[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 626 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-05 21:06
finsdefis schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:39:
[...]

Ben bekend met de reputatie inderdaad. Wel een keer eerder een kaart besteld en toch na 2 weken geleverd maar uit voorzorg met creditcard betaald i.v.m. aflevergarantie.

De levertijden zeggen volgens mij niet zoveel :P
Ik koop, mede om die reden, tegenwoordig ook bijna alles met creditcard. Voelt toch net wat fijner. Zeker als je de webshop niet goed kent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 15:25
MetalSonic schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:02:
https://www.alternate.nl/...19?partner=RetailRocketNL

MSI 3080 nog steeds 880 euro, natuurlijk stukken goedkoper dan pak 'm beet een jaar of een half jaar geleden

Echt "spectaculair" is het nou ook weer niet voor een kaart van een paar jaar oud. Aantal hoopten dat de prijzen nog stuk lager zouden zijn.

Verder is deze kaart bij bijvoorbeeld Azerty alweer bijna 100 euro duurder, megekko nog niet gecheckt
De 12GB-variant is nu bij Megekko 889 euro (GigaByte).

Wel erg aantrekkelijk hoor. Maar ik moet een gehele nieuwe rig en ben nog wat in dubio ten aanzien van de andere componenten.

Edit: oh al(weer?) uitverkocht :') Of ik keek niet goed maar zou zweren dat er 5 minuten geleden nog een klikbaar winkelwagentje bij stond :+

[ Voor 7% gewijzigd door 2dope op 12-08-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-02 14:23
EVGA GeForce RTX 3060 Ti nu op Amazon DE te verkrijgen voor €577 - 64 coupon, mooie €511 dus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finalchaos
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-07-2023
511 euro is teveel geld voor het goedkoopste basic instapmodel van een oude 2 jarige serie.

Zo'n kaart is niet meer dan 300 euro waard.
700+ zou ik overigens ook nooit voor een gebruikte rtx 3080 betalen.

Ja hij kan garantie hebben maar dat garandeerd nou net niks.
Misschien gaat de kaart wel kapot net na de periode. Je weet niet wat er mee gedaan is.

Leg 100 euri bij en koop je gwn een ongebruikte hagelnieuwe.
Die 100 euro doen t hem ook niet meer.

Daarom.. wat mij betreft blijven alle 2de handjes lekker zitten op hun kaartjes, ze zullen niet meer waard worden hoe langer het duurt. Heerlijk is dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Finalchaos schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:16:

Daarom.. wat mij betreft blijven alle 2de handjes lekker zitten op hun kaartjes, ze zullen niet meer waard worden hoe langer het duurt. Heerlijk is dat.
We zijn blijkbaar nu al vergeten wat de tweedehands markt deed na launch van de 30xx serie ?

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Skybullet schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:54:
[...]
We zijn blijkbaar nu al vergeten wat de tweedehands markt deed na launch van de 30xx serie ?
Dat gaat niet opnieuw gebeuren.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Ludewig schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:03:
[...]

Dat gaat niet opnieuw gebeuren.
Je weet dat het niet de eerste keer was ? Het is 100% zeker ook niet de laatste. Deze generatie ? Ggeen idee maar het gaat weer gebeuren. Oorlog, klimaat, pandemie, grondstoffen... kies er maar 1 of een aantal.

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Skybullet schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:05:
[...]
Je weet dat het niet de eerste keer was ? Het is 100% zeker ook niet de laatste. Deze generatie ? Geen idee maar het gaat weer gebeuren. Oorlog, klimaat, pandemie, grondstoffen... kies er maar 1 of een aantal.
Mining zorgde specifiek voor een extreme vraag naar videokaarten, terwijl het aanbod niet kon toenemen door te weinig productiecapaciteit. Geen van de factoren die je noemt zorgen voor hetzelfde effect.

Misschien ben je straks de pineut door extreme inflatie of iets dergelijks, maar dan wordt alles duurder en niet vooral videokaarten. Die zullen eerder relatief minder duur worden wanneer de koopkracht afneemt.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:54
Ludewig schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:04:
[...]

Mining zorgde specifiek voor een extreme vraag naar videokaarten, terwijl het aanbod niet kon toenemen door te weinig productiecapaciteit. Geen van de factoren die je noemt zorgen voor hetzelfde effect.

Misschien ben je straks de pineut door extreme inflatie of iets dergelijks, maar dan wordt alles duurder en niet vooral videokaarten. Die zullen eerder relatief minder duur worden wanneer de koopkracht afneemt.
Er is geen enkele garantie dat er genoeg aanbod zijn om aan de vraag te voldoen, of dat nu is vanwege verminderde productiecapaciteit, een onverwacht hoge vraag of nep schaarste. Ook kan NVIDIA de nieuwe kaarten onverwacht hoge prijzen geven en dan schieten de prijzen van de huidige kaarten ook gelijk omhoog.

Oftewel, we weten niet wat er gaat gebeuren. We kunnen alleen speculeren. Jij kan zeggen dat je denkt dat de prijzen niet meer omhoog gaan. Ik kan zeggen dat ik een schaarste van minstens drie maanden verwacht waardoor de prijzen toch omhoog gaan. Definitieve uitspraken maken is echt niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napata
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-05 18:44
Ludewig schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:04:
[...]

Tijdens de eerste 2-3 maanden van de 3000 launch was mining een non-factor. Covid en het feit dat Turing zo'n beperkte upgrade was, zijn wel factoren die waarschijnlijk meespeelden en die nu niet meer van toepassing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:48
Het is én blijft altijd speculeren jongens.

Verslechtering vraag en aanbod
1) Gaat mining straks weer opleven? of komt er iets anders waardoor er veel meer vraag komt naar GPU's? wellicht dat elke auto straks een kaart nodig heeft? (ik noem maar wat)
2) Word Taiwan straks aangevallen en zullen er nog meer problemen zijn met de levering van daaruit?

Verbetering vraag en aanbod
1) nieuwe chipfabrieken eerder klaar dan verwacht dus sneller extra productie
2) mining POS eindelijk door dus niet meer mining via gpu's
3) interesse in games weer wat verder teruggezakt vanwege andere interesses

Dit gooi ik even snel op een hoop. Het is gewoon speculeren. Als dingen als mining en Oekraïne wat laten zien dan is het dat er veel gekke dingen kunnen gebeuren op deze aarde.

Ik heb het al vaker gezegd. Maak jezelf niet gek en koop een GPU wanneer je daar een budget voor over hebt en dus vind dat dat bedrag het waard is op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
NoThankYou schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 01:06:
[...]
Er is geen enkele garantie dat er genoeg aanbod zijn om aan de vraag te voldoen
Er gaat initieel natuurlijk niet voldoende aanbod zijn, zoals altijd bij een nieuwe release. En vermoedelijk reageren sommige mensen dan emotioneel en gaan dan teveel betalen voor een 3000 kaart.

Bij de 3000 release was het probleem echter dat de vraag 'oneindig' was door miners en de prijzen die men wilde betalen erg hoog was, waardoor we zagen dat er nooit voorraad was en de prijzen extreem hoog waren. De normale stabilisering van het vraag en de aanbod na een aantal weken zagen we dan ook niet.

Tijdens de 4000 release zou proof of stake al ingevoerd moeten zijn voor Ethereum en dus is het extreem onwaarschijnlijk dat er veel vraag komt vanuit miners, zelfs als Ethereum erg veel waard wordt.
of dat nu is vanwege verminderde productiecapaciteit
De industrie voorziet nu een overschot aan productiecapaciteit, of in elk geval vertragen ze hun opschaling om niet met een flink overschot te blijven zitten.

Nvidia heeft ook al een groot aantal wafers gekocht, vermoedelijk meer dan ze nodig hebben. Zeker als AMD ook nog eens meer marktaandeel gaat pakken (en wellicht pakt Intel ook nog wat af).
Ook kan NVIDIA de nieuwe kaarten onverwacht hoge prijzen geven en dan schieten de prijzen van de huidige kaarten ook gelijk omhoog.
En andersom kunnen de mining-kaarten ook massaal op de 2e hands markt verschijnen en zo de prijzen van nieuwe kaarten omlaag drukken.
Oftewel, we weten niet wat er gaat gebeuren. We kunnen alleen speculeren.
Ja, maar die speculaties kun je wel baseren op feiten. En dan alle feiten en speculaties beide kanten op, want jij kijkt alleen naar negatieve mogelijkheden, niet naar positieve, terwijl die laatste waarschijnlijker lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
napata schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:56:
[...]
Tijdens de eerste 2-3 maanden van de 3000 launch was mining een non-factor. Covid en het feit dat Turing zo'n beperkte upgrade was, zijn wel factoren die waarschijnlijk meespeelden en die nu niet meer van toepassing zijn.
Je kunt aan de Ethereum hashrate grafiek zien dat deze al voor de 3000 release aan het stijgen was, al ging het vanaf ongeveer december 2020 echt goed omhoog.

https://2miners.com/eth-network-hashrate

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

OMD

Ze verwachten nog een grotere price-cut tegen het einde van augustus:
https://videocardz.com/ne...ices-by-the-end-of-august

Vooral Nvidia zit met de handen in het haar. Die hebben natuurlijk heel veel afgenomen bij TSMC en wilde dat inkrimpen maar TSMC heeft een grote f*ck you gegeven aan Nvidia en ze gehouden aan het contract.

AMD is beter omgesprongen met het inkopen maar ook zij hebben nog veel overstock.

De verwachting is dus dat nVidia de 30** serie kaarten echt moet gaan dumpen. Ze moeten wel de volgende gen uitbrengen binnen 2 tot 4 maanden anders gaan de investeerders steigeren. Ze kunnen niet blijven opschuiven, dan zal de waarde van nVidia kelderen en dat willen ze echt voorkomen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 08:43
Zal vooral de 3080 12GB zijn die verder gaat zakken als ik dat gerucht moet geloven. Aantal modellen van die reeks zijn ook bij de Nederlandse shops en distributeurs nog in overmaat aanwezig. Ben bang dat de kaarten die nu juist nog interessant zouden zijn (3060 Ti, 3070) nauwelijks meer geproduceerd worden en dus niet tegen schappelijke prijzen in de winkel komen te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Cloggs schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:02:
Zal vooral de 3080 12GB zijn die verder gaat zakken als ik dat gerucht moet geloven. Aantal modellen van die reeks zijn ook bij de Nederlandse shops en distributeurs nog in overmaat aanwezig. Ben bang dat de kaarten die nu juist nog interessant zouden zijn (3060 Ti, 3070) nauwelijks meer geproduceerd worden en dus niet tegen schappelijke prijzen in de winkel komen te liggen.
Probleem is dat je dat dus niet weet. Ik weet namelijk niet of nVidia al aan het contract heeft voldaan bij TSMC. Zal me niks verbazen dat er nog een hoop midrange kaarten uitgepoept worden op het moment (hetzij voor OEM)

Het geheugen voor de volgende generatie is ook pas ergens afgelopen 2 weken in productie gegaan.

De geruchten gaan zelfs dat de 3080 12gb weer is opgestart qua productie. Wederom door die wurgcontracten (die ze zelf hebben gemaakt :| )
https://videocardz.com/ne...-stopping-it-2-months-ago

nVidia zit echt op hete kolen, meer dan mensen zich realiseren. Het is echt krankzinnig dat een bedrijf iets moet produceren en verkopen tegen kostprijs (en dat is eigenlijk negatieve marge).

Daardoor ben ik bang dat ze gaan harken met de 40 serie oftewel, de msrp verhogen met x% om zo het verlies te compenseren voor de 30 serie in 2022 (bijvoorbeeld msrp + 5%). Ik denk dat dit de enige manier is voor nVidia om een beter boekjaar te verkopen aan zijn investeerders.

Ik ben uiteraard geen insider en dit is allemaal hoe ik het zie en mijn ervaring in het bedrijfsleven. (8>

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
OMD schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:04:
[...]
Probleem is dat je dat dus niet weet. Ik weet namelijk niet of nVidia al aan het contract heeft voldaan bij TSMC. Zal me niks verbazen dat er nog een hoop midrange kaarten uitgepoept worden op het moment (hetzij voor OEM)
Bedoel je niet Samsung? Die maken de 3000 serie chips.
Het geheugen voor de volgende generatie is ook pas ergens afgelopen 2 weken in productie gegaan.
Dat is alleen het snelste geheugen voor de 4090. Ik neem aan dat de goedkopere modellen weer trager geheugen krijgen.
Daardoor ben ik bang dat ze gaan harken met de 40 serie oftewel, de msrp verhogen met x% om zo het verlies te compenseren voor de 30 serie in 2022 (bijvoorbeeld msrp + 5%). Ik denk dat dit de enige manier is voor nVidia om een beter boekjaar te verkopen aan zijn investeerders.
Het probleem daarbij is dat AMD volgens de geruchten extreem competitief zal zijn en dat er vermoedelijk nog veel mining-kaarten op de markt gaan komen. En dan heb je nog een mogelijke recessie, waardoor de hand bij veel mensen op de knip zal gaan.

Nvidia is uiteindelijk toch afhankelijk van de bereidheid van mensen om te betalen wat ze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Ludewig schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:17:
[...]

Bedoel je niet Samsung? Die maken de 3000 serie chips.

[...]

Dat is alleen het snelste geheugen voor de 4090. Ik neem aan dat de goedkopere modellen weer trager geheugen krijgen.

[...]

Het probleem daarbij is dat AMD volgens de geruchten extreem competitief zal zijn en dat er vermoedelijk nog veel mining-kaarten op de markt gaan komen. En dan heb je nog een mogelijke recessie, waardoor de hand bij veel mensen op de knip zal gaan.

Nvidia is uiteindelijk toch afhankelijk van de bereidheid van mensen om te betalen wat ze vragen.
Excusez moi, ik haal ze weer door elkaar. Niet de eerste keer, geen idee waarom dat niet goed blijft plakken.

Ik ben ook benieuwd hoe NVidia dit wil gaan oplossen omdat ik volledig met je eens ben. AMD zit heel erg in de weg en ze kunnen echt niet meer komen met kaarten van 1500+ euro. Dat gaan mensen niet meer betalen en dat zag je nu al (afgelopen 3 maanden vooral)

[ Voor 14% gewijzigd door OMD op 16-08-2022 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
OMD schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:49:
[...]
Ik ben ook benieuwd hoe NVidia dit wil gaan oplossen omdat ik volledig met je eens ben. AMD zit heel erg in de weg en ze kunnen echt niet meer komen met kaarten van 1500+ euro. Dat gaan mensen niet meer betalen en dat zag je nu al (afgelopen 3 maanden vooral)
Ik zou als ik Nvidia was mij vooral richten op het beperken van de schade voor de toekomst en het verder opdrijven van de winsten uit mijn hoofd zetten. Dus dat betekent iets meer vragen voor dezelfde performance dan AMD, maar niet teveel. Dan zorgt hun reputatie ervoor dat de meeste klanten bij hen blijven, en verliezen ze zo min mogelijk reputatie. Hopelijk voor hen zijn de productiekosten laag genoeg om dan nog winst te maken. AMD lijkt af te willen van de reputatie als prijsvechter, dus ook al lijkt AMD de kans te hebben om Nvidia echt pijn te doen en veel marktaandeel te pakken, zullen ze vast tevreden zijn met een beperkte groei in marktaandeel en een stevige winst.

En Nvidia kan eraan denken om weer dure Titan kaarten te maken voor de professionele markt. Die markt zit nu grotendeels vast aan CUDA en daar kan Nvidia dus wel monopolistenprijzen vragen.

En dan moeten ze maar hopen dat het meevalt met de mogelijke vloed aan miningkaarten en de recessie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Denk dat de verliezen voor nvidia wel meevallen ze hebben afgelopen jaar 50% meer omzet gehad tegen hogere prijzen.

De prijzen zijn exorbitant hoog geweest de laatste 2 jaar en daar heeft iedereen in de branche goed aan verdient.

Nu kaarten tegen mindere marge verkopen doet pijn maar vroeger waren de marges sowieso veel kleiner dan de afgelopen 3 generaties.

Linksom of rechtsom mining heeft de prijs van gpu's omhoog gestuwd en nu de boel instort is het even accepteren dat je niet meer dikke marge kan trekken.

De meeste mensen kopen een gpu van +/- 300 euro dat is sinds de 1060 niet meer voorgekomen, er zijn denk ik wel genoeg mensen die een gpu willen upgraden maar simpel gezegd het geld er niet voor over hebben.

De fanatiekeling die altijd al 500+ betaalde zal ook evengoed 1200 betalen maar dat is een klein percentage gebruikers.

Ik zie iig steeds meer ex mining kaarten op de markt verschijnen prijzen duiken behoorlijk naar beneden en naar de geruchten dat de 4070 een pak efficiënter en sneller wordt tegen een lagere prijs zou de markt van de 30x0 weleens flink in kunnen zakken na release.

Ik wacht gewoon rustig verder af op een leuke kaart mijn budget is 500 euro enmijn huidige kaart is een gtx1080 en elke upgrade verwacht ik een verdubbeling aan fps tegen een zelfde prijs. Meestal sla ik 1 generatie over nouja dit keer zal het 2 generaties zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:50
Lijkt erop dat Megekko wat prijzen naar beneden heeft gegooid, wel in niet zo populaire segment uiteraard.

Een 3080Ti voor 1079 : https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

En een 3090Ti voor 1399: https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
TRAXION schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:17:
Denk dat de verliezen voor nvidia wel meevallen ze hebben afgelopen jaar 50% meer omzet gehad tegen hogere prijzen.

De prijzen zijn exorbitant hoog geweest de laatste 2 jaar en daar heeft iedereen in de branche goed aan verdient.

Nu kaarten tegen mindere marge verkopen doet pijn maar vroeger waren de marges sowieso veel kleiner dan de afgelopen 3 generaties.
Het is altijd een stuk makkelijker om te accepteren dat de marges hoger worden, dan dat ze kleiner moeten worden.
Ik zie iig steeds meer ex mining kaarten op de markt verschijnen prijzen duiken behoorlijk naar beneden en naar de geruchten dat de 4070 een pak efficiënter en sneller wordt tegen een lagere prijs zou de markt van de 30x0 weleens flink in kunnen zakken na release.
Ik zie mensen anders nog vaak de hoofdprijs vragen. Ik denk er echt iets moet gebeuren totdat de paniek toeslaat en mensen gaan beseffen dat ze beter snel kunnen verkopen tegen een lagere prijs, dan te blijven zitten met een GPU die alleen maar minder waard wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:00
Romius schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:38:
Lijkt erop dat Megekko wat prijzen naar beneden heeft gegooid, wel in niet zo populaire segment uiteraard.

Een 3080Ti voor 1079 : https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

En een 3090Ti voor 1399: https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc
Er staan meerdere 3080Ti kaarten voor €999 in de pricewatch.
Toch verbazend hoe hard en snel het naar beneden gegaan is met sommige kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

HugoBoss1985 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:31:
[...]

Er staan meerdere 3080Ti kaarten voor €999 in de pricewatch.
Toch verbazend hoe hard en snel het naar beneden gegaan is met sommige kaarten.
Die specifieke 3080ti is nog niet zo goedkoop geweest. Wordt natuurlijk gezien als één van de betere varianten. Maar 1079 euro neerleggen nu voor 3080ti waarbij binnen een half jaar de 4070 wordt gelanceerd met dezelfde compute power als een 3090ti (40 tflops) is toch wel een beetje spannend denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
OMD schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

Die specifieke 3080ti is nog niet zo goedkoop geweest. Wordt natuurlijk gezien als één van de betere varianten. Maar 1079 euro neerleggen nu voor 3080ti waarbij binnen een half jaar de 4070 wordt gelanceerd met dezelfde compute power als een 3090ti (40 tflops) is toch wel een beetje spannend denk ik.
Ik snap het, dan betaal je daar een meerprijs voor.

Zeker, dat wordt echt honderden Euro's afschrijven verwacht ik 8)7

*knip* offtopic

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 17-08-2022 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Enkele reacties getrashed nav off topic.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:29
[...]

Ik wacht al zo lang... Ik was/ben in de markt voor die 3080Ti. Heb jij een bron of meer info over die 4070, wat die dan kan e.d.
Dat half jaar kan er wel bij. :)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
[...]

Gezien de inflatie en duurdere dollar verwacht ik de 4070 rond de 900 Euro.
De schaarste zal meevallen verwacht ik ook vanwege het ruime 2e handse aanbod 30xx kaarten.

[ Voor 8% gewijzigd door PP_Sound op 18-08-2022 00:50 ]

• OMD

OMD

Loft schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 00:31:
[...]

Ik wacht al zo lang... Ik was/ben in de markt voor die 3080Ti. Heb jij een bron of meer info over die 4070, wat die dan kan e.d.
Dat half jaar kan er wel bij. :)
Zoeken, dat wordt steeds getrashed hier omdat het off-topic is en ik heb geen zin meer om het te posten. De prijzen zullen nog wel iets gaan dalen komende weken maar verwacht geen honderden euro’s meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05 10:28
OMD schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:58:
[...]

Zoeken, dat wordt steeds getrashed hier omdat het off-topic is en ik heb geen zin meer om het te posten. De prijzen zullen nog wel iets gaan dalen komende weken maar verwacht geen honderden euro’s meer.
Ben wel heel benieuwd of dit nog echt omzet gaat opleveren voor deze serie. De goedkopere 3080's (zoals Palit, PNY en Inno) kon je een paar weken geleden nog voor ongeveer 800 euro kopen. Tegenwoordig staan die ook weer op 850 euro.

Met kleine prijsdalingen zou ik dan gokken op een prijs van 800 euro, misschien net daaronder (779 ofzo).
Hoe langer een prijsverlaging op zich laat wachten, hoe dichter je bij de release van de 4000 serie komt.

Volgens mij zijn er maar een paar scenario's mogelijk:
- nVidia neemt deel van de chips terug en neemt daarmee een deel/groot deel/het gehele verlies op zich. Dat zou veel goodwill opleveren bij de ASUS-en en Gigabytes van deze wereld maar kost een hoop geld en dat gaan de aandeelhouders niet leuk vinden. Consumenten heeft er niets aan want het aanbod krimpt, prijzen gaan niet naar beneden.
- nVidia stelt de lancering van de 4000 serie verder uit. Maar dat kan ook niet onbeperkt. AMD komt er ook aan met een nieuwe serie en als zij wel de kaarten concurrerend in de markt zetten (6000 serie, goed leverbaar tegen (lager dan) MSRP prijzen + 7000 serie, duurder maar met flinke performance verbetering) dan zitten ze ook in de tang met hun oude dure 3000 serie.
- Of toch de 3000 serie agressiever in de markt zetten met veel lagere prijzen. Dat kost ook geld want er moet korting gegeven worden. Denk dat dat goedkoper is dan het opkopen verhaal van streepje 1. Plus je krijgt er nog iets van good will van de consument voor terug (terwijl de eerdere scenario's dat eigenlijk niet doet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
Nvidia heeft inderdaad een zeer grote bump in goodwill nodig. Het is zeer waarschijnlijk dat prijzen nog zakken, voor de meeste hardware gerelateerde zaken, en zeker voor GPU's. Als Nvidia dit als marktleider niet doet, zal het AMD een opportuniteit geven welke men in jaren niet meer heeft gehad voor hun GPU producten, en kunnen ze zomaar in 2-3 jaar tijd hun marktaandeel vergroten van +/- 20 naar 25a30%. Voor de consument zou het een zeer goede zaak zijn, eindelijk van de dominantie van nvidia af, een waardige concurrent zal de innovativiteit en prijzen ten goede komen.

Als ik een gokje mag doen koop je in October-November een 3060 12G voor om en bij de 330-360 euro. AMD zal willen blijven concurreren dus ook van de 6600XT kan 50-70 euro af. Instort prijzen verwacht ik niet, er is waarschijnlijk teveel backlog van consumenten die dringend een GPU upgrade nodig hebben. De winter komt er natuurlijk ook weer aan in Europa en USA, dan gamed men volgens mij toch iets meer. Historisch maak ik mijn nieuwe built eigenlijk altijd al in Oktober-Novemver, dat is al zo sinds 1995 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:27

lordsnow

I know nothing

Robkazoe schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:49:
[...]
Ben wel heel benieuwd of dit nog echt omzet gaat opleveren voor deze serie. De goedkopere 3080's (zoals Palit, PNY en Inno) kon je een paar weken geleden nog voor ongeveer 800 euro kopen. Tegenwoordig staan die ook weer op 850 euro.
Als de 4070 rond $499 (€600) gaat kosten, en de 4060 rond $329 (€389), dan moet de prijs van de 3080 tzt ergens daar tussen in gaan zitten gezien de specs. Oftewel, de prijs van de 3080 keldert nog wel met 300-400 euro. Maar dan moet je wel nog 5-6 maandjes willen wachten.

*Disclaimer: prijzen zijn van de vergelijkbare 3xxx modellen (3070 en 3060) + btw. Price creep voor de nieuwe generatie dus niet ingebrepen!

[ Voor 10% gewijzigd door lordsnow op 19-08-2022 01:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Ben nu al vanaf september aan het wachten op een nieuwe kaart, maar de prijzen waren gewoon te belachelijk. Nu zijn de prijzen nog steeds rond MSRP.

En door alles wat we hebben meegemaakt met prijzen.... Heb ik eigenlijk weinig zin nu te kopen. In de tijd van schaarste gingen de prijzen naar belachelijke hoogtes, en nu houden ze strak vast aan MSRP, behalve dan bij die belachelijke dure kaarten als de 3090.

Als het over vertrouwen gaat..... Vind ik dat AMD het wel een stuk netter heeft gedaan met hun wekelijkse drops. Okay veel bots en snipers, maar NVIDIA daarentegen had hele onklantvriendelijke drops... Deze videokaart generatie is eigenlijk een vervloekte generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

LootBoxSurvivor schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:10:
Deze videokaart generatie is eigenlijk een vervloekte generatie.
Tsja, niet voor nVidia. Die hebben gewoon goede zaken gedaan. De gebruikers trokken wel aan het kortste eind, want of je betaalde teveel voor een kaart of je moest heel lang wachten om de normale prijs te kunnen betalen.

Wachten was voor mij niet zo'n probleem. Het enige dat mij tegen de borst stuit met de 3xxx series is de beperkte hoeveelheid VRAM. En het lijkt er op dat de 4xxx daarin niet veel beter gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
lordsnow schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:51:
[...]
Wachten was voor mij niet zo'n probleem. Het enige dat mij tegen de borst stuit met de 3xxx series is de beperkte hoeveelheid VRAM. En het lijkt er op dat de 4xxx daarin niet veel beter gaat worden.
Dat is niet waar. De 4070 krijgt vermoedelijk 12 GB, dus dat is veel beter dan de 8 GB van de 3070. En de verwachte 16 GB voor de 4080 is beter dan de 12 GB van de refresh en veel beter dan de 10 GB van de originele 3080.

Ik ben zelf vooral benieuwd naar de AMD kaarten. Ze lijken nog meer te gaan focussen op een goede productieprijs/prestatie-verhouding, waar ze al heel goed in waren en fixen daarnaast een aantal zwakke punten van hun product. Al is de vraag of ze dan ook echt veel lagere prijzen gaan vragen of dat ze flink marge gaan pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-05 23:45
lordsnow schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:51:
[...]
Het enige dat mij tegen de borst stuit met de 3xxx series is de beperkte hoeveelheid VRAM. En het lijkt er op dat de 4xxx daarin niet veel beter gaat worden.
Ik heb hetzelfde gevoel. Ik ben al een tijdje aan het "kijken" naar GPUs en monitoren en het plan is om te upgraden van een 2560x1080 75Hz 29" ultrawide naar een 32" 16:9 4K 144Hz monitor (maar ook daar zijn momenteel geen goede aanbiedingen i.m.o.). Daarnaast ook aan het uitkijken naar VR...

Ik heb momenteel een GTX1080 (8GB) en ik dacht origineel te upgraden naar de 3080 10GB, maar 10GB leek me wat weinig. De 3080 12GB zou dan de logische volgende stap zijn, maar die blijft ook maar schommelen op MSRP prijzen...

Ik wacht dan liever met een upgrade en kijk wel wat de 4070 of 4080 gaat kunnen doen en aan welke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:44
MattiVM schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:24:
[...]

Ik heb hetzelfde gevoel. Ik ben al een tijdje aan het "kijken" naar GPUs en monitoren en het plan is om te upgraden van een 2560x1080 75Hz 29" ultrawide naar een 32" 16:9 4K 144Hz monitor (maar ook daar zijn momenteel geen goede aanbiedingen i.m.o.). Daarnaast ook aan het uitkijken naar VR...

Ik heb momenteel een GTX1080 (8GB) en ik dacht origineel te upgraden naar de 3080 10GB, maar 10GB leek me wat weinig. De 3080 12GB zou dan de logische volgende stap zijn, maar die blijft ook maar schommelen op MSRP prijzen...

Ik wacht dan liever met een upgrade en kijk wel wat de 4070 of 4080 gaat kunnen doen en aan welke prijs.
Alles wordt duurder en de euro minder waard. Om die reden zouden de nieuwe kaarten zomaar nog duurder kunnen worden.

Als je twijfeld over de 3080 12gb voor huidige prijzen zou ik persoonlijk vooral de 3090 flink in de gaten houden, die kan nog wel es nagenoeg even duur worden hier en daar met dus flinke kortingen.

Voor 4k 144hz en/of VR is dat ook de enige logische keuze van deze generatie wat mij betreft.

Nog beter is dan alleen de allerbeste highend van next gen, maar die zullen sowieso veel duurder zijn.

4K kan al prima op zeer hoge settings (60fps+ continu) maar 4K met zeer hoge framerates in alle games op die settings vereist nogal wat extra kracht.

6900/6950xt doen trouwens niks onder voor de 3090 in 4K, tenzij je raytracing nodig hebt.

Voor VR schijnt NV wel beter te zijn (geen ervaring mee).

Zelf heb ik ook een 6900xt, maar ik gebruik 144hz 1440p en heb een 6800xt voor 4K 60hz. Zeer tevreden mee.

[ Voor 8% gewijzigd door meljor op 19-08-2022 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Ludewig schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:20:
[...]

Dat is niet waar. De 4070 krijgt vermoedelijk 12 GB, dus dat is veel beter dan de 8 GB van de 3070. En de verwachte 16 GB voor de 4080 is beter dan de 12 GB van de refresh en veel beter dan de 10 GB van de originele 3080.
Tsja. Mijn GTX 1080 uit 2016 had al 8GB. Dus dan verwacht ik minimaal 16GB voor de 3070. En 12GB voor de 4070 is op zijn minst teleurstellend te noemen. Volgens mij klopt mijn uitspraak "het lijkt er op dat de 4xxx daarin niet veel beter gaat worden" daarom wel. VRAM op nVidia kaarten is gewoon bedroefend.

[ Voor 21% gewijzigd door lordsnow op 20-08-2022 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
lordsnow schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 10:37:
[...]
Tsja. Mijn GTX 1080 uit 2016 had al 8GB. Dus dan verwacht ik minimaal 16GB voor de 3070. En 12GB voor de 4070 is op zijn minst teleurstellend te noemen. Volgens mij klopt mijn uitspraak "het lijkt er op dat de 4xxx daarin niet veel beter gaat worden" daarom wel.
Het is natuurlijk subjectief wat telt als 'veel meer.' Een toename van 8 naar 12 is toch 50% erbij, wat een flinke toename is.

Het waren juist de 2070 en 3070 die wat dat betreft teleurstellend waren, want die generaties kregen er totaal geen VRAM bij. Die hadden 8 GB, net als de 1070. Ik heb dan ook het idee dat je de 4070 de schuld geeft van de stagnatie van de afgelopen twee generaties (die jij hebt overgeslagen).

Het is wat mij betreft nogal veelzeggend dat Nvidia de 3080 10 GB heeft vervangen door de 3080 12 GB. Toch wel een admissie dat het wel erg krapjes was.
VRAM op nVidia kaarten is gewoon bedroefend.
Het bijzondere is dat Nvidia juist voor de x060 kaarten steeds een variant aanbiedt met extra veel geheugen (en bij de 3060 was dit zelfs de enige variant). De x070 kaarten komen er wat dat betreft dan vaak bekaaid af, waarbij de 2070 en 3070 minder geheugen hadden dan de 2060 12 GB en 3060.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 12:33
Ludewig schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:37:
[...]

Ze hebben al voor verschrikkelijk veel geld capaciteit gekocht bij TSMC, wat betekent dat ze niet zomaar hun marge op peil kunnen houden door de productie te beperken, want dan moeten ze de ingekochte capaciteit of met verlies verkopen, of afschrijven.

Dus het kan rationeel zijn voor Nvidia om een prijzenoorlog te beginnen en zo ook de totale verkopen van videokaarten te verhogen, omdat mensen eerder gaan upgraden.
Ik lees net dit op een zeer betrouwbare website :

NVIDIA to take aggressive actions to reduce RTX 30 pricing
Two Chinese news outlets citing their own sources from the supply chain suggest that NVIDIA RTX 30 graphics cards should get even lower prices by the end of this month. :o

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-05 18:43

Tweakriez

clicksmashstuff.com

mmxmmx schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:00:
[...]

Two Chinese news outlets citing their own sources from the supply chain suggest that NVIDIA RTX 30 graphics cards should get even lower prices by the end of this month. :o
In Europa zullen wij daar niet veel van merken ben ik bang. Op de Chinese en Amerikaanse markt is er veel meer overschot als hier. Daar zijn de prijzen al veel redelijker. Hier zie je juist steeds minder stock ontstaan vooral de 6900xt is hier nog maar mondjesmaat verkrijgbaar. Ik denk dat de voorraden hier niet zo groot zijn als in China en Noord Amerika.

Wij vissen wat dat betreft wel vaker achter het net qua prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finalchaos
*knip*

Ook al is je boodschap niet onlogisch, deze is offtopic en de vorm is verre van acceptabel. Het is niet de bedoeling om hier je frustraties op je medeusers te gaan botvieren.

[ Voor 85% gewijzigd door Blaat op 22-08-2022 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 2.0, LHR)

Gisteren zag ik 'm nog staan voor €649
Laagste prijs voor deze 3070 tot nu toe volgens pricewatch: €629

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Ik heb nu voor de tweede keer binnen een week offtopic reacties moeten trashen. Ze waren op zich inhoudelijk interessant maar hier offtopic. Bewaar die nuttige bijdrage voor de andere topics. Zonde van je input hier, want het verdwijnt regelrecht in de prullenbak. Het wordt een beetje vermoeiend te moeten blijven herhalen dat men hier komt om te lezen over levertijden en prijzen. Misschien zijn we daarover uitgepraat en kijken we liever vooruit, dat kan. Maar dan kan hier beter een slotje op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Gigabyte RTX 3080 12GB is weer beschikbaar bij Megekko voor €889,-

https://www.megekko.nl/pr...-GAMING-OC-12G-Videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
2dope schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:56:
Gigabyte RTX 3080 12GB is weer beschikbaar bij Megekko voor €889,-

https://www.megekko.nl/pr...-GAMING-OC-12G-Videokaart
3 Stuks... ik heb het vermoeden dat het retourtjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finalchaos
DaWizza schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:32:
pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 2.0, LHR)

Gisteren zag ik 'm nog staan voor €649
Laagste prijs voor deze 3070 tot nu toe volgens pricewatch: €629
Veel te duur voor budget model 2 jaar oude kaart. Nieuwe serie uit in 2 mnd en maar 8gb.

Voor nieuwe spellen op ultra (zeker op 1440p of 4k) heb je 16gb nodig.
Deze kaarten zijn niet meer dan 300 euro waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:14
*knip* off topic

[ Voor 92% gewijzigd door br00ky op 24-08-2022 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:11
Het is een mening, meer niet. Ik zou ook wel een 3070 voor 300 euro willen.... realistisch? Nee :)

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 24-08-2022 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
De 3070 zou inderdaad 300 euro waard zijn als de 4070 presteert als de 3090 en ongeveer 500 euro kost. Maar dat gaat niet gebeuren. En bovendien kan het vier tot zestien maanden duren tot je een 4070 kan bemachtigen voor de msrp. Hoe scherper geprijsd, hoe moeilijker het straks wordt om er een te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Energieprijzen stijgen, chipsprijzen stijgen, transportkosten stijgen, dollar stijgt, effect op de prijzen van de 40XX serie lijkt me duidelijk.
Leverbaarheid zal waarschijnlijk stuk beter zijn deze keer omdat mensen hun geld maar 1x kunnen uitgeven en de crypto geldmachine niet meer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
De industrie verwacht wel een flinke afname van de vraag en TSMC heeft een stevige winstwaarschuwing afgegeven omdat de vraag naar productiecapaciteit erg is afgenomen. Dus TSMC zal de prijzen ongetwijfeld weer moeten gaan verlagen voor nieuwe contracten, al heeft Nvidia al een gigantisch aantal wafers gekocht voor hoge prijzen.

Mijn inschatting is dat Nvidia daardoor flink hogere productiekosten zal hebben dan AMD, die meer flexibiliteit lijkt te hebben bij TSMC en sowieso minder last heeft van een afnemende vraag (vanwege de hoge vraag naar AMD CPU's, die ze al niet konden vervullen). AMD's nieuwe ontwerp lijkt er ook op gericht om zo efficient mogelijk om te gaan met de chipoppervlakte, dus hun chips worden erg klein relatief tot de prestaties. Dan is het de vraag of AMD die ruimte gaat gebruiken om een erg aantrekkelijk geprijsd product neer te zetten, waar ze naar verluid ook diverse zwakke punten gaan verbeteren en ook gewoon erg goed gaan presteren.

Dan heeft Nvidia de keuze tussen marktaandeel verliezen en de prijs hoog houden, of de prijs verlagen en dan weinig winst te maken.

Het probleem met de eerste keuze is dat contract met TSMC voor al die wafers. Ze zijn dat geld sowieso kwijt. Dus misschien kunnen ze er niet onderuit om hun marktaandeel hoog te houden om de chips te verkopen die ze sowieso moeten afnemen en moeten ze dan hun prijzen gaan verlagen om die grote aantallen kaarten te verkopen.
transportkosten stijgen
Dat is niet waar, de containerprijzen zijn weer aan het dalen.

De overige punten die je noemt zijn wel waar.

[ Voor 5% gewijzigd door Ludewig op 24-08-2022 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Ludewig schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:37:

[...]

Dat is niet waar, de containerprijzen zijn weer aan het dalen.

De overige punten die je noemt zijn wel waar.
Transportkosten bestaan niet uit containerprijzen alleen. Overal in de transportketen stijgen de onkosten en worden de prijzen verhoogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finalchaos
Ik wacht wel. Ik ga in ieder geval niet toegeven aan de trend. Dat zou niemand moeten doen. Dan wordt t vanzelf weer normaal. ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
PP_Sound schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:42:
[...]
Transportkosten bestaan niet uit containerprijzen alleen. Overal in de transportketen stijgen de onkosten en worden de prijzen verhoogd.
De prijs van een vat olie is ook omlaag. Als we zoals verwacht een economische crisis/recessie krijgen, dan zal de olieprijs vermoedelijk verder afnemen.

Ik zie het niet gebeuren dat de stijging van andere kosten groter zal zijn dan deze twee belangrijke kostenposten. Ook als vrachtwagenchauffeurs en havenarbeiders een volledige compensatie krijgen voor de inflatie zal dat niet zo'n grote invloed hebben, want hun lonen zijn niet zo heel hoog per containerafhandeling.

De containerprijzen zijn vele malen over de kop gegaan tijdens de pandemie, lang voordat de inflatie omhoog schoot. Dus het is overduidelijk dat dit kwam doordat de vraag veel groter was dan het aanbod. Als de vraag sterk afneemt en de containermarkt weer in balans komt, zal de prijs nog veel verder dalen. Zelf als je ervan uitgaat dat er veel meer inflatie is voor de containerprijzen dan voor andere producten, bijvoorbeeld een 100% toename van de prijs ten opzichte van voor de crisis, dan zijn die prijzen heel veel lager dan de prijsstijging door de containertekorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tja
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-01 10:58

tja

mmxmmx schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:00:
[...]

ik moet zeggen aantrekkelijk een, ASUS ROG Strix GeForce RTX 3090 OC, voor 1232 euro als aanbod en direct leverbaar.

ik vraag me af of het nu wijsheid is deze goedkopere kaart te kopen, te wachten op zoals jij aangeeft verdere prijsdaling, of te wachten op de 4080/4090. 4090 zal naar verwachting richting de 1750 euro gaan. als de 4080 met 16gb a 900 euro net zo snel is als de 3090 dan is dat helemaal top al hoor ik dat de 4080 pas begin volgend jaar zou uitkomen. en dan is er nog verkrijgbaarheid. zal de 4090 direct leverbaar zijn.

reden tot aanschaf is content creation, vfx en beetje gaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:52

ParaWM

Pro Prutser

tja schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:56:
[...]

ik moet zeggen aantrekkelijk een, ASUS ROG Strix GeForce RTX 3090 OC, voor 1232 euro als aanbod en direct leverbaar.

ik vraag me af of het nu wijsheid is deze goedkopere kaart te kopen, te wachten op zoals jij aangeeft verdere prijsdaling, of te wachten op de 4080/4090. 4090 zal naar verwachting richting de 1750 euro gaan. als de 4080 met 16gb a 900 euro net zo snel is als de 3090 dan is dat helemaal top al hoor ik dat de 4080 pas begin volgend jaar zou uitkomen. en dan is er nog verkrijgbaarheid. zal de 4090 direct leverbaar zijn.

reden tot aanschaf is content creation, vfx en beetje gaming.
2e hands zijn ze er voor rond de 900 -1000 nu. Als je nu toch overweegt nog wat te kopen momenteel, zou ik daar voor gaan. Maar zou evengoed nog even wachten tot volgende maand; als de pricedrops echt zijn, dan zal ook die prijs nog wel wat zakken.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
NoThankYou schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:44:
De 3070 zou inderdaad 300 euro waard zijn als de 4070 presteert als de 3090 en ongeveer 500 euro kost. Maar dat gaat niet gebeuren. En bovendien kan het vier tot zestien maanden duren tot je een 4070 kan bemachtigen voor de msrp. Hoe scherper geprijsd, hoe moeilijker het straks wordt om er een te kopen.
Ik denk dat mensen die toch nog een 30 serie kaart willen best kunnen wachten tot VLAK voor de launch van de 4080, en dan kopen. Net zoals het slim bleek nog snel een 20 serie te kopen vlak voor de 30 serie.

De 4070 en 4060 komt naar alle waarschijnlijkheid pas in 2023, en zullen toch wel weer duurder worden dan de 30 serie equivalenten hoogstwaarschijnlijk. De 4080 zal slecht verkrijgbaar blijken in 2022, waardoor de prijzen van alle 30 series (nieuw of tweedehands) toch weer de hoogte in zullen gaan tot de 4070 etc. beschikbaar komen.

Dus als de 3070 nu nog zakt tot pakweg 500 EUR (staat nu rond de 590 EUR minimaal), dan zal dat best een goede deal blijken denk ik.

Maar zeg nou eens eerlijk, 500+ EUR is toch gewoon een slechte deal voor eender welke GPU, PUNT? Als je nu puur logisch bekijkt: Ik kan voor 500 EUR gewoon een hele XBox Series X gaan kopen, waarmee ik lekker op 4K op mn TV kan gamen. Terwijl de RTX 3070 amper 4K aankan voor MEER geld.., en dan heb je nog de rest van de PC nodig.

Mijn GPU is eigenlijk toe aan een upgrade, en ik verkies PC voor FPS games. Maar ik ben eigenlijk meer geneigd om hem weg te doen en over te stappen op een Xbox (met Game Pass) dan dat ik een nieuwe GPU zou kopen. Niet zo gek lang geleden kon je voor 500-600 een absolute topkaart krijgen (10 serie) die veel sneller was dan de consoles op dat moment. OK, het was veel geld, en iets duurder dan de consoles, maar je kon wel zeggen dat je het beste had. Nu heb je voor het geld van een console helemaal geen GPU die mee kan zeg maar. Dus inflatie of geen inflatie, de vergelijking PC/Console is gewoon niet meer dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@lazershark wat is nu dan een goeie prijs voor een rtx 3090 of 3080 ti?
zullen deze nog veel dalen?
ik twijfel nu ook nog.. of gewoon een 2e hands kaart kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Aggressor schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:38:
Even wachten tot volgende maand.

ETH naar POS, rtx 3000 prijsdaling en rtx 4000 nieuws/aankondiging.

Hoe langer we wachten met kopen met zijn allen, hoe eerder de prijzen dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Aggressor schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:38:
Ik weet het niet. Ik zou persoonlijk nooit een kaart kopen in die reeks, aangezien de beste prijs/performance meestal stopt bij de xx70 of xx80 kaarten. Ik zou persoonlijk nooit meer dan 500 euro voor een GPU uitgeven, dan koop ik wel een Xbox (zie post hierboven)

Maar ik denk inderdaad dat er nog flinke prijsdalingen kunnen aankomen. Het zou kunnnen dat je wanneer de 4080 reeds is aangekondigd, een week voor de launch een goede deal kan bemachtigen op een 3080 of 3090. Hoeveel dat dan zou zijn, geen idee. Momenteel is een 3080 850 euro, 700 euro of minder lijkt me geen verkeerde prijs. Een 4080 zal bij launch toch wel even boven de 1000 eur zitten lijkt me, ook al is de adviesprijs mss 799 ofzo.

De allerbeste deal is wss een week voor de launch een 3080 tweedehands voor 600 eur of minder kopen (staan nu rond de 700 op v&a). Dat kan nooit een slechte deal zijn, ook al zijn de nieuwe kaarten dan wel sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
lazershark schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:43:
[...]

Ik weet het niet. Ik zou persoonlijk nooit een kaart kopen in die reeks, aangezien de beste prijs/performance meestal stopt bij de xx70 of xx80 kaarten. Ik zou persoonlijk nooit meer dan 500 euro voor een GPU uitgeven, dan koop ik wel een Xbox (zie post hierboven)

Maar ik denk inderdaad dat er nog flinke prijsdalingen kunnen aankomen. Het zou kunnnen dat je wanneer de 4080 reeds is aangekondigd, een week voor de launch een goede deal kan bemachtigen op een 3080 of 3090. Hoeveel dat dan zou zijn, geen idee. Momenteel is een 3080 850 euro, 700 euro of minder lijkt me geen verkeerde prijs. Een 4080 zal bij launch toch wel even boven de 1000 eur zitten lijkt me, ook al is de adviesprijs mss 799 ofzo.

De allerbeste deal is wss een week voor de launch een 3080 tweedehands voor 600 eur of minder kopen (staan nu rond de 700 op v&a). Dat kan nooit een slechte deal zijn, ook al zijn de nieuwe kaarten dan wel sneller.
Gezien de hoeveelheden VRAM en de prestaties vind ik van Nvidia persoonlijk de 3080 12gb de enige interessante Nvidia kaart deze generatie (de 3060 heeft voor mij weinig meerwaarde).
Helaas gebruikt een 3080 (voor mij) gewoon veel te veel stroom (warmte afgifte...).
En de prijs is (dus) op dit moment gewoon niet goed te noemen.
Volgende maand kan dus wel eens een storm aan tweedehands videokaarten te koop komen en de 3000 series gaan zowieso nog in prijs dalen.

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-08-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Beste deal zal een 3080 RTX 12GB tweedehands zijn wanneer de 4000 series uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:01
Anoniem: 1420638 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:06:
Beste deal zal een 3080 RTX 12GB tweedehands zijn wanneer de 4000 series uitkomen.
Speld in een hooiberg want volgens mij een van de minst verkochte/geleverde kaarten.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
kdeboois schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:41:
[...]

Speld in een hooiberg want volgens mij een van de minst verkochte/geleverde kaarten.
ja idd,, staan niet veel 2e hands te koop...en dan zijn ze ook nog prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
kdeboois schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:41:
[...]

Prijs is altijd een kwestie van vraag en aanbod, dus ik verwacht dat de 3080 10 GB eerder de beste prijs/prestatie-verhouding zal hebben, wanneer de mining-kaarten straks beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:50
Hmm, de MSI RTX 3080 10G Gaming Trio voor 799,- gaat dus weer enigszins de goede kant op: https://www.alternate.nl/...20kaart&utm_term=JHXN0S19

Zelfs met een gratis muisje van 35 euro..

De Inno 3080 X3 OC ook voor 799,-: https://www.sicomputers.n...-gb-gddr6x-id-836723.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Romius schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:32:
Hmm, de MSI RTX 3080 10G Gaming Trio voor 799,- gaat dus weer enigszins de goede kant op: https://www.alternate.nl/...20kaart&utm_term=JHXN0S19

Zelfs met een gratis muisje van 35 euro..

De Inno 3080 X3 OC ook voor 799,-: https://www.sicomputers.n...-gb-gddr6x-id-836723.html
Nou, een 2 jaar oude kaart bereikt eindelijk MSRP. Ik wacht nog even op de echte kortingen :D Ben vooral benieuwd of Ethereum PoS nog een dump gaat veroorzaken op de tweedehands markt. Maargoed, kan me ook wel voorstellen dat anderen €800 prima vinden voor een beschikbare 3080 met deftige koeler. Als je al erg lang wacht dan kan het een mooie kans zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 30-08-2022 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zibarrie
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-04 18:28
Wat is dat eigenlijk met deze Outlet kaart?
Zie ik iets over het hoofd?

https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1864960

Edit: Hazo, dat is een X-trio en hierboven is het een Z-trio. Meh, iemand die het verschil kan uitklaren?

[ Voor 24% gewijzigd door zibarrie op 30-08-2022 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:22

Nemesizz

Untouchable

zibarrie schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:16:

Edit: Hazo, dat is een X-trio en hierboven is het een Z-trio. Meh, iemand die het verschil kan uitklaren?
Die Outlet kaart is waarschijnlijk retour gegaan op het hoogte punt van de videokaart prijzen (eigenlijk dieptepunt...veel te duur).
Zo'n kaart raken ze aan de straatstenen niet meer kwijt voor die prijs, een gebruikte/gereviseerde kaart die duurder is dan een gloednieuwe.

Zijn wel meer shops die daar mee op de koffie komen, retour kaarten die (veel) duurder zijn dan een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online

Een Z-Trio is LHR en een X-Trio niet, die laatste ligt er dus al lang. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:00

De X-Trio heeft volgens mij een plastic achterkant en de Z-Trio heeft een stevigere metalen/alu achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoArnold
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-10-2022
[quote]Romius schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:32:

800 zou ik meteen kopen, had paar maanden geleden de knoop doorgehakt op 830.
Je kunt ook NIET vergelijken met landen zoals Amerika, waar de belastingen nog niet bij de prijs inbegrepen zijn.
Ik denk niet dat we ooit een 3080 gaan zien voor onder 750 euro.

De toekomst is erg onzeker en de prijzen van een 3080 kunnen weer 1500 worden over 6 maanden, en dan de 4000 serie 2000+ (en sold out).. je weet het allemaal niet va tevoren

[ Voor 29% gewijzigd door CryptoArnold op 31-08-2022 11:13 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
CryptoArnold schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:09:
De toekomst is erg onzeker en de prijzen van een 3080 kunnen weer 1500 worden over 6 maanden, en dan de 4000 serie 2000+ (en sold out).. je weet het allemaal niet va tevoren
Je kunt natuurlijk wel een inschatting maken op basis van bekende feiten. Zolang er geen oorlog uitbreekt tussen China en Taiwan zie ik niet hoe de prijzen weer zo erg kunnen stijgen.

Feit is dat Ethereum over een halve maand naar Proof of Stake gaat, de vraag naar computers al drie kwartalen afneemt en we weten dat Nvidia een gigantisch contract heeft met TSMC waardoor ze eerder teveel gaan produceren dan te weinig.

De tweedehandsprijzen van de 3080 zouden ook naar 400 euro kunnen gaan als er massaal mining-kaarten op de markt komen. Je weet het niet, maar het is erg eenzijdig om alleen te waarschuwen voor een mogelijke stijging en niet voor een mogelijke daling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ludewig schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:32:
[...]

Je kunt natuurlijk wel een inschatting maken op basis van bekende feiten. Zolang er geen oorlog uitbreekt tussen China en Taiwan zie ik niet hoe de prijzen weer zo erg kunnen stijgen.

Feit is dat Ethereum over een halve maand naar Proof of Stake gaat, de vraag naar computers al drie kwartalen afneemt en we weten dat Nvidia een gigantisch contract heeft met TSMC waardoor ze eerder teveel gaan produceren dan te weinig.

De tweedehandsprijzen van de 3080 zouden ook naar 400 euro kunnen gaan als er massaal mining-kaarten op de markt komen. Je weet het niet, maar het is erg eenzijdig om alleen te waarschuwen voor een mogelijke stijging en niet voor een mogelijke daling.
Er kan letterlijk van alles gebeuren. Ethereum Classic wordt in de wandelgangen genoemd als alternatief zometeen voor de miners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Tweakriez schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:05:
[...]
Er kan letterlijk van alles gebeuren. Ethereum Classic wordt in de wandelgangen genoemd als alternatief zometeen voor de miners.
Dat gaat alleen werken als niet-miners een afkeur hebben voor Ethereum op Proof of Stake en massaal hun Ethereum gaan verkopen en in plaats daarvan Ethereum Classic gaan kopen, maar waarom zouden ze dat doen?

Dit lijkt me vooral een fantasie van miners die denken dat het aanbod de vraag bepaald.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:30
Ik snap dat Levertijden en Prijzen een breed onderwerp is maar voor mensen die zoals ik dit topic hebben gebookmarkt om zo een goede deal te scoren voor een nieuwe videokaart is het nogal vervelend om hier elke week dezelfde discussie te zien ontstaan.

Aangezien het allemaal soort van on topic is snap ik dat deze discussies telkens ontstaan dus zal ik de meldingen van dit topic maar uitzetten :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Laatst online: 07:48

Je kunt ook NIET vergelijken met landen zoals Amerika, waar de belastingen nog niet bij de prijs inbegrepen zijn.

Zozo, 800 euro voor één van de populairste kaarten. En dan te bedenken dat deze kaart een tijdje 2.000+ was. De geduldige mensen zijn beloond. Ik kocht hem voor 1050 ofzo en ach ik vind het prima heb sinds dien al meerdere maanden lekker ermee kunnen gamen en ik hoefde geen tijd/ energie meer te stoppen in het bijhouden van.

Wie hem nu gaat kopen voor 800, enjoy :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:50
schumi1986 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:30:
Ik snap dat Levertijden en Prijzen een breed onderwerp is maar voor mensen die zoals ik dit topic hebben gebookmarkt om zo een goede deal te scoren voor een nieuwe videokaart is het nogal vervelend om hier elke week dezelfde discussie te zien ontstaan.

Aangezien het allemaal soort van on topic is snap ik dat deze discussies telkens ontstaan dus zal ik de meldingen van dit topic maar uitzetten :p
hahah, ik zit ook elke keer te kijken of er een deal gepost wordt en zie een discussie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 08:43

Nu kopen is wel erg vreemd aangezien over 3 weken Nvidia de plannen voor de 40 series (gedeeltelijk) zal presenteren. Op dat moment kun je denk ik beter beslissen wat die 3080 nog waard is.

De voorraden van veel modellen slinken overigens totaal niet, nog steeds honderden 3070 Ti en 3080 12 GB kaarten bij leveranciers als ik de populaire webwinkels bekijk. Van bijvoorbeeld alleen al de ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC 12 GB zijn er 350 op voorraad bij de leverancier van Azerty en dat is al weken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05 13:32
Een RTX 3060 van Gigabyte voor €399, dat is best een leuke prijs.

https://www.proshop.nl/Gr...pc&utm_campaign=pricesite
Leuk? Wel grappig, in de "dure" tijd had ik al een ASUS voor 499, ik heb hier een tijdje niet gekeken, maar het is allemaal niet echt spectaculair op de dure kaarten na dan.

Ik had mijn ASUS TUF Gaming 3060 Ti voor 749,- gewoon bij een NL webshop, dat is nu op z'n minst nog steeds iets van 650. De 3070 en hoger zijn wel allemaal netjes naar de 3060 (TI) getrokken.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 18:44
Meer dan 15 op voorraad, dus geen haast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedje-san
  • Laatst online: 21:39
Zotac 3080 (10gb) voor 727: https://www.bol.com/nl/p/...deokaart/9300000049231171

En een 3080 ti voor 876:
https://www.bol.com/nl/p/...ort-1-4a/9300000041116534

[ Voor 70% gewijzigd door Pedje-san op 05-09-2022 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:34
Ter info: Staan momenteel weer op niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedje-san
  • Laatst online: 21:39
XFlame schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:01:
[...]

Ter info: Staan momenteel weer op niet leverbaar.
Vreemd, hier gewoon leverbaar. :/

Nevermind.. inmiddels niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Pedje-san op 05-09-2022 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:33
Als je per sé nú een kaart nodig hebt, dan zou ik voor het rode kamp gaan: pricewatch: Powercolor Fighter AMD Radeon RX 6600 8GB GDDR6 of voor extra power: pricewatch: ASRock Radeon RX 6800 Phantom Gaming D 16G OC Mocht je per sé toch voor het groene kamp gaan (en ik vind DLSS daarvoor nog steeds een goede reden), dan zeker geen 3050 of 3060, want dat zijn 1080p kaarten en dus weinig DLSS-voordeel, maar minstens een 3060ti, en dan heeft sicomputers nu wel een hele goede: pricewatch: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 Ti V2 OC Edition met LHR zou ik gewoon lekker voor de goedkoopste gaan: pricewatch: MSI GeForce RTX 3060 Ti Ventus 2X 8G OCV1 LHR

[ Voor 10% gewijzigd door Acteonis op 05-09-2022 16:21 . Reden: sicomputers vroeg even €525, - voor de asus tuf 3060ti en dat was de €25,- absoluut wel waard, inmiddels vragen ze daar bijna €90,- extra voor en dat is ie niet waard. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisvolwater
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-03 17:25
Modbreak:En bedankt. Wat is er onduidelijk aan de topicwarning?

Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.

[ Voor 86% gewijzigd door br00ky op 06-09-2022 12:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMD

OMD

Flinke price-drop voor Europa:
https://videocardz.com/ne...g-in-europe#disqus_thread

3090ti met bijna 1000 euro omlaag :X . Volgens mij zijn ze een beetje in paniek :+

Zal nog wel even duren voordat de AIB’s het gaan aanpassen maar bij NVidia op de website is het in ieder geval al aangepast:
https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce/buy/

[ Voor 25% gewijzigd door OMD op 06-09-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
OMD schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:23:

3090ti met bijna 1000 euro omlaag :X . Volgens mij zijn ze een beetje in paniek :+

Zal nog wel even duren voordat de AIB’s het gaan aanpassen maar bij NVidia op de website is het in ieder geval al aangepast:
Dat is een flinke daling. Nu zitten de resellers met de gebakken peren; eerst konden ze maandenlang niet leveren omdat ze niets toegeleverd kregen en nu er eindelijk stock is, zitten ze met voorraden ingekochte GPU's opgescheept en worden ze onder inkoopprijs door Nvidia verkocht..
Die moeten dus ook elke GPU met dik verlies gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Lord_Dain schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:50:
[...]

Dat is een flinke daling. Nu zitten de resellers met de gebakken peren; eerst konden ze maandenlang niet leveren omdat ze niets toegeleverd kregen en nu er eindelijk stock is, zitten ze met voorraden ingekochte GPU's opgescheept en worden ze onder inkoopprijs door Nvidia verkocht..
Die moeten dus ook elke GPU met dik verlies gaan verkopen.
Bij officiële dealers zullen zij echt wel een credit krijgen. Dat is normaal. Voor wederverkopers die bij een groothandel zoals Wave bijvoorbeeld hebben gekocht is het een ander verhaal.

Wave krijgt wellicht de credit wel maar de koper bij Wave is overgeleverd aan de hulp van Wave (of welke groothandel dan ook)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dit wel lekker voor de mensen die nog steeds wachten, nu gaan er pas echte klappen vallen.

Verwacht de komende tijd eindelijk wel kaarten onder de originele adviesprijs.

[ Voor 31% gewijzigd door JDx op 07-09-2022 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

JDx schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:10:
Verwacht de komende tijd eindelijk wel kaarten onder de originele adviesprijs.
Inderdaad. Wanneer de 4090 en 4080 (en 4070?) uitkomen over enkele maanden, dan moeten de 3090 en 3080 kaarten die minder presteren omlaag met de prijs. En als deze omlaag gaan in de prijs, dan moeten de andere 30xx modellen dat ook - je kan geen 3070 hebben die duurder is dan bv een 3080.

Een paar weken geleden had ik ingeschat dat de 3080 met iets van 300-400 euro omlaag kan. Of mischien is dat wishful thinking ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
lordsnow schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:49:
[...]

Inderdaad. Wanneer de 4090 en 4080 (en 4070?) uitkomen over enkele maanden, dan moeten de 3090 en 3080 kaarten die minder presteren omlaag met de prijs. En als deze omlaag gaan in de prijs, dan moeten de andere 30xx modellen dat ook - je kan geen 3070 hebben die duurder is dan bv een 3080.

Een paar weken geleden had ik ingeschat dat de 3080 met iets van 300-400 euro omlaag kan. Of mischien is dat wishful thinking ;p
Niets moet hoor. De prijs van de 40XX kaarten kan ook gewoon hartstikke hoog zijn, of het nu om de adviesprijs of werkelijke prijs gaat. En hoog geprijsde 40XX kaarten kan zelfs de 30XX-prijzen doen stijgen.

Ik hoop ook dat ik straks eindelijk een kaart kan kopen voor een redelijke prijs, maar we kunnen beter niet te vroeg juichen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OMD schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:23:

Ik weet niet of ik paniek als woordkeuze zou gebruiken. Een 3090 Ti gaat nu dus voor 1329 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/nvidia-geforce-rtx-3090-ti-founders-edition/images/relative-performance_3840-2160.png

Mijn 3080 was in september 2020 (nu dus bijna 2 jaar oud) de volgende dag in huis voor 750 euro. 23% meer performance voor een nog altijd ruim 77% duurdere kaart 2 jaar(!) later. Voor 900 euro zou ie misschien pas interessant worden en bij 500 euro zou ik het onder paniek bij Nvidia scharen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Paprika schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:20:
[...]

Ik weet niet of ik paniek als woordkeuze zou gebruiken. Een 3090 Ti gaat nu dus voor 1329 euro.

[Afbeelding]

Mijn 3080 was in september 2020 (nu dus bijna 2 jaar oud) de volgende dag in huis voor 750 euro. 23% meer performance voor een nog altijd ruim 77% duurdere kaart 2 jaar(!) later. Voor 900 euro zou ie misschien pas interessant worden en bij 500 euro zou ik het onder paniek bij Nvidia scharen. :+
Je kan al genoeg 3080's krijgen onder de 900 euro toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope
JDx schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:39:
[...]

Je kan al genoeg 3080's krijgen onder de 900 euro toch?
Dat stukje had nog betrekking op de 3090Ti en zijn schamele 'bang for buck'-verhouding :+
Toch is die prijsdaling wel aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2dope schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:47:
[...]

Dat stukje had nog betrekking op de 3090Ti en zijn schamele 'bang for buck'-verhouding :+
Toch is die prijsdaling wel aanzienlijk.
Ik snap hem, ik vind het prijsverschil tussen de 3080 en de 3080 Ti ook niet echt te verantwoorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

JDx schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:13:
[...]

Ik snap hem, ik vind het prijsverschil tussen de 3080 en de 3080 Ti ook niet echt te verantwoorden
Voor diegenen die denken dat de boel echt nog verder gaat zakken... Nope...

YouTube: NVIDIA laid out its plan to manipulate the market... Here's the proo...

Prijzen zijn gemanipuleerd naar waar ze het willen hebben om de 40 series goed over te laten komen straks... Jensen zegt het hier zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finalchaos
nieuws: Nvidia verlaagt prijzen RTX 3090 Ti, RTX 3090 en RTX 3080 Ti in Europa

Zo zie je maar weer. De prijzen worden verder verlaagd. Ik zei t jullie. En dat de 3080er etc niet genoemd zijn boeit niet. Als de top end paradepaardjes goedkoper worden gebeurd hetzelfde met de prijzen die daar onder liggen.
Pagina: 1 ... 626 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord