knettergek, zonder gamepc. Huidige videokaart is bij Megekko voor RMA en de 3080's zijn niet aan te slepen. Meui zeg :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:21
Lycan-Strife schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:32:
[...]

Ja had em gezien ja hahaha. Ik had ook een filmpje gemaakt dat ik mezelf in mijn gezicht sla. hahaha.

Anyway wanneer komt de FE wellicht weer terug dan?

Donderdag is dan de officiele 3090 launch? Right?
Zou denken vandaag. Wellicht gewoon 15:00 en melding via de mail om 14:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycan-Strife
Whatsausername schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:32:
Ik word langzamerhand wel een beetje knettergek, zonder gamepc. Huidige videokaart is bij Megekko voor RMA en de 3080's zijn niet aan te slepen. Meui zeg :')
Da's zuur ja. MAAR je sleept je er wel doorheen althans ik heb makkelijk praten. 1080 ti verkocht - nog altijd geen 3080 update. Met dikke vette mazzel en mijn gun-factor een mooie kaart mogen lenen van mede-tweaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverra
Whatsausername schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:28:
[...]

Overigens wel goed dat je rechten hierin verifieert. Niet geschoten is altijd mis, zou ik zeggen.
;)
Haha exact, ik heb zo'n verzekering en betaal er 10 euro per maand voor. Dus why not? En overigen np over het gedoe over het "systeem". :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lycan-Strife
Dit en je vorige post vallen onder "te veel slowchat". Nogmaals, probeer alleen te posten als je inhoudelijk iets toe te voegen hebt qua levertijden en prijzen.

[ Voor 79% gewijzigd door Blaat op 21-09-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberzone
  • Laatst online: 13-02-2024
Het zal wel niks zijn, maar de API van Digital River geeft al een aantal keer:

504 Gateway Time-out

503 Service Temporarily Unavailable

Dit heb ik in de afgelopen dagen nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smocho
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-09 09:38
Cyberzone schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:37:

504 Gateway Time-out

Wellicht pakken ze het scripten/botten aan? Of zeg ik dan iets geks. Hopelijk komen er veel FE's beschikbaar via Nvidia weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:42
Cyberzone schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:37:

504 Gateway Time-out

Ik wilde net hetzelfde posten. Hij deed het vanochtend ook af en toe maar nu non stop. Het lijkt erop dat er in ieder geval iets gebeurd met de software achter de webshop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
lukjah schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:40:
[...]

Ik wilde net hetzelfde posten. Hij deed het vanochtend ook af en toe maar nu non stop. Het lijkt erop dat er in ieder geval iets gebeurd met de software achter de webshop.
Ik vermoed dat het komt doordat er net op reddit een bot is vrijgegeven die constant de API checkt.
Pagina: 1 ... 81 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord