[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-10 09:41
Jackson6 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:39:
Zojuist twee kaarten besteld bij Informatique, daar hoef ik tenminste niet voor te schieten.
Die zijn wel weer een stukje duurder dan Alternate :(

iRacing Profiel

• Repeelsteeltje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-02-2021
biggydeen2 schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:54:
Mijn gigabyte gaming OC van Amazon heeft nu een specifieke aflevertijd gekregen van morgen 20.00 maar lijkt mij een placeholder. Er is er nog niks verzonden dus dan zal het vandaag moeten gebeuren. Verwacht er niet veel van gezien er geen stock is. Maar zal waarschijnlijk wel bij de eerste levering zitten wanneer ze wel binnenkomen.

Alternate heeft mij verteld dat er geen uitzicht is op een tweede batch van de MSI Gaming Trio. Dus daar ook maar afwachten.

Eigenlijk komt het ook wel goed uit gezien AMD binnen afzienbare tijd ook met meer info komt. Ben alleen bang als ik nu mijn preoders ga cancelen ik straks de hoofdprijs ga betalen (850+).
Wanneer had jij die gigabyte bij amazon besteld, bij mij nog Steeds geen verandering op de status?
Inmiddels ook morgen (ma) 20h maar nog niet verzonden
11sept 07:25 bestelt weinig hoop dat het verstuurd word

[ Voor 3% gewijzigd door Repeelsteeltje op 20-09-2020 09:42 ]

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-10 21:20
En, zet het de derde fan uit? :P

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10 22:20
Orky Rulez schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:36:
[...]

En, zet het de derde fan uit? :P
Zou je bijna denken maar dat is niet het geval ;)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-10 21:50
Freaky Max schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:10:
Gamer Nexus heeft onderzoek gedaan naar de launch en waarom er te korten zijn. Hij heeft gesproken met Nvidia en diverse videokaartleveranciers (on record en off record). Zijn conclusie is dat er een redelijke voorraad was (even groot als bij de 2080 launch) maar dat ten eerste de vraag veel meer dan verwacht was, ten tweede dat transport door COVID nog steeds moeilijk is (vooral luchttransport) en ten derde dat scalpers met bots nu een serieus probleem zijn.

Het belangrijkste punt voor de mensen die nog geen RTX 3080 hebben kunnen kopen of een pre-order hebben staan is de melding dat bij launch 10% van de gehele productiecapaciteit voor dit jaar beschikbaar was. In oktober t/m december worden er dus nog een flinke lading videokaarten aan de winkels geleverd. En productie wordt door alle fabrikanten ook nog zo snel mogelijk verder verhoogd. Het interesseert de meeste mensen namelijk niet meer welk merk kaart ze kopen als het maar een 3080 is. Als je nu als fabrikant de boot mist dan kun je afscheid nemen van een groot deel van je omzet dit jaar.

Voor mij is de conlusie daarom: gewoon even rustig wachten. Ik denk dat de meeste pre-orders in oktober vervuld zullen worden. Ik heb de 2000 serie overgeslagen en kan nog wel een paar weken wachten.
Intussen kan ik mij goed vermaken met de soms panische verhalen van wanhopige Tweakers die niet zonder hun nieuwe precious kunnen leven in de Tweakers fora ;)

Link naar filmpje:
YouTube: Report: Availability & Supply of NVIDIA RTX 3080 Video Cards
Ik kan TechJesus Steve zijn filmpjes over het algemeen goed pruimen maar ik kreeg bij het kijken van dit specifieke filmpje een zure smaak in de mond. Vanaf het begin aan het filmpje waar hij zich afvraagt waarom mensen zich zo druk maken om een GPU en dat mensen meer aan het klimaat moeten denken (hypocriet want door al deze tech en hype krijgt hij zijn YT kliks) om vervolgens Nvidia uit de wind te houden.

Het lijkt erop dat Steve niet zoveel RTX 3080's heeft ontvangen en na zijn aanvaring met MSI zijn toon wat moet aanpassen, anders kan ik het niet uitleggen dat hij overloopt van het begrip.

Ik vind de aanpak van Jayztwocents toch beter en een stuk meer down-to-earth.
YouTube: RTX 3080 Launch... RIP

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 20-09-2020 09:52 ]

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Bon, ook maar een Asus TUF besteld bij Tones. Bij afhaling in winkel (uurtje rijden) hoef je niet op voorhand te betalen, dus weinig risico. Valt me wel op dat het quasi onmogelijk is de kaarten op de Amazon stores te vinden. Zeer raar. En voor de rest de nVidia store beetje in de gaten houden zeker? Ik ga voor de TUF of de FE, rest vind ik nogal overpriced. En als dat écht niet lukt, EVGA wat in de gaten houden. Heb daar email notifications staan. Vroeger wel altijd zeer tevreden geweest van EVGA.

En ondertussen doet mijn RTX2080 het nog wel even...

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-10 20:58
Quartz123 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:27:
[...]

Over de botters zegt ie: "tsja niks aan te doen" terwijl het toch heel vreemd is dat je een captcha in moet vullen als je een forum post wil maken, maar als je een kaart wil bestellen niet.
Waarom is dat vreemd? Als ze alle kaarten kunnen verkopen? Het is wel een bedrijf met winstoogmerk.

Of het ethisch is en wat wij daarvan vinden is niet relevant. De mininghype heeft er ook voor gezorgd dat de prijzen voor GPU’s enorm zijn gestegen. Vraag en aanbod! Of denk je dat ze dat deden om de miners te ontmoedigen?

Welcome to the real world 😬.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-10 21:50
Theone098 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:49:
[...]

Waarom is dat vreemd? Als ze alle kaarten kunnen verkopen? Het is wel een bedrijf met winstoogmerk.

Of het ethisch is en wat wij daarvan vinden is niet relevant. De mininghype heeft er ook voor gezorgd dat de prijzen voor GPU’s enorm zijn gestegen. Vraag en aanbod! Of denk je dat ze dat deden om de miners te ontmoedigen?

Welcome to the real world 😬.
Het gaat hier om het kunstmatig verhogen / inflatie van prijzen van producten, door lui die niet in de logistieke keten zitten maar puur voor eigen gewin. Dus dat is zeker wel iets anders dan het verkopen van een product in een normale vraag en aanbod situatie.

• BootlegNL
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-10 16:02
weg

[ Voor 89% gewijzigd door Bolletje op 20-09-2020 09:54 ]

• Theone098
Lord_Dain schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:51:
[...]

Het gaat hier om het kunstmatig verhogen / inflatie van prijzen van producten, door lui die niet in de logistieke keten zitten maar puur voor eigen gewin. Dus dat is zeker wel iets anders dan het verkopen van een product in een normale vraag en aanbod situatie.
Waarom kunnen ze dat? Omdat er een enorme vraag is en mensen bereid zijn meer betalen dan de prijs van Nvidia. Ik bied dan altijd de helft (het is een tweede hands kaart namelijk). Als iedereen dat zou doen heb je geen last meer van botters. Maar de vraag houdt dit aanbod in stand. Helaas.

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Repeelsteeltje schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:35:
[...]

Wanneer had jij die gigabyte bij amazon besteld, bij mij nog Steeds geen verandering op de status?
Inmiddels ook morgen (ma) 20h maar nog niet verzonden
11sept 07:25 bestelt weinig hoop dat het verstuurd word
Ook op 11 sept, net voordat hij niet meer te bestellen was. Staat nu op geschatte levertijd morgen 20:00. Maar heb al meerdere Amazon medewerkers gesproken en zeggen allemaal dat hij niet in stock is.
Theone098 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:49:
[...]

Ik denk niet dat ze problemen zouden hebben in de verkoopcijfers als ze bots zouden blokkeren tijdens het bestelproces.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:00

Bolletje

Moderator Harde Waren
Modbreak:Er zijn wederom meerdere reacties weer gemodereerd en meerdere mensen gewaarschuwd. Topicwaarschuwing is duidelijk. Geen simpele oneliners en flames.

Veel plezier :)

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:30
Lord_Dain schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:51:
[...]

Wat maakt het uit of ze in de logistieke keten zitten? Daar zou iedere tussenhandelaar in principe tussenuit gehaald kunnen worden. Wat is het verschil? En zelfs de normale tussenkeet die wel tot die groep behoort doet eraan mee, alleen (meestal) wat minder extreem.

Ik bedoel het feit dat de mininghype de prijzen heeft opgedreven zegt eigenlijk al genoeg. Winkels hebben daar ook gewoon van geprofiteerd. Maar op de een of andere manier vinden mensen het prima als winkels dikke winst maken, maar als een particulier dat doet dan is het opeens not done ofzo.

En ja, ik snap het wel, het is gewoon fucking irritant, maar ik denk echt dat je daar anders over moet nadenken en eigenlijk the bigger picture onder de loep moet nemen. Welke conclusies daar dan uit komen, tsjah, dat hangt van de persoon af denk ik :P

Maar goed, had zoiets gisteren ook al eens gepost.

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-10 19:39
Lord_Dain schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:41:
[...]

Ik kan TechJesus Steve zijn filmpjes over het algemeen goed pruimen maar ik kreeg bij het kijken van dit specifieke filmpje een zure smaak in de mond. Vanaf het begin aan het filmpje waar hij zich afvraagt waarom mensen zich zo druk maken om een GPU en dat mensen meer aan het klimaat moeten denken (hypocriet want door al deze tech en hype krijgt hij zijn YT kliks) om vervolgens Nvidia uit de wind te houden.

Het lijkt erop dat Steve niet zoveel RTX 3080's heeft ontvangen en na zijn aanvaring met MSI zijn toon wat moet aanpassen, anders kan ik het niet uitleggen dat hij overloopt van het begrip.

Ik vind de aanpak van Jayztwocents toch beter en een stuk meer down-to-earth.
YouTube: RTX 3080 Launch... RIP
Hij heeft in ieder geval van EVGA, Asus en Gigabyte kaarten gekregen:
YouTube: Custom RTX 3080 Overclocking: EVGA FTW3, ASUS TUF, & Gigabyte Eagle ...

En of hij ermee zit dat MSI hem nu boycot, denk niet dat hij daar echt mee zit (inmiddels meer dan 1 miljoen subs).

Wat betreft het nadenken over consumerisme is dat inderdaad een vreemde combinatie als je daarna gewoon lekker meedoet aan de hype door review na review de deur uit te doen.

JayTwoCents vond ik persoonlijk wat minder omdat hij niet met harde cijfers komt terwijl Steve duidelijk met de industriepartners heeft gesproken.

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 15:11
Goedendag. De RTX 3090 is hij al te bestellen/ preorder buiten Amazon om? Zijn er meerdere shops die hem nu al beschikbaar stellen?

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

babbi schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:10:
Goedendag. De RTX 3090 is hij al te bestellen/ preorder buiten Amazon om? Zijn er meerdere shops die hem nu al beschikbaar stellen?
Nope

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
babbi schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:10:
Nog niet. Officieel mag deze pas a.s. donderdag worden verkocht net als de 3080 afgelopen week.

• Freaky Max
Het verschil is: toegevoegde waarde.
In het economisch proces zou iedere stap moeten zorgen voor iets van toegevoegde waarde: een stukje dienstverlening, packaging, verzekering, logistieke bijdrage etc.
Zelfs de 'direct sales' van Nvidia gaan via een third party (Digital River) omdat het niet de core business van Nvidia is.

Ik wil wel verschil maken tussen miners en scalpers: miners gebruiken de videokaarten zelf en zijn naar mijn mening dus ook valide kopers - eindgebruikers. We hebben er last van maar dat is vraag en aanbod.
Scalpers zijn niets meer dan parasieten die zorgen voor (nog meer kunstmatig gecreerde) schaarste en daar dan van profiteren. Hun toegevoegde waarde is nul.
Snowdog schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:02:
[...]

Wat maakt het uit of ze in de logistieke keten zitten? Daar zou iedere tussenhandelaar in principe tussenuit gehaald kunnen worden. Wat is het verschil? En zelfs de normale tussenkeet die wel tot die groep behoort doet eraan mee, alleen (meestal) wat minder extreem.

Ik bedoel het feit dat de mininghype de prijzen heeft opgedreven zegt eigenlijk al genoeg. Winkels hebben daar ook gewoon van geprofiteerd. Maar op de een of andere manier vinden mensen het prima als winkels dikke winst maken, maar als een particulier dat doet dan is het opeens not done ofzo.

En ja, ik snap het wel, het is gewoon fucking irritant, maar ik denk echt dat je daar anders over moet nadenken en eigenlijk the bigger picture onder de loep moet nemen. Welke conclusies daar dan uit komen, tsjah, dat hangt van de persoon af denk ik :P

Maar goed, had zoiets gisteren ook al eens gepost.

• PerK
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
Ik heb zojuist mijn Amazon Zotac 3080 bestelling geannuleerd. Ga het nog een tijdje aankijken met de 2000 serie. Succes met wachten voor de rest van jullie. ;)

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:00
Erico360 schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:07:
[...]

EVGA kaart blijkt fan noise problemen te hebben.
https://forums.evga.com/H...-m3083444-p6.aspx#3084532

Dit al gezien?

8)7

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Eddify
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 31-10 12:06
Verderf schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:31:
[...]

Firmware is uit: https://forums.evga.com/FindPost/3084532
Props voor EVGA dat ze zo snel zijn! _/-\o_
Dit is echt snel! Goede service, waar ze wel bekend om staan. Hopelijk fixt deze update het _/-\o_

• rburck
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-05-2021
Freaky Max schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:38:
In het economisch proces zou iedere stap moeten zorgen voor iets van toegevoegde waarde: een stukje dienstverlening, packaging, verzekering, logistieke bijdrage etc.
Zelfs de 'direct sales' van Nvidia gaan via een third party (Digital River) omdat het niet de core business van Nvidia is.

Ik wil wel verschil maken tussen miners en scalpers: miners gebruiken de videokaarten zelf en zijn naar mening dus ook valide kopers - eindgebruikers. We hebben er last van maar dat is vraag en aanbod.
Scalpers zijn niets meer dan parasieten die zorgen voor (nog meer kunstmatig gecreerde) schaarste en daar dan van profiteren. Hun toegevoegde waarde is nul.

[...]
De toegevoegde waarde van scalpers is dat zij ervoor zorgen dat het product terecht komt bij wie die het meest "nodig" heeft. Dus degene die er het meeste voor over heeft. Dat is toegevoegde waarde voor de koper (zonder scalper moest hij in de rij staan, of had hij geen kaart). Als scalpers geld kunnen verdienen, betekent dat in principe dat de MSRP onder de marktprijs ligt.

Ik vind het ook niks, maar toegevoegde waarde is er. Alleen niet voor jou ;)

• Verderf
Je weet dat je reageert op een post die voor de release van de firmware is gepost?
Eddify schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:49:
[...]

Dit is echt snel! Goede service, waar ze wel bekend om staan. Hopelijk fixt deze update het _/-\o_
Volgens de comments wel *O*

[ Voor 27% gewijzigd door Verderf op 20-09-2020 11:02 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Theone098

Ik wil wel verschil maken tussen miners en scalpers: miners gebruiken de videokaarten zelf en zijn naar mijn mening dus ook valide kopers - eindgebruikers. We hebben er last van maar dat is vraag en aanbod.

[...]
Daar zijn we het roerend eens.

NVidia doet de marketing en hyped de hele markt. Wellicht beperken ze ook het aanbod om de prijs hoog te houden. Dit creëert meer vraag dan er aanbod is en daar zien anderen een kans.

Achteraf had ik dat ook moeten doen. Ik was om 15:00 uur donderdag zo ver om te bestellen, maar ga toch voor de 3070. Als ik er een had weten te bemachtigen, had ik van de winst een 3070 kunnen kopen.
Alleen, zo steek ik niet in elkaar.

Is die 3080 al verkocht voor 1400+ op vraag en aanbod 8)7 ?

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29
Ik begrijp het EVGA step up programma nog niet zo goed dus hopelijk kan iemand hier, heel concreet, mij helpen om de beslissing eventueel te maken.

1. Stel dat ik nu een EVGA 2080 XC koop van 700 euro bij Alternate (of Informatique)
BTW: Ik zie informatique niet op de lijst van authortized dealers staan dus die valt volgens mij al af.Vraag ik nog wel zelf even na.

2. Ik meld de 2080 meteen aan voor step up naar laten we stellen de
EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING, 10G-P5-3885-KR, 10GB GDDR6X, iCX3 Cooling, ARGB LED, Metal Backplate
Staat op de website voor $ 769,99.

Ik heb getracht het echt zelf uit te zoeken (ik zie bijvoorbeeld dat ik wel zelf retourkosten betaal) maar ik begrijp even niet hoe het met belasting (die zou je niet betalen?) zit.
Iemand die met zekerheid durft te zeggen wat ik nog, bovenop de betaalde 700 euro moet bijleggen?

Klinkt namelijk als to good to be true. De 2080 zou ook al een hele step up voor mij zijn en ik kan dan deze hele rollercoaster even rustig achter mij laten totdat evga een 3080 kan leveren (ook al zou dat maanden zijn)

Benieuwd of iemand hier helderheid over kan verschaffen

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:42
Tamegotchi schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:34:
[...]

Die zijn wel weer een stukje duurder dan Alternate :(
Tja Alternate vind ik hoe dan ook geen optie. Uit principe weiger ik geld te betalen voor een product waar van zelfs het bedrijf waar ik de order plaats niet kan zeggen wanneer ik het ontvang. Lekker de CC afschrijven, maar niks leveren...Maar €80 meer vragen is ook niet netjes dus Infomatique valt ook af hier 😅

Ik wacht wel tot de TUF ergens op voorraad is of voor een normale prijs te pre-orderen in NL zonder vooruit betalen en anders wacht ik op AMD of de S versies. 2080 doet het nog goed 👍

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Bij megekko toch weer enkeling die preorder plaatst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YuqKB-9Yoe4vzxrFsLL5EAHzj0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hWZaRGyS1O9b2l63EFQag72m.png?f=fotoalbum_large

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 14:31

PaYnE81

XBL VandalizerNL

killerbee1958 schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:02:
Ik begrijp het EVGA step up programma nog niet zo goed dus hopelijk kan iemand hier, heel concreet, mij helpen om de beslissing eventueel te maken.

1. Stel dat ik nu een EVGA 2080 XC koop van 700 euro bij Alternate (of Informatique)
BTW: Ik zie informatique niet op de lijst van authortized dealers staan dus die valt volgens mij al af.Vraag ik nog wel zelf even na.

EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING, 10G-P5-3885-KR, 10GB GDDR6X, iCX3 Cooling, ARGB LED, Metal Backplate

Ik heb getracht het echt zelf uit te zoeken (ik zie bijvoorbeeld dat ik wel zelf retourkosten betaal) maar ik begrijp even niet hoe het met belasting (die zou je niet betalen?) zit.
Iemand die met zekerheid durft te zeggen wat ik nog, bovenop de betaalde 700 euro moet bijleggen?

Klinkt namelijk als to good to be true. De 2080 zou ook al een hele step up voor mij zijn en ik kan dan deze hele rollercoaster even rustig achter mij laten totdat evga een 3080 kan leveren (ook al zou dat maanden zijn)

Weet niet waar je die 2080XC zie voor dat bedrag, ik zie alleen Supers vanaf €. 847,- die niet te bestellen zijn.

in de voorwaarde van StepUp staat dat je geen geld terug krijgt bij een inruil van een duurdere kaart.

Of het dus slim is, tja, je kunt in mijn beleving dan beter de 3080 bestellen en even met je huidige kaart blijven zitten scheelt je toch weer tijd en moeite hij komt vanzelf :)

Komende week worden de berichten ook hopelijk wat duidelijker over leveringen.

• Freaky Max
rburck schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:57:
[...]

De toegevoegde waarde van scalpers is dat zij ervoor zorgen dat het product terecht komt bij wie die het meest "nodig" heeft. Dus degene die er het meeste voor over heeft. Dat is toegevoegde waarde voor de koper (zonder scalper moest hij in de rij staan, of had hij geen kaart). Als scalpers geld kunnen verdienen, betekent dat in principe dat de MSRP onder de marktprijs ligt.

Ik vind het ook niks, maar toegevoegde waarde is er. Alleen niet voor jou ;)
Scalpers zorgen er niet voor dat het product terecht komt bij wie het meeste nodig heeft.
Ze zorgen ervoor dat het product terecht komt bij wie het meeste geld heeft.

Daarnaast gebruiken ze daarbij middelen die een gemiddelde consument niet heeft: bots.
Wat zij doen is de marktruimte leegroven door zoveel mogelijk voorraad op te kopen in korte tijd.
En dat dit niet gewenst is zie je door de reactie van de industrie en reguliere consumenten - er worden allerlei maatregelen ingezet om dit in de toekomst te voorkomen. En weet je wie het prijskaartje gaan betalen voor deze maatregelen? Jij en ik wanneer we op een normale manier een videokaart proberen te kopen.

Dus ik denk niet dat ik alleen ben in mijn mening... Wanneer scalpers met open armen ontvangen worden door breed publiek zal ik je gelijk geven ;)

• Pirelly
  • Laatst online: 21:08

Ik zie op de EU website helaas geen prijzen staan. Ik denk dat je daarmee moet vergelijken. Dan voor Nederland 21% BTW erop. Van die totaalprijs, jouw betaalde 700 euro aftrekken en 2x de verzendkosten erbij optellen.

• RickDB
Freaky Max schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:22:
[...]

Scalpers zorgen er niet voor dat het product terecht komt bij wie het meeste nodig heeft.

Daarnaast gebruiken ze daarbij middelen die een gemiddelde consument niet heeft: bots.
Wat zij doen is de marktruimte leegroven door zoveel mogelijk voorraad op te kopen in korte tijd.
En dat dit niet gewenst is zie je door de reactie van de industrie en reguliere consumenten - er worden allerlei maatregelen ingezet om dit in de toekomst te voorkomen. En weet je wie het prijskaartje gaan betalen voor deze maatregelen? Jij en ik wanneer we op een normale manier een videokaart proberen te kopen.

Dus ik denk niet dat ik alleen ben in mijn mening... Wanneer scalpers met open armen ontvangen worden door breed publiek zal ik je gelijk geven ;)
Zie ook het stukje bij Jayztwocents maar over BounceAlerts.
Misselijkmakend die CEO maar zolang mensen ze blijven betalen blijft het een bot gevecht die we niet gaan winnen zelfs met maatregelen zoals simpele captchas, enige wat kan is het ze moeilijker maken en vertragen zoals bijv. bij Cloudflare scrapers op dit moment.

• BinaryRun

De EVGA prijs voor de 3080 is €839,-. De US prijs is zonder BTW, de EU prijs incl. btw. Je moet zelf verzendkosten van & naar EVGA betalen + het prijsverschil. Het EVGA 3080 model dat momenteel meedoet aan het programma is een OC model, vandaar dat deze duurder is.

EVGA heeft een Europees programma (naast het Amerikaanse programma), dus je hoeft je kaart niet naar Amerika te versturen. Er komt dus geen extra import belasting o.i.d. bij.

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
[...]

Ze hoeven niet door het brede publiek ontvangen te worden, slechts door degenen met een dikke portemonnee. Het brede publiek heeft er verder geen snars mee te maken, en hoeven scalpers dus ook niet op de arm te houden.

Bottom line is: dit is marktwerking. Er is vraag door mensen met veel geld. Welcome to the real world, dit is nou juist hoe het gaat. En het is gewoon legaal. Tenzij je politieke ambities hebt en de rechtstaat at its core wil veranderen, is de kous daarmee ook echt af.

Waar je basically om vraagt is sociale input van iedereen zodat iedereen een gelijke kans heeft. Dit heet communisme. Dat is een stroming die je aan kunt hangen, maar staat ook haaks op onze huidige samenleving, en dus een volstrekt onrealistische wens.

[ Voor 3% gewijzigd door Boxman op 20-09-2020 11:29 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• killerbee1958
PaYnE81 schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:20:
[...]

Weet niet waar je die 2080XC zie voor dat bedrag, ik zie alleen Supers vanaf €. 847,- die niet te bestellen zijn.

in de voorwaarde van StepUp staat dat je geen geld terug krijgt bij een inruil van een duurdere kaart.

Of het dus slim is, tja, je kunt in mijn beleving dan beter de 3080 bestellen en even met je huidige kaart blijven zitten scheelt je toch weer tijd en moeite hij komt vanzelf :)

Komende week worden de berichten ook hopelijk wat duidelijker over leveringen.
Nah, oke, ging om het idee
Dan nemen we deze
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1594378?
Prijs van deze kaart 663,00

@Pirelly met alle respect hoor, maar dat roep jij nu maar heb je ervaring?
Want ik lees dat er helemaal geen BTW bijkomt.
Wel mis ik de verzendkosten (gewoon 6,95 met Post-NL)?

Ik ben nu juist even op zoek naar mensen die de step up al een keer gedaan hebben en vanuit ervaring kunnen vertellen hoe het werkt, want zo heel duidelijk zijn de instructies dus niet

• killerbee1958
BinaryRun schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:27:
[...]

De EVGA prijs voor de 3080 is €839,-. De US prijs is zonder BTW, de EU prijs incl. btw. Je moet zelf verzendkosten van & naar EVGA betalen + het prijsverschil. Het EVGA 3080 model dat momenteel meedoet aan het programma is een OC model, vandaar dat deze duurder is.

EVGA heeft een Europees programma (naast het Amerikaanse programma), dus je hoeft je kaart niet naar Amerika te versturen. Er komt dus geen extra import belasting o.i.d. bij.
Ah, kijk daar hebben we wat aan.
Dus ik betaal in ieder geval 139 euro (tov de initiele 700 euro, of wat het prijsverschil dan ook maar is, en twee keer verzendkosten?
Iemand een idee of hier nog speciale kosten aan zitten (zoals UPS/DHL of whatever)

Probeer even het totaal plaatje voor mezelf goed helder te hebben.
Dank voor jullie input

• Pirelly
[...]

Met de EU prijs moet je wel oppassen, denk ik. Niet alle landen hanteren dezelfde belasting. Dus je moet de EU prijs zonder tax zien uit te vinden en dan daarna 21% erbij tellen.

• rburck
[...]

In de vrije markt wordt noodzaak natuurlijk altijd uitgedrukt in geld. Ik weet niet hoe je dat anders zou willen doen. Degene die het hardst schreeuwt of het liefst bedelt?

Natuurlijk is het frustrerend als je iets heel graag wilt, maar iemand anders wil het nog liever en biedt meer. Als dat op grote schaal gebeurt is dat heel frustrerend voor heel veel mensen (inclusief ik), maar al dat gemoraalridder vind ik een beetje ver gaan.

Stel je kan ervoor zorgen dat bots geen aankopen kunnen doen en dat je maar één kaart per persoon kan kopen. Dan nog zul je samen met 1000 anderen moeten zitten f5en om een van die 100 kaarten te krijgen. Dan nog zullen er van die ongelukkige 900 mensen zijn die meer geld over hebben voor zo'n kaart en er dan eentje overkopen voor meer geld. Als je het mij vraagt is het hele proces met scalpers een stuk efficiënter.

• Lycan-Strife
  • Laatst online: 12-02-2021
Zo... Nadat ik een beetje schrok van Steve - Gamers Nexus ivm Radiator AIO plaatsing...

Toch nu net maar even de rad bovenop geplaatst ipv tegen de voorkant van de pc kast.

Kon niet weg komen met de slangen beneden (coolermaster t500 mesh)
Dus moest hem tegen het plafond aan monteren van de kast.

Wat een K T werk zeg.

Net weer even een 5 way optimization gedaan en alles lijkt weer super! (klop klop klop op hout).

LAAT DIE 3080 MAAR KOMENNNNN!!! I AM ZE READY MANNNNNNN

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
[...]

De EU prijs is ook zonder BTW, Bij release was het me gelukt via de evga EU site de XC3 Ultra in mijn mandje te leggen die was in mijn mandje opeens 1005 euro omdat er BTW bij kwam. Er stond bij dat als ik uit Norway kwam de BTW op het paypal scherm er weer afgehaald zou worden maar voor Nederland dus niet. Ik heb ben toen niet doorgegaan met het kopen.

ondertussen een bestelling open staan voor een zotac en een strix gaming OC

[ Voor 4% gewijzigd door NosferatuX op 20-09-2020 11:37 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• PaYnE81
  • Laatst online: 28-09 14:31

PaYnE81

XBL VandalizerNL

killerbee1958 schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:29:
[...]

Nah, oke, ging om het idee
Dan nemen we deze
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1594378?
Prijs van deze kaart 663,00

Ik ben nu juist even op zoek naar mensen die de step up al een keer gedaan hebben en vanuit ervaring kunnen vertellen hoe het werkt, want zo heel duidelijk zijn de instructies dus niet
Ah zo :)

Ben opzich ook wel benieuwd of het werkt en hoe lang de lever in beslag zal nemen.

Het luistert wel erg nauw zo te zien en het laatste zinnetje is een beetje een gok :)

AVAILABLE STEP-UP PRODUCTS
EVGA maintains a list of current graphics cards as well as motherboards available to Step-Up to. Products listed are mostly stock (not factory overclocked, or water cooled) due to stock limitations.

Graphics Card
EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING, 10G-P5-3897-KR, 10GB GDDR6X, iCX3 Technology, ARGB LED, Metal Backplate - (10G-P5-3897-KR)
EVGA GeForce RTX 2080 SUPER FTW3 ULTRA, OVERCLOCKED, 2.75 Slot Extreme Cool Triple + iCX2, 65C Gaming, RGB, Metal Backplate, 08G-P4-3287-KR, 8GB GDDR6 - (08G-P4-3287-KR)
EVGA GeForce RTX 2070 SUPER FTW3 ULTRA, OVERCLOCKED, 2.75 Slot Extreme Cool Triple + iCX2, 65C Gaming, RGB, Metal Backplate, 08G-P4-3277-KR, 8GB GDDR6 - (08G-P4-3277-KR)
EVGA GeForce RTX 2060 XC BLACK GAMING, 2.75 Slot Extreme Cool, 70C Gaming, 06G-P4-2061-KR, 6GB GDDR6 - (06G-P4-2061-KR)
EVGA GeForce RTX 2060 SUPER XC ULTRA, OVERCLOCKED, 2.75 Slot Extreme Cool Dual, 65C Gaming, RGB, Metal Backplate, 08G-P4-3163-KR, 8GB GDDR6 - (08G-P4-3163-KR)
EVGA GeForce GTX 1660 Ti XC BLACK GAMING, 06G-P4-1261-KR, 6GB GDDR6, HDB Fan - (06G-P4-1261-KR)
Products can be removed from or added to Step-Up availability at any time

• BinaryRun
killerbee1958 schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:31:
[...]

Ah, kijk daar hebben we wat aan.
Dus ik betaal in ieder geval 139 euro (tov de initiele 700 euro, of wat het prijsverschil dan ook maar is, en twee keer verzendkosten?
Iemand een idee of hier nog speciale kosten aan zitten (zoals UPS/DHL of whatever)

Probeer even het totaal plaatje voor mezelf goed helder te hebben.
Dank voor jullie input
Zelf heb ik er nog geen gebruik van gemaakt, maar ik ben hetzelfde van plan als jou. In de FAQ van EVGA staat dat je van te voren alle kosten aan hun betaald en dat er daarna verder geen 'speciale kosten' bijkomen. Het is trouwens niet gebruikelijk dat ze omruilen voor OC modellen (aldus diezelfde FAQ), maar momenteel zullen ze wel verwachten dat ze die makkelijker kunnen leveren.

Mocht er een ander model in het programma beschikbaar komen die je liever wilt terwijl je nog in de wachtrij zit voor de omruiling en binnen 90 dagen na aankoop, dan kun je de originele aanvraag annuleren en opnieuw indienen voor een ander model.

(@schumi1986 heeft er al eerder gebruik van gemaakt, mocht je info willen van iemand die het al eerder heeft gedaan en niet alleen research. ;))
PaYnE81 schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:36:
[...]

Ah zo :)

Ben opzich ook wel benieuwd of het werkt en hoe lang de lever in beslag zal nemen.

Het luistert wel erg nauw zo te zien en het laatste zinnetje is een beetje een gok :)

AVAILABLE STEP-UP PRODUCTS
EVGA maintains a list of current graphics cards as well as motherboards available to Step-Up to. Products listed are mostly stock (not factory overclocked, or water cooled) due to stock limitations.

Graphics Card
EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING, 10G-P5-3897-KR, 10GB GDDR6X, iCX3 Technology, ARGB LED, Metal Backplate - (10G-P5-3897-KR)
-knip-
Products can be removed from or added to Step-Up availability at any time
Dat laatste zinnetje gaat vooral over dat de 3080 FTW bijvoorbeeld door een ander 3080 model kan worden vervangen, maar dat geld dan in principe alleen voor nieuwe aanmeldingen, niet voor lopende aanvragen.

[ Voor 28% gewijzigd door BinaryRun op 20-09-2020 11:40 ]

• DarQraven
  • Laatst online: 04-04-2021
Vanuit Nederland, gedekt door je gereguleerde zorgverzekeringen, opgeleid met door de overheid gesubsidieerd/gefinancierd onderwijs en mogelijk afhankelijk zijnde van medicatie wiens prijzen door marktregulatie worden gecontroleerd zitten oreren over vrije marktwerking en 'the real world' is wel een knap staaltje hypocrisie.

We leven niet in een vrije markt, simpelweg omdat het grootste deel van Europa al een eeuw doorheeft dat een 100% vrije markt niet de bestwil van de samenleving in het oog heeft. Regulaties en beschermende wetgeving zijn net zozeer een onderdeel van 'the real world' als marktwerking.

IMO is er dan ook zeker een discussie over mogelijk zonder te grijpen naar kleinerende oneliners over communisme, 'the real world' en andere drogredenen.

[ Voor 11% gewijzigd door DarQraven op 20-09-2020 11:46 ]

• Pirelly
killerbee1958 schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:29:
[...]

Met alle respect, maar ik roep net zoveel als jij roept.
Elk land heeft zijn eigen BTW percentage en daar moet je dus rekening mee houden. In Nederland is dat 21%.
Kijk maar naar de ervaring van NosferatuX toen hij een EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING in zijn winkelmandje deed:
NosferatuX schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:36:
[...]

De EU prijs is ook zonder BTW, Bij release was het me gelukt via de evga EU site de XC3 Ultra in mijn mandje te leggen die was in mijn mandje opeens 1005 euro omdat er BTW bij kwam. Er stond bij dat als ik uit Norway kwam de BTW op het paypal scherm er weer afgehaald zou worden maar voor Nederland dus niet. Ik heb ben toen niet doorgegaan met het kopen.
Dat werd dus 1005 euro. Daar moet je waarschijnlijk rekening mee houden. Plus internationale verzekerde verzendkosten (pakket 2-5kg is al gauw 15-20 euro).
En de enige 3080 die op dit moment mee doet met het step up programma, is de FTW3 ultra gaming. Nog een stukje duurder.

[ Voor 27% gewijzigd door Pirelly op 20-09-2020 12:00 ]

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-10 11:42

SpX

Boxman schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:27:
[...]

Ze hoeven niet door het brede publiek ontvangen te worden, slechts door degenen met een dikke portemonnee. Het brede publiek heeft er verder geen snars mee te maken, en hoeven scalpers dus ook niet op de arm te houden.

Bottom line is: dit is marktwerking. Er is vraag door mensen met veel geld. Welcome to the real world, dit is nou juist hoe het gaat. En het is gewoon legaal. Tenzij je politieke ambities hebt en de rechtstaat at its core wil veranderen, is de kous daarmee ook echt af.

Waar je basically om vraagt is sociale input van iedereen zodat iedereen een gelijke kans heeft. Dit heet communisme. Dat is een stroming die je aan kunt hangen, maar staat ook haaks op onze huidige samenleving, en dus een volstrekt onrealistische wens.
Geld regiert die welt. Mensen met vermogen kopen al jaren huizen/woonruimte voor hun kinderen en om te verhuren. Gevolg: bijna onmogelijk om als starter een huis/appartement te kopen/huren.

Dit geldt ook voor aandelen en de beurswaarde van bedrijven. Deze is extreem hoog/opgeblazen op dit moment. Heeft allemaal met hetzelfde principe te maken: marktwerking.

Zoals al vaker gezegd had nvidia/digital river meer moeten doen om de bots/scalpers tegen te werken. Bedrijven als Newegg lukt het wel.

Mensen die er een hebben weten te bemachtigen op de reguliere manier en die zien dat mensen bereid zijn >1100 euro te betalen voor hun kaart kunnen overgaan tot een verkoop. Niets mis mee.

• Repeelsteeltje
biggydeen2 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:58:
[...]

Ook op 11 sept, net voordat hij niet meer te bestellen was. Staat nu op geschatte levertijd morgen 20:00. Maar heb al meerdere Amazon medewerkers gesproken en zeggen allemaal dat hij niet in stock is.
Nu niet in stock of nooit geweest? Zeiden ze verder nog wat of hij wel zou komen?
Amazon is toch een grote speler zou je zeggen

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:30

[...]
Een winkel levert ook vrijwel geen toegevoegde waarde als je een product rechtstreeks van de fabrikant kan bestellen. Daarnaast lijk je daarmee aan tegen dat zolang je maar toegevoegde waarde levert dat het prima is om oneindige winsten te maken op je product. Als ik broden voor 1000 euro ga verkopen en er is schaarste waardoor de mensen die geld hebben die wel moeten kopen als ze brood willen, dan is dat wel ineens prima?

Er is echt geen enkel verschil. Dat de grote corporations producten met belachelijke winsten verkopen wordt altijd maar ge-justified met dat ze een inspanning leveren. Nee, dat is naar mijn mening even fout. Scalpers leveren in feite geen enkele dienst (helemaal mee eens), maar ze pakken gewoon gratis geld. Wat is het verschil echter met mensen die wel een dienst verlenen maar daarvoor zeer onredelijke kosten in rekening brengen?

Daarnaast als je deze shit al rechtstreeks via de fabrikant kan bestellen, welke dienst leveren winkels dan nog, het is gewoon weer een extra tussenschakel die ook weer een stukje van de winst pakt. In veel gevallen verhogen ze zelf ook nog eens de prijzen terwijl de inkoopprijs gelijk blijft. De kritiek daarop is echter veel milder.

Ik zie het verschil niet zo. Het is de uiterst kapitalistische maatschappij die ons wordt meegegeven.

En miners gebruiken de kaarten dus valide kopers? Ik bedoel hoe scheef wil je gaan redeneren man, ja ze gebruiken de kaarten om ons milieu om zeep te helpen voor hun eigen winstbejag. Dan zie ik toch liever scalpers, hoeveel hekel ik er ook aan heb.

• NosferatuX
  • Niet online
Pirelly schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:45:
[...]

Met alle respect, maar ik roep net zoveel als jij roept.
Elk land heeft zijn eigen BTW percentage en daar moet je dus rekening mee houden. In Nederland is dat 21%.
Kijk maar naar de ervaring van NosferatuX toen hij een EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING in zijn winkelmandje deed:

[...]

Dat werd dus 1005 euro. Daar moet je waarschijnlijk rekening mee houden. Plus internationale verzekerde verzendkosten.
En de enige 3080 die mee doet met het step up programma, is ook die FTW3 ultra gaming.
Het was nog niet eens de FTW3 maar de XC3 😜

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• Erico360
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 19:26
NosferatuX schreef op zondag 20 september 2020 @ 03:03:
Denk dat deze 3080 de zotac van de troon stoot qua looks naar mijn mening damn

https://www.gigabyte.com/...GV-N3080VISION-OC-10GD#kf
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_m9iGJDDcjoxUw86BPOorjOO0Eg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N6rCmE0i3mtAyiDQkNbzz0FS.png?f=user_large
Alleen jammer van die paarse strip.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-10 11:59

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Modbreak:Kunnen we weer ontopic?

Ik denk dat we zullen moeten accepteren dat het leven soms niet eerlijk is. Dit geldt niet alleen voor de RTX 3xxx kaarten, er zit een hele hoop scheef in de wereld en rijkdom is niet gelijkmatig verdeeld. Daar gaan jullie en ik niks aan kunnen veranderen, hoeveel we er ook over discussiëren.

Gelukkig gaat het hier over videokaarten, geen eerste levensbehoefte. Relativeer een beetje, en als je dat niet kan, neem dan even afstand door niet in de topic te blijven hangen oid.

De discussie hier voortzetten is in ieder geval offtopic. Mocht de wens bestaan om hierover te filosoferen, maak dan een topic aan in Shopping Forum.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• DarQraven
  • Laatst online: 04-04-2021
Er zijn dit weekend twee wachtenden voor me uit de wachtrij verdwenen. Ik denk dat als je wat lager op de wachtlijst staat je nog best voordeel kan gaan hebben van de mensen die bijvoorbeeld 3 orders open hebben staan en er 2 gaan annuleren.

• NosferatuX
  • Niet online
Erico360 schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:52:
[...]

[Afbeelding]
Alleen jammer van die paarse strip.
Ja ik had liever gehad dat die strip er niet zat maar het zou niet eens mistaan in mijn kast maar zonder was beter.

• Pirelly
NosferatuX schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:52:
[...]

Het was nog niet eens de FTW3 maar de XC3 😜
Oh, getver. Dat wordt dus nog duurder. Succes met die step-ups... 7(8)7
NosferatuX schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:54:
[...]

Ja ik had liever gehad dat die strip er niet zat maar het zou niet eens mistaan in mijn kast maar zonder was beter.
Als ze de backplate met rust hadden gelaten was ie nog rustiger van aard :p.

• Dvohoritch
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik hoop er op dat men van de Gaming X Trio wegloopt naar de TUF omdat Reddit zegt dat die beter is, zodat ik sneller de mijne krijg.

Overigens is het wel een beetje jammer dat Alternate geen tooltje heeft om te kijken hoe hoog/laag ik in de rangorde sta, terwijl andere webwinkels dit wel hebben kunnen doen voor het weekend. Ik denk erover om maandag er maar eens achteraan te bellen of zoiets dergelijks nog in de planning staat.

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DarQraven schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:54:
Er zijn dit weekend twee wachtenden voor me uit de wachtrij verdwenen. Ik denk dat als je wat lager op de wachtlijst staat je nog best voordeel kan gaan hebben van de mensen die bijvoorbeeld 3 orders open hebben staan en er 2 gaan annuleren.
Hoe kan ik bij mijn cd rom land of megekko order kijken wat mijn plek is?

www.tri-state.nl

• RickDB
_Supreme schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:00:
[...]

Hoe kan ik bij mijn cd rom land of megekko order kijken wat mijn plek is?
Voor Megekko onderaan deze pagina:

https://www.megekko.nl/info/RTX-3080

• ZesBarkiePK
Dat doet Megekko wel goed hoor. Jammer dat Alternate dat ook niet heeft.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• BinaryRun
Misschien handig om even in de haken op de EVGA btw discussie. Voor zover ik begrijp uit hun FAQ, betaal je alleen belasting over het prijsverschil. Je kunt immers ook helemaal geen BTW betalen aan een bedrijf over b.v. 800 euro als je van hun alleen een factuur krijgt over het prijsverschil. De BTW over de rest van het product heb je immers al betaald aan b.v. Azerty toen je de 20xx kocht.

Het step-up programma werkt tenslotte als een RMA procedure waarbij je bijbetaald om een betere kaart te krijgen. Je koopt geen nieuw product, maar betaald bij, net alsof je bij een webwinkel een product zou omruilen voor een duurder product.

Dit ziet er dan als voorbeeld zo uit:

Aanschafprijs oorspronkelijke kaart (incl btw):
€750,-

Prijs zonder btw 3080 kaart:
€850,-

Prijsverschil: €100,-

Totaal aan EVGA te betalen: €100,- + 21% btw = €121,- (en retourkosten)

[ Voor 16% gewijzigd door BinaryRun op 20-09-2020 12:57 ]

• DannyHrmnns
  • Laatst online: 07-06 12:56
badnews.nl schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:05:
[...]

Even een vraag over de lengte van de kaart en je kast. Welke 'stand' heb jij die witte beugel staan? Op de witte beugel heb ik namelijk mijn pomp zitten, en als ik zo kijk, past dat dus niet icm met een rtx 3080 :(
Ik heb de witte beugel nooit verplaatst dus die zit zoals je hem koopt. Ik weet niet of dat links midden of rechts is. Ik kan je wel de foto´s laten zien zodat je zelf kunt zien op welke afstand ik hem heb. De nieuwe MSI X Trio is 4mm korter dan de 2080 versie. Zoals je op de foto ziet komt mijn 2080 5 tot 6 cm diep in de witte beugel. De witte beugel is ongeveer 8 cm. De FE versie is ongeveer 4 cm korter dan de X Trio dus dan zou je denk ik net 1 tot max 2 cm in de witte beugel komen. Dus als je hem nog minimaal 2 cm kunt verschuiven zit je goed denk ik. De witte beugel zit ongeveer op een halve cm van de backplate zoals je op de foto ziet. Hopelijk heb ik je zo voldoende geholpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZL3oKKY32jy15XGiN1jz24b01s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efplACFsaeO7nURVUKGGWTcZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzV-k8EpAfRTqBfCqdkKBJpHwrA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Z2PDfDGlq1kQFYx2NMJPi9U.jpg?f=fotoalbum_tile

• .red
  • Laatst online: 28-10-2020
Kan iemand mij vertellen wat de lengte van de queue is bij Megekko voor de ASUS 3080 Rog?

Ik krijg steeds "De ingevoerde combinatie kon niet gevonden worden"

• RalphvG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10 07:21
.red schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:06:
Kan iemand mij vertellen wat de lengte van de queue is bij Megekko voor de ASUS 3080 Rog?

Ik krijg steeds "De ingevoerde combinatie kon niet gevonden worden"
Duurt een klein uurtje voordat je plek zichtbaar is. De queue voor de STRIX OC is 24 plaatsen op het moment. De non-OC weet ik niet maar is wellicht iets langer (zal niet veel verschillen).

• killerbee1958
NosferatuX schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:36:
[...]

ondertussen een bestelling open staan voor een zotac en een strix gaming OC
En als ik nu op de EVGA EU site kijk dan zie ik helemaal geen prijzen meer.
Ook voor de 2xxx serie staan prijzen als TBD

@Pirelly Het was zeker niet lelijk naar jou bedoeld hoor maar juist die onduidelijkheid kan je mi alleen maar wegnemen door het te horen van mensen met ervaring.

Maar zelfs als de huidige step up een kaart is van 839 dan ga ik dus toch afhaken. (verzendkosten en btw erbij eventueel en je zit zo op minimaal 850)
Ik had mezelf een harde limiet van 800 gesteld en ik heb een msi trio x gaming voor 799 met als nummer 5 in de wachtrij, dus het advies om gewoon het nog even uit te zingen met mijn huidige r9 Fury is waarschijnlijk het enige juiste advies.

• killerbee1958
ZesBarkiePK schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:02:
[...]

Dat doet Megekko wel goed hoor. Jammer dat Alternate dat ook niet heeft.
Respect voor deze duidelijke informatie voorziening alsmede respect voor terugstorten binnen 1 dag.

Daar kunnen andere leveranciers inderdaad een voorbeeld aan nemen.

Ik heb nog nooit iets gekocht bij Megekko maar door dit soort acties zijn ze zojuist wel op mijn radar gekomen en zal ik in de toekomst ze zeker overwegen.

• .red
RalphvG schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:08:
[...]

Duurt een klein uurtje voordat je plek zichtbaar is. De queue voor de STRIX OC is 24 plaatsen op het moment. De non-OC weet ik niet maar is wellicht iets langer (zal niet veel verschillen).
Thanks!

Ik heb het dus gister besteld.

• Pirelly
killerbee1958 schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:08:
[...]

En als ik nu op de EVGA EU site kijk dan zie ik helemaal geen prijzen meer.
Ook voor de 2xxx serie staan prijzen als TBD

@Pirelly Het was zeker niet lelijk naar jou bedoeld hoor maar juist die onduidelijkheid kan je mi alleen maar wegnemen door het te horen van mensen met ervaring.

Maar zelfs als de huidige step up een kaart is van 839 dan ga ik dus toch afhaken. (verzendkosten en btw erbij eventueel en je zit zo op minimaal 850)
Ik had mezelf een harde limiet van 800 gesteld en ik heb een msi trio x gaming voor 799 met als nummer 5 in de wachtrij, dus het advies om gewoon het nog even uit te zingen met mijn huidige r9 Fury is waarschijnlijk het enige juiste advies.
Ik begrijp het. Maar ik heb wel het een en ander aan ervaring met bestellen in het buitenland, vandaar mijn reactie. Zo is het nu ook met Amazon.de en .nl. Als je in .de besteld komt het verschil in belasting gewoon bij je eindprijs.
Maar wat hierboven gezegd wordt klinkt ook plausibel. BTW over het verschil. Ik denk dat de enige manier om het zeker te weten is om evga zelf een bericht te sturen. Of een reactie van iemand afwachten die het echt zelf ondervonden heeft.

Het kan nu alleen met de FTW3 ultra gaming. Die is bij alternate al meer dan 900 euro.

• RalphvG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10 07:21
.red schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:13:
[...]

Thanks!

Ik heb het dus gister besteld.
Mijn verwachting is dat de niet-OC iets vaker besteld is aangezien het praktisch dezelfde kaart is met andere base-clocks en net wat goedkoper. Aan de andere kant was het verschil iets van 20 euro dus wellicht dat veel toch voor de OC hebben gekozen. Van wat ik rond heb zien komen hier in de thread zou ik er van uitgaan dat ze beiden tussen de 10 en 30 orders zitten.

Nu hopen dat de Megekko restock van ASUS op de 21 een aantal van de STRIXen bevat ;)

• BinaryRun
Pirelly schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:13:
[...]

Ik begrijp het. Maar ik heb wel het een en ander aan ervaring met bestellen in het buitenland, vandaar mijn reactie. Zo is het nu ook met Amazon.de en .nl. Als je in .de besteld komt het verschil in belasting gewoon bij je eindprijs.
Maar wat hierboven gezegd wordt klinkt ook plausibel. BTW over het verschil. Ik denk dat de enige manier om het zeker te weten is om evga zelf een bericht te sturen. Of een reactie van iemand afwachten die het echt zelf ondervonden heeft.

Het kan nu alleen met de FTW3 ultra gaming. Die is bij alternate al meer dan 900 euro.
Dat BTW over het verschil staat trouwens ook op de EVGA website. https://eu.evga.com/support/stepup/

Ik las overigens in een oud draadje op tweakers dat je de kaart naar Duitsland moet versturen, dus dat zal kwa verzendtijd en kosten wel meevallen.
You have purchased a graphics card for 299,99€, and 10,25€ in shipping, and you also took advantage of a 30,00€ rebate from EVGA. The product you wish to Step-Up to is listed as MSRP of 399,99€.

Add 299,99€
Ignore 10,25€ shipping
Subtract 30,00€ for rebate to get 269,99€
Subtract 269,99€ from 399,99€
130€ is the cost of this example, plus return shipping and applicable taxes
Je betaalt dus 'applicable taxes' -> BTW over het prijsverschil.

[ Voor 5% gewijzigd door BinaryRun op 20-09-2020 12:21 ]

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Repeelsteeltje schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:48:
[...]

Nu niet in stock of nooit geweest? Zeiden ze verder nog wat of hij wel zou komen?
Amazon is toch een grote speler zou je zeggen
Probleem is dat ze bij Amazon gewoon op de site kijken en dan roepen hij is niet op voorraad. Of ze nooit voorraad hebben gehad kunnen ze niet zien. Ze kunnen volgens mij niks meer zien dan wij als klant ook kunnen zien.

Ze worden morgen vermoedelijk niet geleverd maar hopelijk zitten we wel bij de eerste bestellingen mochten ze bij Amazon binnen komen. Ik ga er niet vanuit dat dit nog maanden gaat duren. Ik heb Gigabyte ook de vraag gesteld wanneer ze denken te kunnen leveren aan Amazon.

Afwachten maar :)

• Antje14
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-10 15:57
RalphvG schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:08:
[...]

Is de ROG STRIX van de website verdwenen?

• Wombat148
  • Laatst online: 20-10 21:10
Ik weet niet of dit de plek is maar ik vind sommige winkels toch wel een beetje misselijk makend met de prijzen die ze hanteren.

Ik zocht een gaming trio maar heb perongelijk de ventus aangedrukt door alle stress en het refreshen. Kan gebeuren natuurlijk. Ik gemaild en de webshop zegt kan gebeuren wisselen mag altijd! iemand heeft toevallig gecanceld je zult de 5e zijn van de eerste batch. maar je mag wel 140 euro bij betalen. 8)7

Even ter verhouding: Alternate bood de ventus voor 723,95 (incl shipping) aan ik heb nu bij de andere webwinkel 720 betaald.
Alternate bood de trio aan voor 779 ( nu inmiddels 800 ) maar deze webshop moet ik dus 860 betalen voor een identiek product? Als ik dit aanneem voel ik me wel een beetje afgezet. ik weet niet wat ik hiervan moet denken.

140 euro is een hoop geld ( tegen over 60 tot 80 euro van een andere webwinkel bij betalen )

• .red
RalphvG schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:15:
[...]

Mijn verwachting is dat de niet-OC iets vaker besteld is aangezien het praktisch dezelfde kaart is met andere base-clocks en net wat goedkoper. Aan de andere kant was het verschil iets van 20 euro dus wellicht dat veel toch voor de OC hebben gekozen. Van wat ik rond heb zien komen hier in de thread zou ik er van uitgaan dat ze beiden tussen de 10 en 30 orders zitten.

Nu hopen dat de Megekko restock van ASUS op de 21 een aantal van de STRIXen bevat ;)
Ja ik heb toch maar besteld omdat het een duurdere kaart is vergeleken met de rest en hoopte op minder bestellingen :P. Hoop dat de kaarten snel geleverd worden.

• Repeelsteeltje
biggydeen2 schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:18:
[...]

Probleem is dat ze bij Amazon gewoon op de site kijken en dan roepen hij is niet op voorraad. Of ze nooit voorraad hebben gehad kunnen ze niet zien. Ze kunnen volgens mij niks meer zien dan wij als klant ook kunnen zien.

Ze worden morgen vermoedelijk niet geleverd maar hopelijk zitten we wel bij de eerste bestellingen mochten ze bij Amazon binnen komen. Ik ga er niet vanuit dat dit nog maanden gaat duren. Ik heb Gigabyte ook de vraag gesteld wanneer ze denken te kunnen leveren aan Amazon.

Afwachten maar :)
Thnx man helder verhaal, ik laat hem idd ook gewoon staan want Amazon schrijft ook niks van de cc af totdat verstuurd word das wel weer mooi.

Hoor graag als je antwoord hebt van Gigabyte :)

• Dvohoritch
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-08-2024
Wombat148 schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:21:
Ik weet niet of dit de plek is maar ik vind sommige winkels toch wel een beetje misselijk makend met de prijzen die ze hanteren.

Ik zocht een gaming trio maar heb perongelijk de ventus aangedrukt door alle stress en het refreshen. Kan gebeuren natuurlijk. Ik gemaild en de webshop zegt kan gebeuren wisselen mag altijd! iemand heeft toevallig gecanceld je zult de 5e zijn van de eerste batch. maar je mag wel 140 euro bij betalen. 8)7

Even ter verhouding: Alternate bood de ventus voor 723,95 (incl shipping) aan ik heb nu bij de andere webwinkel 720 betaald.
Alternate bood de trio aan voor 779 ( nu inmiddels 800 ) maar deze webshop moet ik dus 860 betalen voor een identiek product? Als ik dit aanneem voel ik me wel een beetje afgezet. ik weet niet wat ik hiervan moet denken.

140 euro is een hoop geld ( tegen over 60 tot 80 euro van een andere webwinkel bij betalen )
Ik zou het bij de Ventus laten dan. Volgens mij zijn alle AIBs in ieder geval zo goed en zo snel als de FE 3080 en 140 euro bijbetalen voor 2-3 procentpunt extra performance is het niet waard.

Alternate zat op de MSRP prijzen. In Breda deden ze dit vanaf de eerste minuut al niet. Alternate is later nog twee keer omhoog gegaan gezien ze de enige waren die reguliere prijzen voerden.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10 16:35
Paprika schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:24:
[...]

Alternate zat op de MSRP prijzen. In Breda deden ze dit vanaf de eerste minuut al niet. Alternate is later nog twee keer omhoog gegaan gezien ze de enige waren die reguliere prijzen voerden.
Informatique ging later in de middag de prijzen omhoog gooien.
729 kaart werd 809 en staat hij nog steeds op.

Dat was voor mij het moment om deze launch maar los te laten.. nou ja wat betreft de aankoop. Voelt nog niet goed :)
(en ja dat is overdreven, maar in een waanzig gek jaar als dit is de afleiding wel nodig geweest bljkbaar ;))

• ronaldvg2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 08:35
Paprika schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:24:
[...]

Ik weet niet exact wat de MSRP van een EAGLE OC is, maar die was bij zowel Megekko alsook CD-Romland 719 euro. Prijsverloop bij Megekko was: om 14:53 prijs 1499, 14:59 prijs 719 en om 15:12 prijs 759 en nu op het moment staat die op 809.

Ik heb gekocht en betaald 719, dus als dat MSRP was dan hebben ze die wel gehanteerd, maar erg kort...
ronaldvg2 schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:35:
[...]

Ik weet niet exact wat de MSRP van een EAGLE OC is, maar die was bij zowel Megekko alsook CD-Romland 719 euro. Prijsverloop bij Megekko was: om 14:53 prijs 1499, 14:59 prijs 719 en om 15:12 prijs 759 en nu op het moment staat die op 809.

Ik heb gekocht en betaald 719, dus als dat MSRP was dan hebben ze die wel gehanteerd, maar erg kort...
Dit geen specifiek over de MSI kaarten. De Eagle OC heeft inderdaad een MSRP van 719.

• ronaldvg2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 08:35
Paprika schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:37:
[...]

Dit geen specifiek over de MSI kaarten. De Eagle OC heeft inderdaad een MSRP van 719.
Ok, die heb ik niet zo precies gevolgd, dank voor de extra info.

• ZesBarkiePK
killerbee1958 schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:12:
[...]

Respect voor deze duidelijke informatie voorziening alsmede respect voor terugstorten binnen 1 dag.

Daar kunnen andere leveranciers inderdaad een voorbeeld aan nemen.

Ik heb nog nooit iets gekocht bij Megekko maar door dit soort acties zijn ze zojuist wel op mijn radar gekomen en zal ik in de toekomst ze zeker overwegen.
Ik had mijn kaart niet bij Alternate besteld als deze bij Megekko niet tijdelijk 1499,- had gekost. Wil best iets meer betalen maar deze prijs was echt diefstal te noemen. Daarom dus ook moeten uitwijken naar Alternate.
Enige wat ik kan opmeken aan Megekko was dat hun prijzen rond 15:00u gewoon echt niet eerlijk waren.

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:50
Ook even aanhaken bij het EVGA step up programma: hou er rekening mee dat de voorraad van het step up programma totaal anders is dan de reguliere leveringen aan de distri's en vervolgens retailers/winkels.
Het is op dit moment (net als de rest trouwens) totaal niet duidelijk wanneer EVGA de voorraad voor het step up programma met 30X0-series gaat 'vullen'.

Wellicht valt het mee maar wel iets om rekening mee te houden. Ik vermoed dat als het >90 dagen in beslag neemt vanwege schaarste dat ze daar een mouw aanpassen? Maar zou dat wel vooraf checken om mogelijke teleurstellingen te voorkomen.

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aj9NCC_M8RX4UgyB6rFiq__a9Mw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JDIUDkcUMu83dq2cWVOrJ64y.png?f=fotoalbum_large

• NosferatuX
  • Niet online
Brains Bush schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:44:
Ook even aanhaken bij het EVGA step up programma: hou er rekening mee dat de voorraad van het step up programma totaal anders is dan de reguliere leveringen aan de distri's en vervolgens retailers/winkels.
Het is op dit moment (net als de rest trouwens) totaal niet duidelijk wanneer EVGA de voorraad voor het step up programma met 30X0-series gaat 'vullen'.

Wellicht valt het mee maar wel iets om rekening mee te houden. Ik vermoed dat als het >90 dagen in beslag neemt vanwege schaarste dat ze daar een mouw aanpassen? Maar zou dat wel vooraf checken om mogelijke teleurstellingen te voorkomen.
Sowieso lijkt het me dat er bij dat stepup programma inmiddels ook een wachtrij tot sint juttemis is

• Verderf
Wait what?

Ik moest even 2x lezen maar ze geven het echt toe, hun goedkoopste draait langzamer dan de FE?

• rburck

Dit is ook mijn zorg. Bij EVGA zijn ze natuurlijk niet dom. Zij zien ook wel hoe je dit programma in deze situatie kunt gebruiken. De voorwaarden staan het ze toe om, zoals je zegt, hun volledige productie naar leveranciers te sturen voor zolang als ze willen. Stel ze produceren 100 van die dingen per maand, en de vraag van leveranciers is nog een paar maanden groter dan 100, dan kan het best een paar maanden duren voordat ze een kaart voor je hebben...

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
Verderf schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:47:
[...]

Wait what?

Ik moest even 2x lezen maar ze geven het echt toe, hun goedkoopste draait langzamer dan de FE?
Yup. Wel netjes dat ze het toegeven.

• NosferatuX
  • Niet online
Doet elke AIB met meer dan 1 model.

De trinity heeft stock echt een hele slappe fan curve. Bijna 20% lager dan TUF OC.
De Zotac koelt heel goed en is super stil. Door alleen al de fancurve aan te passen verwacht ik gelijke en hogere performance dan de FE.

Verderf schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:47:
[...]

Wait what?

While the Trinity is specified to the same settings as the Founders Edition: same base clock, same boost clock, same memory frequency, and identical power limit, it is around 1% slower than the FE. After some digging, I found out that the voltage-frequency table of the Trinity is set to slightly lower clocks than the FE. It seems that the silicon lottery wasn't so kind to us. At the factory, every single graphics chip is tested for its clocking abilities and how much power it consumes at certain settings, aka "leakage". These and various other properties are taken into account to generate a custom voltage-frequency curve for each of those chips. This means that some chips are faster than others, an effect we've been observing for a couple of years, roughly since the time hardware manufacturers invented "boost" to maximize the performance of their silicon. It's also possible that NVIDIA made sure the best GPUs go on their Founders Edition cards, possibly with additional sorting for press review boards. The performance difference is just 1% to 2%, really not worth worrying about. On the other hand, some factory overclocked cards are selling you such performance deltas as a "factory overclock". Let's hope the tight supply situation doesn't get even more complicated by people ordering half a dozen cards, testing them all, and returning all but the best one.
NosferatuX schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:50:
[...]

Doet elke AIB met meer dan 1 model.

De trinity heeft stock echt een hele slappe fan curve. Bijna 20% lager dan TUF OC.
De Zotac koelt heel goed en is super stil. Door alleen al de fancurve aan te passen verwacht ik gelijke en hogere performance dan de FE.
Het probleem zit hem in de frequency curve, niet de fan curve.

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 20-09-2020 12:51 ]

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-10 16:56

Misschien dat de duurdere webshops toch nog bestellingen krijgen op deze prijzen en dat ze een kortere wachtrij hebben. Dan is het de keuze idd aan de koper om een meerprijs te geven of mooi te wachten in de goedkopere webshops. Hangt denk ik beetje af hoe "dringend" het is. Ik geef toe ook wel een dik stuk boven adviesprijs te hebben besteld maar hoop dan ook bij batch 1 te kunnen vertrekken 😉

• NosferatuX
  • Niet online
Paprika schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:50:
[...]

[...]

[...]

Het probleem zit hem in de frequency curve, niet de fan curve.
Nee niet helemaal waar, het hangt van meer af. De trinity klokt terug boven de 70c dus met betere fancurve klokt hij minder terug dus betere performace.

Trinity zit door de slappe curve op ongeveer 1500rpm en een TUF op 2000

• dhudhu
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-06-2024
Weet iemand de betalingsmogelijkheden in de NVidia store? Is het alleen mogelijk met CC af te rekenen of ook met iDeal/PayPal?

En nog een vraag voor de Megekko bestellers:

Welk type kaart en wat is jullie positie in de queue? Wellicht kunnen we elkaar helpen door kleinere wachtrijen te vinden.

Ik heb de MSI Gaming X Trio besteld om 15:10. Mijn positie is momenteel 163 van de 339.

Ik wil heel graag een 3080. Merk en type boeit me niet dus ik sluit graag aan in de kortste rij :)

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:50
rburck schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:48:
[...]

Dit is ook mijn zorg. Bij EVGA zijn ze natuurlijk niet dom. Zij zien ook wel hoe je dit programma in deze situatie kunt gebruiken. De voorwaarden staan het ze toe om, zoals je zegt, hun volledige productie naar leveranciers te sturen voor zolang als ze willen. Stel ze produceren 100 van die dingen per maand, en de vraag van leveranciers is nog een paar maanden groter dan 100, dan kan het best een paar maanden duren voordat ze een kaart voor je hebben...
Precies dat. Uit eigen ervaring weet ik dat fabrikanten pas als laatste de voorraad gaan aanvullen voor bv service/rma afhandeling en upgrade programmas. Dit was iig bij de grotere bekende IT bedrijven waar ik op de loonlijst heb gestaan. Zou kunnen dat EVGA andere 'guidelines' hanteert? Denk het niet. Dus vandaar even mijn 'bemoeienis'.

• Sven02
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-05-2024
dhudhu schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:54:
Weet iemand de betalingsmogelijkheden in de NVidia store? Is het alleen mogelijk met CC af te rekenen of ook met iDeal/PayPal?

En nog een vraag voor de Megekko bestellers:

Welk type kaart en wat is jullie positie in de queue? Wellicht kunnen we elkaar helpen door kleinere wachtrijen te vinden.

Ik heb de MSI Gaming X Trio besteld om 15:10. Mijn positie is momenteel 163 van de 339.

Ik wil heel graag een 3080. Merk en type boeit me niet dus ik sluit graag aan in de kortste rij :)
3080 was alleen te betalen met CC
NosferatuX schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:53:
[...]

Nee niet helemaal waar, het hangt van meer af. De trinity klokt terug boven de 70c dus met betere fancurve klokt hij minder terug dus betere performace.

Trinity zit door de slappe curve op ongeveer 1500rpm en een TUF op 2000
Dus jij stelt dat het onderzoek van TPU niet klopt? Interessant.

• dhudhu
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-06-2024
Sven02 schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:54:
[...]

3080 was alleen te betalen met CC
rip

• NosferatuX
  • Niet online
Paprika schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:54:
[...]

Dus jij stelt dat het onderzoek van TPU niet klopt? Interessant.
Nee helemaap niet maar TPU heeft niks met settings gedaan en één van de slappe nerfs van Zotac geslikt.
Als hij de fancurve had aangepast was de zotac veel beter. TPU heeft niks verkeerd gedaan en wat ik zeg is af te leiden uit zijn informatie.

Vergelijk maar eens de gegevens uit de test icm met de wetenschap dat de zotac dus iets terugklokt boven de 70c

[ Voor 13% gewijzigd door NosferatuX op 20-09-2020 13:04 ]

• BinaryRun

Je hoeft je alleen in de schrijven binnen 90 dagen na aankoop, daarna maakt dat niet meer uit.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Laten we die discussie nu niet weer aanslingeren aub.

[ Voor 87% gewijzigd door Blaat op 20-09-2020 13:03 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord