hahaha ff aan het stofzuigen en te laat
yes pleaseeee3clectic schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:25:
[Afbeelding]
Zojuist deze binnen gekregen. Dit houdt in dat ik de Inno3d kaart voor kostprijs verkoop. Wie het eerst komt..
Heb liever gewoon een overzicht ipv 20 uur aan filmpjes.Lycan-Strife schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:22:
[...]
Op youtube zijn al knetterveel filmpjes te vinden! Gekkenhuis is t daar.
Nee ja heb je gelijk in. Maar kijk een Dacia Duster vind ik een kaart als een GTX1660 oid. Een RTX3080 is dan qua prestaties en prijs een Golf R, en de RTX3090 een Golf R met een lichte chiptune voor ruim dubbel zo veel geldkillerbee1958 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:22:
[...]
Ach, iedereen zijn keus he. Als je het geld hebt en je hebt er er voor over, dan moet je het doen.
Zelfde kan je immers zeggen over auto's. Zou iedereen in een dacia duster moeten rijden.![]()
Maar ik ben de doelgroep niet in ieder geval.
Vind ook de 800 euro voor een 3080 de absolute bloody bovengrens. Ik schaam me zelfs al een beetje dat ik dat uitgeef aan een videokaart. De rest van mijn pc heeft ongeveer net zoveel bij elkaar gekost.
Maar goed, dat zijn mijn grenzen. Daar moet ik op letten.
Ik gun iedereen zijn of haar eigen grenzen.
Het is, nogmaals, maar waar je je geld aan wil uitgeven natuurlijk.
Het is vaak ook niet een kwestie van niet kunnen betalen maar niet willen betalen, voor mij persoonlijk dan. Ik weet vrij zeker dat als ik een multimiljonair was ik uit principe nog geen 3090 zou kopen, puur vanwege de idioot ongunstige price/performance.Joosie200 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:22:
[...]
Mee eens. Mijn LG b9 65 inch oled tv kostte niet eens zoveel. En hier lees ik dat her en der Tweakers gewoon 3x bestellingen doen twv 5k alsof het niets is. Ik vind 730 tot 850 euro al teveel van het goede voor alleen een videokaart maar bij gebrek aan de 3070 en nu gamen op de igpu toch gedaan. Maargoed ieder zijn ding
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Volgens mij is het hele topic die jongen aan het berichten.
Rip inbox.
Sorry jongens, hij is vergeven. Aangezien ik op de mobiel zit hoop ik dat jullie het me vergeven dat ik niet iedereen een berichtje terug stuur.
Sorry jongens, hij is vergeven. Aangezien ik op de mobiel zit hoop ik dat jullie het me vergeven dat ik niet iedereen een berichtje terug stuur.
Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD
Je houdt in ieder geval je woord. Die gouden strik hoeft niet en de kaart blijft zelfs in dezelfde provincie mocht ik de gelukkige zijn.3clectic schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:30:
[...]
We kunnen er vanalles van vinden maar zolang mensen bereid zijn om het ervoor neer te leggen.. Als ik eentje zou hebben zou ik de kaart met een goude strik aan de andere kant van het land bezorgen.
Zo en nu weer terug naar F5-en op alle sites.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik kan het ook wel hebben zo'n prijs. Maar inderdaad pricewise haal ik liever voor 1500 tot 1700 euro een complete rig met daarin een rtx 3080, 1440p scherm en nieuwe Ryzen 4000 cpu. Geeft me meer waar voor mijn geld. Die 20 tot 25% hogere output van de 3090 boven 3080 is mij geen 200% prijsstijging waard.Kuusj schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:33:
[...]
Het is vaak ook niet een kwestie van niet kunnen betalen maar niet willen betalen, voor mij persoonlijk dan. Ik weet vrij zeker dat als ik een multimiljonair was ik uit principe nog geen 3090 zou kopen, puur vanwege de idioot ongunstige price/performance.
Maargoed koop daarom ook liever het een na beste of qua tv: een na laatste generatie. Is net zo goed, maar is niet het nieuwste van het nieuwste of beste van het beste maar goed genoeg
voor BE is het zonder btw op factuur.Rick-vvv schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:18:
[...]
Heb je enig idee of de btw op nederlandse factuur komt? Ik koop zakelijk.
It's dark but I don't want to find the light
NP toch netjes dat je het weg doet voor de kostprijs!Sorry jongens, hij is vergeven. Aangezien ik op de mobiel zit hoop ik dat jullie het me vergeven dat ik niet iedereen een berichtje terug stuur.
[ Voor 41% gewijzigd door ph4nt0m op 19-09-2020 09:43 ]
Damn. Hoe kan ik nu nog te laat zijn geweest. Launch day trauma's komen weer opspelen.3clectic schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:41:
Rip inbox.
In dezelfde minuut gereageerd, als eerste gequote, en nog te laat zijn. Zuur. Ik doe iets fout.
Wat is het toch een fucking rollercoaster... Om een grafische kaart.

Hoe ver ben ik gezonken vraag ik me nu oprecht af.
[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 19-09-2020 09:47 ]
Jammer weer mis gegrepen maar super dat je dit doet eclectic! Had je de inno3d al in huis ook dan?
Heb jij ook een app met een counter?3clectic schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:41:
Rip inbox.
De OC en de gewone staan beide open voor preorder, voor zo goed als dezelfde prijs. Je ziet nergens de verschillen tussen de 2, maar de OC zou betere bin en hogere boost clock hebben?Khallouki schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:18:
[...]
Is dit de non oc variant? Grappig dat het dezelfde prijs is als de oc
Hoe kies je dan voor de ene of de andere, OC lijkt toch de logische keuze?
It's dark but I don't want to find the light
is er enig zicht of deze wel geleverd gaan worden?
Daarmee bedoel ik niet persee vanaf amazon maar of dat er wel al kaarten beschikbaar zijn.
En niet dat ze een paar weken later komen ?
Had zoiets ergens gelezen
[ Voor 5% gewijzigd door star-saber op 19-09-2020 09:50 . Reden: tekst stond op verkeerde plek... ]
Yes, had beide (FE en AIB) besteld waarbij de AIB voor een familielid was maar die heeft er zelf eentje te pakken gekregen. Ik heb dus ontzettend veel geluk gehad. Moet er wel bijzeggen dat ik voor de inno ging dus had de pagina al gebookmarked etc.smocho schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:43:
Jammer weer mis gegrepen maar super dat je dit doet eclectic! Had je de inno3d al in huis ook dan?
:strip_exif()/f/image/T8iRGSKxfOXmAwU2lfQxcgLk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door 3clectic op 19-09-2020 09:49 ]
Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD
Ah oké, shit dan voelt het nog erger, flashbacks naar donderdag haha. Waarom ga je liever voor de FE dan de Inno3d?3clectic schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:49:
[...]
Yes, had beide (FE en AIB) besteld waarbij de AIB voor een familielid was maar die heeft er zelf eentje te pakken gekregen. Ik heb dus ontzettend veel geluk gehad. Moet er wel bijzeggen dat ik voor de inno ging dus had de pagina al gebookmarked etc.
[Afbeelding]
Wedden dat ze je gewoon een 2080 sturen ofzoEmsung schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:09:
[Afbeelding]
Betaalwijze CC dus geen probleem als het feest niet doorgaat. Nu begint het wachten
Ja ik heb er ook zeer weinig vertrouwen in. Valt me echt tegen van Amazon dat hun voorraad systeem zo schijt is.kr4t0s schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:55:
[...]
Wedden dat ze je gewoon een 2080 sturen ofzo
Oh p.s : Nieuwe FE kaarten pas weer volgende week.
https://www.pcmag.com/new...e-back-in-stock-next-week
[ Voor 21% gewijzigd door Quartz123 op 19-09-2020 09:59 ]
Als ik zie hoeveel mensen in dit topic al besteld hebben denk ik dat je in een wachtrij komt. Want geloof niet dat ze er veel gaan krijgen. Daarbij werden de Gigabyte kaarten helaas ook niet geleverd (op wellicht een enkeling?).star-saber schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:57:
Stoute schoenen aangetrokken en de rog strix besteld
hopen dat het goed gaat
[Afbeelding]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Wat een geld zeg! Daar koop ik een 3080, PS5 EN Xbox Series X voor en dan hou ik nog geld over voor een ijsje.star-saber schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:57:
Stoute schoenen aangetrokken en de rog strix besteld
hopen dat het goed gaat
[Afbeelding]
Duur ijsje wel 🤔Hawk86 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:59:
[...]
Wat een geld zeg! Daar koop ik een 3080, PS5 EN Xbox Series X voor en dan hou ik nog geld over voor een ijsje.
€ 719 voor een 3080, €399 voor een PS5 DE en €499 voor een Xbox Series X maakt €1617, dat ijsje kan ik opeten en daarna nog met 2 man een avondje Sushi eten. Bizar veel geld voor een grafische kaart!
Als je van alle 3 de goedkoopste versie koopt, ja zeker, wel meer dan een ijsje. Koop je de wat duurdere ps5/xbox, dan red je het niet.Hawk86 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:59:
[...]
Wat een geld zeg! Daar koop ik een 3080, PS5 EN Xbox Series X voor en dan hou ik nog geld over voor een ijsje.
Goedemorgen Iedereen,
Hier weer even een linkje naar het wachtrij formulier:https://docs.google.com/f...K1174aqeaaDxqsWw/viewform
En een linkje naar de resultaten:
https://docs.google.com/s...siBgs/edit#gid=1997869310
En hierbij nog een leuk grafiekje (Pie charts zijn waardeloos, maar ik heb geen tijd om de sheet aan een BI tool te hangen atm)
:fill(white):strip_exif()/f/image/xq419YMvcjFWdrKMbABU6Gpt.png?f=user_large)
Als er vragen zijn of sugessties, of iemand die een 3080 teveel heeft
dan hoor ik het graag!
Hier weer even een linkje naar het wachtrij formulier:https://docs.google.com/f...K1174aqeaaDxqsWw/viewform
En hierbij nog een leuk grafiekje (Pie charts zijn waardeloos, maar ik heb geen tijd om de sheet aan een BI tool te hangen atm)
:fill(white):strip_exif()/f/image/xq419YMvcjFWdrKMbABU6Gpt.png?f=user_large)
Als er vragen zijn of sugessties, of iemand die een 3080 teveel heeft
SHIT, ik heb de populairste kaart bij de populairste winkeltakkenjong schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:04:
Goedemorgen Iedereen,
[Afbeelding]
Als er vragen zijn of sugessties, of iemand die een 3080 teveel heeftdan hoor ik het graag!

Nee dan moet ik een paar tientjes bijleggen inderdaad..CptMatineejr schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:03:
[...]
Als je van alle 3 de goedkoopste versie koopt, ja zeker, wel meer dan een ijsje. Koop je de wat duurdere ps5/xbox, dan red je het niet.
gaming trio bij alternate veruit de populairste hehe.
ben benieuwd hoeveel mensen die besteld hebben, zal wel richting de 400 zijn. gaat lang duren voordat we allemaal voorzien zijn... tenzij ze echt wekelijks bergen binnenkrijgen..
ben benieuwd hoeveel mensen die besteld hebben, zal wel richting de 400 zijn. gaat lang duren voordat we allemaal voorzien zijn... tenzij ze echt wekelijks bergen binnenkrijgen..
Maar dat is maar net wat je wilt. Een 3080 kan 4K 60h op alle huidige games. Ik wil 4K 60h+ op toekomstige games. De OC versie van de 3090 zal ca. 20% sneller zijn in 4K dan de 3080. Dus er is geen andere keuze als je dit wilt. Ik koop geen systeem voor games voor de laatste 5 jaar maar voor games in de komende 3 jaar.Joosie200 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:42:
[...]
Ik kan het ook wel hebben zo'n prijs. Maar inderdaad pricewise haal ik liever voor 1500 tot 1700 euro een complete rig met daarin een rtx 3080, 1440p scherm en nieuwe Ryzen 4000 cpu. Geeft me meer waar voor mijn geld. Die 20 tot 25% hogere output van de 3090 boven 3080 is mij geen 200% prijsstijging waard.
Maargoed koop daarom ook liever het een na beste of qua tv: een na laatste generatie. Is net zo goed, maar is niet het nieuwste van het nieuwste of beste van het beste maar goed genoeg
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Kan het ook niemand aanraden.Hawk86 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:03:
[...]
€ 719 voor een 3080, €399 voor een PS5 DE en €499 voor een Xbox Series X maakt €1617, dat ijsje kan ik opeten en daarna nog met 2 man een avondje Sushi eten. Bizar veel geld voor een grafische kaart!
Gaat extreem afschrijven en is het dus niet waard voor vrijwel iedereen.
Maar als je Cyberpunk wil spelen op 4K en je wil toch die extra frames..
Je hebt een spaarpot zonder andere geld kostende hobby's...
Je hebt je 2080ti ook verkocht voor de RTX30 release (dus vrij weinig verlies).
Alles onder de streep... nouja toe maar dan
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Hadden jullie al gezien dat je op Amazon de RTX 3090 XC3 ULTRA GAMING kan pre-orderen?
Voor slechts: € 2.779,36
Voor slechts: € 2.779,36

Iemand al contact gehad met tones? daar staat de asus TUF 3080 met maar 5dagen levertijd, het zal vast niet kloppen
Mijn FE levering is ook verzonden. Dinsdag levering
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jXG5akAD2EXQtHoVNnNANkG9.jpg?f=user_large)
[ Voor 39% gewijzigd door Senaxx op 19-09-2020 10:15 ]
Ik heb hen al paar keren proberen bellen over mijn order...jody2k schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:11:
Iemand al contact gehad met tones? daar staat de asus TUF 3080 met maar 5dagen levertijd, het zal vast niet kloppen
Nemen niet op. Heb ze gemaild, zodra ik iets weet hoor jet
Ik stond #144 op ASUS GeForce RTX 3080 TUF 10G GAMING 10GB GDDR6X bij tones.predator0235 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:15:
[...]
Ik heb hen al paar keren proberen bellen over mijn order...
Dus neem maar aan dat er meer dan genoeg orders zijn gedaan daar ook.
Wanneer geplaatst? Als dat zo is moet ik precies nog iets anders zoeken pff...Undeadhunter schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:17:
[...]
Ik stond #144 op ASUS GeForce RTX 3080 TUF 10G GAMING 10GB GDDR6X bij tones.
Dus neem maar aan dat er meer dan genoeg orders zijn gedaan daar ook.
Hebben idd geen zin om op te nemen telefonisch lol kheb die daarnet ook proberen bellenpredator0235 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:15:
[...]
Ik heb hen al paar keren proberen bellen over mijn order...
Voor de mods,
Is het misschien een idee om deze levertijd en prijzen topic te splitsen in aparte topics voor de 3070, 3080 en 3090 release tijdelijk?
Nu de 3080 zo slecht leverbaar is en de 3090 op het punt staan uit te komen raakt het overzicht wat kwijt straks ben ik bang, de topic gaat zo snel dat ik het amper bij kan houden
Er is nog zoveel gesprekstof rondom de 3080 dat ik vermoed dat dat zeker nog niet voorbij is op de 24ste.
Het is zo een handige tool om elkaar te helpen met tips etc kwa beschikbaarheid dat ik het overzicht persoonlijk zou verwelkomen.
Mede wordt bijna elke post over een 3090 daarna voornamelijk beantwoord door mensen die er geen een willen en uitleggen waarom een ander het ook niet zou moeten willen
Zo niet dan blijf ik deze lekker volgen
Hoe "slecht" de launch ook verloopt ik vindt de pre game altijd weer een genot wat er toch bij hoort
Is het misschien een idee om deze levertijd en prijzen topic te splitsen in aparte topics voor de 3070, 3080 en 3090 release tijdelijk?
Nu de 3080 zo slecht leverbaar is en de 3090 op het punt staan uit te komen raakt het overzicht wat kwijt straks ben ik bang, de topic gaat zo snel dat ik het amper bij kan houden
Er is nog zoveel gesprekstof rondom de 3080 dat ik vermoed dat dat zeker nog niet voorbij is op de 24ste.
Het is zo een handige tool om elkaar te helpen met tips etc kwa beschikbaarheid dat ik het overzicht persoonlijk zou verwelkomen.
Mede wordt bijna elke post over een 3090 daarna voornamelijk beantwoord door mensen die er geen een willen en uitleggen waarom een ander het ook niet zou moeten willen

Zo niet dan blijf ik deze lekker volgen
Die was geplaatst op de 18e in de ochtend. Dus was al redelijk laat. Ondertussen geannuleerd.predator0235 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:18:
[...]
Wanneer geplaatst? Als dat zo is moet ik precies nog iets anders zoeken pff...
Bah de mijne ook gisterenvoormiddag... Zal echt moeten hopen op een FE denk ik... En zit zonder gpu heheUndeadhunter schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:20:
[...]
Die was geplaatst op de 18e in de ochtend. Dus was al redelijk laat. Ondertussen geannuleerd.
En hoe annuleer je?
[ Voor 3% gewijzigd door predator0235 op 19-09-2020 10:22 ]
Heb het via website contact formulier gedaan. Had op 10 minuten antwoord.predator0235 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:22:
[...]
Bah de mijne ook gisterenvoormiddag... Zal echt moeten hopen op een FE denk ik... En zit zonder gpu hehe
En hoe annuleer je?
https://tones.be/winkels/contact.html
Echt raar, ik krijg via nergens respons... Kutsite lolUndeadhunter schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:24:
[...]
Heb het via website contact formulier gedaan. Had op 10 minuten antwoord.
https://tones.be/winkels/contact.html
Dit was gisteren rond 17u, dus kan zijn dat gewoon geluk hadpredator0235 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:25:
[...]
Echt raar, ik krijg via nergens respons... Kutsite lol
Ben bij Megekko naar plaats 24 opgeschoven (was 27) voor mijn MSI Gaming Trio. Als er nog wat mensen cancellen dan heb ik hem misschien nog dit jaar!
Doet Alternate uitspraken over hoeveelste je bent in hun wachtrij? Ik heb het eergister gevraagd maar geen antwoord gekregen, ze zullen het wel druk hebben
Bij mij werkte de contactform zelfs niet gisteren...Undeadhunter schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:26:
[...]
Dit was gisteren rond 17u, dus kan zijn dat gewoon geluk had
Ook geen mail gehad mbt bestelling (kon ook van oudere account geen ww krijgen).
Die mannen blokkeren alles.
Nu zoek ik dus een oplossing met een korte wachtlijst hehe
nopemillee schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:28:
Doet Alternate uitspraken over hoeveelste je bent in hun wachtrij? Ik heb het eergister gevraagd maar geen antwoord gekregen, ze zullen het wel druk hebben
Zie je ook de totale wachtrij? Hoeveel zijn er voor de gaming X Trio?kellhus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:28:
Ben bij Megekko naar plaats 24 opgeschoven (was 27) voor mijn MSI Gaming Trio. Als er nog wat mensen cancellen dan heb ik hem misschien nog dit jaar!
Nope, alternate heeft en blijft zoveel orders aannemen dat zelf niet eens meer weten wie de kaarten dit jaar nog gaan krijgen en wie in 2021 en wie in.. 2022 🤦millee schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:28:
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Ik checkte het net een paar minuten terug en het zijn er 333 momenteel.smocho schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:29:
[...]
Zie je ook de totale wachtrij? Hoeveel zijn er voor de gaming X Trio?
Ik weet het niet zeker, maar ik las berichten op Reddit dat de quick add to cart link inmiddels niet meer werkt, dus bots en mensen kunnen niet meer die link direct aanspreken. Daarnaast hoop ik dat ze gewoon ff een captcha toevoegen aan de checkout (het liefst nog verplicht met account afrekenen). Ik wacht met smart een e-mail af om vervolgens (hopelijk) toch nog een FE kaart te kunnen bemachtigen. Ik vind persoonlijk al die AIBs gewoon echt verschrikkelijk qua design haha, maar ja, dat is subjectief.
Edit: oh ja, ook autorefreshers worden 5 min geblokkeerd bij te vaak refreshen!
[ Voor 4% gewijzigd door nalufrank op 19-09-2020 10:34 ]
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.
smocho schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:29:
[...]
Zie je ook de totale wachtrij? Hoeveel zijn er voor de gaming X Trio?

Gezocht in het topic, maar ik kan het niet vinden. Wil het formulier aanvullen met mijn orderinformatie.
Ik heb twee kaarten in bestelling staan bij Alternate, hoe trek ik nu wat meer info uit die bot op de website?
Ik heb twee kaarten in bestelling staan bij Alternate, hoe trek ik nu wat meer info uit die bot op de website?
Weet iemand toevallig of wel al wat meer weten van CDrom? Ik zag dat megekko een handige tool online had gezet maar van CDrom heb ik nog niks vernomen.
Het is toch praktisch dezelfde winkel?
Het is toch praktisch dezelfde winkel?
Die balk gaat automatisch op basis van de verwachte tijd en verzending. Waarschijnlijk staat verzending verwacht op zondag dus hij kruipt tot die tijd dichterbij.Henkus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:29:
Ik moet het nog zien of het daadwerkelijk gaat gebeuren
[Afbeelding]
Maar gaat niet gebeuren vrees ik.
Sjeezus! 300 bij alleen Megekko al, alternate nog waarschijnlijk 500 stuks. Wordt aardig kansloos om de gaming X Trio nog te krijgen de komende tijd?
Same here. Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat het niet gaat gebeuren. Op Reddit geven gebruikers, waar hij vandaag geleverd zou worden, aan dat ze een e-mail krijgen dat hun zending vertraagd is en dat ze een update krijgen wanneer er meer informatie beschikbaar is. Dit zal wel een automatische e-mail zijn die gestuurd wordt op het moment dat hij nog niet verzonden is maar wel gepland staat voor dezelfde dag.Henkus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:29:
[Afbeelding]

Dit.Kuusj schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:33:
[...]
Het is vaak ook niet een kwestie van niet kunnen betalen maar niet willen betalen, voor mij persoonlijk dan. Ik weet vrij zeker dat als ik een multimiljonair was ik uit principe nog geen 3090 zou kopen, puur vanwege de idioot ongunstige price/performance.
Ken aardig veel (self made) miljonairs en alhoewel ze best ook een hoop geld uitgeven, kijken ze eigenlijk allemaal nog steeds goed naar prijs/kwaliteit en intrinsieke waarde. Anders wordt en blijf je denk ik ook geen miljonair.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hmm ik wist niet eens dat er een snelle link was voor in je mandje te stoppen. Dacht dat het net JavaScript werkte.nalufrank schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:33:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar ik las berichten op Reddit dat de quick add to cart link inmiddels niet meer werkt, dus bots en mensen kunnen niet meer die link direct aanspreken. Daarnaast hoop ik dat ze gewoon ff een captcha toevoegen aan de checkout (het liefst nog verplicht met account afrekenen). Ik wacht met smart een e-mail af om vervolgens (hopelijk) toch nog een FE kaart te kunnen bemachtigen. Ik vind persoonlijk al die AIBs gewoon echt verschrikkelijk qua design haha, maar ja, dat is subjectief.
Heeft iemand een idee hoe accuraat de Alternate bot is? 6 dagen staat bij mijn order.
01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001
Ben het volledig met je eens. Vind het erg jammer dat ze niet die FE blijven produceren om alleen maar de AIB producenten scherp te houden. Qua prijs én design.nalufrank schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:33:
[...]
Ik vind dat wel heeeel gek. Wat moeten ze met vele duizend orders als het vele maanden gaat duren om die te vullen. Alle klanten gaan annuleren, moeten ze al die administratie doen om al dat geld terug te boeken. Klanten allemaal boos.NosferatuX schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:31:
[...]
Nope, alternate heeft en blijft zoveel orders aannemen dat zelf niet eens meer weten wie de kaarten dit jaar nog gaan krijgen en wie in 2021 en wie in.. 2022 🤦
het is veruit de populairste kaart ja, dus als je niet heel snel bent geweest donderdag dan vrees ik dat je lang zal wachten.smocho schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:35:
[...]
Sjeezus! 300 bij alleen Megekko al, alternate nog waarschijnlijk 500 stuks. Wordt aardig kansloos om de gaming X Trio nog te krijgen de komende tijd?
Zie mijn vraag hier net boven, hoe krijg je dat uit die bot?bouvrie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:37:
Heeft iemand een idee hoe accuraat de Alternate bot is? 6 dagen staat bij mijn order.
Grote vraag is hoe de Samsung chip yield is en hoeveel exemplaren er wekelijks/maandelijks naar NL komen. Het is een populaire kaart, waarschijnlijk versterkt door youtube tech reviewers ('whisper quiet!'), dus ik blijf wat sceptisch of ik in oktober een kaart ga krijgen.smocho schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:35:
[...]
Gelukkig hou ik mijn huidige 1080ti gewoon, dus zit ook niet omhoog.
Troll bot is niet accuraat die blaat maar wat ook volgens Alternate medewerkers, Alternate weet het zelf nog niet.bouvrie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:37:
De informatie van de bot klopt niet.. bel ze anders even op of stuur een mailtje.Protax schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:39:
[...]
Zie mijn vraag hier net boven, hoe krijg je dat uit die bot?
Het is sowieso afwachten de komende weken.
Ik heb een order staan bij OCUK die uiteindelijk ook niet kunnen leveren ondanks indicatie. Zij communiceren helemaal slecht en niemand weet op welke plek in de rij ze staan. Frustrerend dilemma, geen idee of ik beter kan cancellen. Gevoel zegt van wel maja..Numeo schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:38:
[...]
het is veruit de populairste kaart ja, dus als je niet heel snel bent geweest donderdag dan vrees ik dat je lang zal wachten.
Orderstatus opvragen?Protax schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:39:
[...]
Zie mijn vraag hier net boven, hoe krijg je dat uit die bot?
Rechtsonder zie je een ballonnetje en daar op klikken, dan "orderstatus" typen.
01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001
Dat had ik dus ook al gelezen, ik hoop dat ze er nu wat moois van maken zodat we toch kans hebben om er een te kunnen bemachtigen. Ik kijk niet eens naar de AIB modellen omdat ik perse een FE wilnalufrank schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:33:
[...]
Dan krijg ik dit:bouvrie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:40:
[...]
Orderstatus opvragen?
Rechtsonder zie je een ballonnetje en daar op klikken, dan "orderstatus" typen.
10:44:34
Danny
Orderstatus
10:44:34
Alice
Dit heb ik gevonden voor "Orderstatus"
:
Kan ik mijn orderstatus via de website zien?
Terug naar hoofdmenu
Denk vrij diep eigenlijkPhusebox schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:42:
[...]
Damn. Hoe kan ik nu nog te laat zijn geweest. Launch day trauma's komen weer opspelen.
In dezelfde minuut gereageerd, als eerste gequote, en nog te laat zijn. Zuur. Ik doe iets fout.
Wat is het toch een fucking rollercoaster... Om een grafische kaart.![]()
Hoe ver ben ik gezonken vraag ik me nu oprecht af.
Herken het wel een beetje maar ga dit topic langzaam aan verlaten. Keek behoorlijk uit naar de 3080 omdat ik inmiddels toe ben aan wat nieuws na jaren een 1080Ti gehad te hebben. En vooral omdat ik nu net een 3840*1600 monitor heb die gewoon wat meer juice nodig heeft.
Het was vooraf al duidelijk dat het een shitstorm zou worden. Door omstandigheden was ik helaas in een slechte positie om vol mee te doen in de historische veldslag om de 3080 op de dag des Heeren 17 september 2020.
Had het liefst een FE gehad maar heb nu gewoon een preorder bij Altenate gezet met CC voor mijn 2e keus een MSI X Trio ad E799, een bedrag dat ik nog net te verantwoorden vind. Ik zal wel nummer 500 zijn ofzo maar ik zie het wel en ga verder met mijn leven.
Het is imho niet echt normaal om dagen/weken sites en topics zowat non-stop te gaan zitten F5'en vanwege een f'in GPU.
Tuurlijk zal ik af en toe wel ff checken en als ik FE kan krijgen doe ik het maar dit topic gaat echt te hard om alles mee te blijven lezen.
Iedereen die hem al heeft veel plezier en de rest chill een beetje en veel succes met de hunt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Zit al vanaf donderdag hier mee te lezen..
Zit ik hier nog met een gtx 1070 8GB
Ben geen hardcore games meer casual op 24 inch hahaha
als dat een 1080p scherm is kun je nog een hele tijd door, dan is levertijd absoluut geen belangrijke factor om te kunnen blijven spelenvisblegamer schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:48:
Zit al vanaf donderdag hier mee te lezen..
Deze status is sedert deze morgen weg bij mij en veranderd naar : "Bestelling ontvangenHenkus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:29:
[Afbeelding]
We sturen je een e-mail wanneer we een geschatte bezorgdatum hebben." Zoals hier ook al vermeld trouwens...

Doe je goed, dit kan ook nooit gezond zijn. Zit zelf ook alleen maar gehaast te refreshen op weet ik veel welke sites. Onder tussen twee volbetaalde preorders uit staan.Help!!!! schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:48:
[...]
Denk vrij diep eigenlijk![]()
![]()
Herken het wel een beetje maar ga dit topic langzaam aan verlaten. Keek behoorlijk uit naar de 3080 omdat ik inmiddels toe ben aan wat nieuws na jaren een 1080Ti gehad te hebben. En vooral omdat ik nu net een 3840*1600 monitor heb die gewoon wat meer juice nodig heeft.
Het was vooraf al duidelijk dat het een shitstorm zou worden. Door omstandigheden was ik helaas in een slechte positie om vol mee te doen in de historische veldslag om de 3080 op de dag des Heeren 17 september 2020.
Had het liefst een FE gehad maar heb nu gewoon een preorder bij Altenate gezet met CC voor mijn 2e keus een MSI X Trio. Ik zal wel nummer 500 zijn ofzo maar ik zie het wel en ga verder met mijn leven.
Het is imho niet echt normaal om dagen/weken sites en topics te gaan zitten F5'en vanwege een f'in GPU.
Tuurlijk zal ik af en toe wel ff checken en als ik FE kan krijgen doe ik het maar dit topic gaat echt te hard om alles mee te blijven lezen.
Iedereen die hem al heeft veel plezier en de rest chill een beetje en veel succes met de hunt.
Ik denk dat ik alles cancel en gewoon wacht en weer probeer te chillen. Zal je straks ook zien dat AMD de grootste verassing is en dan zit je met grijze haren van de stress en een 3080
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Al eerder aangeven door mensen van alternate dat deze niet kloptbouvrie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:37:
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
yup 1080p als ik 1x in de week ff wat game is het veel hahadoebbalapoent11 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:51:
[...]
als dat een 1080p scherm is kun je nog een hele tijd door, dan is levertijd absoluut geen belangrijke factor om te kunnen blijven spelen
maar bizar om te zien dat die 30 serie zo enorm populair is
Ik heb gelukkig maar 1 preorder met betalen in winkel, maar zit ongeveer nummertje 150 fzo... heeft ook geen zin. Verder check ik de FE af en toe, en lees ik veel te veel op dit forum. Denk dat de realiteit is dat er pas volgende week ergens iets binnenkomt en de grote batches in oktober. Sprekende van een gpu loze tweaker, peace outNosferatuX schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:52:
[...]
Doe je goed, dit kan ook nooit gezond zijn. Zit zelf ook alleen maar gehaast te refreshen op weet ik veel welke sites. Onder tussen twee volbetaalde preorders uit staan.
Ik denk dat ik alles cancel en gewoon wacht en weer probeer te chillen. Zal je straks ook zien dat AMD de grootste verassing is en dan zit je met grijze haren van de stress en een 3080
predator0235 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:54:
[...]
Ik heb gelukkig maar 1 preorder met betalen in winkel, maar zit ongeveer nummertje 150 fzo... heeft ook geen zin. Verder check ik de FE af en toe, en lees ik veel te veel op dit forum. Denk dat de realiteit is dat er pas volgende week ergens iets binnenkomt en de grote batches in oktober. Sprekende van een gpu loze tweaker, peace out
Huh bij welke winkel kon je bestellen en betalen in de winkel dan?predator0235 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:54:
[...]
Ik heb gelukkig maar 1 preorder met betalen in winkel, maar zit ongeveer nummertje 150 fzo... heeft ook geen zin. Verder check ik de FE af en toe, en lees ik veel te veel op dit forum. Denk dat de realiteit is dat er pas volgende week ergens iets binnenkomt en de grote batches in oktober. Sprekende van een gpu loze tweaker, peace out
Dat is gek.. want ik sta ook op 24 en kom ook van 27 af voor dezelfde videokaart 🤔kellhus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:28:
mag ik vragen waarom de 3080 dan de keus is gebleken gezien de populariteit en levertijd?visblegamer schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:54:
[...]
yup 1080p als ik 1x in de week ff wat game is het veel haha
maar bizar om te zien dat die 30 serie zo enorm populair is
Heb ook nog een 1070gtx kaart, speel op 1440p. Gaat hartstikke prima trouwens. AC Odessy nog met goede graphics kunnen spelen. Maar je moet bepaalde concessies maken.doebbalapoent11 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:51:
[...]
als dat een 1080p scherm is kun je nog een hele tijd door, dan is levertijd absoluut geen belangrijke factor om te kunnen blijven spelen
Speel nu al 4 jaar denk ik met die kaart, ooit gekocht voor 500 euro. Ik hou rustig de voorraden van de 3080 in de gaten, topkaart om nu naar over te stappen. Maar als het nog 4 maanden duurt is het ook niet erg.
PSN/Steam: Xamsix
heb hem zelf niet besteld haha voorlopig blijft de 1070 nogdoebbalapoent11 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:58:
[...]
mag ik vragen waarom de 3080 dan de keus is gebleken gezien de populariteit en levertijd?
Jij had ook de 1080 ti de deur uit gedaan toch? Ik heb gisteren mijn 8600gt maar op m'n mobo gezet, kan ik beetje surfen.predator0235 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:54:
[...]
Ik heb die MSI 3090 van Amazon besteld. Mocht ie inderdaad geleverd worden dan verkoop ik m met een beetje winst, waardoor ik uiteindelijk een “te dure” 3080 kan kopen en onderaan de streep alsnog de 3080 voor de MSRP heb...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Klopt ik ben officieel kaartloos... Wou natuurlijk voor mijn oude kaart nog wat centen en nu zal ik op de blaren zittenbouvrie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:00:
[...]
Jij had ook de 1080 ti de deur uit gedaan toch? Ik heb gisteren mijn 8600gt maar op m'n mobo gezet, kan ik beetje surfen.Ben heel benieuwd wanneer mijn Eagle 3080 binnenkomt, ik hoop stiekem toch oktober. Iets na 1500en zou moeten betekenen dat ik 1 van de eerste lichting ben, ondanks hun "eerder open" fail. We gaan 't zien.
Wel amateuristisch dat Alternate je niks wil/kan vertellen.
Je legt 800 neer maar je krijgt reacties: Kijk maar op de site.
Ik snap het voorraad probleem maar die 'klantenservice' is echt bagger.
Je legt 800 neer maar je krijgt reacties: Kijk maar op de site.
Ik snap het voorraad probleem maar die 'klantenservice' is echt bagger.
die stijgingen van prijs zijn ook van de pot gerukt, hoop dat ze terug zakken ipv 100€ extra op adviesprijs
Mensen die een FE order hebben geplaatst moeten nu de eerste berichten van levering ontvangen/hebben ontvangen.
Kreeg de mijne zojuist.
Kreeg de mijne zojuist.
Voor iedereen die een Zotac heeft besteld via Amazon.de :
https://www.reddit.com/r/...onde_regarding_the_zotac/
Het goede nieuws is dat ze je CC niet belasten, dus ik laat de order nog wel even staan.
https://www.reddit.com/r/...onde_regarding_the_zotac/
Het goede nieuws is dat ze je CC niet belasten, dus ik laat de order nog wel even staan.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Bij mij nog niet, maar ik verwacht eigenlijk wel dat dit het geval gaat zijn.Lindenberger schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:51:
[...]
Deze status is sedert deze morgen weg bij mij en veranderd naar : "Bestelling ontvangen
We sturen je een e-mail wanneer we een geschatte bezorgdatum hebben." Zoals hier ook al vermeld trouwens...
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik heb m'n Gaming X Trio pre order bij OCUK zojuist gecancelled. Zeer beperkte communicatie, klantenservice reageert niet. Ik ga niet m'n geld voor onbepaalde tijd daar laten staan waar ik er niet bij kan. Hopen op een buitenkansje en anders nog ff lekker gamen op m'n iGpu 😂 Ik heb m'n 2080ti een week voor de launch verkocht dus nog maximaal geprofiteerd.
Zou de preorders misschien niet cancellen want nu sta je iig in de queue. En inderdaad, als het echt lang duurt is het grote voordeel dat je even kunt zien wat AMD precies te bieden heeft.NosferatuX schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:52:
[...]
Doe je goed, dit kan ook nooit gezond zijn. Zit zelf ook alleen maar gehaast te refreshen op weet ik veel welke sites. Onder tussen twee volbetaalde preorders uit staan.
PC Specs
En je gaat nu waarschijnlijk 100-150 dan adviesprijs betalen voor een kaart die je over een paar maanden hebt en in de tussentijd geen rtx 2080 ti die defacto precies hetzelfde kan. Mensen maken bijzondere keuzes😂smocho schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:10:
Ik heb m'n Gaming X Trio pre order bij OCUK zojuist gecancelled. Zeer beperkte communicatie, klantenservice reageert niet. Ik ga niet m'n geld voor onbepaalde tijd daar laten staan waar ik er niet bij kan. Hopen op een buitenkansje en anders nog ff lekker gamen op m'n iGpu 😂 Ik heb m'n 2080ti een week voor de launch verkocht dus nog maximaal geprofiteerd.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |