just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Veel vinden het geen goede koop. Hij verbruikt veel meer stroom dan een 3070 en is nauwelijks beter qua performance. Wil je meer dan een 3070 dan is de 3080 je beste optie. Die wordt gezien als de beste GPU van deze generatie qua prijs/ performance, 308012G komt dichtbij. Neem je genoegen met ietsje minder qua performance dan kan je de 3060TI overwegen die wordt door veel gezien als de "best bang for buck" van deze generatie. Wellicht vergelijkbaar met de 970 van een aantal jaar geleden zonder de drama over de 3,5gig werkgeheugen ipv 4..Evertt schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:13:
Ik zie dat de 3070ti nog steeds beschikbaar is
Weet niet of dit een goede koop is.
[ Voor 3% gewijzigd door MetalSonic op 28-06-2022 14:28 ]
Hier om zat ik ook om te twijfelen prestatie vermogen.MetalSonic schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:28:
[...]
Veel vinden het geen goede koop. Hij verbruikt veel meer stroom dan een 3070 en is nauwelijks beter qua performance. Wil je meer dan een 3070 dan is de 3080 je beste optie. Die wordt gezien als de beste GPU van deze generatie qua prijs/ performance, 308012G komt dichtbij. Neem je genoegen met ietsje minder qua performance dan kan je de 3060TI overwegen die wordt door veel gezien als de "best bang for buck" van deze generatie. Wellicht vergelijkbaar met de 970 van een aantal jaar geleden zonder de drama over de 3,5gig werkgeheugen ipv 4..
Wachten kan geen kwaad zeker met de zomer.
Ben erg benieuwd wat de prijzen gaan doen als de 4000 serie op de markt is.
Alle alarmbellen gaan bij me af, maar toch, het is Amazon...
[ Voor 61% gewijzigd door br00ky op 29-06-2022 11:59 ]
[ Voor 92% gewijzigd door br00ky op 29-06-2022 12:00 ]
niet doen.
rh-commerce
Zojuist uitgekomen
Net zoals hij de 5900x verkoopt voor 230 euro
[ Voor 64% gewijzigd door br00ky op 29-06-2022 12:00 ]
Kans is groot dat je na aankoop een bericht krijgt dat de betaling mislukt is, met de vraag om het geld opnieuw over te maken buiten amazon om. Dat is doorgaans hoe de amazon scammers te werk gaan. Bespaar je inderdaad de teleurstelling en potentiële scam.Aggressor schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:39:
[...]
niet doen.
rh-commerce
Zojuist uitgekomen
Net zoals hij de 5900x verkoopt voor 230 euro
Voor het geval iemand zich op andere deals van deze aanbieder verkijkt: Kan bevestigen dat dit het geval was.rable schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:29:
[...]
Kans is groot dat je na aankoop een bericht krijgt dat de betaling mislukt is, met de vraag om het geld opnieuw over te maken buiten amazon om. Dat is doorgaans hoe de amazon scammers te werk gaan. Bespaar je inderdaad de teleurstelling en potentiële scam.
Vanmorgen (misschien iets té snel/voorbarig, in ieder geval vóór het grondig checken van het reseller profiel en het lezen van dit topic

Annulering/restitutie is in behandeling, toch maar langer wachten op een goede deal

Goed dat je op tijd er achter kwam dat het om een oplichter ging. Amazon houdt het geld van third party sellers altijd nog enige tijd zelf vast dus je ziet het wel terug. Kan inderdaad wel even duren maar zou me geen zorgen maken.Gydeon schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:41:
[...]
Voor het geval iemand zich op andere deals van deze aanbieder verkijkt: Kan bevestigen dat dit het geval was.
Vanmorgen (misschien iets té snel/voorbarig, in ieder geval vóór het grondig checken van het reseller profiel en het lezen van dit topic) een order geplaatst voor de betreffende 3060 Ti. Na overleg met Amazon customer care om aanspraak te kunnen maken op Amazon's A-to-Z garantie, de verkoper een bericht gestuurd om te laten bevestigen/verifiëren dat het "legit" was. Maar ontving enige tijd later een automatisch gegenereerd bericht (binnen Amazon berichten-service) om order-details naar een ander, "corporate e-mail" adres te bevestigen. Betreffende e-mail adres/bijhorende webshop wordt echter op meerdere plaatsen aangeduid als scam.
Annulering/restitutie is in behandeling, toch maar langer wachten op een goede deal
*knip* niet hier melden maar via de PW report functie (over de juiste prijs hoveren en vervolgens "onjuist prijs melden" aanklikken.)
Ze verkopen veel meer producten voor prijzen die te mooi zijn om waar te zijn. Slecht dat Amazon daar niet sneller tegen optreedt.
[ Voor 67% gewijzigd door br00ky op 29-06-2022 16:42 ]
/f/image/EuJH8RLxrherwKGzXXfhchQK.png?f=fotoalbum_large)
https://www.rueducommerce...l?articleOfferId=31879456
Is alweer de "normale" prijs.Skyline GT-R schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:46:
Een PNY RTX 3080 Ti nu voor 839EUR in Frankrijk.
[Afbeelding]
https://www.rueducommerce...l?articleOfferId=31879456
Asus geforce RTX 3080 ROG-STRIX-RTX3080-010G-V2-WHITE Videokaart
https://geizhals.de/asus-...0-a2556254.html#offerlist
[ Voor 3% gewijzigd door Blisterin_Bull op 01-07-2022 04:43 ]
Heel eerlijk gezegd is dit het posten niet waard. Ding kost nieuw 899 en krijg je er nog een muis bij ook. Misschien kan je die weer verkopen voor een tientjeJackDaniel schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:53:
Niet heel bijzonder meer maar zag toevallig een tweedekans RTX 3080 van MSI bij Amazon https://www.amazon.nl/GeF...s=warehouse-deals&sr=1-26
Sterker nog, hij kost bij Amazon zelf 879:
https://www.amazon.nl/dp/...N=B096SLRQRY&linkCode=asn
[ Voor 12% gewijzigd door OMD op 01-07-2022 14:11 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dat is aan jou, maar ik zou het zeker doen. Die extra 2 GB en de bredere geheugenbus maakt hem een stuk toekomstvaster. Hij is ook een beetje sneller.Red91 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:10:
Ik heb afgelopen zaterdag een MSI 3080 Ventus 10G voor 875 bij Megekko gekocht. Ik zag pas later dat de 12G versie voor 909 euro beschikbaar is. Is het de 35 euro waard om de 10G kaart terug te sturen en de 12G kaart te halen?
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Voor zo'n klein verschil, absoluut.Red91 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:10:
Ik heb afgelopen zaterdag een MSI 3080 Ventus 10G voor 875 bij Megekko gekocht. Ik zag pas later dat de 12G versie voor 909 euro beschikbaar is. Is het de 35 euro waard om de 10G kaart terug te sturen en de 12G kaart te halen?
Sinterklaas wil bier !
Inmiddels mooie prijs voor een 3080 10gb bij Megekko.
https://www.megekko.nl/pr...X-12G-OC-Videokaart?s_o=4
https://www.notebooksbill...0+founders+edition+700586
Staat ie al een paar dagen, heb hem sinds gisteren ook daadwerkelijk binnen - voor die prijs.Skyline GT-R schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:56:
Ondertussen haal je bij Megekko een MSI RTX 3080 Ti Ventus 3X OC voor 1049.
Prima kaart natuurlijk, niet de stilste kaart. Bij 80 graden gaat de fan speed behoorlijk omhoog. Wil je een stille kaart zul je óf voor een exemplaar met betere cooler moeten gaan óf moeten gaan tweaken om de power-efficientie te verbeteren (undervolten).
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Hij was tot vorige week 909, flinke stijging dus.Skyline GT-R schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:56:
Ondertussen haal je bij Megekko een MSI RTX 3080 Ti Ventus 3X OC voor 1049.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dat was de 3080 non-ti, wel met 12GB VRAM.OMD schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:28:
[...]
Hij was tot vorige week 909, flinke stijging dus.
Die is overigens nog steeds €909,- : pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 12G OC LHR
[ Voor 32% gewijzigd door Hammetje op 07-07-2022 13:34 ]
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Hammetje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:34:
[...]
Dat was de 3080 non-ti, wel met 12GB VRAM.
Die is overigens nog steeds €909,- : pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 12G OC LHR

Voor de rest ben ik wel wakker. Thnx for correcting.
https://m.notebooksbillig...gddr6x+grafikkarte+754734
[ Voor 6% gewijzigd door NoThankYou op 08-07-2022 09:00 ]
In de VS gaan de tweedehands rtx3090's al voor 800 dollar.
Maar het voelt ook weer dubbel voor mij, is 300 euro voor een rtx3070 wel echt zo'n goede deal? Het zijn onderhand al oude kaarten.
YouTube: Nvidia Oversupply Leak: AIBs demand Lovelace Delays! (+ Raptor Lake ...
[ Voor 4% gewijzigd door Cloggs op 08-07-2022 18:25 ]
En als de overgang naar proof of stake zorgt voor nog meer 2e hands kaarten, kan het helemaal uit de hand lopen, zoals vorige keer.
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Toevallig de MSI trio Z eergisteren nieuw op de kop kunnen tikken voor 799. Weliswaar de 10g variant. Volgens mij nog niet veel getest maar de videos die ik voorbij zag komen een hele mooie en degelijke kaart.NoThankYou schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:59:
995 euro incl. verzending uit Duitsland voor de TUF 3080 12GB. Mooie prijs. Ik blijf geduldig wachten op een nog betere deal voor deze kaart of de MSI Trio.
https://m.notebooksbillig...gddr6x+grafikkarte+754734
Nu eens kijken of ik de 3070TI FE terug ga sturen naar Notebooksbilliger of hem beter kan verkopen.
Vraag me wel af wat er gebeurt als hij onderweg naar Duitsland door een bezorger achterover gedrukt wordt en ze een lege doos ontvangen. Hoe ga ik dan aantonen dat ik hem wel degelijk verzonden heb?
Hij zit ook nog eens in een hele opvallende doos. Wellicht sowieso even een bruine doos omheen doen….
Dat doe ik sowieso al snel met hardware. Tech spullen zijn volgens mij wel aanlokkelijk om te stelen.da.postma schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:17:
Wellicht sowieso even een bruine doos omheen doen….
Denk dat je daarin wel gelijk hebt. Ik zal geen 3080 meer kopen voor deze tussen de €500 en €600 nieuw te koop zal zijn. En als dat nog een maand gaat duren dan heb ik al helemaal geen interesse meer en ga ik kijken wat de 40 serie brengt. De 30 serie is nu gewoon "oud" en ik kan echt niet begrijpen dat mensen nu blij zijn met €875,- voor een 3080.Ludewig schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:39:
Ik denk dat de prijzen nog wel verder omlaag moeten. Hoe langer ze wachten met prijsverlagingen, hoe meer mensen willen gaan wachten op de nieuwe generatie en dan moeten de prijzen nog weer lager om die mensen over te halen.
En als de overgang naar proof of stake zorgt voor nog meer 2e hands kaarten, kan het helemaal uit de hand lopen, zoals vorige keer.
Wilde heel graag een 3080 met release, maar moest maanden wachten en toen was ik er klaar mee. Al helemaal toen de prijs omhoog gng en er uiteindelijk achter gekomen dat mijn 2080 meer dan genoeg was op 1440 ultrawide. Af en toe een beetje terug schroeven van ultra naar high, maar dat doet mij niks (meer).
En ik ben hoe dan ook meer op de Series X gaan spelen vanwege de 4K Oled. Ziet er ook strak uit.
Rare opmerking. Wellicht omdat het een uitstekende kaart is? Volgens velen nog steeds de beste bang for buck, met een prijs die ten opzichte van een jaar geleden zo'n beetje is gehalveerd. Nee echt onbegrijpelijk inderdaad.Beakzz schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 04:22:
[...]
ik kan echt niet begrijpen dat mensen nu blij zijn met €875,- voor een 3080.
Mag jij vinden en dat zal mijn mening niet veranderen. Ik zeg ook nergens dat het ineens een slechte kaart is, maar goede kans dat binnen een half jaar de 4060 sneller blijkt te zijn. Dit is als een PS4 voor meer dan de releaseprijs kopen vlak voor dat de PS5 uit komt. Dat vind ik echt heel raar inderdaad.2dope schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:54:
[...]
Rare opmerking. Wellicht omdat het een uitstekende kaart is? Volgens velen nog steeds de beste bang for buck, met een prijs die ten opzichte van een jaar geleden zo'n beetje is gehalveerd. Nee echt onbegrijpelijk inderdaad.
Die tijd is allang geweest. Vroeger had je die stappen inderdaad. De nieuwe generatie liep rondjes om de oude generatie. Tegenwoordig is dat niet meer zo. Je zult merken dat de nieuwe generatie inderdaad snelle is, maar meer in lijn ten opzichte van de 3xxx serie. Ik verwacht echt niet dat we straks een 4060 kopen voor de prijs van 400 euro waar je nu voor een 3080 900 euro neerlegt.Beakzz schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:29:
[...]
Mag jij vinden en dat zal mijn mening niet veranderen. Ik zeg ook nergens dat het ineens een slechte kaart is, maar goede kans dat binnen een half jaar de 4060 sneller blijkt te zijn. Dit is als een PS4 voor meer dan de releaseprijs kopen vlak voor dat de PS5 uit komt. Dat vind ik echt heel raar inderdaad.
Niemand heeft een glazenbol natuurlijk, maar nvidia zal dom zijn om opeens een nieuwe generatie een ontzettende performance boost te geven... iets wat ze ook over meerdere jaren kunnen uitsmeren.
Zie het een beetje als een nieuwe iphone aankonding. Elke jaar maar kleine aanpassingen en geen grote wijzigingen.
Zijn er grotere boosts in performace als er weer nieuwe consoles aankomen? Kan me voorstellen dat pc gamers dan niet achter willen blijven? Geen idee of dat zo is hoor, maar denk hardop… ik wacht ook even op de 4080, tenzij de 3080 noctua nog rond de 750 komt (weinig kans)grote_oever schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:53:
[...]
Die tijd is allang geweest. Vroeger had je die stappen inderdaad. De nieuwe generatie liep rondjes om de oude generatie. Tegenwoordig is dat niet meer zo. Je zult merken dat de nieuwe generatie inderdaad snelle is, maar meer in lijn ten opzichte van de 3xxx serie. Ik verwacht echt niet dat we straks een 4060 kopen voor de prijs van 400 euro waar je nu voor een 3080 900 euro neerlegt.
Niemand heeft een glazenbol natuurlijk, maar nvidia zal dom zijn om opeens een nieuwe generatie een ontzettende performance boost te geven... iets wat ze ook over meerdere jaren kunnen uitsmeren.
Zie het een beetje als een nieuwe iphone aankonding. Elke jaar maar kleine aanpassingen en geen grote wijzigingen.
Inderdaad het is allemaal glazen bol werk, maar als de geruchten van het verbruik kloppen mag ik toch hopen dat je er aardig wat voor terug krijgt anders is de 40 serie DOA (voor mij).grote_oever schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:53:
[...]
Die tijd is allang geweest. Vroeger had je die stappen inderdaad. De nieuwe generatie liep rondjes om de oude generatie. Tegenwoordig is dat niet meer zo. Je zult merken dat de nieuwe generatie inderdaad snelle is, maar meer in lijn ten opzichte van de 3xxx serie. Ik verwacht echt niet dat we straks een 4060 kopen voor de prijs van 400 euro waar je nu voor een 3080 900 euro neerlegt.
Maar die angst reacties (vooral bij Youtubers) dat de 3080 straks weer flink gaat stijgen en de 40 serie achterlijk duur wordt vind ik ook wat overdreven. Ik geloof best dat de 40 serie hoog ingezet gaat worden gezien de fans het toch wel kopen, maar ik denk dat de hoge prijzen onhoudbaar zijn met de huidige cryptomarkt. En dat je om die reden nog wel even een redelijk geprijsde 3080 kan kopen. We gaan het meemaken. Niks is zoals normaal nu.
Edit: Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik er totaal gevoelloos voor ben geworden. Het is niet dat ik het geld niet heb of dat het zelfs maar pijn doet om een dure kaart te kopen. Op een gegeven moment heb ik het er gewoon niet voor over en eigenlijk heb ik er enkel last van met VR Racesims. Voor de rest trekt mijn huidige pc alles wat ik wil spelen.
[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 09-07-2022 14:32 ]
Ik verwacht wel dat dit een generatie is met een uitzonderlijke sprong voorwaarts, net zoals de 10x0 serie dat was. Het lijkt vrij duidelijk dat TSMC 5 een flink hogere kloksnelheid mogelijk maakt, wat AMD ook al heeft getoond voor Zen 4. Dit komt dan bovenop de extra verwerkingseenheden die toegevoegd kunnen worden.grote_oever schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:53:
[...]
Je zult merken dat de nieuwe generatie inderdaad snelle is, maar meer in lijn ten opzichte van de 3xxx serie. Ik verwacht echt niet dat we straks een 4060 kopen voor de prijs van 400 euro waar je nu voor een 3080 900 euro neerlegt.
Een hogere kloksnelheid gaat wel ten koste van het stroomverbruik, zeker als er ook nog wordt overgeklokt.
Vergeet ook niet dat de kaarten nog steeds te duur zijn vergeleken met een normale markt (waar de prijzen onder MSRP zouden moeten gaan, kort voordat een nieuwe generatie uitkomt). Als de mining-kaarten massaal worden gedumpt na proof of stake (en er misschien ook een recessie komt) kan dat helemaal omslaan, waarbij de prijzen uitzonderlijk laag worden.
Maar hebben ze de luxe om dat niet te doen? AMD lijkt nu echt serieus te gaan meedoen, niet alleen op hardware-vlak, maar ook met stevige investeringen in encoders, drivers, FSR 2, etc.Niemand heeft een glazen bol natuurlijk, maar Nvidia zal dom zijn om opeens een nieuwe generatie een ontzettende performance boost te geven... iets wat ze ook over meerdere jaren kunnen uitsmeren.
Intel dacht ook dat ze vrolijk door konden gaan met 15% extra snelheid per generatie en toen kwam AMD met Ryzen. Nu zweren veel gamers bij AMD-CPU's en verkoopt zelfs Dell gaming computers met AMD CPU's, waar ze vroeger Intel-only waren. Alleen al als Nvidia de positie verliest waarbij veel gamers niet eens een AMD-videokaart overwegen is dat een groot verlies voor ze, qua marktdominantie en omzet.
Maar dat is ook beetje wat ik bedoel en een reactie op @Beakzz.Ludewig schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:05:
[...]
Ik verwacht wel dat dit een generatie is met een uitzonderlijke sprong voorwaarts, net zoals de 10x0 serie dat was. Het lijkt vrij duidelijk dat TSMC 5 een flink hogere kloksnelheid mogelijk maakt, wat AMD ook al heeft getoond voor Zen 4. Dit komt dan bovenop de extra verwerkingseenheden die toegevoegd kunnen worden.
Een hogere kloksnelheid gaat wel ten koste van het stroomverbruik, zeker als er ook nog wordt overgeklokt.
Vergeet ook niet dat de kaarten nog steeds te duur zijn vergeleken met een normale markt (waar de prijzen onder MSRP zouden moeten gaan, kort voordat een nieuwe generatie uitkomt). Als de mining-kaarten massaal worden gedumpt na proof of stake (en er misschien ook een recessie komt) kan dat helemaal omslaan, waarbij de prijzen uitzonderlijk laag worden.
Stel je voor dat een 3080 (MSRP €759) dezelfde snelheid heeft als een 4070 (MSRP €699.. geschat.. 50 euro duurder dan MSRP van 3070 nu). Volgens mij leven wij nu wel in een wereld dat we niet hoeven te wachten voor die 50 euro. En vermoedelijk wordt het bij de launch F5-en omdat iedereen voor een 4070 kaart gaat. Juist door de kloksnelheid verhoging vermoed dat het om deze snelheden gaan.
COVID en de schaarste heeft er gewoon voor gezorgd dat er een jaar achterstand is opgelopen. Deze kaarten hadden normaal vorig jaar al uitgekomen. 4xxx serie vorig jaar uitbrengen was gewoon een zeer zwaar onverstandige keuze. Dat we 2 jaar hebben gewacht op de nieuwe serie heeft niks te maken dat de techniek nog niet helemaal klaar is.
Ik geloof er gewoon niks van dat een 4060 kaart sneller is dan een 3080 kaart. Die conclusie trek ik door de 3090TI te vergelijken met de 3090. En natuurlijke en onderbuik gevoel omdat ik inmiddels lang genoeg meeloop om te kunnen concluderen hoe het werkt in de pc markt.
3070 is iets sneller dan de 2080. Ligt er ook aan welke game.
1070 is wel een stukje sneller dan de 980 maar toen hadden we de memory generation leap. De 980 had maar 4GB en de 1070 8GB.
Over het algemeen is het dus ongeveer **70 is ~ **80 last gen.
Daarbij komt ook nog power kijken. Als de 40** serie inderdaad een stroom alcohollist wordt dan koop ik liever nog een 30** serie. Je moet anders ook de kosten voor een nieuwe PSU meereken. Ik denk dat de 30** serie echt nog niet zo gek is als je deze nu koopt.
[ Voor 9% gewijzigd door OMD op 09-07-2022 18:00 ]
20 series viel over de hele linie tegen. Maar de 3070 is gelijk aan de 2080 Ti dus wel een stuk sneller dan de 2080. Ik verwacht dat de 4070 ook 3080 Ti/3090 performance zal hebben en wie weet nog een paar procent sneller.OMD schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:58:
2070 is marginaal sneller dan de 1080 (buiten raytracing, gewoon even rasterization)
3070 is iets sneller dan de 2080. Ligt er ook aan welke game.
1070 is wel een stukje sneller dan de 980 maar toen hadden we de memory generation leap. De 980 had maar 4GB en de 1070 8GB.
Over het algemeen is het dus ongeveer **70 is ~ **80 last gen.
Daarbij komt ook nog power kijken. Als de 40** serie inderdaad een stroom alcohollist wordt dan koop ik liever nog een 30** serie. Je moet anders ook de kosten voor een nieuwe PSU meereken. Ik denk dat de 30** serie echt nog niet zo gek is als je deze nu koopt.
Hoe kom je daarbij? Er zat 19 maanden tussen de 1000 en 2000 serie, en dat was voor COVID. Dus de 2 jaar tussen 2000 en 3000 & 3000 en 4000 betekent hoogstens een half jaar vertraging.grote_oever schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:48:
[...]
COVID en de schaarste heeft er gewoon voor gezorgd dat er een jaar achterstand is opgelopen. Deze kaarten hadden normaal vorig jaar al uitgekomen. 4xxx serie vorig jaar uitbrengen was gewoon een zeer zwaar onverstandige keuze. Dat we 2 jaar hebben gewacht op de nieuwe serie heeft niks te maken dat de techniek nog niet helemaal klaar is.
En de ontwikkeling kan ook vertraagd zijn door COVID. Dus dat er vertraging is betekent niet dat ze het al eerder hadden kunnen uitbrengen.
Daar kun je dat helemaal niet uit concluderen. De segmentatie is een commercieel verhaal, waarbij de beschikbare chips in bepaalde configuraties worden uitgebracht. Er was eigenlijk geen ruimte gelaten boven de 3090 en vanwege de marktomstandigheden hebben ze besloten om een 3090 Ti uit te brengen die slechts gebinned was en overgeklokt, met iets sneller geheugen.Ik geloof er gewoon niks van dat een 4060 kaart sneller is dan een 3080 kaart. Die conclusie trek ik door de 3090TI te vergelijken met de 3090.
Bij de 4000 serie gaan ze segmenteren op basis van de beschikbare performance. Hoe meer performance er in het algemeen is, hoe sneller de 4060 kan worden, waarbij de 4070, 4080 en 4090 toch nog goed genoeg verkoopt.
Ik zit vandaag echt in dromenland. Was inderdaad de 2080Ti. I stand corrected.Cloggs schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:10:
[...]
20 series viel over de hele linie tegen. Maar de 3070 is gelijk aan de 2080 Ti dus wel een stuk sneller dan de 2080. Ik verwacht dat de 4070 ook 3080 Ti/3090 performance zal hebben en wie weet nog een paar procent sneller.
RTX3090 is nu 2e hands te vinden voor minder dan 900 euro.
RTX3080 is nu 2e hands te vinden voor minder dan 600 euro.
RTX3070 is nu 2e hands te vinden voor minder dan 500 euro.
Behalve hier op V&A. Hier denken ze nog dat ze hoge prijzen kunnen hanteren. Niet slim als je nu in NL een RTX kaart koopt 2e hands.
[ Voor 27% gewijzigd door OMD op 10-07-2022 10:32 ]
Mag hopen dat Nvidia niet daadwerkelijk de boel gaat uitstellen... Bovendien worden bijna alle 30xx kaarten nog steeds boven MSRP verkocht.
Waarom zouden ze dat niet doen? Wanneer je nog zo veel stock hebt ga je eerst je voorraad verkopen voordat je wat nieuws brengt. En het gaat mogelijk voor bodem prijzen zorgen. Dat wil zeggen dat dat dus nog niet zo is. Je merkt nu dat de 2e hands markt veel mining kaarten krijgt en dat zal nog wel even doorgaan. Daardoor zie die prijzen ook hard dalen rx6800 raken mensen al haast niet kwijt voor 500 en de rtx 3070 gaat ook al weg voor rond de 450.Thomas schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:45:
https://nl.hardware.info/...ogelijk-voor-bodemprijzen
Mag hopen dat Nvidia niet daadwerkelijk de boel gaat uitstellen... Bovendien worden bijna alle 30xx kaarten nog steeds boven MSRP verkocht.
De 3080 10GB is al te vinden vanaf een euro of 530.
[ Voor 8% gewijzigd door OMD op 10-07-2022 10:29 ]
Ik gok dat de gemiddelde consument die in de markt ligt voor zo'n kaart niet op een exemplaar uit een mining rig zit te wachten. Ik in ieder geval niet. Ik snap dat het voor Nvidia voordelig is om te wachten, maar van het overschot aan nieuwe kaarten merk je in de (nieuw)prijs nog niets.harold340 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:13:
[...]
Waarom zouden ze dat niet doen? Wanneer je nog zo veel stock hebt ga je eerst je voorraad verkopen voordat je wat nieuws brengt. En het gaat mogelijk voor bodem prijzen zorgen. Dat wil zeggen dat dat dus nog niet zo is. Je merkt nu dat de 2e hands markt veel mining kaarten krijgt en dat zal nog wel even doorgaan. Daardoor zie die prijzen ook hard dalen rx6800 raken mensen al haast niet kwijt voor 500 en de rtx 3070 gaat ook al weg voor rond de 450.
Na de difficulty bomb gaat de mining hashrate (na een tijdje) naar 0. We hebben nu dus ongeveer een vijfde gezien van de potentiële verkopen door miners, al houden sommige miners natuurlijk hun kaart om mee te gamen. Tijdens de vorige crash waar je erg voordelig kaarten kon kopen ging de hashrate van 250 naar 126, dus bij een crash van de hashrate 940 naar 0 is er de potentie van een veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel extremere situatie op de tweedehands markt.
Ik wacht dus nog even af, al ben ik in de 'luxe' situatie dat ik een 1660 super heb. Als je een erg slechte kaart hebt of je kaart stopt met werken zou ik adviseren om zo low end mogelijk te kopen waar je toch nog lekker mee kunt gamen en de echte dip af te wachten.
[ Voor 4% gewijzigd door Ludewig op 10-07-2022 12:25 ]
Of de mensen er op zitten te wachten of niet daar gaat het eigenlijk helemaal niet zo zeer om, het gaat er om dat ze er zijn en daarmee de 2e hands prijzen drukken. En eigenlijk waarom niet? Veel miners zijn zuiniger op hun hardware dan menig gamer.Thomas schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:47:
[...]
Ik gok dat de gemiddelde consument die in de markt ligt voor zo'n kaart niet op een exemplaar uit een mining rig zit te wachten. Ik in ieder geval niet. Ik snap dat het voor Nvidia voordelig is om te wachten, maar van het overschot aan nieuwe kaarten merk je in de (nieuw)prijs nog niets.
Jij merkt nog niets van een prijs drop? In februari zat de prijs van de Asus tuf gaming nog op 1700 en nu tikt die regelmatig de 850 aan en zo is het met de meeste kaarten. Wat had je dan verwacht, dat we direct naar 600 a 500 waren gegaan? Winkels proberen wel hun spullen voor zo veel mogelijk te verkopen. Wanneer de voorraad echt zo hoog is, dan gaan we die 600 of 500 euro misschien nog wel zien de komende maanden,daar is alleen nog wel wat geduld voor nodig.
kaart bevalt erg goed en vind de prijs erg redelijk, dus ik denk dat ik voor mijn eigen bestwil niet zo veel meer op de prijsdalingen in deze thread ga letten
veel succes met het kaartjagen medetweakers!
[ Voor 24% gewijzigd door Gladuin op 11-07-2022 12:22 ]
Mining is op geheugenbandbreedte ipv rekenkracht gebaseerd. De GPU wordt ondergeklokt om de hashrate per Watt te maximaliseren.Thomas schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:47:
[...]
Ik gok dat de gemiddelde consument die in de markt ligt voor zo'n kaart niet op een exemplaar uit een mining rig zit te wachten. Ik in ieder geval niet. Ik snap dat het voor Nvidia voordelig is om te wachten, maar van het overschot aan nieuwe kaarten merk je in de (nieuw)prijs nog niets.
Aandachtspunten:
- ventilatoren die jarenlang op 100% gedraaid hebben wegens verhoogde kamertemperatuur door heel veel grafische kaarten bij elkaar
- zwakke geheugencontroller in bepaalde GPU's
- geheugen dat slecht wordt van teveel lezen en schrijven
- Radeon VII
- RTX 3090
- HBM kaarten
- GDDR6X kaarten
Voor mij is het hoe goedkoop dat ik het kan krijgen. De markt overdrijft naar de beide richtingen.
- RX 6800 XT op 450 euro wordt interessant voor mij en 325 euro wordt een nobrainer.
- RX 6800 op 400 euro wordt interessant voor mij en 290 euro wordt een nobrainer.
waar zie jij die 3080 voor 600 dan meld ik me graag, ik wil graag een degelijke nieuwe maar vin dik het geld net te veel voor , maarja ik vertrouw de meeste 2e hands niet ivm mining rigs / new pads meldingen etc.OMD schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:25:
[...]
Ik zit vandaag echt in dromenland. Was inderdaad de 2080Ti. I stand corrected.
Behalve hier op V&A. Hier denken ze nog dat ze hoge prijzen kunnen hanteren. Niet slim als je nu in NL een RTX kaart koopt 2e hands.
Verder is de kwaliteit van de originele pads vaak bedroevend en gaan die soort olie lekken.
Ebay. Ze zijn zoals gezegd in het buitenland veeeel goedkoper dan hier.Vegetto schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:42:
[...]
waar zie jij die 3080 voor 600 dan meld ik me graag, ik wil graag een degelijke nieuwe maar vin dik het geld net te veel voor , maarja ik vertrouw de meeste 2e hands niet ivm mining rigs / new pads meldingen etc.
TJA maar zon bedrag via ebay zou ik niet durven denk ik, zouden de kaarten op de webshops nog goedkoper worden?OMD schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:53:
[...]
Ebay. Ze zijn zoals gezegd in het buitenland veeeel goedkoper dan hier.
Creditcard, paypal. Kopen bij mensen die veel positieve reviews hebben. Uiteraard is er altijd een risico maar dat kan je wel tot een minimum beperken. Oh, en China links laten liggen, dan krijg je stenenVegetto schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:53:
[...]
TJA maar zon bedrag via ebay zou ik niet durven denk ik, zouden de kaarten op de webshops nog goedkoper worden?
[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 11-07-2022 21:56 ]
Ja en rekenen ze absurd bedrag voor verzenden.OMD schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:53:
[...]
Ebay. Ze zijn zoals gezegd in het buitenland veeeel goedkoper dan hier.
Ebay.de kun je nog leuke prijs vinden soms
[ Voor 8% gewijzigd door PP_Sound op 11-07-2022 21:58 ]
Dus? Hier een 3080 voor 750 euro of 630 met 30 euro verzendkosten. Wat is uiteindelijk goedkoper?PP_Sound schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:56:
[...]
Ja en rekenen ze absurd bedrag voor verzenden.
Boeit mij het nou dat er 80 euro verzendkosten aan vast zitten als de totaal prijs een stuk lager ligt.
[ Voor 18% gewijzigd door OMD op 11-07-2022 21:58 ]
Zou per definitie nooit een miner kaart kopen. 1) uit principe & 2) whatever men zegt; ding heeft toch 24/7 gewerkt, lage belasting of niet.PP_Sound schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:51:
Wanneer je voor een 2e handse LHR kaart gaat is die hoogstens pas een jaar oud en mocht ermee gemined zijn was de belasting van het geheugen lager.
Verder is de kwaliteit van de originele pads vaak bedroevend en gaan die soort olie lekken.
Sinterklaas wil bier !
Dan kun je het best een nieuwe kopen want bij de meeste 2e handse kaarten is dat niet te controleren.ParaWM schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:58:
[...]
Zou per definitie nooit een miner kaart kopen. 1) uit principe & 2) whatever men zegt; ding heeft toch 24/7 gewerkt, lage belasting of niet.
Klopt, dan kan je het beste een nieuwe kopen met 2 jaar wettelijke garantie in NL..PP_Sound schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:01:
[...]
Dan kun je het best een nieuwe kopen want bij de meeste 2e handse kaarten is dat niet te controleren.
In een Engelstalig forum zag ik laatst een oproep om geen miner kaarten te kopen om de miners te `straffen'.ParaWM schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:58:
[...]
Zou per definitie nooit een miner kaart kopen. 1) uit principe
https://www.megekko.nl/pr...ING-Z-TRIO-10G-Videokaart
3080 10G is ineens 1399 alhoewel dat meer een placeholder prijs lijkt
3090 kaarten zijn 3k + !

https://www.megekko.nl/pr...LUS-10G-OC-LHR-Videokaart
3080 ventus voor 850
[ Voor 91% gewijzigd door br00ky op 12-07-2022 15:36 ]
Inc verzending 1064,51 betaald.
Dacht eerder deze maand aan de Ventus 3080 Ti, maar toch blij even gewacht te hebben op een kaart met een wat betere koeler.
Het is een hoop geld, maar destijds voor mijn 2080 zo'n 800 betaald en die heeft toch voor drie jaar gaming plezier gezorgd. Vanwege Flight Simulator in VR toch maar een upgrade, samen met m'n nieuwe 5800X3D kan ik toch weer even een aantal jaar vooruit!
Mooie kaart, mooie prijs. Geniet ervansjoerf schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:54:
Net een ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 Ti OC besteld bij Amazon.fr. Even gratis proefabonnement op Prime afsluiten.
Dacht eerder deze maand aan de Ventus 3080 Ti, maar toch blij even gewacht te hebben op een kaart met een wat betere koeler.
Het is een hoop geld, maar destijds voor mijn 2080 zo'n 800 betaald en die heeft toch voor drie jaar gaming plezier gezorgd. Vanwege Flight Simulator in VR toch maar een upgrade, samen met m'n nieuwe 5800X3D kan ik toch weer even een aantal jaar vooruit!
Ben benieuwd wat er hier in EU gaat gebeuren. Denk dat we de komende tijd kunnen gaan genieten van het overschot. Moet ik straks toch nog gaan nadenken over een 30 serie
[ Voor 99% gewijzigd door br00ky op 13-07-2022 09:33 ]
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Ik heb 2 jaar geleden 1960€ betaald voor mijn Asus Tuff 3090 OC denk dat ik hem ook nog 1 jaar blijf gebruiken. Deze gaat nu ook voor 1697€ bij een winkel die hem morgen nog levert voor jesjoerf schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:54:
Net een ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 Ti OC besteld bij Amazon.fr. Even gratis proefabonnement op Prime afsluiten.
Maar goed prijzen schijnen weer omhoog te gaan

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
En in de namiddag Amerikaanse inflatiecijfers, dan gaat de markt, crypto,... anticiperen op renteverhoging in 14 dagen. ETH naar de 600?sjoerf schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:54:
De perfecte storm is dichtbij. Nog snel kopen voordat de winkels aan terug naar school beginnen en oude voorraden afgebouwd zijn voor de next-gen release.
Scherpste prijs die ik kon vinden is 900 euro bij Amazon
Als je daar geen zin in hebt is er Alternate
https://www.alternate.nl/...20kaart&utm_term=JHXN0S19
949.....
De andere shops tikken de 1.000 of hoger alweer aan.
Vermakelijk hoor die prijsontwikkeling van gpu's, zijn net aandelen op de beurs. Toen de MSI 3080 bij veel winkels voor 850 of lager werd aangeboden dachten veel dat het alleen maar lager zou worden maar nu toch weer de andere richting. Ondertussen worden de voorraden opgemaakt om plaats te maken voor de 40xx serie. Als er na een tijdje geen nieuwe voorraad aan de winkels wordt geleverd kan dat ook wat met de prijs doen.
Model was sowieso matig voorradig. 12G versie nog ruim voorradig dus die kan nog wel wat dalen.MetalSonic schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:52:
3080 van MSI is duidelijk weer in prijs aan het stijgen. Niet alleen bij Megekko
949.....
Vermakelijk hoor die prijsontwikkeling van gpu's, zijn net aandelen op de beurs. Toen de MSI 3080 bij veel winkels voor 850 of lager werd aangeboden dachten veel dat het alleen maar lager zou worden maar nu toch weer de andere richting. Ondertussen worden de voorraden opgemaakt om plaats te maken voor de 40xx serie. Als er na een tijdje geen nieuwe voorraad aan de winkels wordt geleverd kan dat ook wat met de prijs doen.
Wij lopen 3-4 weken achter op de US dus ik zie hier de prijzen nog wel een keer dippen hoor. En anders zal het wel. Ik ga mij niet laten verleiden om een 2 jaar oude kaart te kopen voor msrp. Laat staan er bovenMetalSonic schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:52:
3080 van MSI is duidelijk weer in prijs aan het stijgen. Niet alleen bij Megekko
949.....
Kan best zijn dat de 40 serie een paperlaunch krijgt en dat we dan weer niets kunnen kopen, maar die 2080 van mij zwoegt gewoon lekker door. Doet mij echt niets dat ik op high speel ipv ultra (bij een paar AAA games).
Ik ben het met je eens en ik denk veel anderen ook. Besef wel dat je het (bijna)vlaggenschip had van de vorige generatie. Sommige zitten nog met een 970 of zelfs ouder.Beakzz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:56:
[...]
Wij lopen 3-4 weken achter op de US dus ik zie hier de prijzen nog wel een keer dippen hoor. En anders zal het wel. Ik ga mij niet laten verleiden om een 2 jaar oude kaart te kopen voor msrp. Laat staan er boven![]()
Kan best zijn dat de 40 serie een paperlaunch krijgt en dat we dan weer niets kunnen kopen, maar die 2080 van mij zwoegt gewoon lekker door. Doet mij echt niets dat ik op high speel ipv ultra (bij een paar AAA games).
In V&A staat er ook nog 1 (nieuw)Koszje schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:29:
Een EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra voor 888,99 in duitsland... Zal de prijs denken jullie nog een beetje zakken? Weet niet of ik nu de trekker moet overhalen.
Of Nvidia stelt de launch uit, tot wanneer de voorraden weggewerkt zijn. Dat hebben ze in het verleden al eerder gedaan.Beakzz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:56:
[...]
Nee ik denk niet dat ze dat nu kunnen maken met AMD die gewoon door gaat. Merk om mij heen dat best veel gamers Nvidia als de grote boosdoener zien nu (al dan niet terecht) en als je geen g-sync monitor hebt ben je zo over gestapt. Maar we gaan het meemakenXWB schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:39:
[...]
Of Nvidia stelt de launch uit, tot wanneer de voorraden weggewerkt zijn. Dat hebben ze in het verleden al eerder gedaan.
Ze hebben mij al verteld (dus niet uit eigen ervaring, kijk me niet dood als het niet zo is) dat AMD GPUs ook perfect samenwerken met g-sync monitors en al zeker wanneer het g-sync compatible is.Beakzz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:43:
[...]
Nee ik denk niet dat ze dat nu kunnen maken met AMD die gewoon door gaat. Merk om mij heen dat best veel gamers Nvidia als de grote boosdoener zien nu (al dan niet terecht) en als je geen g-sync monitor hebt ben je zo over gestapt. Maar we gaan het meemaken
Momenteel lijken er toch geen interessante (AAA) games aan te komen. Ik doe het zolang het moet wel met men GTX 1080.
[ Voor 3% gewijzigd door MattiVM op 14-07-2022 00:01 ]
Kun je dit onderbouwen met links? Vorige week hier nog 3090 verkocht voor 1100+..OMD schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:25:
[...]
Ik zit vandaag echt in dromenland. Was inderdaad de 2080Ti. I stand corrected.
G-sync vereist een aparte chip in de monitor die de syncing regelt en werkt niet met een AMD kaart.MattiVM schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:48:
[...]
Ze hebben mij al verteld (dus niet uit eigen ervaring, kijk me niet dood als het niet zo is) dat AMD GPUs ook perfect samenwerken met g-sync monitors en al zeker wanneer het g-sync compatible is.
Nvidia merkte dat veel monitoren daarvoor niet willen betalen en alleen freesync ondersteunden (wat een software oplossing is, ipv een dure chip). Om de consumenten te misleiden zodat ze dachten dat ze toch een Nvidia kaart nodig hebben om variabele refresh rate te krijgen op die monitor, hebben ze daarom de 'G-sync compatible' marketing bedacht. Dat is feitelijk freesync. Voor monitor-fabrikanten was dat ook een prettige label om op hun monitor te plakken, want daarmee konden ze consumenten misleiden, die het verschil niet kennen met echte G-sync.
Dus een monitor die G-sync compatible is, werkt even goed/slecht met AMD en Nvidia (die ook gewoon freesync ondersteunt). Hoe goed hangt af van hoe goed de software-implementatie van freesync in de monitor is.
Uiteraard kan een monitor zowel (echte) G-sync als freesync ondersteunen, dus dan kun je gewoon naar AMD switchen en heb je nog steeds variable refresh rate, maar misschien niet meer zo vloeiend als met G-sync.
Ja, gewoon eBay (.de). Mijn eerder post vertelde ik ook dat het niet hier in Nederland is. In Nederland houden we krampachtig vast aan belachelijke prijzen.Noord27 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:53:
[...]
Kun je dit onderbouwen met links? Vorige week hier nog 3090 verkocht voor 1100+..
Goedkoopste wat ik nu heb gezien op eBay (in Duitsland) is een 3090 voor 880 euro. Dit was inclusief verzenden bij een reseller met veel positieve reviews. Deze staat er nu uiteraard niet meer op maar je moet echt per uur kijken.
Risico is natuurlijk altijd wel dat je een miningskaart treft die al 2 jaar heeft staan loeien op standje maximaal.
Staat nu bijvoorbeeld een 3080 gaming trio op voor 570 euro incl verzenden. Het is altijd een gok maar Paypal en creditcard zijn redelijk veilig. Voorheen schoten de biedingen om je oren maar er bied nauwelijks iemand meer vandaag de dag.
Je vindt er meerder voor rond de 600 euro.
[ Voor 16% gewijzigd door OMD op 14-07-2022 08:48 ]
Gewoon zoeken op kaart namen. Ga niet allemaal links plaatsen. Gewoon eBay.de en dan volledige kaart namen maar je kan ook al kijken op gewoon rtx3080. Rtx3090 etc.Aggressor schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:50:
@OMD stuur dan eens wat links?
Er staan ook andere kaarten op waar al 710+ is ook geboden.....
De kaart die jij noemt van 570, als het een een gebruiker is zonder feedback..dat zegt al genoeg.
Uiteraard koop je natuurlijk niet bij China en reviewloze mensen.
https://www.ebay.de/itm/2...786b90:g:~AsAAOSwqZhizFbc
In Amerika is het zelfs nog lager op het moment.
Mooiste is bij sluitingsdatum kijken. Er staan zo verschrikkelijk veel kaarten op ebay en soms zitten er echt goedkope exemplaren tussen waar weinig op is geboden. Beetje jagen maar dat deed iedereen ook bij nieuwe in dit topic.
[ Voor 25% gewijzigd door OMD op 14-07-2022 09:16 ]
Je noemt de prijzen van veilingen die nog lang niet zijn afgelopen. Die gaan heus nog wel duurder worden tegen het einde van de veiling aan.OMD schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:57:
[...]
Gewoon zoeken op kaart namen. Ga niet allemaal links plaatsen. Gewoon eBay.de en dan volledige kaart namen maar je kan ook al kijken op gewoon rtx3080. Rtx3090 etc.
Uiteraard koop je natuurlijk niet bij China en reviewloze mensen.
https://www.ebay.de/itm/2...786b90:g:~AsAAOSwqZhizFbc
In Amerika is het zelfs nog lager op het moment.
Lees nou is goed wat ik schrijf.rable schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:15:
[...]
Je noemt de prijzen van veilingen die nog lang niet zijn afgelopen. Die gaan heus nog wel duurder worden tegen het einde van de veiling aan.
Ik zeg LETTERLIJK dat er veel aanbiedingen zijn waar niet veel op geboden wordt vanwege het overschot aan kaarten. Ik pakte nu even 1 link eruit.
Wat je nog niet had kunnen lezen is dat het jagen er een beetje bij hoort. Het zijn hele andere aantallen wat aangeboden wordt dan in Nederland.
Het lijkt wel of mensen hopen op nog lagere prijzen daardoor heb je echt veeeel minder bieders. De buy-out kaarten zijn altijd een stuk duurder maar die verkopen ook nagenoeg niet
[ Voor 27% gewijzigd door OMD op 14-07-2022 09:20 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a310Ye754dVEXbMN0CDNioLN.jpg?f=user_large)
Dat is waar maar je moet het nu dus in de gaten houden. Hetzelfde gebeurt in de VS, er komen steeds minder biedingen omdat er overschot is.rapture schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:53:
Op een veiligsite kijk je naar de uitgevoerde transacties of verkochte items:
[Afbeelding]
Ik zeg ook niet dat het makkelijk is maar het is wel te doen:
/f/image/ZEDhBV6Vf1k6IZ4CBsll45xV.png?f=fotoalbum_large)
Er is zo een enorm aanbod aan kaarten op ebay, het is echt neit normaal. Je moet echt even vergeten hoe vaak hier iets wordt aangeboden. Het is daar bijna per minuut werk.
[ Voor 8% gewijzigd door OMD op 14-07-2022 10:30 ]
Dan maakt het bestellen op een ebay.de gewoon te hoogdrempelig.
Een 2e hands 3090 voor dat geld, tja, 3090's waarmee gemined is.. ik weet het niet.
Ik haal liever nieuw voor 40 euro meer
Alle ZOTAC kaarten zijn nu ook verlaagd.
/f/image/1YtrIbdp8HEyGY1GcO150YI4.png?f=fotoalbum_large)
Let wel dat deze adviesprijzen zonder BTW zijn, voor Nederland komt er dus nog 21% bij.
Deze prijzen zijn ook al terug te vinden in de Pricewatch, zo kost de MSI 3080 12GB Suprim X nu €949: pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Suprim X 12G LHR en de MSI 3080Ti Suprim X €1329: pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Ti SUPRIM X 12G
[ Voor 7% gewijzigd door kiiv3H op 14-07-2022 18:16 ]
Had de prijzen gisteren al gezien op de site van EVGA.kiiv3H schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:15:
De adviesprijs van verschillende high-end RTX 30-series kaarten wordt verlaagd door Nvidia:
[Afbeelding]
Let wel dat deze adviesprijzen zonder BTW zijn, voor Nederland komt er dus nog 21% bij.
Deze prijzen zijn ook al terug te vinden in de Pricewatch, zo kost de MSI 3080 12GB Suprim X nu €949: pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Suprim X 12G LHR en de MSI 3080Ti Suprim X €1329: pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Ti SUPRIM X 12G
https://www.evga.com/articles/01557/nvidia-back-in-stock/
Benieuwd of dit zo blijft tot aan de release van de 40XX generatie.
939 inmiddels. 100 euro minder dan een paar dagen geleden. Waarschijnlijk het effect van de prijsreductie van Nvidia. Is nog lager dan 799 + 21% btw.Cloggs schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:38:
[...]
Model was sowieso matig voorradig. 12G versie nog ruim voorradig dus die kan nog wel wat dalen.
[ Voor 3% gewijzigd door Cloggs op 17-07-2022 17:27 ]
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |