De prijs is bij release wellicht MSRP, maar de MSRP zal dan hoger liggen dan voor de 30xx series.En vervolgens gaan de prijzen weer de lucht in.Buzz9 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:46:
[...]
Ik betwijfel het. Ze hebben gezien dat de videokaarten nog steeds verkopen als ze de prijzen door de lucht gooien. Dus ik verwacht dat de 40XX serie ook vrij hoog gaat uitkomen bij release.
Voor degene die hoopten op lage prijzen zou ik zeggen "blader eens terug naar de maanden voorafgaand aan de lancering van de 3k serie".. Bij de aankondiging van de 3k serie was het even op een positieve manier gekkenhuis in V&A. Je kon tijdelijk een 2080TI voor een "dumpprijs" kopen van een Tweaker. Uiteraard met risico van dien maar toch het kon. De 3k kaarten waren al heel snel uitgekocht en of gewoon niet te koop. Toen dit gebeurde gingen de prijzen van de 2k serie ineens snel omhoog. Zelfde trouwens voor de 1k serie..
Veel waren toen verrast "waarom is een 2k serie kaart nog zo duur terwijl de 3k serie al gelanceerd is?". Het is goed mogelijk dat we dit straks ook krijgen met de 4k serie...
Wat een voordeel is voor de prijzen dat is dat consumenten niet meer makkelijk winst maken op minen via hun GPU. Een nadeel voor de huidige tijd is de inflatie die alleen maar is toegenomen en leveranciers van videokaarten (MSI/ ASUS etc) zien dat consumenten bereid zijn veel geld te betalen voor een nieuwe GPU. Waarom zou je een 4080 verkopen voor 800 euro als je weet dat er genoeg zijn die bijvoorbeeld 1300 euro betalen?
Verder zijn er nog steeds veel consumenten die lang de kat uit de boom hebben gekeken en of nog steeds doen dus die zullen meteen zorgen voor een stevige vraag. En dan vergeet ik de vervelendste groep, de "scalpers" die kunnen hier relatief veilig/ makkelijk op verdienen.
TLDR: hopen op een scherpe prijs mag, maar bereid je voor op een stevige prijs
Veel waren toen verrast "waarom is een 2k serie kaart nog zo duur terwijl de 3k serie al gelanceerd is?". Het is goed mogelijk dat we dit straks ook krijgen met de 4k serie...
Wat een voordeel is voor de prijzen dat is dat consumenten niet meer makkelijk winst maken op minen via hun GPU. Een nadeel voor de huidige tijd is de inflatie die alleen maar is toegenomen en leveranciers van videokaarten (MSI/ ASUS etc) zien dat consumenten bereid zijn veel geld te betalen voor een nieuwe GPU. Waarom zou je een 4080 verkopen voor 800 euro als je weet dat er genoeg zijn die bijvoorbeeld 1300 euro betalen?
Verder zijn er nog steeds veel consumenten die lang de kat uit de boom hebben gekeken en of nog steeds doen dus die zullen meteen zorgen voor een stevige vraag. En dan vergeet ik de vervelendste groep, de "scalpers" die kunnen hier relatief veilig/ makkelijk op verdienen.
Door de giga inflatie maar ook doordat duidelijk is dat mensen meer geld willen/ kunnen besteden voor hun kaartje verwacht ik dit inderdaad ook.lordsnow schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:27:
[...]
De prijs is bij release wellicht MSRP, maar de MSRP zal dan hoger liggen dan voor de 30xx series.En vervolgens gaan de prijzen weer de lucht in.
De scalpers zijn in ieder geval ook een belangrijke klant kwijtgeraakt de afgelopen tijd. Namelijk de miners... Goedkoop zal RTX 40 niet worden, maar totale ellende zoals met RTX 30 verwacht ik ook weer niet.MetalSonic schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:30:
Voor degene die hoopten op lage prijzen zou ik zeggen "blader eens terug naar de maanden voorafgaand aan de lancering van de 3k serie".. Bij de aankondiging van de 3k serie was het even op een positieve manier gekkenhuis in V&A. Je kon tijdelijk een 2080TI voor een "dumpprijs" kopen van een Tweaker. Uiteraard met risico van dien maar toch het kon. De 3k kaarten waren al heel snel uitgekocht en of gewoon niet te koop. Toen dit gebeurde gingen de prijzen van de 2k serie ineens snel omhoog. Zelfde trouwens voor de 1k serie..
Je vergeet hierbij wel dat de mining boom pas begin 2021 was, ruim 5-6maanden na de release van de RTX 3080 en RTX 3090. En in die eerste 6 maanden, dus voor de mining boom, waren die ook nergens te vinden.. De globale vraag naar deze kaarten was gewoon verkeerd ingeschat.stylezzz schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:00:
[...]
De scalpers zijn in ieder geval ook een belangrijke klant kwijtgeraakt de afgelopen tijd. Namelijk de miners... Goedkoop zal RTX 40 niet worden, maar totale ellende zoals met RTX 30 verwacht ik ook weer niet.
Klopt. Initieel was de productie gewoon erg laag door de heersende omstandigheden. Toen het langzaam op gang kwam, was de boom daar. Ik heb gewoon in Dec21 nog drie 3080 kaarten gecancelled die gewoon anders geleverd waren in Januari, omdat ik er één binnen had. Met de gedachte "dat ze dan bij gamers terecht zouden komen". Half Januari werd er nog één geleverd, die ik heb terug gestuurd naar de shop (ja, ik stond in 7 wachtrijenSkyline GT-R schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:09:
[...]
Je vergeet hierbij wel dat de mining boom pas begin 2021 was, ruim 5-6maanden na de release van de RTX 3080 en RTX 3090. En in die eerste 6 maanden, dus voor de mining boom, waren die ook nergens te vinden.. De globale vraag naar deze kaarten was gewoon verkeerd ingeschat.

Sinterklaas wil bier !
Ik zeg ook niet dat de miners de enige klant waren, er waren ook zat gamers die zaten te springen om een nieuwe kaart. Je moest immers iets met je geld wat je toch niet aan een vakantie kon uitgeven.Skyline GT-R schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:09:
[...]
Je vergeet hierbij wel dat de mining boom pas begin 2021 was, ruim 5-6maanden na de release van de RTX 3080 en RTX 3090. En in die eerste 6 maanden, dus voor de mining boom, waren die ook nergens te vinden.. De globale vraag naar deze kaarten was gewoon verkeerd ingeschat.
Ja achteraf had iedereen het anders gedaan.ParaWM schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:25:
[...]
Klopt. Initieel was de productie gewoon erg laag door de heersende omstandigheden. Toen het langzaam op gang kwam, was de boom daar. Ik heb gewoon in Dec21 nog drie 3080 kaarten gecancelled die gewoon anders geleverd waren in Januari, omdat ik er één binnen had. Met de gedachte "dat ze dan bij gamers terecht zouden komen". Half Januari werd er nog één geleverd, die ik heb terug gestuurd naar de shop (ja, ik stond in 7 wachtrijen). Lekkerrrr handig, had makkelijk 3K kunnen scalpen over die 4 kaartjes achteraf
![]()
Ik denk dat de markt is veranderd. Minder vraag, en meer aanbod mede doordat intel gaat mee doen dus verwacht minder paniek. Toch zie ik amd en nvidia hoger inzetten en proberen stap voor stap te groeien.
Intel had misschien mee kunnen doen, maar hun videokaarten gingen van beloftes over 3070ti naar 3070-ish en worden steeds maar uitgesteld.wortelsky schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:27:
[...]
Ja achteraf had iedereen het anders gedaan.
Ik denk dat de markt is veranderd. Minder vraag, en meer aanbod mede doordat intel gaat mee doen dus verwacht minder paniek. Toch zie ik amd en nvidia hoger inzetten en proberen stap voor stap te groeien.
Tegen de tijd dat die Intel flagships uitkomen is het vergelijkbaar met low-end 4xxx Nvidia/7xxx AMD.
Gaat niet echt opschieten meer, denk ik.
Misschien dat ze een volgende generatie wel echt kunnen concurreren, maar misschien dat deze generatie flopt en er gelijk al weer de stekker uit getrokken wordt en Intel dus weer niet mee gaat tellen in high end GPU land.
Dat ligt natuurlijk aan de vraagprijs. Als ze die laag kunnen houden is het prima om in de instap/middenklas te komen. Ik las al wel dat AMD nu ook met av1 codecs komen( en vast ook voor nvidia), dus dat voordeel verdwijnt al snelDannyXP1600 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:33:
[...]
Intel had misschien mee kunnen doen, maar hun videokaarten gingen van beloftes over 3070ti naar 3070-ish en worden steeds maar uitgesteld.
Tegen de tijd dat die Intel flagships uitkomen is het vergelijkbaar met low-end 4xxx Nvidia/7xxx AMD.
Gaat niet echt opschieten meer, denk ik.
Misschien dat ze een volgende generatie wel echt kunnen concurreren, maar misschien dat deze generatie flopt en er gelijk al weer de stekker uit getrokken wordt en Intel dus weer niet mee gaat tellen in high end GPU land.
Ik raad de mensen aan die een rtx 3000 serie willen verkopen om hun prijzen heel snel te verlagen.
Ik zie tweedehands kaarten met vraagprijzen van 800 euro.
*knip* offtopic sneer
Succes met jullie verkoop xD
*knip* offtopic sneer
[ Voor 56% gewijzigd door br00ky op 05-06-2022 15:10 ]
wat is dit voor gepraat?Finalchaos schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:18:
Ik raad de mensen aan die een rtx 3000 serie willen verkopen om hun prijzen heel snel te verlagen.
*knip* offtopic sneer
jij wilt gewoon een 3080 kaart voor 400 euro .... nou vergeet het maar.
Een gebruikte met garantie is echt wel meer dan 400 euro waard.
Lekker dromen
[ Voor 32% gewijzigd door br00ky op 05-06-2022 15:11 ]
Wat een onzin praat... voel veel oud zeer. Ook veel gebrek aan kennis, wat een waardeloze comment, alles raakt kant nog wal.Finalchaos schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:18:
*knip* offtopic sneer
Maar de 3080 gaat gewoon door naar de vriendin, dus ik hoop dat de beschikbaarheid van de 4080 een beetje goed is.
[ Voor 30% gewijzigd door br00ky op 05-06-2022 15:11 ]
Heeft niks met oud zeer te maken. Ik game inmiddels op de PS5.
Ik weiger 1000 euro te betalen voor 1 onderdeel van een pc. Ik bouw ze al sinds mn 15de en heel mijn leven had je voor 1000 tot 1500 euro een compleet tegen high end aan systeem.
Nu betaal je dit voor 1 onderdeel. Ik doe er niet aan mee. En maar goed ook want de kaartjes zijn al 4maanden in vrije val en gaan nog veel veel goedkoper worden.
Ik heb oprecht gezegd dat jullie straks te laat zijn met het verkopen van die rtx 3000 series want de opvolger staat te trappelen.
Overigens is een gebruikte (garantie boeit niet) niet meer dan de helft waard. Ik heb een huis gekocht met inboedel en 80 procent ervan verkocht. Geloof me ik weet hoeveel je terug krijgt voor 2de hands waren.
Ik weiger 1000 euro te betalen voor 1 onderdeel van een pc. Ik bouw ze al sinds mn 15de en heel mijn leven had je voor 1000 tot 1500 euro een compleet tegen high end aan systeem.
Nu betaal je dit voor 1 onderdeel. Ik doe er niet aan mee. En maar goed ook want de kaartjes zijn al 4maanden in vrije val en gaan nog veel veel goedkoper worden.
Ik heb oprecht gezegd dat jullie straks te laat zijn met het verkopen van die rtx 3000 series want de opvolger staat te trappelen.
Overigens is een gebruikte (garantie boeit niet) niet meer dan de helft waard. Ik heb een huis gekocht met inboedel en 80 procent ervan verkocht. Geloof me ik weet hoeveel je terug krijgt voor 2de hands waren.
Ik snap je sentiment. Echter context is king.Finalchaos schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:58:
Heeft niks met oud zeer te maken. Ik game inmiddels op de PS5.
Gister op een festival...flesje water 5 piek en je flesje word je gegeven zonder dop.
Pik je normaal niet, maar het is niet normaal.
Zo is de kaarten markt de laatste paar jaar dat ook niet vanwege bv mining en de pandemie.
Na dat dure flesje water te kopen ga je naar de wc en vul je dat flesje met tapwater. Iedereen met knallende puppilen en als dorstige dieren er op af. Wederom niet normaal, maar wel in de context van een festival.
Ik gaf vroeger max 1700 piek uit aan een pc die jaren mee ging. Nu heb je een enkel onderdeel voor die centjes en moet je nog rond kijken bij niet nl sites. Gekke werk...maar in de context verklaarbaar.
Dat de markt de weg kwijt is betekent niet dat je mee hoeft te doen. Ik moest en zou ook een 3080 kopen, maar was rond release op vakantie. Nu game ik als sinds die tijd op mijn 2080 en ik heb echt nergens het gevoel dat ik iets mis. Ik speel veel games nu op de Steamdeck dus dat betekent settings terug schroeven en het boeit mij helemaal niks. En eigenlijk zien de games op mijn Series X er nog het best uit omdat daar een 4K oled aan hangtsikkwittet schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:05:
[...]
Ik snap je sentiment. Echter context is king.
Gister op een festival...flesje water 5 piek en je flesje word je gegeven zonder dop.
Zo is de kaarten markt de laatste paar jaar dat ook niet vanwege bv mining en de pandemie.
Na dat dure flesje water te kopen ga je naar de wc en vul je dat flesje met tapwater. Iedereen met knallende puppilen en als dorstige dieren er op af. Wederom niet normaal, maar wel in de context van een festival.
Ik gaf vroeger max 1700 piek uit aan een pc die jaren mee ging. Nu heb je een enkel onderdeel voor die centjes en moet je nog rond kijken bij niet nl sites. Gekke werk...maar in de context verklaarbaar.
Hetzelfde verhaal voor festivals. Zo lang iedereen het koopt kom je vanzelf op de 15 dollar die je op Coachella voor een waterig biertje mag betalen. Korte termijn denkers maken leven een dure hobby.
Dat ben ik wel met jullie eens. Ik denk wel dat de tijden beter gaan worden nu
Leergeld.....wat heb je geleerd? Volgende keer met de zakken vol dopjes naar een festival, want daar zit handel in !sikkwittet schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:05:
[...]
Ik snap je sentiment. Echter context is king.
Wel... veel prijzen zijn tegenwoordig om van achterover te vallen. Een tafel of een stoel was vroeger ook te betalen. Als je nu kijkt naar wat ze daarvoor vragen in een meubelwinkel (dus niet de Ikea of weet ik veel wat)!? Een stoel, kant en klaar, geen opties, dat heb je voor ongeveer net iets meer dan €100. Als je zelf de kleur van de poten en de bekleding wilt kiezen, dan zit je tegen de €200 of zelfs €300. EEN TAFEL!! Een ronde tafel van 1,5m diameter "eik nephouten" blad en vol eiken poten: €1500!!! Dat is een RTX 3090!!! (En dat was dan nog niet eens een stabiele tafel...) Daarnaast heb je dan nog zelfs tafels die gaan tot wel boven de €3000...Finalchaos schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:58:

Ben ik het daarmee akkoord? Nee helemaal niet. Mijn loon is niet gestegen zoals dat de prijs van al de rest gestegen is ookal (willen ze dat of proberen ze dat te) beweren a.d.h.v. de indexcijfers.
Ik had interesse in een RTX 3080, maar heb het de hele tijd volgehouden met mijn GTX1080, mede omdat ik mijn monitor upgrade dan ook maar uitgesteld heb. En RTX 4000 is nu (waarschijnlijk) toch om de hoek, maar verwacht niet dat je dan ook plots RTX 3000 kaarten aan minder dan 50% MSRP prijzen gaat zien. De mensen zijn nu ook nog niet gek. Maar ik hoop voor hen inderdaad ook dat ze niet zo gek zijn dat ze ze niet verkocht krijgen, want dan gaan ze het hen ook beklagen...
Mooi hoe je hier de prijzen van de kaarten relativeert aan de hand van andere producten.MattiVM schreef op zondag 5 juni 2022 @ 23:08:
[...]
Wel... veel prijzen zijn tegenwoordig om van achterover te vallen. Een tafel of een stoel was vroeger ook te betalen. Als je nu kijkt naar wat ze daarvoor vragen in een meubelwinkel (dus niet de Ikea of weet ik veel wat)!? Een stoel, kant en klaar, geen opties, dat heb je voor ongeveer net iets meer dan €100. Als je zelf de kleur van de poten en de bekleding wilt kiezen, dan zit je tegen de €200 of zelfs €300. EEN TAFEL!! Een ronde tafel van 1,5m diameter "eik nephouten" blad en vol eiken poten: €1500!!! Dat is een RTX 3090!!! (En dat was dan nog niet eens een stabiele tafel...) Daarnaast heb je dan nog zelfs tafels die gaan tot wel boven de €3000...![]()
Ben ik het daarmee akkoord? Nee helemaal niet. Mijn loon is niet gestegen zoals dat de prijs van al de rest gestegen is ookal (willen ze dat of proberen ze dat te) beweren a.d.h.v. de indexcijfers.
Ik had interesse in een RTX 3080, maar heb het de hele tijd volgehouden met mijn GTX1080, mede omdat ik mijn monitor upgrade dan ook maar uitgesteld heb. En RTX 4000 is nu (waarschijnlijk) toch om de hoek, maar verwacht niet dat je dan ook plots RTX 3000 kaarten aan minder dan 50% MSRP prijzen gaat zien. De mensen zijn nu ook nog niet gek. Maar ik hoop voor hen inderdaad ook dat ze niet zo gek zijn dat ze ze niet verkocht krijgen, want dan gaan ze het hen ook beklagen...
Ja, toen ik die prijzen zag dacht ik onmiddelijk aan de GPUs. Dan denk ik dat er toch veel meer tijd en resources gestoken is in het ontwerpen, onderzoeken en maken van zo een GPU. Hiermee wil ik natuurlijk niets zeggen over de handenarbeid die er komt kijken bij het maken van die tafels. Het viel mij gewoon plots heel erg hard op. En zo leken de prijzen van een GPU plots "goedkoop" als ik het zo mag zeggen. Maar relatief gezien tegenover de prijzen van de andere componenten in een PC blijven ze wel duur (althans, dat is toch mijn mening).MetalSonic schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:53:
[...]
Mooi hoe je hier de prijzen van de kaarten relativeert aan de hand van andere producten.
https://www.megekko.nl/pr...Z-TRIO-10G-LHR-Videokaart
de beroemde MSI 3080 nu te koop voor 900 euro, prijsdaling van 150 euro
Zijn hier een aantal die hem niet lang geleden hebben gekocht voor 1050, gaan jullie nog wat proberen?
Zijn hier een aantal die hem niet lang geleden hebben gekocht voor 1050, gaan jullie nog wat proberen?
[ Voor 22% gewijzigd door MetalSonic op 10-06-2022 15:15 ]
ja ik ga wachten op nog meer prijs drop. of bedoelde je dat nietMetalSonic schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:14:
Misschien bedoelde hij dat men de videokaart kan retourneren en opnieuw kopen voor een lagere prijs.sikkwittet schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:45:
[...]
ja ik ga wachten op nog meer prijs drop. of bedoelde je dat niet
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Nee dat bedoelde ik niet. Ik was benieuwd of iemand nog had gekeken of er uit coulance/ service gerichtheid nog ruimte was voor coulance/ compensatie.sikkwittet schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:45:
[...]
ja ik ga wachten op nog meer prijs drop. of bedoelde je dat niet
Antwoord is nee, rekende ik eigenlijk ook al op
Om privacy redenen de namen uiteraard niet erbij gedaan. Ik ben heel blij met mijn exemplaar, doet wat hij moet doen, geen coilwhine, geen artifacts ofzo en ik laat het hierbij. Ik sta er nog steeds achter dat het die 1050 voor mij waard was en hier laat ik het bij.Hartelijk dank voor je mail.
Wat vervelend om te lezen dat het door jou bestelde artikel in prijs gedaald is. Het kan voorkomen dat bij een artikel de prijs meerdere keren per dag wijzigt. We zoeken altijd naar de laagste prijs, maar soms worden we helaas geconfronteerd met hogere inkoopprijzen. Bij Megekko willen wij je de beste prijs voor je artikelen aanbieden en dat gaat niet zonder deze prijs op onze website regelmatig aan te passen.
In dit geval kunnen we dit verschil helaas niet compenseren.
Het staat je uiteraard vrij om indien het artikel als consument is aangekocht, gebruik maken van het herroepingsrecht. Hiervoor verwachten we uiteraard dat zowel de verpakking als het artikel in nieuwstaat verkeerd. Zodra je retouraanvraag volledig is afgerond kun je ervoor kiezen het artikel opnieuw in bestelling te zetten.
Als je nog verdere vragen hebt dan horen we het graag.
Potverdikkie.. ik begin weinig redenen meer te hebben om deze kaart niet te kopen. En dat te bedenken dat hij in december nog 2000!!! euro heeft gekost.MetalSonic schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:14:
Ja hij is inderdaad wel eens veel duurder geweest. Daarna heel lang 1500 euro..... Eerder was hij ook al even gedaald naar 950 euro bij een aantal winkels. Maarja of je hem nu moet kopen, niemand kan zeggen of dat verstandig is. Wellicht kan je de 4k serie voor minder geld kopen......... Ik denk dat het ook afhangt van welke kaart je komt of je nog even de kat uit de boom kijkt of niet.grote_oever schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:22:
[...]
Potverdikkie.. ik begin weinig redenen meer te hebben om deze kaart niet te kopen. En dat te bedenken dat hij in december nog 2000!!! euro heeft gekost.
[ Voor 21% gewijzigd door MetalSonic op 10-06-2022 16:32 ]
Das wel beetje de dood voor alle aankopen nuMetalSonic schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:26:
[...]
Wellicht kan je de 4k serie voor minder geld kopen.........
Ik laat me ook continue daardoor verleiden, maar achteraf ben ik dom bezig. Ik had in april al, voor een redelijke prijs, al een videokaart kunnen hebben. Nu zit ik in juni en zit nog steeds te denken of ik nu moet wachten of hem gewoon moet kopen. Klein voordeel; hoe langer ik wacht.. hoe grotere de kans is dat ik de 4k serie ga kopen.
Achja ik ben hierin geen goede raadgever. Ik heb heel lang gewacht met de aanschaf. Van een 980 naar een 3080 gegaan. Achteraf had ik wellicht al eerder moeten toeslaan. Nu heb ik een giga backlog aan games die ik nog moet spelen maar geen tijd. Aan de andere kant heb ik in die periode ook genoten van onder andere games op de Switch en de Xbox Series S.grote_oever schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:42:
[...]
Das wel beetje de dood voor alle aankopen nuIn verleden zie je dat het kopen van een oude serie best interessant is. We verwachten wonderen bij de nieuwe serie, maar vaak in de praktijk zie je dat de 4k serie duurder is dan de 3k serie en dat het ook meer stroom verbruikt.
Ik laat me ook continue daardoor verleiden, maar achteraf ben ik dom bezig. Ik had in april al, voor een redelijke prijs, al een videokaart kunnen hebben. Nu zit ik in juni en zit nog steeds te denken of ik nu moet wachten of hem gewoon moet kopen. Klein voordeel; hoe langer ik wacht.. hoe grotere de kans is dat ik de 4k serie ga kopen.
Er komt altijd weer een nieuwere kaart. Je kan ook de 4k serie overslaan en alvast een plekje reserveren voor de 5k serie daarna. Ik zou gewoon kijken in hoeverre je huidige kaart nog voldoet en bij nee (als in komt eigenlijk te kort qua performance) kopen in een periode dat je ook de tijd/ ruimte hebt om er van te genieten.
Edit: Megekko is alweer gestegen naar 949 (!)
Nog steeds scherp natuurlijk alhoewel je ook kan bijleggen en voor een 12G variant kan gaan. (keuzes keuzes)
[ Voor 9% gewijzigd door MetalSonic op 10-06-2022 17:10 ]
879 bij alternatie nuMetalSonic schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:02:
[...]
Achja ik ben hierin geen goede raadgever. Ik heb heel lang gewacht met de aanschaf. Van een 980 naar een 3080 gegaan. Achteraf had ik wellicht al eerder moeten toeslaan. Nu heb ik een giga backlog aan games die ik nog moet spelen maar geen tijd. Aan de andere kant heb ik in die periode ook genoten van onder andere games op de Switch en de Xbox Series S.
Er komt altijd weer een nieuwere kaart. Je kan ook de 4k serie overslaan en alvast een plekje reserveren voor de 5k serie daarna. Ik zou gewoon kijken in hoeverre je huidige kaart nog voldoet en bij nee (als in komt eigenlijk te kort qua performance) kopen in een periode dat je ook de tijd/ ruimte hebt om er van te genieten.
Edit: Megekko is alweer gestegen naar 949 (!)
Nog steeds scherp natuurlijk alhoewel je ook kan bijleggen en voor een 12G variant kan gaan. (keuzes keuzes)
Daarom dat ik paar uur geleden zei. Blijf lekker wachten. Tenzij de voorraad laag is, geen idee, gaat die prijs nog verder omlaag.MetalSonic schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:52:
[...]
klopt:
En hier de link
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1758119
Ik zie dat de TUF 3080 12gb voor 1144 (inclusief verzending) in de ASUS NL webshop wordt verkocht. De MSI Trio 12 GB wordt al een tijdje in Duitsland voor 1169 verkocht, waarschijnlijk exclusief verzendkosten naar NL. Dit is denk ik een iets betere deal, maar ik verwacht dat de prijs nog iets verder zakt als de aankondiging van de 40XX kaarten veel interesse opwekt.
https://webshop.asus.com/...0/TUF-RTX3080-O12G-GAMING
https://webshop.asus.com/...0/TUF-RTX3080-O12G-GAMING
Msrp voor de 3070 FE is 549. Dit is dus zo goed als msrp voor een aib. Goede ontwikkeling, ook voor de 4000 serie.mystiqu schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:30:
599,- voor een 3070 @ NBB:
https://www.notebooksbill...x2+lhr+grafikkarte+760522
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Mss oud nieuws, maar ik wist niet dat de 12GB 3080 kaarten ook al (net) onder de €1000,- gedoken waren
https://www.alternate.nl/html/product/1810220?utm_source=Tweakers&utm_medium=cpc&utm_campaign=Tweakers_Grafische%20kaart&utm_term=JHXY0S43
https://www.alternate.nl/html/product/1810220?utm_source=Tweakers&utm_medium=cpc&utm_campaign=Tweakers_Grafische%20kaart&utm_term=JHXY0S43
Deze gisteren voor deze prijs gekocht, prima deal in mijn ogen.Bloedvat schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:18:
Mss oud nieuws, maar ik wist niet dat de 12GB 3080 kaarten ook al (net) onder de €1000,- gedoken waren
Voor degenen met een grote spaarpot:
https://www.asus.com/event/ASUS-anniversaire-33-ans/nl/
Edit: Sorry, is geen nieuws... zie pricewatch
https://www.asus.com/event/ASUS-anniversaire-33-ans/nl/
Edit: Sorry, is geen nieuws... zie pricewatch
[ Voor 42% gewijzigd door Leader98 op 12-06-2022 11:36 ]
Aah de zoete klanken van crashende cryptomarkten
Hopelijk crashen en blijven crashen, kan die onzin ook eens ophouden en is er weer een factor minder die de 4000 launch kan dwarszitten

Hopelijk crashen en blijven crashen, kan die onzin ook eens ophouden en is er weer een factor minder die de 4000 launch kan dwarszitten
Die voorraad.schumi1986 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:48:
Asus TUF 3080 OC 12 Gb voor 1049 bij Azerty
https://azerty.nl/product...n-grafische-kaart/4683063

Snap dat Nvidia nog even wil wachten met de 40 series.
Raden jullie de RTX 3080 10GB of de 12GB aan voor Adobe Premier/ After Effects/ Photoshop?
[ Voor 3% gewijzigd door Mandrake466 op 14-06-2022 21:48 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ik denk dat het weinig uit maaktMandrake466 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:47:
Raden jullie de RTX 3080 10GB of de 12GB aan voor Adobe Premier/ After Effects/ Photoshop?
https://www.pugetsystems....80-3090-Performance-1949/
https://www.pugetsystems....80-3090-Performance-1951/
https://www.pugetsystems....80-3090-Performance-1952/
nou idd, met die voorraad gaan er waarschijnlijk ook nog wel prijsdalingen komenCloggs schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:35:
[...]
Die voorraad.![]()
Snap dat Nvidia nog even wil wachten met de 40 series.
van de asus 3080 rog liggen er zo 367 bij de leverancier en 455 van de 3070 tuf gaming, dat is wel van het ene naar het andere uiterste.
Er staat 1 3090 Tuf op marktplaats voor 1250€CrashOverDrive schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:47:
[...]
1650 is ook nog stevig aan de prijs.
De TUF 3090 eerder deze maand voor 1569 op Amazon gescored
Dit zijn de prijzen nu
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
mijn glazenbol zegt. 1000 piek in augustus.mmxmmx schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 03:17:
[...]
Er staat 1 3090 Tuf op marktplaats voor 1250€
Dit zijn de prijzen nu
Wie weet, ziet er in elk geval nu mooi uit. Zal ook afhangen van wat bitcon en crypto etc doen. Mocht dat na een dip toch weer flink stijgen... Verder zal meespelen hoe de 4xxx serie wordt ontvangen, daarvan was het laatste dat ik meekreeg een "waarschijnlijk uitstel".sikkwittet schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:32:
[...]
mijn glazenbol zegt. 1000 piek in augustus.
Het blijft allemaal speculatie op basis van de grote voorraden en de tijd die AIBs nodig hebben, maar dit lijkt allemaal niet gebaseerd op enige problemen.MetalSonic schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:17:
[...]
Verder zal meespelen hoe de 4xxx serie wordt ontvangen, daarvan was het laatste dat ik meekreeg een "waarschijnlijk uitstel".
Uiteindelijk maakt het niet veel uit of ze de kaart vroeger of later uitbrengen, zolang de productie maar niet later begint. Een latere release met veel voorraad, zodat je de kaart of echt kunt kopen, is niet slechter dan een vroegere release met bijna geen voorraad.
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Lancering van de 3xxx was natuurlijk een "perfect storm" .. Veel sloegen de 2k serie over en wilde de eerste goede kaart voor ray tracing etc.. En dan nog Corona en mining etc ... Ik verwacht zelf dat de 4xxx lancering niet zo gaat als die van de 3xxx.Ludewig schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:23:
[...]
Het blijft allemaal speculatie op basis van de grote voorraden en de tijd die AIBs nodig hebben, maar dit lijkt allemaal niet gebaseerd op enige problemen.
Uiteindelijk maakt het niet veel uit of ze de kaart vroeger of later uitbrengen, zolang de productie maar niet later begint. Een latere release met veel voorraad, zodat je de kaart of echt kunt kopen, is niet slechter dan een vroegere release met bijna geen voorraad.
Zooo vandaag de RTX 3080 voor het eerst op voorraad gezien op de Nederlandse Nvidia site en voor 100% msrp, bijzonder.
Botnetwerk is er ook gelijk op los gelaten zo te zien want direct onbereikbaar tot hij uitverkocht was.
Wel vreemd want in de Nvidia UK shop is hij er nog gewoon en die wordt niet leeggerooft.
Misschien toch een Nederlands dingetje momenteel.
Botnetwerk is er ook gelijk op los gelaten zo te zien want direct onbereikbaar tot hij uitverkocht was.
Wel vreemd want in de Nvidia UK shop is hij er nog gewoon en die wordt niet leeggerooft.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Bij Scan UK kan je ook alleen maar vanuit Engeland (kan je omheen via VPN) bestellen, en leveren op een Engels adres. Daarnaast verzenden ze (volgens mij) niet naar Colis/Package redirect diensten, dus moet je alsnog de videokaart ophalen op een Engels (familie) adres, of kennis laten verzenden naar jou.
Ja, dat lijkt mij ook. Benieuwd.MetalSonic schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:37:
[...]
Lancering van de 3xxx was natuurlijk een "perfect storm" .. Veel sloegen de 2k serie over en wilde de eerste goede kaart voor ray tracing etc.. En dan nog Corona en mining etc ... Ik verwacht zelf dat de 4xxx lancering niet zo gaat als die van de 3xxx.
Nvidia verkoopt in Nederland niet op de Nvidia site zelf? Als je de founders edition wil kopen in Nederland moet je naar de Duitse Notebooksbilliger.de, en volgens mij heeft deze gister geen drop gehad, of partalert heeft hem gemist.NosferatuX schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:15:
Zooo vandaag de RTX 3080 voor het eerst op voorraad gezien op de Nederlandse Nvidia site en voor 100% msrp, bijzonder.
https://store.nvidia.com/...TX%203080%20Ti,RTX%203080
Ze staan er dus ook op de NL site. De fe3080ti kan je dus bestellen. 3080 is helaas op.
Edit: je wordt inderdaad doorgeleid naar NBB. Tot nu toe alleen gezien dat ze uit voorraad waren
Ze staan er dus ook op de NL site. De fe3080ti kan je dus bestellen. 3080 is helaas op.
Edit: je wordt inderdaad doorgeleid naar NBB. Tot nu toe alleen gezien dat ze uit voorraad waren
[ Voor 19% gewijzigd door vinpower op 17-06-2022 09:09 ]
Nee hoor, als je op "nu kopen" klik wordt je doorgestuurd naar notebooksbilliger.de. De 3080 ti is inderdaad al een tijdje op voorraad, want dit is niet echt een geweldige deal meer tegenwoordig, want andere versies liggen al een stuk onder die prijs.vinpower schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:17:
https://store.nvidia.com/...TX%203080%20Ti,RTX%203080
Ja wie gaat nu nog zown bak met geld uitgeven terwijl die al overlopen wordt door een 4070 voor minder...(verwacht ik)Earth_Apple schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:53:
[...]
Nee hoor, als je op "nu kopen" klik wordt je doorgestuurd naar notebooksbilliger.de. De 3080 ti is inderdaad al een tijdje op voorraad, want dit is niet echt een geweldige deal meer tegenwoordig, want andere versies liggen al een stuk onder die prijs.
zit nu te twijfelen tussen die msi 3080 van €875, of wachten op de 40 series.
is een gokje natuurlijk want de beschikbaarheid van de 40 series weet ik niet zeker.
is een gokje natuurlijk want de beschikbaarheid van de 40 series weet ik niet zeker.
Je kan altijd nog een 3080 kopen na de Launch van de 40** serie. Ze staan dan vaak tweede hands voor echt beduidend lagere prijzen. Dan heb je een serieuze upgrade voor relatief weinig geld.Gladuin schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:16:
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik wel. 40 series is bij launch uitverkocht.Gladuin schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:16:
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Moeten we nog zien, veel hebben laatste half jaar een 3xxx serie gekocht. Voor hetzelfde is er straks veel te koop bij de 4xxx serie.kdeboois schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:55:
[...]
Ik wel. 40 series is bij launch uitverkocht.
Een grote lockdown in China dit najaar en de hele boel loopt weer in de soep.
Daarnaast prijsverhogingen door de hele keten.
Ik denk dat NVidia vrolijk verder gaat met het prijspeil verder te verhogen.
[ Voor 46% gewijzigd door PP_Sound op 19-06-2022 02:11 ]
Precies. Als je van plan bent een 3080 te kopen is het beter om zo lang mogelijk te wachten. De tijd tussen de aankondiging van de 40 series en de release ervan is ideaal. Over gebrek aan voorraad hoef je je geen zorgen te maken. De leveranciers komen om in 3080 variant kaarten en dan heb je nog de tweedehands markt die enorm zal verhitten na de aankondiging van de 40 series.OMD schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:37:
[...]
Je kan altijd nog een 3080 kopen na de Launch van de 40** serie. Ze staan dan vaak tweede hands voor echt beduidend lagere prijzen. Dan heb je een serieuze upgrade voor relatief weinig geld.
En op dat moment kun je ook beter inschatten of je toch niet wil wachten op de nieuwe generatie.Cloggs schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:38:
[...]
De tijd tussen de aankondiging van de 40 series en de release ervan is ideaal.
En dan twee jaar wachten tot de prijs normaal is. Gewoon wat kopen binnen budget en genieten !Ludewig schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:42:
[...]
En op dat moment kun je ook beter inschatten of je toch niet wil wachten op de nieuwe generatie.
Ik heb al een redelijke kaart, maar ik wil een 4k kaart voor een redelijke prijs.kdeboois schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:45:
[...]
En dan twee jaar wachten tot de prijs normaal is. Gewoon wat kopen binnen budget en genieten !
Enfin, de prijs kan straks best meevallen, als de mining-markt volledig instort. Op eBay worden al behoorlijk goede prijzen gesignaleerd voor 3080's.
Wat is jouw bron hiervoor? Beetje retorische vraag natuurlijk, niemand kan het met zekerheid zeggen. Niet de ene of de andere kant op.kdeboois schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:55:
[...]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik ben het eens dat niemand het zeker kan weten, maar zelf gok ik ook dat er zo'n 90% kans is dat ze meteen uitverkocht zijn. Dat is waar je het beste van uit kunt gaan. Je hoop vestigen op een stabiele launch is niet zo verstandig, hoewel iedereen vrij is om te dromen.Koldur schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:07:
[...]
Wat is jouw bron hiervoor? Beetje retorische vraag natuurlijk, niemand kan het met zekerheid zeggen. Niet de ene of de andere kant op.
De 30 series launch. Toen ook direct een 3080 gekocht (te duur) maar erg veel plezier van gehad. Kan ik met de 40 series launch weer doen. Wacht jij maar rustig af, heb ik meer kans.Koldur schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:07:
[...]
Wat is jouw bron hiervoor? Beetje retorische vraag natuurlijk, niemand kan het met zekerheid zeggen. Niet de ene of de andere kant op.
Het is vrij normaal omdat de vraag initieel erg hoog is en de productie vrij beperkt. In de loop van de tijd wordt de productie steeds efficiënter, terwijl steeds meer mensen een kaart bemachtigen en dus geen nieuwe kaart meer willen kopen. Al geld dat alleen voor gamers. Miners blijven vaak nieuwe kaarten kopen.Koldur schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:07:
[...]
In een markt zonder miners gaan de prijzen normaliter omlaag in de loop van de tijd, om zo mensen te verleiden die alleen willen kopen voor een lager bedrag, terwijl de productie erg hoog is en er dus veel aanbod is die ze kwijt willen.
De grote vraag is vooral hoe het met de miners gaat en dan met name de tweedehands markt.
Het testen van Proof of Stake van Ethereum gaat trouwens goed. Een overstap in september lijkt waarschijnlijk.
De lockdown van een aantal maanden geleden in China heeft niets gedaan ten opzichte van de prijs / voorraad van de GPU's.PP_Sound schreef op zondag 19 juni 2022 @ 02:02:
Een grote lockdown in China dit najaar en de hele boel loopt weer in de soep.
De prijzen zijn verder blijven dalen.
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
Onzin. De vraag naar de RTX 40xx kaarten gaat vele malen minder zijn dan die van de RTX 30x kaarten.kdeboois schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:55:
[...]
Komt er ook nog eens bij dat de meeste die op launch een RTX 30x besteld hebben, hem vaak al een aantal weken / 1-3 maanden later had. (Buiten Trio X & ROG Strix gerekend dan)
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
Het aanbod gaat gewoon opdrogen. Ik en velen met mij kopen zo’n ding op launchdate en dat is in mijn geheugen altijd een lege magazijn plank bij alle resellers een paar dagen na launch.maikie61 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:00:
[...]
Onzin. De vraag naar de RTX 40xx kaarten gaat vele malen minder zijn dan die van de RTX 30x kaarten.
Komt er ook nog eens bij dat de meeste die op launch een RTX 30x besteld hebben, hem vaak al een aantal weken / 1-3 maanden later had. (Buiten Trio X & ROG Strix gerekend dan)
Zou me echt sterk verbazen als er iets overblijft van de eerste voorraad.
Uiteraard, dat is elk jaar weer een feit. Nvidia is de koning van paper launches, elk jaar weer lezen we dat grote shop X slechts 200 kaarten heeft ontvangen bij launch. Daarnaast wachten aardig wat mensen op de 40XX series en zullen ook scalpers weer hun slag proberen te slaan, ondanks de dalende prijzen. Zeker aan het begin zal vraag en aanbod sterk uit elkaar liggen waardoor scalpers weer los gaan.kdeboois schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:30:
[...]
Het aanbod gaat gewoon opdrogen. Ik en velen met mij kopen zo’n ding op launchdate en dat is in mijn geheugen altijd een lege magazijn plank bij alle resellers een paar dagen na launch.
Eerste voorraad is altijd vrij beperkt maar dat is meestal na een paar weken wel hersteld en dan is er voldoende voorraad. Dit was min of meer ook het geval bij de Ampere launch alleen door de mining boom, covid lockdowns etc was er opeens zo'n enorme vraag gekoppeld met productie problemen dat er van aanvulling van voorraden geen sprake meer was.kdeboois schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:30:
[...]
Het aanbod gaat gewoon opdrogen. Ik en velen met mij kopen zo’n ding op launchdate en dat is in mijn geheugen altijd een lege magazijn plank bij alle resellers een paar dagen na launch.
Als er nog enorme voorraden 30 series kaarten zijn zie ik de winkels wel de prijzen van de 40 series een bak verhogen om mensen toch zover te krijgen om voor die 30 series te kiezen.
[ Voor 11% gewijzigd door Cloggs op 22-06-2022 09:57 ]
Dat waren maar 2 steden, wanneer China hun zero Covid beleid blijft handhaven, gaat dit najaar het halve land weer plat met die zeer besmettelijke Omricon variantenmaikie61 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:59:
[...]
De lockdown van een aantal maanden geleden in China heeft niets gedaan ten opzichte van de prijs / voorraad van de GPU's.
De prijzen zijn verder blijven dalen.
We gaan het meemaken, er is nog steeds crisis en inflatie, de oorlog is in Oekraïne is nog lang niet voorbij. Terwijl de lange termijn effecten van Corona langzaam duidelijk worden komen er nog een paar omikron variantjes voorbij en wellicht zitten we na de zomer weer in een door de overheid opgedrongen lockdown.
Daar komt bij dat er bij elke release een ware hype ontstaat, FOMO + alle first adopters kopen in 1 keer de hele eerste voorraad op. Dat gezegd hebbende, als je nu wil gamen en je was 1,5 jaar geleden bereid om 800€ neer te leggen voor een 3080 die je toen niet kon krijgen, dan zou ik gewoon toeslaan.
Laat je niet gek maken met de volgende paperlaunch, of.. beter 1 vogel in de hand dan...
Daar komt bij dat er bij elke release een ware hype ontstaat, FOMO + alle first adopters kopen in 1 keer de hele eerste voorraad op. Dat gezegd hebbende, als je nu wil gamen en je was 1,5 jaar geleden bereid om 800€ neer te leggen voor een 3080 die je toen niet kon krijgen, dan zou ik gewoon toeslaan.
Laat je niet gek maken met de volgende paperlaunch, of.. beter 1 vogel in de hand dan...
De voorraden van de 3000 serie zijn nu erg hoog. Ik denk dat ze behoorlijk met de prijzen moeten gaan zakken om die nog kwijt te raken. En in de VS gaan de 2e hands prijzen al stevig omlaag doordat miners kaarten dumpen. Dat kan ook nog flink omlaag als miners massaal kaarten gaan verkopen.Lord_Dain schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:24:
En toch zakken de prijzen hier nog niet erg hard. Ook vind ik het vreemd dat bij sommige webshops de rtx 2060 en 3060 vrijwel dezelfde prijs hebben. Maar wie koopt nu dan nog een 2060 voor 420 euro?Ludewig schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:38:
[...]
De voorraden van de 3000 serie zijn nu erg hoog. Ik denk dat ze behoorlijk met de prijzen moeten gaan zakken om die nog kwijt te raken. En in de VS gaan de 2e hands prijzen al stevig omlaag doordat miners kaarten dumpen. Dat kan ook nog flink omlaag als miners massaal kaarten gaan verkopen.
Op o.a. Videocardz zag ik oproepen om de tweedehands videokaarten te boycotten om zodoende de miners te 'straffen`.
3070Ti FE drop bij NBB: https://www.notebooksbill...i+founders+edition+721621
3060Ti FE: https://www.notebooksbill...i+founders+edition+719485
3070FE: https://www.notebooksbill...0+founders+edition+714793
3060Ti FE: https://www.notebooksbill...i+founders+edition+719485
3070FE: https://www.notebooksbill...0+founders+edition+714793
[ Voor 48% gewijzigd door Blisterin_Bull op 23-06-2022 09:51 ]
En een RTX 3080:
https://beneluxstockcheck...6c-421e-8e1a-af73ef7925b6
https://beneluxstockcheck...6c-421e-8e1a-af73ef7925b6
Het is niet omdat je toen bereid was om €800 te geven aan een RTX 3080, dat je dat nu nog bent. Zeker niet voor een kaart van bijna 2 jaar oud en wetende dat je binnen enkele maanden voor hetzelfde geld meer performance gaat krijgen. Nu nog meer dan de MSRP betalen (of ook gewoon de MSRP) voor zo een kaart klinkt echt gek in mijn oren.Lord_Dain schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:24:
... Dat gezegd hebbende, als je nu wil gamen en je was 1,5 jaar geleden bereid om 800€ neer te leggen voor een 3080 die je toen niet kon krijgen, dan zou ik gewoon toeslaan.
PNY GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming UPRISING EPIC-X RGB Triple Fan LHR nu voor € 829,- bij Alternate. Iemand ervaring mee t.o.v. bijv. de ASUS TUF?
https://www.alternate.nl/...20kaart&utm_term=JHXR0S00
Als je als zogenaamd 'wallstreet'' de charts leest (op tradingview) van bedrijf Nvidia zouden de prijzen van videokaarten op zijn laagst zijn in +- september 2022.. Daarna kan er langzaam aan weer een compleet gestoorde run komen zoals 2021. https://www.tradingview.c...oZi/?symbol=NASDAQ%3ANVDAMorpheus2003 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:01:
PNY GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming UPRISING EPIC-X RGB Triple Fan LHR nu voor € 829,- bij Alternate. Iemand ervaring mee t.o.v. bijv. de ASUS TUF?
Dit is ook hoe prijzen worden gemanipuleerd en producten gekocht en gedumpt worden door groothandelaren.
Aan de hand van Charts.
Ik denk dat de prijzen nog wel onder 800 kunnen komen. Daarna gaan we weer omhoog. Wie weet wordt het de volgende keer nog gestoorder ook dan 2021.
En Bitcoin zat al op 17K.. of de prijs nog lager valt ook nog te betwisten. En nvidia kan nog wel zakken tot 130 dollar per aandeel. Zat helemaal tot 344 aan de top! @ 22 nov 2021... je zou gek zijn om dan grootschalig kaarten in te kopen als een of ander bedrijf of groothandel.
[ Voor 22% gewijzigd door CryptoArnold op 23-06-2022 11:11 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Ik heb de PNY 3080 12 GB kan niet vergelijken met de asus tuf maar ben zeker tevreden.Morpheus2003 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:01:
Ik snap de gedachte volledig. Ik vind het ook belachelijk dat ik de nieuwprijs betaal voor een auto/occasion die al 3 jaar oud is maar nieuw niet leverbaar is voor die prijs. Helaas is het wel de wereld / markt waarin we nu leven dat wat tot voorheen redelijk voorspelbaar en redelijk was, nu onredelijk lijkt / is.MattiVM schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:13:
[...]
Het is niet omdat je toen bereid was om €800 te geven aan een RTX 3080, dat je dat nu nog bent. Zeker niet voor een kaart van bijna 2 jaar oud en wetende dat je binnen enkele maanden voor hetzelfde geld meer performance gaat krijgen. Nu nog meer dan de MSRP betalen (of ook gewoon de MSRP) voor zo een kaart klinkt echt gek in mijn oren.
*knip* nee zie het grote rode blok
[ Voor 82% gewijzigd door br00ky op 24-06-2022 11:57 ]
De MSI GeForce RTX 3080 Ti VENTUS 3X 12G OC is nu € 1.049,-
pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Ti VENTUS 3X 12G OC
Volgens mij al een aantal dagenfox-hound schreef op zondag 26 juni 2022 @ 01:02:
De MSI GeForce RTX 3080 Ti VENTUS 3X 12G OC is nu € 1.049,-
Ik weet uiteraard niet hoe "waar" het is maar er staat bij op = op. Kan betekenen dat winkels het assortiment al gaan verkleinen voor de nieuwe serie?
pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR
Diverse winkels verkopen de kaart van het jaar 2021 nu voor onder de 900 euro
Heeft even geduurd maar als je echt scherp op de centen zit kan je hier en daar op V&A nog wat meer besparen.
Ben benieuwd hoeveel goedkoper de 10G nog wordt en of de 12G na een tijdje ook onder de 1k gaat.
Diverse winkels verkopen de kaart van het jaar 2021 nu voor onder de 900 euro

Heeft even geduurd maar als je echt scherp op de centen zit kan je hier en daar op V&A nog wat meer besparen.
Ben benieuwd hoeveel goedkoper de 10G nog wordt en of de 12G na een tijdje ook onder de 1k gaat.
ik heb 2 weken geleden al de 12G kunnen kopen voor 999,-MetalSonic schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:25:
pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR
Diverse winkels verkopen de kaart van het jaar 2021 nu voor onder de 900 euro![]()
Danku dank danku
Nog steeds te koop, een nieuw record lijkt mij.
Er staat er zelfs een op V&A ongeopend voor €425,00.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
De vraag naar video kaarten is niet meer zo groot.
En de prijs tussen een Nvidia en een a-merk is niet meer zo groot.
En de prijs tussen een Nvidia en een a-merk is niet meer zo groot.
Nee. NBB heeft issues met de site en niet iedereen kan even gemakkelijk kopen. Heeft met PayOne provider te maken.Jumpman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:15:
Nog steeds te koop, een nieuw record lijkt mij.
Ik zie dat de 3070ti nog steeds beschikbaar is
Weet niet of dit een goede koop is.
Weet niet of dit een goede koop is.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |