[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

• Sven02
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-05-2024
Zat te twijfelen om nu een EVGA kaart te pre-orderen omdat die zeer kleine wachtrijen hebben. Maar FTW3 word me toch even teveel van het goede. Ben bang dat de XC3 langer is en hoor ook net klachten over coil whine etc.

• New_Interfaces
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 16:28
Ik zit op dit moment te twijfelen om een order bij CentralPoint te plaatsen. Na afgelopen donderdag ben ik mijn vertrouwen in de website van NVIDIA verloren, en verwacht ik dat de volgende keer ook een fiasco wordt.

Heeft iemand ervaringen met de levertijden van CentralPoint? Ik bestel er vaak wat op m'n werk maar nooit als er staat: wordt verwacht.

Phanteks Enthoo Evolv X // ASUS ROG STRIX X570-E // Ryzen 9 5950x // EKWB AIO 360 // ZOTAC RTX 3080 AMP HOLO // Corsair Dominator Platinum 32GB 3466MHz // Corsair MP510 960 GB // Crucial MX500 2TB // Corsair RM750x

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
Hier is te lezen hoe de bots te werk zijn gegaan
https://uk.pcmag.com/grap...consumers-could-grab-themAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bF4TpGVSUC2uJmi1Qsk10t-i2kU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SViNhGlACWgKSoEVZn4aA4FF.png?f=fotoalbum_large

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-10 08:14
Sven02 schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:12:
[...]

Zat te twijfelen om nu een EVGA kaart te pre-orderen omdat die zeer kleine wachtrijen hebben. Maar FTW3 word me toch even teveel van het goede. Ben bang dat de XC3 langer is en hoor ook net klachten over coil whine etc.
Begreep dat de xc3 kleine wacht rij had. De ftw3 zou waarschijnlijk volgende week komen maar garantie kon ze niet geven

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Erico360
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 19:26
New_Interfaces schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:14:
Ik zit op dit moment te twijfelen om een order bij CentralPoint te plaatsen. Na afgelopen donderdag ben ik mijn vertrouwen in de website van NVIDIA verloren, en verwacht ik dat de volgende keer ook een fiasco wordt.

Heeft iemand ervaringen met de levertijden van CentralPoint? Ik bestel er vaak wat op m'n werk maar nooit als er staat: wordt verwacht.
Geen ervaring.

Die verwachte datum van 4 oktober was gisteren 3 oktober en eergisteren 2 oktober.

• New_Interfaces
Erico360 schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:17:
[...]

Geen ervaring.

Die verwachte datum van 4 oktober was gisteren 3 oktober en eergisteren 2 oktober.
Ah, dan ga ik het even in de gaten houden. Thanks!

Phanteks Enthoo Evolv X // ASUS ROG STRIX X570-E // Ryzen 9 5950x // EKWB AIO 360 // ZOTAC RTX 3080 AMP HOLO // Corsair Dominator Platinum 32GB 3466MHz // Corsair MP510 960 GB // Crucial MX500 2TB // Corsair RM750x

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Michel242186 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:26:
[...]

hoezo precies dit was ook mijn plan
Als het een SFF kast is waar de kaart vergelijkbaar gemonteerd is door middel van een riser kabel zoals in de NZXT H1, Phanteks Evolv Shift, Ghost S1 etc dan werkt de achterste fan dat lucht door de heatsink heentrekt niet goed. De thermals schijnen blijken erg slecht te zijn en de kaart throttled terug naar ogneveer 250watt verbruik. In eht geval van de NZXT H1 kan je het misschien oplossen door fans op de achterkant van de behuizing te macgyveren. Maar een Asus TUF in dit geval werkt gewoon out of the box zonder tweaks prima als je de ruimte hebt. Het kotm er op neer dat je een oplossing moet vinden om de lucht dat tussen de backplate van een riser cable setup wat gaat opwarmen zo snel mogelijk de kast uit moet zien te krijgen. Er moet echt circulatie zijn. Veel SFF kasten hebben een hoop dead spots in de airflow achter de GPU zelf zitten.

• Sven02
Cyrus The Virus schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:16:
[...]

Begreep dat de xc3 kleine wacht rij had. De ftw3 zou waarschijnlijk volgende week komen maar garantie kon ze niet geven
Weet je ook heel toevallig hoe groot de wachtrij van de XC3 is? Sta op het ogenblik op plek 50 bij CDr en ik ben bang dat ik daar nog wel een maandje sta.

• Cyrus The Virus
Sven02 schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:20:
[...]

Weet je ook heel toevallig hoe groot de wachtrij van de XC3 is? Sta op het ogenblik op plek 50 bij CDr en ik ben bang dat ik daar nog wel een maandje sta.
Geen idee las gisteren iemand die op.plek 4 van 4 stond hier. Je kan ze eventueel bellen maandag.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Erico360
Stonden de 3090's al lang op Alternate?

https://www.alternate.nl/Grafische-kaarten/RTX-3090

• New_Interfaces
Volgens mij heb ik ze vorige week daar al gezien.

• Brakesreleased
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-04-2024
Sven02 schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:20:
[...]

XC3 Ultra is de wachtrij atm 3 plekken bij Megekko.
XC3 regular gisteren inderdaad 4.

Je zóu zeggen dat dit met 1 shipment weggepoetst moet zijn.

Wel balen van dat fan noise issue, hopelijk een batch error en anders moet EVGA hier wat op gaan vinden. Ik laat mn order voorlopig staan.

• bartchristiaans
  • Laatst online: 23-11-2020
Iemand enig idee wanneer de ASUS TUF kaarten beschikbaar zullen zijn bij Coolblue?

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:59
bartchristiaans schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:29:
Iemand enig idee wanneer de ASUS TUF kaarten beschikbaar zullen zijn bij Coolblue?
Tussen 25-28 september geloof ik. Stond ergens in het topic. Moet je even teruglezen.

• NightyNite
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08-2024
Heeft iemand iets gehoord over de nieuwe levering van MSI (ventus) kaarten? Ik ben dus de 36e volgende die iets krijgt bij cdromland, maar ik zie nergens überhaupt een verwachting van mogelijke levering van deze kaarten.ik snap dat het sowieso speculeren blijft tot definitieve berichten, was gewoon benieuwd.

• Gutterjaw
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 03:57
Toevallig oa vanwege de vermoedelijke wachtrij positie en wetende dat de launch kwestie van dagen/week later was voor de 3080 FTW3 gegaan bij Alternate. Was het zoeken en hijgen zat, denk hup geld neergooien en duimen.

Had gehoopt dat de focus bij veel mensen vooral zou liggen bij beschikbare/reeds gelanceerde kaarten, qua reserveringen/aankopen that is.

Dus dit soort berichten qua XC3 etc doet me goed :9 ( de lage aantallen, niet de fan issues )

Tho, dat is ook de enige reden dat ik het bij Alternate wilde bestellen, het merk. Advanced RMA etc, wetende dat ik never nooit met de Alternate klantenservice hoef te dealen. Dat lesje jaren terug wel geleerd met mijn 670. 8)7

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:53:
Vandaag mijn Asus strix oc omgeruild bij alternate voor evga ftw3 ultra. Was nummer 9 op de lijst, ze verwachten mogelijk volgende week voorraad van evga
Waren ze vandaag bereikbaar? Ik heb ze net gemaild, maar denk dat die pas maandagochtend in behandeling gaat. Thanks trouwens, ik ging juist richting de Strix. Heb ook liever de FTW3 maar ik vind het die extra €40 niet waard.
Gutterjaw schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:36:

Tho, dat is ook de enige reden dat ik het bij Alternate wilde bestellen, het merk. Advanced RMA etc, wetende dat ik never nooit met de Alternate klantenservice hoef te dealen. Dat lesje jaren terug wel geleerd met mijn 670. 8)7
Dingen veranderen. Ik heb de afgelopen 2 jaar 2x een headset ingeruild zonder problemen omdat de scharnieren gingen piepen. Mijn ervaring met hun klantenservice is juist uitstekend.

[ Voor 34% gewijzigd door Santee op 20-09-2020 00:50 ]

• Toinetto
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-04 23:29
Vandaag mijn Asus strix oc omgeruild bij alternate voor evga ftw3 ultra. Was nummer 9 op de lijst, ze verwachten mogelijk volgende week voorraad van evga
Waarom de switch als je zo hoog op de lijst staat voor de strix?

• Gutterjaw
Santee schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:39:
[...]

Waren ze vandaag bereikbaar? Ik heb ze net gemaild, maar denk dat die pas maandagochtend in behandeling gaat. Thanks trouwens, ik ging juist richting de Strix. Heb ook liever de FTW3 maar ik vind het die extra €40 niet waard.
Het is ook redelijk een pot nat qua user experience als je bij dit soort modellen zit. Ze koelen allemaal goed, backplates, geluid, VRM meestal allemaal netjes op orde. Tegenwoordig met GPU Boost maken de out of the box klokjes ook eigelijk geen ruk meer uit, tenzij je de loterij verliest.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Hoe kun jij weten wat je positie is in de wachtrij? Alternate laat er niks over los.

• Gutterjaw
ion schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:42:
[...]

Hoe kun jij weten wat je positie is in de wachtrij? Alternate laat er niks over los.
Was er niet eerder in de thread iemand die zei dat het een kwestie van doorvragen was , dat ie iets had gehoord ? Of zie ik dingen 8)7

• Sven02
Ik heb de “problemen” van de XC3 niet helemaal op de voet gevolgd. Zijn dit gewoon een paar forum gebruikers die het probleem een beetje opblazen of is er een serieus probleem met veel kaarten?

Bijv: Ik heb op het moment een EVGA 1060 3gb die ook (blijkbaar) problematisch staat aangeschreven door veel forum gebruikers. Met mijne nooit ergens last van gehad. Hij word nu wel wat minder qua performance maar dat is zeer begrijpelijk.

Ik krijg binnenkort mijn 1440p scherm binnen en dat gaat mn oude jongen niet meer trekken. Dus zit nu te twijfelen. FTW of XC3

• blueyesdevil
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-07-2023
Toevallig geen Asus 670? Heb 6 weken mogen wachten op mijn RMA toen.

• Ryanwire00
  • Laatst online: 12-11-2021
ik ga voor de XC3 ultra, heb net de trekker overgehaald, fingers crossed, ik hoop volgende week

• Sven02
Ryanwire00 schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:47:
ik ga voor de XC3 ultra, heb net de trekker overgehaald, fingers crossed, ik hoop volgende week
Wat is het verschil tussen de ultra en (non ultra)?

• Santee
  • Nu online
Ryanwire00 schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:47:
Waar besteld en welke prijs? Alternate voor €799? Wel raar trouwens at de black edition (zonder backplate) even duur is daar.

• Gutterjaw
Sven02 schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:44:
Ik heb de “problemen” van de XC3 niet helemaal op de voet gevolgd. Zijn dit gewoon een paar forum gebruikers die het probleem een beetje opblazen of is er een serieus probleem met veel kaarten?

Bijv: Ik heb op het moment een EVGA 1060 3gb die ook (blijkbaar) problematisch staat aangeschreven door veel forum gebruikers. Met mijne nooit ergens last van gehad. Hij word nu wel wat minder qua performance maar dat is zeer begrijpelijk.

Ik krijg binnenkort mijn 1440p scherm binnen en dat gaat mn oude jongen niet meer trekken. Dus zit nu te twijfelen. FTW of XC3
Hoe erg de issues zijn? Weet ik niet.
Kan best geloven dat er wel "wat" is, maar dat is meer gewoon odds, en het gevoel wat je krijgt als mensen elkaars launch day issues kunnen herkennen & die delen.

Of het serieus is ? Eh. Geen idee, weet te weinig. Al zou ik me ook niet teveel zorgen maken, ik had jaren terug een 980 FTW, waar de problemen wel serieuzer waren met het board, black screens galore etc uit het niets. Maar met EVGA word het altijd keurig opgelost, dus worst case zit je alsnog goed.

Maar dat is mijn persoonlijke mening/value. Kan verschillen ofc.

Qua XC3 en FTW3, ik kan niet voor een ander spreken, maar ik heb zelf voor de FTW3 over de XC3 gekozen vanwege de grotere koeler. Rest van de specs kan me niet veel interesseren, zoals ik eerder al zei, op een bepaald niveau zit het tussen de merken etc allemaal snor. ( Meestal :X )

Maar als ik voor paar tientjes een grotere koeler kan krijgen, dan vind ik dat persoonlijk wel nice. Meer heatsink, lagere RPM op fans, minder geluid etc. Extra 8pin ook, in hoeverre dat nuttig is, geen idee. Moet de reviews afwachten, verwacht niet superveel , aangezien Nvidia de chips redelijk choked al paar gens.

Maar wederom, ben zo iemand die liever dat soort dingen erbij heeft. ( deels emotie ) en daarvoor wil betalen. Maar bijvoorbeeld OC/Ultra gedoe leg ik geen euro voor neer.

Allemaal persoonlijk!

• Ryanwire00
Sven02 schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:51:
[...]

Wat is het verschil tussen de ultra en (non ultra)?
de clockspeed is hoger

• Renect
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 19:43
Tweakers,

Vraag.
Ik heb een Founders Edition die momenteel onderweg is.
Ik heb ook nog een ZOTAC order bij amazon (die vroeg geplaatst was, die nogsteeds open staat).

Naar verwachting moet de ZOTAC maandag/dinsdag geleverd worden.

Als ik beide binnen krijg, wil ik natuurlijk er maar 1 houden.
Maar wat is zo "bijzonder" aan de FE dit keer dat iedereen het zo graag wil, is die sterker /beter dan de AIB's?

[CiP] Thermaltake Xaser III RoG Edition

• ion
  • Niet online

ion

Renect schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:54:
Tweakers,

Vraag.
Ik heb ook nog een ZOTAC order bij amazon (die vroeg geplaatst was, die nogsteeds open staat).

Maar wat is zo "bijzonder" aan de FE dit keer dat iedereen het zo graag wil, is die sterker /beter dan de AIB's?
Die zotac gaat niet geleverd worden, als ik de verhalen van 10.000 orders moet geloven, die zotac niet kan leveren.

• Gutterjaw
ion schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:55:
[...]

Die zotac gaat niet geleverd worden, als ik de verhalen van 10.000 orders moet geloven, die zotac niet kan leveren.
20.000 meende ik zelfs , via officiele twitter 8)7

https://twitter.com/zotac.../1307256044838629376?s=21

[ Voor 10% gewijzigd door Gutterjaw op 20-09-2020 00:56 ]

• Erico360
Tweakers,

Vraag.

Vind hem persoonlijk veel mooier dan alle andere kaarten.(FE)
(Als je er van af moet wil ik je graag helpen) >:)

• Renect
ion schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:55:
[...]

Klopt. Die mensen hebben over het algemeen ook een annulering gehad op de order.
Daarom geef ik aan, mijne zit bij een van de eerste (toen het er net op stond)

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
Paprika schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:39:
Er komt hier best wel wat discussie langs tussen de TUF en de Gaming Trio. De metingen van HU zijn iets afwijkend van andere reviews, maar ik denk dat dit eerder 'n bevestiging is van hoe weinig 't allemaal scheelt. Op MSRP prijzen is de TUF de beste koop die op dit moment "beschikbaar" is.

Wat hier wel belangrijk voor is, is dat de kaart ook voor die MSRP te koop is. Bij de launch was er bv alleen de TUF OC te koop/op voorraad en dan voor fors hogere prijzen dan de Gaming Trio. De prijs van die laatste is later door Alternate gelijk gemaakt met de prijzen van Megekko en Azerty. Deze winkels zaten echter vanaf de eerste minuut met hun prijzen al boven de MSRP bij alle kaarten die op voorraad waren.

Voor het overklokken hoef je geen speciaal model te kopen. Inmiddels durf ik te stellen dat je geen verschil gaat maken zolang je de kaart niet onder een custom loop gaat plaatsen en wattage erdoor gaat pompen die eigenlijk verre buiten acceptabele hoeveelheden zitten om 24/7 operationeel te kunnen zijn. Uiteraard zal er een enkeling zijn die 2% meer performance voor 80% meer verbruik acceptabel zal vinden, maar dergelijke waardes ga je op een vervelende manier merken in de gemiddelde Nederlandse woning.

Er zullen mensen zijn die de een of 't ander absoluut niet in hun kast willen om welke reden dan ook. Voor de twijfelaars tussen deze modellen, haal vooral gewoon wat je redelijkerwijs kunt vinden met een acceptabele prijs. Zowel een TUF als Gaming Trio zijn geen 800+ waard eigenlijk, maar dat zal wel even 'n probleem blijven. Als je een reguliere TUF kunt vinden voor 719 dan zul je geen enkele opties vinden met een betere prijs/kwaliteit, maar als je die pas over 12 maanden in huis hebt dan zal emotie ook een rol gaan spelen.

Mijn advies zou wel zijn om vooral niet te gaan verwachten dat een model als een FTW, STRIX of Aorus nou echt beter gaat overclocken. Voor dergelijke modellen val je in het groepje silicon lottery. Een Kingpin, Hall of Fame of Matrix zal waarschijnlijk met de bijbehorende koeler een paar MHz hoger draaien (bv 2030MHZ ipv 2000MHz), maar die kaarten zullen met hun prijs ook wel laag in de 4 cijfers zitten en zijn eigenlijk buiten records ook maar een wassen neus met 61 ipv 60 FPS voor honderden euro's extra. Tot op heden presteren alle kaarten hetzelfde onder vergelijkbare omstandigheden, bij zowel reviewers als de weinige eigenaren die er zijn.

Dusver heb ik maar weinig (geen?) echt slechte exemplaren of reviews zien langskomen. Je zult nooit echt een verkeerde keuze kunnen maken. Je kunt alleen of te veel betalen of te lang wachten. Aan dat laatste valt helaas weinig te doen...
Goed advies! Helemaal mee eens. Elke 3080 moet voldoen aan de minimum specs zelfs het goedkoopste model moet rond een FE presteren.
Is de MSRP bekend van alle AIB kaarten?

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:50
Tweakers,

Vraag.

De looks van de kaart is in trek bij veel mensen, een Founder’s Edition is toch iets bijzonders.

De koeler presteert redelijk maar AIB’s hebben tot nu toe meen ik allemaal laten zien dat diens ontwerpen beter koelen.

Power limit van de FE ligt wel boven de instappers AIB’s maar of je daar ook gebruik van wil maken d.m.v. overklokken is het tweede.

In dit geval is het denk ik hoofdzakelijk zo dat je Zotac niet aankomende week bezorgd zal worden maar je FE (mits ie verzonden is) wel.

• Brakesreleased
  • Laatst online: 19-04-2024
Gutterjaw schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:52:
[...]

Kan best geloven dat er wel "wat" is, maar dat is meer gewoon odds, en het gevoel wat je krijgt als mensen elkaars launch day issues kunnen herkennen & die delen.
YouTube: GTX 3080 Crying

Dit is het issue met de XC3 fans (alle edities reportedly).

• Ryanwire00
Ik heb zoveel tijd ingestoken om de FE versie te krijgen, om later erachter te komen dat je alleen met CC kan betalen en niet met paypal. Ik was specifiek opzoek naar kaarten met een kleinere formfactor , ivm het passen in my case. de evga kaarten zijn vergeleken met de andere merken het meest compact. vandaar de EVGA keuze.

• srekaewt
  • Laatst online: 03-04 13:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeT1wDRmccT1gpKBbsQ4XBvNfe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPEGKIODMaLl6sy8viiu9LZW.jpg?f=fotoalbum_large

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

• kr4t0s
Tweakers,

Vraag.

Lucky! Eigenlijk niks speciaal aan de FE ik vind em gewoon mooi.
Mocht je die FE kwijt willen, neem em graag over! (en met mijn 100 andere hehe)
De Zotac ook overigens.

• Renect
Evernote schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:58:
[...]

De looks van de kaart is in trek bij veel mensen, een Founder’s Edition is toch iets bijzonders.

De koeler presteert redelijk maar AIB’s hebben tot nu toe meen ik allemaal laten zien dat diens ontwerpen beter koelen.

Power limit van de FE ligt wel boven de instappers AIB’s maar of je daar ook gebruik van wil maken d.m.v. overklokken is het tweede.

In dit geval is het denk ik hoofdzakelijk zo dat je Zotac niet aankomende week bezorgd zal worden maar je FE (mits ie verzonden is) wel.
Ben benieuwd jhoe de logistieke afdeling en productie van Zotac het zal doen de aankomende periode.
Mocht ik de Zotac binnen krijgen, dan doe ik hier op Tweakers een raffle. Inschrijven tot tijd X, generator en tadaaaa

• ion
  • Niet online

ion

Renect schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:57:
[...]

Klopt. Die mensen hebben over het algemeen ook een annulering gehad op de order.
Daarom geef ik aan, mijne zit bij een van de eerste (toen het er net op stond)
Dan zou ik de Zotac houden, die behoort tot een van de stilste en beste kaarten.En 5 jaar garantie natuurlijk :)

• Gutterjaw
Brakesreleased schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:00:
[...]

Jezus, ja ok dat is fucking irritant. Gelukkig nog steeds EVGA hoe kut ook. Reken maar als je belt dat ze dit keurig oplossen en je een nieuwe kaart thuis hebt voordat de oude word meegenomen/opgestuurd :)

• kr4t0s
Brakesreleased schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:00:
[...]

Eeeck irritant geluid! Gat in de muur maken kast aan de andere kant zetten!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10 22:20
Gutterjaw schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:52:
[...]

Of het serieus is ? Eh. Geen idee, weet te weinig. Al zou ik me ook niet teveel zorgen maken, ik had jaren terug een 980 FTW, waar de problemen wel serieuzer waren met het board, black screens galore etc uit het niets. Maar met EVGA word het altijd keurig opgelost, dus worst case zit je alsnog goed.

Maar dat is mijn persoonlijke mening/value. Kan verschillen ofc.

Qua XC3 en FTW3, ik kan niet voor een ander spreken, maar ik heb zelf voor de FTW3 over de XC3 gekozen vanwege de grotere koeler. Rest van de specs kan me niet veel interesseren, zoals ik eerder al zei, op een bepaald niveau zit het tussen de merken etc allemaal snor. ( Meestal :X )

Maar als ik voor paar tientjes een grotere koeler kan krijgen, dan vind ik dat persoonlijk wel nice. Meer heatsink, lagere RPM op fans, minder geluid etc. Extra 8pin ook, in hoeverre dat nuttig is, geen idee. Moet de reviews afwachten, verwacht niet superveel , aangezien Nvidia de chips redelijk choked al paar gens.

Maar wederom, ben zo iemand die liever dat soort dingen erbij heeft. ( deels emotie ) en daarvoor wil betalen. Maar bijvoorbeeld OC/Ultra gedoe leg ik geen euro voor neer.

Allemaal persoonlijk!
Mogelijk dat ze de issue als die er al is gewoon kunnen fixen met firmware oid, en anders kan je altijd nog een RMA doen als er weer stock is.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Gutterjaw
kr4t0s schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:03:
[...]

Eeeck irritant geluid! Gat in de muur maken kast aan de andere kant zetten!
Veels te moeilijk! Gewoon streamen naar je woonkamer, vriendin GTST op de mobiel, controller erbij! :9

• Renect
ion schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:02:
[...]

Dan zou ik de Zotac houden, die behoort tot een van de stilste en beste kaarten.En 5 jaar garantie natuurlijk :)
Die FE heeft door zijn aparte formfactor juist een mega pro in mijn case en dat is het verbeteren van airflow.
Gebruik een Silverstone Grandia GD09 (HTPC) met noctua fans. De FE zou de flow "technisch gezien" verbeteren om zo snel mogelijk warme lucht uit de kast te blazen in dezelfde flow.

Plus, FE komt dinsdag binnen, kan niet wachten met open maken haha

• Verderf
Gutterjaw schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:02:
[...]

Jezus, ja ok dat is fucking irritant. Gelukkig nog steeds EVGA hoe kut ook. Reken maar als je belt dat ze dit keurig oplossen en je een nieuwe kaart thuis hebt voordat de oude word meegenomen/opgestuurd :)
Daar heb ik wel eens wat over gehoord, volgens mij reserveren ze het bedrag ofzo? Weet niet meer precies.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Evernote
Eens, in het weekend gebeurd er namelijk niet zo veel qua verzenden en Amazon doet in Nederland niet aan same-day delivery.

Buitenom dat zijn al deze orders geplaatst zonder daadwerkelijke voorraad-checks en hanteren ze gewoon een standaard levertijd van X-dagen na de release, althans zo lijkt het..

Het nare vind ik dat er totaal niet over gecommuniceerd wordt vanuit Amazon.
Op de contact pagina staat misschien wat maar hier moet je specifiek naar zoeken, een mailtje was fijn geweest.

• Gutterjaw
Verderf schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:06:
[...]

Daar heb ik wel eens wat over gehoord, volgens mij reserveren ze het bedrag ofzo? Weet niet meer precies.
Jup ! Kan alleen met Paypal, je meld de defecte kaart aan, EVGA controleert je submissie. Dan krijg je een link voor deposit, zodra die binnen is sturen ze je een nieuwe kaart op.

Heb je de nieuwe kaart dan heb je 30 dagen ofzo om de oude op te sturen. Hebben ze die ontvangen en gecontroleerd , krijg je de deposit terug :)

• kr4t0s
Evernote schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:06:
[...]

Eens, in het weekend gebeurd er namelijk niet zo veel qua verzenden en Amazon doet in Nederland niet aan same-day delivery.

Buitenom dat zijn al deze orders geplaatst zonder daadwerkelijke voorraad-checks en hanteren ze gewoon een standaard levertijd van X-dagen na de release, althans zo lijkt het..

Op de contact pagina staat misschien wat maar hier moet je specifiek naar zoeken, een mailtje was fijn geweest.
Amazon heeft gewoon geen personeel hiervoor. Is allemaal automated maar ja wanneer het mis gaat heb je deze shit dus. Als Zotac 500 kaarten heeft moeten ze gewoon de eerste 500 bestellingen uitleveren de rest annuleren.

• srekaewt
Evernote schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:06:
[...]

Dit is niet de Zotac. Morgen is morgen is maandag, voor de duidelijkheid.

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

• Verderf
Gutterjaw schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:07:
[...]

Jup ! Kan alleen met Paypal, je meld de defecte kaart aan, EVGA controleert je submissie. Dan krijg je een link voor deposit, zodra die binnen is sturen ze je een nieuwe kaart op.

Heb je de nieuwe kaart dan heb je 30 dagen ofzo om de oude op te sturen. Hebben ze die ontvangen en gecontroleerd , krijg je de deposit terug :)
Dat is precies de reden dat ik altijd EVGA koop, geen gezeik met garantie als je er een waterblock op zet of wat dan ook. zolang het board maar niet beschadigt is. d:)b

• kr4t0s
Renect schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:05:
[...]

Die FE heeft door zijn aparte formfactor juist een mega pro in mijn case en dat is het verbeteren van airflow.
Gebruik een Silverstone Grandia GD09 (HTPC) met noctua fans. De FE zou de flow "technisch gezien" verbeteren om zo snel mogelijk warme lucht uit de kast te blazen in dezelfde flow.

Plus, FE komt dinsdag binnen, kan niet wachten met open maken haha
Beter blijf je van mijn nieuwe FE af!
.
.
Ook prima maar eerst je handen wassen.

• Evernote
srekaewt schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:08:
[...]

Dit is niet de Zotac. Morgen is morgen is maandag, voor de duidelijkheid.
Je kaart is besteld vóór de release, pre-orders zijn niet toegestaan.

Morgen krijg jij geen kaart in huis, het is niet persoonlijk bedoeld maar dit is hoogstwaarschijnlijk de realiteit.

P.S: Ik zie gelukkig nog aardig goed en was me er van bewust dat dit geen Zotac was ;)

• srekaewt
Evernote schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:11:
[...]

Je kaart is besteld vóór de release, pre-orders zijn niet toegestaan.

Morgen krijg jij geen kaart in huis, het is niet persoonlijk bedoeld maar dit is hoogstwaarschijnlijk de realiteit.

P.S: Ik zie gelukkig nog aardig goed en was me er van bewust dat dit geen Zotac was ;)
Laten we t nog even afwachten

• kr4t0s
srekaewt schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:13:
[...]

Dat is een 3090?

• Evernote
kr4t0s schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:08:
[...]

Amazon heeft gewoon geen personeel hiervoor. Is allemaal automated maar ja wanneer het mis gaat heb je deze shit dus. Als Zotac 500 kaarten heeft moeten ze gewoon de eerste 500 eerste bestellingen uitleveren de rest annuleren.
Het is voor een bedrijf van het formaat van Amazon absoluut mogelijk om een e-mail te sturen naar alle klanten die product ‘x’ besteld hebben in de lokale taal om even een update te geven over de staat van zaken van product ‘x’.

Dat ze het niet doen is iets anders, hier heb je ook maar één persoon voor nodig waarschijnlijk.

• Gutterjaw
Verderf schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:08:
[...]

Dat is precies de reden dat ik altijd EVGA koop, geen gezeik met garantie als je er een waterblock op zet of wat dan ook. zolang het board maar niet beschadigt is. d:)b
Precies ! En zelfs hiermee gaan ze in mijn ogen altijd echt een stapje verder dan je zou verwachten :D

Ik had een 980 FTW SLI systeem, er waren issues met die kaartjes qua black screens, ik had met een van de 2 problemen.

Aangezien het issue bekend was in de US hadden ze daar al express cross shipping aangeboden zonder dat je verzendkosten hoefde te betalen enzo, EU wist hier nog niks van. Na de medewerker de forumpost te hebben gewezen en in de wacht te hebben gestaan werd dit ook hier geregeld zonder morren.

Komt er vervolgens een 980 TI binnen. Ik braaf opgebeld, van joh tof! klopt dit ? :o
Het klopte, ze hebben de policy ( logische ) dat ze je niet willen laten wachten dus als je model niet voorradig is ze je upgraden naar iets beters. Aangezien de FTW de top was van die lijn toen, een 980ti gekregen.

Heel tof allemaal ofc, alleen ik had een SLI systeem dat nu , well, geen SLI systeem meer was. Een belletje later en dit uitgelegd te hebben werd ook mijn andere 980FTW gratis geupgrade naar een 980ti, maar deze moest wel op de "slome" manier.

Sindsdien een grote fan van het merk. :>

• kr4t0s
Evernote schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:13:
[...]

Het is voor een bedrijf van het formaat van Amazon absoluut mogelijk om een e-mail te sturen naar alle klanten die product ‘x’ besteld hebben in de lokale taal om even een update te geven over de staat van zaken van product ‘x’.

Dat ze het niet doen is iets anders, hier heb je ook maar één persoon voor nodig waarschijnlijk.
Klopt, maar waarschijnlijk heeft niemand deze taak. Dus iedereen denkt(die er uberhaupt vanaf weet) niet mijn probleem.

Partner van MSI in de US https://www.bhphotovideo.com
Zit maar 20 dollar prijs verschil tussen de Gaming X trio en Ventus OC 759.99 vs 739.99.
Verschil zit in RGB en andere fans. Kan me niet voorstellen dat voor 20 dollar daar anders gebinnde chip op zit.

[ Voor 18% gewijzigd door kr4t0s op 20-09-2020 01:20 ]

• Renect
kr4t0s schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:16:
[...]

Klopt, maar waarschijnlijk heeft niemand deze taak. Dus iedereen denkt(die er uberhaupt vanaf weet) niet mijn probleem.
Had een pre-order op de gigabyte 3080 en deze is geannuleerd door Amazon.
Ik heb mensen met pre-orders gezien voor de Zotac die ook annuleringen gekregen hebben.

Er lijkt wel beheer op te zitten.

• Gutterjaw
[...]

Ja, heb paar keer direct contact gehad met amazon voor een strix order die ik uit had staan, werd me vanalles beloofd en verteld, ja meneer ligt al gescanned in fulfillment centre etc.

Ofcourse kwam ASUS paar dagen later met de hele announcement qua de SKU launchdates. Dus was het BS.

En toen opeens zoals anderen opeens de order eruit, en pas dag later mail van "sorry" :X

Les geleerd, was ook eerste keer dat ik zoiets bestelde via Amazon. Ik snap dat een launch hectisch is en verwarrend, en dat de gemiddelde Amazon helpdesk medewerker geen flauw idee heeft wat het product is/wat er speelt.

Maar dat vind ik persoonlijk geen excuus om een bullshit verhaal op te hangen. Was al geen fan van de brand* en niet dat dit super belangrijk was of verassend, maar het kleurt mijn mening wel. :)

*amazon.

• Evernote
srekaewt schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:13:
[...]

Zo ziet het er uit als een artikel daadwerkelijk verzonden is, let op: het tweede vakje is aangevinkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Zndh2DSTTn2AbQ2GhTmg-ENQ50=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfKTP32nXnylCWjAlnnYJpPu.jpg?f=fotoalbum_medium
[...]

Dit lijkt me niet heel aannemelijk maar goed, die mail is er niet en komt er niet dus wie weet.

• Gutterjaw
Evernote schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:21:
[...]

Zo ziet het er uit als een artikel daadwerkelijk verzonden is, let op: het tweede vakje is aangevinkt.

[Afbeelding]

[...]

Dit lijkt me niet heel aannemelijk maar goed, die mail is er niet en komt er niet dus wie weet.
Nevermind, begrijpend lezen is lastig zo laat 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Gutterjaw op 20-09-2020 01:23 ]

• kr4t0s
[...]

[Afbeelding]

[...]

Wat ga je ontvangen?!

• Sven02
[...]

[Afbeelding]

[...]

Heb zo’n gevoel dat er onder de zwarte stift geen 3080 zit

• Evernote
Gutterjaw schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:22:
[...]

Als hij is verzonden komt ie, enjoy! :*)
Helaas geen grafische kaart en verzending op een zaterdag is ook een uitzondering in mijn ervaring.

• srekaewt
Nee de Gigabyte 3080 Gaming OC. Was een vroege preorder. De meeste zijn vorige week geannuleerd door Amazon.

• kr4t0s
Renect schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:19:
[...]

Had een pre-order op de gigabyte 3080 en deze is geannuleerd door Amazon.
Ik heb mensen met pre-orders gezien voor de Zotac die ook annuleringen gekregen hebben.

Er lijkt wel beheer op te zitten.
Ja die beheer wel, maar ook dit is grotendeels automated. Maar er is niemand die de regie neemt en iedereen informeert ofzo en even met een statement komt. Maar ja wat boeit het Amazon, ze zijn zo groot hebben zoveel producten dit is voor hun een hele kleine hikkup.

• Egalia
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-12-2020
Is er nou op dit moment ergens in nederland een 3080 verkrijgbaar voor 719 euro?

• Verderf
kr4t0s schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:25:
[...]

Ja die beheer wel, maar ook dit is grotendeels automated. Maar er is niemand die de regie neemt en iedereen informeert ofzo en even met een statement komt. Maar ja wat boeit het Amazon, ze zijn zo groot hebben zoveel producten dit is voor hun een hele kleine hikkup.
Beetje offtopic maar amazon boeit het indd niks, het enige wat hun boeit is de concurrentie uit de weg ruimen.

• kr4t0s
Egalia schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:29:
Is er nou op dit moment ergens in nederland een 3080 verkrijgbaar voor 719 euro?
Volgens mij niet. Je kunt FE proberen, geruchten zijn dat volgende week ergens wat beschikbaar komt.

• Santee
  • Nu online
Egalia schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:29:
https://www.alternate.nl/...eakers_&utm_term=JHXN0S01

• kr4t0s
Verhip! meerdere zelfs bij Alternate ook inno3d.
Dan hebben ze de prijzen verlaagd(terug gezet op MSRP). Gister was laagste prijs 809 of 779 bij Alternate.

• Sven02
kr4t0s schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:36:
[...]

Verhip! meerdere zelfs bij Alternate ook inno3d.
Dan hebben ze de prijzen verlaagd(terug gezet op MSRP). Gister was laagste prijs 809 of 779 bij Alternate.
Naar mijn weten is alternate de enige die vanaf donderdag nog steeds de “normale” prijzen hanteren

• Egalia
Sorry laat ik mijzelf verduidelijken met verkrijgbaar bedoel ik dus leverbaar! niet pre-order voor unspecified date.

• Tomtomkrab
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 11:49
Egalia schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:41:
[...]

Sorry laat ik mijzelf verduidelijken met verkrijgbaar bedoel ik dus leverbaar! niet pre-order voor unspecified date.
In dat geval: nee, en zelfs niet voor 900€~

• Egalia
Tomtomkrab schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:45:
[...]

In dat geval: nee, en zelfs niet voor 900€~
Dank u.

• Grawler
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-10 20:04
RickDB schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:45:
[...]

Het kan soms wel handig zijn om dan ook een notificatie te ontvangen, weet je in ieder geval of de vraag weer toeneemt voor jouw type kaart :)
Ik heb de optie toegevoegd om te kiezen of je wel of niet een notificatie wil ontvangen als jouw positie niet wijzigt. Ik heb 'm standaard op true gezet, maar als je het niets vindt is het natuurlijk jouw feestje.

e: Toch niet, zit nog een bug in. Kijk er een andere keer weer naar.

[ Voor 9% gewijzigd door Grawler op 20-09-2020 02:06 ]

• NosferatuX
  • Niet online
Denk dat deze 3080 de zotac van de troon stoot qua looks naar mijn mening damn

https://www.gigabyte.com/...GV-N3080VISION-OC-10GD#kf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HS2Ts6GiAFFjDMMD0vIRI6HoK5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15exjLQfZ4GXjENOiP8oPLEG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door NosferatuX op 20-09-2020 03:04 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• Goldenflame
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-04 14:12
NosferatuX schreef op zondag 20 september 2020 @ 03:03:
Denk dat deze 3080 de zotac van de troon stoot qua looks naar mijn mening damn

https://www.gigabyte.com/...GV-N3080VISION-OC-10GD#kf
[Afbeelding]
Dat is me toch een verdraaid mooi kaartje :9~

.

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 11:26

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

iedereen zijn ding maar die witte is verdraaid lelijk :D

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Goldenflame schreef op zondag 20 september 2020 @ 03:05:
[...]

Dat is me toch een verdraaid mooie render :9~
Fixed!

• khodamn
Zotac gaat wel degelijk aan Amazon leveren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXwBJ8TnA2MdRax_zVdXuXyyl4Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W6akAiQ5RcU5CSaf0ZSWEYTK.png?f=fotoalbum_large

• Jo0wZ
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04-2021

• dhudhu
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-06-2024
Gister van Amazon support gehoord 'meneer uw bestelling komt op tijd, u heeft shipping info binnen 24uur (lol yeah right)'

Vandaag weer contact gezocht en het mooie 'sorry maar....' verhaal.

Ik laat voor nu mijn order gewoon staan en blijf hopen.
Wellicht nog een poging FE doen mocht NV weer stock krijgen en niet binnen 5 seconde uitverkoopt.

Ben zelfs in staat een 3090 te proberen donderdag al is die me way overpriced voor het verschil met de 3080.

Ik ben zwak ik weet het. :(

• Evernote
khodamn schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:27:
Zotac gaat wel degelijk aan Amazon leveren
[Afbeelding]
Volgens mij heeft niemand ooit gezegd dat dit niet zo is?

Hieruit is in ieder geval op te maken dat er dus nog helemaal niks bij Amazon ligt.

Dit zal daarnaast ook geen levering van 20.000 kaarten zijn.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
ik heb deze toch maar even in de pre-order gezet...maar kan nu ineens niet meer?

• khodamn
Evernote schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:38:
[...]

Volgens mij heeft niemand ooit gezegd dat dit niet zo is?

Hieruit is in ieder geval op te maken dat er dus nog helemaal niks bij Amazon ligt.

Dit zal daarnaast ook geen levering van 20.000 kaarten zijn.
Het zal zeker geen 20k zijn. Ze sturen iig kaarten naar Amazon en alternate.de

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Mijn gigabyte gaming OC van Amazon heeft nu een specifieke aflevertijd gekregen van morgen 20.00 maar lijkt mij een placeholder. Er is er nog niks verzonden dus dan zal het vandaag moeten gebeuren. Verwacht er niet veel van gezien er geen stock is. Maar zal waarschijnlijk wel bij de eerste levering zitten wanneer ze wel binnenkomen.

Alternate heeft mij verteld dat er geen uitzicht is op een tweede batch van de MSI Gaming Trio. Dus daar ook maar afwachten.

Eigenlijk komt het ook wel goed uit gezien AMD binnen afzienbare tijd ook met meer info komt. Ben alleen bang als ik nu mijn preoders ga cancelen ik straks de hoofdprijs ga betalen (850+).

• Cyrus The Virus
https://twitter.com/EVGA_.../1307545432747159552?s=19

Coilwhine van evga xc3 zou gefixed zijn met firmware update

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kr4t0s schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:33:
[...]

Volgens mij niet. Je kunt FE proberen, geruchten zijn dat volgende week ergens wat beschikbaar komt.
Nvidia is indicating the RTX 3080 Founders Edition card will be back in stock next week.

On Reddit, an Nvidia representative responded to a user desperate to buy the special edition product, which quickly sold out yesterday. “I can't comment for our partners but we will have more cards next week,” the Nvidia rep posted on Friday morning. “Users who previously signed up to be notified but did not get a chance to place an order will receive an email when the store has been updated with additional GeForce RTX 3080 graphics cards.”

Bron: https://www.pcmag.com/new...e-back-in-stock-next-week gister gepost

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-10 19:39
Gamer Nexus heeft onderzoek gedaan naar de launch en waarom er te korten zijn. Hij heeft gesproken met Nvidia en diverse videokaartleveranciers (on record en off record). Zijn conclusie is dat er een redelijke voorraad was (even groot als bij de 2080 launch) maar dat ten eerste de vraag veel meer dan verwacht was, ten tweede dat transport door COVID nog steeds moeilijk is (vooral luchttransport) en ten derde dat scalpers met bots nu een serieus probleem zijn.

Het belangrijkste punt voor de mensen die nog geen RTX 3080 hebben kunnen kopen of een pre-order hebben staan is de melding dat bij launch 10% van de gehele productiecapaciteit voor dit jaar beschikbaar was. In oktober t/m december worden er dus nog een flinke lading videokaarten aan de winkels geleverd. En productie wordt door alle fabrikanten ook nog zo snel mogelijk verder verhoogd. Het interesseert de meeste mensen namelijk niet meer welk merk kaart ze kopen als het maar een 3080 is. Als je nu als fabrikant de boot mist dan kun je afscheid nemen van een groot deel van je omzet dit jaar.

Voor mij is de conlusie daarom: gewoon even rustig wachten. Ik denk dat de meeste pre-orders in oktober vervuld zullen worden. Ik heb de 2000 serie overgeslagen en kan nog wel een paar weken wachten.
Intussen kan ik mij goed vermaken met de soms panische verhalen van wanhopige Tweakers die niet zonder hun nieuwe precious kunnen leven in de Tweakers fora ;)

Link naar filmpje:
YouTube: Report: Availability & Supply of NVIDIA RTX 3080 Video Cards

• Quartz123
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-04 10:34
weg, ontopic!

[ Voor 98% gewijzigd door Bolletje op 20-09-2020 09:48 ]

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-10 10:58
Freaky Max schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:10:
Gamer Nexus heeft onderzoek gedaan naar de launch en waarom er te korten zijn. Hij heeft gesproken met Nvidia en diverse videokaartleveranciers (on record en off record). Zijn conclusie is dat er een redelijke voorraad was (even groot als bij de 2080 launch) maar dat ten eerste de vraag veel meer dan verwacht was, ten tweede dat transport door COVID nog steeds moeilijk is (vooral luchttransport) en ten derde dat scalpers met bots nu een serieus probleem zijn.

Het belangrijkste punt voor de mensen die nog geen RTX 3080 hebben kunnen kopen of een pre-order hebben staan is de melding dat bij launch 10% van de gehele productiecapaciteit voor dit jaar beschikbaar was. In oktober t/m december worden er dus nog een flinke lading videokaarten aan de winkels geleverd. En productie wordt door alle fabrikanten ook nog zo snel mogelijk verder verhoogd. Het interesseert de meeste mensen namelijk niet meer welk merk kaart ze kopen als het maar een 3080 is. Als je nu als fabrikant de boot mist dan kun je afscheid nemen van een groot deel van je omzet dit jaar.

Voor mij is de conlusie daarom: gewoon even rustig wachten. Ik denk dat de meeste pre-orders in oktober vervuld zullen worden. Ik heb de 2000 serie overgeslagen en kan nog wel een paar weken wachten.
Intussen kan ik mij goed vermaken met de soms panische verhalen van wanhopige Tweakers die niet zonder hun nieuwe precious kunnen leven in de Tweakers fora ;)

Link naar filmpje:
YouTube: Report: Availability & Supply of NVIDIA RTX 3080 Video Cards
Klinkt goed, als ik een kaart heb in November ben ik blij, vakantie en Cyberpunk. Tot die tijd vermaak ik mij wel met Valorant op mn 5750 op low :D

Tegen die tijd kijken welke voordelig geprijst is, op dit moment lijkt mij de TUF een goede optie, maar ben wel benieuwd naar de Inno3D met 2 fans (nog geen reviews), de Palit Gamerock (nog niet leverbaar geweest in NL) of de Zotac (qua prijs het gunstigst).

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-10 21:42
Tweakers,

Vraag.

FE is het kleinst, en daarom een must voor kleine kasten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• smocho
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 09:19
Hij heeft gedaan waar veel mensen vraag naar hebben, zijn goede contacten met fabrikanten (die ook AMD kaarten maken) inzetten om mensen duidelijkheid te geven over het aantal kaarten die fabrikanten nog dit jaar gaan leveren. Ik snap niet waarom je dat als iets negatiefs ziet. Steve is echt 1 van de betere tech you tubers die Altijd de waarheid zegt. Hij schroomt ook niet om fabrikanten (zoals Thermaltake en MSI) helemaal af te branden.

[ Voor 11% gewijzigd door Bolletje op 20-09-2020 09:48 ]

• Quartz123
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-04 10:34
smocho schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:22:
[...]

Hij heeft gedaan waar veel mensen vraag naar hebben, zijn goede contacten met fabrikanten (die ook AMD kaarten maken) inzetten om mensen duidelijkheid te geven over het aantal kaarten die fabrikanten nog dit jaar gaan leveren. Ik snap niet waarom je dat als iets negatiefs ziet. Steve is echt 1 van de betere tech you tubers die Altijd de waarheid zegt. Hij schroomt ook niet om fabrikanten (zoals Thermaltake en MSI) helemaal af te branden.
Over de botters zegt ie: "tsja niks aan te doen" terwijl het toch heel vreemd is dat je een captcha in moet vullen als je een forum post wil maken, maar als je een kaart wil bestellen niet.
Over de voorraad zegt ie "net zoveel voorraad als de 2080" . Ja so what, alsof nvidia echt helemaal verbaasd was dat de vraag groot zou zijn ?
Hij probeert de launch goed te praten alsof ie in dienst is van nvidia. Maar de launch was een grote (en volgens mij opzettelijke) fuck up.

edit* Nog een keer bekeken, wat dan weer wel goed is is dat ie aanhaalt dat de AIB's niet genoeg tijd hebben gekregen van Nvidia , en hij zegt later nog een keer hetzelfde voor de waterblocks.

Maar uiteindelijk was de launch echt een complete fuck-up. VEEL te weinig stock, en ze hebben botters gewoon de vrije hand gegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Quartz123 op 20-09-2020 09:31 ]

• Verderf
Firmware is uit: https://forums.evga.com/FindPost/3084532
Props voor EVGA dat ze zo snel zijn! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verderf op 20-09-2020 09:31 ]

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-10 19:39
weg, ontopic!

[ Voor 95% gewijzigd door Bolletje op 20-09-2020 09:48 ]

Pagina: 1 ... 74 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord