Goeiemorgen allemaal,
Volg dit topic al tijdje en nu maar besloten account aan te maken. Moet echt even m'n hart luchten!
Ik heb donderdag om 15:07 de Eagle besteld bij Megekko - inclusief een compleet systeem aan onderdelen waar ik weken en weken lang naar toe heb geleefd. Dat de videokaart nu in backorder staat is begrijpelijk, daar ga ik ook niet moeilijk over doen (90 van de 267). Wat rottiger is, is dat Megekko niets van de op voorraad bestelde producten wil leveren voor de videokaart ook binnen is.
De reacties die ik kreeg waren in de trend van "Wij doen niet aan deel-leveringen", "Helaas is ons systeem hier niet toe in staat de order te splitsen".
De optie die ik krijg is: Annuleer de videokaart en bestel hem apart opnieuw (ze kunnen dus wel een "backorder" annuleren in hun systeem, maar niet de andere spullen?) - Dit is geen optie voor mij aangezien ik dan achteraan sta, en ook nog eens veel meer geld moet neerleggen voor dezelfde kaart. Ik heb hem "gekocht" voor 719, terwijl hij een uur later al voor 809 op de website stond.
Ik heb gereageerd met stukken uit hun eigen voorwaarden waarin nergens staat dat ze niet aan deel-leveringen doen, en ook dat ik de eigenaar ben van spullen zodra deze betaald zijn. Ik kan wel begrip opbrengen voor een systeem dat kennelijk alles blokkeert, maar het is zo ontzettend klant onvriendelijk. Ik sta op positie 90, het kan wel meer dan een maand gaan duren voor ik mijn kaart krijg en tot die tijd ben ik dus meer dan 1600 euro kwijt en kan ik ook niet alvast gebruik maken van de nieuwe hardware met een oudere videokaart.
Ze blijven voet bij stuk houden en ik zal m'n rechtsbijstand inschakelen om te zien waar mijn rechten liggen hierin. Nog een laatste pijnlijke opmerking van de medewerker:
Achteraf gezien had je de order beter zelf op voorhand kunnen splitsen, dus de videokaart apart en de onderdelen apart. Ik begrijp dat het daar nu te laat voor is, maar zoals ik hierboven beschrijf kunnen wij niet aan je wensen voldoen om het een of het ander eerder te krijgen.
Wat vinden jullie hier nou van? Ben ik aan het zeiken of heb ik gelijk dat ik toch recht heb op tenminste de andere spullen?
Dan als laatste vraag; is er iemand die super goed is met het opzoeken van informatie in staat om een overzicht te maken van de wachtrijen bij megekko? Ik zag al dat een aantal kaarten een stuk kortere wachtrijen hebben, en twijfel nu of ik niet gewoon wat meer geld moet neerleggen voor 1 van deze kaarten, en de Eagle moet annuleren. Ook de optie voor de eVGA zit ik te bekijken. Dan heb ik tenminste iets, en kan ik nog gerust een paar maanden wachten tot ik mijn 3080 dan eindelijk krijg.
Ik weet dat het misschien niet helemaal on-topic is maar ik voel me zo naar hierom en hoop dat ik wat goeie adviezen en feedback kan krijgen van jullie!